Telfort Internet ervaringen topic - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 99.117 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
smokesign schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:37:
[...]

Ik ben heel benieuwd of je het bijgeleverde Zyxel modem gebruikt of een ander modem?
We hebben het multi-pc modem van Telfort zelf (zo'n zilver kleurige) en er zijn drie pc's op aangesloten met een kabel.
Verder zit er niks tussen aangesloten; Vanaf het modem meteen naar de pc's.

Snelheid is ook heel erg goed hier in postcode 4380 :) Modem traint in op:

Interface Status Rate
DSL Up 19292 kbps / 1031 kbps :9~ _/-\o_
LAN Up 100M/Full Duplex

En dit is al sinds de oplevering in de eerste week van september :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 23:41
vulliw schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:32:
Ik heb ook altijd ISDN gehad, ben naar Telfort gegaan zij hebben mijn ISDN opgezegd.
Maar ik heb nu via een ISDN lijn ADSL via Telfort.
Ik heb ook een Zyxel Modem draadloos werkt verder prima.
Alleen heb ik nog isdn toestellen !!!!
Kan ik die ook via een fritzbox werkend krijgen!!!
Ik heb al iemand hier gehad met een frizbox internet werkte maar wel trager en de telefoon kreeg hij niet aan het werken, helaas dus.

[...]
Yep, kun je gewoon werkend krijgen. Je kunt je Fritzbox achter je Zyxel hangen, en je ISDN toestellen of centrale aan de Fritzbox aansluiten. Je laat telefonie dan via de Fritzbox lopen, en klaar ben je. Als het goed is, moet je tot 8 toestellen op de Fritzbox aan kunnen sluiten. Je moet er dan wel een nemen met een ISDN (S0) aansluiting. Kijk maar eens op Ebay naar een 5050, 5070, 7170, of als je geld genoeg hebt, een 7270.

Als je het internetmodem er niet van gebruikt, maakt het niet uit dat het geen Annex A (analoog nederlands ADSL) modem is. De Annex A modellen zijn veel duurder, aangezien hier veel minder aanbod van is.

Je gebruikt dan niet het internetmodem van de Fritzbox, maar alleen telefonie.

Dat de geprobeerde Fritzbox lager intrainde, zal waarschijnlijk komen doordat het een omgebouwd Annex B Fritzbox is geweest. Waarom telefonie niet werkte, geen idee, bij mij werkt het erg goed juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macwtr
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Anoniem: 102013 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:05:
Wat belachelijk! Ik heb sinds zondag geen internet meer. [...] pfffff ik word nu echt moe van telfort...
Ik kom ook van Speedlinq, migratie ging bij mij wel goed destijds, kreeg gewoon de Telfort prijs. Had echter sinds dinsdagmiddag geen Internet meer.

Omdat m'n Thomson geen ip-adressen meer uitdeelde en ik er niet meer bij kon, heb ik donderdag rond 23:00 't modem opnieuw geïnstalleerd met de CD's die ik destijds bij Speedlinq kreeg. Direct daarna deed m'n internet het ook weer. Ik meen me te herinneren dat ik dit bij de vorige Telfort storing ook had. Internet kwam niet automatisch weer omhoog, ook niet na verscheidene herstarts van het modem. Alles opnieuw installeren en het werkte weer.

Ik vind het zelf ook een wat flauw advies om 't modem even opnieuw te installeren, misschien was het toeval bij mij, maar wat heb je te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:31
Loekie schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:59:
[...]
Ruim voor einde contract bestel je internet via de volgende aanbieder, je geeft een wensdatum na je huidige contract, zodra je bevestiging hebt zeg je telfort op waarbij je aangeeft dat je lijn wordt overgenomen door nieuwe aanbieder. Telfort werkt dan netjes mee hoor.
Ik neem aan dat je bedoeld je geeft een wensdatum voor je huidige contract of niet? Wil ook gaan overstappen, en wil het wel goed doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 20:18

KoffieNT

banaan

Algemene tip voor verhuizen/aanvragen/veranderen/etc:

Bel een keer de helpdesk en vraag om advies hoe je het moet doen, bel daarna nogmaals met een andere medewerker. Als die nu hetzelfde advies geeft kun je ervan uitgaan dat het wel goed gaat komen :).

En doe alles echt ruim van te voren, als er dan nog iets misgaat is er iig nog tijd om het op te lossen. Dus minimaal 5-6weken van te voren :D.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102013

macwtr schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:02:
[...]

Ik vind het zelf ook een wat flauw advies om 't modem even opnieuw te installeren, misschien was het toeval bij mij, maar wat heb je te verliezen?
Bedankt voor de tip. Echter heb ik meerdere malen al geprobeerd om de modem opnieuw te installeren. Ik krijg alsnog geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Grmbl, meld je hier dat telefonie al een tijdje goed werkt na het flashen van een nieuwe firmware en gelijk de volgende dag was het weer raak. Meerdere keren dat je wel de mensen aan de andere kant hoort maar dat ze jouw niet horen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
zo het is nu meer dan een maand geleden dat ik internet heb aangevraagd bij dit zooitje, mijn status staat nog steeds op Technische werkzaamheden. Heb al een aantal keer gemailed en het antwoord was hij is al opgeleverd of dat zoeken we uit, voor de rest nooit meer wat van gehoord.

Had mijn abo bij speedxs opgezegd voor 30 november want de zogenaamde opleverdatum was 20 november. Toch net op het nippertje bij speedxs een maand kunnen verlengen.

Zoals het nu gaat heb ik er al geen trek meer in, kan ik er nog van afzien? Want vind het gewoon veel te lang duren en heb geen zin om met de feestdagen zonder i net te zitten door die knoeiers.

Ik wil gewoon bij speedxs blijven, neem er wel voip bij.

Maar wettelijk, kan ik er nog vanaf.. Aangezien er nog niks geleverd is. EN dan ze ermee bezig zijn echt onzin. Ze hebben nog niks gedaan.

Ik wil het nu al niet meer hebben, iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Ik krijg helemaal geen kans om een wensdatum af te spreken.
Als je je bij XS4ALL aanmeld krijg ik de volgende reactie van hen:

24-11-08 Geannuleerd
Uw aanvraag voor ADSL is geannuleerd.

24-11-08 Annulering gestart
De aanvraag wordt geannuleerd.

24-11-08 Afgewezen
Levering is volgens onze netwerkpartner niet mogelijk.

23-11-08 Verstuurd
Uw aanvraag is door XS4ALL verstuurd naar onze netwerkpartner.

15-11-08 Ingediend
Uw aanvraag voor ADSL is door XS4ALL ontvangen. Uw aanvraag wordt automatisch verstuurd naar onze netwerkpartner.
Loekie schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:59:
[...]

Je hebt dus niet de bevestiging van XS4all afgewacht? Ik ben echt geen telfort-vriend, maar je hebt het m.i. echt niet enorm handig aangepakt. Ruim voor einde contract bestel je internet via de volgende aanbieder, je geeft een wensdatum na je huidige contract, zodra je bevestiging hebt zeg je telfort op waarbij je aangeeft dat je lijn wordt overgenomen door nieuwe aanbieder. Telfort werkt dan netjes mee hoor.
Jij hebt tegelijk opgezegd en nieuw aangevraagd en XS4all houd 7(of 8 ) dagen bedenktijd aan waarna vervolgens aanvraag door gaat naar netwerkbeheerder, die geeft antwoord hetgeen XS4all naar je terugspeelt. Tja en toen had Telfort de sloop al ingeschoten.
Als Telfort die sloop heeft ingeschoten is er vanaf een bepaald moment geen invloed meer op uit te oefenen en kan die sloop alleen maar door blijven lopen.
Die pagina van Consuwijzer geeft ook duidelijk deze wijze aan.
Ik hoop voor je dat er binnen KPN het een en ander geregeld kan worden, parallelle aanleg op 2e aderpaar indien mogelijk. Als je vriendjes hoger zitten, dan ben je sneller aan de beurt.

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Arsenius schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:29:
Ik wil het nu al niet meer hebben, iemand advies?
Blijf bellen met helpdesk. Ik had hier hetzelfde. Bleek een vinkje niet in het systeem te staan waardoor ik niet automatisch naar de nieuwe stap toeging. Was technisch namelijk al lang rond en ik bleef ook braaf weken wachten zonder uitkomst. Het opgelost krijgen ging trouwens niet met 1 telefoontje, het duurde even voordat ik een deskundige helpdeskmedewerker aan de lijn kreeg die het zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 13:46
Ik zie ineens op de telfort site dat de prijzen zijn veranderd, geld dit ook voor huidige abonnee's? Ik betaal nu 30 euro voor internet + bellen.

En als ik het goed snap wordt het internet dus 5 euro duurder per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:33
Dracula schreef op zondag 07 december 2008 @ 10:12:
Ik zie ineens op de telfort site dat de prijzen zijn veranderd, geld dit ook voor huidige abonnee's? Ik betaal nu 30 euro voor internet + bellen.

En als ik het goed snap wordt het internet dus 5 euro duurder per maand?
'Het internet'? ;)
Als je op of na 1-12 een abonnement afsluit bij Telfort, betaal je 5 euro meer. Voor bestaande abo's en afgesloten t/m 30-11 verandert er niets.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 09:27
Zijn er meer mensen die last hebben van een super trage Telfort Internet verbinding?

Mijn modem traint in op 1800kbps, vrij normaal hier. Maar als ik ga downloaden (speedtest, usenet etc) haal ik een download van max 400 kbyte/s. Das niet normaal. Meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:24
Toch maar even hier een verhaaltje typen. Wij hier zitten ook met een probleem:

Hebben internet van Telfort ( joh, voorheen Tiscali ). Bellen zit ook daarbij.

Het probleem is dat mijn internet verbinding de laatste paar dagen ( ongeveer vanaf woendag uit mijn hoofd ) heel de tijd uitvalt. Een seconde daarna heeft hij gewoon weer verbinding. Het frapante eraan is dat het meestal gebeurd als ik World of Warcraft aan het spelen ben. Via ethernet overigens geen probleem, gaat voornamelijk over de Wifi. Laptop van vriendin heeft continu verbinding zonder problemen. De desktop van vader knalt er sowieso om de 3 seconden uit. Ookal doe ik niks.

Heb hier gelezen dat er dus meer mensen met problemen zijn, maar niet echt het probleem wat ik heb. Heb die melding van 3-12 ook gelezen, maar kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt. Over het algemeen deed mijn verbinding het gewoon als ik niks deed ( kon dus gewoon surfen e.d. ) maar zodra ik een spel ging spelen stopte hij ermee --> Disconnected from Server kreeg ik in m'n beeld.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Heb al verschillende WLAN Channels geprobeerd in de router. Dacht dat ie misschien wat overbelast was, maar heb 1, 2, 3 , 11 en 8 geprobeerd, allemaal hetzelfde probleem.

Ben een beetje ten einde raad.
Iemand hier?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Doane schreef op zondag 07 december 2008 @ 10:23:
[...]

'Het internet'? ;)
Als je op of na 1-12 een abonnement afsluit bij Telfort, betaal je 5 euro meer. Voor bestaande abo's en afgesloten t/m 30-11 verandert er niets.
En voor mij? heb het aangevraagd begin november.. maar nog niks opgeleverd gekregen, Ik ging de oude voorwaarden aan, de nieuwe heb ik geen toestemming voor gegeven echter.

Ben nou niet echt tevreden hoe deze provider met mensen omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36

Laguna

Connaisseur

DeRRudi schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:42:
Zijn er meer mensen die last hebben van een super trage Telfort Internet verbinding?

Mijn modem traint in op 1800kbps, vrij normaal hier. Maar als ik ga downloaden (speedtest, usenet etc) haal ik een download van max 400 kbyte/s. Das niet normaal. Meer mensen daar last van?
Als je bedoelt 18000kbps dan haal je inderdaad een veels te lage snelheid, maar als je echt 1800kbps bedoelt dan mag je blij zijn met 400kbyte/s :+

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:23
Arsenius schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:57:
[...]

En voor mij? heb het aangevraagd begin november.. maar nog niks opgeleverd gekregen, Ik ging de oude voorwaarden aan, de nieuwe heb ik geen toestemming voor gegeven echter.

Ben nou niet echt tevreden hoe deze provider met mensen omgaat.
Voor jou gelden de prijzen en tarieven die golden toen jij je abonnement afsloot. Dus tegen de prijzen en voorwaarden waartegen jij akkoord bent gegaan bij je aanmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

pven schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:01:
Ik werk vandaag vanuit huis, dat is best lastig zonder internet. ;)

Interessant leesvoer:

[...]

Het lastige is dat het er bij mij minstens een keer per dag (tegenwoordig vaker) uitknalt en dat het daarna meestal weer werkt. Het is niet zo dat het dagen op rij niet werkt, maar de kleine storinkjes leiden wel tot een hele hoop irritatie en frustratie.

Ik zal eens kijken wat mijn rechtsbijstand me voor tips geeft. Wie niet vraagt ... ;)
Je vergeet dat je Telfort een redelijke termijn moet stellen om je probleem op te lossen. Een van de voorwaarden hiervoor is dat ze wel op de hoogte zijn van je probleem ;)
Je zal ze dus echt eerst moeten bellen / mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282904

Ik zat voorheen bij online en heb dus nog de livebox in mijn bezit.
Sinds 1 december zit ik bij telfort en de overloop is perfect verlopen.
Mijn vraag is of ik de livebox kan gebruiken voor telfort , zoja moet ik dan instellingen veranderen?
Ik heb al van alles geprobeerd maar zowel draadloos als via kabel werkt niet,ik kan alleen via utp in het menu van de livebox komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:24

Red Boll

Kick Ass!

Vraagje... Door de problemen met mijn huidige Zyxel & 3Com modems ben ik op zoek naar iets anders:

Wie gebruikt er ook een Linksys WRT54G2 icm met zijn Telfort abo (20Mbit)?

(Zo ja, wat zijn je bevindingen?)

EDIT: Ik heb de Telfort instellingen naast de mogelijke instellingen van de Linksys proberen te houden maar sommige termen/woorden komen helemaal niet voor ind ehandleiding van de Linksys zoals: Multiplexing & Encapsulation.
Hoe kun je met de beknopte informatie van Telfort met succes een WRT54G2 gebruiken?

EDIT2: Ik wil deze WRT54G2 dus als router/modem inzetten ipv het apparaat van Zyxel.

EDIT3: VERKEERDE apparaat voor dit doel... :/

[ Voor 54% gewijzigd door Red Boll op 08-12-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Red Boll, lees de startpost eens door, en dan het stukje:
Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?
in het bijzonder.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

spone schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:13:
Red Boll, lees de startpost eens door, en dan het stukje:

[...]

in het bijzonder.
Ik wil dus van het Zyxel modem af en daarvoor als enige een Linksys in de plaats zetten als router/modem...
EDIT: Verkeerde apparaat voor dit doel...

[ Voor 7% gewijzigd door Red Boll op 08-12-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 09:12
Red Boll schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:37:

EDIT2: Ik wil deze WRT54G2 dus als router/modem inzetten ipv het apparaat van Zyxel.
De WRT54G2 is toch alleen een router? Die kan je dus niet als modem gebruiken. Er zal toch een apparaat bij moeten die je DSL signaal in een bruikbare internetverbinding omzet. In dit geval dus de Zyxel.

Dan kom je dus toch terug bij de Starpost over het aansluiten van een router op het modem.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
wyrdt schreef op zondag 07 december 2008 @ 09:31:

24-11-08 Geannuleerd

24-11-08 Afgewezen

23-11-08 Verstuurd

15-11-08 Ingediend
Uw aanvraag voor ADSL is door XS4ALL ontvangen. Uw aanvraag wordt automatisch verstuurd naar onze netwerkpartner.
toon volledige bericht
Je bent bij Telfort waarschijnlijk aangesloten via het wholesale xDSL netwerk van KPN (WBA) en niet via het Tiscali/BaByXL netwerk. Ook XS4all maakt gebruik van dat netwerk van KPN en een overstap kan dus zijn van hetzelfde netwerk naar hetzelfde netwerk. Misschien moet je dat expliciet eens aan XS4all melden?

Wat is de reden dat de netwerkpartner (KPN) deze aanvraag/overstap afwijst? Vermoedelijk omdat je al op het netwerk zit, niet omdat de overstap niet mogelijk is of 'geblokkeerd' zou worden wat helemaal niet kan bij overstappen.
zwAf schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:13:
Toch maar even hier een verhaaltje typen. Wij hier zitten ook met een probleem:

Hebben internet van Telfort ( joh, voorheen Tiscali ). Bellen zit ook daarbij.

Het probleem is dat mijn internet verbinding de laatste paar dagen ( ongeveer vanaf woendag uit mijn hoofd ) heel de tijd uitvalt. Een seconde daarna heeft hij gewoon weer verbinding. Het frapante eraan is dat het meestal gebeurd als ik World of Warcraft aan het spelen ben. Via ethernet overigens geen probleem, gaat voornamelijk over de Wifi. Laptop van vriendin heeft continu verbinding zonder problemen. De desktop van vader knalt er sowieso om de 3 seconden uit. Ookal doe ik niks.

Heb hier gelezen dat er dus meer mensen met problemen zijn, maar niet echt het probleem wat ik heb. Heb die melding van 3-12 ook gelezen, maar kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt. Over het algemeen deed mijn verbinding het gewoon als ik niks deed ( kon dus gewoon surfen e.d. ) maar zodra ik een spel ging spelen stopte hij ermee --> Disconnected from Server kreeg ik in m'n beeld.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Heb al verschillende WLAN Channels geprobeerd in de router. Dacht dat ie misschien wat overbelast was, maar heb 1, 2, 3 , 11 en 8 geprobeerd, allemaal hetzelfde probleem.
toon volledige bericht
En als je alleen de computer/laptop van jezelf op WiFi aanmeldt? Is het dan wel stabiel? Zit er misschien een 802.11b (11Mbit) WiFi kaartje tussen en de rest is wel 802.11g (54Mbit)?

Gamen (realtime data) via WiFi of grote hoeveelheden (usenet/peer2peer verkeer) is niet heel handig is mijn ervaring sowieso.

Welke beveiliging gebruik je?
Vraagje... Door de problemen met mijn huidige Zyxel & 3Com modems ben ik op zoek naar iets anders:

(Zo ja, wat zijn je bevindingen?)

EDIT: Ik heb de Telfort instellingen naast de mogelijke instellingen van de Linksys proberen te houden maar sommige termen/woorden komen helemaal niet voor ind ehandleiding van de Linksys zoals: Multiplexing & Encapsulation.
Hoe kun je met de beknopte informatie van Telfort met succes een WRT54G2 gebruiken?

Je ZyXEL is een xDSL modem + router. Je Linksys is een router zonder xDSL modem. Je WAN (internet) poort is daar een ethernet (netwerk) poort. Dus 1 op 1 vervangen kan sowieso niet, dan moet je een Linksys ADSL router aanschaffen.

Is al genoemd, maar staat in de startpost hoe je het kunt gebruiken de combinatie (als je ook via Telfort belt moet je sowieso de ZyXEL router gebruiken als router, of een apparaat kopen met een VoIP mogelijkheid en zelf beetje prutsen om het aan de gang te krijgen).

Dus ZyXEL als modem & router met de Linksys als AccessPoint (AP) voor WiFi. Of de ZyXEL als bridge (puur ADSL modem, geen telefonie dus ook) en de Linksys als router er achter.

[ Voor 83% gewijzigd door bjck op 08-12-2008 08:55 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Damme... :X Nu zie ik het...
Verkeerde apparataat... :/

*BAH*... Dan maar weer op zoek naar iets anders want ik wil van die gammele Zyxel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282927

Ik heb al enige jaren een Telfort verbinding (was Tiscali) met telefoon en al die tijd heb ik weinig te klagen gehad. Hoge snelheden en bijna de volledige bandbreedte via een commerciele nieuwsserver.

Sinds enige weken gaat het bekijken van internet pagina's pijnlijk traag. Foto's via mail versturen of op een website (Facebook) zetten kan helemaal niet. Pagina's worden vaak niet gevonden of duren enkele minuten om te worden geladen. Telefoon en nieuwsgroepen gaat nog steeds zonder problemen.

Ik heb adhv de gegevens uit deze thread OpenDNS ingesteld, maar met een minimaal resultaat. Als ik nslookup gebruik zie ik dat de OpenDNS server wordt gebruikt, maar tracert laat nog steeds zien dat pakketten via Telfort gaan. En ook met pingen raak ik regelmatig pakketten kwijt. Ik heb ook geprobeerd de Tiscali DNS servers te configureren maar dat heeft ook geen resultaat opgeleverd. Ook Xbox Live hapert.

Ik heb een oude zwarte Zyxel modem die in principe alleen als moder wordt gebruikt. Daarachter heb ik een wireless router zitten waar alle systemen aan gekoppeld zitten.

Heeft iemand nog een idee waar het probleem nog meer zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Na de grote netwerkstoring van Telfort van 25-11 heb ik ook problemen met mijn verbinding. Modem verliest om de 2 tot 10 minuten de verbinding met de server van Telfort. (Ik kom van Tiscalli) Verbinding was altijd goed. Router gereset, bekabeling gecontroleerd. Niets heeft geholpen.
Of mijn modem is kaduk of er is iets mis bij Telfort. Wel gek dat dit tegelijk met een prijsverhoging en na een landelijke storing is.
Nog meer mensen problemen? Of juist geen problemen?

10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 282927 schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:46:
[...]
Sinds enige weken gaat het bekijken van internet pagina's pijnlijk traag.
[...]
Ik heb een oude zwarte Zyxel modem die in principe alleen als moder wordt gebruikt. Daarachter heb ik een wireless router zitten waar alle systemen aan gekoppeld zitten.

Probeer het zonder wireless, dus een netwerk kabel rechtstreeks op de zyxel modem aan te sluiten en dan tweakers.net te pingen
Als het probleem zich oplost, probeer een leeg draadloos kanaal te vinden. Het kan goed zijn dat de buren in je omgeving op het zelfde kanaal zitten. En zorg dat je draadloos netwerk beveiligd. Meer info zie Topic start.
peter123 schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:36:
[...]
Modem verliest om de 2 tot 10 minuten de verbinding met de server van Telfort. (Ik kom van Tiscalli)
[...]
Als je een speedtouch modem hebt:
Probeer van de speedtouch site op nieuw de configuratie in te laten. Mocht dat niet helpen, probeer het modem te tweaken. Zie Topic start voor video uitleg.
[s]Vraagje... Door de problemen met mijn huidige Zyxel & 3Com modems ben ik op zoek naar iets anders:
Persoonlijk zou ik voor speedtouch 546(verbinding stabieler door te tweaken en intergratie opendns en prijs 10euro marktplaats) + WRT54G2 combinatie gaan.

[ Voor 42% gewijzigd door lt_cmd_data op 08-12-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lt_cmd_data schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:55:
[...]

Probeer het zonder wireless, dus een netwerk kabel rechtstreeks op de zyxel modem aan te sluiten en dan tweakers.net te pingen
Als het probleem zich oplost, probeer een leeg draadloos kanaal te vinden. Het kan goed zijn dat de buren in je omgeving op het zelfde kanaal zitten. En zorg dat je draadloos netwerk beveiligd. Meer info zie Topic start.
Probleem doet zich ook voor op bedrade verbindingen. Maar het bracht me wel op het idee om rechtstreeks op de modem aan te sluiten. Vanmiddag thuis even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Als je een speedtouch modem hebt:
Probeer van de speedtouch site op nieuw de configuratie in te laten. Mocht dat niet helpen, probeer het modem te tweaken. Zie Topic start voor video uitleg..
Bedankt voor je reactie. Ik heb een Zyxel modem met een routertje + WLAN er achter. Had nooit problemen.
Heb het stukje over klapperen gelezen en dat zou wel eens het probleem kunnen zijn. Bij Telfort zijn geen storingen bekend aan servers, dus ik ga verder zoeken. Heb ook nog een speedtouch liggen, dus die kan ik ook nog proberen. Thx

10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:24
Verdomme, kben al sinds vorige week woensdag afgesloten, ik was op vakantie dus had de rekening van November gemist, dinsdag 2 december gelijkt overgemaakt, echter op woensdag de 3de ben ik afgesloten. En dat na 1 mailtje (op m'n telfort mail die ik nooit lees) en 1 brief, beetje snel als je het mij vraagt...

Maargoed kan nog tot woensdag duren, echt onzin. 5 werkdagen om ff accountje te activeren.

Vind persoonlijk dat ze ff ideal systeem moeten maken, dat wanneer je keer achterloopt met betaling je het snel kan overmaken en dan kan internet volgens mij binnen 5minuten weer werken... maargoed.

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
Chilli dude schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:04:
Verdomme, kben al sinds vorige week woensdag afgesloten, ik was op vakantie dus had de rekening van November gemist, dinsdag 2 december gelijkt overgemaakt, echter op woensdag de 3de ben ik afgesloten. En dat na 1 mailtje (op m'n telfort mail die ik nooit lees) en 1 brief, beetje snel als je het mij vraagt...

Maargoed kan nog tot woensdag duren, echt onzin. 5 werkdagen om ff accountje te activeren.

Vind persoonlijk dat ze ff ideal systeem moeten maken, dat wanneer je keer achterloopt met betaling je het snel kan overmaken en dan kan internet volgens mij binnen 5minuten weer werken... maargoed.
Je hebt ook automatische incasso. Dan wordt het automatisch van je rekening gehaald. Nu zal je waarschijnlijk afsluit+aansluit kosten moeten betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door lt_cmd_data op 08-12-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

lt_cmd_data schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:55:
Persoonlijk zou ik voor speedtouch 546(verbinding stabieler door te tweaken en intergratie opendns en prijs 10euro marktplaats) + WRT54G2 combinatie gaan.
Dank voor de tip, voor 10 euri is het wel de gok waard natuurlijk :)
Zo even marktplaats afstruinen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:12
Ik probeer al 2 dagen de website van moederbord fabrikant A-bit te bereiken, http://www.abit.com.tw/ maar dat lukt maar niet. kan iemand hier hiet eens proberen via Telfort ?
ook www,abit.nl doet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 09:34
dirk38 schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:39:
Ik probeer al 2 dagen de website van moederbord fabrikant A-bit te bereiken, http://www.abit.com.tw/ maar dat lukt maar niet. kan iemand hier hiet eens proberen via Telfort ?
Ligt niet aan Telfort hoor. Ook via een proxy kom ik er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en ook www.uabit.com werkt ook niet.
zou het ermee te maken hebben omdat ze stoppen met het maken van mobo's :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219924

Ik heb al enige jaren een Telfort verbinding (was Tiscali) met telefoon en al die tijd heb ik weinig te klagen gehad. Hoge snelheden en bijna de volledige bandbreedte via een commerciele nieuwsserver.

Sinds enige weken gaat het bekijken van internet pagina's pijnlijk traag. Foto's via mail versturen of op een website (Facebook) zetten kan helemaal niet. Pagina's worden vaak niet gevonden of duren enkele minuten om te worden geladen. Telefoon en nieuwsgroepen gaat nog steeds zonder problemen.

Ik heb adhv de gegevens uit deze thread OpenDNS ingesteld, maar met een minimaal resultaat. Als ik nslookup gebruik zie ik dat de OpenDNS server wordt gebruikt, maar tracert laat nog steeds zien dat pakketten via Telfort gaan. En ook met pingen raak ik regelmatig pakketten kwijt. Ik heb ook geprobeerd de Tiscali DNS servers te configureren maar dat heeft ook geen resultaat opgeleverd. Ook Xbox Live hapert.

toon volledige bericht
Ik heb exact de zelfde problemen (ook oud tiscali abo en zwart Zyxcel modem type 2602H). Altijd goeie verbinding ca 2jaar. Sinds 2 1/2 week is mijn verbinding echt #*($& lange wachttijden resetende modem.
En ongeveer de zelfde zaken geprobeerd ook zonder resultaat. En als het werkt sneheden van een paar kb\s. Heb het gevoel dat ik 10 jaar terug in de tijd ben gegooid. Daarnaast kabels vervangen en ook noise margins gecheckt (noise margin upstream: 8 db) allemaal lijken ze ok.
Heb mijn computer direct op de modem aangesloten dus zonder router. Ik begin te vermoeden dat dit probleem bij de modem ligt in combinatie met een of andere instelling van Telfort. Maar ik heb echt geen idee wat het is.
Ik heb de Telfort helpdesk gebeld en die hebben zon service ticket voor me aangemaakt. Zit nu op dag 10 van de 10-15dagen wachttijd ik ben benieuwd of dit resultaat gaat opleveren. Mocht je een oplossing vinden laat het horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Doet hier ook niets. Als je drivers oid zoekt: deze FTP doet het nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

dirk38 schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:39:
Hier werkt het gewoon...gebruik wel de DNS servers van OpenDns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-05 20:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Nu werkt hij wel weer. Vanavond had ik zelf ook info nodig van deze site en toen werkte het niet. Heb ook gewoon de OpenDNS server ingesteld, dus daar lag het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
okay, ik ben nu in de een na laatste fase beland.. Technische oplevering. Kreeg net rond 12 uur snachts een mail dat ik in de week van 12 december oplevering kon verwachten.

Het is nu dinsdag, wanneer zou ik het modem kunnen verwachten? Deze week nog?

Ik vraag me nu iets af, ik heb nu signaal nog van speedxs. Ik kon net op het nippertje mijn abo verlengen van mijn oude internet met een maand omdat ik telfort oplevering eerder had verwacht.. Maar goed, gaat telfort dus binnenkort speedxs van mijn lijn gooien en hun signaal erop zetten ofzo?

Want speedxs zei dat als ik mijn abo niet verlengd had bij speedxs voor deze maand dat mijn adsl signaal totaal afgesloten zou worden inplaats van een migratie, wat dus betekent dat telfort doorgaans migraties uitvoert.. en als dat niet zo zou zijn.. ik totaal van adsl was afgesloten ik misschien gecancelled wordt.

Iemand hier in dit topic had dat ook.

Maar goed, dit is toch de goeie manier? Nu kan er gewoon rond 12 december migratie worden uitgevoerd..

Dus als het goed is optijd mijn modem en logins opgestuurd en dan ineens zal dit internet dood zijn en dan een kwestie van modem wisselen en dan zal telfort signaal erop zitten.

Zo zou het toch moeten gaan right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
Anoniem: 219924 schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:46:
[...]

Ik heb exact de zelfde problemen (ook oud tiscali abo en zwart Zyxcel modem type 2602H). Altijd goeie verbinding ca 2jaar. Sinds 2 1/2 week is mijn verbinding echt #*($& lange wachttijden resetende modem.
En ongeveer de zelfde zaken geprobeerd ook zonder resultaat. En als het werkt sneheden van een paar kb\s. Heb het gevoel dat ik 10 jaar terug in de tijd ben gegooid. Daarnaast kabels vervangen en ook noise margins gecheckt (noise margin upstream: 8 db) allemaal lijken ze ok.
Heb mijn computer direct op de modem aangesloten dus zonder router. Ik begin te vermoeden dat dit probleem bij de modem ligt in combinatie met een of andere instelling van Telfort. Maar ik heb echt geen idee wat het is.
Ik heb de Telfort helpdesk gebeld en die hebben zon service ticket voor me aangemaakt. Zit nu op dag 10 van de 10-15dagen wachttijd ik ben benieuwd of dit resultaat gaat opleveren. Mocht je een oplossing vinden laat het horen!
Al eens een ander modem geprobeerd? Bijvoorbeeld speedtouch 546? Zie Topic Start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93307

Anoniem: 219924 schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:46:
[...]

Klinkt in beide gevallen als een een probleem met de voeding.
Ik had met de 2602HW soortgelijke problemen. Na enig aandringen (.....) kreeg ik van Telfort een nieuw basismodem toegestuurd. Alle problemen waren weg.
Vervolgens een nieuwe voeding (18 volt) gekocht voor de zwarte 2602HW en sindsdien loopt die weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:56
Chilli dude schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:04:

Ik zal je afschriften even goed kontroleren want bij ons wilde ze deze maand 3 keer afschrijven....... voor november , december en januari. November was betaald maar december kan kloppen omdat ze toen helemaal niks hebben afgeschreven, dus heel november is er geen incasso geweest van telfort.

En ze mogen je niet na 1 keer afsluiten want ze moeten het nog een tweede keer incasseren. Heb ik ook al verschillende malen een klacht over ingedient bij telfort en nu heb ik het via de mail zelfs zwart op wit staan dat dat moet gebeuren en niet na 1 herinnering.

Gewoon klagen bij telfort dat je te snel bent afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 20:23

toon volledige bericht
Yo ik heb exact hetzelfde probleem, usenet, torrent, downloads allemaal razend snel. maar webpagina's bekijken, is supertraag. Heb wel een zilver modem.
(waar van ik de firmware van telfort nog niet heb geupload)

[ Voor 3% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 09-12-2008 11:32 . Reden: modem wijziging ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:30:
[...]

Yo ik heb exact hetzelfde probleem, usenet, torrent, downloads allemaal razend snel. maar webpagina's bekijken, is supertraag. Heb wel een zilver modem.
Same here, er zal daar wel weer een of andere stagiaire op een knopje hebben gedrukt :), but hey, we've all been there right?...right?...ok just me :).

Ik heb vorige week een paar slome dagen gehad, nu doet het het weer als vanouds. (heb ook zyxel multi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Dancis schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:42:
En ze mogen je niet na 1 keer afsluiten want ze moeten het nog een tweede keer incasseren.
Natuurlijk mogen ze je afsluiten als je niet betaald. Na betaling duurt het nog 10 dagen voordat je aangesloten bent valt op te maken uit vorige delen van dit topic.

Ze zijn wat streng, dus zorg gewoon dat je geld op je rekening hebt staan. Voorkomt ergernis.

Nog een tip: krijg je een brief thuis dat je een maand niet betaald hebt? Betaal dan gelijk de volgende dag. Het kost Telfort meer dan 7 dagen om dit te verwerken en als je 2 dagen na de brief betaald heb je al kans afgesloten te worden (ook al heb je betaald).

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 09-12-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:30:
[...]

Gisteren eerst een laptop rechtstreeks aan de modem gehangen, verbinding deed het helemaal iet meer. Ik kreeg wel een ip adres van de router maar ik kon zelfs de telfort website niet pingen en geen enkele site openen. Toen maar een harde reset gedaan met als resultaat dat ik niet eens meer op de modem kon aanloggen. Ik was toen dus ook telefoon kwijt.

Daarna een half uur met de helpdesk aan de lijn gezeten. De modem is nogmaals gereset, aan hun kant hebben ze wat gereset (zeiden ze) maar ik kon nog steeds niet aanloggen. Vanuit Telfort konden ze wel op mijn modem inloggen (hoera voor hun) en zagen ze dat alles goed stond en de verbindingssnelheid zeldzaam hoog was. Mijn eigen verbinding met de modem was maar 10Mb ipv de gebruikelijke 100MB, en ik kreeg het loginscherm wel weer maar het wachtwoord werd niet geaccepteerd. De helpdesk had het wachtwoord nogmaals aangepast maar ook toen kwam ik er niet meer in. Einde van een veel langer verhaal was dat ik via de administratie een nieuwe modem mocht aanvragen.

Gelukkig is het me daarna wel weer gelukt aan te loggen zodat ik iig de telefoon opnieuw kon instellen. Na een uurtje werkte alles weer zoals ervoor waarbij het browsen nog steeds erg traag ging.

Ik blijf het erg vreemd vinden dat alles goed werkt behalve browsen. Het lijkt er sterk op dat er bij Telfort iets is gedaan waardoor onze oude Zyxel modems niet meer goed met DNS kunnen omgaan. Mocht één van mijn lotgenoten een werkbare oplossing hebben dan hoor ik het graag. Als ik de nieuwe modem binnenkrijg laat ik het weten of dat beter is.

Oh ja, misschien heeft iemand hier nog wat aan:
http://www.zyxelsupport.nl/a005.html#handleiding
http://www.zyxelsupport.nl/a006.html#instellen
http://www.zyxelsupport.nl/lijst.html#PRESTIGE2602

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 11:27
vulliw schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:22:
Dus je kunt er geen isdn toestel apart op aan sluiten ???? alleen een isdn centrale???
[...]

Hangt van je Fritz!Box af, als deze een S0 bus heeft kun je zo je ISDN-centrale er op aansluiten. De std kabels bij de Fritz!Box zijn ietwat lang(4,5m) en dat scheelt hier iets van 400 Kbit.
[/quote]
Het kan wel allen ben je dan beperkt tot 1 toestel(of kan je ISDN-toestellen daisy-chainen?) met centrale dus meer toestellen, maar wellicht weer iemand met meer kennis van ISDN-toestellen dit wel.

@ Wyrdt:
wyrdt schreef op zondag 07 december 2008 @ 09:31:

24-11-08 Geannuleerd

24-11-08 Afgewezen

23-11-08 Verstuurd

15-11-08 Ingediend
[...]
toon volledige bericht
Als ik je relaas correct gevolgd heb, is de opzegging bij Telfort eerder aangenomen dan de aanvraag bij XS4all. Je hebt de aanvraag tegelijk gedaan met opzegging ongeveer, alleen bij aanvraag wordt een goede week(8 dagen) bedenktijd gehouden in het kader van de colportagewet(als ik het me goed herinner). Hierdoor gaat de werkelijke aanvraag pas een week later naar de netwerkpartner, deze ziet dan al een sloop staan en kan dus op dat moment even niets met de lijn beginnen en geeft een Not OK terug.
Als sloop is afgerond kan een nieuwe aanvraag gedaan worden, reken wel op een week of 4 a 5 voor oplevering.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik heb mijn telfort pakket vandaag binnengekregen, dus modem en alles wat erbij hoort. Alleen login gegevens moeten nog verstuurd worden.

Ineens schoot me iets te binnen, bij speedxs was mijn datalimiet onbeperkt. Bij telfort is het fair use policy. Maar zo gemiddeld, hoeveel kunnen jullie per maand binnenhalen zonder gezeur.

100 GB een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Arsenius schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:31:
Ik heb mijn telfort pakket vandaag binnengekregen, dus modem en alles wat erbij hoort. Alleen login gegevens moeten nog verstuurd worden.

Ineens schoot me iets te binnen, bij speedxs was mijn datalimiet onbeperkt. Bij telfort is het fair use policy. Maar zo gemiddeld, hoeveel kunnen jullie per maand binnenhalen zonder gezeur.

100 GB een probleem?
Je inloggegevens krijg je meestal 1 á 2 dagen later dan je modem. Had ik ook.

En maak je geen zorgen over datalimiet. Als jij er voor zorgt dat jij je wijk niet gaat plat knijpen. Zodat andere mensen gaat hinderen o.i.d. dan maakt het voor Telfort niks uit. Heb zelf ook al wel eens +100gb gedownload. Nooit wat van gemerkt/gehoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
Arsenius schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:31:

100 GB een probleem?
Staat ook in de topic start. Niemand heeft in de vorige 12 topics een waarschuwing gekregen met betrekking tot extreem dataverkeer verbruik. Om je een idee te geven 700gB per maand is geen probleem O-) Als je 20mbit heb kan je max 5.1tB per maand ophalen :o
Misschien dat je bij de 5,1tB wel een brief krijgt dan mag je hem inscannen dan zetten wij hem in de topic start. :9~

[ Voor 7% gewijzigd door lt_cmd_data op 09-12-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219924

lt_cmd_data schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:02:
[...]

Al eens een ander modem geprobeerd? Bijvoorbeeld speedtouch 546? Zie Topic Start.
Dit zou het kunnen oplossen, ik ben alleen niet van plan even een modem te kopen als ik niet eens weet of het werkt. Daarnaast vind ik het gewoon zeer slecht als zou blijken dat Telfort ineens oude modems niet meer ondersteunt. Laat dit in elk geval aan je klanten horen en zorg voor vervanging zonder eindeloos gezeur bij de helpdesk. Ik zeg niet dat het zo is maar nogmaals ik begin wel een vermoeden te krijgen. Zo raken ze hun nieuwe ex Tiscali klanten in elk geval snel weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 12:51

Vern

technoob

Xaero schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:42:
[...]

Je inloggegevens krijg je meestal 1 á 2 dagen later dan je modem. Had ik ook.
Had het hele spul inclusief inloggegevens vorige week binnen gekregen. Aansluiting per 1 januari a.s. Zou het internet al werken ? Misschien komend weekend maar eens proberen.

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Vern schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:11:
[...]

Had het hele spul inclusief inloggegevens vorige week binnen gekregen. Aansluiting per 1 januari a.s. Zou het internet al werken ? Misschien komend weekend maar eens proberen.
Nouja. Meestal kan je het wel een weekend van te voren proberen. Zit je nu op hetzelfde aderpaar? Of zelfde aansluiting? zo ja: wanneer die aansluiting niet meer werkt moet je Telfort er aan hangen. Dat kan een week, een dag van te voren zijn. Het is maar net wanneer ze je migratie er in knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
Anoniem: 219924 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:21:
[...]

Dit zou het kunnen oplossen, ik ben alleen niet van plan even een modem te kopen als ik niet eens weet of het werkt. Daarnaast vind ik het gewoon zeer slecht als zou blijken dat Telfort ineens oude modems niet meer ondersteunt. Laat dit in elk geval aan je klanten horen en zorg voor vervanging zonder eindeloos gezeur bij de helpdesk. Ik zeg niet dat het zo is maar nogmaals ik begin wel een vermoeden te krijgen. Zo raken ze hun nieuwe ex Tiscali klanten in elk geval snel weer kwijt.
Ik denk niet dat ze daarmee zullen zitten. Een beetje tweaker prutst zelf met ze modem en een speedtouch 546 is een redelijk eenvoudige tweakbare modem. En voor 10euro een modem aanschaffen op marktplaats is het geld niet vooral als er een grote kans is dat het al je problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb vanochtend bericht gekregen dat mijn lijn geactiveerd zou zijn. Heb vanavond de modem eens aangesloten, maar hij doet niks noppes nada. Hij gaat wel aan, maar het ADSL en internet lampje gaan niet knipperen of branden. Heb zowel het rode/blauwe aderpaar geprobeerd als de oranje/witte. Wat kan ik nog meer proberen?

Het viel me trouwens op dat de draad van de rode kabel zwart is en daarnaast zit er in de ISRA kabel ook een losse koperen kabeltje, zonder omhulsel. Moet ik daar misschien nog iets mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
even een vraagje: begin oktober 2008 ben ik aangesloten op telfort. Toen heb ik ook een factuur gekregen waarin stond dat ik 3 maanden vooruit moest betalen (okt, nov & dec). Maar nu zie ik net dat er 8 dec weer €19,95 is afgeschreven.

Is het zo dat je bij Telfort altijd een maand van te voren betaald? Dus dat je in Dec. het abbo geld van Januari betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
In diezelfde factuur waarin staat dat je die 3 maanden ineens betaalt, staat dat ook precies uitgelegd:
Wij maken u erop attent dat uw eerste factuur hoger zal uitvallen dan de daarop volgende facturen. Telfort brengt namelijk de abonnementskosten per maand bij vooruitbetaling in rekening. Dit betekent dat u
elke maand de abonnementskosten voor de komende maand betaalt. Op de eerste factuur worden daarom de abonnementskosten voor zowel de huidige maand (vanaf de ingangsdatum van uw abonnement), als voor de
volgende maand in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:24
Ik wil graag mijn huidige nummer van Telfort laten doorschakelen naar een mobiele telefoon. Nu ben ik erachter gekomen dat Telfort dit niet aanbied als functie. Als advies kreeg ik mee dat ik een toestel moet kopen wat een doorschakelfunctie heeft. (maar geen philips,profoon of siemens)

Want deze laatstgenoemde zouden storing kunnen opleveren. Op het moment ben ik in het bezit van 2 'el cheapo' profoon toestelletjes, deze zitten aangesloten op de volgende modem/router: Speedtouch 780 WL.

Kan iemand mij advies geven welk telefoontoestel het beste met deze router/modem samenwerkt (zonder storing) en met doorschakelfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
DubbelU schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:46:
Ik wil graag mijn huidige nummer van Telfort laten doorschakelen naar een mobiele telefoon. Nu ben ik erachter gekomen dat Telfort dit niet aanbied als functie. Als advies kreeg ik mee dat ik een toestel moet kopen wat een doorschakelfunctie heeft. (maar geen philips,profoon of siemens)

Want deze laatstgenoemde zouden storing kunnen opleveren. Op het moment ben ik in het bezit van 2 'el cheapo' profoon toestelletjes, deze zitten aangesloten op de volgende modem/router: Speedtouch 780 WL.

Kan iemand mij advies geven welk telefoontoestel het beste met deze router/modem samenwerkt (zonder storing) en met doorschakelfunctie?
Volgens mij kun je onder Toolbox >> Telefonie >> Details >> Telefonieservices iets met callforwarding doen. Dan blijft je toestel er helemaal buiten, een andere optie is call transfer, maar ik weet niet of dat pas tijdens een gesprek speelt of direct ingevoerd kan worden.
Webblernet.nl geeft niet meer info helaas.
Probeer anders de info van speedtouch.nl eens.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Heb ff een vraagje, Ik heb net een brief van Telfort gekregen met inloggegevens etc. Modem had ik gisteren al ontvangen, in de brief staat dat ze verwachten dat ik 12 december telfort-internet zou kunnen installeren.

Nu internet ik nog op mijn Speedxs-account, Zou ik nou al internet hebben op het 2e aderpaar. Of zal vrijdag waarschijnlijk mijn speedxs signaal eraf worden gegooid en telfort eringeplugged?

Ik had aangegeven bij telfort dat ik al adsl had, dus ik weet niet of ze liever voor het 2e aderpaar gaan of gewoon lieverd mijn oude adsl provider erafdonderen en telfort erin pluggen.

Wie weet het? Wat ligt meer voor de hand?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Het Logischte (spellingcheck F7) is dat je oude abonnement afgesloten wordt en je daarna gebruik kan gaan maken van je Telfort account.
Daar kan een tijdje tussen zitten. (uurtje, misschien langer)

Ik geloof dat je niet 2 abonnementen tegelijk kan hebben, zo bedoel je het toch he? (voor alleen die dag zegmaar dan)

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 10-12-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ja klopt, mijn oude abo loopt tot 30 december. Dus ik weet niet hoe Telfort dat allemaal regelt want mijn oude abo zit op het BBned-netwerk. En telfort op het KPN of Tiscali. Die kpn monteur in de centrale mag toch helemaal niet in het BBned gedeelte komen om mijn Speedxs-adsl eraf te gooien en dan Telfort erop te zetten?

Ik vraag me af hoe ze dat doen.. Ik ga ervan uit dat ze dat onderling regelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Arsenius op 10-12-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Arsenius schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:55:
Ja klopt, mijn oude abbo loopt tot 30 december. Dus ik weet niet hoe Telfort dat allemaal regelt want mijn oude abbo zit op het BBned-netwerk. En telfort op het KPN of Tiscali. Die kpn monteur in de centrale mag toch helemaal niet in het BBned gedeelte komen om mijn Speedxs-adsl eraf te gooien?

Ik vraag me af hoe ze dat doen.
Waarschijnlijk trappen ze je er gewoon vanaf. Ze knallen er een migratie in omdat er bij je oude abbonoment staat 'Wordt stopgezet' oid. Dan mag Telfort een migratie uitvoeren en heb jij internet.

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

lt_cmd_data schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:08:
[...]
Ik denk niet dat ze daarmee zullen zitten. Een beetje tweaker prutst zelf met ze modem en een speedtouch 546 is een redelijk eenvoudige tweakbare modem. En voor 10euro een modem aanschaffen op marktplaats is het geld niet vooral als er een grote kans is dat het al je problemen oplost.
Ik heb nu 2 van die 546's voor me staan via markplaats en probeer deze aan de praat te krijgen.
Helaas lukt het nog niet erg.

1 546 werkt "al", met de andere (spare) ga ik morgen verder. Door de Configuratie Wizard van http://www.speedtouch.nl/ te draaien en dan voor Tiscali te kiezen is het gelukt.
De download snelheid is meteen hoger: 1,80MB+ :9

Via Speedlinq (mijn oude provider) heb ik nu een firmware upgrade pakketje: 5x6_Upgrade_R6105.exe
Wie weet helpt dat dan weer wel... Helaas gaat ook dat mis op beide 546's vanaf een MS Vista Home Premium bak (met admin toestemming en met firewall uit en of aan)

Ook met de upgrade software vanaf http://www.speedtouch.nl/ lukt het upgraden niet.

Zie screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://redboll.com/images/speedtouch/firmwareupgrade001.png

Afbeeldingslocatie: http://redboll.com/images/speedtouch/firmwareupgrade002.png

Afbeeldingslocatie: http://redboll.com/images/speedtouch/firmwareupgrade003.png

Afbeeldingslocatie: http://redboll.com/images/speedtouch/firmwareupgrade004.png

Afbeeldingslocatie: http://redboll.com/images/speedtouch/firmwareupgrade005.png

Afbeeldingslocatie: http://redboll.com/images/speedtouch/firmwareupgrade006.png

Afbeeldingslocatie: http://redboll.com/images/speedtouch/firmwareupgrade007.png

Afbeeldingslocatie: http://redboll.com/images/speedtouch/firmwareupgrade008.png

Afbeeldingslocatie: http://redboll.com/images/speedtouch/firmwareupgrade009.png

Afbeeldingslocatie: http://redboll.com/images/speedtouch/firmwareupgrade010.png

Iemand die me verder kan en wil helpen?

[ Voor 55% gewijzigd door Red Boll op 11-12-2008 10:16 . Reden: Aanvullingen ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Arsenius schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:55:
Ja klopt, mijn oude abo loopt tot 30 december. Dus ik weet niet hoe Telfort dat allemaal regelt want mijn oude abo zit op het BBned-netwerk. En telfort op het KPN of Tiscali. Die kpn monteur in de centrale mag toch helemaal niet in het BBned gedeelte komen om mijn Speedxs-adsl eraf te gooien en dan Telfort erop te zetten?

Ik vraag me af hoe ze dat doen.. Ik ga ervan uit dat ze dat onderling regelen.
Kabels gaan vanaf BBned, Tele2, Online, Tiscali, KPN apparatuur etc allemaal naar een centrale plaats binnen het gebouw. Daar koppelen de diensten (telefonie, ADSL van X, ADSL van Y, ADSL van Z, etc) aan de ene kant en aan de andere kant de verbindingen (lijnen) naar buiten (naar jou toe).

Bij het aan- en afsluiten doet een monteur in opdracht van KPN een verbinding maken tussen de ene kant van het rek (dienst) en de andere kant (lijn naar je huis). Als daar nu al een andere verbinding op zit (dus ADSL van BBned) wordt die los gemaakt voordat hij een nieuw draadje op het rek monteert tussen jou en Telfort (dus Tiscali of KPN ADSL netwerk, een van beide kiest Telfort).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Arsenius
  • Niet online
bjck schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:13:
[...]

Kabels gaan vanaf BBned, Tele2, Online, Tiscali, KPN apparatuur etc allemaal naar een centrale plaats binnen het gebouw. Daar koppelen de diensten (telefonie, ADSL van X, ADSL van Y, ADSL van Z, etc) aan de ene kant en aan de andere kant de verbindingen (lijnen) naar buiten (naar jou toe).

Bij het aan- en afsluiten doet een monteur in opdracht van KPN een verbinding maken tussen de ene kant van het rek (dienst) en de andere kant (lijn naar je huis). Als daar nu al een andere verbinding op zit (dus ADSL van BBned) wordt die los gemaakt voordat hij een nieuw draadje op het rek monteert tussen jou en Telfort (dus Tiscali of KPN ADSL netwerk, een van beide kiest Telfort).
Kijk, dat is nou eens helder. Hier word ik nou vrolijk van. Bedankt voor de info :)

• Hurricane
  • Laatst online: 24-05 20:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Red Boll schreef op donderdag 11 december 2008 @ 01:15:
[...]

Ik heb nu 2 van die 546's voor me staan via markplaats en probeer deze aan de praat te krijgen.
Helaas lukt het nog niet erg.

1 546 werkt "al", met de andere (spare) ga ik morgen verder. Door de Configuratie Wizard van http://www.speedtouch.nl/ te draaien en dan voor Tiscali te kiezen is het gelukt.
De download snelheid is meteen hoger: 1,80MB+ :9

Via Speedlinq (mijn oude provider) heb ik nu een firmware upgrade pakketje: 5x6_Upgrade_R6105.exe
Wie weet helpt dat dan weer wel... Helaas gaat ook dat mis op beide 546's vanaf een MS Vista Home Premium bak (met admin toestemming en met firewall uit en of aan)

Ook met de upgrade software vanaf http://www.speedtouch.nl/ lukt het upgraden niet.

Zie screenshots:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Iemand die me verder kan en wil helpen?
toon volledige bericht
Heb je op de pc waarmee je de upgrade uitvoert het ip adres handmatig ingevoerd of heb je dat via DHCP laten toekennen. Als je het niet zelf hebt ingevuld, dit even doen en opnieuw proberen.

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 16:56
bjck schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:13:
[...]

Handmatig ip adres van modem in de tcp/ip instellen.
vervolgens zou die moeten die heb zelfde gehad met st580 modem en st780.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:24
Loekie schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:07:
[...]

Volgens mij kun je onder Toolbox >> Telefonie >> Details >> Telefonieservices iets met callforwarding doen. Dan blijft je toestel er helemaal buiten, een andere optie is call transfer, maar ik weet niet of dat pas tijdens een gesprek speelt of direct ingevoerd kan worden.
Webblernet.nl geeft niet meer info helaas.
Probeer anders de info van speedtouch.nl eens.
Dit staat in mijn modem. Wat moet ik in hemelsnaam invullen, als ik al mijn telefoontjes die naar mijn 020 nummer gaan wil forwarden naar mijn 06 nummer? Is dit uberhaupt al door iemand gedaan? Er is weinig tot geen info te vinden.

Call Forwarding

CFNR - timer: 10

CFNR - doel:

CFU - destination:

CFBS - destination:

Weet iemand anders misshien een toestel wat een goede doorschakelfunctie heeft, want dna koop ik die direct om van dit gehannes af te zijn.

Anoniem: 283327

Hoi,

Sorrie maar ik heb niet alle 12 voorgaande topics doorgelezen maar wat ik zag aan reacties lijkt het alsof ik de enige ben die negatieve ervaring heeft met deze ISP.

in Juli 2008 ben ik van Casema overgestapt naar Telfort, dit omdat Casema over ging naar Ziggo en ik daar nogal negatieve berichtgeving over vernomen had.

Het begon met de levering, ik zat in Stap 4 van de bestelling, had mijn internet doe het zelf pakket al 5 dagen voor de oplevering thuis ontvangen en het zag er goed uit.
Na die 5 dagen heb ik het Zwikje aangesloten maar ik had geen signaal, ik bellen met de helpdesk en deze konden mij alleen vertellen dat de aansluiting actief is en dat het zou moeten werken, na een aantal dagen! heen en weer gebel kwam men tot de conclusie dat het ader paartje omgedraaid moest worden en voila het werkte.

in september maakte ik door mijn stomme schuld ipv 19,95 maar 19,- over en ik werd afgesloten wegens een betaling achterstand van 0,95. na deze betaald te hebben kon ik na 4 dagen weer vrolijk internetten, wel was mij aan de telefoon verteld dat er een notitie gemaakt werd dat de her-aansluit kosten niet in rekening gebracht zouden worden aangezien het bedrag en de reden daar aan vast nogal sneu was.

2 maanden daarna (afgelopen maand) werd ik alsnog afgesloten wegens een betaling achterstand van 20 euro (de her-aansluitkosten) na veel moeite/gevloek en getier deze toch betaald en na 4 dagen internet loos te zijn geweest kon ik dan weer aan de slag.

2 weken geleden heb ik bij Telfort een verhuis bericht doorgegeven voor 17 December (ik verhuis de 15e, maar aangezien ik voor mijn werk niet graag zonder zit heb ik het dus op de 17e laten zetten) Vandaag is het 11 December en ik ben dus al verhuisd! mijn verbinding is dus ook niet meer actief op mijn huidige adres en Telfort weigert dus ook om mijn oude adres weer actief te maken, internet is op het nieuwe adres wel al actief, maar ik woon daar nog niet!

Wat mij opvalt is dat de helpdesk en administratie totaal niet met de klant meedenken, vooral niet als het fouten aangaat die zij zelf veroorzaakt hebben!
Ze zeggen dat ze zelf niets kunnen doen om dit op te lossen en zullen het dus ook niet doen. zelf heb ik ook ooit bij een ISP gewerkt en weet hoe het ongeveer werkt.
Ook wist de helpdesk medewerker mij te vertellen dat hij mij niet KAN door verbinden met iemand die verantwoordelijkheid is voor de afdeling, in mijn opinie zijn het dus een stel schapen daar.

Nu zit ik dus weer 5 dagen zonder internet en ik ben Telfort dus ook flink beu aan het worden met hun klantvriendelijkheid.

Vervolgens heb ik dus maar een brief opgesteld waarin ik verzoek mijn abonnement per direct te beëindigen zonder kosten en boete clausules. kijken hoe men hier op gaat reageren want ik ben het echt spuugzat.

dan nog iets over de verbinding, deze vind ik ook niet geweldig, ik heb dan het standaard Zyxzel modem, mijn snelheid is al een keer door Telfort ge-capped op 17Mbit omdat mijn verbinding bleef resetten.

nou dat zijn mijn bevindingen met Telfort, voor mij is het terug naar Xs4all oid als ik van deze Kwalitatief Uitermate Teleurstellende provider af ben.

Anoniem: 282555

Anoniem: 283327 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:46:
Hoi,

Sorrie maar ik heb niet alle 12 voorgaande topics doorgelezen maar wat ik zag aan reacties lijkt het alsof ik de enige ben die negatieve ervaring heeft met deze ISP.

in Juli 2008 ben ik van Casema overgestapt naar Telfort, dit omdat Casema over ging naar Ziggo en ik daar nogal negatieve berichtgeving over vernomen had.

Het begon met de levering, ik zat in Stap 4 van de bestelling, had mijn internet doe het zelf pakket al 5 dagen voor de oplevering thuis ontvangen en het zag er goed uit.
Na die 5 dagen heb ik het Zwikje aangesloten maar ik had geen signaal, ik bellen met de helpdesk en deze konden mij alleen vertellen dat de aansluiting actief is en dat het zou moeten werken, na een aantal dagen! heen en weer gebel kwam men tot de conclusie dat het ader paartje omgedraaid moest worden en voila het werkte.

in september maakte ik door mijn stomme schuld ipv 19,95 maar 19,- over en ik werd afgesloten wegens een betaling achterstand van 0,95. na deze betaald te hebben kon ik na 4 dagen weer vrolijk internetten, wel was mij aan de telefoon verteld dat er een notitie gemaakt werd dat de her-aansluit kosten niet in rekening gebracht zouden worden aangezien het bedrag en de reden daar aan vast nogal sneu was.

2 maanden daarna (afgelopen maand) werd ik alsnog afgesloten wegens een betaling achterstand van 20 euro (de her-aansluitkosten) na veel moeite/gevloek en getier deze toch betaald en na 4 dagen internet loos te zijn geweest kon ik dan weer aan de slag.

2 weken geleden heb ik bij Telfort een verhuis bericht doorgegeven voor 17 December (ik verhuis de 15e, maar aangezien ik voor mijn werk niet graag zonder zit heb ik het dus op de 17e laten zetten) Vandaag is het 11 December en ik ben dus al verhuisd! mijn verbinding is dus ook niet meer actief op mijn huidige adres en Telfort weigert dus ook om mijn oude adres weer actief te maken, internet is op het nieuwe adres wel al actief, maar ik woon daar nog niet!

Wat mij opvalt is dat de helpdesk en administratie totaal niet met de klant meedenken, vooral niet als het fouten aangaat die zij zelf veroorzaakt hebben!
Ze zeggen dat ze zelf niets kunnen doen om dit op te lossen en zullen het dus ook niet doen. zelf heb ik ook ooit bij een ISP gewerkt en weet hoe het ongeveer werkt.
Ook wist de helpdesk medewerker mij te vertellen dat hij mij niet KAN door verbinden met iemand die verantwoordelijkheid is voor de afdeling, in mijn opinie zijn het dus een stel schapen daar.

Nu zit ik dus weer 5 dagen zonder internet en ik ben Telfort dus ook flink beu aan het worden met hun klantvriendelijkheid.

Vervolgens heb ik dus maar een brief opgesteld waarin ik verzoek mijn abonnement per direct te beëindigen zonder kosten en boete clausules. kijken hoe men hier op gaat reageren want ik ben het echt spuugzat.

dan nog iets over de verbinding, deze vind ik ook niet geweldig, ik heb dan het standaard Zyxzel modem, mijn snelheid is al een keer door Telfort ge-capped op 17Mbit omdat mijn verbinding bleef resetten.

nou dat zijn mijn bevindingen met Telfort, voor mij is het terug naar Xs4all oid als ik van deze Kwalitatief Uitermate Teleurstellende provider af ben.
toon volledige bericht
Ik kan je mededelen dat jij niet de enige hier bent met veel problemen met Telfort. Laatst lag het internet er hier weer uit, dus was het weer eens tijd voor een telefoontje. Toen ik aangaf dat ik pas na 30 minuten, ondertussen door 300 verschillende menu's en submenu's gebladerd, iemand aan de lijn kreeg die er wél verstand van had, kreeg ik de reactie 'Sorry meneer, maar Telfort biedt haar internet heel goedkoop aan, dus kunt u niet verwachten dat de service uitstekend is.'
:|

Ik ben het ondertussen helemaal beu met telfort, aangezien dit voorval zeker niet de eerste was. Hierbij moet ik wel zeggen dat het internet hier wel supersnel is, mits het internet er niet uit ligt. Ik haal hier meestal rond de 18 Mb van de maximaal te behalen 20 Mb.
:)

• Helsie
  • Niet online
Anoniem: 282555 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:54:
[...]

Ik kan je mededelen dat jij niet de enige hier bent met veel problemen met Telfort. Laatst lag het internet er hier weer uit, dus was het weer eens tijd voor een telefoontje. Toen ik aangaf dat ik pas na 30 minuten, ondertussen door 300 verschillende menu's en submenu's gebladerd, iemand aan de lijn kreeg die er wél verstand van had, kreeg ik de reactie 'Sorry meneer, maar Telfort biedt haar internet heel goedkoop aan, dus kunt u niet verwachten dat de service uitstekend is.'
:|

Ik ben het ondertussen helemaal beu met telfort, aangezien dit voorval zeker niet de eerste was. Hierbij moet ik wel zeggen dat het internet hier wel supersnel is, mits het internet er niet uit ligt. Ik haal hier meestal rond de 18 Mb van de maximaal te behalen 20 Mb.
:)
Het is natuurlijk wel zo: bij telfort betaal je 50% van het bedrag bij XS4ALL voor een verbinding die 1 tot 2x zo snel is. Natuurlijk hoort eea wel te werken, maar ik probeer bij de goedkopere providers toch echt in gedachten te houden dat ik gewoon minder kan verwachten voor een 50-75% goedkopere verbinding. Geloof me, dan kom je de zoveelste storing echt een stuk rustiger door. ;)
(En als je over een langere periode kijkt, hoe erg zijn die korte storinkjes nou...)

Anoniem: 201678

Grappig dat zoveel mensen het goed lopen te praten dat ze meer dan 2 keer zoveel betalen bij XS4ALL voor een twee keer zo langzame verbinding. Ik heb ooit zelf in een ver verleden bij XS4ALL gezeten en nu bij Telfort, en ik kan je vertellen dat het verschil in storingen wat internet betreft (telefonie heb ik niet) vrijwel nihil is. Ik kan me nog herinneren dat nog niet zo kort geleden het hele netwerk van KPN eruit lag en daarmee ook XS4ALL, terwijl ik op m'n Telfort-verbindinkje nog vrolijk door kon surfen. Dan kun je wel een "goedmakertje" krijgen maar dit is eigenlijk gewoon een sigaar uit eigen doos als je de kosten vergelijkt.

Ook al geeft XS4ALL zoveel meer naast de internetverbinding zelf, zelfs met die extra services loopt het ver achter in prijs/kwaliteitverhouding bij de concurrenten. Uit mijn persoonlijke ervaring kan ik iedereen die bij XS4ALL zit aanraden om over te stappen naar Telfort, dit kan je bij een Basic-abonnement al snel meer dan 400 euro per jaar schelen. Telfort zal héél wat meer storingen (groot woord) moeten krijgen voordat ik die 400 euro in schade eruit kan krijgen.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 16:15
Ik heb het afgelopen jaar voor 4 personen incl mezelf telfort aangevraagd en elke keer liep het uitstekend, geen enkel probleem. Sindsdien valt het met de storingen ook reuze mee. Het eerste half jaar nooit storing en de laatste tijd wel eens een korte storing gehad.
Ik kom van XS4all en ook daar had ik in een paar jaar tijd ook wel eens een korte storing.
Telfort is vele malen goedkoper en maar heel ietsje slechter in performance.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 201678 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:47:
Grappig dat zoveel mensen het goed lopen te praten dat ze meer dan 2 keer zoveel betalen bij XS4ALL voor een twee keer zo langzame verbinding.
Ik ga waarschijnlijk overstappen naar xs4all en betaal graag het dubbele voor een verbinding die het wel doet (ik ben 8Mbit aan het overwegen, met Telfort haal ik momenteel 9Mbit :S). Daarbij is het ook wel prettig dat telefonie zeven dagen per week werkt ipv vijf dagen per week. Ik weet het: goedkoop is duurkoop, dat heeft mijn Speedlinq/Telfort-avontuur me wel weer geleerd. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 10:12
pven schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:49:
[...]

Ik ga waarschijnlijk overstappen naar xs4all en betaal graag het dubbele voor een verbinding die het wel doet (ik ben 8Mbit aan het overwegen, met Telfort haal ik momenteel 9Mbit :S). Daarbij is het ook wel prettig dat telefonie zeven dagen per week werkt ipv vijf dagen per week. Ik weet het: goedkoop is duurkoop, dat heeft mijn Speedlinq/Telfort-avontuur me wel weer geleerd. :Y)
Dat zal voor de afstand tot de wijkcentrale - en dus waarschijnlijk je maximaal haalbare snelheid - niet uitmaken.

Anoniem: 201678

[...]

Ik ga waarschijnlijk overstappen naar xs4all en betaal graag het dubbele voor een verbinding die het wel doet
Als je verbinding al haperde bij Telfort én bij Speedlinq, waarom zou je er dan vanuit gaan dat hij het bij XS4ALL wel goed doet? Ik zou dan eerder geneigd zijn te denken dat je koperlijn gewoon te brak is om een fatsoenlijk signaal in stand te houden en overstappen naar de kabel.

Ik heb zelf op de helpdesk van XS4ALL gewerkt, en als men belde met het probleem van de "klapperende" lijn werd dit vaak veroorzaakt doordat de snelheid van hun abonnement te hoog was voor de lijn om stabiel te blijven. Als dit met een lijnmeting bevestigd wordt dan word je gewoon teruggezet naar een lager profiel (snelheid) / abonnement, heb je dit al bij Telfort geprobeerd?

• Loekie
Anoniem: 283327 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:46:

Technisch is dat al niet meer mogelijk op het moment dat het op het oude adres wegvalt, als het op het nieuwe adres al wel werkt is de verhuizing zelfs extreem snel gegaan.
Terugzetten is helaas geen proces van even een schakelaar overhalen, weghalen bijna wel.
Doorverbinden naar een manager heeft uitermate weinig effect, die zit daar om mensen aan te sturen, niet technische problemen op te lossen.

@
DubbelU schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:22:
[...]

Dit staat in mijn modem. Wat moet ik in hemelsnaam invullen, als ik al mijn telefoontjes die naar mijn 020 nummer gaan wil forwarden naar mijn 06 nummer? Is dit uberhaupt al door iemand gedaan? Er is weinig tot geen info te vinden.

Call Forwarding

CFNR - timer: 10

CFNR - doel:

CFU - destination:

CFBS - destination:

Weet iemand anders misshien een toestel wat een goede doorschakelfunctie heeft, want dna koop ik die direct om van dit gehannes af te zijn.
toon volledige bericht
Ik heb het modem zelf niet, maar weet dat CF staat voor Call Forward. NR zal staan voor no answer en U = unconditionional en BS voor Busy. Met andere woorden: Als je wil dat het ding na 10(seconden of overgaan?) doorgaat naar mobiel, vul je je nummer bij NR in, bij in gesprek bij BS en anders bij NR.\

Zoals gezet, ik heb het ding niet, maar een Fritz!box waar alles iets makkelijker werkt.
Een toestel met doorschakelfunctie zou bijvoorbeeld een Siemens C475IP kunnen zijn, maar dan zit je weer met portforwarding en het feit dat het van Telfort 'niet mocht' :+ 8)7

specs

• Loekie
Anoniem: 201678 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:22:
[...]
Als je verbinding al haperde bij Telfort én bij Speedlinq, waarom zou je er dan vanuit gaan dat hij het bij XS4ALL wel goed doet? Ik zou dan eerder geneigd zijn te denken dat je koperlijn gewoon te brak is om een fatsoenlijk signaal in stand te houden en overstappen naar de kabel.

Ik heb zelf op de helpdesk van XS4ALL gewerkt, en als men belde met het probleem van de "klapperende" lijn werd dit vaak veroorzaakt doordat de snelheid van hun abonnement te hoog was voor de lijn om stabiel te blijven. Als dit met een lijnmeting bevestigd wordt dan word je gewoon teruggezet naar een lager profiel (snelheid) / abonnement, heb je dit al bij Telfort geprobeerd?
Dat is het laatste wat je moet willen, een ander modem blijkt ook nogal wat uit te maken in mijn ervaring. De std Zyxel was in mijn geval niet enorm sterk in het stabiel houden van de lijn met een aantal malen retrainen per dag.
De fritz!box die ik nu gebruik laat geen enkele retrain zien maar wel een variatie in SNR al naar gelang gebruik van de lijn en tijdstip van de dag.

specs

• ChillXXL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik zie zo veel negatieve verhalen over overstappers, daarom vraag ik even jullie advies:

Huidige situatie (11-12-2008) : Orange ADSL Extra 20Mbit @1,5MB/s incl telefonie.(geen kpn) Contract loopt tot 31-01-2009 met één maand opzegtermijn.

Nieuwe situatie (per 01-02-2009?) Telfort 20Mbit ADSL hopelijk ook @ 1,5MB/s

Wanneer moet ik wie inlichten over opzeggen/aanvragen en hoe? Liever een week o.i.d. geen internet dan dubbele abbo's. thx

• pven
  • Niet online
mcDavid schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:09:
[...]

Dat zal voor de afstand tot de wijkcentrale - en dus waarschijnlijk je maximaal haalbare snelheid - niet uitmaken.
Die snelheid zal me worst wezen, als de verbinding maar stabiel is en dat is bij Telfort niet het geval. Hiervoor zat ik bij Planet en technisch gezien was dat prima geregeld (half uurtje downtijd per half jaar is zeer netjes).

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Loekie
ChillXXL schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:04:
Ik zie zo veel negatieve verhalen over overstappers, daarom vraag ik even jullie advies:

Huidige situatie (11-12-2008) : Orange ADSL Extra 20Mbit @1,5MB/s incl telefonie.(geen kpn) Contract loopt tot 31-01-2009 met één maand opzegtermijn.

Wanneer moet ik wie inlichten over opzeggen/aanvragen en hoe? Liever een week o.i.d. geen internet dan dubbele abbo's. thx
Ben je tevreden bij Online/Orange?
Je krijgt nl zo'n beetje hetzelfde product alleen is het iets goedkoper(40 versus 35 na aflopen actietermijn) komen wel aansluitkosten en rompslomp bij.
Als je wil overstappen, eerst aanvragen bij telfort en aangeven dat het om overname gaat incl bellen, na bevestiging van de wensdatum(bij voorkeur dag na einde contract orange) bij Orange opzeggen en aangeven dat lijn wordt overgenomen(telco-migratie).

specs

• ChillXXL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
Loekie schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:19:
[...]

Ben je tevreden bij Online/Orange?
Je krijgt nl zo'n beetje hetzelfde product alleen is het iets goedkoper(40 versus 35 na aflopen actietermijn) komen wel aansluitkosten en rompslomp bij.
Als je wil overstappen, eerst aanvragen bij telfort en aangeven dat het om overname gaat incl bellen, na bevestiging van de wensdatum(bij voorkeur dag na einde contract orange) bij Orange opzeggen en aangeven dat lijn wordt overgenomen(telco-migratie).
Loekie bedankt. Je hebt gelijk over het verschil bij volle tel.abb. Ik ben (nu eindelijk) tevreden over Orange, maar ga waarschijnlijk weer mobiel bellen ipv vast. Betaal nu (2e jaar Orange + Bel avond/weekend) 35E (24+11). Telfort alleen I-net is over een heel 1e jaar gezien 22,50E (19,95*6+24,95*6/12). Dat zou mij 12,50E per maand schelen welke ik in een mobiel abb ga steken welke ik al heb.

Ik begrijp uit je bericht dat ik in ieder geval niet eerst Orange moet opzeggen en dan Telfort aanvragen?

• yodeluxe
  • Laatst online: 20-12-2024
[...]

Ik denk dat je het eerder moet zien dat duurkoop net zo "slecht" kan zijn dan goedkoop, dat je dan twee keer zoveel moet betalen voor dezelfde kwaliteit. Ik (en met mij blijken meer mensen er last van te hebben) zit nu in de clinch met Xs4all, omdat ze gewoon mijn (volgens alle wettelijke regels en volgens hun eigen voorwaarden) opzegging weigeren. Mijn contract is allang afgelopen, kon elke maand opzeggen, maar ze willen niet. En weet je waarom? Ze halen er andere partijen bij, die jouw contract bij hun moeten opzeggen (totaal niet juridisch verantwoord). Dus ook al ben je op tijd (ruim van te voren!), dan nog willen ze geld zien. Vertel me eens, doet een kwaliteitsprovider zoiets? Een provider die van de daken schreeuwt dat ze de beste zijn, dat ze zo opkomen voor de rechten van de internetter? Het is net zo'n sekte, ze zijn poeslief zolang je maar bij ze wilt blijven, maar owee als je toch je geluk elders wilt beproeven, dan breekt de hel los.

Dat is dus de provider die ooit als beste bekend stond, maar dat allang niet meer is. Het is de van het kastje naar de muur provider, want als ik contact opneem met de mensen die erover zouden moeten gaan, zoals in de brief staat, dan moet ik toch weer ergens anders zijn.

En hoe zit het met je telefonie, haalde je dat alleen bij Telfort? En wat als je bij een andere telefonieprovider gaat? Heb je dan dezelfde problemen? Dat zou ik namelijk eerst even uittesten, dat kan al goedkoop met Budgetphone.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
ChillXXL schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:09:
[...]

Loekie bedankt. Je hebt gelijk over het verschil bij volle tel.abb. Ik ben (nu eindelijk) tevreden over Orange, maar ga waarschijnlijk weer mobiel bellen ipv vast. Betaal nu (2e jaar Orange + Bel avond/weekend) 35E (24+11). Telfort alleen I-net is over een heel 1e jaar gezien 22,50E (19,95*6+24,95*6/12). Dat zou mij 12,50E per maand schelen welke ik in een mobiel abb ga steken welke ik al heb.

Ik begrijp uit je bericht dat ik in ieder geval niet eerst Orange moet opzeggen en dan Telfort aanvragen?
Nope,

Volg Consuwijzer en je komt er wel uit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Laatst online: 25-05 10:12
pven schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:06:
[...]

Die snelheid zal me worst wezen, als de verbinding maar stabiel is en dat is bij Telfort niet het geval. Hiervoor zat ik bij Planet en technisch gezien was dat prima geregeld (half uurtje downtijd per half jaar is zeer netjes).
Xs4all, Planet en Telfort zijn allen van KPN. Zelfde netwerk, zelfde verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

mcDavid schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 00:55:
[...]

Xs4all, Planet en Telfort zijn allen van KPN. Zelfde netwerk, zelfde verbinding.
Als ze ook allen exact dezelfde dns, dhcp, etc. servers zouden gebruiken dan zou je een punt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:55
Anoniem: 179986 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:16:
[...]

Als ze ook allen exact dezelfde dns, dhcp, etc. servers zouden gebruiken dan zou je een punt hebben
De lijn zal waarschijnlijk (ook al zal hij overstappen naar Xs4all) over hetzelfde koperlijntje gaan naar de telefooncentrale. Dus waarschijnlijk met dezelfde problemen blijven zitten als hij bij Telfort deed.

Het laten testen van de lijn door de TelfortHelpdesk zal het beste zijn (of hier de waardes uit het modem posten), zodat zij kunnen zien of ze de lijn lager zullen laten intrainen..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
yodeluxe schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:15:
[...]

Ik denk dat je het eerder moet zien dat duurkoop net zo "slecht" kan zijn dan goedkoop, dat je dan twee keer zoveel moet betalen voor dezelfde kwaliteit. Ik (en met mij blijken meer mensen er last van te hebben) zit nu in de clinch met Xs4all, omdat ze gewoon mijn (volgens alle wettelijke regels en volgens hun eigen voorwaarden) opzegging weigeren. Mijn contract is allang afgelopen, kon elke maand opzeggen, maar ze willen niet. En weet je waarom? Ze halen er andere partijen bij, die jouw contract bij hun moeten opzeggen (totaal niet juridisch verantwoord). Dus ook al ben je op tijd (ruim van te voren!), dan nog willen ze geld zien. Vertel me eens, doet een kwaliteitsprovider zoiets? Een provider die van de daken schreeuwt dat ze de beste zijn, dat ze zo opkomen voor de rechten van de internetter? Het is net zo'n sekte, ze zijn poeslief zolang je maar bij ze wilt blijven, maar owee als je toch je geluk elders wilt beproeven, dan breekt de hel los.
Als ik bij xs4all voor het dubbele geld dezelfde kwaliteit krijg als bij Telfort, dan ga ik in een hoekje zitten janken. Dat zou voor mij namelijk betekenen dat er eigenlijk geen enkele goede ADSL-aanbieder via KPN beschikbaar is. ;)
Wat ik al zei: ik heb eerder met Planet in de clinch gelegen toen ik daar weg ging is dat via mijn rechtsbijstand uiteindelijk afgehandeld. Je moet goed bijhouden wanneer je wat met ze communiceert. als je uiteindelijk het idee hebt dat je er niet aan uitkomt dan kan je je dossier overhandigen aan je rechtsbijstand en dan wordt het opgelost. Uiteraard moet je dan wel een rechtsbijstand hebben, anders schiet het niet zo op. :)
Dat is dus de provider die ooit als beste bekend stond, maar dat allang niet meer is. Het is de van het kastje naar de muur provider, want als ik contact opneem met de mensen die erover zouden moeten gaan, zoals in de brief staat, dan moet ik toch weer ergens anders zijn.
Dat had ik met Planet ook, blijkbaar is dat de KPN-werkwijze. Bij Telfort is het al een godswonder als je iemand aan de telefoon krijgt, vervolgens beloven ze je om je terug te bellen en dat hebben ze bij mij nog nooit gedaan. :/
En hoe zit het met je telefonie, haalde je dat alleen bij Telfort? En wat als je bij een andere telefonieprovider gaat? Heb je dan dezelfde problemen? Dat zou ik namelijk eerst even uittesten, dat kan al goedkoop met Budgetphone.
Als ik geen internet heb, dan kan telefonie ook niet werken. Het heeft dus geen zin om een andere VOIP-provider te probereb, want er is geen internet beschikbaar tijdens de storingen die ik heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Laatst online: 26-05 22:42
Ik heb sinds 1 december ook de overstap gemaakt van orange (online) naar telfort. Aangezien ik in een adsl1 gebied zit haal ik (net als bij online) maar 8mbit max.
Op zich haal ik de maximale snelheid prima, alleen het laden van bijvoorbeeld hotmail is extreem traag. Daarnaast heb ik constant problemen bij het streamen van bv you tube films. Er wordt constant opnieuw gebufferd. De buren, die nog steeds online hebben, hebben hier geen last van.
Moet ik iets instellen in het zyxel modem of iets dergelijks?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 26-05 13:48
Wat is het probleem sinds een week dat het openen van Hotmail zo traag gaat via Telfort? Of je krijgt time-outs bij het browsen of de pagina laadt erg traag.

Meerdere mensen met het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Laatst online: 26-05 22:42
Ik denk dat het time outs zijn. Het duurt gewoon erg lang voordat ik het inlogscherm van hotmail voor me krijg. Bij youtube en andere realtime video sites wordt er steeds gebufferd.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:19
jep
hier!
Timeouts komen ook veel met normaal surfen voor.Hotmail openen lukt soms niet of gaat heeeel traag. Aanmelden op MSN idem dito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 26-05 20:23
Chutney schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:25:
Wat is het probleem sinds een week dat het openen van Hotmail zo traag gaat via Telfort? Of je krijgt time-outs bij het browsen of de pagina laadt erg traag.

Ook een collega hier heeft er last van.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk16383
  • Laatst online: 29-08-2020
Als gemigreerd Speedlinq klant kon ik de Speedlinq news server gebruiken: tot en met woensdagavond jl werkte dat nog steeds. Vanaf donderdagochtend 11 dec 2008 lijkt de Speedlinq news server uit de lucht. Heeft iemand dezelfde ervaring ?

Update: Ik kreeg (op 12 dec) het volgende antwoord op een (op 11 dec) ingevuld webformulier:

Quote:
Door de overname van Sppeedlinq naar Telfort heeft gister Telfort de newsgroup in z'n geheel uitgeschakeld. Wij weten niet of de newgroup nog online komt.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
Endquote

1) Een zeer gebruikersonvriendelijke aktie van Telfort om naar eigen goeddunken de newsserver zomaar uit de lucht te halen, zonder de gebruikers op enigerlei wijze te waarschuwen.
2) Telfort schendt m.i. de voorwaarden waarop Speedlinq is overgenomen: bestaande abonnementen zouden op dezelfde (lees: Speedlinq) condities worden voortgezet: gebruik van een newsserver hoorde daarbij.

[ Voor 69% gewijzigd door Henk16383 op 12-12-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Chutney schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:25:

Alle Microsoft gerelateerde sites lopen momenteel erg stroef (ook aanmelden op MSN). Dit constateren wij ook met onze Telfort verbinding. Wij hebben hier ook een XS4All verbinding en daar lopen de MS sites wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:33
Henk16383 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:43:
Als gemigreerd Speedlinq klant kon ik de Speedlinq news server gebruiken: tot en met woensdagavond jl werkte dat nog steeds. Vanaf donderdagochtend 11 nov 2008 lijkt de Speedlinq news server uit de lucht. Heeft iemand dezelfde ervaring ?
Hier ook. Interessant, want die zou in het kader van 'voor u verandert er niets' gewoon beschikbaar moeten blijven. (news.tiscali.nl werkt ook...nog...)

/update: Lijkt er op dat de overeenkomst met news-service.com, de NSP die SL/XB had ingehuurd, inderdaad is afgelopen. news.tiscali.nl gebruiken dus!

[ Voor 13% gewijzigd door Doane op 12-12-2008 16:07 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ChillXXL schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:04:

Het geval is dat mensen met negatieve ervaring hier eerder over berichten. Als je naar ander topics over providers kijkt zal je dezelfde conclusie trekken. Ik heb Telfort nu een jaar en heb eigenlijk geen negatieve ervaring met ze. Het is wel eens voorgekomen dat ik een paar uur niet kon internetten maar in mijn geval is dat sporadisch. Ik haal zo'n beetje 8Mb(7996) maar dat komt puur doordat de centrale nog geen adsl2+ is. En ik zit 565 meter van de centrale. Over opzeggen e.d. zie start topic.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.