Telfort Internet ervaringen topic - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 99.375 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:46
Serieus, ik had het al opgezegd, maar nu breekt echt mijn klomp. Per 5 januari heb ik mijn Telfort abo opgezegd. Vorige week, 16 dec. werkt opeens de verbinding niet meer... Bel ik ze op, zeggen ze doodleuk dat ze het alvast hebben afgesloten, dat de 5 jan. een UITERLIJKE datum is.... Dit gaat helemaal nergens meer over. Ze konden niks meer voor me doen, dit gebeurde volgens die muts bij de klantenservice wel vaker.

Er is in ieder geval een brief naartoe gefaxt waarin ze aansprakelijk gesteld worden voor de kosten van het gebruik van een mobiele dongle tot 5 januari. Per die datum is er een nieuw abo afgesloten elders...

God, wat ben ik blij dat ik daar weg ben, maar hoe ze dit afwikkelen is echt ronduit belachelijk imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Martijn schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:12:
Serieus, ik had het al opgezegd, maar nu breekt echt mijn klomp. Per 5 januari heb ik mijn Telfort abo opgezegd. Vorige week, 16 dec. werkt opeens de verbinding niet meer... Bel ik ze op, zeggen ze doodleuk dat ze het alvast hebben afgesloten, dat de 5 jan. een UITERLIJKE datum is.... Dit gaat helemaal nergens meer over. Ze konden niks meer voor me doen, dit gebeurde volgens die muts bij de klantenservice wel vaker.
zelfde had ik met een verhuizing... op 1 maart geef je aan "ik verhuis op 1 mei" maar dan verhuizen ze de lijn maar alvast direct ipv op of rond je verhuisdatum...

Trouwens ik zie in mij modem (SPeedtouch 780) dat mijn verbinding 12mbit geeft, terwijl ik via de telfort site minimaal 19 zou moeten kunnen halen. (Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 12.263)
Waar kan ik hier instellingen oid voor vinden om dit te boosten?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

vulliw schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:48:
Hallo Allemaal,

Heden 21-12-2008 doet de telefoon verbinding het weer eens niet!!!!
Gaat wel over maar krijg geen verbinding!!!!!!

(Op 19-12-2008 ook al storing.) heeft een tijdje goed gegaan nu begint de ellende weer!!!!!

In Venlo

Ik word er gestoord van!!!!! Dit moet toch een keer ophouden he

Anders ga ik toch eens mijn geld terug vorderen
Tis hier in het midden van het land ook weer "feest"... :(
Wat een brakke provider zeg dat Telfort...

Heel willekeurig trouwens die storing, want bij mijn ouders in dezelfde woonplaats werkt het nog wel...
Was het maar alvast mei of juni, want dan krijgen we hier ftth... :)

En anders als het zo brak blijft als het nu is maar tijdelijk over naar hetnet ofzo.
De reden dat ik juist voor hetnet zou kiezen is dat je niet aan een jaarcontract vastzit.
Heb het idee dat het daar toch met met wat minder problemen draait...

[ Voor 18% gewijzigd door R2L op 22-12-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Altaphista schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:20:
[...]

zelfde had ik met een verhuizing... op 1 maart geef je aan "ik verhuis op 1 mei" maar dan verhuizen ze de lijn maar alvast direct ipv op of rond je verhuisdatum...
Ach.. Bij mij hoor ik pas op de verhuisdatum zelf.. Dat het niet gelukt is.. Zonder reden, want die was niet bekend.

Bel; U kan het gewoon opnieuw aanvragen, was bij ons wat in het proces fout gegaan.. Fijn.. 2 weken zonder.. Als het dan wel is opgelost :( Anders maar eens overstappen.. maja, blijft snel en goedkoop als het werkt...

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Het moet toch niet gekker worden bij telfort........... Ben blij dat ik daar volgende maand weg ben :9

Mensen waarvan de betaling gestorneerd is of afgesloten zijn moeten effe in de gaten houden of het geld nog wel door telfort van hun rekening geschreven word.
Want sinds november doen ze het bij ons niet meer omdat we onterecht waren afgesloten ( schriftelijk bevestigd door telfort en correctie op rekening ivm onterechte afsluiting..)

Dus ik een mail gestuurd waarom ze het niet hebben afgeschreven en dan krijg je dit als antwoord.........

Nadat u bent afgesloten (of een bedrag gestorneerd heeft) vervalt de automatische incasso. U dient dan een nieuwe machtigingskaart toe te sturen naar het onderstaande adres:

Telfort Internet
Postbus 217
2400 AE Alphen a/d Rijn
8)7

Weer een nieuw geintje van telfort dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:56
Eindelijk het werkt!

Vanmorgen stond daar dan de monteur van de kpn voor de deur. Het duurde even, maar het is gelukt voor de kerst. Bleek dat de aders in het isra punt niet goed waren aangesloten en ze in de centrale niet waren aangesloten. Goed bezig daar dus, de beste man is 2 uur bezig geweest om uit te zoeken hoe het zat.

19315bit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:23
Zijn er nog meer mensen waarbij de snelheid vandaag en gisteren al veel minder is dan normaal (regio Utrecht)? Ik heb het 20Mb abonnement en haal normaal zo rond de 1500kB/s, maar nu moet ik het doen met ongeveer 700kB/s :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Meh, ik probeer een e-mail adres aan te maken bij Telfort, maar ik krijg telkens de melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Er is een fout opgetreden

Gebruikersnaam niet beschikbaar

Probeer het nogmaals

Terug naar de Telfort homepage

Waarom kan zoiets nou nooit eens foutloos werken... :'(

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
Wat ik me trouwens afvraag zomaar, omdat ik daar ff over zat na te denken. :') Zoals ik eerder al meldde was ik met mijn verhuizing al eerder aangesloten. Zouden ze dat zo doen dat ze het eerder aansluiten (als het KPN-mannetje tijd heeft om naar de centrale te gaan :') ) en als je dat op je nieuwe adres hebt geactiveerd dat de oude gedeactiveerd wordt? Want ik kon in mijn oude huis nog gewoon internetten en toen ik in mijn nieuwe huis ging slapen dacht ik: het is toch nog niet aangesloten dus dat hoef ik niet te proberen. Maar ik denk nu dus dat ik dat best had kunnen doen. Of klopt mijn gedachtengang niet. :?

[ Voor 26% gewijzigd door RockGirl op 23-12-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 23:09
MensionXL schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:02:
Meh, ik probeer een e-mail adres aan te maken bij Telfort, maar ik krijg telkens de melding:

code:
1
2
3
4
Er is een fout opgetreden
Gebruikersnaam niet beschikbaar
Probeer het nogmaals
Terug naar de Telfort homepage

Waarom kan zoiets nou nooit eens foutloos werken... :'(
Kan het niet zo zijn dat jij probeert een mailadres te registreren wat al vergeven is?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Nu online
Vraagje, Sinds 18december online, Telfort Vast Bellen, met nummer portering vanaf KPN, zou 4 dagen later werken.

Vandaag kunnen we opeens niet meer bellen of gebeld worden over de analoge lijn. Als je ons belt krijg je direct de telfort voicemail te horen, maar bellen of gebeld worden via voip gaat niet (onderbroken piep, dan het geluid dat nummer gekozen wordt, en dan niks).

Telfort status is nog steeds bij stap 4: technische oplevering.

Ik denk dus dat kpn ons al afgesloten heeft (leek mij dat dat vanaf 1jan ging, tenslotte voor heel december betaald).
En dat het nummer nog niet geporteerd is ofzo? Of bewijst die telfort voicemail dat er al wel geporteerd is, maar dat voip gewoon nog niet werkt (Zyxel modem geeft aan: registration failed ofzoiets, gegevens zijn 100% juist)

Wat zal ik doen, gewoon nog even wachten en hopen dat het morgen werkt?

p.s. Als ik wil inloggen op mijn telfort->vast bellen:

Inloggen

Vast bellen is mogelijk (nog) niet bij u geactiveerd. U kunt uw instellingen pas wijzigen nadat u de activatiebevestiging voor vast bellen ontvangen hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Giant87 op 23-12-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Ik zou gewoon wachten. Ineens deed onze telefoon het ook niet meer, bellen er naar toe werkte wel, je kreeg een voicemail. Ik gok dat je moet wachten tot de administratieve oplevering. Dat bellen nog niet geactiveert is bij jou kwa administratie. Wel technisch. Ik verwacht dat je zult moeten wachten t/m 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Nu online
Xaero schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:48:
Ik zou gewoon wachten. Ineens deed onze telefoon het ook niet meer, bellen er naar toe werkte wel, je kreeg een voicemail. Ik gok dat je moet wachten tot de administratieve oplevering. Dat bellen nog niet geactiveert is bij jou kwa administratie. Wel technisch. Ik verwacht dat je zult moeten wachten t/m 1 januari.
Dat is ook belachelijk eigenlijk, zit je meer dan een week zonder vaste telefoon terwijl de kpn gewoon tot januari betaald is.. 8)7 Voor mij niet zo erg, maar voor mijn ouders...

Toen je bij julli niet meer kon bellen, hoelang duurde het toen?

[ Voor 5% gewijzigd door Giant87 op 23-12-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Bij ons was het op dezelfde dag geregeld, alhoewel toen het internet opgeleverd werd er wel draadjes in de kpn centrale verkeerd verwisseld waren waardoor ik iemand anders telefoonnummer kreeg en vice versa.

Ik heb een vraag, kan ik een 2e telefoonnummer aanvragen bij telfort? aangezien sip2 weer een ander telefoonnummer in kan vullen. Ik wil graag een telefoonnummer voor mezelf, of anders nog. Wie weet een voip service die genoeg telefoonnummers beschikbaar heeft net als voipbuster die ik daar bij sip2 kan invullen. Want bij voipbuster worden amper telefoonnummers uitgegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Giant87 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:24:
[...]

Dat is ook belachelijk eigenlijk, zit je meer dan een week zonder vaste telefoon terwijl de kpn gewoon tot januari betaald is.. 8)7 Voor mij niet zo erg, maar voor mijn ouders...

Bij ons was het gewoon 5 dagen geen vaste telefoon. Belachelijk inderdaad... En voor mij was het ook niet zo erg, maar ouders..

Wat je kan doen is bijvoorbeeld een voipbuster account nemen, zo kan je toch een beetje bellen. Verder gewoon veel doen met de mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:24

dimako_

Vogel

is het ook mogelijk als je met telfort gaat bellen dat je meerdere telefoons nummers kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

dimako_ schreef op woensdag 24 december 2008 @ 09:34:
is het ook mogelijk als je met telfort gaat bellen dat je meerdere telefoons nummers kan gebruiken?
Gewoon meer SIP-accounts registreren?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimako_ schreef op woensdag 24 december 2008 @ 09:34:
Een klein beetje in het verlengde: is het mogelijk om 2 internet abonnementen op één adres te hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:06:
[...]

Een klein beetje in het verlengde: is het mogelijk om 2 internet abonnementen op één adres te hebben? :)
Ja, zolang de abonnementen maar op verschillende aderparen zijn aangesloten is dat geen probleem. Alleen is dat niet overal mogelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Jesh op 24-12-2008 11:12 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesh schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:11:
[...]
Ja, zolang de abonnementen maar op verschillende aderparen zijn aangesloten is dat geen probleem. Alleen is dat niet overal mogelijk.
Hoe zou ik na kunnen gaan of op mijn nieuwe adres (lees: het huis van m'n vriendin, waar al een Telfort abonnement aanwezig is) dat mogelijk is? Moet ik dan de meterkast in duiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:25:
[...]

Hoe zou ik na kunnen gaan of op mijn nieuwe adres (lees: het huis van m'n vriendin, waar al een Telfort abonnement aanwezig is) dat mogelijk is? Moet ik dan de meterkast in duiken? :)
Kontakt opnemen met KPN en vragen wat het "canvas-nummer" van dat adres is en vragen of er meer aderparen zijn. (die eventueel gebruikt kunnen worden voor een extra adsl aansluiting)

Enige makke is dat KPN niet graag info geeft over aansluitingen aan niet KPN klanten :?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
Altaphista schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:56:
Zijn er mensen die hun Speedtouch 780 met een hogere versie dan 6.1.7.2 hebben draaien, en werkt dat dan een beetje stabiel?
Ik heb geprobeerd m te updaten naar de laatste versie (R6.2.T.2 - speedtouch.nl) maar hierna was de verbinding erg brak. Na het terugzetten van mijn 6.1.7.2. software met backup instellingen draait de verbinding nog steeds erg onstabiel :(
Hier draait versie 6.2.29.2 stabiel... de verbinding is stabieler dan met de Zyxel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:25:
[...]

Gewoon naar de KPN Klantenservice bellen en de situatie even uitleggen. Anders sturen ze je door naar de Storingsdienst, die kunnen dat sowieso wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Jesh schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:55:
[...]

Gewoon naar de KPN Klantenservice bellen en de situatie even uitleggen. Anders sturen ze je door naar de Storingsdienst, die kunnen dat sowieso wel zien.
Kan je beter gelijk de storingsdienst bellen.. Is goedkoper :+

0800-0407

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
Xaero schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:59:
[...]

Kan je beter gelijk de storingsdienst bellen.. Is goedkoper :+

0800-0407
Dat nummer werkt niet meer tegenwoordig en je krijgt een melding te horen dat je gewoon het 0900-nummer mag bellen voor 1 cent per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 12:32

iMars

Full time prutser

19315 bit = 18,86 kbit = 0,018 mbit = 0,002 Mbit
:+ da's niet echt snel ..

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond Telfort kort nadat ze Tiscali hadden overgenomen, nog wel OK, maar nu hebben ze echt een koers ingezet waarin het woord 'service' niet meer voorkomt.

Wanneer de bank 1x hikt en ze niet kunnen incasseren, dan ligt er Internet er 3 dgn. later uit, zonder enige vorm van waarschuwingd o.i.d.
Indien je vervolgens contact opneemt met de klantenservice, verklaren ze doodleuk gebeld, geschreven en gemaild te hebben, alleen jammer dat ik dat als klant niet heb gezien.
Vervolgens kan je nadat de betaling is ontvangen, VIER dagen zonder internet op een houtje bijten voordat je weer online kunt en nog even leuk 20 euro 'afsluitkosten' betalen.

Ik heb nog nooit zo zout gegeten met een ISP, heb er gerust 10 euro meer per maand voor over, om iets meer service te ontvangen; een mailtje in mijn eigen Gmail, een belletje/berichtje in mijn voice mail als er wat is.

Daarnaast kunnen ze naar mijn idee ook wel een webpage maken met i.p.v. je afsluiting een waarschuwing o.i.d., die je eerst weg moet klikken voordat je verder kunt surfen- dan ben je tenminste op de hoogte van.

Ben nu naarstig op zoek naar een nieuwe ISP, iemand suggesties?
Twijfel tussen Alice/Compuserve/Vodafone8mbit.

Echt jammer dat Tiscali niet meer bestaat, die lui rockten gewoon!!!! _/-\o_
Gelukkig hoorde ik van de klantenservice dat het nu per maand opzeggen is, en ben ik over 1,5 maand weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:27:
Gelukkig hoorde ik van de klantenservice dat het nu per maand opzeggen is, en ben ik over 1,5 maand weg.
Da's pas per 1 juli.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 13:35 . Reden: 1 l in juli ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

.NCK schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:29:
[...]

Hier draait versie 6.2.29.2 stabiel... de verbinding is stabieler dan met de Zyxel...
hmm ok, ik heb geprobeerd om deze weer te installeren en alles opnieuw te configureren, alleen kreeg ik met geen mogelijkheid het bellen aan de gang. Ook bleef er 12.000 kbps staan als bandbreedte terwijl ik voor 20 betaal en 19 zou moeten halen... (dmt tool werkt niet met die firmware).
Na het terugzetten en opnieuw instellen van alle gegevens met de 'oude' firmware doet ie het weer relatief stabiel, en met dmt tool de verbinding nu op 15.700kbps gekregen.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:20
moet niet gekker worden,

net opgehangen met telfort helpdesk.

wil een mail versturen via telfort naar buitenland rijg ik volgende terug

by smtp-out0.tiscali.nl with esmtp
id 1LELSw-00071r-PR
for <****@****.com.au>; Sun, 21 Dec 2008 11:23:18 +0100

kan niet bezorgd worden, via hotmail geen probleem zelfde adres volgens helpdesk lag het aan mijn outlook

maar het lag niet aan de tiscale(telfort) smtp server hoor daar ging hij eruit.

word hier helemaal gestoord van

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, ik heb me net laten vertellen dat als ik nu een brief instuur, ik 25 januari verlost ben.
Ik had op het Tiscali-forum (het oude forum zeg maar) gelezen dat dit idd pas per 1 juli zou zijn, dus gelijk aangekaart in het gesprek en ze (ja het was een vrouw) vertelde me dat de voorwaarden per 1 dec. ingegaan zijn en direct van kracht, misschien komt het ook omdat mijn abbo per 29 dec. afgelopen is en dus het bepaalde tijd contract per die datum (met nieuwe voorwaarden vanaf 1 dec.) een maand-tot-maand contract wordt, ik denk het haast van wel en heb daar net mazzel mee.

Maar het is echt per maand opzegbaar hoor, als je contract nu afloopt.
(En daarnaast, ik neem al mijn 'zakelijke' gesprekken op, via een device naar mp3, dus zo niet dan toch, dan heb ik gewoon een case, simpel as that :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Laatst online: 15-07 12:33
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:08:
[...]

(En daarnaast, ik neem al mijn 'zakelijke' gesprekken op, via een device naar mp3, dus zo niet dan toch, dan heb ik gewoon een case, simpel as that :o )
Wist je dat dit verboden is, tenzij je het uitdrukkelijk van te voren meldt. Dit houdt dus ook geen stand in een juridische zaak. In feite heb je er dus niks aan, al zal het niet zo hoog gespeeld worden.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DARKviper123 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:19:
[...]

Wist je dat dit verboden is, tenzij je het uitdrukkelijk van te voren meldt. Dit houdt dus ook geen stand in een juridische zaak. In feite heb je er dus niks aan, al zal het niet zo hoog gespeeld worden.
Nee hoor, vanaf 2001 is de wet persoonsgegevens en videoregistratie grondig aangepast (ivm toenemend cameratoezicht en de gebrekkige wetgeving op het af- en meeluisteren en de opslag van al deze gegevens.)
Beide partijen moeten er maar vanuitgaan dat een gesprek wordt opgenomen, dus ook jijzelf!
Alleen als er dermate zaken worden besproken, die zich gezien hun aard echt lenen voor een louter prive karakter (dus grote schulden, geestelijke problemen, sexuele zaken etc.) dan zal de rechter naar grote waarschijnlijkheid het opgenomen bewijs, voor niet-ontvankelijk verklaren.

Maar in de regel is het zo, dat iedereen er maar gewoon vanuit moet gaan, dat men wordt opgenomen.
(Je wordt trouwens ook gelogd bij ieder zichzelf-respecterend bedrijf met een groot klantenbestand en dito behandelingssysteem. Daarnaast nemen alle grote bedrijven telefoongesprekken op, al is het maar voor bommeldingen en de verzekering.)

Dus ik weet niet waar je die a-priori wijsheid vandaan haalt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:08:
[...]

Maar het is echt per maand opzegbaar hoor, als je contract nu afloopt.
Dat is de clue. ;)

Mijn (ex Tiscali) contract loopt per eind augustus af en die kan ik dan ook pas opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:56
webmail schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:06:
[...]

19315 bit = 18,86 kbit = 0,018 mbit = 0,002 Mbit
:+ da's niet echt snel ..
:9 een k'tje vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Nu online
Giant87 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:24:
[...]

Het werkt! Toch maar weer de het zyxel basismodem aangesloten. En na mijn voip wachtwoord op "mijn telfort" te veranderen (in het zelfde ww...) kon ik na een poosje wel sip registratie voltooien. Toen nog even de aders opnieuw vastgezet en we kunnen bellen! :D

In plaats van de Speedtouch 716v5 doe ik nu wel gewoon het zyxel modem en daarachter de linksys wrt54gl om een draadloos netwerkje in huis te maken.

Snelheid met getweakte speedtouch is gelijk aan de niet getweakte zyxel... Al met al best tevreden, telefoneren klinkt ook zeer duidelijk, het is alleen even wennen aan het langere wachten voordat er daadwerkelijk gebeld wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Giant87 op 24-12-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:27:

Ik heb nog nooit zo zout gegeten met een ISP, heb er gerust 10 euro meer per maand voor over, om iets meer service te ontvangen; een mailtje in mijn eigen Gmail, een belletje/berichtje in mijn voice mail als er wat is.

Daarnaast kunnen ze naar mijn idee ook wel een webpage maken met i.p.v. je afsluiting een waarschuwing o.i.d., die je eerst weg moet klikken voordat je verder kunt surfen- dan ben je tenminste op de hoogte van.

Ben nu naarstig op zoek naar een nieuwe ISP, iemand suggesties?
Twijfel tussen Alice/Compuserve/Vodafone8mbit.
Heb je al nagedacht over bijv Solcon of DDS ? Compuserve zal niet veel uitmaken en bij Alice is het ook een kwestie van het loopt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Martijn schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:12:

Er is in ieder geval een brief naartoe gefaxt waarin ze aansprakelijk gesteld worden voor de kosten van het gebruik van een mobiele dongle tot 5 januari. Per die datum is er een nieuw abo afgesloten elders...
De kosten voor de mobiele dongle zal Telfort niet van je overnemen.Wat je wel kan doen is de laatste betaling blokkeren obv in gebreke stellen resp betalen voor een niet werkende dienst over een periode van bijna een kleine maand en dat is ronduit belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Laat ik je wel een ding meegeven. Pas op met het storneren van betalingen. Ook al zou je in je recht staan niet te betalen in verband met een niet geleverde dienst. Daar houdt het administratie-systeem van Telfort geen rekening mee. Ergo je hebt dan een betalingsachterstand. Na een tijdje zal zo'n betalingsachterstand betekenen dat je tijdelijk wordt afgesloten en dan dat je daarna nog weer eventuele heraansluitingskosten zou moeten gaan betalen.

Het is misschien verstandiger om betaald geld terug te vorderen door een klacht in te dienen dan zelf je geld terug te halen.

Just my 2 cents

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Even een probleem voorleggen van een vriend wellicht weet iemand wat te doen:
Eind augustus geen internet meer, was speedlinq klant. Na talloze belletjes met zowel speedlinq als telfort kwam er niet veel meer info uit dan dat de lijn een onbekend adsl signaal had. Blijkbaar is de migratie speedlinq naar telfort dus nooit gelukt. Ik heb toen een oude speedtouch geconfiged voor telfort, deze aangesloten en ja weer internet (ip adres uit de telfort range). Dit werkte een paar dagen daarna kwam er een activatie pagina op naam van totaal iemand anders uit een heel andere plaats. Weer de helpdesk gebeld, geen oplossing. Uiteindelijk dus maar geactiveerd op die andere naam. Internet heeft sindsdien gewoon prima gewerkt wederom weer met een telfort ip adres (dus wat nou onbekend adsl signaal). Sinds een paar dagen komt er alleen nog een babyxl pagina, en de activatie pagina http://1.254.252.253 doet helemaal niets.
Helpdesk weer gebeld, krijg weer te horen dat er 'andere' adsl aanbieder op de lijn zit. Wordt door gezet naar het migratie team. De ervaring leert dat je hier dus nooit meer wat van hoort. Wat te doen om uit deze situatie te komen ? Zijn er misschien ook behulpzame telfort medewerkers die dit toppic in de gaten houden ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Je hebt dus BabyXL. Ik zou hun gewoon eens bellen, en proberen een monteur los te peuteren om er voor te zorgen dat hun het checken. Want dan gok ik dat het net als een paar posts hierboven is dat jij iemand anders zijn internet hebt, en hun jou internet. You never know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 14:44
Master FX schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:04:
Laat ik je wel een ding meegeven. Pas op met het storneren van betalingen. Ook al zou je in je recht staan niet te betalen in verband met een niet geleverde dienst. Daar houdt het administratie-systeem van Telfort geen rekening mee. Ergo je hebt dan een betalingsachterstand. Na een tijdje zal zo'n betalingsachterstand betekenen dat je tijdelijk wordt afgesloten en dan dat je daarna nog weer eventuele heraansluitingskosten zou moeten gaan betalen.

Het is misschien verstandiger om betaald geld terug te vorderen door een klacht in te dienen dan zelf je geld terug te halen.

Just my 2 cents
Ik weet niet op wie je reageert, maar als dat 2 posts boven je is, lees de post dan nog even door. Hij heeft opgezegd, maar dat is te vroeg uitgevoerd. Vaak is het al te laat om het terug te draaien als je het merkt en dus is wachten op nieuwe aanbieder de snelste manier van heraansluiten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Loekie schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:26:
[...]

Ik weet niet op wie je reageert, maar als dat 2 posts boven je is, lees de post dan nog even door. Hij heeft opgezegd, maar dat is te vroeg uitgevoerd. Vaak is het al te laat om het terug te draaien als je het merkt en dus is wachten op nieuwe aanbieder de snelste manier van heraansluiten.
My bad....
Maar dat doet hoop ik niks af aan mijn input :? :)

Stay safe

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:09
Even mijn laatste reactie van telfort posten...
Meer dan vijf volle weken GEEN internet gehad, zodoende gevraagd om restitutie van het abonnement..
Ik zal het nogmaals vermelden: De redelijke termijn voor een oplossing is 2 MAAND!!!!
Lees (de standaardbrief??!@#!) en huiver:
(Ik ga het er maar bij laten... Ik ga nu 25 euro restitutie mislopen. So be it...)

Geachte heer/mevrouw XXXXXX,

Hartelijk dank voor uwbrief van XX-XX-2008 met ticketnummer XXXXXX. Naar aanleiding van deze brief kunnen wij u als volgt informeren.

Telfort heeft vanaf de aanmelding van uw klacht bij onze helpdesk adequaat actie ondernomen. Binnen redelijke termijn is het probleem verholpen en kunt u weer gebruik maken van onze diensten. Hierdoor zullen wij het verzoek tot compensatie van de abonnementskosten niet honoreren.

U geeft ook aan een teruggave te willen van de kosten die u heeft gemaakt voor het bellen naar de helpdesk. We proberen uiteraard klanten zo snel en effectief mogelijk te helpen, maar op drukke momenten kan het zijn dat mensen geconfronteerd worden met een wachttijd. Helaas kunnen wij, conform Artikel 6 van onze Algemene Voorwaarden niet overgaan tot een teruggave van deze kosten. Hierbij een kopie van dit artikel:

6.1 Een Klant die telefonisch met de helpdesk (afdeling klantenservice) van Telfort contact opneemt, kan worden geconfronteerd met een wachttijd. De kosten van dit telefoongesprek komen voor rekening van de Klant.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet

PS Heeft u nog vragen? Kijk dan op http://telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

U kunt de klantenservice bereiken op telefoonnummer 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15,- per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.

Carpe Diem

Verwijderd

Wat een ballentent zeg. Iedere brief die je stuurt aan Telfort of telefoontje die je pleegt is gewoon weggegooide tijd en geld.

Heb de laatste maand ook veel problemen gehad en ben afgesloten geweest omdat ik een modem niet wilde betalen die ik niet besteld had. Deze had ik netjes teruggestuurd en je raad het al ze waren hem kwijt. Na 4 dagen bellen hadden ze hem eindelijk gevonden. Daarom de vraag gesteld of ik nu weer aangesloten zou worden werd mij doodleuk verteld dat ik even €70,- (modemkosten) moest betalen anders konden ze me niet aansluiten. :( Dit geld zou ik volgende maand weer teruggestort krijgen. Ben na een week toch maar overstag gegaan en heb maar betaald. Krijg daarna doodleuk een brief dat ik voorlopig geen factuur meer krijg en dat er iedere maand verrekend zou worden. Dit is ronduit belachelijk omdat dit niet afgesproken was. Maarja wat doe je eraan?

In mei loopt pas mijn contract af, maar kan je nu al vertellen dat ik wegga bij die criminele bende daar, heb er echt m'n buik van. Kan niet begrijpen dat een bedrijf zo mag handelen.

• Scandic2008
Loekie schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:26:
[...]

Dit is dan wel bijna een maand te vroeg en de beantwoording van Telfort is verre van professioneel.

[ Voor 10% gewijzigd door Scandic2008 op 25-12-2008 09:20 ]

Verwijderd

Giant87 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 17:21:

Al met al best tevreden, telefoneren klinkt ook zeer duidelijk, het is alleen even wennen aan het langere wachten voordat er daadwerkelijk gebeld wordt.
Probeer maar eens een # na het nummer, doet wonderen ;)

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Xaero schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:47:
Je hebt dus BabyXL. Ik zou hun gewoon eens bellen, en proberen een monteur los te peuteren om er voor te zorgen dat hun het checken. Want dan gok ik dat het net als een paar posts hierboven is dat jij iemand anders zijn internet hebt, en hun jou internet. You never know.
Het BabyXL netwerk is toch onderdeel van Telfort ???

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• Loekie
Scandic2008 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 09:17:
[...]

Dit is dan wel bijna een maand te vroeg en de beantwoording van Telfort is verre van professioneel.
Dat ben ik zonder meer met je eens...

specs

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:31
Wtf!

Niet normaal meer hier...

Om de paar seconden valt m'n internet volledig weg... Loop ik te pingen naar iemand en zie ik een ping rond de 25ms, en dan ineens een time-out, dan weer 25ms, etc... Ik word er echt knettergek van.

Ik krijg op een hoop websites ook ineens time-outs, en m'n torrents (net aangezet) lopen al een uur lang met maximaal 10KB/s te uploaden, wtf :S

Wat is er aan de hand? :/

edit: reboot van m'n modem heeft alles opgelost... Damn, wat lame...

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 25-12-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Vriend van me wilde ook bij Telfort. Aanvraag gedaan. Liep stuk op huisnummer toevoeging die ze niet konden vinden !!?? Bij Telfort snappen ze maar niet dat veel adressen in NL een toevoeging hebben; laat staan dat ze moeite willen doen om het uit te zoeken.

Telfort helpdesk: "u moet KPN bellen om uw canvas-nummer op te vragen"
KPN: "Telfort is degene die het canvas-nummer moet opvragen/checken, dit geven we niet aan niet-KPN klanten"

Je begrijpt het al: Telfort service = 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
OgWok schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 10:56:
Vriend van me wilde ook bij Telfort. Aanvraag gedaan. Liep stuk op huisnummer toevoeging die ze niet konden vinden !!?? Bij Telfort snappen ze maar niet dat veel adressen in NL een toevoeging hebben; laat staan dat ze moeite willen doen om het uit te zoeken.

Telfort helpdesk: "u moet KPN bellen om uw canvas-nummer op te vragen"
KPN: "Telfort is degene die het canvas-nummer moet opvragen/checken, dit geven we niet aan niet-KPN klanten"

Je begrijpt het al: Telfort service = 0
Dat Kanvas-nummer is bij de KPN op consumenten-nummers niet te krijgen, dus je hoeft echt geen moeite te doen.
Bij huisnummer-toevoegingen gaat het vaak fout, de eens schrijft bijv nn-3, nn 3, nn-III, nn III, soms zelfs als nn toev 3 enz....
Als het om een vakantiepark gaat zal het nog leuker worden, omdat daar toevoegingen niet kadastraal geregistreerd zijn. Dan krijg je verhalen als veld3 huisje op de hoek 3.

Anyway, bestel telefonisch, vraag welke toevoegingen ze wel hebben en laat eventueel een order via een 2e lijn, die ze ongetwijfeld hebben, inleggen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op donderdag 25 december 2008 @ 22:10:
Wtf!

Niet normaal meer hier...

Om de paar seconden valt m'n internet volledig weg... Loop ik te pingen naar iemand en zie ik een ping rond de 25ms, en dan ineens een time-out, dan weer 25ms, etc... Ik word er echt knettergek van.

Ik krijg op een hoop websites ook ineens time-outs, en m'n torrents (net aangezet) lopen al een uur lang met maximaal 10KB/s te uploaden, wtf :S

Wat is er aan de hand? :/

edit: reboot van m'n modem heeft alles opgelost... Damn, wat lame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor bovenstaand bericht dat enkel een quote bevat. Combinatie van wachtwoord vergeten en een verbinding die er steeds uitvliegt, zorgde ervoor dat niet alles even goed ging.

Ik wilde dus zeggen dat ik sinds gisterenavond met hetzelfde probleem zit. Mijn verbinding vliegt er vrijwel elke minuut uit en een reboot heeft bij mij niet geholpen helaas. Gisteren uiteindelijk uit ergernis mijn laptop maar aan de kant gegooid in de hoop dat het vandaag beter zou zijn. Maar helaas, nog altijd hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hhmm, ik zat eraan te denken om internet van Telfort te nemen vanwege de goeie snelheid/prijs verhouding. Maar als ik de reacties hier zo lees zijn er veel problemen met Telfort Internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik internet nu al een poosje via telfort, nette snelheden, nette afhandeling allemaal prima.

Echter, als modem gebruik ik een Speedtouch 708wl (Ook wel bekend als de Experiabox).
En vooral met torrent verkeer trekt die soms helemaal dicht. Ik gebruik een draadloze verbinding (wel goed bereik) en heb al maximaal aantal connecties gelimiteerd vannuit de PC kant. Toch werkt het niet echt optimaal. Als ik een torrent aan het downloaden ben dan kan ik geen internet pagina meer bezoeken.

Met dat aspect als probleem, welk modem is dan een vooruitgang? Ik heb de standaard Zyxel modem hier ook nog staan, zou ik die eens kunnen proberen en dan met een goeie Wlan router?

Want nu moet ik telkens kiezen; of internetten; of downloaden. Doe het liever allebei tegelijk. Ook vooral omdat de bandbreedte ruim toereikend is (12mbit).

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Vooral mensen met problemen posten in dit soort topics. Als je bedenkt dat telfort (voor zover ik weet dan) een van de populairste providers is, is het logisch dat er veel ontevreden mensen zijn. Als mensen geen problemen of vragen hebben, komen ze niet bij dit soort topics terecht, daardoor is er vaak een negatief beeld :)
Als je op dit soort topics af moet gaan, is er geen enkele fabrikant of provider zonder rampverhalen, en zou je dus niks meer kunnen kiezen :)
Mensen met alleen maar positieve ervaringen (zoals ik, in het geval van telfort) hoor je meestal weinig (of helemaal niks) van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaataaps schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:08:
Vooral mensen met problemen posten in dit soort topics. Als je bedenkt dat telfort (voor zover ik weet dan) een van de populairste providers is, is het logisch dat er veel ontevreden mensen zijn. Als mensen geen problemen of vragen hebben, komen ze niet bij dit soort topics terecht, daardoor is er vaak een negatief beeld :)
Als je op dit soort topics af moet gaan, is er geen enkele fabrikant of provider zonder rampverhalen, en zou je dus niks meer kunnen kiezen :)
Mensen met alleen maar positieve ervaringen (zoals ik, in het geval van telfort) hoor je meestal weinig (of helemaal niks) van.
Daar heb je zeker gelijk in. Zonde dat je bij Telfort aan een jaarcontract vastzit, anders had ik de 'gok' zeker gewaagd. Heb goeie ervaringen met Ziggo en KPN en bij Ziggo heb je een contract voor onbepaalde tijd dus dat is wel lekker voor als het toch niet bevalt. Naja, ik ga nog ff verder kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patten schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:47:
Even mijn laatste reactie van telfort posten...
Meer dan vijf volle weken GEEN internet gehad, zodoende gevraagd om restitutie van het abonnement..
Ik zal het nogmaals vermelden: De redelijke termijn voor een oplossing is 2 MAAND!!!!
Lees (de standaardbrief??!@#!) en huiver:
(Ik ga het er maar bij laten... Ik ga nu 25 euro restitutie mislopen. So be it...)
Jammer dat ik geen informatie over je heb... anders had je zomaar een restitutie kunnen terugvinden op je volgende factuur/facturen... ;)
Schiet me eens een mailtje als je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
blaataaps schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:08:
Helemaal mee eens. Ik hoor veel mensen klagen over Telfort, de telefonie zou helemaal een grote bak ellende zijn etc... maar hier is het precies andersom: al sinds we het hebben trekken we hier de volledige 20MBit dicht, heerlijk stabiel, modem crasht niet, telefonie werkt (op een enkele storing na van ongeveer 2 maanden geleden) perfect, geen echo, niks. Niks dan lof over telfort tot dusver.

Enige minpunt zijn die DNS-servers van telfort/tiscali. Die zijn om te huilen zo traag. Maar daar is openDNS dan weer voor.

[ Voor 5% gewijzigd door spone op 26-12-2008 14:43 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Nog mensen in Meppel met adsl problemen vanochtend tot net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 12:53:
Hhmm, ik zat eraan te denken om internet van Telfort te nemen vanwege de goeie snelheid/prijs verhouding. Maar als ik de reacties hier zo lees zijn er veel problemen met Telfort Internet?
Er zijn heel wat problemen met alle "goedkope" providers.
Loekie schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:45:
[...]

Dat Kanvas-nummer is bij de KPN op consumenten-nummers niet te krijgen, dus je hoeft echt geen moeite te doen.
Bij huisnummer-toevoegingen gaat het vaak fout, de eens schrijft bijv nn-3, nn 3, nn-III, nn III, soms zelfs als nn toev 3 enz....
Als het om een vakantiepark gaat zal het nog leuker worden, omdat daar toevoegingen niet kadastraal geregistreerd zijn. Dan krijg je verhalen als veld3 huisje op de hoek 3.

Anyway, bestel telefonisch, vraag welke toevoegingen ze wel hebben en laat eventueel een order via een 2e lijn, die ze ongetwijfeld hebben, inleggen.
Je gaat uitleggen hoe het zit..... niet nodig. Bij telefonisch bestellen kunnen/willen ze niet checken of de toevoeging klopt. Dat zou je toch moeten weten.

[ Voor 54% gewijzigd door OgWok op 26-12-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
OgWok schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 17:20:
[...]

Er zijn heel wat problemen met alle "goedkope" providers.
Niet alleen goedkope providers. Elke provider heeft wel een paar klanten die het 1 en al prut vinden. Over de mensen waarvan het gewoon al maandenlang werkt zonder problemen, hoor je ook niks. Wat je hier op Tweakers voorbij ziet komen is maar een kleine greep. En je vertelt ook niet constant over hoe goed Telfort wel niet is. Je gaat pas wat vertellen, als het niet werkt..

Hier draait het al een maand of 2 rustig. Deze maand lag het WBA (KPN) netwerk eruit. Maarja, dat kan ik Telfort niet verwijtten. Was de schuld van KPN. Telfort is wel een aardige provider. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Hurricane schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:44:
Nog mensen in Meppel met adsl problemen vanochtend tot net?
Wel Meppel, geen problemen. Momenteel 14 dagen uptime. Verbinding is wel afgeknepen naar 12 mbit anders instabiel. 600 mtr van de centrale, maar jah centrum zal wel rotte bekabeling hebben..........

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:09
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:49:
[...]

Jammer dat ik geen informatie over je heb... anders had je zomaar een restitutie kunnen terugvinden op je volgende factuur/facturen... ;)
Schiet me eens een mailtje als je wilt?
Leg eens uit? Ik wordt erg nieuwsgierig.....

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Laguna

Connaisseur

Ik heb momenteel nog 10 meter kabel door mijn huis lopen van mijn ZyXEL 2602R naar mijn pc en wil dat toch een keer draadloos maken (kan ik mijn iPod Touch ook eindelijk weer eens voor wat meer gebruiken als alleen mp3 speler ;)) en aangezien dezelfde merken toch vaak het beste met elkaar communiceren, heb ik de volgende 2 opties die ik overweeg:

ZyXEL NWA570N Wireless N Access Point / Bridge

of

ZyXEL NBG420N Wireless N Router (en dan natuurlijk DHCP server uitzetten)

Wat zouden jullie adviseren?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Laguna schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:18:
Ik heb momenteel nog 10 meter kabel door mijn huis lopen van mijn ZyXEL 2602R naar mijn pc en wil dat toch een keer draadloos maken (kan ik mijn iPod Touch ook eindelijk weer eens voor wat meer gebruiken als alleen mp3 speler ;)) en aangezien dezelfde merken toch vaak het beste met elkaar communiceren, heb ik de volgende 2 opties die ik overweeg:

ZyXEL NWA570N Wireless N Access Point / Bridge

of

ZyXEL NBG420N Wireless N Router (en dan natuurlijk DHCP server uitzetten)

Wat zouden jullie adviseren?
Waarom een zyxel? Voor twee tientjes koop je een goede wireless router.
http://www.kieskeurig.nl/draadloze_router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Xaero schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 17:24:
[...]
En je vertelt ook niet constant over hoe goed Telfort wel niet is. Je gaat pas wat vertellen, als het niet werkt..
Dat mag je de gemiddelde Apple-gebruiker ook wel eens vertellen ;)
Wat hakuin al zegt, regel een behoorlijke draadloze router. Eventueel iets als een Linksys WRT54G(L) of een WRT55AG.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat heeft de keuze van een wireless ding in hemelsnaam met Telfort Internet ervaringen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Als de ervaringen met het draadloze deel van de Telfort modem niet goed zijn, is het toch logisch dat er alternatieven genoemd worden?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
japie101 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:05:
Ik heb zelf Telfort internet met een Cisco router.

Ik heb echter een probleempje met vast bellen.
Ik gebruik hier een softphone voor (X-Lite), maar heb dan one way audio.

Degene die belt hoort mij wel, maar ik hoor degene die belt niet.
Dus wel outbound audio, maar geen inbound audio.

Is er iemand die toevallig ook Telfort heeft, en een Cisco router, en die toevallig kan vertellen hoe dit op te lossen?

Thanks!
Ik ben zelf ook bezig met een cisco router 877w alleen het lukt me niet.

heb je misschien een sh run voor me zodat ik op dat netwerk kan komen?

Ik heb geen telefonie erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Nee, dat is niet logisch. Want als je wat van netwerken zou weten, dan is het helder dat vragen om alternatieven, maar ook zoals hierboven, eigenlijk gewoon los staan van telfort internet. Als je verbinding werkt en instellingen bekend zijn, dan is de vraag 9 van de 10x apparatuur-gerelateerd. Als je iets niet werkend krijgt, omdat je de instellingen in het geval van Telfort niet weet, dán heb je pas een telfort-gerelateerd probleem/vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

hakuin schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:54:
[...]

Waarom een zyxel? Voor twee tientjes koop je een goede wireless router.
http://www.kieskeurig.nl/draadloze_router
Lezen blijft ook moeilijk, zoals ik al aangaf kies ik voor ZyXEL omdat hetzelfde merk vaak beter met elkaar communiceert.
Helsie schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:12:
Wat heeft de keuze van een wireless ding in hemelsnaam met Telfort Internet ervaringen te maken?
Het heeft in zoverre te maken met Telfort Internet ervaringen, omdat ik graag wil weten wat beter werkt met het Telfort modem, een draadloze router of een draadloos access point. Aangezien bij Ziggo bijvoorbeeld een access point niet goed werkt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:43
Flappiewappie schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:02:
Ik internet nu al een poosje via telfort, nette snelheden, nette afhandeling allemaal prima.

Echter, als modem gebruik ik een Speedtouch 708wl (Ook wel bekend als de Experiabox).
En vooral met torrent verkeer trekt die soms helemaal dicht. Ik gebruik een draadloze verbinding (wel goed bereik) en heb al maximaal aantal connecties gelimiteerd vannuit de PC kant. Toch werkt het niet echt optimaal. Als ik een torrent aan het downloaden ben dan kan ik geen internet pagina meer bezoeken.

Met dat aspect als probleem, welk modem is dan een vooruitgang? Ik heb de standaard Zyxel modem hier ook nog staan, zou ik die eens kunnen proberen en dan met een goeie Wlan router?
dat probleem had ik met de Zyxel2602 (wireless) en werd bij mij juist opgelost door deze te vervangen door een Speedtouch 780 (de 708 ken ik niet, tikfoutje?). Ik kan met de 780 zonder problemen torrents downloaden en internetten en telefoneren. Met de Zyxel kon ik bij gebruik van torrents (via wireless) niet meer normaal internetten en ook niet meer telefoneren omdat de Zyxel CPU belasting dan 100% was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:36
spone schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:42:
[...]
Helemaal mee eens. Ik hoor veel mensen klagen over Telfort, de telefonie zou helemaal een grote bak ellende zijn etc... maar hier is het precies andersom: al sinds we het hebben trekken we hier de volledige 20MBit dicht, heerlijk stabiel, modem crasht niet, telefonie werkt (op een enkele storing na van ongeveer 2 maanden geleden) perfect, geen echo, niks. Niks dan lof over telfort tot dusver.

Enige minpunt zijn die DNS-servers van telfort/tiscali. Die zijn om te huilen zo traag. Maar daar is openDNS dan weer voor.
Hier idem: geen telefonieproblemen meer, en ik internet op 18,5 Mbit zonder noemenswaardige storingen. Afgelopen 10 maanden 2 keer korte tijd geen verbinding. Maar dat hd ik met xs4all ook.

Merk trouwens niks van de trage DNS servers, maar ik wordt nu toch wel nieuwsgierig naar dat openDNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
@ Laguna

Als je de moeite had genomen naar mijn link te kijken, had je kunnen lezen dat Icidu wireless router voor twee tientjes prima werkt in combinatie met een zyxel telfortmodem.
Zelf heb ik een sitecom voor 19 euro en die werkt ook prima in combinatie met telfort zyxelmodem.

[ Voor 29% gewijzigd door hakuin op 27-12-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Laguna schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:33:

Het heeft in zoverre te maken met Telfort Internet ervaringen, omdat ik graag wil weten wat beter werkt met het Telfort modem, een draadloze router of een draadloos access point. Aangezien bij Ziggo bijvoorbeeld een access point niet goed werkt.
Nogal wiedes dat een accesspoint niet werkt met ziggo. Bij ziggo krijg je alleen een modem.
Een accesspoint gaat wel werken, maar je kan dan maar met 1 apparaat tegelijk op het internet.

Bij telfort krijg je een modem en router ineen. Wil je alleen draadloos toevoegen dan koop je een accesspoint. Koop je er echter een router bij (vaak goedkoper), dan moet je of dubbel natten, of die router instellen als accesspoint, of de zyxel instellen als bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

hakuin schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:57:
@ Laguna

Als je de moeite had genomen naar mijn link te kijken, had je kunnen lezen dat Icidu wireless router voor twee tientjes prima werkt in combinatie met een zyxel telfortmodem.
Zelf heb ik een sitecom voor 19 euro en die werkt ook prima in combinatie met telfort zyxelmodem.
Nogmaals ik heb advies gevraagd over die 2 opties en niet over andere merken, maar ik zal de Icidu in overweging nemen.
job schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 23:44:
[...]

Nogal wiedes dat een accesspoint niet werkt met ziggo. Bij ziggo krijg je alleen een modem.
Een accesspoint gaat wel werken, maar je kan dan maar met 1 apparaat tegelijk op het internet.

Bij telfort krijg je een modem en router ineen. Wil je alleen draadloos toevoegen dan koop je een accesspoint. Koop je er echter een router bij (vaak goedkoper), dan moet je of dubbel natten, of die router instellen als accesspoint, of de zyxel instellen als bridge.
Dat bedoelde ik dus met dat werkt niet goed bij Ziggo...

Ik zal nu dus de afweging moeten maken tussen access point en router en liefst ook nog toekomstgericht kiezen, maar dat wordt lastig. Aangezien nu moeilijk te bepalen is wat op de langere termijn de betere keus is, maar ik weet in ieder geval genoeg.

Ben overigens erg tevreden over Telfort, 1,5mb/s en maar 2x problemen gehad met de snelheid en dat was te wijten aan problemen bij routeringsservers, dus betrof Telfort geen blaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Laguna schreef op zondag 28 december 2008 @ 01:24:
Ik zal nu dus de afweging moeten maken tussen access point en router en liefst ook nog toekomstgericht kiezen, maar dat wordt lastig. Aangezien nu moeilijk te bepalen is wat op de langere termijn de betere keus is, maar ik weet in ieder geval genoeg.
Dan koop je een router. Je kan elke router instellen als accesspoint: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Je stelt hem nu in als accesspoint, en als je bijvoorbeeld later nog eens overstapt op kabeltelevisie. Dan reset je hem, stekkers weer goed aansluiten en het is weer een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Koop dan gewoon een router ipv een accespoint . Is ook veel zijdiger te gebruiken en kost misschien ene paar tientjes meer.

Nog iemand die een running config heeft van een 877 CISCO op telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
sverzijl schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:45:
[...]

Met de Zyxel kon ik bij gebruik van torrents (via wireless) niet meer normaal internetten en ook niet meer telefoneren omdat de Zyxel CPU belasting dan 100% was.
Dan was die wellicht niet meer in zijn goede doen en toe aan vervanging,wat 100 % CPU belasting is zoals je gemerkt hebt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Ik begin me langzaam te irriteren aan Telfort......
Ik download veel via nieuwsgroepen en de laatste tijd knalt mijn snelheid behoorlijk eruit.
Heb het 20mb abonnement en sinds aanschaf downloade ik gewoon met 1300/1400 kb/s
Nu heb ik overdag gewoon dat mijn verbinding naar 700/800 gaat.....
Vannacht hele nacht gedownload 1500 kb/s, vanochtend zakte het naar 1300 en rond 1 uur ging ie omlaag naar 900.... om 2 uur was het 700/800 en normaal blijft dit tot 's avonds......
Modem gereset enzo, geen veranderingen.....

Ik begrijp dat je snelheid omlaag kan gaan als het drukker is online, maar ik trek normaal niet eens een snelheid in de buurt van de 20mb (weet niet wat dat in kb/s is :P). Als het drukker wordt moet me snelheid dan toch hetzelfde blijven.

Daarnaast zit ik 146 meter van de wijkcentrale af.

DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 19072 Kbps
Upstream Rate: 1117 Kbps
Downstream Margin: 7 db
Upstream Margin: 9 db
Downstream Line Attenuation: 11
Upstream Line Attenuation: 1
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

Weet eigenlijk niet wat al dat betekend :P Maar dit slaat toch nergens op, lijn wordt gewoon gekneld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Hiero ook trager overdag. Normaal 1400kb/s en nu 700. Ach. Valt ook mee te leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Hmm momenteel inderdaad langzaam haal ook maar de helft van mijn gebruikelijke snelheid, hopelijk is het tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hier (in Enschede) haal ik ook maar 3Mbps, terwijl modem toch echt op 8Mbps is ingetraind.

Dit houdt in dat ik nog download met tegen de 400KB/s. Eerst was dit gewoon nog tegen de 900KB/s.

Beetje triest. Blijkbaar hebben ze echt te weinig capaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patten schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 01:07:
[...]
Leg eens uit? Ik wordt erg nieuwsgierig.....
Email adres staat in mijn profiel. Ik leg het je wel uit via mail. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Ik ga morgen effe bellen, ik post hier dan wel effe het onzin verhaal dat ik vast ga krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Tjah, aantal standaard dingen die ik kan bedenken:

-kijken op welke snelheid je modem is ingetraind.
-kijken welke snelheid je daadwerkelijk haalt (niet met onbetrouwbare speedtest.nl, maar met ftp van telfort, of een andere ftp, of een payserver-usenet, of whatever.)
-zeker weten dat er geen andere processen op je pc de bandbreedte gebruiken (p2p/torrents/windows-update/virusscannerupdates of dat je last hebt van virii/malware etc. die je pc langzaam maken).
-zeker weten dat er geen andere pc's gebruik maken van de verbinding (1 kabel aansluiten, wireless uitzetten).
-op een andere pc proberen, om problemen met de pc uit te sluiten.
-op ander modem proberen, om defect modem uit te sluiten.

Als je dat allemaal gedaan hebt, dan kunnen ze in ieder geval niet meer zeggen dat het aan de gebruiker, koperkwaliteit, afstand tot centrale of modem etc. ligt. Eventueel kan je gaan bijhouden om welke tijden welke snelheden gehaald worden, zodat duidelijk is of het periodiek is, of random. Hoe meer info je ze mee doodgooit, hoe minder lamme excusen ze kunnen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
hehe :D allemaal gedaan. Jammergenoeg worden dan de excusen lamer :P
Had ik bij planet internet. Ik had overal antwoord op en uiteindelijk zei ze dat ik maar de modemfabrikant moest bellen om te kijken of alles goed stond ingesteld. Dus ik zei dat ik dat ook al had gedaan. Zegt ze doe nog maar een keer, en bel dan terug.....
Zodat als ik terug belde iemand anders met mij opgescheept zou zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Het is toch schandalig. Ik zal morgen ook even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Haal hier in Nieuw Vennep ook maar 350KB/s terwijl dit normaal 1.6MB/s is. Modem is ingetrained op die laaste waarde. Laatste keer dat dit gebeurde was door die stroomstoring een aantal maanden geleden.

Hier staat in ieder geval nu niets: http://storingsoverzicht.nl/
Ik haalde gisteren ook maar 100 kb/s. Na een powercycle van modem en router download ik nu weer met 1,8 Mb/s. 8)
Hier haalt ie ook maar 250KB/s max.: ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/

Dan ook maar eens een powercycle er tegen aan. Is tenslotte al weer 1082:21:07 geleden.

Edit: Powercycle helpt niets, het blijft tobben.
Edit2: dagje later is alles weer op order. Blijkbaar iets bij Telfort mis?

[ Voor 44% gewijzigd door immetjes op 29-12-2008 22:56 . Reden: Reactie op "Cloudje" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

ruward schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:39:
Haal hier in Nieuw Vennep ook maar 350KB/s terwijl dit normaal 1.6MB/s is. Modem is ingetrained op die laaste waarde. Laatste keer dat dit gebeurde was door die stroomstoring een aantal maanden geleden.

Hier staat in ieder geval nu niets: http://storingsoverzicht.nl/
Ik haalde gisteren ook maar 100 kb/s. Na een powercycle van modem en router download ik nu weer met 1,8 Mb/s. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Kan iemand mij uitleggen hoe ik nou kan achterhalen of het volgende probleem door mn Zyxel modem veroorzaakt wordt:

-Veel disconnect tijdens online gamen (Call of Duty)
-Even uit beeld verdwijnen als ik online aan het racen ben (net nog rij ik voor een maat van me en dan ben ik volgens hem in een keer weg? Dit krijg ik dan te horen via Skype)Terwijl ik zelf er niets van merk.
Wel heb ik dat andere dan weer weg zijn als ik achter ze aan rij (zou dus zelf ff offline kunnen zijn.
-Als ik gebeld word vanuit thuis naar bv mn werk dan valt de gene die mij belt gewoon weg om na een paar seconden weer terug te komen.Wat er toen gezegd is , is natuurlijk niet bekend bij mij.

Dit alles gebeurt als er verder niets anders aan het downloaden is of zo.

Ben het nu eigenlijk erg zat.

Ik heb de logfiles nagekeken maar kan niets vinden (disconnect of zo)

[ Voor 8% gewijzigd door seninha op 28-12-2008 23:44 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou toch je pc maar eens nakijken. Je zou toch minimaal met 1900 kB/s moeten kunnen downloaden. Anders toch ook eens een andere modem proberen. Welke modem gebruik je nu?

Ik zit bijna 2 km van de centrale af en zit retestrak op 17 Mbit. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:43:
[...]

Zou toch je pc maar eens nakijken. Je zou toch minimaal met 1900 kB/s moeten kunnen downloaden.
Dat is dus het probleem. Het modem traint wel op normale waarde in (dus het probleem zit hem niet in de koperlijn naar de dslam). Maar de downloadsnelheid is toch nog laag. Aangezien wij ook al hebben uitgesloten dat het aan onze pc, modem of netwerk ligt, ligt het vrijwel zeker aan het netwerk van telfort wat daarna komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt als de modem op deze snelheid intraint, dat dan de verbinding tot aan de modem in orde is en je zou denken dat het ergens in huis zit. Wel vervelend met zo'n waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Snelheid is hier nu weer ok, maarja het is nu 's nachts, van de week nog maar eens kijken hoe het overdag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:39:
Mij lijkt als de modem op deze snelheid intraint, dat dan de verbinding tot aan de modem in orde is en je zou denken dat het ergens in huis zit. Wel vervelend met zo'n waarde.
De intrainwaarde van het modem gaat puur over de snelheid die mogelijk is tussen dslam (de 'centrale') en het adsl modem. Het zegt niks over de snelheid van de daadwerkelijke data van de dslam naar het internet. Dus je kan best een modem hebben dat intraint op 20Mbps, maar als een router van telfort overbelast is, maar 100KB/s halen.

Het zit niet bij mij in huis. Heb al geprobeerd met ander modem, andere pc's, andere snelheidstest locaties. Lees het hele rijtje maar even door in een van m'n vorige posts.

Anyway, ook hier is snelheid weer in orde (900KB/s), maar ik zal vanavond (tijdens de 'spits') weer eens kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 29-12-2008 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
4826 breda geen internet. Adsl line reset gedaan en nu krijgt de zyxel geen ip adres... Wat een bagger zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Sinds afgelopen kerst heb ik last van een lijn die er constant uitvalt, erg vervelend.
Ben niet echt een netwerktechneut, dus ik heb hulp gehad de boel aan te sluiten (wat eigenlijk vrij simpel is). In ieder geval de situatie is zo. Heb vanaf het ingangspunt in huis 16m telefoonkabel getrokken naar het modem toe, en vanaf daar 2m UTP naar de PC. Vanwege de slechte verbinding, heb ik vanmorgen met telfort gebeld. Die jongen zegt dat ik een 'klappende lijn" heb en dat het komt door de 16m telefoonkabel. En dat het beste is het modem 2m vanaf het ingangspunt aan te sluiten, en vanaf daar dus 16m UTP te trekken. Hij kon er verder niks aan doen, en het gesrpek was ten einde.
Aangezien ik geen stopcontact in de meterkast heb, was ik daar niet zo blij mee.
Nu is het wel ineens zo dat sinds het einde van het gesprek de klapppende lijn voorbij is.. 8)7 waardoor ik mij afvraag of ze toch niet iets gedaan hebben... :?

Spielerei...

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.