Ik zie het liefst een tomtom achtig iets, idd een garmin achtig geval. Maar dan wil ik hem WEL lokaal kunnen draaien anders koop ik helemaal niks. Ga toch geen... wat? 80 euro? betalen voor iets wat ik vanaf nu een jaar kan gebruiken en als ik dan op een andere device overstap zonder internetaansluiting maar MET gps, dan kan ik fluiten naar het pakket want de kaarten zijn niet offline beschikbaar. Doe het dan zo dat je over kan stappen tussen windows en... whatever platform je kiest als je een online dienst aanbiedt. Op deze manier... Ja, geweldig... dat idee van "cloud computing"/Services On Demand wat je hier terugziet. Laat dan ook echt per "service" betalen en een gratis install op mijn machine doen. Elke route kost me vervolgens 0,05 euro, prima. Of iets in die trant.
Nee, daar laat men mi een steekje vallen en hoe meer mensen daarin meegaan hoe minder controle we over ons eigen doen en laten hebben.
Tussenstand mbt 0.87 na herinstallatie aan deze kant:
-- nog niet spontaan gereboot
-- redelijk goede prestaties behalve mbt accelerometer en screenredraws, met name om en nabij de tijd dat je even op de lock knop hebt gedruk. Prestaties zouden mi nog wel moeten verdubbelen op veel vlakken maar dat zal wel erg veel gevraagd zijn vrees ik. Hij is gewoon wat sluggish op veel momenten. Jammer dat ik niet weet wat voor CPU etc erin zit...
-- battery-life: wauw!! stukken beter! Gisteren volle lading, paar keer gebeld, gemaild en gesmst, paar uurtjes naar muziek geluisterd, zowel via hoofdtelefoon als via speaker en aan het einde van de dag had ik nog twee streepjes power over. Vandaag paar keer gebruikt, normaal zeg maar, en heb pas... ff kijken.... 1 streepje verbruikt in 14 uur, dus wat dat betreft: petje af!
-- Geheugengebruik lijkt ook een stuk verbeterd. Heb eergisteravond voor het laatst een batterypull gedaan en heb momenteel geen reden om te denken dat er op korte termijn weer 1 zou moeten gaan gebeuren.
-- bereik lijkt wat minder. Heb sinds gisteren een paar keer GPRS ipv 3G zien staan. Wellicht daardoor een langere accu-duur.
Er was nog iets... maar dat ben ik ff kwijt :-)
Nu de rest nog -> op naar versie 1.2.1.0 ;-)
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 17-01-2009 22:31
]