Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859

Anoniem: 245235 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:34:
@Nijs
Inderdaad, nadat de batterij vol is laat ik het een 1/2 uur langer. Ik heb wel bij band alleen GSM aanstaan. Ik had, dit bij mijn vorig model van Nokia N95 en was de batterij duur ook aanzienlijk verbetert. Welllicht ligt het hieraan.
Aha ok, ik heb eigenlijk altijd 3G in mijn balk staan (geen verbinding). Zou eigenlijk ook niet weten waar ik dit kan aanpassen naar alleen G.
Ik ga morgen even langs de winkel, want ik wil gewoon een goede batterij en als ik helemaal niks doe of een beetje met me Omnia speel meteen 40% eraf gaat klopt iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245235

Aanpassen van de band: telefoon> meer> band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132571

Anoniem: 270859 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:41:
[...]

Aha ok, ik heb eigenlijk altijd 3G in mijn balk staan (geen verbinding). Zou eigenlijk ook niet weten waar ik dit kan aanpassen naar alleen G.
Ik ga morgen even langs de winkel, want ik wil gewoon een goede batterij en als ik helemaal niks doe of een beetje met me Omnia speel meteen 40% eraf gaat klopt iets niet.
Mogelijk is GPRS-Tweak een middel...

http://www.gb-soft.cz/XDA...ts_tweak_wm61_diamond.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx, ik zal dit maar eens proberen. Ik denk dat het batterij probleem niet veel minder zal worden. Ik ga gewoon naar de winkel en vraag een nieuwe batterij.
Ik combinatie met deze tool moet het wel gaan lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
Anoniem: 132571 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:26:
[...]
Ik zoek nog een a-gps server die werkt zodat Enhanced Sattellite fix werkt, nu werkt de serverconnectie niet.

Nu:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Samsung\RIL\GPS]
"ServerAddress"="test.agps.com:7275"

Samsung helpdesk verwijst hiervoor naar KPN......ik vind dat ongepast.

Ooit kocht ik een auto uit dezelfde Koreaanse streek en werd voor de verkeerde banden naar de bandenimporteur verwezen...dus het zal wel aan de streek liggen.

Ik heb hier ook een HPIpaq 6515 met Quick GPS (net zoiets als Enhanced GPS) en dat werkt veel sneller en de antenne heeft zelfs binnen een meter van het raam een goede ontvangst.

Dat heeft de Omnia nu dus ook...
toon volledige bericht
Je kunt xtra1.gpsonextra.net:80 eens proberen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeOS schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:32:
[...]
Je kunt xtra1.gpsonextra.net:80 eens proberen.
Werkt ook niet, toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Wat werkt er niet? Het updaten zelf? Dan moet je het toch zoeken in je mobiele internet verbinding of in je ROM. Beide adressen werken hier namelijk prima. Heb je wel een soft-reset gedaan na het verander van het server adres?

Probeer het anders eens via een WiFi of Activesync verbinding.

[ Voor 9% gewijzigd door DeOS op 10-12-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201908

Hee Nijs,

Ik zal als ik jou was inderdaad proberen een andere accu te krijgen..

mijn Omnia die hield het na 2 weken erg lang vol.
Zelfs met TomTom (incl. Port Splitter) kon ik heen en weer rijden van Almaar <> Enkhuizen (zeg maar 45 min. heen en 45 min. terug..) en dan had ik nog iets van 70% over.. daarna kon ik hem nog 2 dagen aan laten zonder op te laden..

- ongv. 10 sms op een dag..
- ongv. 10 min bellen op een dag..
- ongv. 30 min. internetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

hubo2000 schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:29:
[...]

Zou niet moeten mogen. Ik neem aan dat je al een soft- en/of een harde reset hebt geprobeerd, want het klinkt als een softwarematig probleempje.
heb dit ook....heb geen zin in een harde reset eigenlijk...

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:21
consolefreak schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:45:
stap 1: zet bij Enhanced GPS 'XTRA' uit.
Verdomd, als je enhanced GPS uit zet, werkt TomTom inderdaad zonder hulpprogramma's...
Versie:
TomTom: 7.910.9185
PDA: i900DXHK1/DXHK1
PHONE: i900DXHK1

Problemen die ik nu nog heb:
1 Af en toe 'verspringt' de locatie (lijkt of TT zo nu en dan verkeerde data krijgt)
2 De tijd in TomTom loopt zo nu en dan niet goed
3 TomTom krijgt niet altijd satteliet info binnen (ik heb dan wel een geldige fix, navigeren werkt gewoon, maar ik heb 0 sattelieten....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeOS schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:56:
[...]

Wat werkt er niet? Het updaten zelf? Dan moet je het toch zoeken in je mobiele internet verbinding of in je ROM. Beide adressen werken hier namelijk prima. Heb je wel een soft-reset gedaan na het verander van het server adres?

Probeer het anders eens via een WiFi of Activesync verbinding.
Op diverse manieren geprobeerd, resultaat: "Kan geen toegang tot netwerk krijgen, probeer het opnieuw"

Wifi aan, ActiveSync, GPRS....met en zonder softreset...etc..etc.

Xtra uitgeschakeld en weer ingeschakeld...

Niks lukt.

Echter na een soft reset heb ik een GPS fix van 8-10 seconden, sneller kan bijna niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 132571 op 10-12-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52038

ik probeer mijn widgets aan te passen maar wil niet echt lukken. is het mogelijk om bijvoorbeeld de agenda functie als widget in de balk te zetten? of eventueel een soort snelkoppeling te maken? dan bedoel ik dus niet in het menu snelkoppelingen

Anoniem: 201908 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:33:
Hee Nijs,

Ik zal als ik jou was inderdaad proberen een andere accu te krijgen..

mijn Omnia die hield het na 2 weken erg lang vol.
Zelfs met TomTom (incl. Port Splitter) kon ik heen en weer rijden van Almaar <> Enkhuizen (zeg maar 45 min. heen en 45 min. terug..) en dan had ik nog iets van 70% over.. daarna kon ik hem nog 2 dagen aan laten zonder op te laden..

- ongv. 10 sms op een dag..
- ongv. 10 min bellen op een dag..
- ongv. 30 min. internetten..
Als jij 1,5 uur gebruik maakt van navigatie en GPS en maar 30% kwijt bent, dan heb je inderdaad een goede batterij. Dan zal ik meteen maar even kijken voor een nieuwe accu.

BTW: welke ROM versie werk jij mee?
Anoniem: 132571 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:18:
[...]

Op diverse manieren geprobeerd, resultaat: "Kan geen toegang tot netwerk krijgen, probeer het opnieuw"

Wifi aan, ActiveSync, GPRS....met en zonder softreset...etc..etc.

Xtra uitgeschakeld en weer ingeschakeld...
Dit probleem komt mij bekend voor. Het is mij ook nog nooit gelukt om bij XTRA een update te downloaden. Via WIFI, GPRS, etc. Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar krijg ook dezelfde foutmelding als jouw.

Laat ik het nu nog eens proberen dan maar!
Hmm lukt nog steeds niet!

Anoniem: 201908

PDA: i900XKHH8/XKHH4
TEL: i900XXHH9

Deze versie had ik.. alleen mijnes had ik een maand terug gebracht bij een SSP, want hij was gebrickt toen ik versie HJ1 erop wou zetten ;) Maar kan hem vandaag ophalen en hopelijk krijg ik me eigen batterij weer..

Anoniem: 201908 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:01:
PDA: i900XKHH8/XKHH4
TEL: i900XXHH9

Deze versie had ik.. alleen mijnes had ik een maand terug gebracht bij een SSP, want hij was gebrickt toen ik versie HJ1 erop wou zetten ;) Maar kan hem vandaag ophalen en hopelijk krijg ik me eigen batterij weer..
Ohh ok, dezelfde versie als mij nu. Dan ligt het niet aan de versie. Nu weet ik dus zeker, dat ik in ieder geval niet mijn eigen batterij terug kreeg na de reparatie.
Ik hoop voor jouw dat je wel je eigen batterij terug krijgt.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 12:15
Sikkek schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:52:
[...]

Verdomd, als je enhanced GPS uit zet, werkt TomTom inderdaad zonder hulpprogramma's...
Versie:
TomTom: 7.910.9185
PDA: i900DXHK1/DXHK1
PHONE: i900DXHK1

Problemen die ik nu nog heb:
1 Af en toe 'verspringt' de locatie (lijkt of TT zo nu en dan verkeerde data krijgt)
2 De tijd in TomTom loopt zo nu en dan niet goed
3 TomTom krijgt niet altijd satteliet info binnen (ik heb dan wel een geldige fix, navigeren werkt gewoon, maar ik heb 0 sattelieten....)
Serieus?
Me pa heeft ook TomTom 7 liggen, en die wou ik ook wel installeren, maar het enige wat me tegenhoudt, is een externe applicatie die er voor nodig is.
Als dat op die manier niet meer hoeft, ga ik vanavond ff TomTom installeren.

Anoniem: 275716

Weet iemand hoe het kan dat ik mn contacten niet naar mn sim kaart kan kopieren?? Mn omnia is wel een tijdje bezig (wieltje draait) maar uiteindelijk is er nx gebeurt. Moet ik op een of andere manier mn simkaart unlocken of zoiets. Bij vorige foons nooit geen problemen mee

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Ik zit momenteel met een leeg 'Settings' menu in het Start Menu: het menu bestaat wel, maar het systeem wordt erg traag zodra ik deze map probeer te openen. Om dit op te lossen heb ik de \Windows\Start Menu\Settings-map al verwijderd en overnieuw aangemaakt. Windows 'herkent' deze nieuwe map inderdaad als de beoogde Settings-map, maar ik blijf hetzelfde probleem houden.

Ik wil mijn Omnia liever geen een hardreset geven, dus ik vroeg me af of iemand wellicht hier ervaring mee heeft? :P

Als iemand me kan vertellen wat de inhoud van \Windows\Start Menu\Settings hoort te zijn (snelkoppelingen?), en/of een registry export van HKLM\Control Panel kan maken, zou ik dit erg op prijs stellen. :)

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
@robiris, elke simkaart heeft een max. aantal geheugen voor nummers/namen. Ik weet niet hoeveel je tegelijk wil verplaatsen. Maar daar zou je probleem kunnen liggen. Probeer er eerst eens een stuk of 50 te kopiëren.

Groeten Jos

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
@bouvrie,

ik denk dat je toch aan de harde reset moet (Als een soft reset niet werkt)

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb de Omnia al een tijdje maar ik ben er nog niet achter gekomen hoe ik bv youtube etc kan afspelen.
Volgens mij heb ik hier een Flash player voor nodig zoals in de OP staat (Flash Lite) maar ik vind nergens de juiste voor Windows mobile 6 en Flash Lite 3 werkt niet op de omnia omdat je tabs dan weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:48
m.youtube.com ? werkt hier out-of-the-box ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47

mucuracat

YES

UPDATE NAVIGATIE.

MCGUIDER 2009 Versie 7.7 werkt op omnia. zowel landscape als portrait. (draait automatisch om)
IGO versie 7.3.1 werkt ook. zowel landscape als portrait. (wel juiste dat file nodig met resolutie voor juiste weergave)

[ Voor 39% gewijzigd door mucuracat op 12-12-2008 01:49 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mucuracat schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 01:32:
UPDATE NAVIGATIE.

MCGUIDER 2009 Versie 7.7 werkt op omnia. zowel landscape als portrait. (draait automatisch om)
IGO versie 7.3.1 werkt ook. zowel landscape als portrait. (wel juiste dat file nodig met resolutie voor juiste weergave)
puter

Lees eens een boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timskiej schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:41:
Ik heb de Omnia al een tijdje maar ik ben er nog niet achter gekomen hoe ik bv youtube etc kan afspelen.
Volgens mij heb ik hier een Flash player voor nodig zoals in de OP staat (Flash Lite) maar ik vind nergens de juiste voor Windows mobile 6 en Flash Lite 3 werkt niet op de omnia omdat je tabs dan weg zijn.
Je hoeft niet percee gebruik te maken van FlashLite.
Hier vind je informatie over youtube op je Omnia. Google

Als je toch gebruik wilt maken van FlashLite kan dat ook, alleen kun je dan widgets gebruiken met deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212346

Op filmpjes en foto's met reclame van de Omnia zie je dat er hele internetpagina's op het display staan net zoals op de PC. Alleen als ik het internet via de Omnia op ga, krijg ik aangepaste pagina's te zien. Zoals bijv. Telegraaf.nl.

Is hiet niets aan te doen of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212346 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:20:
Op filmpjes en foto's met reclame van de Omnia zie je dat er hele internetpagina's op het display staan net zoals op de PC. Alleen als ik het internet via de Omnia op ga, krijg ik aangepaste pagina's te zien. Zoals bijv. Telegraaf.nl.

Als je pagina's bezoekt die geschikt zijn voor je Omnia kun je gewoon alles goed zien.
Als je een te grote pagina bezoekt, tik je twee keer op het scherm dan zoomt deze in. Nu kun je gewoon navigeren door je vinger naar de gewenste kant te schuiven. Uitzoomen gebeurt op dezelfde manier. Als je je vinger aan de rechterkant van het scherm naar boven / beneden schuift kun je ook zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 212346 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:20:

Dit komt door een instelling in opera.

Ga naar instellingen --> geavanceerd

Daar moet je naar beneden scrollen en bij "Identificeren als" kiezen voor "Bureaucomputer" .

Deze staat standaard op "Handheld-apparaat" wat er voor zorgt dat bepaalde sites doorlinken naar een speciale pagina die geoptimaliseerd voor mobiel gebruik (zoals bijvoorbeeld bij de telegraaf mobi.telegraaf.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 08:57
Voor de belangstellenden:

Annual Free Shipping from 1-Nov-2008 to 31-Dec-2008
@ http://shop.brando.com.hk/

Denk dat ik nu maar ff een zwarte silicon case ga bestellen á $ 10,-
(je hebt er overigens ook leder, crystal of metalen cases.

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260000

CDRK schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:49:
Voor de belangstellenden:

Annual Free Shipping from 1-Nov-2008 to 31-Dec-2008
@ http://shop.brando.com.hk/

Denk dat ik nu maar ff een zwarte silicon case ga bestellen á $ 10,-
(je hebt er overigens ook leder, crystal of metalen cases.
Deze zwarte silicon case heb ik zelf ook uit HK en bevalt prima. Al verscheidene keren mijn Omnia laten vallen, zonder schade! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De i900 Telescope

Zou hierdoor de kwaliteit van fotos omhoog kunnen gaan of is dit gewoon zon goedkoop inzoom onderdeel? Aan de prijs te zien waarschijnlijk het tweede. Iemand al besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280662

Ik lees ook dat mensen verschillende autohouders hebben voor navigatie..
Alleen heeft iemand al ervaring met een bepaalde houder??

Het liefts een waar ook een oplader bijzit..
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:07
Anoniem: 280662 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:08:
Ik lees ook dat mensen verschillende autohouders hebben voor navigatie..
Alleen heeft iemand al ervaring met een bepaalde houder??

Het liefts een waar ook een oplader bijzit..
Mvg
Ik heb deze. http://www.smartphoneshop...msung-sgh-i900-omnia.html Enige nadeel is, is dat hij er alleen in portrait mode in kan. Verder perfekt spul dat Brodit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273767

Ik heb ook een Samsung i900 Omnia. Toestel werkt perfect, op één ding na. Als ik er vrij lang niets mee doe (bijv. als ik 's nachts slaap) en ik wil 's ochtends mn scherm aanzetten, dan doet hij het niet. Het blijft gewoon uit/zwart, wat ik ook doe, welke knop ik ook in druk. Dan moet ik m resetten en dan doet ie t weer. Meer mensen hier last van? Oplossingen of moet ie echt naar de reparatie? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

??? verklaar je nader???? 8)7 :? |:(

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49982

OkeOkeOke schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:34:
[...]

Ik heb deze. http://www.smartphoneshop...msung-sgh-i900-omnia.html Enige nadeel is, is dat hij er alleen in portrait mode in kan. Verder perfekt spul dat Brodit.
Mijn vrouw heeft dezelfde, geweldig spul van Brodit, overigens gekocht nieuw op ebay, scheelt toch heel wat eurootjes zien ik.

Maar hij kan ook gewoon in landscape, je kan hem draaien, hij valt er echt niet uit, dat is goed gemaakt, en het kabeltje van de oplader zorgt er anders wel voor dat hij er niet uit kan vallen.

Dus zowel voor portrait als landscape te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270541

G-mail : inloggen gaat prima ,maar dan bij acties of berichten openen moet ik steeds opnieuw inloggen.........Anderen hier ook last van ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Er is nieuwe firmware uit voor de Omnia.
De firmware update het telefoongedeelte, dus niet het PDA gedeelte zoals bij een taalupdate gebeurd.

De update is hier te vinden: http://nl.samsungmobile.c...isitgbn=10994103&coflag=0

Na de update is mijn telefoon versie XXHI4 geworden.
Ik heb nog geen veranderingen ontdekt.
Wel zie ik dat het geheugen wat kleiner is geworden:

Opslag totaal: 84.85 MB
Programma totaal: 97.27 MB

[ Voor 28% gewijzigd door M!chel op 13-12-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214591

Hoi,

Ik ben al flink de diverse topics aan het doorlopen, maar er is één ding dat ik niet kan vinden, en wat voor mij wel de omslag zal zijn om wel of niet de Omnia te kopen via T-mobile abo.

Als ik hem via tmobile koop, is hij ongetwijfeld branded. ik weet van een vriendin die hem ook via tmobile heeft, dat de mogelijkheden dan flink zijn ingeperkt.

kan ik de update van de samsungsite eroverheen gooien? en zo ja, krijg ik dan ook de "volledige omnia" of zal hij dan nog steeds ingeperkt zijn?

gr Kurai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 214591 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:14:
Hoi,
Ik ben al flink de diverse topics aan het doorlopen, maar er is één ding dat ik niet kan vinden, en wat voor mij wel de omslag zal zijn om wel of niet de Omnia te kopen via T-mobile abo.

Als ik hem via tmobile koop, is hij ongetwijfeld branded. ik weet van een vriendin die hem ook via tmobile heeft, dat de mogelijkheden dan flink zijn ingeperkt.

kan ik de update van de samsungsite eroverheen gooien? en zo ja, krijg ik dan ook de "volledige omnia" of zal hij dan nog steeds ingeperkt zijn?
gr Kurai
Als je zoekt in deel5 op "t-mobile" kom je op pagina 2 een aantal reacties tegen van mensen die hun t-mobile toestel succesvol geupdate hebben met een firmware van de samsung site. Blijft eigen risico natuurlijk. Je hebt altijd een kans op een gebricked toestel of/en het verliezen van je garantie.

Na een firmware update van de samsung site heb je inderdaad een "volledige omnia" afgezien van een t-mobile simlock denk ik, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283536

Hoi,

Sinds paar dagen in bezit van een Omnia (vodafone branded). Alleen ik loop tegen een paar problemen aan. Wanneer ik programma's wil installeren op mijn Omnia lukt mij dit niet. Zo wil ik bijvoorbeeld een normale phonepad erop krijgen en ook de OmniaThread krijg ik niet geinstalleerd. Waar gaat het fout bij mij. Dit is de manier waarop ik het doe.
1. Ik download het programma op mijn computer en zet het daar op mijn harde schijf.
2. Ik pak de bestanden uit en zet ze op mijn computer.
3. Ik kopieer alle bestanden naar mijn Omnia.
4. Op mijn toestel ga ik vervolgens naar het setup bestand en wordt Opera geopend. Waar vervolgens niks gebeurd. Ik krijg alleen een volledig witscherm.

Wie kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232548

Anoniem: 283536 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:32:

1. Ik download het programma op mijn computer en zet het daar op mijn harde schijf.
2. Ik pak de bestanden uit en zet ze op mijn computer.
3. Ik kopieer alle bestanden naar mijn Omnia.
4. Op mijn toestel ga ik vervolgens naar het setup bestand en wordt Opera geopend. Waar vervolgens niks gebeurd. Ik krijg alleen een volledig witscherm.
Sla stap 2 over en kopieer het ene bestand gewoon naar de telefoon. Vanaf daar installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19503

Ik heb een vraag.
Heb een harde reset gedaan via programma's en daarna nog 1 op de manier met de bel en ophang toets.
Nu blijft in mijn opslag gewoon alles staan,ookmijn muziek map en games.nam aan dat dat ook weg moest zij.

moet na opstarten wel alles gewoon weer instellen.

Ik wil hem juist naar standaard terug omdat ik iets niet meer kan installeren,geeft een foutmelding iets over me main.

Hoe kan ik hem echt leeg krijgen,en sporen van eerdere programma's verwijderen?

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 19503 op 14-12-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:13
Anoniem: 19503 schreef op zondag 14 december 2008 @ 09:31:
Ik heb een vraag.
Heb een harde reset gedaan via programma's en daarna nog 1 op de manier met de bel en ophang toets.
Nu blijft in mijn opslag gewoon alles staan,ookmijn muziek map en games.nam aan dat dat ook weg moest zij.

moet na opstarten wel alles gewoon weer instellen.

Ik wil hem juist naar standaard terug omdat ik iets niet meer kan installeren,geeft een foutmelding iets over me main.

Hoe kan ik hem echt leeg krijgen,en sporen van eerdere programma's verwijderen?
Via Start - Instellingen - Harde Reset. Daar kun je alles cleanen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 14-12-2008 10:55 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-05 17:07
M!chel schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:18:
De firmware update het telefoongedeelte, dus niet het PDA gedeelte zoals bij een taalupdate gebeurd.

De update is hier te vinden: http://nl.samsungmobile.c...isitgbn=10994103&coflag=0

Ik heb een vodafone branded omnia met versie nr ARHG5, en deze site accepteerd dat versie nummer niet... weet iemand een oplossing?

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tranzy schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:55:
[...]

Via Start - Instellingen - Harde Reset. Daar kun je alles cleanen.
Had ik al gedaan maar ook dan staat alles gewoon nog in "mijn opslag" |:(
Dus ook nog iets in mijn omnia waardoor ik het programma niet mer kan installeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269610

M!chel schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:18:

Gisteren de update binnengehaald en geinstalleerd. Tot het bericht verscheen: u kunt uw app. loskoppelen" Was alles gelukt. Volgende scherm moest je de taal kiezen. Na de keuze nederlands kwam het volgende scherm om nogmaals de taal vast te leggen en daarna deed het toestel niets meer. Zowel het woord vorige als volgende zat vast en kon op geen enkele manier aangeklikt of gevinkt worden. Na een uur het toestel maar uit en aangezet. Omnia verscheen een, daarna blauw scherm met enkele witte punten links, verlichting viel weg en dat was het. Je kan het niet overdoen, want je pc herkent je omnia niet meer. WAT NU??? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279631

blade08 schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:28:
[...]

Ik heb een vodafone branded omnia met versie nr ARHG5, en deze site accepteerd dat versie nummer niet... weet iemand een oplossing?
je kan de vodafone versies niet updaten via de officiele samsung sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269610 schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:02:
[...]

Gisteren de update binnengehaald en geinstalleerd. Tot het bericht verscheen: u kunt uw app. loskoppelen" Was alles gelukt. Volgende scherm moest je de taal kiezen. Na de keuze nederlands kwam het volgende scherm om nogmaals de taal vast te leggen en daarna deed het toestel niets meer. Zowel het woord vorige als volgende zat vast en kon op geen enkele manier aangeklikt of gevinkt worden. Na een uur het toestel maar uit en aangezet. Omnia verscheen een, daarna blauw scherm met enkele witte punten links, verlichting viel weg en dat was het. Je kan het niet overdoen, want je pc herkent je omnia niet meer. WAT NU??? :'(
terug naar de winkel!

ZIJn er mensen die met succes hebben geupdate, en verschil merkten? ik heb namelijk geen zin om een hard reset te doen om te updaten (en dus alles kwijt), als er niks verandert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubo2000
  • Laatst online: 21-02-2024
Heeft iemand deze unlock methode al eens geprobeerd of bestaat dat nog niet voor de Omnia?

*weg*

De enigste manier die hier besproken mag worden is die via de provider.

[ Voor 31% gewijzigd door Ginz op 15-12-2008 10:42 ]

Mainboard :Asus A8N5X Chipset :nVidia nForce4 Processor :AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz Physical Memory :1536 MB (3 x 512 DDR-SDRAM ) Video Card :ASUS EN 8600GTS Hard Disk :WDC (160+80 GB) Windows XP Pro 5.01.2600 SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Anoniem: 279631 schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:29:

ZIJn er mensen die met succes hebben geupdate, en verschil merkten? ik heb namelijk geen zin om een hard reset te doen om te updaten (en dus alles kwijt), als er niks verandert
Wat mij nu al opvalt is dat de batterij langer meegaat.
Na de update (vrijdag gedaan) nog even aan de lader gehangen om vol te laden, en heb nu nog steeds volle batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:13
Anoniem: 19503 schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:40:
[...]

Had ik al gedaan maar ook dan staat alles gewoon nog in "mijn opslag" |:(
Dus ook nog iets in mijn omnia waardoor ik het programma niet mer kan installeren :X
dus als je de 2e optie kiest...dus de knop reset bij "mijn opslag" dan maakt hij het niet leeg ?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282007

Heb vandaag een update gedaan, alles verliep goed. Batterij gaat wel langer mee nu!! Wel alles opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282007 schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:06:
Heb vandaag een update gedaan, alles verliep goed. Batterij gaat wel langer mee nu!! Wel alles opnieuw installeren.
p.s.
maak wel een backup, want alles wordt gewist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Hoe zie jij binnen een dag al dat je batterij langer meegaat?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M!chel schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:21:
[...]

Hoe zie jij binnen een dag al dat je batterij langer meegaat?? :?
sorry had gisteren moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283536

Door: JostR.
Geplaatst op zaterdag 13 december 2008 20:14

Sla stap 2 over en kopieer het ene bestand gewoon naar de telefoon. Vanaf daar installeren.
Dank je wel, dat was inderdaad wat er fout ging. De THREAD is nu succesvol geinstalleerd, maar de OMNIASIP lukt me toch nog steeds niet. Ik krijg het programma wel goed op mijn telefoon en krijg het programma ook geopend. Kan zelfs de samsung phonepad kiezen, maar uiteindelijk veranderd er niks als ik een bericht wil typen. Ik blijf de keuze houden uit mijn oude invoermogelijkheden.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad, of weet iemand wat ik fout doe. Ik wil namelijk graag de "ouderwetse" phonepad gebruiken omdat ik dit fijner vindt smsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 283536 op 14-12-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wel mooi. ik ben nu aan het updaten, hopen dat het goed gaat!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:14
ik ga het risico niet lopen.. hoe kan ik mijn toestel toch up o date houden? naar de tel winkel gaan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Als je PDA versie i900XKHJ3/XKHJ3 hebt zal je zeer waarschijnlijk geen problemen tegenkomen.
Je telefoon is unbranded en de instructies zijn erg duidelijk.

Een andere manier is om naar een samsung service center te gaan, en dan maar hopen dat ze zo vriendelijk zijn om je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

net geupdate.! helemaal goed gegaan. ben benieuwd wat er anders is. tot nu toe geen verschil gemerkt. irritant dat ik alles weer opnieuw moet instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281130

Hey allen, ik heb een vraag die al eerder behandeld is en ik heb echt geprobeerd de vorige posts te gebruiken. Maar het lukt me maar niet om andere skins te installeren.

Ik heb de zip file in mijn opslag geplaatst.. en dan mortorscript gedraait prima. Maar dan?
Ik heb ook al die thema's een keer gekopieerd naar mijn apparaat/ programmabestanden/ spb mobile shell

maar dat werkt ook niet.. wat doe ik fout?? help me aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270541

Ga naar instellingen --> geavanceerd
Daar moet je naar beneden scrollen en bij "Identificeren als" kiezen voor "Bureaucomputer" .
Deze staat standaard op "Handheld-apparaat" wat er voor zorgt dat bepaalde sites doorlinken naar een speciale pagina die geoptimaliseerd voor mobiel gebruik (zoals bijvoorbeeld bij de telegraaf mobi.telegraaf.nl).
[/quote]

Heb dit ook gedaan , maar na aanvinken en opnieuw kijken bij instellingen staat ie weer gewoon op
"handheld device " ...... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

hubo2000 schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:45:
Heeft iemand deze unlock methode al eens geprobeerd of bestaat dat nog niet voor de Omnia?
*weg*
staat toch op de site 8)7
Supported Phones:

Samsung : i900 OMNIA, i8510 INNOV8

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 15-12-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mobiele weergave bij weergave uitvinken en identificeren als: handheld apparaat.
Dat werkt het best vind ik. Groot scherm en dubbel klik voor in en uitzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar kan iemand me aub ff helpen met die skins.
Hier de uitleg. Hoop dat je een beetje engels kunt.

1.Copy all the files from the folder...
2.Open your active sync.
3.click "explore"..
4.go to "My Windows Mobile-Based Device"..
5.click on "Program files"..
6.open "SPB mobile shell" folder..
7.paste it there..
8.soft reset the omnia.
9.dr00l on it

Het is raadzaam om een nieuwe map te maken waar je het bestandje in uitpakt. Is dan makkelijker om al die kleine bestandjes te selcteren.
Het is dus een kwestie van kopieren, plakken en dan alles overschrijven. Dan een softreset en bingo.
Wat is de bedoeling, moet ik die zip uitpakken en ergens neerzetten, of enkele dingen kopieren.. het lukt niet man ik wordt er gek van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 270541 schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:54:
Heb dit ook gedaan , maar na aanvinken en opnieuw kijken bij instellingen staat ie weer gewoon op
"handheld device " ...... :'(
Moet je wel op het vinkje links onderin drukken en niet op het kruisje rechts onderin. Dit moet gewoon werken, zoniet...soft reset en daarna nog een keer proberen. En anders een hard reset ;).

[ Voor 39% gewijzigd door DeOS op 14-12-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*weg*

Niet kicken binnen 24 uur, wat hier stond had makkelijk bij je oorspronkelijk bericht erbij gekund.

[ Voor 88% gewijzigd door pven op 14-12-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubo2000
  • Laatst online: 21-02-2024
mucuracat schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:01:
[...]

staat toch op de site 8)7
Supported Phones:

Samsung : i900 OMNIA, i8510 INNOV8
Ja, maar omdat er zoveel fake-sites zijn w.b. unlocken vd simlock. :9

Mainboard :Asus A8N5X Chipset :nVidia nForce4 Processor :AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz Physical Memory :1536 MB (3 x 512 DDR-SDRAM ) Video Card :ASUS EN 8600GTS Hard Disk :WDC (160+80 GB) Windows XP Pro 5.01.2600 SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

veejee schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:10:
ik ga het risico niet lopen.. hoe kan ik mijn toestel toch up o date houden? naar de tel winkel gaan neem ik aan?
Je kan inderdaad gaan naar de telefoon winkel waar je hem gekocht hebt. Als ze hier niet weten wat je bedoelt of ze kunnen hem niet voor je updaten, moet je even langs een Samsung Service Point gaan.

En als je batterij echt langer meegaat door die XXHI4 update moet ik die ook maar eens even gaan updaten. Mijn batterij is nog steeds dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-06 17:29
Op het moment dat jij beschrijft moet je het vierkantje indrukken, maar dat wordt niet helemaal duidelijk weergegeven op het scherm. Bij mij werkte het na het vierkantje prima, maar ik zat hem hier ook even te knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjeutje27 schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:37:
[...]

Op het moment dat jij beschrijft moet je het vierkantje indrukken, maar dat wordt niet helemaal duidelijk weergegeven op het scherm. Bij mij werkte het na het vierkantje prima, maar ik zat hem hier ook even te knijpen.
Je hebt het over 'Op het moment dat jij beschrijft', ik zie in iedergeval meerdere momenten voorbij komen:
- Apparaat loskoppelen
- Taal kiezen
- Nogmaals taal vastleggen
- Blauw scherm, witte puntjes

Met vierkantje bedoel je denk ik de Actieknop. Maar wanneer druk jij precies op het 'vierkantje'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:40
dEADkIRK schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:34:
Heeft iemand al een mogelijkheid gevonden om gelijk de headphones te gebruiken en de phone op te laden? Voor de HTC schijnt er een soort splitter te zijn, ik ben benieuwd als dit ook voor de Omnia beschikbaar is
Anoniem: 31014 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:25:
[...]
En als iemand nu zo'n ding tegenkomt met 2 uitgangen,
1 voor opladen en 1 voor geluid dan hou ik me ten zeerste aanbevolen!
Ik wil 'm in de auto zowel kunnen opladen als aansluiten op de radio.

Kan me van HTC herinneren dat ze wel een dual aansluiting hadden.
Ik heb de Samsung 20-pin multi-adapter (AAET554CBE) gevonden. Echt goed verkrijgbaar lijkt deze niet te zijn. Daarnaast staat er bij compatibility, enkel de i910, en niet de i900:
Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/7513/aaet554cbebstdmediumcc5.jpg
AAET554CBE
S20-Pin Multi-Adapter
Product ID : AAET554CBEBSTD / Price: $19.99

The SAMSUNG S20-Pin Multi Adapter allows you to connect your headsets, chargers, & data cable to your SAMSUNG compatible mobile phone at the same time. The 4" adapter also gives you additional options for 3.5mm stereo headsets to allow you to listen to your tunes with or without external speakers.
Deze adapter/splitter staat naast de charger ook nog TVOut/activesync/headphone toe. :D
Tevens een video waarin deze adapter voorkomt: YouTube demonstratie. Nu nog ergens zien te vinden, en hopen dat deze compatible is met de i900... 8)7

[ Voor 80% gewijzigd door letsa op 15-12-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
Anoniem: 270859 schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:36:
[...]

Met vierkantje bedoel je denk ik de Actieknop. Maar wanneer druk jij precies op het 'vierkantje'?
Ik bedoel inderdaad "actieknop", bedankt voor de correctie _/-\o_ .

Ter verduidelijking: Bij het scherm "nogmaals taal vastleggen" moet je een vakje aanvinken, dit gaat met de actieknop. Dit is in dit scherm de enige knop die werkt, de knop "vorige" en "volgende" reageren pas nadat je het vakje hebt aangevinkt.

Ik had en heb trouwens XKHJ3/XKHJ3, de update werkt (volgens de helpinstructie op de Samsung site) als er XKHJ3 achter de slash staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232548

Anoniem: 281130 schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:04:

Wat is de bedoeling, moet ik die zip uitpakken en ergens neerzetten, of enkele dingen kopieren.. het lukt niet man ik wordt er gek van :/
Met betrekking tot het laatste: ZOEKEN. :O
Zoek maar naar een post van mij op 13 december. Daar staat je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjeutje27 schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:57:
[...]

Ik bedoel inderdaad "actieknop", bedankt voor de correctie _/-\o_ .

Ter verduidelijking: Bij het scherm "nogmaals taal vastleggen" moet je een vakje aanvinken, dit gaat met de actieknop. Dit is in dit scherm de enige knop die werkt, de knop "vorige" en "volgende" reageren pas nadat je het vakje hebt aangevinkt.

Ik had en heb trouwens XKHJ3/XKHJ3, de update werkt (volgens de helpinstructie op de Samsung site) als er XKHJ3 achter de slash staat.
Ohh ok dus doordat je dat vinkje niet aangevinkt hebt, werkt de update niet en loopt hij vast?

En even over de updates van Samsung:
Welke is nu de meest recente of beste pagina om een update vanaf te halen?
Update pagina
http://www.Samsung.com/nl
http://nl.Samsungmobile.com
Van al de drie de site kun je updates halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Hallo,

misschien kom ik nu over als een n00b maar ik wil toch even mijn vraag stellen hier want na een uur googlen kom ik er niet echt uit namelijk.

Ik heb van mijn vriendin de omnia overgenomen die vodafone branded is. Ik hiervan de simlock laten verwijderen. Nu kan ik prima bellen en sms-en maar ik ben ook iemand die veel gebruikt van internet en het lukt mij maar niet te internetten op de omnia. Ik zelf zit bij t-mobile.
Komt het nu doordat de omnia branded is dat ik gewoon niet van alle functies gebruik kan maken?? Is dit nog wel op te lossen / verhelpen?

Ik hoor graag wat jullie reacties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
Anoniem: 270859 schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:16:
[...]

Ohh ok dus doordat je dat vinkje niet aangevinkt hebt, werkt de update niet en loopt hij vast?
Nee, als je dat vinkje niet aangevinkt hebt, reageert je telefoon ogenschijnlijk niet meer. Als je nu je omnia uitzet / reset, is het einde verhaal voor je omnia. Dus vinkje, volgende en daarna gaat hij de omnia instellen voor de taal die je geselecteerd hebt (ik dacht: NL, FR, EN)
En even over de updates van Samsung:
Welke is nu de meest recente of beste pagina om een update vanaf te halen?
Update pagina
http://www.Samsung.com/nl
http://nl.Samsungmobile.com
Van al de drie de site kun je updates halen.
De betreffende update heet: I900XKHJ3_UPDATER_XP_1117.EXE, en heb ik alleen kunnen vinden op de Update pagina. Ik neem aan dat 1117 voor de datum staat, dat betekent dat hij al bijna een maand oud is.

Ik had trouwens eerst de Vista-update gedownload, maar op Vista64 wordt het mobile apparaatcentrum niet herkend door de updater. Maar de XP-update verliep dus vlekkeloos.

Tijdens het updaten laat je PC zien wat hij aan het doen is: downloaden bestand 1 t/m 6. Je Omnia herstart een paar keer. Je ziet het voortgangsscherm op de PC, en ook op je Omnia zie je een voortgangsscherm in de vorm van de bekende groene blokjes. Tot bestand zes, daar bleef mijn Omnia steken op 2 blokjes, om 2 minuten ogenschijnlijk niets meer te doen. Je ziet nu een waarschuwing op je scherm dat je je telefoon niet uit mag zetten. Daarna reageert hij weer en kun je de taal selecteren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273733

Zag gisteren dat er eindelijk een officiele update uit is, maar nu lees ik dat mensen het gedaan hebben zonder veel veranderingen gemerkt te hebben.
Ik draai zelf gewoon de HH1 (unbranded) en heb geen probleem met de batterij. Ik heb wel Route 66 draaien. Gaat dat ook verloren, evenals de instellingen voor de GPS? Ik moet een activatiecode invoeren voor ROute 66 en ben nu bang dat als ik dat na het updaten nog een keer moet doen, hij de code als zijnde "reeds in gebruik" ziet en ik dus geen officiele code meer heb.

Heeft iemand al gevonden wat er varandert met de update? Heb zelf al wel gegoogeld, maar geen lijstje gevonden.

Hoop dat iemand wat gevonden heeft.

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjeutje27 schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:57:
[...]

De betreffende update heet: I900XKHJ3_UPDATER_XP_1117.EXE, en heb ik alleen kunnen vinden op de Update pagina. Ik neem aan dat 1117 voor de datum staat, dat betekent dat hij al bijna een maand oud is.

Ik had trouwens eerst de Vista-update gedownload, maar op Vista64 wordt het mobile apparaatcentrum niet herkend door de updater. Maar de XP-update verliep dus vlekkeloos.
Ohh ok dan weet ik in ieder geval welke updater ik moet pakken. Heb je trouwens ook gebruik gemaakt van de Windows Mobile Device Center die ook op de Samsung site onder Software te vinden is?
Anoniem: 273733 schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:30:
Ik heb wel Route 66 draaien. Gaat dat ook verloren, evenals de instellingen voor de GPS? Ik moet een activatiecode invoeren voor ROute 66 en ben nu bang dat als ik dat na het updaten nog een keer moet doen, hij de code als zijnde "reeds in gebruik" ziet en ik dus geen officiele code meer heb.
De instellingen van bijvoorbeeld GPS moet je opnieuw op je Omnia instellen, maar deze instellingen zijn te vinden in de StartPost. Ik heb destijds McGuider gebruikt en na een Harde Reset werkte de activatie nog wel. Ik weet dat je een andere navigatie hebt, maar ik dacht ik zeg het even.
Bij de officiele Route 66 zou het denk ik niks uitmaken als je het deinstalleerd en vervolgens na een Harde reset weer erop zet met dezelfde activatiecode. Misschien kun je even de website raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278958

Mijn telefoon is ondertussen al sinds 4 november weg nadat ik m had gebrickt.. ze moeten het printplaatje vervangen vertelde ze bij een samsung service point. Ondertussen heb ik hem nog steeds niet terug en is hij nog steeds in behandeling bij de reperateur. Heeft iemand ook zo lang moeten wachten of ben ik een uitzondering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245235

Zou iemand die de laatste update via de officiele side heeft verricht, een opsomming kunnen geven van verbeteringen/ aanpassingen of veranderingen ?
Zoals blijkt hebben meerdere mensen hier behoefte aan, waaronder ik.
Ik heb geen batterij perikkelen( heb mijn batterij sinds 7/12/2008 nogsteeds niet opgeladen en heb nog één (1) streep). 8)

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278958 schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:51:
Mijn telefoon is ondertussen al sinds 4 november weg nadat ik m had gebrickt.. ze moeten het printplaatje vervangen vertelde ze bij een samsung service point. Ondertussen heb ik hem nog steeds niet terug en is hij nog steeds in behandeling bij de reperateur. Heeft iemand ook zo lang moeten wachten of ben ik een uitzondering?
Mijn Omnia heeft precies dezelfde reparatie moeten ondergaan:
16 Oktober heb ik hem bij de winkel afgegeven en hij was 14 November terug in de winkel. De reparatie is gegaan via Dynafix. Ik weet niet of dit ook het geval is bij jouw?
Wachten op nieuwe onderdelen (printplaat) duurt het langste. Daarna is het een kwestie van vervangen en klaar.

Worden trouwens je MSN gesprekken ergens bewaard op de Omnia? Op Google kan ik niet echt een duidelijk antwoord vinden. Iemand enig idee of deze gesprekken in een map opgeslagen worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 15-12-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269610

[quote]Tjeutje27 schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:57:
[...]

Nee, als je dat vinkje niet aangevinkt hebt, reageert je telefoon ogenschijnlijk niet meer. Als je nu je omnia uitzet / reset, is het einde verhaal voor je omnia. Dus vinkje, volgende en daarna gaat hij de omnia instellen voor de taal die je geselecteerd hebt (ik dacht: NL, FR, EN)

Zover ben ik ook gekomen, alleen na de eerste selectie van de taal komt er een volgende bladzijde waar je blijkbaar op het vierkantje moet drukken. Voor mijn gevoel alle knoppen gehad. Vandaag de omnia naar De PDAshop gestuurd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag TomTom op me omnia gezet,bij mij moest het alsvolgt staan om de interne gps te laten werken:
NMEA gps ontvanger kiezen baudsnelheid 57600 com 3

Misschien help ik er iemand mee,bij 4800 kreeg ik namelijk geen fix 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281115

Hoi,

Samsung heerscht! Ze hebben een gratis update van Windows Mobile 6.0 naar 6.1 gepost om het internet. Als je je telefoon aanmeldt dan kan je de update gratis downloaden. :)

Kijk hier:
http://www.samsungmobile...._small_Omnia+upgrade_0812

Bij mij ging het perfect! _/-\o_ Technische voordelen heb ik nog niet gezien, maar sms-en gaat wel beter zo!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 281115 op 16-12-2008 09:27 . Reden: tekst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Ehmmm.....Windows Mobile 6.1 staat er vanaf het begin al op hoor. Die update is gewoon een update van de bestaande 6.1 ROM. Zie ook de eerdere meldingen dan er een nieuwe ROM te downloaden is.

[ Voor 49% gewijzigd door DeOS op 16-12-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Anoniem: 281115 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:20:
Hoi,

Samsung heerscht! Ze hebben een gratis update van Windows Mobile 6.0 naar 6.1 gepost om het internet. Als je je telefoon aanmeldt dan kan je de update gratis downloaden. :)

Kijk hier:
http://www.samsungmobile...._small_Omnia+upgrade_0812

Bij mij ging het perfect! _/-\o_ Technische voordelen heb ik nog niet gezien, maar sms-en gaat wel beter zo!
hmmz jammer dat ze mijn t-mobile versie niet accepteren.
DeOS schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:31:
Ehmmm.....Windows Mobile 6.1 staat er vanaf het begin al op hoor. Die update is gewoon een update van de bestaande 6.1 ROM. Zie ook de eerdere meldingen dan er een nieuwe ROM te downloaden is.
Dat verklaart het denkt ik wel :D

[ Voor 22% gewijzigd door ETM op 16-12-2008 10:35 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
ETM schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:34:
[...]
hmmz jammer dat ze mijn t-mobile versie niet accepteren.
[...]
Dat verklaart het denkt ik wel :D
T-mobile en Vodafone versies zijn officieel niet te updaten via de samsung site. Vandaar dat je T-mobile versienummer niet door de check heen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeOS schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:39:
[...]

T-mobile en Vodafone versies zijn officieel niet te updaten via de samsung site. Vandaar dat je T-mobile versienummer niet door de check heen komt.
Zijn de versies van Vodafone en T-Mobile wel op een andere (officiele) manier up te daten? Ik weet dat dit in ieder geval niet gaat via de Samsung site. Ik heb zelf geen branded phone, maar deze vraag heb ik vaak voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
Anoniem: 270859 schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:09:
[...]

Ohh ok dan weet ik in ieder geval welke updater ik moet pakken. Heb je trouwens ook gebruik gemaakt van de Windows Mobile Device Center die ook op de Samsung site onder Software te vinden is?
Het Mobile Device Center is precies hetzelfde pakket dat je ook van de Microsoft kan downloaden, er zit dus geen "software op maat" in voor de Omnia.
Anoniem: 245235 schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:58:
Zou iemand die de laatste update via de officiele side heeft verricht, een opsomming kunnen geven van verbeteringen/ aanpassingen of veranderingen ?
Ik kan geen enkele zichtbare wijziging vinden, maar denk dat je het meer moet zoeken in prestatie verbeteringen, daar valt voorlopig nog niet veel van te zeggen.

Eerste indruk: Een dag na de update staat mijn batterij op 70%, met bluetooth aan, Wifi aan en HSPDA uit. Lijkt me voor deze batterij best goed, in ieder geval een verbetering ten opzichte van voor de update. Maar ik heb mijn telefoon verder nog niet ingesteld, dus goed vergelijken kan ik nog niet.

Net een rondje gelopen door het huis met Wifi verbonden naar mijn router, de verbinding bleef constant, wat hiervoor echt nog niet lukte. Dus mijn eerste indruk is dat hier ook iets verbeterd is. Hoe het zit met bereik van het telefoonsignaal kan ik niet zeggen, dat was al heel behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189988

Mijn Omni schakelde zichzelf regelmatig helemaal uit. Ook had ik regelmatig vastlopers, waarna ik alleen maar mijn telefoon via de aan/uit knop kon herstarten. Ook had ik een slecht bereik (HI), regelmatig geen bereik of maar 1 puntje. G3 of H had ik nog nooit op mijn telefoon gezien. Ik woon dan ook in een boerendorp, 2 km verwijderd van de dichtstbijzijnde telefoonpaal van Hi.

Op momenten dat ik hem via de aan/uit knop wilde aanzetten deed hij niets, en moest ik de aan/uit knop een paar seconden inhouden en vervolgens start hij dan opnieuw op. Na een poosje schakelde hij een keer of 4 per dag uit zichzelf uit, en dat is lastig, dan ben je niet bereikbaar.
Ook ging de accu maximaal 12-14 uur mee, dan was het echt op. Hele nacht opladen en dan kon ik er weer bijna een hele dag mee doen.. terwijl ik em echt niet intensief gebruikte en ook geen proggies op de achtergrond had draaien.

Dus naar kpn service point geweest. Deze hebben de accu doorgemeten, maar die was goed. De accu en het achterklepje kreeg ik weer mee naar huis en de rest werd opgestuurd. Ik had meteen verzocht om er de meest op to date firmware erop te installeren.

8 dagen later was mijn telefoon klaar. Op de bon stond alleen dat ze er nieuwe firmware opgezet hadden, verder waren er geen defecten gevonden.
Bij controle blijkt dat ik de nieuwste versie heb, die je sinds een paar dagen kunt downloaden van de samsungsite.

Mijn versie is nu: PDA: i900XKHJ3/XKHJ3
TELEFOON: i900XXHI4

Ik kan nu met hetzelfde gebruik ongeveer 4 x 24 uur mijn telefoon gebruiken, en dan staat ie op 20%, en laad ik em een nachtje op.
De telefoon heeft zich niet meer uitgeschakeld sinds de nieuwe update.
De telefoon is ook niet meer vastgelopen sinds de nieuwe update.
Bereik is sterk verbeterd, heb nu altijd redelijk tot goed bereik, en heb als ik buiten sta zelfs al G3 gezien op mijn telefoon.
Voor mijn gevoel is het scherm gevoeliger, en lijkt het beter te reageren. Ook lijkt hij wat sneller te werken.

Heb dezelfde proggies draaien als voorheen met uitzondering van S2U2, heb nooit een prettig gevoel gehad met dit programma, heb ook altijd het vermoeden gehad dat dit DE batterijslurper was....

heb verder spbshell, tomtom7, battie 2.4, flash, skt-tools 4.4.4, en nog wat kleine proggies draaien.

Wat mij betreft is alleen al qua batterijduur de update geweldig, ik heb geen nieuwe batterij gehad, want mijn batterij is niet mee opgestuurd.

Dit zijn mijn bevindingen van de update, misschien/waarschijnlijk zijn er meer, maar die heb ik nog niet ontdekt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 189988 op 16-12-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189988 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:05:
Ook ging de accu maximaal 12-14 uur mee, dan was het echt op. Hele nacht opladen en dan kon ik er weer bijna een hele dag mee doen.. terwijl ik em echt niet intensief gebruikte en ook geen proggies op de achtergrond had draaien.

Ik kan nu met hetzelfde gebruik ongeveer 4 x 24 uur mijn telefoon gebruiken, en dan staat ie op 20%, en laad ik em een nachtje op.
De telefoon heeft zich niet meer uitgeschakeld sinds de nieuwe update.
De telefoon is ook niet meer vastgelopen sinds de nieuwe update.
Voor mijn gevoel is het scherm gevoeliger, en lijkt het beter te reageren. Ook lijkt hij wat sneller te werken.
Dit is al meteen een goede reden, waarom ik zou gaan updaten. Ik heb ook last van een dramatische batterij. Deze gaat met moeite 1,5 dag mee, maar dan moet ik hem ook bijna de hele dag met rust laten.

De gevoeligheid is ook inderdaad een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232548 schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:06:
[...]

Met betrekking tot het laatste: ZOEKEN. :O
Zoek maar naar een post van mij op 13 december. Daar staat je antwoord.
Dus op mijn telefoon uitpakken? Oke maar waar dan naartoe..

Ik heb het zip bestand spbmobileshell geplaatst in 'mijn opslag'. Dan open ik het. Moet ik het dan uitpakken of dat script al draaien? En waarnatoe?
1.Copy all the files from the folder...
2.Open your active sync.
3.click "explore"..
4.go to "My Windows Mobile-Based Device"..
5.click on "Program files"..
6.open "SPB mobile shell" folder..
7.paste it there..
8.soft reset the omnia.
9.dr00l on it
Dit lijstje vind ik onduidelijk. En ik wil niet vervelend zijn. Maar het was me eerst wel gelukt. Daarom
wil ik graag weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281130 schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:04:
Aanvulling op deze post

Als je bestanden eerst op je pc hebt staan kun je alvast kijken of het CAB bestanden zijn.
- Dubbelklik op het bestand - zie je vervolgens mapjes of een installatiebestand dan is het een ZIP file
- Dubbelklik op het bestand - zie je vervolgens allemaal kleine bestanden (ik dacht XML formaat) dan is het een CAB bestand. Het verschil tussen een ZIP en een CAB na een dubbelklik is direct zichtbaar.

Ik heb gewoon een mapje op mijn Opslagkaart gemaakt, genaamd Install en hier alle CAB bestanden in gezet. Vanuit hier kun je ze installeren op het interne geheugen of de opslagkaart. Na een harde reset blijven de bestanden staan op de opslagkaart, dus kun je meteen weer je handige software installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Net even de update naar XKHJ3 gedaan. Het is een fluitje van een cent maar zonder dit forum kom je wel aan het pielen. De taal kiezen is inderdaad lastig en moet dus gebeuren met de bel-toets, ophang-toets en het actieknopje. Met de eerste 2 kun je kiezen tussen 'volgende' en 'vorige', en bevestigen doe je met het actieknopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaher
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik krijg steeds ( onjuiste software versie) !!!
de singapore fix geprobeerd maar dat helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
kaher schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:03:
Ik krijg steeds ( onjuiste software versie) !!!
de singapore fix geprobeerd maar dat helpt niet
Bij mij heeft het PDA-gedeelte XKHJ3/XKHJ3 en het telefoongedeelte was XXHH1, met deze combinatie ging het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaher
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-12-2021
ja maar Ik had niet de officiele rom (dxhk3).
is er een oplossing daarvoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaher schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:19:
ja maar Ik had niet de officiele rom (dxhk3).
is er een oplossing daarvoor ?
Dit moet je doen door eerst te downgraden. Ik heb hier iets over gelezen op Modaco. Zorg ervoor dat je een XK (NL) ROM erop zet en probeer het opnieuw.
Lees anders even het forum op Modaco bij ROM Discussion. Hier vind je vast wat meer informatie.
Pagina: 1 ... 3 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic