• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:00

Vorige delen:

Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 1
Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 2
Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 3
Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 4
Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 5
Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 6

--

Deze Samsung i900 Omnia is een zeer veelzijdige smartphone. Samsung heeft deze i900 voorzien van enkele zeer hoogwaardige features als een 5 megapixel camera en het razendsnelle HSDPA mobiel internet. De eigenschappen van de Samsung i900 Omnia weerspiegelen het multimediale karakter van deze smartphone.

De specs in het kort:

• Quad Band Edge en HSDPA
• 5 Megapixel camera met LED-flits
• FM Radio, Bluetooth, Wifi
• 400 x 240 scherm
• TouchWiz interface bovenop Windows Mobile 6.1 pro
• Ingebouwde GPS ontvanger met A-gps ondersteuning
• 624 MHz Processer
• Touchscreen met haptic feedback.
• 8/16 GB opslag en een microSD slot

(dit zijn opvallende specs van de Omnia, voor meer specs zie: LINK)

Prijzen:
Pricewatch van de Witte Omnia
Pricewatch van de Zwarte Omnia

Foto's:

WM 6.5 ROM, draaiend op een i900 (omnia)

Filmpjes:

Hier komen nog filmpjes

Applicaties:
  • Digitale fotolijst

Er is een digitale fotolijst aanwezig voor het bekijken van je foto's. Jammer is dat de digitale instelling alleen Amerikaans is en dat het verder weinig toegevoegde waarde heeft.
  • Alarmklok

De alarmklok en omrekenfunctie zijn nieuw. Samsung heeft ze toegevoegd aan het mobieltje. Ze werken beter dan de standaard functionaliteit. Zo is er een stopwatch en een wereldklok.
  • Touch Player

Voor het afluisteren van muziek en het bekijken van video heb je de Touch Player tot je beschikking. Een eenvoudig te bedienen mediaspeler die veel soorten bestanden slikt. In de videospeler speel je namelijk DivX of Xvid af.
    De kwaliteit is niet slecht en mag er best zijn. Zeer zeker als je kijkt naar andere modellen op het WM platform. De Omnia heeft de beste muziekspeler van al die modellen. Het is allemaal niet zo goed als een Sony Ericsson Walkman model of de iPhone 3G. Zijn broertje de U900 Soul klinkt in onze ogen ook beter. Dat komt vooral door zijn ICEpower systeem. De i900 overklast de HTC Touch Diamond.
    Gelukkig heb je een equalizer aanboord. Alleen is deze niet instelbaar. Tien standaard keuzes, daaruit kan je hooguit kiezen. De speaker klinkt aardig en kan vooral enorm hard. Iets dat ten koste gaat van de zuiverheid. Mocht je toch naar de Windows Media speler willen overschakelen dan is deze gewoon te gebruiken.
  • FM-radio

De FM-radio is meer dan voldoende voor het luisteren van je favoriete radiozender. Hij werkt naar behoren en doet zijn werk goed. Ook is er RDS aanwezig waardoor je altijd de juiste zenderinformatie getoond krijgt. Radio luisteren via de speaker of het opnemen van een radioprogramma is ook mogelijk.
  • Windows Live Messenger

Wie bekent is met MSN en de messenger op zijn pc, vind niet nieuws in de Windows Live applicatie. Je kunt je hotmail-account beheren en met mensen chatten via de MSN Messenger.
  • Video bewerken

Video's bewerken zegt eigenlijk voldoende. Het vreemde was alleen dat wij het niet voor elkaar kregen om video's te bewerken die we zelf hadden gemaakt met de videocamera. Ze werden simpelweg niet ondersteunt door het programma. De maximale bewerkresolutie is ook maar 240 x 320 pixels.
  • Opera Browser

De standaard browser - Internet Explorer - is net zoals in de HTC Touch Diamond vervangen door de Opera browser. Ondanks dat je de IE browser nog steeds kunt gebruiken, gaat de voorkeur toch echt uit naar de Opera browser. Jammer is de afwezigheid van volledige flash-ondersteuning. Pagina's met flash worden soms maar half weergegeven. De oplossing is Flash lite 3.0 ondersteunen en het probleem is voorbij!
    De browser heeft de optie om pagina's zo weer te geven dat je altijd de juiste informatie ziet. Als tekst niet op de pagina past, dan maakt de browser het passend. Hetzelfde geldt voor afbeeldingen. Websites die je beter op een groter scherm kunt bekijken, worden hierdoor zeer eenvoudig aangepast.
    Over de breedte van het scherm komt het mobieltje pas echt goed tot zijn recht. Dan is browsen een genot. Scrollen over de pagina gaat eenvoudig en inzoomen doe je door heel snel twee keer op het scherm te tikken. Absoluut een pluspunt ten opzichte van de Touch Diamond.
  • Google Maps

Vind jouw positie met Google Maps. Schakel de satellietkaartweergave in en bekijk je eigen buurt vanuit een hele andere invalshoek. De ingebouwde GPS ontvanger kan gebruikt worden voor het bepalen van je positie. De batterij heeft het tijdens navigeren zwaar. Een autolader valt dus aan te bevelen.
  • Office applicaties

Geen nieuws onder de zon. Gewoon de standaard Office applicaties zoals deze op iedere Windows Mobile smartphone terug te vinden zijn. De beste oplossing voor het bekijken van al je bestanden. Jammer is wel dat je geen Powerpoint bestanden kunt bewerken, maar alleen bekijken. Dat heeft Nokia met Quickoffice beter voor elkaar.
  • Spelletjes

De bekende spelletjes zijn Bubble Breaker en Patience. Samsung heeft daar geen nieuwe games aan toegevoegd.
  • Digitale fotolijst

Er is een digitale fotolijst aanwezig voor het bekijken van je foto's. Jammer is dat de digitale instelling alleen Amerikaans is en dat het verder weinig toegevoegde waarde heeft.
  • Alarmklok

De alarmklok en omrekenfunctie zijn nieuw. Samsung heeft ze toegevoegd aan het mobieltje. Ze werken beter dan de standaard functionaliteit. Zo is er een stopwatch en een wereldklok.
  • Touch Player

Voor het afluisteren van muziek en het bekijken van video heb je de Touch Player tot je beschikking. Een eenvoudig te bedienen mediaspeler die veel soorten bestanden slikt. In de videospeler speel je namelijk DivX of Xvid af.
    De kwaliteit is niet slecht en mag er best zijn. Zeer zeker als je kijkt naar andere modellen op het WM platform. De Omnia heeft de beste muziekspeler van al die modellen. Het is allemaal niet zo goed als een Sony Ericsson Walkman model of de iPhone 3G. Zijn broertje de U900 Soul klinkt in onze ogen ook beter. Dat komt vooral door zijn ICEpower systeem. De i900 overklast de HTC Touch Diamond.
    Gelukkig heb je een equalizer aanboord. Alleen is deze niet instelbaar. Tien standaard keuzes, daaruit kan je hooguit kiezen. De speaker klinkt aardig en kan vooral enorm hard. Iets dat ten koste gaat van de zuiverheid. Mocht je toch naar de Windows Media speler willen overschakelen dan is deze gewoon te gebruiken.
  • FM-radio

De FM-radio is meer dan voldoende voor het luisteren van je favoriete radiozender. Hij werkt naar behoren en doet zijn werk goed. Ook is er RDS aanwezig waardoor je altijd de juiste zenderinformatie getoond krijgt. Radio luisteren via de speaker of het opnemen van een radioprogramma is ook mogelijk.
  • Windows Live Messenger

Wie bekent is met MSN en de messenger op zijn pc, vind niet nieuws in de Windows Live applicatie. Je kunt je hotmail-account beheren en met mensen chatten via de MSN Messenger.
  • Video bewerken

Video's bewerken zegt eigenlijk voldoende. Het vreemde was alleen dat wij het niet voor elkaar kregen om video's te bewerken die we zelf hadden gemaakt met de videocamera. Ze werden simpelweg niet ondersteunt door het programma. De maximale bewerkresolutie is ook maar 240 x 320 pixels.
  • Opera Browser

De standaard browser - Internet Explorer - is net zoals in de HTC Touch Diamond vervangen door de Opera browser. Ondanks dat je de IE browser nog steeds kunt gebruiken, gaat de voorkeur toch echt uit naar de Opera browser. Jammer is de afwezigheid van volledige flash-ondersteuning. Pagina's met flash worden soms maar half weergegeven. De oplossing is Flash lite 3.0 ondersteunen en het probleem is voorbij!
    De browser heeft de optie om pagina's zo weer te geven dat je altijd de juiste informatie ziet. Als tekst niet op de pagina past, dan maakt de browser het passend. Hetzelfde geldt voor afbeeldingen. Websites die je beter op een groter scherm kunt bekijken, worden hierdoor zeer eenvoudig aangepast.
    Over de breedte van het scherm komt het mobieltje pas echt goed tot zijn recht. Dan is browsen een genot. Scrollen over de pagina gaat eenvoudig en inzoomen doe je door heel snel twee keer op het scherm te tikken. Absoluut een pluspunt ten opzichte van de Touch Diamond.
  • Google Maps

Vind jouw positie met Google Maps. Schakel de satellietkaartweergave in en bekijk je eigen buurt vanuit een hele andere invalshoek. De ingebouwde GPS ontvanger kan gebruikt worden voor het bepalen van je positie. De batterij heeft het tijdens navigeren zwaar. Een autolader valt dus aan te bevelen.
  • Office applicaties

Geen nieuws onder de zon. Gewoon de standaard Office applicaties zoals deze op iedere Windows Mobile smartphone terug te vinden zijn. De beste oplossing voor het bekijken van al je bestanden. Jammer is wel dat je geen Powerpoint bestanden kunt bewerken, maar alleen bekijken. Dat heeft Nokia met Quickoffice beter voor elkaar.
  • Spelletjes

De bekende spelletjes zijn Bubble Breaker en Patience. Samsung heeft daar geen nieuwe games aan toegevoegd.
Tips:
  • volumeknop (+) langer vasthouden. Krijg je zoom functie. (scherm wordt groter)
  • volumeknop (-) langer vasthouden. flitser aan. (wel eerst mogelijkheid aanzetten via >instellingen>knoppen en naar rechts bladeren tabje Flitslicht)
  • menuknop (rechterkant boven) langer vasthouden krijg je alt+tab effect. Dus door programma's die openstaan bladeren.
  • Hoorn neerleg knop lang vasthouden kun je je omnia vergrendelen en weer ontgrendelen.
  • camera knop lang vasthouden. Kom je bij je foto's
  • Het alt-tab menu kun je ook oproepen door met je vinger van onder tot ongeveer halverwege (of verder) het scherm te bewegen.
Downloads:
  • OmniaTHREAD -
    Tool om te switchen tussen de threaded (chat stijl) en "normale" SMS structuur.
  • OmniaSIP - Tool om de standaard invoermethode te veranderen.
  • RotationService - Tool om o.a. instellingen, het starten/afsluiten van programma's en je today plugins te koppelen aan schermrotatie.
  • SPB Mobile Shell
    Deze skin kun je hier downloaden
    Shred heeft hier een pakketje skins (oa iPhone en HTC Touch Diamond) met uitleg gezet.
  • SPBclub - Leuke skins en achtergronden
  • S2U - slide 2 Unlock
  • dobbelstenen - leuk voor als je geen dobbelstenen bij de hand hebt. filmpje klik!
  • AppToDate - install your app updates in one place!
  • Batti - great 'top of screen' battery indicator
  • CamerAware - i900 skin coming shortly
  • Evernote - nifty note taker with online sync and desktop clients
  • vTap - great for mobile wikipedia and mobile youtube !
  • Newsgator Go! - excellent RSS reader (install the desktop client too for the ultimate sync experience)
  • vxUtil - a great collection of utils for internet geeks (DNS, PING, WHOIS etc)
  • NoData - disable your GPRS connection while you are on holiday, and save those bills!
  • FDCSoft Task Manager - Very fully functioned task manager, service explorer
  • Pocket SharpMT - Do you blog? This is the best (of a bad lot) for blogging mobile I think
  • Palringo - chat to use in the group 'MoDaCo', PushToTalk, picture sending an IM bridging
  • SKTSync - Sync your time to online time servers
Service manual

Het was natuurlijk een kwestie van tijd, maar nu is er ook eindelijk een service manual voor de omnia uitgelekt ( via Samsung Omnia service manual leaked ).

Inhoud:
1. Safety Precautions
2. Specification
3. Product Function
4. Array course control
5. Exploded View and Parts list
6. MAIN Electrical Parts List
7. Disassembly and Assembly Instructions
8. Block Diagrams
9. PCB Diagrams
10. Chart of Troubleshooting
11. Reference data

Download via:
Rapidshare
Mediafire
Megaupload

Let op !!Links naar custom ROMs/Warez zijn niet toegestaan. (zie DeOS in "Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic", en DaannO in "Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic").

Deze Start-post word nog ge-update.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• UnitedJunk
Gereserveerd

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• UnitedJunk
Gereserveerd 2

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-05 15:37

ind0mi

PSN: DexFaya

alrite.. iemand nog een tip voor een goede/snelle/stabiele 6.5 WM custom rom?

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06 00:16
Nice... wilde je nog een deeltje custom ROMs gaan doen (aangezien het merendeel van de discussies daar over gaat), of wordt dan het doel van het topic voorbij geschoten?

Zie hierboven ^^ :9

Ik draai momenteel Stef195's M2D build 21887 en ben er erg over te spreken. Moet wel zeggen dat ik M2D vrij snel weer uit heb gezet en SPB Mobile Shell 3.5 met MobileSense skin heb geinstalleerd, omdat ik op de M2D toch iedere keer weer vrij snel uitgekeken ben (ik houd van veel agenda-items op mijn home screen :P)

Had geen zin om weer een nieuwe ROM te installeren (maar dan LITE), dus vandaar dat ik nog op die 21887 draai...

[Voor 59% gewijzigd door DFKT op 28-01-2010 14:24]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• UnitedJunk
In deel 7, mag best over ROMs gepraten worden. Deel 6 was aan vervanging toe, vandaar een nieuwe. Start-post maak ik binnenkort af.

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 11:58
ind0mi schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:20:
alrite.. iemand nog een tip voor een goede/snelle/stabiele 6.5 WM custom rom?
Alle custom ROM's worden hier op een rijtje gezet: 6.5 and 6.1 ROM RANKING.
DFKT schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:20:
Nice... wilde je nog een deeltje custom ROMs gaan doen (aangezien het merendeel van de discussies daar over gaat), of wordt dan het doel van het topic voorbij geschoten?
Afgezien van de bovenstaande link en wat algemene informatie, lijkt me niet handig om hierover iets in de TS te zetten. De custom ROM's veranderen namelijk per dag. Bovendien is het linken naar topics op modaco waarin links staan naar download locaties van custom ROM's niet toegestaan.

Verdere opmerking/suggesties voor de TS kun je via PM sturen naar UnitedJunk, dan houden we dit topic een beetje schoon :).

[Voor 49% gewijzigd door DeOS op 28-01-2010 14:49]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• DFKT
Ik ben niet zo'n fan van dat ROM rankings topic op MoDaCo eerlijk gezegd. Kijk daar ook regelmatig, maar de cijfers die mensen aan ROMs toekennen vind ik weinig toevoegen. Geen benchmarks o.i.d., puur persoonlijke input, waarbij mensen vaak maar 2 of 3 verschillende ROMs met elkaar hebben kunnen vergelijken.

Maar goed, those are just my two cents...

• DeOS
Tjah....ik ben er weer niet zo'n fan van dat er bijna 1 keer per week iemand vraagt welke ROM het beste ;).

Maar ik geef je gedeeltelijk gelijk. De ranking in het topic is niet ideaal, maar geeft wel een goed overzicht van de populairste ROM's. Verder moeten mensen dan vooral zelf gaan testen en kijken wat bij hun wensen het beste aansluit.

Anoniem: 239914

DFKT schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:05:
Ik ben niet zo'n fan van dat ROM rankings topic op MoDaCo eerlijk gezegd. Kijk daar ook regelmatig, maar de cijfers die mensen aan ROMs toekennen vind ik weinig toevoegen. Geen benchmarks o.i.d., puur persoonlijke input, waarbij mensen vaak maar 2 of 3 verschillende ROMs met elkaar hebben kunnen vergelijken.

Maar goed, those are just my two cents...
Eens. Het is allemaal erg subjectief.

Maar je kan best stellen dat de populairste roms dat niet voor niets zijn: ze zijn vaak ook het beste.
Of anders bekeken: Als je die lijst bekijkt zie je dat een paar chefs erg sterk vertegenwoordigt zijn. Dat zullen dan ook wel de beste chefs zijn.

Ik noemde hem al eerder, maar P_Dhee beslaat zowat de hele top tien met zijn roms. Ik draai hem overigens zelf ook. Hij is simpelweg de beste chef momenteel. En believe me, ik heb er een hoop geprobeerd.

Overigens vermoed ik dat er een beetje een einde begint te komen aan de doorontwikkeling van 6.5. Zij al een tijdje geen nieuwe versies meer uitgekomen. WM 7 staat immers op de plank, en tja, vergeleken met al het Android, Iphone, Symbian geweld is WM6.1/6.5 ook wel aardig ouderwets aan het worden... Zeker wat betreft eye-candy.

Anoniem: 341975

hallo

ik heb een romupdate van gedaan met rom van Ryrzy en nu doet mijn omnia i900 niets meer alhoewel hij zei update geslaagd, alleen het rode lampje van het aanknopje brand en dan niets meer

weet er iemand raad

mvg genkie

• UnitedJunk
Anoniem: 341975 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:33:
hallo

ik heb een romupdate van gedaan met rom van Ryrzy en nu doet mijn omnia i900 niets meer alhoewel hij zei update geslaagd, alleen het rode lampje van het aanknopje brand en dan niets meer

weet er iemand raad

mvg genkie
Wat heb je allemaal gedaan? Welke stappen heb je uitgevoerd en welke OS draai je? (winXP)

• DeOS
Anoniem: 341975 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:33:
hallo

weet er iemand raad

mvg genkie
Hopelijk heb je eerst HOW-TO FLASH I900 OMNIA TUTORIAL gelezen. Deze is niet voor niets een sticky @ modaco.

Zo niet....dan ben je waarschijnlijk iets vergeten wat daar wel genoemd staat (modem driver?).

Als je echt helemaal geen beeld meer krijgt (geen samsung logo/bootloader mode) dan is waarschijnlijk de enige manier om er weer leven te krijgen hem langs te brengen bij een samsung servicepoint.

• DFKT
DeOS schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:12:
Tjah....ik ben er weer niet zo'n fan van dat er bijna 1 keer per week iemand vraagt welke ROM het beste ;).
True... misschien als waarschuwing in/onder het topic opnemen dat mensen maar geen vragen moeten stellen over ROMs, omdat MoDaCo daarvoor bedoeld is? ;)

• UnitedJunk
Ik denk dat ik weer opzoek ga naar een andere ROM. Ik ben nog niet tevreden. Iemand een goede aanrader? (PM desnoods)

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 03:10
Whigga,
had je mijn vraag op de laatste pagina van deeltje 6 nog mee gekregen?

• UnitedJunk
mariconjo schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:47:
Whigga,
had je mijn vraag op de laatste pagina van deeltje 6 nog mee gekregen?
Anders stel je hem even opnieuw. Misschien hebben anderen er ook profijt van.

Anoniem: 341736

Hoihoi,
ik heb een tweedehands sgh-i900 aangeschaft van iemand uit charleroi.
Maar ik krijg de taal niet omgezet van frans naar nederlands.
Ik heb het taalbestand gekopieerd naar Ma Memoire. Maar ik kan dat dan niet installeren.
ik heb ook geprobeerd om de software up te daten via de site van samsung maar dat lukt ook niet. Je moet daar je versie ingeven. maar als ik dat doe, dan zegt de site dat de versie incorrect is (AFHH3)
Kan iemand me verder helpen?
PS: ben echt een leek op dit vlak.
Grtzzz

• UnitedJunk
Anoniem: 341736 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:30:
Hoihoi,
ik heb een tweedehands sgh-i900 aangeschaft van iemand uit charleroi.
Maar ik krijg de taal niet omgezet van frans naar nederlands.
Ik heb het taalbestand gekopieerd naar Ma Memoire. Maar ik kan dat dan niet installeren.
ik heb ook geprobeerd om de software up te daten via de site van samsung maar dat lukt ook niet. Je moet daar je versie ingeven. maar als ik dat doe, dan zegt de site dat de versie incorrect is (AFHH3)
Kan iemand me verder helpen?
PS: ben echt een leek op dit vlak.
Grtzzz
Wat draai je nu? Standaard 6.1 of een andere ROM?

• mariconjo
Whigga,
ik heb mijn digitizer vanmorgen binnen gekregen en heb mijn Omnia nu op de operatietafel liggen. Ik ben nu bij plaatje nr. 3 van je handleiding en heb er 2 connectoren reeds af. Die kleine gouden links wip je zo omhoog en die daarnaast is een soort schaniertje en wip je ook zo omhoog. Maar hoe krijg ik die meest rechtse los? Ik heb de foto's 100 keer bekeken en voorzichtig aan de plug getrokken maar echt hard trekken durf ik niet. Is daar een trucje voor?

UnitedJunk schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:43:
[...]

Wat draai je nu? Standaard 6.1 of een andere ROM?
momenteel staat er gewoon de 6.1 op denk ik.

• UnitedJunk
Hoe ziet je opstart scherm eruit? Als je hem aan doet, en dan direct? Groen waarin staat "Windows Mobile - 6.1"

Eerst komt er een wit scherm met samsung Players addict.
Dan zwart scherm met het logo van Orange. En dan moet ik gewoon mijn pin-code ingeven.
Maar, ik ben er ondertussen zeker van dat het de 6.1 is.

• DeOS
Anoniem: 341736 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:22:
Eerst komt er een wit scherm met samsung Players addict.
Dan zwart scherm met het logo van Orange. En dan moet ik gewoon mijn pin-code ingeven.
Maar, ik ben er ondertussen zeker van dat het de 6.1 is.
Je kunt niet updaten naar een NL Samsung ROM omdat je nu een ROM van Orange er op hebt staan.

Waarom taalbestand niet werkt weet ik niet. Wat je zou kunnen doen is flashen naar een custom ROM en vanuit daar weer terug flashen naar een NL Samsung ROM zoals besproken hier: http://www.modaco.com/con...3/rom-flashback-tutorial/.

Let wel.....alles is op eigen risico!

mariconjo schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:06:
Whigga,
ik heb mijn digitizer vanmorgen binnen gekregen en heb mijn Omnia nu op de operatietafel liggen. Ik ben nu bij plaatje nr. 3 van je handleiding en heb er 2 connectoren reeds af. Die kleine gouden links wip je zo omhoog en die daarnaast is een soort schaniertje en wip je ook zo omhoog. Maar hoe krijg ik die meest rechtse los? Ik heb de foto's 100 keer bekeken en voorzichtig aan de plug getrokken maar echt hard trekken durf ik niet. Is daar een trucje voor?
Ik heb je vraag in het vorige deel idd gemist.

Je gebruikt deze handleiding toch? De gouden tip staat gewoon boven plaatje 3 beschreven. Ik citeer: "The connector far right has a black hinge which needs flicking up (die bedoel je toch?) and the other connector attaches like a plug and socket so simply lift this up to unplug it."

In Nederlands; dat zwarte deel is een soort van klemmetje. Die kan je los klikken zodat dat bandje niet meer vastgeklemd zit. Daarna kan je dat bandje er makkelijk uit pulken.

Moet lukken toch?

Tip: onthou goed wat je allemaal doet tijdens het demonteren. Immers, je moet het ding vervolgens ook weer helemaal in elkaar zetten. Voorzichtigheid, handigheid en geduld. Het is soms effe pielen, maar het is zeer zeker te doen.

Hier een youtube how-to filmpje.
En hier staan ook nog heel veel tips.

Succes!

UnitedJunk schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:56:
Ik denk dat ik weer opzoek ga naar een andere ROM. Ik ben nog niet tevreden. Iemand een goede aanrader? (PM desnoods)
Welke roms heb je al geprobeerd? Voor wat betreft WM 6.5 roms is mijn indruk wel veel smaken en kleuren, maar het blijft hetzelfde ijsje... :9 Verwacht niet dat je ergens iets radicaals zal vinden.
Ik blijf het roepen: Ik zweer momenteel bij P_Dhee roms.

Overigens gaat het gerucht wel dat MS binnenkort (medio februari) met WM 6.7 gaat komen. Dit moet een soort van overbruggings-rom zijn totdat WM 7 uitkomt. WM 6.7 is schijnbaar gebasseerd op de CE 6.0 kernel. Ter perspectief; WM 6.1/6.5 draaien op CE 5 en WM 7 op.... -hoe raad je het- CE 7.

Lees hier maar eens verder vanaf post #11129

Maar goed, nu nog slechts geruchten. De chefs zijn zich er al op aan het verheugen. Ben benieuwd dat als zoiets uitkomt of men het naar de Omnia weet te poorten. We zullen zien...

• mariconjo
Anoniem: 239914 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:03:
[...]

Je gebruikt deze handleiding toch? De gouden tip staat gewoon boven plaatje 3 beschreven. Ik citeer: "The connector far right has a black hinge which needs flicking up (die bedoel je toch?) and the other connector attaches like a plug and socket so simply lift this up to unplug it."

In Nederlands; dat zwarte deel is een soort van klemmetje. Die kan je los klikken zodat dat bandje niet meer vastgeklemd zit. Daarna kan je dat bandje er makkelijk uit pulken.

Moet lukken toch?

Tip: onthou goed wat je allemaal doet tijdens het demonteren. Immers, je moet het ding vervolgens ook weer helemaal in elkaar zetten. Voorzichtigheid, handigheid en geduld. Het is soms effe pielen, maar het is zeer zeker te doen.

Succes!
Dank je voor de link naar het youtube filmpje, dat is een stuk duidelijker! In de handleiding hebben ze het inderdaad over "the connector far right has a black hinge" wat wil zeggen "de meest rechtse connector heeft een zwart scharnier". Maar dat is niet de meest rechtse connector echter de middelste. Zodoende kwam ik aan het twijfelen. Op het filmpje zie ik dat de meest rechtse connector ook gewoon opgewipt moet worden dus dat gaan we maar eens ff proberen.

• UnitedJunk
Ik heb al 2 roms geprobeerd, allebei werkt internet niet. Zowel GPRS als WIFI.
Iemand een rom die dit wel kan?

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 11:15
Anoniem: 239914 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:03:
[...]

Moet lukken toch?

Succes!
Heb hem gisteren ook vervangen en ben er erg tevreden mee, moet wel zeggen dat ik het loskoppelen van de originele digitalizer (laatste stap) me op de zenuwen werkte doordat hij zo goed was vast geplakt. Had constant het idee dat die zou afbreken of zo.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:03

The_Scarabial

MTB for life!

Lol dit topic leeft nog, Hier draai ik nog steeds op een rom met WM6.1 erop. Is het verstandig om naar 6.5 te gaan? Welke voordelen levert mij dat op?

• UnitedJunk
The_Scarabial schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:54:
Lol dit topic leeft nog, Hier draai ik nog steeds op een rom met WM6.1 erop. Is het verstandig om naar 6.5 te gaan? Welke voordelen levert mij dat op?
Zelf ben ik voor WM 6.5 gegaan, omdat ik op 6.1 was uitgekeken. Op internet las ik allemaal verhalen. het is vrij simpel. Als je de stappen goed uitvoert. Kan er niks gebeuren ;)

Anoniem: 264278

Heeft er iemand een idee hoe je een WM 6.5 custom rom in het Nederlands kan krijgen of is er een rom met het Nederlands ingebakken?

• UnitedJunk
Anoniem: 264278 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:22:
Heeft er iemand een idee hoe je een WM 6.5 custom rom in het Nederlands kan krijgen of is er een rom met het Nederlands ingebakken?
Goeie vraag. Ik ben ook opzoek naar een NL Rom. Ik weet niet hoe je zoiets kan vertalen?

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 11:25
hallo,

ik heb Windows Mobile 6.1 - T-mobile ATHL2 versie. Hoe kan ik updaten naar Windows Mobile 6.5.
ik heb gelezen over costum rom enzo maar ik weet niet precies hoe het zit.
kan iemand me stap voor stap helpen???

• DeOS
Omnia love schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:04:
hallo,
ik heb Windows Mobile 6.1 - T-mobile ATHL2 versie. Hoe kan ik updaten naar Windows Mobile 6.5.
ik heb gelezen over costum rom enzo maar ik weet niet precies hoe het zit.
kan iemand me stap voor stap helpen???
Op de website van modaco is genoeg informatie hierover te vinden. Begin hier eens met lezen van de sticky topics op het custom ROM gedeelte. Hierdoor moet je wel een goed beeld krijgen van de stappen die je moet volgen. Als je je hierin niet wilt verdiepen dan zou ik er niet aan beginnen als ik jou was. Als je specifieke vragen hebt over bepaalde stappen, dan willen we je natuurlijk best helpen.

• Viperation
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-12-2020
Is er al een GPS applicatie als Dynolicious voor windows mobile beschikbaar? Ik ben g-meter tegengekomen, maar die werkt waardeloos.

• vsander
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 23:01
Anoniem: 264278 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:22:
Ja ik ben ook al een tijdje op zoek naar een Nederlandse ROM. Iemand enig ideetje?

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
op modaco is er iemand bezig met de nieuwe nederlandse wm6.5 rom .
er is was ook een oude wm6.5 nederlandse rom . link daarvan is verwijderd door de eigenaar, omdat hij bezig is met de nieuwe versie.

• mariconjo
Godnondeju, mijn Omnia geruineerd tijdens het verwisselen van de digitizer! Ik was bij stap 10 (van de originele Samsung handleiding) en hoefde alleen de laatste connector nog. Die kreeg ik er eigenlijk niet goed af en plotseling had ik het hele blokje in mijn hand. Ik snap er geen zak van maar het komt niet meer goed. Alles doet het behalve het touchscreen natuurlijk. Morgen maar eens met een onschuldig gezicht naar een servicepoint en over garantie beginnen.

• UnitedJunk
mariconjo schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:21:
Godnondeju, mijn Omnia geruineerd tijdens het verwisselen van de digitizer! Ik was bij stap 10 (van de originele Samsung handleiding) en hoefde alleen de laatste connector nog. Die kreeg ik er eigenlijk niet goed af en plotseling had ik het hele blokje in mijn hand. Ik snap er geen zak van maar het komt niet meer goed. Alles doet het behalve het touchscreen natuurlijk. Morgen maar eens met een onschuldig gezicht naar een servicepoint en over garantie beginnen.
Echt balen dat het mis is gegaan. Ik wens je veel succes morgen. Laat je het weten hoe het verder is afgelopen?

• sanane
Modbreak:Communicatie gaat middels het forum. Mocht je dingen willen bespreken met iemand die niet op het forum zijn toegestaan, geen probleem. Maar, meldingen als "Check je mail", "Stuur me even een DM-etje" en "Wat is je e-mail adres?" staan wij niet toe.

[Voor 69% gewijzigd door Ginz op 05-02-2010 11:26]

Anoniem: 274599

@ Topicstart zie ik 6.5 WM .. Ikzelf heb een Omnia. Dacht dat 6.5 alleen mogelijk is op een OmniaII Hoe krijg je dat werkend op een Omnia?

Neem aan, dat dat voor eigen risico is? Zal me er eens in verdiepen. Lijkt me niet fijn, als ik mijn mobiel vernaggel.

Edit .. lees net hierboven .. ga eens op Modaco rondkijken.

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 274599 op 01-02-2010 23:24]

• sanane
yep 6.5 op omnia is mogelijk. het is heel erg simpel als je het eenmaal hebt gedaan.

zoek maar is op modaco dan zul je het zien
BRUNO ADLER'S MULTI-LANG ROMS PROJECT

• mariconjo
UnitedJunk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:40:
[...]

Echt balen dat het mis is gegaan. Ik wens je veel succes morgen. Laat je het weten hoe het verder is afgelopen?
Zojuist de Omnia afgeleverd bij een reperatiecentrum. Ze verwachten dat het 8 werkdagen gaat duren maar dat lijkt me wel heel snel. To be continued...

• Omnia love
merhaba sanane,

abi ik wil ook wm 6.5 installeren ama hoe moet dat precies kan je me stap voor stap uitleggen. sen nasil yaptin enzo.
bide wat moet ik eerst doen falan filan.

m.v.g

Enes
sanane schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:56:
yep 6.5 op omnia is mogelijk. het is heel erg simpel als je het eenmaal hebt gedaan.

zoek maar is op modaco dan zul je het zien
BRUNO ADLER'S MULTI-LANG ROMS PROJECT

• sanane
Omnia love schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:31:
merhaba sanane,

abi ik wil ook wm 6.5 installeren ama hoe moet dat precies kan je me stap voor stap uitleggen. sen nasil yaptin enzo.
bide wat moet ik eerst doen falan filan.

m.v.g

Enes

[...]
Welke Windows gebruik je ? XP vista 7?

• Omnia love
ik gebruik xp

(kusura bakma dat ik laat antwoord)
sanane schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:45:
[...]

Welke Windows gebruik je ? XP vista 7?

Anoniem: 341975

hei sanane

ik wil die nederlandse 6.5 rom wel maar ik kan je geen pm sturen

genkie

• UnitedJunk
Voor alle members die WM 6.5 op hun telefoon willen. Verwijs ik jullie door naar Modaco.com
Daar staan zeer veel ROMS + duidelijke beschrijvingen, hoe je een ROM installeert op je Omnia.

Natuurlijk mag hier best besproken worden over verschillende roms. Kom je er toch niet uit? Kun je hier gerust je vraag stellen. Maar natuurlijk eerst zelf goed zoeken ;)

Geen LINKS naar ROMS

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een bluetooth carkit aangeschaft. Ik was van plan deze met spraakcommando's te besturen. Dit wil niet lukken. Klopt het dat de Omnia geen voice-calling ondersteunt?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• S1991L
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 21:07
Sanane, is die nl ROM wat? Ik wacht ook al een tijdje op een nederlandse ROM, heb er tot nu toe nog geen gevonden.

• UnitedJunk
@wcduck,

Volgens mij beschikt de Omnia niet over "voice-calling". (ik kan het verkeerd hebben, maar zo te lezen op Google niet.)

[Voor 42% gewijzigd door UnitedJunk op 02-02-2010 21:32]

Anoniem: 274599

UnitedJunk schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:58:

Volgens mij beschikt de Omnia niet over "voice-calling". (ik kan het verkeerd hebben, maar zo te lezen op Google niet.)
Standaard niet, maar als ik het goed begrijp zit het wel ingebakken in de ROM van P_Dhee?
- Bluetooth audio fix to enable voice dialing via BT headset
Iig staat het bij zijn LITE ROM. en er is ook een sticky op MoDaCo met Fixing bluetooth audio routing for i900

Dus het lijkt te kunnen. Maar goed, ben een newb op dit gebied. Zou graag hem willen flashen naar 6.5 (HTC style), maar ben zo bang, dat ik mn Omnia naar de Filistijnen help.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 274599 op 02-02-2010 20:08]

• DeOS
wcduck schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:49:
Ik heb een bluetooth carkit aangeschaft. Ik was van plan deze met spraakcommando's te besturen. Dit wil niet lukken. Klopt het dat de Omnia geen voice-calling ondersteunt?
Voice command is standaard niet aanwezig. Je kunt deze wel zelf nog installeren.
Google ff op "Original Samsung Applications Repository, Usefull apps for your Omnia".

[Voor 3% gewijzigd door DeOS op 02-02-2010 20:39]

• sanane
Modbreak:Communicatie gaat middels het forum. Mocht je dingen willen bespreken met iemand die niet op het forum zijn toegestaan, geen probleem. Maar, meldingen als "Check je mail", "Stuur me even een DM-etje" en "Wat is je e-mail adres?" staan wij niet toe.

En: de voertaal op dit forum is Nederlands.

[Voor 79% gewijzigd door Ginz op 05-02-2010 11:27]

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 11:00
mariconjo schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:45:
Whigga,
thanks! Ik ga hem bestellen en aan de slag. Zal laten weten of het bij mijn toestel daadwerkelijk verschil maakt...als het lukt.
is het nog gelukt en wat zijn de ervaringen? Heb net een nieuw scherm ontvangen en ga ook eens aan de slag :)

• mariconjo
@TheBoneCollector:

mijn ervaringen staan een pagina terug vermeld; Ik heb mijn Omnia geruineerd tijden het verwisselen van het scherm en ik heb er nog slechte zin van!!
Natuurlijk baal ik dat ik hem een tijdje kwijt ben maar het ergste vind ik dat het me niet gelukt is en ik nog steeds niet weet wat er nu precies fout ging. Zo moeilijk is het namelijk niet.
Het ging dus fout bij stap 10 (van de originele samsung handleiding) waar je de connector van de digitizer moet loskoppelen. Volgeng diverse instructies moet je ook deze omhoog wippen zodat de connector los komt. Dat heb ik gedaan maar ik had het hele blokje in mijn hand en dat moet niet. Kijk daar dus mee uit!!!
Maar hoe het nu wel moet weet ik nog niet.
Ik ga er van uit dat ik mijn Omnia met een nieuw scherm terug krijg dus mochten er nog mensen zijn die hun scherm willen vervangen: je mag de mijne (gratis) hebben.

• UnitedJunk
Mijn Omnia is altijd al simlock vrij geweest.
Maar ik zou graag de orginele NL 6.1 rom terug willen hebben. Iemand een idee?
Ik draai nu namelijk een willekeurig 6.5 rom

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Slowchat getrashed. Als je prive met elkaar wil communiceren, stuur elkaar dan een DM. Dit kun je aanzetten in je voorkeuren.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
UnitedJunk schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:44:
Mijn Omnia is altijd al simlock vrij geweest.
Maar ik zou graag de orginele NL 6.1 rom terug willen hebben. Iemand een idee?
Ik draai nu namelijk een willekeurig 6.5 rom
Wat heb je zelf al geprobeerd om het voor elkaar te krijgen?

• UnitedJunk
Nog niks, ik wil niks kapot maken xD!
Ik weet niet of ik hier wat meer kan:

http://www.samsungmobile....sion.jsp?country=nl&os=xp

EDIT:
Hij werkt verder wel, ik gebruik hem nu ook wel. Maar ik zou graag terug willen naar een NL 6.1 ROM.

[Voor 26% gewijzigd door UnitedJunk op 05-02-2010 19:01]

• sstfn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-01 13:28
UnitedJunk schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:58:
Nog niks, ik wil niks kapot maken xD!
Ik weet niet of ik hier wat meer kan:

http://www.samsungmobile....sion.jsp?country=nl&os=xp

EDIT:
Hij werkt verder wel, ik gebruik hem nu ook wel. Maar ik zou graag terug willen naar een NL 6.1 ROM.
Stuur me even een berichtje ik kan de originele wel even op mijn webhosting gooien. Dat is de standaard Windows Mobile 6.1 NL Rom met versienummer: XKHJ3

• mariconjo
mariconjo schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:47:
[...]

Zojuist de Omnia afgeleverd bij een reperatiecentrum. Ze verwachten dat het 8 werkdagen gaat duren maar dat lijkt me wel heel snel. To be continued...
Net het reparatiecentrum gebeld; toestel is klaar en wordt opgestuurd! Dat is wel heel snel! To be continued...

• mariconjo
Ik zie trouwens op het 'track&trace' formulier staan dat ze een 'boardswap' hebben gedaan. Weet iemand wat dat is? Ik vermoed een wisseling van 1 of ander bord, maar zou ik al mijn gegevens kwijt zijn net als bij een hard reset?
edit: nieuwe printplaat, en alle gegevens foetsie.

[Voor 13% gewijzigd door mariconjo op 08-02-2010 14:29]

• UnitedJunk
@Mariconjo
Nieuwe mobiel dus?! Helaas wel alle gegevens kwijt :(

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
Geen probleem toch voor de "tweaker" :Y) met onze back-up's enzo.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• UnitedJunk
Haha dat is waar.
--

Ik ben nog steeds opzoek, hoe ik mijn Omnia kan terug Flashen. Ik wil weer een orginele 6.1 NL ROM.
Draai nu een 6.5.

• mariconjo
UnitedJunk schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:40:
@Mariconjo
Nieuwe mobiel dus?! Helaas wel alle gegevens kwijt :(
Nou ja, nieuwe mobiel? Volgens mij alleen een nieuw binnenwerk dus ik zit waarschijnlijk weer met m'n stokoude touchscreen hahaha.
Maar goed, ik moet hem wel weer helemaal opbouwen (lees:37 apps+instellingen) maar dat is leuk werk. We beginnen met SPB Back Up voor de contacten en agendapunten, en ik was van plan om per geinstalleerde applicatie de geheugenconsumptie bij te houden. Gewoon voor de fun.

• hostje
  • Laatst online: 04-06 23:19
Tomtom werkend krijgen middels een aantal registry tweaks. Misschien iets voor de topic start (gevonden op Modaco):

"Change these settings in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\InputBufferSize: set from 4096 to 512

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\OutputBufferSize: set from 4096 to 512

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\SleepOnNoData: set from 100 to 0

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Multiplexer\MaxBufferSize: set from 16384 to 1024

The rest is the same as the usual GPS and TomTom settings. I used com port 4 (and 9 for hardware), but you can probably use any other port that hasn't been assigned yet."

Ik heb 'm op COM 2 en werkt ook. Je moet volgens mij wel de laatste versie van Tomtom hebben (7.917). Maar het werkt hier in ieder geval als een trein en snelle fix binnen paar seconden binnenshuis.

• chaoscontrol
Heb sinds gisteren nu deze rom draaien: PDhee_i900Omnia_25329_Lite_beta1

Moet zeggen dat hij lekker snel werkt en kom eigenlijk bijna geen problemen tegen. Ik wil alleen Titanium Weather plugin gebruiken en heb nu 4.2 maar weet onze (NL) locatie code niet! Kan mijn weer dus niet updaten.. heb nu NLXX0007 maar die pakt ie dus niet...

Iemand?

[Voor 0% gewijzigd door chaoscontrol op 09-02-2010 15:35. Reden: weer = weet]

• DeOS
chaoscontrol schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:29:
Heb sinds gisteren nu deze rom draaien: PDhee_i900Omnia_25329_Lite_beta1

Moet zeggen dat hij lekker snel werkt en kom eigenlijk bijna geen problemen tegen. Ik wil alleen Titanium Weather plugin gebruiken en heb nu 4.2 maar weet onze (NL) locatie code niet! Kan mijn weer dus niet updaten.. heb nu NLXX0007 maar die pakt ie dus niet...

Iemand?
http://mhike.cebuitsolutions.com/ .... rechts in de sidebar je plaats invullen en op enter drukken.

Voor eindhoven is dit dus: EUR|NL|NL007|EINDHOVEN

• chaoscontrol
DeOS schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:43:
[...]

http://mhike.cebuitsolutions.com/ .... rechts in de sidebar je plaats invullen en op enter drukken.

Voor eindhoven is dit dus: EUR|NL|NL007|EINDHOVEN
Dankje voor je hulp, Maar deze codes werken niet op e.o.a manier, had deze vorm van codes idd al gevonden :o

• DeOS
chaoscontrol schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:51:
[...]

Dankje voor je hulp, Maar deze codes werken niet op e.o.a manier, had deze vorm van codes idd al gevonden :o
Misschien handig om hier verder te vragen dan : http://forum.xda-develope...read.php?t=487090&page=57 .

• chaoscontrol
Ja zat daar ook al te kijken. De nieuwe codes werken alleen met de aangepaste mscr file van mnemonique maar die kan ik alleen krijgen als ik die cab file installeer. en dat wil ik niet hoeven doen. Ik wil alleen die mscr file!

• chaoscontrol
http://hadle.accu-weather...her-data.asp?location=EUR|UK|UK121|Peterborough&metric=metric

Wilde ik in die file ipv

http://wwwa.accuweather.c...ocation&"&metric="&metric

Alleen dit werkt nog niet blijkbaar.. Krijg nu error melding over line 193 (de regel waar die url staat)

• UnitedJunk
Ik wil zo graag terug naar de standaard NL ROM. Maar weet niet hoe. Ik heb nu een 6.1 engelse rom draaien van Modaco. Maar wil de orginele van samsung

• chaoscontrol
UnitedJunk schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:49:
Ik wil zo graag terug naar de standaard NL ROM. Maar weet niet hoe. Ik heb nu een 6.1 engelse rom draaien van Modaco. Maar wil de orginele van samsung
Uhm, kun je niet gewoon de originele downloaden van de samsung website? :o

• UnitedJunk
Ik heb die laatst gekregen van iemand. De standaard Windows Mobile 6.1 NL Rom met versienummer: XKHJ3.
Als ik dan die .exe opstart. Dan geeft die aan: "Onjuiste versie". Hoe kan ik dit veranderen?

• S1991L
Ik heb gisteren een custom NL ROM 6.5 geprobeerd, zonde dat ´t smsen niet werkte, zit nu weer terug op 6.1 versie XKHJ3. Ik wacht wel op een betere versie, of ik blijf gewoon bij de originele 6.1.

• UnitedJunk
S1991L schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:31:
Ik heb gisteren een custom NL ROM 6.5 geprobeerd, zonde dat ´t smsen niet werkte, zit nu weer terug op 6.1 versie XKHJ3. Ik wacht wel op een betere versie, of ik blijf gewoon bij de originele 6.1.
Je hebt de standaard XKHJ3 NL 6.1 Rom er weer op? Hoe heb je dit gedaan? Ik wil ook weer de gewone erop.

• S1991L
UnitedJunk schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:49:
[...]

Je hebt de standaard XKHJ3 NL 6.1 Rom er weer op? Hoe heb je dit gedaan? Ik wil ook weer de gewone erop.
Werkt het niet met http://www.samsungmobile.com/support/omnia/index.jsp ?

Ik heb de originele op mijn pc staan, voor het geval ik iets vreemds uitspook met m'n Omnia. Ik zal even kijken of ik 'm ergens online kan zetten.

• UnitedJunk
Op eens of andere manier, geeft hij aan dat ik een verkeerde versie nu draai.

• DeOS
Het vorige deel van dit fantastische topic wel eens gelezen?

DeOS in "Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 6"

offtopic:
Het kicken van je vraag binnen 24-uur is een grote no-no.

• UnitedJunk
Is al gelukt. Ik draai nu XKHJ3

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 16:44
Sindskort ben ik overgestapt naar Windows 7 met Office 2007. Nou dacht ik, laat ik mijn contacten eens syncen met Outlook, zodat ik iig een back-up heb. Hier gaat het dus flink mis!!!

Ipv de contacten van mijn Omnia naar Outlook te syncen heeft ie blijkbaar het tegenovergestelde gedaan.
Aangezien het een nieuwe Outlook installatie is ben ik dus alle contacten op mijn Omnia kwijt.

Met heel veel geduld het ik het voor elkaar gekregen om de meeste contacten van mijn oude telefoon weer in Outlook te krijgen. Dan zou je denken syncen die handel, maar helaas.

Heb in WMDC aangegeven dat alleen de contacten gesynced moeten worden als ik mijn telefoon aansluit.
Verbinding wordt tot stand gebracht. WMDC geeft aan dat ie begint met syncen en na een tijdje dat het syncen geslaagd is, maar als ik in mijn telefoon kijk......geen contacten.

Heb al geprobeerd om een nieuwe WMDC te installeren na het verwijderen van de oude, geen verschil.
Ook het uit/in-schakelen van de Windows firewall bied geen uitkomst.

Ik dacht zelfs nog slim te zijn door in de XP virtualisatie ActiveSync te installeren, maar ook dit werkt niet omdat de software niet geinstalleerd wil worden in een virtuele omgeving.

Ik ben zo'n beetje door mijn opties heen, dus ik hoop dat een van jullie mij kan helpen en een oplossing voor dit probleem heeft.

Good goan

• DeOS
Verwijderen eens alle partner verbanden. Zowel binnen activesync op je telefoon als op je computer.

Daarnaast hoort activesync prima te werken in XP mode binnen Virtual PC. Google hier maar eens op. Je moet alleen USB handmatig activeren binnen Virtual PC.

[Voor 12% gewijzigd door DeOS op 10-02-2010 11:15]

• jle
Hoe ik een partnerverband op mijn computer verwijder weet wel(had ik nl ook al geprobeerd met het nieuw installeren van WMDC), maar waar vind ik die in windows mobile?

Good goan

• DeOS
Onder "Menu" --> "Options".

• chaoscontrol
9000 smsjes restoren met pimbackup duurt even zeg :o !

Kent iemand naast titanium weather, nog andere plugins voor 6.5 voor weer?

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 10:17

Arethusa

Niet die server

chaoscontrol schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:40:
9000 smsjes restoren met pimbackup duurt even zeg :o !

Kent iemand naast titanium weather, nog andere plugins voor 6.5 voor weer?
SPB Weather http://spb.com/pocketpc-software/weather/ (niet gratis overigens)

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• mariconjo
mariconjo schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:50:
[...]

Nou ja, nieuwe mobiel? Volgens mij alleen een nieuw binnenwerk dus ik zit waarschijnlijk weer met m'n stokoude touchscreen hahaha.
Maar goed, ik moet hem wel weer helemaal opbouwen (lees:37 apps+instellingen) maar dat is leuk werk. We beginnen met SPB Back Up voor de contacten en agendapunten, en ik was van plan om per geinstalleerde applicatie de geheugenconsumptie bij te houden. Gewoon voor de fun.
Tot mijn verbazing heb ik mijn omnia inderdaad weer terug binnen 8 dagen (lees 5 werkdagen) en met een nieuw scherm! Wat een verschil! Alles kan nu met de vingertoppen bediend worden hetgeen voor mij een totaal nieuwe ervaring is. Ik kan dus iedereen met een 'oud' scherm aanraden om er een nieuwe op te zetten.

• chaoscontrol
mariconjo schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:56:
[...]

Tot mijn verbazing heb ik mijn omnia inderdaad weer terug binnen 8 dagen (lees 5 werkdagen) en met een nieuw scherm! Wat een verschil! Alles kan nu met de vingertoppen bediend worden hetgeen voor mij een totaal nieuwe ervaring is. Ik kan dus iedereen met een 'oud' scherm aanraden om er een nieuwe op te zetten.
Ligt dit aan het scherm? Ik en een vriend hebben beide de omnia nu een jaar. Mijn scherm is vele malen gevoeliger. Ik gebruik ook nooit een stylus (lelijk aanhangsel).

• jle
DeOS, bedankt. That did the trick ;-)

Good goan

• mariconjo
chaoscontrol schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:49:
[...]

Ligt dit aan het scherm? Ik en een vriend hebben beide de omnia nu een jaar. Mijn scherm is vele malen gevoeliger. Ik gebruik ook nooit een stylus (lelijk aanhangsel).
Nou, op diverse fora (xda, modaco, mobinauts en omnia.org) zijn honderden reacties van mensen die hun scherm vervangen hebben en spreken van een enorme verbetering. Dus ik denk dat het zeker aan het scherm ligt. Ik zelf heb ook nooit een stylus gebruikt maar deed alles met de nagels. Ik moet nu vreselijk wennen want het lijkt wel of het scherm 10 keer gevoeliger is, dus het eerste sms-je was een drama. Maar het went snel.

Anoniem: 273764

Ik wil die spb skins ofzo uit de startpost installeren.. maar als ik dan op mortscript dat wil laten runnen zeg maar, dan zegt die:

.mscr and .mortrun extensions registered. Please run any .mscr/ . mortun file or read the manual. (c) mirko schenk 2005 - 2007.. wat moet ik doen?

• mariconjo
Anoniem: 273764 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:16:
Ik wil die spb skins ofzo uit de startpost installeren.. maar als ik dan op mortscript dat wil laten runnen zeg maar, dan zegt die:

.mscr and .mortrun extensions registered. Please run any .mscr/ . mortun file or read the manual. (c) mirko schenk 2005 - 2007.. wat moet ik doen?
In diezelfde folder(scripts) het bestand 'install QVGA' aanklikken en de instructies volgen.

Anoniem: 345163

Hallo!

Ik heb vandaag een software-update laten uitvoeren bij een Phonehouse.
Ik heb nu versie: i900XKHJ3/XKHJ3 - i900XXHI4

Maar als ik die google krijg ik een post van hier uit 2008.
Heb ik dan een oude versie, of?

• mariconjo
Anoniem: 345163 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:15:
Hallo!

Ik heb vandaag een software-update laten uitvoeren bij een Phonehouse.
Ik heb nu versie: i900XKHJ3/XKHJ3 - i900XXHI4

Maar als ik die google krijg ik een post van hier uit 2008.
Heb ik dan een oude versie, of?
Ik heb sinds een paar dagen mijn Omnia weer terug met een nieuw binnenwerk en scherm en ga er van uit dat er de laatste versie op zit, en die is exact dezelfde als die jij noemt.

Anoniem: 345163

mariconjo schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:23:
[...]

Ik heb sinds een paar dagen mijn Omnia weer terug met een nieuw binnenwerk en scherm en ga er van uit dat er de laatste versie op zit, en die is exact dezelfde als die jij noemt.
Oké, dan is dat wel goed dus.
Ik ga hem morgen weer naar Hi brengen, het scherm is nog slechter dan het al was.. Ik las hier ook over iemand met die problemen (jij geloof ik?), dus ik ga ook kijken of ze dat kunnen/willen repareren..
Ik moet nu een halve centimeter onder hetgeen ik wil selecteren drukken.. en uitlijnen doet ie ook niet.. alleen als ik ook daar een halve centimeter onder het kruisje tik..
Achteraf reageerde hij altijd al moeilijk, maar ik dacht dat dat erbij hoorde.. nu lees ik van niet ;)

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Volgens mij heeft niemand dit nog opgemerkt maar ik maak er al een paar maanden erg blij gebruik van:
http://myphone.microsoft.com
Om microsoft te quoten:
Met My Phone kun je:

* Automatisch back-ups maken van je telefoon
* Foto's delen op je favoriete sociale netwerksites
* Gratis online toegang tot contactpersonen, sms'jes en meer
* De locatie van een zoekgeraakte telefoon bepalen
Ik laat hem elke nacht al mijn smsjes/agenda/notities/telefoonboek uploaden naar de server. Als ik een harde reset moet doen of ik ga een nieuwe mobiel nemen kan ik al die info er zo weer terug op zetten (moet natuurlijk dan wel een WM-telefoon zijn).
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee