Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:36:
Ik heb mijn omnia nu een half jaartje en het volgende probleem doet zich voor, mijn knoppen (call,end, camera en menu doen het niet meer) ofja ik kan 1 van de 4 toetsen 1 keer gebruiken nadat het ik het scherm heb vergrendeld en en uit heb gezet dmv scherm vergrendelen op vandaagscherm en scherm uit doen via de aan/uitknop. Vrij vervelend dus want ik kan niet ophangen wanneer ik ben vergeten dat ik 1 knop heb gebruikt. Maar ik denk dat het een software foutje is omdat ik dus zoals je je eerder kan lezen 1 van de 4 toetsen 1 keer kan gebruiken met vergrendelen.

Iemand een idee ?
Toevallig bepaalde software (Media player/PocketMusic) geïnstalleerd die toetsen blokkeert na vergrendeling? Het viel mij ook op dat in ieder geval PocketMusic die functionaliteit heeft. Probeer eens met WkTask oid alle draaiende programma's af te sluiten, en te kijken of het probleem dan nog aanhoudt?

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 13:33

rCk

Ik schat niet dat er veel mensen fan zijn van dit soort muziek, maar ik wel. FearFM, dat is een internet radio waar je 3 kanalen met wat hardere stijlen. De hardste (hardcore) luister ik dan weer niet. Maar ik heb nog geprobeerd om het af te spelen (streaming bestand) maar het lukt niet! Heeft iemand enig idee hoe ik zo'n online radio aan de praat kan krijgen? Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouvrie schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:22:
[...]
Toevallig bepaalde software (Media player/PocketMusic) geïnstalleerd die toetsen blokkeert na vergrendeling? Het viel mij ook op dat in ieder geval PocketMusic die functionaliteit heeft. Probeer eens met WkTask oid alle draaiende programma's af te sluiten, en te kijken of het probleem dan nog aanhoudt?
nee heeft geen zin, ik heb alles er al afgehaald, en een hard reset uitgevoerd. maar mocht niet baten nog steeds doen de toetsen het niet meer, dus iedere keer als ik mijn omnia heb vergendeld en weer heb ontgrendeld kan ik maar 1 keer 1 van de vier toetsen gebruiken en moet het liedje weer opnieuw om weer een toets te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 06:06
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:52:
[...]

Automatische download uitzetten, en ook bij downloaden wanneer wifi beschikbaar. Aangezien die dan ook wilt gaan downladen wanneer er een GPS verbinding is.
Updaten gebeur nu als goed is enkel wanneer je telefoon via activesync met je computer verbonden is. Maar geeft niks aangezien bestandje toch maar om de 2 á 3 dagen hoef geupdate te worden.
Tijdje zitten klooien maar kom er niet uit.
En als ik Enhanced GPS ingschakel en ik geen navigatie gebruik
blijft hij toch verbinding maken met 3G+ 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 15-04-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:18

Pinjataaa

Hit me!

rCk schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:52:
Ik schat niet dat er veel mensen fan zijn van dit soort muziek, maar ik wel. FearFM, dat is een internet radio waar je 3 kanalen met wat hardere stijlen. De hardste (hardcore) luister ik dan weer niet. Maar ik heb nog geprobeerd om het af te spelen (streaming bestand) maar het lukt niet! Heeft iemand enig idee hoe ik zo'n online radio aan de praat kan krijgen? Bvd!
Je moet toch gewoon via deze link kunnen luisteren? http://www.fearfm.nl/inte...er/player/harder_high.asx

Omdat het een MP3 stream is kan je het niet met WMP afspelen.
Je moet de PLS gebruiken van de site: http://ff-radio.nl/fearfm...er/player/harder_high.pls
En deze afspelen met bijvoorbeeld TCPMP.

En zodra de site weer up is: http://www.fearfm.nl/mobile/

[ Voor 17% gewijzigd door Pinjataaa op 15-04-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
Ik heb een emial op mij outlook email staan op de omnia. Deze wil ik met de omnia doorsturen, maar hoe doe ik dit?

Ik kan alleen maar mail versturen/ontvangen met de aangemaakte account op de omnia. Maar dus niet met de gesynchroniseerde outlook email.

Iemand een oplossing?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Pinjataaa schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:34:
[...]

Je moet toch gewoon via deze link kunnen luisteren? http://www.fearfm.nl/inte...er/player/harder_high.asx

Omdat het een MP3 stream is kan je het niet met WMP afspelen.
Je moet de PLS gebruiken van de site: http://ff-radio.nl/fearfm...er/player/harder_high.pls
En deze afspelen met bijvoorbeeld TCPMP.

En zodra de site weer up is: http://www.fearfm.nl/mobile/
Thanks a lot! Het werkte! En bij CorePlayer zit ook meteen youtube player ingebouwd waardoor ik niet eens Opera hoef te openen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Gisteren mijn Silicon Case van Brando binnen gekregen.
Moet zeggen dit is echt een heel fijne bescherming voor je geliefde Omnia :P
Past overgens perfect om de omnia heen !
En is niet zo heel erg duur ook, € 19 bij pdashop

Silicon Case van Brando
Afbeeldingslocatie: http://img2.imageshack.us/img2/8093/brabo.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Albert020 op 16-04-2009 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb er nog niet zo veel over gelezen in dit form
Maar heeft iemand ervaring met:

GB-SOFT GPRS UMTS Tweak WM6.1

Afbeeldingslocatie: http://img2.imageshack.us/img2/8959/hspdatweak.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 16-04-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:55:

Silicon Case van Brando
[afbeelding]
41 Gulden en 80 cent voor een plastic doosje niet heel erg duur?!

Nou ja,...als je het op stapels hebt liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:35:
[...]

41 Gulden en 80 cent voor een plastic doosje niet heel erg duur?!

Nou ja,...als je het op stapels hebt liggen...
Tjee reken jij nog in guldens jongen Pfffff dan loop je toch echt 7 jaar achter....
En btw, het is geen plastic maar Silicone ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 16-04-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* dit soort berichten mag via mail / DM / Schop een Modje / feedback-topic / :w ;)

[ Voor 139% gewijzigd door pven op 16-04-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silicon Case van Brando
[afbeelding]
hoe zit het met de hardware buttons etc. zijn die ook allemaal nog bereikbaar?

ik zat zelf te denken aan een leren hoesje van krusell of noreve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eindelijk mijn Omnia laten upgraden bij de Phoneshop te Leiden naar de nieuwste versie. Heel klantvriendelijk personeel aldaar en klaar terwijl je denkt een uur te moeten wachten. Binnen 30 minuten was alles geregeld. Top en nogmaals top personeel en service aldaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:16:
[...]

hoe zit het met de hardware buttons etc. zijn die ook allemaal nog bereikbaar?

ik zat zelf te denken aan een leren hoesje van krusell of noreve.
De volume/camera knopjes aan de zijkant zijn niet vrij , maar zelf vind ik dit geen probleem,
je kan ze door t hoesje heen nog indrukken, ben er zeer tevreden mee >:)

Overgens met een Krusell of Noreve heb je zo'n lange flap die je
steeds moet open doen, dit lijkt mij zeer lastig, maar dat is mijn mening.....

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 16-04-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:25:
[...]

Tjee reken jij nog in guldens jongen Pfffff dan loop je toch echt 7 jaar achter....
En btw, het is geen plastic maar Silicone ;)
Tjee,...ja, ik reken in guldens en bij PDAPlus kost dezelfde case voor iPhone 9,95.
Is ongeveer 22 gulden minder!...en dat is veel geld in deze crisistijd.
De Omnia case zal er binnenkort ook wel liggen voor die prijs...

Silicone case voor Omnia bij pdaplaza.com E. 14,40 (dat scheelt maar 12 gulden en 32 cent!)...da's zijn natuurlijk peanuts...

www.1a-pc-shop.de verkoopt de Brando voor Omnia voor Euro 9,90 ...wat doet die 22 gulden minder er nou toe in deze crisistijd?!

Tjee!...wie loopt er hier achter?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

offtopic:
Kan die flame discussie over het terugrekenen niet gewoon elders op msn ofzo gehouden worden en niet hier het topic vervuilen? De gulden is passé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:51:
[...]

Tjee,...ja, ik reken in guldens en bij PDAPlus kost dezelfde case voor iPhone 9,95.
Is ongeveer 22 gulden minder!...en dat is veel geld in deze crisistijd.
De Omnia case zal er binnenkort ook wel liggen voor die prijs...

Silicone case voor Omnia bij pdaplaza.com E. 14,40 (dat scheelt maar 12 gulden en 32 cent!)...da's zijn natuurlijk peanuts...

www.1a-pc-shop.de verkoopt de Brando voor Omnia voor Euro 9,90 ...wat doet die 22 gulden minder er nou toe in deze crisistijd?!
...... Pffff

[ Voor 25% gewijzigd door Albert020 op 16-04-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon invisible shield op je scherm plakken voor een dollar of 6 en klaar ben je.... de Omnia case is voor de rest niet echt krasgevoelig en zo'n plastic case vind ik het uiterlijk nou niet ten goede komen :)

btw puter, je doet je naam wel eer aan.... puuut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, woorden schieten te kort voor een aankoop die 100 % te duur is.

pfffff,...daar krijg je een kleur van.

soms wordt een zak "case" genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Albert020 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:10:
[...]

De volume/camera knopjes aan de zijkant zijn niet vrij , maar zelf vind ik dit geen probleem,
je kan ze door t hoesje heen nog indrukken, ben er zeer tevreden mee >:)

Overgens met een Krusell of Noreve heb je zo'n lange flap die je
steeds moet open doen, dit lijkt mij zeer lastig, maar dat is mijn mening.....
Wat is dan het verschil met de silicone hoesjes die je voor 1/3 van de prijs op ebay koop? 8)7
Ik heb zelf zo eentje aangeschaft; die passen ook perfect en hebben de knopjes aan de rechter zijkkant (camera enz) niet vrij. Maar ook die bedien je ook perfect door het hoesje heen.
De grip is met zo'n ding overigens een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
HammerNL schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:41:
Gewoon invisible shield op je scherm plakken voor een dollar of 6 en klaar ben je.... de Omnia case is voor de rest niet echt krasgevoelig en zo'n plastic case vind ik het uiterlijk nou niet ten goede komen :)

btw puter, je doet je naam wel eer aan.... puuut :+
Heb elders op het GoT-forum gelezen dat die zgn Invisible shields na verloop van tijd verkleuren en dan lang niet meer zo invisible zijn, heb je daar ervaring mee?
Heb je dat alleen op je scherm of ook op de rest van je phone?
Ik zie dat lelijke silicone-ding als tussenoplossing (net als die andere siliconedingen 8)). Aangezien ik nogal lomp (of enthousiast) ben is dat voor mij geen overbodige luxe: een xtra bescherming om mijn Omnia.
Mijn N73 heeft het twee jaar volgehouden zonder noemenswaardige schade, maar in de Samsung heb ik toch iets minder vertrouwen als het op degelijkheid aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
cyberpost schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:09:
[...]

Wat is dan het verschil met de silicone hoesjes die je voor 1/3 van de prijs op ebay koop? 8)7
Ik heb zelf zo eentje aangeschaft; die passen ook perfect en hebben de knopjes aan de rechter zijkkant (camera enz) niet vrij. Maar ook die bedien je ook perfect door het hoesje heen.
De grip is met zo'n ding overigens een stuk beter.
En dat bedoel ik maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
cyberpost schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:18:
[...]

Heb elders op het GoT-forum gelezen dat die zgn Invisible shields na verloop van tijd verkleuren en dan lang niet meer zo invisible zijn, heb je daar ervaring mee?
Heb je dat alleen op je scherm of ook op de rest van je phone?
Ik zie dat lelijke silicone-ding als tussenoplossing (net als die andere siliconedingen 8)). Aangezien ik nogal lomp (of enthousiast) ben is dat voor mij geen overbodige luxe: een xtra bescherming om mijn Omnia.
Mijn N73 heeft het twee jaar volgehouden zonder noemenswaardige schade, maar in de Samsung heb ik toch iets minder vertrouwen als het op degelijkheid aankomt.
Heb zo'n zagg shield er nu een maand of 3 opzitten en zie niet echt verschil qua kleur (dof ofzo) Ook geen hoekjes die los gaan zitten. Ik heb er voor gekozen om alleen het scherm te beschermen, als je van dat plastic op de achterkant gaat plakken vind ik resultaat wat minder mooi.

Ik geloof best dat het shield op den duur z'n kwaliteit verliest, maar voor dat geld vind ik een prima oplossing, tevens omdat het het design niet verprutst :P

Als je zo'n type bent die z'n telefoon 3x op een dag laat vallen, ben je miss idd beter af bij zo'n plastic case alleen zal dat ook alleen maar je case beschermen, intern blijft de Omnia denk ik nog steeds gevoelig voor schokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk toch dat ik voor een leren hoesje ga. maar ik loop toch tegen andere problemen aan.

ik heb de telefoon gister gekregen vodafone branded *huil* en de branded rom valt idd echt tegen.
nu heb ik het forum door gespit en zie dat een aantal die rom eraf gehaald hebben voor een ander.

nu heb ik daarover 2 vragen.

1-heeft iemand vodafone of samsung gemaild of de garantie blijft als je een andere rom er op gooit?
2-zou iemand mij "step by step" kunnen uitleggen hoe ik er een goede rom erop zet. met een backup van de oude(zodat bij mislukking ik nog terug kan) tot een goed werkende omnia. (deze is al geantwoord maar op teveel verschillende manieren, ben nogal bang dat het mislukt)

grtz

ps die backup kom ik zelf wel achter denk ik, ff verder googelen :P

edit: mail is de deur uit naar samsung over garantie en eventuele vodafone update

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe ik m'n widgets geluiden kan afzetten, terwijl ik wel mijn agenda alarm meldingen krijg?

Gr Isaac,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er sinds vanavond spb mobileshell 3.0 opgezet,en moet zeggen,erg gaaf hoor *O* Heb hem gewoon over versie 2.15 heengezet :9 werkt tot nog toe perfect en snel :)

http://www.youtube.com/watch?v=L2AOukFSz5o

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:42:
Heb er sinds vanavond spb mobileshell 3.0 opgezet,en moet zeggen,erg gaaf hoor *O* Heb hem gewoon over versie 2.15 heengezet :9 werkt tot nog toe perfect en snel :)

Ziet er leuk uit!
Ik heb nu een weekie M2d goed draaien, en ik vind dat toch ook wel goed werken! Als ik daar ooit beu van wordt dan zet ik er de nieuwe versie van Mobile Shell op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48

Silicon Case van Brando
[afbeelding]
Kijk hier even....

Silicon Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online

Oogt voor mij wat chaotisch, heb lange tijd ook spb shell gedraaid (beviel ook goed als je standaard shell gewend bent :P), maar sinds deze week overgestapt op nieuwe rom met m2d en dit vind ik er wat gelikter uitzien en tevens soepeler werken. Minder handelingen nodig om instellingen te wijzigen etc. Je komt eigenlijk zelden meer in aanraking met de originele windows menu's.

Waar spb met veel tabbladen, icoontjes en kleurtjes werkt vind ik m2d net ff wat minder hectisch op m'n scherm, maar dit is persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er leuk uit nieuwe functie die er bij zijn gekomen, alleen al dat scrollen :r
Daar snap ik niks van al hoop ik dat die ook zo is te configurenen is zodat niet hhoeft.

M2D,
Look vindt ik ook beter, maar wat ik mis is dat je niet in 1 oogopslag je kan zien: weer, tijd, agenda, email en gemiste oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1969
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-02 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:36:

2-zou iemand mij "step by step" kunnen uitleggen hoe ik er een goede rom erop zet. met een backup van de oude(zodat bij mislukking ik nog terug kan) tot een goed werkende omnia. (deze is al geantwoord maar op teveel verschillende manieren, ben nogal bang dat het mislukt)
Kijk eens op lampie1969 in "Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 6"
De oudere phones hadden nog wel eens een hardware probleem waardoor de omnia kapot ging bij het upgraden. Daar is niets aan te doen => garantie.
Anders gewoon de phone aangesloten houden en de stappen doorlopen desnoods meerdere keren.

succes. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08 19:50

is versie 3.0 er dan al ??? kan hem op de site spbsoftwarehouse nog steeds niet vinden.... daar staat 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

eeyore98 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 08:45:
[...]

is versie 3.0 er dan al ??? kan hem op de site spbsoftwarehouse nog steeds niet vinden.... daar staat 2.0
Is, voor zo ver ik weet, een gelekte bèta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
eeyore98 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 08:45:
[...]

Heb um ook geïnstalleerd, ziet er echt goed uit mensen
Echt een aanrader voor je Omnia >:)

Spb Mobile Shell 3.0

[ Voor 19% gewijzigd door Albert020 op 18-04-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:22
Albert020 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 08:58:

Spb Mobile Shell 3.0
Ziet er inderdaad heerlijk gelikt uit! Hele verbetering t.o.v. versie 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lampie1969 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 07:47:
[...]

Kijk eens op lampie1969 in "Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 6"
De oudere phones hadden nog wel eens een hardware probleem waardoor de omnia kapot ging bij het upgraden. Daar is niets aan te doen => garantie.
Anders gewoon de phone aangesloten houden en de stappen doorlopen desnoods meerdere keren.

succes. :*)
ah kijk, die was ik nodig. na 6 delen omnia doorspitten lees je er snel overheen.

zodra ik antwoord van samsung heb dat ik garantie hou ga ik aan de gang :D

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
ziet er schitterend uit, spb 3.0! werkt ook fantastisch op de omnia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Jos84 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:12:
ziet er schitterend uit, spb 3.0! werkt ook fantastisch op de omnia!
Zeker weten, werkt perfect en ziet er gelikt uit...
En heb Spb Weather 2.1.1 en Spb Backup 2.01 ook gelijk maar gefixt :P

[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 19-04-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 08:58:
[...]

Spb Mobile Shell 3.0
Ik heb gewoon de standaard omnia software op mijn toestel en werk met Vista op mijn laptop, kan ik deze Spb Mobile Shell 3.0 er nou makkelijk opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:34:
[...]

Ik heb gewoon de standaard omnia software op mijn toestel en werk met Vista op mijn laptop, kan ik deze Spb Mobile Shell 3.0 er nou makkelijk opzetten?
Gewoon de .cab file naar je omnia slepen en van daar uit opstarten? Of is dit nog geen cab?
Is niet zo veel lastigs aan volgens mij, beetje wat uitproberen en je weet het zelf ook lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de .cab file naar je omnia slepen en van daar uit opstarten? Of is dit nog geen cab?
Is niet zo veel lastigs aan volgens mij, beetje wat uitproberen en je weet het zelf ook lijkt mij.
Ik had een exe bestand en maar geprobeerd om het op mijn Omnia te zetten.
Het is gelukt !!!
Super mooi en het werkt goed!
Erg tevreden...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
rCk schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:37:
[...]

Het is een exe bestand, je moet de Omnia eerst aansluiten via pc of laptop !
Dan de exe file installeren via je pc of laptop, hij gaat dan automatisch naar je Omnia ;)

Heb gelijk maar even Adobe Flash Player 7 for Pocket PC geïnstalleerd.....

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 19-04-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
nog een tipje waar jullie de spb mobile shell 3 vandaan hebben? Bijv. op welke naam moet ik zoeken?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had op de begin van deze pagina deze vraag gesteld:
"Wie weet hoe ik m'n widgets geluiden kan afzetten, terwijl ik wel mijn agenda alarm meldingen krijg?"

Wordt ik nou gewoon genegeerd, weet niemand hoe het moet of is het gewoon niet mogelijk?

Velen vragen zich waarschijnlijk af waarom ik dan nog de widget menu van omnia gebruik, in plaats van SPB, PointUI, manilla 3D, trottle launcher etc.

Nou, ik vind de widget based interface verreweg het beste (of het beste had kunnen zijn). Die stomme samsung luitjes, hadden gewoon functionele opties moeten toevoegen zoals:

Zelf widget toevoegen/linken aan een app (ik weet dat die niewe ROM meer widgets heef en kan toevoegen, maar ik begin echt niet met het flashen van Frimware/ROM, aangezien ik een t-mobile branded omnia heb.

Multiple bureau blad net als Android of het nieuwe SPB 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb even een foto gemaakt hoe de Omnia er uit ziet
na dat je de software Spb Mobile Shell 3.0 er op heb gezet

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/415/ominan.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 19-04-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de nieuwste NL firmware op mijn Omnia door een SP laten zetten. De levensduur van de batterij is aanzienlijk hierdoor toegenomen. Wellicht een uitkomst voor diegenen die nog op een oude firmware draaien en het apparaat overdreven snel aan de beademing moeten plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb filmpjes van mijn omnia op mijn pc gezet, maar ik krijg geen geluid. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:39:
Ik heb filmpjes van mijn omnia op mijn pc gezet, maar ik krijg geen geluid. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ze hebben volgens mij een nogal duistere codering meegekregen... ik heb het een keer voor elkaar gekregen door ze gewoon op Youtube te uploaden, die snapte er meer van dan ik, hehe. Maar goed, heb me verder niet verdiept in de gebruikte codecs en zo, staat vast wel ergens vermeld in dit topic of anders op te Googlen.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die spb 3 echt helemaal niet mooi ?
Kan aan mij liggen natuurlijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:48
Ik word nou echt helemaal gek van mn batterij. Elke nacht moet hij de hele nacht aan de prik hangen, anders kan ik hem gewoon niet gebruiken. :(

Gisteravond ook weer, had een feestje ,telefoon had tot 1 uur smiddags aan de lader gehangen, savonds om 10 uur weer helemaal leeg, terwijl ik niks raars doe. Geen muziek geluisterd, sluit al mn programmas af, scherm 85% van de tijd uit. Ik sms alleen wel vrij veel tussendoor, gebruikt dat nou zo veel?

Binnenkort nog maar eens een firmware update doen, anders stuur ik dit ding echt weg, het is echt niet leuk meer:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed maar waar is SPB 3.0 te krijgen dan, Met goolgle kom ik niet ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is zelfs nog officeel nog niet uit, maar via de bekende wegen is die wel te downloaden.

WM 6,5...
IAccu duur is super, maar de nieuwe unlock scherm die er erg gelikt uit ziet geeft nogal problemen. En mis dat somige functie nog niet werken met deze nieuwe firmware. Vandaar dat ik mischien toch maar terug ga naar 6.1.
Ook heb ik eens rom gehad waarbij je met de camera toets makelijk kon schakelen tussen D-pad of muis modus.
Weet iemand mischien welke rom dit was want dat was super handig en ik zou toch wel graag die rom er weer op willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:18

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:01:
Ik vind die spb 3 echt helemaal niet mooi ?
Kan aan mij liggen natuurlijk ...
Ik vind het ook gigantisch lelijk en onhandig hoor.
Als je een simpele interface wilt, koop dan een telefoon zonder windows mobile :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Pinjataaa schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:09:
[...]

Ik vind het ook gigantisch lelijk en onhandig hoor.
Als je een simpele interface wilt, koop dan een telefoon zonder windows mobile :X
Nou dat is zware onzin, op de HTC Touch Diamond 2 zit ook
een programma dat zeer veel lijkt op Spb Shell 3.0
En heeft ook Windows Mobile 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de contactpersonen die op mijn telefoon staan synchroniseren met de 'Windows contactpersonen' op mijn pc (Vista). Dus niet met de contactpersonen van Microsoft Office Outlook.
Via de software die standaard geleverd is bij de telefoon kunt me dat niet. Die pakt dus de Oulook-contactpersonen en niet de 'Windows contactpersonen'.

Iemand een tip hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vanavond als ik het internet op wil geen verbinding meer met het netwerk. Ik zie dat de Omnia contact zoekt en daarna krijg ik de volgende meldingen:

"Kan door onbekende oorzaak geen verbinding maken. Tik op instellingen om de verbindinginstellingen te controleren en zonodig te wijzigen. Als het probleem zich blijft voordoen, moet u uw mobiele apparaat opnieuw instellen op de beginwaarden zoals beschreven in de documentatie van de fabrikant"

Ik heb de Omnia echter nu al 6 maanden en heb hiervoor altijd op het internet gekund zonder problemen. Wie weet wat ik moet doen? En wie weet wat de beginwaarden zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

IK heb wat raars met mijn omnia. Om mijn batterij te sparen zet ik zoveel mogelijk extra uit zolals GPRS en WiFi. Het is eigenlijk te gek voor woorden, maar anders kom ik de dag niet door op een batterij charge.

Nu is het vreemde dat de Wifi steeds weer aanspringt, ondanks dat ik hem bij verbindingen disable komt hij na een tijdje toch weer met meldingen van netwerken, of ik merk dat hij gewoon verbonden is met bekende netwerken.

Weet iemand of er nog settings zijn die ik over het hoofd zie waardoor hij zelfs met Wifi uitgeschakeld toch verbindingen opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
He he, Gmail en Upc mail werken nu ook goed....

Maar heb er nog niet veel over gelezen, is het echt
nodig om een Antivirus te installeren op je WM 6.1 ?
En maakt dan een Norton Smartphone Security je phone ook trager ?

[ Voor 78% gewijzigd door Albert020 op 20-04-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel Jansen
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
superduper schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:47:
IK heb wat raars met mijn omnia. Om mijn batterij te sparen zet ik zoveel mogelijk extra uit zolals GPRS en WiFi. Het is eigenlijk te gek voor woorden, maar anders kom ik de dag niet door op een batterij charge.

Nu is het vreemde dat de Wifi steeds weer aanspringt, ondanks dat ik hem bij verbindingen disable komt hij na een tijdje toch weer met meldingen van netwerken, of ik merk dat hij gewoon verbonden is met bekende netwerken.

Weet iemand of er nog settings zijn die ik over het hoofd zie waardoor hij zelfs met Wifi uitgeschakeld toch verbindingen opzet?
Mijn wifi sprong steeds aan omdat ik bij de enhanced gps aangevink had dat ie automatisch xtra-gps gegevens mocht downloaden. Hope it helps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Luqq schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:04:
Ik word nou echt helemaal gek van mn batterij. Elke nacht moet hij de hele nacht aan de prik hangen, anders kan ik hem gewoon niet gebruiken. :(

Gisteravond ook weer, had een feestje ,telefoon had tot 1 uur smiddags aan de lader gehangen, savonds om 10 uur weer helemaal leeg, terwijl ik niks raars doe. Geen muziek geluisterd, sluit al mn programmas af, scherm 85% van de tijd uit. Ik sms alleen wel vrij veel tussendoor, gebruikt dat nou zo veel?

Binnenkort nog maar eens een firmware update doen, anders stuur ik dit ding echt weg, het is echt niet leuk meer:(
Ik bleef ook problemen houden met mijn Omnia, heb diverse (Lite) firmwares geprobeerd. Nu draai ik een Lite WM6.5 firmware van Shokka, en ik ben verbaasd dat ik meerdere dagen met de Omnia kan doen (onder ''normaal' gebruik, dus geen uren gamen/films kijken. Het is dus wel mogelijk. :)
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:27:
Ik wil graag de contactpersonen die op mijn telefoon staan synchroniseren met de 'Windows contactpersonen' op mijn pc (Vista). Dus niet met de contactpersonen van Microsoft Office Outlook.
Via de software die standaard geleverd is bij de telefoon kunt me dat niet. Die pakt dus de Oulook-contactpersonen en niet de 'Windows contactpersonen'.

Iemand een tip hoe ik dit kan doen?
Misschien moet je hiervoor gebruik maken van Windows Live? Ik heb weinig weet van Vista, maar weet wel dat o.a. de officiële MSN Messenger op Windows Mobile ook een Windows Live account geregistreerd moet hebben staan, bij het aanmelden werd volgens mij ook iets gevraagd over synchronisatie. Geen idee of het werkt?

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Appie Heijn schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:05:
Even een update:

Ik gebruik nu een aantal weken m'n omnia met firmware i900DXIA5 van een taril rom
Met gemiddeld 15 minuten bellen, 2 á 3 sms en 1 uur internetten op een dag houdt hij het nu ongeveer 3 dagen vol(72 uur).
Praten we hier over een NL Firware / ROM XKHG5/ARHG5
En zo ja, waar heb je deze vandaan ?

Ik vraag dit omdat naar mijn weten de laatste Frimware / ROM i900XKHJ3/XKHJ3
voor de Nelderlandse markt is......

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 20-04-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Goedemorgen medetweakers,

Sinds een week ben ik de gelukkige bezitter van een Omnia i900, "gekregen" van mijn werkgever.
Omdat ook mijn zakelijke e-mail via HSDPA wordt gesynchroniseerd is er een beveiliging opgezet vanuit systeembeheer. Na 10 minuten inactiviteit moet ik een 4-cijferige pincode opgeven om de Omnia te ontgrendelen.

Nu heb ik TomTom geinstalleerd met GpsProxy, dat werkt op zich prima. Maar... Blijkbaar ziet de Omnia het gebruik van TomTom als "inactief" waardoor ik elke 10 minuten tijdens het navigeren een pincode in moet toetsen. Dat is behalve irritant ook nog eens best onveilig.

Systeembeheer geeft terecht aan dat zij geen ondersteuning geven op privé geinstalleerde applicataties. Weten jullie of er in TomTom, of in de Omnia, een instelling is die er voor zorgt dat TomTom niet wordt onderbroken door de beveiliging?

Alvast bedankt voor het meedenken!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Appie Heijn schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:05:
Even een update:

Ik gebruik nu een aantal weken m'n omnia met firmware i900DXIA5 van een taril rom
Met gemiddeld 15 minuten bellen, 2 á 3 sms en 1 uur internetten op een dag houdt hij het nu ongeveer 3 dagen vol(72 uur).
Hey Appie,

Ik ben van plan deze firmware ook te gaan flashen vanavond via de XP laptop van mn moeder, aangezien mijn huidige batterijduur drama is.

Ik draai nu deze versie:

PDA: i900XKHJ3/XKHJ3
telefoon: i900XXHI4

Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? Samsung drivers ofzoiets? Of moet ik hem eerst nog updaten naar een andere versie?

Heb weinig zin om hem te bricken namelijk..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Albert020 schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:40:
[...]

Praten we hier over een NL Firware / ROM XKHG5/ARHG5
En zo ja, waar heb je deze vandaan ?

Ik vraag dit omdat naar mijn weten de laatste Frimware / ROM i900XKHJ3/XKHJ3
voor de Nelderlandse markt is......
Nee, is Engelstalig. Meer info te vinden op Modaco.com. Sowieso handig om daar te registreren, daar gebeuren best een hoop zaken omtrent de Omnia. Heeft daar een redelijk actief eigen subforum, de meeste Omnia ROMs komen dan ook daar vandaan. Let wel, dit is een voornamelijk Engelstalig forum.
Luqq schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:14:
[...]

Hey Appie,

Ik ben van plan deze firmware ook te gaan flashen vanavond via de XP laptop van mn moeder, aangezien mijn huidige batterijduur drama is.

Ik draai nu deze versie:

PDA: i900XKHJ3/XKHJ3

Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? Samsung drivers ofzoiets? Of moet ik hem eerst nog updaten naar een andere versie?

Heb weinig zin om hem te bricken namelijk..

Alvast bedankt!
Ik heb gewoon kunnen flashen vanaf die HJ3 versie. Nu heb ik geen Taril ROM draaien, maar dat zou om het even moeten zijn toch? Anders gewoon even de reacties op het modaco er op na lezen...

[ Voor 36% gewijzigd door DFKT op 20-04-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Hallo Allemaal,

Ik heb nu de hele avond topics doorgespit (I really did!) en kom er niet echt uit wat betreft de G5 vodafone ROM. Daarom wil ik het safe spelen en jullie het volgende vragen:

Ik heb nu

PDA: i900XKHG5/ARHG5
Tel: i900BUHG5

Kan ik deze via een vodafone city point laten updaten naar een nieuwe/betere rom? Of moet dit via een servicepoint? Wat is zeg maar de beste manier om het gewoon op een "legitieme manier" te doen (jullie snappen denk ik wel wat ik met legitiem bedoel, een derde partij dus, iets officieels).

Tweede vraag:

Ik heb nu SPB Mobile Shell geinstalleerd, en nu vroeg ik mij hetvolgende af: Als ik het "Weer" aanzet, heb ik hier dan een constante internetverbinding voor nodig?

[ Voor 14% gewijzigd door 50Miles op 20-04-2009 21:26 ]

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Volgens mij is er een nieuwe rom:

Omnia i900CEHJ2 Taal bestand (ver.i900CEHJ2)

of is dat wat anders? Staat in het downloadcentrum van samsung mobile

edit: zo nieuw was dit niet....

[ Voor 9% gewijzigd door Jos84 op 20-04-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
DFKT schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:51:
[...]

Ik heb gewoon kunnen flashen vanaf die HJ3 versie. Nu heb ik geen Taril ROM draaien, maar dat zou om het even moeten zijn toch? Anders gewoon even de reacties op het modaco er op na lezen...
Draai jij nu DXIA5 ? Zo ja, waar kan ik die krijgen ? Moet ik dan gewoon USA invullen oid bij samsung servicecenter?

Van official DXIA5 naar DXIA5 taril durf ik nog wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50Miles schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:48:
Hallo Allemaal,

Ik heb nu

Kan ik deze via een vodafone city point laten updaten naar een nieuwe/betere rom? Of moet dit via een servicepoint? Wat is zeg maar de beste manier om het gewoon op een "legitieme manier" te doen (jullie snappen denk ik wel wat ik met legitiem bedoel, een derde partij dus, iets officieels).
dit antwoord gaf samsung mij, persoonlijk twijvel ik nog wat ik ga doen. want ik heb geen idee waar vodafone updates uitvoert,

Geachte heer/ mevrouw xxxxxxxx,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw SGH-I900V.

De site van Vodafone zou de software update beschikbaar moeten stellen,
of u kunt de telefoon voor een software update langsbrengen naar een
Vodafone dealer.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact
Centre op het nummer 0900 ?? SAMSUNG(0900-7267864).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Luqq schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:24:
[...]

Draai jij nu DXIA5 ? Zo ja, waar kan ik die krijgen ? Moet ik dan gewoon USA invullen oid bij samsung servicecenter?

Oké, heb het een en ander uitgezocht. Heb nu XKHJ3, en ik lees dat je eerst moet updaten naar DXHK3, en vanuit daar kan je wel naar DXIA5(taril). Dat ga ik morgenochtend proberen op de windows XP laptop, ik hou jullie updated zodat ik misschien iemand kan helpen :)

Heb net wel spb mobile 3.0 beta geinstalleerd, ziet er ERG gelikt uit, paar 3d dingetjes er zelfs in, erg leuk. aanradertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Van de week een update uitgevoerd van XKHJ3 naar de DXHK3 maar de telefoon bleef staan bij het Omnia opstart logo. Telefoon NIET losgekoppeld en gelijk weer terug geflashed naar de XKHJ3 rom. Toch maar weer geprobeerd om naar de DXIA2 te gaan en dit werkte perfect in een keer. Als het goed is kan ik nu gelijk naar de DXIA5 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
rijsbol schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:07:
Van de week een update uitgevoerd van XKHJ3 naar de DXHK3 maar de telefoon bleef staan bij het Omnia opstart logo. Telefoon NIET losgekoppeld en gelijk weer terug geflashed naar de XKHJ3 rom. Toch maar weer geprobeerd om naar de DXIA2 te gaan en dit werkte perfect in een keer. Als het goed is kan ik nu gelijk naar de DXIA5 rom?
Moet je perse eerst naar een andere rom update? Ik had eerst ook XKHJ3 op mijn omnia staan en ben vanuit die positie gelijk gaan flashen naar een rom van Qbus (QB06 een op DXIA5 gebaseerde rom) en dit werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
Als het meteen lukt, kwestie van geluk hebben. Voor de zekerheid ben ik toch maar eerst naar de DXIA2 gegaan. En dan naar de DXIA5

[ Voor 8% gewijzigd door rijsbol op 21-04-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik heb nu de hele avond topics doorgespit (I really did!) en kom er niet echt uit wat betreft de G5 vodafone ROM. Daarom wil ik het safe spelen en jullie het volgende vragen:

Ik heb nu

Tweede vraag:

Ik heb nu SPB Mobile Shell geïnstalleerd, en nu vroeg ik mij het volgende af: Als ik het "Weer" aanzet, heb ik hier dan een constante internetverbinding voor nodig?
Om eerst je vraag over het weerbericht te beantwoorden:
Je hebt geen constante internetverbinding nodig voor het weerbericht, elke keer dat je verbinding maakt met bijv. WiFi wordt het weerbericht geüpdatet, maar dat heeft dus wel de consequentie dat je met een verouderd weerbericht rondloopt.

Maar over de Vodafone rom:
Het gerucht gaat dat men zijn of haar Vodafone Omnia zou moeten kunnen laten upgraden bij het Vodafone Service Point.. Maar is er überhaupt iemand hier op het forum die dit daadwerkelijk heeft gedaan, ik heb hier namelijk helemaal niets over gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
rijsbol schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:07:
Ik lees overal dat ze het liefst hebben dat je naar DXHK3 flasht, dan DXIA2, en dan DXIA5..maar dat van dxhk3 naar dxia5 ook wel eens goed wil gaan in één keer. Denk dat ik toch eerst DXHK3 installeer, en dan xhkj3 weer terug evt als ik hetzelfde probleem krijg als jij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hallo Allemaal,

Ik heb nu

Waar heb je deze ROM PDA: i900XKHG5/ARHG5 vandaan, of stond ie al op jou toestel ?
Het is namelijk de alle laatste en nieuwste ROM Update voor de NL versie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Albert020 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:46:
[...]

Waar heb je deze ROM PDA: i900XKHG5/ARHG5 vandaan, of stond ie al op jou toestel ?
Dit is de standaard rom op mijn vodafonetoestel. Heb ik nu zo'n 2 maand in bezit.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Ennn het is gelukt :D Van NL xkhkj3 naar DXIA5 taril. Heel vervelend dat er nergens goede tutorials te vinden zijn, dus heb het maar een beetje op goed geluk gedaan(wel met goede research, voor zover dat kon).

Mijn werkwijze (OP EEN XP COMPUTER!!)
- activesync 4.5 installeren
- samsung modem drivers installeren
- reboot!
- dxhk3 installeren, duurt even
- dxia5 taril installeren

Heb gelukkig geen rare register truukjes hoeven uithalen door incorrect software version ofzo :D

Hij lijkt tot nu toe een stuk sneller, ben écht heel erg benieuwd naar mijn nieuwe batterijduur, want die was met XKHJ3 écht drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:46:
[...]

zo nieuw is hij niet....volgens mij is het namelijk de enige rom van vodafone die er is :p en zit vol met bugs

althans ik zie meerdere bugs, weet niet hoe anderen dit ervaren. alleen ik durf hem niet te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
Luqq schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:19:
Ennn het is gelukt :D Van NL xkhkj3 naar DXIA5 taril. Heel vervelend dat er nergens goede tutorials te vinden zijn, dus heb het maar een beetje op goed geluk gedaan(wel met goede research, voor zover dat kon).

Mijn werkwijze (OP EEN XP COMPUTER!!)
- activesync 4.5 installeren
- samsung modem drivers installeren
- reboot!
- dxhk3 installeren, duurt even
- dxia5 taril installeren

Heb gelukkig geen rare register truukjes hoeven uithalen door incorrect software version ofzo :D

Hij lijkt tot nu toe een stuk sneller, ben écht heel erg benieuwd naar mijn nieuwe batterijduur, want die was met XKHJ3 écht drama.
Ok, dan ga ik vanavond proberen om en naar die van taril te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
rijsbol schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:41:
[...]

Ok, dan ga ik vanavond proberen om en naar die van taril te gaan.
Veel succes ermee. Het installeren van de modemdriver is echt heel erg belangrijk, anders brick je dat ding omdat hij het phone deel niet goed flasht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
A-Tray schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:42:
Goedemorgen medetweakers,

Sinds een week ben ik de gelukkige bezitter van een Omnia i900, "gekregen" van mijn werkgever.
Omdat ook mijn zakelijke e-mail via HSDPA wordt gesynchroniseerd is er een beveiliging opgezet vanuit systeembeheer. Na 10 minuten inactiviteit moet ik een 4-cijferige pincode opgeven om de Omnia te ontgrendelen.

Nu heb ik TomTom geinstalleerd met GpsProxy, dat werkt op zich prima. Maar... Blijkbaar ziet de Omnia het gebruik van TomTom als "inactief" waardoor ik elke 10 minuten tijdens het navigeren een pincode in moet toetsen. Dat is behalve irritant ook nog eens best onveilig.

Systeembeheer geeft terecht aan dat zij geen ondersteuning geven op privé geinstalleerde applicataties. Weten jullie of er in TomTom, of in de Omnia, een instelling is die er voor zorgt dat TomTom niet wordt onderbroken door de beveiliging?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Niemand een idee?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Er zijn wel registryhacks zodat je in je Omnia die pincode helemaal kan uitschakelen/omzeilen. Het precieze weet ik er ook niet van. Daar zou je zelf even naar opzoek moeten. Of hopen dat iemand anders het hier weet.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:07:
[...]

zo nieuw is hij niet....volgens mij is het namelijk de enige rom van vodafone die er is :p en zit vol met bugs

althans ik zie meerdere bugs, weet niet hoe anderen dit ervaren. alleen ik durf hem niet te flashen
Ja, volgens mij is deze ROM i900XKHG5/ARHG5 van Vodafone.
Had vandaag toevallig een klant in de winkel met ook een Omnia
En hij had een Vodafone toestel met ROM i900XKHG5/ARHG5
Ik wacht wel even met uppen tot hij officieel op de site van Samsung staat.... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 21-04-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Luqq schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:24:
[...]

Net ff gekeken, ik heb de LuFeig ROM, DXIA1/LFI05a... wel rechtstreeks geflashed vanaf een XKHJ3 NL ROM, dat was geen enkel probleem. En heb de QBus ROM er ook al op gehad, met Manilla2D. Weet niet of ik ook de Taril ROM geinstalleerd heb gehad, eerlijk gezegd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
Shiver23 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:01:
[...]

Er zijn wel registryhacks zodat je in je Omnia die pincode helemaal kan uitschakelen/omzeilen. Het precieze weet ik er ook niet van. Daar zou je zelf even naar opzoek moeten. Of hopen dat iemand anders het hier weet.
Dat is niet helemaal de kant die ik op wil shiver :-)

Vanuit de gebruikersovereenkomst die ik heb moeten tekenen voor het gebruik van het toestel mag ik de pincode er niet afhalen, dus dat is voor mij geen optie.

Ik zoek meer naar een oplossing die de Omnia doet denken dat TomTom continue actief blijft, wat op zich ook heel logisch zou zijn.

Ik hoop inderdaad dat een dergelijke oplossing bestaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Ik word ook gek van mijn accuduur...

Nu lees ik hier graag mee! Heb de SPB Shell 3.0 erop gezet! Is erg leuk, mooi en handig. (Vind ik)

Nu wil ik graag een andere Rom er op zetten. Nu ben ik echt een LEEK voor wat betreft telefoon software en dergelijke....

Zou iemand mij een stap voor stap uitleg kunnen geven over hoe ik dit op de beste manier kan doen, of een link naar waar dit staat uitgelegd? Ook lees ik veel over de Taril Rom. Wat is volgens jullie de beste?

Ik kan helaas niet veel overdag online zijn dus is het in de avond uren weer even verder lezen!

Graag hoor ik van jullie!

MVG,

ThaNumer1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03

xon

voor de liefhebbers heb ik even simpel topic aangemaakt voor nieuwe samsung "louvre"
Het Samsung B7610 (Louvre) topic Denk dat er wel wat liefhebbers zullen zijn die nu de omnia hebben en toetsenbordje missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gisteren mn Omnia binnengekregen :)

Mooi ding, functioneel! Had het T-Mobile Route 66 pack besteld, maar er zat verder niets bij..ja, middels een voucher kan ik Route 66 krijgen, maar ik zie nergens iets over de beloofde auto-cradle en autolader??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix79
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-02-2022
Hallo iedereen,

Weet iemand wat te doen met volgende versie? (pas aangekocht vorige week)

pda: i900XXHJ3/CEHJ2
(ik woon in Belgïe)

Als ik naar de update site van Samung ga dan kan ik deze file downloaden: i900CEHJ2_updater_xp_1117.exe. De filename doet me twijfelen of het nu dezelfde versie is of toch een update naar een nieuwere versie.

Is het trouwens aan te raden om updates te doen? Of moet dit enkel gedaan worden als er problemen zijn met het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast_123
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb het idee dat mijn GPS in mijn omnia is overleden.
Welke snelle/makkelijke check zou ik kunnen uitvoeren?
mijn IGO vindt geen GPS receiver meer.
Ook gpsproxy vind niks meer.

Oplossing:
ik heb mijn omnia geflasht met de laatste firmware van samsungmobile.nl.
Dat lukte trouwens alleen met XP en niet met Vista.
Daarna werkte alles weer als een zonnetje.

[ Voor 33% gewijzigd door koelkast_123 op 24-04-2009 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
matrix79 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:24:
Hallo iedereen,

Weet iemand wat te doen met volgende versie? (pas aangekocht vorige week)

pda: i900XXHJ3/CEHJ2
(ik woon in Belgïe)

Als ik naar de update site van Samung ga dan kan ik deze file downloaden: i900CEHJ2_updater_xp_1117.exe. De filename doet me twijfelen of het nu dezelfde versie is of toch een update naar een nieuwere versie.

Is het trouwens aan te raden om updates te doen? Of moet dit enkel gedaan worden als er problemen zijn met het toestel?
Ken je het gezegde dont change a winning team/dont fix it if it aint broken? :) ik heb geflasht puur en alleen omdat mijn batterijduur enorm kort was. Als jij niet dat soort problemen hebt dan zou ik het achterwege laten, vooral als je niet precies weet wat je doet..
koelkast_123 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:27:
Ik heb het idee dat mijn GPS in mijn omnia is overleden.
Welke snelle/makkelijke check zou ik kunnen uitvoeren?
mijn IGO vindt geen GPS receiver meer.
Ook gpsproxy vind niks meer.
Kijk in windows, staat hardwarepoort op com9, baud op 4800, en softwarepoort op com3? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast_123
ik heb inderdaad HW poort op com9 /4800 staan en SW poort op com3. Ook GPS automatisch beheren staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
koelkast_123 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:22:
ik heb inderdaad HW poort op com9 /4800 staan en SW poort op com3. Ook GPS automatisch beheren staat aan.
En in iGo staat hij ook goed? Krijg je balkjes? Soft reset wil wel eens helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast_123
Igo kan geen GPS signaal meer vinden (automatisch zoeken van GPS receiver gaat niet meer goed, tijdje geleden nog wel), vandaar dat ik op een andere manier zou checken of er uberhaupt nog GPS signaal is.
Is een andere navigator (Mcguide) nog een optie?, maar dat kost weer veel tijd, dus misschien een ander klein progej of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb spb 3.0 er toch maar weer af gekickt, omdat op een gegeven moment
de helft van mijn programma's niet meer reageerde !
Jammer Jammer Jammer, vondt het wel een gelikt proggie :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 22-04-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix79
Bedankt voor het advies Luqq, maar kan je me ook zeggen of ik die file kan gebruiken voor een update? Mocht ik in de toekomst toch moeten updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
matrix79 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:07:
Bedankt voor het advies Luqq, maar kan je me ook zeggen of ik die file kan gebruiken voor een update? Mocht ik in de toekomst toch moeten updaten...
Hmm..lijkt me niet dat je er erg veel mee opschiet. Zie CE trouwens niet staan in het modaco lijstje van network carriers/region destinations :? is hij gebrand(als in t-mobile/vodafone) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix79
Het toestel is niet gebrand. Het betreft de gewone versie.

Slaat die CE niet op de taalversie of op de operator (Proximus Belgie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
matrix79 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:17:
Het toestel is niet gebrand. Het betreft de gewone versie.

Slaat die CE niet op de taalversie of op de operator (Proximus Belgie)?
CE slaat op network carrier(operator) of destination region, maar ik zie hem niet in het lijstje van MoDaCo staan..
Pagina: 1 ... 23 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic