Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ben sinds kort ook bezitter van een branded Omnia van Vodafone...
Ik heb over dit en vele andere fora al diverse berichten gelezen over deze branded toestellen, maar heb er tot nu nog geen echte problemen mee. Over de batterijduur kan ik weinig zeggen, aangezien het toestel een groot deel van de dag aan de pc hangt... :)
Heb als firmware/ROM XKHG5/ARHG5
en telefoonversie BUHG5 (lijkt wel een beetje op bugs) :+
de volgende ervaring die ik inmiddels heb opgedaan wil ik delen met anderen:
Voor een goede werking van TomTom 7.910 icm West en Central Europe is het dus niet nodig om de registerinstellingen aan te passen! Ik heb zelf in eerste instal wel in het register (conform) gebruikeksaanwijzing liggen klooien en het werkte wel, maar een GPS-fix duurde wel een minuutje of zo. Inmiddels heb ik de een nieuwe (clean) install gedaan zonder in het register liggen klooien. Ik heb in Enchaned GPS XTRA ingeschakeld en heb nu een GPS-fix binnen enkele seconden: veel sneller dus!

Na heel wat geklooi met SPB Mobile Shell, heb ik die skins niet kunnen aanpassen. Ik heb heel wat afgezocht,maar kan niet echt een antwoord vinden, hoe ik daar nu skins in kan aanpassen en waar ik die aangepaste skins moet plaatsen en of ik die moet uitpakken of als .cab gewoon in een of andere directory moet plaatsen. Als iemand me daarop antwoord kan geven ben ik hem/haar heel erg dankbaar. _/-\o_ (Maak er maar een n00b-beschrijving van, want anders lijkt het niet te lukken. (raar TT7 lukte zonder problemen en SPB skins lijken niet te lukken 8)7

Enig idee of er een nederlandstalige ROM is die ik op mijn toestel kan zetten, want ik lees toch wel de nodige negatieve berichten over mijn huidige ROM-versie, en welke ROM dat moet zijn??? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:01:
Ik zit echter met 1 probleem, wanneer ik mijn telefoon ietwat hard op tafel leg valt de telefoon uit. Mijn vraag: hebben meer mensen hier last van, en zo ja, is hier een oplossing voor? Ik breng mijn omnia liever niet naar een service point, op deze manier ben ik alle gegevens kwijt wanneer en bovendien waarschijnlijke enkele weken zonder telefoon.
Yup, en de enige oplossing so far bij mij is opletten bij het neerleggen van de foon, en papiertje achter de batterij werkt nauwelijks (om hem wat strakker op zijn plaats te houden). Heb ook geen zin om hem weg te moeten brengen.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 13:33

rCk

Hebben enkelen hun kaartje van die vodafone actie al binnen?
6-8 weken is de levertijd, echter is het nu al 8 weken verder en nog niets ontvangen. Ik wacht nog rustig af, maar tis toch fijn om hem binnen te hebben =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb eens aangemeld bij WLM met mijn Omnia. Maar ik heb nu bij berichten een hotmail map. Ik kan deze maar niet verwijderen. Weet iemand hoe dat moet? Het verwijderen staat er wel maar is vaag gekleurd. Hierdoor kan je er niet op klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Laar maar, het is al gelukt. Ik heb mijn hele MSN account verwijdert van de Omnia. Nu is het weg :up:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1969
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-02 15:40
Qli-max schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:42:
@ lampie 1969

Welke originele rom is dit dan want ik heb er nu (pda) i900XKHG5/ARHG5 opstaan (tel: i900BUHG5)?
Ik had dezelfde rom als jij beschrijft. ook de nieuwe omnia die ik twee weken geleden binnen kreeg.
(pda) i900XKHG5/ARHG5 opstaan (tel: i900BUHG5).

Nu heb ik pda i900XHJ3/XHJ3.
telefoon:i900XXHI4.

Dit is een officiële rom van samsung.
Werkt als een zonnetje, snelle gps fix met mc guider, eindelijk volop gebruik van mijn mooie omnia.
Bij het updaten niet van de kabel afhalen voordat de installatie is afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
lampie1969 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 22:17:
[...]

Ik had dezelfde rom als jij beschrijft. ook de nieuwe omnia die ik twee weken geleden binnen kreeg.
(pda) i900XKHG5/ARHG5 opstaan (tel: i900BUHG5).

Nu heb ik pda i900XHJ3/XHJ3.
telefoon:i900XXHI4.

Dit is een officiële rom van samsung.
Werkt als een zonnetje, snelle gps fix met mc guider, eindelijk volop gebruik van mijn mooie omnia.
Bij het updaten niet van de kabel afhalen voordat de installatie is afgerond.
Klinkt goed, maar ik lees uit andere berichten dat deze update niet zo vlekkeloos verloopt... Heb geen zin in een brick-omnia... 8)7
Hoe heb je dit aangepakt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Laatst online: 21-02-2023
cyberpost schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:20:
[...]
Klinkt goed, maar ik lees uit andere berichten dat deze update niet zo vlekkeloos verloopt... Heb geen zin in een brick-omnia... 8)7
Hoe heb je dit aangepakt???
voor mij zelfde vraag, hoe heb je het aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Ik heb over dit en vele andere fora al diverse berichten gelezen over deze branded toestellen, maar heb er tot nu nog geen echte problemen mee. Over de batterijduur kan ik weinig zeggen, aangezien het toestel een groot deel van de dag aan de pc hangt... :)
Voor een goede werking van TomTom 7.910 icm West en Central Europe is het dus niet nodig om de registerinstellingen aan te passen! Ik heb zelf in eerste instal wel in het register (conform) gebruikeksaanwijzing liggen klooien en het werkte wel, maar een GPS-fix duurde wel een minuutje of zo. Inmiddels heb ik de een nieuwe (clean) install gedaan zonder in het register liggen klooien. Ik heb in Enchaned GPS XTRA ingeschakeld en heb nu een GPS-fix binnen enkele seconden: veel sneller dus!

Na heel wat geklooi met SPB Mobile Shell, heb ik die skins niet kunnen aanpassen. Ik heb heel wat afgezocht,maar kan niet echt een antwoord vinden, hoe ik daar nu skins in kan aanpassen en waar ik die aangepaste skins moet plaatsen en of ik die moet uitpakken of als .cab gewoon in een of andere directory moet plaatsen. Als iemand me daarop antwoord kan geven ben ik hem/haar heel erg dankbaar. _/-\o_ (Maak er maar een n00b-beschrijving van, want anders lijkt het niet te lukken. (raar TT7 lukte zonder problemen en SPB skins lijken niet te lukken 8)7

Enig idee of er een nederlandstalige ROM is die ik op mijn toestel kan zetten, want ik lees toch wel de nodige negatieve berichten over mijn huidige ROM-versie, en welke ROM dat moet zijn??? :9~
Ben inmiddels bijna ervan overtuigd dat de slechte GPS-fix te verhelpen is door alle programma's af te sluiten met de taakmanager.
Ga dit verder testen en hou jullie op de hoogte hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1969
Hoe zet je een nieuwe rom op een vodafone branded omnia (pda) i900XKHG5/ARHG5 opstaan (tel: i900BUHG5)

1) Maak de telefoon schoon. De harde reset optie uit het menu of de aan/uit knop samen met de tel. opneem knop indrukken en er verschijnt bij het opstarten de vraag om te formatteren. Doe dit zodat je zeker weet dat er niets meer actief is etc.
2) Download de laatste software via de samsung site (Voer als phoneversie XKHJ3 in zodat je in het download center komt)
3) Start het programma "Samsung modem XP" op je XP omgeving.
4) Start het progje i900_Dutch_XKHJ3.exe
--Na de detectie zal de omnia opnieuw opstarten. Dit gebeurde bij mij niet automatisch.
--Ik heb de omnia aangesloten gelaten aan de pc en de aan/uit knop gebruikt. Daarna ging het allemaal vanzelf.

Mijn eerste telefoon starte na de eerste keer helemaal niet meer op, ook geen rood lampje. Ik was toen niet gestart met een geschoonde phone.
Er schijnen hardware fouten in sommige omnia's te zitten die dit veroorzaken. Als je er zo een hebt kan je dat alleen zien als het al te laat is. Gewoon via de garantie terugsturen, het is immers een kapot toestel die je hebt gekregen. Bij vodafone kan je een abbo afsluiten voor EUR1 per maand dat je een leen toestel krijgt. Wel handig dat eerst te regelen :-).
Ik weet ook niet of al het bovenstaande nodig is, maar het werkte in ieder geval.

Voor wat betreft garantie na het flashen van een phone lijkt het mij niet normaal dat deze er niet meer is. Ik zie dat ook niet in de voorwaarden van vodafone staan. Op je PC mag je toch ook alle software zetten zonder dat de hardware kapot raakt.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Met de versie die op de Samsung-site stond lukte het niet omdat mijn phone daar gecontroleerd werd op de versie... Het programma gaf aan dat er een verkeerde versie was ingevoerd.
Gelukkig is er Usenet nog waar de originele XKHJ3 te vinden was (incl. bekende korte gebruiksaanwijzing).
Dit precies gedaan als omschreven en ik heb nu:
PDA: i900XKHJ3/XKHJ3
Telefoon: i900XXHI4
_/-\o_

Voor mijn gevoel 'draait' de hele software een stuk soepeler en de tetefoon lijkt veel sneller te reageren.
Ga er nu mijn software opzetten en dan uitgebreid testen!

THNX TWEAKERS!!!

[ Voor 0% gewijzigd door Peatsmoke op 04-04-2009 10:52 . Reden: typevoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ben nieuw op deze forum.... Heb alles over de omnia gelezen en heb er ook eentje... van Vodafone.
Deze toestel heb ik overgekocht van iemand dat een nieuw toestel kreeg van het werk. Deze omnia was ook van het werk en was 4 mndn oud... Veel problemen mee nu ik deze heb..
1. loopt regelmatig vast.. niet tijdens applicaties ofzo maar ik krijg de toestel dikwijls niet uit standby stand, uds je hoor alle klikgeluiden maar het beeldscherm licht niet op, dus resetten...
2. Problemen met bluetooth : kan niets ontvangen daar ik te weinig geheugen over heb maar dat klopt dus ook niet.
En nog allemaal kleine dingetjes....
Ohja niet te vergeten, ben een belgische gebruiker dus het is een vodafone branded toestel maar er is geen enkele slot op... kan dus alle sims gebruiken.

Ook mijn software is:
PDA : i900XKHG5/ARHG5
TELEFOON / i900BUHG5

Na wat onderzoek gedaan te hebben op internet kom ik tot het besluit dat deze ROM icm Vodafone gewoonweg rommel is... dus ROM update doen....
Welke ROM wordt mij aangeraden ? Die van de post hierboven...

Edit : Op de Samsung website is die originele versie XKHJ3 niet te vinden.
De link dat er bij staat werkt niet. Wat nu ???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
misschien komt er eindelijk weer eens een nieuwe update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik begin het stilaan wel een beetje beu te worden... vandaag weer enkele vastlopers gehad.
Er belt iemand en gsm geraakt niet uit standbij en na 3 keer bellen blokkeert hij gewoon en dan helpt enkel resetten. Ik ga hem toch maar flashen denk ik.... maar die link naar de rom XKHJ3 op website van samsung werkt ook niet dus zit ik weer vast. Je zou toch denken dat ze dit al hersteld zouden hebben...niet dus... Kan ik er nog ergens aan geraken of is er iemand dat mij kan helpen ?
Gelieve een seintje te laten op helder.gomes@telenet.be tevens ook mijn msn !!!
Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote.... maar die link naar de rom XKHJ3 op website van samsung werkt ook niet dus zit ik weer vast. Je zou toch denken dat ze dit al hersteld zouden hebben...niet dus... Kan ik er nog ergens aan geraken of is er iemand dat mij kan helpen ?
Dank u
[/quote]

Deze?

Netherlands XHKJ3
XP: http://fus.samsungmobile.com/omnia/nl/Open/i900XKHJ3_updater_xp_1117.EXE
Vista: http://fus.samsungmobile.com/omnia/nl/Open/i900XKHJ3_updater_vista_1117.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1969
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:12:
Ja ik begin het stilaan wel een beetje beu te worden... vandaag weer enkele vastlopers gehad.
Er belt iemand en gsm geraakt niet uit standbij en na 3 keer bellen blokkeert hij gewoon en dan helpt enkel resetten. Ik ga hem toch maar flashen denk ik.... maar die link naar de rom XKHJ3 op website van samsung werkt ook niet dus zit ik weer vast. Je zou toch denken dat ze dit al hersteld zouden hebben...niet dus... Kan ik er nog ergens aan geraken of is er iemand dat mij kan helpen ?
Dank u
Ik kan hem gewoon downloaden op de samsungsite http://www.samsungmobile...._small_Omnia+upgrade_0812
(NL, XP, toestel XKHJ3).

Je komt dan uit op de download site
http://www.samsungmobile.com/support/omnia/nl/subXk_xp.jsp
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nu krijg ik de melding : verkeerde versie voorgeschoteld....
Na al die moeite met xp enzo te installeren vooe niets.. geweldig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lampie1969 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 07:37:
Hoe zet je een nieuwe rom op een vodafone branded omnia (pda) i900XKHG5/ARHG5 opstaan (tel: i900BUHG5)

1) Maak de telefoon schoon. De harde reset optie uit het menu of de aan/uit knop samen met de tel. opneem knop indrukken en er verschijnt bij het opstarten de vraag om te formatteren. Doe dit zodat je zeker weet dat er niets meer actief is etc.
2) Download de laatste software via de samsung site (Voer als phoneversie XKHJ3 in zodat je in het download center komt)
3) Start het programma "Samsung modem XP" op je XP omgeving.
4) Start het progje i900_Dutch_XKHJ3.exe
--Na de detectie zal de omnia opnieuw opstarten. Dit gebeurde bij mij niet automatisch.
--Ik heb de omnia aangesloten gelaten aan de pc en de aan/uit knop gebruikt. Daarna ging het allemaal vanzelf.

Mijn eerste telefoon starte na de eerste keer helemaal niet meer op, ook geen rood lampje. Ik was toen niet gestart met een geschoonde phone.
Er schijnen hardware fouten in sommige omnia's te zitten die dit veroorzaken. Als je er zo een hebt kan je dat alleen zien als het al te laat is. Gewoon via de garantie terugsturen, het is immers een kapot toestel die je hebt gekregen. Bij vodafone kan je een abbo afsluiten voor EUR1 per maand dat je een leen toestel krijgt. Wel handig dat eerst te regelen :-).
Ik weet ook niet of al het bovenstaande nodig is, maar het werkte in ieder geval.

Voor wat betreft garantie na het flashen van een phone lijkt het mij niet normaal dat deze er niet meer is. Ik zie dat ook niet in de voorwaarden van vodafone staan. Op je PC mag je toch ook alle software zetten zonder dat de hardware kapot raakt.
Succes
Ik weet niet hoe jij het gedaan hebt maar als ik je stappen volg dan krijg ik gewoon een melding dat ik de verkeerde versie heb, ook met een vodafone toestel... dus ik denk dat je iets bent vergeten erop te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 08:19

mucuracat

YES

cyberpost schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 00:11:

[...]
Knap dat je wel lukt om iets voorelkaar te krijgen wat bij niemand lukt (tomtom zonder extra progjes later werken) en zo makkelijk als een ander skin instellen lukt niet.. :9

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

mucuracat schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:52:
[...]

Knap dat je wel lukt om iets voorelkaar te krijgen wat bij niemand lukt (tomtom zonder extra progjes later werken) en zo makkelijk als een ander skin instellen lukt niet.. :9
Ja nogal ja.

Nog even een vraag over Shokka's rom met M2d ingebakken?
Iemand hier die 'em gebruikt en heb je ook ervaring met de Taril roms?
Ben wel benieuwd of het veel verschil maakt qua snelheid e.d.. Kan je overigens m2d ook gewoon los erop zetten? want dan haal ik SPB shell +skins er wel af en gooi k die erop.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap er niks van, af en toe springt mijn Omnia spontaan terug naar wintertijd :(
Iemand enige idee wat de oorzaak kan zijn ?
Het lijk er op dat alleen gebeurt wanneer mijn telefoon met internet is verbonden.

Heb volgende gecontroleerd, tijd van acces piont (die staat zo fout waardoor zeker zou moeten opvallen).
Tijd van router, die staat goed.
Gmail stond mijn tijdzone blanco ingesteld waardoor ik die maar even heb ingevuld met de goede hoop. En automatische omschakelen van zomer/winter tijd heb ik ook maar even op mijn telefoon uitgezet.
Iemand enige idee wat nog meer de oorzaak kan zijn ?
Ik heb last van dit probleem sinds we overgeschakeld zijn naar de zomertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste!

Kan ik op mijn omnia ook een programma zetten wat een vriend van mij heeft op zijn Iphone?

Bedankt voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1969
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:30:
[...]

Ik weet niet hoe jij het gedaan hebt maar als ik je stappen volg dan krijg ik gewoon een melding dat ik de verkeerde versie heb, ook met een vodafone toestel... dus ik denk dat je iets bent vergeten erop te zetten...
blijkbaar controleert de nieuwe download rom hierop. Ik heb hier geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:22
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 18:23:
Beste!

Kan ik op mijn omnia ook een programma zetten wat een vriend van mij heeft op zijn Iphone?

Bedankt voor de reacties!!
Nee, iPhone draait op OSX, Omnia op Windows Mobile... :)

Sommige programma's worden wel voor beiden gemaakt maar je moet een specifieke Windows Mobile versie hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

rCk schreef op zondag 05 april 2009 @ 17:58:
[...]

Ja nogal ja.

Nog even een vraag over Shokka's rom met M2d ingebakken?
Iemand hier die 'em gebruikt en heb je ook ervaring met de Taril roms?
Ben wel benieuwd of het veel verschil maakt qua snelheid e.d.. Kan je overigens m2d ook gewoon los erop zetten? want dan haal ik SPB shell +skins er wel af en gooi k die erop.

Alvast bedankt :)
Ik kan alleen maar oordelen over de laatste rom van Taril, die gebruik ik zelf alweer een tijdje. Een erg goede rom, vrij stabiel (1 keer in de 2 weken een keer resetten omdat touch-screen niet meer reageert) en snel.
Tevens een hele snelle GPS-fix.

Ik gebruik de rom in combinatie met SPB Mobile Shell, perfecte setup zo!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
anconakip schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:41:
ik heb voor mijn omnia een bureaulader/houder aangeschaft. Nu is alleen het rare dat hij wel oplaadt zodra ik de usb stekker niet in de pc heb zitten. Zodra ik de usb in de pc stop, stopt hij ook met opladen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Iemand een idee?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Tovenaar schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:27:
[...]

Nee, iPhone draait op OSX, Omnia op Windows Mobile... :)

Sommige programma's worden wel voor beiden gemaakt maar je moet een specifieke Windows Mobile versie hebben...
Om welk programma gaat het eigenlijk? Wellicht dat je hier dan direct antwoord krijgt op je vraag met een alternatief hiervoor.
Juist vanweg de veelzeijdigheid en veelheid aan software heb ik de Omnia verkozen boven de I-phone. Bovendien speelde het brakke T-mobile netwerk (in het diepe Zuiden tussen D en B ) hierin ook een belangrijke rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

duderuud schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:52:
[...]

Ik kan alleen maar oordelen over de laatste rom van Taril, die gebruik ik zelf alweer een tijdje. Een erg goede rom, vrij stabiel (1 keer in de 2 weken een keer resetten omdat touch-screen niet meer reageert) en snel.

Ja dat heb ik ook dus! Denk dat ik nu die van 18.03 er op gooi. Maar ik was even benieuwd naar die van shokka wat men daar van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Ok mensen, mijn Omnia is redelijk fucked up, het beltoongeluid valt namelijk de hele tijd uit. Eerst was het af en toe, nu eigenlijk elke keer na een gesprek. Met als resultaat dat ik dus regelmatig oproepen mis en steeds moet rebooten. Zou dit te verhelpen zijn met een firmwareupgrade, of is dit een ernstiger probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 17:28
rCk schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:47:
[...]

Ja dat heb ik ook dus! Denk dat ik nu die van 18.03 er op gooi. Maar ik was even benieuwd naar die van shokka wat men daar van vind.
Ik gebruik de shokka firmware naar alle tevredenheid. Vandaag de gps getest, even snelle fix als de taril rom die ik voor deze erop had. M2D interface is erg prettig :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Appie Heijn schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:31:
[...]

Ik gebruik de shokka firmware naar alle tevredenheid. Vandaag de gps getest, even snelle fix als de taril rom die ik voor deze erop had. M2D interface is erg prettig :)
Heb morgenmiddag een lekkere vrije middag. Ga ik het meteen doen. Even met PIMbackup al mn ssmjes e.d. opslaan. Toch wel zo fijn :)

Bedankt voor de info, en anders kan ik áltijd nog teruggaan naar Taril met SPB. (Het is redelijk fail proof, heb het al 3x gedaan en tis niet fout gegaan, als ej weet hoe het moet dan is dr geen vuiltje aan de lucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1969
Ik kan mijn omnia niet op elke pc opladen via usb. Kan je via die pc wel jouw omnia opladen? Anders zal hij wel overschakelen van de net voeding naar jouw pc. Iets anders kan ik ook niet bedenken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Volgens mij komt het omdat er geschakeld wordt. Standaard laad de omnia via de usb vrijwel niet op, klein beetje (duurt eindeloos.) En om dat sneller te laten verlopen hebben ze denk ik een voeding bij je bureau lader gedaan. Maar stroom van usb en stroom van de lader over dezelfde poort gaat natuurlijk niet zo makkelijk. Dus wat ze waarschijnlijk doen is het volgende.

Ze laden de telefoon op als je je tel erin doet. Maar wil je data gaan overpompen/syncen, dan stop je de usb erin en schakelt het over naar de usb voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
duderuud schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:52:
[...]

Die GPS fix lijkt ook met je navigatie software samen te hangen. Heb nu TomTom 7.9 en McGuider 7.7 geprobeerd: TomTom doet er echt een eeuwigheid over (ook bij gebruik van PortSplitter), maar McGuider heeft een fix nog voor je boe of bah kunt zeggen... Ben dan ook (voor de telefoon in ieder geval) helemaal over naar McGuider :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb net de i900 besteld, icm de Route 66 Nav pack, autolader en cradle..contractvernieuwing bij T-Mobile. Na mijn nare ervaringen met de D500 en de U600 hoop ik nu wat blijer te zijn met Samsung, met name de accuduur. Die was bij de U600 echt onwijs kort.

[ Voor 13% gewijzigd door Exorcist op 07-04-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Werkt Sygic McGuider pas vanaf een bepaalde gloedjenieuwe versie met de Omnia? Of gewoon de mainstream versie (7.7 als ik het goed herinner)?

[ Voor 37% gewijzigd door Zinu op 07-04-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Net Shokka DXIA5 met M2d ingebouwd erop gezet. Alleen ik krijg het niet voor mekaar om uberhaupt op het internet te komen :S. Nou ja, dan maar terug op Tarils rom die is me super bevallen, lekker clean. En dan gooi k er wel SPB voor. M2d gevonden. Ziet er nice uit (Draait alweer op tarils) echter wil ik nog van die balken af. Hopelijk gaat dat nog ff lukken :)

Bvd

[ Voor 23% gewijzigd door rCk op 07-04-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
En ja hoor. Het is gebeurd! Ik wilde mijn Omnia dus updaten. Toen gaf die bij de 2de download: download mislukt. Nu blijft mijn Omnia hangen bij de Omnia splash screen. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Taril met SPB Mobile Shell blijft het toch voor mij. M2d werkt toch niet zo naadloos dan SPB al doet.
Werkt toch allemaal nét wat fijner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1969
Zinu schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:44:
Werkt Sygic McGuider pas vanaf een bepaalde gloedjenieuwe versie met de Omnia? Of gewoon de mainstream versie (7.7 als ik het goed herinner)?
McGuider 7.7 werkt perfect. Snelle GPS fix, handige layout en vooral niet al te duur, zeker in vergelijking met TomTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rCk schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:02:
Taril met SPB Mobile Shell blijft het toch voor mij. M2d werkt toch niet zo naadloos dan SPB al doet.
Werkt toch allemaal nét wat fijner!
Helemaal mee eens,werkt perfect die combinatie *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
-Edwin- schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:14:
En ja hoor. Het is gebeurd! Ik wilde mijn Omnia dus updaten. Toen gaf die bij de 2de download: download mislukt. Nu blijft mijn Omnia hangen bij de Omnia splash screen. Kan iemand mij helpen?
Ik ben nu zover dat ik via Grandprix een portugese firmware erop heb gekregen. Maar nu kan ik geen andere firmware updaten, ik krijg dan incorrect firmware version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:14:
[...]

Helemaal mee eens,werkt perfect die combinatie *O*
Moest veelste veel veranderen aan M2D, tis leuk, ik houd van dingen tweaken. Maar bij een telefoon vind ik het nog altijd gewoon fijner om er niet te veel voor te hoeven doen :P.

Ik ga morgen maar eens kijken of er ook bepaalde lay-outs, ook deelbaar zijn en dus in een topic staan, en/of mods ervoor. Heb nu een redelijk mooi in mekaar geflanst geval, maar flexibiliteit is ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 17:28
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:43:
Nou weet zelf ook niet meer waar die op forum staat. Maar bestandje heb ik nog wel. Als je even je email adres geeft.
Ik zie je mail adres niet, zou je hetzelfde bestandje mij kunnen sturen? Zet ik hem wel beschikbaar op m'n ftp :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan iemand mij vertellen welke Twitter applicatie wel stabiel draait op een Samsung Omnia met ROM i900DXHH1/DXHH1?

Ik heb tot nu toe de volgende geprobeerd:

TinyTwitter (deze vind ik wel de mooiste maar helaas loopt deze vast zodra ik foto's wil uploaden.)
CeTwit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:27:
Ik heb net de i900 besteld, icm de Route 66 Nav pack, autolader en cradle..contractvernieuwing bij T-Mobile. Na mijn nare ervaringen met de D500 en de U600 hoop ik nu wat blijer te zijn met Samsung, met name de accuduur. Die was bij de U600 echt onwijs kort.
Dan heb je denk niet erg research gedaan, dit is een smartphone die in het algemeen niet bekend staan om hun lange accu duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Communicatie gaat via het forum.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 08-04-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

HammerNL schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:48:
[...]

Dan heb je denk niet erg research gedaan, dit is een smartphone die in het algemeen niet bekend staan om hun lange accu duur
Hoezo? Ik draai nu met gemak 2 dagen met de HL2 update.
Pushmail 24 uur per dag, BT staat standaard aan, speel mijn muziek er op af via BT en gebruik internet ongeveer 2 uur per dag.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

HammerNL schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:48:
[...]

Ik lees hier over het algemeen anders, zij het na updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er net achter dat de batterij van mn Omnia aan het dood gaan is. Sinds deze week is mn batterij na 24uur al op.

Terwijl het daarvoor no 72+ uur was :(
Nog meer mensen hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:58:
Ik kom er net achter dat de batterij van mn Omnia aan het dood gaan is. Sinds deze week is mn batterij na 24uur al op.

Ik vraag me af of er ook iets met mijn batterij is. Zag eerder iemand vertellen dat z'n Omnia makkelijk 2-3 dagen volhield, incl. Internetten en muziek luisteren. Die van mij mag van geluk spreken als 'ie onder belasting langer dan een dag meegaat.

Ik zou graag inzichtelijk willen krijgen welke energieverslindende en -besparende features bestaan voor gebruik met de Omnia. Zo vermoed ik dat het (actief) draaiend houden van een Instant Messenger en het kijken van fullscreen video de batterij gedurende 4-5 uur kan legen. Daarnaast zijn openstaande verbindingen (Wifi/HDSPA) en GPS waarschijnlijk ook al niet te bevorderlijk voor de uptime.

Weet iemand misschien een tool waarmee het verbruik at runtime te meten is?

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Niet online
bouvrie schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:44:
[...]

Ik vraag me af of er ook iets met mijn batterij is. Zag eerder iemand vertellen dat z'n Omnia makkelijk 2-3 dagen volhield, incl. Internetten en muziek luisteren. Die van mij mag van geluk spreken als 'ie onder belasting langer dan een dag meegaat.

Ik zou graag inzichtelijk willen krijgen welke energieverslindende en -besparende features bestaan voor gebruik met de Omnia. Zo vermoed ik dat het (actief) draaiend houden van een Instant Messenger en het kijken van fullscreen video de batterij gedurende 4-5 uur kan legen. Daarnaast zijn openstaande verbindingen (Wifi/HDSPA) en GPS waarschijnlijk ook al niet te bevorderlijk voor de uptime.

Weet iemand misschien een tool waarmee het verbruik at runtime te meten is?
Veslindende:
GPS,
streaming vid,
om de minuut je mail checken,
Online actief browsen (met opera)
Skype bellen,
je tel als modem gebruiken
Display constant aan hebben.

Niet zulke verslindende dingen:
Msn,
fm radio,
1x per uur je mail checken,
1x per dag je phone syncen met myphone
Display zoveel mogelijk uit als je het niet gebruikt.

standaard checkt hij per uur, me mail en update hij het weer. En ontvangt hij en toe smsjes. Dan doe ik er ruim 3 dagen mee. Ga ik er mee op reis, en dus roaming msn'en en/of fm radio erbij dan doe ik er 2 dagen mee. Ga ik er actief mee internetten, browsen/streaming vid's bekijken dan is het max. 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 12:24
Ik heb sinds ongeveer een maand een Omnia en heb hem initieel voornamelijk gekocht omdat de technische specs mij wel aanstonden. Zag er ook leuk uit etc, dus ja, waarom niet.. :-)

Ik moet zeggen dat het voor mij een overhaaste beslissing is gebleken aangezien ik niet had voorzien dat Windows Mobile zo verschrikkelijk a-intuïtief is. Graag wil ik Android op de Omnia, en zodoende dat ik op zoek ging of dat niet al gebeurd was. In deze discussie hebben mensen wel een kernel kunnen starten, maar komen eigenlijk niet verder.

*knip* Dit is eigenlijk gewoon spam, en dat stellen we niet op prijs.

[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 08-04-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 12:24
Dit mag dan ook niet.

[ Voor 123% gewijzigd door DaannO op 09-04-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Waar ik heel benieuwd naar ben is wie zijn 3G verbinding constant open laat staan. Ik merk namelijk dat hij deze na het sluiten van de browser niet meer uit zet maar heeft dit geen nadelig effect op de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
dit heeft zeker een effect op de batterij. Ik heb i-net altijd uitstaan (dmv nodata) en pas wanneer ik het nodig heb dan zet ik het aan. Zo kan ik wel 3 dagen (+ nachten) voor dat ik weer hoef op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
lampie1969 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:13:
[...]

McGuider 7.7 werkt perfect. Snelle GPS fix, handige layout en vooral niet al te duur, zeker in vergelijking met TomTom
Idem hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Een tijdje terug stond er een post van iemand hoe je de reactie van het touchscreen kon verbeteren.
Dit kon je doen door wat te veranderen in het register. Ik kan deze post alleen niet meer terug vinden met de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Niet online
Tovenaar schreef op donderdag 09 april 2009 @ 08:56:
Waar ik heel benieuwd naar ben is wie zijn 3G verbinding constant open laat staan. Ik merk namelijk dat hij deze na het sluiten van de browser niet meer uit zet maar heeft dit geen nadelig effect op de batterij?
Het open staan is echt het probleem, zolang er maar niet actief veel data overheen wordt gepompt. Dat is hetgene wat veel energie kost. Verder kan je het instellen hoe lang het open blijft na gebruikt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Laatst online: 12-09 16:51
timskiej schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:33:
Een tijdje terug stond er een post van iemand hoe je de reactie van het touchscreen kon verbeteren.
Dit kon je doen door wat te veranderen in het register. Ik kan deze post alleen niet meer terug vinden met de search.
Ik denk dat je deze bedoelt:

chrisr5gt in "Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Jammer van de camera..maar precies wat ik zocht..eeen toetsenbord!! _/-\o_

http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=1830

edit: komt minimaal een 5mp camera in. Phonehouse per ongeluk gelekt en schijnt ook nog eens op 1 juli in de stores te liggen!

[ Voor 35% gewijzigd door xon op 10-04-2009 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ziet er uit als weer wat anders. Design spreekt me ook niet echt aan, maarja, smaken verschillen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

@#$@#$ Ik kan geen online widgets meer downloaden. Is behoorlijk lastig omdat ik nu net een nieuw Taril Rom erop heb gezet. Zijn ze ook los ergens te vinden zodat je niet via dat widgetdingetje hoeft te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Bedankt :) die bedoel ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:14:
Hallo,

Kan iemand mij vertellen welke Twitter applicatie wel stabiel draait op een Samsung Omnia met ROM i900DXHH1/DXHH1?

Ik heb tot nu toe de volgende geprobeerd:

TinyTwitter (deze vind ik wel de mooiste maar helaas loopt deze vast zodra ik foto's wil uploaden.)
CeTwit
Op een forum waar wel gereageerd wordt, werd mij pocketwit aangeraden. Deze werkt op de Omnia prima. Misschien dat iemand er nog z'n voordeel mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik werk nu al een tijdje met de WM 6.5 rom van Modaco en moet zeggen dat het me erg bevalt! De batterijduur heeft blijkbaar een flinke boost gekregen, mijn omnia kan het nu toch zeker bij normaal gebruik 4 dagen volhouden. De interface werkt erg leuk en M2D komt er voorlopig niet meer op bij mij. Ook het startmenu is een hele verbetering bij vroeger. Enkele kleine aanpassingen zorgen er ook voor dat alles fijner en vlotter werkt, zo is er bij de file explorer meer plaats tussen de verschillende bestanden en mappen zodanig dat je niet zo vlug meer verkeerd drukt. Tot nu toe ook nog geen vastlopers gehad dus de rom kan ook wel als stabiel beschouwd worden :)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Heb je ook een linkje naar de info pagina van Modaco? (rom link posten mag geloof ik niet ;)) Ben hier wel benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:40
En een link plaatsen naar een pagina waarop een link naar de ROM staat mag ook niet.

Maar zo moeilijk is het niet zelf die pagina te vinden, dus leef je uit.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
DeOS schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:37:
En een link plaatsen naar een pagina waarop een link naar de ROM staat mag ook niet.

Maar zo moeilijk is het niet zelf die pagina te vinden, dus leef je uit.
Heb ik uiteraard al naar gezocht maar er zijn meerdere versies en ik wil wel zorgen dat ik de goeie heb... :) Anyway, ga wel aan de vogel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe je een azerty toetsenbord kan krijgen op WM 6.5??

Toetsenbord in AZERTY zetten

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\XT9\Sip\KdbFiles]
"19FF"="Samsung_i900.Keyboard.Regional.Azerty.English.Landscape.kdb"
"09FF"="Samsung_i900.Keyboard.Regional.Azerty.English.Portrait.kdb"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\XT9\Sip\LayoutFiles]
"19FF"="Samsung_i900.Keyboard.French.Landscape.xml"
"09FF"="Samsung_i900.Keyboard.French.Portrait.xml"

Als ik dit probeer dan kan ik wel typen maar zie alleen zwarte toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:18

Pinjataaa

Hit me!

De nieuwe release van WM 6.5 is echt aan te raden, het is snel en super handig te bedienen :)
Ik was eerst niet zo tevreden met mijn omnia omdat het gigantisch traag was, maar nu ben ik redelijk tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Pinjataaa schreef op zondag 12 april 2009 @ 17:22:
De nieuwe release van WM 6.5 is echt aan te raden, het is snel en super handig te bedienen :)
Ik was eerst niet zo tevreden met mijn omnia omdat het gigantisch traag was, maar nu ben ik redelijk tevreden :)
Werken WM6.1 programma's daar ook goed mee? (SPB, navigatie, etc) En loopt het stabiel? Welke release is dat btw?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Shiver23 schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:59:
[...]

Werken WM6.1 programma's daar ook goed mee? (SPB, navigatie, etc) En loopt het stabiel? Welke release is dat btw?
Gewoon de laatste release uit het Modaco topic. Heb tot nu toe nog geen enkel programma gevonden die moeilijk doet op WM 6.5.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Ik denk dat ik ook die laatste 6.5 release maar is ga proberen. Heb tenslotte toch alles op backups staan. Dus PIMbackup doet het zeker? Aangezien ik niet graag mijn smsjes kwijt ben. die zijn me wel veel waard .
Nou ja, ik gah et proberen en anders komt DXIA5 van Taril er weer op!

Is dat die van posternaam: dddrko? Of een andere?

[ Voor 8% gewijzigd door rCk op 12-04-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:58:

Nou.. je hebt toch niet iets van portsplitter aanstaan toevallig (bij mij deed ie dat automatisch)? Ineens werd mn tel echt gruwelijk heet gewoon (en dan niet omdat ie zo chill is, maar echt te warm om bij je te dragen zegmaar), en de batt was echt zo leeg. Nu heb ik dat uitgezet, en doet ie het echt tijden. Nooit problemen met de batterij gehad eigenlijk verder... ik kan er soms bijna een week mee doen als ik het bij gewoon smsen en bellen hou :*)
Renegade! schreef op zondag 12 april 2009 @ 22:53:
[...]

Gewoon de laatste release uit het Modaco topic. Heb tot nu toe nog geen enkel programma gevonden die moeilijk doet op WM 6.5.
Kun je van die rom ook gewoon weer terug naar de oude vertrouwde van Taril als ik dat wil??

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:26:
[...]

Nou.. je hebt toch niet iets van portsplitter aanstaan toevallig (bij mij deed ie dat automatisch)? Ineens werd mn tel echt gruwelijk heet gewoon (en dan niet omdat ie zo chill is, maar echt te warm om bij je te dragen zegmaar), en de batt was echt zo leeg. Nu heb ik dat uitgezet, en doet ie het echt tijden. Nooit problemen met de batterij gehad eigenlijk verder... ik kan er soms bijna een week mee doen als ik het bij gewoon smsen en bellen hou :*)
Die is mij ook opgevallen inderdaad... en die PortSplitter is niet terug te vinden via je Task Manager. Gewoon de AutoStart uitvinken en via je Exit knop afsluiten, en het probleem met de vliegende batterij was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:26:

Kun je van die rom ook gewoon weer terug naar de oude vertrouwde van Taril als ik dat wil??
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 06:06
Heeft iemand ervaring met Sygic McGuider 7.70
En werkt deze soepel met de Omnia i900 :?

[ Voor 72% gewijzigd door Albert020 op 13-04-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Albert020 schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:39:
Heeft iemand ervaring met Sygic McGuider 7.70
En werkt deze soepel met de Omnia i900 :?
Het beste programmaatje voor op de Omnia, uit mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Pinjataaa schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:42:
[...]

Het beste programmaatje voor op de Omnia, uit mijn ervaring.
Okeej dan, gooi ik hem er vanavond op, bedankt ;)

*** edit ***

@Pinjataaa, het werkt idd perfect >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Albert020 op 14-04-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer is zelf uit te zoeken eerst?

[ Voor 77% gewijzigd door DaannO op 14-04-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:22:
Probeer is zelf uit te zoeken eerst?
zeker al de 6delen door zoeken.. Mensen kunnen toch wel kort beschrijven waarom ik voor deze toestel moet gaan kiezen of juist niet?

Nee, zie ook het lokale beleid van dit forum. :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 14-04-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Het is maar net wat je zoekt, Windows mobile toestellen zijn meer voor de mensen die zelf graag een beetje tweaken aan het toestel, programma's uitproberen en natuurlijk makkelijk te syncen met je desktop.

De camera van het toestel is buiten perfect, maar in het donker en binnen zijn de foto's matig tot slecht.

Het touchscreen werkt bij mij perfect, meningen verschillen daarover. Accu is bij mij prima, maar ook daar verschillen de meningen over.

De omnia is imo een schitterend apparaat met erg veel mogelijkheden, en ik zou deze kiezen boven elk WM toestel momenteel op de markt.

Wil je liever iets simpelers, dan zou ik voor BV een Iphone/Samsung innov8/SE C905 gaan.

Wil je WM met een toetsenbord, dan zou ik voor de Xperia van Sony ericsson gaan.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de foto die je bij een contactpersoon plaatst, beeldvullend getoond wordt op het moment dat dit contactpersoon je belt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

photocontact pro gebruik ik voor fullscreenbellers :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Albert020 schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:43:
[...]

Okeej dan, gooi ik hem er vanavond op, bedankt ;)

*** edit ***

@Pinjataaa, het werkt idd perfect >:)
McGuider heeft me ook nog nooit in de steek gelaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Pinjataaa schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:33:
[...]

McGuider heeft me ook nog nooit in de steek gelaten :D
Moest toevallig vanmiddag in Amsterdam Noord zijn
ken daar totaal de weg niet, was er dus erg blij mee dat ik het
gisteren geïnstalleerd had :P

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 14-04-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Albert020 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:55:
[...]

Moest toevallig vanmiddag in Amsterdam Noord zijn
ken daar totaal de weg niet, was er dus erg blij mee dat ik het
gisteren geïnstalleerd had :P
Op sommige plaatsen geeft ie vreemde routebeschrijvingen anders... bij mij de straat uit moet ik bijvoorbeeld eerst naar links om vervolgens na een kleine 100 meter een U-turn te maken. Terwijl je hier al jaren direct naar rechts mag. En vanaf de A13 naar bijv. Katwijk aan Zee blijft het programma tot ver op de Wassenaarseweg je aanmanen vooral rechtsomkeert te maken, om via de A4 door Leiden te gaan. Ik weet zeker dat dat vanaf de Wassenaarseweg niet meer sneller is :9

Tot zover mijn weird encounters met McGuider. Oh, en hij stond gewoon op snelste route. Heb in het geval van de trip naar Katwijk ook de kortste route geprobeerd, maar dan word je echt over alle achterweggetjes van Wassenaar gestuurd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

DFKT schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:23:
[...]

Op sommige plaatsen geeft ie vreemde routebeschrijvingen anders... bij mij de straat uit moet ik bijvoorbeeld eerst naar links om vervolgens na een kleine 100 meter een U-turn te maken. Terwijl je hier al jaren direct naar rechts mag. En vanaf de A13 naar bijv. Katwijk aan Zee blijft het programma tot ver op de Wassenaarseweg je aanmanen vooral rechtsomkeert te maken, om via de A4 door Leiden te gaan. Ik weet zeker dat dat vanaf de Wassenaarseweg niet meer sneller is :9

Tot zover mijn weird encounters met McGuider. Oh, en hij stond gewoon op snelste route. Heb in het geval van de trip naar Katwijk ook de kortste route geprobeerd, maar dan word je echt over alle achterweggetjes van Wassenaar gestuurd |:(
Probeer de nieuwe kaart maar eens ;) Alles is vernieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Pinjataaa schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:36:
[...]

Probeer de nieuwe kaart maar eens ;) Alles is vernieuwd!
Ik heb de 2009 map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Sinds ongeveer twee weken heb ik een probleem met de camera van mijn omnia. Wanneer ik de camera opstart blijft hij enkele minuten in het "loading...." scherm staan alvorens hij terug gaat naar het home screen.
Ik draai op dit moment de 21500 rom van Sector (wm6.5). Deze heb ik vandaag geflashed in de hoop dat het camera probleem opgelost zou zijn. Eerder heb ik ook al custom ROMs geinstalleerd. Dus denk dat mijn garantie wel verlopen zal zijn....
Iemand een idee om dit probleem op te lossen? Iemand hetzelfde probleem?

Groet,

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb hier ook ( Sygic McGuider 7.70 + Europe Maps 2009 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ow raar, bij mij zijn alle problemen met de nieuwe kaart opgelost.
Straatjes die hier nog geen jaar staan zijn zelfs uitgewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Pinjataaa schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:53:
[...]

Ow raar, bij mij zijn alle problemen met de nieuwe kaart opgelost.
Straatjes die hier nog geen jaar staan zijn zelfs uitgewerkt :)
Ze staan er ook wel in, alleen snap ik niet hoe hij tot bepaalde routes komt. Ik bedoel, de software geeft zelf ook nergens aan dat de weg bij mij de straat uit maar één kant op ingeslagen kan worden, of dat bepaalde wegen richting de kust niet meer bestaan of zo. Misschien omdat er bepaalde voertuigsnelheden aan gehangen zijn in de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jos84 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:52:
Het is maar net wat je zoekt, Windows mobile toestellen zijn meer voor de mensen die zelf graag een beetje tweaken aan het toestel, programma's uitproberen en natuurlijk makkelijk te syncen met je desktop.

De camera van het toestel is buiten perfect, maar in het donker en binnen zijn de foto's matig tot slecht.

Het touchscreen werkt bij mij perfect, meningen verschillen daarover. Accu is bij mij prima, maar ook daar verschillen de meningen over.

De omnia is imo een schitterend apparaat met erg veel mogelijkheden, en ik zou deze kiezen boven elk WM toestel momenteel op de markt.

Wil je liever iets simpelers, dan zou ik voor BV een Iphone/Samsung innov8/SE C905 gaan.

Wil je WM met een toetsenbord, dan zou ik voor de Xperia van Sony ericsson gaan.

Succes
Mijn dank is zeer groot.. Als je straks windows 6.5 er op kan zetten word alles nog beter.. maar hoe is het met de GPS? aangezien er geen A-GPS in zit, werkt deze snel?

mvg GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:47:
[...]

Mijn dank is zeer groot.. Als je straks windows 6.5 er op kan zetten word alles nog beter.. maar hoe is het met de GPS? aangezien er geen A-GPS in zit, werkt deze snel?

mvg GJ
Hangt dus o.a. van de te gebruiken software af, zie pagina's hiervoor... Met McGuider in ieder geval hele snelle fix altijd.

Maarehm, de Omnia biedt toch wel (een vorm van) A-GPS? Er zit in ieder geval Enhanced GPS functionaliteit op, welke volgens mij hetzelfde of tenminste op vergelijkbare wijze werkt. Of vergis ik me daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb nog even een vraagje over het A-GPS gebeuren

Ik wil graag dat hij alleen gebruik maakt van data als ik me navigatie start
Nu heb ik gemerkt dat als ik bij Enchanced GPS: Xtra inschakel hij toch als ik geen navigatie gebruik
toch gewoon een data verbinding gaat maken, dit wil ik niet, welke moet ik nu
inschakelen als ik het wil hebben hoe ik dat wil:

Enchanced GPS:

- Xtra inschakelen
of
- Automatische download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, tijdje terug heb ik de vraag ook al gesteld.

Ik heb mijn omnia nu een half jaartje en het volgende probleem doet zich voor, mijn knoppen (call,end, camera en menu doen het niet meer) ofja ik kan 1 van de 4 toetsen 1 keer gebruiken nadat het ik het scherm heb vergrendeld en en uit heb gezet dmv scherm vergrendelen op vandaagscherm en scherm uit doen via de aan/uitknop. Vrij vervelend dus want ik kan niet ophangen wanneer ik ben vergeten dat ik 1 knop heb gebruikt. Maar ik denk dat het een software foutje is omdat ik dus zoals je je eerder kan lezen 1 van de 4 toetsen 1 keer kan gebruiken met vergrendelen.

Iemand een idee ?

pda: XKHJ3
Telefoon: XXHI4

Gr dion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:59:
Heb nog even een vraagje over het A-GPS gebeuren

Ik wil graag dat hij alleen gebruik maakt van data als ik me navigatie start
Nu heb ik gemerkt dat als ik bij Enchanced GPS: Xtra inschakel hij toch als ik geen navigatie gebruik
toch gewoon een data verbinding gaat maken, dit wil ik niet, welke moet ik nu
inschakelen als ik het wil hebben hoe ik dat wil:

Enchanced GPS:

- Xtra inschakelen
of
- Automatische download
Automatische download uitzetten, en ook bij downloaden wanneer wifi beschikbaar. Aangezien die dan ook wilt gaan downladen wanneer er een GPS verbinding is.
Updaten gebeur nu als goed is enkel wanneer je telefoon via activesync met je computer verbonden is. Maar geeft niks aangezien bestandje toch maar om de 2 á 3 dagen hoef geupdate te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:52:
[...]

Automatische download uitzetten, en ook bij downloaden wanneer wifi beschikbaar. Aangezien die dan ook wilt gaan downladen wanneer er een GPS verbinding is.
Updaten gebeur nu als goed is enkel wanneer je telefoon via activesync met je computer verbonden is. Maar geeft niks aangezien bestandje toch maar om de 2 á 3 dagen hoef geupdate te worden.
Wifi gebruik in niet heb abo voor internet
Maar wil niet dat hij steeds 3G+ aan heeft staan
dan gaat de accu snel leeg, en als ik bij Enchanced GPS: Xtra inschakel
staat steeds 3G+ aan.....
Pagina: 1 ... 22 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic