Telfort Internet ervaringen topic - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 99.378 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik vraag me het volgende af.Telfort levert met hun abbo standaard een Zyxel modem.Nu is het zo dat zo ver ik kan lezen veel mensen last hebben met hun verbinding.
Vaak wordt dit veroorzaakt door de modem.

Ik heb het probleem dat als ik online aan het gamen ben Connection Lost in beeld krijg,of als ik aan het racen ben dat dan de andere auto's dan opeens verdwijnen om dan weer in beeld te komen.
Ook heb ik dat als ik aan het Skypen ben dat ik dan ff niets hoor maar zelf ook niet hoorbaar ben.

En als laatste valt mn telefoon verbinding altijd een paar seconden weg om dat weer terug te komen.

Erg vervelend allemaal.
Door dit probleem ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij de Telfort Forum en daar werd mij verteld dat mijn modem te hoog traint.
Normaal gaf deze 19660 kbps down en 1100 kbps up aan..

Dit zou dus te hoog voor de modem moeten zijn (dacht dat deze geschikt was voor ADSL 2+ ??)

Daarom heb ik hem zelf via Telnet lager gezet. Waardes zijn nu 15000 kbps down en 1050 Up.

Maar nog steeds heb ik het zelfde probleem. Als test heb ik een Copperjet 1616-2P modem aangesloten en toen krijg ik geen een disconnect melding tijdens het gamen.Telefoon heb ik niet kunnen testen omdat ik alle instellingen er niet in kreeg (menu zit er ff wat anders uit)

Nou MOET het dus aan de modem liggen.Vraag me af of Telfort dan niet iets levert wat niet berekend is op wat er van gevraagd wordt.
Lees ook dat mensen een Drytek modem gebruiken en geen probleem meer hebben.

Heb zelf uiteindelijk dus €70 betaald voor iets wat niet werkt. (tenminste bij mij)

Zit zelf 400 meter van een centrale dus snelheid moet geen issue zijn.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Tja telfort levert je een modem dat in de meest basale zaken voorziet: internet met evt telefonie.
Sommige berichten geven aan dat de processor in het ding gecombineer met het geheugen te weinig zouden zijn. Ik kan het niet controleren, maar weet wel dat ik met m'n eigen modem(Fritz!Box 7270) een stuk meer tevreden ben met m'n telfort lijn.
Nu is het apparaat niet enorm geschikt om aan te bieden bij een budget abonnement(retail tussen 200 en 240) maar een beter modem zou een hoop klachten wegnemen denk ik.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Ik heb dit soort problemen nooit gehad met mijn standaar Zyxel 1 poort versie die rond dezelfde snelheden in trainde.

als je in de log van je modem kijkt kan je daar uit halen waar hij op omvalt? bij mij gaat alles (toen ik nog op ADSL2+ zat en nu nogsteeds) 2 maal door een nat heen.

*internet* - modem - router - pc's

mijn modem geeft enkel een ip aan mijn router, maar alle router functionaliteiten staan wel gewoon aan.
op deze manier werkt het bij mij prima. skype, game, downloaden alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:37:
Heb je een goede medewerker aan de lijn, dan kunnen ze iets als een 24-uurs meting aanvragen en dan hopelijk vervolgens een monteur langsturen.
Die gegevens worden al bijgehouden, ze hoeven het dus niet meer te meten. Althans in mijn geval niet toen ik problemen had. De helpdeskmedewerker vertelde dat hij 24 uur kon terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ronald_stage schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:57:
[...]

Ik heb dit soort problemen nooit gehad met mijn standaar Zyxel 1 poort versie die rond dezelfde snelheden in trainde.

als je in de log van je modem kijkt kan je daar uit halen waar hij op omvalt? bij mij gaat alles (toen ik nog op ADSL2+ zat en nu nogsteeds) 2 maal door een nat heen.

*internet* - modem - router - pc's

mijn modem geeft enkel een ip aan mijn router, maar alle router functionaliteiten staan wel gewoon aan.
op deze manier werkt het bij mij prima. skype, game, downloaden alles.
Dat is het probleem.In mn Log files is gewoon NIETS van terug te zien.

Nergens kan ik zien dat mn telefoon verbinding weg is,of dat er hik up is tijdens het online gamen. :(

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Dan moet je even bij de Log Settings kijken. Als je hem gewoon alles laat loggen dan zie je ook wanneer de verbinding is weggevallen.

Ik ken het probleem met de wegvallende verbinding wel, heb zelf ook via Telnet het modem lager laten intrainen (d.w.z., heb het aantal bits per downstream toon verlaagd) en sindsdien gaat het goed: 9 bits per toon nu (dus wan adsl driver dnmaxbits 9) en de lijn is hartstikke stabiel. Ben wel van 19 Mbit naar ~15.5 Mbit gegaan, maar ja. Stabiliteit vind ik belangrijk dan die paar megabits extra.

Het enige wat je de ZyXEL zou kunnen verwijten is dat-ie gewoon wat hoog intraint. Dat kan goed gaan, maar als er veel ruis op de lijn zit, door wat voor reden dan ook, dan krijg je gezeik. Anders modems zijn waarschijnlijk wat conservatiever wat betreft intrainen en dan heb je dus minder snel problemen.

[ Voor 85% gewijzigd door NNF op 14-01-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:57:
[...]

Die gegevens worden al bijgehouden, ze hoeven het dus niet meer te meten. Althans in mijn geval niet toen ik problemen had. De helpdeskmedewerker vertelde dat hij 24 uur kon terugkijken.
Waarschijnlijk alleen aan en afmelden van het modem, niet snelheidfluctuaties, retrains e.d.. Een 24uursmeting laat dat wel zien, maar dat kun je niet voor je hele netwerk doen(capaciteit en kosten aspect).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Heb mn modem nu zelf naar een waarde van 8 gezet, dat is dus 11000kbps en nog steeds problemen.

Ik heb nu de Copperjet zojuist ingesteld voor ADSL en VoiP (is eindelijk gelukt)

Nu wil ik dus een oude Siemens SX762 modem/router (is ISDN dus kan ik niet gebruiken als modem) die ik hier heb er achter hangen.
Vraag me alleen af of ik de Copperjjet op Bridge moet zetten (staat nu al op, dus PC krijgt een IP in de Range van de modem) op Routing??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:58:
Waarschijnlijk alleen aan en afmelden van het modem, niet snelheidfluctuaties, retrains e.d.. Een 24uursmeting laat dat wel zien, maar dat kun je niet voor je hele netwerk doen(capaciteit en kosten aspect).
Volgens mij kon hij ook zien op welke snelheid de modem intrainde de afgelopen 24 uur, maar ik had toen al problemen en belde vaak, dus het kan zijn dat ze het voor mijn modem hadden aangezet.

Wat anders, uitkomsten consumentenbond test internetproviders:

XS4 ALL scoort meer dan 10% hoger dan het gemiddelde op alle onderdelen, behalve de prijs-kwaliteitverhouding en de kwaliteit van de telefoonverbinding. Ziggo scoort het laagst. Vooral de kwaliteit van internet, het aantal storingen en de service is beneden de maat. Consumenten zijn in het algemeen het minst tevreden over de prestaties van Ziggo. Het Net en KPN gaan slecht om met storingen en problemen. Telfort heeft de meeste telefoonstoringen, de kwaliteit van de telefoonverbinding is het slechtst. Wel wordt de prijs-kwaliteitverhouding bij Telfort het meest positief beoordeeld. De kwaliteit van telefonie bij Online wordt niet erg betrouwbaar gevonden. De dienst heeft vaker dan gemiddeld last van storingen.

Link 1
Link 2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

pa3fap schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:17:
[...]

bij ziggo ben je € 60 kwijt als je ook onbeperkt wil bellen.
met een snelheid van 10mb
Tja, dan maar geen onbeperkt bellen, het is natuurlijk gewoon wel prettig als bellen (bijna) altijd gaat werken :+
Oh, en binnenkort is het 20mb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

@ seninha

Heb een soortgelijk probleem gehad met mijn Zyxel modem/router, conclusie na een dag bellen en testen met de heldesk van Telfort was dat het modem/router kapot was, nieuwe opgestuurd gekregen, deze werkt tot op heden al zo'n 4 maanden goed.

Heb ook ongeveer de intrainwaarden die jij hebt. Als ik jou was zou ik eens bellen naar de helpdesk en vragen of ze een vervangend modem willen sturen. Zo gauw je deze binnen hebt moet je huidige modem terugsturen.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:27:

[...]

Volgens mij kon hij ook zien op welke snelheid de modem intrainde de afgelopen 24 uur, maar ik had toen al problemen en belde vaak, dus het kan zijn dat ze het voor mijn modem hadden aangezet.
Waarschijnlijk alleen op dat moment of hij heeft testresultaten van een meting kunnen inzien.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internetverbinding valt nog steeds zeer vaak uit en telefonisch ben ik praktisch nooit bereikbaar. Mijn contract loopt nog tot juli maar ik wil dr eigenlijk gelijk van af. Ik betall nu voor iets wat niet geleverd wordt. Is iemand hier teovallig daar al ingeslaagd met dit argument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:45:
Mijn internetverbinding valt nog steeds zeer vaak uit en telefonisch ben ik praktisch nooit bereikbaar. Mijn contract loopt nog tot juli maar ik wil dr eigenlijk gelijk van af. Ik betall nu voor iets wat niet geleverd wordt. Is iemand hier teovallig daar al ingeslaagd met dit argument?
Ik zou ze een aangetekende brief sturen met de klacht en een termijn van twee weken om het oplossen. Als ze de klachten nog niet hebben opgelost, eis je ontbinding van het contract per direct. Dat is wettelijk zo geregeld (als je even googlet, kan je vast een voorbeeldbrief vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb ook telfort aangevraagt, nu zeggen ze dat het wel 3 tot 5 week kan duren omdat kpn eerst die lijn moet aansluiten (wij hebben hier geen telefoon abonnement, wel een aansluiting maar staat niks op)
dus eerst moet kpn iets aansluiten en dan komt de modem e.d. pas, zou ik niet kunnen regelen dat ik eerst het modem thuis krijg en meteen kan aansluiten en dan elke dag even kijken of er al signaal van kpn komt?
want het kan maar zo zijn dat er na 3 week al een signaal op de lijn staan ja... en dat zitten we nog 2 week zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:05:
[...]

Elke ervaring met Telfort is een bijdrage aan dit topic simpelweg omdat het een Telfort ervaringentopic is. Wat het verdere nut is van jouw getroll in deze post zie ik persoonlijk niet in.
Getroll, gezeik dat is jouw bijdrage is als iemand iets schrijft over de belabberde diensten die telfort levert. Iets wat mijn inziens ook een bijdrage is.

Maar laat ik dit topic niet verder vervuilen en de ruimte reserveren voor jouw wijsheden en inzicht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:31:
[...]

Dus poort 25 is wel open, echter merken veel mensen de dynamische adressen op en accepteren de mail niet. Eigenlijk komt de mail wel aan, maar de ontvangende partij gooit hem weg in plaats van hem in de mailbox te plaatsen van de geadresseerde ;)
Zo kun je het ook stellen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder waren er vragen over het gebruik van de Linksys PAP2 "Phone Adapter with 2 Ports for Voice-Over-IP" met Telfort Internet. Hier werkt het goed.

telefoonlijn -- AM200 -- LN-117 -- PAP2 -- telefoontoestel

telefoonlijn = telefoonlijn met "Telfort internet 20 Mb"
AM200 = Linksys AM200 "ADSL Modem"
LN-117 = Sitecom Ln-117 "Network Giga Switch 8 port"
PAP2 = Linksys PAP2 "Phone Adapter with 2 Ports for Voice-Over-IP"

Naast de PAP2 zijn een Linksys WRT54G "Wireless G broadband router" en een aantal computers aangesloten op de LN-117.

Configuratie (met "XXX" in plaats van verschillende waardes):
AM200 
  Setup
    Basic Setup
      Encapsulation: RFC 1483 Bridged
      Autodetect: Disable
      Virtual Circuit ID: 0 VPI 34 VCI
      Multiplexing: LLC
      DSL Modulation: Auto
      IP Settings: Obtain IP Address Automatically (DHCP)
      Modem IP	
      Local IP Address: 192.168.1.1
      Subnet Mask: 255.255.0.0
      Network Address Server Settings (DHCP) Local DHCP Server: Enabled
    Advanced Routing
      NAT: Enable
      Operation mode: Gateway
  Applications & Gaming
    Port Range Forwarding
      VoIP 1: 5060 - 5060 UDP : 192.168.1.64  Enable
      VoIP 2: 16384 - 32767 UDP : 192.168.1.64  Enable
  Status:
    Software Version: 	1.19.02
    ADSL Version: 	7.2.3.0
    Boot Code Version: 	0.01
    MAC Address: 	XX-XX-XX-XX-XX-XX
    System Uptime: 	00:04:08:56
    DSL Status: 	UP
    DSL Modulation Mode: 	Auto
    DSL Path Mode: 	INTERLEAVED
    Downstream Rate: 	15475 Kbps
    Upstream Rate: 	1114 Kbps
    Downstream Margin: 	3 db
    Upstream Margin: 	8 db
    Downstream Line Attenuation: 	28
    Upstream Line Attenuation: 	23
    Downstream Transmit Power: 	22
    Upstream Transmit Power: 	12
    LOS Errors: 	0
    PVC Status: 	UP
    Encapsulation: 	RFC 1483 Bridged
    Multiplexing: 	LLC
    Autodetect: 	Disable
    VPI: 	0
    VCI: 	34
    PPP Login: 	N/A
    Internet IP Address: 	212.182.XX.XX
    Internet Netmask: 	255.255.255.0
    Internet Gateway: 	212.182.XXX.XXX
PAP2
  Line 1
    Line Enable: yes
    SIP Port: 5060
    Proxy: tel.telefoniedienst.nl
    Register: Yes
    Make Call Without Reg: no
    Register Expires: 6000
    Ans Call Without Reg: no
    Display Name: <telefoonnummer>
    User ID: <telefoonnummer>
    Password: **********
    Use Auth ID: no
    Preferred Codec: G729a
  System
    HostName: <een mooie naam>
    DHCP: no
    Static IP: 192.168.1.64
  Info
    DHCP: Disabled
    Current IP: 192.168.1.64
    Host Name: <de mooie naam>
    Domain:
    Current Netmask: 255.255.255.0
    Current Gateway: 192.168.1.1
    Primary DNS: 192.168.1.1
    Secondary DNS:
    Product Name: PAP2T
    Serial Number: FL00H1XXXXXX
    Software Version: 3.1.15(LS)
    Hardware Version: 0.3.5
    MAC Address: 001D7EXXXXXX
    Client Certificate: Installed
    Customization: Open
    Current Time: 1/14/2009 12:09:14
    Elapsed Time: 04:08:11
    Broadcast Pkts Sent: 0
    Broadcast Bytes Sent: 0
    Broadcast Pkts Recv: 84
    Broadcast Bytes Recv: 6870
    Broadcast Pkts Dropped: 0
    Broadcast Bytes Dropped: 0
    RTP Packets Sent: 3301
    RTP Bytes Sent: 792240
    RTP Packets Recv: 4439
    RTP Bytes Recv: 710240
    SIP Messages Sent: 25
    SIP Bytes Sent: 18451
    SIP Messages Recv: 30
    SIP Bytes Recv: 15494
    External IP:
    Display Name: <telefoonnummer>
    User ID: <telefoonnummer>
    Hook State: On
    Registration State: Online
    Last Registration At: 1/14/2009 11:19:28
    Next Registration In: 2965 s
    Message Waiting: No
    Call Back Active: No
    Last Called Number: XXXXXXX
    Last Caller Number: XXXXXXX
    Mapped SIP Port:
    Call 1 State: Idle
    Call 2 State: Idle
    Call 1 Tone: None
    Call 2 Tone: None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
hakuin schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:36:
[...]

Ik zou ze een aangetekende brief sturen met de klacht en een termijn van twee weken om het oplossen. Als ze de klachten nog niet hebben opgelost, eis je ontbinding van het contract per direct. Dat is wettelijk zo geregeld (als je even googlet, kan je vast een voorbeeldbrief vinden).
Dat is wettelijk zo geregeld, maar in praktijk werkt dat zo niet.
Als je ze een aangetekende brief stuurt reageren ze niet. Ze reageren pas nadat je 50 euro hebt betaald aan de geschillencommissie. Tenminste, in mijn geval.
Daarna kunnen ze opeens wel brieven sturen en bellen en zo. Mijn probleem is inmiddels opgelost door opzegging van mijn telefoniegedeelte. Ik heb zelfs het maandabonnement van mijn telefonie terug gekregen tot een jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:45:
Ja, ik. Zie post hierboven. Mijn contact is per direct beeindigd. (Alleen het telefoniegedeelte)
Daarna heb ik een "pack" genomen bij XS4ALL en alleen mijn telefoniegedeelte daar onder gebracht.
Het kost met 5 euro per maand meer, maar ik heb nog geen uitval gehad. En ik blijf het ZYXEL modem van Telfort gebruiken, dus daar ligt het niet aan. Het ligt puur en alleen aan de telefoniedienst van Telfort.

[ Voor 23% gewijzigd door basduijn op 15-01-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb gister uiteindelijk mn oude Copperjet 1616-2p modem geistalleerd ,met er achter een Siemens SX762 Wlan Modem/router (jammer genoeg voor ISDN anders had ik de Copperjet weggelaten).

Sinds dien heb ik dus geen CONNECTION LOST meer gehad tijdens het gamen.
Telefoneren gaat nu ook zonder probleem.

Het lag dus bij mij echt aan de Zyxel modem. Vanmiddag maar eens naar Telfort bellen of ze daar iets aan kunnen doen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Even een vraag. Voor een installatie bij iemand thuis ben ik bezig om telefonie aan de praat te krijgen. Ik gebruik nu een D-Link 2740B modemrouter. Is het mogelijk hier een Gigaset 301D (klik) achter te hangen voor telefonie aan de RJ45 poort en deze in te stellen met de gegevens van Telfort SIP? Of moet je eerst nog poorten forwarden oid? Kan het nergens terugvinden op de Telfort servicesite.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
SgtStrider schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:26:
Even een vraag. Voor een installatie bij iemand thuis ben ik bezig om telefonie aan de praat te krijgen. Ik gebruik nu een D-Link 2740B modemrouter. Is het mogelijk hier een Gigaset 301D (klik) achter te hangen voor telefonie aan de RJ45 poort en deze in te stellen met de gegevens van Telfort SIP? Of moet je eerst nog poorten forwarden oid? Kan het nergens terugvinden op de Telfort servicesite.
Beetje jammer dat het 2 routers zijn, maar je hebt verschillende opties:
- D-Link in bridge zetten indien mogelijk
- D-Link als modem router en router functie op 301D uitschakelen indien mogelijk

Eerste optie is het makkelijkst v.w.b. poorten(de gigaset wordt dan je router, de rest van je netwerk verbind dan via de gigaset)
Voor de tweede optie kan het zijn dat je moet forwarden(zeker als de D-Link ook SIP doet kan het zijn dat het moeilijker wordt)

Sla voor de opties de handleidingen er verder op na.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Beste tweakers,

ik heb een vraagje i.v.m. Telfort internet 20MB (alleen internet). Heb na 7 weken moeten wachten eindelijk mijn modem (doe-het-zelf pakket) ontvangen. Een dag later een brief met gebruiker gegevens, en er staat dat in de week van 27 januari 2009 de abonnement wordt geactiveerd.

Ik heb nu de modem al aangesloten op de telefoonlijn, de power en ethernet lichten branden wel, de rest niet, is dit normaal??? (heb hier totaal geen verstand van). En is het dan ook normaal dat ik niet via de ip-adres (1.254.254....) in de modem kan komen??

Ik hoef toch niet te wachten op 27 januari om in de menu van de modem te komen???

Ik hoop dat iemand hierover mijn kan inlichten...alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
SC4RF4C3 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:07:

Ik hoef toch niet te wachten op 27 januari om in de menu van de modem te komen???
Nee, uiteraard niet. Dat staat er helemaal los van. Het ip-adres is standaard 192.168.1.254. Als het afwijkt kun je even kijken wat je standaard gateway is (start > uitvoeren > CMD > ipconfig) en dat adres proberen te openen in je browser.

Verder geen andere apparatuur (router etc.) aangesloten?

Over die verlichting, dat klopt ook. Internet gaat pas branden als het signaal (DSL) geleverd is. Telefonie uiteraard ook. Als er geen lijn binnenkomt kan alles wat daarvan afhankelijk is niet werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Chillosophy op 15-01-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Laatst online: 22-12-2024
Chillosophy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:14:
[...]

Nee, uiteraard niet. Dat staat er helemaal los van. Het ip-adres is standaard 192.168.1.254. Als het afwijkt kun je even kijken wat je standaard gateway is (start > uitvoeren > CMD > ipconfig) en dat adres proberen te openen in je browser.

Verder geen andere apparatuur (router etc.) aangesloten?

Over die verlichting, dat klopt ook. Internet gaat pas branden als het signaal (DSL) geleverd is. Telefonie uiteraard ook. Als er geen lijn binnenkomt kan alles wat daarvan afhankelijk is niet werken.
je hebt helemaal gelijk, dan is de ip-adres wat op de handleiding staat pas te gebruiken nadat ik een dsl signaal krijg..? zoals je hebt gezegt kom ik via 192.168.1.254 wel in de modem..

Ik heb nog 1 vraag, ik weet namelijk niet zeker of ik de telefoonlijn goed heb aangesloten, ik heb geen kpn lijn..Uit de telefoonlijn komen heel veel kabels (2x rood, 2x blauw, zwart, wit, grijs enz), nu heb ik volgens de handleiding begrepen dat ik een rode en blauwe kabel moet verbinden met de rode en groene in de kastje wat in de doe-het-zelf pakket zit. Hierna heb ik met een telefoonlijn kabel doorverbonden met de modem..

Ik zal denk ik gewoon moeten wachten op 27 januari, dan merk ik het vanzelf.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
Mijn modem traint in op 17800. Ik haal qua download 1,4 Mbyte/s. Als ik QoS uitzet dan is het 1,8Mbyte/s.

Ik heb QoS ingesteld voor storingsvrij bellen met mijn Dect telefoon die ook VOIPt. Ook als ik niet bel is de downloadsnelheid even veel lager.
De CPU-use is dan 100% en ik kom meestal de webinterface niet eens fatsoenlijk in dan.

Iemand tips?

In vorige topics en google lukt het me niet iets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
Een dect die voipt? Je bedoelt dat ie via een netwerkkabel op je zyxel is aangesloten en zelf verbinding maakt met een sip-provider?
En als je de dect niet aansluit doet ie het dan wel gewoon en is tie dan wel goed benaderbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag na lang wikken en wegen toch ook maar telfort aangevraagd. In het ouderlijk huis ligt inmiddels 1 jaar telfort en op een aantal storingen na (voornamelijk VOIP gedeelte) zijn we nu tevreden.

In het studentenhuis hadden we echter XS4ALL, een aantal huisgenoten behoorde tot de catagorie "intensief downloaden" dus een normale lijn vonden ze niet genoeg. Toen gisteren de laatste van deze huisgenoten ging verhuizen kreeg ik de contracten. Een belletje naar de admnistratie van mijn huidige provider (XS4ALL) gaf uit dat we hier een zakenlijn à 55 Euro p/m voor 12Mb hebben.

Vandaag telfort aangevraagd en de bevestiging ontvangen. Nu maar afwachten totdat stap 4 komt en we kunnen opzeggen.

Momenteel is de setup alsvolgt (aangesloten door huisbaas, so don't blame me)

ISRA (begane grond) --> Modem (Zolder) --> vanuit modem gaan drie kabels, twee naar de bovenste kamer, 1 naar benedenkamer --> in beneden kamer staat een sitecom router vanwaar 1 kabel naar mijn kamer gaat, en de rest naar de andere. --> In mijn kamer staat mijn oude WRT54G te functioneren voor het draadloos.

Godzijdank hebben we nu een draadloos modem besteld, dus kunnen we dat ding boven knallen en de overige routers wegmikken/switch instellen. Want dit schiet niet bepaald op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Thombias op 26-10-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:23

ThaDude

Hang Loose

Ik heb een vraag, een kameraad van mij heeft eindelijk de overstap gemaakt om van Ziggo over te gaan naar Telfort..

Nu heeft die paar kleine probleempjes.. Hij heeft al tijden een klapperende lijn, hierdoor heeft Telfort al 4 x de lijn naar beneden toe gesteld. Nu staat zijn lijn zelfs nog maar op 4 Mbit ;( Echt super stabiel is het nog niet eens :(

Dit terwijl hij een 2 Km van de centrale afzit. Wat kunnen wij nu nog doen? Hieronder de waarden van het modem. Ow ja... Het modem is rechtstreeks op ISRA punt aangesloten met een 30cm lange kabel zonder vertakkingen.

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab cc cd dd dc dd dc dc cb a9 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 29 db
tone 32- 63: 00 23 44 55 56 66 67 77 77 77 77 88 88 88 88 88
tone 64- 95: 88 88 77 88 77 77 77 87 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 66 67 66
tone 128-159: 66 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 55
tone 160-191: 65 56 55 55 55 55 40 24 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 192-223: 55 55 55 55 55 54 44 55 55 55 44 44 44 44 44 44
tone 224-255: 44 44 44 44 42 13 44 44 44 44 44 44 24 44 44 53
tone 256-287: 04 44 44 44 44 44 44 44 41 34 44 44 44 24 44 54
tone 288-319: 44 44 44 14 44 44 22 44 44 43 44 43 44 44 33 30
tone 320-351: 13 32 32 22 20 02 12 02 22 12 11 12 11 11 21 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Bestaat er de mogelijkheid om de lijn door te laten meten door KPN oid? Er kan toch wat mis zijn met de wijkcentrale of de lijn naar huis?

Is er een mogelijkheid om onder het contract uit te komen?

[ Voor 2% gewijzigd door ThaDude op 16-01-2009 09:23 . Reden: xtra info :) ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 00:37:

ISRA (begane grond) --> Modem (Zolder) -->
Dat zou ik aanpassen voordat je Telfort krijgt ;) Modem op zolder met een 20Mbit abbo gaat niet echt lekker werken denk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Al ruim een jaar hebben we hier Telfort internet.
Ook al ruim een jaar traint het modem in op +- 18000 kbps, achter het modem zit nog een Asus W500G router die ook als 'huisserver' dient. Tot vorige week werkte dit allemaal prima en downloade ik met zo'n 1,7MB per seconde.
Sinds begin deze week ik de download terug gezakt naar +- 1,4MB per seconde. Dit terwijl er niets verandert is, ook de intrain waarde niet. Als ik mijzelf direct aan het modem aansluit dan download ik ook niet sneller. Erg vreemd, en ik zou niet weten waar het aan kan liggen of wat ik er aan kan doen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:53:
[...]

Dat zou ik aanpassen voordat je Telfort krijgt ;) Modem op zolder met een 20Mbit abbo gaat niet echt lekker werken denk..
Tja, helaas mag dat niet van de huisbaas :) Momenteel hebben we XS4ALL en daar halen we ook de snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:29:
[...]

Tja, helaas mag dat niet van de huisbaas :) Momenteel hebben we XS4ALL en daar halen we ook de snelheid :)
Beetje offopic, maar ben jij de ss2_gohan van FTD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
ThaDude schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:58:
Ik heb een vraag, een kameraad van mij heeft eindelijk de overstap gemaakt om van Ziggo over te gaan naar Telfort..

Nu heeft die paar kleine probleempjes.. Hij heeft al tijden een klapperende lijn, hierdoor heeft Telfort al 4 x de lijn naar beneden toe gesteld. Nu staat zijn lijn zelfs nog maar op 4 Mbit ;( Echt super stabiel is het nog niet eens :(

Dit terwijl hij een 2 Km van de centrale afzit. Wat kunnen wij nu nog doen? Hieronder de waarden van het modem. Ow ja... Het modem is rechtstreeks op ISRA punt aangesloten met een 30cm lange kabel zonder vertakkingen.

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab cc cd dd dc dd dc dc cb a9 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 29 db
tone 32- 63: 00 23 44 55 56 66 67 77 77 77 77 88 88 88 88 88
tone 64- 95: 88 88 77 88 77 77 77 87 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 66 67 66
tone 128-159: 66 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 55
tone 160-191: 65 56 55 55 55 55 40 24 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 192-223: 55 55 55 55 55 54 44 55 55 55 44 44 44 44 44 44
tone 224-255: 44 44 44 44 42 13 44 44 44 44 44 44 24 44 44 53
tone 256-287: 04 44 44 44 44 44 44 44 41 34 44 44 44 24 44 54
tone 288-319: 44 44 44 14 44 44 22 44 44 43 44 43 44 44 33 30
tone 320-351: 13 32 32 22 20 02 12 02 22 12 11 12 11 11 21 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Bestaat er de mogelijkheid om de lijn door te laten meten door KPN oid? Er kan toch wat mis zijn met de wijkcentrale of de lijn naar huis?

Is er een mogelijkheid om onder het contract uit te komen?
Paar kleine probleempjes ? Er kan altijd een meting aangevraagd worden dat is geen probleem.
Als de bekabeling thuis in orde is en eea is conform voorschrift aangesloten dan is eigenlijk nog de vraag op welke waarden zijn modem eerst heeft ingetraind.Enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Titusvh schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:35:
Mijn modem traint in op 17800. Ik haal qua download 1,4 Mbyte/s. Als ik QoS uitzet dan is het 1,8Mbyte/s.

Ik heb QoS ingesteld voor storingsvrij bellen met mijn Dect telefoon die ook VOIPt. Ook als ik niet bel is de downloadsnelheid even veel lager.
De CPU-use is dan 100% en ik kom meestal de webinterface niet eens fatsoenlijk in dan.

Iemand tips?

In vorige topics en google lukt het me niet iets te vinden.
Bij mijn weten werkt Qos niet en zou je hem dus gewoon uit kunnen zetten ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
EWK schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:55:
Al ruim een jaar hebben we hier Telfort internet.
Ook al ruim een jaar traint het modem in op +- 18000 kbps, achter het modem zit nog een Asus W500G router die ook als 'huisserver' dient. Tot vorige week werkte dit allemaal prima en downloade ik met zo'n 1,7MB per seconde.
Sinds begin deze week ik de download terug gezakt naar +- 1,4MB per seconde. Dit terwijl er niets verandert is, ook de intrain waarde niet. Als ik mijzelf direct aan het modem aansluit dan download ik ook niet sneller. Erg vreemd, en ik zou niet weten waar het aan kan liggen of wat ik er aan kan doen.
Persoonlijk krijg het idee dat het allemaal "vol" zit en dat je idd vanuit jou kant hier weinig aan kunt doen.
Zijn er fluctuatie's gedurende de dag of maakt dat neit uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:23

ThaDude

Hang Loose

Scandic2008 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:15:
[...]

Paar kleine probleempjes ? Er kan altijd een meting aangevraagd worden dat is geen probleem.
Als de bekabeling thuis in orde is en eea is conform voorschrift aangesloten dan is eigenlijk nog de vraag op welke waarden zijn modem eerst heeft ingetraind.Enig idee ?
Nou ja een groot probleem dan :+

Thuis is alles conform voorschrift aangesloten. Die waarden krijgen we zeker alleen nog terug door Telfort de lijn weer te laten omzetten naar max? Kunnen/willen ze dit uberhaupt?

Hier een reactie van mijn kameraad op je posting:
Ik heb de modem op zaterdag 29 november aangesloten volgens de instructies. Hij trainde dus in op de standaard waarden (wat dit is weet ik niet). Dat weekend heb ik wel stabiel kunnen downloaden met een snelheid van 1,2 mbyte p/s.

Vanaf dinsdag 2 december kreeg ik problemen. Doordat er op dat moment ook een landelijks storing was heb ik niet direct gebeld eerst de storing af gewacht. Op zaterdag 6 december was de storing opgelost maar mijn problemen niet. de 6e heb ik voor het eerst contact gezocht. Tijdens dit gesprek zijn we de standaard stappen doorgelopen en riep die medewerker van telfort dat het probleem niet bij mij lag maar bij Telfort / KPN.

Kan het zijn dat de Modem kapot is?

Nog meer info nodig?
Wat kunnen we nu het beste doen? Bij wie kunnen we de lijn laten doormeten?

[ Voor 0% gewijzigd door ThaDude op 16-01-2009 11:59 . Reden: ff netjes maken sorry ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Mijn ouders hebben een internet abonnement bij Telfort. Het is een 20mbit abo met telefoon. Ze hebben (helaas) geen KPN aansluiting meer.
Regelmatig worden zij gebeld, nemen de telefoon op, maar horen de persoon aan de andere kant niet. De verbinding wordt dan verbroken. Als dan even later weer gebeld wordt, is een gesprek wel mogelijk.
Soms klinken de gesprekken ook hol.
Wie weet een oplossing voor deze twee problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 09-09 22:52
SC4RF4C3 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:04:
[...]

Ik heb nog 1 vraag, ik weet namelijk niet zeker of ik de telefoonlijn goed heb aangesloten, ik heb geen kpn lijn..Uit de telefoonlijn komen heel veel kabels (2x rood, 2x blauw, zwart, wit, grijs enz), nu heb ik volgens de handleiding begrepen dat ik een rode en blauwe kabel moet verbinden met de rode en groene in de kastje wat in de doe-het-zelf pakket zit. Hierna heb ik met een telefoonlijn kabel doorverbonden met de modem..

Ik zal denk ik gewoon moeten wachten op 27 januari, dan merk ik het vanzelf.. :S
israpunten kunnen een chaos zijn. Vaak is het zo dat als je meer kleuren hebt dan de standaard 4 (rood, blauw, oranje, wit), dat het israpunt doorgelust wordt naar één of meerdere aansluitpunten in je huis. Het kan echter wel zo zijn dat als je geen oranje+wit hebt dat dit niet je hoofdaansluiting is. Hoeft ook niet direct een probleem te zijn, als het elders maar goed is doorgelust.

Als alles goed vast zit (contact maakt) is het meestal wel in orde. Ik zou inderdaad voor de zekerheid wachten tot 27 januari, als er op dit moment helemaal geen signaal op de lijn zit (pstn/isdn) kun je ook niet meten of dit de goede bekabeling is. Dus even checken of beide rood+blauw goed aangesloten zitten, dan is het waarschijnlijk goed. Als het op de 27e niet werkt eerst Telfort bellen of alles technisch helemaal geleverd is, daarna verder kijken of je een andere hoofdaansluiting hebt. Eventueel, als je geen andere contactpunten gebruikt, alles loshalen en alleen de rode en blauwe aansluiten, kijken of je dan wel signaal krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
ThaDude schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:53:
[...]

Nou ja een groot probleem dan :+

Thuis is alles conform voorschrift aangesloten. Die waarden krijgen we zeker alleen nog terug door Telfort de lijn weer te laten omzetten naar max? Kunnen/willen ze dit uberhaupt?

Hier een reactie van mijn kameraad op je posting:

[...]

Wat kunnen we nu het beste doen? Bij wie kunnen we de lijn laten doormeten?
Als je op 2 km van de centrale zit zou je de volgende waarden verwachten:

23 - 29dB = 1700~2100 meter = ~19-15mbit praktijk default intrainwaarde kan 16~13mbit zijn
29 - 35dB = 2100~2500 meter = ~15-12mbit praktijk default intrainwaarde kan 13~9mbit zijn

Het feit dat je vriend aanzienlijk lager zit en het aansluiten conform instructie is lijkt een meting aan te vragen bij Telfort (uit te voeren door KPN) op zijn plaats.Wellicht is de lijn vanaf Isra naar centrale niet meer helemaal wat het moet zijn ?

Zie ook hier:

http://www.zyxelsupport.nl/a006.html#afentoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Ik wou telfort verhuizen

Oude situatie Telfort Internet + bellen.
Nieuwe situatie Telfort Internet + bellen in nieuwbouw huis.
Kreeg brief dat telefoonlijn reeds in gebruik.
Gebeld met KPN blijkt niet zo. Hij is helemaal vrij
Weer gebeld met Telfort, zij zeggen dat ze niet op koper daar kunnen leveren alleen op KPN nummer
Dus ik moet nu eerst KPN beldbudget weer eerst aanvragen en daarna kan ik pas telfort verhuizen ( we verhuizen over 2 weken al 5 weken van tevoren telfort aan gevraagd om te verhuizen) Wat kan ik nu doen? Moet ik doen wat Telfort zegt of zijn er geen andere manieren? Want ik vind dit wel erg omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Crest schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:17:
Mijn ouders hebben een internet abonnement bij Telfort. Het is een 20mbit abo met telefoon. Ze hebben (helaas) geen KPN aansluiting meer.
Regelmatig worden zij gebeld, nemen de telefoon op, maar horen de persoon aan de andere kant niet. De verbinding wordt dan verbroken. Als dan even later weer gebeld wordt, is een gesprek wel mogelijk.
Soms klinken de gesprekken ook hol.
Wie weet een oplossing voor deze twee problemen?
Welk telefoontoestel hebben ze en zijn er dezelfde problemen als ze mobiel gebeld worden ?

(wat voor snluiting hadden ze hiervoor of hadden ze alleen telefonie zonder internet ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

hoe zou het kunnen dat ik het ene moment een snelheid van pak hem beet 800 KB/sec haal, en hij later terug zakt naar 95? Ik download veel via Eweka, en de snelheid hapert, vooral richting en in het weekend, enorm..

Is er iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kan iemand bevestigen of Telfort poort 563 knijpt?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Laatst online: 12-09 15:23
Volgens mij niet, bij mij staat DU-meter bijna altijd op 1,3 MB/sec tijdens het downloaden van Eweka (ssl).
EWK schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:46:
Kan iemand bevestigen of Telfort poort 563 knijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

woest85 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:36:
@ seninha

Heb een soortgelijk probleem gehad met mijn Zyxel modem/router, conclusie na een dag bellen en testen met de heldesk van Telfort was dat het modem/router kapot was, nieuwe opgestuurd gekregen, deze werkt tot op heden al zo'n 4 maanden goed.

Heb ook ongeveer de intrainwaarden die jij hebt. Als ik jou was zou ik eens bellen naar de helpdesk en vragen of ze een vervangend modem willen sturen. Zo gauw je deze binnen hebt moet je huidige modem terugsturen.
Vandaag de Zyxel weer aangesloten en Telfort gebeld.Probleem voorgelegd (connection lost tijdens gamen, wegvallend telefoon gesprekken)

Gister ook al gebeld maar omdat ik een ander modem aangesloten had (waarmee problemen opgelost waren) konden ze niets voor me doen.Wel kreeg ik te horen dat ik een zware gebruiker was en dat daarom misschien telefoon uitviel 8)7

Maar terugkomend op gesprek van vandaag.De jongen die ik aan de lijn had zei dat hij zag dat de signaal niet constant was.
na overleg met z'n collega en andere afdeling is er besloten een nieuwe modem op te sturen :)

Was erg blij met die info. Kon ook niet anders , als ik met mn oude Copperjet wel normaal kan gamen en telefoneren.Dan MOET het wel aan de Zyxel modem liggen.

Nu nog maar even doorgaan met de Copperjet (en Siemens er achter als router) tot nieuwe modem er is.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Scandic2008 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:09:
[...]

Welk telefoontoestel hebben ze en zijn er dezelfde problemen als ze mobiel gebeld worden ?

(wat voor snluiting hadden ze hiervoor of hadden ze alleen telefonie zonder internet ?)
Hiervoor hadden ze gewoon KPN en internet via de kabel. Ze hadden een vaste telefoon. Die vaste telefoon deed het niet op de ADSL. Ze hebben nu een triple Panasonic DECT setje. Die doet het wel.
Het probleem is ook wanneer mobiel gebeld wordt. Dat kun je zien, omdat de nummerweergave dat aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Crest schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:11:
[...]

Hiervoor hadden ze gewoon KPN en internet via de kabel. Ze hadden een vaste telefoon. Die vaste telefoon deed het niet op de ADSL. Ze hebben nu een triple Panasonic DECT setje. Die doet het wel.
Het probleem is ook wanneer mobiel gebeld wordt. Dat kun je zien, omdat de nummerweergave dat aangeeft.
Laat ze anders eens testen met een ander dect-setje of even bij kpn een telefoon kopen en na een dag testen weer retour brengen.Als dat geen verbetering geeft dan zou ik toch vragen om ondersteuning door KPN omdat dit soort zaken niet eenvoudig op te lossen is.

(er vanuit gaande dat alles goed is aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
greatgonzo schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:11:
hoe zou het kunnen dat ik het ene moment een snelheid van pak hem beet 800 KB/sec haal, en hij later terug zakt naar 95? Ik download veel via Eweka, en de snelheid hapert, vooral richting en in het weekend, enorm..

Is er iets aan te doen?
Heb nooit last gehad van wisselende snelheden, maar vandaag dus wel. Meestal heb ik een strakke 1,8MB/s, nu schommelt het rond de 0,5MB/s! Ook hier Eweka trouwens. Heb net even een ftp download gedaan vanaf ftp.tiscali.nl, topsnelheid:
ftp> get 100megabyte.bin
200 PORT command successful
150 Opening ASCII mode data connection for 100megabyte.bin (104857600 bytes)
226 Transfer complete.
ftp: 105266201 bytes received in 55,36Seconds 1901,35Kbytes/sec.

Heb zojuist ook even getest met Powernews en daar is de snelheid ok. Het lijkt er dus op dat óf Telfort usenet verkeer richting Eweka knijpt (lijkt me sterk), óf Eweka heeft problemen (lijkt me aannemelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook precies hetzelfde als Hakkie, lijkt mij dat dit inderdaad aan Eweka ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Laatst online: 07-09 11:52
Ook hier dezelfde problemen. Eerste keer in jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Laatst online: 12-09 13:07

arnova

weet veel, maar niet alles

Volgens mij zit er een probleem bij Telfort en niet bij Eweka. Ik zie hier gigantisch veel pakket los waardoor oa. het streamen van films en downloads voor geen meter werken. Een mtr (linux) geeft dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
                                Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. speedtouch.lan                    0.0%     7   51.1  55.9  15.3  99.3  29.2
 2. xxxxxxxxxxx.ip.telfort.nl       0.0%     7   22.5  23.9  22.5  27.7   1.8
 3. vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net. 42.9%     7   25.8  26.1  25.6  26.9   0.6
 4. vlan507.bcsw1.asd-tc2.net.tiscal  0.0%     7   28.3  27.5  25.5  31.9   2.3
 5. core1.ams.net.google.com          0.0%     6   23.6  25.4  23.6  31.9   3.2
 6. 209.85.248.88                     0.0%     6   27.4  26.7  26.0  27.7   0.7
    209.85.248.93
 7. 64.233.175.246                   16.7%     6   28.8  29.1  28.4  29.8   0.5
    72.14.233.114
 8. 72.14.233.77                      0.0%     6   29.5  29.7  27.3  35.7   3.1
    216.239.46.51
    209.85.255.23
    72.14.233.79

Een vriend van heeft hetzelfde. En dit probleem heb ik een tijd geleden ook al eens gehad met Telfort. Verder niemand wat gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook problemen. Streamen op uitzendinggemist.nl gaat erg moeizaam en downloaden via Eweka gaat met 200 kb/s. Doe ik een speedtest dan haal ik wel de volle snelheid. Ik denk dan ook dat Arnova gelijk heeft betreffende packet-loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17
Streamen gaat moeizaam, Speedtests gaan heel traag en 100mb files van internet ook. Eweka is ook heel traag. Bij ons dus alles eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
Op dit moment via Eweka (ssl) 135 KB/s, via XLned 1,2 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom vandaag niet boven de 300 KB/s met Eweka. Als ik bij Microsoft vandaan download haal ik de 1500 KB/s. Het ligt echter niet aan Eweka lijkt het want een vriend van mij die op dezelfde server zit haalt wel de volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Hier ook alles traag en de telefoon werkt ook weer eens klote, het is dat ze zo goedkoop zijn. :P

Problemen zijn hier trouwens afgelopen dinsdag al begonnen, wie gaat er bellen................... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Hiero ook alles traag.

wel met speedtest een lekkere snelheid, geeft 13 Mbit aan (is normaal).

Alleen downloaden via newsgroepen (usenetserver) gaat super traag, maar +/- 160 Kb/s i.p.v. 1.6 Mb/s normaal.

Moet wel effe melden, dit is de eerste keer, normaal nooit problemen!

[ Voor 14% gewijzigd door stimpyrulez op 16-01-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
jwjol schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:54:
Op dit moment via Eweka (ssl) 135 KB/s, via XLned 1,2 MB/s.
Tja, weer terug naar Eweka en de snelheid zakt weer naar 120 KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:12
Ik download op dit moment een 100mB testfile met +/- 50kB/s ..... :/

oh soms zomaar 100 kB/s maar dat is maar voor 3 seconde ofzo :/

kpn netwerk

[ Voor 44% gewijzigd door Dennis-L op 16-01-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:36
Geen problemen met telfort snelheden hier in ieder geval (tiscali netwerk).

Vraagje, ik train ongeveer in op 187xx tot 195xx kbps.. dat hier variatie in zit snap ik, maar best wel veel zo? Ik had verwacht dat het altijd redelijk 'strak' zou zijn. Ps: ja luxe probleem, maar wil toch ff graag weten ;)

En met een attenuation van 9dB zou ik full moeten in kunnen trainen.. dit zou dan liggen aan de verbidingslengte (1,5m) tussen ISRA en modem?

[ Voor 7% gewijzigd door DutX op 16-01-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:44
hier ook zeer moiezaam streaming van uitzendingemist.nl, streaming van SBS gaat wel zonder problemem overigens. En ik maar denken dat alleen mensen die op het oude Tiscali netwerk zijn aangesloten er last van hebben :O ook downloade gaat hier soms maar met 80kbs/ ondanks dat de snelheid anders 166kb/s is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Scandic2008 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:44:
[...]

Laat ze anders eens testen met een ander dect-setje of even bij kpn een telefoon kopen en na een dag testen weer retour brengen.Als dat geen verbetering geeft dan zou ik toch vragen om ondersteuning door KPN omdat dit soort zaken niet eenvoudig op te lossen is.

(er vanuit gaande dat alles goed is aangesloten)
Wat moet KPN daar mee? Telfort bedoel je? ;)
Soms niet kunnen bellen kan heel goed liggen aan poorten die niet geopend (kunnen) worden, of volgelopen NAT-tabellen enz....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Loekie schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:28:
[...]

Wat moet KPN daar mee? Telfort bedoel je? ;)
Soms niet kunnen bellen kan heel goed liggen aan poorten die niet geopend (kunnen) worden, of volgelopen NAT-tabellen enz....
Natuurlijk is de ingang Telfort maar voor dit soort zaken gaan die ook gewoon naar KPN en halen daar de info.Mocht het nodig zijn om een monteur te sturen dan is het ook een KPN monteur.Uit ervaring weet ik dat dit complexe problemen kunnen zijn die op afstand moeilijk oplosbaar zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:46:

[...]

Beetje offopic, maar ben jij de ss2_gohan van FTD?
offtopic:
Veel gehoorde vraag, maar neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Scandic2008 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:27:
[...]

Natuurlijk is de ingang Telfort maar voor dit soort zaken gaan die ook gewoon naar KPN en halen daar de info.Mocht het nodig zijn om een monteur te sturen dan is het ook een KPN monteur.Uit ervaring weet ik dat dit complexe problemen kunnen zijn die op afstand moeilijk oplosbaar zijn. :)
Ach als het om toestel gaat is de leverancier van je toestel aan te spreken, als het om telefonieaanbieder gaat je telefonieaanbieder. Als ik zijn klacht zo lees gaat het om de audiokwaliteit van de verbinding en het af en toe niet tot stand kunnen brengen van de verbinding, in dat geval is telfort degene die je aanspreekt. Zeker als je internet wel goed en stabiel werkt(het enige waar KPN invloed op kan hebben als aansluiting niet via tiscali netwerk verloopt).

Goed ik kan verder niets inzien, maar ik verwacht bij dat soort problemen dat ofwel het modem met SIP-codec/provider oorzaak is, of de elektrische eigenschappen van het toestel(tip om met ander toestel te testen blijft dan valide)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik heb een zeer apart probleem met Telfort bellen:

- ik gebruik een Speedtouch 780WL modem, welke altijd probleemloos heeft gewerkt
- ik had een SpeedLinq 20/1 + bellen abonnement en ben een aantal maanden geleden overgezet op Telfort 20/1 + bellen

Het volgende gebeurt:

- Als ik gebeld wordt door kennissen die een paar huizen verderop in de straat wonen en die ook een Telfort 20/1 + bellen abonnement hebben hoor ik hen wel, maar zij mij niet.
- Als ik vervolgens de verbinding verbreek reboot mijn Speedtouch spontaan
- Als ik deze zelfde personen bel, dan hoor ik geen signaal dat hun telefoon overgaat, terwijl dat wel het geval is. Als zij opnemen, hoor ik hen en horen zij mij. Als ik vervolgens de verbinding verbreek reboot mijn Speedtouch wederom spontaan
- Toen deze personen nog niet met Telfort belden (maar met KPN tot 3 weken terug) trad dit probleem niet op.
- Als ik naar andere personen bel die ook met Telfort bellen (maar verder weg wonen) treed dit probleem ook niet op.
- Het probleem treed ook niet op als ik met andere personen bel die via een andere provider bellen dan Telfort (KPN/Ziggo/UPC/Mobiele telefoon).

Daarnaast heb ik ook mezelf gebeld (lijn 1 -> lijn 2, dat kan met een Speedtouch 780) dan gaat het ook goed.

Ik kom er niet uit, heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
AtRi schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 00:24:
Een dect die voipt? Je bedoelt dat ie via een netwerkkabel op je zyxel is aangesloten en zelf verbinding maakt met een sip-provider?
En als je de dect niet aansluit doet ie het dan wel gewoon en is tie dan wel goed benaderbaar?
Yep. Zo'n Siemens C475IP geval.
Loskoppelen hardware maakt niks uit. Alleen als ik 'bandwidth management' zelf uitzet in de router haal ik de volledige snelheid.

Het lijkt erop dat de cpu die in de zyxel is dus te klein gedimensioneerd is voor de features die het modem biedt. Wel een suffe actie eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
@titusv: Wat ik van het budgetphoneforum weet is dat je "Nat Alg" moet uitschakelen als je een voip-apparaat aan je zyxel hangt en je de voip van de zyxel niet gebruikt (geloof ik). Waar in de modem je dat precies moet uitschakelen weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Scandic2008 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:18:
[...]

Bij mijn weten werkt Qos niet en zou je hem dus gewoon uit kunnen zetten ?!
Kan je dat alsjeblieft toelichten?
Bedoel je dat de Zyxel het aanbiedt maar het niet goed functioneert? Dus met een andere router wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SC4RF4C3 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:04:
[...]

je hebt helemaal gelijk, dan is de ip-adres wat op de handleiding staat pas te gebruiken nadat ik een dsl signaal krijg..? zoals je hebt gezegt kom ik via 192.168.1.254 wel in de modem..

Bij jouw isra is dit waarschijnlijk niet van toepassing. Als het goed is heb je 1 zwart/transparant en 1 grijs/transparant aderpaar. Daar wordt je lijn op geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Onlangs ben ik een heel weekend bezig geweest om een verbinding van buitenaf in te stellen op mijn Telfort-lijn. Het gaat om een simpele Airport Extreme waarvan de gekoppelde harde schijf gedeeld is via de WAN poort. In mijn Zyxel modem/router die met het Telfort pakket mee kwam heb ik netjes alle poorten geforward. Nu denk ik dat ik het probleem op het spoor ben want na een traceroute kreeg ik ontzettend veel time-outs aan de Telfort kant.
TraceRoute to 82.168.79.10 [82-168-79-10.ip.telfort.nl]

Hop (ms) (ms) (ms) IP Address Host name
1 7 13 6 72.249.0.65 -
2 7 8 9 209.249.122.73 209.249.122.73.available.above.net
3 6 8 20 77.67.68.129 ge-4-0-0.dal11.ip.tiscali.net
4 128 123 124 89.149.186.125 xe-0-0-0.ams20.ip.tiscali.net
5 Timed out 131 Timed out 77.67.64.2 kpn-eurorings-gw.ip.tiscali.net
6 139 133 128 195.241.4.185 195-241-4-185.ip.telfort.nl
7 Timed out Timed out Timed out -
8 Timed out Timed out Timed out -
9 Timed out Timed out Timed out -
10 Timed out Timed out Timed out -
Trace aborted.
Is dit de reden dat ik mijn Airport Extreme op mijn IP niet van buiten kan benaderen? Heeft Telfort hier schuld aan en zo ja? Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Hier sinds kort ook dat het downloaden van nieuwsgroepen of waarvandaan dan ook de downloadsnelheid ineens is teruggevallen van 1,7 of 1,8 MB per seconde naar 1,1 of 1,2 als ik geluk heb. Daarvoor nooit problemen gehad en ook niks veranderd. Modem traint nog steeds netjes in rond de 18Mbit, dus hier lijkt het ook niet aan te liggen. Vind het wel erg jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryonic90 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:41:
Hier sinds kort ook dat het downloaden van nieuwsgroepen of waarvandaan dan ook de downloadsnelheid ineens is teruggevallen van 1,7 of 1,8 MB per seconde naar 1,1 of 1,2 als ik geluk heb. Daarvoor nooit problemen gehad en ook niks veranderd. Modem traint nog steeds netjes in rond de 18Mbit, dus hier lijkt het ook niet aan te liggen. Vind het wel erg jammer :(
Reboot je modem eens, heeft voor mij het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33
meer mensen last van wegvallende internetverbindingen laatste half uur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Laatst online: 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Nergens last van.

Reboot ook je modem eens, dan zie je dat je p2p de oorzaak is. Telfort leverte een te brakke modem/router aan. Ik heb er ook een hele tijd mee open tobben.
Zelf heb ik dat ding al lang vervangen door een Linksys waar mee ik nooit problemen had en heb gehad. Scheelt echt een hoop frustratie.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33
Blonde Tux schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:32:
Nergens last van.

Reboot ook je modem eens, dan zie je dat je p2p de oorzaak is. Telfort leverte een te brakke modem/router aan. Ik heb er ook een hele tijd mee open tobben.
Ik heb mijn modem al lange tijd geleden vervangen door een Speedtouch 780, dus dat was het echt niet ;)
Paar minuten nadat ik gepost had was het probleem alweer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:12:
[...]
Reboot je modem eens, heeft voor mij het probleem opgelost.
Levert op dit moment precies hetzelfde resultaat helaas. Kom met speedtest.net ook niet verder dan 9 MBit. Terwijl dit voorheen boven de 16 zat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Josh schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:06:
Onlangs ben ik een heel weekend bezig geweest om een verbinding van buitenaf in te stellen op mijn Telfort-lijn. Het gaat om een simpele Airport Extreme waarvan de gekoppelde harde schijf gedeeld is via de WAN poort. In mijn Zyxel modem/router die met het Telfort pakket mee kwam heb ik netjes alle poorten geforward. Nu denk ik dat ik het probleem op het spoor ben want na een traceroute kreeg ik ontzettend veel time-outs aan de Telfort kant.

[...]

Is dit de reden dat ik mijn Airport Extreme op mijn IP niet van buiten kan benaderen? Heeft Telfort hier schuld aan en zo ja? Hoe los ik dit op?
Ik denk dat je ook in de firewall in je modem een rule zal moeten maken om er door heen te komen.
Ik herinner me dat ik remote access wilde instellen ien een Zyxel, dat kun je gewoon aanvinken maar toen moest er ook nog een firewall-rule gemaakt worden, dat heb ik al snel op gegeven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

cryonic90 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:16:
[...]

Levert op dit moment precies hetzelfde resultaat helaas. Kom met speedtest.net ook niet verder dan 9 MBit. Terwijl dit voorheen boven de 16 zat.....
Zelfde probleem... modem traint in op 20Mb, downloaden nu ook met niet meer dan 1.2MB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, mijn modem traint in op ongeveer 16000 kbit en ik download ook met 1.6 MB/s, zowel van de Telfort-site als andere sites. Ik zit op het Tiscali-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

AtRi schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:44:
[...]

Ik denk dat je ook in de firewall in je modem een rule zal moeten maken om er door heen te komen.
Ik herinner me dat ik remote access wilde instellen ien een Zyxel, dat kun je gewoon aanvinken maar toen moest er ook nog een firewall-rule gemaakt worden, dat heb ik al snel op gegeven. :?
Bedankt voor je reactie AtRi, daar heb ik ook nog aan zitten denken inderdaad en het was voor mij een reden om direct die firewall uit te zetten. Hij staat nu unchecked by 'Active' en WAN to LAN staat op 'Permit' maar ook dat mag niet baten. Iemand anders nog een idee? Kan het zijn dat Telfort zelf dit soort traffic blokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort blokkeerd geen traffic. Welke poort probeer je te bereiken?

Ik kan overigens wel een traceroute doen naar mijn ip vanaf buiten het telfort netwerk. Ik zit zelf op het tiscali / bbxl netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:50:
[...]

Ja, ik. Zie post hierboven. Mijn contact is per direct beeindigd. (Alleen het telefoniegedeelte)
Daarna heb ik een "pack" genomen bij XS4ALL en alleen mijn telefoniegedeelte daar onder gebracht.
Het kost met 5 euro per maand meer, maar ik heb nog geen uitval gehad. En ik blijf het ZYXEL modem van Telfort gebruiken, dus daar ligt het niet aan. Het ligt puur en alleen aan de telefoniedienst van Telfort.
Dank je, ik kon ook telefonisch geregeld krijgen alleen het telefonie gedeelte op te zeggen, maar ik wil er gewoon compleet van af. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Titusvh schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:14:
[...]

Kan je dat alsjeblieft toelichten?
Bedoel je dat de Zyxel het aanbiedt maar het niet goed functioneert? Dus met een andere router wel?
Bij mijn weten werkt dat idd niet op de Zyxel.Er zijn weinig routers waar het echt op werkt maar je zou kunnen informeren naar de FritzBox of Draytek of anders even op het forum zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:18:
Vreemd, mijn modem traint in op ongeveer 16000 kbit en ik download ook met 1.6 MB/s, zowel van de Telfort-site als andere sites. Ik zit op het Tiscali-netwerk.
Net nog weer even getest en nu lijkt het allemaal weer goed te zijn... Ik weet niet wat er aan de hand was, maar ik heb niks veranderd in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 17:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat is de beste oplossing bij incidentele telefoonproblemen (oa. alleen horen, telefoon gaat éénmaal over, wegvallend geluid):

- andere instelling Zyxell
- Zyxell eruit en ander "modem"
- Telfort telefonie eruit -> KPN telefonie

Heb begrepen dat bv. bij intensief internet-verkeer de Zyxell niet goed in staat is bandbreedte vast te houden voor telefonie; resultaat hakkelende en wegvallende telefoon. Ook vollopen NAT tabel wordt als mogelijk probleem gemeldt. Internet is verder ok.
(Overigens wordt mijn Zyxell elke ochtend vanuit een server gereset via crontab)

[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 19-01-2009 11:18 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:39

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik hier vandaag echt een slechte connectie, vooral DNS is dramatisch. Meer mensen hier last van (Nieuwegein trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:55:
Telfort blokkeerd geen traffic. Welke poort probeer je te bereiken?

Ik kan overigens wel een traceroute doen naar mijn ip vanaf buiten het telfort netwerk. Ik zit zelf op het tiscali / bbxl netwerk.
Ik probeer een apple server te bereiken (AFP) welke als het goed is over poort 548 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Josh schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:06:

[...]

Je moet op twee plaatsen een instelling wijzigen om toegang van buitenaf toe te staan naar een computer in je netwerk: Firewall en NAT. Kijk maar even naar onderstaande screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.weidema.eu/images/nat_telfort%20%5B320x200%5D.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.weidema.eu/images/firewall_telfort%20%5B320x200%5D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij had de firewall uitstaan ;)

Probeer eens met een tool als nmap te kijken welke poorten er open staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Zenix schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:37:
Ik wou telfort verhuizen

Oude situatie Telfort Internet + bellen.
Nieuwe situatie Telfort Internet + bellen in nieuwbouw huis.
Kreeg brief dat telefoonlijn reeds in gebruik.
Gebeld met KPN blijkt niet zo. Hij is helemaal vrij
Weer gebeld met Telfort, zij zeggen dat ze niet op koper daar kunnen leveren alleen op KPN nummer
Dus ik moet nu eerst KPN beldbudget weer eerst aanvragen en daarna kan ik pas telfort verhuizen ( we verhuizen over 2 weken al 5 weken van tevoren telfort aan gevraagd om te verhuizen) Wat kan ik nu doen? Moet ik doen wat Telfort zegt of zijn er geen andere manieren? Want ik vind dit wel erg omslachtig.
Nou het is maandag dus ik heb weer actie ondernomen

Ik heb contact gehad met de verhuurder, die zegt er zijn 2 ISRA punten aangesloten in de meterkast door de KPN. En ook heeft KPN al vast een kastje neergezet voor glasvezel in de toekomst. Zoals ik al eerder heb laten weten ziet KPN geen probleem om Telfort over te laten zetten. Zij zeggen dat de lijn vrij is en dat het gewoon kan. Ik heb ook gebeld met KPN over het telefoonabonnement en zei zeiden dat het niet nodig was. Ik heb geen idee wat ik nu moet doen of hoe en wie ik moet geloven. Ook de Telfort helpdesk kreeg ik geen duidelijkheid. Ik wordt van kastje naar de buur gezonden...

Heb nog weer contact gehad met KPN, die zeiden dat ze me niet konden helpen en dat ik bij telfort moet zijn. Maar aan die helpdesk bij telfort heb ik niks aan. :'( Wordt er moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Zenix schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:31:
[...]

Nou het is maandag dus ik heb weer actie ondernomen

Ik heb contact gehad met de verhuurder, die zegt er zijn 2 ISRA punten aangesloten in de meterkast door de KPN. En ook heeft KPN al vast een kastje neergezet voor glasvezel in de toekomst. Zoals ik al eerder heb laten weten ziet KPN geen probleem om Telfort over te laten zetten. Zij zeggen dat de lijn vrij is en dat het gewoon kan. Ik heb ook gebeld met KPN over het telefoonabonnement en zei zeiden dat het niet nodig was. Ik heb geen idee wat ik nu moet doen of hoe en wie ik moet geloven. Ook de Telfort helpdesk kreeg ik geen duidelijkheid. Ik wordt van kastje naar de buur gezonden...

Heb nog weer contact gehad met KPN, die zeiden dat ze me niet konden helpen en dat ik bij telfort moet zijn. Maar aan die helpdesk bij telfort heb ik niks aan. :'( Wordt er moedeloos van.
Ga je toch naar een andere provider. Zou er niet zo moeilijk over doen. Er is aanbod genoeg deze dagen.
Glasvezelkastje is dus nog niet aangesloten op een glasnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen!

Ik heb sinds kort ook een Telfort 20mbit abonnement. Nu vind ik mijn snelheden aan de lage kant, ik heb al veel gelezen op verschillende fora over andere problemen met snelheden.

De modem traint tussen de 5 en 6 mbit.

Noise margin upstream: 8 db
Output power downstream: 19db
Attenuation upstream: 40db
Noise margin downstream: 7db
Output power upstream: 12db
Attenuation downstream: 27db

Kijkend naar de attenuation downstream zou ik zeggen dat de snelheid boven de 10mbit uit zou moeten komen. Wat ik echter wel raar vind is dat de attenuation UPstream erg hoog is (40db). Ik heb namelijk ergens gelezen dat de UP lager moet zijn dan de DOWN en bij alle voorbeelden van geposte waardes zie je dat ook altijd.

Dus mijn vraag, hoe kan de attenuation UPstream zo hoog zijn, en kan dat de oorzaak zijn van mijn lage down/up snelheden?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Thombias schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:35:
[...]

Ga je toch naar een andere provider. Zou er niet zo moeilijk over doen. Er is aanbod genoeg deze dagen.
Glasvezelkastje is dus nog niet aangesloten op een glasnet?
Dat ga ik ook doen, maar was erg tevreden over telfort tot nu toe. Telfort zegt nu dat ze mijn aansluiting niet kunnen vinden omdat KPN adminstratie niet op oorde heeft. Nu wordt het maar UPC voor jaartje totdat heel glasvezel netwerk er ligt, want ik zit ook 3km van centrale af. Ons huis is al klaar voor glasvezel maar het moet nog verder aangelegd worden. En dat neem ik dan ook, als het goed is duurd het ongeveer jaar. Dus dan hoef ik niet dubbel te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Niet online
Blug, nog niet eens een bit binnen via Telfort en ik ben er alweer klaar mee. De situatie: Abel Telecom failliet, Telfort zou zorgen voor een naadloze overstap. Let op, naadloos! Na deze melding gekregen te hebben meteen contact opgenomen met Telfort dat de naadloze overname akkoord is en dat ze kunnen incasseren.

Nu ineens weer een storingspagina met de mededeling dat er volgende week afgesloten wordt! WTF?!?! 8)7 Blijkt dat Telfort de 'nieuwe' aanvraag niet werkend op kan leveren omdat de lijn in gebruik is! Like duh, daar zat dus Abel Telecom op die ze over moesten nemen!!! Helpdesk gebeld, 'ja, moet u maar een nieuwe aanvraag doen'. WTF?!?! 8)7 Is dat de vorm van 'naadloos' overstappen van Telfort?? Wat een kutservice, excusez le mot.

Ik ben diep ontroerd door zoveel ontoegankelijkheid, service en technisch vernuft :'(

Iemand nog tips voor een interessante aanbieding voor een internetverbinding voor non-line sharing in Ede?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:16:
Hallo iedereen!

Ik heb sinds kort ook een Telfort 20mbit abonnement. Nu vind ik mijn snelheden aan de lage kant, ik heb al veel gelezen op verschillende fora over andere problemen met snelheden.

De modem traint tussen de 5 en 6 mbit.

Noise margin upstream: 8 db
Output power downstream: 19db
Attenuation upstream: 40db
Noise margin downstream: 7db
Output power upstream: 12db
Attenuation downstream: 27db

Kijkend naar de attenuation downstream zou ik zeggen dat de snelheid boven de 10mbit uit zou moeten komen. Wat ik echter wel raar vind is dat de attenuation UPstream erg hoog is (40db). Ik heb namelijk ergens gelezen dat de UP lager moet zijn dan de DOWN en bij alle voorbeelden van geposte waardes zie je dat ook altijd.

Dus mijn vraag, hoe kan de attenuation UPstream zo hoog zijn, en kan dat de oorzaak zijn van mijn lage down/up snelheden?

Alvast bedankt!!
Dat verschil in Attenuation laat zien dat er bekabelingsproblemen zijn. Kan erg goed aan jou liggen en misschien aan het stuk naar je huis dat van de KPN is. Je zou ook eens kunnen kijken of het modem wel het enigste apparaat is waar een kabel naartoe loopt vanaf de ISRA. Er word erg vaak een fout gemaakt dat de bekabeling die vroeger naar de slaapkamer liep gewoon blijft zitten en het modem parallel op die verbinding wordt gezet. Dus kijk even of er vanaf de isra maar 1 kabel richting het modem loopt en verder nergens anders naartoe. Ook al zit er niets aan. Wat betreft je snelheid kan het ook zijn dat je op een ADSL1 centrale/plaat zit en dus maar max 8mbit kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Weten jullie of het mogelijk is, de VoIP en het 'normale' internet verkeer te splitsen? Ik wil dan de Zyxel alleen voor de VoIP gebruiken en een nieuwe (goede met wireless N) router voor het internet? Dat die router dus ook de NAT en IP's doet, dus dat het normale internet helemaal niets met de Zyxel te maken heeft?
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.