Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:11
Anoniem: 280609 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:06:
Heeft iemand met succes zijn Omnia kunnen verbinden met de Xbox 360 via de usb-stekker?
Ik krijg mijn films en muziek niet gedeeld met mijn Xbox 360.
De Xbox 360 ziet de Omnia niet als een mp3 speler of externe hardeschijf. Moet ik nog wat instellen op de Omnia of Xbox 360?
Heb je "USB-modus" aan staan?

Instellingen --> verbindingen --> USB verbindingsmodus

Deze moet op "Massaopslag staan".
Bij sommige mensen werkt het wel, bij sommige niet. Er zijn genoeg mensen te vinden op modaco waarbij TomTom prima zonder hulpmiddelen werkt. Ook weer genoeg bij wie het niet werkt. Ik ben nog geen eenduidig antwoord tegen gekomen waaraan dit ligt.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ben hier nog maar een iemand tegen gekomen bij wie het wel zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Nu online
Anoniem: 280609 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:20:
[...]

Weet je ook wat de Pop3 en SMTP instelling zijn van hotmail?
Ik heb geprobeerd mijn hotmail-account op de Omnia in te stellen maar kon nergens de instellingen vinden via Google :?
Als je je Hotmail instelt, geeft de Omnia vanzelf aan dat hier instellingen voor gevonden zijn. Dus gewoon een nieuw e-mail account aanmaken met je Hotmail en de rest gaat vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:08
Heeft er iemand wel eens één of meerdere dode pixels gehad op de omnia? Ik heb de search gebruikt, maar kom er nog weinig over tegen. Ik heb mijn Omnia gisteren opgehaald, maar het lijkt erop dat ik een dode pixel heb. Erg klein en je moet wel goed kijken om hem te zien, maar tegen een zwarte achtergrond (bij het opstarten v.h. toestel) wel aanwezig.
Wat is de policy van Samsung m.b.t. dode pixels? Loont het om hem terug te brengen naar de winkel of een Samsung service point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
@deos, bedankt voor die website! staat ook erg veel info op! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een vraagje over GPS gebruik.
Ik hoopte de omnia te kunnen gebruiken als fiets/voetganger navigatie.
Weet iemand welk programma ik daar het best voor kan aanschaffen? Ik heb IGO8 geprobeerd, alleen in fiets/voetganger mode route hij toch nog via snelweg.

Had ook gelezen dat gps het zwaar heeft gedurende gps gebruik. Dit is geen understatement :P van 80% batt naar 10% in ongeveer 15 minuten, komt dit door de software of door gps ontvanger? Meende dat hij op googlemap niet zoveel van de batt slurpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272927

Navigon mobile navigator 7 draait ook zonder problemen op de omnia !

[ Voor 130% gewijzigd door Anoniem: 272927 op 05-12-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe de afbeeldingen van tmobile heten, voor het afsluiten en opstarten...? Het geluid heb ik er al af nu alleen nog die mooie afbeeldingen van hun :)

Gevonden in de map windows:
shutdown_tmo.gif
startup_tmo.gif

als je een mooi plaatje/gif hebt, mits deze de juiste resolutie heeft kun je die de zelfde naam geven en dan ben je van die tmobile logo's van het opstarten en afsluiten af :)

*** Back up wel even de orginele bestanden ***

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 272927 op 05-12-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859

hostje schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:17:
Heeft er iemand wel eens één of meerdere dode pixels gehad op de omnia? Ik heb de search gebruikt, maar kom er nog weinig over tegen. Ik heb mijn Omnia gisteren opgehaald, maar het lijkt erop dat ik een dode pixel heb. Erg klein en je moet wel goed kijken om hem te zien, maar tegen een zwarte achtergrond (bij het opstarten v.h. toestel) wel aanwezig.
Wat is de policy van Samsung m.b.t. dode pixels? Loont het om hem terug te brengen naar de winkel of een Samsung service point?
Ik ben hier nog niemand tegengekomen die te maken heeft gehad met dode pixels. Ik denk dat je toch even langs een Samsung Service Point moet gaan en vragen hoe het precies zit. Je kan dan altijd nog zelf beslissen wat je met je toestel wilt doen, als het gerepareerd kan worden.
Anoniem: 272927 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:11:
als je een mooi plaatje/gif hebt, mits deze de juiste resolutie heeft kun je die de zelfde naam geven en dan ben je van die tmobile logo's van het opstarten en afsluiten af :)
Het plaatje hoeft niet percee mooi te zijn, als het plaatje maar kleiner (kb) is. Heb ergens gelezen dat dit wel scheelt bij het opstarten van de Omnia. Als je een kleiner plaatje gebruikt, dat hij sneller opstart.
Weet zo even de bron niet, waar ik dit gelezen heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 05-12-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 10:01

Tusk

Sticky Bomb likes you!

sinds kort verzaakt mijn GPS het om te functioneren. Met IGO duurde het vorige week minstens een half uur voordat ik een fix had en dat gebeurd nu helemaal niet meer...

ook googlemaps, wat normaal binnen een minuut een fix had, krijgt geen enkele satelliet gevonden.
Heb in de tussentijd niets veranderd aan m'n telefoon. (tmobile met spb shell)

Voel vrij weinig voor een harde reset :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245235

Tusk schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:07:
sinds kort verzaakt mijn GPS het om te functioneren. Met IGO duurde het vorige week minstens een half uur voordat ik een fix had en dat gebeurd nu helemaal niet meer...

ook googlemaps, wat normaal binnen een minuut een fix had, krijgt geen enkele satelliet gevonden.

Zal je denk ik toch moeten proberen.Ik had ook soortgelijke problemen met Wifi en fix met andere programma's. Na een harde reset deed, alles het pico bello waarbij mij ook opviel dat de batterij duur ook steeg.
Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staan je instellingen nog goed bij je Externe GPS?
Instelling - Systeem - Externe GPS

GPS programmapoort: COM7
GPS hardwarepoort: COM9
Baudrate: 4800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 11:26
Ja ik heb dit ook. Bij het opstarten zie ik in de bovenste helft ongeveer in het midden, een dode pixel zitten. Verder lijkt mijn scherm een beetje een kraslaag te hebben gekregen ongeveer in het midden van het scherm. Mij stoort het nog niet echt zo, maar vraag me ook af als hier garantie op te verkrijgen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:53

Zeeuw

5.6

Ik heb er ook een aantal, stuk of 4 (waarvan op 1 plek er 2 langs elkaar zitten, deze vlek is dus groter). Tijdens normaal gebruik zie ik ze niet zitten, alleen tijdens zwarte schermen...
Mocht er idd een policy voor zijn zal ik hem zeker gebruiken!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Op mijn scherm zitten voornamelijk krasjes.... Ik heb hem dan ook vaak gewoon in de broekzak (soms per ongeluk met kleingeld...) zitten. Krasjes e.d. zijn dan ook onvermijdelijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 11:07

Ik had hetzelfde probleem. Kwam er uiteindelijk op neer dat mijn Phone-verbinding uit stond; deze is blijkbaar onmisbaar voor het correct functioneren (lees: aanzetten) van de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jos84 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:06:
Op mijn scherm zitten voornamelijk krasjes.... Ik heb hem dan ook vaak gewoon in de broekzak (soms per ongeluk met kleingeld...) zitten. Krasjes e.d. zijn dan ook onvermijdelijk lijkt me.
Ik heb ook een aantal krasjes zitten aan de linkerkant net buiten het scherm. Om krasjes te voorkomen kun je gebruik maken van een screenprotector. Ik heb er nu al 2 maanden 1tje op zitten en ben er erg tevreden mee. Vlekken kun je er gewoon afpoetsen met een katoene doekje en er ontstaan geen krasjes meer.
Het beste is natuurlijk gewoon je sleutels en kleingeld aansteker etc in 1 zak en je Omnia in de andere zak zonder iets erbij.

Voor de pixels zou ik toch even naar een Samsung Service Point gaan. Ik kan me herinneren dat de PSP eerst ook zon probleem had en als je een dode pixel had kon je deze gewoon met garantie vervangen. Ik denk wel dat Samsung ook wel zon policy heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Normaal zorg ik er ook voor om geen andere spullen bij de omnia in de broekzak te hebben, maar ja, ongelukken gebeuren nou eenmaal.

Screenprotector lijkt me zo'n geklooi. Het blijft een gebruiksvoorwerp. Mocht er iets goed mis gaan met de Omnia, heb ik altijd nog een verzekering. Maar ik ga er van uit deze niet te hoeven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-07 09:13

VP.

Ik heb een vraagje. Vorige topics doorgespit maar ik lijk de enige met dit probleem..

Alle filmpjes die ik afspeel op de Omnia schokken echt heel erg. Ik kan niets 'soepeltjes' afspelen. Hoe hoger de resolutie, hoe lager de fps - logisch natuurlijk, maar als ik lees dat mensen hier dvd-rips in divx normaal kunnen afspelen ga ik wel vraagtekens zetten.

Energiebesparing staat uit. Ik weet niet wat het anders zou kunnen zijn?

Oh, en voor alle wijsneuzen die gaan zeggen "gebruik de zoekfunctie eens wat beter!", vermeldt aub even de woorden om het antwoord mee te vinden. Als ik die wist had ik deze vraag natuurlijk niet gesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jos84 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:50:
Normaal zorg ik er ook voor om geen andere spullen bij de omnia in de broekzak te hebben, maar ja, ongelukken gebeuren nou eenmaal.

Screenprotector lijkt me zo'n geklooi. Het blijft een gebruiksvoorwerp. Mocht er iets goed mis gaan met de Omnia, heb ik altijd nog een verzekering. Maar ik ga er van uit deze niet te hoeven gebruiken.
Nou geklooi...
Valt mee hoor, eerste keer dat ik dat ding zag dacht ik ook van hoe moet ik dit er nou goed opkrijgen. Na 2 keer zat de protector perfect. Naar mijn mening heeft de Omnia geen drukverlies (harder drukken doordat protector erop zit). Als je erop let zie je de protector wel zitten, maar ik heb er in ieder geval geen last van.

Als je met je verzekering geregeld krijgt dat je een nieuwe Omnia krijgt als er te veel krassen op zitten, heb je die protector natuurlijk niet nodig.
VP. schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:57:
Ik heb een vraagje. Vorige topics doorgespit maar ik lijk de enige met dit probleem..

Alle filmpjes die ik afspeel op de Omnia schokken echt heel erg. Ik kan niets 'soepeltjes' afspelen. Hoe hoger de resolutie, hoe lager de fps - logisch natuurlijk, maar als ik lees dat mensen hier dvd-rips in divx normaal kunnen afspelen ga ik wel vraagtekens zetten.

Energiebesparing staat uit. Ik weet niet wat het anders zou kunnen zijn?

Oh, en voor alle wijsneuzen die gaan zeggen "gebruik de zoekfunctie eens wat beter!", vermeldt aub even de woorden om het antwoord mee te vinden. Als ik die wist had ik deze vraag natuurlijk niet gesteld..
Ik heb nu de DVDrip van Saw 5 erop staan met ondertiteling en deze werkt perfect. Het schokken kan komen, doordat je bijvoorbeeld WIFI of Bluetooth aan hebt staan. Zorg ervoor dat je alle programma's afsluit als je een film wilt kijken.

Hoofdmenu - Programma's - Taakbeheer - alles afsluiten of
Rechtsboven aan de zijkant van je Omnia de knop lang indrukken en vervolgens alle taken stoppen.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 05-12-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
Misschien wel aardig om te vermelden:
Sparus EveryWAN Remote Support is een gratis programma waarmee je via de USB verbinding direct een virtuele versie van je Omnia op je PC krijgt. Hiermee kun je direct op je Omnia werken met het gemak van je eigen PC (toetsenbord/monitor). Een soort omgekeerde Remote Desktop dus, van PC naar mobiel ipv andersom. ;)

Voor de 'mooi' is de Omnia skin voor het proggie hier te downloaden.

USB is wel een beperking, voor wireless support schijnt een corporate (commerciële) versie te zijn.

*edit*
Oh, My Mobiler doet hetzelfde, alleen reageert het scherm volgens mij iets sneller. Wellicht minder bloated. Daarentegen worden de hardware buttons hierbij niet ondersteund/gesimuleerd.

[ Voor 20% gewijzigd door letsa op 05-12-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 272927 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:07:
Navigon mobile navigator 7 draait ook zonder problemen op de omnia !
Hoi ThiaZz,

Is deze ook goed voor fietsers en of voetgangers. Met name in de randstad wil ik het gebruiken.
Hoe heb je het uberhaubt aan de praat gekregen?

Heb jij deze versie? http://www.navigon.com/site/nl/nl/shop/consumer/pda/1246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Is GPS gate niet gratis, ik kreeg geen gps en keek dus even in gpsgate en zag foutmelding: 1001 invalid license?

Heb nooit begrepen, of hier gelezen dat je er voor moest betalen. Wat is wel een freeware gps fix programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
@Nijs

Ik betaal €10,- per maand aan die verzekering.....Lijkt me dat wanneer mijn Omnia in korte tijd bijzonder erg gehavend ik een nieuwe krijg (of nieuw scherm)

Maar ja, het valt tot nog toe mee, heb de omnia sinds eind aug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jos84 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:31:
@Nijs

Ik betaal €10,- per maand aan die verzekering.....Lijkt me dat wanneer mijn Omnia in korte tijd bijzonder erg gehavend ik een nieuwe krijg (of nieuw scherm)

Maar ja, het valt tot nog toe mee, heb de omnia sinds eind aug.
Ohh ok, dan zou ik het gewoon laten zoals het is en geen protector gebruiken. Ik weet niet of je een hele nieuwe Omnia krijgt, maar dit zou je natuurlijk wel ergens kunnen vinden in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Nu online
HammerNL schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:12:
Is GPS gate niet gratis, ik kreeg geen gps en keek dus even in gpsgate en zag foutmelding: 1001 invalid license?

Heb nooit begrepen, of hier gelezen dat je er voor moest betalen. Wat is wel een freeware gps fix programma?
Port Splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Of GPSProxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Ik heb de Omnia nu een paar maanden in mijn bezit (eind aug). Hij bevalt uitstekend. Stiekem kan ik het niet laten om te kijken naar de telefoons die ik heb laten liggen.... (SE C905, Nokia N96, Samsung 8510, SE Xperia X1, HTC Touch Diamond/touch HD) Ik weet dat er bij elke nieuwe telefoon klachten te vinden zijn. Maar voor mijn gevoel zijn de klachten bij de Omnia minder erg dan bij die van de concurrentie. Die hebben daadwerkelijk problemen met de software (zonder dat mensen hier zelf zijn mee gaan klooien)

ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze, al zal ik zo langzamerhand toch weer moeten beginnen met bestuderen van een mogelijke opvolger....(iPhone 4G ???!???, met een fatsoenlijke camera)

Maar ik heb nog twee jaar de tijd....dat scheelt, ondertussen maar even weer spelen met mijn nia'tje....

Ik zoek nog een mooi pokerspel! wie roept!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-07 09:13

VP.

Wat is het toch met Omnia-eigenaars en poker? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

VP. schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:10:
Wat is het toch met Omnia-eigenaars en poker? :D
ze gokken graag en hebben daarom een omnia gekozen 8)7

ik zoek me trouwens al een tijdje gek naar een carholder met oplader voor in de auto.
zoals deze : http://www.pdashop.nl/pro...-holder-samsung-i900.html
maar die ik meestal tegenkom zijn of klemmen of schroeven of er kan/zit geen oplader bij.
als ik nu met route66 rij zie ik soms me omnia voorbij schuiven van de stoel naast me ;(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kocht een aantal weken geleden een boom van een carholder (met zuignap en verstelbare arm). Heb 'm bij aankoop op de ruit bevestigd en denk dat ik er zelfs de auto mee uit de gracht kan slepen, zit gewoon lijmvast ! Verder houdt ie de Omnia in een stevige klem en blijft de ruimte voor de oplader (die ik er bij aankoop bijkreeg) vrij. De carholder kostte me 13 euro of zo ... gewoon universeel ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubo2000
  • Laatst online: 21-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:39:
Ik kocht een aantal weken geleden een boom van een carholder (met zuignap en verstelbare arm). Heb 'm bij aankoop op de ruit bevestigd en denk dat ik er zelfs de auto mee uit de gracht kan slepen, zit gewoon lijmvast ! Verder houdt ie de Omnia in een stevige klem en blijft de ruimte voor de oplader (die ik er bij aankoop bijkreeg) vrij. De carholder kostte me 13 euro of zo ... gewoon universeel ding.
Die heb ik volgens mij ook, maar heb je ook zo veel last met die klemmen die je taakbeheerknopje rechtsboven dan indrukken?
Voorlopig doe ik het er maar mee maar ik zal gauw iets anders zoeken denk ik.

Mainboard :Asus A8N5X Chipset :nVidia nForce4 Processor :AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz Physical Memory :1536 MB (3 x 512 DDR-SDRAM ) Video Card :ASUS EN 8600GTS Hard Disk :WDC (160+80 GB) Windows XP Pro 5.01.2600 SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hubo2000 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:20:
[...]

Die heb ik volgens mij ook, maar heb je ook zo veel last met die klemmen die je taakbeheerknopje rechtsboven dan indrukken?
Voorlopig doe ik het er maar mee maar ik zal gauw iets anders zoeken denk ik.
Zo hoog komt de klem hier niet. Wel is het zo dat bij het bevestigen de volume-knopjes eventjes geraakt worden. Nu ja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubo2000
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:00:
[...]

Zo hoog komt de klem hier niet. Wel is het zo dat bij het bevestigen de volume-knopjes eventjes geraakt worden. Nu ja ...
Ik bedoelde ook in landscape mode als ik TomTom draai.
Daarover gesproken, ik heb al vele malen geprobeerd om TT zonder GPSProxy te draaien maar werkt bij mij echt niet. (GPSlog e.d. verwijderen, extra uitzetten) Het vreet misschien wel batterij leeg maar ik zet het ook gewoon weer uit als ik navi niet meer gebruik. Het geeft me altijd een fix in 10 seconden en als koerier heb ik dat wel nodig _/-\o_ . Dus niet dat ik eerst 5 minuten met mijn omnia over straat loop te zwaaien totdat ie een sattelietje vindt 8)7 .

Mainboard :Asus A8N5X Chipset :nVidia nForce4 Processor :AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz Physical Memory :1536 MB (3 x 512 DDR-SDRAM ) Video Card :ASUS EN 8600GTS Hard Disk :WDC (160+80 GB) Windows XP Pro 5.01.2600 SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282806

Grote spijt vanhet updaten van de rom, ben van hh4 naar hj3 gegaan (samsungsite) alles werkt alleen is m'n baterij sneller leeg dan met de oude rom. alles weer het zelfde ingericht als met de oude rom. 8)7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hubo2000 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:01:
[...]
Daarover gesproken, ik heb al vele malen geprobeerd om TT zonder GPSProxy te draaien maar werkt bij mij echt niet. (GPSlog e.d. verwijderen, extra uitzetten) Het vreet misschien wel batterij leeg maar ik zet het ook gewoon weer uit als ik navi niet meer gebruik. Het geeft me altijd een fix in 10 seconden en als koerier heb ik dat wel nodig _/-\o_ . Dus niet dat ik eerst 5 minuten met mijn omnia over straat loop te zwaaien totdat ie een sattelietje vindt 8)7 .
TomTom 6 en 7 werken goed op Omnia.

Belangrijk:

1. Instellingen/Systeem/Externe GPS/ Vinkje zetten bij "toegang gps automatisch beheren".

2. Configuratie GPS: http://www.gsmarena.com/forum/viewtopic.php?p=207184

3. Schakel Instellingen/Systeem/ "Enhanced GPS" uit: http://mysamsungomnia.wor...ut-enabling-enhanced-gps/

Enhanced GPS geeft vaak problemen: "kan geen verbinding maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:15:
[...]

TomTom 6 en 7 werken goed op Omnia.

Belangrijk:

1. Instellingen/Systeem/Externe GPS/ Vinkje zetten bij "toegang gps automatisch beheren".

2. Configuratie GPS: http://www.gsmarena.com/forum/viewtopic.php?p=207184

3. Schakel Instellingen/Systeem/ "Enhanced GPS" uit: http://mysamsungomnia.wor...ut-enabling-enhanced-gps/

Enhanced GPS geeft vaak problemen: "kan geen verbinding maken"
Puter, hij vindt sattelieten alleen de balkjes blijven grijs en worden nooit blauw. Ondanks de aanpassing in het register. Jammer. Kunnen er meer mensen aangeven of Tom Tom zonder hulpprogramma bij hun werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212346

Bij mij vindt die ook heel snel ruimt 10 satalieten. Deze worden helaas nooit blauw. Heb al een keer een uur buiten gewacht. Ook met hulpprogramma's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Nu online
Anoniem: 212346 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:53:
Bij mij vindt die ook heel snel ruimt 10 satalieten. Deze worden helaas nooit blauw. Heb al een keer een uur buiten gewacht. Ook met hulpprogramma's niet.
Met een hulpprogramma als port splitter werkt Tom Tom wel prima bij mij, alleen die interne gps.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232548

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:47:
[...]

Hoi ThiaZz,

Is deze ook goed voor fietsers en of voetgangers. Met name in de randstad wil ik het gebruiken.

Igo>instellingen>route plannen>gewenste wegcategorieën en tik daar 'snelweg' uit!

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 232548 op 06-12-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269610

Ook bij mij alleen grijze satellieten en een melding van slecht GPS ontvangt. Je zou eigenlijk helemaal niets moeten zien als men zegt dat de GPS niet werkt.
Ik heb gewoon een losse GPS gekocht voor een paar tientjes. Werkt prima vooral als je de nieuwste software 7.9 wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkeOkeOke schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:31:
[...]

Puter, hij vindt sattelieten alleen de balkjes blijven grijs en worden nooit blauw. Ondanks de aanpassing in het register. Jammer. Kunnen er meer mensen aangeven of Tom Tom zonder hulpprogramma bij hun werkt?
Je moet in TomTom onder "Toon GPS-status" - "andere NMEA GPS-ontvanger" selecteren en daarna baud 4800 en dan de com port aangeven ( die bij externe gps instellingen in windows mobile 6.1 is ingesteld)

En dan de eerste keer wat langer geduld hebben, soms een minuut of 10...

Ik rijd zo weg met een werkende TomTom in een Omnia...Het kan echt!

Niet met die port software gaan knoeien, begin anders met een schone lei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 20:27:
[...]

Je moet in TomTom onder "Toon GPS-status" - "andere NMEA GPS-ontvanger" selecteren en daarna baud 4800 en dan de com port aangeven ( die bij externe gps instellingen in windows mobile 6.1 is ingesteld)

En dan de eerste keer wat langer geduld hebben, soms een minuut of 10...

Ik rijd zo weg met een werkende TomTom in een Omnia...Het kan echt!

Niet met die port software gaan knoeien, begin anders met een schone lei.
Ik heb het allemaal geprobeerd. Maar balkjes blijven grijs. Wel langer als tien minuten buiten gestaan. Morgen maar weer een poging. Als het op 1 Omnia werkt moet het bij allemaal werken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Nu online
Puter, welke versie van Tom Tom draai jij eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkeOkeOke schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:28:
Puter, welke versie van Tom Tom draai jij eigenlijk?
TomTom 6 en 7 met succes uitgeprobeerd, tevens Google Explorer en NAV4ALL.

Net met goed werkende TomTom 7 thuis gekomen, ik kon 7 aktieve satellieten zien.

(ik ben verslaafd aan de stem van Eva)

Er was behoorlijk wat bewolking, daardoor duurde het 1 minuut tot er contact was met een satelliet.

Er lag een auto in de sloot, mogelijk was hier sprake van Portsplitter of GPSProxy pulp...
(natuurlijk wist ik best de weg, echter ik probeerde het even uit)

Ik maak gebruik van Omnia met de laatste firmware.

Ik heb ervaring met HP Ipaq 6515 en via live update van de satellietpositie en dit ging sneller.
Tevens was het mogelijk om onderweg van scherm te wisselen naar het e-mail programma (berichten), dit geeft in Omnia een conflict - de e-mail functioneert niet gelijktijdig met TomTom/GPS.
Hier moet een software-oplossing voor zijn......wie weet dat?

Voor de algemene ontwikkeling: Belangrijk om ervoor te zorgen dat het geheugen van Omnia zo leeg mogelijk blijft om het systeem zo snel mogelijk te houden. Installeer nieuwe programma's in de opslag en niet teveel onnodige software in de "Omnia mini-computer".

Het is geen probleem om veel films, foto's of mp3's op te slaan op de opslagkaart.

De knop rechtsboven heb ik als volgt ingesteld:

Kort klikken: Taakbeheer
Lang klikken: Scherm draaien

Voordeel: Onder het rijden gemakkelijk van scherm wisselen en eventueel 1 of meer of alle programma's af te sluiten om bijvoorbeeld de mail te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Gisteren maar de knoop doorgehakt,

Na 2 a 3 maanden gebruik te hebben gemaakt en 1 en al veel trammelant met de Omnia te hebben gehad, heb ik maar besloten om de Omnia weg te doen als ie terug is van reparatie.

Ik was vorige week naar de telefoonzaak gegaan
Heb er letterlijk 1 a4tje vol gepent met klachten over de Omnia alles qua problemen zo goed mogelijk omschreven en is zodoende dus ter reparatie aangeboden.
Eind deze maand kan ik de Omnia wel terug verwachten.

De klachten staan in dit topic ook eerder beschreven, even doorspitten zou ik zeggen als je geinteresseerd ben.

Hou in iedergeval Vraag & Aanbod in de gaten, gaat voor een vaste prijs van 350 euro de deur uit, heb er zelf 620 euro voor betaald. Natuurlijk is ie simlock vrij en niet branded en dan mogelijk nieuw of volledig gerepareerd.(bij interesse persoonlijk mailen aub.)

Gisteren heb ik een HTC S740 besteld en hopelijk doet deze het wel beter. Deze heeft gelukkig geen touchscreen bediening.& wel een volledig toetsenbord, dit vond ik echt een gemis van de Omnia
Hoeft dan niet meer te rotzooien met een stylus, kreeg er af en toe lamme vingers van.

Al met al ben ik er achter gekomen dat looks en specs niets willen zeggen.
Ik wens de toekomstige en huidige bezitters veel plezier met hun Omnia.
Hopelijk blijft jullie alle trammelant bespaart.

[ Voor 6% gewijzigd door aliberto op 07-12-2008 07:23 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Jos84 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:19:
Ik heb de Omnia nu een paar maanden in mijn bezit (eind aug). Hij bevalt uitstekend. Stiekem kan ik het niet laten om te kijken naar de telefoons die ik heb laten liggen.... (SE C905, Nokia N96, Samsung 8510, SE Xperia X1, HTC Touch Diamond/touch HD) Ik weet dat er bij elke nieuwe telefoon klachten te vinden zijn. Maar voor mijn gevoel zijn de klachten bij de Omnia minder erg dan bij die van de concurrentie. Die hebben daadwerkelijk problemen met de software (zonder dat mensen hier zelf zijn mee gaan klooien)

ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze, ...............

Maar ik heb nog twee jaar de tijd....dat scheelt, ondertussen maar even weer spelen met mijn nia'tje....
Problemen met de Omnia zijn er bij mij wel heel degelijk:

*- muziek hapert/hikt ook al doe je niets extra's. (luister voornamelijk via bluetooth, maar op speaker stand heb ik dit ook)
*- 3 a 4 x per week vastlopers moet dan weer de boel soft-resetten of in ergste geval hard resetten. En had niets extra's geïnstalleerd, echt zoals ie van de fabriek is afgekomen en de nieuwste ROMS van Samsung.
*- Traag reageren van scherm.
*- Traag reageren van telefoon. Resulteert weer in herstart.
*- Vaak witte pagina's met internet.
*- Accu snel leeg, heb deze vervangen en ging iets beter.
*- Scherm niet kras gevoelig en ben toch heel zuinig op mijn spullen (ondanks gebruik van hoesje Omnia.)
*- Messenger wilde niet meer opstarten had dit wel 1x per week. Hard reset wilde wonderen doen, kon je weer heel je Omnia opnieuw instellen.
*- Stylus die je later kreeg van Samsung was het dopje al snel los.
*- Telefoon siste / zoemde tijdens bellen en ook bij het niets doen ( gebeurde bij opladen maar ook tijdens het niet opladen).

En zo kan ik nog wel doorgaan.

Ik vraag me gewoon af waar die fabrikanten tegenwoordig mee bezig zijn.

Ze willen geld verdienen maar het product is naar mijn inziens helemaal nog niet af.
En dan toch maar op de markt brengen en patchen.(lijkt Microsoft wel ) Met het risico dat je telefoon thuis chrashed tijdens updaten. (dit laatste is me bespaard gebleven) .

Ik vind persoonlijk een product van in dit geval 620 euro moet ook vanaf het begin goed werken/ af zijn en krasbestendig zijn! Maakt mij als consument niet uit hoe, dat is de telefoonfabrikant zijn pakkie aan.
Die hebben daarvoor gespecialiseerde mensen in dienst.

Zo dit is er uit, :)

Maar zeg eens eerlijk jullie Omnia gebruikers, stel je bent aan het chatten met MSN/WLM of sms’en geef toe dat dit op de Omnia niet lekker werkt, te kleine knoppen in beeld om je Omnia met je vingers te bedienen of je mist een stuk beeld.
Je zal toch altijd met die Stylus moeten klungelen terwijl deze aan je telefoon bengelt omdat hij niet in de telefoon opgeborgen kan worden. Ok dan krijg je weer een leather case van Samsung, WOW (sarcasme) moet je alsnog je telefoon er uit blijven halen wanneer je gebeld wordt of gebruik van je telefoon wilt maken. Maar 1 probleem is dan wel opgelost met je leather case namelijk : je stylus is wel opgeborgen.
Wanneer je gebeld werd of iemand stuurt je een berichtje, dan bleef bij mij het scherm aanstaan, oftewel hij trok met grote regelmaat mijn accu leeg. Ik bel wel via bluetooth geregeld en wil op dat moment geen omkijken naar de telefoon hebben. Dus Leather case niet handig.
Tevens stond de telefoon altijd als energie zuinig ingesteld en zodoende zou het scherm uitgeschakeld moeten worden.

Het bellen naar een bedrijf die een meerkeuze menu heeft is erg omslachtig:

1 Haal telefoon van blokkering af.
2 Tover toetsenbord tevoorschijn.
3 Raak het getal aan wat je nodig hebt. (Je moet wel redelijk snel zijn in alles, anders kan je weer opnieuw beginnen.)
4 Kom je in het volgende menu van het bedrijf waar je naar toe belt, herhaal dan de bovengenoemde stappen.

Dus kort samengevat:

Je moet altijd maar naar de telefoon staren omdat deze aan het oor niet blind te gebruiken is.
Daarentegen is dus een telefoon met knoppen wel goed blind gebruiken.
Tevens zal een touchscreen telefoon niets voor de blinden doelgroep zijn.
Dus toetsen (telefoons) zullen altijd blijven bestaan.

Ik geef wel toe dat een Touch-screen telefoon er heel mooi uitziet/kan zien.
Maar qua looks moet je geen telefoon nemen, eerder functionaliteit/gebruikersvriendelijkheid.

Edit :

P.S.
Dit is mijn ervaring over de Omnia, misschien herken je er aan aantal dingen in, laat gerust weten.
Ik heb niet de intentie om dit forum te bevuilen maar probeer wel mensen te behoeden voor eventuele miskopen, omdat ze te hoge verwachtingen van het apparaat kunnen hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door aliberto op 07-12-2008 12:04 . Reden: Heb verhaal verbeterd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225696

Bij mij staat de programmapoort op 3. Probeer die eens.
Anoniem: 270859 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:26:
[...]

Staan je instellingen nog goed bij je Externe GPS?
Instelling - Systeem - Externe GPS

GPS programmapoort: COM7
GPS hardwarepoort: COM9
Baudrate: 4800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
@Aliberto

Elke consument koopt een product uit eigen belangen. En het is heel goed de meningen en ervaringen van deze producten hier te posten, zodat mensen op hun hoede kunnen zijn voor de mogelijke problemen met eenzelfde product. De Omnia, heeft bij mij tot nu toe (bijna) foutloos gefunctioneerd, en het is natuurlijk de persoonlijke ervaring, maar ik vind het toetsenbord groot genoeg. En ik heb niet echt kleine handen. De stylus gebruik ik maar heel sporadisch.

Krasgevoeligheid van het scherm heb ik ook, maar het is dan ook een gebruiksvoorwerp. Dus dat kan je verwachten. (het is niet van hetzelfde materiaal als de iPhone)

Sissen/zoemen van telefoon!?!?! Erg raar, en lijkt me idd erg vervelend!

Over de duidelijkheid van het scherm en de bediening tijdens msn kan ik heel kort zijn....MSN gebruik ik alleen op de pc. Daarvoor is het ook. Als ik iemand wil spreken, bel ik deze. Daarvoor schijnt de Omnia in eerste instantie gemaakt te zijn hoorde ik 8)7

Maar erg jammer Aliberto dat jouw ervaringen met Omnia zo teleurstellend zijn. Maar ook weer een les natuurlijk.

Vorm gaat natuurlijk niet altijd boven functie.

Groeten Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aliberto schreef op zondag 07 december 2008 @ 06:35:
Gisteren maar de knoop doorgehakt,
Na 2 a 3 maanden gebruik te hebben gemaakt en 1 en al veel trammelant met de Omnia te hebben gehad, heb ik maar besloten om de Omnia weg te doen als ie terug is van reparatie.

Gisteren heb ik een HTC S740 besteld en hopelijk doet deze het wel beter. Deze heeft gelukkig geen touchscreen bediening.& wel een volledig toetsenbord, dit vond ik echt een gemis van de Omnia
Hoeft dan niet meer te rotzooien met een stylus, kreeg er af en toe lamme vingers van.
DIT IS OVERSPEL!

Ik ken tien mensen met een HTC en niemand is tevreden, sommigen noemen het "goedkope rotzooi".
Scherm kan eenvoudig beschermd worden met een plastic beschermsticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aliberto schreef op zondag 07 december 2008 @ 06:35:

Typ in Google: "Klacht HTC"

Dan zie je o.a.:

* Gegronde klacht! HTC S710, scherm breekt in broekzak en dan willen ze 170 € van me hebben! Het 'scherm' zelf was niet eens kapot, ...

* Nadat de mainstream technologie-media het verhaal over de slechte HTC-drivers had opgepakt, was het bedrijf er als de kippen bij om een ...

* Steeds meer klachten over HTC video performance Eerder deze week kregen wij al diverse tips over de voortdurende video problemen van veel nieuwere HTC toestellen en het uitblijven van een oplossi......

* HTC reageert op driver-klachten | tweakers.mobiIn een reactie op klachten over de grafische capaciteiten van zijn toestellen, laat HTC weten dat de modellen geen gebruik maken van de hardware voor ...

etc...etc...

Kan je de bestelling nog annuleren?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:03:
[...]

DIT IS OVERSPEL!

Ik ken tien mensen met een HTC en niemand is tevreden, sommigen noemen het "goedkope rotzooi".
Scherm kan eenvoudig beschermd worden met een plastic beschermsticker.
Ik heb ook niet gezegd dat ik monogaam was ;)

Overspel of niet, iedereen moet leren van zijn fouten, mijn conclusie is dat ik geen touch screen meer wil.
Een telefoon moet je gewoon liggen en als deze in mijn geval een Omnia na kleine 2 a 3 maanden me nog steeds niet ligt i.v.m. alle fouten die ik tegen kom, dan klopt er iets niet.

Een telefoon moet voor mij snel kunnen bellen (zonder extra handelingen) , makkelijk op internet kunnen zonder witte pagina's , muziek probleemloos afspelen en gratis alle volledige funties hebben van WLM hebben, om snel te typen is een volledig qwerty tobo gewenst.

Ik geef wel toe dat als ik nooit een Omnia had genomen dan had het touch screen misschien nog aan me geknaagd hoe het had kunnen zijn.
Ik had ook geen ervaring met Windows Mobile, dus heb ook daarvan geleerd.

Mocht de HTC S740 me niet bevallen dan ga ik weer op zoek naar een andere telefoon. (te denken aan Nokia's bijvoorbeeld, ivm symbian ipv WM6.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:17:
[...]

Typ in Google: "Klacht HTC"

Dan zie je o.a.:

* Gegronde klacht! HTC S710, scherm breekt in broekzak en dan willen ze 170 € van me hebben! Het 'scherm' zelf was niet eens kapot, ...

* Nadat de mainstream technologie-media het verhaal over de slechte HTC-drivers had opgepakt, was het bedrijf er als de kippen bij om een ...

* Steeds meer klachten over HTC video performance Eerder deze week kregen wij al diverse tips over de voortdurende video problemen van veel nieuwere HTC toestellen en het uitblijven van een oplossi......

* HTC reageert op driver-klachten | tweakers.mobiIn een reactie op klachten over de grafische capaciteiten van zijn toestellen, laat HTC weten dat de modellen geen gebruik maken van de hardware voor ...

etc...etc...

Kan je de bestelling nog annuleren?...
Ik heb nog niets betaald, of een hand tekening gezet. Wel gezegd dat ik zeer veel interesse had. Kan natuurlijk ook 7 dagen niet goed geld terug doen. Leer je natuurlijk ook van, maar meestal komen problemen later aan het licht.

Maar een hoop klachten zijn er sinds de Diamond/touch pro toch wel verdwenen?
Tytn2 stond er bekend om namelijk qua problemen en video drivers. Maar goed ik zal die forums nog eens goed doorspitten, vaak kan je er veel van leren, tevens heb ik een hoop vragen gesteld ook in het S740 topic en daar was/ waren ze natuurlijk enthousiast en hadden geen problemen. Zelfde wat je hier zal zien over algemeen als iemand vraagt wat hij of zij van haar Omnia vind en of deze geen problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Had mijn abo ook verlengd en daarbij ook de Omnia genomen, echt een super mooie tel moet ik zeggen maar ik denk dat ik persoonlijk toch de gemakzuchtig ben en daardoor weer snel terug verlangde naar mijn Nokia.

Ik was eigenlijk toch al te eigenwijs om hem te nemen want ik heb nogal smerig werk en ergens vindt ik het ook gewoon zonde om de Omnia mee naar mijn werk te nemen.

Heb de Omnia 2 dagen gebruikt en hij ligt nu (met het plastic er zelfs nog op ) in de kast, misschien haal ik hem er over een paar maanden weer eens uit om het nog een kans te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:47:
[...]

Hoi ThiaZz,

Laat ik zeggen het is wel een customize versie... dit omdat je de resolutie zelf moet veranderen ivm de resolutie van de omnia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel Jansen
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
Het lukte mij steeds niet om te internetten via wifi. Steeds maakt de telefoon contact met gprs als ik wilde internetten. De oplossing lag bij de wifi instellingen. Allereest contact gemaakt met mijn (speedtouch)router. Vervolgens In het menu >instellingen >verbindingen >wifi >netwerkadapters heb ik de Sychip Jaguar wlan gspi card geselecteerd.

Nu internet ik via wifi wanneer ik wifi aan heb staan. Als ik wifi uit staat, maakt hij verbinding via gprs. Precies wat ik wilde. Geen nodata nodig en geen instellingen verwijderd bij mijn verbindingen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Argh, ik ben mijn Wifi kwijt....

Wanneer je naar draadloos beheer gaat, staat er bij mij alleen nog maar Bluetooth en telefoon, WI-FI is weg!

Wie kan mij helpen?

Groeten Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jos84 schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:31:
Argh, ik ben mijn Wifi kwijt....

Wanneer je naar draadloos beheer gaat, staat er bij mij alleen nog maar Bluetooth en telefoon, WI-FI is weg!

Wie kan mij helpen?

Groeten Jos
WiFi krijgt je terug door even een soft reset te geven.
succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
thanks...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282890

Ik heb een probleempje met mijn Omnia. Telkens als ik een telefoontje opneem, springt hij automatisch op de speakers (met veel omgevingsgeluid, haha). Wat kan ik doen om dat weer normaal te krijgen.

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubo2000
Anoniem: 282890 schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:12:
Ik heb een probleempje met mijn Omnia. Telkens als ik een telefoontje opneem, springt hij automatisch op de speakers (met veel omgevingsgeluid, haha). Wat kan ik doen om dat weer normaal te krijgen.

dank
Zou niet moeten mogen. Ik neem aan dat je al een soft- en/of een harde reset hebt geprobeerd, want het klinkt als een softwarematig probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282890

hubo2000 schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:29:
[...]

Zou niet moeten mogen. Ik neem aan dat je al een soft- en/of een harde reset hebt geprobeerd, want het klinkt als een softwarematig probleempje.
Dank je, had wel een softe, maar nog geen harde reset gedaan. Hij belt weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkorteling
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-07 21:41
een weetje voor degene bij wie de omnia na een officiele update gecrashed is.
Ik ben ermee naar een samsung service center gegaan (donderdags), en op vrijdags kwamen ze hem daar ophalen. Een week later op die vrijdag kreeg ik weer een bericht dat hij terug was van reparatie, en het kostte me niks.
Dus je bent hem een weekje kwijt, en het kost niks, mits het is gebeurd bij een officiele update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkorteling
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-07 21:41
Jos84 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:19:

ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze, al zal ik zo langzamerhand toch weer moeten beginnen met bestuderen van een mogelijke opvolger....(iPhone 4G ???!???, met een fatsoenlijke camera)

Ik zoek nog een mooi pokerspel! wie roept!?
ik gebruik Real Dice Poker. Kan je online en offline spelen. je moet wel ff een account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaher
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik had versie HH4 (gps deed het prima) en wou updaten naar HJ3.met de gevolgen dat toestel niet meer deed.
toestel moest opgestuurd worden voor eparatie en kwam 2 weken later met weer HH4 .
maaaaaaaaar :? sinds de reparatie heb Ik nooit een gps fix kunne bereiken , al wacht Ik uren lang , gewoon geen fix , sattelliten ziet ie wel.(igo8 en tomtom)

verschillende roms geprobeerd maar niets helpt .
mijn enige conclusie na heel veel lezen hier en op andere forums:

niet alle omnia toestellen zijn hetzelfde qua hardware.
het kan aan de moederboard liggen of natuurlijk aan de gps chip.

en dat verklaart waarom werkt de ene probleemloos met b.v. tomtom zonder tussenkomst van andere software.
en andere werkt helemaal niet (geen fix) selfs na het instaleren van gps gate of gps proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aliberto schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:25:
[...]

Maar een hoop klachten zijn er sinds de Diamond/touch pro toch wel verdwenen?
Ik snap je punt van 'een toestel van €600+ kopen en dan een slecht werkend toestel hebben. Maar nu ga je ervan uit dat een hoop klachten van de Diamond/Touch Pro inmiddels wel verdwenen zijn. Maar dat lijkt me ook niet zo gek als je een toestel koopt dat al een tijdje op de markt is.
Ik las uit je post dat je de telefoon al 3 maanden hebt (dus gelijk gekocht toen dit mogelijk was?) en dan vind ik het persoonlijk niet gek dat je problemen krijgt. (kleine) ziektes houd je altijd bij een nieuw toestel, ook telefoonbedrijven lezen de feedback die door gebruikers op internetsites geplaatst wordt en doen echt wel wat met de massale klachten.
Mijn Omnia, die nog redelijk nieuw is, vertoont tot nu toe 0% kuren. Alleen de batterij is inderdaad niet zo super, maar ook dat is aan het veranderen.
Maar als je zo even een nieuw toestel kan kopen mag je ook niet klagen vind ik :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-06 15:22
iemand al succesvol met een MusicID progje voor wm? heb er de afgelopen week naar gezocht maar het is me helaas niet gelukt om er een aan de praat te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

veejee schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:27:
iemand al succesvol met een MusicID progje voor wm? heb er de afgelopen week naar gezocht maar het is me helaas niet gelukt om er een aan de praat te krijgen!
Ik heb er één werkend via Nieuwsgroepen binnengehaald. De layout is echt belabberd, maar hij werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik kom er vandaag pas achter dat de klok van mijn Omnia een dikke 10 minuten achterloopt in de 2 maanden dat ik hem heb. Ik kan in het klok-menu geen instelling vinden om hem automatisch de tijd te laten aanpassen...google en handleiding bieden ook geen uitkomst. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ aliberto
Het ziet er naar uit dat je met alle functies en programma's problemen hebt. 50% van je klachten zijn gewoon op te lossen door instellingen goed te zetten of gewoon fatsoenlijk met je Omnia om te gaan.

Ik denk dat de Nokia 3310 wel een toestel is wat goed bij je past. Je kan hier inderdaad mee bellen en smsen en de batterij gaat lang mee.
bkorteling schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:10:
een weetje voor degene bij wie de omnia na een officiele update gecrashed is.
Ik ben ermee naar een samsung service center gegaan (donderdags), en op vrijdags kwamen ze hem daar ophalen. Een week later op die vrijdag kreeg ik weer een bericht dat hij terug was van reparatie, en het kostte me niks.
Dus je bent hem een weekje kwijt, en het kost niks, mits het is gebeurd bij een officiele update.
Bij mij duurde de hele reparatie 4 weken. Dit kwam doordat een nieuw moederbord in de Omnia gezet moest worden, omdat deze gecrashed was. Als het alleen een software probleem is, kunnen ze dit inderdaad binnen een week (waarschijnlijk al een dag) oplossen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
veejee schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:27:
Mij is het ook gelukt. Wel in ogenschouw nemen:
1) MusicID is niet compatible met het touchscreen. Kiezen van de opties/navigeren van het menu moet je met de joystick/-knop doen.
2) MusicID is niet geoptimaliseerd voor de QVGA 320x400 resolutie van de Omnia. Het beeld is niet schermvullend.

Voor de rest werkt het proggie naar behoren op mijn Omnia, heb het iig goed getest met Wi-Fi... :)

Ik heb nu trouwens de volgende routeplanners draaiend op mijn Omnia:
-Allview Traffic GPS v7.60717 (=Sygic Drive/McGuider)
-Navigon Mobile Navigator v7.3.0 (benodigde aanpassingen voor de resolutie van de Omnia)
-Nav 'N' Go iGO v8.3.2.64873 (Heb de originele data.zip moeten vervangen door eentje die de Omnia-resolutie van 320x400 ondersteunde)
-TomTom 7 (krijgt geen fix zonder tussenliggend proggie a la GPSProxy/PortSplitter/GPSGate. GPSGate is betaald, GPSProxy crasht bij mij.)

Met uitzondering van TomTom werken ze allemaal zonder tussenliggende software die de GPS ontsluit. Om de TS te kunnen updaten moet ik dus nog route66 proberen.

Overigens heb ik ze geen van allen nog daadwerkelijk gebruikt, alleen een beetje opgestart en gekeken of de GPS fix werkte. Qua performance heb ik ze dan ook niet intensief getest, al heb ik op 'gut feeling' het rijtje hierboven opgesteld in de volgorde van meest waarschijnlijke winnaar tot de minst waarschijnlijke (waarom TomTom als dit een extra programma vereist).

[ Voor 45% gewijzigd door letsa op 08-12-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 21-07 10:01

Tusk

Sticky Bomb likes you!

DeOS schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:24:

Softwarematig niet, maar je kunt natuurlijk altijd het geluid wat dempen door je vinger op de mic houden.

*update*
Toch nog even gezocht voor je op modaco. Het volgende blijkt te helpen volgens sommigen.

Via *#0002*28346# --> Menu --> Normal --> Camcoder

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
DAC(OC) -9db

SPK(O2) 0db

MPBST(22) +12db

RBST(14) +20

RVOL(12) 0db

Vergeet niet om een backup te maken van je instellingen en op Menu --> Apply te drukken voordat je op Back drukt.
afgelopen zaterdag in de kroeg getest...er is verschil te merken (je kunt de zanger met moeite verstaan) maar het is nog steeds ontzettend bagger.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er toevallig meer mensen die de RotationService en Samsung Widgets gebruiken?
Ik krijg namelijk elke keer als ik mijn Omnia aan zet de melding:
Samsung-widget is niet compatibel met andere items voor vandaag, dus wordt alleen dhet Samsung widget weergegeven.

Deze melding krijg ik sinds dat ik de RotationService erop heb gezet. Bij vandaag heb ik alleen de widgets aan staan, dus er zijn geen andere items van vandaag actief.
Anoniem: 281779 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 00:54:
streaming bij KPN en Hi WEL gratis >> lees instructies

Hier even een berichie in de hoop wat duidelijkheid te verschaffen. Ik ken iemand die heeft gewerkt bij de IT club van KPN. Weet hoe dit nu echt geregeld is. Officieel moet je betalen voor streaming. Staat inderdaad in voorwaarden. Alleen ze kunnen dit technisch niet altijd in rekening brengen.

Zoal hier al opgemerkt heeft kpn/hi meerdere toegangspunten.
De ene heet Mobiele startsite of Mobiel Internet o.i.d. De andere heet KPN Internet.
De eerste heeft een proxy, KPN Internet heeft dat niet.
Op de eerste kunnen ze streaming verkeer meten (alleen RTSP). Op KPN Internet niet.
Op de eerste kunnen ze streaming dus in rekening brengen. Op KPN Internet niet (!!!)

KPN internet settings zijn rete makkelijk. Vul alleen bij het toegangspunt/APN in: <internet>. Niks bij gebruikersnaam, niks bij password. Verder ook niks invullen. Opslaan en klaar is klara. Dit geld voor zowel KPN als Hi!!

Eén tip: op nokia wordt streaming afgespeeld in real player. Geef daar bij de instellingen ook aan dat ie KPN Internet moet gebruiken. Op Sony Ericsson kun je dit apart instellen bij instellingen > verbindingen.

Boodschap: alleen maar KPN Internet gebruiken. Dan geen extra kosten. Gebruik al maanden youtube, TuneIn.fm, nog nooit een rekening gehad. Heb een Hi Eindeloos Online.

Succes
Ik kwam deze post tegen in deze topic
Als dit zo is kan je lekker aan de slag met youtube en streaming radio.

Weet iemand hoe je van Mobiele Startsite als internet naar KPN Internet gaat?
Nevermind, heb het al gevonden!

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 08-12-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wilde Live Streaming Radio uitproberen via WiFi. Echter als ik een van de audio applicatie's kiest uit: Winamp;..Real player;.. of Windows Media Player, gebeurt er niets.
Doe ik iets verkeerd of is het uberhaupt niet mogelijk via deze audio applicatie's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Anoniem: 232548 schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:58:
[...]

Ik snap je punt van 'een toestel van €600+ kopen en dan een slecht werkend toestel hebben. Maar nu ga je ervan uit dat een hoop klachten van de Diamond/Touch Pro inmiddels wel verdwenen zijn. Maar dat lijkt me ook niet zo gek als je een toestel koopt dat al een tijdje op de markt is.
Ik las uit je post dat je de telefoon al 3 maanden hebt (dus gelijk gekocht toen dit mogelijk was?) en dan vind ik het persoonlijk niet gek dat je problemen krijgt. (kleine) ziektes houd je altijd bij een nieuw toestel, ook telefoonbedrijven lezen de feedback die door gebruikers op internetsites geplaatst wordt en doen echt wel wat met de massale klachten.
Mijn Omnia, die nog redelijk nieuw is, vertoont tot nu toe 0% kuren. Alleen de batterij is inderdaad niet zo super, maar ook dat is aan het veranderen.
Maar als je zo even een nieuw toestel kan kopen mag je ook niet klagen vind ik :+ ;)
Ja klopt had hem net de 1e week van de release de Omnia gekocht, en tja kan niets anders concluderen dat ik trager ben met touchscreen dan met knoppen, zeer zeker als je veel msn doet en kramp in je handen ervan krijgt of pennetje staat in je hand gegraveerd.

Vandaag de S740 volledig betaald en besteld en heb deze dus woensdag binnen, heb duidelijke afspraken gemaakt bij 7 dagen niet tevreden omruilen voor ander toestel of geld terug. En gingen er mee accoord. Dat was tevens hun beleid ook.
die touch pro en diamond zijn wel een tijd op de markt daarin tegen de S740 niet en heeft ook andere besturings systeem, dus wie weet is het vallen en weer opstaan. Na de HTC heb ik altijd nog een Nokia E71 in gedachten. (sorry dat ik van het onderwerp omnia afdwaal)

Maar korte vraag nog 350 euro is een nette prijs toch voor een Omnia op een marktplaats te zetten? (mits deze weer terug is van reparatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:53

mucuracat

YES

letsa schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:02:
[...]
Mij is het ook gelukt. Wel in ogenschouw nemen:
1) MusicID is niet compatible met het touchscreen. Kiezen van de opties/navigeren van het menu moet je met de joystick/-knop doen.
2) MusicID is niet geoptimaliseerd voor de QVGA 320x400 resolutie van de Omnia. Het beeld is niet schermvullend.
Ik heb 1 die schermvullend is met omnia en touchscreen.
Versie 1.3.16 WindowsMobile.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubo2000
aliberto schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:20:
[...]

Maar korte vraag nog 350 euro is een nette prijs toch voor een Omnia op een marktplaats te zetten? (mits deze weer terug is van reparatie)
Moet lukken als alles weer erkt. Ik heb de mijne 2 maanden geleden voor 325 euro gekocht met Voda-lock en 2e hands natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:15
hubo2000 schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:44:
[...]

Moet lukken als alles weer erkt. Ik heb de mijne 2 maanden geleden voor 325 euro gekocht met Voda-lock en 2e hands natuurlijk.
325? ik heb 'm vrijdg opgehaald (ook 2e hands) zonder simlock voor 260 en een kameraad vandaag ook eentje voor 240? Succes met het verkopen dan voor 300 :)

trouwens voor iedereen die tomtom nog niet aan de praat krijgt:

stap 0: hard reset of verwijder TomTom compleet (ook het mapje uit Program Files/Programma Bestanden) belangrijk!
stap 1: zet bij Enhanced GPS 'XTRA' uit.
stap 2: installeer total commander of een andere registereditor
stap 3: ga in het register naar HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver
stap 4: verander de volgende waardes naar niets maar verwijder ze niet!
CurrentLogFile (originally \GPSID_log.txt)
OldLogFile (originally \GPSID_log.bak)
stap 5: verwijder de GPSID_log bestanden uit je root, kan je ze niet verwijder doe dan een soft-reset en probeer het nog een keer.
stap 6: installeer TomTom en stel 'm goed in.
stap 7: enjoy tomtom

ook na een soft-reset blijft tomtom het bij mij doen zonder hulpprogramma's en heeft een fix binnen 30 seconden.
Engelse Rom:
PDA: i900XKHJ3/XKHJ3
Phone: i900XXHH1
allemaal officiele firmware van samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

ben op zoek naar een goede foto-viewer die ALTIJD foto's fullscreen laat zien. net zoiets als de ingebouwde foto viewer tijdens het fotograferen, maar dan met een thumbnails sectie oid.

want de meegeleverde media-album laat horizontale foto's niet fullscreen zien... zo stom.

welke gebruiken jullie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mucuracat schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:38:
[...]

Jah? Daar ben ik ook naar opzoek..
waar kan ik deze vinden / downloaden??
PM mag ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
mucuracat schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:38:
Ah, ik heb 1.2.23, misschien is dat het verschil:
Afbeeldingslocatie: http://img67.imageshack.us/img67/3923/musicidtx1.jpgAfbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/3664/musicidlandscapeig8.jpg

Alleen in landscape is het fullscreen bij mij. Ik dacht aanvankelijk ook dat het in portrait mode fullscreen was, maar dit lijkt alleen zo als je er een wit scherm achter hebt liggen. ;)

Heb nu trouwens 1.3.16 gevonden, deze werkt inderdaad fullscreen, en is ook te bedienen via touchscreen. Netjes!

Ik zou de link wel willen geven aangezien ik deze gevonden heb op een site met freeware, maar omdat het programma zelf (in de 'help me out') vermeldt dat er een subscription nodig is, ben ik niet geheel zeker of het wel een freeware programma is. 8)7

Hoe dan ook, gebruik google met MusicID 1.3.16, en pak de 3e link. :P
Silverline schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:19:
ben op zoek naar een goede foto-viewer die ALTIJD foto's fullscreen laat zien. net zoiets als de ingebouwde foto viewer tijdens het fotograferen, maar dan met een thumbnails sectie oid.
welke gebruiken jullie eigenlijk?
Heb je Slide2View al geprobeerd?

[ Voor 20% gewijzigd door letsa op 09-12-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubo2000
consolefreak schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:45:
[...]

325? ik heb 'm vrijdg opgehaald (ook 2e hands) zonder simlock voor 260 en een kameraad vandaag ook eentje voor 240? Succes met het verkopen dan voor 300 :)

stap 0: hard reset of verwijder TomTom compleet (ook het mapje uit Program Files/Programma Bestanden) belangrijk!
stap 3: ga in het register naar HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver
stap 5: verwijder de GPSID_log bestanden uit je root, kan je ze niet verwijder doe dan een soft-reset en probeer het nog een keer.

ook na een soft-reset blijft tomtom het bij mij doen zonder hulpprogramma's en heeft een fix binnen 30 seconden.
Engelse Rom:
Dat was dus 2 maanden geleden. Zo snel gaat dat met die dingen. Maar als je ziet dat mensen nu nog gewoon 625 euro betalen voor nieuwe gsm's. 8)7
Vinden garantie zeer belangrijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212346

Ik weet dat dit niet het iGO topic is maar dat topic wordt nagenoeg niet gelezen, vandaar maar hier mijn vraag.

iGO 8.3.2 draait goed op mijn Omnia, weet iemand hoe ik de TMC aan de praat kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 212346 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:08:
Ik weet dat dit niet het iGO topic is maar dat topic wordt nagenoeg niet gelezen, vandaar maar hier mijn vraag.

iGO 8.3.2 draait goed op mijn Omnia, weet iemand hoe ik de TMC aan de praat kan krijgen?
De Omnia ondersteunt standaard (hardwarematig) geen TMC. IGO herkend dus onterecht de FM-module als TMC ontvanger. Is ook al in eerdere delen van van dit topic besproken.

Er zijn wel mensen op modaco bezig om softwarematig de TMC signalen uit de FM-signalen te filteren.

Hou dat topic dus in de gaten, misschien komt er nog wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik kan de Omnia met 1 jaar verlengen gratis krijgen bij Vodafone, 50 euro abbonement met 20% korting en eerste 3 maanden gratis. Het enige wat ik nu nog wil weten is of iemand van jullie weet of het toestel branded komt vanaf Vodafone of niet? Ze konden het me over de telefoon namelijk niet met zekerheid zeggen.

Op zich wel een goede deal zo lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
dajuan schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:34:
Ik kan de Omnia met 1 jaar verlengen gratis krijgen bij Vodafone, 50 euro abbonement met 20% korting en eerste 3 maanden gratis. Het enige wat ik nu nog wil weten is of iemand van jullie weet of het toestel branded komt vanaf Vodafone of niet? Ze konden het me over de telefoon namelijk niet met zekerheid zeggen.

Op zich wel een goede deal zo lijkt me!
Ok. ze zijn er nu achter en het zou dan gaan om een branded versie van Vodafone. Hierdoor twijfel ik nu dus wel een beetje. Ik werd niet heel erg duidelijk van wat mij over de telefoon verteld werd over wat dat nou precies inhoudt. Dus kan heeft iemand van jullie toevallig een branded versie al dan niet van Vodafone? Wat houdt dat precies in? Je krijgt dat logo van Vodafone op je telefoon.. maar softwarematig? Wordt je echt gelimiteerd erdoor? Of is het gemakkelijk te flashen zodat je de Vodafone logo's nergens meer in de software terugvindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dajuan schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:11:
[...]

Ok. ze zijn er nu achter en het zou dan gaan om een branded versie van Vodafone. Hierdoor twijfel ik nu dus wel een beetje. Ik werd niet heel erg duidelijk van wat mij over de telefoon verteld werd over wat dat nou precies inhoudt. Dus kan heeft iemand van jullie toevallig een branded versie al dan niet van Vodafone? Wat houdt dat precies in? Je krijgt dat logo van Vodafone op je telefoon.. maar softwarematig? Wordt je echt gelimiteerd erdoor? Of is het gemakkelijk te flashen zodat je de Vodafone logo's nergens meer in de software terugvindt?
Vodafone Branded versie:
- Logo op je Omnia
- Opstartscherm van Vodafone
- Vodafone is niet up te daten met de updates van Samsung
- Kan zijn dat je sommige programma's mist, maar die zou je kunnen installeren

Wat je wel zou kunnen doen is een onofficiele ROM update uitvoeren, waardoor je alleen nog het Vodafone logo op je Omnia houdt. Een ROM update heeft wel risico's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

TomTom configureren met de interne GPS-Antenne"?...of de "externe Antenne"?...
Of hier helemaal niks aan doen?

Opmerking: Als "Berichten" actief is - ook op de achtergrond - conflicteert dit met de GPS antenne en zal TomTom geen verbinding maken met de satelliet.
(soms zie je alleen via taakbeheer dat "Berichten" actief is)

De telefoon werkt goed via Bluetooth als TomTom actief is, omgekeerd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Nu online
[...]

Engelse Rom:
Ik moet het gaan toegeven....het werkt! Heb een harde reset gedaan, en gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een nieuwe rom in te flashen, daarna alle bovenstaande stappen uitgevoerd. En hij doet het ook na afsluiten en opnieuw opstarten. Zeer snelle fix. Puter, excuses voor mijn twijfel , en alle andere posters heel erg bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De humor van bovenstaand verhaal (ik had dat vorige week geplaatst) is dat hier naast me op bureau anderhalve meter van het raam een werkende TomTom7 (op Omnia) ligt en bovenstaande registerwijzigingen heb ik nu eens doelbewust niet uitgevoerd.
GPS connectie werkt sneller en werkt beter zonder de registeraanpassingen.
Ontvangst van satellieten is nu drastisch verbeterd.
Ik vermoed dat de gegevens van de eerste connectie in GPSID_log.txt worden gezet en als je GPSID_log bestanden weghaalt uit het register kunnen die fix-gegevens niet worden vermeld.

Ik zoek nog een a-gps server die werkt zodat Enhanced Sattellite fix werkt, nu werkt de serverconnectie niet.

Nu:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Samsung\RIL\GPS]
"ServerAddress"="test.agps.com:7275"

Samsung helpdesk verwijst hiervoor naar KPN......ik vind dat ongepast.

Ooit kocht ik een auto uit dezelfde Koreaanse streek en werd voor de verkeerde banden naar de bandenimporteur verwezen...dus het zal wel aan de streek liggen.

Ik heb hier ook een HPIpaq 6515 met Quick GPS (net zoiets als Enhanced GPS) en dat werkt veel sneller en de antenne heeft zelfs binnen een meter van het raam een goede ontvangst.

Dat heeft de Omnia nu dus ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269610

Ik moet het gaan toegeven....het werkt! Heb een harde reset gedaan, en gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een nieuwe rom in te flashen, daarna alle bovenstaande stappen uitgevoerd. En hij doet het ook na afsluiten en opnieuw opstarten. Zeer snelle fix. Puter, excuses voor mijn twijfel , en alle andere posters heel erg bedankt!!!!
[/quote]

ZIjn de balkjes blauw of zie je gewoon veel satellieten(grijs). Ik heb alle stappen gedaan zoals beschreven maar ik bliijf de melding houden van slechte GPS ontvangst (molentje GPS draait) en grijze satellieten en op de balkjes alleen grijze nummers.Dit was ook voordat ik alle stappen doorliep. Het blijft dat er veel verschillende Omnia's zijn, dus kunnen we nog doorgaan tot deel 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:15
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:42:
[...]

TomTom configureren met de interne GPS-Antenne"?...of de "externe Antenne"?...
Of hier helemaal niks aan doen?

Opmerking: Als "Berichten" actief is - ook op de achtergrond - conflicteert dit met de GPS antenne en zal TomTom geen verbinding maken met de satelliet.
(soms zie je alleen via taakbeheer dat "Berichten" actief is)

De telefoon werkt goed via Bluetooth als TomTom actief is, omgekeerd ook.
ik dacht dat iederen door het lange klooien ermee het wel weet ondertussen ;P standaard moet je COM3 instellen op 4800 baud bij 'andere NmEA gps ontvanger"
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:26:
Ik zoek nog een a-gps server die werkt zodat Enhanced Sattellite fix werkt, nu werkt de serverconnectie niet.
probeer eens supl.nokia.com:7275 die ik vond met een simpele google ;P deze werkt bij mij en ik krijg een instant-fix met google maps :)

wat mij opvalt is dat ik nu geen fix meer krijg 8)7 met tom-tom ook niet na lang wachten onder een onbewolkte lucht. Ten hoogste zie ik de satalieten verschijnen en krijg ik bolletjes onderaan de staafdiagram. Vervolgens zie ik de tijd (rechtsboven in) alleen maar oplopen naar tijden die niet kloppen en gebeurt er niets.

De windows intermediate gps driver multiplext data heb ik gelezen en je zou dus een instant fix moeten hebben met andere programmas als je al 1 programma hebt draaien met een gps fix. Tomtom is eigenwijs denk ik want hij vind helemaal niets dan. Het lijkt erop dat hij zelf de satalietfunctie/driver wil besturen :?

[ Voor 42% gewijzigd door consolefreak op 10-12-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of dit normaal te noemen is maar sinds zondag afgelopen omstreeks 14:30 uur heb ik mijn Omnia niet meer opgeladen en ik zie tot mijn grote schrik dat de batterij nog bijna helemaal vol is.
Ik weet niet of ik moet juichen of treuren. Ik heb hem wel even voor alle zekerheid een softreset gegeven maar blijft bijna helemaal vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245235 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:58:
Ik weet niet of dit normaal te noemen is maar sinds zondag afgelopen omstreeks 14:30 uur heb ik mijn Omnia niet meer opgeladen en ik zie tot mijn grote schrik dat de batterij nog bijna helemaal vol is.
Ik weet niet of ik moet juichen of treuren. Ik heb hem wel even voor alle zekerheid een softreset gegeven maar blijft bijna helemaal vol.
Welke ROM versie heb jij nu?

Ik werk nu ongeveer 3 weken met de HH8 / HH9 / HH4 ROM en de batterijduur is dramatisch zeg. Ik ga wel eens op internet en speel even met GoogleMaps en normaal gebruik SMS en bellen, maar intensief gebruik doe ik niet.
Gisteren ging ik slapen stond de batterij op 70% en vanmorgen stond hij ineens op 40% (Geen WIFI aan, geen Bluetooth aan, geen 3g verbinding aan, alles afgesloten)
Normaal kan ik nog een hele dag met 40% werken, maar voor 12.00 stond hij alweer op 20%.

Nadat mijn Omnia terug is van de reparatie is de batterij echt waardeloos. Ligt dit nou aan de ROM versie of kan het zijn dat Dynafix gewoon een andere batterij erin heeft gedaan na de reparatie? (ik heb gehoord dat ze dat weleens doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nijs
Ik heb net even gespiekt: PDA; i900XKHH8/XKHH4
Telefoon; i900XXHH9

Als ik hem oplaad laat ik het toestel nog een 1/2 uur aan de "beademing". Tevens laat ik hem pas op als het bijna helmaal leeg is. Ik gebruik het toestel normaal en heb geen programma's achter de schermen draaien.
Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245235 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:24:
@Nijs
Ik heb net even gespiekt: PDA; i900XKHH8/XKHH4
Telefoon; i900XXHH9

Als ik hem oplaad laat ik het toestel nog een 1/2 uur aan de "beademing". Tevens laat ik hem pas op als het bijna helmaal leeg is. Ik gebruik het toestel normaal en heb geen programma's achter de schermen draaien.
Succes...
Nou ja aan de versie zal het dan denk ik niet liggen. Ik laad de telefoon ook op als het echt moet en haal deze eraf als deze weer helemaal vol is. Heb dit 2 keer niet gedaan, omdat ik echt mijn telefoon nodig had en hem eerder van de lader haalde. Het zal toch niet zo zijn dat hij daardoor nu verneukt is?

nog een 1/2 uur bedoel je mee nadat de telefoon 100% vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. Ik heb nu de Sms Notification Repeat Enable geïnstalleerd. Ik kan hem echter nergens terug vinden om de instellingen aan te passen. Waar wordt dit bestand heen geïnstalleerd?
2. En kan het kwaad om je telefoon 's nachts op te laden? Normaal haal ik hem binnen 15 minuten van de stroom af wanneer de telefoon opgeladen is, wat 's nachts dus niet het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:54

duderuud

Sliden is koel

OkeOkeOke schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:35:
[...]

Nou, bij mij nog steeds niet. Nieuwe rom (DTHJ9 met phone rom XXHJ1) geïnstalleerd, TT7 erop, verder zoals beschreven maar na 30 minuten nog steeds niks. Ja..die grijze bolletjes maar geen balken onderin het scherm, laat staan blauwe balken.

Shit, moet ik weer met GPSGate oid aan de gang (dan werkt 'ie wel goed).

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nijs
Inderdaad, nadat de batterij vol is laat ik het een 1/2 uur langer. Ik heb wel bij band alleen GSM aanstaan. Ik had, dit bij mijn vorig model van Nokia N95 en was de batterij duur ook aanzienlijk verbetert. Welllicht ligt het hieraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

consolefreak schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:26:
[...]
ik dacht dat iederen door het lange klooien ermee het wel weet ondertussen ;P standaard moet je COM3 instellen op 4800 baud bij 'andere NmEA gps ontvanger"
[...]
probeer eens supl.nokia.com:7275 die ik vond met een simpele google ;P deze werkt bij mij en ik krijg een instant-fix met google maps :)

wat mij opvalt is dat ik nu geen fix meer krijg 8)7 met tom-tom ook niet na lang wachten onder een onbewolkte lucht. Ten hoogste zie ik de satalieten verschijnen en krijg ik bolletjes onderaan de staafdiagram. Vervolgens zie ik de tijd (rechtsboven in) alleen maar oplopen naar tijden die niet kloppen en gebeurt er niets.

De windows intermediate gps driver multiplext data heb ik gelezen en je zou dus een instant fix moeten hebben met andere programmas als je al 1 programma hebt draaien met een gps fix. Tomtom is eigenwijs denk ik want hij vind helemaal niets dan. Het lijkt erop dat hij zelf de satalietfunctie/driver wil besturen :?
Ik wilde even zeker weten wat voor instellingen je had in TomTom voor de GPS, Com3 kan ook 7 of 8 of anders zijn. OK, dus de externe antenne.
Met "simpel googlen" had ik nog veel meer servers gevonden, o.a. die nokia server, echter die werkt bij mij niet. (iets verstopt?)

Je slechte fix heeft mijnsinziens te maken met deze verandering:

Ik zou de registerwaarden weer in de oude staat brengen en dan gaat het weer goed, in mijn geval heb ik een fix binnen maximaal een halve minuut en soms in 10-15 seconden.

Ik vraag me af wat er gebeurt als je GPSID_log.txt leegmaakt en op "read only" zet.
Er kan dan na een soft reset nooit foute info in komen.

Een ding is zeker, het mailprogramma "Berichten" conflicteert enorm met TomTom/GPS

Een van de twee dichthouden, ...ook niet op de achtergrond draaien.

Bij mij werkt e.e.a. nu goed en ik vind het best zo.

Alleen die Enhanced GPS server nog even aan de praat krijgen.
Pagina: 1 2 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic