• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Ruud schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:31:
@freddyathlon: Dat is bij mij ook het geval, natuurlijk een DOA dus omruilen die hap, ware het niet dat de mijne zaterdag al op de grond gepleurd is in de kroeg dus tsjah, geen DOA meer :+

Even een update mbt mijn accu, opgeladen met de BB-lader, om 0730 verwijderd van de lader en nu nog 60% over. Niets meer mee gedaan dan eerst en dus een VEEL langere standby-tijd... Iets wat ik echt opmerkelijk vind want wat maakt een laadstroom die 150mA hoger ligt nou uit? Blijkbaar bij mijn BB veel, zal nog eens testen met mijn Nokia micro-USB lader wellicht dat het toch aan het wakker worden van de accu ligt ;)

Ik bedenk me net dat de eerste keer dat het ding uitviel (80% naar 0% in een uur of 6) hij opgeladen was via de USB-poort van mijn macbook. Na een zoektocht op het Internet ben ik erachter gekomen dat accu's die ECHT zwaar belast worden (modelbouwaccu's van 3000mAh die in 6 min leeg zijn) baat hebben bij een extreem hoge laadstroom. Dit zou er namelijk voor zorgen dat de accu langere tijd die extreme ontlading aan kan. Dit zijn overigens NiMH, Li-Ion en Li-Po accu's.
klopt, de accu in de Storm is een Li-Ion batterij, die moet sowieso even wakker worden(max. capaciteit na een stuk of 4 volledige cycli) en hoe hoger de laadstroom hoe lekkerder de accu het vind.
Als je je telefoon een maand niet gebruikt, of je hebt een 2e accu en deze leg je weg, altijd zorgen dat hij halfvol is, langere tijd leeg wegleggen vinden Lithium batterijen NIET lekker

Anoniem: 171757

Mijn accuduur is over het algemeen te vergelijken met die van Benji. Niks te klagen dus.
Wat ik me wel afvraag: hebben jullie ook last van verkeerde namen bij inkomende gesprekken? Dat wil zeggen dat er eerst een willekeurige naam uit mijn lijst staat die vervolgens (na een aantal keer overgaan) verandert in de naam van de beller..

Niet echt handig als je denkt dat je vriendin je belt en je hebt vervolgens heel iemand anders aan de lijn..of andersom.. ;)

Benieuwd of jullie dit ook hebben!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 171757 op 27-11-2008 17:39 ]

• benji83
Just-D, heb ik totaal geen last van! Alles loopt perfect bij mij, alleen nogsteeds geen manier gevonden om het geheugen te schonen zonder battery pull. Iemand een idee?

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
@Ruud en de rest...lol

Een nieuwe accu heeft meerder (overnight) ladingen nodig dus na 10 x een volle lading zul je zien dat zijn capaciteit is toegenomen en langer standby kan.

zodra de update uit is zal daar ook verandering komen.
alles wat is geactiveerd en niet wordt gebruikt uitzetten, wil ook helpen.Zet zowie zo je display (backlight op 60 % scheelt altijd wat!!!!

in de regel geld het eerste...dus de nieuw accu moet leren bij wijze van.
En ga geen andere lader gebruiken dan een BB lader......blackberry storm lader is een zogenaamde snellader.

via usb kan ook maar ja de buspower is niet echt voldoende.
Schaf een 12volt usb adapter aan en je kunt je datakabel ook in de auto als oplader gebruiken.

of gewoon een autolader aanschaffen.

de grouten uut Grunn..LMAO

• benji83
Tanakiam schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:36:
in de regel geld het eerste...dus de nieuw accu moet leren bij wijze van.
En ga geen andere lader gebruiken dan een BB lader......blackberry storm lader is een zogenaamde snellader.
Het is alles behalve een snellader ;) Een snellader laad met 1A of meer, zodat je accu ook echt snel vol is.
Vanaf leeg duurt het met deze lader toch zo'n 2,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Battery update: Vanmorgen om 7 uur was hij op 10%, dus met vrij intensief gebruik gaat hij zo'n 48 uur mee bij mee. Helemaal niet verkeerd dacht ik zo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:32
Overnight ladingen? Bedoel je daarmee dat je de accu 's nachts aan de lader moet laten hangen? Dat is namelijk complete onzin. Een lader laadt namelijk niet verder wanneer de accu vol is. Hij gaat pas weer laden bij een procent of 96 vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:06
wat er wordt bedoeld is dus

De eerste periode van gebruik het volgende:
volledig opladen(overdag of snachts maakt niet uit nee! 8)7 )
volledig leeg laten gaan
volledig opladen.
volledig leeg laten gaan
enz enz

tot +-10x

Daardoor kan inderdaad de levensduur en accuduur van de accu langer worden!

(zie accu onderhoud apparaten voor de auto, deze doen dit automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:51
Sorry, maar dit is een wijd verbreid misverstand. Dit is zeker niet het geval bij alle typen accu's. Lithium-ion batterijen (zoals in de BB storm) werken juist veel beter als je ze vaak oplaadt en niet leeg laat gaan. Zoek maar eens op google. Genoeg pagina's over te vinden. Vroeger zaten er nikkel cadmium batterijen in een mobiel. Daar was het wel goed voor om ze af en toe te ontladen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 18:03:
Sorry, maar dit is een wijd verbreid misverstand. Dit is zeker niet het geval bij alle typen accu's. Lithium-ion batterijen (zoals in de BB storm) werken juist veel beter als je ze vaak oplaadt en niet leeg laat gaan. Zoek maar eens op google. Genoeg pagina's over te vinden. Vroeger zaten er nikkel cadmium batterijen in een mobiel. Daar was het wel goed voor om ze af en toe te ontladen.
100% ontladen is zeker niet goed, onder de 10% kan je ze beter niet laten komen. Li-Ion en LiPo batterijen vinden een extra hapje stroom helemaal niet verkeerd.
RIM heeft wel een statement naar buiten gebracht (vond ik op crackberry, kan de betreffende post met link even niet vinden, sorry) dat de batterij zich beter zal gaan gedragen naarmate deze vaker is opgeladen.
Ben benieuwd of het voor mij dan nog verschil maakt, gezien de mijne al heel goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Gister een BB training gehad waarbij een dame en heer van RIM aanwezig waren.
Ook weer uitgebreid met de Storm kunnen spelen, en waar ik eerder niet zo enthousiast was, ben ik dat nu wel!

Iemand enig idee of hij ook als los toedtel te koop is? Heb namelijk nog mn BB Bold abo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
DaannO schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:25:
Zie ook de PW voor prijzen van dit toestel pricewatch: BlackBerry 9530 Storm Zwart
Deze zullen binnenkort erin komen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een ander vraagje:

Ik heb mijn Gmail ingesteld op de BB, net als mijn hotmail.

Wanneer ik in mijn Gmail mijn mail lees op de BB blijft hij nog steeds als 'ongelezen' staan wanneer je checkt op internet. Iemand een idee hoe ik dat kan veranderen?

Ik heb alles hetzelfde ingesteld als met mijn hotmail maar daar wordt wel alles goed verwerkt..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 171757 op 28-11-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:51
addictive schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 18:41:
Iemand enig idee of hij ook als los toedtel te koop is? Heb namelijk nog mn BB Bold abo ;)
Los nog niet, volgens mij, maar als je met de verkooplijn van vodafone belt kan je je huidige abonnement gewoon verlengen. In de winkel kan dat pas 3 maanden voor het einde van het contract. Heb ik ook gedaan. Volgende week zaterdag wordt hij waarschijnlijk geleverd. :9

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Uhm... ik post toch net:
DaannO schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:25:
Zie ook de PW voor prijzen van dit toestel pricewatch: BlackBerry 9530 Storm Zwart
Deze zullen binnenkort erin komen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Ik hoor die onzin over volledig ontladen is nodig ook nog steeds. Evenals het 12 uur opladen van een accu...

Vroeger was volledig ontladen idd haast verplicht anders kon je je NiCad-accu na 1x mishandelen weggooien. Gelukkig zijn we nu gezegend met vernieuwde technologie en is het leven een stuk aangenamer.

Een laadprogramma van een Li-Ion/Lipo-accu bestaat uit drie fases, eerst langzaam, dan gruwelijk snel en daarna weer erg langzaam. Het is erg belangrijk dat elke keer dat de accu geladen wordt dit gebeurt tot minimaal in het snelle proces. Anders krijgt de accu niet op zijn donder en dat vindt ie juist zo fijn. Dus niet even snel 10min opladen en dat soort ongein.

Neemt niet weg dat ik een accuduur van 6 uur (100% naar het automatisch uitschakelen van het zenddeel) wel erg matig vind. Zoals jullie lezen dus nog geen verbetering en ik ben er wel klaar mee. Zal nog één poging wagen in een laadapparaat @ work wat echt gruwelijk snel laadt. Wellicht dat die mishandeling mijn accu tot werken kan dwingen.

@addictive: ik heb m los gekocht zoals je kon lezen met wat inzet van jouw kant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Heel vreemd Ruud, ik denk dat jouw accu gewoon niet oke is. Zoals je hebt kunnen lezen haal ik 48 uur met vrij intenstief gebruik, dit vind ik totaal niet slecht!

Begin steeds meer aan de telefoon te wennen, maak nauwelijks meer foutjes met het typen, ik ben compleet verkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Ligt het aan mij of krijg ik mijn Storm NIET gesynced met mijn Mac Book Pro?

Pocket Mac herkent hem niet, ook niet naar de driver update....

wtf

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Never mind... het werkt echt verschrikkelijk gaat maargoed het werkt...

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ruud schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 04:42:
Zal nog één poging wagen in een laadapparaat @ work wat echt gruwelijk snel laadt. Wellicht dat die mishandeling mijn accu tot werken kan dwingen.
Dat MobilePower-ding bedoel je? Daar zou ik mn accu echt niet ingooien, ben echt bang dat 'ie hem dan gaat verrekken. Zijn er al een aantal in blijven klemmen, en 2 zijn zelfs helemaal gesloopt O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Och, die accu van nu is ook gaar dus wat kan ik verliezen ;), accu's van klanten doe ik er ook liever niet in idd ;).

Heb er gisteren geen tijd voor gehad aangezien het echt stervensdruk was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58821

Optie geheugen schonen aangezet nadat hij voor de 1e keer hing, batt eruit, batt er in, hup en hij ging weer als een speer, daarna geen hangers meer gehad, doe er steeds meer mee, het is echt een super ding ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Ik ben op dit moment bezig met een update!!
Weet nog niet wat hij doet, maar kwam een core applications update tegen.
Wilde een backup draaien en kreeg de vraag of ik wilde updaten.
Al iemand deze update geprobeerd?

edit: Na de update (die supersnel ging) moest ik een battery pull doen, kreeg app error 523, na de batterypull heeft de telefoon weer net zo lang nodig om op te starten als bij de eerste keer inschakelen, loopt nu weer prima.
Wat je wel even moet doen is in het menu bij verbinding de radio inschakelen, dan naar opties -> geavanceerde opties -> host routerings tabel -> BB menu key -> nu registeren, anders heb je geen BB network. Dus geen e-mail, geen browser en geen app.center.
OS is nog hetzelfde, platform is .76, weet niet of dit al zo was of dat het .72 was? whatever, ik zie op het eerste oog geen verschil, tot je de browser opent, die pagina's VEEL sneller opent.
Het lijkt er ook op dat het bereik iets beter is, maar dit kan ook een moment opname zijn.
Kwaad kan het in ieder geval niet.

[ Voor 64% gewijzigd door benji83 op 30-11-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Benji,

waar heb je die update vandaan gehaald? Ik checkte net even bij mijn application icon maar daar was geen update beschikbaar..

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Anoniem: 171757 schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:44:
Hey Benji,

waar heb je die update vandaan gehaald? Ik checkte net even bij mijn application icon maar daar was geen update beschikbaar..

Thanx!
Ik kreeg hem bij 'check update' in desktop manager ook niet elke keer, hier wel: http://worldwide.blackberry.com/update/blackberrystorm.jsp
Zijn er 2, core application update en blackberry help, de help hoef ik niet ;)

edit: Wel in IE doen, je hebt active X nodig

[ Voor 4% gewijzigd door benji83 op 30-11-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Ik was m eerst ook kwijt bij de desktop manager. Opnieuw de BB aansluiten en er kwam weer netjes een melding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg op het einde van de update een melding dat er onvoldoende geheugen op mijn BB beschikbaar was (wat overigens niet echt kan)

Geen idee of er iets is geinstalleerd. Hij had in elk geval wel weer een hele tijd nodig om op te starten. Nadat hij van alles had geconfigureerd is wel mijn 'unread message' verdwenen!

Wat wel vreemd is dat in de geopende applicaties nu 'application centre' er is bijgekomen. Krijg die ook niet gesloten...

Dat registreren hoefde bij mij niet, alles staat er nog gewoon. Op het eerste oog weinig verandering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Zaterdag heb ik hem dan eindelijk mogen verwelkomen!

Had hem besteld bij 2call, goedkoopste combinatie met abo.

Meteen dat ding uit de doos gesloopt natuurlijk was toch wel behoorlijk benieuwd :o

Hele middag mee liggen spelen en kon er maar niet mee ophoude :P Het was wel even wennen, ook het touchscreen en de bediening. Maar dit had ik toch wel snel onder de knie.
Het touchscreen vind ik echt geweldig werken! snelheid vind ik goed, (zeker wanneer je een WM device bent gewend) Tot nu toe geen vastlopers gehad, accu heb ik gisteren de hele dag geladen en vanmorgen pas van de lader gehaald, nu eens kijken hoelang die het uit houdt.

Ben er heel tevreden mee! Heb tevens een iPhone gebruiker jaloers gemaakt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Anoniem: 171757 schreef op maandag 01 december 2008 @ 07:34:
Ik kreeg op het einde van de update een melding dat er onvoldoende geheugen op mijn BB beschikbaar was (wat overigens niet echt kan)

Geen idee of er iets is geinstalleerd. Hij had in elk geval wel weer een hele tijd nodig om op te starten. Nadat hij van alles had geconfigureerd is wel mijn 'unread message' verdwenen!

Wat wel vreemd is dat in de geopende applicaties nu 'application centre' er is bijgekomen. Krijg die ook niet gesloten...
Ik had geen geheugen meldingen, alleen die app error 523. Was ook niks ernstigs gelukkig.

Opstarten duurt altijd lang vanaf uit stand, zeker als hij dingen moet installeren, dan zijn BB's geen snelheids monsters (hoor ik op t werk ook van BB gebruikers).

Application Center heb ik er al een aantal dagen tussen staan, die blijft gewoon meedraaien.
Ik heb het idee dat na de update er wel minder geheugen vrij is.

Voor Verizon (US) is OS update .75 gelekt, dit werkt niet voor de 9500 Vodafone versie, maar geeft wel goede hoop dat ook wij binnenkort een OS update mogen verwelkomen, hij schijnt enkele irritaties weg te krijgen, zoals de langzame camera(openen van de app. gaat sneller, foto's maken niet echt begreep ik) en de switch van portrait naar landscape en weer terug gaat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
die portrait/landscape switch is erg welkom. Camera gebruik ik toch niet dus is voor mij niet echt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Ruud schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:11:
die portrait/landscape switch is erg welkom. Camera gebruik ik toch niet dus is voor mij niet echt interessant.
Hier hetzelfde, de incidentele foto die ik ermee maak kan ik ook wel missen, maar ik heb liever een telefoon die bugvrij (of bug-arm) is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Het is echt een ongeloofelijke gemiste kans dat er geen wifi inzit.

Nu blijf ik maar twijfelen welke telefoon ik wil. Ben zelf een SE addept maar wou eens overschakelen op de storm omdat hij er zo goed uitziet en ik graag naar een blackberry wil.

Ik lees in de TS niets over office applicaties. Ga even verder zoekn op internet maar mij lijkt dat dit geen probleem hoeft te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door dread op 02-12-2008 10:19 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
wifi is toch wel makkelijk voor zo'n foon.

Als je thuis bent en je hebt geen onbeperkt internet op je telefoon en je wil toch even snel iets bekijken.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Wii4all schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:21:
wifi is toch wel makkelijk voor zo'n foon.

Als je thuis bent en je hebt geen onbeperkt internet op je telefoon en je wil toch even snel iets bekijken.
En als je thuis bent heb je geen laptop of desktop beschikbaar?

Daarbij, waarom zou je een toestel als dit nemen als je alleen gaat bellen en smsen?

[ Voor 11% gewijzigd door addictive op 02-12-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
dread schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:18:
Het is echt een ongeloofelijke gemiste kans dat er geen wifi inzit.

Nu blijf ik maar twijfelen welke telefoon ik wil. Ben zelf een SE addept maar wou eens overschakelen op de storm omdat hij er zo goed uitziet en ik graag naar een blackberry wil.

Ik lees in de TS niets over office applicaties. Ga even verder zoekn op internet maar mij lijkt dat dit geen probleem hoeft te zijn.
Wifi zit er niet op inderdaad, maar de dekking van Vodafone HSDPA is geweldig goed. Heb 1 blind spot in huis, verder nergens buiten bereik geweest.

Je krijgt op de telefoon Documents to Go standard, hiermee kan je Word, Excel en Powerpoint doc's openen en bewerken, als je nieuwe wilt maken, zet dan een lege file op je telefoon, of koop de volledige versie (ik meen 50 dollar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96861

Heb de 17e van november mijn Storm besteld, maar krijg telkens te horen dat hij niet in voorraad is en dat hij nog aan vodafone geleverd moet worden, maar ik heb hem al 2 weken geleden besteld...

Hebben andere mensen ook problemen met de levering van het toestel? Of hebben jullie hem vrij snel in huis gekregen? Ik kan namelijk niet wachten om er mee te spelen! :D

Ohja, hij is telefonisch besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Anoniem: 96861 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:41:
Heb de 17e van november mijn Storm besteld, maar krijg telkens te horen dat hij niet in voorraad is en dat hij nog aan vodafone geleverd moet worden, maar ik heb hem al 2 weken geleden besteld...

Hebben andere mensen ook problemen met de levering van het toestel? Of hebben jullie hem vrij snel in huis gekregen? Ik kan namelijk niet wachten om er mee te spelen! :D

Vorige week woensdag besteld bij 2call en zaterdag had ik hem al binnen incl. abo.

Dit soort vragen horen wel thuis in het andere topic:Klik

[ Voor 11% gewijzigd door Fuske op 02-12-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Om het tikken naar mijn gevoel veel beter te maken:

http://www.youtube.com/watch?v=Jdw2tKk4l5I

Bij mij werkte dit in ieder geval!! echt simpel mja het voelt wel (nog) beter aan nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
tommy schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:56:
Om het tikken naar mijn gevoel veel beter te maken:

http://www.youtube.com/watch?v=Jdw2tKk4l5I

Bij mij werkte dit in ieder geval!! echt simpel mja het voelt wel (nog) beter aan nu!
Ik heb het geprobeerd, zelfs met 2 velletjes post-it klikte mijn scherm helemaal niet meer. Mijn scherm werkt echt perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Hey daar wie heeft er al gekeken of OTA op de 9500 staat.

Heb crackberry.com gecheckt (tips & tricks) en daarin werd vermeld als je het volgende doet het er zou moeten staan.

dit heb ik gedaan;

options>advanced options>service book>scrollen tot je Provisioning [OTASL]>BB menu knop>delete>BB menu knop>undelete.

Dit zou je een paarkeer achter elkaar moeten doen en dan zou onderaan bij options OTA moeten staan.
Check dit even of dat bij jullie standaard is.

@ruud ik haal nu ook meer capaciteit en blablabla...dus het wil wel degelijk hoor.
jouw verhaal klopt ook maar dan pas na een paar ladingen gaat dat op.
Maar goed ik laat het hierbij en jij zit ook dicht bij het vuur in de telecom dus je kent de weg.
Gewoon omruilen lijkt mij het beste.

Vandaag BlackBerry opbezoek gehad en over de Storm gehad.Maar ja veel wijzer werd ik er niet van puur omdat ik de goede info niet kreeg.

Welke update staat er klaar voor de 9500 versie.
waarom RIM niet gelijk voor beidde een update released.Geen antwoord of kon men niet zeggen.

vodafone zelf mag hier ook vaart achterzetten!!!
Deze update(s) zijn en ik kan het niet blijven roepen broodnodig.
Het succes voor de Storm hangt hier mede vanaf.
als het ware zijn wij hier de pioniers die als doen om erachter tekomen hoe het beter gaat werken.

Maar met apps verwijderen en regelmatig memory clean en log wissen is ook niet alles.
Het toestel is gewoon een topper....mits er verbeteringen plaatsvinden.

@Benji.....ik had die er al op gezet...weet niet of ik de link in dit topic of de abo heb geplaatst.
Bedoel jij deze versie...v4.7.0.65 (Platform 4.0.0.76) dit kun je vinden door op Options te klikken en about selcteerd.

en deze zet die in je favorieten...

http://www.vodafone.nl/za...et_pda/Support/BlackBerry

@ Danjell...haal die lelijke VERIZON van je startpost af en plak er ff een Storm 9500 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Updates is altijd al een ramp geweest met BB's.. De provider moet die zelf namelijk uitbrengen en dat duurt altijd nogal even. Het verschil tussen Vodafone en Tmobile voor mijn pearl was echt 2 maanden voor dezelfde update! Is allemaal wel weer te omzeilen natuurlijk maar met een Storm vrij lastig omdat Vodafone de enige NL aanbieder is ;)

Over dat klikken, gewoon even wat druk uitoefenen op het deel onder de accu en het werkt idd goed!! Ga eens een papiertje vouwen!

Edit: hij klikt als een dolle!! aanradertje dus!

[ Voor 5% gewijzigd door Ruud op 02-12-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234095

Even over wifi. Ik heb ergens een video gezien waarbij werd gezegd dat als er veel vraag naar is er een
update zou komen voor wifi.
Ik kan zo snel de link niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Anoniem: 234095 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:24:
Even over wifi. Ik heb ergens een video gezien waarbij werd gezegd dat als er veel vraag naar is er een
update zou komen voor wifi.
Ik kan zo snel de link niet vinden
Klopt ik heb die ook gezien en ik meen een ceo van Vodafone bevestigde dat dat met een latere update eventueel geactiveerd kan worden.

als je LED lampje groen oplicht.. dan heeft of bevind de Storm zich in een wireless netwerk.
waarschijnlijk is die video er afgehaald.

VERDER HEB IK NIEUWSSSSSSSSSSSSSSSS....via inside heb ik vernomen dat er al een betaversie uit is en deze eerst wordt getest en dan zal de nieuwe update een feit zijn.Datum release kon deze bron niet zeggen dussssss hij is onderweg.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Anoniem: 96861 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:41:

lol...ik had hem op 4-11-08 online besteld...en toen ik erachter kwam dat deze ook zaterdag (10 dagen geleden) bij citypoint in Groningen heb ik vriendin gebeld en gezegd dat ze hem kon gaan halen.

En die online grappen van ...wil jij hem eerder/sneller bstel hem nu gaat voor mij niet meer werken.
Hele zooi gecanceld en 's avonds zat ik er al mee te spelen.

wie hem nog wil hebben of aanschaffen T4T Hoogeveen heeft er nog 2 in voorraad...dussssssssss.
Ja ze worden schaars en volgende lading is ook onderweg...hopelijk sneller dan de eerste lading BB Storm.
Heyyyyyyy Ruud hoe is het met je accuutje...LMAO :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Als mijn ledje groen is mag ik weer laden ;)

Of is dat geel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Over WiFi: Er zit GEEN WiFi hardware in de storm. Een volgende HARDWARE update zal misschien Wifi krijgen maar deze storm heeft het zeker weten niet.
Kijk naar de foto's van de gesloopte storm, er is geen wifi chip en geen wifi antenne te vinden.

Vincent, weet je ook welke versie dit wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
voor degene die hem nog niet kende bij deze......

Tweak voor signaal sterkte in cijfers ipv blokjes...

Vanuit home screen klik op de menu knop en hover naar show keyboard klik en hou !?123 vast totdat het slotje verschijnt klik op !," " en zie linksboven signaal sterkte in cijfers.

Op heffen en weer terug naar blokjes is dezelfde handeling/

BB menuknop>!?123>hold>!," " et voilaaaaaaahhhh back to blokjes/streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Ruud schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:59:
Als mijn ledje groen is mag ik weer laden ;)

Of is dat geel?
Oranje ook goed...jij bent echt een FATOE....LMAO 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Ik volg je niet, je moet je rare taal echt even verduidelijken mocht je het interessant vinden dat ik je kan volgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb ff met de BlackBerry Storm emulator zitten spelen en vroeg me af of (en uiteraard hoe) je die T9 tekstvoorspelling uit kunt zetten. Op één of andere manier kan ik daar niet mee omgaan en tik m'n sms'jes graag letter voor letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-04 20:52
Wie o wie met een BB Storm zou voor mij een filmpje willen maken van de Calender en dan met name de verschillende views? :> Heb al heel veel gezocht en review filmpjes bekeken, maar alles wat ik voorbij zie komen toont de agenda nogal vluchtig. Ik vraag me namelijk af hoe de maand en week view eruit zien als je er een aantal afspraken in hebt staan. Ik vind bijv. de agenda van Symbian zo fijn omdat je daar (maand view) onder de agenda de eerste X afspraken/gebeurtenissen ziet staan. Ik krijg de indruk dat dat op de BB niet zo is, en dat is iets wat ik juist zo relaxt vind. :/

Persoonlijk vind ik het een gemis als je niet na het highlighten van een dag waarop je meerdere afspraken hebt, snel kunt zien wat er allemaal die dag op je agenda staat... Kan iemand dit ontkrachten voor mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Je kunt bij BlacKBerry een simulator downloaden waarmee je alle functies kunt uitproberen. Je moet dan versie 4.7.0.41 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-04 20:52
Millgate schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:13:
Je kunt bij BlacKBerry een simulator downloaden waarmee je alle functies kunt uitproberen. Je moet dan versie 4.7.0.41 hebben.
`heb de emulator gedownload, ermee gespeeld en voor mij is het duidelijk :)
Geen BlackBerry Storm voor deze jongen :P
Ik vind de agenda helaas niet toereikend, thnx 4 de tip, ik ga op zoek naar een andere mobiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209196

Wat ik mis t.o.v. mijn vorige BB (Pearl) is het Today scherm waar je de afspraken voor de dag gelijk op je startscherm ziet. Weet iemand of er ergens een thema te downloaden is, zodat ik deze functionaliteit weer terugkrijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

Anoniem: 209196 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:53:
Wat ik mis t.o.v. mijn vorige BB (Pearl) is het Today scherm waar je de afspraken voor de dag gelijk op je startscherm ziet. Weet iemand of er ergens een thema te downloaden is, zodat ik deze functionaliteit weer terugkrijg?
Thema's zijn momenteel nog niet beschikbaar voor dit toestel. Althans, geen gratis themes.
Ikzelf had de Storm maar had deze weer geruild voor de Bold. Mijn inziens fijner om mee te werken.

Zelfs voor deze zijn er vrijwel geen gratis themes te vinden met today-scherm.

Je zou kunnen kijken op www.blackberryforums.com :X

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Update voor 9500! Te verkrijgen hieroVodafone DE support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Goed bezig Tommy!!!

[ Voor 19% gewijzigd door Tanakiam op 04-12-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
wat een verbetering..pfffffffffffffffff eindelijk.

Rotatie is echt verbeterd..yessssssssssssssssss!!!!!!!
Installeren was een peace of cake.

Downloaden en uitvoeren, de installer zit er ook in en duurt wel ff maar het werkt en als ik Optins>About zie ik

v4.7.0.78 (Platform 4.0.0.98)

38.3 MB vrij ruimte Appicatie geheugen

even een Clear Log doen kijken wat die zegt;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
@iedereen!!!!

OTA = Wireless Upgrade staat er nu ook op

mocht het na de nieuwe OS update nog niet in options staan doe dan het volgende;

Options > Advanced options > Service Book > Provisioning [OTASL] > BB menu knop > Delete > BB menu knop > Undelete

herhaal de delete undelete een aar keer.

Als je nu options > advanced options en dan moet er Wireless U?pgrade onderaan staan!!!!

Nog een makkelijke tweak =

BB menu knop >show keyboard>landscape

!?123>" !?123>/ !?123>'' !?123>/

als het goed is opent een schem;

Event Log (Warning)

BB menu knop > Clear Log > Delete> klik op delete

Dit zorgt ervoor dat alles gedelete wordt wat je doet op en met je BB Storm zoals rotaties van en naar landscape en allerlei andere handelingen die hij vast legt in Event Log.

Veel plezier.....en we zijn alweer een stapje close to perfection.
Laat ff weten of jullie ook nog nieuwe en/of andere veranderingen bent tegen gekomen.

Bron; Vodafone Uk eforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Nice find! :) Ben nu aan het downloaden. Vodafone NL loopt weer eens achter de feiten aan?
Is deze niet specifiek voor Deutschland? Met Duitse applicaties ofzo?
Ben heel benieuwd, maar ff een backup draaien ;)

Edit:
Geheugen was MINDER als voor de update, eventlog geleegd, werd nog minder... Battery pull gedaan, WOW!!! 45,7MB vrij. Dat is bijna 5 mb meer dan bij de allereerste boot.
Camera starten, BOOM! dat scheelt meerdere secondes. Ook foto maken is sneller al is het nog niet snel.
Accelerometer lag: BYEBYE!!! Dit is meer dan acceptabel.
Scrollen gaat veel soepeler

Telefoon was voor mij al helemaal niets mis mee, nu is hij nog VEEL beter.
Elke dag ligt het toestel me meer, het is echt ideaal. Wordt nu dus nog beter ;)

Ben benieuwd of dit voor de mensen die problemen ervaren ook oplossingen gaat bieden!

[ Voor 59% gewijzigd door benji83 op 04-12-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
benji83 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:14:
Nice find! :) Ben nu aan het downloaden. Vodafone NL loopt weer eens achter de feiten aan?
Is deze niet specifiek voor Deutschland? Met Duitse applicaties ofzo?
Ben heel benieuwd, maar ff een backup draaien ;)
Ben is een nederlandse zodra je opent zie je dutch staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Tanakiam schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:52:
[...]

Ben is een nederlandse zodra je opent zie je dutch staan
Zag het al ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:45
@Tanakiam: wat houdt die Wireless Upgrade in? Er zit toch helemaal geen wifi chip in? Of denk ik nu heel blond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Jannibal23 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:32:
@Tanakiam: wat houdt die Wireless Upgrade in? Er zit toch helemaal geen wifi chip in? Of denk ik nu heel blond?
Heeft niks met Wifi te maken...

Op die manier controleert je BB via internet of er updates zijn voor je toestel. Zo ja, dan download hij die en installeert ze voor je.

Dus niks meer dan updaten via internet.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
freddyathlon schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 07:55:
[...]

Heeft niks met Wifi te maken...

Op die manier controleert je BB via internet of er updates zijn voor je toestel. Zo ja, dan download hij die en installeert ze voor je.

Dus niks meer dan updaten via internet.
Vooral erg handig voor MAC gebruikers, gezien die anders via parallels moeten werken. Deze update is een .exe file, gaat niet lopen op de mac.

Let wel dat (OTA(over the air) update niet een volledig OS kan updaten, alleen modules.
Gezien de update eerst gedownload moet worden voor hij kan installeren gaat dit voor de storm niet werken, heeft hij te weinig geheugen voor beschikbaar en tijdens een update de verbinding in stand houden gaat het ook niet worden ;)

Ben benieuwd wat we OTA aangeboden gaan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
FitNiX schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:21:
[...]
`heb de emulator gedownload, ermee gespeeld en voor mij is het duidelijk :)
Geen BlackBerry Storm voor deze jongen :P
Ik vind de agenda helaas niet toereikend, thnx 4 de tip, ik ga op zoek naar een andere mobiel :+
Koop een agenda...LMAO
Ik gebruik hem dagelijks...en hij wijkt niet af van andere standaard Nokia,Samsung agenda's.
En als je ff GOOGLED dan zullen er vast appz zijn met uitgebreidde agenda functies.

Maar goed neem een HTC......en wat bruistabletten...lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achmeon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08-2023

Achmeon

Free Achmeon

Bedankt voor alle bovenstaande tips!

Hebben meer mensen last van een spontaan inschakelende camera. Vooral tijdens het beantwoorden van mail en in het opzoeken van contactpersonen. Dan ineens verschijnt in de helft (content gedeelte) mijn camera. Echt super wazig. De telefoon reageert dan ook niet echt flex meer... Bij servicecenter van Vodafone wisten ze er geen raad mee.

Verder is het echt een super ding. Heb ook wel een beetje last van het "liggende A syndroom" Maar dat lijkt al beter te gaan.

Ik heb hem nu twee dagen en wel al drie keer moeten opladen :( Gaat dus nog niet echt super lang mee. Ik doe niet veel meer dan mailen, smsen en weinig bellen. Misschien dat de batterij nog een beetje moet wennen.

Die duitse update werkt dus blijkbaar ook voor de Nederlandse versie. Ga ik straks maar eens proberen... Hoop dat die iiritante camera het dan ook wat rustiger aan doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Achmeon schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:31:

Hebben meer mensen last van een spontaan inschakelende camera. Vooral tijdens het beantwoorden van mail en in het opzoeken van contactpersonen. Dan ineens verschijnt in de helft (content gedeelte) mijn camera. Echt super wazig. De telefoon reageert dan ook niet echt flex meer... Bij servicecenter van Vodafone wisten ze er geen raad mee.

Verder is het echt een super ding. Heb ook wel een beetje last van het "liggende A syndroom" Maar dat lijkt al beter te gaan.

Ik heb hem nu twee dagen en wel al drie keer moeten opladen :( Gaat dus nog niet echt super lang mee. Ik doe niet veel meer dan mailen, smsen en weinig bellen. Misschien dat de batterij nog een beetje moet wennen.

Die duitse update werkt dus blijkbaar ook voor de Nederlandse versie. Ga ik straks maar eens proberen... Hoop dat die iiritante camera het dan ook wat rustiger aan doet :)
Heb je niet gewoon je camera op een convenience key ingesteld staan, die je tijdens het typen indrukt?
Zo klinkt het mij erg in de oren. Ik heb daar totaal geen last van :)

Update werkt zeker prima, echte aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61130

Wat is een goede pratende navigatie progg voor de storm, de google maps wil niet tegen me praten.en ik heb de gps niet voor niets denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Voor zover ik weet is Telenav de enige: http://www.telenav.com/
Dit is wel een abonnee service. Je koopt het programma en je betaald elke maand. Terwijl je rijdt worden kaarten gedownload die nodig zijn, je hebt ze niet allemaal op je telefoon staan.
Wel lastig als je midden op de veluwe bent en je hebt geen verbinding ofzo...

[ Voor 67% gewijzigd door benji83 op 05-12-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Achmeon schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:31:

...
Ik heb er ook last van ja, ik weet niet waar het vandaan komt. Morgen maar eens de nieuwere versie instaleren en kijken of het dan nog verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274177

Hallo,

Vraagje heb nu vodafone 35 eurie met internet kan ik dan optimaal gebruik maken van een blackberry of moet ik hierbij nog een extra abbo afsluiten voor internet, kan namelijk kiezen tussen een storm of een bold zodat mijn schoonvader mijn N95 overneemt.

Gebruik de tel veel voor internet opwerk, sms en bellen welke is dan beter bold of storm.
twijfel twijfel twijfel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 19:22
Wie o wie kan mij helpen.

Ik heb sinds een paar dagen een BB storm in mijn bezit, met een vodafone basis abo en zorgeloos internet.
nu hoor ik sommige hier die er mee op internet kunnen.
hoe doen jullie dit?? welke instellingen moet ik veranderen etc.
ik kan er ook wel mee op internet alleen gaat hij dat via vodafone live wap 2.0 is dit wel juist??
want wap gaat toch via je abo??

verder vind ik het een fijn toestel :) alleen is het wel ff wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Voor allen die niet terug willen lezen nog 1 keer dan ;)

Als je optimaal gebruik wilt maken van een blackberry heb je BIS(Blackberry internet service) of BES(Blackberry enterprise service) nodig.
Zonder dit KAN je wel internetten maar zal je de APN moeten aanpassen, en je hebt geen OTA upgrade of Application center, en uiteraard ook geen push mail (niet zonder allerhande programma's e.d. te installeren).
Ook de appstore die later volgend jaar komt zal je waarschijnlijk niet kunnen gebruiken.

Wil je geen BIS afsluiten, krab je dan eens goed achter je oren of je wel een Blackberry wilt, gezien de kracht van de Blackberry niet alleen het toestel is, maar ook de services die RIM levert via het Blackberry netwerk.
Ik vroeg me ook af of de meerprijs het wel waard zou zijn, nu na 2 weken kan ik al niet meer zonder ;) het is werkelijk verslavend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234095

Hey benji83, dat zit toch bij het vodafone abonnement waar de storm nu mee aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Ja, bij de multimedia abbonementen van Vodafone zit BIS (blackberry internet service) en Vodafone Internet Blox, en nog een zooi smsjes en belminuten.
Bij 2call.nl kun je de blackberry Storm ook bestellen met een ander abbonement (zelfs van andere providers). Ik heb dat gedaan met een Basis vodafone abbonement, en BIS. Dus geen Internet Blox erbij, en alles werkt perfect. (Ook push mail voor hotmail, het werkt gewoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer ik mn Storm aan mn laptop hang en de desktopmanager opstart, vraagt hij of hij mag controleren op nieuwe updates. Na vervolgens dit met een "ja" bevestigd te hebben gaat het programma aan het werk om de updates te downloaden. Helaas eindigd het verhaal na een tijdje met een fatal error.
Hebben jullie een zelfde ervaring / een oplossing hiervoor? Wil wel graag updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
@Harryeast: Probeer eerst dit: KLIK HIER vanuit Internet Explorer. Die werkt ongeveer hetzelfde, misschien dat die wel werkt.

Zonee, kan je hier uit het lijstje de storm kiezen, stukje naar beneden staat package 4.7.0.111, dit is OS 4.7.0.86 welke iedereen intussen heeft :) dan gewoon doorklikken en alles lezen/invullen, dan krijg je de executable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het voor elkaar gekregen. Via duitse link, dan uitvoeren (niet opslaan, ging ook niet). Wanneer je vervolgens klaar bent, vraagt hij om DesktopManager op te starten, waarna hij begint met het updaten van je firmware. Eind goed, al goed. Nu op zoek naar de verbeteringen. Fotocamera geprobeerd, merkte zelf geen verschil in snelheid e.d.. (maakt me ook niet zoveel uit, heb hem immers ook niet aangeschaft als fototoestel....). Blijft een gaaf apparaat. Hoop alleen wel dat ze binnenkort een Today thema ontwikkelen, zou een welkome aanvulling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Ik heb Viigo geinstalleerd. Best wel een leuk programma. Werkt goed voor RSS enzo. Maar de andere tabbladen (zoals sport, entertainment enz.) gebruik ik helemaal niet. Weet iemand hier nog wat opvulling voor. Ik heb nog nergens gevonden hoe ik hier bijvoorbeeld de eredivisie kan bijhouden. Al die vooringestelde dingen zijn op amerika of engeland gericht, niks speciaals voor nederland (behalve dan het weer).
Iemand nog wat tips voor Viigo?

Verder heb ik nog dat als ik in Viigo tussen schermen blader, met een vingerbeweging of met de terug-toets, het scherm blijft haken. Als ik het dan weer aanraak gaat de "animatie" weer verder. Ik denk dat het een software foutje is. Hebben jullie er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Ik heb Viigo er niet opstaan, juist omdat het bijna volledig op US/UK is toegespitst, kan weinig vinden voor Nederland...
Crackberry is Viigo verslaafd, daar moet je je antwoorden kunnen vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
benji83 schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:55:
@Harryeast: Probeer eerst dit: KLIK HIER vanuit Internet Explorer. Die werkt ongeveer hetzelfde, misschien dat die wel werkt.

Zonee, kan je hier uit het lijstje de storm kiezen, stukje naar beneden staat package 4.7.0.111, dit is OS 4.7.0.86 welke iedereen intussen heeft :) dan gewoon doorklikken en alles lezen/invullen, dan krijg je de executable
Bedoel je niet toevallig 4.7.0.78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
PinjoTweaker schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:44:
[...]

Bedoel je niet toevallig 4.7.0.78
Je hebt gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Hoe gaat het syncen met een Mac via de Storm? Ik lees dat updaten via een Mac lastiger is, aangezien je alleen via windows updates kan draaien... en modules via (wireless updates).

Misschien is het anders makkelijker om je agenda met Google Calendar te syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
3mph schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:21:
Hoe gaat het syncen met een Mac via de Storm? Ik lees dat updaten via een Mac lastiger is, aangezien je alleen via windows updates kan draaien... en modules via (wireless updates).

Misschien is het anders makkelijker om je agenda met Google Calendar te syncen?
Naar wat ik begrijp zijn er twee programma's te gebruiken die allebei niet optimaal werken.
Pocketmac wordt meegeleverd op de disc en dan is er nog 'The missing sync'.
Over functionaliteiten weet ik niets.
Syncen met google calender lijkt me een goeie ja.

OS updates worden inderdaad erg moeilijk met een Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274177

Kun je op de storm ook progamma's als NOS en Youtube laten draaien aangezien die ik nu vaak gebruik op mijn N95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
benji83 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:39:
Voor allen die niet terug willen lezen nog 1 keer dan ;)

Als je optimaal gebruik wilt maken van een blackberry heb je BIS(Blackberry internet service) of BES(Blackberry enterprise service) nodig.
Zonder dit KAN je wel internetten maar zal je de APN moeten aanpassen, en je hebt geen OTA upgrade of Application center, en uiteraard ook geen push mail (niet zonder allerhande programma's e.d. te installeren).
Ook de appstore die later volgend jaar komt zal je waarschijnlijk niet kunnen gebruiken.

Wil je geen BIS afsluiten, krab je dan eens goed achter je oren of je wel een Blackberry wilt, gezien de kracht van de Blackberry niet alleen het toestel is, maar ook de services die RIM levert via het Blackberry netwerk.
Ik vroeg me ook af of de meerprijs het wel waard zou zijn, nu na 2 weken kan ik al niet meer zonder ;) het is werkelijk verslavend ;)
Dus als ik met vodafone internet blox de juiste APN instel kan ik gewoon dus voor die blox internetten??
heb nu als apn blackberry.vodafone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
ik heb nu onder mijn tijd en datum op het vodafone scherm het cijfer "1" staan met daarnaast een "gele wereldbol" wat houd dit in??
heb al gezocht maar kan niet echt iets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:31
Heb ook de storm sinds een paar uur, maar ik heb vermoeden dat de mijne een soort van DOA is;

Al meteen nadat ik hem uit de doos haalde en aanzette, kon ik het scherm niet bedienen. Klikken gaat vaak wel, maar de touch-bediening werkt niet.

Accu eruit en weer erin, helpt vaak maar even, soms een uur, soms 2 minuten (heb het ding vandaag alleen al 7x gereset).

Ook als het toetsenbord overdwars staat, en ik beweeg mijn vinger bovenlangs, dan scrollt ie over de onderste toetsen...

Update naar de nieuwste software van Vodafone hielp ook al niet.

Iemand meer dit meegemaakt?

[ Voor 11% gewijzigd door LiquidSmoke op 08-12-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Maukie schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:54:
ik heb nu onder mijn tijd en datum op het vodafone scherm het cijfer "1" staan met daarnaast een "gele wereldbol" wat houd dit in??
heb al gezocht maar kan niet echt iets vinden
Dat heeft met de gps te maken. Die staat dan de hele tijd aan om te kijken waar je zit. Je kunt dit uitzetten via opties - geavanceerde opties -gps. En daar staat dan iets van locatiebepaling.
Ik heb hem uitgedaan omdat het veel ste veel energie kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262252

Ik heb de Storm nu ook reeds ene paar dagen, bevalt me erg. Ik heb echter twee vraagjes.

* Is het mogelijk om direct radio te luisteren via de storm (of wellicht via een site als www.nederland.fm)

en

* Hebben meer mensen problemen om hun bestaande gmail account te activeren op de storm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

LiquidSmoke schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:41:
Heb ook de storm sinds een paar uur, maar ik heb vermoeden dat de mijne een soort van DOA is;

Al meteen nadat ik hem uit de doos haalde en aanzette, kon ik het scherm niet bedienen. Klikken gaat vaak wel, maar de touch-bediening werkt niet.

Accu eruit en weer erin, helpt vaak maar even, soms een uur, soms 2 minuten (heb het ding vandaag alleen al 7x gereset).

Ook als het toetsenbord overdwars staat, en ik beweeg mijn vinger bovenlangs, dan scrollt ie over de onderste toetsen...

Update naar de nieuwste software van Vodafone hielp ook al niet.

Iemand meer dit meegemaakt?
Teruggaan en omruilen...

Dat lijkt me het beste.
Vooral als je scherm in de hoeken niet lekker klikt zou ik hem meteen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Anoniem: 262252 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:19:
Ik heb de Storm nu ook reeds ene paar dagen, bevalt me erg. Ik heb echter twee vraagjes.

* Is het mogelijk om direct radio te luisteren via de storm (of wellicht via een site als www.nederland.fm)

en

* Hebben meer mensen problemen om hun bestaande gmail account te activeren op de storm?
* Van de radio vind ik erg jammer ja... Ik mis 3fm zo op de fiets naar school. Maarja, niks aan te doen. Ik heb al geprobeerd via nederland.fm. Daar werkt het niet, hij laat de player niet. Heb je denk ik een progje voor nodig zoals Windows media player, of flash player, of macromedia player of iets dergelijks. Er zijn waarschijnlijk nog wel alternatieven maar die heb ik nog niet ontdekt.

* Ik heb even voor je geprobeerd gmail in te stellen om mijne, en het werkt prima. Heb je BIS???
Ik doe het trouwens via Instalatie - emailinstellingen en dan gewoon toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Ik heb sterk het idee dat 3G ontvangst SLECHTER is geworden na de OS update.
Hier op mijn werk had ik met .65 prima 3G ontvangst, nu is hij zo'n 90% van de dag met GPRS verbonden.
Thuis hetzelfde al heb ik daar iets beter 3G ontvangst.
Meer mensen met dit verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
benji83 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:55:
Ik heb sterk het idee dat 3G ontvangst SLECHTER is geworden na de OS update.
Hier op mijn werk had ik met .65 prima 3G ontvangst, nu is hij zo'n 90% van de dag met GPRS verbonden.
Thuis hetzelfde al heb ik daar iets beter 3G ontvangst.
Meer mensen met dit verschijnsel?
Klopt inderdaad gisteren stond hier een vodafone rep die meer bereik had met zijn bold dan ik met de Storm.
Nu is het volle bak maar dat verschilt enorm.

Voor de gene die hun scherm willen afstellen/finetunen..haal de papieren rommel eruit en volg de instructies hier;

http://blackberrystorm.wikidot.com

En dan klikt het pas eg zoals het moet....blijkt dat de 2 schroeven veels te vast zitten.
Lees de omschrijving van deze tewak goed!
ook de ota downlads staan op deze site...ik heb net bijv.

- GMAIL
- CaptureiT (Maakt screen shots net als een printscreen)
- BeamBerry ( PDF app..kan ik de storm handleiding onderweg ook doornemen)
- FileLock ( verbergt files e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35714

Ik krijg mijn blackberry niet gesynct met mijn MacBook Air. Ik heb Pocketmac met de Storm driver gedownload, maar de mac blijft zeggen dat hij geen verbinding kan maken. De blackberry laadt wel via de USB poort van mijn Mac.

De preciese foutmelding is:

[07:44:30.258] Unable to connect to BlackBerry (error 1); skipping.

Ik heb de Mac al gereset, de blackberry gereset en een battery pull gedaan. Verder kan ik niets vinden over wat dit probleem kan veroorzaken. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
w
Anoniem: 35714 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:45:
Ik krijg mijn blackberry niet gesynct met mijn MacBook Air. Ik heb Pocketmac met de Storm driver gedownload, maar de mac blijft zeggen dat hij geen verbinding kan maken. De blackberry laadt wel via de USB poort van mijn Mac.

Ik heb de Mac al gereset, de blackberry gereset en een battery pull gedaan. Verder kan ik niets vinden over wat dit probleem kan veroorzaken. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Probeer CrackBerry.com of vodafone uk (beidde forums) en misschien kan vodafone klantenservice helpen via email!

Succes

• addictive
Anoniem: 35714 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:45:

volgens *click* moet je eerst het programma starten, dan de kabel aansluiten, en dan moet het syncen gewoon werken. Heb je dat al geprobeerd?

Anoniem: 58821

Ik heb de software update uit duitsland geinstalleerd, ik moet zeggen dat hij nu nog sneller is dan daarvoor, memschonen hoeft blijkbaar niet meer, was niet blij dat het woordenboek weer aan stond, weer uit gezet en verder eigenlijk een nog blijere BBstorm user geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Laatst online: 15-05 15:49
Ik heb de storm nu ook, aangesloten op de desktop manager en volgens mij installeert hij automoatisch de nieuwste software. Heb nu v4.7.0.78 draaien. Dit is toch de laatste?

Is het iemand al gelukt om meerdere berichten tegelijktijd weg te gooien? Dom, maar krijg het niet voor elkaar.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over levertijden en abonnementen voor de BlackBerry Storm hoort vanaf heden in [ABO] Het BlackBerry Storm levertijden en abonnementen topic