klopt, de accu in de Storm is een Li-Ion batterij, die moet sowieso even wakker worden(max. capaciteit na een stuk of 4 volledige cycli) en hoe hoger de laadstroom hoe lekkerder de accu het vind.Ruud schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:31:
@freddyathlon: Dat is bij mij ook het geval, natuurlijk een DOA dus omruilen die hap, ware het niet dat de mijne zaterdag al op de grond gepleurd is in de kroeg dus tsjah, geen DOA meer
Even een update mbt mijn accu, opgeladen met de BB-lader, om 0730 verwijderd van de lader en nu nog 60% over. Niets meer mee gedaan dan eerst en dus een VEEL langere standby-tijd... Iets wat ik echt opmerkelijk vind want wat maakt een laadstroom die 150mA hoger ligt nou uit? Blijkbaar bij mijn BB veel, zal nog eens testen met mijn Nokia micro-USB lader wellicht dat het toch aan het wakker worden van de accu ligt
Ik bedenk me net dat de eerste keer dat het ding uitviel (80% naar 0% in een uur of 6) hij opgeladen was via de USB-poort van mijn macbook. Na een zoektocht op het Internet ben ik erachter gekomen dat accu's die ECHT zwaar belast worden (modelbouwaccu's van 3000mAh die in 6 min leeg zijn) baat hebben bij een extreem hoge laadstroom. Dit zou er namelijk voor zorgen dat de accu langere tijd die extreme ontlading aan kan. Dit zijn overigens NiMH, Li-Ion en Li-Po accu's.
Als je je telefoon een maand niet gebruikt, of je hebt een 2e accu en deze leg je weg, altijd zorgen dat hij halfvol is, langere tijd leeg wegleggen vinden Lithium batterijen NIET lekker