Als je je via de website hebt aangemeld kan ik wel even kijken wat daar staat. Als je je schriftelijk hebt opgegeven moet je contact opnemen met XMS.. in het archief spitten kost me te veel tijdIJnte schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:20:
@Denan: Aai, ik dacht dat ik vorig jaar gekozen had voor uitgesteld kiezen bij het ingaan van mijn XMS abonnement. Ik heb dan toch blijkbaar gekozen voor het full-pakket met directe ingangsdatum. Is dit nog te herleiden of dit daarwerkelijk klopt ? Ik kan het helaas in mijn archief niet meer terug vinden. Vindt het overigens verder prima hoor, maar wil het toch even verifieren.
Is er al nieuws wanneer de HDTV pilot afgelopen is? Ik ben nu bezig met de verbouwing van mijn nieuwe woning en zal er ongeveer half juni in gaan. Vanaf dat moment neem ik ook internet + tv af bij XMS en heb daarvoor twee digitale ontvangers nodig (er loopt geen coax meer door het huis).
Ik vind het alleen zonde om twee digitale ontvangers te kopen om vervolgens als die HD settopbox beschikbaar is die te kopen en dan een digitale ontvanger over te hebben a € 80,-.
Is het misschien mogelijk zelf zo'n Amino 130 ergens te kopen?
Ik vind het alleen zonde om twee digitale ontvangers te kopen om vervolgens als die HD settopbox beschikbaar is die te kopen en dan een digitale ontvanger over te hebben a € 80,-.
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Anoniem: 269348
Wanneer de pilot afgelopen is is nog niet bekend.[FrEEzEr] schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:12:
Is er al nieuws wanneer de HDTV pilot afgelopen is?
Ook zelf aanschaffen van een 130 heeft geen zin,
deze zal niet werken binnen het netwerk van XMS.
Die pilot duurt voor mijn gevoel al jaaaaaaaren. Straks is die A130 al weer achterhaald voordat we live gaan.....Anoniem: 269348 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:49:
[...]
Wanneer de pilot afgelopen is is nog niet bekend.
Ook zelf aanschaffen van een 130 heeft geen zin,
deze zal niet werken binnen het netwerk van XMS.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De 130 zal zeer binnenkort te bestellen zijn. Zodra ik een tijdstip kan melden zal ik dat hier plaatsen.Fiber schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:58:
[...]
Die pilot duurt voor mijn gevoel al jaaaaaaaren. Straks is die A130 al weer achterhaald voordat we live gaan.....![]()
Hebben we het dan over 1 a 2 maanden? Meer dan twee maanden geen tv op mijn slaapkamer is namelijk geen optie
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Misschien biedt digitenne van kpn een tijdelijke oplossing, deze kun je sowieso een maand gratis uitproberen maar of deze per maand opzegbaar is weet ik niet.
Haha dat gevoel heb ik dus ook maarja ben er nog steeds wel benieuwd naarFiber schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:58:
[...]
Die pilot duurt voor mijn gevoel al jaaaaaaaren. Straks is die A130 al weer achterhaald voordat we live gaan.....![]()
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik heb de kans gehad het via Lijbrandt te bekijken (de EPG) via kennissen in Lisse. (ik kom daar oorspronkelijk vandaan
)
Wat mij opvalt is eigenlijk dat de box een stuk trager is dan de tijd dat ik die had.
De EPG opvragen geeft regelmatig verbindings errors,een heleboel zenders geven "geen informatie beschikbaar" of alleen een titel zonder beschrijving,en het gebeurde vrij regelmatig dat als ik programma gegevens opvroeg er gegevens werden getoond van het programma dat ik eerder had opgevraagd ipv het huidige programma.
Grafisch ziet het er wel heel mooi uit maar,in leken taal omschreven,leek het alsof de box (110) niet goed doorgaf welke zender en of programma ik zat te kijken en de info of laat toonde of zoals gezegd de verkeerde info gaf,niet synchroon liep
De volgende keer neem ik een fototoestel mee,het bejaardentehuis waar mijn zoon werkt krijgt ook digitale tv via Lijbrandt en zouden deze EPG ook krijgen.
Mijn oordeel, grafisch gezien heel mooi,maar het duurt wat lang voordat de info opgehaald is en er moet nog flink aan gesleuteld worden zodat de box de juiste programma info laadt,het loopt nu nog niet goed synchroon.
Wat mij opvalt is eigenlijk dat de box een stuk trager is dan de tijd dat ik die had.
De EPG opvragen geeft regelmatig verbindings errors,een heleboel zenders geven "geen informatie beschikbaar" of alleen een titel zonder beschrijving,en het gebeurde vrij regelmatig dat als ik programma gegevens opvroeg er gegevens werden getoond van het programma dat ik eerder had opgevraagd ipv het huidige programma.
Grafisch ziet het er wel heel mooi uit maar,in leken taal omschreven,leek het alsof de box (110) niet goed doorgaf welke zender en of programma ik zat te kijken en de info of laat toonde of zoals gezegd de verkeerde info gaf,niet synchroon liep
De volgende keer neem ik een fototoestel mee,het bejaardentehuis waar mijn zoon werkt krijgt ook digitale tv via Lijbrandt en zouden deze EPG ook krijgen.
Mijn oordeel, grafisch gezien heel mooi,maar het duurt wat lang voordat de info opgehaald is en er moet nog flink aan gesleuteld worden zodat de box de juiste programma info laadt,het loopt nu nog niet goed synchroon.
@ Nick > Daarom is het ook een pilot momenteel.
De 1 á 2 mnd dat het nog gaat duren worden gebruiktom bugs etc. eruit te halen.
Enne btw heeft Lisse Glasvezel ?!?!
Mijn zus woont daar toevallig,
en zij hebben een tijd terug te horen gekregen dat er te weinig animo was om het uit te rollen aldaar!
De 1 á 2 mnd dat het nog gaat duren worden gebruiktom bugs etc. eruit te halen.
Enne btw heeft Lisse Glasvezel ?!?!
Mijn zus woont daar toevallig,
en zij hebben een tijd terug te horen gekregen dat er te weinig animo was om het uit te rollen aldaar!
Tja, dan maar een goed boek lezen voor het slapen gaan.[FrEEzEr] schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:23:
Hebben we het dan over 1 a 2 maanden? Meer dan twee maanden geen tv op mijn slaapkamer is namelijk geen optie

Heb sinds dinsdag internet van xmsnet in Arnhem (Portaal) maar het werkt niet 100%.
Opstelling: Sitecom WL-160 wireless router op poort 8. Op de sitecom ingesteld dat via DHCP een netwerkadres en dns moet worden verkregen.
Probleem: Internet werkt, maar na 1-2 uur kan ik geen verbinding meer maken.
Work-around: Via de sitecom webinterface opnieuw DHCP op de WAN aanvragen door op 'Renew' te klikken.
Vermoeden: De xmsnet dhcp server wil dat ieder uur opnieuw een dhcp verzoek wordt gedaan om actief te blijven en de sitecom router doet dat niet (en heeft via de webinterface geen optie om de lease time in te stellen voor de WAN poort).
Vraag: Klopt mijn vermoeden? Zo ja, is er iets in te stellen bij XMSnet zodat m'n verbinding het blijft doen of moet ik een andere wireless router aan gaan schaffen?
N.B. 1: Een pc/laptop direct aansluiten is nog even onhandig totdat ik een draadje van de meterkast naar de woonkamer heb getrokken.
N.B. 2: De sitecom heeft de meest recente firmware (beta zelfs, maar met de eerder firmware werkte het ook niet)
Opstelling: Sitecom WL-160 wireless router op poort 8. Op de sitecom ingesteld dat via DHCP een netwerkadres en dns moet worden verkregen.
Work-around: Via de sitecom webinterface opnieuw DHCP op de WAN aanvragen door op 'Renew' te klikken.
Vermoeden: De xmsnet dhcp server wil dat ieder uur opnieuw een dhcp verzoek wordt gedaan om actief te blijven en de sitecom router doet dat niet (en heeft via de webinterface geen optie om de lease time in te stellen voor de WAN poort).
Vraag: Klopt mijn vermoeden? Zo ja, is er iets in te stellen bij XMSnet zodat m'n verbinding het blijft doen of moet ik een andere wireless router aan gaan schaffen?
N.B. 1: Een pc/laptop direct aansluiten is nog even onhandig totdat ik een draadje van de meterkast naar de woonkamer heb getrokken.
N.B. 2: De sitecom heeft de meest recente firmware (beta zelfs, maar met de eerder firmware werkte het ook niet)
Anoniem: 22438
Ik heb zelf verschillende routers gehad en dit probleem nog nooit ervaren. Heb nu ook een sitecom en dat werkt prima. Maar, ik heb wel inmiddels een vast IP adres.colbrac schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:36:
En dat is dan mogelijk wat je kunt doen, via mijnxmsnet een vast IP adres aanvragen. Kost wel 25 euro eenmalig. Of dit het probleem oplost is natuurlijk maar de vraag.
Hi
In het verleden heb ik hier wel eens gemeld dat mijn behaalde internetsnelheden niet waren om over naar huis te schrijven, althans het kwam niet in de buurt van de 50 Mbit/s.
Verder niet enorm erg, zo vaak/veel download ik niet, en ik hoef niet altijd alles a la minute te kijken/luisteren.
Van alles geprobeerd te optimizen aan mijn windows systeem met onboard netwerk (MSI K7N420 Pro, met 512 MB), maar dat mocht niet baten.
(Wel schaden, na sommige driver updates voor mijn nForce board deed van alles het niet meer)
Ik ben blij te kunnen melden dat ik nu, met een nieuwe PC, een test heb gedaan met onderstaand resultaat:

Wel een beetje een toevalstreffer, want opvolgende tests daalde de download naar 20-35 MBit/s...
Dit met een Gigabyte MA78GM-S2H bordje met 4 GB, Ubuntu 9.04/64
Vraagje trouwens over identificatie met MAC adres:
Ik trok nu de kabel (afkomstig van de DRG) uit mijn router en plugde deze voor het eerst rechtstreeks in deze PC. En had direct verbinding.
Was er niet iets met een nieuwe MAC adres dat dat wel een uur kon duren?
In het verleden heb ik hier wel eens gemeld dat mijn behaalde internetsnelheden niet waren om over naar huis te schrijven, althans het kwam niet in de buurt van de 50 Mbit/s.
Verder niet enorm erg, zo vaak/veel download ik niet, en ik hoef niet altijd alles a la minute te kijken/luisteren.
Van alles geprobeerd te optimizen aan mijn windows systeem met onboard netwerk (MSI K7N420 Pro, met 512 MB), maar dat mocht niet baten.
(Wel schaden, na sommige driver updates voor mijn nForce board deed van alles het niet meer)
Ik ben blij te kunnen melden dat ik nu, met een nieuwe PC, een test heb gedaan met onderstaand resultaat:

Wel een beetje een toevalstreffer, want opvolgende tests daalde de download naar 20-35 MBit/s...
Dit met een Gigabyte MA78GM-S2H bordje met 4 GB, Ubuntu 9.04/64
Vraagje trouwens over identificatie met MAC adres:
Ik trok nu de kabel (afkomstig van de DRG) uit mijn router en plugde deze voor het eerst rechtstreeks in deze PC. En had direct verbinding.
Was er niet iets met een nieuwe MAC adres dat dat wel een uur kon duren?
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Net weer het verbindingprobleem gehad. Ditmaal probeerde ik in de sitecom router de log functionaliteit aan te zetten. Aangezien vervolgens de wifi verbinding tussen laptop en sitecom kort verbroken werd ga ik er vanuit dat de sitecom opnieuw opstartte. Vervolgens deed internet het weer.colbrac schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:36:
Daarmee lijkt het er op dat het toch de router is die moeite heeft met het routeren op 50 mbit. Dit is op zich wel typisch, de sitecom heeft hiervoor twee jaar zonder problemen de ~13 mbit down van Orange/Online doorgegeven aan een of meerdere pc's/laptops.. ook inclusief intensief torrent verkeer etc. Misschien dat de er inmiddels een ouderdomskwaal af en toe de kop op steekt.
Kortom, ik ga ws. een andere router halen binnenkort.
In Arnhem knalde zojuist de TV er uit met de melding deze zender is togenblik niet beschikbaar en alle overige zenders geen melding dan alleen maar zwart beeld. Vreemd???
Nu minuten later, geen verandering. Heb de stroom van de STB gehaald, kijken morgen wel weer verder.
Nu minuten later, geen verandering. Heb de stroom van de STB gehaald, kijken morgen wel weer verder.
[ Voor 23% gewijzigd door chocka op 21-05-2009 23:29 ]
Ik had al eerder wat geschreven maar geen reply gezien, weet men of er voor roomburg al wat concreets in de planning ligt? Heb namelijk de sleutels van mijn huis gekregen en als ik in mijn meterkast kijk zie ik toch een "wat lijkt op" glasvezel kabel naar binnen komen (netjes afgedopt met zo'n zwart rond rubbertje)
Ik zit in het gebied met "mogelijk" glasvezel van xms, alleen de website checker kan niks vinden. Neem aan dat op ze minst tv wel aanbieden maar hier kan hij ook niks op vinden dus lijkt het erop dat mijn postcode nog niet bekend is.
Enige "check" zou gewaardeerd zijn, anders wordt het maar mijn xs4all verhuizen (overigens niks mis mee maar geen 100mbit, wat natuurlijk veel mooier is
Ik zit in het gebied met "mogelijk" glasvezel van xms, alleen de website checker kan niks vinden. Neem aan dat op ze minst tv wel aanbieden maar hier kan hij ook niks op vinden dus lijkt het erop dat mijn postcode nog niet bekend is.
Enige "check" zou gewaardeerd zijn, anders wordt het maar mijn xs4all verhuizen (overigens niks mis mee maar geen 100mbit, wat natuurlijk veel mooier is
0800 5552555Snelvuur schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 00:15:
Ik had al eerder wat geschreven maar geen reply gezien, weet men of er voor roomburg al wat concreets in de planning ligt? Heb namelijk de sleutels van mijn huis gekregen en als ik in mijn meterkast kijk zie ik toch een "wat lijkt op" glasvezel kabel naar binnen komen (netjes afgedopt met zo'n zwart rond rubbertje)
Das het nummer van XMSnet ik neem aan dat ze je daar wel kunnen vertellen of je glasvezel kunt krijgen ja of nee.
13Mbit is geen 50 Mbit.colbrac schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:31:
[...]
Net weer het verbindingprobleem gehad. Ditmaal probeerde ik in de sitecom router de log functionaliteit aan te zetten. Aangezien vervolgens de wifi verbinding tussen laptop en sitecom kort verbroken werd ga ik er vanuit dat de sitecom opnieuw opstartte. Vervolgens deed internet het weer.
Daarmee lijkt het er op dat het toch de router is die moeite heeft met het routeren op 50 mbit. Dit is op zich wel typisch, de sitecom heeft hiervoor twee jaar zonder problemen de ~13 mbit down van Orange/Online doorgegeven aan een of meerdere pc's/laptops.. ook inclusief intensief torrent verkeer etc. Misschien dat de er inmiddels een ouderdomskwaal af en toe de kop op steekt.
Kortom, ik ga ws. een andere router halen binnenkort.
De meeste oudere/goedkopere routers halen 20/30Mbit wel, maar voor 50/50Mbit moet je vaak wel een iets recenter model aanschaffen.
Zelf heb ik een DLINK DIR-855 en die routeert mijn 100/100Mbit probleemloos.
Mensen kunnen met 11,5MB/s van mijn FTP af downloaden (dus ook de UPLOAD) werkt wel goed
@benbi: als ik het hier zou posten zou je misschien wel verwachten dat ik wel een belletje gedaan had nietwaar? Ze konder er niks concreets over zeggen, dus ik wilde alleen weten of degene hier misschien wat meer info heeft, thats it.
Wow, dat is een goede.denan schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:17:
[...]
Wat je op de website ziet is niet de XMS IPTV epg.. maar ik ben wel nieuwsgierig naar één ding: wat voor verwachtingen schept de term EPG?
Volledige programma info,bij films jaartal en regisseur en dergelijke,het lijkt nu een beetje (wat ik gezien heb) op toch een papieren tvgids waarbij je als het ware "dag programma ziet" met dan vanaf een uur of 4 echte programma informatie en dan na 2 uur weer "nachtprogramma".
Misschien verpest met Ziggo die die info wel vermeldt,heb nu voor de grap de EPG op digitenne gezien (heb geen cam maar kan 1,2 en 3 en de EPG wel ontvangen,en west geloof ik) maar dat is ook verre van volledig,dus mijn excuus.
Ik vindt de EPG in windows media het mooist,daar staat ook wanneer het programma voor het laatst is uitgezonden,oftewel is het een herhaling,en dat ontbreekt ook weer bij Ziggo.
@famous: het is een buitenwijk,valt officieel onder Hillegom maar als je de straat uitrijdt zit je in Lisse bij wijze van spreken.
Volgens mij zou van daar uit weer doorgetrokken worden naar Lisse zelf maar dat is door een oneerlijke Ziggo actie niet doorgegaan.
@all: Liefhebber van Motors TV?
Blijf vooral bij XMS,want Ziggo wil deze er af halen.
Gisteren was trouwens goed het effect te zien op diverse netten,een enorme onweer en regenbui boven Luxemburg verpestte de upload van een hoop zenders en dat was rond kwart voor 10 goed te zien.
In principe gaat dat al verder dan een standaard EPG. Waar jij het over hebt is verrijking van EPG data, bijvoorbeeld het automatisch bijvoegen van plaatjes, imdb ratings, genre omschrijvingen (de ene EPG-dataleverancier zal zich bij de 7 basisgenre's houden, andere leveranciers definiëren soms wel 40 genre's), meta tags, etcetcNick39 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:32:
Wow, dat is een goede.
Volledige programma info,bij films jaartal en regisseur en dergelijke,het lijkt nu een beetje (wat ik gezien heb) op toch een papieren tvgids waarbij je als het ware "dag programma ziet" met dan vanaf een uur of 4 echte programma informatie en dan na 2 uur weer "nachtprogramma".
Misschien verpest met Ziggo die die info wel vermeldt,heb nu voor de grap de EPG op digitenne gezien (heb geen cam maar kan 1,2 en 3 en de EPG wel ontvangen,en west geloof ik) maar dat is ook verre van volledig,dus mijn excuus.
Ik vindt de EPG in windows media het mooist,daar staat ook wanneer het programma voor het laatst is uitgezonden,oftewel is het een herhaling,en dat ontbreekt ook weer bij Ziggo.
Voor al deze info ben je als EPG leverancier afhankelijk van de data die een epg-dataleverancier aan kan leveren. Met deze data mag je als EPG-leverancier weinig doen aangezien er auteursrecht ligt op de EPG teksten vanuit de zenders (de oorspronkelijke leveranciers van de data).
Heb zo'n idee dat er heel wat van die leveranciertjes zijn,het blijkt een beetje een gouden handeltje te zijn al die programma gegevens.
Gemstars Guide Plus houdt zich in elk geval aan de 7 genre's,van Ziggo weet ik het niet zo en volgens mij heb je met digitenne helemaal geen zoekmogelijkheden (moet ik weer de plug er uit halen en een blanke koperdraad in de antenne ingang steken) wat zijn trouwens dan de dagen die geleverd worden via XMS straks:7 dagen of 2 dagen en met bijbetaling 7 dagen ?
Volgens mij heeft de amino geen buffer voor de EPG en moet je dus realtime de info downloaden op het moment dat je de EPG wil raadplegen.
Wat als je een leuke download hebt lopen ? als je de volle 100 mbits hebt gaat dus je digitale tv stream er af, kijk je hd toch al zo'n 12 tot 16 mbits, sd decodertje er bij.. 6 tot 8 mbits, epg raadplegen en eventueel een telefoongesprek, wat blijft er dan nog netto over ?
Was het niet beter om,zoals Hertzinger zelf doet,het digitale tv signaal in het analoge glasvezeltje te proppen ?
Las laatst dat Gemstar naar 7 dagen wil via een tweede host kanaal ?
Blijft dat je op de windows media edition na,toch (om het even Ziggo,digitenne/xms) met de remote moet gaan invoeren en dat ontneemt mij alle lust.
Gemstars Guide Plus houdt zich in elk geval aan de 7 genre's,van Ziggo weet ik het niet zo en volgens mij heb je met digitenne helemaal geen zoekmogelijkheden (moet ik weer de plug er uit halen en een blanke koperdraad in de antenne ingang steken) wat zijn trouwens dan de dagen die geleverd worden via XMS straks:7 dagen of 2 dagen en met bijbetaling 7 dagen ?
Volgens mij heeft de amino geen buffer voor de EPG en moet je dus realtime de info downloaden op het moment dat je de EPG wil raadplegen.
Wat als je een leuke download hebt lopen ? als je de volle 100 mbits hebt gaat dus je digitale tv stream er af, kijk je hd toch al zo'n 12 tot 16 mbits, sd decodertje er bij.. 6 tot 8 mbits, epg raadplegen en eventueel een telefoongesprek, wat blijft er dan nog netto over ?
Was het niet beter om,zoals Hertzinger zelf doet,het digitale tv signaal in het analoge glasvezeltje te proppen ?
Las laatst dat Gemstar naar 7 dagen wil via een tweede host kanaal ?
Blijft dat je op de windows media edition na,toch (om het even Ziggo,digitenne/xms) met de remote moet gaan invoeren en dat ontneemt mij alle lust.
8Mbit MPEG4/H264 geeft prima 1080i kwaliteit hoorNick39 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:32:
Heb zo'n idee dat er heel wat van die leveranciertjes zijn,het blijkt een beetje een gouden handeltje te zijn al die programma gegevens.
Verder is EPG platte tekst en als je de EPG aan het raadplegen bent zie je geen lopende streams, tenzij er straks ooit een PVR functionaliteit komt. De bandbreedte voor die EPG data is dus te verwaarlozen.
Waarom zou je DVB-C doen (one way) als je capaciteit door het gebruik van DVB-IP onbeperkt is? Dan zou ik liever die 2e vezel gebruiken om de snelheid op 1000Mbps te brengen.Was het niet beter om,zoals Hertzinger zelf doet,het digitale tv signaal in het analoge glasvezeltje te proppen ?
alleen het merendeel van de abbonee's hebben nu een 100 Mbit modem hangen. Alleen de nieuwe modems die nu geplaatst worden hebben 1 gigabit.denan schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:44:
[...]
8Mbit MPEG4/H264 geeft prima 1080i kwaliteit hoor![]()
Verder is EPG platte tekst en als je de EPG aan het raadplegen bent zie je geen lopende streams, tenzij er straks ooit een PVR functionaliteit komt. De bandbreedte voor die EPG data is dus te verwaarlozen.
[...]
Waarom zou je DVB-C doen (one way) als je capaciteit door het gebruik van DVB-IP onbeperkt is? Dan zou ik liever die 2e vezel gebruiken om de snelheid op 1000Mbps te brengen.
Is DVB-C niet retour geschikt? Hoe doet ziggo nu die Interactieve TV dan? En UPC hun interactieve diensten?denan schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:44:
Waarom zou je DVB-C doen (one way) als je capaciteit door het gebruik van DVB-IP onbeperkt is? Dan zou ik liever die 2e vezel gebruiken om de snelheid op 1000Mbps te brengen.
Lijkt het je slim om twee platformen te bouwen dan? 1 dvb-c en 1 dvb-ip platform?dewaal schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:26:
[...]
alleen het merendeel van de abbonee's hebben nu een 100 Mbit modem hangen. Alleen de nieuwe modems die nu geplaatst worden hebben 1 gigabit.
Alle lineaire content (normale tv zenders) bekijk je via hun dvb-c oplossing. Zodra je ook VideoOnDemand gaat gebruiken (of andere interactieve content) heb je een hybrid settop-box nodig (dvb-c + dvb-ip).musicfreak schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:18:
[...]
Is DVB-C niet retour geschikt? Hoe doet ziggo nu die Interactieve TV dan? En UPC hun interactieve diensten?
Het rare is dat je op de Cisco nu alleen een Coax kabel hoeft aan te sluiten, zie http://www.cisco.com/web/...ck_reference_8455_dvb.pdf. Die kan toch geen DVB-IP aan? Maar goed, het wordt wat offtopic zo hè.denan schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:23:
Alle lineaire content (normale tv zenders) bekijk je via hun dvb-c oplossing. Zodra je ook VideoOnDemand gaat gebruiken (of andere interactieve content) heb je een hybrid settop-box nodig (dvb-c + dvb-ip).
Tuurlijk kan ie dat,coax is tegenwoordig ook tweeweg hoor.. anders kon je er niet over internetten.musicfreak schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:24:
[...]
Het rare is dat je op de Cisco nu alleen een Coax kabel hoeft aan te sluiten, zie http://www.cisco.com/web/...ck_reference_8455_dvb.pdf. Die kan toch geen DVB-IP aan? Maar goed, het wordt wat offtopic zo hè.
Klopt, maar de basic STB is alleen maar DVB-c. Voor IP diensten heb je een hybrid STB nodig die zowel DVB-C als IP aan kan. Maar we gaan inderdaad erg offtopicNick39 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:01:
[...]
Tuurlijk kan ie dat,coax is tegenwoordig ook tweeweg hoor.. anders kon je er niet over internetten.
Dt was het laatste bericht van Folkert, sindsdien niets meer gehoord en dat voor iemand die met de lovende woorden sprak dat die met een gemiddelde van circa één keer per week hier zal gaan reageren. Iedereen was in zekere mate enthousiast met de komst van Folkert op dit forum, als de "directeur van XMS" Maar als je dan geruime tijd niets van je laat horen, komt dat mij ook niet overtuigend over.Anoniem: 280137 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:33:
Overleg forumgebruikers
04-03-2009, XMS huis te Utrecht
[...]
Verder wordt er vooral gesproken over lopende issues die het forum bezighoud;
1. analoge TV kwaliteit
2. Content DTV
3. Status HD en content
4. News server issues
5. Aanpassing tarief 100Mb
[...]
Groet,
Folkert
Ben ik nou gek aan het worden of is de kwaliteit van het digitale signaal in Nijmegen zwaar achteruit gegaan? Ik heb ineens blokjes op mijn scherm als ik bv Tennis kijk en dit was van de week nog anders hoor :-/
Of had ik de software update deze keer niet moeten doen?!?
Bij mij (ook Nijmegen) is er gelukkig niets mis met het digitale beeld.swima schreef op zondag 24 mei 2009 @ 17:07:
Ben ik nou gek aan het worden of is de kwaliteit van het digitale signaal in Nijmegen zwaar achteruit gegaan? Ik heb ineens blokjes op mijn scherm als ik bv Tennis kijk en dit was van de week nog anders hoor :-/
Als je continu blokjes hebt zou ik je kabels eens controleren (mits het op alle zenders is)swima schreef op zondag 24 mei 2009 @ 17:07:
Vind ik een leuke zender. Wel jammer dat hij alleen analoog wordt doorgegeven bij XMS. Vind het uberhaupt jammer dat nog steeds niet alle analoge zenders ook in het digitale pakket zitten. In de nieuwsbrieven van XMS is altijd voorgehouden dat bij overstap op digitale TV alle huidige zenders (m.u.v. BBC1 en BBC2) uit het analoge pakket ook digitaal beschikbaar zouden zijn zonder extra kosten. Ondanks deze belofte mist Amersfoort (Vathorst) nog altijd tien zenders die wel analoog beschikbaar zijn maar niet digitaal: Eurosport 2, Travel Channel, TRT International, Motors TV, Discovery Science, Discovery Travel & Living, Sat 1, Omroep Amersfoort, Glaset Infokanaal en de engelse versie van Aljazeera.Nick39 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:32:
[...]@all: Liefhebber van Motors TV?
Blijf vooral bij XMS,want Ziggo wil deze er af halen.
En ja, ik weet dat TRT International er wel digitaal is maar die wordt onderdeel van een plus-pakket tegen extra kosten terwijl ons zonder extra kosten beloofd is.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Hmmm - en dat gebeurt dan ineens van de ene dag op de andere? Ik zal eens even checken ...denan schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:39:
[...]
Als je continu blokjes hebt zou ik je kabels eens controleren (mits het op alle zenders is)
Misschien heb ik het niet goed verwoord in mijn eerste bericht maar ik heb gewoon het gevoel dat de beeldkwaliteit achteruit is gegaan en de beelden (vooral de snel bewegende zoals bij sport uitzendingen) wat korreliger zijn ...
[ Voor 28% gewijzigd door swima op 25-05-2009 03:15 . Reden: Nog wat meer toelichting ]
Er zijn altijd wel wat blokjes zichtbaar geweest hoor bij sommige zenders. Het hangt ook af van hoe hoog je het contrast op je tv instelt valt mij op. Zet je dit lager, dan vallen de blokjes veel minder op. Heb je mogelijk met deze instellingen zitten werken?swima schreef op maandag 25 mei 2009 @ 03:13:
[...]
Hmmm - en dat gebeurt dan ineens van de ene dag op de andere? Ik zal eens even checken ...
Misschien heb ik het niet goed verwoord in mijn eerste bericht maar ik heb gewoon het gevoel dat de beeldkwaliteit achteruit is gegaan en de beelden (vooral de snel bewegende zoals bij sport uitzendingen) wat korreliger zijn ...
Op sommige zenders zal de bandbreedte wel wat lager zijn... ik merk het vooral bij NGC. Soms echt veel.Anoniem: 22438 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 07:58:
[...]
Er zijn altijd wel wat blokjes zichtbaar geweest hoor bij sommige zenders. Het hangt ook af van hoe hoog je het contrast op je tv instelt valt mij op. Zet je dit lager, dan vallen de blokjes veel minder op. Heb je mogelijk met deze instellingen zitten werken?
NGC komt van de sat af dus dat kan wel kloppen.Mau_Maus schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:26:
[...]
Op sommige zenders zal de bandbreedte wel wat lager zijn... ik merk het vooral bij NGC. Soms echt veel.
Dat is nou juist het punt - ik heb helemaal niets aan de instellingen van de TV verandert en ineens verandert de kwaliteit van het beeld zo drastisch :-/Anoniem: 22438 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 07:58:
[...]
Er zijn altijd wel wat blokjes zichtbaar geweest hoor bij sommige zenders. Het hangt ook af van hoe hoog je het contrast op je tv instelt valt mij op. Zet je dit lager, dan vallen de blokjes veel minder op. Heb je mogelijk met deze instellingen zitten werken?
Ik heb enkel een software update op de amino door gevoerd maar dat zou toch niet mogen baten?
Weet iemand misschien waar ik een Animo 110 -> Component stekker zou kunnen aanschaffen? (i.p.v. de animo -> scart stekker)
Ik zou zeggen voer nogmaals gewoon even een update door.swima schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:43:
[...]
Dat is nou juist het punt - ik heb helemaal niets aan de instellingen van de TV verandert en ineens verandert de kwaliteit van het beeld zo drastisch :-/
Ik heb enkel een software update op de amino door gevoerd maar dat zou toch niet mogen baten?
Misschien dat het gewoon niet goed verlopen was de update.
En wat Denan al eerder zei, kijk toch even alle kabels na,
en/of ze wel goed contact maken.
Misschien dat een stekkertje gewoon even net geen goed verbinding maakt.
Weet je zeker dat er niets veranderd is? Ook geen handig zoontje die met zijn vingers ergens aan gezeten heeft?swima schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:43:
[...]
Dat is nou juist het punt - ik heb helemaal niets aan de instellingen van de TV verandert en ineens verandert de kwaliteit van het beeld zo drastisch :-/
Maakt toch geen donder uit? Bijna alles komt via sat binnen bij (oude) NOB. Het gaat om de kwlaiteit/bandbreedte die doorgegeven word. (Lijkt mijdevil-strike schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:46:
[...]
NGC komt van de sat af dus dat kan wel kloppen.
Ben hier ook wel nieuwsgierig naar, wordt een beetje vervelend om steeds naar de slaapkamer te moeten om discovery science te kijkenari3 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 01:03:
[...]
Vind ik een leuke zender. Wel jammer dat hij alleen analoog wordt doorgegeven bij XMS. Vind het uberhaupt jammer dat nog steeds niet alle analoge zenders ook in het digitale pakket zitten. In de nieuwsbrieven van XMS is altijd voorgehouden dat bij overstap op digitale TV alle huidige zenders (m.u.v. BBC1 en BBC2) uit het analoge pakket ook digitaal beschikbaar zouden zijn zonder extra kosten. Ondanks deze belofte mist Amersfoort (Vathorst) nog altijd tien zenders die wel analoog beschikbaar zijn maar niet digitaal: Eurosport 2, Travel Channel, TRT International, Motors TV, Discovery Science, Discovery Travel & Living, Sat 1, Omroep Amersfoort, Glaset Infokanaal en de engelse versie van Aljazeera.
En ja, ik weet dat TRT International er wel digitaal is maar die wordt onderdeel van een plus-pakket tegen extra kosten terwijl ons zonder extra kosten beloofd is.
superB
@ari3 / inxs :
Het nadeel is dat xms bepaalde budgetten had waar men analoog een zender pakket mee heeft samengesteld,op lokaal nivo.
Het digitale signaal is landelijk.
Zo is in het Leidse analoge pakket dus helemaal geen national geographic (nooit geweest ook) en geen Discovery Science,maar weer wel de TRT.
Aangezien er dus per plaats een analoog pakket is gemaakt "afgestemd op de plaatselijke behoeftes" ( sorry maar dat werd mij gezegd toen ik vroeg waarom er analoog in Leiden geen NGC werd weergegeven,blijkbaar zijn de Leidenaars te dom en te plat en stellen daarom geen prijs op NGC) en het budget verschillen de analoge streams plaatselijk nogal ten opzichte van de digitale.
Daarom heb je op sommige lokale netten dus bepaalde zenders wel/maar analoog niet.
De analoge porno zender wordt ook niet digitaal doorgegeven.
Daarnaast willen een aantal zenders alleen beschikbaar zijn via analoge ontvangst ipv achter een decoder en de digitale porno zenders hebben weer geen analoge "vergunning" daarom moest bv spice er analoog af en willen bepaalde zenders alleen nog in een digitaal pakket vanwege de rechten.
Zo heeft bv Arte aangegeven alleen nog digitaal te worden verspreid en niet meer analoog.
@Denan,off topic,maar de cisco box van ziggo is een hybride box.
Ziggo heeft voor haar digitale VOD pakket 2 aparte transport streams ingericht op de kabel.
Een zend kanaal waarop de box haar commando's verstuurd, en een ontvangstkanaal waarop de requested stream/zender wordt ontvangen.
Dat gebeurt gewoon over de huidige coax.
Je gebruikt dus als je VOD wilt een andere box dan een standaard DVB-c box.
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/itv/installatie
Deze box kan dus: standaard SD en HD weergeven, VOD, en heeft een PVR functie.
Een aparte netwerk kabel is dus niet nodig omdat er een kabel modem zit ingebouwd voor DVB-IP.
Het nadeel is dat xms bepaalde budgetten had waar men analoog een zender pakket mee heeft samengesteld,op lokaal nivo.
Het digitale signaal is landelijk.
Zo is in het Leidse analoge pakket dus helemaal geen national geographic (nooit geweest ook) en geen Discovery Science,maar weer wel de TRT.
Aangezien er dus per plaats een analoog pakket is gemaakt "afgestemd op de plaatselijke behoeftes" ( sorry maar dat werd mij gezegd toen ik vroeg waarom er analoog in Leiden geen NGC werd weergegeven,blijkbaar zijn de Leidenaars te dom en te plat en stellen daarom geen prijs op NGC) en het budget verschillen de analoge streams plaatselijk nogal ten opzichte van de digitale.
Daarom heb je op sommige lokale netten dus bepaalde zenders wel/maar analoog niet.
De analoge porno zender wordt ook niet digitaal doorgegeven.
Daarnaast willen een aantal zenders alleen beschikbaar zijn via analoge ontvangst ipv achter een decoder en de digitale porno zenders hebben weer geen analoge "vergunning" daarom moest bv spice er analoog af en willen bepaalde zenders alleen nog in een digitaal pakket vanwege de rechten.
Zo heeft bv Arte aangegeven alleen nog digitaal te worden verspreid en niet meer analoog.
Ziggo heeft voor haar digitale VOD pakket 2 aparte transport streams ingericht op de kabel.
Een zend kanaal waarop de box haar commando's verstuurd, en een ontvangstkanaal waarop de requested stream/zender wordt ontvangen.
Een aparte netwerk kabel is dus niet nodig omdat er een kabel modem zit ingebouwd voor DVB-IP.
[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 25-05-2009 22:57 ]
Geen kinderen in huis hier enkel een vrouw die helemaal blij is met een Harmony 555 en daar verander je ook zo gauw niets als je enkel met 'Activiteiten' bezig bent ;-)
Ik ben de stekkers inmiddels nagelopen en alles lijkt prima in orde - de blokjes bij sport verslaggeving blijven jammer genoeg nog steeds niet in orde te zijn :-/
Morgen maar nog een software update tegenaan gooien ...
Ik ben de stekkers inmiddels nagelopen en alles lijkt prima in orde - de blokjes bij sport verslaggeving blijven jammer genoeg nog steeds niet in orde te zijn :-/
Het ingebouwde EuroDOCSIS modem zorgt voor de IP-verbinding. Het lijkt mij erg zonde om een van die transportstreams op te offeren voor het verzenden van commando's (is dat überhaupt wel mogelijk met een DVB-C transportstream?Nick39 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:51:
De stream wordt over IP opgebouwd. De data (audio/video) wordt vervolgens op één van die twee transportstreams doorgegeven (DVB-C). Je STB krijgt via de reeds opgebouwde IP-verbinding te "horen" op welke transportstream het moet tunen. Het interactieve gedeelte (play/pause/stop/fast forward etc.) zal ook wel via diezelfde IP-verbinding lopen.
[ Voor 17% gewijzigd door Mawlana op 26-05-2009 07:52 ]
Er zijn gewoon een aantal streams gereserveerd.. down en upload frequenties.sylvesterrr schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 07:49:
[...]
Het ingebouwde EuroDOCSIS modem zorgt voor de IP-verbinding. Het lijkt mij erg zonde om een van die transportstreams op te offeren voor het verzenden van commando's (is dat überhaupt wel mogelijk met een DVB-C transportstream?).
De stream wordt over IP opgebouwd. De data (audio/video) wordt vervolgens op één van die twee transportstreams doorgegeven (DVB-C). Je STB krijgt via de reeds opgebouwde IP-verbinding te "horen" op welke transportstream het moet tunen. Het interactieve gedeelte (play/pause/stop/fast forward etc.) zal ook wel via diezelfde IP-verbinding lopen.
Die zijn anders als voor internet zodat ze elkaar niet storen.
Ze gebruiken dus niet een dvb transport stream maar 2 datastreams.
Sorry dat ik daar niet duidelijker over was.
Hier ben ik ook al een poosje mee bezig geweest, maar zonder succes. Ik heb de Nederlandse importeur benaderd en uiteindelijk zover gekregen mij een kabel op te sturen... (ze leveren namelijk niet aan particulieren). Helaas stuurde ze mij een composiet kabel ipv componentAppesteijn schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:55:
Weet iemand misschien waar ik een Animo 110 -> Component stekker zou kunnen aanschaffen? (i.p.v. de animo -> scart stekker)
Ik heb de Nederlandse contact persoon benaderd (via de Aminocom.com website),
Lennart Broers
Regional Sales Manager
Central Europe + Australasia
Tel: +31 621 503563
Email: lbroers@aminocom.com
deze verwees me naar de Nederlandse importeur, nadat ik hem weer benaderd had dat zij niet aan particulieren leveren bleef het stil...
Mailtje achter gelaten bij de Amerikaanse contactpersoon, weer radio stilte... Ik heb het een beetje opgegeven. Ik heb nog wel de DIN stekker van de composiet kabel open gemaakt, maar deze zit helemaal vol gegoten. Het is niet onmogelijk, maar wel zeer lastig hier zelf nog een kabel van de maken (mocht ik achter de pin-out komen)...
Ik hou me aanbevolen als je wat vindt
Meer mensen problemen met mailen ?
Mailserver reageert enorm traag ?
Kun je iets dergelijks voor gebruiken:Appesteijn schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:55:
http://www.4netconnex.com...o_Component_pID18672.aspx
Maar bedoel je echt naar digitaal component of gewoon RGB ?
Want component is wat anders dan RGB.
Er vanuitgaand dat de 110 ook component uitstuurt,wat ik betwijfel.
Bedoel je gewoon RGB (YPbPr) dan kun je het simpel ook maken, scart female naar RGB tulp solderen.
Maar bij echte component heb je het over Y Cb.Pr. component video en dat is even wat anders dan simpel RGB.
Bij echt component Y Cb.Pr moeten de rgb signalen gemixt worden.
Een dergelijke adapter (convertor) kost al snel 35 euro.
http://pinouts.ru/Home/aminet_1100_pinout.shtml
Zoals je ziet heeft de 110 alleen RGB output en geen echte digitale component output.
Wil je gewoon de RGB (YPbPr) aansluiten dan kan dat heel simpel.
pin 6, 9 en 10 op een tulp en de aarde aansluiten op pin 7.
Of je soldeert een contra scart aan een RGB kabel.
Wikipedia: Component video
[ Voor 60% gewijzigd door Nick39 op 26-05-2009 16:35 . Reden: Pin lay out en links er bij gezocht (google) ]
Ja - het versturen van berichten via smtp.xmsnet.nl neemt overmatig veel tijd in beslag ...Nick39 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:03:
Meer mensen problemen met mailen ?
Binnenhalen gaat snel,verzenden gaat enorm traag ! ok ligt dus bij XMS,bedankt.swima schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:48:
[...]
Ja - het versturen van berichten via smtp.xmsnet.nl neemt overmatig veel tijd in beslag ...
Dus Ziggo heeft een dedicated upstream channel + downstream channel á 8 MHz voor de On Demand dienst? Ik kan het me niet voorstellen, want die frequenties kunnen ze net zo goed gebruiken voor het EuroDOCSIS 3 netwerk (channel bonding)... Zoveel dataverkeer genereert VOD ook niet.Nick39 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:50:
[...]
Er zijn gewoon een aantal streams gereserveerd.. down en upload frequenties.
Die zijn anders als voor internet zodat ze elkaar niet storen.
Ze gebruiken dus niet een dvb transport stream maar 2 datastreams.
Sorry dat ik daar niet duidelijker over was.
Nou ja, het zal wel.
Zoek hier eens op het forum naar het bandplan en de user Archie dan zie je het complete frequentiedeel,dit gaat over Ziggo en ligt buiten XMS en is offtopic.sylvesterrr schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:23:
[...]
Dus Ziggo heeft een dedicated upstream channel + downstream channel á 8 MHz voor de On Demand dienst? Ik kan het me niet voorstellen, want die frequenties kunnen ze net zo goed gebruiken voor het EuroDOCSIS 3 netwerk (channel bonding)... Zoveel dataverkeer genereert VOD ook niet.
Nou ja, het zal wel.
De vraag was waarom er geen netwerk kabel aan hoeft en of het een hybride decoder is.
Het antwoord is omdat er een kabel ( eurodocsis ) modem in zit, het dus een hybride decoder is,en dat er 2 richtingverkeer is,hoe,waar,op welke frequentie en hoe breed de datastream is,lijkt me van minder belang en wordt in de diverse fora ruimschoots behandeld
[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 26-05-2009 19:48 ]
ArgH! ik kom er echt niet meer uit! Ik had een Linksys WRT54G router maar die downloadde maar op 2,7 mb. (een bin bestand van http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin) Daarvoor had ik geen xms verbinding genomen natuurlijk...
Nu heb ik (op aanraden van de helpdesk) een linksys 160N gekocht. Daar download ik nu datzelfde bin bestand op 1,3mbit per seconde. Waarom zou hij het niet op volle snelheid doen? Factory default al gedaan...
Als ik een computer rechtstreeks op het speedpacket modem aansluit gaat hij op 5,5 mb /sec...
Update: Opgelost: de LAN kaart van de computer stond in 100mbit full duplex mode. Met de waarde auto doet hij het prima.

Nu heb ik (op aanraden van de helpdesk) een linksys 160N gekocht. Daar download ik nu datzelfde bin bestand op 1,3mbit per seconde. Waarom zou hij het niet op volle snelheid doen? Factory default al gedaan...
Als ik een computer rechtstreeks op het speedpacket modem aansluit gaat hij op 5,5 mb /sec...
Update: Opgelost: de LAN kaart van de computer stond in 100mbit full duplex mode. Met de waarde auto doet hij het prima.

[ Voor 17% gewijzigd door tomic op 27-05-2009 13:50 ]
Toch maar een weblog?
Traag alsin: het duurt lang voordat de berichten verzonden worden vanuit de smtp server? of: het verzenden van de emails naar de SMTP server duurt lang?Nick39 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:49:
[...]
Binnenhalen gaat snel,verzenden gaat enorm traag ! ok ligt dus bij XMS,bedankt.
Komen de blokjes alleen bij sport-verslaggeving? dan lijkt het me eerder een probleem bij de zender zelf. Ik heb net even gechecked maar volgens mijn info is er in de bitrates die wij doorkrijgen niets aangepast.swima schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 02:14:
Geen kinderen in huis hier enkel een vrouw die helemaal blij is met een Harmony 555 en daar verander je ook zo gauw niets als je enkel met 'Activiteiten' bezig bent ;-)
Het verzenden naar duurt erg lang,de balk loopt heel snel op maar blijft aan het eind zeker een minuut staan.denan schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:27:
[...]
Traag alsin: het duurt lang voordat de berichten verzonden worden vanuit de smtp server? of: het verzenden van de emails naar de SMTP server duurt lang?
hmmm met of zonder attachments? Ik gebruik namelijk dezelfde server 8249823x per dag en ik heb geen problemen. Ik neem aan dat je je virusscanner uit hebt staan btw? Bij mij wil Kaspersky nog wel eens de outbound/inbound mail blokkeren of enorm vertragen.Nick39 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:15:
[...]
Het verzenden naar duurt erg lang,de balk loopt heel snel op maar blijft aan het eind zeker een minuut staan.
Is zowel met als zonder attachments!!!denan schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:26:
[...]
hmmm met of zonder attachments? Ik gebruik namelijk dezelfde server 8249823x per dag en ik heb geen problemen. Ik neem aan dat je je virusscanner uit hebt staan btw? Bij mij wil Kaspersky nog wel eens de outbound/inbound mail blokkeren of enorm vertragen.
Dit is nooit zo geweest.
Hij verstuurde de mail altijd, en altijd praktisch direct kreeg je te zien "mail verzonden".
Nu bijft hij idd wat langer hangen daarop,
5 tot 30 sec.
Ik scan nooit uitgaande mail,alles wat in komt wordt gescanned mijn pc zelf wordt gescanned dus het komt er clean op,dus verzenden moet ook clean zijn en ik vertrouw er op dat een ander ook zijn inkomende mail scanned,maar tekst of attachments maakt niet uit, zie verder famous hierboven.denan schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:26:
[...]
hmmm met of zonder attachments? Ik gebruik namelijk dezelfde server 8249823x per dag en ik heb geen problemen. Ik neem aan dat je je virusscanner uit hebt staan btw? Bij mij wil Kaspersky nog wel eens de outbound/inbound mail blokkeren of enorm vertragen.
Ik zal zo snel mogelijk de postings van Folkert op dit forum gaan overnemen.chocka schreef op zondag 24 mei 2009 @ 09:16:
[...]
Dt was het laatste bericht van Folkert, sindsdien niets meer gehoord en dat voor iemand die met de lovende woorden sprak dat die met een gemiddelde van circa één keer per week hier zal gaan reageren. Iedereen was in zekere mate enthousiast met de komst van Folkert op dit forum, als de "directeur van XMS" Maar als je dan geruime tijd niets van je laat horen, komt dat mij ook niet overtuigend over.
Gezien het drukke schema van Folkert heeft hij mij gevraagd om hier binnenkort zijn postings over te nemen.
Dus bij deze alvast even een snelle introductie, meer zal nog wel volgen in de toekomst.
Ik ben momenteel onderdeel van de CSD (customer service desk) en zal een van de contacten van XMS zijn op fora verspreid over het internet.
Ik heb nu sinds deze maand een abo op de 50mbit Newsserver dienst van XMS, maar ik moet helaas bekennen dat ik verre van tevreden ben. Ik zat hiervoor zelf ook bij XSNews, maar sinds ik de reader van XMS gebruik is de snelheid enkele honderden kb/s trager dan voorheen. Tevens lijkt het wel alsof de threads langzamer connecten, want ik zie zeker tot een minuut maar 2 of 3 threadjes echt lopen en daarna komen de andere pas.
Tevens vind ik het een zeer slechte zaak dat ik enkel vanaf mijn XMS verbinding kan connecten, dus niet van elders. Ik zit regelmatig bij mijn vriendin en daar moet ik dus een extra account voor afsluiten. Erg spijtig dat deze beperking niet vantevoren bekend is/word gemaakt.
Ik ga dus zeker vanaf volgende maand gewoon weer lekker terug naar XSNews. Een gemiste kans voor XMS wat mij betreft.
Tevens vind ik het een zeer slechte zaak dat ik enkel vanaf mijn XMS verbinding kan connecten, dus niet van elders. Ik zit regelmatig bij mijn vriendin en daar moet ik dus een extra account voor afsluiten. Erg spijtig dat deze beperking niet vantevoren bekend is/word gemaakt.
Ik ga dus zeker vanaf volgende maand gewoon weer lekker terug naar XSNews. Een gemiste kans voor XMS wat mij betreft.
In het verleden heb ik het zelfde bemerkt maar de manier waarop XSNEWS het oppakte was dusdanig beledigend dat ik XSNEWS gedag heb gezegd en newsXS heb genomen,sneller en goedkoper ook.Prosje schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:13:
Ik heb nu sinds deze maand een abo op de 50mbit Newsserver dienst van XMS, maar ik moet helaas bekennen dat ik verre van tevreden ben. Ik zat hiervoor zelf ook bij XSNews, maar sinds ik de reader van XMS gebruik is de snelheid enkele honderden kb/s trager dan voorheen. Tevens lijkt het wel alsof de threads langzamer connecten, want ik zie zeker tot een minuut maar 2 of 3 threadjes echt lopen en daarna komen de andere pas.
Maandelijks opzeggen voor 8,95 en een langere retentie.
De "reader" van xms staat ook gewoon bij xsnews maar ik kom gemiddeld niet verder dan 43 mbits.
Bij newsxs kom ik tot 46 mbits.
Een bestand,gisteren nog getest, van oktober 2008 was bij newsxs nog te downloaden,maar bij xsnews was dit niet te downloaden.
Na de verhuizing naar het nieuwe datacenter van xsnews zijn de vebindingen slechter geworden,heb hier diverse keren melding van gedaan maar zit nu tot alle tevredenheid bij newsxs.
[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 27-05-2009 18:26 ]
Bedankt voor je reactie. Maar gaan we dat uitspreken Yogoi. Is het je iegen naam of een nickname, wat overigens weer niets met Nick te maken heeft. Die het BTW ook niet lang heeft uitgehouden om in stilte te blijven.Yogoi schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:28:
[...]
Ik zal zo snel mogelijk de postings van Folkert op dit forum gaan overnemen.
Gezien het drukke schema van Folkert heeft hij mij gevraagd om hier binnenkort zijn postings over te nemen.
Dus bij deze alvast even een snelle introductie, meer zal nog wel volgen in de toekomst.
Ik ben momenteel onderdeel van de CSD (customer service desk) en zal een van de contacten van XMS zijn op fora verspreid over het internet.
Yogoi is natuurlijk mijn nickname 
Je kan me ook Emiel noemen maar online ben ik nu eenmaal altijd Yogoi. maar ik zal op beide namen wel reageren hoor.
Je kan me ook Emiel noemen maar online ben ik nu eenmaal altijd Yogoi. maar ik zal op beide namen wel reageren hoor.
Ze komen altijd voor maar ze vallen bij sport verslaggeving bijzonder opdenan schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:30:
[...]
Komen de blokjes alleen bij sport-verslaggeving? dan lijkt het me eerder een probleem bij de zender zelf. Ik heb net even gechecked maar volgens mijn info is er in de bitrates die wij doorkrijgen niets aangepast.
Maareuh - 'blokjes' is sowieso een slechte omschrijving ... ik denk dat het beter is te zeggen dat het beeld 'wat korreliger' is geworden. En ik heb inmiddels al zo lang aan de instellingen van mijn TV gesleuteld dat ik ondertussen weer na een beeld kijk dat me niet meer teleurstelt
Nick39 heb je zoiets inderdaad uitgeprobeerd? Volgens mij is RGB toch echt iets anders als YPbPr. Met RGB worden de (R)ood, (G)roen en (B)lauwe signalen ieder over een apart "kanaal" getransporteerd. YPbPr wordt geplitst in Y (zwart/wit) en Pb (verschil van Y mbt Blauw) en Pr (verschil van Y mbt Rood), Groen wordt hieruit geinterpoleerd.Nick39 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:36:
[...]
http://pinouts.ru/Home/aminet_1100_pinout.shtml
Zoals je ziet heeft de 110 alleen RGB output en geen echte digitale component output.
Wil je gewoon de RGB (YPbPr) aansluiten dan kan dat heel simpel.
pin 6, 9 en 10 op een tulp en de aarde aansluiten op pin 7.
Of je soldeert een contra scart aan een RGB kabel.
[...]
Zoals in de links in jou mail al wordt gesuggereerd is RGB ook een uitvoering van component (naast YPbPr, YCbCr en zelfs S-video)
Zie bijvoorbeeld ook: http://www.avblog.nl/comp...ponent-rgb-scart-dvi-hdmi
Er zijn overigens wel kabels die uit een scart het YPbPr signaal halen... Ik ga mijn soldeerbout maar eens opwarmen om het een en ander eens te proberen.
Probleem gevonden. De outbound mailserver had het even erg druk met het scannen (virus/spamfiltering) van de emails die binnenkwamen vanuit XMS klanten. Schijnbaar zijn er weer aardig wat klanten geïnfecteerdNick39 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:20:
[...]
Ik scan nooit uitgaande mail,alles wat in komt wordt gescanned mijn pc zelf wordt gescanned dus het komt er clean op,dus verzenden moet ook clean zijn en ik vertrouw er op dat een ander ook zijn inkomende mail scanned,maar tekst of attachments maakt niet uit, zie verder famous hierboven.

Ondertussen zijn er een aantal klanten geblocked en heeft de smtp-server het niet meer zo druk
Component komt in 2 smaken analoog component en digitaal component.Paris schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:31:
[...]
Nick39 heb je zoiets inderdaad uitgeprobeerd? Volgens mij is RGB toch echt iets anders als YPbPr. Met RGB worden de (R)ood, (G)roen en (B)lauwe signalen ieder over een apart "kanaal" getransporteerd. YPbPr wordt geplitst in Y (zwart/wit) en Pb (verschil van Y mbt Blauw) en Pr (verschil van Y mbt Rood), Groen wordt hieruit geinterpoleerd.
Zoals in de links in jou mail al wordt gesuggereerd is RGB ook een uitvoering van component (naast YPbPr, YCbCr en zelfs S-video)
Zie bijvoorbeeld ook: http://www.avblog.nl/comp...ponent-rgb-scart-dvi-hdmi
Er zijn overigens wel kabels die uit een scart het YPbPr signaal halen... Ik ga mijn soldeerbout maar eens opwarmen om het een en ander eens te proberen.
In princiepe zou de RGB moeten werken alleen moet je wel denk ik de output van de box veranderen.
Met de pinouts zou dat moeten lukken,bij een van mijn 130's zat een component kabel en die deed het volgens mij ook op de 110.
Maar ik heb nu een samsung die digitaal component wil en die pakt analoog rgb dus niet.
@Denan,mail server reageert nu weer gewoon..is er een nieuw aggressief virusje in omloop ?
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 28-05-2009 11:39 ]
Hoe is het beleid hierin? Wat wordt er naar deze klanten gecommuniceerd?denan schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:36:
[...]
...Ondertussen zijn er een aantal klanten geblocked ...
Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)
http://www.xmsnet.nl/uploads/file/gedragsregels%20XMS.pdfJoppy schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:56:
[...]
Hoe is het beleid hierin? Wat wordt er naar deze klanten gecommuniceerd?
Artikel 1.4
http://www.xmsnet.nl/uplo...0voorwaarden%20XMS(1).pdf
artikel 10.11 en 10.13
artikel 12.4
Netiquette
http://www.xmsnet.nl/uploads/file/nettiquette%20Internet.pdf
Artikel 4
Ik spreek niet namens XMS maar er is natuurlijk een stukje eigen verantwoordelijkheid.
Net zo goed als dat je bij een storm geen raam laat open staan,zorgt voor een goed slot op de deur,hoor je als gebruiker ook te zorgen voor een stukje pc beveiliging.
Overkoepelend is hetgeen alle providers gebruiken en ook in de algemene voorwaarden staat van xms, als je schade toebrengt kan de dienst ( tijdelijk ) buiten dienst gesteld worden.
Normaliter krijg je van de provider een mailtje waarin dit staat.
Je mag van een gebruiker verwachten dat deze virus software installeert en zorgt dat die regelmatig van updates worden voorzien.
Hiermee behoed je je zelf,en anderen tegen schade.
Ga jij mails met virussen verspreiden dan breng je de veiligheid van de systemen van xms en de ontvangende partij in gevaar.
Doet je internet het niet meer,dan ga je vanzelf wel bellen,maar het netst is dat je een mailtje krijgt,maar die kan door een virus beschadigd worden.
In elk geval mag xms de dienst (tijdelijk) buiten werking stellen en bij herhaling permanent als jij de diensten in gevaar brengt en daar valt verspreiding van een virus en exxessief mail verkeer wel onder lijkt me.
[ Voor 62% gewijzigd door Nick39 op 28-05-2009 13:25 ]
Eh.. Als je die kabel toch niet (meer) gebruikt, zou ik hem dan kunnen overnemen?Nick39 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:39:
[...]
Met de pinouts zou dat moeten lukken,bij een van mijn 130's zat een component kabel en die deed het volgens mij ook op de 110.
Maar ik heb nu een samsung die digitaal component wil en die pakt analoog rgb dus niet.
[...]
Het lastige aan dit verhaal is dat deze onoplettende gebruikers binnen korte tijd enorme schade en/of overlast kunnen veroorzaken. Een 'emailtje sturen' is geen oplossing aangezien de praktijk laat zien dat veel XMS gebruikers hun email niet dagelijks checken. Om overlast voor de rest van het internet te beperken is het veiliger om de IP-verbinding van de klant te deactiveren.Nick39 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:14:
[...]
Doet je internet het niet meer,dan ga je vanzelf wel bellen,maar het netst is dat je een mailtje krijgt,maar die kan door een virus beschadigd worden.
Via de standaard abuse procedure worden automatisch tickets aangemaakt met het verzoek de klant te bellen of te informeren als hij zelf contact opneemt met de XMS csd.
Denan, zou jij eens een status update van de HDTV test kunnen geven? Een aantal buren van mij en ikzelf zijn wel benieuwd naar de huidige status... Ik volg het forum http://dtvuitrol.xmsnet.nl/ wel al een poosje, maar daar kan ik niet echt uit opmaken hoe "volwassen" HDTV aan het worden is... De XMS klantenservice heeft het over eind 2009 - begin 2010, maar dat lijkt me zelf een beetje conservatief...
Binnen nu en 2-3 weken zal ik meer info kunnen geven.Paris schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:01:
Denan, zou jij eens een status update van de HDTV test kunnen geven? Een aantal buren van mij en ikzelf zijn wel benieuwd naar de huidige status... Ik volg het forum http://dtvuitrol.xmsnet.nl/ wel al een poosje, maar daar kan ik niet echt uit opmaken hoe "volwassen" HDTV aan het worden is... De XMS klantenservice heeft het over eind 2009 - begin 2010, maar dat lijkt me zelf een beetje conservatief...
Helaas, toen ik de 130 inleverde is de kabel meegegaan.Paris schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:52:
[...]
Eh.. Als je die kabel toch niet (meer) gebruikt, zou ik hem dan kunnen overnemen?
![]()
![]()
![]()
@Denan:
quote: "Een 'emailtje sturen' is geen oplossing aangezien de praktijk laat zien dat veel XMS gebruikers hun email niet dagelijks checken."
Dat is natuurlijk hun eigen verantwoording ik zeg alleen wat ik het netst zou vinden,maar uiteraard is het doel wel om de overlast zo snel mogelijk te stoppen.
Het rare is wel dat mensen hun eigen goederen zo goed mogelijk beschermen,2 keer terug komen bij wijze van spreken om te zien of het gas toch echt wel uit is,en nog eens voelen aan de deur of die echt wel dicht is,maar hun internet (en router) wijd open laten staan.
Als mijn harddisk staat te ratelen zonder dat ik zelf bezig ben kijk ik dat heel even aan maar dan ga ik wel kijken.
Nu een computer zo vanzelfsprekend is geworden zou een postbus 51 campagne daar nu eens aandacht aan moeten besteden.
Maar goed dat gaat offtopic..zelfs ik als leek zie wel dat de algemene voorwaarden genoeg mogelijkheden bieden om in elk geval de klant die de overlast veroorzaakt tijdelijk ff van internet te weren.
En omgedraaid zal die klant ook als hij gebeld heeft dan toch horen dat hij een virus heeft en actie ondernemen,dus onbedoeld werken jullie als anti virus en vertellen de klant dat ie besmet is.
Hoewel dat 9 van de 10 keer wel weer reacties als "onmogelijk,ik kan niet besmet zijn,ik heb anti virus liggen" (wat of al lang verlopen is,of geen nieuwe definities heeft gehaald het afgelopen jaar
[ Voor 71% gewijzigd door Nick39 op 28-05-2009 14:57 ]
Als de internetverbinding van mensen geblocked word dan zullen ze als zij een webbrowser gebruiken een melding krijgen dat ze geblokkeerd worden vanwege het versturen van spam (of andere dingen)
(hier is ook te zien op welk IP adres en het standaard email adres van de klant gekoppeld aan dat IP adres van het moment van de overtredingen)
Op deze pagina zit ook een optie tot het opheffen van de blokkade. Als dit gedaan word geeft de klant aan actie te hebben genomen tot het oplossen van de problemen. Hier kunnen ze ook veld invullen om aan te geven wat ze gedaan hebben.
Na reactivatie word het IP-adres nog wel voor een korte tijd in gaten gehouden of de problemen inderdaad verholpen zijn.
Tevens worden er voor abuse problemen ook mailtjes gestuurd. deze worden echter zoals denan al aangaf niet door alle klanten ook daadwerkelijk gelezen.
(hier is ook te zien op welk IP adres en het standaard email adres van de klant gekoppeld aan dat IP adres van het moment van de overtredingen)
Op deze pagina zit ook een optie tot het opheffen van de blokkade. Als dit gedaan word geeft de klant aan actie te hebben genomen tot het oplossen van de problemen. Hier kunnen ze ook veld invullen om aan te geven wat ze gedaan hebben.
Na reactivatie word het IP-adres nog wel voor een korte tijd in gaten gehouden of de problemen inderdaad verholpen zijn.
Tevens worden er voor abuse problemen ook mailtjes gestuurd. deze worden echter zoals denan al aangaf niet door alle klanten ook daadwerkelijk gelezen.
Dat komt voor ja, maar iemand die er toch van op de hoogte is is al een stap verder dan van niks weten.Nick39 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:47:
[...]
Hoewel dat 9 van de 10 keer wel weer reacties als "onmogelijk,ik kan niet besmet zijn,ik heb anti virus liggen" (wat of al lang verlopen is,of geen nieuwe definities heeft gehaald het afgelopen jaar)
Die mensen zullen bij een 2e keer toch in hun gedachten hebben wat ze eerder verteld is.
Het is misschien zinvol om bv mensen er op te wijzen dat er gratis virusscanners zijn zoals AVG free, avast free, die niet onder doen voor bv commerciele anti virus programma's ?Yogoi schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:29:
[...]
Dat komt voor ja, maar iemand die er toch van op de hoogte is is al een stap verder dan van niks weten.
Die mensen zullen bij een 2e keer toch in hun gedachten hebben wat ze eerder verteld is.
Ik heb de indruk dat sommige mensen virus programma's vanwege de kosten toch achterwege laten terwijl een klik op een weblink al voldoende kan zijn voor een dag ellende.
In elk geval is een oplossing als die van jullie netjes...de klant kan niet meer ontkennen als ie zelf ergens op moet klikken,dat hij/zij de waarschuwing niet gezien heeft.
Vraagje: Hoe denkt xms over het wijchense initiatief van glasvezel? Is er genoeg potentie om te beginnen met de aanleg van het netwerk in wijchen?
Met vriendelijke groet.
Met vriendelijke groet.
Ik zal morgen op kantoor even kijken of ik hier wat extra info over kan krijgen. Laatste wat ik hier over gehoord heb was dat het er redelijk goed ging.Gangster93 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:28:
Vraagje: Hoe denkt xms over het wijchense initiatief van glasvezel? Is er genoeg potentie om te beginnen met de aanleg van het netwerk in wijchen?
Met vriendelijke groet.
Morgen hoor je hier hopelijk wat meer over van mij.
Ok, bedankt voor je snelle reactie!Yogoi schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:25:
[...]
Ik zal morgen op kantoor even kijken of ik hier wat extra info over kan krijgen. Laatste wat ik hier over gehoord heb was dat het er redelijk goed ging.
Morgen hoor je hier hopelijk wat meer over van mij.
Ben benieuwd!
Met vriendelijke groet
De newsserver van XMS heeft ook een storing hoorde ik van mijn buren.
Dat kan ik je wel meldenGangster93 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:28:
Met vriendelijke groet.
De deadline staat definitief op 1 juni, dan word de balans opgemaakt en gaat de investeerder kijken of het interessant is (voldoende aanmeldingen zijn) om te starten met de aanleg van glasvezel. Binnen de 3 AP gebieden moet in principe 40% gehaald worden, zie ook www.glasvezelwijchen.nl.
Aangezien die 40% nog niet behaald is, vraag ik me af of er nog enige kans in zit om in Wijchen te beginnen met glasvezel aanleg.d0s schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:29:
[...]
Dat kan ik je wel melden
De deadline staat definitief op 1 juni, dan word de balans opgemaakt en gaat de investeerder kijken of het interessant is (voldoende aanmeldingen zijn) om te starten met de aanleg van glasvezel. Binnen de 3 AP gebieden moet in principe 40% gehaald worden, zie ook www.glasvezelwijchen.nl.
Zaterdag overdag is nog 1 actie gepland en hopen daar uit een aantal aanmeldingen te vangen, alleen dit zal niet tot de 40% helpen.
Hoe zat het in andere delen van nederland? Als er bijna 40% was, werd er dan al wel begonnen met aanleggen?
Met vriendelijke groet!
Nee onder de 40% werd volgens mij nog nergens aangelegd..hoewel een paar 100 wel rekbaar is.
Wat ik wel merkwaardig vind is dat weer overal gesproken wordt over Glashart en Reggefiber en het "open netwerk" waar XMS de eerste dienstverlener is.
En als je niet tevreden bent over XMS dat dan een andere dienstverlener de vezel zou kunnen gebruiken.
Beetje merkwaardig dat zich in al die jaren alleen nog nooit een andere dienstverlener heeft gemeld.
Hoe "open" is dat "open" netwerk eigenlijk zodra XMS haar diensten levert ?
Wat ik wel merkwaardig vind is dat weer overal gesproken wordt over Glashart en Reggefiber en het "open netwerk" waar XMS de eerste dienstverlener is.
En als je niet tevreden bent over XMS dat dan een andere dienstverlener de vezel zou kunnen gebruiken.
Beetje merkwaardig dat zich in al die jaren alleen nog nooit een andere dienstverlener heeft gemeld.
Bij de wijk vleuterweide (http://www.vleuterweideopglasvezel.nl/) is de deadline voor de glasvezelactie ook 1 juni. Na eind vorig jaar 1000 inschrijvingen (=40%) te hebben gehaald op de vleuterweide-website moest daarna iedereen "echt" inschrijven op de website van xms. Dat loopt nu niet zo snel. Ik vraag me af of in deze tijd er voldoende animo te vinden is voor glasvezel en XMS in staat is nieuwe wijken aan te sluiten. Ik hoop van harte dat het lukt....
Dus, iedereen die in vleuterweide woont, inschrijven!
Dus, iedereen die in vleuterweide woont, inschrijven!

Ligt eraan waar, hier in Zeewolde komt na XMS ook Solcon en een commerciële aanbieder, ComOne. Dus hier zijn ook echt 3 aanbieders actief nadat het netwerk opgeleverd is. Ik denk dat Zeewolde 1 v/d weinige plekken is waar voor de aanleg (en waarschijnlijk ook na de aanleg) meerdere aanbieders hun diensten aanbieden.Nick39 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:15:
Nee onder de 40% werd volgens mij nog nergens aangelegd..hoewel een paar 100 wel rekbaar is.
Wat zijn die AP gebieden eigenlijk? Waar staat dat voor?De deadline staat definitief op 1 juni, dan word de balans opgemaakt en gaat de investeerder kijken of het interessant is (voldoende aanmeldingen zijn) om te starten met de aanleg van glasvezel. Binnen de 3 AP gebieden moet in principe 40% gehaald worden, zie ook www.glasvezelwijchen.nl.
[ Voor 16% gewijzigd door The Wizard op 28-05-2009 22:50 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Online is één van de eerste huidige DSL providers die ook gaat leveren op het glasvezelnetwerk. De eerste symptonen van een eerste netwerk beginnen dus te komen. Ook Zeewolde gaat inderdaad leuk met 2 á 3 aanbiedersThe Wizard schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:43:
[...]
Ligt eraan waar, hier in Zeewolde komt na XMS ook Solcon en een commerciële aanbieder, ComOne. Dus hier zijn ook echt 3 aanbieders actief nadat het netwerk opgeleverd is. Ik denk dat Zeewolde 1 v/d weinige plekken is waar voor de aanleg (en waarschijnlijk ook na de aanleg) meerdere aanbieders hun diensten aanbieden.
[...]
Wat zijn die AP gebieden eigenlijk? Waar staat dat voor?
AP staat voor Area nog iets (ben het even kwijt).. dit zijn dus de gebieden in Wijchen waar het meeste aanmeldingen zitten en waarvan de investeerder heeft gezegd dat deze op 40% dienen te komen. De rest van Wijchen en de buitengebieden volgen dan vanzelf als ook hier voldoende animo voor glasvezel is.
Wijchen heeft in ieder geval een grote groep ambassadeurs die zich echt al maanden intensief inzetten om de inschrijvingen binnen te slepen. Ze staan echt iedere week op markten, braderie-en en hebben al veel door2door acties gehouden!
voor meer info zie ook www.glasvezelwijchen.nl
Zeewolde op Glasvezel heeft ook erg veel campagne gevoerd en bovenstaande acties zijn ook de revue gepasseerd. Het heeft hier wel geholpend0s schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:05:
[...]
Online is één van de eerste huidige DSL providers die ook gaat leveren op het glasvezelnetwerk. De eerste symptonen van een eerste netwerk beginnen dus te komen. Ook Zeewolde gaat inderdaad leuk met 2 á 3 aanbieders
AP staat voor Area nog iets (ben het even kwijt).. dit zijn dus de gebieden in Wijchen waar het meeste aanmeldingen zitten en waarvan de investeerder heeft gezegd dat deze op 40% dienen te komen. De rest van Wijchen en de buitengebieden volgen dan vanzelf als ook hier voldoende animo voor glasvezel is.
Wijchen heeft in ieder geval een grote groep ambassadeurs die zich echt al maanden intensief inzetten om de inschrijvingen binnen te slepen. Ze staan echt iedere week op markten, braderie-en en hebben al veel door2door acties gehouden!
voor meer info zie ook www.glasvezelwijchen.nl
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Anoniem: 39403
Area pop.The Wizard schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:43:
[...]
Wat zijn die AP gebieden eigenlijk? Waar staat dat voor?
Meerdere AP's ziten weer vast aan een CP (City POP), die tezamen een stad van internet voorzien
Nog even Wijchen. Ik kan daar momenteel nog weinig over zeggen. Zoals d0s al aangaf sluit de deadline dit weekend. Vanaf daar is het gewoon even wachten totdat de eindstand is opgemaakt.
Als dat boven de 40% is dan is het makkelijk natuurlijk mocht dat lager liggen dan 40% dan zal hierover een beslissing gemaakt moeten worden.
Als dat boven de 40% is dan is het makkelijk natuurlijk mocht dat lager liggen dan 40% dan zal hierover een beslissing gemaakt moeten worden.
Naar mijn weten hebben we bij XMS geen quarantainenet geactiveerd. Als de verbinding geblocked is krijgt een klant gewoon geen IP-verbinding.Yogoi schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:53:
Als de internetverbinding van mensen geblocked word dan zullen ze als zij een webbrowser gebruiken een melding krijgen dat ze geblokkeerd worden vanwege het versturen van spam (of andere dingen)
Meer info over Wijchen -> http://www.glasvezel.nu/n...l-batenburg-doorbreekt-60Yogoi schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:09:
Nog even Wijchen. Ik kan daar momenteel nog weinig over zeggen. Zoals d0s al aangaf sluit de deadline dit weekend. Vanaf daar is het gewoon even wachten totdat de eindstand is opgemaakt.
[ Voor 22% gewijzigd door denan op 29-05-2009 09:33 ]
Klopt. Maar de gebruikers krijgen wel deze block te zien waardoor ze dus wel op de hoogte zijn van het feit dat ze geblokkeerd zijn geweest (in het geval ze de block er weer afhalen via de link)denan schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:32:
Naar mijn weten hebben we bij XMS geen quarantainenet geactiveerd. Als de verbinding geblocked is krijgt een klant gewoon geen IP-verbinding.
Dat is natuurlijk wel makkelijk
Dit vind ik wel netjes. Ik heb bij andere providers voorvallen gezien waarbij er ineens geen mail meer verstuurd kon worden door de klant. Eindeloos configureren, installeren software, complete installaties van Windows op meerdere pc's en uren met de Helpdesk (!) aan de telefoon totdat men er daar achter kwam dat het versturen van mail gebokkeerd was ivm spamYogoi schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:53:

Overigens ben ik het helemaal eens met alle reglementen, voorwaarden en de eigen verantwoordelijkheid van de klant (bedankt voor het leesvoer Nick) maar het is wel zo netjes om ze op de hoogte te stellen, wat bij XMS dus goed geregeld is lijkt mij.
Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)
Anoniem: 250667
Iemand anders last van nog maar 4 connecties bij de Newsserver (XMS)?
Sinds vanochtend kan ik nog maar 4 connecties openen,
de rest geeft error 400 (no more connections allowed volgens mij).
Groeten,
Hendrik
Sinds vanochtend kan ik nog maar 4 connecties openen,
de rest geeft error 400 (no more connections allowed volgens mij).
Groeten,
Hendrik