• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 11:58
Mede-auteur:
  • UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:00

UnitedJunk

Vorige delen:

Deze Samsung i900 Omnia is een zeer veelzijdige smartphone. Samsung heeft deze i900 voorzien van enkele zeer hoogwaardige features als een 5 megapixel camera en het razendsnelle HSDPA mobiel internet. De eigenschappen van de Samsung i900 Omnia weerspiegelen het multimediale karakter van deze smartphone.

De specs in het kort:
  • Quad Band Edge en HSDPA
  • 5 Megapixel camera met LED-flits
  • FM Radio, Bluetooth, Wifi
  • 400 x 240 scherm
  • TouchWiz interface bovenop Windows Mobile 6.1 pro
  • Ingebouwde GPS ontvanger met A-gps ondersteuning
  • 624 MHz Processer
  • Touchscreen met haptic feedback.
  • 8/16 GB opslag en een microSD slot

Algemene Info:
Fabrikant    Samsung
Model    i900
Gewicht 127 g.
Afmetingen 112x56.9x12.5 mm.
Vorm Candy
Batterij Lithium Ion 1440 mAh
Standbytijd tot max.500 uur
Beltijd 5 uur en 50 minuten
OS Microsoft Windows Mobile 6.1 Professional
Overige Bewegingsherkenning

Beelscherm:
Scherm 3.5 Inch WQVGA Touchscreen
Resolutie 240×400 resolutie
Kleuren 256K colors (65K effective)
Overige Landscape modus, Accelerometer sensor voor auto-rotate,
Handschrift herkenning

Netwerkondersteuning:
Netwerken Quad band, 850, 900, 1800 en 1900 MHz
GPRS Class 12 (4+1/3+2/2+3/1+4 slots), 32 - 48 kbps
HSCSD No
EDGE Class 12
3G HSDPA 7.2 Mbps
Flightmode Ja

Camera achter:
Pixels 5 Megapixel camera
Max. resolutie (camera) 2592 x 1944 pixels
Max. resolutie (video) VGA video (640 x 480 pixels)@15fps of QVGA video (320 x 240 pixel)@30fps
Overige Optische zoom, Autofocus, Beeldstabilisator, Digitale zoom, Effecten/instelmogelijkheden,Flitser, Geotagging, Gezichtsherkenning, Kwaliteitsopties, Macro modus, Nachtmodus, Panoramische foto, Smile Shot, Telefoondisplay is zoeker van de camera, Video opneemfunctie, Zelfontspanner

Camera voor:
Type camera VGA (0.3 megapixel)
Max. res. 640 x 480 pixels
Overige Nachtmodus, videomodus, zelfontspanner

Connectivity:
Bluetooth Ja
WiFi 802.11 b/g
USB Ja, v2.0
Gps Ingebouwde GPS ontvanger met A-gps ondersteuning
Modem Ja
Synchronisatie PC-Modem connectie, Synchronisatie via USB op PC, Synchronisatie via RS232 op PC, Synchronisatie via Bluetooth

Geheugen:
Processor 624MHz Marvell PXA312 processor
Intern geh. 128MB Ram
256MB Rom
Intern: 8/16 GB
Extern: 1 slot MicroSDHC geheugenkaart

Multimedia:
Navigatie Ja
Audio FM radio + Mediaplayer
ondersteund: MP3/AAC/AAC+/WMA/OGG/AMR
Video Video speler + recorder
Ondersteund: DivX/XviD???(weet ik niet zeker)/WMV/MP4 player
TV-Out Ja
Overige Divx ondersteuning, Radio met Rds, Pocket Office (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, PDF viewer)

Internet:
E-mail onderst. POP3, SMTP, IMAP4, Exchange
Chat/Messaging MSN Messenger
Browser WAP 2.0/xHTML, HTML, RSS feeds Internet browser HTML

Inhoud van het pakket:
  • Toestel
  • Accu
  • 220 volt lader
  • Stereo headset
  • Stylus met hanger
  • USB datakabel
  • Samsung WEP-350 bluetooth headset (Millionaire pack)
  • Voucher voor sjiek avondtasje (Millionaire pack)
  • Software
  • Handleiding
Prijzen:
Pricewatch van de Witte Omnia
Pricewatch van de Zwarte Omnia

Grappig filmpje over het uitpakken van een Omnia

Filmpje over de buitenkant van de Omnia

Omnia en DIVX player

Face and Smile detect
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CgAn5W_1NiU]

• Digitale fotolijst

Er is een digitale fotolijst aanwezig voor het bekijken van je foto's. Jammer is dat de digitale instelling alleen Amerikaans is en dat het verder weinig toegevoegde waarde heeft.
  • Alarmklok

De alarmklok en omrekenfunctie zijn nieuw. Samsung heeft ze toegevoegd aan het mobieltje. Ze werken beter dan de standaard functionaliteit. Zo is er een stopwatch en een wereldklok.
  • Touch Player

Voor het afluisteren van muziek en het bekijken van video heb je de Touch Player tot je beschikking. Een eenvoudig te bedienen mediaspeler die veel soorten bestanden slikt. In de videospeler speel je namelijk DivX of Xvid af.
    De kwaliteit is niet slecht en mag er best zijn. Zeer zeker als je kijkt naar andere modellen op het WM platform. De Omnia heeft de beste muziekspeler van al die modellen. Het is allemaal niet zo goed als een Sony Ericsson Walkman model of de iPhone 3G. Zijn broertje de U900 Soul klinkt in onze ogen ook beter. Dat komt vooral door zijn ICEpower systeem. De i900 overklast de HTC Touch Diamond.
    Gelukkig heb je een equalizer aanboord. Alleen is deze niet instelbaar. Tien standaard keuzes, daaruit kan je hooguit kiezen. De speaker klinkt aardig en kan vooral enorm hard. Iets dat ten koste gaat van de zuiverheid. Mocht je toch naar de Windows Media speler willen overschakelen dan is deze gewoon te gebruiken.
  • FM-radio

De FM-radio is meer dan voldoende voor het luisteren van je favoriete radiozender. Hij werkt naar behoren en doet zijn werk goed. Ook is er RDS aanwezig waardoor je altijd de juiste zenderinformatie getoond krijgt. Radio luisteren via de speaker of het opnemen van een radioprogramma is ook mogelijk.
  • Windows Live Messenger

Wie bekent is met MSN en de messenger op zijn pc, vind niet nieuws in de Windows Live applicatie. Je kunt je hotmail-account beheren en met mensen chatten via de MSN Messenger.
  • Video bewerken

Video's bewerken zegt eigenlijk voldoende. Het vreemde was alleen dat wij het niet voor elkaar kregen om video's te bewerken die we zelf hadden gemaakt met de videocamera. Ze werden simpelweg niet ondersteunt door het programma. De maximale bewerkresolutie is ook maar 240 x 320 pixels.
  • Opera Browser

De standaard browser - Internet Explorer - is net zoals in de HTC Touch Diamond vervangen door de Opera browser. Ondanks dat je de IE browser nog steeds kunt gebruiken, gaat de voorkeur toch echt uit naar de Opera browser. Jammer is de afwezigheid van volledige flash-ondersteuning. Pagina's met flash worden soms maar half weergegeven. De oplossing is Flash lite 3.0 ondersteunen en het probleem is voorbij!
    De browser heeft de optie om pagina's zo weer te geven dat je altijd de juiste informatie ziet. Als tekst niet op de pagina past, dan maakt de browser het passend. Hetzelfde geldt voor afbeeldingen. Websites die je beter op een groter scherm kunt bekijken, worden hierdoor zeer eenvoudig aangepast.
    Over de breedte van het scherm komt het mobieltje pas echt goed tot zijn recht. Dan is browsen een genot. Scrollen over de pagina gaat eenvoudig en inzoomen doe je door heel snel twee keer op het scherm te tikken. Absoluut een pluspunt ten opzichte van de Touch Diamond.
  • Google Maps

Vind jouw positie met Google Maps. Schakel de satellietkaartweergave in en bekijk je eigen buurt vanuit een hele andere invalshoek. De ingebouwde GPS ontvanger kan gebruikt worden voor het bepalen van je positie. De batterij heeft het tijdens navigeren zwaar. Een autolader valt dus aan te bevelen.
  • Office applicaties

Geen nieuws onder de zon. Gewoon de standaard Office applicaties zoals deze op iedere Windows Mobile smartphone terug te vinden zijn. De beste oplossing voor het bekijken van al je bestanden. Jammer is wel dat je geen Powerpoint bestanden kunt bewerken, maar alleen bekijken. Dat heeft Nokia met Quickoffice beter voor elkaar.
  • Spelletjes

De bekende spelletjes zijn Bubble Breaker en Patience. Samsung heeft daar geen nieuwe games aan toegevoegd.

Kijk voor de laatste NL firmware op www.samsung.nl of www.samsungmobile.nl.

De laatste NL firmware is:
PDA: i900XKHJ3/XKHJ3
TELEFOON: I900XXHH1

De updates van de samsung site zijn (officieel) niet geschikt voor toestellen met een T-Mobile of Vodafone logo.

Wil je toch eerder een andere ROM installen bedenk dan wel dat dit op eigen risico is en dat je er dan geen garantie op hebt

De firmware code is onderverdeeld in verschillende stukken:

i900 - > model (SGH-i900).
XX - > regio / netwerk provider bestemming (XX = Spanje - open Markt).
G - > jaar van uitgifte (E = 2007).
K - > maand van uitgifte (K = November).
1 - > versie nummer
.
Meer uitleg van Us1111

Tips:
  • volumeknop (+) langer vasthouden. Krijg je zoom functie. (scherm wordt groter)
  • volumeknop (-) langer vasthouden. flitser aan. (wel eerst mogelijkheid aanzetten via >instellingen>knoppen en naar rechts bladeren tabje Flitslicht)
  • menuknop (rechterkant boven) langer vasthouden krijg je alt+tab effect. Dus door programma's die openstaan bladeren.
  • Hoorn neerleg knop lang vasthouden kun je je omnia vergrendelen en weer ontgrendelen.
  • camera knop lang vasthouden. Kom je bij je foto's
  • Het alt-tab menu kun je ook oproepen door met je vinger van onder tot ongeveer halverwege (of verder) het scherm te bewegen.
Downloads:
  • OmniaTHREAD -
    Tool om te switchen tussen de threaded (chat stijl) en "normale" SMS structuur.
  • OmniaSIP - Tool om de standaard invoermethode te veranderen.
  • RotationService - Tool om o.a. instellingen, het starten/afsluiten van programma's en je today plugins te koppelen aan schermrotatie.
  • SPB Mobile Shell
    Deze skin kun je hier downloaden
    Shred heeft hier een pakketje skins (oa iPhone en HTC Touch Diamond) met uitleg gezet.
  • SPBclub - Leuke skins en achtergronden
  • S2U - slide 2 Unlock
  • dobbelstenen - leuk voor als je geen dobbelstenen bij de hand hebt. filmpje klik!
  • AppToDate - install your app updates in one place!
  • Batti - great 'top of screen' battery indicator
  • CamerAware - i900 skin coming shortly
  • Evernote - nifty note taker with online sync and desktop clients
  • vTap - great for mobile wikipedia and mobile youtube !
  • Newsgator Go! - excellent RSS reader (install the desktop client too for the ultimate sync experience)
  • vxUtil - a great collection of utils for internet geeks (DNS, PING, WHOIS etc)
  • NoData - disable your GPRS connection while you are on holiday, and save those bills!
  • FDCSoft Task Manager - Very fully functioned task manager, service explorer
  • Pocket SharpMT - Do you blog? This is the best (of a bad lot) for blogging mobile I think
  • Palringo - chat to use in the group 'MoDaCo', PushToTalk, picture sending an IM bridging
  • SKTSync - Sync your time to online time servers
Service manual

Het was natuurlijk een kwestie van tijd, maar nu is er ook eindelijk een service manual voor de omnia uitgelekt ( via Samsung Omnia service manual leaked ).

Inhoud:
1. Safety Precautions
2. Specification
3. Product Function
4. Array course control
5. Exploded View and Parts list
6. MAIN Electrical Parts List
7. Disassembly and Assembly Instructions
8. Block Diagrams
9. PCB Diagrams
10. Chart of Troubleshooting
11. Reference data

Download via:
Rapidshare
Mediafire
Megaupload

Let op !!Links naar custom ROMs/Warez zijn niet toegestaan. (zie DeOS in "Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic", en DaannO in "Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic").

Video review deel 1 (engels)

Video review deel 2 (engels)

Uitpakken van een Omnia

Poll: Welke kleur omnia heb/wil je? Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[Voor 107% gewijzigd door DeOS op 15-06-2009 13:00]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• DeOS

Wat is AGPS eigenlijk en wat is het verschil tussen GPS en AGPS?

Assisted GPS uses cellular tower triangulation in conjunction with GPS satellite location to provide position location capabilities in impaired RF environments. Oftewel, AGPS zorgt ervoor dat je ook een locatie kan vinden waar GPS niet (zo goed) werkt. Wikipedia link

Hoe installeer je software op de omnia?

Zorg ervoor dat je met activesync of windows mobilecentrum een connectie maakt met je telefoon terwijl de telefoon aangesloten is op de usb poort op je pc. Als je eenmaal een verbinding hebt kan je programma''s installeren (het kan voorkomen dat dit doormiddel van het .cab bestand te kopieren naar je telefoon, en het dan vandaaruit te moeten installeren) , je telefoongeheugen verkennen en handmatig bestanden, zoals mp3 of filmpjes naar de telefoon kopieren.

Kun je eigenlijk continu blijven wisselen in de functie voor activesync en massaopslag?

Ja, kwestie van een instelling aanpasen.

Welke navigatieprogramma's werken op de omnia?

ProgrammaVersieLandscapePortraitInterne GPS
TomTom7JaJaMet hulp prog.
IGO88.0.49545JaJaJa
Sygic/Mcguider7.60717JaJaJa
Route 668wmJaJaJa
GarminMobile XT 5.0JaJaJa

Wat is GPSGate, GPSProxy of Portsplitter?

GPSGate en anderen zijn met name bedoeld voor applicaties die niet met de interen GPS overweg kunnen

Ik heb TomTom en GPSGate, alleen wat zijn de instellingen om het werkend te krijgen?

Enhanced GPS
XTRA ingeschakeld
GPS instellingen
Programma's - COM2
Hardware - COM9 - Baudrate 9600
Toegang - GPS automatisch beheren aangevinkt
GPSGate 2.6.0
Input - COM2
Output - Active output - Virtual COM1
TomTom NAV7
GPS status
Andere NMEA GPS-ontvanger
GPS-baudsnelheid 9600
Franson COM1

Kan je de data kabel ook gebruiken in de auto (via usb op de aansteker)?

Nee dat is helaas niet mogelijk.

Hoe/waar kan ik registerkeys aanmaken/veranderen ?

Hier heb je een tooltje voor nodig, bv. total commander (ook handigere verkenner) of PHM Regedit.

Ben aan het proberen tomtom7 aan de gang te krijgen, kan ik ergens configureren dat mijn kaarten in "mijn opslag/tomtom" staan?

Dit hoef je niet te configureren dat ontdekt hij automatisch als het in de root van een van je geheugen kaarten staat.

Met welk programma spelen jullie divx af? En heb je daar nog ergens een codec voor nodig?

De ingebouwde touch player heeft DivX ondersteuning en heeft daardoor geen aparte codecs meer nodig.

Is het mogelijk om geluid af te spelen met de bijgeleverde bluetooth oordopje? of is dat alleen om te bellen??

Dit kan met BTAudio Toggle via hier.

- To redirect all sound to your BT headset, run BTAudioOn.exe
- To stop redirecting sound, run BTAudioOff.exe.
- To toggle the redirection on and off, run BTAudioToggle.exe.
- The effects are immediate and the program will not display anything unless there is an error.

Mijn toestel locked niet automatisch wanneer ik het niet gebruik, zoek me een ongeluk maar kan niet vinden waar ik dat kan instellen.

Hoofdmenu -> instellingen -> persoonlijk -> vergrendeling kan je deze instellingen aanpassen

Is het mogelijk om je Omnia te connecten met een nokia carkit?

Het knopje van de CK indrukken tot het knippert (zoek/pair functie). Dan je Omia laten zoeken naar BT aparaten. Voordat hij gevonden is, was ik in ieder geval ettelijke malen bezig, dat duurde echt wel even.., laat je niet uit het veld slaan.
Volledigheidshalve is de BT code '0000'.

Mijn toestel wil niet meer draaien, dus van verticaal naar horizontaal draait die niet meer mee?

Hoofdmenu --> Instelling --> Systeem --> Bewegingssensor en dan even op automatisch zetten, en kijk ook even bij "--> Instellingen --> Battery --> Batteryvoeding --> Achtergrond verlichting inschakelen" deze moet ook aan staan anders draait die niet.

Is het mogelijk om subs onder een divx te krijgen?

TCPMP .72 RC1 recompile 3 met een TCPMP plugin voor subtitles, beetje kloten met overlay en video renderer en works like a charm gewoon volledige divx films op mn telefoon zonder recode etc.
subtitles moeten wel even omgezet worden van .srt naar .smi en thats it

Ik vind het geluid via de headset te zacht, kan ik hier iets tegen doen?

Ja, Dit kun je wijzigen door in de phonepad *#0002*28346# in te toetsen .. je kan dan het geluid van je headset regelen door naar het menu NORMAL te gaan en dan HEADSET bij DAC(0C) kan je de db versterking regelen.

Wat zijn de instellingen voor googlemaps?

Externe GPS:
-Programma: com 7
-Hardware: com 9
-Baudrate: 4800
-Gps automatisch beheren

Enchanced GPS:
- Xtra inschakelen
- Automatische download uitschakelen

Kan ik mijn geluid voor inkomende telefoontjes/sms etc. zachter/uitzetten maar toch naar het geluid van films/muziek luisteren?

Ja, als je op het luidsprekertje klikt, rechts boven.. zie je een geluids bar voor je telefoon en voor het bellen. Die van het bellen kan je gewoon naar beneden slepen en dan kan je gewoon je film kijken, en of muziek luisteren.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn GPRS verbinding niet 'spontaan' aan gaat of aan blijft? Ik heb nog geen Internet Abbonement en wil geen hoge kosten door GPRS / UMTS / HDSPA.

Optie 1: GPRS Instellingen verwijderen

Menu - Instellingen - Verbindingen - Verbindingen - Bestaande verbindingen beheren - verwijder de Internet verbinding!
(Instellingen komen wel terug zodra je van netwerk veranderd en terug gaat naar huidige netwerkprovider)

Optie 2: Programma NoData gebruiken

Met dit programma kun je je GPRS verbindingen Enable / Disable
Link: NoData

Optie 3: Automatisch verbinding vebreken CAB-bestand

Installeer een van de volgende Cab-bestanden en je GPRS verbinding verbreekt automatisch de verbinding na X minuten.
Cab files: verbinding na 1minuut verbreken - verbinding na 5 minuten verbreken
code:
1
2
3
HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\
SuspendResume = GPRS_bye_if_device_off
CacheTime = xxx (where xxx are seconds before auto disconnect, for me the best value is 60)

Hoe kan ik tijdens het bellen een keuzemenu doorlopen? (Toets 1 voor Helpdesk, Toets 2 voor Afspraak, etc)

Tijdens het gesprek zal de Omnia zichzelf vergrendelen. Om door een keuzemenu heen te lopen moet je toetsen gaan gebruiken:
Tijdens het gesprek - Actieknop (middelste knop onder het scherm) - Linker Softknop (Toetsblok)
vervolgens verschijnt je Toetsenblok, waar je je cijfers in kunt geven.

Hoe kan ik programma's op de Omnia verwijderen?

Om programma's te verwijderen doe je het volgende:
Instellingen - Systeem - Programma's verwijderen
De geinstalleerde bestanden in bijvoorbeeld de verkenner zullen dan verdwijnen, het enige bestand dat nog op je Omnia zou kunnen staan is het installatie bestand (Cab). Deze kun je handmatig in de verkenner verwijderen door deze lang ingedrukt te houden en te verwijderen.

Hoe voer ik een Harde Reset uit?

Optie 1:
Call en Call End knoppen tegelijk ingedrukt houden en dan met je stylus in het gaatje bovenin prikken. Na een seconde of 3 kun je de stylus loslaten maar de beide knoppen ingedrukt houden. Je komt dan in een scherm waarin gevraagd wordt of je een harde reset wilt doen.

Optie 2:
Zet het toestel uit. Druk nu de Call en Call End knop tegelijk in en zet het toestel weer aan. Na een seconde of 3 kun je de stylus loslaten maar de beide knoppen ingedrukt houden. Je komt dan in een scherm waarin gevraagd wordt of je een harde reset wilt doen.

Optie 3:
Instellingen - Systeem - Hard reset

Van welke Internet verbindingen kan ik gebruik maken?

De verbinding die je het meeste zal zien is G = GPRS
Zodra je van UMTS gebruik kan maken zie je 3G (Deze verbinding is sneller dan G)
Als je supersnel wil internetten doe het volgende:
Instellingen - Verbindingen - HDSPA - Inschakelen
Deze verbinding zal aangegeven worden als 3G+ of H en is sneller dan 3G.

Kan ik het opstartgeluid van de Omnia wijzigen?

Ja dit kan!
Start - Programma's - Verkenner
Ga hier naar de Windows map en je ziet hier twee bestanden staan: PowerOn.wav en de PowerOff.wav.
Deze zou je kunnen vervangen door een geluidloos bestand met dezelfde naam of je kunt een eigen bestand hier neer zetten. (Tip: Backup de originele bestanden)

Kan ik mijn eigen wallpaper maken die ook meedraait met de Omnia?

Maak een BMP bestand aan met de volgende afmetingen: 400 * 374 px op 72dpi.
Dit bestand is nu te gebruiken als wallpaper en zal goed meedraaien.

De Recognizer (input) functie is niet aanwezig op mijn toestel, hoe kan ik deze activeren?

Bij de Nederlandstalige toestellen is deze functie uitgeschakeld.
Met het volgende CAB bestand zijn deze input functies weer te activeren: enableRecognizersNL.CAB

Met dank aan HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 15 .

Hoe kan ik gebruik maken van eigen MP3 bestanden als beltoon, zonder dat er een aantal MBs van het Geheugen af gaat?

Dit kan door een map 'My Documents' aan te maken op je Opslagkaart en vervolgens je MP3s hierin te plaatsen. De MP3 bestanden zullen nu geen invloed hebben op het Opslaggeheugen.

Mijn Opslaggeheugen is helemaal of bijna vol, wat moet ik doen?

Ga naar: Hoofdmenu - Programma's - Verkenner - Root - My Documents
De gegevens in deze map zullen invloed hebben op het opslaggeheugen. Kijk eens rond of er grote of overbodige bestanden staan. Als dit zo is, kun je deze verwijderen, om ruimte te maken.

Staan er in My Documents rare mappen of bestanden die niet verwijderd kunnen worden?
Probeer deze dan met behulp van een USB connectie via je PC te verwijderen.

Als bovenstaande methodes niet werken, zul je een Harde reset uit moeten voeren:
Instelling - Systeem - Harde Reset

Ik wil graag mijn PINcode uitschakelen. Hoe doe ik dit?

Ga naar: Instelling - Persoonlijk - Telefoon - Tabblad Beveiliging
Hier kun je je PINcode wijzigen en/of uitschakelen.

Haal deze functie niet door de war met Vergrendelen. Bij vergrendelen wordt er een code gevraagd na het niet gebruiken van je toestel na een aantal minuten. Het aantal minuten is zelf in te stellen.

Let op !!Links naar custom ROMs zijn niet toegestaan. (zie DeOS in "Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic", en DaannO in "Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic").

Het is hier NIET toegestaan om hier abonnementen te gaan bespreken. Dit mag je hier doen: [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic :)

Mocht je nog ideeën, op- of aanmerkingen hebben kun je altijd mij een bericht sturen.

Gerelateerde topics:

Bespreken Abonnementen & Levertijden :
[ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic

ROM topic:
Het ROM update topic voor de Samsung SGH-i900

McGuider:
Het Sygic McGuider Topic

IGO:
Nav N Go iGO 8

TomTom:
Het TomTom Navigator 6 & 7 Topic | Deel 2

Feedback op mod-breaks of beleid:
Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic

[Voor 106% gewijzigd door DeOS op 19-01-2009 18:56]

• DeOS
Graag hoor ik van jullie welke software je echt niet meer kan missen op je omnia en welke games goed werken met de resolutie van de omnia. Deze zal ik dan in de TS verwerken zodat de software lijst weer een beetje up-to-date wordt.

Ander aanvullingen/opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom.

Graag via DM en niet in het topic!

Ik zal de FAQ deze week voorzien van een inhoudsopgave en de titel banners updaten (er beginnen een aantal uit te vallen).

Kijk voor het stellen van een vraag eerst even of hij voorkomt in de TS of hier: Samsung Omnia - How, What & Where .

Username 12345
Password 54321

[Voor 115% gewijzigd door DeOS op 10-06-2009 14:05]

Anoniem: 201908

*weg*

TVP-tjes stellen we niet op prijs, daarbij past je bericht beter in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic :)

[Voor 93% gewijzigd door pven op 01-12-2008 19:08]

• Viperation
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-12-2020
Keurig!

Ik stel mijn vraag hier nog een keer, ik was net de laatste in het vorige deel...

Beste mensen,

ik zit met een probleem. Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Omnia zo in te stellen dat de foto's opgeslagen worden op het grote geheugen.

Bij de instellingen van de Camera kan je idd kiezen voor mijn apparaat/opslag/geheugenkaart. Ik kan ze alleen niet selecteren. Ze staan er wel, maar niet in het zwart. De letters zijn lichtgrijs, dus ze zijn niet te selecteren. Is er een andere instelling die ik eerst moet wijzigen?

Groeten Jos

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:33
Ik heb in vele posts gelezen dat het aangeraden is om je batterij te 'trainen'. Kan iemand mij uitleggen hoe dit in z'n werk gaat?

eventjes de search gebruiken.. of even in de andere topics kijken.. dit word best wel verwacht van je.. en dit is al heel wat keren vermeld..

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
VP. schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:06:
Ik heb in vele posts gelezen dat het aangeraden is om je batterij te 'trainen'. Kan iemand mij uitleggen hoe dit in z'n werk gaat?
Daar is in deel 4 en/of deel 5 heel veel over geschreven (met name door splendes). Even zoeken en je hebt het zo gevonden. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• VP.
Ok, bedankt voor de tip!

[Voor 45% gewijzigd door VP. op 01-12-2008 19:14]

Anoniem: 19503

*offtopic* verwijderd

Kan alleen die instelling in active synch niet vinden dat contacten van de pc naar me omnia moeten :X en niet andersom |:(

[Voor 34% gewijzigd door pven op 01-12-2008 19:20]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Het is NIET de bedoeling om hier nutteloze berichten te plaatsen, zoals 'ik ga deze zo halen' of 'ze zouden hem dinsdag verzenden' om zodoende dit topic weer in je posthistorie te krijgen.

Ook hier gelden de normale regels van het forum!

[Voor 15% gewijzigd door pven op 01-12-2008 19:22]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Anoniem: 127429

Verkeerde quote eind vorige thread :

Om SPB achtergrond te wijzigen op Omnia :

1) Kopieer 'vp_bkg_now en vl_bkg_now (portrait en landscape) uit de spb-mobile-shell dir naar je pc
2) Open 1 van bovenstaande bestanden met Winzip (NIET winrar) via rechtsklikken en 'openen met ...'
3) Extract 'Separator2.bmp' met 'b0fm18zq' (zonder aanhalingstekens) als paswoord
4) Laat winzip open staan !!!
5) Open 'Separator2' met fotoshop of Gimp, voeg je custom wallpaper in een nieuwe layer toe, flatten layers en sla op als een 16 bit windows bmp
6) Drag en drop 'Separator2.bmp' vanuit verkenner in het nog open staande winzip venster en bevestig de encryptie (gebruik idem paswoord als hierboven)
7) Copieer het .dat bestand naar je Omnia (spb mobile shell dir) en controleer
Doe ook met het tweede bestand (afhankelijk van wat je in stap 2 koos)

Geen soft-reset nodig !

Suc6 !

Anoniem: 245235

Is het uberhaupt mogelijk om live radio te streamen via WiFi ?
Als ik live radio aanklikt en vervolgens een radioplayer kiest, gebeurt er niets...
Wellicht ondersteunt de Omnia het niet of wel ?

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
dan wil ik mijn vraag ook nogmaals in het nieuwe topic laten voorkomen

Ik heb vandaag bij de Hi winkel even met omnia gespeeld omdat ik een opvolger voor mijn diamond zoek.

wat is fijn vond is het grotere scherm.
het viel mij op dat het full qwerty toetsenbord in landscape nog goed met 2 vingers te bedienen is, wordt dit door jullie ook regelmatig zo gebruikt ?
Verder is die uitgerust met aanraak bevestiging, kost dit niet enorm veel batterij ?

de batterij van de diamond is niet om naar huis te schrijven hoe zit dat bij de omni ?

Nog een vraagje, is het mogelijk om in het start scherm al je afpraken van vandaag te laten zien zoals dat std bij windows mobile is ?

Anoniem: 232548

wd200 schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:54:

Ik heb vandaag bij de Hi winkel even met omnia gespeeld omdat ik een opvolger voor mijn diamond zoek.

het viel mij op dat het full qwerty toetsenbord in landscape nog goed met 2 vingers te bedienen is, wordt dit door jullie ook regelmatig zo gebruikt ?
Verder is die uitgerust met aanraak bevestiging, kost dit niet enorm veel batterij ?

de batterij van de diamond is niet om naar huis te schrijven hoe zit dat bij de omni ?

Nog een vraagje, is het mogelijk om in het start scherm al je afpraken van vandaag te laten zien zoals dat std bij windows mobile is ?
Wat wil je horen dan? Er hebben nu al twee mensen antwoord gegeven op je vragen...

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 18:07
wd200 schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:54:

Ik gebruik altijd mn keyboard in landscape mode... Verder is het volgens mij wel mogelijk om in je start scherm je afspraken van vandaag te laten zien, ik weet alleen niet 123 direct hoe, maar was dat niet in deel 5 al beantwoord voor je?

En batterij, tja, dat gebruikt idd meer batterij, maar of dat noemenswaardig is... denk ik niet..

Uncomfortable silence can be so loud...

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:22

bouvrie

Interior demolisher

Ik heb zojuist de TVout cable binnen gekregen, en heb m'n output nu op m'n TV. Gelukkig werkt TV Out meteen, zonder dat hierbij verplicht gebruik gemaakt moet worden van de TV Out Viewer applicatie (die bij mij overigens vreemd genoeg alleen een Verkenner-achtige interface opstart, waarin ik enkel een mapstructuur te zien krijg, en waarmee mijn avi/mp3s niet eens te zien zijn).

Ik draai nu Core Player die video's gewoon fullscreen op de TV Out kan gooien (view orientation wel even op left-handed zetten, anders is het beeld ondersteboven). Top! :)

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

• wd200
Anoniem: 232548 schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:57:
[...]

Wat wil je horen dan? Er hebben nu al twee mensen antwoord gegeven op je vragen...
ja klopt klopt..
maar ik wil graag ervarigen horen betreffende het toetsenbord en de batterij duur icm met aanraak bevestiging.
liefst nog in vergelijking met de diamond.

op de andere vragen heb ik idd al wel antwoord.

En weer een vraag. Ik vind de foto's maar van bar slechte kwaliteit.
Voordat ik deze telefoon gekozen heb, had ik foto's gezien die gemaakt waren met de Omnia. Maar dit lijkt er in de verste verte niet op!

Dichtbij: http://img241.imageshack.us/img241/650/snc00033ml1.jpg
Veraf: http://img252.imageshack.us/img252/2007/snc00032no1.th.jpg

Ik heb nooit fatsoenlijk foto's kunnen plaatsen op een forum :+
wd200 schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:04:
[...]

ja klopt klopt..
maar ik wil graag ervarigen horen betreffende het toetsenbord en de batterij duur icm met aanraak bevestiging.
liefst nog in vergelijking met de diamond.

op de andere vragen heb ik idd al wel antwoord.
Niemand je kan zeggen dat je batterij 20% korter mee gaat wanneer je deze functie aanzet. Objectiviteit is gewoon niet mogelijk in dit geval, zal altijd gevoelsmatig zijn. En dan nog krijg je geen duidelijk antwoord, want de keer wordt GPS meer gebruikt dan de andere keer (bijvoorbeeld).
Het zal ongetwijfeld energie gebruiken, hoeveel valt dus gewoonweg niet te zeggen.

[Voor 182% gewijzigd door Anoniem: 232548 op 01-12-2008 21:39]

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

m0nk

16-09-2003 15.15

Meer mensen de (DXHK1/M2D04) met manilla2d met alternate Landscape draaien? Ik moest wel even wennen aan Manilla, maar het bevalt erg goed! Batterijduur is ook goed.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

Anoniem: 282158

kan iemand me please helpen met het threated sms verhaal,ik ben al een week bezig om het uit te krijgen maar t lukt me niet!
ik heb het geprobeerd met regeditor en die key ingevuld maar hij doet het nog steeds niet,k doe vast iets fout(vul het vast verkeerd in)kan iemand mischien stap voor stap uitleggen hoe ik dit goed moet doen??
en trouwens de toetsenblok tijdens het bellen kan er niet uit he?
thanx!

Zoek even op Modaca, naar: MoDaCo.OmniaTHREAD.CAB

In dit programma kan je aangeven: wel/niet threaded sms wilt;)
Werkt snel en gemakkelijk.

Helaas staat deze niet meer tussen de downloads en mag ik je geen link geven aangezien dit tegen de regels van dit forum gaat. Maar even googlen kan je zelf wel.

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23
m0nk schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:35:
Meer mensen de (DXHK1/M2D04) met manilla2d met alternate Landscape draaien? Ik moest wel even wennen aan Manilla, maar het bevalt erg goed! Batterijduur is ook goed.
Yep! Idd batterijduur vind ik ook beter als op de T-Mobile Rom die ik had. GPS fix vind ik ook beter. Ben alleen niet zo kapot van Manilla 2d; heb het gevoel dat die nog wel eens conflicten maakt met andere software. Over het algemeen erg tevreden over deze ROM.

• DeOS
Anoniem: 201908 schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:46:
Zoek even op Modaca, naar: MoDaCo.OmniaTHREAD.CAB

In dit programma kan je aangeven: wel/niet threaded sms wilt;)
Werkt snel en gemakkelijk.

Helaas staat deze niet meer tussen de downloads en mag ik je geen link geven aangezien dit tegen de regels van dit forum gaat. Maar even googlen kan je zelf wel.
Linken naar modaco mag wel hoor. Alleen het linken naar ROM's/Warez niet.

OmniaTHREAD

Ik zal de andere tools van Paul (MVP) ook even toevoegen aan de TS.

Anoniem: 270859

DeOS schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 07:24:
[...]

Linken naar modaco mag wel hoor. Alleen het linken naar ROM's/Warez niet.

OmniaTHREAD

Ik zal de andere tools van Paul (MVP) ook even toevoegen aan de TS.
Misschien is het ook handig om naar die OmniaSIP te linken in de startpost. Tool om makkelijk te switchen tussen verschillende invoerstijlen (toetsenbord).

• Michiel Jansen
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
Ik kan opeens geen mails openen in windows live hotmail. Ik krijg wel de startpagina, maar kan helemaal niets openen of aanvinken. Iemand een idee wat ik er aan kan doen? Alvast dank

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Michiel Jansen schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:00:
Ik kan opeens geen mails openen in windows live hotmail. Ik krijg wel de startpagina, maar kan helemaal niets openen of aanvinken. Iemand een idee wat ik er aan kan doen? Alvast dank
Waarom stel je je hotmail account niet gewoon in, als een van je mailboxen in je omnia? Dit werkt veel sneller, dan gewoon via de browser naar je hotmail te gaan.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 07:06
Goedenmiddag, ik heb enkele vraagjes:

1.
Is er ergens een fix ofzo om Skyfire te gebruiken op de Omnia?
Ik kan die wel installeren, maar niet starten omdat ie dan begint over het feit dat de resolutie van de Omnia niet ondersteund is.

2.
Is er een manier om de gewone scherm/toetsen block uit te zetten?
Want laatst had ik S2U2 geprobeert, maar na een tijdje kreeg die conflicten.
Als ik toen de Omnia uit standby haalde, en het normaal vraagt om dat balkje te sliden, was die hele slide pagina er niet, maar moest ik wel sliden op de locatie waar normaal dan het slidebalkje zit om em te unlocken.

Kent iemand 1 van deze problemen?

Mazda CX-5 (2022)

• DeOS
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:24:
2.
Is er een manier om de gewone scherm/toetsen block uit te zetten?
Want laatst had ik S2U2 geprobeert, maar na een tijdje kreeg die conflicten.
Als ik toen de Omnia uit standby haalde, en het normaal vraagt om dat balkje te sliden, was die hele slide pagina er niet, maar moest ik wel sliden op de locatie waar normaal dan het slidebalkje zit om em te unlocken.
Instellingen -> persoonlijk -> vergrendeling (staat ook in de TS, 1 pagina terug)

En je kunt onder Instellingen -> persoonlijk -> Knoppen --> Toets-eind (tabje) op "Data-gesprek afbreken" zetten ipv "Het apparaat vergrendelen". Hiermee voorkom je ook dat het toetstel zich locked als je End-call toets lang indrukt.

he thanx het is gelukt,wist alleen niet dat k winrar files er ook zo in kon laden!
nou die toetsenblok tijdens het bellen nog eraf!
trouwens wat vinden jullie de beste navigatie voor de omnia???

• xoniq
DeOS schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:48:
[...]

Instellingen -> persoonlijk -> vergrendeling (staat ook in de TS, 1 pagina terug)

En je kunt onder Instellingen -> persoonlijk -> Knoppen --> Toets-eind (tabje) op "Data-gesprek afbreken" zetten ipv "Het apparaat vergrendelen". Hiermee voorkom je ook dat het toetstel zich locked als je End-call toets lang indrukt.
Daar heb ik nou al een aantal keren gekeken, omdat iedereen dat zegt, maar daar kan je alleen een wachtwoord of berichtgeving (geheugensteun) opgeven.
Je kan daar niet aangeven dat het systeem zichzelf na een bepaalde tijd mag vergrendelen. (Ik heb het niet over een wachtwoord ofzo, maar over dat het beeld zichzelf na een korte tijd tint, en dat je dan bij actief maken weer eerst op ontgrendelen moet drukken. (Geld ook voor uit standby halen)

Mazda CX-5 (2022)

jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:19:
[...]

Daar heb ik nou al een aantal keren gekeken, omdat iedereen dat zegt, maar daar kan je alleen een wachtwoord of berichtgeving (geheugensteun) opgeven.
Je kan daar niet aangeven dat het systeem zichzelf na een bepaalde tijd mag vergrendelen. (Ik heb het niet over een wachtwoord ofzo, maar over dat het beeld zichzelf na een korte tijd tint, en dat je dan bij actief maken weer eerst op ontgrendelen moet drukken. (Geld ook voor uit standby halen)
Instelling - Systeem - Batterij - Batterijvoeding
Hier kun je instellingen veranderen naar jouw keuze.

Als tip voor het standby verhaal, raad ik je aan om dit te doen:
Hoofdmenu - Instelling - Knoppen - Inschakelknop - Alleen aan/uit
Kijk ook meteen of het vinkje niet bij Apparaat vergrendelen nadat.... uit staat

Zo kun je gewoon je telefoon in standby gooien zonder steeds op vergrendelen te drukken (kort op de aan/uit knop)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 02-12-2008 14:28]

• xoniq
Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:27:
[...]

Instelling - Systeem - Batterij - Batterijvoeding
Hier kun je instellingen veranderen naar jouw keuze.

Als tip voor het standby verhaal, raad ik je aan om dit te doen:
Hoofdmenu - Instelling - Knoppen - Inschakelknop - Alleen aan/uit
Kijk ook meteen of het vinkje niet bij Apparaat vergrendelen nadat.... uit staat

Zo kun je gewoon je telefoon in standby gooien zonder steeds op vergrendelen te drukken (kort op de aan/uit knop)
Helemaal super!

Nu doet ie dus precies wat ik nodig heb.
Geen scherm lockup, en dat hoeft ook niet als je em idd alleen aan zet op aan/uit knop.
Want die kan je toch erg moeilijk per-ongeluk indrukken in je zak.
Als ik de telefoon niet gebruik, druk ik toch automatisch 1x snel op de aan/uit knop om em weer in standby te zetten, dus dat automatisch standby gedoe hoeft voor mij niet zo.

Bedankt.

Mazda CX-5 (2022)

jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:35:
Nu doet ie dus precies wat ik nodig heb.
Geen scherm lockup, en dat hoeft ook niet als je em idd alleen aan zet op aan/uit knop.
Want die kan je toch erg moeilijk per-ongeluk indrukken in je zak.
Als ik de telefoon niet gebruik, druk ik toch automatisch 1x snel op de aan/uit knop om em weer in standby te zetten, dus dat automatisch standby gedoe hoeft voor mij niet zo.
Let wel op, dat als je een keer een Harde Reset uitvoerd dat de instelling weer terug is gezet. Dan heb je wel weer de kans dat je je telefoon uit standby haalt in je zak.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 02-12-2008 14:43]

• xoniq
Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:38:
[...]

Let wel op, dat als je een keer een Harde Reset uitvoerd dat de instelling weer terug is gezet. Dan heb je wel weer de kans dat je je telefoon uit standby haalt in je zak.
Ja dat begrijp ik, maar hoe dan ook, ik heb em altijd in mijn binnenzak, van mijn jas, nooit in mijn broekzak ofzo.
En het is nog niet voorgekomen dat ik in mijn binnenzak een knopje indruk.
Ik houdt het wel in de gaten, want een harde reset doe ik eigenlijk vrijwel nooit.

Mazda CX-5 (2022)

• DeOS
Anoniem: 282158 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:16:
Alstu: Patched SECDialer.dll - no more keypad lock in calls!
Technical info - this is the SECDialer.dll from the DXHI2 ROM, patched to not write the lock entry to registry, not to display the big graphic and re-signed to give it a valid signature.

[Voor 8% gewijzigd door DeOS op 02-12-2008 15:01]

• xoniq
Daarbij citeer ik van die pagina:
This is for English language devices only.

Mazda CX-5 (2022)

• DeOS
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:26:
[...]
Daarbij citeer ik van die pagina:
[...]
Daarbij citeer ik van de pagina:
So I take it this will not work on the SFR Version (French Version) of the Omnia?
You could try it?
If not, post your SECDialer.dll from the Windows directory and i'll patch it for you?
It indeed seems to work with the french version, that's great.
Het blijkt dus ook onder andere talen te werken. Ook is er een gepatchde DLL uit een NL ROM te downloaden, maar dit blijkt dus niet nodig te zijn.

[Voor 48% gewijzigd door DeOS op 02-12-2008 15:33]

Ga andere firmware op me omnia zetten,welke is nu de laatste?
Heb de samsung drivers gedownload.

Ik heb in 1 van de 5 topic iets gelezen wat wel en wat niet te doen,maar kan het niet meer terug vinden.

Er staat een engelse versie op,met toch flo van manilla,maar wil graag de gewone nederlandse

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 19503 op 02-12-2008 18:07]

Anoniem: 282429

ok heb net de omnia, wil hem gaan updaten, ga ik naar de samsung site http://www.samsung.com/nl...Type=R&prd_ia_cd=01013200 wat moet ik nu doen?, (wil de nieuwste update(s), mn pc draait op vista)
-zag dat de site was geupdate, meer downloads-

Anoniem: 282429 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:20:
ok heb net de omnia, wil hem gaan updaten, ga ik naar de samsung site http://www.samsung.com/nl...Type=R&prd_ia_cd=01013200 wat moet ik nu doen?, (wil de nieuwste update(s), mn pc draait op vista)
-zag dat de site was geupdate, meer downloads-
Welke op tweakers. Zoek eerst de andere topics eens door. Staat meer dan genoeg informatie (zelfs stappenplannen) hoe je de telefoon moet updaten!

ben ik al de hele middag aan het doen,maar vind ze ook niet meer terug |:(

Bekijk myReact van DeOSBekijk de gallery van DeOSStuur een bericht naar DeOSBerichten: 821
Reg. datum: 19 oktober 2001
--------------------------------------------------------------------------------
quote:
fabiopino schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:16:
Alstu: Patched SECDialer.dll - no more keypad lock in calls!
quote:
Technical info - this is the SECDialer.dll from the DXHI2 ROM, patched to not write the lock entry to registry, not to display the big graphic and re-signed to give it a valid signature.
DeOS wijzigde dit bericht 02-12-2008 15:01 (8%)

thanx het werkt prima!!jullie zijn geweldig!!!

he kan k de navigatie ook op t geheugen van mn telefoon zetten of moet dit echt op de sd??

Anoniem: 282158 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:20:
he kan k de navigatie ook op t geheugen van mn telefoon zetten of moet dit echt op de sd??
Ik heb McGiuder draaien van Mijn Opslag ipv de SD-kaart.

• Michiel Jansen
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
HammerNL schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:11:
[...]

Waarom stel je je hotmail account niet gewoon in, als een van je mailboxen in je omnia? Dit werkt veel sneller, dan gewoon via de browser naar je hotmail te gaan.
Vreemd, hij loopt steeds vast als ik een account probeer in te stellen (bij stap 2 van 5). Ook heb ik een harde reset geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen. Heeft niemand anders hetzelfde probleem? Ik had nooit problemen met hotmail, sinds zaterdag opeens wel

• DeOS
Anoniem: 19503 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:42:
ben ik al de hele middag aan het doen,maar vind ze ook niet meer terug |:(
Nog niet eens een minuut werk?

Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 5 (zoekterm = "updaten")

Kom je o.a. op deze posts tegen:
Lucky1965 in "Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 5"
Anoniem: 273921 in "Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 5"

Wat de laatste versie is qua ROM is makkelijk zelf te vinden op de samsung site (NL) of modaco (ENG).

• VP.
VP. schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:06:
Om hier nog even op terug te komen.. ik had dus maar 8 uur batterij leven. De boosdoener was Portsplitter. Dit programma zorgde ervoor dat mijn GPS continue aan bleef staan, ook al stond Portsplitter uitgeschakeld!

Ik raad mensen die problemen hebben met hun accu dus aan om programma's als Portsplitter, GPSproxy en GPSgate te vermijden ;)

Anoniem: 282158 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:20:
he Kan ik de navigatie ook op t geheugen van mn telefoon zetten of moet dit echt op de sd??
Anoniem: 232548 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:43:
[...]

[...]

Bedankt voor de hulp beide! Je moet inderdaad in 'Mijn Opslag' zitten voordat je de 8GB kan gebruiken.
Igo8 draait nu dus zonder geheugenkaartje. Heb nu nog 6,2GB over. :*) Verder had ik gelijk een fix. Meteen na de soft reset draaide Igo8 helemaal goed. Lekker snel ook.
Zoek en gij zult vinden... Je zou het ook gewoon uit kunnen proberen. Mocht er iets niet goed gaan, dan haal je de bestanden er via ActiveSync er gewoon even vanaf.
Michiel Jansen schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:12:
[...]

Vreemd, hij loopt steeds vast als ik een account probeer in te stellen (bij stap 2 van 5). Ook heb ik een harde reset geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen. Heeft niemand anders hetzelfde probleem? Ik had nooit problemen met hotmail, sinds zaterdag opeens wel
Ik heb ook geprobeerd om via 'berichten>email' mijn hotmail toe te voegen. Wat de telefoon dan doet is, volgens mij ook stap 2, windows live te openen. Dit lukt echter niet en moet ik iets van 'Silverlight' installeren.
Daar moet ik dus nog eventjes voor gaan zitten.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 232548 op 02-12-2008 21:20]

Anoniem: 282450

Hoi ik heb even een vraag en niemand kan me er mee helpen, dus misschien hier. ik heb de samsung omnia nu voor een week en ben er helemaal tevreden over. 1 probleem: als ik een sms binnen krijg, hoor ik niks. als ik gebeld word wel, en geluid staat gewoon aan.
heb een mp3 ingesteld en staat ook in de juiste map enzo. Heeft het 1 keer gedaan, maar toen ergens op gedrukt en nu niet meer te horen als er een sms binnen komt.

DeOS schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:38:
[...]

Wat de laatste versie is qua ROM is makkelijk zelf te vinden op de samsung site (NL) of modaco (ENG).
;) Mijn dank is groot,nu ff goed denken of ik het durf :9 heb alle benodigdheden,en stap voor stap hoe het moet,maar iets houd me tegen :X

Anoniem: 19503 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:31:
[...]

;) Mijn dank is groot,nu ff goed denken of ik het durf :9 heb alle benodigdheden,en stap voor stap hoe het moet,maar iets houd me tegen :X
Laat me raden, het gevoel dat je je telefoon misschien voor 3 weken kwijt bent als het fout gaat? ;) Dat gevoel heb ik ook. Waarom ga je niet naar het lokale serivce point in de buurt en laat je het daar doen?
Anoniem: 232548 schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:09:
En weer een vraag. Ik vind de foto's maar van bar slechte kwaliteit.
Voordat ik deze telefoon gekozen heb, had ik foto's gezien die gemaakt waren met de Omnia. Maar dit lijkt er in de verste verte niet op!

Dichtbij: [afbeelding]
Veraf: [afbeelding]

Ik heb nooit fatsoenlijk foto's kunnen plaatsen op een forum :+
Iemand toevallig hier een idee voor? Misschien wat instellingen die ik moet veranderen? Heb volgens mij alles al aangepast.

Anoniem: 232548 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:38:
[...]

Laat me raden, het gevoel dat je je telefoon misschien voor 3 weken kwijt bent als het fout gaat? ;) Dat gevoel heb ik ook. Waarom ga je niet naar het lokale serivce point in de buurt en laat je het daar doen?
Kan niet he :) ik heb DTHJ9/M2D03
XXHJ1

Anoniem: 19503 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:48:
[...]

Kan niet he :) ik heb DTHJ9/M2D03
XXHJ1
Aii, heb ik even overheen gelezen..
Dat is minder ja. Maar dan nog, zolang het goed draait ga ik niet updaten. Maar dat is ieder z'n eigen keuze natuurlijk!

Anoniem: 270541

Ik vond bij toeval een origineel OMNIA-softwarepack ;) ;
Heb het gedowned en installed.......aardige spelletjes en tooltjes !! <+:)
Check it out :
http://ph.samsungmobile.com/mobile/SGH-i900 _/-\o_

DeOS schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:38:
[...]

Hartelijk bedankt :), vandaag zijn volgens mij de updates vernieuwd klopt dat?

Vond dit na enig zoeken: http://www.samsungmobile.com/support/omnia/index.jsp (site is met nl nog aan het werk) Hiermee kan je denk ik zo de laatste telefoonssoftware op je mobiel zetten en alles makkelijk en handig in stappen. (nog even wachten tot hij het doet in nl) ;)

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 282429 op 02-12-2008 22:24]

• puter
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-11-2019
Ik heb de ups and downs van dit Omnia Topic bekeken, mijn conclusies zijn:

* Er wordt beaamd dat Omnia alleen met TomTom werkt met o.a. GPSProxy en andere "ramp-software"

* Iedereen gelooft dat klakkeloos en installeert deze ROTZOOI! ...gevolg: Onstabiel en allerlei opstartproblemen.

* TomTom 6 en 7 werken zonder problemen in Samsung Omnia, installeer NOOIT de extra gps software!

* Omnia is stabiel tenzij de "wijze adviezen" in dit topic worden opgevolgd.

Stel het in in TomTom als volgt:

1st - Settings:
I use in external GPS settings - program port "COM7" and hardware port "COM9" at 4800. (note: Make sure your TomTom configure also follows COM7 port!)
2nd - Reboot
Then I shut off the device completely (complete off), and reboot. Once I reboot.
3Rd - Delete the 'GPSID_log' files
I go to File Explorer --> My Device and I delete the TWO 'GPSID_log' fileS.
[note: the reboot step is absolutely necessary, because if you don't reboot, then it won't allow you to delete one of the 'GPSID_log' file!!!]
4th - Start TomTom OUTSIDE (under the clear sky) and within 20 - 30 secs the program catches the satellites (they show up on the configure screen). But not only that - after 1-2 minutes the software actually CONNECTS to the satellites (the satellites turn BLUE) and in the front screen it says - no route planned! Note: You Must Wait Until The Front Screen Says "No Rote Planned" and the map is in color (opposed to black and white) before you start setting your destination, otherwise it will keep on hanging and just showing you the satellites in grey without ever turning into blue.

p.s. de sofwarekabel werkt best via auto-aanstekerplug......5 volt via USB = 5 volt via autoaanstekerplug.

't is echt: 5 volt = 5 volt

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 18:07
Anoniem: 282450 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:26:
Hoi ik heb even een vraag en niemand kan me er mee helpen, dus misschien hier. ik heb de samsung omnia nu voor een week en ben er helemaal tevreden over. 1 probleem: als ik een sms binnen krijg, hoor ik niks. als ik gebeld word wel, en geluid staat gewoon aan.
heb een mp3 ingesteld en staat ook in de juiste map enzo. Heeft het 1 keer gedaan, maar toen ergens op gedrukt en nu niet meer te horen als er een sms binnen komt.
Dan heb je vast threaded sms uit gezet?
Om alert weer aan te krijgen
- To enable new SMS notification set HKCU\Software\Microsoft\Inbox\Settings\SMSAvailable to 1.

Misschien heb je dit gebruikt om threaded sms uit te zetten? Dat kan je dan beter zo doen:
-Set this registry key to 1:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings\OEM\SMSInboxThreadingDisabled

Als je alles zo hebt gezet in je registry heb je sms threads uit staat en alerts voor inkomende sms aan...
Mocht je dit allemaal nog niet hebben gedaan, kan je nog altijd ff checken in je registry of je values goed staan. Komt op hetzelfde neer..

suc6. In de starttopic staat waar je System commander kan downloaden om de registry te kunnen tweaken :)

[Voor 5% gewijzigd door erickov op 03-12-2008 08:25]

Uncomfortable silence can be so loud...

Anoniem: 270541 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:56:
Ik vond bij toeval een origineel OMNIA-softwarepack ;) ;
Heb het gedowned en installed.......aardige spelletjes en tooltjes !! <+:)
Check it out :
http://ph.samsungmobile.com/mobile/SGH-i900 _/-\o_
Leuk, maar ik zie niet meteen wat dat software-pakket dan allemaal inhoudt ? Kun je even verduidelijken én werkt het onder alle talen ?

VP. schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:14:
[...]

Om hier nog even op terug te komen.. ik had dus maar 8 uur batterij leven. De boosdoener was Portsplitter. Dit programma zorgde ervoor dat mijn GPS continue aan bleef staan, ook al stond Portsplitter uitgeschakeld!

Ik raad mensen die problemen hebben met hun accu dus aan om programma's als Portsplitter, GPSproxy en GPSgate te vermijden ;)
In dit topic is ook al voorbij gekomen hoe je kunt voorkomen dat je GPS aan blijft door een programma als Portsplitter nadat je TomTom hebt gebruikt. Als je TomTom opstart, start je ook automatisch je GPS programma en bij afsluiten, gaat deze ook weer uit. Ik meen dat dit ergens in Deel 4 of 5 aan bod kwam.

Maar als je deze programma's niet wilt gebruiken bij je navigatie, kun je altijd gewoon McGuider of IGO proberen. Hiervoor heb je geen extra software nodig.

Anoniem: 278958

Nou vandaag ben ik mijn telefoon al 4 weken kwijt.. na een software update mijn telefoon gebricked.
Heb ze gisteren nog gebelt en ze zeiden dat ze er mee bezig zijn (iets met solderen ofzo) heb hem gewoon naar een samsung service point gebracht.. Hoelang was hij eigenlijk bij jullie weg?

Anoniem: 278958 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:01:
Nou vandaag ben ik mijn telefoon al 4 weken kwijt.. na een software update mijn telefoon gebricked.
Heb ze gisteren nog gebelt en ze zeiden dat ze er mee bezig zijn (iets met solderen ofzo) heb hem gewoon naar een samsung service point gebracht.. Hoelang was hij eigenlijk bij jullie weg?
Hoe is je brick onstaan? Tijdens updaten vastgelopen? Taalupdate of ROMupdate?

Ik voerde enkele weken geleden een ROMupdate uit en vervolgens was mijn Omnia ook gebrickt. Via de winkel waar ik de telefoon gekocht heb ging de telefoon naar Dynafix Reparatie en ben ik de telefoon ook ongeveer 4 weken kwijt geweest.

Hij gaf aan dat de instalatie was geslaagd toen starte hij opnieuw op om vervolgens weer meteen uit te vallen en niet meer aan te gaan.. ook als ik hem in de lader deed geen enkel signaal.. was met een rom update gebeurt.. hoop wel dat hij snel terug is want het duurt nu toch echt iets te lang..

Anoniem: 278958 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:41:
Hij gaf aan dat de instalatie was geslaagd toen starte hij opnieuw op om vervolgens weer meteen uit te vallen en niet meer aan te gaan.. ook als ik hem in de lader deed geen enkel signaal.. was met een rom update gebeurt.. hoop wel dat hij snel terug is want het duurt nu toch echt iets te lang..
Misschien heb je hetzelfde als mij. Als je de aan/uit knop indrukt gaat dan vervolgens wel het lampje rood branden en gebeurt er verder niks?

Een kleine oplossing voor batterij perikelen is ook, door de band alleen GSM te kiezen. Dit is al voldoende voor normaal gebruik van de Omnia. Ik heb een getrainde batterij en sinds maandag niet opgeladen en nu heb ik, bij normaal gebruik nog 3 streepje's. Klasse volgens mij.
Mijn scherm gaat na 1 minuut uit en wordt automatisch vergrendeld en voor de rest draaien er geen programma's op de achtergrond.

Anoniem: 270541

Anoniem: 127429 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 08:59:
[...]

Leuk, maar ik zie niet meteen wat dat software-pakket dan allemaal inhoudt ? Kun je even verduidelijken én werkt het onder alle talen ?
Mmm...heb ook gewoon Google gebruikt.... :O , maar goed , ik probeer ff wat te laten zien :

http://www.samsung-omnia....ction=dlattach;attach=552

• koeisjovis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-02 01:16
@ Poleiro
Met SPB Gprs monitor kun je, in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, al het data verkeer bijhouden, dus niet alleen GPRS. Er is nog een ander tooltje genaamd homescreen plus plus dat je dataverbruik kan loggen in een bestand en je verbruik per dag/maand op je today screen kan weergeven, waaronder andere dingen als cpu gebruik, geheugengebruik, gebruikte minuten/sms, enz...

Anoniem: 274119

*update*
Het is al gelukt. Na een harde reset deed hij het wel.

Even een vraagje. Ben het in de andere delen niet tegengekomen. Als ik met GPRS mn hotmail (in outlook) op wil halen lukt dit niet...met WIFI daarentegen lukt het wel. Bij GPRS krijg ik de melding: Windows Live kan tijdelijk geen verbinding maken. Je hebt mogelijk geen bereik voor dataverbindingen. Sync mislukt.

Weet iemand hoe ik het via GPRS werkend krijg?

P.S: ik kan wel op internet

[Voor 37% gewijzigd door een moderator op 03-12-2008 17:45. Reden: aanhef en groeten/danken is niet nodig ;-)]

Anoniem: 270859 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:51:
[...]

Misschien heb je hetzelfde als mij. Als je de aan/uit knop indrukt gaat dan vervolgens wel het lampje rood branden en gebeurt er verder niks?
Nee zelfs dat deed hij niet.. maarja het is maar gewoon afwachten nu..

Anoniem: 282538

Sinds deze week heb ik een Samsung Omnia. Ik heb als provider T-mobile.

Ik snap twee dingen niet.

- Ik krijg mijn gmail niet geinstalleerd in Outlook.
- En live messenger kan ik nergens vinden.

Ik heb al op internet gezocht en in de handleiding, maar ik kan nergens mijn antwoorden vinden.

Komt het omdat ik T-mobile heb?
En anders zou iemand het mij kunnen uitleggen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

[Voor 4% gewijzigd door een moderator op 03-12-2008 17:45. Reden: aanhef en groeten is niet nodig ;-)]

Anoniem: 278958 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:13:
[...]

Nee zelfs dat deed hij niet.. maarja het is maar gewoon afwachten nu..
Het kan zijn dat je moederbord kapot is en dat ze daarom een BoardSwap moeten uitvoeren. Hierdoor moeten ze nieuwe onderdelen bestellen. Dit kan altijd wel even duren.
Anoniem: 282538 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:13:
- Ik krijg mijn gmail niet geinstalleerd in Outlook.
- En live messenger kan ik nergens vinden.
- Als je in 1 van de 6 Samsung Omnia topics zoekt op outlook of gmail, vind je hier vast wel meer informatie over. Ik kan je helaas hier niet mee helpen, omdat ik nog geen email heb ingesteld. (Als je in een topic zit en vervolgens rechts boven in het Zoek balkje je zoekopdracht invuld, zoekt hij alleen in het geselecteerde topic)

- Het kan kloppen dat je geen Windows Live Messenger hebt op je Omnia, omdat dit een T-Mobile Branded telefoon is. Je kan het beste even op zoek gaan naar het Cab (installatie) bestand van de Messenger. (volgens mij is deze wel te vinden in 1 van de 6 Omnia delen)

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 03-12-2008 16:21]

Anoniem: 277695

Ik zal wel dom zijn ofzo...

Ik heb hier gezocht, op google, handleiding...

Maar ik krijg mijn muziek niet in die touchplayer. Ik kan het wel op mijn telefoon zetten, waarna het onvindbaar is. Ik heb het in de map "mijn muziek" gezet, in "Mijn opslag", in DCIM, in 100SSCAM, in "Mijn beltonen"... overal eigenlijk.
Het zijn gewoon .mp3 bestanden maar het lukt me maar niet??

Verder heb ik een Vodafone branded toestel en kan ik nergens het phonepad vinden. Ik kan alleen kiezen tussen: Samsung keyboard, samsung keypad, toetsenbord en transcriber.
Komt dit door vodafone of..?

• Tusk
  • Laatst online: 06-06 12:52

Tusk

Sticky Bomb likes you!

heeft iemand al uitgevonden hoe je de mic minder gevoelig kunt zetten bij het maken van filmpjes?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 03:10
Anoniem: 277695 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:24:

Maar ik krijg mijn muziek niet in die touchplayer. Ik kan het wel op mijn telefoon zetten, waarna het onvindbaar is. Ik heb het in de map "mijn muziek" gezet, in "Mijn opslag", in DCIM, in 100SSCAM, in "Mijn beltonen"... overal eigenlijk.
Het zijn gewoon .mp3 bestanden maar het lukt me maar niet??
tik in "bibliotheek" op bijwerken...that should do the trick.

Verder heb ik een Vodafone branded toestel en kan ik nergens het phonepad vinden. Ik kan alleen kiezen tussen: Samsung keyboard, samsung keypad, toetsenbord en transcriber.

• Anoniem: 125609
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Tusk schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:29:
heeft iemand al uitgevonden hoe je de mic minder gevoelig kunt zetten bij het maken van filmpjes?
Ik hoop dat dit met een update verholpen wordt ja, echt te belachelijk voor woorden! Vorig concert Coldplay best veel gefilmt (had de omnia net) en de geluidskwaliteit is echt ruk, alles kunnen verwijderen. Nu weer naar Coldplay (duurt nog wel ff) en dan hoop ik dat het wat beter gesteld is met het geluid.

Het nemen van foto's en filmpjes trekt op geen fluit met Omnia. Indien tips, dan hoor ik het graag. Mijn 2mp gsm die ik voorheen had deed het beter !

Phonepad = op je touchscreen schrijven en dat het dan omgezet wordt tot letters in je sms/bestand oid?
Dit komt niet door vodafone, bij mij stond het er ook niet op. Op alle Nederlandse toestellen stond dit niet had ik gelezen. Ergens achterin deel 5 staat daar een .cab bestandje voor. Helaas ga ik dat niet voor je opzoeken O-)

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 232548 op 03-12-2008 19:00]

• DeOS

Anoniem: 232548 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:59:
[...]

Phonepad = op je touchscreen schrijven en dat het dan omgezet wordt tot letters in je sms/bestand oid?
Dit komt niet door vodafone, bij mij stond het er ook niet op. Op alle Nederlandse toestellen stond dit niet had ik gelezen. Ergens achterin deel 5 staat daar een .cab bestandje voor. Helaas ga ik dat niet voor je opzoeken O-)
Transcriber = handschriftherkenning.

Phonepad is een samsung keyboard in de layout van een "normale GSM" (zie hieronder).

http://www.gsmhelpdesk.nl/img/news/main/2148.jpg

Bij de standaard NL ROM heb je de keuze uit:
- Samsung Keyboard
- Samsung Keypad
- Samsung Phonepad
- Toetsenbord

Transcriber is dus niet standaard, wel op ENG ROMS en misschien ook vodafone? Als je de transcriber functionaliteit zelf hebt geinstalleerd met de cab file uit de TS heeft deze misschien de Samsung Phonepad vervangen? Als dit zo is probeer deze dan eens te deïnstalleren (staat gewoon bij geinstalleerde software).

Als je dit zelf niet hebt geinstalleerd ligt dit helaas aan de vodafone ROM.

Je kunt door de volgende register keys wel invoermogelijkheden aan/uit zetten. Aan = 1, uit = 0. Kijk eens waar Samsung Phonepad op staat en zet deze op 1.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
HKCR\CLSID\{GUID}\IsSIPInputMethod (1 of 0)

Samsung Panel
{209DFEC6-8F27-428b-9BD3-671FD9F71C04}

Keyboard 
{42429667-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}

Letter Recognizer
{42429690-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}

Block Recognizer
{42429691-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}

Chinese writing
{7C20A390-0F0D-49f2-89AE-D10821F36776}  

Samsung Phonepad
{CE176388-8E63-4549-0646-BE242E3FE78C}

Samsung Keyboard
{CE176388-8E63-4549-0946-BE242E3FE78C}

Samsung Keypad
{CE176388-8E63-4549-0A46-BE242E3FE78C}

Transcriber
{F0034DD0-2AD4-11d1-9CB0-E84BE8000000}
Tusk schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:29:
Softwarematig niet, maar je kunt natuurlijk altijd het geluid wat dempen door je vinger op de mic houden.

*update*
Toch nog even gezocht voor je op modaco. Het volgende blijkt te helpen volgens sommigen.

Via *#0002*28346# --> Menu --> Normal --> Camcoder

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
DAC(OC) -9db

SPK(O2) 0db

MPBST(22) +12db

RBST(14) +20

RVOL(12) 0db

Vergeet niet om een backup te maken van je instellingen en op Menu --> Apply te drukken voordat je op Back drukt.

[Voor 49% gewijzigd door DeOS op 04-12-2008 10:53]

• wd200
blijft een erg mooi toetsel ben nog in overweging om te gaan voor simonly of om mijn diamond er voor in te ruilen.

• Tusk
  • Laatst online: 06-06 12:52

Tusk

Sticky Bomb likes you!

thx deos!! zodra ik dit weekend wat heb kunnen filmen in een luide situatie laad ik weten of het gewerkt heeft

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

DeOS schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:24:
[...]

[...]

Transcriber = handschriftherkenning.

Phonepad is een samsung keyboard in de layout van een "normale GSM" (zie hieronder).
Kijk, weer wat geleerd. Ik dacht al dat ik het fout zou hebben, vandaar de edit :)

• DeOS
Ik heb de volgende site als referentie toegevoegd aan de TS: Samsung Omnia - How, What & Where. Dit kan wat mij betreft gezien worden als de ultieme FAQ.

De vragen die hier het meeste worden gesteld zal ik nog steeds toevoegen aan de TS, maar het is onmogelijk om hier een FAQ bij te houden zoals op de boven genoemde site.

DeOS schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:24:
Via *#0002*28346# --> Menu --> Normal --> Camcoder

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
DAC(OC) -9db

SPK(O2) 0db

MPBST(22) +12db

RBST(14) +20

RVOL(12) 0db
Heb jij dit zelf al getest DeOS? Of iemand anders?
De FAQ van hierboven is zeer bruikbaar. Net even doorgebladerd en er staat een hoop nuttige informatie in en ook erg handige tweaks.

DeOS schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:33:
Ik heb de volgende site als referentie toegevoegd aan de TS: Samsung Omnia - How, What & Where. Dit kan wat mij betreft gezien worden als de ultieme FAQ.

De vragen die hier het meeste worden gesteld zal ik nog steeds toevoegen aan de TS, maar het is onmogelijk om hier een FAQ bij te houden zoals op de boven genoemde site.
Zeer handige site. Staat eigenlijk zo goed als alles :*)

• DeOS
Anoniem: 270859 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:29:
[...]
Heb jij dit zelf al getest DeOS? Of iemand anders?
De FAQ van hierboven is zeer bruikbaar. Net even doorgebladerd en er staat een hoop nuttige informatie in en ook erg handige tweaks.
Heb het van modaco.

Daar heeft iemand het getest en zei het volgende:
yeah i made a vid this weekend when i was out and it is alot clearer now :)
Heb het zelf dus (nog) niet getest. Tusk gaat het dit weekend testen.

DeOS schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:47:
Heb het zelf dus (nog) niet getest. Tusk gaat het dit weekend testen.
Ik denk dat ik het vanavond ook even ga testen. Ik wil wel weten of je echt een verschil hoort 'voor' en 'na' deze tweak. Wel natuurlijk mijn oude settings even backupen.

DeOS, weet je toevallig ook wat die afkortingen betekenen? bijvoorbeeld RVOL
Dan zou je misschien aan de hand van deze instellingen een nog betere kwaliteit eruit kunnen halen.

• DeOS
Degene die ik weet zijn:
SPK - Speaker volume
DAC - Digital-to-analog (overall volume)
RVOL - Radio Volume

Wat voor invloed elke setting precies heeft kan ik je helaas niet vertellen. Is een kwestie van uittesten.

DeOS schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:15:
Degene die ik weet zijn:
SPK - Speaker volume
DAC - Digital-to-analog (overall volume)
RVOL - Radio Volume

Wat voor invloed elke setting precies heeft kan ik je helaas niet vertellen. Is een kwestie van uittesten.
Ohh ok, maar dit zijn wel de instellingen die hij veranderd. Wat heeft het Radio Volume dan te maken met de audiokwaliteit van je filmpjes?

• DeOS
Anoniem: 270859 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:28:
[...]

Ohh ok, maar dit zijn wel de instellingen die hij veranderd. Wat heeft het Radio Volume dan te maken met de audiokwaliteit van je filmpjes?
Ik denk dat "Radio Volume" niet staat voor het volume van je FM radio, maar een wat bredere context heeft.

Net zoals een Radio ROM invloef heeft op telefoon/ontvangst gedeelte van je toestel.

RVOL staat misschien wel voor het volume van de specifieke mic module?

Is het mogelijk om in de Favorieten map van Opera de plaatjes voor een site weg te halen? Ik vind dit er niet uitzien, dus wil ik gewoon overal het standaard sterretje gebruiken.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 04-12-2008 11:51]

• Azrael
  • Laatst online: 21-05 10:19
Hm, het geluid van mijn Omnia valt steeds uit, zodat ik geen bel- of sms-toon meer hoor, en de rest van de statusgeluidjes doen het dan ook niet meer. Pas als ik m reboot maakt ie weer gewoon geluid.

Weet iemand hier een oplossing voor?

• InxidiousX
  • Laatst online: 15-02 09:43
puter schreef op woensdag 03 december 2008 @ 03:06:
Ik heb de ups and downs van dit Omnia Topic bekeken, mijn conclusies zijn:

* Er wordt beaamd dat Omnia alleen met TomTom werkt met o.a. GPSProxy en andere "ramp-software"

* Iedereen gelooft dat klakkeloos en installeert deze ROTZOOI! ...gevolg: Onstabiel en allerlei opstartproblemen.
Geen last van. Als je het maar goed installeert.
* TomTom 6 en 7 werken zonder problemen in Samsung Omnia, installeer NOOIT de extra gps software!
Ja met een externe GPS muis. Heb je het zelf getest? Stukje Engelse tekst komt ergens van een forum, maar bedoelt die poster dan niet dat dit de instellingen zijn voor externe GPS?
* Omnia is stabiel tenzij de "wijze adviezen" in dit topic worden opgevolgd.

Stel het in in TomTom als volgt:

1st - Settings:
I use in external GPS settings - program port "COM7" and hardware port "COM9" at 4800. (note: Make sure your TomTom configure also follows COM7 port!)
2nd - Reboot
Then I shut off the device completely (complete off), and reboot. Once I reboot.
3Rd - Delete the 'GPSID_log' files
I go to File Explorer --> My Device and I delete the TWO 'GPSID_log' fileS.
[note: the reboot step is absolutely necessary, because if you don't reboot, then it won't allow you to delete one of the 'GPSID_log' file!!!]
4th - Start TomTom OUTSIDE (under the clear sky) and within 20 - 30 secs the program catches the satellites (they show up on the configure screen). But not only that - after 1-2 minutes the software actually CONNECTS to the satellites (the satellites turn BLUE) and in the front screen it says - no route planned! Note: You Must Wait Until The Front Screen Says "No Rote Planned" and the map is in color (opposed to black and white) before you start setting your destination, otherwise it will keep on hanging and just showing you the satellites in grey without ever turning into blue.
Wacht wel even af of het werkt. Anders moet alles weer opnieuw ingesteld worden. Maar als het wel werkt niets dan lof natuurlijk ;)

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23
Jellefox schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:42:
[...]

Geen last van. Als je het maar goed installeert.

[...]

Ja met een externe GPS muis. Heb je het zelf getest? Stukje Engelse tekst komt ergens van een forum, maar bedoelt die poster dan niet dat dit de instellingen zijn voor externe GPS?

[...]

Wacht wel even af of het werkt. Anders moet alles weer opnieuw ingesteld worden. Maar als het wel werkt niets dan lof natuurlijk ;)
Werkt totaal niet.

• InxidiousX
  • Laatst online: 15-02 09:43
Heb het even geprobeerd. Op die manier krijg ik op een gegeven moment wel slecht gps ontvangst te zien en ook satellieten. Echter een fix wil niet lukken. Weet alleen ook niet meer of ik voor verwijderen gpsid.log ook al het bericht slecht gps onvangst had of he bericht geen gps apparaat. Tis trouwens nu ook te koud om 5 minuten buiten te wachten op een fix. met GPSproxy direct weer een fix dus ik geloof er ook geen... van.

[Voor 6% gewijzigd door InxidiousX op 04-12-2008 16:20]

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10
Jellefox schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:18:
Heb het even geprobeerd. Op die manier krijg ik op een gegeven moment wel slecht gps ontvangst te zien en ook satellieten. Echter een fix wil niet lukken. Weet alleen ook niet meer of ik voor verwijderen gpsid.log ook al het bericht slecht gps onvangst had of he bericht geen gps apparaat. Tis trouwens nu ook te koud om 5 minuten buiten te wachten op een fix. met GPSproxy direct weer een fix dus ik geloof er ook geen... van.
Nope, werkt inderdaad niet. 45 minuten lang 'Slechte GPS ontvangst'...

Anoniem: 280609

Heeft iemand met succes zijn Omnia kunnen verbinden met de Xbox 360 via de usb-stekker?
Ik krijg mijn films en muziek niet gedeeld met mijn Xbox 360.
De Xbox 360 ziet de Omnia niet als een mp3 speler of externe hardeschijf. Moet ik nog wat instellen op de Omnia of Xbox 360?

Anoniem: 280609

HammerNL schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:11:
[...]

Weet je ook wat de Pop3 en SMTP instelling zijn van hotmail?
Ik heb geprobeerd mijn hotmail-account op de Omnia in te stellen maar kon nergens de instellingen vinden via Google :?

• VP.
Anoniem: 270859 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:01:
[...]

In dit topic is ook al voorbij gekomen hoe je kunt voorkomen dat je GPS aan blijft door een programma als Portsplitter nadat je TomTom hebt gebruikt. Als je TomTom opstart, start je ook automatisch je GPS programma en bij afsluiten, gaat deze ook weer uit. Ik meen dat dit ergens in Deel 4 of 5 aan bod kwam.

Maar als je deze programma's niet wilt gebruiken bij je navigatie, kun je altijd gewoon McGuider of IGO proberen. Hiervoor heb je geen extra software nodig.
Dat ging dus over GPSproxy, iets wat ik niet aan de praat krijg op mijn Omnia.

Toch maar even IGO proberen dan :)

• OKA
  • Laatst online: 23:50
Azrael schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:38:
Hm, het geluid van mijn Omnia valt steeds uit, zodat ik geen bel- of sms-toon meer hoor, en de rest van de statusgeluidjes doen het dan ook niet meer. Pas als ik m reboot maakt ie weer gewoon geluid.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb ook exact hetzelfde probleem. Pas na een reboot werkt het weer.

Ook heb ik een probleem met laden. Als ik de stekker aansluit gebeurt er niets, pas na een reboot gaat het laden.
Pagina: 1 2 3 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee