No matter the age, never lose the Kramer inside
Verwijderd
Krijg de Storm niet gesynched via Pocketmac Sync...
Apple | Marantz | B&W
Denk dat je voor tutorials ofzo gewoon even op crackberry.com moet zoeken, die gasten zijn serieuse BB cracks, die kunnen je zeker weten helpen.massari schreef op zondag 14 december 2008 @ 15:37:
Wie heeft het al voor elkaar gekregen om contacten/agenda items te synchen via Pocketmac Syncmanager of via een ander soortgelijk programma? Missing Sync?
Krijg de Storm niet gesynched via Pocketmac Sync...
Bij mij blijft er maar een bericht staan als ongelezen (bovenin dus) dit terwijl alle mailboxen leeg zijn. Iemand een idee? Zit er "onderwater" nog ergens een ongelezen bericht.
Iemand een idee of de snellere MicroSDHC M2 (van 8 gb bijvoorbeeld) werkt in de Storm?
Apple | Marantz | B&W
batterij eruit trekken (terwijl 'ie aan staat): dus een harde reset doen verhelpt dat probleem bij mn Boldmiddelsluis schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:02:
Vraag over pratend navigatiesysteem: Nav4All werkt voor mij. Duidelijk instructie, vrij snelle fix.
Bij mij blijft er maar een bericht staan als ongelezen (bovenin dus) dit terwijl alle mailboxen leeg zijn. Iemand een idee? Zit er "onderwater" nog ergens een ongelezen bericht.
Het werkt. Dank. Had ik zelf kunnen verzinnen.
"Om deze applicatie te downloaden moet u op een nederlands network zijn aangesloten"
Wat gaat er mis?
Apple | Marantz | B&W
Geen probleemmiddelsluis schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:02:
Addictive,
Het werkt. Dank. Had ik zelf kunnen verzinnen.
Het zijn vaak net computers, even opnieuw opstarten en het werkt weer als nooit tevoren.
Ook kan ik aanraden altijd de laatste firmware erop te zetten. Ik heb laatst namelijk een update gedaan met mn Bold, en die is nu een stuk zuiniger met het geheugen
Iemand een idee waar dit aan ligt? Ik kom er niet uit.
Apple | Marantz | B&W
een antwoord daarop is makkelijk gevonden: *klik*. Zelf wat zoekwerk doen is wel een vereiste op GoTmassari schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:13:
Krijgt uberhaupt iemand wat geinstalleerd op de BB Storm? Na NOS Mobiel krijg ik bij Pathé Mobiel 2.0 de volgende melding: "907 invalid cod"
Iemand een idee waar dit aan ligt? Ik kom er niet uit.
Apple | Marantz | B&W
en isntalleren via desktop manager? Dat moet wel gewoon lukken lijkt memassari schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:41:
Ik heb idd al gekeken en gezocht, maar heb geen passend antwoord gevonden. Schijnt iets met mijn browsersettings te maken te hebben, maar ik kom er niet uit.
[ Voor 0% gewijzigd door addictive op 16-12-2008 12:31 . Reden: typo ]
Apple | Marantz | B&W
Daar heb je PocketMac voor natuurlijk *klik*massari schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:13:
NOS Mobiel en Pathé Mobiel 2.0 kun je volgens mij niet installeren via de desktop manager, ook maak ik gebruik van Apple, dus ik kan daar ook niet gebruik van maken.
Verloopt de installatie via een .zip? Want daar zou dan gewoon de .jar inzitten welke je wel via DM kunt installeren
Vandaar dat ik ben overgestapt naar het betaalde Missing Sync. Nu kan ik wel syncen.
Apple | Marantz | B&W
Apple | Marantz | B&W
NOS Mobiel zou nog niet werken op de storm voor zover ik begrijp.massari schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:34:
Applicaties downloaden, zoals Google Maps en Youtube via de ingebouwde Application Center gaat wel goed. Pathe Mobiel zou ik nog kunnen missen, maar vind NOS Mobiel echt een gave applicatie en die zou ik er ook op willen hebben, maar hoe?
Over je geheugen kaart vraag: Er zit een 8gb kaartje in, dus zou niet weten waarom de M2 niet werkt?
Ik heb vanmiddag ook getracht om Opera Mini te installeren. Downloaden gaat wel, maar installeren niet. Op een gegeven moment zegt 'ie Verbinding met internet mislukt. APN settings staan goed, dus ik weet niet wat er aan de hand is.
Nog meer mensen met dezelfde problemen of ben ik nou een prutser?
Apple | Marantz | B&W
Vervolgens wilde ik met Missing Sync wat foto's vanaf iPhoto richting mijn Storm verzenden, helaas ging dat niet want ik zag de melding dat hij mijn geheugenkaart niet kan traceren in de Storm. Ik heb hem voor gebruik wel even geformatteerd via de Storm... wat kan er mis zijn?
Apple | Marantz | B&W
HTC? Ga jij je mond eens spoelenTanakiam schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:05:
[...]
Koop een agenda...LMAO
Ik gebruik hem dagelijks...en hij wijkt niet af van andere standaard Nokia,Samsung agenda's.
En als je ff GOOGLED dan zullen er vast appz zijn met uitgebreidde agenda functies.
Maar goed neem een HTC......en wat bruistabletten...lol
Nee, waarschijnlijk wordt het gewoon een 5800 die volgende maand komt.
Er zullen vast apps voor de BB zijn die een uitgebreidde agenda bieden, maar daar zit ik nou net niet op te wachten. En hij doet zeker niet hetzelfde als een Nokia agenda, maar goed, dat terzijde, we zitten hier tenslotte in het BB topic.
Die melding kreeg ik toen ik hem wilde installerenmassari schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:53:
Oh waar heb je die info vandaan gehaald, dat NOS Mobiel nog niet zou werken?
Zal vanavond nog eens proberen.
Op de t.net frontpage staat nu een review van de Storm, ik weet niet hoelang de reviewer hem heeft gebruikt, ik kan het er op de meeste punten alleen maar mee oneens zijn.
Traagheid. Really? Typen kan niet snel? que!? Interface niet geschikt voor touchscreen gebruik!? GET REAL! Als je het toestel meer dan een dag of 3 gebruikt hebt dan ben je eraan gewendt en heb je door hoe je de interface moet benaderen, no problemo!
Iemand al Pathé Mobiel geinstalleerd op de Storm?
Ik heb wat andere instelwaarden gebruikt voor het toetsenbord. Het toetsenbord reageert nu veel sneller en prettiger.
Apple | Marantz | B&W
Bij mij werkt het anders wel hoor. Maar er ontbreekt nog wel het e.e.a. aan, waarvan landscape view wel de belangrijkste is. De app is wel lekker snel en goed leesbaar.Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:09:
Ik heb ut geinstalleerd maar het werkt nietdus er maar weer af
Wel eigenaardig dat het bij sommige storms wel werkt en bij andere niet.
Andere firmware?
elrobbo
Heb je het nou over NOS Mobiel of Pathe Mobiel? En hoe heb je het dan geinstalleerd, via BB browser of via een browser zoals Opera Mini?elrobbo schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 19:47:
[...]
Bij mij werkt het anders wel hoor. Maar er ontbreekt nog wel het e.e.a. aan, waarvan landscape view wel de belangrijkste is. De app is wel lekker snel en goed leesbaar.
Wel eigenaardig dat het bij sommige storms wel werkt en bij andere niet.
Andere firmware?
Apple | Marantz | B&W
Apple | Marantz | B&W
Kort vraagje; is het mogelijk je SIM contacts als default in te stellen? Ik hou nl. het liefste al mijn contacts op mijn SIM zodat wanneer ik in geval van nood van phone wissel al mijn contacten direct beschikbaar zijn.
Nu kan je wel bij je SIM contacts, maar is weer 2 handelingen extra dan wanneer er gewoon default van mijn SIM afgelezen zou worden.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Apple | Marantz | B&W
Ik heb 4.7.0.78 draaien en dat werkt uitstekend, al weet ik niet hoe de vorige versie was, want ik heb hem pas een week. Ben er wel erg blij mee!massari schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:41:
Wie heeft firmware 4.7.0.78 erop zitten? Ik had eerst 4.7.0.65 en heb de Storm net ge-update. Hij lijkt veel soepeler te zijn. Helaas kan ik niet achter de releasenotes komen. Wie heeft ze wel?
Ik zag op Crackberry dat er ook een nieuwe versie (4.7.0.83) uitgelekt is voor de 9500. Zit nog te twijfelen of ik hem ga installeren, vooral omdat het geen officiele release is.
Heb het over nos teletekst van lexionair. Dit heb ik gewoon vanaf de BB browser geinstalleerd.massari schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 08:17:
[...]
Heb je het nou over NOS Mobiel of Pathe Mobiel? En hoe heb je het dan geinstalleerd, via BB browser of via een browser zoals Opera Mini?
elrobbo
Verwijderd
Iemand ook hier problemen mee?
Edit: opgelost! Kreeg netjes een bericht van Blackberry dat het wachtwoord geupdate moest worden. Et Voilá!
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2008 16:21 ]
Ik heb nog een probleem. Als ik inlog bij My Vodafone dan zie ik daar dat ik 8 euro extra kosten heb (bijgewerkt tot 19-12), zou dat het gebruiken van WAP kunnen zijn. Want dat heb ik wel even gedaan. Nooit meer dus...
Verwijderd
Ik had in mijn eerste maand ook 3 of 4 euro buiten mijn bundel.. nog steeds geen idee wat dat was..
Wat je nog kan doen is de Blackberry kopen icm een gewoon internetabbonement. Dan kun je in eerste instantie niet gebruik maken van al deze programma's, maar met wat aanpassingen kun je wel GPS, internet en msn krijgen. Email en het Application center dus niet.
Mijn mail doet het overigens weer, ik heb het wachtwoord weer ingevuld en dat werkte.
Valt me op dat het scrollen en laden van afbeeldingen vrij traag gaat. Iemand ook dezelfde ervaringen hiermee? Op mijn Nokia E71 heb ik dat niet. Zijn dan ook dezelfde groottes.
Apple | Marantz | B&W
Apple | Marantz | B&W
Verwijderd
Ik kan op het toestel dus niet sms-en, bij de instellingen gekeken en verhip het Servicecenter nummer staat niet ingevuld. Ik heb dit nummer ingevuld en opgeslagen, echter kon ik nog steeds niet sms-en. Terug naar de instellingen dan en tot mijn verbazing zie ik dat het nummer van het servicecenter weer blanco is. Meerdere malen geprobeerd dit op te slaan, echter lukt dit gewoon niet.
Heeft er iemand nog een tip voor me ?
Anders zou ik in elk geval even met vodafone bellen. Volgens mij stond dit bij mij automatisch ingesteld. Heb je misschien nog een oude SIM-kaart?
Verwijderd
Ik krijg trouwens commentaar dat mijn stem door de telefoon nogal dof klinkt. Hebben meer mensen hier last van, of is er iets met mijn microfoon aan de hand?
Iemand ook issues met inloggen in de youtube app? Hij blijft in het loginprocess hangen, het enige wat de app weer beschikbaar maakt is dan een battery pull...

Godfather Bodybuilding topic reeks
Ik heb gisteren de gelekte 4.7.0.83 update op mijn storm gezet. Het lijkt erop of de kwaliteit van mijn telefoongeluid nu ook is verbeterd. Verder nog weinig verschil ontdekt met de .78 versie.
Ik kwam erachter doordat ik de storm op zijn hoesje legde. Eigenlijk met het BB teken op de achterkant van de storm op het BB teken op het hoesje. Dan gaat ie uit. Haal je hem er weer af dan gaat hij metteen weer aan. Het lijkt te werken met een soort chipje in het hoesje, die de Storm uitschakeld als je er dichtbij komt.
..Weer iets vernuftigs ondekt.
Verwijderd
Mijn grootste irritatie is als hij out of the blue naar de camera modus springt. Dat gebeurt vooral bij als ik MSN gebruik, en soms ook als ik een sms/email opstel. Het lijkt getriggerd te worden op het moment dat ik mijn vinger langer boven een toets hou waardoor de "speciale' letters tevoorschijn komen, of als ik op het rechtergedeelte van het toestel bezig ben (als is horizontaal ligt). Dan schiet ie op camera mode en bugt ie verschrikkelijk (ik zie get menu door de camera heen etc). Ik kom er dan alleen maar uit door op de groene belknop te drukken waardoor ie naar belmode gaat, en dan kan ik terug naar waar ik mee bezig was.
Ook het wisselen van verticall naar horizontaal gaat nog steeds tergend langzaam, en een harde reset wil dat ook niet eens elke keer verhelpen. Ik wacht met smart op een update die dit gaat verhelpen!
Gisteren de batterij en geheugenkaart even eruit gehaald, na het opnieuw plaatsen ervan en het opnieuw aanzetten van de telefoon, zag ik dat hij de laatste firmware .78 opnieuw ging installeren. Vond het wel raar, maar daarna functioneerde alles weer als een speer. Na verloop van tijd vind ik hem wel trager worden en zie je steeds vaker het irritante "zandlopertje" (het is meer een wijzertje) op het scherm als je iets wilt openen, of zelfs bij het vergrendelen en ontgrendelen.
Ik hoop dat een nieuwere firmware dit soort zaken verhelpt. Na twee weken gebruik ben ik nog niet helemaal happy van de Storm, maar dat zit hem meer in de snelheid, voor de rest ben ik tevreden, helemaal als je meer applicaties kunt installeren.
Apple | Marantz | B&W
De snelheid vindt ik over het algemeen geen probleem bij deze telefoon. Alleen bij de camera komt hij wel duidelijk snelheid te kort. Dat is bij de .83 versie iets verbeterd, maar nog steeds te langzaam.
Er is inmiddels ook al een .85 versie gelekt, maar tot nu toe alleen voor de amerikaanse markt.
Dat hij steeds langzamer wordt komt door memory leakage. Op de een of andere manier blijft er steeds minder geheugen beschikbaar en dit is alleen weer goed te krijgen door de batterij er uit te halen, terug te plaatsen en hem weer opnieuw op te starten. Software versie .85 lost dit ook nog niet op, maar ik hoop dat dit in de toekomst nog wel gebeurd.
[ Voor 27% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 29-12-2008 10:58 ]
Waar heb jij de .83 versie vandaan gehaald? Ik neem aan niet van de RIM site zelf, dus ik begin er even niet aan. Ik wacht wel op de officiële firmware en als de .83 / .85 niet zo heel veel uitmaakt ten opzichte van de .78 dan wacht ik nog wel even.
Camera is inderdaad erg traag, maar misschien helpt een nieuwere firmware ook niet. De lens is nogal klein van vorm en het is geen cameraphone.
Enfin, het uithalen van de batterij en het opnieuw plaatsen ervan + aanzetten van de telefoon; zorgt dat bij jou ook voor het opnieuw automatisch installeren van de firmware?
Apple | Marantz | B&W
Bij menu -> opties -> beveiligingsopties kun je ervoor kiezen om je geheugen op te schonen. Dit kun je ook automatisch laten verlopen, waar ik voor heb gekozen overigens.
Dit zou je geheugen moeten opschonen als je toestel inactief is of als hij in de houder wordt geplaatst.
Apple | Marantz | B&W
Kijk maar eens bij options --> memory. Let dan op de free space bij application memory. Deze zal blijven teruglopen totdat je de batterij er een keer uithaalt.
Als je meer informatie zoekt over de firmwares of andere info moet je maar eens op de volgende site kijken:http://forums.crackberry.com/
Hier heb ik al vreselijk veel tips en tricks vandaan. Erg nuttig!
Nadeel is wel dat de meesten de amerikaanse versie van de storm hebben (9530), maar voor de meeste zaken is die gelijk aan de onze (9500).
Apple | Marantz | B&W
Verwijderd
Toch maar weer het toestel uitgezet en de batterij eruit gehaald... nu is hij het OS weer aan het laden, gaat overigens heel traag...
RIM moet echt heel snel met een oplossing komen voor de memory leak! Ik vind het echt niet kunnen.
Apple | Marantz | B&W
Apple | Marantz | B&W
En dan werkt het bij mij, krijg je de verschillende opties van zoeken, en ontvangen enz..
Verwijderd
Ik heb uitgevonden hoe je heel makkelijk je Macbook met PocketMac kan laten samenwerken.
Je moet als eerste je BB instellen als Massaopslagmedium
Ga naar: Opties>Geheugen
Zet daar:
Ondersteuning voor extern geheugen op AAN
Ondersteuning voor massaopslagmodus op AAN
Kies VRAAG bij Massaopslagmodus automatisch inschalen bij verbinding
Toets nu je BB knop en kies OPSLAAN
Als je nu je BB met je Macbook verbind kies je, JA bij de vraag of je verbinding wilt maken. (Het kan zijn dat je eerste de klok ziet, druk deze even weg met de Escape toets)
Als je nu in de Finder van de Macbook kijkt zie je daar 2 externe schijven.
Nu kun je Pocketmac starten en je zal zien dat hij je BB automatisch herkent. Het synchroniseren kan beginnen.
Vergeet niet de nodige backups van je Adresboek en iCal te maken alvorens dit te doen.
Je kan nu ook heel makkelijk vanuit je iTunes Muziek naar de externe schijf BLACKBERRY2 kopiëren. Hij neemt zelf de plaatjes van de CD mee.
Bij mij werkt het perfect.
Succes!
Apple | Marantz | B&W
wat ik begrepen heb is dat .83 alleen voor Verizon 9530 is en dit een firmware met bugs is en iedereen downgrade.
.85/86 is nu in beta fase en als het goed is goedgekeurd inmiddels.
DUS ALS JE ECHT KAN VERIFIEREN DAT DIE VERSIE VOOR 9500(VODAFONE) IS EN WAAR JE DIE KAN DOWNLOADEN.
Graag de link naar de .exe en de bevestiging dat het ook voor de 9500 is.
Hiermee doe je een ieder goed mee.
@massari....memory cleaner in options bedoel je is een goede...als je daarna deze tweak erachter aan doet moet het meer ruimte opleveren..check eerst ff je memory status.
vanuit home screen>klik op menu button>herhaal>en selecteer show keyboard>landscape en druk op
!?123 gevolgd door "
!?123 gevolgd door /
!?123 gevolgd door "
!?123 gevolgd door /
Nu moet je een scherm krijgen in zwarte balk genaamd; Event Log (warning).
scroll ff naar beneden om te zien dat je Storm alles registreert in deze Logfile.
Klik op menubutton > Clear log
ga nu naar options en bekijk de status van je memory.
gebruik die jij noemde en vooral de laatste omdat de battery pull ik eigenlijk als allerlaaste redmiddel wil hanteren van wege het langzaam inladen.
[ Voor 0% gewijzigd door Tanakiam op 30-12-2008 17:32 . Reden: spellfoutjes..LMAO ]
Ik merk wel dat het ietwat helpt om, om de zoveel tijd even je geheugen op te schonen. Eigenlijk is dit niet iets wat je zomaar moet doen als gebruiker van zo'n apparaat, het zou eigenlijk overbodig moeten zijn.
Apple | Marantz | B&W
Je hoeft niet te schreeuwen hoor en iets minder snel oordelen mag ook wel.Tanakiam schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:51:
waar heb je deze crappy info vandaan dat versie .83 uit is voor de 9500 versie
....
DUS ALS JE ECHT KAN VERIFIEREN DAT DIE VERSIE VOOR 9500(VODAFONE) IS EN WAAR JE DIE KAN DOWNLOADEN.
Graag de link naar de .exe en de bevestiging dat het ook voor de 9500 is.
Hiermee doe je een ieder goed mee.
Je kan het bestand via de volgende link downloaden. Zoals je daar kan zien is hij op 19 december vrijgekomen. Bugs heb ik eerlijk gezegd (nog) geen last van gehad. Werkt erg goed bij mij. Link:
http://www.berryreview.co...rm-os-47083-found-online/
tja alleen RIM heeft het antwoord dasarop ben ik bang. Maar met de aankomende updates zal het allemaal weer vlotter gaan.massari schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:04:
Bedankt voor de tip. Ik vraag me alleen af of het echt nodig is om zaken automatisch te lagen loggen in de event logger... kan dit niet uitgezet worden, of kleven daar nadelen aan?
Ik merk wel dat het ietwat helpt om, om de zoveel tijd even je geheugen op te schonen. Eigenlijk is dit niet iets wat je zomaar moet doen als gebruiker van zo'n apparaat, het zou eigenlijk overbodig moeten zijn.
Ik ben echt fan van het BlackBerry interface en uiteraard de Storm.
Battery Pull is toch de meest effectieve manier om memory eigenlijk vrij te maken.
als je hem aan de pc zou hangen met de desktopmanager kun je aplicaties verwijderen die je niet gaat gebruiken.
Als je ze wel weer gebruiken wil is het USB kabel en desktop manager en add/remove aplications selecteren en aanvinken wat je wil hebben!
CrackBerry.com...check de 101 tutorials...echt waar die zijn echt bruikbaar mensen..en de forums daar zijn super.
Ik zeg maar zoooo...SALUTÉ !!!!!
Je kan het bestand via de volgende link downloaden. Zoals je daar kan zien is hij op 19 december vrijgekomen. Bugs heb ik eerlijk gezegd (nog) geen last van gehad. Werkt erg goed bij mij. Link:
http://www.berryreview.co...rm-os-47083-found-online/
[/quote]
Bij deze mijn excuses...je hebt gelijk..wat zijn de veranderingen die je tenopzichte van.....0.78 hebt?
Maar wel raar dat deze dus niet in OTA staat!!!
Is deze versie goedgekeurd door RIM/Vodafone?
ff naar vodafone eforums kijken of de engelse hier ook over posten...anyway thanksss...good find.
Ik heb het idee dat de telefoon met de .83 versie ietsje sneller is geworden en voor mij dat mijn stem door de telefoon beter te verstaan is. Daarvoor kreeg ik nog wel eens klachten dat mijn stem wat dof klonk in vergelijking met andere telefoons die ik heb gehad. Ook is volgens mij de camera iets sneller geworden, al blijft hij (te) langzaam.
Zeker geen goedgekeurde versie 0.83Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:45:
Dit is geen goedgekeurde update, maar een gelekte versie. De vraag is of hij ooit de officiele status gaat bereiken of dat er een nog nieuwere versie officieel uitgebracht wordt. Voor mij werkt hij in elk geval prima.
Ik heb het idee dat de telefoon met de .83 versie ietsje sneller is geworden en voor mij dat mijn stem door de telefoon beter te verstaan is. Daarvoor kreeg ik nog wel eens klachten dat mijn stem wat dof klonk in vergelijking met andere telefoons die ik heb gehad. Ook is volgens mij de camera iets sneller geworden, al blijft hij (te) langzaam.
Wat is er na updaten het geval....(of althans nog niet tegengekomen)
- OTA (Wireless Upgrade verdwenen ook niet meer in service book)
- Memory Cleaner idem dito
- email mappen weg
- Application Centre heeft een andere icoon
- Telefoonnummers weg !!!!
Al met al een firmware that SUCKS bigtime....
Sneller of niet maar juist die items die essentieel zijn zijn No WHERE TO BE FOUND!
dus kan ik alleen maar het volgende zeggen;
INSTALLEREN OP EIGEN RISICO!!!!!
Nu maar weer downgraden....pfffffffffffffffffffffff
Als je de volgende keer er weer 1 vind (niet verifieerd door RIM) zet ff alle nadelen en eventuele voordelen erbij...zo blijft het overzichtelijk..en niet bedoeld om te schreeuwen.
er zijn ook mensen die upgraden eng of moeilijk vinden.
Toch ok dat je hem hebt gevonden
Als er anderen ook dit soort issues tegenkomen meld het dan a.u.b.
Zodat er een lijst van bugs en/of verbeteringen ontstaat.
Er zijn Vodafone/RIM medewerkers die deze site ook checken.
Jammer dat Vodafone NL niet reageert op dit forum....maar zoals ik al waarschijnlijk door heb is de kennis niet eg Het je van het bij Vodafone.NL
Proef op de som, ik bel wel eens met klantenservice en dan is het ff wachten moet je die en die hebben.Of men weet het totaal niet.
Maar aan de andere kant is het ook niet altijd crappy.
Jammer dat wij in Nederland het moeten doen met CrackBerry.com en Vodafone eForum(UK) en Tweakers.net (maar goed dat deze er zijn)Het succes van de Storm hangt hier mede vanaf....door gewoon goede support te leveren.
Ik klaag niet op het toestel dat wist ik al alvorens hij uit kwam dat hij niet 100% zou zijn.
Maar Support is een must...voorbeelden genoeg hier;
Massari problemen met syncen via Mac!!! (hopelijk opgelost dankzij Stefan1601)
Navigatie is nog te beperkt voor dit toestel.Mits je online koopt
Nav4all werkt maar is meer een tijdelijke oplossing.
Dus moeten we uitgaan van de kracht en kennis van mede forum bezoekers.
[ Voor 29% gewijzigd door Tanakiam op 30-12-2008 22:04 ]
Apple | Marantz | B&W
RIM zal wel goede redenen hebben om de andere versies niet officieel uit te brengen, daar vertrouw ik dan maar op.
Iedereen een goede jaarwisseling !!
Email en contacten heb ik nog gewoon en memory cleaner ook. Dat het icoontje van application centre is veranderd vind ik nou niet echt een probleem. OTA zou ik niet weten, omdat ik dat nog nooit heb gebruikt.
Heb je voor het updaten een back-up gemaakt? Als je die terugzet moet je alles weer hebben (maar wel met een nieuwe firmware versie). Was bij mij ook gewoon het geval
Verder is het aan te raden om voor de update eerst een complete " wipe" van je telefoon te doen (uiteraard na de backup). Om een wipe te doen: options-->security options-->general settings-->menu knop-->wipe handheld.
Probeer het eens op die manier en volgens mij moeten dan al je problemen met de nieuwere versie opgelost zijn (of wacht inderdaad gewoon op een officiele versie).
Ik ben overigens nog op zoek om alle contactpersonen in een keer te verwijderen. Kan het niet vinden. Enkel en alleen een per keer. Wie weet raad?
Apple | Marantz | B&W
Hoe je alle contactpersonen in 1 keer kan verwijderen weet ik helaas niet. Ik dacht eerst dat het misschien op dezelfde manier zou gaan als alle sms-jes in 1 keer verwijderen, maar ik heb het net geprobeerd en dat werkt helaas niet.
Ik dacht ook eerst dat je multiple select kon doen, net zoals bij sms/mail, maar helaas gaat dit niet...
Apple | Marantz | B&W
Apple | Marantz | B&W
Verwijderd
Ook staan er in the US/UK bij BB op de site firmwares online die veel recenter zijn dan de FW's die Vodafone momenteel aanbiedt en waarbij verschillende issues opgelost zijn.
Ik zit met smart te wachten op de foon want mijn huidige foons zijn echt helemaal gaar. En voor mijn werk zou het een verademing zijn, overal internet en email te hebben.
Ik hoop dat er ook snel een offline turn based door 2 door navigatiepakket beschikbaar komt zodat ik ook kan navigeren op een behoorlijk moderne manier wanneer mijn abo afgelopen is volgend jaar en ik weer voor een nieuw toestel ga. (ondernemersbundel 35)
kga nu ff de storm topics ff helemaal doorlezen
Verwijderd
is dat echt veel voor mobiel internet? veel pagina's zijn toch behoorlijk lang en/of grafisch opgemaakt.. net als mails met attachments (logs, screens) die ik van klanten krijg en als dat met 3,6 mbit/s gaat dan vrees ik dat ik zo door die FUP heen ben?Ruud schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:40:
Naar aanleiding van het bericht dat Vodafone de snelheden van het Internetblox harder heeft laten dalen dan de AEX een week of wat terug wilde ik graag weten hoe snel de BB-bundel van Vodafone eigenlijk is. Net de Vodafone dealerlijn even gebeld, de snelheid van de BB-bundels blijft ongewijzigd (Max 3,6 Mb, afhankelijk van je toestel en ontvangst)! FUP-hoeveelheid zit zo rond de 50 a 60MB dus met de Storm kan flink wat geinternet worden voor je een waarschuwing krijgt..
Voor de duidelijkheid: dit is mijn eerste smartphone/i-net - email enabled foon. Noobje dus ;-) Maar ben me al heel lang aan het inlezen op allerlei sites, ben blij dat ik deze pagina op GOT tegenkwam net. Eigenlijk moet ik hoognodig gaan slapen maar ja... dit zal wel weer prioriteit krijgen vannacht ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 02-01-2009 01:13 ]
Ik neem aan dat je je dus geen zorgen hoeft te maken over dat je over je FUP heengaat.
Verwijderd
Is wifi nou echt een gemis voor jullie of zeg je doordat je toch "altijd"online bent dat je
het niet mist.
Beste manier om te kijken welke telefoon het beste bij je past: ga naar de winkel en probeer ze allebei uitvoerig uit.
Verwijderd
Overigens idd goed dat dit soort sites er zijn, ik heb nu zoveel gelezen over de BB Storm dat ik denk ik al meer weet van het ding zonder hem in m'n bezit te hebben dan dat de gemiddelde gebruiker die hem wel in zijn bezit heeft weet. Ook thanks to the sim of course :-)
Zit er met smart op te wachten. Ging net info via vodafone opvragen ivm blox nav een melding in een forum icm zorgeloosinternet blox en nog wat..... kweeniemeer... volgens mij heb ik met de ondernemersbundel 35 sowieso geen gehannes wat betreft internet snelheid, limieten, sms, email, bellen etc. Zeker niet na de geruststellende woorden van de poster boven mij.
Het feit dat de blox nu uitstaan (stonden wel aan bij mij altijd ivm sms (10 euro p.m.), houdt dat nu in dat de order behandeld is, het abo geactiveerd en de storm onderweg is? Heb al drie keer gebeld in de afgelopen 2 weken om te informeren hoe het staat met de status van het omzetten van de abo / versturen storm en vind mezelf een zeur als ik maar blijf informeren... Ik zit alleen echt met het probleem dat ik GEEN andere foon meer heb die goed werkt, of uberhaupt lang te gebruiken is... zit nu met een Motorola PEBL waarvan de accu verrot is en het ding zelf ook.... snif...
Ik weet wel dat de zorgen die ik begon te krijgen na het lezen van alle reviews die zo negatief waren voor een groot deel weg zijn genomen en ik zelfs een beetje blij ben dat ik niet voor de HD Touch ben gegaan. Er zijn vele goede links te vinden en ik zal binnenkort de meest handige even aan een mod sturen en vragen of ze in de openingspost kunnen komen. Ofmisschien een sticky met "wat je moet weten over de storm". Dit om ervoor te zorgen dat men meteen bingo heeft bij het gebruik van het product en bij een probleem dus meteen een oplossing vindt aangezien de support van vodafone te kort schijnt te schieten? Ik besteed nu al minimaal een uur per dag aan het lezen van info over het dingetje gedurende een week of drie. Laat staan als ie zometeen binnen is en hij bevalt! Maar wat zal ik me een muts voelen als ie niet bevalt gna.....
Hoe meer mensen hem hebben, hoe meer apps ervoor komen en hoe sneller tomtom eindelijk een keer iets in java gaat maken ;-)
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 13:26 ]
Verwijderd
Het gaat mij dan echt eventueel om wifi, maar windows mobile op de htc geeft ook weer wat problemenHmtsjmftsch schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:13:
Ik mis wifi totaal niet, inderdaad omdat de storm toch al HSDPA heeft.
Beste manier om te kijken welke telefoon het beste bij je past: ga naar de winkel en probeer ze allebei uitvoerig uit.
en hij schijnt traag te zijn. Ik vindt de storm mooier en hij schijnt ook de beste te zijn met internet en email.
Dus moet maar even verder lezen en filmpjes kijken op internet en gebruikerservaringen lezen om
mij echt te overtuigen
Verwijderd
Nope, helaas. Maar ik krijg em vd week hopelijk binnen en daar geldt geloof ik een week op zicht hebben op.Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:16:
Hmm, dat klinkt niet echt best. Geen andere vodafone stores in de buurt? Ik weet niet zeker of ze de storm ook bij andere stores verkopen, maar anders zou je dat ook nog kunnen proberen.
http://forums.crackberry....-tips-tricks-only-100612/
Verwijderd
verkijk je niet op de reviews.... veel negativiteit, met name door fanboys van andere producten geloof ik. Pas als je wat verder kijkt richting het oplossen van "problemen" zie je dat het typen bv wel degelijk snel kan etc. en dat er al lang betere fw's zijn als bij de reease 7 weken terug.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:53:
[...]
Het gaat mij dan echt eventueel om wifi, maar windows mobile op de htc geeft ook weer wat problemen
en hij schijnt traag te zijn. Ik vindt de storm mooier en hij schijnt ook de beste te zijn met internet en email.
Dus moet maar even verder lezen en filmpjes kijken op internet en gebruikerservaringen lezen om
mij echt te overtuigen![]()
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
tnx, ik kwam hem vanochtend tegen ja :-) lekkel lekkelHmtsjmftsch schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:33:
Zodra je hem binnen hebt kan ik je in elk geval deze link even door te lezen. Staat boordevol met tips&tricks die het gebruik van je BBStorm nog veel prettiger maakt. Link:
http://forums.crackberry....-tips-tricks-only-100612/
Ik maak gebruik van OS versie .78.
Wat wel enigzins bij mij helpt is het minimaliseren van het aantal applicaties/icoontjes op je homescreen. Mijn vrije ruimte ging dan van 44,2 mb naar 45,8mb en schommelt nu tussen de 40 en 44 mb.
Ik vind het belachelijk dat je steeds een batterypull moet doen om je toestel weer sneller te krijgen... als het zo langer doorgaat, dan wil ik geen Storm meer.
Apple | Marantz | B&W
Dit topic is gesloten.
Discussie over levertijden en abonnementen voor de BlackBerry Storm hoort vanaf heden in [ABO] Het BlackBerry Storm levertijden en abonnementen topic