Internet+Bellen is zonder splitter, Internet naast vaste telefonie van de KPN is met splitter omdat het ADSL signaal gescheiden wordt van het telefoon signaaljozy schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:25:
Omdat je geen actieve telefoonlijn hebt is het niet nodig te splitten. Het signaal mag direkt in je modem treden . Ook al heb je telefonie via Telfort, want dat gaat gewoon over de internetlijn en wordt dus niet gehinderd of geholpen door een splitter. Ik heb het ook zo staan en ben ook over gestapt van Ziggo kabel. No worry
Ik heb toch echt meerdere berichten gelezen van mensen die er een Speedtouch aanhangen en daar duidelijke verbeteringen op gebied van klapperen/intrainen mee zien.spone schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:56:
[...]
Onzin. Ik moet zeggen dat dat zyxel modem een topding is en een van de betere modem/routers is die ik in de afgelopen jaren heb gezien wat stabiliteit en degelijkheid betreft. Zelfs flink torrentverkeer+telefonie krijgt het modem niet onderuit.
Echter, de vraag was of in mijn geval het niet 'te erg' is en een modem dat niet kan opvangen. Antwoord lijkt 'nee' te zijn
Ik heb rj11 stekkertjes op twee aders van een cat5 kabel gemaakt. En die verbind nu de splitter met het modem. Niet de slechtste kabel zou ik verwachten.bjck schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:23:
[...]
Dat ga je niet opvangen met een ander modem, dit is echt een beroerd stuk kabel. Er is niets mis volgens mij met die ZyXELs. Iedereen heeft zo een voorkeur of een ander modem dat ze soms 'fijner' vinden.
De demping upsteam (attenuation) is zelf hoger dan die van de downstream. Dat geeft aan dat ergens een kabel of verbinding tussen kabels heel slecht is. Daar kan geen modem tegenop, ligt het ook zeker niet aan
Dat je 3000/512 goed ging stabiel is niet zo gek, je heb nu een wide-open verbinding met veel hogere snelheid. Waarschijnlijk is de upstream het probleem, dat vang je niet op met een ander modem. Enige wat de ISP kan doen is je verbinding terug zetten op 3000/512 en hopen, maar daarvoor ging je niet naar Telfort vermoed ik
Vervang dat stuk kabel of kijk even of je hem opnieuw kan aansluiten, dat helpt misschien al
Ik zie de vraag al komen: als er toch al cat 5 ligt....
Antwoord: isra is weg (zat op een belachelijke plek waar nu een keukenblok staat), de splitter ligt gewoon in de (droge) kruipruimte. Maar een modem wil ik daar niet neerzetten. Dus moet ik de blauwe KPN-kabel bv naar de meterkast leiden (wat hij denk ik op minder dan een halve meter niet gaat halen); inde meterkast een stopcontact aanleggen; een nieuwe ethernetkabel trekken omdat de cat5 die er nu ligt niet lang genoeg is.
Als de KPN kabel de meterkast haalt KAN het allemaal wel. Maar is vele malen meer werk dan ander modempje inprikken, ook al kost me dat dan wat bandbreedte. Als het klapperen maar stopt.
Vandaar mijn vraag. Maar als ik de antwoorden zo lees ontkom ik er niet aan.
Wel vreemd. Er ligt een kilometer kabel tussen de centrale en mijn huis. En die 8 meter Cat5 is de bottleneck <zucht>
Ook zou ik verwachten dat de upload veel minder problemen zou hebben. In elk geval niet verlies van de helft. Deze gebruikt immers een frequentiegebied wat minder gevoelig is voor storing. Tenminste als ik onderstaande plaatje goed begrijp:

[ Voor 5% gewijzigd door Titusvh op 02-01-2009 23:21 . Reden: plaatje erbij ]
Hoe zit die utp-kabel/splitter aan het isra punt? Heb je die splitter wel nodig? Als je geen kpn telefonie hebt zou ik hem er tussen uit halen. Heb je 2 draadjes van een paar gebruikt? Bijv blauw en blauw-wit.
Heb je wel 1 aderpaar gebruikt? bv groen en wit-groen.Titusvh schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:16:
Ik heb rj11 stekkertjes op twee aders van een cat5 kabel gemaakt. En die verbind nu de splitter met het modem. Niet de slechtste kabel zou ik verwachten.
Zyxel modems zijn perfecte modems als je een lijn hebt met weinig ruis of een goed ingesteld profiel op de centrale. Een standaard speedtouch modem is niet beter (of fijner) dan een zyxel modem, een speedtouch modem kan ook klapperen. Een Speedtouch modem is pas beter als je deze gaat tweaken naar een stabiele intrainwaarde. Maar ben je niet technisch aangelegd of heb je geen zin om dit uit te zoeken(zeg 95% van de telfort klanten) dan laat je eenvoudig je profiel verlagen in de centrale hiermee verhoog je automatisch je drempel waarde en is je verbinding stabiel. Dit doen alle internet providers. Enkel moet de klant bellen met de klacht de provider gaat geen actie vanuit zichzelf ondernemen en laat je lijn vrolijk klapperen.bjck schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:23:
[...]
Dat ga je niet opvangen met een ander modem, dit is echt een beroerd stuk kabel. Er is niets mis volgens mij met die ZyXELs. Iedereen heeft zo een voorkeur of een ander modem dat ze soms 'fijner' vinden.

[ Voor 57% gewijzigd door lt_cmd_data op 03-01-2009 02:51 ]
Verwijderd
ik heb een vraag bij me moeder hebben ze telfort internet geactiveerd en werkt ook gewoon goed
maar we staan op een adsl2 profiel(centrale is adsl2+) en wil het laten verlagen naar adsl(1)profiel tot max 8mbit
maar heb ik dan nog wel die 1024kb upload?
ik wil de lijn laten veranderen omdat we ong 2700 meter van de centrale wonen en de intrain waardes heel erreg verschillen als ik de modem reboot
graag jullie mening
maar we staan op een adsl2 profiel(centrale is adsl2+) en wil het laten verlagen naar adsl(1)profiel tot max 8mbit
ik wil de lijn laten veranderen omdat we ong 2700 meter van de centrale wonen en de intrain waardes heel erreg verschillen als ik de modem reboot
graag jullie mening
ADSL1 heeft als maximum 8/1, had je ook wel kunnen vinden op hier
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
In navolging van D2FValinor heb ik de volgende mail naar Telfort gestuurd, ben benieuwd wat voor reactie ik krijg.
Geachte Telfortmedewerker,
De laatste paar weken heb ik gemerkt dat tijdens de piekuren ('s avonds en in het weekend) mijn internetverbinding langzaam is. De downloadsnelheid is dan erg laag.
Ik test dit op verschillende manieren. Bijvoorbeeld via ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/ en ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/ , maar ook via usenet en speedtest.nl. Zowel één voor één, als allemaal tegelijk. Ik kijk dan naar de totale hoeveelheid data per seconde die binnenkomt. Ik haal tijdens de piekuren maar 400-500KB/s. Buiten deze piekuren haal ik gewoon 900-1000KB/s.
Mijn modem is (wegens de afstand van mijn huis tot de centrale) altijd ingetraind op ongeveer 8Mbits i.p.v. 20Mbits. Dit vind ik geen probleem, met 8Mbits kan immers nog met meer dan 900KB/s gedownload worden en dat vind ik genoeg. 400KB/s vind ik echter te langzaam.
Ook tijdens de piekuren is het modem trouwens gewoon nog steeds ingetraind op 8Mbits. De verbinding verbreekt niet en gaat niet naar een lagere intrainwaarde. Het staat altijd rond de 8Mbits. Het probleem zit hem dus niet in de koperlijn, de verbinding tussen modem en adsl-centrale is in orde.
Wat heb ik al gedaan:
-Modem uit/aan
-Modem gereset
-Ander modem aangesloten
-Modem gelijk op het isra-punt aangesloten, zonder lange kabel ertussen
-Gezorgd dat maar 1 PC op modem is aangesloten en wireless op het modem uitgezet.
-PC gescand op spyware/virii/malware
-Gecheckt dat er geen andere programma's de bandbreedte gebruiken (bijvoorbeeld p2p/torrents/windowsupdate etc.)
-Andere PC aangesloten
-TCP optimizer gebruikt op de PC
-Bekabeling van mijn netwerk vervangen
Allemaal zonder resultaat.
Ik wil nogmaals benadrukken dat het probleem alleen optreedt tijdens de piekuren. Dus 's avonds en in het weekend is de downloadsnelheid maar 400-500KB/s. 's Ochtends, overdag en 's nachts is de downloadsnelheid gewoon 900-1000KB/s. Ook wil ik benadrukken dat het modem gewoon verbonden is en blijft met 8Mbits. Ik heb dit de laatste tijd goed in de gaten gehouden.
De verbinding tussen het modem en de adsl-centrale is dus stabiel op 8Mbits, maar in de piekuren is de daadwerkelijke downloadsnelheid lager dan buiten deze piekuren. Het lijkt dus op een capaciteitsprobleem binnen jullie netwerk.
Ik hoop dat jullie kunnen onderzoeken waar het probleem ligt en het kunnen verhelpen. Graag ontvang ik van jullie een reactie.
Met vriendelijke groet,
Naam + Adres + Telefoon + Login + Klantcode
Je zegt zelf reset:Quacka schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:39:
[...]
Aan en weer uit is geen reset. Plus dat ik dit wel vaker heb gedaan. (geen goede zaak: te veel storingen)
Nooit zijn de instellingen verdwenen.
Een modem hoort gewoon zijn instellingen te behouden als het modem uitgezet wordt.
Of ik moet per ongeluk bij het uit doen per ongeluk de reset-knop hebben ingedrukt. Dat zou natuurlijk kunnen zijn gebeurd... Ik houd t wel in de gaten.
Mijn internet lag er vannacht ook uit. Dat was met een reset opgelost.
Verwijderd
Tip voor de mensen (iedereen eigenlijk) die last hebben van een trage DNS en niet gecharmeerd zijn van OpenDNS;
De volgende DNS-servers gebruikt KPN voor onder andere zakelijke verbindingen en zouden dus betrouwbaarder en sneller moeten zijn:
194.151.228.18 en
194.151.228.34
Het werkt hier in ieder geval top.
De volgende DNS-servers gebruikt KPN voor onder andere zakelijke verbindingen en zouden dus betrouwbaarder en sneller moeten zijn:
194.151.228.18 en
194.151.228.34
Het werkt hier in ieder geval top.
Ik zal die dns-servers eens proberen, kijken of ik verschil merk bij browsen
[ Voor 20% gewijzigd door woekele op 03-01-2009 21:36 ]
Hij geeft duidelijk aan waarom er geen splitter nodig is, er is geen telefonie van KPN.Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:08:
[...]
Internet+Bellen is zonder splitter, Internet naast vaste telefonie van de KPN is met splitter omdat het ADSL signaal gescheiden wordt van het telefoon signaal
Ik heb ook wat tips voor Telforters en niet-Telforters die op Telfort willen overstappen.
De DNS servers van Open-DNS zijn een MUST! Pagina's laden sneller en ik heb veel minder last van 404 errors, sinds dat ik ben overgestapt op de open-dns servers. (Zie reacties hierboven)
De ZyXEL routers zijn ok, maar ga niet teveel torrents tegelijk erop zetten, want dan zegt je router: "toedeloe" en dan reageert ie na een aantal minuten/uur (bijna) niet meer. Het wordt dan zelfs zo erg dat je 3x een pagina moet herladen voordat je het kan bekijken (de eerste 2x krijg je een 404 error).
De DNS servers van Open-DNS zijn een MUST! Pagina's laden sneller en ik heb veel minder last van 404 errors, sinds dat ik ben overgestapt op de open-dns servers. (Zie reacties hierboven)
De ZyXEL routers zijn ok, maar ga niet teveel torrents tegelijk erop zetten, want dan zegt je router: "toedeloe" en dan reageert ie na een aantal minuten/uur (bijna) niet meer. Het wordt dan zelfs zo erg dat je 3x een pagina moet herladen voordat je het kan bekijken (de eerste 2x krijg je een 404 error).
Rex
Wat vinden de mensen hier van de zwaar regelmatige storingen (op zowel internet als telefonie gebied)? Misschien niet dagelijks, maar toch wel erg veel vaker dan ik bij Orange had... Ik had vooraf ingecalculeerd, toen ik naar Telfort overstapte, dat het 'goedkoop is, dus ook wat beperkingen mag kennen, ivm prijs/kwaliteit verhouding en dergelijke'. Maar na de meest recente storing van afgelopen maandag en de meerdere keren dat mijn vrouw vrij is en me weer eens belt dat internet niet werkt, ga ik me wel sterk afvragen of dit nou nog binnen het acceptabele valt of niet. Ik ben bijna in staat om per de eerstvolgende opzegtermijn (mei, ivm initieel jaarcontract) de boel op te zeggen en maar iets van Ziggo te gaan proberen ofzo. Het lijkt er gewoon op dat ze bij Telfort de boel, zowel op internet als telefonie gebied, niet echt onder controle kunnen krijgen....
Op 'ADSL 1' centrales kan je een ADSL1 of ADSL2 profiel hebben tot maximaal 8/1. (ADSL2 kan omdat er ook nieuwe lijnkaarten geplaatst zijn later, maar niet alles is vervangen dus tot max 8/1 op die centrale).Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:26:
ik heb een vraag bij me moeder hebben ze telfort internet geactiveerd en werkt ook gewoon goed
graag jullie mening
Op ADSL2+ centrales kan je ADSL2+ profiel hebben of ADSL2 profiel. Wanneer je 8/1 en lager is het ADSL2, alles daarboven is ADSL2+.
Als je nu ADSL2 ziet zal je snelheid onder de 8000kbps liggen waarschijnlijk nu al?
Je verbinding is blijkbaar niet stabiel daar, kan het ook een oplosbaar probleempje zijn in de aansluiting? Bijvoorbeeld als je ziet dat de up- en downstream attenuation dicht bij elkaar liggen kan dat een aanwijzing zijn.
Met ADSL (G.DMT) haal je alleen de 8/1 bijna nooit, meestal gaat de downstream al snel naar 7616 en de upstream tussen 640 en 864 hangen.spone schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:23:
ADSL1 heeft als maximum 8/1, had je ook wel kunnen vinden op hier
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 04-01-2009 01:57 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik kan prima veel torrents draaien. Zyxel houdt het hier prima vol!ReFleXWolf schreef op zondag 04 januari 2009 @ 01:50:
Ik heb ook wat tips voor Telforters en niet-Telforters die op Telfort willen overstappen.
Hangt er ook volgens mij vanaf hoe hard je de ZyXel belast. Ik heb hem voor mijn WRT54G hangen. Wel als router omdat anders mijn sip instellingen niet werken maar verder werkt het gewoon goed. Nu ben ik niet echt een torrent freak (usenet werkt beter;)) maar heb nog nooit last gehad van klapperende lijnen of instabiele verbindingen. Zelfs budgetphone in en poivy uit werkt als een trein. Met intrainwaardes van 19.6mbit en 1mbit up dus het is niet alleen maar huilen met de pet op bij telfort.
Zyxel heeft in ieder geval bij mij nooit naar behoren gewerkt!
icm Budgetphone werkt het sowieso niet goed! Dit is een bekend probleem.
Continue disconnects. Modem zelf is traag, al wordt deze helemaal niet belast. Menu zelf reageert al traag.
Heb het ongeveer 1 maand in gebruik gehad en toen een Fritz!Box 7170 gekocht. Wat een opluchting is dat zeg! Heb sindsdien geen enkel probleem hier met Telfort! Heb alleen Internet. Ik heb nog steeds wel last van disconnects, maar dankzij SRA van Fritz!Box, merk ik er niets van
Ben inmiddels over naar Ziggo, maar Telfort loop nog tot maart.
icm Budgetphone werkt het sowieso niet goed! Dit is een bekend probleem.
Continue disconnects. Modem zelf is traag, al wordt deze helemaal niet belast. Menu zelf reageert al traag.
Heb het ongeveer 1 maand in gebruik gehad en toen een Fritz!Box 7170 gekocht. Wat een opluchting is dat zeg! Heb sindsdien geen enkel probleem hier met Telfort! Heb alleen Internet. Ik heb nog steeds wel last van disconnects, maar dankzij SRA van Fritz!Box, merk ik er niets van
Ben inmiddels over naar Ziggo, maar Telfort loop nog tot maart.
[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 04-01-2009 14:22 ]
It ain't stupid if it works!
Maar vast niet via Wifi.Lekkere Loempia schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:14:
[...]
Ik kan prima veel torrents draaien. Zyxel houdt het hier prima vol!
Qua internet heb ik weinig te klagen, heel soms schiet de verbinding eruit, maar dat is voor zeer korte tijd en komt hoogstens 2 á 3 keer per maand voor. Verder stabiele snelheid, lage pings, etc.Helsie schreef op zondag 04 januari 2009 @ 01:51:
Wat vinden de mensen hier van de zwaar regelmatige storingen (op zowel internet als telefonie gebied)? Misschien niet dagelijks, maar toch wel erg veel vaker dan ik bij Orange had... Ik had vooraf ingecalculeerd, toen ik naar Telfort overstapte, dat het 'goedkoop is, dus ook wat beperkingen mag kennen, ivm prijs/kwaliteit verhouding en dergelijke'. Maar na de meest recente storing van afgelopen maandag en de meerdere keren dat mijn vrouw vrij is en me weer eens belt dat internet niet werkt, ga ik me wel sterk afvragen of dit nou nog binnen het acceptabele valt of niet. Ik ben bijna in staat om per de eerstvolgende opzegtermijn (mei, ivm initieel jaarcontract) de boel op te zeggen en maar iets van Ziggo te gaan proberen ofzo. Het lijkt er gewoon op dat ze bij Telfort de boel, zowel op internet als telefonie gebied, niet echt onder controle kunnen krijgen....
Qua telefonie ben ik echter een stuk minder positief, vaak kan ik niet bellen (dode lijn of al voor het kiezen, of na het kiezen van het nummer), kan ik niet gebeld worden (kan dan wel zelf bellen), of valt het gesprek een seconde of 2 ff stil.
Ben nu langzaam toch maar eens op zoek naar iets anders, jammer dat kabel zo duur is vergeleken met mijn huidige abonnement....
Ik merk eigenlijk niets van "zwaar regelmatige storingen". Ik heb last gehad van een instabiele lijn, maar dat is opgelost door het modem lager in te laten trainen. Sindsdien behalve de paar landelijke storingen nergens last van gehad. Telefonie doet het bij mijn weten ook goed, moet zeggen dat ik het zelf nauwelijks gebruik maar mijn vriendin gebruikt het best vaak, hoor nooit klachten
Beste tweakers,
Wij zitten nu sinds een tijdje al bij Telfort max 20Mbit abonnement. Eerst hadden we een goeie verbinding tot 17Mbit, de laaste tijd wordt het telkens slechter.. Nou hebben we alles nagekeken en hebben we het hier in huis optimaal. Mijn collega heeft de zelfde verbinding alleen op een ander plek van het dorp, hij haalt echter de snelheid nog steeds. Ik heb nu al 20x met Telfort aan de lijn gehangen en ben nog niks wijzer aangezien zei hun problemen niet goed kunnen oplossen. Ik heb net even een uitdraai gemaakt van mijn dsl line status en wil even een mening daarover horen:
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 99 bb cc dd dd dc dd cc cc bb a9 97
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 20 db
tone 32- 63: 00 24 55 67 78 88 99 aa ab bb bb cb bc cc cc cc
tone 64- 95: cc cc cc cc cb cc bc cc cc cc cc cc bc cc cc bc
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 9a 9a aa
tone 224-255: 99 99 99 99 99 a9 99 99 99 aa a9 9a aa 2a aa 99
tone 256-287: 2d dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cd dd dd
tone 288-319: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc dc cc cc cc
tone 320-351: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa
tone 384-415: aa bb bb ab ab aa aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99
tone 416-447: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 448-479: 99 98 88 88 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 66 66 66 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
Is hier iets merkwaardigs aan? Zo ja hoor ik het graag!
Wij zitten nu sinds een tijdje al bij Telfort max 20Mbit abonnement. Eerst hadden we een goeie verbinding tot 17Mbit, de laaste tijd wordt het telkens slechter.. Nou hebben we alles nagekeken en hebben we het hier in huis optimaal. Mijn collega heeft de zelfde verbinding alleen op een ander plek van het dorp, hij haalt echter de snelheid nog steeds. Ik heb nu al 20x met Telfort aan de lijn gehangen en ben nog niks wijzer aangezien zei hun problemen niet goed kunnen oplossen. Ik heb net even een uitdraai gemaakt van mijn dsl line status en wil even een mening daarover horen:
Ook ik heb momenteel enorm veel problemen met Telfort Internet (downloaden gaat met Eweka max 350kb/s terwijl ik een tijd heb gehad dat torrents met 500kb/s gingen, en die gaan nu met 100kb/s max)lang verhaal
Mijn DSL status:
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 31 db
tone 0- 31: 00 00 00 04 44 55 55 55 55 55 65 56 66 66 66 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 52 db
tone 32- 63: 00 00 00 66 67 77 77 78 77 75 67 78 87 78 88 88
tone 64- 95: 07 87 88 87 77 77 77 78 77 77 77 76 77 67 77 77
tone 96-127: 77 77 76 67 77 77 77 66 66 66 56 66 66 56 66 65
tone 128-159: 66 56 66 55 65 46 56 56 45 55 35 34 55 55 55 55
tone 160-191: 40 55 55 53 55 54 40 20 22 24 44 44 45 45 44 54
tone 192-223: 05 35 55 44 03 00 23 42 20 20 20 40 40 32 30 32
tone 224-255: 33 32 20 00 00 00 00 00 00 00 00 00 20 20 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Ik zal wat dingen proberen en kijken of het helpt, ik houd je op de hoogte
Je snelheid is minder geworden? Hoeveel minder, je geeft alleen de oude behaalde snelheid van 17Mbps aan.Raymus91 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:47:
Beste tweakers,
Als ik die lijnstatus bij elkaar optel is je modem verbonden op een 18Mbps (18000kbps)? Zie je dat ook terug in je status overzicht van je modem? Je zou dus moeten kunnen downloaden met maximaal een 1800kByte/s of 14.4Mbps aan effectief haalbare snelheid. Als je eerder echt 17Mbps aan download snelheid (dat is dus 12% lager dan ADSL lijnsnelheid die je in je modem ziet!) was je ADSL verbinding ietsjes sneller inderdaad ooit.
Je woont een 1500meter van de telefooncentrale waarop je lijn is aangesloten (demping van 20dB delen door 13.8), dat je dan een ADSL lijnsnelheid hebt van 16000 a 18000kbps is normaal. Je zit aan de hoge kant zelfs.
Gezien de demping op de downstream is er een probleem met je verbinding of je woont een 3700 a 4500meter van de centrale af? Op dit soort lange lijnen is het niet gek dat je niet meer snelheid haalt dan dit.Martensupport schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:05:
[...]
Ook ik heb momenteel enorm veel problemen met Telfort Internet (downloaden gaat met Eweka max 350kb/s terwijl ik een tijd heb gehad dat torrents met 500kb/s gingen, en die gaan nu met 100kb/s max)
Mijn DSL status:
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 31 db
tone 0- 31: 00 00 00 04 44 55 55 55 55 55 65 56 66 66 66 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 52 db
tone 32- 63: 00 00 00 66 67 77 77 78 77 75 67 78 87 78 88 88
tone 64- 95: 07 87 88 87 77 77 77 78 77 77 77 76 77 67 77 77
tone 96-127: 77 77 76 67 77 77 77 66 66 66 56 66 66 56 66 65
tone 128-159: 66 56 66 55 65 46 56 56 45 55 35 34 55 55 55 55
tone 160-191: 40 55 55 53 55 54 40 20 22 24 44 44 45 45 44 54
tone 192-223: 05 35 55 44 03 00 23 42 20 20 20 40 40 32 30 32
tone 224-255: 33 32 20 00 00 00 00 00 00 00 00 00 20 20 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Ik zal wat dingen proberen en kijken of het helpt, ik houd je op de hoogte
Een 4000 a 6000kbps ADSL lijnsnelheid is erg netjes
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Oke, ik zit nu soms zo rond de 9 a 10Mbit.. Gisteren haalde ik na een hele lange tijd weer de 14.4Mbit;) Maar het gaat zo hard heen en weer met die snelheden.
Heeft er iemand ook een oplossing voor het internet bellen probleem, want ik krijg het nog niet echt perfect. Als ik aan het downloaden ben kan er niet gebeld worden en als we gebeld worden hoort die gene ons stotteren.. ?
Heeft er iemand ook een oplossing voor het internet bellen probleem, want ik krijg het nog niet echt perfect. Als ik aan het downloaden ben kan er niet gebeld worden en als we gebeld worden hoort die gene ons stotteren.. ?
Situatie: Telfort internet + Bellen via KPN op ons oude adres.
Nieuwe situatie: Telfort internet+bellen
15 november: Gebeld met Telfort. Ik kreeg het advies van die vrouw om beide abonnementen op te zeggen en ze opnieuw aan te vragen. Dit hebben we gedaan. Gewenste datum: 15 december. Perfect, want dan zitten we in het nieuwe huis.
22 november: Brief ontvangen van Telfort, aanvraag afgewezen, geen internet mogelijk op nieuwe adres.
Gebeld met Telfort, de meneer zei dat de vrouw van vorige week ons een verkeerd advies heeft gegeven en ik gewoon alles kon verhuizen, wel zei hij dat we beter eerst internet van Telfort en bellen van KPN konden verhuizen, en als alles aangesloten zit het te veranderen naar Internet+Bellen van Telfort. Dit hebben we gedaan.
Aansluitdatum verzet van 15dec naar 22dec. Erg vervelend, een week geen internet.
29 november: Diezelfde afwijzingbrief.
Gebeld met Telfort, ze konden me vertellen dat 'de lijn vol zit' in mijn straat, en ze geen moeite willen doen om deze lijn beschikbaar te maken omdat wij 'nieuwe klant' waren. Verhaal uitgelegd dat we helemaal geen nieuwe klant zijn. Uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ze toch deze moeite voor ons gaan doen.
Aansluitdatum verzet van 15dec naar 26dec. Erg vervelend, meer dan een week geen internet.
Bevestigingsbrief ontvangen van 26dec.
23 december: Brief ontvangen dat de aansluitdatum van 26dec naar 7jan verplaatst gaat worden.
Gebeld met Telfort dat ik hier absoluut niet mee akoort ging en ze het maar voor elkaar moeten krijgen dat er 26 december hier een aansluiting was.
"Ja meneer, wij kunnen er ook niets aan doen, ik doe mijn best", deze zin heb ik minimaal 25x gehoord. Wel elke keer die moeite om mijn aansluitdatum te verzetten doen, maar moeite om je aan afspraak te houden is er niet.
Het is nu 5 januari en ik hoop dat ik de 7e een verbinding heb.
Het is jammer dat de datums elke keer net te weinig verplaatst werden, zodat ik naar een andere Provider kon.
Telfort: ACHTERLIJK.
Ander verhaal:
Mijn opa en oma hebben een tijd internet+bellen van Online, en daarnaast ook nog bellen van KPN. Ze hebben lange tijd problemen met internet en bellen. Wel verbinding, geen verbinding, ruis bij telefoneren.
Het abonnement hebben we opgezegd, 31december zouden ze afgesloten worden van Online. (30december een doos gehad waarin de modem/router moet die teruggestuurd gaat worden, hier vragen ze 12,50 voor, en dan kan ik het gratis via TNT verzenden, dus verzenden a 6,20+?=12,50, effe lekker nog geld verdienen)
16december Telfort internet aangevraagd, datum kon niet vroeger dan 7 januari.
2 dagen later hier ook bevestiging van gekregen.
30 december: Email van telfort: Afwijzing aanvraag.
Dus 1 week voor de aansluitdatum komen ze met een afwijzing, (ik gok de reden: Lijn zit vol, en willen geen moeite doen omdat ze nieuwe klant zijn) en nu hebben mijn opa en oma helemaal niets..
We gaan nu, lekker duur, HetNet aanvragen, wat waarschijnlijk wel goed gaat komen.
Telfort: ACHTERLIJK
15 november: Gebeld met Telfort. Ik kreeg het advies van die vrouw om beide abonnementen op te zeggen en ze opnieuw aan te vragen. Dit hebben we gedaan. Gewenste datum: 15 december. Perfect, want dan zitten we in het nieuwe huis.
22 november: Brief ontvangen van Telfort, aanvraag afgewezen, geen internet mogelijk op nieuwe adres.
Gebeld met Telfort, de meneer zei dat de vrouw van vorige week ons een verkeerd advies heeft gegeven en ik gewoon alles kon verhuizen, wel zei hij dat we beter eerst internet van Telfort en bellen van KPN konden verhuizen, en als alles aangesloten zit het te veranderen naar Internet+Bellen van Telfort. Dit hebben we gedaan.
Aansluitdatum verzet van 15dec naar 22dec. Erg vervelend, een week geen internet.
Gebeld met Telfort, ze konden me vertellen dat 'de lijn vol zit' in mijn straat, en ze geen moeite willen doen om deze lijn beschikbaar te maken omdat wij 'nieuwe klant' waren. Verhaal uitgelegd dat we helemaal geen nieuwe klant zijn. Uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ze toch deze moeite voor ons gaan doen.
Aansluitdatum verzet van 15dec naar 26dec. Erg vervelend, meer dan een week geen internet.
23 december: Brief ontvangen dat de aansluitdatum van 26dec naar 7jan verplaatst gaat worden.
Gebeld met Telfort dat ik hier absoluut niet mee akoort ging en ze het maar voor elkaar moeten krijgen dat er 26 december hier een aansluiting was.
"Ja meneer, wij kunnen er ook niets aan doen, ik doe mijn best", deze zin heb ik minimaal 25x gehoord. Wel elke keer die moeite om mijn aansluitdatum te verzetten doen, maar moeite om je aan afspraak te houden is er niet.
Het is jammer dat de datums elke keer net te weinig verplaatst werden, zodat ik naar een andere Provider kon.
Ander verhaal:
Mijn opa en oma hebben een tijd internet+bellen van Online, en daarnaast ook nog bellen van KPN. Ze hebben lange tijd problemen met internet en bellen. Wel verbinding, geen verbinding, ruis bij telefoneren.
Het abonnement hebben we opgezegd, 31december zouden ze afgesloten worden van Online. (30december een doos gehad waarin de modem/router moet die teruggestuurd gaat worden, hier vragen ze 12,50 voor, en dan kan ik het gratis via TNT verzenden, dus verzenden a 6,20+?=12,50, effe lekker nog geld verdienen)
Dus 1 week voor de aansluitdatum komen ze met een afwijzing, (ik gok de reden: Lijn zit vol, en willen geen moeite doen omdat ze nieuwe klant zijn) en nu hebben mijn opa en oma helemaal niets..
We gaan nu, lekker duur, HetNet aanvragen, wat waarschijnlijk wel goed gaat komen.
:D
Mijn ervaring met de Zyxel is na 1 jaar ook niet erg goed. Steeds weer disconnect tijdens het gamen. Gister nog was viel ik tijdens het Skypen steeds weg.Loekie schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:04:
[...]
Da's een duidelijk andere ervaring als ik hier heb, het std modem ging na enkele uren tot dagen duidelijk minder snel routeren, DNS(opendns) werd niet doorgegeven, dit vaak in de ochtenduren en de web-interface was dan niet meer bereikbaar. Gezien het gebruik van voip(via andere aanbieder) en de wens van een stabiel modem heb ik nu bijna 2 maanden een Fritz!Box 7270 en die traint en hoger in en routeert een stuk sneller en stabieler.
Goed, op basis van 1 model is het moeilijk te zeggen of het een goed of slecht modem is, maar mijn ervaring is minder goed dan die van jou.
Verder zijn we vaak niet berekbaar via de Telefoon en valt de verbinding tijdens het bellen steeds weer weg
Vanavond ga ik maar mn oude Copperjet modem aansluiten. Als eerste ga ik online gamen ff testen.
Als ik dan een constante verbinding heb dan zegt het genoeg.
Verwijderd
Hallo,
Sinds een week of 2 heb ik ook last van disconnects, een onstabiele verbinding. Ik heb de modem ongeveer al een jaar op het zelfde punt aangesloten (wandcontactdoos), ik heb daar geen problemen mee gehad. Dus ook geen rede om hem in de meterkast te zetten of wel?
Ander probleem:
Ik heb dus met de klantenservice gebeld
, voor 24 uur modem kaal aangesloten. In hun logs moeten dus allemaal nulletjes zien(iets met verkeer te maken volgens mij?), maar ze zien nog steeds verkeer terwijl er helemaal niet op ge-internet is. Modem is geen wireless modem. Kan iemand vertellen waarom er nog steeds verkeer op die logs verschijnt?
groet
Frank
Sinds een week of 2 heb ik ook last van disconnects, een onstabiele verbinding. Ik heb de modem ongeveer al een jaar op het zelfde punt aangesloten (wandcontactdoos), ik heb daar geen problemen mee gehad. Dus ook geen rede om hem in de meterkast te zetten of wel?
Ander probleem:
Ik heb dus met de klantenservice gebeld
groet
Frank
Een lagere intrainwaarde van een paar mbits (een hogere drempelwaarde snrm) lost je probleem op. Koop een tweakbare modem, of laat je profiel verlagen door telfort (verlaging doorvoeren duurdt gemiddeld 15dagen) zie topic start.seninha schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:22:
[...]
Mijn ervaring met de Zyxel is na 1 jaar ook niet erg goed. Steeds weer disconnect tijdens het gamen. Gister nog was viel ik tijdens het Skypen steeds weg.
Verder zijn we vaak niet berekbaar via de Telefoon en valt de verbinding tijdens het bellen steeds weer weg![]()
Vanavond ga ik maar mn oude Copperjet modem aansluiten. Als eerste ga ik online gamen ff testen.
Als ik dan een constante verbinding heb dan zegt het genoeg.
Hoe langer de kabel in huis hoe groter de kans dat hij storingen ontvangt. Er wordt daarom altijd geadviseerd om de modem aan te sluiten zo dicht mogelijk waar de kabel uit de grond komt. Als dat bij jou de meter kast is wordt dat aangeraden.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:03:
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door lt_cmd_data op 05-01-2009 11:26 ]
Wellicht komt dit doordat je eerst online hebt opgezegd en vervolgerns Telfort aanvraagt, een overstap doe je door ruim voor uiterste opzegdatum contract bij nieuwe aanbieder een aanvraag te doen waarbij je op je einddatum van het huidige contract mikt. Na bevestiging zeg je je huidige aanbieder op waarbij je aangeeft dat het signaal overgaat naar nieuwe aanbieder(telfort geeft hier zelfs een opzegbrief voor). Daarna zou een overstap zo goed als technisch mogelijk is naadloos moeten verlopen.KoffieNT schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:55:
...KNIP verhaal over stukgelopen verhuizing...
Ander verhaal:
Dit was eigenlijk ook mijn originele plan, maar zoals veel opa's en oma's zijn; eerst het ene, dan het andere. Ze wilden per se eerst het andere abonnement kwijt zijn en daarna iets anders aanvragen, ik had eerlijk gezegt wel gedacht dat het op deze manier ook wel goed zou komen, maar niks hoor.Loekie schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:53:
[...]
Wellicht komt dit doordat je eerst online hebt opgezegd en vervolgerns Telfort aanvraagt, een overstap doe je door ruim voor uiterste opzegdatum contract bij nieuwe aanbieder een aanvraag te doen waarbij je op je einddatum van het huidige contract mikt. Na bevestiging zeg je je huidige aanbieder op waarbij je aangeeft dat het signaal overgaat naar nieuwe aanbieder(telfort geeft hier zelfs een opzegbrief voor). Daarna zou een overstap zo goed als technisch mogelijk is naadloos moeten verlopen.
Maar wat ik niet begrijp, het is dus echt zo dat als je nieuwe klant van Telfort bent, en de lijn zit vol op de straat, dat ze geen moeite voor je doen. Is die moeite dan teveel t.o.v. 20 euro p/m +bellen a 9,95 eventueel) die ze dan gaan krijgen?
Ik heb precies het zelfde met gewoon een verhuizing van Telfort van het ene adres naar het andere adres. Bellen met telfort; Gewoon nog een keer doen, dan gaat het wel goed.. Ik heb het op hoop van zegen nog een keer geprobeerd... Morgen de uitslag!Loekie schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:53:
[...]
Wellicht komt dit doordat je eerst online hebt opgezegd en vervolgerns Telfort aanvraagt, een overstap doe je door ruim voor uiterste opzegdatum contract bij nieuwe aanbieder een aanvraag te doen waarbij je op je einddatum van het huidige contract mikt. Na bevestiging zeg je je huidige aanbieder op waarbij je aangeeft dat het signaal overgaat naar nieuwe aanbieder(telfort geeft hier zelfs een opzegbrief voor). Daarna zou een overstap zo goed als technisch mogelijk is naadloos moeten verlopen.
Anders ook maar een andere leverancier zoeken.
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Een ADSL-lijn kan maar 1 mutatie per keer aan, 1 opzegging, 1 aanleg enzovoort. Ook als de lijn is stopgezet duurt het nog even voordat alles daadwerkelijk van de lijn is en er iets nieuws op aangevraagd kan worden. Dat is waar je nu tegen aan looptKoffieNT schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:01:
[...]
Dit was eigenlijk ook mijn originele plan, maar zoals veel opa's en oma's zijn; eerst het ene, dan het andere. Ze wilden per se eerst het andere abonnement kwijt zijn en daarna iets anders aanvragen, ik had eerlijk gezegt wel gedacht dat het op deze manier ook wel goed zou komen, maar niks hoor.
Maar wat ik niet begrijp, het is dus echt zo dat als je nieuwe klant van Telfort bent, en de lijn zit vol op de straat, dat ze geen moeite voor je doen. Is die moeite dan teveel t.o.v. 20 euro p/m +bellen a 9,95 eventueel) die ze dan gaan krijgen?
.Bij mij weten heeft KPN wel een mechanisme om 'bezette' lijnen gereed te krijgen voor nieuw signaal, maar dat kan best alleen voor het merk KPN zijn. Telfor moet ws gewoon wachten tot vorige aanbieder weg is tenzij een overstap is aangevraagd.
Aah oke, dan ga ik even overleggen of ik eind deze week nog een aanvraag bij Telfort zal plaatsen, of dat we gewoon deze week gewoon HetNet ga bestellen in de winkel.Loekie schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:29:
[...]
Een ADSL-lijn kan maar 1 mutatie per keer aan, 1 opzegging, 1 aanleg enzovoort. Ook als de lijn is stopgezet duurt het nog even voordat alles daadwerkelijk van de lijn is en er iets nieuws op aangevraagd kan worden. Dat is waar je nu tegen aan loopt
.Bij mij weten heeft KPN wel een mechanisme om 'bezette' lijnen gereed te krijgen voor nieuw signaal, maar dat kan best alleen voor het merk KPN zijn. Telfor moet ws gewoon wachten tot vorige aanbieder weg is tenzij een overstap is aangevraagd.
Zal hier nog wel even posten als ze internet hebben, en wat het uiteindelijk is geworden.
Trouwens: Hoe komt het dan dat bij mijn adres ook de straat 'vol' zat? Er zijn 100 huizen, dus toch ook 100 lijnen (misschien zelfs wel meer).
[ Voor 7% gewijzigd door KoffieNT op 05-01-2009 13:34 ]
Voorheen had ik hier tussen de 10000 a 14000kbps. Ik ben er net achter gekomen dat ik nu ADSL_G.dtm heb (dus adsl1Gezien de demping op de downstream is er een probleem met je verbinding of je woont een 3700 a 4500meter van de centrale af? Op dit soort lange lijnen is het niet gek dat je niet meer snelheid haalt dan dit.
Een 4000 a 6000kbps ADSL lijnsnelheid is erg netjes
Wat in elk geval heeft geholpen was het intrainen van het modem. Ik heb nu ipv 3300kbps een iets betere 4500kbps. Hopelijk is de lijn snel weer beter
Volgens mij worden wijkcentrales niet meer geupgrade. Als je nu ADSL(1) hebt dan zal je dat ook wel houden. Het wachten is op de landelijke uitrol van glasvezel. Maar das een andere discussie.Martensupport schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:39:
[...]
Voorheen had ik hier tussen de 10000 a 14000kbps. Ik ben er net achter gekomen dat ik nu ADSL_G.dtm heb (dus adsl1) Waarschijnlijk is men de Centrale nog aan het upgraden naar ADSL2+?
Wat in elk geval heeft geholpen was het intrainen van het modem. Ik heb nu ipv 3300kbps een iets betere 4500kbps. Hopelijk is de lijn snel weer beter
Hoi!
Dat is niet helemaal correct.Deels gebeurt dit nog wel en dat is wellicht klantenbinding voor de toekomst.EWK schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:41:
[...]
Volgens mij worden wijkcentrales niet meer geupgrade. Als je nu ADSL(1) hebt dan zal je dat ook wel houden. Het wachten is op de landelijke uitrol van glasvezel. Maar das een andere discussie.
idd, tot een complete uitrol van glasvezel zal het bestaande ADSL klantenbestand afgeroomd worden, dit om klanten niet naar kabel te laten gaan. Een relatief kleine investering van ADSL naar 2 of 2+ wordt dan ook zeker doorgevoerd.Scandic2008 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:09:
[...]
Dat is niet helemaal correct.Deels gebeurt dit nog wel en dat is wellicht klantenbinding voor de toekomst.
Een tante van mij had ook het probleem dat de aanvraag telkens door Telfort werd afgewezen. Met veel gedoe achter de reden weten te komen: alle aansluitingen zijn bezet in de telefooncentrale. Op de een of andere manier heb je dan bij Telfort gewoon pech.
Ik heb mijn tante aangeraden om een nieuwe aanvraag bij HetNet te doen, en mocht dat dan uiteindelijk niet bevallen, dan alsnog over te stappen. En ja hoor, er werd druk gegraven in de straat enige tijd later (is niet zeker of dat hiermee te maken heeft gehad), en nu heeft ze ADSL van HetNet.
Blijkbaar kan of wil Telfort geen nieuwe aansluitingen aanvragen bij KPN. Is wellicht een kostenverhaal.
Ik heb mijn tante aangeraden om een nieuwe aanvraag bij HetNet te doen, en mocht dat dan uiteindelijk niet bevallen, dan alsnog over te stappen. En ja hoor, er werd druk gegraven in de straat enige tijd later (is niet zeker of dat hiermee te maken heeft gehad), en nu heeft ze ADSL van HetNet.
Blijkbaar kan of wil Telfort geen nieuwe aansluitingen aanvragen bij KPN. Is wellicht een kostenverhaal.
Het heeft ermee te maken dat soms de centrales vol zijn. Op het moment dat je dan een product direct van KPN af neemt (bijv BelBudget of een product van HetNet) zal er door KPN alles aan gedaan worden om dit op te leveren. Telfort is ook een onderneming van KPN maar wordt in de processen nog wel als een externe partij gezien. Hierdoor wordt er bij een aanvraag bij Telfort veel minder moeite voor gedaan. De kosten zullen hier uiteraard een grote rol in spelen.
Heb ze ook in gesteld, werkt goed zie nog niet veel verschil.
woekele schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:35:
Ik zal die dns-servers eens proberen, kijken of ik verschil merk bij browsen
Vulliw
Heerlijk toch zo'n 'help'desk 
N.a.v. mijn mailtje (zie woekele in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 13" ) kreeg ik de reactie dat ik moest bellen, omdat het per mail te ingewikkeld was.
Ik bellen, uitleggen. Gaat ze direct lijnmeting doen. Ik zeg: is vast ongeveer 8700kbps (daar is modem namelijk op ingetraind). Ja, dat is inderdaad het resultaat van de meting. Dus ik: maar ik kan maar downloaden met 400KB/s (3200kbps). Zij: maar ik meet 8700kbps. Ik: ja, dat is de snelheid die tussen mijn modem en adsl-centrale wordt toegelaten, maar er komt niet zoveel doorheen. In de ochtend, middag en nacht wel, maar in de avond niet. Zij: ja, kan ik niks aan doen. Dat is piek en dal, ligt aan de kastjes van kpn waar we inprikken. Ik nog proberen: dan moeten ze dat uitbreiden. Zij weer: kan niks doen. Uh, okay dan
Ga wel klachtenbrief schrijven. Echt erg dat die mensen hun eigen techniek niet eens snappen. Uuuuh, modem is ingetraind op 8700, dus haal je 8700 download. Nee dus. NEE. Njah..
N.a.v. mijn mailtje (zie woekele in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 13" ) kreeg ik de reactie dat ik moest bellen, omdat het per mail te ingewikkeld was.
Ik bellen, uitleggen. Gaat ze direct lijnmeting doen. Ik zeg: is vast ongeveer 8700kbps (daar is modem namelijk op ingetraind). Ja, dat is inderdaad het resultaat van de meting. Dus ik: maar ik kan maar downloaden met 400KB/s (3200kbps). Zij: maar ik meet 8700kbps. Ik: ja, dat is de snelheid die tussen mijn modem en adsl-centrale wordt toegelaten, maar er komt niet zoveel doorheen. In de ochtend, middag en nacht wel, maar in de avond niet. Zij: ja, kan ik niks aan doen. Dat is piek en dal, ligt aan de kastjes van kpn waar we inprikken. Ik nog proberen: dan moeten ze dat uitbreiden. Zij weer: kan niks doen. Uh, okay dan
Ga wel klachtenbrief schrijven. Echt erg dat die mensen hun eigen techniek niet eens snappen. Uuuuh, modem is ingetraind op 8700, dus haal je 8700 download. Nee dus. NEE. Njah..
[ Voor 16% gewijzigd door woekele op 05-01-2009 17:43 ]
Ik heb de laatste maand dat mijn snelheid 's avonds zeer bagger is en op zondag. Kom dan niet boven de 600KB/sec uit met 1 draadje, terwijl als ik er meerdere open zet ik met pijn en moeite op de 1.7MB/sec kom. Modem traint in op bijna 20Mbit... 'Vroeger' had ik nooit last van dit soort problemen...woekele schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:40:
Heerlijk toch zo'n 'help'desk
Als je door meerdere draadjes open te zetten alsnog op 1.7MB/s komt, is er grote kans dat je usenetserver gewoon druk is en minder data per draadje stuurt. Blijkbaar is er nog wel genoeg bandbreedte naar jou toe, want door meer open te zetten, krijg je wel meer data binnen. Ander probleem dus.
Ik heb een vraag, momenteel zit ik in een studentenhuis met nog 3 andere vrienden, we hebben nu nog een internet abbo van ziggo(kabel) maar die staat op naam van een huisgenoot en is al opgezegt.
Er is hier in huis wel een punt waar telefoon signaal binnenkomt maar we hebben hier nooit een kpn abonnement gehad.
Hoe zit het als ik(we) dan telfort 20Mb willen nemen, op hun website staat echt niks over kpn of telefoon lijnen.
Ik heb hier al gelezen dat je als je wel kpn zou hebben dat je die gewoon op kan zeggen en je adsl signaal gewoon doorloopt. Maar wij hebben helemaal geen signaal hoe moeten we dat dan regelen?
Er is hier in huis wel een punt waar telefoon signaal binnenkomt maar we hebben hier nooit een kpn abonnement gehad.
Hoe zit het als ik(we) dan telfort 20Mb willen nemen, op hun website staat echt niks over kpn of telefoon lijnen.
Ik heb hier al gelezen dat je als je wel kpn zou hebben dat je die gewoon op kan zeggen en je adsl signaal gewoon doorloopt. Maar wij hebben helemaal geen signaal hoe moeten we dat dan regelen?
gewoon adsl aanvragen bij telfort. Aangeven dat je geen telefoonabonnement hebt. Dan sluiten ze 'm voor je aan. Als 't goed is.
@koekoek2003nl
Tja ook weer even op de Telfort site gekeken, aangezien ik mij hetzelfde afvroeg toen ik Telfort wou bestellen en toch binnen 1 minuut gevonden

Tja ook weer even op de Telfort site gekeken, aangezien ik mij hetzelfde afvroeg toen ik Telfort wou bestellen en toch binnen 1 minuut gevonden
Zie alleen dat ze nu wel geld vragen voor het activeren van de lijn dat was vroeger nietHeb ik een vaste telefoonaansluiting van KPN nodig voor Telfort internet?
Nee, voor Telfort internet heb je geen vaste telefoonaansluiting van KPN nodig. Je betaalt dus geen extra kosten voor het gebruik van de KPN-telefoonaansluiting.
Activeringskosten vaste lijn (als je geen vaste KPN-lijn hebt): Eenmalig € 49,95
[ Voor 20% gewijzigd door Laguna op 06-01-2009 00:58 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Klopt hebben ze bij mij ook gedaan. Gaf alleen nog wel wat problemen, kpn monteur moest er nog bijkomen. Maar uiteindelijk werkt alles.woekele schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:45:
gewoon adsl aanvragen bij telfort. Aangeven dat je geen telefoonabonnement hebt. Dan sluiten ze 'm voor je aan. Als 't goed is.
Geen usenet... maar FTP, weet dat het daar niet druk is op dat moment (kan ik zelf zien) en nog is het bagger op dat moment.woekele schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:10:
Als je door meerdere draadjes open te zetten alsnog op 1.7MB/s komt, is er grote kans dat je usenetserver gewoon druk is en minder data per draadje stuurt. Blijkbaar is er nog wel genoeg bandbreedte naar jou toe, want door meer open te zetten, krijg je wel meer data binnen. Ander probleem dus.
9 januari moet mijn Telfort internet+bellen zijn verhuist naar mijn nieuwe adres.
op mijn oude adres zat ik op het tiscali netwerk maar op mijn nieuwe adres is dat
niet beschikbaar. Heeft iemand hier ervaring mee... In de brief van Telfort staat dat ik
niets hoef aan te passen, ik dacht alleen dat de KPN centrales andere vpi/vci en pppoa gebruiken.
op mijn oude adres zat ik op het tiscali netwerk maar op mijn nieuwe adres is dat
niet beschikbaar. Heeft iemand hier ervaring mee... In de brief van Telfort staat dat ik
niets hoef aan te passen, ik dacht alleen dat de KPN centrales andere vpi/vci en pppoa gebruiken.
Zit hier op het KPN-netwerk, maar instellingen zijn de al eerder genoemde 0.34 enz...Ronald_stage schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:32:
9 januari moet mijn Telfort internet+bellen zijn verhuist naar mijn nieuwe adres.
Gewoon aanvragen, de rest doet Telfort voor jou. Zij zorgen ervoor dat er een DSL signaal op komt te staan. Het enige wat ze nodig hebben is een correcte combinatie van adres, huisnummer en postcode. Ze zullen vervolgens KPN vragen, om de lijn gereed te maken. Je betaalt hier niks extra voor en ook om van de KPN gebruik te maken, wordt geen vergoeding gevraagd (andere providers doen dat wel).koekoek2003nl schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:26:
Ik heb een vraag, momenteel zit ik in een studentenhuis met nog 3 andere vrienden, we hebben nu nog een internet abbo van ziggo(kabel) maar die staat op naam van een huisgenoot en is al opgezegt.
KPN zelf is 8,48. Je gaat trouwens over KPN wholesale, niet over KPN zelf. Het verschil is, dat je niet op dezelfde kast(en) wordt aangesloten als KPN klanten, niet over dezelfde routering gaat en de apparatuur ook anders ingesteld is (obv de wensen van de afnemende provider).Loekie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:58:
[...]
Zit hier op het KPN-netwerk, maar instellingen zijn de al eerder genoemde 0.34 enz...
[ Voor 3% gewijzigd door Lekkere Loempia op 06-01-2009 11:38 ]
Merci, ben benieuwd, als het vrijdag lukt zal ik vrijdag mijn ervaringen posten.
P.S. ik lees net iets over 49 eu indien er geen KPN lijn is... ben benieuwd of die
verwerkt zit in de 59 eu die ik voor de verhuizing moest neerleggen.
P.S. ik lees net iets over 49 eu indien er geen KPN lijn is... ben benieuwd of die
verwerkt zit in de 59 eu die ik voor de verhuizing moest neerleggen.
Mn maat heeft weer wat moois! Telfort heeft m afgesloten omdat ie zn verhuiskosten niet betaald had. De aanmaningen schijnen ook allemaal naar zn oude adres gestuurd te zijn, waar ie dan natuurlijk niets van ziet. Telfort heeft nieteens de moeite genomen om even te bellen of contact op te nemen over de kwestie. hij heeft op zn nieuwe adres overigens gewoon al die tijd zn internet gehad. En vanwege 50,11 euro hebben ze m afgesloten. Ze hadden best dat bedrag kunnen verrekenen ipv zoiets achterlijks. Sorry hoor, maar je snapt toch zelf ook wel dat ej een aanmaning toch neit stuurt naar iemands oude adres, terwiijl je t nieuwe ook hebt?
Lees mijn bericht nog maar eens, voordat je zulke uitspraken doet.Lekkere Loempia schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:35:
[...]
Gewoon aanvragen, de rest doet Telfort voor jou. Zij zorgen ervoor dat er een DSL signaal op komt te staan. Het enige wat ze nodig hebben is een correcte combinatie van adres, huisnummer en postcode. Ze zullen vervolgens KPN vragen, om de lijn gereed te maken. Je betaalt hier niks extra voor en ook om van de KPN gebruik te maken, wordt geen vergoeding gevraagd (andere providers doen dat wel).
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
De instelling zijn gewoon die van het telfort-netwerk dusLekkere Loempia schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:37:
[...]
KPN zelf is 8,48. Je gaat trouwens over KPN wholesale, niet over KPN zelf. Het verschil is, dat je niet op dezelfde kast(en) wordt aangesloten als KPN klanten, niet over dezelfde routering gaat en de apparatuur ook anders ingesteld is (obv de wensen van de afnemende provider).
Maar mijn fysieke lijn is in dit geval via een KPN-DSLAM.
als ik op "mijn telfort" inlog staat daar nu ook nog mijn oude adres... tot en met de 15e kan ik nog mijn oude adres in en dan ga ik de TPG mijn post 1 maand laten doorsturen... in eerste instantie maar genoeg op de rekening laten staan dat ze kunnen incasseren.Speedlink schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:42:
Mn maat heeft weer wat moois! Telfort heeft m afgesloten omdat ie zn verhuiskosten niet betaald had. De aanmaningen schijnen ook allemaal naar zn oude adres gestuurd te zijn, waar ie dan natuurlijk niets van ziet. Telfort heeft nieteens de moeite genomen om even te bellen of contact op te nemen over de kwestie. hij heeft op zn nieuwe adres overigens gewoon al die tijd zn internet gehad. En vanwege 50,11 euro hebben ze m afgesloten. Ze hadden best dat bedrag kunnen verrekenen ipv zoiets achterlijks. Sorry hoor, maar je snapt toch zelf ook wel dat ej een aanmaning toch neit stuurt naar iemands oude adres, terwiijl je t nieuwe ook hebt?
mja, ik zou wel ff contact opnemen met Telfort zelf iig,want ze sluiten dus gewoon af zonder pardon. Ze hadden ook best kunnen bellen ofzo of mailen of iets in die richting. Maar dat doen ze ook niet! Dus let er goed op!
[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 06-01-2009 20:11 . Reden: bewoording aangepast ]
Edit: HOPPA, we hebben internet, 1 dag van te voren nog wel. (of ja, 23-2kerstdagen=21 dagen te laat.)KoffieNT schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:55:
Situatie: Telfort internet + Bellen via KPN op ons oude adres.
Ik merk wel dat ik dus 13mbit over hou van de 20mbit, 65% dus, dit vind ik zeer weinig. Gezien de problemen bij Telfort waar ik de laatste tijd veel over lees verbaasd het me niet, maar ik ga er zeker wel even over bellen.
Ik vind het niet kunnen dat ik nu met 1,4mb/s download waar dit eerst 1,7mb/s was en 2,5mb/s officieel hoort te zijn (ja ik snap dat je nooit 100% van de 20mbit over houd, met 16mbit/80% was ik tevreden geweest)
Mijn pingsnelheid is ook niet al te best
Uhm Telfort levert "tot" 20mbit, dat jij dan daarvoor te ver van de centrale af zit op je nieuwe adres kunnen zij niets aan doen he.
Daarnaast hoef je geen 2,5 MB te verwachten, als je 2 haalt zit je enorm goed. zit ruwweg een factor 10 tussen.
Maar een verhuizing waarbij je op het nieuwe adres minder haalt is telfort niet zonder meer aan te rekenen. Ze verhuizen die centrale niet met je mee.
Maar een verhuizing waarbij je op het nieuwe adres minder haalt is telfort niet zonder meer aan te rekenen. Ze verhuizen die centrale niet met je mee.
Met 65% neem ik geen genoegen, met die slechte pings al helemaal niet.Laguna schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:29:
Uhm Telfort levert "tot" 20mbit, dat jij dan daarvoor te ver van de centrale af zit op je nieuwe adres kunnen zij niets aan doen he.
Op mijn oude adres woonde ik 1451 meter van de centrale
Ik had 70/75% van de 20mbit beschikbaar, en slechte pings.
Op mijn nieuwe adres woon ik 1047 meter van de centrale.
Ik heb 65% van de 20mbit beschikbaar, en slechte pings.
Eerst even lezen wat ik in mijn bericht type a.u.b.Loekie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:33:
Daarnaast hoef je geen 2,5 MB te verwachten, als je 2 haalt zit je enorm goed. zit ruwweg een factor 10 tussen.
16mbit/8=2mb/s, exact wat jij aangeeft..KoffieNT schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:13:
[...] "(ja ik snap dat je nooit 100% van de 20mbit over houd, met 16mbit/80% was ik tevreden geweest)"
[ Voor 38% gewijzigd door KoffieNT op 06-01-2009 18:38 ]
<editfoutje>
[ Voor 199% gewijzigd door KoffieNT op 06-01-2009 18:38 ]
De snelheid heeft te maken met de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de bekabeling.KoffieNT schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:35:
[...]
Met 65% neem ik geen genoegen, met die slechte pings al helemaal niet.
Je woont nu 1047meter van de centrale. Hemelsbreed neem ik aan. DIt betekent nog niet dat er 1047 meter kabel ligt. Dit is waarschijnlijk veel meer ivm vertakkingen, straten, huizen etc.
Dan de kwaliteit van de bekabeling. Zijn je attenuation en noise margin normaal?
En zoals al gezegd, ze leveren tot 20mbit. Ze garanderen 4mbit.
Look on the bright side. Jij hebt ruim 3 maal wat ze garanderen.
Hoi!
Je hebt gewoon een brakkere lijn dan voorheen. Je moet het er maar mee doen. Telfort's taak zit erop in ieder geval.KoffieNT schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:35:
[...]
Met 65% neem ik geen genoegen, met die slechte pings al helemaal niet.
En wat versta jij onder een slechte ping? En waar ping je dan naartoe?
Niet zo arrogant joh, jij snapt duidelijk Loekie niet. (En de hele gang van zaken overigens ook niet heb ik het idee...)Eerst even lezen wat ik in mijn bericht type a.u.b.
Reageer je nou op jezelf?[...]
16mbit/8=2mb/s, exact wat jij aangeeft..
[ Voor 29% gewijzigd door MensionXL op 06-01-2009 19:17 ]
Weet je zeker dat je geen brakke lijn van je isra punt hebt naar je modem
Post eens je DSL lijn status
Nja, ik zie het iig als een achteruitgang op hetgeen wat ik al niet zo heel erg goed vond.EWK schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:57:
[...]
De snelheid heeft te maken met de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de bekabeling.
Je woont nu 1047meter van de centrale. Hemelsbreed neem ik aan. DIt betekent nog niet dat er 1047 meter kabel ligt. Dit is waarschijnlijk veel meer ivm vertakkingen, straten, huizen etc.
Dan de kwaliteit van de bekabeling. Zijn je attenuation en noise margin normaal?
En zoals al gezegd, ze leveren tot 20mbit. Ze garanderen 4mbit.
Look on the bright side. Jij hebt ruim 3 maal wat ze garanderen.
Jup, waarschijnlijkeen slechte lijn dan, want ik zit wel dichterbij de centrale. Ik zal toch wel een keer bellen en hoop dat er iets aan te doen valt, maar ik denk het niet.
Heb de afstand opgezocht via: http://pcdb.bbned.nl/
Onder een slechte ping versta ik, een hogere pingtijd naar een website, en hogere pings in games. Toen ik Planet had (2007), bijvoorbeeld bij Steam, als ik dan filter op 'servers onder de 50ms' kreeg ik meteen een hele waslijst aan servers (ingame onder de 20ms ping), toen ik Telfort had (oude adres) kwamen er met moeite (lees: 10 sec) 10 a 20 servers (ingame 30+ms ping, ja dit is normaal), nu (na de verhuizing), krijg ik met moeite 10 servers en ingame heb ik nog niet gedaan.MensionXL schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:06:
[...]
Je hebt gewoon een brakkere lijn dan voorheen. Je moet het er maar mee doen. Telfort's taak zit erop in ieder geval.
En wat versta jij onder een slechte ping? En waar ping je dan naartoe?
[...]
Niet zo arrogant joh, jij snapt duidelijk Loekie niet. (En de hele gang van zaken overigens ook niet heb ik het idee...)
[...]
Zit je nou op jezelf te reageren?
Arrogant? Ik dacht het niet.
Ik reageerde niet op mezelf, ik zei dat Loekie eerst moet lezen wat ik schreef, quote daarna het stukje wat hij had moeten lezen, en schreef er nog iets bij als aanvulling/conclusie.
Als ik zeg dat ik met 16mbit (aka 2mb/s) wel genoegen neem/tevreden ben, en Loekie zegt dat ik met 2mb/s (aka 16mbit) wel genoegen moet nemen/tevreden moet zijn, dan zeggen we toch gewoon hetzelfde of niet?..
Dat ik de gang van zaken niet begrijp, zo lastig is het allemaal niet..
(btw grote kans dat het dezelfde centrale is, want ik woon zo'n 900 meter verderop hehe
edit: Nog een keer de postcodecheck van bbned gedaan en ik zag dat ik op dezelfde centrale aangesloten zit als op mijn oude adres.)
noise margin upstream: 10 dbGiem schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:14:
Weet je zeker dat je geen brakke lijn van je isra punt hebt naar je modem
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 9 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 79 9a bb bc cc cc dd dd dd dc cb a9
attenuation downstream: 24 db
tone 32- 63: 00 24 55 77 77 89 99 9a ba bb bb cc cc cc cc cc
tone 64- 95: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba ba aa a2
tone 128-159: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9
tone 160-191: aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 98 89 98 99 89 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 88 88 88 87 87 78 77 88 78 87 77 77
tone 256-287: 37 87 78 77 77 77 77 78 87 77 87 88 77 77 87 88
tone 288-319: 87 88 88 88 77 88 88 88 87 77 77 77 77 77 77 78
tone 320-351: 77 77 77 66 67 77 76 76 67 67 76 67 66 66 66 65
tone 352-383: 66 67 66 76 67 66 76 76 66 56 65 65 56 66 66 66
tone 384-415: 66 55 66 65 55 55 56 55 66 55 55 55 55 45 55 55
tone 416-447: 54 54 55 54 54 55 55 55 45 44 54 54 55 45 54 45
tone 448-479: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 33 44 44 43
tone 480-511: 43 33 33 33 33 33 33 34 33 33 33 34 23 23 32 32
[ Voor 24% gewijzigd door KoffieNT op 07-01-2009 14:13 ]
Ze zullen inderdaad een nieuwe centrale naast je huis gaan bouwen in de hoop dat je dan tevreden zult zijn voor die €20,- p/m.KoffieNT schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:27:
[...]
Nja, ik zie het iig als een achteruitgang op hetgeen wat ik al niet zo heel erg goed vond.
Jup, waarschijnlijkeen slechte lijn dan, want ik zit wel dichterbij de centrale. Ik zal toch wel een keer bellen en hoop dat er iets aan te doen valt, maar ik denk het niet.
Kom op zeg...

Je loopt al vanalles te beweren zonder ook maar iets gecontroleerd te hebben?Heb het opgezocht via: http://pcdb.bbned.nl/
"Attenuation" en "noise margin", zover ben ik nog niet gegaan, waar kan ik dit opzoeken, in mn router?
Ik snap dat je met een slechte ping een hoge latency bedoelt. Telfort heeft inderdaad een ping rond de 20ms waar KPN tegen de 6ms aanzit. Daarnaast krijg je nog eens de latency over de overige hops, dit is niet te voorkomen.[...]
Onder een slechte ping versta ik, een hogere pingtijd naar een website, en hogere pings in games. Toen ik Planet had (2007), bijvoorbeeld bij Steam, als ik dan filter op 'servers onder de 50ms' kreeg ik meteen een hele waslijst aan servers (ingame onder de 20ms ping), toen ik Telfort had (oude adres) kwamen er met moeite (lees: 10 sec) 10 a 20 servers (ingame 30+ms ping, ja dit is normaal), nu (na de verhuizing), krijg ik met moeite 10 servers en ingame heb ik nog niet gedaan.
Ik weet niet waar al die servers staan, maar ik heb zo'n idee dat het modem gewoon vreselijk belast wordt waardoor de pingtijden hoger uitvallen. Oplossing is een ander modem aanschaffen, of CPU-belastende functies van het modem uitschakelen.
Haha, je zegt zelf:Arrogant? Ik dacht het niet.
Ik reageerde niet op mezelf, ik zei dat Loekie eerst moet lezen wat ik schreef, quote daarna een stukje van mezelf en schreef er nog iets bij als aanvulling/conclusie.
Waarop je antwoordt:(ja ik snap dat je nooit 100% van de 20mbit over houd, met 16mbit/80% was ik tevreden geweest)
16mbit/8=2mb/s, exact wat jij aangeeft..
Dat staat gewoon op pcdb.bbned.nl(btw grote kans dat het dezelfde centrale is, want ik woon zo'n 900 meter verderop hehe)
Ik verwacht ook geen 20mbit van de 20mbit, maar 13 van de 20 en daarnaast een gare ping vind ik erg jammer, meer niet. (terwijl ik dus een betere verbinding had toen ik verder weg woonde, maar dit kan dus aan de kwaliteit van de lijn liggen)MensionXL schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:36:
Ze zullen inderdaad een nieuwe centrale naast je huis gaan bouwen in de hoop dat je dan tevreden zult zijn voor die €20,- p/m.
Kom op zeg...
Heb dat stukje al even weg ge-edit omdat ik er (attenuation en noise margin) al achter kwam toen ik de DSL lijn testte via mn router.Je loopt al vanalles te beweren zonder ook maar iets gecontroleerd te hebben?
Ik doe mijn best om zoveel mogelijk te weten te komen over mijn lijn. Ik doe alles wat in mijn kennis ligt en wat ik op GOT of google tegenkom. Helaas ben ik nog geen professor net als MensionXL.
Ok, dit is duidelijkIk snap dat je met een slechte ping een hoge latency bedoelt. Telfort heeft inderdaad een ping rond de 20ms waar KPN tegen de 6ms aanzit. Daarnaast krijg je nog eens de latency over de overige hops, dit is niet te voorkomen.
Ik weet niet waar al die servers staan, maar ik heb zo'n idee dat het modem gewoon vreselijk belast wordt waardoor de pingtijden hoger uitvallen. Oplossing is een ander modem aanschaffen, of CPU-belastende functies van het modem uitschakelen.
Ik zeg inderdaad zelf.., lees deze hele pagina even opnieuw MensionXL, ik geloof dat je niet helemaal begrijpt wat ik nou bedoel.Haha, je zegt zelf:
Waarop je antwoordt:
[...]
Dat staat gewoon op pcdb.bbned.nlMaar blijkbaar kijk je echt niet verder dan je neus lang is...
Doe alsjeblieft niet zo kleinerend, hier ben ik niet van gediend en dit is daarom de laatste keer dat ik op jou reageer. Ik doe simpelweg mijn best en meer kan ik niet doen.
De kabels van kpn die in de grond liggen kan je niets aan doen. Het enige wat jij kan doen is kijken of je toch nog iets kan verbeteren aan je eigen bekabeling in de meterkast. Je kan telfort/kpn bellen wat je wilt, meer mbits ga je daar niet mee krijgen.KoffieNT schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:48:
Ik verwacht ook geen 20mbit van de 20mbit, maar 13 van de 20 en daarnaast een gare ping vind ik erg jammer, meer niet. (terwijl ik dus een betere verbinding had toen ik verder weg woonde, maar dit kan dus aan de kwaliteit van de lijn liggen)
Wat je ping betreft. Het tiscali netwerk heeft door de door hun gebruikte techniek een lagere ping, maar minder packet loss. Daar kan je ook niets aan doen.
Jij wilt blijkbaar een supersnel abonnement, en een super lage ping.. dat kan. Maar dan mag je daar voor betalen.. en dan stap je over naar de concurent of kabel. Als dit soort dingen (lage ping, snelle verbinding) zo essentieel zijn voor jou, dan moet je dat allemaal van tevoren uitzoeken.
even een korte vraag: de voicemailberichten die krijgt worden naar je mail adres gestuurd, maar via welk telefoonnummer kan je zelf een welkomstboodschap inspreken? ik heb me rotgezocht, maar kan het nergens vinden..

Verwijderd
Durf te wedden dat we op zijn laatst op 1-12-2009 een brief krijgen waarin vermeld wordt dat we 24,95 moeten gaan betalen net als de nieuwe klanten. Opzeggen vanwege aanpassingen van de prijs mag natuurlijk, maar iedereen heeft dan al een jaar uitgezeten en Telfort heeft dus geen last hiervan
Iemand al meer informatie hierover? Kortom, gaan de abonnementskosten omhoog van 20 naar 25 euro als je een jaar klant bent geweest?Ik heb dat nagevraagd bij de VLB via wie wij Telfort hebben aangevraagd en inderdaad aan het einde van mijn eerste jaar gaat het abo geld omhoog. Begin mei dus maar overstappen naar Ziggo vermoed ik.
En laat dat nu net totaal niet ter zake doende te zijn. Ik kan ook een lineaal leggen en zo de afstand berekenen van je huis naar de centrale, maar een kabel zal echt zelden die route volgen.KoffieNT schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:27:
Heb de afstand opgezocht via: http://pcdb.bbned.nl/
En dat is nu precies een betere "lineaal", want dit geeft aan dat de afstand ruim 1700 meter is. In theorie zou je dan maximaal zo'n 18Mbit kunnen halen, in theorie dus. Dat je modem 13Mbit weergeeft, is dan ook wel raar. Tenminste, ik neem aan dat je die waarde uit je modem hebt gekregen (via wat voor speedtest-site dan ook is vaak onbetrouwbaar, doe het dan via de FTP van Telfort zelf).attenuation downstream: 24 db
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Hmm, dat vind ik erg jammer. Toen ik nog Planet had (3mbit) had ik wel een zeer lage latencie, maar ik denk ook dat ik een van de weinigen met internet was in mijn straat en dit zal ongetwijfeld hebben gescheelt.job schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:21:
[...]
De kabels van kpn die in de grond liggen kan je niets aan doen. Het enige wat jij kan doen is kijken of je toch nog iets kan verbeteren aan je eigen bekabeling in de meterkast. Je kan telfort/kpn bellen wat je wilt, meer mbits ga je daar niet mee krijgen.
Wat je ping betreft. Het tiscali netwerk heeft door de door hun gebruikte techniek een lagere ping, maar minder packet loss. Daar kan je ook niets aan doen.
Jij wilt blijkbaar een supersnel abonnement, en een super lage ping.. dat kan. Maar dan mag je daar voor betalen.. en dan stap je over naar de concurent of kabel. Als dit soort dingen (lage ping, snelle verbinding) zo essentieel zijn voor jou, dan moet je dat allemaal van tevoren uitzoeken.
Ik zal wel een keer bellen met Telfort, misschien als ze meer van deze klachten krijgen in mijn buurt dat ze nog wel eens iets willen doen, al schat ik die kans ook erg laag in.
De concurrenten zijn Alice en HetNet (meer is er op mijn adres niet te krijgen), met Alice ga ik denk ik hetzelfde krijgen, en met HetNet betaal ik gewoon hetzelfde voor 8mbit. (al geloof ik wel dat ik met HetNet lagere pings zal gaan hebben)
Mijn stad (Helmond) is nu al 2 jaar van plan glasvezel aan te leggen en dat wordt elke keer ook maar uitgesteld, in de dorpen om ons heen ligt het al wel. Dat is uiteraard erg jammer want 100/100 en zeer lage ping is natuurlijk geweldig.
Aha ik dacht dat die afstand die bbned aangeeft gewoon via de lijnen is zegmaar, maar ok, weet ik dat nu ook.yodeluxe schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:11:
[...]
En laat dat nu net totaal niet ter zake doende te zijn. Ik kan ook een lineaal leggen en zo de afstand berekenen van je huis naar de centrale, maar een kabel zal echt zelden die route volgen.
[...]
En dat is nu precies een betere "lineaal", want dit geeft aan dat de afstand ruim 1700 meter is. In theorie zou je dan maximaal zo'n 18Mbit kunnen halen, in theorie dus. Dat je modem 13Mbit weergeeft, is dan ook wel raar. Tenminste, ik neem aan dat je die waarde uit je modem hebt gekregen (via wat voor speedtest-site dan ook is vaak onbetrouwbaar, doe het dan via de FTP van Telfort zelf).
Ik heb de downloadsnelheid gemeten via het 100mb bestandje van speedtest.bbned.nl en via newsleecher, die toch echt de max van de max halen uit mijn internet, en daarnaast geeft de router (gewoon de bijgeleverde Zyxel van Telort) ook aan dat er zo'n 13mbit beschikbaar is.
[ Voor 9% gewijzigd door KoffieNT op 06-01-2009 21:23 ]
Ja hallo dat staat tussen: telefonie. waarom staat dat daar, ik ging er van uit dat het tussen internet zou staan.Laguna schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:45:
@koekoek2003nl
[...]
Zie alleen dat ze nu wel geld vragen voor het activeren van de lijn dat was vroeger niet
[...]
maar jou 2e antwoord heb ik nergens gevonden... hoe kom je erbij dat het eenmalig € 49,95 zou kosten....
(bron graag)
Ach of het arrogant van je was...KoffieNT schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:27:
[...]
Arrogant? Ik dacht het niet.
Ik reageerde niet op mezelf, ik zei dat Loekie eerst moet lezen wat ik schreef, quote daarna het stukje wat hij had moeten lezen, en schreef er nog iets bij als aanvulling/conclusie.
Als ik zeg dat ik met 16mbit (aka 2mb/s) wel genoegen neem/tevreden ben, en Loekie zegt dat ik met 2mb/s (aka 16mbit) wel genoegen moet nemen/tevreden moet zijn, dan zeggen we toch gewoon hetzelfde of niet?..
Dat ik de gang van zaken niet begrijp, zo lastig is het allemaal niet..
(btw grote kans dat het dezelfde centrale is, want ik woon zo'n 900 meter verderop hehe)
Een 20 Mbit lijn levert je in de praktijk max 2MB op, meer dan dat gaat het op 20 Mbit niet worden wegens o.a. ATM-overhead. Jij was niet tevreden met de snelheid van je lijn, dat kan een aantal oorzaken hebben. Waarschijnlijk verwacht je te veel, waarschijnlijk meer dan de techniek van ADSL(2+) kan bieden.
Als je bij je zelf alles netjes voor elkaar hebt kun je bellen, maar iets anders dan: "slecht koper, kunnen we niets aan doen" zal het niet komen. Je hebt pech dat je nu een slechtere lijn als ervoor had.
Wat ik even niet begrijp is dat je 3 verschillende afstanden noemt: iets van 1400m iets van 1050m en een afstandsverschil van 900m, dat klopt niet met elkaar. Als ik de waardes van je Zyxel(?) zo zie, zou ik zeggen dat je om en nabij de 1400 van centrale af zit. En gezien die afstand haal je niet enorm veel nee, kan me voorstellen dat dat zuur is...
Bij deze:wiebjuh16 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:51:
even een korte vraag: de voicemailberichten die krijgt worden naar je mail adres gestuurd, maar via welk telefoonnummer kan je zelf een welkomstboodschap inspreken? ik heb me rotgezocht, maar kan het nergens vinden..
Voicemail begroeting wijzigen: 030 785 786 2
herstellen: 030 785 786 3.
Hehe ben ik met je eens lijkt mij ook dat het onder internet valtkoekoek2003nl schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:46:
[...]
Ja hallo dat staat tussen: telefonie. waarom staat dat daar, ik ging er van uit dat het tussen internet zou staan.
maar jou 2e antwoord heb ik nergens gevonden... hoe kom je erbij dat het eenmalig € 49,95 zou kosten....
(bron graag)
Bron: http://internet.telfort.nl/shop/internet-productdetails.html
Dus voor de duidelijkheid: Met 2mb/s, oftewel +/-16mbit, ben ik RUIM tevreden, RUIM.Loekie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:22:
[...]
Ach of het arrogant van je was...
Een 20 Mbit lijn levert je in de praktijk max 2MB op, meer dan dat gaat het op 20 Mbit niet worden wegens o.a. ATM-overhead. Jij was niet tevreden met de snelheid van je lijn, dat kan een aantal oorzaken hebben. Waarschijnlijk verwacht je te veel, waarschijnlijk meer dan de techniek van ADSL(2+) kan bieden.
Als je bij je zelf alles netjes voor elkaar hebt kun je bellen, maar iets anders dan: "slecht koper, kunnen we niets aan doen" zal het niet komen. Je hebt pech dat je nu een slechtere lijn als ervoor had.
Wat ik even niet begrijp is dat je 3 verschillende afstanden noemt: iets van 1400m iets van 1050m en een afstandsverschil van 900m, dat klopt niet met elkaar. Als ik de waardes van je Zyxel(?) zo zie, zou ik zeggen dat je om en nabij de 1400 van centrale af zit. En gezien die afstand haal je niet enorm veel nee, kan me voorstellen dat dat zuur is...
Op mn oude adres woonde ik 1400meter van de centrale, op mn nieuwe adres 1050meter, yodeluxe legde me uit dat het met een liniaal wel 1050 meter is, maar in de praktijk (via alle lijnen etc.) zo'n 1700 meter, dat kon je dan zien aan; 'attenuation downstream: 24 db' (dus die 1400 meter van vroeger is dan ook veel meer)
Met het afstandsverschil bedoel ik mijn verhuizing.
Ik woon nu 900 meter van mn oude adres af. En daar bedoelde ik weer mee dat het goed dezelfde centrale kan zijn waar ik nu op aangesloten zit als de centrale waar ik op mn oude adres aangesloten zat, en dat ik het een beetje raar vind dat ik toch een slechtere connectie heb.
Wat wel zo is, is dat ik in een drukkere straat woon (zowel qua huizen, als qua internetgebruikers; een 'jongere' straat zeg maar).
Daarnaast hebben we dus problemen met Telfort gehad omdat de lijnen van KPN op deze straat 'vol' zaten, dus de centrale zal nu ook wel 100% belast worden en daardoor heb ik geen betere connectie dan dit + dat het dus goed zou kunnen dat er gewoon slecht koper en dat soort zaken ligt.
Ik begrijp dus (maar dat wist ik 3 jaar geleden ook wel) dat hier gewoon weinig aan gedaan kan worden, al vind ik het wel heel erg jammer. Nu maar hopen op die glasvezelaansluiting
2 MB zou 20 Mbit zijn....
als je att 24 is, is de afstand tot de centrale ca 1,4 km, dan mag je 14-15 Mbit verwachten op ADSL2+.
Dat haal je net niet, geval van kabels aanpassen indien nodig, anders berusten in je situatie.
als je att 24 is, is de afstand tot de centrale ca 1,4 km, dan mag je 14-15 Mbit verwachten op ADSL2+.
Dat haal je net niet, geval van kabels aanpassen indien nodig, anders berusten in je situatie.
@KoffieNT
Je zou ook eens kunnen melden op wat voor waardes je modem intraint en de OP lezen aangezien je dan al veel meer wijzer was geworden en niet hier onbedoeld op ieders tenen trapt.
Je zou ook eens kunnen melden op wat voor waardes je modem intraint en de OP lezen aangezien je dan al veel meer wijzer was geworden en niet hier onbedoeld op ieders tenen trapt.
In het huis waar ik nu woon is het inderdaad mn download snelheid inderdaad een factor 10 kleiner. (dan de 13mbit (die mn router aangeeft), ik download dus met +/- 1,3mb)Loekie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 01:12:
2 MB zou 20 Mbit zijn....
Eerst (oude huis) was dit zo'n 14mbit en downloadde ik met 1,6-1,7mb (factor 7,5-8 kleiner)
Volgens mij heb ik deze al genoemd, als er nog iets mist, noem het dan gerust en zoek ik het op.Laguna schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 01:59:
@KoffieNT
Ik trap op niemands tenen.
Ik ben geen professional op het gebied van internet (ben meer in de hardwaresferen) dus je snapt dat ik niet meteen weet wat ik moet controleren. Zoals ik nogmaals moet aangeven doe ik 100% mijn best en kom ik gaandeweg (dingen opzoeken in mn router en google) veel nieuwe termen (voor mij) tegen.
Als iemand zich op zn tenen getrapt voelt moet en hoeft hij niet op mij te reageren.
Maar goed, eindeloze discussie.
Ik gaf ook aan dat ik begrijp dat er weinig aan te doen valt en ik er mij vrijwel (aan het begin al) bij neerleg, al wil ik wel een keer bellen met Kpn of Telfort om te kijken OF er iets aan gedaan kan worden.
Lijkt er gewoon op dat je kabel een beetje brak is, of dat er nu een verdeelkast tussen zit en eerder niet of zo iets.KoffieNT schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:18:
[...]
In het huis waar ik nu woon is het inderdaad mn download snelheid inderdaad een factor 10 kleiner. (dan de 13mbit (die mn router aangeeft), ik download dus met +/- 1,3mb)
Eerst (oude huis) was dit zo'n 14mbit en downloadde ik met 1,6-1,7mb (factor 7,5-8 kleiner)
[...]
Volgens mij heb ik deze al genoemd, als er nog iets mist, noem het dan gerust en zoek ik het op.
Ik trap op niemands tenen.
Ik ben geen professional op het gebied van internet (ben meer in de hardwaresferen) dus je snapt dat ik niet meteen weet wat ik moet controleren. Zoals ik nogmaals moet aangeven doe ik 100% mijn best en kom ik gaandeweg (dingen opzoeken in mn router en google) veel nieuwe termen (voor mij) tegen.
Als iemand zich op zn tenen getrapt voelt moet en hoeft hij niet op mij te reageren.
Maar goed, eindeloze discussie.
Ik gaf ook aan dat ik begrijp dat er weinig aan te doen valt en ik er mij vrijwel (aan het begin al) bij neerleg, al wil ik wel een keer bellen met Kpn of Telfort om te kijken OF er iets aan gedaan kan worden.
Je kan vragen of ze je via het andere ader paar willen aansluiten om te kijken of die misschien beter is. Maar of ze dat zo maar doen? Is voor hun weer allemaal extra werk.
Luister en huiver... * Die Bruine Die Bruine heeft Telfort opgezegd. Ik heb weliswaar al anderhalve maand geen telefoonstoring meer gehad, maar dat is dan ook omdat ik mijn internetverbinding nog weinig voor Torrentverkeer gebruik. Of beter gezegd, sterk afgeknepen heb. Daarnaast ben ik het zat om "maar" 6Mb te halen ten opzichte van de 15Mb die ik had voordat ik naar dit huis ging. Dus ik ben maar overgestapt naar Ziggo. Ja je leest het goed. Bij Ziggo werkt het tenminste wel of niet. Niet ergens daar tussen in. Voor die € 5,- die ik duurder uit ben heb ik dan niet meer onbeperkt VoIP naar vast, enkel Ziggo, maaaaaarrrrrr ik heb wel 10Mb down en 1,5Mb up. Bovendien kan ik dan weer downloaden en internetten tegelijk zoals ik dat gewend ben. Zyxel modem goed, ja de 4-poorts, niet de enkel-poorts crapware modem die ik heb. Ik hoop op een hele verbetering ja, benieuwd of ze dat waar kunnen maken. Anyway, ik wens jullie allen veel succes met Telfort! Adios amigo's.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Beste Mensen,
Ik hen in mijn Zyxel op de tap network en dan wan mijn dns op UserDefined gezet en de dns van kpn gebruikt
194.151.228.18 194.151.228.34
Maar als ik ipconfig /all doe zie ik dat de dns nog steeds op 195.241.77.55 195.241.77.58 staat!!!!
Hoe moet ik dit dan veranderen dat hij wel de goede dns gebruikt van KPN
Ik hen in mijn Zyxel op de tap network en dan wan mijn dns op UserDefined gezet en de dns van kpn gebruikt
Maar als ik ipconfig /all doe zie ik dat de dns nog steeds op 195.241.77.55 195.241.77.58 staat!!!!
Vulliw
Verwijderd
Heb je die laatste adressen handmatig in de netwerkinstellingen van je OS gezet? Als deze staan ingevuld worden deze gebruikt i.p.v. je router.vulliw schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:24:
Beste Mensen,
telefoonlijn werkt hier nu niet goed, ik kan degene aan de overkant horen maar die andere persoon mij niet.
meer mensen last van?
meer mensen last van?
In mijn netwerkinstellingen staat alles op automatisch !!!!! dus alleen in mijn modem heb ik ingesteld kpn dns
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:15:
[...]
Heb je die laatste adressen handmatig in de netwerkinstellingen van je OS gezet? Als deze staan ingevuld worden deze gebruikt i.p.v. je router.
Vulliw
Verwijderd
Ik geef je groot gelijk, ik ga ook overstappen binnenkort. Enige wat mij nu tegenhoud is het feit dat ik door 2 plafonds een gat moet boren en nog niet de juiste gatenboor hiervoor heb gekocht. Dus nu nog maar even Telfort, maar zodra het weer eens stopt met werken stap ik over.Die Bruine schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:23:
Dus ik ben maar overgestapt naar Ziggo. Ja je leest het goed. Bij Ziggo werkt het tenminste wel of niet. Niet ergens daar tussen in. Voor die € 5,- die ik duurder uit ben heb ik dan niet meer onbeperkt VoIP naar vast, enkel Ziggo, maaaaaarrrrrr ik heb wel 10Mb down en 1,5Mb up.
Leuk nieuws trouwens voor je: http://webwereld.nl/artic...r-supersnel-internet.html
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 13:31 ]
Ciao bella! Meer netwerk voor mijDie Bruine schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:23:
Luister en huiver... * Lekkere Loempia Die Bruine heeft Telfort opgezegd. Ik heb weliswaar al anderhalve maand geen telefoonstoring meer gehad, maar dat is dan ook omdat ik mijn internetverbinding nog weinig voor Torrentverkeer gebruik. Of beter gezegd, sterk afgeknepen heb. Daarnaast ben ik het zat om "maar" 6Mb te halen ten opzichte van de 15Mb die ik had voordat ik naar dit huis ging. Dus ik ben maar overgestapt naar Ziggo. Ja je leest het goed. Bij Ziggo werkt het tenminste wel of niet. Niet ergens daar tussen in. Voor die € 5,- die ik duurder uit ben heb ik dan niet meer onbeperkt VoIP naar vast, enkel Ziggo, maaaaaarrrrrr ik heb wel 10Mb down en 1,5Mb up. Bovendien kan ik dan weer downloaden en internetten tegelijk zoals ik dat gewend ben. Zyxel modem goed, ja de 4-poorts, niet de enkel-poorts crapware modem die ik heb. Ik hoop op een hele verbetering ja, benieuwd of ze dat waar kunnen maken. Anyway, ik wens jullie allen veel succes met Telfort! Adios amigo's.
Verander het bij tabje DHCP ook evenvulliw schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:24:
Beste Mensen,
Ik heb alleen mijn telefonie van Telfort opgezegd.
Middels een brief en 50 euro betalen aan de geschillencommissie.
Wel heb ik een jaar abonnementskosten voor bellen terug gekregen.
Dus kiet gespeeld qua bellen/geschillencommissie.
Nu ben ik 5 euro per maand duurder uit voor VOIP bij XS4ALL (met een pack)
maar ik heb sindsdien geen enkele storing meer gehad. Internet hou ik voorlopig wel via Telfort.
Totdat XS4ALL mij een WII geeft dan ben ik ook weg... :-)
Middels een brief en 50 euro betalen aan de geschillencommissie.
Wel heb ik een jaar abonnementskosten voor bellen terug gekregen.
Dus kiet gespeeld qua bellen/geschillencommissie.
Nu ben ik 5 euro per maand duurder uit voor VOIP bij XS4ALL (met een pack)
maar ik heb sindsdien geen enkele storing meer gehad. Internet hou ik voorlopig wel via Telfort.
Totdat XS4ALL mij een WII geeft dan ben ik ook weg... :-)
Is het eigenlijk mogelijk om via een router (waarbij DHCP is uitgeschakeld) met een draadloze verbinding zowel op de router als op het Telfort modem in te loggen om beide zo te kunnen beheren?
ik snap eigenlijk niet wat ik fout doe.
Ik heb dus de standaard Zyxel modem van telfort, waarbij ik de netwerkkabel aan een router heb vastgemaakt.
Van die router gaat er weer een kabel naar een andere wireless router.
Ik zet bij beide routers dhcp uit en verander van de 1e router het ip naar die van de zyxel, 192.168.0.1 mask 255.255.255.0 etc. Interne Ip van eerste router zet ik op 192.168.0.200 en van tweede router op 192.168.0.300
maar door dit werkt heel mijn internet niet meer. Wat doe ik fout?
Ik heb dus de standaard Zyxel modem van telfort, waarbij ik de netwerkkabel aan een router heb vastgemaakt.
Van die router gaat er weer een kabel naar een andere wireless router.
Ik zet bij beide routers dhcp uit en verander van de 1e router het ip naar die van de zyxel, 192.168.0.1 mask 255.255.255.0 etc. Interne Ip van eerste router zet ik op 192.168.0.200 en van tweede router op 192.168.0.300
maar door dit werkt heel mijn internet niet meer. Wat doe ik fout?
[ Voor 9% gewijzigd door DNA_Saint op 08-01-2009 02:06 ]
Huub Huub Barbatruc!
Ja. Gaat ook op dezelfde manier als anders.Laguna schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 01:36:
Is het eigenlijk mogelijk om via een router (waarbij DHCP is uitgeschakeld) met een draadloze verbinding zowel op de router als op het Telfort modem in te loggen om beide zo te kunnen beheren?
mijn zyxel is 192.168.1.254
Maar gisteren (2 dagen te vroeg dus) is mijn verhuisde lijn opgeleverd.
activeren ging de eerste keer fout, maar na de 2e keer activeren (en 2 x booten van modem)
is mijn lijn actief.
Mijn oude sip account werkt er nu nog op... mijn nieuwe nummer (andere net nummer) staat ook nog
niet bij "mijn telfort".
Heb dus helemaal niet aan hoeven te passen aan het modem, alles netjes verlopen.
Maar gisteren (2 dagen te vroeg dus) is mijn verhuisde lijn opgeleverd.
activeren ging de eerste keer fout, maar na de 2e keer activeren (en 2 x booten van modem)
is mijn lijn actief.
Mijn oude sip account werkt er nu nog op... mijn nieuwe nummer (andere net nummer) staat ook nog
niet bij "mijn telfort".
Heb dus helemaal niet aan hoeven te passen aan het modem, alles netjes verlopen.
Hmm staat hier toch iets niet helemaal goed dan, als ik het ip van me router invoer 192.168.1.1 krijg ik deze webpagina is niet beschikbaar en als ik die van het Telfort modem invoer 192.168.1.254 dan krijg ik ook deze webpagina is niet beschikbaar en in beide gevallen knalt tevens mijn draadloze verbinding eruitLekkere Loempia schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:42:
[...]
Ja. Gaat ook op dezelfde manier als anders.
Hier in Etten-Leur nu alweer Telfort eruit; ben ik de enige?
Dit topic is gesloten.