XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85289

4? Da's nog veel, ik krijg maar met 1 connectie verbinding en die klapt er ook regelmatig uit. 'Unable to connect' krijg ik op de de overige verbinbingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Yogoi schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:10:
[...]

Klopt. Maar de gebruikers krijgen wel deze block te zien waardoor ze dus wel op de hoogte zijn van het feit dat ze geblokkeerd zijn geweest (in het geval ze de block er weer afhalen via de link)
Dat is natuurlijk wel makkelijk :)
Klopt, maar dat is specifiek voor low prio blocks. Als iemand "echt" overlast aan het veroorzaken is verdwijnt de IP-connectie en heeft een klant geen verbinding meer. Is dat het geval dan ziet hij dus ook geen meldingen.

Dit soort blocks zijn wel weer handig voor klanten die geïnfecteerd zijn met een virus en veel spam versturen, ipv de IP-verbinding dicht te zetten gaat alleen de SMTP acces dicht en kan er een melding geplaatst worden op een vangpagina. Zodra een XMS klant dan een www.xxxx.xxx pagina opent komt hij altijd op die vangpagina uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb momenteel helemaal geen verbinding meer met de usenet server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 250667 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:53:
Iemand anders last van nog maar 4 connecties bij de Newsserver (XMS)?
Sinds vanochtend kan ik nog maar 4 connecties openen,
de rest geeft error 400 (no more connections allowed volgens mij).

Groeten,
Hendrik
Heb ik gisteren al gemeld, er zijn problemen via xsnews.. wederom,want rechtstreeks naar xsnews gaat het wel al krijg je daar weer bij 10 verbindingen dat er maar 12 mogen open staan.
De snelheid is te traag en verbindingen opzetten lukt niet.
Dit is alleen de reader van xms,die weer eens kuren vertoont.
Daarom voor mij alleen newsxs.. idem voor download2day,is gewoon een reseller van xsnews,dezelfde problemen.
Er deugt iets niet aan xsnews.
Zie: Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Meld dit ff bij XMS.. voor alle zekerheid,hoewel ik het niet gebruik,heb ik dat ook gedaan naar Denan.

(ik kan het wel testen op de account van mijn buurman via XMS,en via de account van een vriend rechtstreeks op xsnews)

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 29-05-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Even voor de XMSnews users:

Er is momenteel een probleem met het gebruik van SSL. Op het huidige probleem met the threads is dus momenteel even te omzeilen door SSL uit te zetten.
Zodra het probleem is opgelost (word nu aan gewerkt) kan de SSL gewoon weer aan natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Als het is zijn de SSL problemen nu weer opgelost.
Mocht dit niet zo zijn laat het dan maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2022
Gisteren liet ik in het XMS huis Nieuwland aan iemand zien hoe makkelijk het downloaden ging met XSNews en SABNZBd+ maar toen waren er ook al problemen.
Dit was dus donderdagavond rond 21.00u ofzo en Zonder SSL.

Toen de problemen begonnen kon ik gewoon met 6,8Mbyte per seconde downloaden van XSNews via XMS, maar dan deed ie wel een paar minuten over de laatste 0,25KB..... heel irritant..... erger nog dat je het een toekomstige klant aan het laten zien bent ;-(

Zal vanavond weer eens kijken, maar hopelijk doet alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:07:
Als het is zijn de SSL problemen nu weer opgelost.
Mocht dit niet zo zijn laat het dan maar even weten.
Het gaat NIET om SSL problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04

The Wizard

Moderator Mobile
Anoniem: 39403 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:07:
[...]

Area pop.

Meerdere AP's ziten weer vast aan een CP (City POP), die tezamen een stad van internet voorzien :)
Ok, ik weet wat Area POP's zijn, maar vind het wel vreemd dat dat nu al bekend is waar ze komen. Hier in Zeewolde moesten alle tekeningen nog gemaakt worden na het bekend maken dat de 40% gehaald was. Dus het is daar zo dat per Area POP wordt gekeken of er 40% gehaald gaat worden, zo niet, dan wordt in die "Area" niet aangelegd?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mail server heeft ook nog steeds de problemen.
Verzendend gewoon een tekst bericht, balkje gaat lopen met een bloedgang en blijft aan het eind hangen.
News heeft nog steeds dezelfde problemen,ook zonder SSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 18:48
Nick39 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:13:
News heeft nog steeds dezelfde problemen,ook zonder SSL
Dan zal ik wel veel geluk hebben: ik kan gewoon downloaden van de XMS-server (in ieder geval zonder ssl), eerst met 50Mbit, dat zakt dan terug naar 25Mbit omdat ik een 25Mbit-abonnement heb . En mail verzenden gaat ook. En het is ook nog mooi weer :)

[ Voor 11% gewijzigd door ArjenB64 op 29-05-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArjenB64 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:32:
[...]

Dan zal ik wel veel geluk hebben: ik kan gewoon downloaden van de XMS-server (in ieder geval zonder ssl), eerst met 50Mbit, dat zakt dan terug naar 25Mbit omdat ik een 25Mbit-abonnement heb . En mail verzenden gaat ook. En het is ook nog mooi weer :)
Dat laatste is het belangrijkst en daar ga ik ook zeker van genieten,mail doet het nu ook weer,misschien een piek,en news hoor ik alleen van de buurman maar omdat gevraagd werd of de news problemen nog speelden,hij zegt van wel.
Mij boeit het verder niet,ik heb een echte newsserver >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245454

Nick39 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:11:
[...]
maar omdat gevraagd werd of de news problemen nog speelden,hij zegt van wel.
Mij boeit het verder niet
Waarom kan 'hij' niet zelf reageren, i.p.v. iemand die het niet boeit en eigenlijk niet meer reageert hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 245454 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 02:49:
[...]

Waarom kan 'hij' niet zelf reageren, i.p.v. iemand die het niet boeit en eigenlijk niet meer reageert hier.
Omdat ik nog wel zoiets heb van misschien help ik er anderen mee en hij niet ?
(of hij vindt het makkelijker dat ik het doe dat kan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Ik heb een nieuwe functie in RTL+ ontdekt, maar kan nog niet vinden hoe deze in te stellen. Zaterdagavond 19.45, zat naar RTL+ "SOS Sonja" te kijken. En zonder reden dan ook maar, houdt RTL+ er mee op en springt direct naar de zender SBS 6. En dit terwijl zelfs de AB niet eens in de buurt lag. Echt spooky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:03

Fiber

Beaches are for storming.

Had je "Happy feet" aangeklikt in de XMS EPG met PVR functie....? ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:19
Weet iemand of xms binnekomende smsjes toe laat? Dat deed KPN wel en toen ik gisteren een sms naar het vaste nummer verstuurde, kwam het niet aan.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
messi schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:33:
Weet iemand of xms binnekomende smsjes toe laat? Dat deed KPN wel en toen ik gisteren een sms naar het vaste nummer verstuurde, kwam het niet aan.
Ja dat laat XMS toe. Ik blijf de voice die "hehehe" doet grappig vinden. (was even aan het checken of het nog steeds werkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Nick39 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:50:
[...]

Het gaat NIET om SSL problemen.
Zijn de problemen met de newsserver er nog steeds of zijn ze inderdaad vrijdagmiddag opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Yogoi schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:27:
[...]

Ja dat laat XMS toe. Ik blijf de voice die "hehehe" doet grappig vinden. (was even aan het checken of het nog steeds werkte)
hmmmm... btw.... wat bedoel jij met "de voice die hehheh heh doet ?"

enne.. sinds wanneer laat XMS smsjes toe op de vaste lijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik bedoel dus als in de zin van een sms (vanaf mobiel) sturen naar een vaste lijn.
Je krijgt dan een "computer" die de sms spreekt.

dus niet visueel in text als in de sms van mobiel naar mobiel. Als messi dit bedoeld dan is dat niet mogelijk.
Maar het ontvangen van sms dus wel maar alleen in de gesproken versie.
(dus niet zoals bij KPN waar geschikte telefoons voor sms kunnen worden ingesteld op een sms centrale)

(en die voice die dat inspreekt klinkt gewoon grappig als het "hehehe" probeert uit te spreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Nog wat meer nieuws voor de newsserver users:

Vanaf 1 juni zijn de newsservers een beetje veranderd.

Er zijn nog steeds 2 opties:

- 25mbit (10threads) voor € 6.95
- 100mbit (20 threads) voor € 9.95
- retentie van 100+ dagen

De 25mbit is dus vanaf nu 1 euro goedkoper (25mbit users krijgen een credit van € 1 omdat ze voor komende maand al betaald hebben)
De 50mbit users gaan dus naar 100mbit!

mochten hier nog vragen over zijn, laat het me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:05:
Nog wat meer nieuws voor de newsserver users:

Vanaf 1 juni zijn de newsservers een beetje veranderd.

Er zijn nog steeds 2 opties:

- 25mbit (10threads) voor € 6.95
- 100mbit (20 threads) voor € 9.95
- retentie van 100+ dagen

De 25mbit is dus vanaf nu 1 euro goedkoper (25mbit users krijgen een credit van € 1 omdat ze voor komende maand al betaald hebben)
De 50mbit users gaan dus naar 100mbit!

mochten hier nog vragen over zijn, laat het me weten.
Geen vragen,maar welke zin heeft het om de 50 mbit naar 100 mbit te gooien als het merendeel maar 50 mbit heeft en geen zin heeft om een behoorlijk hoge prijs meerprijs (ondanks de tariefsverlaging) te betalen voor 100 mbit ?
Ja,mijn newsserver biedt 100 mbit.. niet dat ik er wat aan heb want ik heb maar 50 ?
Is dat om die ene euro die ze duurder zijn als de concurrent biedt te verklaren ?
Ik heb nu 50 mbits internet,heb een 50 mbits usenetserver met 200+ dagen retentie voor 8,95 per maand opzegbaar.
Wow,nu ga ik overstappen want voor die ene euro meer is er 100 mbits mogelijk.
(maar om daarvan te profiteren moet ik nog wel 30 euro per maand meer dokken om echt 100 mbits te kunnen gebruiken.)
Maak die overgang naar 100 mbits internetsnelheid wat interessanter dan een 100 mbits newsserver waar 90% niets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Werkt de 100Mbit newsserver ook als je maar een 50Mbit verbinding afneemt?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

ari3 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:03:
Werkt de 100Mbit newsserver ook als je maar een 50Mbit verbinding afneemt?
Lijkt me van wel, alleen je benut dus maar de helft van de capaciteit.
Ben het wel eens met nick want dat was ook de eerste gedachte die bij me opkwam.. 25Mbit 1 euro goedkoper is mooi mee genomen maar waarom dan niet een 3e 'pakket' erbij met 100Mbit en de 50Mbit ook 1euro omlaag..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:02:
Ik heb nu 50 mbits internet,heb een 50 mbits usenetserver met 200+ dagen retentie voor 8,95 per maand opzegbaar.
Maar 200 dagen, wat ouderwets. Ik van het weekend er eentje die na 370 dagen nog lekker binnen kwam wandelen. Maar inderdaad, ondanks dat die per maand opzegbaar is voor 8 euro en daarmee volledig unlimited is, kom ik niet boven de snelheid wat ik voor mijn lijntje van 50Mb betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

btw. eigenlijk zijn alle newsservers op dit moment hun retentie tijd aan het opbouwen naar +/- 400 dagen.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 02-06-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 269348 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:51:
btw. eigenlijk zijn alle newsservers op dit moment hun retentie tijd aan het opbouwen naar +/- 400 dagen.
Klopt maar daarbij haalt xsnews wel een rotgeintje uit.. oudere binaries zetten ze op een oudere langzamere backup server.
Er wordt gewoon meer harddisk capaciteit toegevoegd waardoor posts niet gewist worden maar langer bewaard blijven.. die 400 dagen red je dus pas over ruim een half jaar.
Voor alle duidelijkheid,aan 100Mbits heb je dus niets met een 50 mbits abonnement,alleen als je het duurdere 100 mbits internet abonnement neemt kan je van deze snelheid profiteren.
Koekje van eigen deeg,want dit kon je altijd al,tijdens de problemen 1,5 maand geleden waarbij er getest werd kwam xsnews er achter dat ze vergeten waren de snelheid te cappen op de xms newsreader,dus mensen met een 100 mbit abbo konden altijd al met die snelheid downloaden.
Daarna hebben ze de verbinding gecapt op 50 mbits,en dat hebben ze er nu weer afgehaald.
Met 50 mbits internet snelheid kan je ook bij het 100 mbits news abbo maar op 50 mbits downloaden,en heb je dus geen profijt van deze "verhoging" .

Persbericht:
Breedband service provider XMS geeft aan dat het zijn diensten zal gaan aanbieden op het glasvezelnetwerk dat in Hilversum wordt aangelegd. De aanleg van het glasvezelnetwerk dat uiteindelijk heel Hilversum gaat omvatten, is gestart in de wijk Kerkelanden. Inwoners van deze wijk kunnen zich vanaf nu aanmelden voor een abonnement. Vanaf 1 september a.s. worden de aansluitingen geactiveerd en kunnen de Kerkelanders de elektronische snelweg op. XMS, aanbieder van internet, telefonie, radio en televisie, is in Hilversum geen onbekende. In vrijwel alle woningen van Dudok Wonen is het al mogelijk diensten van deze provider af te nemen. (Telecompaper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
psychoclown schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:08:
[...]

Lijkt me van wel, alleen je benut dus maar de helft van de capaciteit.
Dat lijkt zo, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ze kunnen natuurlijk de verbinding naar de newsserver niet cappen en de verbindingen naar het internet wel. Zo kun je toch met 100Mbit "nieuws" binnenhalen met een 50Mbit abonnement.

[ Voor 11% gewijzigd door ari3 op 03-06-2009 02:02 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ari3 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 01:59:
[...]
Dat lijkt zo, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ze kunnen natuurlijk de verbinding naar de newsserver niet cappen en de verbindingen naar het internet wel. Zo kun je toch met 100Mbit "nieuws" binnenhalen met een 50Mbit abonnement.
Dit is niet correct.
Ze kunnen wel degelijk de snelheid van de newsserver cappen op een bepaalde snelheid.
Als je op dit moment een 50Mb/s internet verbinding hebt,
zul je ook niet de 100Mb/s news binnen halen, maar gewoon de 50Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
XMS HDTV introductie

Vanaf 17-18 juni zal de Amino 130m te bestellen zijn via het klantenportal van XMS bij activatie van een abonnement voor digitale televisie. Klanten die reeds een amino 110 hebben, of meerdere STB's willen bestellen, kunnen één of meer 130m's bestellen door contact op te nemen met de XMS helpdesk.
Let op: dit kan pas nadat op de website van XMS staat dat HDTV leverbaar is. Ga dus niet nu al de helpdesk bellen met vragen over HDTV! De kans is groot dat ze geen antwoord kunnen geven tot het officieel een product is geworden.

De kosten voor de Aminet130m bedragen 199,- euro (inclusief HDMI kabel). Belangrijk voordeel (naast de mogelijkheid om HDTV uitzendingen te bekijken) is de ingebouwde upscaler. Hierdoor zal de beeldkwaliteit bij SD uitzendingen beter worden doordat de Aminet de SD uitzending 'upscaled' naar 720p of 1080i.

In het gratis pakket zitten momenteel BravaHD en de publieke zenders (de verwachting is dat ned 1,2,3 na september weer uitzendingen in HD zullen verzorgen). Extra HD zenders zullen in een pluspakket geleverd worden, maar welke dat exact worden is nu nog niet te zeggen.

Aminet130m
Afbeeldingslocatie: http://informitv.com/images/articles/amino/AmiNET130M.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 03-06-2009 08:22 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Anoniem: 269348 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 03:23:
[...]

Dit is niet correct.
Ze kunnen wel degelijk de snelheid van de newsserver cappen op een bepaalde snelheid.
Als je op dit moment een 50Mb/s internet verbinding hebt,
zul je ook niet de 100Mb/s news binnen halen, maar gewoon de 50Mb/s.
Wat ari3 bedoelt is, ze kunnen ook besluiten om de nieuwsserver op 100Mb/s te laten, en ALLEEN de REST van het internet te cappen op 50Mb/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Laatst online: 23-06 14:37
De nieuwsgroepen doen het weer niet, nog meer mensen last van?
Foutmelding: 502 Authentication error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier hetzelfde, heb al gemaild met support. Krijg inderdaad ook 502 meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 85289 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:11:
Hier hetzelfde, heb al gemaild met support. Krijg inderdaad ook 502 meldingen.
Same here. Ik heb het doorgegeven aan de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BèR schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:22:
[...]

Wat ari3 bedoelt is, ze kunnen ook besluiten om de nieuwsserver op 100Mb/s te laten, en ALLEEN de REST van het internet te cappen op 50Mb/s :)
Jah maar dat lijkt mij nou iets nutteloos :P
want juist gebruik je de snelheid voor newsdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
De 130m is anders als de box van de pilot groep die een 130 heeft. Is dat een risico of zijn ze echt vergelijkbaar zoals de typeaanduiding doet vermoeden? Ik zie wel dat de 130m geen analoge video uitgang en geen RF uitgang heeft. Wat betekent dit voor het configuratiemenu? Blijft de mogelijkheid tot het instellen van de analoge uitgang wel bestaan?

Vind het zwart wel mooier als de metallic grijs eigenlijk. Verder zie ik dat er nog wel een USB-aansluiting op zit in tegenstelling tot eerdere berichten. Hopelijk staat het aansluiten van externe opslagmedia nog steeds op de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ben benieuwd maar ik denk dat we nog niet over gaan naar HD zolang er nog niet veel HD zenders/bronnen zijn.
Sowieso kijk ik vrij weinig TV en ben ik alleen in het weekend thuis dus of het uberhaupt nuttig is.. ;)
Vraag me alleen wel af of je dit nou kan doorlussen aan een HDDrecorder want dat zal voor ons voor een groot deel de doorslag geven.

Trouwens wat is dat toch met ovaalvormige tv-apparaten.. onze mediaplayer (CFH) is ook al ovaal en laat je nou juist met die vorm niks kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
psychoclown schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:36:
Ben benieuwd maar ik denk dat we nog niet over gaan naar HD zolang er nog niet veel HD zenders/bronnen zijn.
Sowieso kijk ik vrij weinig TV en ben ik alleen in het weekend thuis dus of het uberhaupt nuttig is.. ;)
Vraag me alleen wel af of je dit nou kan doorlussen aan een HDDrecorder want dat zal voor ons voor een groot deel de doorslag geven.
In combinatie met de 130m moet je HHDrecorder een HDMI-ingang hebben. Bovendien kun je niet zappen terwijl je aan het opnemen bent. Ik hoop eigenlijk dat XMS ook een STB gaat aanbieden met een HDD recorder ingebouwd zoals de Amino 530.
Trouwens wat is dat toch met ovaalvormige tv-apparaten.. onze mediaplayer (CFH) is ook al ovaal en laat je nou juist met die vorm niks kunnen ;)
Bij de 130 kreeg ik er een voet bij waarmee je hem horizontaal kan zetten. Neemt ook zeer weinig ruimte in beslag op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:05
Is het straks mogelijk om IPTV via een netwerkkaart op te gaan nemen in Mediacenter. Er is software die dit mogelijk maakt maar staat xms dit toe of moet er verplicht gebruik gemaakt gaan worden van de STB die je via XMS kan kopen/huren? Hoe kan XMS controleren dat er iets anders gebbruikt wordt als de STB?
Hopelijk is hier een antwoord op te geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

ari3 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:02:
[...]
In combinatie met de 130m moet je HHDrecorder een HDMI-ingang hebben. Bovendien kun je niet zappen terwijl je aan het opnemen bent. Ik hoop eigenlijk dat XMS ook een STB gaat aanbieden met een HDD recorder ingebouwd zoals de Amino 530.
Mja dat zat ik me ook te bedenken maar dat heeft de onze volgens mij niet..
Bij de 130 kreeg ik er een voet bij waarmee je hem horizontaal kan zetten. Neemt ook zeer weinig ruimte in beslag op die manier.
Ja dat zag ik ook al staan op de site idd en dat heeft de CFH ook maar als je die dan weer verticaal naast elkaar zet zul je net zien dat de rest niet meer ernaast kan in de tv-meubel ;)
Opzich heeft het ovale design wel wat maar imo is het vooralsnog niet echt een handige vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22438

ari3 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:02:
[...]
Er is beloofd door Amino dat in de toekomst de 130M van een firmwareupgrade wordt voorzien waardoor je op de USB poort een portable harddisk kunt aansluiten, en dan tegelijk kunt opnemen en een ander kanaal kunt kijken.

Een demo opstelling liet zelfs twee streams opnemen en een derde meteen zien.

Ik hoop dat deze firmware dus niet al te lang op zich laat wachten en dat het niet eens meer nodig zal zijn om een Mediacenter oplossing te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Anoniem: 22438 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:45:
[...]

Er is beloofd door Amino dat in de toekomst de 130M van een firmwareupgrade wordt voorzien waardoor je op de USB poort een portable harddisk kunt aansluiten, en dan tegelijk kunt opnemen en een ander kanaal kunt kijken.

Een demo opstelling liet zelfs twee streams opnemen en een derde meteen zien.

Ik hoop dat deze firmware dus niet al te lang op zich laat wachten en dat het niet eens meer nodig zal zijn om een Mediacenter oplossing te hebben.
Hmm dat zou het wel zeer aantrekkelijk maken! Hoef ik alleen maar een 'oude' ext HDD eraan te hangen en mocht die te klein zijn een extra TB ext HDD halen :)

Nou alleen nog afwachten in hoeverre dit waar gemaakt wordt en hoe lang het duurt dat die FWupgrade beschikbaar zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:13:
XMS HDTV introductie
[...]
(naast de mogelijkheid om HDTV uitzendingen te bekijken)
[...]
Mag ik vragen waartoe de keuze is ontstaan om deze STB te gaan leveren?

Of verwacht XMS medio eind juni meer dan één HD kanaal te kunnen gaan aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214837

psychoclown schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:31:
[...]

Mja dat zat ik me ook te bedenken maar dat heeft de onze volgens mij niet..

[...]

Ja dat zag ik ook al staan op de site idd en dat heeft de CFH ook maar als je die dan weer verticaal naast elkaar zet zul je net zien dat de rest niet meer ernaast kan in de tv-meubel ;)
Opzich heeft het ovale design wel wat maar imo is het vooralsnog niet echt een handige vorm.
De 130M is net zo groot als de 110, ik heb deze al enige tijd in huis nadat mijn pilot 130 de geest gaf kreeg ik deze.
Je kan deze dus net als de 110 in de voet verticaal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Anoniem: 214837 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:30:
[...]

De 130M is net zo groot als de 110, ik heb deze al enige tijd in huis nadat mijn pilot 130 de geest gaf kreeg ik deze.
Je kan deze dus net als de 110 in de voet verticaal zetten.
Ok thanks voor de info maar ik heb nog helemaal geen animo dus daar ging het om ;)
Stel ik zou die verticaal naast de CFH zetten die ik dan ook ipv horizontaal verticaal plaats dat het samen niet naast de HDDrecorder past in de nieuwe tv meubel maarja dat is voor latere zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:03

Fiber

Beaches are for storming.

...........
In het gratis pakket zitten momenteel BravaHD en de publieke zenders (de verwachting is dat ned 1,2,3 na september weer uitzendingen in HD zullen verzorgen). Extra HD zenders zullen in een pluspakket geleverd worden, maar welke dat exact worden is nu nog niet te zeggen.
...........
In welke resolutie gaat XMS hdtv eigenlijk uitzenden? 720p, 1080i of 1080p?

Dit in verband met de aanschaf van een nieuwe tv. Mijn huidige CRT kan zeker geen hdtv weergeven, dus nu hdtv er aan komt ben ik wel toe aan iets nieuws. Is het verstandig om direct een Full HD 1080p scherm aan te schaffen, of is een HD-ready scherm (1366x768) eigenlijk net zo goed voor hdtv. Aangezien ik nauwelijks DVD's kijk, en vrijwel geen films download wil ik daar geen rekening mee houden. Het gaat om de beste resolutie voor hdtv. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:40:
[...]

In welke resolutie gaat XMS hdtv eigenlijk uitzenden? 720p, 1080i of 1080p?
XMS zal doorgeven hoe de zender het aanlevert. Verreweg de meeste HDTV zenders in Europa zijn 1080i. Slechts een paar zijn 720p.

Er zijn geen 1080p zenders. Bovendien kan de Amino 130 geen 1080p weergeven (afgaande op de spec sheet van de fabrikant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 21-06 10:59
XMS HDTV introductie

Vanaf 17-18 juni zal de Amino 130m te bestellen zijn via het klantenportal van XMS bij activatie van een abonnement voor digitale televisie. Klanten die reeds een amino 110 hebben, of meerdere STB's willen bestellen, kunnen één of meer 130m's bestellen door contact op te nemen met de XMS helpdesk.
Let op: dit kan pas nadat op de website van XMS staat dat HDTV leverbaar is. Ga dus niet nu al de helpdesk bellen met vragen over HDTV! De kans is groot dat ze geen antwoord kunnen geven tot het officieel een product is geworden.
Ah deze post komt als geroepen :)

Ik sta op het punt een abbo te nemen voor mijn nieuwe huis. Kan ik nu alvast het abbonement aanvragen zonder de Amino 110 erbij te nemen en later de 130m te bestellen of is het handiger om helemaal te wachten met aanvragen?

[ Voor 16% gewijzigd door Gman op 04-06-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:13:
[...]
Mag ik vragen waartoe de keuze is ontstaan om deze STB te gaan leveren?
Dat is een beslissing van de productmanager van XMS. Die vraag kan ik dus niet beantwoorden.
Of verwacht XMS medio eind juni meer dan één HD kanaal te kunnen gaan aanbieden?
Er zijn momenteel veel gesprekken gaande met contentleveranciers (ook HD) over de doorgifte van hun signaal.Hoe & wanneer (en: of) deze kanalen straks deel uitmaken van het HD pakket is iets dat ik nu nog niet kan zeggen. Wat je in het verleden vaak zag was dat contentleveranciers hun content alleen als bundel (discovery science mag alleen afgenomen worden als klant ook alle andere discovery's neemt) wilden uitleveren met enorme MinimumGuarantees (provider moet garanderen dat er minimaal 5-10k abonnee's zich op de zender abonneren. Zijn het er maar 200 dan moet de provider de maandelijkse rechtenoverdracht aanvullen tot die 5-10k users). Dat maakte de toevoeging van extra content een lastig (en duur) proces. De laatste tijd zie je bij de contentleveranciers een langzame verschuiving naar het a la carte model waarbij providers een stuk flexibeler zijn in het proces om een zender toe te voegen. Ook is het regiogebonden model echt niet meer van deze tijd en dat beginnen de contenteigenaars zich steeds meer te beseffen.
Dit alles maakt het voor XMS/Lijbrandt makkelijker om nieuwe content toe te voegen.
ari3 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:06:
[...]
XMS zal doorgeven hoe de zender het aanlevert. Verreweg de meeste HDTV zenders in Europa zijn 1080i. Slechts een paar zijn 720p.

Er zijn geen 1080p zenders. Bovendien kan de Amino 130 geen 1080p weergeven (afgaande op de spec sheet van de fabrikant).
Precies andersom, de meeste zenders zenden in 720p uit. Een klein aantal zend in 1080i uit.
Gman schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:34:
[...]

Ah deze post komt als geroepen :)

Ik sta op het punt een abbo te nemen voor mijn nieuwe huis. Kan ik nu alvast het abbonement aanvragen zonder de Amino 110 erbij te nemen en later de 130m te bestellen of is het handiger om helemaal te wachten met aanvragen?
Je kunt gewoon je fiberabonnement aanvragen en dan na activatie IPTV bestellen.

[ Voor 22% gewijzigd door denan op 04-06-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
OK mooi, dit had ik ook wel verwacht maar zekerheid is beter.

Ik kan een 110 lenen van iemand die de 130 op proef heeft en de 110 niks ligt te doen. Maar gaat dat werken? is dat niet gekoppeld aan (mac)adres? dan gebruik ik die 110 zolang.

[ Voor 15% gewijzigd door Gman op 04-06-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Gman schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:11:
OK mooi, dit had ik ook wel verwacht maar zekerheid is beter.

Ik kan een 110 lenen van iemand die de 130 op proef heeft en de 110 niks ligt te doen. Maar gaat dat werken? is dat niet gekoppeld aan (mac)adres? dan gebruik ik die 110 zolang.
Dat kan gewoon. Zodra je de 130m aansluit (of bvb twee 110's en één 130m) ziet het netwerk op basis van het MAC-adres welke firmware hij moet inladen.
ari3 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:09:
[...]
De 130m is anders als de box van de pilot groep die een 130 heeft. Is dat een risico of zijn ze echt vergelijkbaar zoals de typeaanduiding doet vermoeden? Ik zie wel dat de 130m geen analoge video uitgang en geen RF uitgang heeft. Wat betekent dit voor het configuratiemenu? Blijft de mogelijkheid tot het instellen van de analoge uitgang wel bestaan?
Nee, maar waarom zou je dat willen op een HD box. Dan kun je beter een SD boxje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Ok super. Ik heb XMS aangevraagd. Kon alleen niet digitale tv afnemen zonder settopbox aan te vinken dus maar ff niet gedaan.
Vriend van me werkt bij XMS support en die dacht dat IPTV standaard wel aanstaat bij XMS maar zeker wist hij het niet. Ik moest vanavond maar ff bellen (hij werkt daar 's avonds).

Ik hoop echt dat die 130m PVR functionaliteit krijgt dmv externe hd. Voor alleen HD beelden wil ik geen 110 euro extra neer leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Gman wat je kunt doen is via mijnXMS IPTV aanvragen en aanvinken dat je al een settop-box hebt.

Dan zal de IPTV aangezet worden zondar dat je een Animo110 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Yogoi schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:43:
Gman wat je kunt doen is via mijnXMS IPTV aanvragen en aanvinken dat je al een settop-box hebt.

Dan zal de IPTV aangezet worden zondar dat je een Animo110 besteld.
Toppie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Gman schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:57:
Vriend van me werkt bij XMS support en die dacht dat IPTV standaard wel aanstaat bij XMS maar zeker wist hij het niet. Ik moest vanavond maar ff bellen (hij werkt daar 's avonds).
Nope, IPTV zal pas geactiveerd worden nadat een klant via het klantenportal een aanvraag heeft gedaan (met of zonder STB afname). Als het eenmaal actief is maakt het niet uit als je er meer dan 1 STB op aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reggefiber wil heel Limburg gaan verglazen:
http://www.automatisering...oen%20in%20glasvezel.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Maar is in de PVR functionaliteit ook de mogelijkheid tot zappen tijdens het opnemen inbegrepen?
Zover ik het tot nu toe heb begrepen zijn er toch 2 tuners nodig om beide dingen tegelijk te kunnen doen? Hoe is dat met de amino's opgelost?

Sorry voor al de stomme vragen maar ik ben niet echt handig met al dat AV gedoe :-{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
De Animo werkt met streams ipv tuners. Het is dus relatief simpel om een stream rechtstreeks op een HD te zetten om later te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

swima schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 02:55:
Maar is in de PVR functionaliteit ook de mogelijkheid tot zappen tijdens het opnemen inbegrepen?
Zover ik het tot nu toe heb begrepen zijn er toch 2 tuners nodig om beide dingen tegelijk te kunnen doen? Hoe is dat met de amino's opgelost?

Sorry voor al de stomme vragen maar ik ben niet echt handig met al dat AV gedoe :-{
Ik zou hetgeen betreffende de PVR functionaliteit nog even afwachten.
Eerst komt de 130m op de markt,
laters word er pas aandacht aan de PVR besteed en dit volgt ook pas na de introductie van de stb 130m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250667

[09:01:04] MODULE=NNTPServerWorker, MSG=Failed to contact Server: XMS - Will retry eventually
[09:01:04] SERVER=XMS, MSG=The Username or Password is Wrong - Contact your News Server Support Department (it's not Newsbin)

Krijgt iemand anders dit ook sinds vanochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 07:30:
[...]

Ik zou hetgeen betreffende de PVR functionaliteit nog even afwachten.
Eerst komt de 130m op de markt,
laters word er pas aandacht aan de PVR besteed en dit volgt ook pas na de introductie van de stb 130m.
De demo die ik heb gezien was in staat om 2 sd streams te recorden en naar een 3e te kijken. Dit is natuurlijk wel sterk afhankelijk van de snelheid van je HD. Zo kan ik me voorstellen dat een oude USB hd snel problemen gaat krijgen met het wegschrijven van 2 verschillende streams.
Anoniem: 250667 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:01:
[09:01:04] MODULE=NNTPServerWorker, MSG=Failed to contact Server: XMS - Will retry eventually
[09:01:04] SERVER=XMS, MSG=The Username or Password is Wrong - Contact your News Server Support Department (it's not Newsbin)

Krijgt iemand anders dit ook sinds vanochtend?
XSnews heeft volgens mij de betaalde abonnementen gefixed maar men heeft nu problemen met de gratis abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:00:
[...]

De demo die ik heb gezien was in staat om 2 sd streams te recorden en naar een 3e te kijken. Dit is natuurlijk wel sterk afhankelijk van de snelheid van je HD. Zo kan ik me voorstellen dat een oude USB hd snel problemen gaat krijgen met het wegschrijven van 2 verschillende streams.
Je zal in elk geval een flinke buffer moeten hebben.. vraag me ook af hoe lang dit goed gaat met de QOS in de packetfront.
Maar ik kan me haast niet voorstellen dat het voorkomt dat je tegelijk 2 zenders opneemt en een derde kijkt,je kan goed zien dat de omroepen ook de handjes op de knip houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat ze de authentication errors snel oplossen bij XMSNews.

Op dit moment kan ik wel weer downloaden, echter met maar 10 connections ipv 20.
De andere 10 geven authentication errors, en soms liggen ze er alle 20 met die error uit.

Ik had mijn vrije dag toch op een andere dag moeten plannen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
denan schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:21:
[...]
Nee, maar waarom zou je dat willen op een HD box. Dan kun je beter een SD boxje nemen.
Voor mij heeft een analoge uitgang nog steeds meerwaarde. Ik heb namelijk nog een monitor zonder HDMI maar wel met een analoge component video ingang waardoor ik toch een HD-signaal op de monitor kan bekijken.

Ook zijn er nog oudere HDTV's in omloop met maar één HDMI-aansluiting. Wanneer die al bezet is, ben je blij met de mogelijkheid om een analoge aansluiting te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

ari3 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:46:
[...]
Voor mij heeft een analoge uitgang nog steeds meerwaarde. Ik heb namelijk nog een monitor zonder HDMI maar wel met een analoge component video ingang waardoor ik toch een HD-signaal op de monitor kan bekijken.

Ook zijn er nog oudere HDTV's in omloop met maar één HDMI-aansluiting. Wanneer die al bezet is, ben je blij met de mogelijkheid om een analoge aansluiting te gebruiken.
Klopt dat hebben wij ook maar ik heb daar iets voor gevonden, een relatief cheap HDMI switch voor 4 HDMI apparaten en die werkt perfect vind ik. ICY BOX 4to1 HDMI Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:00:
[...]

Klopt dat hebben wij ook maar ik heb daar iets voor gevonden, een relatief cheap HDMI switch voor 4 HDMI apparaten en die werkt perfect vind ik. ICY BOX 4to1 HDMI Switch
39,95 bij marmitek.. compleet met afstandsbediening, ideaal 3 naar 1..
http://www.marmitek.com/n...p?subgroep=52&product=455
Te verkrijgen/bestellen via iedere handyman.
Is in verhouding misschien iets duurder,maar heel klein,werkt ook perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 05-06-2009 17:18 . Reden: Aanpassen link. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nick39 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:17:
[...]

39,95 bij marmitek.. compleet met afstandsbediening, ideaal 3 naar 1..
http://www.marmitek.com/n...p?subgroep=52&product=455
Te verkrijgen/bestellen via iedere handyman.
Is in verhouding misschien iets duurder,maar heel klein,werkt ook perfect.
De Icy Box is ook best klein, geen zin om precies op te meten maar ~10x5x2cm (lxbxh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
denan schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:00:
XSnews heeft volgens mij de betaalde abonnementen gefixed maar men heeft nu problemen met de gratis abonnementen.
Mijn betaalde abonnement loopt toch niet echt goed: het gaat tussen nul en maximale snelheid en weer terug.En soms de melding dat ik max. 10 verbindingen mag maken (met mijn 25Mbit abonnement) terwijl ik op dat moment maar 9 verbindingen gebruik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArjenB64 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:08:
[...]

Mijn betaalde abonnement loopt toch niet echt goed: het gaat tussen nul en maximale snelheid en weer terug.En soms de melding dat ik max. 10 verbindingen mag maken (met mijn 25Mbit abonnement) terwijl ik op dat moment maar 9 verbindingen gebruik :?
En als je problemen meldt zoals: http://forum.xsnews.nl/viewtopic.php?f=8&t=2294
http://forum.xsnews.nl/viewtopic.php?f=5&t=2295
Dan krijg je vriendelijk van xsnews te horen:
"zoals ik eerder al schreef, je hebt een account bij XMS en niet bij ons.
Je moet dus bij de helpdesk van XMS zijn."

Alle klachten topics worden vervolgens verwijderd.
Dat is nog eens support he..
En dat gaat over de recente problemen bij XMS/xsnews.
UPC klanten en Ziggo klanten hebben dezelfde problemen maar ze hebben liever dat je denkt dat het iets bij je eigen provider is.
Ik ga mijn eigen news provider niet meer promoten maar mensen,er zijn betere alternatieven dan dit cluppie klantonvriendelijke amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij wordt het alleen maar erger. nu helemaal geen verbindingen meer en kan dus ook geen gebruik maken van de service. XSNews heeft wel gelijk in 1 ding, wij hebben een contract met XMS en niet met XSNews.

Ik verwacht dan ook dat XMS snel de problemen oplost, anders zullen ze klanten gaan verliezen.

Positief gezien, de problemen worden wel genoemd op de website van XMS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 250667 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 08:19:
Volgens mij wordt het alleen maar erger. nu helemaal geen verbindingen meer en kan dus ook geen gebruik maken van de service. XSNews heeft wel gelijk in 1 ding, wij hebben een contract met XMS en niet met XSNews.

Ik verwacht dan ook dat XMS snel de problemen oplost, anders zullen ze klanten gaan verliezen.

Positief gezien, de problemen worden wel genoemd op de website van XMS :)
Als de naam xsnews hand in hand gaat met problemen,ook al leveren ze de dienst via XMS,dan is dat ook niet goed voor ze.
Zeker als er op een dergelijke botte manier gereageerd wordt door xsnews.
Hoe dan ook,ze schuiven de problemen alleen voor zich uit, de reader staat bij xsnews en die reader zorgt steeds voor de problemen.
Het enige dat XMS kan doen is het terug melden naar xsnews waarna ze er alsnog iets aan moeten doen.
Als ik zelf bij xsnews werkte zou ik zeker niet zo gereageerd hebben,desnoods helemaal niet gereageerd hebben en er toch even naar hebben gekeken.
En dan een reactie geplaatst hebben als,hoewel u geen directe klant bent bij ons,hebben wij het probleem toch ter harte genomen en werken wij aan een oplossing.
Als eventuele toekomstige klanten nu gaan Googlen op xsnews komen ze toch die negatieve reacties en houdingen tegen hetgeen ze ook klanten kost.
Dit is voor zowel XMS als xsnews gewoon geen reclame en de gebruiker zoals jij,is de dupe er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degenen die gedupeerd zijn door de storing, je kan hier: http://www.xlned.com/bestellen/xl+plus/1+week/
als overbrugging een gratis account voor een week nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
Nick39 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:36:
Voor degenen die gedupeerd zijn door de storing, je kan hier: http://www.xlned.com/bestellen/xl+plus/1+week/
als overbrugging een gratis account voor een week nemen.
Bedankt voor de tip! Dat is niet duur.
Op het forum van X(M)Snews schrijf je(?):
er is al een groepje xms-ers die zelf aan het proberen is om een deal te sluiten bij een andere provider.
Kan je daar meer van vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArjenB64 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:42:
[...]

Bedankt voor de tip! Dat is niet duur.
Op het forum van X(M)Snews schrijf je(?):
[...]

Kan je daar meer van vertellen?
Een paar gebruikers die ik ken hebben zoiets van,we mailen diverse newsproviders en vragen om een korting als meerdere xmsgebruikers zich gaan aanmelden.
Kijken of dat lukt.
Het is geen initiatief waar ik aan mee doe want ik ben al een euro goedkoper uit per maand bij mijn provider en zelfs 2 euro als ik het per jaar doe,meer korting zit er denk ik niet in.
Maar men zal zich hier wel melden als het toch lukt.

Ik vind alleen de houding van xsnews wat kort door de bocht.
Ik koop chippies van merk a bij een winkel die het goedkoopst is.
Op de achterkant staat netjes het adres van de makers van de chippies maar als je daar klaagt dan zeggen ze,ga maar met je open zak vol ouwe chippies naar de winkel waar je het gekocht hebt en ga daar maar klagen.
Zo komt het een beetje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 14:42
Zo, das lekker... we zijn 24 uur verder en nog steeds dezelfde melding. Wat gaat XMS doen mbt restitutie ? Ik heb in ieder geval mijn usenet-account bij XMS opgezegd, alleen een beetje jammer dat er nu net weer een nieuwe periode is ingegaan. Goed getimed.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prosje schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:49:
Zo, das lekker... we zijn 24 uur verder en nog steeds dezelfde melding. Wat gaat XMS doen mbt restitutie ? Ik heb in ieder geval mijn usenet-account bij XMS opgezegd, alleen een beetje jammer dat er nu net weer een nieuwe periode is ingegaan. Goed getimed.. :(
Wet van Murphy ? het is altijd op vrijdag daar... helaas zijn de tot nu toe 3 geopende topics ( dat ik heb kunnen zien,ik kijk er niet elk uur) in hun support forum over XMS weer gewist.
Het vervelende is dat XMS hier eigenlijk niets aan kan doen want de hardware staat niet bij XMS.
Ontslaat dit xms van de verantwoording: nee het product wordt geleverd via XMS.
Het vervelende voor veel gebruikers is wel dat dit de zoveelste storing op een rij is die speelt bij een door XMS geselecteerde partner.
Ik hoop voor de xms gebruikers dat zij een andere partner kiezen,want van de beloftes van xsnews dat dit nu echt niet meer gebeurt komt weinig terecht.
Waarom ik hierin "meespeel" ?
Ik heb destijds een aantal mensen via de bewonerscommissie van Portaal gewezen op XMS en o.a. ook de nieuwsdienst.
Loop je door de buurt en wordt je aangesproken door deze mensen,en dat trek ik me wel aan.
Vandaar een soort van morele verplichting.
Xms is in het verleden ruimhartig geweest met een vergoeding als een dergelijke storing opdook en dat zal nu ook wel weer gebeuren,maar dergelijke partners trekken de naam van XMS wel onderuit.

Sinds de vorige newsserver problemen in februari maak ik gebruik van newsxs,sneller,hogere retentie,per maand opzegbaar,50 mbits voor 8,95 per maand met kortingen naar 7,95 als je voor een langere periode een abonnement neemt en bij een jaarabonnement krijg je er ook nog een gratis domeinnaam bij met forward account.
Bevalt me prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 07-06-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214837

Wat ik vreemd vind is dat tijdens de pilot test de newsserver redelijk goed en constant was.
Is er iets veranderd dat er de laatste tijd meerdere problemen zijn?

Ik ben zelf enkele maanden gebruiker van eweka, gaat ''maar'' tot 40 mbits en kost € 7,50.
Tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Nick39 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 08:51:
[...]

Als de naam xsnews hand in hand gaat met problemen,ook al leveren ze de dienst via XMS,dan is dat ook niet goed voor ze.
Zeker als er op een dergelijke botte manier gereageerd wordt door xsnews.
Hoe dan ook,ze schuiven de problemen alleen voor zich uit, de reader staat bij xsnews en die reader zorgt steeds voor de problemen.
Het enige dat XMS kan doen is het terug melden naar xsnews waarna ze er alsnog iets aan moeten doen.
Als ik zelf bij xsnews werkte zou ik zeker niet zo gereageerd hebben,desnoods helemaal niet gereageerd hebben en er toch even naar hebben gekeken.
En dan een reactie geplaatst hebben als,hoewel u geen directe klant bent bij ons,hebben wij het probleem toch ter harte genomen en werken wij aan een oplossing.
Als eventuele toekomstige klanten nu gaan Googlen op xsnews komen ze toch die negatieve reacties en houdingen tegen hetgeen ze ook klanten kost.
Dit is voor zowel XMS als xsnews gewoon geen reclame en de gebruiker zoals jij,is de dupe er van.
Nick, de melding was idd niet zo handig. We moeten even kijken met XMS hoe we dat gaan aanpakken, want we krijgen ook directe supportmeldingen van XMS op onze supportdesk..

Over de performanceproblemen: wellicht dat iemand mij een PB kan sturen? Dan kan ik even live debuggen met een xms klant, die heb ik nl. (nog) niet in mijn contacten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214837 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:46:
Wat ik vreemd vind is dat tijdens de pilot test de newsserver redelijk goed en constant was.
Is er iets veranderd dat er de laatste tijd meerdere problemen zijn?
Klopt, ze zijn namelijk verhuist naar een ander data centra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:05:
[...]
wellicht dat iemand mij een PB kan sturen?
Michiel, je hebt je PB optie uitstaan hier op het tweak forum :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:04:
[...]

Michiel, je hebt je PB optie uitstaan hier op het tweak forum :9
8)7 Nu wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:02:
[...]

Klopt, ze zijn namelijk verhuist naar een ander data centra.
Pilot is wel langer geleden dan de verhuizing. Overigens is er niks veranderd aan de tussenliggende netwerkverbinding (die is meeverhuisd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:22:
[...]

Pilot is wel langer geleden dan de verhuizing. Overigens is er niks veranderd aan de tussenliggende netwerkverbinding (die is meeverhuisd).
Dat weet ik uiteraard!
Maar de problemen zijn wel ontstaan tijdens/na de verhuizing.
Voor de verhuizing liep alles (vind ik persoonlijk) VEEL beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie het LOL :9
enne btw, niet te hard slaan met die 8)7 hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Zijn er hier mensen met XMSnet analoge TV die last hebben dat RTL5 niet meer beeldvullend is bij 16:9/breedbeeld uitzendingen? Je hebt dan dus zwarte balken boven en onder.

Graag jullie reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 09-06-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Hmmm, iemand anders problemen met DTV kijken atm?

Mijn vrouw belt me gek, we krijgen vannavond bezoek voor voetbal (ik kan dus lekker wowen) en de HDTV decoder meld dat hij niet meer het netwerk kan vinden.

Heeft ze de bekabeling omver geharkt (is haar al eens eerder gelukt) of zijn alle 130 boxjes per direct disabled?
(spoedige reacties worden gewaardeerd gezien de planning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
als je een postcode en huisnummer naar me zou sturen dan kan ik even kijken of ik vanaf hier wat in de systemen kan zien. (ben hier om 17:00 weg maar kan vanaf huis ok wel even inloggen ;))
je kan ze eventueel mailen naar xmsemiel[at]gmail.com
(ja dat is een troep email adres wat ik voor dit soort dingen gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Bedankt voor de supersnelle reactie. Heb het naar je meukmail adres gegooid vanaf een werk adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Hm, het lijkt weer te werken volgens mijn vrouw. Ace!

Yogoi, als je iets gedaan hebt, geweldig. Zo niet dan moeten we even lijfstraffen uitvoeren vannavond thuis.

De mensen die komen, komen van ver, anders zou het me weinig interreseren en zou ik vannavond even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik was bezig om het te checken maar er waren op het eerste gezicht geen vreemde dingen te ontdekken.
Een reset doet soms wonderen ;)

Enjoy je avondje wow, may ulduar bring you sweet loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ulduar zal het niet worden vannavond, ik pimp wel even rond op mijn gister gekregen ZG tiger.

Bedankt voor de snelle reacties, ze had in het afgelopen uur al iets van 18x gereset, dus daar zal het niet aan gelegen hebben.

Nu ze gekalmeert is bleek het groene lampje het niet te doen tussendoor, en dit gebeurde direct na het dweilen. 1+ 1 = paniek :D

Ik denk dat ik weer opnieuw een kabel mag gaan leggen (onder de drempel door is niet handig voor CAT5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 02:19
Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:01:
Zijn er hier mensen met XMSnet analoge TV die last hebben dat RTL5 niet meer beeldvullend is bij 16:9/breedbeeld uitzendingen? Je hebt dan dus zwarte balken boven en onder.

Graag jullie reacties.
Bij mij zijn wel meer zenders niet meer beeldvullend op 16:9 sinds gisteren.. Gaat weer lekker bij XMS/Hertzinger..

Over internet geen klachten in ruim 2 jaar, maar TV/Radio via XMS zou ik niemand aanraden.. Veel teveel problemen mee gehad (en nu dus weer helaas)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: UPC komt met nieuwe Fiber Power-abonnementen - update
Ok de upload blijft achter,maar de prijzen van xms zijn niet zo speciaal meer..
Voor 100 mbits zou ik best een tientje meer willen dokken maar de huidige prijs is nog steeds absurd hoog voor 100 mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Jammer dat je weinig aan de UPC lijn hebt als ze alles afknijpen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
schaduw schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:04:
Jammer dat je weinig aan de UPC lijn hebt als ze alles afknijpen :X
Dat valt ook wel mee, 's avonds knijpen ze de torrent en usenet, maar overdag haal ik op usenet altijd het max (7,1 MB/s met 60 Mbit Fiber). Die upload is helaas wel slecht en daar halen veel mensen niet de max door problemen met het intrainen van de modem.

Maar ben toch blij dat ik eind dit jaar mijn XMS abbo'tje heb hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Inflatable schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:18:
[...]

Bij mij zijn wel meer zenders niet meer beeldvullend op 16:9 sinds gisteren.. Gaat weer lekker bij XMS/Hertzinger..

Over internet geen klachten in ruim 2 jaar, maar TV/Radio via XMS zou ik niemand aanraden.. Veel teveel problemen mee gehad (en nu dus weer helaas)..
RTL5 is hier weer gefixt sinds woensdag. Kun je een paar zenders aangeven welke bij jou niet beeldvullend zijn op 16:9? En hoe is de analoge beeldkwaliteit bij jullie op dit moment? Nog steeds dof beeld met kleur uitwazingen/uitzakkingen en extra randjes bij objecten?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 15-06-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 120071 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:33:
[...]

RTL5 is hier weer gefixt sinds woensdag. Kun je een paar zenders aangeven welke bij jou niet beeldvullend zijn op 16:9? En hoe is de analoge beeldkwaliteit bij jullie op dit moment? Nog steeds dof beeld met kleur uitwazingen/uitzakkingen en extra randjes bij objecten?
Heb nog maar even gekeken omdat Leiden gefixed zou zijn.. maar het is nog steeds zoals jij omschrijft.. dof beeld, blurry, erg korrelig,rondom logo's loopt de kleur door vooral duidelijk te zien bij het rode nederland 1 logo,schaduwranden ook rondom ondertitels,diverse zenders zakken onderuit met ruis en dat op een 9 inch schermpje van een portable spelertje.
Vraag me eerlijk gezegd af wat er nu gefixed zou zijn.
Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste