Als je gaat GPRS-en met je provider via je telefoon. Of je dan inlogt met je telefoon of met je PC via je telefoon (met een bluetooth verbinding ofzo) dat maakt erg weinig uit. Je logt op dezelfde manier in op hun netwerk en vraagt data.
Dat Orange world "onbeperkte data truukje" heb ik nooit werkend gekregen. Als ik een proxy instel op mijn telefoon blokkeert hij nog steeds te grote bestanden, welke poort ik ook invul.
Op
www.orb.com staat het programma. het is volledig gratis.
Werkt perfect met de SPV (en ook met de nokia 6670, maar misschien nog wel iets beter met de SPV). Met een juiste TV-kaart (1 met een hardware mpeg encoder) kan je al je tv zenders live via het internet naar je mobiel streamen. Daarnaast kan je ook al je video en audio files live streamen, werkt echt super!
Met GPRS van Orange haal ik 37kbps , en dat levert geen mooi resultaat, maar de tv programmas zijn wel te volgen! en dat is toch wel heel stoer!
Het programma is super simpel: je installeert het op je PC, registreert je bij de website en klaar! (eventueel nog je modem router en je firewall instellen, als die roet in het eten gooien)
met je browser op je mobiel naar: my.orb.com gaan en inloggen en je kan je video/audio bestanden die in je "mijn documenten" map zitten raadplegen of je ingestelde TV zenders live streamen, door op de link bij de file te klikken. orb converteert het bestand automatisch naar een te streamen media bestand (ofwel windows mediaplayer, ofwel real ofwel 3gp)
het programma is nog slim ook! als je met een pocket IE er naartoe gaat staat hij standaard al helemaal goed op windows media player, en door de perfect werkende speedtest, werkt het op de spv direct. (op de nokia werkt de speedtest niet correct met de netfrontbrowser, maar wel met de standaard nokia). En ook als je de bestanden intern op je netwerk benaderd, veranderd hij automatisch de link naar je interne IP! best slim, ben je niet eens verplicht om je streaming server naar buiten open te gooien!
nadeel is dus wel dat het veel data verbruikt, en ik betwijfel of het werkt met de orange world proxy. Als je real-video bestanden wilt gebruiken, lijkt me het echt heeeel onwaarschijnlijk, aangezien die een aparte poort gebruikt, die Orange echt wel dicht heeft gegooid voor hun wap-portal. Windows media player kan ook streamen over de normale browserpoort, dus misschien werkt het. het proberen waard lijkt me.