Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je bent inderdaad de enige ja...
Je kunt een dagelijkse automatische opschoning van je geheugen laten doen, en als dat nog niet zoveel helpt dan moet je gewoon even geduld hebben tot de volgende firmware.. zo is het nou eenmaal, en ja, die zijn bij de Bold al in een wat verder stadium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:32
De battery pull is inderdaad vreselijk irritant, maar daarmee is dan ook wel (wat mij betreft) het grootste nadeel opgenoemd. Ik hoop dat dat iets is wat ze met een toekomstige update nog kunnen oplossen. Het is voor mij in elk geval niet zo irritant dat ik hem weer wil inleveren.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd... het spul is toch in java geschreven? Nooit doen natuurlijk ;-P We zullen zien.

Ik begrijp alleen niet waarom je telefoon trager wordt als je 44 of 25MB vrij zou hebben.... het is VRIJ geheugen toch? Geheugen dat niet gebruikt wordt? Net als vrij RAM? En dus? Als je een progsel start dat wel meer memory nodig heeft dan gaat het dat geheugen gewoon opvragen lijkt me. En dan kunnen er twee dingen gebeuren: hij krijgt het geheugen toegewezen of niet. En dan crasht ie. Langzamer worden door zo'n memory leak kan ik me bij een HDD iets bij voorstellen omdat er dan geswapped gaat worden op de HDD. Hier praat je over flash geheugen van een x aantal MB en aanvullend geheugen tot 1GB als ik me niet vergis en dan nog 8 gig op het bijgeleverde SD kaartje. Dan zou die SD al t*ringtraag moeten zijn wil dat voor vertraging zorgen in een os dat uit een paar MB bestaat.

Of zie ik dat verkeerd? Een machine wordt volgens mij pas trager als er te weinig geheugen is en gaat swappen met een trager medium. Als die optie er niet is dan crasht de app of het OS lijkt mij. Als dat niet gebeurt dan kan ie toch niet zomaar trager worden? Ja, als er applicaties op de achtergrond blijven draaien die CPU tijd opsnoepen wel ja, maar dat is hier toch niet het geval? Dan moet dat een met opzet gedesignde "feature" zijn...

Maar ik heb nog helemaal geen kennis van de inner workings van het BB OS natuurlijk, ben gewoon een n00b op dat vlak dus ik zal het wel mis hebben ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Op zich ben ik heel tevreden over het toestel. Het voorziet me in alle functionaliteiten die ik wens. De gesprekskwaliteit vind ik toch wat matigjes ten opzichte van alle Nokia's die ik heb gehad en de bekende geheugenlek vind ik mateloos irritant. Zou niet mogen bij zo'n telefoon of het moet snel gefixed worden. Ik neem aan dat RIM de toestellen aan zware tests bloot zal stellen? Enfin...

Ik heb zo net .83 qua OS versie gedownload en geinstalleerd. Mijn vrije geheugen laat zien dat ik 44.2mb vrij heb, ook na een batterypull.

Ik ben benieuwd...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ook net maar even de Event Logger gewist qua inhoud. Jammer dat je dit niet kunt uitschakelen, althans ik heb nog niet kunnen ontdekken of je dit kunt disablen.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Ik ben bang dat ik je wat de geheugen leakage moet teleurstellen, komt bij .83 ook voor. Verder wel prima versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elrobbo schreef op zondag 21 december 2008 @ 09:42:
[...]

Heb het over nos teletekst van lexionair. Dit heb ik gewoon vanaf de BB browser geinstalleerd.
het werkt idd via deze methode, ik heb hem nu ook via de browser van BB geinstalled en werkt, echter vertikaal doet hij niets, je moet dus gewoon als een foon ermee werken, ik denk dat als ze deze upgraden naar de 9000 versie dat er dan meer mogelijk is, ben er wel blij mee ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

.83 komt inderdaad ook de geheugen lek in voor... jammer, maar dat wist ik. Wat ik wel een pluspunt vind is de betere gesprekskwaliteit. Ik hoor mensen nu veel beter.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb accounts die via Secure POP en SMTP lopen, kan je dat ook instellen/gebruiken via BIS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik ben bijna in staat om die Storm uit het raam te gooien :-(

Wat er nu gebeurt: als ik een berichtje krijg of iemand probeert me te bellen, krijg ik geen melodie, terwijl dat wel is ingesteld. Het maakt niet uit welk geluidsprofiel ik in heb gesteld, ik krijg niks te horen, behalve een "ding ding ding" geluid (sorry, kan het met woorden niet nadoen).

Ik had destijds een aantal albums via iTunes overgezet, nu krijg ik als melding, als ik een nummer wil afspelen: Afspeelfout: de af te spelen media wordt niet ondersteund.

Begrijp er nu helemaal niks van. Er staat nu softwareversie .83 op, die ik gisteren heb gedownload en geinstalleerd, maar nu is het juist nog meer ellende!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Net een batterypull gedaan en ineens kan ik wel melodieën horen!

Ik word er echt niet goed van. Ik hoop dat RIM snel met een officiële en betere softwareupdate komt!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de .83 vanmiddag installed:

Oke er is een ander icoontje voor appcentre, je moet ook even weer connecten, maar dat was met de 1e upgrade ook al zo, ik ben helemaal geen mappen kwijd en ook geen telfoonummers, alles werkt perfect, memclean is er ook nog, ik denk dat de gene die problemen hebben met die pre release .83 ook het geduld moeten hebben om die upgrade goed uit te voeren.

Mijn BB is er sneller door geworden, draaien van het scherm gaat beter, en ik had soms wachttijd bij opslaan, verder is de video viewer bugvrij, ik heb nu via de desktop manager een aantal wmv en avi, ook Dvx kunnen neerzetten op mijn BB, zelfs een film van 700mb was geen brobleem.

Waar ik wel even mee zit is die trailer van Van Diesel, die moet in de system/media/sampels zitten, maar wat ik ook doe, ik krijg deze er niet te zien in de fileman, en niet in XP , wat ik eigelijk wil is die trailer van mijn BB geheugen naar de mediakaart verplaatsen om meer vrij te hebben voor aplicaties, maar op een of andere manier is deze file verborgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wel ff een melding van de installatie van .83 bij Viigo waren al mijn RSS feeds weg :( gelukkig heb ik die via email gesaved dus kon ik ze weer copy pasta , wat wel nu beter gaat met Viigo is het schuiven van de feeds naar de artikelen en trug, vorige versie had ik de escape plus mijn finger nodig nu gaat het met de escape snel. (let wel Viigo voor BB9000 is ook een beta.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Vandaag het geheugen een beetje in de gaten gehouden. Na de batterypull vanochtend had ik iets van 45mb vrij, vanavond staat hij op 44mb. De laagste waarde vandaag was 34mb. Heb vaak het geheugen geschoond en alle applicaties netjes afgesloten na gebruik. Ook heb ik wat applicaties verwijderd zoals Word Mole en Brickbreaker. Na wat onenigheid met .83 moet ik zeggen dat de softwareversie op zich redelijk stabiel draait. Het omwisselen van portrait naar landscape gaat ook erg snel.

Ook heb ik net de Event Log weer gewist, jammer dat je dit in zijn geheel niet kan uitschakelen. Hij onthoudt nu alle waarschuwingen, maar dat zijn er een hele hoop zo op een dag.

Ik ben benieuwd wanneer RIM met een nieuwe update komt voor de 9500...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb hem binnen en ben nu een paar uurtjes aan het spelen geweest. Erg interessant allemaal!!! Heb zelfs een film van 700MB overgezet via de roxio media manager naar de BBStorm en deze geconverteerd voor optimale weergave... moet hem nog even bekijken. Let wel... deze conversie gedaan op een aspire one... whahahahaha! Wat een wachttijd zeg!! En ik was zo handig geweest dat via draadje te doen ivm opladen natuurlijk voor de eerste keer... maar ja, meteen continue met het korte draadje aan de laptop vast dus ;-) Ipv dat ik hem nou gewoon meteen aan mijn veel krachtiger desktop hang... dohw! ;-)

Maar dat is tot op heden het ernstigste probleem dat ik ben tegengekomen. Hoewel het klikken ind e hoeken goed ging heb ik wel even met een torxje dat ene schroefje, zonder de sticker erop, een half slagje losser gedraaid en volgens mij moet dat ook wel want het ding zat echt muur en muurvast... lijkt me niet goed hoor, zo vast... maar oke, hij klikte goed maar klikt nu soepeler, meer het gevoeld atje ook krijgt als je in het midden van de display klikt.

Ik ben wel al tegen wat vragen aangelopen waar ik niet direct een antwoord kan vinden, ik hoop er zelf nog een aantal te ontdekken maar als iemand me een handje wilt helpen, heel graag dan! Ik hoop ook dat ik hier weer dingen door naar boven haal waarmee anderen in de toekomst ook weer geholpen zijn.

Even over Ssmtp en Spop (xs4all en verschillende andere hostingproviders): volgens mij gaat dat niet werken... Ik heb die instellingen althans nog niet kunnen vinden, dus tenzij ze een deal hebben met bijvoorbeeld (in mijn geval) strato a.g. waarbij de blackberry automatisch de instellingen zoals de andere poorten en servernamen oppikt....... dan heb ik pech toch?

En meer in het algemeen: ik vraag me ook af als ik nu een mailtje ontvang op de BB, blijft het origineel dan in het postvak bij de provider staan totdat ik het mailtje heb opgehaald met mijn andere machine? Ik dacht eerst van wel, heb het vanavond meegemaakt al.... maar nu net kreegik wel een mailtje op de BB binnen maar niet op de laptop. Dus vandaar de vraag en daarom ook:

Het andere geval natuurlijk nog even: de machine staat al aan en haalt om de 2 minuten de mails op. Blackberry pollt niet zo vaak natuurlijk (ik h eb nog niet gevonden waar ikd at kan instellen, net als de spop en ssmtp instellingen) en dus zou ik mogelijk het mailtje missenop de BB. Hiervoor schijnt de desktop redirector te bestaan en deze zou je ook moeten kunnen gebruiken zonder een BES abo, wel met BIS abo. Maar waar is deze te downloaden? Ik kan hem niet vinden op de CD, niet op google en niet opd e website van RIM. :-(

Weet iemand de maximaal toegestane bestandsnaamlengte/formaat voor het door de BBS gebruikte filesystem? Aangepaste fat32 wellicht? ivm mappen die ik via de verkenner voor een 700 ringtones heb aangemaakt namelijk... deze staan nu ipv netjes in de mapjes, helemaal door elkaar. en de benaming van een aantal files is ook veranderd van whateverhetookis.mp3 naar 70.mp3 en 71.mp3 etc.

Blackberry messenger... deze draait continue op de achtergrond maar ik gebruik hem niet. Bij het verwijderen van de software via de desktop manager krijg je een waarschuwing waarbij ik niet weet wat ik ermee moet, anders dan vrezen dat de hemel naar beneden komt vallen als ik BB messenger eraf haal... ;-) Kan ik dit ongestraft doen en is het een poging tot bescherming van hun eigen chat client of heeft het ook zijn wortels dieper in het systeem zitten?

En dan voorlopig nog de laatste set vragen waar ik vanavond mee bezig ben geweest en denkelijk wel weet hoe het zit, maar toch graag even bevestiging zoek bij jullie ivm of ik alles wel goed in het snotje heb...

Ik heb de desktopmanager 4.7 (sorry voor abrubte topic einde, moet rebooten, ben zo terug en schrijf dan verder mbv een edit)

Edit: shiet.... kwas in slaap gevallen. Bennu wakker maar ga weer verder slapen.... Helaas moet dat ook nog... ik pak de draad morgen weer op.

@massari: ik zal later even een backup maken en dan inderdaad verwijderen. Wat me tijdens het maken van een eerdere backup opvoiel was dat volgens mij, aan de grootte v.h. backup bestand te zien, alleen de addditionele info van de apps wordt gebackupped en niet de apps en het os zelf. Nu is dat nog niet zo erg, maar wat als er straks een echte storm "hack" komt en je je gewijzigde bestanden wilt opslaan?

Of moet ik afstappen vgan dat idee omdat je het OS/FW toch op je pc hebt staan, net als de apps eventueel van het web te halen zijn?

trusten!! ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Probeer anders BB Messenger te verwijderen via je telefoon, dat moet gewoon lukken. Ik heb gisteren ook diverse zaken rechtstreeks vanaf mijn telefoon verwijderd. Voor chatten gebruik ik Windows Live MSN.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Laatst online: 24-07-2017
@IEDEREEN

Wanneer men iets wijzigd of installeert op de BB Storm, hetzij via de desktopmanager of OTA = (Over The Air) dan is het gewoon eigenlijk eerder een regel dan uitzondering na dat je klaar bent een Battery Pull te doen.

Blijkbaar is dit nodig en heeft het ermee te maken dat het BlackBerry Interface alles dan (soft) reset.
ik lees en kom dit steeds vaker tegen op diverse sites.

Massari bevestigd dit ook nadat hij via iTunes is gaan bijwerken en tracks op zijn Storm (Micro SD) heeft geplaatst.

Het duurt wat langer qua inladen..tis niet anders.Voordeel geheugen is weer up 2 date.

Ik wil ook graag iedereen voorstellen om zijn PIN te PM'en en ik zal mijn PIN dan ook terug PM'en.

Het leuke en slimme hieraan heeft 2 kanten.

a, Zo kun je instant communniceren en gratis ook nog.
Instant messaging via RIM!
b.Stel je hebt een vraag dan kan er meteen op gereageerd worden.

c. uiteraard wordt er met discretie omgegaan met de PIN.

hiermee bouw je weer nieuwe contacten op of onstaat er een soort van community.

Voorbeeld je hebt een probleem met een programma of wat voor probleem dan ook ik stel de vraag aan Benji83 en ik PIN messae hem dan kan hij het antw. snel en direkt geven of doorspelen naar een ander.

En zo weer terug PINNEN naar mij en uiteraartd vice versa!!!!

Puur bedoelt om een ieder/mij te helpen met issues e.d.

Ik wil de MODERATOR VRAGEN " DIT TOPIC/FORUM UP2DATE TE HOUDEN ".
steeds meer mensen vinden de weg naar dit topic en ja een Storm met het Verizon logo is toch beter voor de U.S.lijkt mij.

over het typen kan ik kort zijn...een waar genot;

Ik kan nu lopend mijn mails en smsjes maken verzenden en lezen. Niet dat dat met een WINMO toestel mogelijk was maar het genot zit hem in 't minder corrigeren,met 2 duimen typen toestel rust dan op de 2 middelvingers en de wiijsvingers als extra steun (let op met de screenlock button!).

Hiermee heb je minder kans dat het toestel uit je handen valt.
Metmijn Variootje ging dat wel maar stond ik vaker stil om of met de stylus of keyboard te moeten corrigeren.
Voor mij werkt deze manier van typen i.c.m. AUTOTEXT super.

De LG Viewty di ik hiervoor gebruikte had al Haptic Feedback maar het QWERTY keyboad vond ik niet echt makkelijk werken. Komt bij dat als ik een letter of symbool wilde wijzigen dit echt zwaar bagger is.

Nu kan ik zowel links als rechts op de text-regel gaan staan even aanraken en de knipperende (blauwe cursur) veranderd in een selectie/kader... nu slepen (swipen naar rechts of links tot je voor de desbetreffende karakter staat en hit (DELETE) pijltje op keyboard. Autoext heeft deze correctie ook maar bepaalde woorden kent deze nog niet dus moet je die opslaan.

De nieuwe OS is bijna goedgekeurd en RIM zal deze zowel OTA als op de BB website zetten.
Verder heb ik van een betrouwbare bron vernomen dat Vodafone N.L. FIND & GO navigatie ook voor de 9500 in Nederland overweegt uit te brengen. Hiervan hou ik iedereen op de hoogte.

Rest mij deze nog...wie heeft een zeer goedkoop adres voor een 16GB micro SD.
Mijn 8GB is nagenoeg vol met MP3's en VIDEOs van youtube..en een 2 tal films.

En om nog een 8GB aan te schaffen (waar overigens niks mis mee is)vin dik persoonlijk niet een handige optie.

tips zijn dus van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tanakiam, op prijswatch kon ik allen maar de 8Gb versie vinden, hij is wel uit zie de link hieronder:

http://www.palminfocenter...b-microsd-card-available/

maar nog niet in nederland, ze adverteren er wel mee, maar kunnen um nog niet leveren wel kan je er een bestellen op e-bay zie link hieronder kost nu 44,95 pond dus das ff BBen :P pond is 0.955 Euro dus kost ie
45,20 ex verzentkosten.

Die van mij is ook al ruim over de helft, maar ik wacht wel tot de kaart in nederland beschikbaar is.

http://cgi.ebay.nl/Sandis...9?IMSfp=TL081209159001r76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Laatst online: 25-05 18:05
Weet iemand een (gps) programmaatje waarme je bij de BB storm je actuele snelheid groot in beeld krijgt?

Voor de liefhebber een gratis tool om telefoon te locken tijdens telefoongesprek

http://www.cellavant.com/TalkLock/Default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:32:
Wat voor OS zit hier eigenlijk op?
Java van SUN

om het te zien:

Opties-->>Info over-->> kan je zien welke versie er draaid daarna Escape en voila ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
http://elektronica.shop.e...282?_trksid=p3286.c0.m282

Nou, genoeg beschikbaar zo te zien.
Zorg wel dat je niet perongelijk een gewone sd kaart koopt, ipv micro sd.
Das bale... kheb ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Goed idee @Tanakiam, maar ja had ik gisteren net de BB Messenger afgehaald... :?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Battery pull inderdaad erg vervelend, maar wel nodig elke dag :(

Ook nog een vraagje, is de enige manier om de zender van een sms terug te bellen door het telefoonnummer te kopiëren en dan te plakken in het telefoonscherm? Op mijn oude nokia kon ik gewoon op de groene belknop drukken en belde het automatisch de afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

De BB Storm heeft m'n interesse al een tijdje geleden gewekt, mooie vormgeving met een hoop functionaliteit.
Op het ogenblik heb ik een HTC Tytn 2, in juli kan ik weer voor een nieuwe phone gaan. Ik ben dus al een beetje op zoek gegaan. Een HTC wordt het niet meer denk ik, Windows Mobile is o.a. de reden hiervoor, maar ook de camera is echt waardeloos!!

Op het ogenblik heb ik de iPhone en BB Storm op mn 'verlanglijstje' staan. Via de starttopic heb ik al heel wat info, maar ik zou de phones graag naast elkaar willen vergelijken. Hoe zit het met de prestaties van HTC Tytn 2, iPhone en BB Storm? Maar ook de camera, maakt de BB Storm goede foto's? En accuduur?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

massari schreef op maandag 05 januari 2009 @ 00:13:
Probeer anders BB Messenger te verwijderen via je telefoon, dat moet gewoon lukken. Ik heb gisteren ook diverse zaken rechtstreeks vanaf mijn telefoon verwijderd. Voor chatten gebruik ik Windows Live MSN.
Me too... heb gisteren idd de bbm verwijdert. maar wie weet, misschien wordt de community interessant genoeg om er deel vanuit te gaan maken, en heb ik er ook weer de tijd voor dan! :-) Me hopes so...
Even over Ssmtp en Spop (xs4all en verschillende andere hostingproviders): volgens mij gaat dat niet werken... Ik heb die instellingen althans nog niet kunnen vinden, dus tenzij ze een deal hebben met bijvoorbeeld (in mijn geval) strato a.g. waarbij de blackberry automatisch de instellingen zoals de andere poorten en servernamen oppikt....... dan heb ik pech toch?
Damn... Ulkieneuspulkie... het werkt gewoon!! Email-adres, wachtwoord.... hoppa!! Wrom ie gisteren niet pakte mag joost weten. Ben HEEEEEEL blij dat dit gewoon goed gaat. Hoe ze het doen doen ze het, en boy, zou ik dat graag willen weten... maar ook Spop en Ssmtp worden gewoon opgepikt. Niks moeilijk gedoe etc...

Nu vraag ik mea lleen af (en misschien moet ik mijn waffeltje wel houden voordat ik mensen op ideeen breng, in dat geval-> just delete dit stukje svp mods) hoe dat dan gaat? Echt... ik kreeg berichten te horen: ja, omdat er meer spam wordt verstuurt gaan we met spop en ssmtp werken op andere poorten en yadayadaya... zodat het moeilijker wordt om via onze servers spam te versturen door ongenode partijen.
En wat blijkt nu dan? Via de BB-dienst (of waarschijnlijk niet dankzij bb maar meer dankzij vodafone's mobile-email dienst) kan je gewoon met alleen je username en wachtwoord op willekeurige accounts inloggen. Wel of geen secure? maakt nie uit joh... Servernamen? Heh? Wat? Wrom? we doen het zo wel voor je!!

Don't get me wrong, ik ben er heel blij mee, maar hoe werkt het? Hebben ze deals met alle hostingproviders die er zijn? Van groot tot klein? Hoe kan dit? En hoe grijpt dit in in de beveiliging?
Maar dat is tot op heden het ernstigste probleem dat ik ben tegengekomen
Ondertussen een ander iets tegengekomen wat ik wel vrij lastig vind en waar ik graag jullie oplossing voor hoor: vandaag in de auto liep ik tegen het probleem aan dat ik merkte dat mijn x-sport BToortje zwaar slecht bereik heeft en dus ben ik overgestapt op het bijgeleverde bedrade headsetje. Tijdens het rijden is het alleen wel zo prettig om de foon gewoon in je zak te hebben zitten of te kunnen stoppen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je de verbinding verbreekt met degene met wie je aan het praten bent. Ook kon ik met het BT oortje voicedialing doen, met het bedrade dingetje niet. Doe ik iets fout of klopt het wat ik ervaar?
Tevens: hoe kan ik iemand bellen, vervolgens het ding in het zakje stoppen en verder telefoneren zonder de verbinding te verbreken? Of kan dat niet?

De houder van de storm is een zak met magneten in de stof verwerkt. Dit werkt niet alleen als bescherming voor de foon maar ik neem aan dat het ook een ander doel dient, het uitgaan van het beeld bijvoorbeeld wordt hier ook door veroorzaakt, een soort vergrendeling dus? En zou het ook bedoeld zijn om straling tegen te houden? Ik vraag dit omdat ik, zoals wel duidelijk is, "draag"-problemen ervaar met de BB en graag een andere holster wil hebben voor aan mijn riem of broeksband oid, dus met een clip misschien? Maar dan wel 1 waarin de bb relatief los zit ipv z ostrak als in de bijgeleverde hoes. Tenzij dit de functionaliteit beperkt op de een ofa ndere manier. Ik zit hier even mee omdat er in de BB handleiding staat dat je per se een magnetisch afgeschermde "pouch" (draagzakje) zou moeten hebben. Echt waar? Of alleen omdat BB die dingen misschien alleen verkoopt en het puur om het verdienen gaat? Anders neem ik echt een andere rugzak ;-)

@Tanakiam: I'm pretty sure dat het idd een soft off is wat er normaal gebeurt. In dat kader vind ik het opmerkelijk om te zien als je via het menu/appcenter (het venster waar je kunt kiezen voor options, setup, lock, camera etc) kiest voor Power Off, je dan de keuze krijgt voor een "Turn Off" en een "Full Power Off". Ik zal vandaag en/of morgen eens kijken wat het verschil in memory use is als ze alledrie vlak na elkaar uitprobeer. Dan kijk ik eerst naar memusage (MU) onder normale omstandigheden, dan naar MU bij een soft of, dan bij een full off. Dan doe ik een battery pull, check geheugen weer, hard off, soft off. Ik ben benieuwd. Misschien kan het memory geschoond worden zonder een battery pull te doen? Wat me een misvatting lijkt te zijn is dat het opschonen van het geheugen om de x minuten mbv de cleaner v.d. BBS effectief zou zijn in de zin van gelijk staande aan de battery pull. Is het niet zo dat die specifieke cleaner (memory options) alleen idle apps beeindigt? Wat ik uit de opties op kon maken althans. Maarreh... dat lijkt ie niet zo heel goed te doen ;-) Echt wakker kan ik er niet van liggen omdat ik na een dag gebruik en gespeel gezakt ben van 44 naar 30,3MB geheugen. Als je regelmatig apps sluit via "Close" in het BBB-Menu (blackberrybutton-menu :9 ) lijkt het alles mee te vallen. Ik ben alleen wel benieuwd naar wat er achter de schermen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmzzz..... zou er stiekem toch WiFi in de Storm zitten maar uitgeschakeld staan in de FW?? Waarom vraag ik me dit af? Ga naar options, Mobile Network, klik op BBB (blackberrybutton), ga naar tools en dan naar ping. Je ziet dat je geen IP adres hebt. Vul bij ping to: een valide IP adres in, vul voor vodafone web.vodafone.nl in, druk op de BBB en send ping. De foutmelding die je krijgt lijkt aan te willen duiden dat je wel degelijk een WiFi aan boord hebt... immers er wordt gezegd zorg ervoor dat je WiFi netwerk instellingen kloppen en dat je via IP's kunt communiceren. Althans, dat leid ik er uit af.

Vraagje met betrekking tot het upgraden van het OS: ikke snap het ondanks al het lezen toch nog niet helemaal, of misschien ook wel, maar ik zou graag bevestiging krijgen.

Onder Options->About staat:
Blackberry 9500
smartphone (3G)
v4.7.0.78 (platform 4.0.0.98)

Que? De .98 platform, waar staat die voor als de .78 de firmware is? En de nieuwere firmwares... als ik via de desktop manager etc kijk dan ben ik natuurlijk up to date omdat het officieel ook zo is hier in NL. Maar als ik hem nu ga flashen met een FW die ik van het web haal, wordt het dan een Verizon foon? Met verizon instellingen ipv die van vodafone? Voordat ik hem flash wil ik dat graag weten, omdat de UK/US en NL markt nogal van elkaar verschillen lijkt mij... en ik ook niet weet hoe ze er hier warranty gewijs tegenover staan.

Wat me opvalt is dat er 9500 blackberry staat. Ik was ind e veronderstelling dat wij hier de 9530 hadden ipv de 9500. Maar.... wat is dan het verschil tussen die twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cdl schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:41:
De BB Storm heeft m'n interesse al een tijdje geleden gewekt, mooie vormgeving met een hoop functionaliteit.
Op het ogenblik heb ik een HTC Tytn 2, in juli kan ik weer voor een nieuwe phone gaan. Ik ben dus al een beetje op zoek gegaan. Een HTC wordt het niet meer denk ik, Windows Mobile is o.a. de reden hiervoor, maar ook de camera is echt waardeloos!!

Op het ogenblik heb ik de iPhone en BB Storm op mn 'verlanglijstje' staan. Via de starttopic heb ik al heel wat info, maar ik zou de phones graag naast elkaar willen vergelijken. Hoe zit het met de prestaties van HTC Tytn 2, iPhone en BB Storm? Maar ook de camera, maakt de BB Storm goede foto's? En accuduur?
Ik ben niet zo'n camera mens maar het is wel zo de foto's die ik gemaakt heb vrij goed uit de verf zijng ekomen. Momenteel is de camera nog traag met de 0.78 firmware die ik draai, ben benieuwd heo dat is met nieuwere FW. Ik ga van de week even flashen denk ik. Door de traagheid moet je er even rekening mee houden dat je de foon gewoon at langer stilhoudt, dan blijft de foto mooi scherp. That's about it.... En zeg eerlijk: voor ECHT goed foto's heb je gewoon een spiegelreflex camera nodig of een goede dedicated handcamera. De kodakjes hebben altijd erg mooie kleuren vind ik zelf. Hoef je niet eens veel megapixels voor te hebben. Ik ben zelfs blij dat ze in de (relatief simpele en goedkope) camera's in de telefoonsvan nu niet met belachelijke hoeveelheden megapixels lopen te gooien. Meer megapixels = meer ruis. En daar is weer betere techniek voor nodig om die ruis (kunstmatig) te onderdrukken en de kleuren dan weerop te halen. Ik zal nog eens even wat foto's maken en ze dan uploaden naar mijn pc om te kijken hoe en wat. Wellicht upload ik er nog een paar om te laten zien aan je. De accuduur? Afhaneklijk van hoe intensief je hem gebruikt en welke instellingen je aan hebt staan zal je ongeveer een dag kunnen doen met het ding (en dan ben ik niet echt christelijk met mijn gebruik geweest, ettelijke uren met het ding ind e weer op volle sterkte en het scherm op vol contrast etc.), heb nog niet op mindere instellingen getest. Komt vanzelf. Nu is het speelgehalte gewoon nog veel en veel te hoog. Wel heb ik voor mezelf het idee om er een reserve batterij bij te kopen, maar dat hangt even af van wat de accuduur met de andere firmwares is en als ik een beetje ben uitgespeeld en hoe het bij normaal gebruik gaat. Het is veel machine (letterlijk een mobiel kantoor met telefoon, navigatie en mediamogelijkheden) voor zo'n klein kastje. Tot nu toe, ondanks mijn kleine kanttekeningen: I absolutely love it!!!

Sommigen hoor je over de prestaties.... ik moet eerlijk zeggen dat ik dat punt (nog) niet zo heb ervaren. Dus...... maar misschien veranderd dat nog, dan laat ik het zeker even horen.

Ik ben totaal overweldigd door de mogelijkheden in en aan het toestel en de instellingen ervan, de leercurve ligt door de combinatie van alles wat hoger dan bij andere foons maar als je het nodig ehbt gelezen en geprobeert en je neemt de moeite om het je eigen te maken dan denk ik dat de storm idd weleens HET ding van 2009 zou kunnen worden.

Oh, and as a sidenote... ondanks dat ie marginaal groter en zwaarder is als de iphone en hd touch ligt ie juist daardoor lekker in de hand en voelt het goed en degelijk aan. Stiekem had ie van mij zelfs wat groter mogen zijn.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 01:04:
[...]

Bedankt voor de reactie.
Als ik hier en daar reviews lees, dan krijg ik gemegde gevoelens. Sommige sites zijn een beetje aan de negatieve kant. Misschien dat het verwachtingspatroon hoog was. Ik weet het ook niet. Qua prestaties zit het volgens mij wel ok, daar las ik weinig negativiteit over.

De camera, tja, ik fotografeer ook liever met een dslr, maar even snel een foto maken als je de grote dslr niet bij je hebt is ook weleens makkelijk. Met m'n Tytn 2 is het sowieso een ramp, slechte drivers, HTC schijnt zelfs geen officiele drivers te bezitten voor de cam :S Dat er 'maar' 3.2Mpx op de Storm zit is zeker niet erg, meer px is idd meer ruis. Het gaat erom dat ik altijd een foto kan maken. Kun je trouwens filmen met de storm?

Ook lees ik af en toe dingen over de complexiteit van de OS. Dingen zijn niet makkelijk te vinden of in te stellen? Hoe zijn jullie ervaringen hierover? WM doet af en toe m'n tenen krommen ;( Is de OS makkelijk, stabiel? Het is jammer dat je een phone niet even een week kan uitproberen ;)

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wifi stiekem toch? ijdele hoop en waarschijnlijk eerder een leftover van eerder bbos versies? anyway see: http://www.phonewreck.com...torm-review-and-teardown/
beetje aan de negatieve kant maar wel leuk om te lezen...
@poster hierboven, morgen reageer ik even wat uitgebreider op je vragen als de andere die-hards niet al zijn langsgeweest ;-)

wat jij overigens ervaart mbt de negatieve twijfelgevoelens had ik ook heel erg. Heb me echt een paar weken helemaal vastgebeten in het lezen van van alles. Niets komt echter in de buurt van de werkelijkheid. Als je het een beetje op safe wilt spelen? Neem dan een week waarin je een beetjd e tijd hebt om hem uit te proberen, bestel hem via het web en gebruik hem zeven dagen op zicht. Bevalt hij niet,dan stuur je hem terug en wordt je abo ontbonden en neem je dan wat je dan wel interessant lijkt.

Ik kan je wel vertellen dat na de eerste dag gebruik, mijn twijfelgevoelens eigenlijk helemaal weg zijn. Ja, er zijn wat dingen die ik graag anders zou zien maar echt een ramp is het niet te noemen. Ik neem haast aan dat er nog een boel gaat komen ook. Als er enigszins naar de usercommunity geluisterd gaat worden door RIM en Vodafone dan heb je zomaar eens kans dat het apparaat héél erg succesvol wordt. Ik ben echt niet het type dat "fanboy"-ish is of is geweest van iets, maar dit ding.... it brings me awfully close to the edge. Really...

Filmen kan geloof ik wel ja. En foto's nemen ook. Ik ga er wel even mee experimenteren. Zit zelf nog in mijn 7 dagen zichttermijn namelijk, dus als ie toch niet mocht bevallen gaat ie linea recta terug naar vodafone :-) No harm done 8)

Het leuke is (lijkt me) dat ik de indruk krijg dat je vrij makkelijk dingen kan en mag ontwikkelen voor deze dingen... en dan is er al veel te doen wat extra fun met zich meebrengt. Ontwikkel je niet zelf, dan wel een ander deel v.d. community.

En als je de conclusie van de engadget review bedoeld dan denk ik dat het idd een gevalletje is van bepaalde verwachtingen hebben/willen of willen hebben ;-) en daarin teleurgesteld worden. Mijn open blik in eerste instantie (my 1st bb nl.) en angstige gevoel in de laatste dagen voor de bestelling blijken niet gegrond te zijn geweest. Maar als je alleen een casual user bent dan denk ik toch dat je misschien met een andere foon beter af zou kunnen zijn als user.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk is my main question right now: als ik flash naar een niet officieel vodafone supported versie van het OS, is het dan veel werk om hem opnieuw in te stellen voor het vodafone netwerk in NL? Zit je met het verizon logo of blijft het een "vodafoon"? ;-) Wat ik begrijp is dat je een niet-vodafoon krijgt, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Verizon? Hoe bedoel je?
De .85 versie is bedoeld voor een 9530, dat is een Verizon toestel... de .83 is de laatst bekende unofficial version voor de 9500...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 01:51:

En als je de conclusie van de engadget review bedoeld dan denk ik dat het idd een gevalletje is van bepaalde verwachtingen hebben/willen of willen hebben ;-) en daarin teleurgesteld worden. Mijn open blik in eerste instantie (my 1st bb nl.) en angstige gevoel in de laatste dagen voor de bestelling blijken niet gegrond te zijn geweest. Maar als je alleen een casual user bent dan denk ik toch dat je misschien met een andere foon beter af zou kunnen zijn als user.

Ik ben het in grote lijnen eens met wat HotDoggie beweert, Ook ik heb voordat ik hem in November kreeg dagelijks alle sites afgestruind en vooral op youtube gezeten.

Natuurlijk is er een hoop negativiteit omtrent het O.S. neemt niet weg dat RIM een betrouwbare zoniet een van de beste is met het uitbrengen van nieuwe OS versies. Kijk naar voorgaande modellen met name de Bold en de curve.

Die hebben ook de nodige updates moeten hebben om Flawless ( bijna vlekkeloos) te draaien.
ik wist het van te voren maar ik wilde de Storm (ook 1e BB ervaring) tegenwoordig wordt geen 1 toestel van dit type Smartphone/PDA 100% Af fabriek geleverd.Wat je moeten of zou kunne overwegen is waarvoor en welke functies ga je gebruiken.

Let wel wie voor een BlackBerry kiest gaat in eerste instantie voor de Email Browsing en organiser functies (syncen van outlookmail en agenda!!!) daarnaast komt het multimedia gedeelte en als laatste de camera..wat het nog steeds niet is...alleen om snapshots en een filmpje te shooten.

ja er zijn leuke toestelletjes uit met een goede camera...maar haalt het nog steeds niet ten pzichte van een Canon 400/450 of Olympus E510/520 DSLR camera.

Dus als je wil mailen zowel onderweg als thuis en je wil de mogelijkheden van het te gekken surepress keyboard dan ga je voor de Storm...tweak hem door de batterij cover te verwijderen "TORC nr.6 " en de schroefjes let op beide eerst een hele slag los draaien en vervolgens een halve slag terug.

Let op dat je het rode void stickertje niet beschadigd gebruik hiervoor een speld om voorzichtig het stickertje los te halen !!!!!!!!

ik merk dat mijn screen clicked als een mothaf..cker..LMAO.
Af fabriek zijn deze te strak vastgezet.
Een goede screenprotector ( BRANDO of invisible shield ) zijn zeker aanraders.

nog steeds lees ik post hier over Wi-Fi en dat dat zo'n gemis is...nou eg niet hoor.ik heb draadloos thuis maar ik gebruik hiervoor de laptop.

Punt is dat wanneer je de Storm hebt er altijd internetverbinding is.Dus NO NEED FOR WI-FI.
Dus netwerkdekking is alleen eigenlijk wat je nodig heb (3G/HSDPA) en ur good 2 go.
Dus overweeg je keuze in het gebruik en realiseer dat je even moet wennen aan het gebruik...maar REALISEER JE OOK DAT DEZE ZEEEEER VERSLAVEND IS....LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Tanakiam schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:06:

Dus als je wil mailen zowel onderweg als thuis en je wil de mogelijkheden van het te gekken surepress keyboard dan ga je voor de Storm...tweak hem door de batterij cover te verwijderen "TORC nr.6 " en de schroefjes let op beide eerst een hele slag los draaien en vervolgens een halve slag terug.

Let op dat je het rode void stickertje niet beschadigd gebruik hiervoor een speld om voorzichtig het stickertje los te halen !!!!!!!!

ik merk dat mijn screen clicked als een mothaf..cker..LMAO.
Af fabriek zijn deze te strak vastgezet.
Een goede screenprotector ( BRANDO of invisible shield ) zijn zeker aanraders.
Die tweak ken ik niet. Iemand anders die deze wel al heeft uitgevoerd?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:22:
Battery pull inderdaad erg vervelend, maar wel nodig elke dag :(

Ook nog een vraagje, is de enige manier om de zender van een sms terug te bellen door het telefoonnummer te kopiëren en dan te plakken in het telefoonscherm? Op mijn oude nokia kon ik gewoon op de groene belknop drukken en belde het automatisch de afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:36:
Eigenlijk is my main question right now: als ik flash naar een niet officieel vodafone supported versie van het OS, is het dan veel werk om hem opnieuw in te stellen voor het vodafone netwerk in NL? Zit je met het verizon logo of blijft het een "vodafoon"? ;-) Wat ik begrijp is dat je een niet-vodafoon krijgt, correct?
9500=vodafone
9530=Verizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
????? Ik blijf niet ingelogd. Kan dus ook niet meer editten. Verklaard dus ook mijn lege post hierboven, dus hierbij maar wat er eigenlijk had moeten staan:
Even op de afzender van het SMSje klikken (wordt niet gehighlight) en dan op de groene belknop drukken en dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad een filmpje gezien op internet en daarin zeiden ze dat als er veel vraag naar zou zijn, dan zou er een update komen voor wifi. Dus waarschijnlijk wel aan boord maar niet up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O jeetje... nou... ik ontdek net toch wat vreselijks joh... heb dat ding meteen weggegooid. Draai naar rechts, draai nog eens naar rechts? En dan? Hij gaat niet eens op zijn kop!!! met de toetsen boven dus. Nah... nu wil ik hem niet meer. Kan niet eens 69-en met twee Storms dus :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:18:
[...]

Die tweak ken ik niet. Iemand anders die deze wel al heeft uitgevoerd?
Yup. Hier ook gedaan. Hij klikte al niet slecht hoor, maar aan sommige hoekjes nét even wat minder. Idd een beetje gespeeld met die twee schroefjes en wat al vrij snel bleek, zoals hier al gezegd werd, is inderdaad dat het zo'n beetje neerkomt op een halve slag losser dan hoe ie binnenkomt. Vanzelfsprekend zal dit iets verschillen per toestel, maar je kan daar ongeveer op mikken.

Om het stickertje niet te beschadigen heb ik, omdat ik dat altijd bij de hand heb, een nieuwe punt van een hobbymesje (zo'n afbreekmesje) gebruikt. De snijkant is heel dun en vrij breed, als je in het sleufje dat pal op het schroefje zit en waar de sticker net overheenvalt, het lemmet ertussen/onder steekt dan til je het stickertje er zo vanaf, zonder ook maar enig spoor van verwijdering achter te laten. Juist omdat de oppervlakte van de snijkant van het mesje waar je dan een beetje kracht mee zet meer kan doen doordat de kracht van het lostrekken op een grotere oppervlakte wordt verspreid en dus minder snel zal beschadigen. Met een naald of speld was ik bang dat ik er sporen op achter zou laten.
Maar aan de andere kant: het is zo'n aluminium stickertje dus echt heel snel zal ie niet stuk gaan. Waarom ze hem er uberhaupt op hebben geplakt en er een garantieterm aan vast hebben gekoppeld mag joost weten. Ze zouden juist blij moeten zijn dat dit kan en gedaan wordt ipv er lastig over doen. Anders zou er misschien veel en veel meer commentaar op gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk! Weer wat geleerd!! :-)

En dat van wifi: dat wordt alleen echt handig als je abo afloopt en je dan geen ander toestel met nieuw internet abo neemt. Dan zou je nog online op dit toestel via wifi kunnen gaan.

RIM schijnt idd goed te zijn met releases nieuwe firmwares, ik vraag me alleen af hoe lang na de release ze daarmee door blijven gaan gemiddeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Wifi is nog wel handig in het buitenland (hotels e.d.), waar het dataverkeer anders wel erg duur wordt. Ik betwijfel echter of de hardware al in het toestel ingebouwd zit, maar de tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
De .85 firmware voor de 9500 is gelekt! Ik ben hem nu aan het installeren en zal vanavond mijn eerste bevindingen posten.
http://crackberry.com/os-...ked-blackberry-storm-9500

Edit:
Hier nog wat meer informatie over de nieuwe versie:
http://forums.crackberry....-0-85-leak-thread-131084/

P.S. Mocht je willen updaten, vergeet niet eerste een backup te maken (!) en voor het updaten de handheld schoon te vegen

[ Voor 41% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 07-01-2009 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:07
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 06:00:
De .85 firmware voor de 9500 is gelekt! Ik ben hem nu aan het installeren en zal vanavond mijn eerste bevindingen posten.

Edit:
Hier nog wat meer informatie over de nieuwe versie:

P.S. Mocht je willen updaten, vergeet niet eerste een backup te maken (!) en voor het updaten de handheld schoon te vegen
Mooi he! Las het zojuist al op Crackberry inderdaad.
Vanavond ga ik hem ook even upgraden! Zal mijn ervaringen morgenvroeg met jullie delen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Hmmm, dat is een goede berichtgeving!

Nou moet ik zeggen dat eindelijk na een paar dagen (3 om precies te zijn), versie .83 vlekkeloos bij me draait, geen batterypull meer gedaan sinds de upgrade en het het vrije toepassingsgeheugen zit tussen de 38.4 mb en 45.8mb...

Netjes alle applicaties afsluiten en vaak het geheugen opschonen, helpt!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Heb ik zo net .85 gedownload en wil ik met DM eerst een backup maken, alvorens een wipe te doen met JL_Commander zegt 'ie: Error backing up database(s)!

Wat kan er mis zijn?

Dit is overigens de eerste keer dat ik eerst een backup doe voordat ik een nieuw OS installeer. Meestal laat ik de OS installer het werk doen. Ook heb ik nooit eerder een wipe gedaan.

Wat is wijsheid?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb de Browser Data Cache geleegd via DM en nu werkt de backup wel...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
In dm bij geavanceerde back up eerst je browser cache leegmaken en dan gewoon een back uP maken

Edit: je bent me net voor zie ik

[ Voor 15% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 07-01-2009 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Help!

Na het wipen met JL_Commander wilde ik de .exe file uitvoeren (de update)... dat gaat goed, DM is geinstalleerd, maar mijn telefoon geeft de melding weer: Reload software: 507

Niks doet het meer...!!!

Wat gebeurt er nu?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Ik heb nog nooit een wie via jlcommander uitgevoerd, maar volgend mij kaN je gewoon je. Telefoon aansluiten op je computer via dm en kan je op de normale maniet updaten. Die errorcode via wie in jlcommander schijnt normaal te zijn.

P.s. Sorry voor de typfouten, maar typen via de webbrowser heeft nog een behoorlijke update nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Blijkbaar heb ik teveel paniek voor mezelf gezaaid; opnieuw DM starten (DM zegt dat de telefoon niet is geconnect), vervolgens naar App loader en het OS opnieuw installeren...

Hij is nu nog bezig... keep my fingers crossed :-)

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Schijnt dat met .85 het typen beter/foutlozer gaat, ik ben benieuwd... de backup wordt nu teruggezet. Andere vraag: hoe doen jullie dan normaliter een wipe? Softwarematig via de telefoon zelf? Dat is wel een low-level wipe...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Zo .85 draait momenteel, ik zie zo 1-2-3 even niet waar hij naar uitblinkt... maar wat ik wel zie: 53,3 mb vrij aan toepassingsgeheugen! Zo'n hoge waarde heb ik nog nooit gehaald!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:07
Heb hem ook al draaiend hier!

Wat me ook opvalt is het volgende:

Wanneer het toestel vergrendeld is gaat het beeldscherm ook niet meer aan bij het aanraken, wel handig!!
Zie vaak dat het beeldscherm oplicht als ik hem alleen maar uit mijn broekzak haal, en ook als ik het scherm nog niet eens heb aangeraakt.
Dit alles komt de batterijduur ook ten goede!

Voor de rest merk ik dat alles een beetje vloeiender loopt. Met type merk ik zo 1 2 3 ook nog geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Nou eindelijk dan maar een gelekte versie maar toch het werkt.

opzettelijk gelekt....LMAO

Heb trouwens net van Vodafone Helpcentre(UK) een mailtjer op de Storm gekregen dat er een nieuwe Video (how to is gedropd..ff checken.

@iedereen nog geen PIN gehad van jullie...wie wil hem even PM zodat ik BlackBerry Messenger ff kan testen.

Wie is hier voor in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiekerdieFekkerdieFukked ur BB?

http://crackberry.com/bla...g-system-nuked-blackberry

edit: overigens kwam ik een manier tegen ergens.... zal hem nog even posten als ik hem weer eens tegenkom (zal ongetwijfeld gebeuren) waarbij je bovenstaande instructies iets anders doet en dus niet hoeft te klooien met de juiste timing uitvoeren. Volgens mij moet je loader.exe /nojvm dan uitvoeren... en dan wordt ie geloof ik gepushed zonder dat je de timing goed hoeft te hebben. Dat is althans wat ik nog weet van wat ik gisteren gelezen meen te hebben.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tanakiam schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:01:
Nou eindelijk dan maar een gelekte versie maar toch het werkt.

opzettelijk gelekt....LMAO

Heb trouwens net van Vodafone Helpcentre(UK) een mailtjer op de Storm gekregen dat er een nieuwe Video (how to is gedropd..ff checken.

@iedereen nog geen PIN gehad van jullie...wie wil hem even PM zodat ik BlackBerry Messenger ff kan testen.

Wie is hier voor in?
't Spijt me maar ik momenteel nog niet. Vind het idee dat ik overal en altijd en op elke manier te bereiken en te volgen ben bij mensen die ik in RL ken al een beetje "bezwarend" dus ik houd me nog ff een beetje op de vlakte als je 't niet erg vindt. Eerst eens wat meer spelen met het pin nummer, BB maps en andere software om te zien hoe dat werkt met het tracking v.d. BB via GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gna... we zijn gewoon de onbetaalde beta testers van Vodafone op deze manier... en als we hem slopen dan ist gewoon: heb je pech joh. Hmmmz.... de 83 was nog niet eens goedgekeurd door RIM/Vodafone, en nu al de 85 gelekt.... waar blijven ze met de tussenliggende versies hier in NL dan? Stelletje.... *^%(*^Y@#$ ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Heb ooit in een van de BB topics aangegeven dat Wi-Fi mogelijk bleek te zijn....dit werd door vele bekritiseerd en blijkt het nu dus eventueel wel te kunnen.

Verizon staat er om bekend om phones te "Criplen " omdat hun gewoon data pakketten verkopen.
En als je netwerkdekking hebt dan heb je wi-fi iet nodog.
En ja voor in het buitenland zou het ok zijn. maar de Storm is daarentegen een Globalphone.
Dit zou dus moeten betekenen daar waar je in het buitenland vodafone hebt (Passport) het ook tegen lagere (gereduceerde tarieven) data kan verzenden.

voordel van RIM is dat het altijd verzenden van data gecomprimeerd gaat en niet zo'n beetje ook.
Nou de zomer of een weekend buitenland gaat dit mij vertellen.
Daarover later meer als ik er een post van schrijf.

Die tweak over het Display/Clicken is ook op youtube te vinden..."SEARCH" zou ik zeggen.
en dat is al geruim een dikke maand geleden geweest.
Beter het forum doorspitten...en anders ga naar de goeroe site...je weet wel Crackberry.com..LMAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:09:
[...]

't Spijt me maar ik momenteel nog niet. Vind het idee dat ik overal en altijd en op elke manier te bereiken en te volgen ben bij mensen die ik in RL ken al een beetje "bezwarend" dus ik houd me nog ff een beetje op de vlakte als je 't niet erg vindt. Eerst eens wat meer spelen met het pin nummer, BB maps en andere software om te zien hoe dat werkt met het tracking v.d. BB via GPS.
Options.>Advanced Options>GPS> GPS Services en zet deze op off

Doe dit eventueel ook bij Location Aiding uitzetten.

Zo ben je zo wie zo niet traceable via GPS..let wel dat je deze weer aan moet zetten als je Geotagging wil gebruiken met foto's schieten.

Het is geen moeten en ik respecteer een ieder zijn privacy het is meer wat kan het doen en betekenen.
Voordeel lijkt mij toch dat je gelijk een antw. heb op een vraag of kan doorspelen.
waar en wanneer je dat wil.
Maar jou punt is duidelijk. heb volgende week de bold dan gaa ik dat zowiezo doen.
En geloof me de PIN is de sleutel alles wat jij verzend of binnenhaalt gaat via de PIN.
Dus je bent wel degelijk traceerbaar.
Hoe kun je anders je toestel op afstand laten wipen! of traceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Na wat strubbelingen, ook met .83 bleek het goed te werken, nu met .85 nog beter... ik begin eindelijk van de Storm te genieten!

Memory leak is bij mij ook steeds een minder groot wordende issue... het lijkt stabiel te zijn, al een paar dagen.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
massari schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:01:
Na wat strubbelingen, ook met .83 bleek het goed te werken, nu met .85 nog beter... ik begin eindelijk van de Storm te genieten!

Memory leak is bij mij ook steeds een minder groot wordende issue... het lijkt stabiel te zijn, al een paar dagen.
`
Zou je even wat voor jou merkbaar veranderd is willen toelichten...tenopzichte van 0.83
bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Verbeteringen die ik tot nu toe heb gemerkt:

- meer vrije geheugen
- langere accuduur
- thumbnails van afbeeldingen worden sneller geladen
- betere reactie van het scherm
- delen van het scherm vallen niet meer weg als je gebeld wordt

Dit zijn mijn positieve bevindingen tot nu toe...

Ik ben benieuwd wanneer Vodafone/RIM nu met een echte officiële update komt. Maar ik ben tevreden!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjonge jonge..

Als de blackberry nou 100 eurie duurder was, en die 100 euro ten goede was gekomen aan o.a. snelheid en levensduur van de accu, dan was ik misschien tevreden over dit stuk ongeluk..dat had ik er echt graag voor over gehad!

Het klickscherm is super, maar wat is het hok traag zeg :( elke update geprobeerd.
complete wipe gedaan, opnieuw alles geinstalleerd.. maar 't blijft shit!!!

Gisteravond m'n simkaartje in een touchwiz gestopt :(
i know..
niet te vergelijken
maar ik laat de sim wel in de samsung zitten!!
wat mij betreft mag deze luxe klikscherm in de kast blijven liggen tot die wegrot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:44:
tjonge jonge..

Als de blackberry nou 100 eurie duurder was, en die 100 euro ten goede was gekomen aan o.a. snelheid en levensduur van de accu, dan was ik misschien tevreden over dit stuk ongeluk..dat had ik er echt graag voor over gehad!

Het klickscherm is super, maar wat is het hok traag zeg :( elke update geprobeerd.

i know..
niet te vergelijken
wat mij betreft mag deze luxe klikscherm in de kast blijven liggen tot die wegrot
Tjaaa....wat is er zooooooooo traag.
en waarom klaagt men hier steeds over dit was allang bekend als je de Storm neemt dat het geen volledig werkend toestel zou worden...en na een aantal Updates (1 tot nu toe OFFICIELE 0.78) net als voorgaande modellen zoals de curve en de Bold beter wordt.

En om dan de Storm met een Touchwiz te gaan vergelijken....dan denk ik waarom heb jij uberhaubt voor een Storm gekozen.

Ik heb deze sinds(release dag) hij te koop was in Nederland.En ik heb geen echte serieuze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik kom dus van de standaard 0.78 versie en zit nu op de onofficiele .85 versie en ik ben zo blij als een klein kind met een ijsje! ;-)

No kidding, het ding is véél sneller!!

Heb overigens niets moeilijks gedaan maar gewoon de exe gedownload en lokaal op mijn xp laptopje geinstalleerd, even een backupje van de storm via dm gemaakt, toen heb ik de storm via de dm geupdate en even nagekeken of alles goed was. En yep, niets veranderd, helemaal goed. Toen voor de zekerheid met gewoon power-on het batterijtje er even uitgetrokken, opnieuw gestart et voilá.

Echt goed. Ben benieuwd wat de officiele release zal doen, en nog benieuwder ben ik naar wat de versie die daarop volgt zal doen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:44:
tjonge jonge..

i know..
niet te vergelijken
Als je ons nu eens je problemen stuk voor stuk voorlegt ipv er alleen maar op los scheld (hoewel ik de frustratie best kan begrijpen) dan kunnen we vast een tevreden gebruiker van je maken.

Traagheid is je grootste irritatie begrijp ik? Wat reageert dan precies traag?

Heb je de toetsenbord instellingen (hover, tap,swipe) al aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HA!!!! één ding wat ik nu merk met het installeren van Viigo (ofzo) is hetzelfde gekut als je met Zinloos XP en soms ook nog steeds Viesja hebt: als het lor (lees: software) staat te wachten op een reply van een server kan het geval onder bepaalde omstandigheden "hangen". Dit heb ik ook weleens gemerkt op mijn WinMo PDA, en dus ook andere apparaten met verschillende NOS'en, wel meestal windows based, maar nu dus ook bij BB. Kweenie waarom dat is, maar het lijkt me onnodig. Misschien zit het in een layer van het OSI model? Want het lijkt met name bij netwerkgerelateerde dingen naar voren te komen. En soms reageert dan ook een andere applicatie even niet totdat er eenr eply van het andere netwerkapparaat is gekomen of totdat er een time-out als reactie is gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site staat het zelfs bij de specs WIFI http://nl.blackberry.com/devices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is traag ?
bijvoorbeeld foto's laden, of muziek, of films..
het veranderen van landscape naar normaal en terug..

wat het niet (goed) doet?
blackberry maps
msn messenger

maar al doet 't apparaat 't goed,
ik heb gekozen voor een blackberry en niet de iphone omdat ik verwachte niet om de halve dag vast te zitten aan de muur met de oplader. Ik gebruik m'n telefoon veel... ERG veel.
vreemd genoeg ligt m'n touchwiz maar één keer per 4 dagen aan de stroom, ipv elke dag met de touchwiz.

Ben er klaar mee..
marktplaats is je beste vriend!

Naar wat ik verwacht komt er binnen een jaar een opvolger voor de storm, het is zo'n succes dat ze wel zullen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19
Maar http://nl.blackberry.com/...ions.jsp?navId=H0,C381,S2 dan weer niet. Blijft toch beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een trotse bezitter van de Blackberry Storm
Maar ik lees hier dat sommige van jullie de beta firmware hebben gedownload en geinstalleerd.

Nu wil ik dit ook wel doen maar ik ben bang dat hij misschien een brick wordt en dat vodafone gaat zeggen eigen schuld dikke bult dus vraag ik me af wat de exacte release datum is van de nieuwe firmware update.

Zijn er tevens ook andere mensen die een (probleem) minder klikbaar scherm hebben links onderin want bij mijn telefoon voel ik niet echt een klik als ik links onderin druk, maar hij reageert wel.....

Verder hulde aan Rim voor het uitbrengen van een van mijn mooiste aanwinsten aller tijden!!!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet lullig zijn maar als je even de moeite neemt om dit topic door te lezen (dan hoef je dus niet eens het halve internet af te zoeken zoals wij doen om te weten te komen wat we weten) en de links te volgen in het topic dan gaat er een wereld voor je open. Als je dan nog met problemen zit zijn we (oke, sorry... kan niet voor anderen spreken: ben ik) zeer zeker bereid om te helpen waar ik dat kan, for sure!!

Bricken kan gebeuren maar zal echt niet zo snel voorkomen, en als het wel voorkomt dan kan je hem gewoon herstellen in...... alle gevallen zou ik zeggen? Zijn de anderen hier al ECHT kapotte foons tegengekomen in posts dieniet meer te herstellen waren? Ik heb ze nog niet gezien.

edit:

zal even een paar links voor je zoeken waar je kunt kijken. Moment....

http://forums.crackberry.com/f132/
http://forums.crackberry....rty-apps-dm-4-7-a-125449/
http://forums.crackberry.com/f3/how-wipe-jl_cmder-53502/
http://www.blackberryfreaks.com/JL_Cmder.html
http://forums.crackberry....-tips-tricks-only-100612/

Waaronder ook de oplossing voor jouw probleem met het klikken. Twee oplossingen zelfs...
Als je niet van lezen houdt ook op youtube als filmpje terug te vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow dank je wel voor je snelle reactie! ik ben met de blackberry nog een behoorlijke Noob en moet nog veel leren over dit fraai stukje techniek

Misschien ben ik echt ontzettend blind maar ik kan dat stukje niet vinden over dat het scherm links onderin niet echt klikt wanneer je hem indrukt.

Op tweakers.net bij de review stond het ook dat de reviewer ditzelfde probleem heeft en dacht dat het een mankement is.

Voor de rest ga ik ook de firmware installeren kennelijk heb ik nog een beetje last van Iphone bricks frustratie etc... want een kameraad van me had ook een gebrickte foon en ik wist ook niet echt wat je dr mee aan moest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net gezocht op het woord klik in deze topic en ik zag dat ik 2 schroefjes ietsjes losser moet draaien dus dat ga ik bij deze doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, klopt inderdaad. Beetje spelen met de schroefjes. That's it. Doe ze niet te los, maar dat merk je wel, dan voelt het scherm niet goed meer aan. Uiteindelijk kom je op zo'n halve slag losser uit waarschijnlijk. Dan klikken de hoeken net zoals het scherm in het midden klikt.

Als je de .78 nog hebt, zou je dan eens willen kijken of bij options, screen/keyboard, typematic rate/keyboard rate (key rate geloof ik in deze BB) er in totaal.... ehrm... 5 opties zijn? Slow, medium slow, normal, medium fast, fast. Volgens mij waren dit er namelijk maar drie: slow, normal en fast. Kweenie zeker meer maar anders zou dat dus ook een wijziging zijn vanaf de .83 of .85 (.83 heb ik overgeslagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een gruwelijk groot probleem!
Tijdens het updaten naar 0.85 kreeg ik een fatal error bij het stuk van uploading RAM image!!!!
en nu kan ik niet bellen etc...ik weet nu echt niet wat ik moet doen om dit te herstellen.
Telefoon wil alleen aan als ik hem in de pc doe maar meer ook niet.

tips iemand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om te beginnen: relax oke? 8)

even terugbladeren naae de post waar ik iets met fikkerdiefukkerdie zeg ofzo ;-)

of de post met link verzameling, ook daar krijg je de oplossing van je probleem te zien.

in het ergste geval: wipe, reinstall os .85, reinstall 3rd party apps, restore backup is ook goed natuurlijk, battery pull et voila! enjoy!

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik heb met die wipe programma gedaan etc..maar het helpt niet!!!
Ik kreeg geen foutmelding of wat dan ook en mijn blackberry doet maf op mijn pc krijg de hele tijd van die geluiden van dat je er een usb apparaat er op zet en er uit haalt.

Tevens wil ik hem gewoon weer terug hebben zoals hij was zonder die 0.85 maar hoe dat moet is ook een vraag.

Ik probeerde via de blackberry desktop manager het spultje goed te krijgen door 0.78 er op te installeren maar dat helpt niet want hij blijft aangeven van fatal error etc...

dus ik ga nog even verder proberen als iemand tips heeft laat het me weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
hier nog een tweak voor een sneller Keyboard.(voor degene die hem nog niet kent)

Voor een snellere en vlottere keyboard doe deze tweak/handelingen;

Options > Screean/Keyboard > Keyrate (op Fast zetten) >naar beneden tot je bij touchsreen komt >Tap Interval op 500 zetten > Hover Period op 400 (let wel dat je meerdere voor jezelf uitprobeert hoveren is een persoonlijk gebonden instelling...dus even testen op welke hij voor jou het beste werkt)> Swipe sensitivity op (High) 6

Als je weer omhoog scrollt kun je tevens voor de accu besparing (enigzins dan) de BACKLIGHT BRIGHTNESS op bijv; 50 zetten (ik heb hem op 30 staan) BACKLIGHT TIMEOUT: op 20 of wat jezelf prefereert.

bij deze........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:40:
oke ik heb met die wipe programma gedaan etc..maar het helpt niet!!!
Ik kreeg geen foutmelding of wat dan ook en mijn blackberry doet maf op mijn pc krijg de hele tijd van die geluiden van dat je er een usb apparaat er op zet en er uit haalt.

Tevens wil ik hem gewoon weer terug hebben zoals hij was zonder die 0.85 maar hoe dat moet is ook een vraag.

Ik probeerde via de blackberry desktop manager het spultje goed te krijgen door 0.78 er op te installeren maar dat helpt niet want hij blijft aangeven van fatal error etc...

dus ik ga nog even verder proberen als iemand tips heeft laat het me weten
Heb je ook algeprobeerd om hem helemaal te downgraden?
En dan weer opnieuw installeren?
Je batterij/accu spanning moet meer dan 50% hebben!
doe ff een SEARCH op bricked blackberry Storm...op crackberry.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik ben bezig met de apploader van deze pagina

http://crackberry.com/bla...g-system-nuked-blackberry

Ik heb nu mijn Blackberry zonder een reboot op de usb maar volgens deze persoon moet je nu opties krijgen om te selecteren wat je wil installeren bij de wizard maar die krijg ik niet ipv daarvan krijg ik de volgende melding this blackberry doesn't have the appriopiate files blablabla nu kan ik alleen op de knop add drukken en moet ik een .alx/.ali bestanden vinden maar waar vind ik die zoadat ik mijn blackberry kan herstellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is mijn blackberry nuked dat is toch hetzelfde als bricked???
want hij reboot constant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
kun je de precieze handelingen even toelichten dan kunne we hier misschien beter support geven...Hotdoggie heeft je al een stuk opweg geholpen.
Maar misschien zien we wat en waar het is fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je niet stresst, niet te veel te snel probeert, maar vanavond gewoon een paar uurtjes wat dingen leest in de verzameltopics (links te vinden die ik op een van de vorige pagina's geplaatst heb) dan kom je daar letterlijk stap voor stap instructies tegen (die je natuurlijk NIET meteen uitvoert maar eerst het hele topic gewoon even doorleest, zodat je kan leren van de dingen waar anderen al tegenaan gelopen zijn zodat je niet steeds hoeft te denken dat het heel ernstig is en dat het mislukt en je af moet vragen wat je nu weer moet doen). Trust us... ff doen en dan komt het helemaal goed. De dingen die je nu vertelt kloppen namelijk... je moet gewoon de volgende stappen uit gaan voeren. En als dat niet lukken wilt, dan wipe je nog eens en begin je opnieuw. C'est tout...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee ik ga stap voor stap uitleggen wat ik heb gedaan
Ik heb bij mobile cowboys de 0.85 update gedownload en geinstalleerd daarna via desktop manager de storm aangesloten en geprobeerd te updaten ik kreeg toen later de melding van een fatal error van dat het niet gelukt was.

Toen heb ik die JL Command gebruikt en een Wipe gedaan op mijn blackberry
Dit had het gevolg dat mijn blackberry constant opnieuw opstart

Later heb ik via de bovengenoemde link gebruikt om mijn genukete blackberry tot leven te werken via apploader door middel van bij unknown pin scherm direct next te doen.

In plaats van dat ik een soort keuze menu had van wat ik op mijn blackberry wou kreeg ik de melding dat hij geen blackberry had gevonden en kon ik alleen de knoppen add (moest ik een alx of ali bestand zoeken.
of cancel kon doen.

Toen heb ik opnieuw via desktop manager geprobeerd om mijn blackberry maar naar 0.78 te doen en kreeg ik hetzelfde foutmelding bij uploading ram image van een fatal error.

Ik ben net naar de vodafone reparatie centrum gegeaan en dan moest ik morgen bellen en ben ik hem 10 dagen minimaal kwijt omdat ze tot 17.00 werken

Nu ben ik thuis heb een kop thee bij me ik ben niet gestressed of wat dan ook en hoop dat jullie een machtige idee hebben zodat ik vanavond weer mee kan bellen en sms en etc..

Dus please help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu net eindelijk via apploader de opties gezien wat ik wil installeren maar iedere keer via het daadwerkelijk installeren wil mijn telefoon constant rebooten wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Dat constant rebooten lijkt me niet echt heel goed... ik zou als ik jou was nogmaals een wipe doen en daarna wellicht nog even een batterypull doen.

Wacht nog even met het brengen van je toestel naar een reparatiecentrum......

Houdt moed!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een wipe opnieuw gedaan en geprobeerd om binnen 1 seconde via apploaden wanneer hij unknown pin zegt op next te drukken maar dan blijft hij 5 minuten hangen en zegt verder niks over de opties die krijg van welke firmware ik wil installeren iedere keer wanneer ik unkown pin te zien krijgt is het lampje van de storm uit dus moet nog even verder kijken hoe dit nu verder moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom nu uiteindelijk bij apploader bij het daadwerkelijke installeren maar hij reboot dan de hele tijd ik heb de batterij bij het eerst connecten binnen 1 seconde er uit wanneer ik die keuzes krijg van wat ik wil installeren druk ik de batterij er in.

is dit goed of moet ik hem alles laten installeren zonder batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Ik meen me te herinneren zonder batterij, maar weet het niet zeker. Je kan het in elk geval even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom nu maar 1x per 15 minuten bij het echte installeren maar dan brandt even het rode lampje op me blackberry en gaat hij weer uit en dan weer aan en daarna krijg ik de melding van un exepected error en dan een hele rits cijfers etc...

Soms krijg ik die rode lampje aan en uit tijdens het scherm waar ik moet aanvinken van wat ik er op wil zetten

Begin nu wanhopig te worden want ik kan hier niets over vinden op internet en zelfs niet op crackberry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOOHOO HIJ DOET HET!!!!!!!!!!!!!!
Iedereen hartstikke dank voor het helpen van mijn probleem!!!
Ik heb weer een lesje geleerd when it's not broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:45:
okee ik ga stap voor stap uitleggen wat ik heb gedaan
Ik heb bij mobile cowboys de 0.85 update gedownload en geinstalleerd daarna via desktop manager de storm aangesloten en geprobeerd te updaten
Welke link? Er is namelijk ook een .85 voor de 9530 en die wil je niet op de 9500 zetten....

Volg de links in het "officiele" crackberry storm 9500 .85 topic. Verwijder eerst wat je nu hebt, installeer dan de FW die gaat downloaden via crackberry op je pc, dan wipen, pc en dm rebooten en dan gewoon doen wat er in de tuts staat. Don't make me go look in there myself.... ;)

Het eindeloze rebooten is een gevolg van het bricken en als je de tuts leest dan zal je daar ook in lezen dat er maar een HELE korte periode is (tienden van seconden) waarop je een verbinding kan maken met je BB als ie gebrickt is, als je die periode mist dan moet je dus weer proberen. Meestal een keer of vier, dan lukt het je wel. Sommigen doen het in 1x, anderen in 8 keer... who cares. Je bent op de goede weg.

Let us know... anders zal ik nog even kijken voor je, meer kan ik niet doen. Het proberen en vogelen etc zal je zelf moeten doen helaas. Maar misschien heb ik bepaalde info die ik je gaf niet alleen van crackberry maar van een andere site. Heb zo giga veel gelezen dat ik echt niet meer alles precies weet terug te vinden (zelfs niet tussen de bookmarks ;-) ) maar ik weet wel dat je op crackberry ook de tuts voor het herstellen van een gebrikcte bb hebt en precies moet volgen wat er staat. Als dat niet lukt dan ga ik er stiekem vanuit dat je de verkeerde FW hebt gedownload.

Hoe dan ook: het is misschien wat lastig, maar er is geen reden tot paniek. Bij andere fones en firmwares misschien wel, maar in dit geval kom je er echt wel uit. No worries!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps, hij doet het al zie ik :) kwas meteen begonnen met typen, had niet eerst de posts gelezen :-S

Stoute ik! ;-)

Gelukkig doet ie ut weer :D

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je denkt dat het wezenlijk anders is van wat je hebt gelezen op het web, maak een kort verslagje in het engels en plak hem er ff bij op crackberry, of post hem hier, dan doet 1 van ons het wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow het was heel erg veel qua stappen wat ik heb gedaan maar het is gelukt.
Het enige wat ik gedaan had is alles eraf gooien van me pc van blackberry toen via de vodafone uk site blackberry software gedownload ZONDER de media manager toen die blackberry zonder batterij aansluiten en wanneer ik met application loader in desktop manager unknown pin zag staan om hem te updaten en dat het lampje op de telefoon rood brandde heb ik snel op next gedrukt.

Toen gewoon alles rustig verder laten gaan van dat upload ram image maar na een kleine 50 minuten bleef hij er nog steeds op die uploading ram image staan. Dus heb ik de usb kabel uit mijn telefoon gehaald en even weggelegd vanwege mijn grote woede en lastte een peuk pauze in

Na een kleine 10 minuten weggeweest liep ik de kamer in en me blackberry was opeens aan en vroeg om mijn pincode.

Ik heb btw nog steeds 0.78 firmware erop en ga hem niet met die beta updaten ik wacht wel op de officiele release......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geweldig dat ik nog een redelijke rustige boeren pummel ben want soms hou ik heel erg van hamertje tik spelen of wie de bal kaatst kan een muur opvangen en als dat vaak niet wil dan lust maatje 44 stalen neus hem wel :-D

Zucht...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, dat heet volwassen worden ;-P
ff pesten :-)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al enig idee wanneer garmin naar nederland komt voor de blackberry want in US hebben ze hem al en was hij heel erg goed uit de bus gekomen.

Tevens heb ik mijn touchscreen niet de schroefjes losgedraaid maar een papiertje onder de batterij gedaan en die naar de onderkant toegeschoven zodat hij niet tegen de connectors van de batterij komt.

Die werkt btw ook goed. nu nog wat gratis games etc. zoeken op warez voor de storm en ik ben dan een blij manneke :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de titels dan ook nog ff deelt van de leukste apps en games dan zijn wij ook weer blij ;-)

Ik zag in een video een spelletje opd e storm waarin de accelerometerdingestgeval gebruikt wordt: je bent een blok en je moet door de pda te kantelen door een bepaald level navigeren.

Anyone?

En voor navigatie voor het aankomende jaar: nav4all!!! Zal een aantal andere nav links ff opzoeken...momentje...
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over levertijden en abonnementen voor de BlackBerry Storm hoort vanaf heden in [ABO] Het BlackBerry Storm levertijden en abonnementen topic