Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

dream0r schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:21:
Iemand hier de 2,66 Ghz Macbook Pro al binnen? Ik heb hem inmiddels twee weken geleden besteld maar tot op heden niets ontvangen.
Ja, 13e besteld, 19e binnen!
zie ook: kaassouffle in "Levertijd Apple producten Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, mijn MacBook Pro van midden 2007 start niet meer op. Ik had hem gebruikt, op sleep gezet en was eweggelopen. Toen ik terugkwam hoorde ik dat de hdd nog draaide,, het scherm was zwart en het sleep-licht was uit(dat laatste weet ik niet zeker). Geen reactie op toetsdrukken etc, dus besloten met een langere druk op de powerknop uit te zetten. Bij het weer opstarten begint de hdd te draaien, maar er volgt geen chime of wit scherm: het scherm blijft zwart het sleep-licht wordt wit (en lijkt soms iets van intensiteit te wisselen. PRAM reset, verwijderen batterij of powersnoer maakt niet uit...

Kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 21:09
begintmeta schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:44:
Hmm, mijn MacBook Pro van midden 2007 start niet meer op. Ik had hem gebruikt, op sleep gezet en was eweggelopen. Toen ik terugkwam hoorde ik dat de hdd nog draaide,, het scherm was zwart en het sleep-licht was uit(dat laatste weet ik niet zeker). Geen reactie op toetsdrukken etc, dus besloten met een langere druk op de powerknop uit te zetten. Bij het weer opstarten begint de hdd te draaien, maar er volgt geen chime of wit scherm: het scherm blijft zwart het sleep-licht wordt wit (en lijkt soms iets van intensiteit te wisselen. PRAM reset, verwijderen batterij of powersnoer maakt niet uit...

Kapot?
Waarschijnlijk Nvidia probleem, binnen doen normaal gezien zullen ze dan je moederbord vervangen binnen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:15
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 08:47:
Ja mensen,

interessant onderwerp: macbooks naar Rwanda,

Met school gaan we met 26 mensen naar rwanda om daar diverse dingen te doen, voorop staat dat we eeen school (internaat) gaan moderniseren, de hele school een nieuw likje verf, muzieklokaal en een commputerlokaal.

we willen 25 macbooks meenemen,
Ik zou sowieso voor windows zorgen daar. Het is dan makkelijker ze op te leiden en te beheren nadat jullie weg gaan. Er zijn (ook daar) veel meer mensen die windows (tenminste een beetje) kennen. Ze zitten daar zoveel met computers te rommelen. Zelf onderhouden ze de boel ook niet bepaald goed (maar dat komt door gebrek aan kennis en omstandigheden... dat zand daar maakt letterlijk alles kapot). Maar goed, ik weet niet waar jullie gaan zitten en wat de voorzieningen zijn :)

Sowieso zou ik voor een vele malen goedkopere oplossing gaan. Dan kun je meer doen met het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:44:

Kapot?
Ik had zaterag avond precies t zelfde en de mijne ligt nou bij de technische dienst voor reparatie...
Gewoon de winkel in lopen en als je zegt wat er aan de hand is nemen ze m zonder problemen op voor reparatie...
Dus gewoon ff naar de winkel zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
25 macbooks nara rwanda? Waarom dan niet 250 netbooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 08:47:
Ja mensen,

interessant onderwerp: macbooks naar Rwanda,

Met school gaan we met 26 mensen naar rwanda om daar diverse dingen te doen, voorop staat dat we eeen school (internaat) gaan moderniseren, de hele school een nieuw likje verf, muzieklokaal en een commputerlokaal.

we willen 25 macbooks meenemen,

voor:
1. hoge kwaliteit\
2. goede ervaringen
3. degelijke machines
4. (klein)er dan echte computers (geldt voor elke laptop)

tegen:
1. gevoelig
2. HOGE prijs <--
3. stof?

Ik hoor graag jullie meningen over het plan, en ervaringen met macbooks op vakantie/warmere stoffige landen. Suggesties en tips zijn ook zeer welkom, en hoe we korting kunnen krijgen.

we hebben al een paar dingen gevonden: zo is de taal geen probleem, aangezien de moedertaal van Rwanda 3 jaar geleden naar engels is veranderd.

Onno
Ik weet niet hoe het precies zit in Rwanda, maar kun je inderdaad niet beter EeePC's meenemen? Die draaien op linux standaard, zit ook openOffice op, en kosten 1/5 van een Macbook.

Kun je uiteraard niet zo goed op werken maar je kunt er wel een stuk meer meenemen, en ze zijn een stuk minder diefstalgevoelig. Of kijk eens naar die onderwijs-imacs, iig 25 laptops lijkt mij vrij gek voor een computerlokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een macbook pro 2,33 late 2006 en werkt sinds aanschaf perfect
totaal geen problemen mee gehad. intussen ook geupgrade naar 400gb en 3gb werkgeheugen.
gebruik hem vooral voor opmaak in indesign en foto bewerken in Photoshop
verder gewoon de usual stuff, internetten chatten etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al sinds begin af aan problemen met mijn MacBook Pro, het betreft een Late 2008. Wanneer ik online een formulier invul of op een bepaalde pagina zit, dan reageert ie niet op mijn muisklik. De button van de site reageert dus niet op muisklik. Dit heb ik ook wanneer ik mijn MSN avatar wil wijzigen (Messenger for Mac), hij reageert niet als ik op 'OK' klik.

Iemand met dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb je bootcamp draaien ferraghini? Ik had daarbij eerst het probleem dat de instelling "tap to click" vergeten was als ik vanuit Windows weer naar OS X ging. Dat probleem is bij mij echter weg nu ik Windows er weer af gehaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dionys0s schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:13:
[...]

Waarschijnlijk Nvidia probleem, binnen doen normaal gezien zullen ze dan je moederbord vervangen binnen garantie.
Als dat het was geweest, had hij nog een chime gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 05:42
Vraagje,

Ik wil graag een macbook kopen en ik ga hem denk ik uit engeland halen (www.macuniverse.co.uk) hoor daar goeie verhalen over maar me enigste vraag is hoe zit dat met de stroom adapter hier moet ik hiervoor een nieuwe kopen of kan ik hem blijven gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
Ik zit mij een beetje te verdiepen in de MacBook pro voor mijn CMD opleiding volgend jaar. Ik wil de het 15 inch model gaan halen van de zomer omdat ik geen zin heb om met een grote laptop te gaan sjouwen. Nu zijn er 2 modellen in het 15 inch segment, een 2,4 ghz en een 2,66 ghz.

Verschil tussen beide laptops zit in het dubbele geheugen, andere processor (?), groter geheugen op de grafische kaart en een grotere harde schijf. De grotere harde schijf vindt ik niet zo interesant, en het geheugen kan ik ook uitbreiden via de configuratie scherm van de 2,4 ghz macbook. Ik heb eerder in dit topic gezien dat er zo'n 5% snelheids verschil zit tussen de beide proccesoren, niet echt de moeite waard lijkt mij.

Nu zit ik alleen nog met de grafische kaart. De opleiding die ik ga volgen maakt gebruik van programma's als photoshop, flash, illustrator en dergelijke. Natuurlijk wil ik optimaal gebruik kunnen maken van deze programma's. Is het verschil goed te merken tussen 256 MB geheugen en 512?

Het duurt nog wel even voordat ik deze laptop ga halen, in principe heb ik hem pas nodig ni augustus. Tegen die tijd krijg je ook weer de back to school acties en misschien wel een nieuwe macbook pro. Maar ik ben gewoon even benieuwd naar hoeveel peformance dat nou scheelt aangezien je er best veel voor moet betalen ;)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Soepstengel schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:04:
Ik zit mij een beetje te verdiepen in de MacBook pro voor mijn CMD opleiding volgend jaar.
CMD leeuwarden ?

Zoja, Wacht even tot je ingeschreven staat bij je opleiding. Dan heb je 10 - 12 % korting bij Apple op een nieuwe computer.

[ Voor 63% gewijzigd door een moderator op 25-03-2009 12:20 . Reden: onnodig lange quote ingekort t.b.v. leesbaarheid :-) ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
4POX schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:56:
[...]

CMD leeuwarden ?

Zoja, Wacht even tot je ingeschreven staat bij je opleiding. Dan heb je 10 - 12 % korting bij Apple op een nieuwe computer.
CMD Rotterdam ;) Maar ook daar heb je 10 tot 12 % korting dacht ik zo, is al te zien op de apple website. Maar ze hebben ook nog back to school acties tegen die tijd waar de korting volgens mij wel wat verder op loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFMD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09-2024
En ja hoor...eindelijk m'n MBP besteld met ADC korting!! Kan niet wachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:30
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:15:
[...]

Niet persé hoor. Ik had ook een dode 8600M GT, maar geen chime.
Chime is een succesvolle power-on-self-test. Niet zo vreemd dus dat het _mogelijk is_ dat je geen chime hoort bij en dode 8600M GT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soepstengel schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:04:
Ik zit mij een beetje te verdiepen in de MacBook pro voor mijn CMD opleiding volgend jaar.
Ik denk als je geen waarde hecht aan het geheugen en het geheugen (hoe wil je het uitbreiden via het 'configuratiescherm')? en je gebruikt alleen programma's als illustrator, flash en photoshop en je gamed niet. Danis het niet nodig een duurdere macbook Pro niet te kopen alleen voor die 256 mb videogeheugen. Ik heb wel de duurdere gekocht vooral met oog op de toekomst ;) ik heb er wel een 7200 rpm schijf ingezet aangezien dat wel aardig wat scheelt met een aantal programma's en de 4 gig RAM is ook erguh fijn :)

[ Voor 46% gewijzigd door een moderator op 27-03-2009 20:16 . Reden: onnodig lange quote ingekort t.b.v. leesbaarheid :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:37:
[...]

Ik denk als je geen waarde hecht aan het geheugen en het geheugen (hoe wil je het uitbreiden via het 'configuratiescherm')? en je gebruikt alleen programma's als illustrator, flash en photoshop en je gamed niet. Danis het niet nodig een duurdere macbook Pro niet te kopen alleen voor die 256 mb videogeheugen. Ik heb wel de duurdere gekocht vooral met oog op de toekomst ;) ik heb er wel een 7200 rpm schijf ingezet aangezien dat wel aardig wat scheelt met een aantal programma's en de 4 gig RAM is ook erguh fijn :)
4GB ram via het configuratie scherm op de apple website, je weet wel dat je je eigen macbook samen kan stellen ;) Ik zal eens even kijken hoeveel geld ik tegen die tijd heb ;) 7200 rpm betekent natuurlijk ook weer meer verbruik denk ik. 4 GB ram wil ik zowiezo voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 03:49
Ik heb in augustus ook een laptop voor school nodig, wil ook een mbp kopen, maar verwacht eerlijk gezegd medio juni wel nieuwe mb's en mbp's, veel langer kan het nooit duren denk ik, dus vandaar dat het voor mij nu toch niet zo veel zin heeft om te kijken wat nou net iets sneller/beter is en ik denk dat dat voor jou ook geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
fendt schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:38:
Ik heb in augustus ook een laptop voor school nodig, wil ook een mbp kopen, maar verwacht eerlijk gezegd medio juni wel nieuwe mb's en mbp's, veel langer kan het nooit duren denk ik, dus vandaar dat het voor mij nu toch niet zo veel zin heeft om te kijken wat nou net iets sneller/beter is en ik denk dat dat voor jou ook geld.
Klopt ook wel ;) Vindt het alleen leuk om daar eens wat ervaring op te doen, gebied van intresse zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Laatst online: 11-09 03:49
Soepstengel schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:58:
[...]

Klopt ook wel ;) Vindt het alleen leuk om daar eens wat ervaring op te doen, gebied van intresse zeg maar :)
Hahaha, en dat snap ik dan ook wel weer, heb ik ook wel eens last van;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Soepstengel schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:48:
[...]

4GB ram via het configuratie scherm op de apple website, je weet wel dat je je eigen macbook samen kan stellen ;) Ik zal eens even kijken hoeveel geld ik tegen die tijd heb ;) 7200 rpm betekent natuurlijk ook weer meer verbruik denk ik. 4 GB ram wil ik zowiezo voor gaan.
De extra snelheid van een 7200rpm schijf weegt echt niet op tegen die 3 minuten minder accutijd op 4 uur. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:15:
[...]

Ik ben benieuwd wat het wordt, hij is nu bij het AASP, ik moet zeggen dat het niet zo'n heel prettige ervaring tot nu toe was, maar goed, achteraf pas oordelen.

De symptomen waren: geen beeld/backlight, schijven starten op, geen chime (maar mogelijk was het geluid gemute) en het OS start niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:11:
[...]

De extra snelheid van een 7200rpm schijf weegt echt niet op tegen die 3 minuten minder accutijd op 4 uur. ;)
Helaas vallen die 4 minuten erg tegen met een 7200 RPM schijf erin. Ik haal met mn 5400 schijf net 3 uur en met mn 7200 rpm zo'n 2 uur en 20 minuten. Valt me erg tegen. Maar goed er zit ook nog verschil in per HDD.

@ Soepstengel: 4 gig zou ik niet bij de applestore erbij bestellen kost een vermogen, gewoon los er zelf bij prikken. Tegen de tijd dat jij hem nodig krijgt zijn er misschien al wel nieuwe(denk eerlijk gezegd niet in augustus) en heb je totaal andere opties om te configureren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Soepstengel schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:48:
[...]

Uit me hoofd kost de 15" 2.4 met 4GB ram bij een reseller ongeveer 1900 euro. Dan blijft er dus een prijs verschil van 350 euro over, daarvoor krijg je: 2x 260mhz, 256mb vram.
Ik ga deze stap wel doen, simpelweg omdat ik met deze machine weer 3 jaar moet doen :*)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Laatst online: 10-08 09:55
Osxy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:54:
[...]
Uit me hoofd kost de 15" 2.4 met 4GB ram bij een reseller ongeveer 1900 euro. Dan blijft er dus een prijs verschil van 350 euro over, daarvoor krijg je: 2x 260mhz, 256mb vram.
Ik ga deze stap wel doen, simpelweg omdat ik met deze machine weer 3 jaar moet doen :*)
Blijf toch vinden dat de geupgrade processor en video geheugen (waar ik veel over lees, dat het weinig uitmaakt) echt niet die 350 euro extra waard vind, maar dat ben ik. Ik heb het dan ook gehouden op een 4GB upgrade bij de 2.4 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Het geluid van mijn MBP (15"alu) doet raar? Als ik in iTunes een nummer speel en stop.. dan hoor ik nog een soort ruis en na 5 sec een heel lichte plop waarna het pas echt stil is.

De ruis valt soms niet eens echt op, maar na die 5 sec en de plop dan merk je opeens ..'ow nu is pas echt het geluid uit'. Beetje apart. Niet echt last van, toch raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
kaassouffle schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:29:
Het geluid van mijn MBP (15"alu) doet raar? Als ik in iTunes een nummer speel en stop.. dan hoor ik nog een soort ruis en na 5 sec een heel lichte plop waarna het pas echt stil is.

De ruis valt soms niet eens echt op, maar na die 5 sec en de plop dan merk je opeens ..'ow nu is pas echt het geluid uit'. Beetje apart. Niet echt last van, toch raar.
volgens mij komt dat omdat de geluidskaart dan pas echt uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 20:29

Die "ruis" die je hoort is de geluidschip zelf. En als er geen geluid afgespeeld hoeft te worden word ie uitgeschakeld (de "plop" die je hoort), daarna hoor je ook inderdaad echt niets meer.

Vooral met een koptelefoon op kan je het heel goed horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Myrdhin schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:47:
[...]

Die "ruis" die je hoort is de geluidschip zelf. En als er geen geluid afgespeeld hoeft te worden word ie uitgeschakeld (de "plop" die je hoort), daarna hoor je ook inderdaad echt niets meer.

Over de ruis verbaas ik me al een jaar. Een pro laptop die door muzikanten wordt gebruikt die zo'n dikke ruis produceert. Met dezelfde koptelefoon op mijn iPod Nano en iPhone hoor ik niets.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFMD
fendt schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:38:
Als je nu geen laptop nodig hebt kan je beter wachten maar er is een grote kans dat de mobiele variant van Nehelam a.k.a. Clarksfield dan nog niet in productie is genomen. Daarnaast is ook nog maar de vraag of Apple de Clarksfield gaat gebruiken omdat de i7 cpu's nogal een hoog vermogen hebben en dus als nadeel hebben dat ze veel energie gebruiken (batterijduur) en warm worden (koelingsproblemen).

Redenen om te wachten zijn er natuurlijk genoeg;
- Mac OSX Snow Leopard;
- Back-2-School actie;
- een paar maanden rente.

ps.ik heb zelf net een MBP besteld omdat ik deze nu nodig heb en niet kan wachten

[ Voor 6% gewijzigd door MFMD op 26-03-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:06
4POX schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:55:
[...]

Over de ruis verbaas ik me al een jaar. Een pro laptop die door muzikanten wordt gebruikt die zo'n dikke ruis produceert. Met dezelfde koptelefoon op mijn iPod Nano en iPhone hoor ik niets.
Pro's gebruiken zelden een interne geluidskaart om hun muziek te produceren... ;)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Myrdhin schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:47:
[...]

Ah bedankt,
Luister inderdaad vaak met koptelefoon. M'n powerbook had dit niet.. toch beetje apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dipsausje schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:06:
Heb je bootcamp draaien ferraghini? Ik had daarbij eerst het probleem dat de instelling "tap to click" vergeten was als ik vanuit Windows weer naar OS X ging. Dat probleem is bij mij echter weg nu ik Windows er weer af gehaald heb.
Nee, ik heb geen bootcamp. Hiervoor had ik al 2 MBP's geretourneerd en allebei hadden ze hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaassouffle schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:51:
Ah bedankt,
Luister inderdaad vaak met koptelefoon. M'n powerbook had dit niet.. toch beetje apart.
Die zal het in zekere mate ook wel hebben gehad. Iedere laptop heeft dat probleem namelijk omdat die onderdelen allemaal zo dicht op elkaar zitten waardoor storing nogal makkelijk roet in het eten kan gooien. Het is ook niet voor niets dat de professionals allemaal externe firewire apparatuur gebruiken als ze wat met audio gaan doen (wat dan ook meteen de reden is waarom er zoveel klaaggezang is over het ontbreken van firewire op de MacBook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De korting die je krijgt van apple als je aan een hoge school gaat studeren. Hoe hoog is deze korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verschilt per onderwijsinstelling. :) Bij mijn weten ligt dit meestal zo rond de de 10%. Mocht je benieuwd zijn naar de prijzen die je ongeveer gaat betalen, klik dan hier even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik heb een paar probleemen met mijn MBP ub
onderandere doet mijn mic ingang het niet in osx doet die heelemaal niks en in bootcamp zecht die dat er wat is aangeslooten en daarna gelijk weer dat er iets is ontkopeld dus gok dat dit een hardware probleem moet zijn waar ik mee terug moet.

ook heb ik rechts van de webcam een lelijke kras is de zwarte rand zitten aleen het vreemde is dat die aan de achterkant zit waar ik dus niet bij kan. heb er niet altijd last van maar als ik een beetje licht van achter heb zie ik het aluminium er door heen. zou apple hier wat aan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 06:52:
De korting die je krijgt van apple als je aan een hoge school gaat studeren. Hoe hoog is deze korting?
Kijk ook op surfspot.nl, daar kreeg ik meer korting dan gewoon bij Apple Edu store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, vieze tegenvaller ivm mijn MBP-probleem: volgens de technische dienst is het niet het nvidia-prbleem. Ze hadden nog even met Apple overlegt omdat het er wel op[ leek, maar bij het uitlezen van het logicboard kwam geen/een andere code(?). Ook was er geen chime en de capslocktoets deed het niet wat wel zou moeten. Herstel zou >€ 1000 gaan kosten, dus dat laat ik maar even tot ik zelf even met de AppleStore heb overlegd. Het ding is nog geen twee jaar oud dus er moet wel wat te regelen zijn lijkt me.

Nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFMD
begintmeta schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:52:
Hmm, vieze tegenvaller ivm mijn MBP-probleem: volgens de technische dienst is het niet het nvidia-prbleem. Ze hadden nog even met Apple overlegt omdat het er wel op[ leek, maar bij het uitlezen van het logicboard kwam geen/een andere code(?). Ook was er geen chime en de capslocktoets deed het niet wat wel zou moeten. Herstel zou >€ 1000 gaan kosten, dus dat laat ik maar even tot ik zelf even met de AppleStore heb overlegd. Het ding is nog geen twee jaar oud dus er moet wel wat te regelen zijn lijkt me.

Nog andere tips?
Officieel moet Apple een laptop die binnen twee jaar een defect heeft repareren. In Europa geldt namelijk een wettelijke garantietermijn die consumenten moet beschermen tegen bedrijven die geen redelijke garantietermijn in hun algemene voorwaarden opnemen (zoals Apple). Ze zullen moeilijk gaan doen en refereren aan de algemene voorwaarden maar zorg dat je jezelf niet laat afschepen....Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Officieel moet Apple dat helemaal niet ;)

Officieel volgens de Nederlandse wet kan de consument een bepaalde levensduur van een product verwachten en dient de verkoper (wat dus vaak niet eens Apple is maar een APR!) daar de bijbehorende garantie te verlenen. De wet gaat echter uit van redelijkheid wat inhoudt dat de levensduur van het product mee wordt genomen en het dus niet zo is dat een MBP van bijna 2 jaar oud voor nop een moederbord gaan verwisselen. Ze mogen er vanwege de levensduur geld voor vragen maar ook hier geld redelijkheid. Een reparatie van 1000 euro is niet bepaald redelijk meer te noemen. Wettelijk gezien is er dus geen reden om 1000 euro te vragen. Als je kijkt wat een moederbord kost en wat bij anderen vervanging kost dan zit je als snel op de 300 euro. Ik zou ze er dan ook even op wijzen dat het vragen van 1000 euro wettelijk gezien zelfs als fraude/oplichting aangemerkt kan worden daar er bewijs is dat bij andere een mobo switch veel minder kost. Ik ben wel heel erg benieuwd wat ze dan allemaal voor die 1000 euro willen gaan doen, het klinkt meer als een complete replacement van de mbp (as in, je krijgt gewoon een nieuwe).

Die termijn van 2 jaar is overigens een Europese richtlijn welke Nederland maar tendele heeft overgenomen. Daardoor hebben wij een andere invulling dan die 2 jaar die voor de consument veel beter uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MFMD, zoals hierboven vernoemd is NL niet meegegaan met die europese regeling, niet van toepassing dus. Bewijslast ligt in principe bij de klant na een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 06:58:
Dat verschilt per onderwijsinstelling. :) Bij mijn weten ligt dit meestal zo rond de de 10%. Mocht je benieuwd zijn naar de prijzen die je ongeveer gaat betalen, klik dan hier even ;)
Per onderwijsinstelling, ja? Apart. Ik wil de komende week via mijn vriendin een MBP aan te schaffen; zij werkt in het basisonderwijs. Waarschijnlijk een long shot hier, maar iemand die kan bevestigen of je dan ook korting krijgt en hoeveel de korting is als leraar op het basisonderwijs? :). Ik kreeg het gevoel dat dergelijke kortingen alleen voor middelbaar en hoger onderwijs gelden ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 17:11
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:17:
[...]

Per onderwijsinstelling, ja? Apart. Ik wil de komende week via mijn vriendin een MBP aan te schaffen; zij werkt in het basisonderwijs. Waarschijnlijk een long shot hier, maar iemand die kan bevestigen of je dan ook korting krijgt en hoeveel de korting is als leraar op het basisonderwijs? :). Ik kreeg het gevoel dat dergelijke kortingen alleen voor middelbaar en hoger onderwijs gelden ;(.
Ik heb in 2004 korting gekregen op een iPod dankzij mijn moeder die in het lager onderwijs les gaf. Maar hoeveel dat dat was, weet ik niet. Ik dacht iets van een 30 EUR, dat is dus 10% van de 320 EUR die ik heb moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:38:
@ MFMD, zoals hierboven vernoemd is NL niet meegegaan met die europese regeling, niet van toepassing dus. Bewijslast ligt in principe bij de klant na een half jaar.
In Nederland is het zo, dat een fabrikant garantie moet verlenen binnen een termijn dat je redelijkerwijs mag verwachten dat een apparaat blijft werken.

Bij een wasmachine is het zo dat de redelijke levensduur ongeveer 10 jaar is, en dus moet een fabrikant als na 6 jaar een een printplaat uitfikt deze onder garantie vervangen.

Van een laptop mag verwacht worden dat deze tenminste 3 jaar zal werken. Dus als het ding minder dan 2 jaar oud is, en het mobo is stuk dan zal Apple volgens de NL wet deze onder garantie moeten vervangen.

Of ze dat willen of doen is een tweede, en of het interessant is om ze hiervoor een kort geding aan te doen om je recht te krijgen is nog weer iets heel anders, maar ze zouden het wel moeten doen.

Canon heeft op deze manier al eens flink zijn neus gestoten. Zij hebben ooit eens publiekelijk gezegd cq toegegeven dat hun digitale camera's ontworpen zijn voor een levensduur van 10 jaar. In zo'n geval mag de consument (in NL) dan ook verwachten dat zo'n ding niet stuk gaat in 10 jaar, en als dat wel zo is aanspraak maken op garantie. En daar zijn ze door de consumentenbond al een paar keer mee om de oren geslagen in garantie kwesties.

[ Voor 6% gewijzigd door afterburn op 29-03-2009 23:20 ]

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 20:20
Ik heb sinds een maand een vreemd probleem met mijn macbook pro late 2008. Steeds als ik de energie bespaarstand gebruik. De ingebouwde 9400M gpu dus. Krijg ik na een tijdje dit soort artifacts, audio loopt ook vast en ik moet het systeem met de powerbutton ingedrukt herstarten. Ik heb dit nu 4 keer gehad, en 2 keer in de afgelopen week. De 9600M GT heeft hier geen last van. Vreemd genoeg zie ik geen rare dingen bij de temperatuur sensoren: de temps komen niet boven de 45 graden en de fans blijven ook gewoon rustig 2k rondjes draaien. Lijkt me dat het niet aan de temperatuur ligt.

Idle gaat alles goed maar als ik een flash filmpje kijk of even wil photoshoppen, gpu zwaardere applicaties dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3553/3398027923_154f164903.jpg

Zijn er meerdere mensen die dit hebben? Ik heb hem gekocht in de online store. Ben al even langs de HTR in arnhem geweest en die vertelde me direct dat ik hem kon afgeven en dat men dan nieuwe hardware zou plaatsen en dat het een bekend probleem was. Maar hier kwamen administratiekosten bij omdat ik hem niet bij de HTR gekocht heb. Wat is garantie technisch de normale gang van zaken als ik bij de online store gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij als je hem bij de online store hebt gekocht kun je hem wel gratig door tnt laten afhalen maar hoe het zit met een reseller weet ik niet precies, maar opzich wel raar dat je admin kosten moeten betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:25
SymenGT schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:07:
Ik heb sinds een maand een vreemd probleem met mijn macbook pro late 2008. Steeds als ik de energie bespaarstand gebruik. De ingebouwde 9400M gpu dus. Krijg ik na een tijdje dit soort artifacts, audio loopt ook vast en ik moet het systeem met de powerbutton ingedrukt herstarten. Ik heb dit nu 4 keer gehad, en 2 keer in de afgelopen week. De 9600M GT heeft hier geen last van. Vreemd genoeg zie ik geen rare dingen bij de temperatuur sensoren: de temps komen niet boven de 45 graden en de fans blijven ook gewoon rustig 2k rondjes draaien. Lijkt me dat het niet aan de temperatuur ligt.

Idle gaat alles goed maar als ik een flash filmpje kijk of even wil photoshoppen, gpu zwaardere applicaties dan krijg ik dit:

[afbeelding]

Zijn er meerdere mensen die dit hebben? Ik heb hem gekocht in de online store. Ben al even langs de HTR in arnhem geweest en die vertelde me direct dat ik hem kon afgeven en dat men dan nieuwe hardware zou plaatsen en dat het een bekend probleem was. Maar hier kwamen administratiekosten bij omdat ik hem niet bij de HTR gekocht heb. Wat is garantie technisch de normale gang van zaken als ik bij de online store gekocht heb.
heb je d'r toevallig 4 gb Ram ingezet/ laten zetten? Dan is het namelijk een bekend probleem!

zie:http://gathering.tweakers...ist_messages/1306518/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Inderdaad, heel soms heb ik dat ook en idd heb ik er zelf 4 GB geheugen in gezet. Gelukkig komt het zelden voor en heeft OSX er geen last van, vooralsnog, maar mooi is anders. Mijn vermoeden is toch het andere type geheugen, misschien omdat het geen ECC is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 20:20
Hemmik schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:37:
[...]

heb je d'r toevallig 4 gb Ram ingezet/ laten zetten? Dan is het namelijk een bekend probleem!

zie:http://gathering.tweakers...ist_messages/1306518/last
Bedankt, ik had het niet direct daarmee in verband gebracht met de 4GB ram omdat het bij de 9600M GT niet voorkwam. Ik wacht even af en houd dat andere topic in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

Ik heb mijn Macbook pro sept 07 2.4 Santa Rosa vanmiddag ingeleverd in Rotterdam bij een reparatiebedrijf (Cardservice). Ik hoop dat ik onder het "nvidia probleem" val. Want ik heb opeens geen beeld meer en ook niets @ externe monitor. Spannend morgen hoor ik wat de opties zijn. Zal wel gek zijn als ik na 1,5 jaar 2344 euro heb afgeschreven :X

Wel een goede service. Als het moederbord vervangen gaat worden (garantie) dan is hij woensdag waarschijnlijk al klaar. Dus als je niet zonder je mac kan. Breng hem dan naar een zaak met een eigen technische dienst of direct naar een reparatie bedrijf.

* Vuvuzela kijkt al wel stiekem met een schuin oog naar een unibody. Misschien ff naar Engeland crossen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds dinsdag mijn MBP met Nvidia probleem weer terug :D
Vorige week maandag ingeleverd en 8 dagen later dus weer thuis, wat ik best netjes vind!
Alleen zat ik vanmorgen in de trein en wou ik ff family guy kijken, dus ik klap m open om uit sluimer te halen en ik open de finder en *pats* zwart beeld! :|
Lampje aan de voorkant brandde ook niet, dus ik probeer m voor de gein aan te zetten en gaat ie dus weer aan :?
Toen macOS geboot was log ik in en *pats*! weer zwart beeld en dus weer uit!
Als ik m aan de adapter heb, doet hij gewoon wat hij hoort te doen maar op accu valt ie dus op random momenten uit!
Ik heb m in het weekend wel echt nodig dus ik ga maandag weer naar de Apple store, of denkt hier iemand dat dat niet verstandig is??

Ik heb het vermoede dat ze bij de TD een schroefje zijn vergeten ofzo :? daar lijkt t iig wel op...
Maandag maar weer terug dan... ben ik m weeer een week kwijt! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:59:
Ik heb sinds dinsdag mijn MBP met Nvidia probleem weer terug :D
Vorige week maandag ingeleverd en 8 dagen later dus weer thuis, wat ik best netjes vind!
Alleen zat ik vanmorgen in de trein en wou ik ff family guy kijken, dus ik klap m open om uit sluimer te halen en ik open de finder en *pats* zwart beeld! :|
Lampje aan de voorkant brandde ook niet, dus ik probeer m voor de gein aan te zetten en gaat ie dus weer aan :?
Toen macOS geboot was log ik in en *pats*! weer zwart beeld en dus weer uit!
Als ik m aan de adapter heb, doet hij gewoon wat hij hoort te doen maar op accu valt ie dus op random momenten uit!
Ik heb m in het weekend wel echt nodig dus ik ga maandag weer naar de Apple store, of denkt hier iemand dat dat niet verstandig is??

Ik heb het vermoede dat ze bij de TD een schroefje zijn vergeten ofzo :? daar lijkt t iig wel op...
Maandag maar weer terug dan... ben ik m weeer een week kwijt! :'(
Misschien is je accu gewoon brak? En niet de rest van je MBP? Accu vervangen is 1 min werk ;)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij valt nou ook op random momenten uit als ie aan de adapter hangt! :|
Soms start ie helemaal op en zit ik zoals nu op internet en muziek te luisteren en hij kan over 5 minuten uitvallen en dan komt ie niet eens voorbij de gong en valt ie uit...
Ik ga vanmiddag maar terug en zal ze ook vragen hoe ik 14 dagen werk in moet halen :X
Ik kan bijna niks doen nou, maar goed... niks aan te doen

Het is alleen wel heel beroerd en vreemd...

edit:
Ik bedenk me net: Kan het ook iets met de warmte te maken hebben? dat als ie warm is dan uitvalt?
Want hij heeft nou de hele nacht uitgestaan en nou doet ie t dus 'gewoon'...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 21:22
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 07:07:
Hij valt nou ook op random momenten uit als ie aan de adapter hangt! :|
Soms start ie helemaal op en zit ik zoals nu op internet en muziek te luisteren en hij kan over 5 minuten uitvallen en dan komt ie niet eens voorbij de gong en valt ie uit...
Ik ga vanmiddag maar terug en zal ze ook vragen hoe ik 14 dagen werk in moet halen :X
Ik kan bijna niks doen nou, maar goed... niks aan te doen

Het is alleen wel heel beroerd en vreemd...

edit:
Ik bedenk me net: Kan het ook iets met de warmte te maken hebben? dat als ie warm is dan uitvalt?
Want hij heeft nou de hele nacht uitgestaan en nou doet ie t dus 'gewoon'...
Terug binnen doen, niet aan twijfelen. De laptop moet werkend afgeleverd worden en dat is nu niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
afterburn schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:18:
[...]

In Nederland is het zo, dat een fabrikant garantie moet verlenen binnen een termijn dat je redelijkerwijs mag verwachten dat een apparaat blijft werken.
Dat is bijna goed. Het klopt namelijk alleen wanneer de fabrikant degene is waar jij ook dat product hebt gekocht. Als je het bij de Dixons of HTR hebt gekocht dan is het Dixons/HTR die de garantie moeten verlenen omdat zij jou het product leveren. Die lui gaan alleen altijd moeilijk doen als de fabrikant een fabrieksgarantie heeft van minder dan die levensduur van het product en dan moet je ze er inderdaad hard op wijzen dat jij daar als klant zijnde niets mee te maken hebt en ze het wettelijk verplicht zijn. Het gaat hier dus om de partij waar jij het product koopt en niet per definitie om de partij die het product maakt! Een heel groot en belangrijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Ik type nu mijn eerste bericht op mijn MBP en wat een genot!!
Ben nu eerst bezig de laatste updates binnen te halen, nog niet erg veel mee gedaan, eerst gekeken of de specs kloppen met wat ik besteld had (klopt helemaal) en genieten van het geweldig mooi scherm!!
Serieus, wat een heerlijke machine is het nu al! Licht, schitterend scherm, mooie resolutie (hoger hoeft van mij echt niet op een 15" machine. Kan bijna niet anders dan dat mijn overstap een succes gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze even een waarschuwing aan de mensen die een VGA-adapter voor hun Unibook Macbook Pro kopen (Mini DisplayPort naar VGA). Deze kan maar tot 1600x1200 aan. Zit ik dan met mijn 23' 1920x1200 scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08 13:25
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 19:24:
Bij deze even een waarschuwing aan de mensen die een VGA-adapter voor hun Unibook Macbook Pro kopen (Mini DisplayPort naar VGA). Deze kan maar tot 1600x1200 aan. Zit ik dan met mijn 23' 1920x1200 scherm ;)
Hmm, ik gebruik nu ook de mini DisplayPort naar VGA (met daaraan een VGA -> DVI kabel) en hier loopt m'n scherm gewoon op 1920x1200 hoor. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik wil mn MBP eigenlijk ook op mijn PC aan gaan sluiten maar ik voel er niet zo veel voor om daar 30 Euro voor uit te moeten geven. Ik wil het namelijk eerst gewoon even kunnen testen. Is er geen el cheapo mini displayport->DVI converter van Dealextreme oid? Ik kan namelijk nog niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meriket
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-04 22:06
Op eBay staan ze voor 10 dollar:

http://cgi.ebay.com/Apple...BUCK%26otn%3D33%26ps%3D46

edit: sorry verkeerd, je hebt ze wel vanaf 18 dollar, maar dan zal het inc. verzendksoten weinig meer schelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Meriket op 03-04-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08

Ik zag je topic en vond het een raar verhaal voor zo'n toch ietwat dure Macbook ;) Nu ik zelf ook net een MBP heb heb ik dit even geprobeerd, maar ik hoor echt totaal geen ruis of plop, zelfs niet met het volume op max. Ik heb er een sennheiser koptelefoon aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:45
rig0r schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:10:
Ik zag je topic en vond het een raar verhaal voor zo'n toch ietwat dure Macbook ;) Nu ik zelf ook net een MBP heb heb ik dit even geprobeerd, maar ik hoor echt totaal geen ruis of plop, zelfs niet met het volume op max. Ik heb er een sennheiser koptelefoon aanhangen.
Dan moet je je oren laten nakijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
SymenGT schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:07:

[afbeelding]

Ik herken je probleem :)
Twee of drie weken geleden heb ik een Kingston 4GB kit besteld (KTAMB1066K2) en ik heb hetzelfde probleem. Deze week al drie keer, dus het begint een beetje vervelend te worden. Ik ben van plan om in de loop van de week even met Apple te bellen of om even langs een reseller te huppelen. Het lijkt inderdaad een bekend probleem, maar ik wil een oplossing. Anders gaat mijn geheugenkit terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
rig0r schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:10:
[...]

Ik hoor het via mijn audio systeem ook niet. Echter, wanneer ik m'n Westone UM-2's gebruik neem ik het wel waar. Al moet ik er wel specifiek naar luisteren want anders had ik het niet eens gemerkt.

Edit: Nu ik er aan denk weet ik ook waarom ik het niet met mijn audio systeem waar kan nemen. Dat gaat namelijk via de optical output. D'uh :P Zodra ik iets pauzeer komt er gewoon geen digitale data meer door naar buiten. Via analoog blijkbaar wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Moe_Szyslak op 04-04-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
De minidisplayport -> HDMI connector is er eindelijk (zaten veeeeel mensen op te wachten).

Momenteel vind ik hem echter enkel bij Monoprice, maar die verzenden niet naar Belgie, en de verzendkosten naar Nederland zijn 35 dollar ofzo, wat ik toch wat stom vind voor een klein kabeltje.

Iemand enig idee hoe deze goedkoop in Belgie te krijgen (NL/BE webshop of BE winkels)?

Is er ook al een makkelijke manier om het geluid hieraan toe te voegen? Want er zullen vast wel tv' zijn die gewoon enkel het geluid aanvaarden dat uit de HDMI zelf komt, en dus niet: Beeld van HDMI kunnen kombineren met jack of cinch ingang... best wel zware mislukking van Apple die minidisplayport...

De meeste receivers (zoals Onkyo/Denon etc...) kunnen hopelijk wel geluid van een andere input dan het beeld met elkaar kunnen combineren en doorsturen naar de TV? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
kibber schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 20:20:
[...]

Ik herken je probleem :)
Twee of drie weken geleden heb ik een Kingston 4GB kit besteld (KTAMB1066K2) en ik heb hetzelfde probleem. Deze week al drie keer, dus het begint een beetje vervelend te worden. Ik ben van plan om in de loop van de week even met Apple te bellen of om even langs een reseller te huppelen. Het lijkt inderdaad een bekend probleem, maar ik wil een oplossing. Anders gaat mijn geheugenkit terug.
Ik heb overigens net SimmCity (leverancier van de bankjes) gemaild met de klacht en een link naar dit topic en ik kreeg om 10u nog netjes een mailtje terug dat ze het voor gaan leggen bij kingston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:39

amphora

Websites & Fotografie

Begin nu toch hele grote twijfels te krijgen in de kwaliteit van mijn MBP 2.8 Ghz
Vanavond hele avond World of Warcraft zitten spelen on OSX. Tot 4x toe compleet vastgelopen... Zwart scherm en geluid in een loop. Kan alleen maar uitzetten en weer opnieuw beginnen :(
Heb het al vaker gehad en logic board is al een keer vervangen. Moet een hitte probleem zijn en met de aanstaande zomer verwacht ik alleen maar meer gezeik....

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 14:00
De oplossing voor mijn zwart scherm en geluid in een loop was VSync:

Onder OSX en bootcamp werkte alles correct met recente spellen, maar met Enclave (2002, bootcamp) kreeg ik altijd het probleem dat je daar beschrijft. Aangezien Fraps soms 500 fps toonde, dacht ik dat er de rem op zetten kon helpen.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Weet niet of er nog mensen zijn die mijn probleem herinneren. Had al een tijdje last van flikkeringen op mijn MBP late 208 scherm. ZO nu en dan kwamen er zwarte flikekringen door mijn beeld. Heb hiervoor herhaaldelijk moeten bellen naar de technische diesnt (die ik echt belabberd vond) en uiteindleijk na een maand wachten kon ik m inleverenm bij een macdealer die een service center had (dus ff in totaal 3 uur voor in de trein moeten zitten) ben m nu een maandje kwijt geweest, wordt ik paar dagen gelden opgebeld dat ze er naar hebben gekeken en dat ze niks hebben gevonden en dat ik m niet op kon haleb. Dus blabla bla maar meer dan dat londen ze niet doen. Kijk opzich kan ik met die storing zo nu en dan wel leven maar zometeen wordt t erger en geldt mijn garantie niet meer... dus ik weet niet echt wat ik nou moetd oen (behalve mn MBP ophalen) want de flikkering is niet constant en t kan soms wel een paar uur duren (of een paar minuten) voordat mn scherm weer flikkert.

Dus zoiezo wel beetje poep dat ik m een maand ben kwijt ben geweest en dat er alsnog niks is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
kibber schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:16:
[...]

Ik heb overigens net SimmCity (leverancier van de bankjes) gemaild met de klacht en een link naar dit topic en ik kreeg om 10u nog netjes een mailtje terug dat ze het voor gaan leggen bij kingston
Voor de mensen die het interesseert: Kingston zegt bekend te zijn met dit probleem en stelde een SMC update voor. Ik had de laatste versie al draaien dus dat hielp niet. In sommige gevallen is het volgens Kingston noodzakelijk dat de bankjes worden omgeruild wat ik nu ook ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even mijn ode naar Apple laten gaan. :D:D

Mijn MBP had van het weekend last van een oplader die het begaf. Behoorlijk vervelend dat ik dus nu mijn MBP niet meer kon opladen. Gelukkig viel hij nog binnen de garantie van een jaar.

Ik gistermiddag (half 6) bellen naar Apple. Het probleem uitgelegd, ze zouden binnen 10 werkdagen een nieuwe sturen en ik moet die doos bewaren en opnieuw UPC bellen om mijn exemplaar terug te sturen.

Vanmiddag om half 1 wassie al binnen :d. Gewoon minder dan 24 uur later !! :D.. Heerlijk om weer van m$ terug naar mijn macje te gaan, bang dat ik 10 werkdagen (inclusief pasen 12) zonder zou zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Jij een ode aan Apple... en dat is mooi. Maar ik vind het echt waanzinnig slechte service en garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThePupD schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:59:
Jij een ode aan Apple... en dat is mooi. Maar ik vind het echt waanzinnig slechte service en garantie
Dat is dus juist het hele punt.. ik hoor van iedereen alleen maar slechte ervaringen.. Dat ze niet leveren, het onwijs lang duurt of dat je zelf moet gaan aantonen dat het geen gebruiksdefect is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Ik heb het nog nergens kunnen vinden, maar is het mogelijk om 2x een LED Cinema Display op de Macbook Pro aan te sluiten?

Hmm stom.... vind ik toch nog net: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=682228

[ Voor 27% gewijzigd door Arnold op 08-04-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:02:
[...]

Dat is dus juist het hele punt.. ik hoor van iedereen alleen maar slechte ervaringen.. Dat ze niet leveren, het onwijs lang duurt of dat je zelf moet gaan aantonen dat het geen gebruiksdefect is..
Dat is altijd het vervelende. Je hoort alleen maar de slechte ervaringen, zeker op forums e.d.
De goede ervaringen hoor je niet van want dan heeft de mens geen reden tot klagen. Klagen doen we allemaal graag maar een goede ervaring hoor je niet snel van.

In sommige gevallen zal je inderdaad moeten aan tonen dat je het niet zelf gesloopt hebt, als er gerede twijfel is bij Apple. Is bij alle bedrijven zo. Heb het zelf meegemaakt met een audiosetje, gekocht, na een maand begon hij al m'n cd's te bekrassen. Heb verschrikkelijk moeten zeuren en moeite moeten doen om hem gerepareerd te krijgen, zeker toen er later weer hetzelfde defect was.
Bij sommige dingen is het moeilijk om aan te tonen dat je het niet zelf kapot hebt gemaakt maar dat het een fabrieksfout is.

Ik heb mijn MBP 15" nu een aantal dagen en heb totaal geen probleem kunnen vinden.
Het apparaat doet alles wat ik wil, i.t.t. Windows, waar je eerst wat moet doen wat het systeem wil voor het je helpt ;)
Ik ben er helemaal gek mee, kan eindelijk weer eens goed gebruik maken van een computer zonder allerlei gezeik te moeten uithalen om de dingen die ik wil voor elkaar te krijgen. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benji83 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:50:
[...]

Dat is altijd het vervelende. Je hoort alleen maar de slechte ervaringen, zeker op forums e.d.
De goede ervaringen hoor je niet van want dan heeft de mens geen reden tot klagen. Klagen doen we allemaal graag maar een goede ervaring hoor je niet snel van.
Een goede ervaring deel je ook niet zo snel omdat het product goed HOORT te functioneren ;)
Daar betaal je immers voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Tuurlijk hoort het te functioneren, dat staat buiten kijf, maar het ging hier om garantie afhandeling. Mensen die een defect hebben aan hun computer, waarvan de garantie goed wordt afgehandeld die hoor je ook niet zo snel. Bedenk je wel dat de verhalen die je hier hoort niet het grootste deel van de Mac gebruikers betreft, dit is maar een klein gedeelte. Ik ken een heel aantal Mac gebruikers waarvan er slechts 1 een slechte ervaring heeft met garantie, de rest heeft geen enkel probleem gehad (ook de garantie niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een macbook pro late 15". Hierop heb ik bootcamp met windows xp draaien. Echter sinds enige tijd krijg ik onder windows de toetsenbord verlichting niet helemaal uit. Blijft zeg maar op het laagste nivo branden als ik hem helemaal uitzet met de knoppen.
Onder leopard is het geen probleem. Als ik windows heb gedraaid moet ik daarna wel even de verlichting heen en weer doen met toetsen en dan gaat hij in leopard helemaal uit. Blijft echter dat het in windows xp niet lukt, terwijl dit wel goed gewerkt heeft. Iemand een idee?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:29:
Ik heb een macbook pro late 15". Hierop heb ik bootcamp met windows xp draaien. Echter sinds enige tijd krijg ik onder windows de toetsenbord verlichting niet helemaal uit. Blijft zeg maar op het laagste nivo branden als ik hem helemaal uitzet met de knoppen.
Onder leopard is het geen probleem. Als ik windows heb gedraaid moet ik daarna wel even de verlichting heen en weer doen met toetsen en dan gaat hij in leopard helemaal uit. Blijft echter dat het in windows xp niet lukt, terwijl dit wel goed gewerkt heeft. Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Dat heb ik onder Windows XP ook. Vista daar en tegen niet, daar gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 20:48
Vandaag bleef m'n mac een aantal minuten hangen toen ik op school een beamer aansloot.. stekker er uit en hij liep weer als een zonnetje.. stekker er weer in en hij zat weer vast.. paar minuten gewacht, toen kon ik de muis weer bewegen en kwam er beeld op de beamer.. natuurlijk net als een een presentatie voor een volle klas gegeven moet worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
matinez schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:58:
[...]
Dat heb ik onder Windows XP ook. Vista daar en tegen niet, daar gaat het goed.
Ik heb dit probleem juist ook onder Vista en eigenlijk altijd al gehad, dacht eigenlijk dat het een probleem met de drivers was, maar je moet de toetsenbord verlichting dus wel helemaal uit kunnen zetten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:45
Probeer hem eens eerst voluit te zetten en dan helemaal uit.

Na wat werk op bootcamp werkt het niet meer goed in Mac OS bij mij, bovenstaande verhelpt het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benji83 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:46:
Tuurlijk hoort het te functioneren, dat staat buiten kijf, maar het ging hier om garantie afhandeling. Mensen die een defect hebben aan hun computer, waarvan de garantie goed wordt afgehandeld die hoor je ook niet zo snel. Bedenk je wel dat de verhalen die je hier hoort niet het grootste deel van de Mac gebruikers betreft, dit is maar een klein gedeelte. Ik ken een heel aantal Mac gebruikers waarvan er slechts 1 een slechte ervaring heeft met garantie, de rest heeft geen enkel probleem gehad (ook de garantie niet).
Ik vond het ook al heel slecht dat mijn oplader het begaf na een half jaar.. Je verwacht dat je een werkend product hebt. Anyway, ik kan niet klagen door de goede garantieservice en mac in het algemeen :). Ik ben zo blij sinds de overstap een half jaar geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
amphora schreef op zondag 05 april 2009 @ 02:41:
Begin nu toch hele grote twijfels te krijgen in de kwaliteit van mijn MBP 2.8 Ghz
Vanavond hele avond World of Warcraft zitten spelen on OSX. Tot 4x toe compleet vastgelopen... Zwart scherm en geluid in een loop. Kan alleen maar uitzetten en weer opnieuw beginnen :(
Heb het al vaker gehad en logic board is al een keer vervangen. Moet een hitte probleem zijn en met de aanstaande zomer verwacht ik alleen maar meer gezeik....
Heb ik ook regelmatig op een 1e generatie MBP (2006). Denk dat het iets in WoW is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
BloodDragon schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:49:
[...]

Ik heb dit probleem juist ook onder Vista en eigenlijk altijd al gehad, dacht eigenlijk dat het een probleem met de drivers was, maar je moet de toetsenbord verlichting dus wel helemaal uit kunnen zetten. :?
Misschien is het zo dat dit komt, omdat ik hem in Mac OSX vrijwel altijd uit heb staan. En dus in de uit-stand reboot naar Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:52:

Nog andere tips?
Een kort vervolg n.a.v. het bovenstaande verhaal. Mijn laptop is gratis gerepareerd bij de AASP. Ik had met Apple overlegd, die vertelden mij dat er een mogelijkheid was via een AASP toch een reparatie onder garantie te krijgen (eventueel). Contact opgenomen met de AASP en die heeft het verder vriendelijk en vlot afgehandeld. Dat viel me zeker niet tegen, het is allemaal netjs gegaan. 1000€ had ik echter ook nooit 'gepikt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

begintmeta schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:35:
[...]

Een kort vervolg n.a.v. het bovenstaande verhaal. Mijn laptop is gratis gerepareerd bij de AASP. Ik had met Apple overlegd, die vertelden mij dat er een mogelijkheid was via een AASP toch een reparatie onder garantie te krijgen (eventueel). Contact opgenomen met de AASP en die heeft het verder vriendelijk en vlot afgehandeld. Dat viel me zeker niet tegen, het is allemaal netjs gegaan. 1000€ had ik echter ook nooit 'gepikt'
Ik zit nu in precies dezelfde situatie. Videokaart kapot. Maar geen positieve uitslag op de GPU test (om te checken of het het Nvidia probleem is). Heb nu 2 dagen niets gehoord maar t bedrijf is bezig met apple om het toch gratis gerepareerd te krijgen. Hoop morgen wat te horen. Nieuws = goed nieuws. Of een nieuwe of geen uitgaven :p

Of krijg ik Apple zo ver om me af te kopen met flinke korting of die 24 acd ;)?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
vandaag een testje gedaan qua warmte ontwikkeling met mijn MBP.
Met de 9600 kaart haal ik als ik een iMovie film exporteer + 70 graden op de GPU. Doe ik hetzelfde met de 9400 kom ik rond de 55. Best een aardig verschil. Niet erg fijn als de laptop op schoot staat, gezien de bodemplaat ook dik 30 graden werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Eergisteren een mailtje richting Kingston gestuurd over het niet goed functioneren van mijn macbook pro na een memory upgrade.

Direct een antwoord met daarin de vraag of ik revisie nummers en merk van de chips kon doorgeven.
Dit gedaan... paar uur daarna kwam de swap aanbieding omdat of de module defect is of niet compatible is met mijn macbook pro!

Dit moets rechtstreeks met kington gedaan worden omdat de winkel/webshop waarschijnlijk niet aan de juiste revisie's kon komen.

Ben benieuwd hoe dit afloopt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benji83 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 00:26:
vandaag een testje gedaan qua warmte ontwikkeling met mijn MBP.
Met de 9600 kaart haal ik als ik een iMovie film exporteer + 70 graden op de GPU. Doe ik hetzelfde met de 9400 kom ik rond de 55. Best een aardig verschil. Niet erg fijn als de laptop op schoot staat, gezien de bodemplaat ook dik 30 graden werd ;)
Is er ook een verschil in snelheid bij exporteren? Ik weet niet of iMovie gebruik kan maken van de kracht van je GPU. Dat zou ook het warmteverschil mogelijk kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
Het temperatuur verschil tussen de 2 GPU's komt gewoon door het verschil in verbruik. Als je niks doet heb je bijna even veel verschil in de temps.

iMovie maakt trouwens niet eens vol gebruik van beide CPU cores, deze wordt hier maar ~70 graden met de 9400M actief. Als ik echter met Handbrake ga encoden loopt de cpu temp richting de 100 graden, vanaf 90-95 graden gaan de fans sneller draaien zodat de temp weer zakt naar 85 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Vraagje... Gaat de MBP op een gegeven moment ook uit als de temperatuur te hoog wordt? Ik heb laatst mijn MBP in de tas gedaan en blijkbaar is die niet goed uitgeschakeld. Toen ik de laptop er na 2 uur uithaalde kon ik het ding bijna niet vastpakken en het ding reageerde niet meer echt (scherm leek heel donkergroen).

Laptop geforceerd uitgezet en weer aangezet en toen deed alles het weer. Kun je niet iets installeren dat de laptop uit gaat als de temperatuur boven de 100 graden komt?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Smarty77 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:54:
Eergisteren een mailtje richting Kingston gestuurd over het niet goed functioneren van mijn macbook pro na een memory upgrade.

Direct een antwoord met daarin de vraag of ik revisie nummers en merk van de chips kon doorgeven.
Dit gedaan... paar uur daarna kwam de swap aanbieding omdat of de module defect is of niet compatible is met mijn macbook pro!

Dit moets rechtstreeks met kington gedaan worden omdat de winkel/webshop waarschijnlijk niet aan de juiste revisie's kon komen.

Ben benieuwd hoe dit afloopt!!
Mag ik vragen wat voor geheugen je gebruikt hebt en in welk soort Macbook Pro? :)
Ik had zoals eerder beschreven ook problemen na een upgrade met Kingston geheugen (DDR 3 KTAMB1066K2/4G Mac compatible) vastlopers, horizontale strepen bovenin het beeld, enorme herrie uit de speakers... Ik heb mijn geheugenbankjes eergisteren opgestuurd naar de leverancier van de bankjes, en die had contact gehad met Kingston... Het probleem schijnt bekend te zijn daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
kibber schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:09:
[...]

Mag ik vragen wat voor geheugen je gebruikt hebt en in welk soort Macbook Pro? :)
Ik had zoals eerder beschreven ook problemen na een upgrade met Kingston geheugen (DDR 3 KTAMB1066K2/4G Mac compatible) vastlopers, horizontale strepen bovenin het beeld, enorme herrie uit de speakers... Ik heb mijn geheugenbankjes eergisteren opgestuurd naar de leverancier van de bankjes, en die had contact gehad met Kingston... Het probleem schijnt bekend te zijn daar...
Uiteraard mag je dat vragen ;)

Maar ik had hetzelfde geheugen! KTAMB1066K2/4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Smarty77 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:15:
[...]

Uiteraard mag je dat vragen ;)

Maar ik had hetzelfde geheugen! KTAMB1066K2/4G
Hmmm oke! Ik ben benieuwd naar mijn nieuwe modules. Goed om te horen dat er een nieuwe revisie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
BugBoy schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:34:
Vraagje... Gaat de MBP op een gegeven moment ook uit als de temperatuur te hoog wordt? Ik heb laatst mijn MBP in de tas gedaan en blijkbaar is die niet goed uitgeschakeld. Toen ik de laptop er na 2 uur uithaalde kon ik het ding bijna niet vastpakken en het ding reageerde niet meer echt (scherm leek heel donkergroen).

Laptop geforceerd uitgezet en weer aangezet en toen deed alles het weer. Kun je niet iets installeren dat de laptop uit gaat als de temperatuur boven de 100 graden komt?
Je kunt hem beter pas in je tas doen als het sluimerlampje pulseert of de MacBook helemaal uit is. ;) Niet tijdens het afsluiten of tijdens het sluimeren, is ook slecht voor de harde schijf.

[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 10-04-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Frietsaus schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:02:
[...]
Je kunt hem beter pas in je tas doen als het sluimerlampje pulseert of de MacBook helemaal uit is. ;) Niet tijdens het afsluiten of tijdens het sluimeren, is ook slecht voor de harde schijf.
en het kan zomaar eens gebeuren (had ik laatst, maar nooit weer :P) dat je MacBook toch niet in standby gaat, waardoor hij enorm warm wordt, ook niet helemaal goed, afgezien van dat de batterij een stuk leger is als je hem weer wilt gaan gebruiken.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.