Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:31:
Is hier iemand die van Xs4all naar Telfort is gegaan en hoe waren de ervaringen. Xs4all doet de laatste tijd niet helemaal wat je van ze mag verwachten. Ooit was is Demon internet klant en je merkt aan alles dat je als tweede rang burger wordt behandeld.
Ik kwam uit dezelfde situatie. Xs4all voldeed helemaal niet meer, niet alleen de snelheid was voor die prijs gewoon waardeloos (1,5Mbit voor 22 euro

), maar de algehele kwaliteit is omlaag gegaan. Dat merkte ik helemaal toen dus het moment van opzeggen kwam. Zoek maar eens op mijn posts.
Maar om je een zoektocht te besparen:
Telfort aangevraagd.
Ruime tijd opgegeven voor de aansluiting (8 weken!), om op die manier problemen met de overstap te voorkomen. Na een paar weken bevestiging van Telfort dat ze klaar zijn (die bekende stap 4). Hierna opzegbrief naar Xs4all, nog steeds ruim een maand van te voren (6 weken), vanwege de opzegtermijn (een maand volgens Xs4all).
Dan de problemen, Xs4all accepteert mijn opzegbrief niet en zegt te wachten op de andere provider. Ik een bericht teruggestuurd dat dat onacceptabel was en dat ik ze hield aan hun eigen voorwaarden.
Op de gevraagde datum werd Telfort opgeleverd, prachtig!
De problemen gaan door, Xs4all maakt factuur aan voor nieuwe maand (terwijl abonnement is opgezegd!). Mail gestuurd met de vraag hoe dat kan en dat ze de incasso niet moeten uitvoeren. Geen antwoord

Xs4all incasseert toch voor de nieuwe termijn. Ik gelijk het geld teruggehaald, ze komen aan mijn geld, gelijk bij de bank aangegeven dat het een onterechte incasso was en dat Xs4all afgeboekt heeft zonder machtiging (want abonnement is opgezegd!).
Dan een brief gekregen van Xs4all, dat de incasso niet was gelukt en of ik snel het geld wilde storten

Ik dacht het niet, dus nog maar eens een mail gestuurd naar het door hun opgegeven adres (waar ik ook de vorige mail naartoe had gestuurd). Blijkbaar kennen ze hun eigen afdelingen niet en wat ze daar moeten doen, want ik krijg bericht dat ze mijn mail ergens anders heen sturen en dat daar wel antwoord zal komen. Daar wel antwoord gekregen, dat die incasso klopte

Dat het wel eens kan lijken alsof de incasso niet correct is, want ze wachten dus op de opzegging door de andere ISP. Stelletje
Uiteindelijk hebben ze zich gewonnen gegeven, geen excuus ofzo, maar het is nu wel in orde (hoop ik, ik vrees half om half dat ze nog met een incassobureau gaan komen).
En intussen zit ik dus vrolijk bij Telfort. Mijn lijn is hetzelfde gebleven (ik zat bij Demon dus via BabyXL, dus daarna ook bij Xs4all), alleen is de snelheid wel ietsje hoger geworden (14Mbit bij 31dB, ipv 1,5Mbit). Bellen gebruik ik niet, de verhalen die ik hier lees, zijn dan toch iets te slecht. Ik kijk eerst naar de stabiliteit van de lijn en vraag dan later eventueel Budgetphone aan (voor het telefoonnummer) en een andere VoIP provider voor de uitgaande (gratis) gesprekken.