Kheb hem binnen en ben nu een paar uurtjes aan het spelen geweest. Erg interessant allemaal!!! Heb zelfs een film van 700MB overgezet via de roxio media manager naar de BBStorm en deze geconverteerd voor optimale weergave... moet hem nog even bekijken. Let wel... deze conversie gedaan op een aspire one... whahahahaha! Wat een wachttijd zeg!! En ik was zo handig geweest dat via draadje te doen ivm opladen natuurlijk voor de eerste keer... maar ja, meteen continue met het korte draadje aan de laptop vast dus ;-) Ipv dat ik hem nou gewoon meteen aan mijn veel krachtiger desktop hang... dohw! ;-)
Maar dat is tot op heden het ernstigste probleem dat ik ben tegengekomen. Hoewel het klikken ind e hoeken goed ging heb ik wel even met een torxje dat ene schroefje, zonder de sticker erop, een half slagje losser gedraaid en volgens mij moet dat ook wel want het ding zat echt muur en muurvast... lijkt me niet goed hoor, zo vast... maar oke, hij klikte goed maar klikt nu soepeler, meer het gevoeld atje ook krijgt als je in het midden van de display klikt.
Ik ben wel al tegen wat vragen aangelopen waar ik niet direct een antwoord kan vinden, ik hoop er zelf nog een aantal te ontdekken maar als iemand me een handje wilt helpen, heel graag dan! Ik hoop ook dat ik hier weer dingen door naar boven haal waarmee anderen in de toekomst ook weer geholpen zijn.
Even over Ssmtp en Spop (xs4all en verschillende andere hostingproviders): volgens mij gaat dat niet werken... Ik heb die instellingen althans nog niet kunnen vinden, dus tenzij ze een deal hebben met bijvoorbeeld (in mijn geval) strato a.g. waarbij de blackberry automatisch de instellingen zoals de andere poorten en servernamen oppikt....... dan heb ik pech toch?
En meer in het algemeen: ik vraag me ook af als ik nu een mailtje ontvang op de BB, blijft het origineel dan in het postvak bij de provider staan totdat ik het mailtje heb opgehaald met mijn andere machine? Ik dacht eerst van wel, heb het vanavond meegemaakt al.... maar nu net kreegik wel een mailtje op de BB binnen maar niet op de laptop. Dus vandaar de vraag en daarom ook:
Het andere geval natuurlijk nog even: de machine staat al aan en haalt om de 2 minuten de mails op. Blackberry pollt niet zo vaak natuurlijk (ik h eb nog niet gevonden waar ikd at kan instellen, net als de spop en ssmtp instellingen) en dus zou ik mogelijk het mailtje missenop de BB. Hiervoor schijnt de desktop redirector te bestaan en deze zou je ook moeten kunnen gebruiken zonder een BES abo, wel met BIS abo. Maar waar is deze te downloaden? Ik kan hem niet vinden op de CD, niet op google en niet opd e website van RIM.
Weet iemand de maximaal toegestane bestandsnaamlengte/formaat voor het door de BBS gebruikte filesystem? Aangepaste fat32 wellicht? ivm mappen die ik via de verkenner voor een 700 ringtones heb aangemaakt namelijk... deze staan nu ipv netjes in de mapjes, helemaal door elkaar. en de benaming van een aantal files is ook veranderd van whateverhetookis.mp3 naar 70.mp3 en 71.mp3 etc.
Blackberry messenger... deze draait continue op de achtergrond maar ik gebruik hem niet. Bij het verwijderen van de software via de desktop manager krijg je een waarschuwing waarbij ik niet weet wat ik ermee moet, anders dan vrezen dat de hemel naar beneden komt vallen als ik BB messenger eraf haal... ;-) Kan ik dit ongestraft doen en is het een poging tot bescherming van hun eigen chat client of heeft het ook zijn wortels dieper in het systeem zitten?
En dan voorlopig nog de laatste set vragen waar ik vanavond mee bezig ben geweest en denkelijk wel weet hoe het zit, maar toch graag even bevestiging zoek bij jullie ivm of ik alles wel goed in het snotje heb...
Ik heb de desktopmanager 4.7 (sorry voor abrubte topic einde, moet rebooten, ben zo terug en schrijf dan verder mbv een edit)
Edit: shiet.... kwas in slaap gevallen. Bennu wakker maar ga weer verder slapen.... Helaas moet dat ook nog... ik pak de draad morgen weer op.
@massari: ik zal later even een backup maken en dan inderdaad verwijderen. Wat me tijdens het maken van een eerdere backup opvoiel was dat volgens mij, aan de grootte v.h. backup bestand te zien, alleen de addditionele info van de apps wordt gebackupped en niet de apps en het os zelf. Nu is dat nog niet zo erg, maar wat als er straks een echte storm "hack" komt en je je gewijzigde bestanden wilt opslaan?
Of moet ik afstappen vgan dat idee omdat je het OS/FW toch op je pc hebt staan, net als de apps eventueel van het web te halen zijn?
trusten!! ;-)
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 05-01-2009 02:10
]