Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

Topicstarter
Heb je een Samsung Omnia i900
en wil je alles weten en vragen over de laatste / zoveelste ROM update
stel dan je vragen en opmerkingen hier !!
Vertel dan om welke ROM het gaat en wat de voordelen en nadelen zijn.
linkjes naar illegale ROM's zijn niet toegestaan

voor de minder bedreven updaters van ROMMEN is het misschien handig om ook even een tutural te plaatsen dit kan veel gebrickte i900 schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859

chielomnia schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:22:
[...]

!! Flashen is bij mij goed gegaan, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst !!

Turtorial

Aan de slag:

Voer de fix uit (zie onder). Je zorgt er dan voor dat je de message 'Incorrect Software Version'
word uitgeschakeld, zodat je lekker kan flashen!

* Press the 'dial' key to the left of the optical pad to bring up the dialer
* With the onscreen keypad input *#1546792*#
* Select 'Preconfiguration'
* Enter code *#81230*# and select OK
* Select 'Singapore', with the default Operator (maakt niet uit welke, je ontvangt gewoon je provider
instellingen nadat je hem geflashed hebt.
* Accept this, DEVICE WILL HARD RESET
* Run update, and all should be well.

Installeer vervolgens: Samsung Modem driver
De installatie gaat niet via ActiveSync.
ActiveSync word automatisch uitgeschakeld wanneer je de Rom update doet.
Zorg ervoor dat je batterij volledig is opgeladen en volg de aanwijzingen.
Erg gemakkelijk allemaal!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 23-10-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 19:39
Zojuist de officiële update naar XKHJ3 uitgevoerd. Eerst de Vista update patch uitgevoerd, maar deze startte alleen maar de telefoon op en deed verder weinig. Was wellicht niet nodig omdat ik al versie HH4 had, voor een upgrade van HH1 naar XKHJ3 is de patch volgens berichten op diverse forums van levensbelang voor je telefoon. Daarna de handleiding gevolgd. De upgrade ging exact als de upgrade van HH1 naar HH4.

De versie info luidt na de upgrade:

PDA I900XKHJ3/XKHJ3
Telefoon I900XXHH1.

Snel de telefoon doorgebladerd. Geen extra widgets, geen handschriftherkenning, geen nieuwe programma's gevonden. Eerste indruk van de systeemprestaties: het apparaat is na de update absoluut een stuk sneller geworden en de gevoeligheid van het scherm is verbeterd. Of de batterijduur verbeterd is weet ik over een dag :)

Het hoofdgeheugen is volgens mij ook niet veranderd (vergeten te kijken voor de update): Opslag 111,30 MB; Programma: 97,27 MB. Tot nu toe ben ik dik tevreden.

[ Voor 22% gewijzigd door Tjeutje27 op 23-10-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277947

ik heb nu
pda: i900 xkhh8/xkhh4
telefoon: i900 xxhh9
is dit de laatste versie?ik vind niet direct een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:50

mucuracat

YES

als ik normaal update wil voeren gaat bij eerste stap omnia resetten. Moet dan weer scherm instellen, maar opdat moment komt er een bericht, voordat ik kan lezen herstart telefoon weer en komt tmobile weer terug.

En ik heb singapore niet in preconfiguration. Wel andere landen.

raar..

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
Anoniem: 277947 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:27:
ik heb nu
pda: i900 xkhh8/xkhh4
telefoon: i900 xxhh9
is dit de laatste versie?ik vind niet direct een andere.
De laatste versie is dus XKHJ3, hier te vinden. Als je HH4 hebt hoef je volgens mij de patch niet meer uit te voeren, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11

knakworst

Get more sats!

Ik heb HH1 erop zitten, de originele nog, in het Nederlands. Kan ik gelijk HJ3 erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277257

Hallo

Ik heb versie pda i900XKHH1 en Telfoon i900XXHH1. Kan ik deze update gewoon installeren en nog een vraag (ben net nieuw op dit forum) hoe moet dit?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
knakworst schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:27:
Ik heb HH1 erop zitten, de originele nog, in het Nederlands. Kan ik gelijk HJ3 erop zetten?
Ja, dat kan. Wel eerst de update doen ( XP of Vista ) ligt eraan wat je draait op je gewone pc, daarna de taalupdate naar je "mijn opslag" op het grote flashgeheugen plaatsen.
Dan via instellingen, taalupdate de update uitvoeren. Zorg dat je accu vol is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Ik wil het gaan proberen maar kan je me even duidelijk uitleggen hoe ik dit moet doen, want ik ben bang dat ik mijn toestel niet meer aan de praat krijg. En zijn er duidelijke verbeteringen bij deze update????
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Anoniem: 277257 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:24:
Hallo,

Ik wil het gaan proberen maar kan je me even duidelijk uitleggen hoe ik dit moet doen, want ik ben bang dat ik mijn toestel niet meer aan de praat krijg. En zijn er duidelijke verbeteringen bij deze update????
Alvast bedankt.
Heb je een T-Mobile of een Vodafoon toestel?? Zo ja dan kun je beter niet updaten, staat ook op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik heb een simlockvrij toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Hier een beknopte handleiding voor een ieder die wil updaten naar de XKHJ3 taalupdate.

Stap 1. Maak eerst een backup van gegevens op je telefoon. Gaat dan met name om contacten en dergelijke.
Stap 2. Maak een nieuwe map aan op je eigen pc waar je de updates in kunt zetten als je die hebt gedownload van de site.
Stap 3. Ga naar de samsung site en download i900 Windows Vista Update of i900 Windows XP Update. Dit is afhankelijk wat je op je eigen pc hebt staan. Het zal op je pc te zien zijn als een gele bol met daarin het woord mits.
Stap 4. Download de taalupdate i900XKHJ3 Multilanguage file / taal bestand. Dit zul je herkennen als een .mli betand.
Stap 5. Connect je telefoon met de pc doormiddel van de usb kabel. Als activesync klaar is dubbelklik je op de kleine updater ( gele bolletje ). Er opent zich een scherm waarin je 2 dingen moet aanvinken en waar je daarna op een brede balk moet klikken. Er komt dan vanzelf een melding dat je de telefoon kunt loskoppelen van de pc. De telefoon zal zich automatisch resetten, ik denk zelfs 2 keer.
Dit was een preconfiguratie. Je telefoon is nu klaar voor de taalupdate.
Stap 5. Ga op je telefoon naar instellingen -> verbinding -> usb en kies dan daar voor massaopslag.
Sluit je telefoon weer aan de pc en kopieer de grote mli bestand ( de taalupdate ) naar mijn opslag op je grote flashgeheugen. Als dat klaar is de telefoon weer terug zetten naar activesync i.p.v massaopslag.
Stap 6. Ga nu op je telefoon naar instellingen -> systeem -> taal wijzigen. Als het goed is zie je dan die .mli bestand staan. Klik erop en dan op selecteer. Er wordt dan gevraagt om een code in te voeren. Dit kun je doen met het keyboard. Code is 1234 maar het staat er ook als het goed is.
Dan is het klikken op ok of accepteren, weet het niet helemaal zeker meer maar dan gaat de update beginnen. Het duurt ongeveer 10 min. Laat de telefoon tijdens de update met rust, hij zal vanzelf weer resetten, 2 keer en dan is het klaar.
Dan kun je de backup weer terug zetten en verder instellen zoals je het zelf graag wil hebben.

Voordelen: Het lijkt erop alsof hij wat stabieler is. Een betere ontvangst en het belangrijkste, meer ramgeheugen vrij. Van 97 Mb naar 111 Mb :) .

Veel succes ermee.

[ Voor 3% gewijzigd door Lucky1965 op 24-10-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Lucky

Ik heb je aanwijzingen opgevolgd en inderdaad is het gelukt. Hartelijk dank. Alleen mijn versie is nu PDA i900xkhh8/xkhh1 en telefoon i900xxhh1. Klopt dit wel?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry

Ik had de verkeerde versie genomen. Er staat nu PDA i900XKHJ3/XKHH1.
Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
Mijn Omnia lijkt inderdaad sneller en stabieler dan voor de update. Ook de vormgeving is hier en daar subtiel veranderd. In het start menu zie je nu de laatst gebruikte programma's. Het lijkt erop dat de camera ook is verbeterd.

Bij mij is ook wat verdwenen: bij de telefoonlijst stond aan de rechterkant een A-Z index waarmee je snel naar de juiste letter kon navigeren, die is nu weg. Enige manier om nu naar beneden te scrollen is door met de navigatieknop of door met je vinger te scrollen, beetje onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu heb ik nog 1 vraag. Waarom staat er bij mij na de update: PDA: i900XKHJ3/XKHH1 terwijl het volgens jullie PDA: i900XKHJ3/XKHJ3 (laatste 5 tekens zijn anders) hoort te zijn, of vergis ik me en heb ik wat verkeerd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
Anoniem: 277257 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:58:
Nu heb ik nog 1 vraag. Waarom staat er bij mij na de update: PDA: i900XKHJ3/XKHH1 terwijl het volgens jullie PDA: i900XKHJ3/XKHJ3 (laatste 5 tekens zijn anders) hoort te zijn, of vergis ik me en heb ik wat verkeerd gedaan.
Ik heb geupdate vanaf HH4, jij hebt waarschijnlijk de update uitgevoerd vanaf HH1. Inderdaad wel vreemd dat dit tot een andere pda-versie leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

tegenwoordig staat dit op de site van nl.samsung.com bij de updates:
(Let op: Niet geschikt voor Samsung Omnia toestellen met een
T-Mobile of Vodafone logo)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 16:30
Lucky1965 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:14:
Hier een beknopte handleiding voor een ieder die wil updaten naar de XKHJ3 taalupdate.
...
Stap 5. Ga op je telefoon naar instellingen -> verbinding -> usb en kies dan daar voor massaopslag.
Sluit je telefoon weer aan de pc en kopieer de grote mli bestand ( de taalupdate ) naar mijn opslag op je grote flashgeheugen. Als dat klaar is de telefoon weer terug zetten naar activesync i.p.v massaopslag.
Stap 6. Ga nu op je telefoon naar instellingen -> systeem -> taal wijzigen. Als het goed is zie je dan die .mli bestand staan. Klik erop en dan op selecteer. Er wordt dan gevraagt om een code in te voeren. Dit kun je doen met het keyboard. Code is 1234 maar het staat er ook als het goed is.
Dan is het klikken op ok of accepteren, weet het niet helemaal zeker meer maar dan gaat de update beginnen. Het duurt ongeveer 10 min. Laat de telefoon tijdens de update met rust, hij zal vanzelf weer resetten, 2 keer en dan is het klaar.
Dan kun je de backup weer terug zetten en verder instellen zoals je het zelf graag wil hebben.
Het is me nou alleen niet helemaal duidelijk of de telefoon tijdens het uitvoeren van stap 6 nou nog aan de pc moet hangen of dat ik deze los moet koppelen.... (heb ook de Samsung handleiding gelezen).
En wat heeft die modemdriver er nou mee te maken? Ben geen first-time flasher hoor, maar is toch weer wat anders dan mijn HTC Wizard.
Ik wil morgen proberen te updaten vanaf H1. Raar, heb nog nooit een telefoon gehad die zichzelf flasht zeg maar....

Ik laat wel weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106939

mucuracat schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:05:
tegenwoordig staat dit op de site van nl.samsung.com bij de updates:
(Let op: Niet geschikt voor Samsung Omnia toestellen met een
T-Mobile of Vodafone logo)
ik heb nog niet op bovengenoemde wijze geflashed vanaf de samsung site, maar ik heb mijn t-mobile rom geflashed met de meest recente engelse (australische om precies te zijn) rom .exe bestanden van de modaco site. dit is allemaal prima gelukt.

volgens mij ben ik nu vrij om te flashen wat ik wil en zou ik nu die rom van de samsung site kunnen proberen (ondanks dat mijn engels prima is, vind ik nederlandse windows lekkerder werken, omdat mijn pc ook nederlands is). of het problemen op kan leveren als je direct van een branded rom naar een samsung-site-rom gaat weet ik dus niet, maar het lijkt me sterk.

zou mooi zijn als iemand het aan durft om dat te doen :)

als ik het zelf zo terug lees is het best een wazig verhaal weer hierboven, maar hopelijk snappen jullie het een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Patric76 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:11:
[...]

Het is me nou alleen niet helemaal duidelijk of de telefoon tijdens het uitvoeren van stap 6 nou nog aan de pc moet hangen of dat ik deze los moet koppelen.... (heb ook de Samsung handleiding gelezen).
En wat heeft die modemdriver er nou mee te maken? Ben geen first-time flasher hoor, maar is toch weer wat anders dan mijn HTC Wizard.
Ik wil morgen proberen te updaten vanaf H1. Raar, heb nog nooit een telefoon gehad die zichzelf flasht zeg maar....

Ik laat wel weten of het gelukt is.
die modemdriver heeft ie nodig bij het flashen van het telefoongedeelte van de rom. vraag me niet om de technische details die hierachter steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
Patric76 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:11:
[...]

En wat heeft die modemdriver er nou mee te maken?
Ik heb zowel de update uitgevoerd van H1 naar H4 en van H4 naar J3. Die modemdriver heb ik beide keren niet nodig gehad. Als je van H1 naar J3 wil updaten moet je wel eerst de patch uitvoeren, anders is het einde verhaal van je Omnia.

Belangrijk bij het uitvoeren van de patch: Eerst zorgen dat activesync (of bij Vista: Windows Mobile Apparaatcentrum) de status "verbonden" geeft, daarna de patch uitvoeren, de vinkjes aanvinken en op de uitvoerknop drukken. Dit duurt ongeveer 2 minuten. Je ziet op je pc-scherm een korte animatie op de voortgangsbalk. Tijdens het uitvoeren van deze patch moet je de omnia aan de pc verbonden laten. Je Omnia start na het uitvoeren opnieuw op.

Daarna volg je de stappen zoals hierboven beschreven. Zodra het MLI bestand op je omnia staat kan je deze loskoppelen van je pc. Je kan hem dan bijvoorbeeld aan de netadapter aansluiten, extra zekerheid voor als de batterij er toch plotseling mee ophoudt. Flashen duurt bij elkaar iets van 10 minuten of iets meer. Je ziet tijdens het flashen dat de voortgangsbalk zich vult met groene blokjes. Soms duurt het best lang voor er een blokje bijkomt, maar dat is een kwestie van geduld hebben.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

raar.. orginele via samsun lukt niet.
wel via site waar je de naam niet mag noemen.. met
Zelfs smart reader werkt.. scan een kaart en je hebt de gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
Gelukt, dank voor de reacties!

Nu versie PDA i900XKHJ3/XKHJ3, TELEFOON i900XXHH1. Geen modemdriver nodig gehad en geen Singapore hack. Zelfde RAM (97MB). Wie heeft er nu 111? Kwam vanaf H1.

Tot nu toe weinig verandering (behalve dat iGo 8 niet meer werkt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronniez
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 14:17
He dat ziet er een stuk duidelijker uit dan die manual van Samsung.
die klopt voor geen meter en springt van de hak op de tak.

even nog een vraag voor die update.
moet de telefoonfunctie gewoon aanstaan met de simnkaart er in.
ik moet er niet aan denke ndat ik aan het flashen ben en er belt een of andere idioot waardoor m'n omnia gelijk einde verhaal is.
Lucky1965 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:14:

Stap 1. Maak eerst een backup van gegevens op je telefoon. Gaat dan met name om contacten en dergelijke.
Stap 2. Maak een nieuwe map aan op je eigen pc waar je de updates in kunt zetten als je die hebt gedownload van de site.
Stap 3. Ga naar de samsung site en download i900 Windows Vista Update of i900 Windows XP Update. Dit is afhankelijk wat je op je eigen pc hebt staan. Het zal op je pc te zien zijn als een gele bol met daarin het woord mits.
Stap 4. Download de taalupdate i900XKHJ3 Multilanguage file / taal bestand. Dit zul je herkennen als een .mli betand.
Stap 5. Connect je telefoon met de pc doormiddel van de usb kabel. Als activesync klaar is dubbelklik je op de kleine updater ( gele bolletje ). Er opent zich een scherm waarin je 2 dingen moet aanvinken en waar je daarna op een brede balk moet klikken. Er komt dan vanzelf een melding dat je de telefoon kunt loskoppelen van de pc. De telefoon zal zich automatisch resetten, ik denk zelfs 2 keer.
Dit was een preconfiguratie. Je telefoon is nu klaar voor de taalupdate.

Voordelen: Het lijkt erop alsof hij wat stabieler is. Een betere ontvangst en het belangrijkste, meer ramgeheugen vrij. Van 97 Mb naar 111 Mb :) .

Veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Telefoon gewoon aan en simkaart erin. Tijdens flashen denk ik niet dat je bereikbaar bent dus zal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
Patric76 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:56:
Gelukt, dank voor de reacties!

Nu versie PDA i900XKHJ3/XKHJ3, TELEFOON i900XXHH1. Geen modemdriver nodig gehad en geen Singapore hack. Zelfde RAM (97MB). Wie heeft er nu 111? Kwam vanaf H1.

Tot nu toe weinig verandering (behalve dat iGo 8 niet meer werkt....)
Ik heb 111,30 mb opslag geheugen en 97 mb programma geheugen met dezelfde pda- en telefoonversie als jij.
Dat probleem met Igo ligt denk ik aan je Igo configuratie, bij mij werkt Igo 8 nog net als voor de update.

[ Voor 12% gewijzigd door Tjeutje27 op 25-10-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronniez
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 14:17
Thanks,

allemaal gelukt

ik had hem eerst een hardresetgegeven voor de zekerheid(deed ik altijd bij mijn ppc ook)
de xpupdate echter doet naast het installeren van "iets" ook een hardreset dus dat was niet nodig.

hij lijkt inderdaad sneller. scherm gevoeligheid ben ik niet zo zeker van of dit beter/slechter is.
met name de x om programmas af te sluiten lijkt slechter te reageren.

batterijverbruik ben ik aan het testen.

lijkt nog steeds wel warm te worden als hij via activesync aan de pc hangt.

had wel een paar keer een gwes.exe error maar die is weggebleven nadat ik een softreset deed.
Lucky1965 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:16:
Telefoon gewoon aan en simkaart erin. Tijdens flashen denk ik niet dat je bereikbaar bent dus zal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11

knakworst

Get more sats!

Bedankt Lucky het werkt. Ik heb ook versie PDA i900XKHJ3/XKHJ3, TELEFOON i900XXHH1. Iemand een idee of die telefoon ook naar HJ3 kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
Het aparte is dat ik iGo niet eens kan configureren (geeft meteen zodra ik iets doe een memory error en iets van een buffer(.

Simkaart moet er idd in blijvan en tel aan; je kunt niet eens een harde reset doen met de tel uit! Heb wel mijn geheugen kaartje eruit gehaald voor de zekerheid.

Nog een tip misschien: voordat je ook maar aan flashen/patchen/etc denkt: eerst een harde reset!

Tel lijkt bij mij langzamer, maar heb meteen wat reg hacks toegepast, zal volgende week weer eens een harde reset doen... Als ie bij Tjeutje werkt moet het mij ook lukken :-)

Batt lijkt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
Patric76 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:10:
Het aparte is dat ik iGo niet eens kan configureren (geeft meteen zodra ik iets doe een memory error en iets van een buffer(.
Beetje off topic, maar in mijn sys.txt (IGO install directory) heb ik onder andere deze regels toe moeten voegen om het werkend te krijgen:

[debug]
cache=2048
skip_eula=1
disable_outlookpoi=1
show_performance=0
reserve_memory=2500000

Met name reserve_memory is belangrijk, anders krijg je vlak na het opstarten een memory error.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjeutje27 op 26-10-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Laatst online: 00:53
Een vraagje over de naamgeving van de roms van samsung (namens mijn vrouw die heb zo'n ding)
Ik heb nu i900DZHH3_updater_xp voor haar gedownload incl. de driver voor XP. Dit is volgens mij de engelse versie.

Op de NL site kun je i900XKHJ3 Multilanguage file / taal bestand downloaden maar ja wat is nu het verschil?

Weet iemand hoe je nu kunt bepalen wat de laatste versie is? en zo ja wellicht kan de TS dit dan opnemen incl. de manual/stappenplan die hier al gepost is. Krijgt de startpost ook wat meer body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
Tjeutje27 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:20:
[...]
Beetje off topic, maar in mijn sys.txt (IGO install directory) heb ik onder andere deze regels toe moeten voegen om het werkend te krijgen:
......
Met name reserve_memory is belangrijk, anders krijg je vlak na het opstarten een memory error.
Off topic of niet: dank je wel, het werkt nu weer! Moest het wel veranderen in de programma map op de PDA zelf, niet de map op "Mijn Opslag".
Toch raar dat het bij H1 niet nodig was. Ik ga volgende week na een harde reset kijken of het nog nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is de juiste versie van mijn pda (i900XKHJ3/XKHH1) de eerste: i900XKHJ3 of de laatste: XKHH1???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 19:45
Ik heb momenteel
PDA: i900XKHH8/XKHH4
Telefoon: i900XXHH9

Is het voor mij ook aan te raden om up te daten? En dan zal ik dus eerst de vista updater moeten draaien en daarna dan de nieuwe file? Of kan ik de vista updater overslaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhajkx
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb gisteren geprobeerd om van originele HH1 naar XKHJ3 te flashen en heb de beknopte handleiding van Lucky1965 gebruikt. (Ik heb een niet branded toestel) Ik heb eerst een Hard Reset gegeven daarna XP update/patch uitgevoerd zoals deze ook op de samsungsite staat vermeld. Alles ging goed. MLI bestand gekopieerd naar Mijn Opslag en vanuit de instellingen van Omnia "Taal Wijzigen" gekozen. De omnia hing ook aan de opladder dus niet meer aan ActiveSync.De telefoon schakelde vanzelf uit en ik had een knipperende scherm : "SamsungOmnia" en dan "Download mode Do not turn off. It takes about 10 minutes". Het rode led lampje knippert ook. De omnia bleef in deze Download Mode z'n 2 uur waarna ik de telefoon toch ging resetten, en op aan/uit knop drukken. maar niets hielp. Ook baterrij eruit halen en weer indoen heeft niet geholpen. Hard reset deed ook niets, Telkens als ik de Omnia aanzet gaat hij naar die "Download Mode" en blijft daar hangen.
Ik heb op internet ff gezocht en vond dat er ook andere mensen met dit probleem te maken hadden gekregen. De enige oplossing op dit moment is om je Omnia naar Solid Vision in Rijswijk te brengen. Ik heb vanmorgen hen gebeld en kreeg te horen dat dit probleem inderdaad bij hun bekend was met die update. De reparatie is gratis( mits met aankoopbon) en duurt 3 werkdagen.
Dus wees gewaarschuwd. Ook met een officiële samsung update kan je een gebrickte toestel krijgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Modbreak:Heren, dit is geen helpcentrum voor hoe moet ik mijn rom updaten. Er worden nu wel érg basic vraagjes gesteld en het niveau kan best wat omhoog. Probeer dus eerst zelf even je nieuwe rom erop te meppen alvorens hier klakkeloos je vraag neer te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
dagizmo schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:19:
Ik heb momenteel

Is het voor mij ook aan te raden om up te daten? En dan zal ik dus eerst de vista updater moeten draaien en daarna dan de nieuwe file? Of kan ik de vista updater overslaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Zo te zien heb je een branded versie. Niet zomaar updaten van Samsung, kijk eerst even goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
xhajkx schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:45:
Ik heb gisteren geprobeerd om van originele HH1 naar XKHJ3 te flashen en heb de beknopte handleiding van Lucky1965 gebruikt. (Ik heb een niet branded toestel) Ik heb eerst een Hard Reset gegeven daarna XP update/patch uitgevoerd zoals deze ook op de samsungsite staat vermeld. Alles ging goed. MLI bestand
...
Dus wees gewaarschuwd. Ook met een officiële samsung update kan je een gebrickte toestel krijgen. :(
Ik heb ergens gelezen op een Singapore's forum dat sommige moederborden een update niet leuk vinden. Heb je je Omnia al een tijdje of pas nieuw? Is wel interessant om te weten welke generatie hier last van heeft.
Wel mooi dat ze het toegeven en dat het gratis is, en 3 dagen is ook niet lang. Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhajkx
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Patric76 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:35:
[...]

Ik heb ergens gelezen op een Singapore's forum dat sommige moederborden een update niet leuk vinden. Heb je je Omnia al een tijdje of pas nieuw? Is wel interessant om te weten welke generatie hier last van heeft.
Wel mooi dat ze het toegeven en dat het gratis is, en 3 dagen is ook niet lang. Netjes!
Ik heb mijn Omnia op 1 sept gekocht. Toen was het net uit in Nederland dus erste generatie. Er zat een originele HH1 Rom erop.
Zou je de link naar die Singapore's forum kunnen geven als dat natuurlijk van de Mods mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 19:45
Patric76 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:32:
[...]

Zo te zien heb je een branded versie. Niet zomaar updaten van Samsung, kijk eerst even goed...
Mijn toestel is 3 weken oud, nieuw gekocht bij HI. Toestel is gewoon simlock vrij, bevat geen speciale menu's of logo's van HI/KPN.
Heb dus het idee dat ik geen branded versie heb.

Maar ik heb ook nog niemand met deze pda-codes gezien. Ik zou wel willen updaten, maar weet dus niet welke bestanden ik perse moet hebben en of het wel nut heeft. Ik hoor mensen over meer geheugen en betere reactie van het touchscreen, daarom wil ik ook wel graag de update hebbenn .

Iemand al ervaring met updaten van deze versie?
Ik heb momenteel

[ Voor 4% gewijzigd door dagizmo op 28-10-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

Zeeuw

5.6

dagizmo schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:10:
[...]

Mijn toestel is 3 weken oud, nieuw gekocht bij HI. Toestel is gewoon simlock vrij, bevat geen speciale menu's of logo's van HI/KPN.

Maar ik heb ook nog niemand met deze pda-codes gezien. Ik zou wel willen updaten, maar weet dus niet welke bestanden ik perse moet hebben en of het wel nut heeft. Ik hoor mensen over meer geheugen en betere reactie van het touchscreen, daarom wil ik ook wel graag de update hebbenn .

Ik heb momenteel
Ik heb dezelfde codes. Ook gewoon los in de winkel gekocht, heb hem nu 1 week.
Ben ook wel benieuwd welke ROM ik kan gebruiken, zie door de bomen het bos niet meer.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeeuw schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 02:48:
[...]

Ik heb dezelfde codes. Ook gewoon los in de winkel gekocht, heb hem nu 1 week.
Ben ook wel benieuwd welke ROM ik kan gebruiken, zie door de bomen het bos niet meer.
dagizmo zegt dat hij nog niemand met die codes heeft gezien, maar volgens mij hadden best veel mensen die code :)

verder is het zo dat DTHJ6 de laatste (engelse) rom is. verkrijgbaar op een niet nader te noemen site, maar google doet wonderen.
ook is het zo dat de laatste nederlandse rom de eerder in dit topic vermelde HJ3 is. uitleg om te installeren is in dit topic en in het grote i900 deel 4 topic te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
xhajkx schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:36:
[...]

Ik heb mijn Omnia op 1 sept gekocht. Toen was het net uit in Nederland dus erste generatie. Er zat een originele HH1 Rom erop.
Zou je de link naar die Singapore's forum kunnen geven als dat natuurlijk van de Mods mag.
Het is de site van ppcsg. Weet niet precies welk forum daar maar gaan er een aantal over de Omnia (was daar veeel eerder uit dan hier). Succes, en ik hoop dat ie snel terugkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
dagizmo schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:10:
[...]

Ik heb momenteel
Ben geen expert, maar wat ik las kan het geen kwaad eerst de (voorbereidende) XP/Vista update te draaien. En er hebben meer mensen vanaf HH4 geflasht. Het telefoon gedeelte update ie bij mij niet dus zal ie wel vanaf blijven denk ik. Verder gewoon de tutorial op een pagina eerder volgen, ging bij mij perfect (vanaf HH1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
Feedback mag hier Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic en doe is stoppen met voor elke nieuwe vraag een nieuwe post te maken :? Dat is nergens voor nodig en kan prima in 1 post. Komt wel érg spammerig over nu!

[ Voor 90% gewijzigd door DaannO op 30-10-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:01

SpeedfreakR

Zoeffff.....

xhajkx schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:45:
Ik heb gisteren geprobeerd om van originele HH1 naar XKHJ3 te flashen en heb de beknopte handleiding van Lucky1965 gebruikt. (Ik heb een niet branded toestel) Ik heb eerst een Hard Reset gegeven daarna XP update/patch uitgevoerd zoals deze ook op de samsungsite staat vermeld. Alles ging goed. MLI bestand gekopieerd naar Mijn Opslag en vanuit de instellingen van Omnia "Taal Wijzigen" gekozen. De omnia hing ook aan de opladder dus niet meer aan ActiveSync.De telefoon schakelde vanzelf uit en ik had een knipperende scherm : "SamsungOmnia" en dan "Download mode Do not turn off. It takes about 10 minutes". Het rode led lampje knippert ook. De omnia bleef in deze Download Mode z'n 2 uur waarna ik de telefoon toch ging resetten, en op aan/uit knop drukken. maar niets hielp. Ook baterrij eruit halen en weer indoen heeft niet geholpen. Hard reset deed ook niets, Telkens als ik de Omnia aanzet gaat hij naar die "Download Mode" en blijft daar hangen.
Ik heb op internet ff gezocht en vond dat er ook andere mensen met dit probleem te maken hadden gekregen. De enige oplossing op dit moment is om je Omnia naar Solid Vision in Rijswijk te brengen. Ik heb vanmorgen hen gebeld en kreeg te horen dat dit probleem inderdaad bij hun bekend was met die update. De reparatie is gratis( mits met aankoopbon) en duurt 3 werkdagen.
Dit probleem heb ik dus nu ook :'( :'( morgen ook maar even bellen.

Ik heb een omnia van KPN/Hi en had versie hh4... weet net wat ik verkeerd gedaan heb:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Aangezien dit topic nog steeds niet lekker loopt en de ts nog niet up to date en uitgebreid is gaat deze dicht. Iemand anders mag het proberen met een degelijke ts waarin tips en andere dingen staan oa :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.