Mijn Omni schakelde zichzelf regelmatig helemaal uit. Ook had ik regelmatig vastlopers, waarna ik alleen maar mijn telefoon via de aan/uit knop kon herstarten. Ook had ik een slecht bereik (HI), regelmatig geen bereik of maar 1 puntje. G3 of H had ik nog nooit op mijn telefoon gezien. Ik woon dan ook in een boerendorp, 2 km verwijderd van de dichtstbijzijnde telefoonpaal van Hi.
Op momenten dat ik hem via de aan/uit knop wilde aanzetten deed hij niets, en moest ik de aan/uit knop een paar seconden inhouden en vervolgens start hij dan opnieuw op. Na een poosje schakelde hij een keer of 4 per dag uit zichzelf uit, en dat is lastig, dan ben je niet bereikbaar.
Ook ging de accu maximaal 12-14 uur mee, dan was het echt op. Hele nacht opladen en dan kon ik er weer bijna een hele dag mee doen.. terwijl ik em echt niet intensief gebruikte en ook geen proggies op de achtergrond had draaien.
Dus naar kpn service point geweest. Deze hebben de accu doorgemeten, maar die was goed. De accu en het achterklepje kreeg ik weer mee naar huis en de rest werd opgestuurd. Ik had meteen verzocht om er de meest op to date firmware erop te installeren.
8 dagen later was mijn telefoon klaar. Op de bon stond alleen dat ze er nieuwe firmware opgezet hadden, verder waren er geen defecten gevonden.
Bij controle blijkt dat ik de nieuwste versie heb, die je sinds een paar dagen kunt downloaden van de samsungsite.
Mijn versie is nu: PDA: i900XKHJ3/XKHJ3
TELEFOON: i900XXHI4
Ik kan nu met hetzelfde gebruik ongeveer 4 x 24 uur mijn telefoon gebruiken, en dan staat ie op 20%, en laad ik em een nachtje op.
De telefoon heeft zich niet meer uitgeschakeld sinds de nieuwe update.
De telefoon is ook niet meer vastgelopen sinds de nieuwe update.
Bereik is sterk verbeterd, heb nu altijd redelijk tot goed bereik, en heb als ik buiten sta zelfs al G3 gezien op mijn telefoon.
Voor mijn gevoel is het scherm gevoeliger, en lijkt het beter te reageren. Ook lijkt hij wat sneller te werken.
Heb dezelfde proggies draaien als voorheen met uitzondering van S2U2, heb nooit een prettig gevoel gehad met dit programma, heb ook altijd het vermoeden gehad dat dit DE batterijslurper was....
heb verder spbshell, tomtom7, battie 2.4, flash, skt-tools 4.4.4, en nog wat kleine proggies draaien.
Wat mij betreft is alleen al qua batterijduur de update geweldig, ik heb geen nieuwe batterij gehad, want mijn batterij is niet mee opgestuurd.
Dit zijn mijn bevindingen van de update, misschien/waarschijnlijk zijn er meer, maar die heb ik nog niet ontdekt.
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 189988 op 16-12-2008 11:12
]