![]() ![]() | |
![]() [Vorige delen] ![]()
![]() [Indeling] ![]() | |
Het bedrijf HTC (High Tech Computer) Corporation, gevestigd in Taiwan, maakt al gedurende enige tijd toestellen die door andere merken (resellers) verkocht worden. De naam HTC is zodoende niet bekend bij de meeste mensen. Toch is dit bedrijf verantwoordelijk voor een niet bepaald bescheiden aantal (bekende) toestellen. Hieronder vallen toestellen zoals de iPaqs van HP en bijvoorbeeld de Treo 650. De door HTC ontwikkelde ‘toestellen’ draaien op het Windows Mobile platform, zowel op de Pocket PC Phone Edition als op de Smartphone Edition interface. Een door HTC ontwikkelde telefoon zul je niet onder hun eigen merknaam in de schappen aantreffen. Wil je een HTC toestel zonder abonnementsvorm aanschaffen zul je je tot de Qtek en i-mate versies moeten wenden; deze zijn zowel unbranded als unlocked. De HTC Wizard in dit geval is verkrijgbaar als ‘i-mate K-JAM’ en ‘Qtek 9100’. Hiernaast brengen ook operators de HTC telefoons uit onder hun naam; dan wel met geheel aangepaste software, dan wel voorgeprogrammeerd met de door de operator gewenste instellingen. Zo staat T-Mobile bekend als een operator die haar versie geheel onder handen neemt en aflevert met zowel roze menu’s als hardware knoppen die naar andere dan de door HTC toegewezen functies doorverwijzen zoals naar haar eigen T-Zones. De HTC Wizard is verkrijgbaar onder de volgende namen:
| |
Afmetingen:
| |
![]() [Een aantal renders van de Qtek 9100] ![]() ![]() [Mijn Today Screen] ![]() Mijn simplistische Today Screen lay-out. Zoals te zien draait mijn Wizard onder Windows Mobile Crossbow. Aanwezig op de screenshots zijn daarnaast SPB Mobile Shell, Windows Live today plug-in & Resco 2007 (beta) today plug-in. Deze laatste is ingevoegd als SPB Mobile Shell tabblad op mijn today screen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
[i-mate K-JAM] ![]() Unbranded & Unlocked De K-JAM is te herkennen aan zijn zilveren, brushed metal, front cover. i-mate staat bekend om hun goede klanten service. Wanneer je een i-mate toestel koopt krijg je gratis toegang tot Club i-mate. Zo heb je toegang tot firmware updates en een aantal gratis games en applications. Overigens komt de K-JAM sowieso met een aantal pre-installed apps zoals Skype. De K-JAM heeft 1 jaar garantie. [Qtek 9100] ![]() Unbranded & Unlocked De front cover van de Qtek 9100 is antraciet net als het plastic rondom het toetsenbord. De extra software in deze versie is minimaal. De Qtek 9100 komt met 2 jaar garantie. [T-Mobile MDA Vario] ![]() Branded & SIM locked Zoals zichtbaar op de foto verwijst de hardware toets rechts bovenin van de T-Mobile versie van de HTC Wizard door naar T-Zones in plaats van Internet Explorer. Verder is het menu ook enkele aanpassingen ondergaan en is het roze. Wel komt deze Wizard uitvoering standaard met een 512MB MiniSD kaartje. Tevens zit er een screenprotector in de verpakking. Ik adviseer deze echter niet te gebruiken aangezien hij enkel lijmresten achter laat en te klein is. [Orange SPV M3000] ![]() Branded & SIM locked De Orange uitvoering van de HTC Wizard heeft net als de Qtek 9100 een front cover in antraciet kleur. Verder is de branding van het toestel door Orange minimaal. Er zijn geen andere functies aan de hardware buttons toegewezen en het enige extern zichtbare logo bevindt zich op de front cover. De M3000 heeft ook een 512MB MiniSD kaartje in de doos. | |
Wat is het verschil tussen een Pocket PC Phone, een Smartphone en een normale telefoon?
Je zult diverse bestandstypen tegenkomen die ter installatie van applicaties en spellen dienen. Hieronder vallen .exe bestanden en .cab bestanden. Deze bestanden dienen op een verschillende wijze geïnstalleerd te worden.
De HTC Wizard kan zowel een hard- als een soft-reset uitvoeren: Een soft reset voer je uit door de stylus in het gaatje aan de rechter zijde van het toestel te drukken. Dit gaatje bevindt zich net onder de infrarood poort (met de glimmende cover). Voor het uitvoeren van een hard reset moet je zowel de Comm als Voice toetsen ingedrukt houden. Druk terwijl je de Comm en Voice toetsen ingedrukt hebt met de stylus in het soft reset gaatje gedurende zo'n één seconde. Blijf de Comm en Voice toetsen ingedrukt houden totdat je een confirmation scherm krijgt. Druk nu op de Talk toets (het groene hoorntje) om de hard reset te confirmen. ![]() Hoe stel ik een custom ringtone in?
Druk twee maal op het symbol icoontje (blauwe stip) om het te activeren en nog maals twee maal om het te deactiveren. Kan ik mijn data kwijtraken wanneer mijn batterij op is? In tegenstelling to bij Windows Mobile 2003 zal dit niet gebeuren.
Windows Mobile 2003 Second Edition: ![]()
Windows Mobile 5.0 ![]() Beschadigen die touchscreens niet gemakkelijk? Je kunt er voor kiezen een screen protector te gebruiken. Dit is een heel dun, transparant, velletje dat je op je scherm plakt. Het touchscreen zal nog steeds werken en er komen natuurlijk geen krassen op je scherm. Brando is een van de merken waarvan veel mensen een screen protector gebruiken. Hoe kan ik het huidige thema van mijn Pocket PC Phone wijzigen? Druk op 'Start', kies nu 'Settings' en klik vervolgens op het 'Today' icoontje rechts onderin. Hier kun je van thema veranderen door een thema uit het lijstje te selecteren en deze vervolgens toe te passen door op OK te drukken. Je kunt ook andere thema's installeren, mocht je dit willen. Dit doe je door deze thema bestanden (.tsk) te plaatsen in de root directory (My Device:\) van je toestel. Eenmaal hier opgeslagen kun je deze thema's selecteren uit het thema menu zoals hierboven beschreven staat. Een tweetal websites met verscheidene thema's kun je onder Links vinden. Hoe kan ik achterblijvende icoontjes uit het Programs/Programma's menu verwijderen? Een aantal programma's laten na een uninstall hun icoontje achter in het Programma's menu. Deze icoontjes kun je zelf handmatig uit de volgende map wissen: "\Windows\Start Menu\Programs\" Het synchroniseren met ActiveSync wilt maar niet lukken. Hoe kan ik dit oplossen? Zowel ActiveSync 4.0, 4.1 als ActiveSync 4.2 zorgen voor nogal wat problemen bij het synchroniseren van Windows Mobile 5.0 devices met PC's. Hieronder vallen spontane reboots van de PC maar ook vastlopende Wizards. De meest voorkomende oorzaak is een firewall die een stabiele verbinding tussen telefoon en PC verhindert. Heb je dus problemen met synchroniseren én een geactiveerde firewall, zet deze dan eerst uit en probeer het nogmaals. Lukt het nog steeds niet, raadpleeg dan de volgende link die mogelijk meer hulp kan bieden: ActiveSync 4.0/4.1/4.2 USB Connection Troubleshooting Guide ActiveSync 4.5 is inmiddels ook uitgebracht, deze lijkt beter te presteren dan de voorgaande 4.x uitgaves. Mijn Mini SD kaart is plotseling onbruikbaar geworden. Kan ik hier wat aan doen? Het kan zo zijn dat je geheugenkaart corrupte data bevat. Deze corrupte data ontstaat veelal door het abrupt uitschakelen van het toestel terwijl er zich activiteit op de geheugenkaart plaats vindt. Hiernaast kunnen ook magnetische velden de oorzaak zijn van het ontstaan van corrupte data. Probeer je geheugenkaart in een dergelijk geval eerst eens te formateren met behulp van een PC. De kans is groot dat hij hierna weer na behoren werkt. PhotoRescue kun je hier bijvoorbeeld voor gebruiken. Heb je je alarm ooit ingesteld op een bepaalde tijd en ondanks het feit dat hij nu uitschakeld staat, gaat hij nog steeds af op de voorheen ingestelde tijd? Dit wordt veroorzaakt door een bug in Windows Mobile. Er heeft zich namelijk een duplicatie van een event in de database voorgedaan. Je kunt dit oplossen door een freeware programma te downloaden met de naam CheckNotifications. 1) Installeer en start het programma. 2) In de tabel met als naam "Application" staat een item met de naam "clock.exe". In een cel rechts hiervan staat "Daily Reminder" (of "Dagelijkse wekker") onder de tabel "Dialog Title". ![]() Wis deze waarde door de stylus ingedrukt erop ingedrukt te houden en vervolgens Delete te kiezen. ![]() Note: Mochten er zich hier meerdere "clock.exe" items bevinden zonder de vermelding "Daily Reminder", wis deze dan niet! 3) Voer een soft reset uit. Hoe kan ik een backup maken van mijn Pocket PC Er bestaan zeer veel mogelijkheden om backups te maken van je device. Ten eerste kan ActiveSync uiteraard gedeeltelijk hiervoor dienen. De mogelijkheden hiervan zijn echter vrij beperkt. Hiernaast zijn er echter ook nog applicaties zoals Sprite Backup waarmee je vrijwel overal een backup van kunt maken, afgezien van je SMS berichten. Ook dit laatste is echter mogelijk behulp van nog een applicatie. De meeste opties kosten echter wel geld. Je kunt hier een aantal voorbeelden vinden van applicaties waarmee het maken van backups mogelijk is. Hoe komt het dat mensen mijn SMS berichten vaker dan één maal ontvangen?
Alhoewel er zich nog weinig bedreigingen voor het Pocket PC platform hebben voorgedaan zijn veel mensen toch graag op de hoede voor virussen. Het is dan ook geheel aan jou of je de Wizard wilt beveiligen hiertegen. Hier zijn een aantal applicaties om te overwegen:Het lukt mij niet om verbinding te maken met 802.11g routers alhoewel dit volgens de specificaties wel mogelijk zou moeten zijn? Dit is correct, in principe bevat de HTC Wizard ook de hardware waarmee dit mogelijk is. De i-mate en Qtek versies kunnen bovendien beide daadwerkelijk verbinding maken met 802.11g netwerken. Op een aantal versies is deze mogelijkheid echter uitgeschakeld. Met behulp van deze eenvoudig te installeren patch wordt dit 'probleem' echter verholpen. Je dient deze uiteraard uit te voeren op de HTC Wizard en niet vanaf je PC. Kan ik Nederlandse spellingscontrole toevoegen aan mijn Engelse HTC Wizard? Dit is mogelijk aan de hand van de volgende tutorial:Zowel de handleiding als de specificaties van dit toestel spreken van een Recognizer (input) functie, een dergelijke functie kan ik echter niet vinden op mijn HTC Wizard? Wanneer je gebruikt maakt van een Nederlandstalige Wizard bestaat de kans dat deze functie uitgeschakeld is. Dankzij birdibird is het nu echter wel mogelijk deze functie te activeren. De instructies hiervoor zijn zeer eenvoudig; download dit .cab bestand en voer deze vervolgens uit op je HTC Wizard. Wanneer je één der beide als standaard invoermethode wilt instellen moet je een kleine aanpassing in je registry maken: Wat zijn de operator instellingen voor de HTC Wizard? Je kunt deze operator instellingen op verschillende manieren op je HTC Wizard invoeren. Allereerst zijn hier in een aantal .cab bestanden van alle Nederlandse operators. Je kunt deze bestanden simpelweg uitvoeren op je HTC Wizard zonder verdere moeite: Dit bestand bevat de juiste instellingen voor alle Nederlandse operators.Mochten deze instellingen incompleet zijn kun je je altijd nog wenden tot de volgende tutorials: | |
![]() Naar mijn mening de mooiste case die momenteel beschikbaar is voor dit toestel. De HTC Wizard wordt vastgehouden door de opstaande randen die hem als het ware vastklemmen en door het bandje zoals zichtbaar op het bovenstaande plaatje. ![]() Nog een case voor de HTC Wizard. Het bovenstaande plaatje is klikbaar en verwijst naar een grotere versie. ![]() Een screenprotector is een heel dun, transparant, velletje dat je op je scherm plakt. Het touchscreen zal nog steeds werken en er komen natuurlijk geen krassen op je scherm. ![]() Een van de goedkopere Bluetooth GPS ontvangers die werkt in combinatie met de HTC Wizard. Een GPS ontvanger zul je nodig hebben wanneer je navigatie software zoals TomTom Navigator wilt gebruiken op je HTC Wizard. ![]() Een cradle (burealader) voor de HTC Wizard. Op de bovenstaande site heeft deze "USB Cradle" als naam. Selecteer natuurlijk wel het juiste type PDA uit de drop-down box, namelijk: "Qtek 9100". ![]() Een selectie van zowel actieve als passieve autohouders. ![]() Het type geheugenkaart waarmee de HTC Wizard compatibel is. Zorg wel dat je een Secure Digital Mini kaart koopt aangezien deze anders niet zal passen! ![]() Klik op het bovenstaande plaatje voor een vergroting. ![]() De standaard HTC Wizard stylus, maal drie. Handig wanneer je bang bent ze kwijt te raken of al kwijt geraakt bent. Als alternatief zou je ook deze kunnen overwegen. ![]() Dit extension cord is geschikt voor gebruik met de HTC Wizard en geeft je de mogelijkheid normale earphones met 3.5mm plug te gebruiken. Hij is echter niet geschikt voor het gebruik in combinatie met een headset. |
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60