Telfort Internet ervaringen topic - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 99.373 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hier het zelfde sinds paar dagen msn zeer traag aanmelden hotmail ook!!!!
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:37:
[...]

Ook een collega hier heeft er last van.

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Jongens ik ben aangesloten op telfort denk ik?

Hier mijn verhaal, ik heb geluk dat ik nu kan internetten.

Vanmorgen wakker ik wil mail checken ok internet dood. Dus ik denk telfort heb het overgenomen. Ik kijk even in de router en ik zie mijn domein ineens xs4all!

Maar kon niet internetten ok.

Telfort modem aangesloten, doet niks. Alleen adsl lampje groen. Internet lampje dood.

Na lange tijd prutsen niks gelukt, okay nu zet ik mijn speedxs ( bbned) modem terug want ik herinnerde me dat deze wel ip kreeg itt tot het telfort modem.

Nu op wat is mijn ip staat er dit

*IPadress: 83.160.6.x
*Provider: demon.nl

Ik dacht dat ik me opgegeven had voor telfort? Ik ben in de war. En mijn telefoonnummer is ineens veranderd..

Wat moet ik doen om deze verbinding gewoon te krijgen met het telfort modem? Is het misschien omdat mijn bbned modem sinds vanmorgen online was dat misschien het macd van de modem in telforts servers staat en het een tijd duurt voordat tie het eigenlijke telfort modem herkent?

reply zsm ik weet niet hoelang deze demon verbinding werkt. echt vaag. oude isp is speedxs bbned, nieuwe is telfort en ik zie xs4all en demon voorbij komen. trouwens deze verbinding is uber traag.

Activatie pagina zegt dat ik al geactiveerd ben? ;/ |:(

help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Domain Name: adsl.xs4all.nl

Internet

Configuration Type
Login Type: Automatic Configuration - DHCP
IP Address: 83.160.6.xxx
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 83.160.6.1
DNS 1: 194.109.6.66
DNS 2: 194.109.9.99
DNS 3:
MTU: 1500

:? demon & xs4all 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Arsenius op 12-12-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Hebben meer mensen last van, dat na de update's van dinsdag 9-12-08 Hotmail account in Windows Live Mail geen berichten meer kan ontvangen/verzenden van/naar de server van Hotmail, moet nu alle via het web doen en de web site's van Hotmail zijn zeer traag..
Bij mijn kennis die XS4ALL heeft zijn er geen problemen.
Ik gebruik Windows Vista Basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Jongens ik kom niet op internet, lees mijn verhaaltje boven. Heb het telfort modem 2 uur eraangehangen maar krijg geen IP. Hang ik dit oude modem eraan van BBned copperjet, krijg ik ineens demon ip met xs4all dns servers met een intrainsnelheid van 1500kbps ongeveer en up 550kbps.

Ook ons telefoonnummer klopt niet meer, ik heb gebeld van de huistelefoon naar mijn mobiel. En ineens is ons telefoonnummer veranderd( dit is nog via de splitter) Heb wel internet + bellen besteld maar nu al een paar telefoontjes gehad van mensen die we niet kennen, lijkt alsof er een nummer is omgedraaid.

Nu zijn we dus niet bereikbaar op het oude nummer.

Wat een gedoe, iemand iets gelijks meegemaakt. Wie of wat moet ik bellen. KPN ? Telfort? Gewoon wachten?

Snap er niks van, can somebody help me? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Arsenius schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:14:
Jongens ik kom niet op internet, lees mijn verhaaltje boven. Heb het telfort modem 2 uur eraangehangen maar krijg geen IP. Hang ik dit oude modem eraan van BBned copperjet, krijg ik ineens demon ip met xs4all dns servers met een intrainsnelheid van 1500kbps ongeveer en up 550kbps.

Ook ons telefoonnummer klopt niet meer, ik heb gebeld van de huistelefoon naar mijn mobiel. En ineens is ons telefoonnummer veranderd( dit is nog via de splitter) Heb wel internet + bellen besteld maar nu al een paar telefoontjes gehad van mensen die we niet kennen, lijkt alsof er een nummer is omgedraaid.

Wat een gedoe, iemand iets gelijks meegemaakt. Wie of wat moet ik bellen. KPN ? Telfort? Gewoon wachten?

Ondanks de dwingende toon van je post(s) wil ik je adviseren om gewoon alles en iedereen te bellen die hiermee iets te maken heeft:
- je oude provider
- gewenste nieuwe provider
- de niet gewenste-maar-toch-gekregen nieuwe provider.

Gezien je verhaal weet je precies wie dat zijn, dus ik zou zeggen: bellen, ipv hier te posten. Lost wellicht meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
eerst kijken of ik het goedkoop kan oplossen, 30cpm telfort-helpdesk liever nog niet.

Net telfort gemailed hele verhaal uitgelegd, krijg ik een mail terug dat ik maar moet bellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/371750929.png

xs4all lol :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Ik weet niet wat je allemaal al hebt lopen prutsen, maar het lijkt op een verwisseling van aderparen. Best vaag daat ook je vaste telefoonlijn gewisseld lijkt. Test even alleen de telefoon, als je daar ook ineens een ander nummer hebt, je met het telfort-modem geen IP krijgt en met een ander modem wel(dat toevallig goed staat ingesteld) en dat dit IP dan onder XS4All valt lijkt het er op dat de omzetting van de lijn niet helemaal goed gegaan is. Wellicht zijn er aderparen gewisseld, wat vreemd is omdat een een ADSL-monteur niet in dat gedeelte van de centrale hoort te komen bij mijn weten.

Een belletje naar Telfort of XS4all als je daar meer vertrouwen in hebt is de enige oplossing. Ik zou toch voor telfort gaan omdat je daar klant bent.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:16

Red Boll

Kick Ass!

Hurricane schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:50:
[...]
Heb je op de pc waarmee je de upgrade uitvoert het ip adres handmatig ingevoerd of heb je dat via DHCP laten toekennen. Als je het niet zelf hebt ingevuld, dit even doen en opnieuw proberen.
Ja, dat moest ik al om in 10.0.0.* reeks te kunnen komen...

Heb ook de PC een reboot gegeven, het andere modem geprobeerd & een ander upgrade proggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Helaas ja.. Ik heb niet zoveel lopen prutsen, heb gewoon op het rood blauwe eerste paar aangesloten, aangezien dat de enige is die een DSL groen lampje oplevert. Heb ook oranje wit geprobeerd maar die doet niks.

Het vage is dat het telfoonnummer ook veranderd is, ik dacht in eerste instantie zal wel loslopen, misschien werkzaamheden aangezien ik ook bellen bij Telfort heb besteld.

Als ik ons eigen oude nummer belt gaat die gewoon over ( bel met mobiel) niemand neemt op echter want geen telefoon gaat over hier. Maar hij gaat wel over. Dus de lijn loopt naar iemand anders toe misschien.

Ik kan wel met de vaste telefoon naar externe tel nr's bellen, dus ik heb gebeld naar mijn mobiel.. Krijg ik een totaal ander nummer. Dus ik met mobiel dat nieuwe telefoonnummer bellen en ja hoor dat is onze thuistelefoon.

Ik zal morgen telfort bellen, hoe slecht kun je een migratie laten gaan zeg. Was nog wel hoopvol dat het mij allemaal niet zou overkomen.

Nu zit ik op mijn copperjet bbned modem die nu op xs4all zit ofzo. In de config van de modem van de zyxel connect tie wel alleen hij verkrijgt geen ip, sowieso trained hij in op 1594kbps down en 554kbps up. Dat lijkt me sowieso niet goed ergens in de centrale. Wel staat er ADSL2. bij diagnostics krijg ik ook die downstream db en die is 21. Dus 1.5 km ongeveer wat klopt en ook 16 tot 18 mbit zou moeten opleveren qua intrainen.

Snap er geen zak van |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Arsenius op 12-12-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Dat je geen IP krijgt is nogal begrijpelijk. Je zit nog geplugt in een centrale van XS4ALL zo te zien. En geen Telfort. Omdat jij niet in de centrale van Telfort zit, geeft Telfort je geen IP adres af.

[ Voor 68% gewijzigd door Xaero op 12-12-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:34
Henk16383 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:43:
Als gemigreerd Speedlinq klant kon ik de Speedlinq news server gebruiken: tot en met woensdagavond jl werkte dat nog steeds. Vanaf donderdagochtend 11 dec 2008 lijkt de Speedlinq news server uit de lucht. Heeft iemand dezelfde ervaring ?

Update: Ik kreeg (op 12 dec) het volgende antwoord op een (op 11 dec) ingevuld webformulier:

Quote:
Door de overname van Sppeedlinq naar Telfort heeft gister Telfort de newsgroup in z'n geheel uitgeschakeld. Wij weten niet of de newgroup nog online komt.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
Endquote

1) Een zeer gebruikersonvriendelijke aktie van Telfort om naar eigen goeddunken de newsserver zomaar uit de lucht te halen, zonder de gebruikers op enigerlei wijze te waarschuwen.
2) Telfort schendt m.i. de voorwaarden waarop Speedlinq is overgenomen: bestaande abonnementen zouden op dezelfde (lees: Speedlinq) condities worden voortgezet: gebruik van een newsserver hoorde daarbij.
Ze hebben de overeenkomst met news-service.com laten aflopen en je kunt news.tiscali.nl gebruiken.
Ze voldoen op het randje aan de voorwaarden. Maar dan ook net. Tsja.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Xaero schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:57:
[...]

Dat je geen IP krijgt is nogal begrijpelijk. Je zit nog geplugt in een centrale van XS4ALL zo te zien. En geen Telfort. Omdat jij niet in de centrale van Telfort zit, geeft Telfort je geen IP adres af.
zit nog ? Ik heb nooit xs4all gehad of besteld. Ik kom van bbned speedxs af (10mbit adsl2+)

Ik heb niks met xs4all te maken. Wat voor abonnement is dit ook, 1500kbps down en 500 up. Ik zie niet eens een pakket bij ze dat zo langzaam is.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Arsenius schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:18:
[...]

zit nog ? Ik heb nooit xs4all gehad of besteld. Ik kom van bbned speedxs af (10mbit adsl2+)

Ik heb niks met xs4all te maken. Wat voor abonnement is dit ook, 1500kbps down en 500 up. Ik zie niet eens een pakket bij ze dat zo langzaam is.

8)7
kpn bellen is hetgeen je moet doen.
Je zegt zelf al dat als jij naar buiten belt met je analoge telefoon dat je een ander nummer hebt.
oftewel, een kpn medewerker heeft in de centrale met de stekkertjes lopen spelen.

Jij hebt nu iemand anders nummer, en wie jouw nummer heeft mag je raden.
Morgenochtend kpn bellen, alleen het feit dat je iemand anders zijn nummer hebt moet de molen al in werking stellen. Dat adsl verhaal komt dus omdat je nu gewoon iemand anders zijn nummer (en bijbehorende internet) hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:56
Zucht,

Nou 5 weken geleden besteld, krijg donderdag eindelijk de mail dat alles zou werken, maar had 2 weken geleden het modem al in huis.

DSL lampje gaat nooit een keer branden, hoe ik hem ook aansluit, wat ze op de helpdesk ook zeggen. DSL Lampje blijft uit..

Nu moeten ze een onderzoek gaan doen naar mijn DSL lijn.. hoe lang dat kon duren.. oow gerust 3 weken, zegt ie dan zonder blikken of blozen.. Of het de normaalste zaak van de wereld is dat je 3weken langer op je internet moet wachten.. Echt kansloos..

Bestelling ging ook al zo raar.. sta nu voor de 3e keer op een technische oplevering te wachten en zou volgens de site nog een keer mijn modem krijgen. Ze moeten duidelijk bij Telfort nog wat zaken op orde brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHarmy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:56
Goede ervaringen met Telfort internet.

Alleen de DNS server soms wat traag, met openDNS ingesteld in ZyXel modem toch betere ervaring met browsen. Zowel IE als Firefox geprobeerd. Minimaal verschil, maar wel merkbaar.
Afstand woning 1,2km van centrale, traint in om en nabij de 16 Mbit. Modem 10 cm na lasdop aangesloten.
Oude woonwijk en verbonden met mooie betonnen PTT B12 Kabelverdeler waar ik op uit kijk. Kwaliteit buitenbekabeling laat wat te wensen over.
Laatst als Thuistechniek monteur Telfort geinstalleerd bij een oud vrouwtje die al helemaal niet aan internet wou beginnen maar gedwongen werd door haar kinderen in de zelfde woonplaats als mij.
20.2 Mbit. Beetje jaloezie ging wel door me heen.

Tevens Voipbuster uit en Budgetphone inkomend ingesteld in Zyxel modem. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arsenius schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:14:

Bel de KPN storingsdienst, 0800-0407. Er lijken twee lijnen fysiek omgedraaid in de wijkcentrale/verdeelkast. Heb dit eens eerder bij iemand meegemaakt. Alleen die mensen hadden geen internet meer daarna, kwam volgens de provider om dat de kabel in huis te lang was, goh gek na 5 jaar dat dat ineens een issue is he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Giem schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:25:
Zucht,

Nou 5 weken geleden besteld, krijg donderdag eindelijk de mail dat alles zou werken, maar had 2 weken geleden het modem al in huis.

DSL lampje gaat nooit een keer branden, hoe ik hem ook aansluit, wat ze op de helpdesk ook zeggen. DSL Lampje blijft uit..

Nu moeten ze een onderzoek gaan doen naar mijn DSL lijn.. hoe lang dat kon duren.. oow gerust 3 weken, zegt ie dan zonder blikken of blozen.. Of het de normaalste zaak van de wereld is dat je 3weken langer op je internet moet wachten.. Echt kansloos..
..
Ik heb exact hetzelfde, maar bij mij konden ze niet zeggen hoe lang zoiets zou duren. Als het gewoon een los stekkertje was, dan was het "zo" verholpen. Maar dat zo is dus snel 3 weken? Dat is wel heel erg kak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 10:13:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, maar bij mij konden ze niet zeggen hoe lang zoiets zou duren. Als het gewoon een los stekkertje was, dan was het "zo" verholpen. Maar dat zo is dus snel 3 weken? Dat is wel heel erg kak.
Drie weken voor een lijnonderzoek is al jaren de richtlijn. Dat is idd en helaas de normaalste zaak van de wereld. Daarnaast is het een uiterlijk termijn. Ze kunnen net zo goed binnen een week al reageren. Ik heb liever dat ze drie weken zeggen en het fixen, dan één week en de boel aan het lijntje te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Bij mij lijkt de overgang van Chello/UPC kabelinternet naar Telfort internet+bellen goed te verlopen:

- Vrijdag 28november Telfort internet+bellen voor €30p.m. incl nummerbehoud aangevraagd.
- Sinds 2 dagen is de orderstatus bij stap 4: Technische oplevering
- Via de mail: verwachte opleverdatum: week van 18december. Bellen paar dagen later
- Vandaag het modem ontvangen.

Heb echter maar gelijk een Speedtouch 716v5 WL gekocht aangezien ik geen geweldige snelheden verwacht, zit minimaal 2,5km van de centrale 8)7 dus een beetje tweaken kan dus geen kwaad...

Voorbereidingen getroffen:
- UPC opgezegd (€37 voor 4mbit my ass), brief gestuurd en gebeld, nu bevestiging dat het per 1jan opgezegd is.
- OpenDNS info opgeschreven.
- non-zyxel modem settings opgezocht
- DMT tweaks bekeken/gedownload
- Laatste firmware voor de speedtouch gedownload.

Één klein probleempje, ik heb geen stopcontact in de meterkast bij het ISRA punt (type 1, recthoekig ding). Hoe erg is het als het modem wat verder weg zou staan, bijvoorbeeld in de kamer +/-6mter verderop op de wandcontact doos de splitter aansluiten...

Zie ik verder nog iets over het hoofd?

Trouwens de afstandscheck link van de tudelft werkt niet meer en je kan nu ook kiezen voor een gratis wireless modem bij het 20mbit abbo (welke na 6mnd €24,95 is)

[ Voor 9% gewijzigd door Giant87 op 13-12-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Giant87 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:22:
Één klein probleempje, ik heb geen stopcontact in de meterkast bij het ISRA punt. Hoe erg is het als het modem wat verder weg zou staan, bijvoorbeeld op een slaapkamer recht boven de meterkast.
Hoe korter de afstand tussen ISRA-punt en modem is hoe beter, maar door een goede (getwiste) kabel te gebruiken kun je de schade van een grotere afstand wel beperken. Maar als je toch een nieuwe netwerkkabel vanuit de slaapkamer zou moeten trekken kun je misschien net zo goed een stukje stroomverlengsnoer leggen zodat het modem toch in de meterkast kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Heb mijn bericht net aangepast, op de slaapkamer kan sowieso niet, want aangezien ik internet+bellen heb gekozen moet de splitter dus op de lijn waar de telefoon op zit, en die loopt naar de kamer. Dus zou het modem in de kamer moeten (aangezien ik die speedtouch heb die draadloos kan is dat opzich geen probleem.)

Ik denk inderdaad dat het toch het beste is om te zorgen dat er een stopcontact in de meterkast komt.

Daarbij komt dat ik die telefoon kabeltjes vanuit het isra punt naar de wandcontactdozen niet erg vertrouw. Wel een nieuwbouw huis, maar zien er nogal dun uit.

Thanks.

//edit, opgelost. Ik heb nog twee vrije groepen in de meterkast dus die schroef ik zo even open en dan maak ik een stopcontact in de meterkast. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Giant87 op 13-12-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Even voor de duidelijkheid. We hebben Telfort 20mb vanaf 4 januari dit jaar. Dus zelfs nog met een modem wat ons eigendom is. ;) (ligt netjes op zolder stof te vangen. :)) En betalen €19,95 per maand. Wordt het tarief nou verhoogt met €5,-? Of blijven we netjes het oude tarief betalen? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Henkie-Jan schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:09:
Even voor de duidelijkheid. We hebben Telfort 20mb vanaf 4 januari dit jaar. Dus zelfs nog met een modem wat ons eigendom is. ;) (ligt netjes op zolder stof te vangen. :)) En betalen €19,95 per maand. Wordt het tarief nou verhoogt met €5,-? Of blijven we netjes het oude tarief betalen? :)
Is al gevraagd en beantwoord. Je betaalt 24,95 als je na 1-12-2008, 0.00 uur je abo afgesloten hebt.(En dan eerst nog 6 mnd 19,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik heb KPN op de hoogte gesteld van mijn probleem, het telefoonnummer wat wij nu hebben en internet behoort inderdaad tot iemand anders toe in mijn woonplaats en mijn telefoon en internet zijn verwisseld met weer een ander persoon.

Wanneer en hoe ze dit gaan oplossen is hun nog niet bekend, maar ze zouden er een monteur op uit sturen en het zou binnen een paar dagen opgelost moeten zijn ( werkdagen )

Nou ben benieuwd.

Tis maar goed dat ik telfort niet gebeld heb, want die maken alleen maar een ticket aan en dan gooi ik 30 cent per minuut weg voor jan doedel hulp van leken.

Dit gaat kpn aan omdat ze de draadjes verkeerd en kruiseling en weet ik veel hebben gestoken, lossen ze het maar op. Kosten die mogelijk gemaakt zijn door andere mensen met ons telefoonnummer heb ik gedreigd te gaan declareren bij kpn.

Of bij telfort, bij kpn toch? Het zijn toch kpn mannetjes die rommelen in de centrale lijkt me? Sowieso omdat het voor telfort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Arsenius schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:25:
Ik heb KPN op de hoogte gesteld van mijn probleem, het telefoonnummer wat wij nu hebben en internet behoort inderdaad tot iemand anders toe in mijn woonplaats en mijn telefoon en internet zijn verwisseld met weer een ander persoon.

Wanneer en hoe ze dit gaan oplossen is hun nog niet bekend, maar ze zouden er een monteur op uit sturen en het zou binnen een paar dagen opgelost moeten zijn ( werkdagen )

Nou ben benieuwd.

Tis maar goed dat ik telfort niet gebeld heb, want die maken alleen maar een ticket aan en dan gooi ik 30 cent per minuut weg voor jan doedel hulp van leken.

Dit gaat kpn aan omdat ze de draadjes verkeerd en kruiseling en weet ik veel hebben gestoken, lossen ze het maar op. Kosten die mogelijk gemaakt zijn door andere mensen met ons telefoonnummer heb ik gedreigd te gaan declareren bij kpn.

Of bij telfort, bij kpn toch? Het zijn toch kpn mannetjes die rommelen in de centrale lijkt me? Sowieso omdat het voor telfort is.
Omdat je ook KPN vaste telefonie hebt kan je bij KPN voor de telefonie deze verwisseling aanmelden. Dit is ook vrij snel dat ze hiervoor op pad gaan en dit oplossen. Je kan het ook bij je ISP (Telfort) melden, maar een dubbele melding is niet nodig.

Zou je alleen DSL hebben kan je alleen bij je ISP dit melden, die meldt het dan weer bij KPN (andere KPN, niet de service desk die jij spreekt zegmaar). Je hebt dan zelf geen enkele dienst cq relatie met KPN, ook al beheren zij het aansluitnet en maakt een monteur (in opdracht van Telfort) een foutje.

Let erop dat als je je ZyXEL modem nu gebruikt je deze misschien straks even moet resetten, kan zijn dat hij niet meer op 0/34 staat bij de WAN instellingen doordat er een ander ADSL signaal opgepikt is met andere instellingen.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 13-12-2008 21:38 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

Ik heb dit modem van telfort Zyxel P-2602H D1A (het multi-PC modem) maar sinds kort

brandt alleen het ethernet lampje, alle andere lampjes niet.

Bij voeding erinsteken, gaat het powerlampje dus knipperen, alle andere lampjes (even kort aan) en uiteindelijk brandt alleen het lampje van ethernet (ik heb ze alle 4 al geprobeerd)

Dus: alleen ethernet lampje brandt, zelfs power brandt niet

ik heb al met een paperclip de reset gedaan, aan en uit

wat kan er aan de hand zijn is het modem overleden?
Hoeveel jaar garantie krijg je van telfort voor dat ding en hoe snel leveren ze een nieuwe, weet iemand dat?

even voor de duidelijkheid ik heb niets aan het modem gewijzigd aan de aansluiting of aan mijn computer, van de een op de andere dag, brandt het lampje van ethernet (dsl niet, power niet)

[ Voor 13% gewijzigd door babybox op 14-12-2008 12:17 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

babybox schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:14:
wat kan er aan de hand zijn is het modem overleden?
Hoeveel jaar garantie krijg je van telfort voor dat ding en hoe snel leveren ze een nieuwe, weet iemand dat?

even voor de duidelijkheid ik heb niets aan het modem gewijzigd aan de aansluiting of aan mijn computer, van de een op de andere dag, brandt het lampje van ethernet (dsl niet, power niet)
Trek de utp kabel er eens uit. Blijft ethernet branden, dan zit je modem vast in de bootsequence.
Maar daar kan je verder niets aan doen.

Garantie zou gewoon een jaar moeten zijn. Heb je het modem echt nog maar recent dan is de kans vrij groot dat je een leenmodem hebt. Een nieuwe moet je in elk geval gewoon krijgen.
Wil je weten of je een huur of gratis koopmodem hebt, kijk dan op de eerste factuur.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 14-12-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

job schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:25:
[...]

Trek de utp kabel er eens uit. Blijft ethernet branden, dan zit je modem vast in de bootsequence.
Maar daar kan je verder niets aan doen.

Garantie zou gewoon een jaar moeten zijn. Heb je het modem echt nog maar recent dan is de kans vrij groot dat je een leenmodem hebt. Een nieuwe moet je in elk geval gewoon krijgen.
Wil je weten of je een huur of gratis koopmodem hebt, kijk dan op de eerste factuur.
Het probleem wat ik met de multi-pc modem van telfort heb namelijk dat alleen het lampje ethernet brandt en de dsl en power niet.

daarom heb ik nog een ander modem geprobeerd, thomson speedtouch 546 v6 eveneens geschikt voor adsl-2+ echter hier branden alleen power en ethernet de DSL en Internet branden niet (ook niet na lang wachten herstarten), dus het lijkt me aan de lijn te liggen, maar hoe kom ik daar achter, evt. een storing, ik hoor veel over internet storingen met telfort maar hier staat in elk geval niets: http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx

[ Voor 4% gewijzigd door babybox op 14-12-2008 14:17 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:44
even vraagje, kan ik de tisali newsserver ook gebruiken? hiervoor had ik wel Orange, maar als ik nu probeer te connecten, acces denied krijg ik er dan voor, of is dat alleen voor de vroegere Tiscali klanten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij moet het gewoon werken bij iedereen, ik kan er ook verbinding mee maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:44:
[...]

Ik blijf het erg vreemd vinden dat alles goed werkt behalve browsen. Het lijkt er sterk op dat er bij Telfort iets is gedaan waardoor onze oude Zyxel modems niet meer goed met DNS kunnen omgaan. Mocht één van mijn lotgenoten een werkbare oplossing hebben dan hoor ik het graag. Als ik de nieuwe modem binnenkrijg laat ik het weten of dat beter is.
Nog geen nieuwe modem binnen van Telfort maar ik heb wel mijn oude Wanadoo modem gevonden, een Speedtouch 510. Er kan geen VOIP op en op een of andere manier kwam ik er niet op vanaf mijn PC. Toen toch maar aan het Telfort netwerk gehangen en warempel, dsl licht ging op groen. Toen aan een laptop van het werk gehangen en die kreeg wel een adres van de modem. Uiteindelijke resultaat, sucky Zyxel is de reden van het trage browsen want met de oude speedtouch is het browse probleem opgelost.

Ik kan voor mensen met hetzelfde probleem daarom dezelfde tip herhalen van iemand anders hier, vervang de modem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBooT84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06-2023
om alle berichten te gaan lezen of iemand hierover gesproken heeft, even een vraag
heeft er iemand ervaring met Telfort omgeving Weert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
wiebjuh16 schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:31:
even vraagje, kan ik de tisali newsserver ook gebruiken? hiervoor had ik wel Orange, maar als ik nu probeer te connecten, acces denied krijg ik er dan voor, of is dat alleen voor de vroegere Tiscali klanten? :?
Hier een Telfort klant vanaf oktober. Hier werkt 'news.tiscali.nl' wel gewoon.

Let wel even op, deze nieuwsgroep is alleen voor text. En niet voor binaries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
babybox schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:15:
[...]

Het probleem wat ik met de multi-pc modem van telfort heb namelijk dat alleen het lampje ethernet brandt en de dsl en power niet.

daarom heb ik nog een ander modem geprobeerd, thomson speedtouch 546 v6 eveneens geschikt voor adsl-2+ echter hier branden alleen power en ethernet de DSL en Internet branden niet (ook niet na lang wachten herstarten), dus het lijkt me aan de lijn te liggen, maar hoe kom ik daar achter, evt. een storing, ik hoor veel over internet storingen met telfort maar hier staat in elk geval niets: http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx
Je lijn is waarschijnlijk dood, net als bij mij, lees enkele post terug. Bel de helpdesk, moet je een heel verhaal doorlopen, aderparen omwisselen enz. Nou als je dat allemaal gedaan hebt en nog geen verbingen doen ze een DSL onderzoek, wat 3 weken kan duren.. Dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
KPN stuurt morgenochtend tussen 8 en 10 een monteur naar de centrale om mijn probleem op te lossen. Dat het een telfort migratie was doet er niet aan af, aangezien telefoonnummers + accounten zijn verwisseld.

Hopelijk kan ik morgen rondsurfen op telfort! Let's hope so. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Heeft iemand problemen met Telfort bellen.
Wel telefoonlijn en nummer wordt gekozen daarna lijn dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Giem schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:07:
[...]

Je lijn is waarschijnlijk dood, net als bij mij, lees enkele post terug. Bel de helpdesk, moet je een heel verhaal doorlopen, aderparen omwisselen enz. Nou als je dat allemaal gedaan hebt en nog geen verbingen doen ze een DSL onderzoek, wat 3 weken kan duren.. Dus....
ja, net de helpdesk gebelt, lijn is waarschijnlijk dood en er moet iemand naar de wijkcentral, krijg vandaag of morgen een sms hoe lang het allemaal gaat duren (waarom geloof ik niet dat ik een sms ga krijgen van de onderhoudsmonteurs), dat betekent over twee dagen weer bellen, "ik zou gebeld of gesms't worden nog steeds niks gehoord, hoe zit dat, o ja dat is niet netjes, maar ze gaan zekerteweten nog een keer bellen, zucht....
zo frustrerend als je weet dat het zo loopt)

maar goed, ik begrijp uit je verhaal dat zo'n wijkcentrale iets, 3 weken kan duren? |:(

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb zelfde probleem, maar bij mij zeiden ze dat ik een sms krijg als er nieuws was, ze zeiden niet "vandaag of morgen". heb vorige week gebeld en nog niets gehoord.

Hoe zit het trouwens met abonnementsgeld? Dat gaat neem ik aan pas in op het moment dat internet ook daadwerkelijk werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
babybox schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:17:
[...]

ja, net de helpdesk gebelt, lijn is waarschijnlijk dood en er moet iemand naar de wijkcentral, krijg vandaag of morgen een sms hoe lang het allemaal gaat duren (waarom geloof ik niet dat ik een sms ga krijgen van de onderhoudsmonteurs), dat betekent over twee dagen weer bellen, "ik zou gebeld of gesms't worden nog steeds niks gehoord, hoe zit dat, o ja dat is niet netjes, maar ze gaan zekerteweten nog een keer bellen, zucht....
zo frustrerend als je weet dat het zo loopt)

maar goed, ik begrijp uit je verhaal dat zo'n wijkcentrale iets, 3 weken kan duren? |:(
Ow, krijg jij morgen al een sms.. Bij mij melden ze dat het sowieso wel 10 dagen kon duren voor ik wat hoorde. Als de monteur er niet uit kwam ging hij mij wel bellen.

Blijkbaar kan het wel snel, maar moeten sommige mensen gewoon langer wachten dan een ander :?

Overigens net de KPN maar gebeld. En die konden mij melden dat de telefoonlijn was afgesloten, maar nog op iemand anders zijn naam stond. (de vorige bewoning die nooit betaalde) En er nooit een aanvraag van Telfort wat geweest voor een aansluiting. Dus ik Telfort maar bellen... Nee meneer dat kan echt niet.. u heeft verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Oscar Mopperkont schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:22:
Heb zelfde probleem, maar bij mij zeiden ze dat ik een sms krijg als er nieuws was, ze zeiden niet "vandaag of morgen". heb vorige week gebeld en nog niets gehoord.

Hoe zit het trouwens met abonnementsgeld? Dat gaat neem ik aan pas in op het moment dat internet ook daadwerkelijk werkt?
Dat dacht je???

Verkeerd gedacht :( .. Mij vertelde ze dus mooi dat het minimaal 3 weken ging duren. Dus ik zo, dan neem ik aan dat ik de eerste maand ook niet hoef te betalen, geen internet is natuurlijk niet betalen.

Nee meneer zo gaat dat niet, u moet gewoon betalen. Mocht u bezwaar hebben kan u dat schriftelijk melden, maar ga er maar vanuit dat er gewoon betaald moet worden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

In dat geval kun je een klacht indienen en kun je een vergoeding krijgen.

Bij ons is het ook helemaal verkeerd gelopen met een verhuizing en zit ik een aantal dagen (bijna 2 weken) zonder verbinding. Ik ga dus een klacht indienen want als Telfort niet (2 keer!!!) een fout had gemaakt had ik 0 dagen geen internet.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Jongens guess what? De KPN monteur belde mij net en zei dat hij alles op orde had gebracht. Ikke kijken en ik krijg activeringspagina telfort.

En nu surf ik lekker rond op telfort, het is gelukt. Nice job KPN. 1 Werkdag en ze fixen het. Echt sweet.
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb cc cc cd dc dd cc cc bb a9
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 24 db
tone 32- 63: 00 24 55 67 78 89 99 aa aa bb bb bb bb bb bb bb
tone 64- 95: ab aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 96-127: aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 99 88 88 88 88
tone 160-191: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 88 88 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 27 77 77 77 77 77
tone 256-287: 59 aa aa aa 99 aa 9a 9a aa a9 aa 99 aa 99 99 99
tone 288-319: 99 a9 a9 aa aa 9a aa aa aa aa aa a9 9a 99 99 99
tone 320-351: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 89 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 384-415: 88 77 88 88 78 78 87 77 77 78 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 448-479: 77 77 66 66 66 66 66 66 66 55 55 55 55 55 55 55
tone 480-511: 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
Vreemd echter dat me attentuation van 21db naar 24db is gegaan
DSL Up 14317 kbps / 1031 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex

WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS
- IP Address: 82.168.x.x
- IP Subnet Mask: 255.255.254.0
- Default Gateway: 82.168.x.x
- VPI/VCI: 0/34
even kijken of ik de snelheid nog wat ken verbeteren met kabelwerk maar 1.5 MB per seconde is not bad voorlopig :P

Im happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Arsenius schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:22:
En nu surf ik lekker rond op telfort, het is gelukt. Nice job KPN. 1 Werkdag en ze fixen het. Echt sweet.
? Hoe heb je dat geregeld? Via Telfort of hebje KPN zelf gebeld ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Jongens guess what? De KPN monteur belde mij net en zei dat hij alles op orde had gebracht. Ikke kijken en ik krijg activeringspagina telfort.

[...]

Vreemd echter dat me attentuation van 21db naar 24db is gegaan

[...]

even kijken of ik de snelheid nog wat ken verbeteren met kabelwerk maar 1.5 MB per seconde is not bad voorlopig :P

Im happy.
Ja hoe krijg je dat voor elkaar? Hier voorlopig nog helemaal niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 16:20:
[...]

Nog geen nieuwe modem binnen van Telfort maar ik heb wel mijn oude Wanadoo modem gevonden, een Speedtouch 510. Er kan geen VOIP op en op een of andere manier kwam ik er niet op vanaf mijn PC. Toen toch maar aan het Telfort netwerk gehangen en warempel, dsl licht ging op groen. Toen aan een laptop van het werk gehangen en die kreeg wel een adres van de modem. Uiteindelijke resultaat, sucky Zyxel is de reden van het trage browsen want met de oude speedtouch is het browse probleem opgelost.

Ik kan voor mensen met hetzelfde probleem daarom dezelfde tip herhalen van iemand anders hier, vervang de modem!
Je kan speedtouch als modem gebruiken en je zyxel gebruiken voor het voip verkeer(+wireless als je de duurste zyxel modem hebt) te laten regelen. Zie topic start.
Een 510 modem is wel een adsl 1 modem sneller dan 8mbit zal je niet kunnen als je <46 line attenuation kan je beter een speedtouch 546 kopen (marktplaats) Dan haal je meer snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ja maar jongens mijn probleem was van andere aard.. Mijn telefoonnummer + adsl account was verwisseld met iemand anders en dat zijn gewone KPN nummers. Dus dat is de taak van KPN. Omdat mijn tel nr niet door Telfort is overgenomen.

Ik ben klant van KPN, zolang dat is kun je ze op storingshelpdesk bellen. Als je alleen inet abbo hebt met voip dan heeft dat niks meer met KPN te maken.

Daarom heb ik daarmee geluk gehad aangezien KPN voor haar eigen klanten razendsnel is, zeker met gewone analoge telefone. Dat mijn ADSL nou ook daarbij zit en alles gefixed is, das lucky mazzel en een goeie gozert van KPN. ff praatje gemaakt hij moest lachen dat ik Demon internet van xs4all ineens had.

Zondag gebeld, net een uurtje geleden gefixed in de centrale. Dat is hartstikke netjes.

ach ja :9

[ Voor 5% gewijzigd door Arsenius op 16-12-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 26-08 22:59
Zie mijn topic over het opzeggen van telfort en de algemene voorwaarden hier iets onder...

Ik herken erg veel van de laatste problemen... dus wegvallende verbinding enzo DSL lampje wat uit gaat, internet wat dan ook wegvalt, dan dsl en internet wat terug komt maar zonder internet... dan na een xkeer resetten lijk ik weer te kunnen internetten tot de volgende drop van de dsl.., helpdesk zei bij mij dat waarschijnlijk mijn modem kapot is... wilde opzeggen maar zit er met veel pech tot september aan vast... langleve de service van telfort.

[ Voor 23% gewijzigd door Lord_T op 16-12-2008 10:41 ]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Arsenius schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:50:
Daarom heb ik daarmee geluk gehad aangezien KPN voor haar eigen klanten razendsnel is, zeker met gewone analoge telefone. Dat mijn ADSL nou ook daarbij zit en alles gefixed is, das lucky mazzel en een goeie gozert van KPN. ff praatje gemaakt hij moest lachen dat ik Demon internet van xs4all ineens had.
Dat is op zich wel te verklaren uit het feit dat Demon is opgegaan in XS4All, tja en je hebt idd geluk gehad dat je telefonie van KPN op die lijn hebt. Bij de telecom-provider KPN heeft dat nl een hogere prioriteit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbraakman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-08 14:22
We zijn net (1 dec 2008) verhuisd van Leiden naar Eindhoven ivm mijn nieuwe baan. Op 15 november heb ik dit via de online self-service pagina van Telfort doorgegeven. Mijn gewenste aansluitdatum heb ik ingesteld op 8 december, ofwel 1 week na het verhuizen van mijn KPN lijn.

Ik kreeg op 15 november een e-mail ter confirmatie, en op 17 november een brief met nogmaals dezelfde confirmatie, plus de vermelding dat voor de verhuizing eenmalig 59 euro extra in rekening gebracht zou gaan worden. Later nog een brief ontvangen gedateerd 18 november: 'U gaat uw KPN lijn verhuizen, maar wij weten nog van niets, hier de mogelijkheden:', Beetje slechte communicatie daar dus.

Goed, op 8 december werkte de aansluiting niet. En zelfs tot op heden geeft de modem geen kik. Van Telfort heb ik verder niets vernomen over mogelijke vertragingen of wat dan ook. Afgelopen vrijdag (12 december) heb ik gebeld met de klantenservice, waar ik te woord werd gestaan door een onverschillige medewerker die me enkel wilde mededelen dat een verhuizing 4-6 weken kan duren, dat hij me niet eens een voorzichtige (niet bindenende) schatting kon geven, en dat ik maar moet afwachten.

Afgelopen zaterdag (13 dec) heeft mijn vriendin gebeld met de technische dienst van Telfort. Deze konden haar melden dat er bij hun nog niets bekend was van een eventuele verhuizing en dat er waarschijnlijk iets was misgegaan. Daarop werd haar aangeraden om maar met de administratie te bellen.

De administratie wilde in eerste instantie niet meer dan even checken op het oude en het nieuwe adres en laten weten dat het 'in behandeling was'. Na te hebben gemeld dat de technische dienst een probleem had geconstateerd wilde ze verder checken, en kwam ze ineens met het bericht dat de verhuizing op 28 november (2 weken voor dit telefoontje!) was vastgelopen, om nog onduidelijke redenen. Hiervan zijn wij nooit op de hoogte gesteld.

Goed, nu zou ze binnen een aantal dagen laten nakijken wat er aan de hand was.

Vandaag (15 december, 1 maand na aanvraag verhuizing) belde mijn vriendin weer, en werd nogmaals van het kastje naar de muur gestuurd, met als uiteindelijke boodschap dat we het zelf maar opnieuw moesten aanvragen via de self-service website van Telfort, en dat de verhuizing dan nog 4-6 weken kan duren (Nu loopt het kennelijk nog op het oude adres).

Ik heb op mijn werk geprobeerd om iets geregeld te krijgen via de website van Telfort, maar omdat er nog een wijziging lopende is kan ik niets veranderen totdat dat is afgehandeld.

Vervolgens heb ik zelf gebeld met Telfort, om wederom te horen te krijgen dat ik het maar zelf moest regelen via de website. Ik heb uitgelegd dat dit niet mogelijk is en dat ik dit heen en weer gestuur niet vind kunnen.

Uiteindelijk kreeg ik de belofte dat ze een nieuwe 'ticket' zouden aanmaken, proberen de verhuizing opnieuw op te starten en erbij vermelden dat wij het niet zelf kunnen regelen.

Verdere beloften konden/wilden ze niet maken omtrent wanneer dit opgelost zou kunnen worden. Eventueel betaalde abonnementsgelden en/of verhuiskosten moeten we achteraf maar via een formulier op de website, of per brief zien terug te krijgen.

Nog 4-6 weken wachten op internet is geen reele optie, aangezien zowel mijn vriendin als ik het nodig hebben voor school en werk.

Ik haat Telfort.
Speedlinq was niet ideaal, maar liep tenminste altijd goed. Modem stuk, even bellen, kreeg voor gereduceerde prijs betere, nieuwe modem. Uiteindelijk nooit voor betaald. Speedlinq was prima.

Zo jammer dat Telfort de boel zo verknalt.

Ben gelukkig lid van de Consumentenbond, en heb hun dit verhaal ook al gestuurd. Zal wel niets opleveren, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
[...]

Vreemd echter dat me attentuation van 21db naar 24db is gegaan.
Je bent ook van ADSL2 naar ADSL2PLUS gegaan, die 1.5Mbps van die XS4all verbinding wordt door KPN op ADSL2 geleverd, niet op ADSL2PLUS qua instellingen. Dat verklaart dat gemiddeld de attenuation iets omhoog gegaan is omdat je opeens van 1.1Mhz tot 2.2Mhz ook aan frequenties gebruikt op de lijn :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 16:20:
[...]

Heb jij iets aan de instellingen van de Speedtouch 510 veranderd ? Want als ik mijn modem (een 510i) terugzet naar de fabrieksinstellingen en daarna cofigureer met de installatiemanager van Speedtouch,
dan ontvang ik geen IP adressen van Telfort.

Terwijl mijn Zyxel multi-pc modem, op dezelfde KPN telefoonlijn, wel correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:27:
[...]

Want als ik mijn modem (een 510i) terugzet naar de fabrieksinstellingen en daarna cofigureer met de installatiemanager van Speedtouch,
dan ontvang ik geen IP adressen van Telfort.
Je hebt wel een isdn-lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doane schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:11:
[...]

Is al gevraagd en beantwoord. Je betaalt 24,95 als je na 1-12-2008, 0.00 uur je abo afgesloten hebt.(En dan eerst nog 6 mnd 19,95)
Durf te wedden dat we op zijn laatst op 1-12-2009 een brief krijgen waarin vermeld wordt dat we 24,95 moeten gaan betalen net als de nieuwe klanten. Opzeggen vanwege aanpassingen van de prijs mag natuurlijk, maar iedereen heeft dan al een jaar uitgezeten en Telfort heeft dus geen last hiervan.

Reken hier maar op, Telfort is echt niet onze vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:19:
[...]

Durf te wedden dat we op zijn laatst op 1-12-2009 een brief krijgen waarin vermeld wordt dat we 24,95 moeten gaan betalen net als de nieuwe klanten. Opzeggen vanwege aanpassingen van de prijs mag natuurlijk, maar iedereen heeft dan al een jaar uitgezeten en Telfort heeft dus geen last hiervan.

Reken hier maar op, Telfort is echt niet onze vriend!
Ik heb dat nagevraagd bij de VLB via wie wij Telfort hebben aangevraagd en inderdaad aan het einde van mijn eerste jaar gaat het abo geld omhoog. Begin mei dus maar overstappen naar Ziggo vermoed ik.

Dat is dan net zo duur, 35 euro Telfort + 15 euro kabeltv nu is gelijk aan Alles in 1 plus, nadeel is dat de internetsnelheid iets lager is en dat je belkosten maakt, voordeel is dat je er digitale tv bijkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mafkees schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:04:
[...]

Voor zover ik weet wel. Naja, d'r komt een mannetje langs komende week, dus hopen dat het dan maar geregeld is :)
Om het verhaal even af te maken...

Op 12 december zou er tussen 8 en 13 iemand langskomen om internet te installeren. Na meerdere malen met de helpdesk gebeld te hebben moest ik zelf de wandcontactdoos (m'n ISRA punt) voor de telefoonstekker openschroeven en daar alle kabels maar controleren. Over die kennis beschik ik simpelweg niet, maar ik moest het wel doen. Daarom werd ik dus indirect gedwongen om een monteur te bestellen.

Die monteur zou dus op 12 december langskomen, maar is nooit geweest. Bij ThuisTechniek (het bedrijf dat Telfort in dienst heeft genomen voor het uitvoeren van technische dingen) konden ze me ook niet vertellen waarom. Op 24 december (!!!!) komt er weer een monteur. Hoop ik. Tot die tijd dus nog steeds geen internet. Hoewel het niet Telfort's schuld is dat die kerel niet is gekomen, is het wel erg vervelend. Het abonnementsgeld is natuurlijk al wel geincasseerd. Ik heb dan ook een brief naar Telfort gestuurd met de vraag of daar een compromis in bereikt kan worden. We wachten af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtRi schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:11:
[...]

Je hebt wel een isdn-lijn?
Ja, ik heb inderdaad een ISDN lijn, maar dat maakt denk ik niets uit.

Ik heb op de modem de drie lampjes continu groen branden.
En in de Diagnostics in de modem (via 10.0.0.138) staan alleen groene vinkjes, dus er zijn geen foutmeldingen.

Dus wat heb jij dan anders ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:04:
[...]

Ik heb op de modem de drie lampjes continu groen branden.
En in de Diagnostics in de modem (via 10.0.0.138) staan alleen groene vinkjes, dus er zijn geen foutmeldingen.

Dus wat heb jij dan anders ??
Je moet gebruik maken van deze speedtouch wizard
Tijdens de installatie moet je kiezen voor "Providers met RFC1483 verbinding" En kan je kiezen uit 1 van de router modem configuratie. Kies je voor "Router modem - gebruikers LAN" dan kan je zelf kiezen wat het IP wordt van de speedtouch modem en de DHCP range van je LAN.
Vervolgens krijg je ADSL netwerk daarvoor kies je KPN/Tiscali netwerk.
Dat is alles vergeet niet via CLI (telnet) je opendns toe te voegen, dit is niet verplicht natuurlijk!
Zie deze video tutorial voor alle stappen. (dit moet grotendeels overeen komen met de speedtouch 510)

Mocht je DMT willen gebruiken kies dan voor ADSL standaard "ADSLv1" rechts boven tabblad modemoption in DMT. In mijn video staat deze op ADSL2+ omdat ik een speedtouch 546 modem gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door lt_cmd_data op 17-12-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lt_cmd_data schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:26:
[...]

Je moet gebruik maken van deze speedtouch wizard
Tijdens de installatie moet je kiezen voor "Providers met RFC1483 verbinding" En kan je kiezen uit 1 van de router modem configuratie. Kies je voor "Router modem - gebruikers LAN" dan kan je zelf kiezen wat het IP wordt van de speedtouch modem en de DHCP range van je LAN.
Vervolgens krijg je ADSL netwerk daarvoor kies je KPN/Tiscali netwerk.
Dat is alles vergeet niet via CLI (telnet) je opendns toe te voegen, dit is niet verplicht natuurlijk!
Zie deze video tutorial voor alle stappen. (dit moet grotendeels overeen komen met de speedtouch 510)

Mocht je DMT willen gebruiken kies dan voor ADSL standaard "ADSLv1" rechts boven tabblad modemoption in DMT. In mijn video staat deze op ADSL2+ omdat ik een speedtouch 546 modem gebruikt.
Bedankt voor je uitgebreide toelichting.
Ik heb deze Speedtouch software inderdaad gebruikt.
Maar ik heb het ¨tweede model¨ modem, dus met de lampjes aan de bovenzijde en met fimware release R4.2.7.

Beschik jij ook over dit model modem, of heb jij het ¨eerste model¨ met de lampjes aan de voorzijde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:04:
[...]
Nou dat maakt in zoverre uit dat de ST 510i voor isdn is en niet voor analoog.
Je zou de eerste niet zijn die een 510i op een analoge lijn probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Zijn er meer mensen die ineens een naheffing van 103 83,95 euro gekregen hebben voor een modem, dat bij de omschakeling van tiscali naar Telfort al lang (met forse korting) betaald is?

-edit-
correctie: bij nader inzien blijkt de modem destijds nooit gefactureerd te zijn. Morgen even bellen.

[ Voor 25% gewijzigd door mcDavid op 17-12-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:38:
Ik heb dat nagevraagd bij de VLB via wie wij Telfort hebben aangevraagd en inderdaad aan het einde van mijn eerste jaar gaat het abo geld omhoog. Begin mei dus maar overstappen naar Ziggo vermoed ik.

Dat is dan net zo duur, 35 euro Telfort + 15 euro kabeltv nu is gelijk aan Alles in 1 plus, nadeel is dat de internetsnelheid iets lager is en dat je belkosten maakt, voordeel is dat je er digitale tv bijkrijgt.
Ik blijf denk ik wel bij Telfort als het 25 wordt (heb geen bellen via telfort). Is toch nog goedkoper dan een andere aanbieder. Maar ik zal even Ziggo checken, ik heb al digitale tv en analoge tv van ze en wil eigenlijk ook bij KPN weg met het dure bellen (ik huur t/m april een telefooncentrale van ze, maar dan is de huurperiode over en kan ik ook bij KPN weg).

Maar ik vind het wel een vreemd beleid wat ze nu bij Telfort voeren. Heb namelijk weer wat nieuws ontdekt:

Ik heb een rekening opgezegd waar Telfort van incasseerde, had ik niet doorgegeven (had geen zin om de helpdesk te bellen) en krijg nu een brief dat ik de 19,94 euro moet overmaken (en de tip dat ik online het rekeningnummer kan wijzigen). Dus gelijk betaald na ontvangst van de brief. Maar wat schetst mijn verbazing, ze hebben een nieuwe melkkoe:

Indien het openstaande bedrag niet tijdig op onze rekening staat, zijn wij genoodzaakt om uw e-mail, internet- en eventueel vast telefoonverbinding af te sluiten. Voor het afsluiten van uw verbinding(en) brengen wij € 20,- administratiekosten in rekening.

20 euro? Mijn god, dat is evenveel als een maandbedrag en vind ik wel absurd hoog.

Wat ik trouwens vervelend vind, ze gaan volgens de brief nog een keer proberen te incasseren (rond de 25e), maar ik heb het nu overgemaakt. Zal je zien dat ze het niet snel verwerken door drukte rond de feestdagen en ik straks 2 keer betaald heb. Boek ik dat automatisch geincasseerde bedrag zelf terug, dan denken ze bij Telfort dat ik niet wil betalen en sluiten ze mij af en mag ik gaan bellen met die dure ondeskundige helpdesk.. god behoede mij, waarom wijzig ik ook weer een rekeningnummer...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ok vandaag is internet opgeleverd en ik zit op dit moment online. (Besteld: 28november, overstap van chello kabel internet)

Heb een Speedtouch 716v5 WL gekocht en aangesloten zodat ik direct draadloos internet had en het modem dus mooi in de meterkast kon en pal naast het IS/RA punt.

Resultaat: Attenuation van 39dB volgens DTM. Goed dat kon ongeveer kloppen want ik had via de postcode checks al gezien dat ik zo'n 2,5km van de centrale af zat.

39:13,9=2,8km. Nog wat meer dus.

Volgens het tabelletje moet ik dan echter nog wel tegen de 1000kbps kunnen halen, maar ik haal maar 650-700kbps.. Zelfde resultaat met de standaard 1poorts zyxel.

DTM Tool kan helaas deze Speedtouch met de laatste firmware niet aanpassen qua SNR, daarvoor moet ik de firmware downgraden. Misschien nog maar doen dan morgen.

Toch jammer van de snelheid..

Wireless bereik van de speedtouch van de meterkast tot zolder (2 vloeren, nieuwbouw) is ook bedroevend, haal nog geen 200kbps..
Heb nog wel een linksys wrt54gl staan, kan ik daarmee de range extenden? Of wordt de bandwidth dan gehalveerd..

//edit lijken wel adsl1 snelheden? Volgens de postcode checks was er gewoon adsl2+. Kan ik dat in het modem zien?

[ Voor 17% gewijzigd door Giant87 op 17-12-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Giant87 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:01:

//edit lijken wel adsl1 snelheden? Volgens de postcode checks was er gewoon adsl2+. Kan ik dat in het modem zien?
Ja, in de zyxel weet ik het wel. Gewoon op status rammen.. Daar staat je adsl mode.. ADSL, ADSL2 of ADSL2PLUS

Maar op zulke afstanden van de centrale ben je beter af met gewoon ADSL2 denk ik. Of zelfs als je lijn klappert adsl 1

Verwijderd

Giant87 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:01:
Volgens het tabelletje moet ik dan echter nog wel tegen de 1000kbps kunnen halen, maar ik haal maar 650-700kbps.. Zelfde resultaat met de standaard 1poorts zyxel.
Je had dus beter bij Chello kunnen blijven gezien de snelheid...

Verwijderd

Wat handige info die ik uit het xs4all only forum heb gehaald, reactie van de helpdesk van xs4all over klapperende lijnen:
Een lagere snelheid of klapperende (weg vallende) lijn komt soms voor
als de bekabeling niet goed is, als het modem problemen geeft, of als de
lijn afstand naar de centrale te hoog is. Het modem kan soms wel op de
juiste snelheid in trainen, maar toch een lage verbinding snelheid hebben.

Ik raad u aan het volgende te proberen:
- Sluit het ADSL modem direct aan op de binnenkomende lijn zonder een
splitter ertussen, let ook op dat de telefoonlijn zo kort mogelijk is,
liever niet langer dan 50cm. lange telefoonlijnen kunnen het signaal
verzwakken. Probeer ook de kabel te vervangen. De kwaliteit van een
bestaande kabel kan achteruitgaan of bij verandering van het signaal
opeens te kort schieten.
- Test, indien dit mogelijk is, een ander modem.

Het kan zijn dat de snelheid hierdoor hoger wordt, of dat de lijn niet
meer weg valt. Indien dit niet zo is, is het mogelijk dat de afstand
naar de centrale te hoog is, en dat de lijn wellicht naar een lagere
snelheid gezet moet worden.

Mochten bovenstaande suggesties niets uithalen raad ik u aan om
telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk. Per e-mail is het
lastig om een probleem analyse te maken en kunnen wij geen
storingsmeldingen maken bij de netwerkbeheerders.

• Giant87
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:57:
[...]

Je had dus beter bij Chello kunnen blijven gezien de snelheid...
Nee daar haalde ik max 440kbps, had nog een oud com21 modem (al 10jr). En betaalde er bijna €40 voor... Netwerk van Harderwijk was niet geschikt voor docsis2.0/3.0 ofzo :(

//edit, heb met de dmt tool en firmware 5.4 van de 716v5 de snelheden iets kunnen opkrikken naar zo'n 750-800kbps.

Hoe lang duurde het bij degene met voip voordat dat werkte? Ik kom van een vaste kpn lijn met nummerbehoud. Er stond iets van 4 dagen later ofzo.

[ Voor 27% gewijzigd door Giant87 op 18-12-2008 21:17 ]

Verwijderd

Giant87 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:14:
Hoe lang duurde het bij degene met voip voordat dat werkte? Ik kom van een vaste kpn lijn met nummerbehoud. Er stond iets van 4 dagen later ofzo.
Het was altijd een weekje later ongeveer, maar de laatste keer dat ik Telfort telefonie bij iemand heb aangesloten was een paar maanden terug, dus wellicht is het nu 4 dagen? Misschien wat langer omdat er waarschijnlijk volgende week veel mensen vrij zijn in verband met kerst.

Ik had trouwens als ik de standaard Telfort modem niet gebruikte, maar alleen mijn speedtouch een veel langere snelheid dan met de Telfort modem. Heb nu de speedtouch maar achter de Telfort modem gehangen en dat werkt prima. Geen idee waarom jij de speedtouch gebruikt (heb niet het hele topic doorgelezen), maar wellicht het proberen waard als je dat nog niet gedaan hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Hallo Allemaal,

Heden 19-12-2008 doet de telefoon verbinding het weer eens niet!!!!
Gaat wel over maar krijg geen verbinding!!!!!!

In Venlo

Ik word er gestoord van!!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door vulliw op 19-12-2008 10:34 ]

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb sinds een jaar Telfort en op zich werkt alles goed. Heb alleen twee dingen die ik maar niet opgelost krijg omdat ik dus niet weet hoe ik het eigenlijk probleem kan achterhalen.

Ten eerste:
het valt me op dat zodra we aan het telefoneren zijn het geluid opeens wegvalt om na ongeveer 10 seconden weer terug te komen.
Heb jammer genoeg geen ander telefoon in huis om te testen, maar vraag me eigenlijk af of dit een modem probleem zou kunnen zijn.

en tweede:

Ik speel vaak online.Voornamelijk racegame rFactor en sinds kort weer CoD2.
Nu viel me al op tijdens het online rijden in rFactor dat tijdens een race andere deelnemers opeens verdwenen om na een paar seconden weer in beeld te komen.
Speel geeft op dat moment geen melding.
Maar nu ik CoD2 weer eens uit de kast gehaald heb, krijg ik om de zo veel tijd "Connection Lost" in beeld.
Betekend dus dat ik er even uit lig, om dan weer verder te kunnen.

Wij hebben de Zyxel P-2602HW-D1A modem die door Telfort geleverd is.

Mijn vraag is, zal dit een modem probleem zijn (als je beiden problemen bekijkt, of moet ik het ergens anders zoeken?
Ik heb als Log files aangezte in de modem maar daar zie ik niets raars staan

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

vulliw schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:34:
Hallo Allemaal,

Heden 19-12-2008 doet de telefoon verbinding het weer eens niet!!!!

In Venlo

Ik word er gestoord van!!!!!
Hier in het midden van het land ook problemen... :(
Als ik met mijn GSM mijn eigen vaste nummer bel krijg ik te horen dat deze mobiele telefoon niet bereikbaar is... 8)7
Ben nu precies een jaar lid en ik moet zeggen dat ik de laatste tijd steeds meer met telefoonstoringen wordt geconfronteerd. Internet werkt behoorlijk goed...
Moet het nog een half jaar volhouden, want dan gaan we over op glasvezel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Bij familie is de brief met gebruikersnaam en wachtwoord binnen.
Is het nu gewoon wachten tot het signaal van de gaande provider stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Toch vreemd hoe dat allemaal werkt bij Telfort.

Ze laten abonnement ingaan op moment dat ze denken te gaan opleveren. Als er echter niet is opgeleverd, dan schuifft die datum niet op en moet je wel gaan betalen. Pas als er meer dan twee weken te laat is opgeleverd, kun je een compensatie gaan vragen.

Als je vervolgens zegt dit een vreemde gang van zaken te vinden, omdat het logischer is om de "administratieve" ingang van een abonnement te koppelen aan de technische oplevering (hoe moeilijk kan het zijn, want ze kunnen bij de helpdesk zien of een lijn operationeel is), dan is het antwoord dat dit een standaardprocedure is. Vervolgens maak ik de opmerking dat ik dan op zijn minst de tip wil achterlaten om die procedure aan te passen, zodat er misschien eens naar de procedure gekeken kan worden om het voor de toekomst klantvriendelijker te maken, is het antwoord dat dat niet kan. Procedures worden nooit aangepast bij Telfort, want ze zijn goedkoop, dus dit wordt ook niet doorgegeven aan iets of iemand. 8)7

Zou trouwens wel een mooie slogan zijn voor Telfort "wij luisteren niet naar de klant, want we zijn goedkoop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
meer mensen in regio breda problemen met internet van telfort op 't moment? Krijg maar geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:36
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:31:
Procedures worden nooit aangepast bij Telfort, want ze zijn goedkoop, dus dit wordt ook niet doorgegeven aan iets of iemand. 8)7
Ik ben benieuwd wat de reactie van Telfort is als je 'm op het officiële forum plaatst!
"wij luisteren niet naar de klant, want we zijn goedkoop"
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Hier werkt nu alles naar behoren sinds de KPN monteur het even gefixed heeft afgelopen maandag. Geen probleem tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:35:
[...]

Het was altijd een weekje later ongeveer, maar de laatste keer dat ik Telfort telefonie bij iemand heb aangesloten was een paar maanden terug, dus wellicht is het nu 4 dagen? Misschien wat langer omdat er waarschijnlijk volgende week veel mensen vrij zijn in verband met kerst.

Ik had trouwens als ik de standaard Telfort modem niet gebruikte, maar alleen mijn speedtouch een veel langere snelheid dan met de Telfort modem. Heb nu de speedtouch maar achter de Telfort modem gehangen en dat werkt prima. Geen idee waarom jij de speedtouch gebruikt (heb niet het hele topic doorgelezen), maar wellicht het proberen waard als je dat nog niet gedaan hebt.
Speedtouch 716v5 (goedkoop) valt beter te tweaken en is draadloos (heb er zo'n 150kbps meer uit weten te halen door de snr te verlagen met dmt tool, lijkt nog steeds stabiel). En alle beetjes helpen op deze afstand van 2,8km ;)

De snelheid met het Zyxel modem is gelijk met de ongetweakte speedtouch.

Als de telefonie opgelevert is gaat dan vanzelf het phone lampje branden?
Gebruikte VoIP settings:

sip uri: mijn telefoonnummer van telfort
username: idem
pasword: door telfort opgegeven password
display name: niks
abbreviated number: niks
port: port 1 & 2
registrar: tel.telefoniedienst.nl
,, poort: 5060
proxy: tel.telefoniedienst.nl
,, poort: 5060
expire time: 6000

[ Voor 11% gewijzigd door Giant87 op 19-12-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 01:11
Was via speedlinq bij telfort gekomen. Nu heb ik nog zo'n speedtoch modem. Deze heeft erg slecht Wifi bereik. Tefort bied geen ondersteuning op deze modem en geeft ook geen korting op een zyxel modem. Dit vind ik een slechte zaak. Ook heeft het internet hier de afgelopen maand er wel 4 of 5 x uitgelegen waarvan 1x 3 dagen. Was bijna naar XS4all overgestapt. Nu is hij weer 2 weken stabiel. Regio den Bosch
Ook heb ik het idee dat er een soort van trafic shaping oid toegepast word haal nu maar 1400 - 1500 max met ewaka, maand geleden 1700 - 1900 max
Dit is in mijn modem veranderd:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 14.809
Rarara hoe kan dit Telfrot?

Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door KoRnboy112 op 20-12-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Enorm simpel: of je lijn is brakker geworden of ze hebben je profiel naar beneden bijgesteld omdat je een klapperlijn hebt. Als je wat vaker met ze aan de lijn gehangen hebt, is het laatste meest waarschijnlijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 01:11
Waar kan die klapperlijn aanliggen dan?
Zit 750 meter van de centrale van daan, heb alles perfect aangesloten volgens de handleiding.
Kan ik hier iets aan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:08
Heb nu net telfort, en voordat ik uberhaupt begin met betalen al positief :)

-2 weken geleden besteld, per 1-1-09.
-afgelopen donderdag pakket aangekomen
-melding dat ik per 29 december op het internet kon
-gisteren het ding aansluiten, geen signaal
-vandaag aanzetten, signaal, en internet _/-\o_

Dat is dus sowieso al 9 dagen te vroeg. Waarschijnlijk i.v.m kerst en oud en nieuw een monteur die het alvast gedaan heeft..

De verbinding:

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 6 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab cc cc cc cc dd dc cc cc bb 99
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 20 db
tone 32- 63: 00 24 55 57 77 78 99 99 ab bb bb bb bb cc cc cc
tone 64- 95: bc cc cb cb cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb ba aa ba aa ba aa aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa 9a 99 a9 99 9a 99 a9 99 99 99 29 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 99 99 9a
tone 256-287: 5b cb cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 288-319: cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb ba bb bb bb ba aa aa a9 aa aa aa aa aa aa
tone 384-415: aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa a9 a9 99 99 99 99
tone 416-447: 99 99 99 99 89 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 448-479: 99 99 99 88 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 77 77 77 77 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66 65

Als het internet nu niet wordt -uitgeschakeld- op de 29 :o ben ik blij.

Kom van UPC af, elke nacht de telefoon eruit, iedere nacht rond 1200 internet eraf tot 1215, lage snelheid..

Hij traint in op 17560 en 1009.

[ Voor 3% gewijzigd door Tasma op 20-12-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06
Weird, ik train gewoon netjes in op 20mbit maar haal niet meer dan 500 Kb/Sec atm .... -O- meer mensen met dit probleem ?

Update: Inmiddels hebben de serverkabouters van Telfort blijkbaar te eten gehad, want alles is weer oke.

[ Voor 32% gewijzigd door The Druid op 21-12-2008 09:07 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Misschien heeft dit er iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Laatst online: 15:06
NNF schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:27:
Misschien heeft dit er iets mee te maken?
Mja zat ik ook te denken, maar haalde ook die brakke speed vanaf de interne FTP server van telfort en het lijkt me dat die binnen het eigen netwerk staat en dus geen last heeft van kabelbreukjes :?

Wellicht gevalletje bandbreete knijpen, heb wel wat veel gednl laaste week O-)

[ Voor 8% gewijzigd door The Druid op 20-12-2008 23:59 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 16:08

Laguna

Connaisseur

Hmm ik haal momenteel ook niet meer dan 400-500kB/s of dit nou http of nntp is, maakt geen verschil...

Modem traint overigens in op 14965 kbps / 1031 kbps, haal normaal gesproken 1,7MB/s.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 07:37
Ik heb sinds vandaag problemen met telefonie
Bellen en gebeld worden werkt nog wel, alleen als iemand iets zegt, dan hoor ik diegene niet.

Zie wel op de site van Telfort dat er storingen waren met telefonie, alleen volgens hun is het al verholpen.

Heeft iemand daar ook problemen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een positief bericht tussendoor ;)
Sinds deze week een snelheid van 1,86mB/s was voorheen 1,65mB/s, heb er zelf niets aan verandert 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giant87 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:44:
Als de telefonie opgelevert is gaat dan vanzelf het phone lampje branden?
Gebruikte VoIP settings:
zo te zien kloppen instellingen, maar test het zoiezo even met de Zyxel op dag van oplevering (als het dan nog niet werkt).

Vreemd dat jouw speedtoch wel de snelheid haalt en ik hier met 2 verschillende speedtouchen (716's) niet, maarja, zo werkt het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Die zyxels ruters vind ik wel bbrak hoor, rotding heeft zelfs na een firmware update nog steeds last van een instabiele verbinding.

Ik kan toch gewoon mijn Linkys inpluggen op een poort van die Zyxel en daarover mijn wifi laten lopen?

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Thx Snoekie!

Blonde Tux, dat kan ja, staat ook in de topic start. Gewoon je router als accespoint(+wds) instellen zonder dhcp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giem schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:52:[...]
Dat dacht je???

Verkeerd gedacht :( .. Mij vertelde ze dus mooi dat het minimaal 3 weken ging duren. Dus ik zo, dan neem ik aan dat ik de eerste maand ook niet hoef te betalen, geen internet is natuurlijk niet betalen.

Nee meneer zo gaat dat niet, u moet gewoon betalen. Mocht u bezwaar hebben kan u dat schriftelijk melden, maar ga er maar vanuit dat er gewoon betaald moet worden. |:(
Nah, gewoon proberen. Vaak krijg je dat gewoon uit redelijkheid terug. De helldesk houdt gewoon een slag om de arm. ;)
[b]babybox schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:14:
Ligt eraan. Als je het modem toentertijd heb gekocht is het een jaartje.
Heb je de modem na - even uit mijn hoofd - februari besteld, dan is het een bruikleenmodem en mag de technische lijn van Telfort vaststellen of-ie echt defect is. Mocht dat zo zijn, knallen ze er een nieuwe uit.

Als je een defect koopmodem hebt, en het valt buiten de garantie, dan mag je een nieuwe bestellen via de administratie. Die schiet een ticket in voor de dames en heren van backoffice, die het verzoek binnen 2 werkdagen oppakken. Binnen een weekje zou je dus als het goed is je bruikleenmodem moeten hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Zo te zien is de DNS-server van Telfort meer dan gaar. PC's komen op geen enkele site, alleen met OpenDNS.

Ik ben ook meer dan blij dat ik de OpenDNS ip's in een textfile heb gezet.

[ Voor 26% gewijzigd door Xaero op 21-12-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Xaero schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:34:
Zo te zien is de DNS-server van Telfort meer dan gaar. PC's komen op geen enkele site, alleen met OpenDNS.

Ik ben ook meer dan blij dat ik de OpenDNS ip's in een textfile heb gezet.
Zet ze dan gewoon definitief vast op al je pc's? :? Dan heb je gewoon nooit gezeik ermee. :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
Dit is echt super! 8) Vorig jaar toen ik het had aangevraagd werd ik al eerder aangesloten dan aangegeven. Nu ben ik verhuisd en ben ik wederom eerder aangesloten. _/-\o_

Btw: in ruim een jaar tijd weinig problemen gehad. :P

[ Voor 14% gewijzigd door RockGirl op 21-12-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een tijdje telfort internet.
Heb er geen problemen mee gehad.
Tot dat ik sinds kort telefonie er bij heb besteld met een nieuwe modem.

Ik sluit netjes alles aan.
Installeer dat hele zooitje.

Krijg dan 2 problemen.

Als mijn xbox360 verbinding wilt maken met de modem(internet) dan reset de modem opeens.
Als ik wil bellen dan hoor ik tijdens het bellen een vervelende piep.

Er zijn 2 pc's aangesloten via de ethernet verbinding.
1 xbox360 (ethernet )
1 vaste telefoon. (telefoonkabel)

Voor de rest is er nog een Nintendo DS en mobiele telefoons die er zelden gebruik van maken. (via de wi-fi)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:23:
[...]

Nah, gewoon proberen. Vaak krijg je dat gewoon uit redelijkheid terug. De helldesk houdt gewoon een slag om de arm. ;)

[...]

Ligt eraan. Als je het modem toentertijd heb gekocht is het een jaartje.
Heb je de modem na - even uit mijn hoofd - februari besteld, dan is het een bruikleenmodem en mag de technische lijn van Telfort vaststellen of-ie echt defect is. Mocht dat zo zijn, knallen ze er een nieuwe uit.

Als je een defect koopmodem hebt, en het valt buiten de garantie, dan mag je een nieuwe bestellen via de administratie. Die schiet een ticket in voor de dames en heren van backoffice, die het verzoek binnen 2 werkdagen oppakken. Binnen een weekje zou je dus als het goed is je bruikleenmodem moeten hebben.
Dat is tot nu toe ook mijn tweede stap, op dit moment wil ik eigenlijk gewoon alleen internet.. Ik ben nog steeds niet aangesloten. Nog steeds is er niet naar mijn verbinding gekeken.. dus zal wel het nieuwe jaar worden voor ik een verbinding heb.

Leuke is, ik ga begin februari al weer verhuizen.. ik zit er dus sterk over te denk om de hele telfort tering bende maar op te zeggen.. ze hebben nog steeds niet geleverd wat de beloven en gewoon naar ziggo te gaan..
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
weer telefonie storing.. onmogelijk om gebeld te worden, de telefoon gaat gewoon niet over

Ik denk dat ik mijn telefonie weer terug laat zetten naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Zijn er mensen die hun Speedtouch 780 met een hogere versie dan 6.1.7.2 hebben draaien, en werkt dat dan een beetje stabiel?
Ik heb geprobeerd m te updaten naar de laatste versie (R6.2.T.2 - speedtouch.nl) maar hierna was de verbinding erg brak. Na het terugzetten van mijn 6.1.7.2. software met backup instellingen draait de verbinding nog steeds erg onstabiel :(

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Chutney schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:44:
weer telefonie storing.. onmogelijk om gebeld te worden, de telefoon gaat gewoon niet over

Ik denk dat ik mijn telefonie weer terug laat zetten naar KPN.
Ik heb hetzelfde, begint toch erg irritant te worden. Het lijkt wel elke keer als ik wil bellen is er altijd wel een storing.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Hallo Allemaal,

Heden 21-12-2008 doet de telefoon verbinding het weer eens niet!!!!

(Op 19-12-2008 ook al storing.) heeft een tijdje goed gegaan nu begint de ellende weer!!!!!

In Venlo

Ik word er gestoord van!!!!! Dit moet toch een keer ophouden he

Anders ga ik toch eens mijn geld terug vorderen

[ Voor 15% gewijzigd door vulliw op 22-12-2008 12:49 ]

Vulliw

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.