Ik heb een vraag. Mijn oom heeft een Omnia en heeft deze gisteren geupdate. Dit is verder allemaal prima verlopen alleen nu kan hij via Bluetooth niet meer pairen met zijn carkit (Nokia CK-7W). Iemand suggesties of ideeën wat te doen? Het weggooien van de profielen, handmatig connecten en verschillende settings proberen heeft helaas niet geholpen.
Draai nou WM 6.5 en M2D op omnia. Loopt ontzettend goed, honinggraad Start menu ziet er goed uit
Verwijderd
Bij mij is het eenvoudig, kan ook komen doordat ik een Vodafoontje heb:ronic1 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:47:
Kan iemand mij helpen?
Ik wordt telkens gebeld door een onbekent nummer.
om de beller te achterhalen moet ik minimaal 10 gespreken hebben met de datum en tijdstip
de datum heb ik wel maar kan nergens vinden waar de tijdstip staat.
ik heb al hier gezocht en ge googeld maar kan niks vinden mischien weten jullie het.
greetzzzz ronic
"Menu" knop aan de zijkant van je telefoon indrukken -> Oproepen -> et voila: al je oproepen in een lijstje, inclusief tijdstip
Verwijderd
Solderen? Laat ik daar maar niet aan beginnenVerwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:24:
Koptelefoon mod werkt super![]()
Hoe uit te voeren.
Van koptelefoon verloop kabelje moet je voorzichtig gedeelte open maken waar volume knopje zit. Het makelijkst gaat door gebruik te maken van de zijkanten van de spleet en daar te begingen met open wrikken.
Gelukt, soldeermdan voorzicht de volume potmeter er uit die met 6 pennetjes vast zit gesoldeerd. Zorda dit gelukt is moet je de linkerste contact met de midde linkste en midden rechte met de rechts contactvlak verbinden.
Wat resoltaat is... superNu linkt links en rechts wel even hard (er zat bij mij klein onbelans in potmetertje), het midden gebied klinkt veel beter en er is ook wat meer laag aanwezig. En voor rest en enige achtergrond geluid is lichte constante ruis van de dacs wat gelukkig is stuk minder dan als bij de Nokia 6300.
En heb nog fijna player gevonden, mortplayer.

Voor 3 euro incl. porto kan je zo'n adaptertje kopen bij eBay, daar ga ik niet voor klussen
Iemand al ervaring met een 3,5" jack adapter voor de omnia?
Verwijderd
Nadeel van die 3 euro kabeltjes is dat er geen microfoon in zit wat wee lastig is mocht je gebeld worden.
Verwijderd
Wijze woorden BeMe!Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:09:
[...]
Ja, uhm.. das ook best handig hoor, als je wilt opnemen. De softkeys werken namelijk ook niet als je iets vergrendeld hebt, dus dan is opnemen best lastig.........
Bedankt voor je reactie, maar kan het niet vinden kan het misschien zijn omdat ik hi heb?Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:39:
[...]
Bij mij is het eenvoudig, kan ook komen doordat ik een Vodafoontje heb:
"Menu" knop aan de zijkant van je telefoon indrukken -> Oproepen -> et voila: al je oproepen in een lijstje, inclusief tijdstip
ik zie allen aantal seconden en de datum maar tijdstip ho maar
iemand met een hi abbo misschien een idee?
Verwijderd
Ik heb een probleem met versturen van bestanden van m'n telefoon naar m'n MacBook. Nu weet ik natuurlijk dat een WM telefoon niet goed samengaat met een Mac, dus het enige wat er voor mij overblijft is bestanden overplaatsen via Bluetooth. Ik kan zonder al te veel problemen bestanden van m'n laptop naar m'n telefoon sturen, maar andersom wil echt niet. M'n MacBook wordt wel herkend als Bluetooth apparaat maar het verzenden mislukt keer op keer. Ook via USB heeft het geen zin. De Omnia wordt totaal niet herkend als USB apparaat en laadt ook niet eens op. Ook e-mailen van bestanden is erg omslachtig. Bestanden zijn vaak te groot, een foto lukt meestal al niet.
Heeft het zin om hiervoor Bootcamp op m'n Mac te gaan draaien? Zou ik dan ook gewoon de software kunnen installeren?
Heeft het zin om hiervoor Bootcamp op m'n Mac te gaan draaien? Zou ik dan ook gewoon de software kunnen installeren?
Is niet omdat je Hi hebt. Is bij iedereen zo. Alleen van de huidige datum kun je de gesprekstijden terug zien, voor de rest alleen de gespreksduur. Dit is typisch windows mobile. Ik denk dat daniel7333 te snel heeft gekeken. Gespreksduur kan namelijk lijken op een tijdstip.ronic1 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:21:
[...]
Bedankt voor je reactie, maar kan het niet vinden kan het misschien zijn omdat ik hi heb?
ik zie allen aantal seconden en de datum maar tijdstip ho maar![]()
iemand met een hi abbo misschien een idee?
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Ik heb met mijn Omnia een vaag probleempje bij een Custom ROM.
Altijd als ik een browser open (IE of Opera) en ik klik op de adresbalk, dan veranderd mijn toetsenbord automatisch in die miniscule WM toetsenbord...
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit ten aller tijde het Omnia toetsenbord blijft?
Altijd als ik een browser open (IE of Opera) en ik klik op de adresbalk, dan veranderd mijn toetsenbord automatisch in die miniscule WM toetsenbord...
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit ten aller tijde het Omnia toetsenbord blijft?
Bedankt DeOSDeOS schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:41:
[...]
Is niet omdat je Hi hebt. Is bij iedereen zo. Alleen van de huidige datum kun je de gesprekstijden terug zien, voor de rest alleen de gespreksduur. Dit is typisch windows mobile. Ik denk dat daniel7333 te snel heeft gekeken. Gespreksduur kan namelijk lijken op een tijdstip.
Dan probeer ik het maar zonder de tijdstippen.
Verwijderd
hoironic1 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:47:
Kan iemand mij helpen?
Ik wordt telkens gebeld door een onbekent nummer.
om de beller te achterhalen moet ik minimaal 10 gespreken hebben met de datum en tijdstip
de datum heb ik wel maar kan nergens vinden waar de tijdstip staat.
ik heb al hier gezocht en ge googeld maar kan niks vinden mischien weten jullie het.
greetzzzz ronic
ik heb ook een hi ab. als je op start klik dan telefoon dan rechtsonder menu dan oproeplogboek daar zie je wie hoe lang én hoe laat iemand gebeld heeft.
gr cynthia
Verwijderd
Klopt DeOS, ik had niet verder gekeken dan de telefoontjes die ik gisteren had gekregen, waar dus nog wél het tijdstip bij stondDeOS schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:41:
[...]
Is niet omdat je Hi hebt. Is bij iedereen zo. Alleen van de huidige datum kun je de gesprekstijden terug zien, voor de rest alleen de gespreksduur. Dit is typisch windows mobile. Ik denk dat daniel7333 te snel heeft gekeken. Gespreksduur kan namelijk lijken op een tijdstip.

Verwijderd
Hey allemaal,
Ik heb me rot gezocht en me hele telefoon binnenstebuiten gekeerd, maar ik krijg het niet voor mekaar om me berichten van me simkaart niet te showen in me postvak in. Terwijl er een bestaande map voor is aangemaakt door Samsung: Mijn Opslag -> DCIM -> Berichten.
Kan iemand me uit de brand helpen...pleaseeee!!
Greetss Sven
Ik heb me rot gezocht en me hele telefoon binnenstebuiten gekeerd, maar ik krijg het niet voor mekaar om me berichten van me simkaart niet te showen in me postvak in. Terwijl er een bestaande map voor is aangemaakt door Samsung: Mijn Opslag -> DCIM -> Berichten.
Kan iemand me uit de brand helpen...pleaseeee!!
Greetss Sven
Laat het nou net dat zijn dat Microsoft er uit gehaald heeftdarksnake88 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:23:
Draai nou WM 6.5 en M2D op omnia. Loopt ontzettend goed, honinggraad Start menu ziet er goed uit
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Heb je toevallig een handleiding hoe ik Windows Mobile 6.5 op mijn Omnia kan flashen?
En zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
6.5 lijkt me namelijk makkelijker werken met je vingers ipv de stylo.
En zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
6.5 lijkt me namelijk makkelijker werken met je vingers ipv de stylo.
Verwijderd
Hoe installeer ik dat toetsenbord? Fingerkeyboard heb ik het over, krijg heel de tijd: bla bla bla installion blabla bla was unsuccessful. Ik draai de nieuwste rom van Taril.
Tip: Bij foutmeldingen is het altijd erg handig om het blablabla gedeelte te lezen, met een beetje moeite lijdt dat vaak tot de oplossing.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:44:
Hoe installeer ik dat toetsenbord? Fingerkeyboard heb ik het over, krijg heel de tijd: bla bla bla installion blabla bla was unsuccessful. Ik draai de nieuwste rom van Taril.
Ik heb een vraag. Is het nu nog slim een Omnia te kopen? ik zoek me suf naar nieuwere toestellen die voldoen, maar eigenlijk is de Omnia gewoon de beste keus
. Maar hij doet nu toch al aardig wat maandjes mee. Zouden jullie echt voor iets nieuwers (Touch HD, N96 voor mijn part) gaan of gewoon Omnia aanschaffen? Of, derde mogelijkheid, wachten op de Omnia HD?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ik heb zelf een Omnia en iPhone3G en zeker met firmware 3.0 in het vooruitzicht zou ik zonder meer voor de iPhone kiezen. Vraag is een beetje wat je belangrijk vindt bij een toestel. Wil je iets dat meer open is dan de iPhone zou je kunnen wachten op nieuwe Windows Mobile 6.5 toestellen, Nokia N97, Palm Pre, of misschien de Omnia HD. Rond de zomer komen de meeste nieuwe toestellen weer op de markt, dus heb je geen haast wacht dan even.OConnor schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:39:
Ik heb een vraag. Is het nu nog slim een Omnia te kopen? ik zoek me suf naar nieuwere toestellen die voldoen, maar eigenlijk is de Omnia gewoon de beste keus. Maar hij doet nu toch al aardig wat maandjes mee. Zouden jullie echt voor iets nieuwers (Touch HD, N96 voor mijn part) gaan of gewoon Omnia aanschaffen? Of, derde mogelijkheid, wachten op de Omnia HD?
PSN: Shiver23
Ik heb dezelfde combi en het kan zeker wel goed gaan. Als je de USB mode op active sync zet kun je prima mat syncmate alles synchroniseren en als je hem op mass storage zet kun bestanden overzetten. Het kan even duren voordat je je Omnia in je verkenner verschijnt, dus sluit hem aan en wacht een paar minuten....Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:19:
Ik heb een probleem met versturen van bestanden van m'n telefoon naar m'n MacBook. Nu weet ik natuurlijk dat een WM telefoon niet goed samengaat met een Mac, dus het enige wat er voor mij overblijft is bestanden overplaatsen via Bluetooth. Ik kan zonder al te veel problemen bestanden van m'n laptop naar m'n telefoon sturen, maar andersom wil echt niet. M'n MacBook wordt wel herkend als Bluetooth apparaat maar het verzenden mislukt keer op keer. Ook via USB heeft het geen zin. De Omnia wordt totaal niet herkend als USB apparaat en laadt ook niet eens op. Ook e-mailen van bestanden is erg omslachtig. Bestanden zijn vaak te groot, een foto lukt meestal al niet.
Overigens was macbook-iphone waarschijnlijk een betere combi geweest maar zo lief was mijn baas nou ook weer niet voor me....
[ Voor 5% gewijzigd door 404error op 26-03-2009 10:59 ]
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Verwijderd
Inderdaad, met syncmate werkt hier gewoon alles perfect. Niets te klagen404error schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:58:
[...]
Ik heb dezelfde combi en het kan zeker wel goed gaan. Als je de USB mode op active sync zet kun je prima mat syncmate alles synchroniseren en als je hem op mass storage zet kun bestanden overzetten. Het kan even duren voordat je je Omnia in je verkenner verschijnt, dus sluit hem aan en wacht een paar minuten....
Overigens was macbook-iphone waarschijnlijk een betere combi geweest maar zo lief was mijn baas nou ook weer niet voor me....
Bedankt Cynthia maar het is wat DeOS al zei je kan alleen van de dag zelf de tijdstip van een oproep zien.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:52:
[...]
hoi
ik heb ook een hi ab. als je op start klik dan telefoon dan rechtsonder menu dan oproeplogboek daar zie je wie hoe lang én hoe laat iemand gebeld heeft.
gr cynthia
Verwijderd
hey mensen,
ik heb sinds vorige week een
probleempje de mechanische toetsen
call,end call, camera en menu
werken niet meer, ofja wanneer
het toestel heb vergrendeld en
het scherm aan doe via de aan/uit
toets en dan ontgrendel kan ik
maar een van deze 1 keer gebruiken
en daarna niet meer, dus ik kan ooniet meer ophangen
en foto's mken. omdat de toetsen het
wel 1 keer doen als ik mijn telefoon
heb ontgrendeld en scherm
1 keer aan en uit heb gezet
gok ik op een software probleem
iemand enig idee?
iemand enig idee?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 12:20 ]
Zo te zien werkt je toetsenbord ook niet helemaal lekker?
Doe eens een hard reset van je toestel. Als dat niet werkt kun je nog een firmware upgrade doen. Als dat allemaal niet werkt zul je hem langs moeten brengen bij een samsung service point.
Doe eens een hard reset van je toestel. Als dat niet werkt kun je nog een firmware upgrade doen. Als dat allemaal niet werkt zul je hem langs moeten brengen bij een samsung service point.
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:08:
hey mensen,
iemand enig idee?
offtopic:
[zeikmodus]Let eens op interpunctie en laat de zin gewoon aflopen ipv op de helft afkappen. Mateloos irritant zeg.[/zeikmodus]
[zeikmodus]Let eens op interpunctie en laat de zin gewoon aflopen ipv op de helft afkappen. Mateloos irritant zeg.[/zeikmodus]
Heeft iemand enig idee hoe ik via mijn Omnia internet kan krijgen op mijn laptop? Op mijn vorige telefoon(Nokia 6300) kon dat makkelijk via Nokia pc suite en dan via een programma die me telefoon dan als een modem ziet... maar ik kan hier niets vinden!
Je kan "internetverbinding delen" proberen, zit bij instellingen.Khallouki schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:15:
Heeft iemand enig idee hoe ik via mijn Omnia internet kan krijgen op mijn laptop? Op mijn vorige telefoon(Nokia 6300) kon dat makkelijk via Nokia pc suite en dan via een programma die me telefoon dan als een modem ziet... maar ik kan hier niets vinden!
Moet inderdaad via internet delen. Deze vind je alleen niet bij instellingen, maar bij programma´s.knakworst schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:25:
[...]
Je kan "internetverbinding delen" proberen, zit bij instellingen.
Verwijderd
Hey,
Ik heb me rot gezocht en me hele telefoon binnenstebuiten gekeerd, maar ik krijg het niet voor mekaar om me berichten van me sim op een aparte map op te slaan. Terwijl er een bestaande map voor is aangemaakt door Samsung: Mijn Opslag -> DCIM -> Berichten. NU staan ze gewoon in me inbox.
Kan iemand me helpen?
Greetss Sven
Ik heb me rot gezocht en me hele telefoon binnenstebuiten gekeerd, maar ik krijg het niet voor mekaar om me berichten van me sim op een aparte map op te slaan. Terwijl er een bestaande map voor is aangemaakt door Samsung: Mijn Opslag -> DCIM -> Berichten. NU staan ze gewoon in me inbox.
Kan iemand me helpen?
Greetss Sven
Ik gebruik Shokka i900DXIA5_BUIB1_SHK15bL (Bluetooth fixed). Heb m'n Omnia vanmorgen 100% opgeladen, heb ongeveer 1 uur MSGplus (met Internetverbinding) en PocketMusic (over de speaker) gedraaid. Daarnaast nog een drietal sites bezocht met Opera Mini, en een email verstuurd met een foto-attachment van 1.1MB. Na deze tijd heeft volgens Homescreen++ mijn batterij nog maar 60% vermogen. Op deze manier gaat de Omnia toch nooit 3 dagen mee?Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:43:
Mijne gaat ook makkelijk 3 dagen mee met de Shokka i900DXIA5_BUIB1_SHK15aL rom bij normaal gebruik.
Echter bij veel navigeren, zeg maar 4 uur op een dag dan is de accu wel erg leeg na zo dag. Dus tje hangt ernorm van af wat je er mee doet. Ik moet zeggen dat ik i-net enkel voor korte moment gebruik maar wat ik wel weer doe is hem als mp3 speler gebruiken en hoop gamen.
Ik gebruik verder NoData, doe het scherm zo veel mogelijk uit (maar onder MSN/ICQ dus niet) en heb de power-settings zo gunstig mogelijk ingesteld (optimized battery life en niet optimal performance).
Vermoedelijk is MSGPlus de dader, ik zal komende week verder testen.
01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001
Gisteravond nog weer even wezen spelen met de Omnia. Ik heb nu Tarils ROM er op gezet en deze werkt prima, met name het settings menu is fijn. Hierna nog even Manilla 2D (geen ROM, gewoon .cab) geprobeerd en.....WOW! Manilla draait vrij snel en ziet er echt geweldig uit! En het is nog eens Nederlands ook!
Binnenkort toch nog even Manilla 3D proberen en een ROM waarbij Manilla ingebakken zit, misschien dat dit nog soepeler werkt? Ben zeker van plan om Manilla te blijven gebruiken in ieder geval.
Binnenkort toch nog even Manilla 3D proberen en een ROM waarbij Manilla ingebakken zit, misschien dat dit nog soepeler werkt? Ben zeker van plan om Manilla te blijven gebruiken in ieder geval.
M3D gaat niet werken op de omnia.kingrichard47 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:16:
Gisteravond nog weer even wezen spelen met de Omnia. Ik heb nu Tarils ROM er op gezet en deze werkt prima, met name het settings menu is fijn. Hierna nog even Manilla 2D (geen ROM, gewoon .cab) geprobeerd en.....WOW! Manilla draait vrij snel en ziet er echt geweldig uit! En het is nog eens Nederlands ook!
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
Verwijderd
Hallo,
ik heb een vraagje..
als ik een smsje verstuur dan komt in mijn postvak in te staan wat ik heb verstuurd (ook in mijn verzonden items hoor). Als ik dan een smsje terug krijg staat er ook het smsje bij wat ik heb verstuurd. Weet iemand hoe dit allebei uitgezet kan worden?
Ik heb het al probeert met de optie "oorspronkelijk bericht in antwoord bijvoegen" aan te zetten maar ook door dit uit te zetten maar het werkt niet..het is echt heel irritant..
Wie wil me hier mee helpen?
thnx!
ik heb een vraagje..
als ik een smsje verstuur dan komt in mijn postvak in te staan wat ik heb verstuurd (ook in mijn verzonden items hoor). Als ik dan een smsje terug krijg staat er ook het smsje bij wat ik heb verstuurd. Weet iemand hoe dit allebei uitgezet kan worden?
Ik heb het al probeert met de optie "oorspronkelijk bericht in antwoord bijvoegen" aan te zetten maar ook door dit uit te zetten maar het werkt niet..het is echt heel irritant..
thnx!
Threaded SMS uitzetten met dit programma (staat ook in de TS) of met de volgende registersleutel:Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:01:
Hallo,
ik heb een vraagje..
thnx!
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings]
Under this add a new DWORD value called "SMSInboxThreadingDisabled" and set it to 1. Close the tmail.exe application or soft-reset the device and the regular message view will be used. Set this registry value back to 0 or delete it to restore the default threaded view.
Misschien moet je je dan eerst eens wat meer gaan verdiepen. We verwachten hier eigen inzet. Zo is het hier heel gebruikelijk dat je zelf eerst dingen probeert voordat je je vraag plaatst, dan kan je meteen aangeven wat je zelf reeds hebt geprobeerd en onderzocht en met welk resultaat.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:45:
En hoe werkt dat allemaal? Sorry heb hier echt helemaal geen verstand van..
Zonder enige vorm van inzet je vraag plaatsen is iets dat we hier niet willen zien.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Zie post boven je eigen,Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:22:
ik krijg het niet voor elkaar om shell op mijn omnia te zetten wat moet ik doen?
Wat probeer je te doen, en wat heb je gedaan, hoe heb je dat gedaan, en wat lukt er niet....
Helaas je hebt gelijk. Ik zie het nu ook. Was er blindelings van uit gegaan dat het wel zou kunnen, niet dus. Misschien in de toekomst...
Ik ben in ieder geval erg tevreden met Manilla 2D. Zit er aan te denken om binnenkort misschien een ROM te pakken met Manilla ingebakken.
In dat geval kan ik je die van QBus aanraden die staat gepost op modaco, werkt in ieder geval prima naar mijn wensenkingrichard47 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 01:22:
[...]
Helaas je hebt gelijk. Ik zie het nu ook. Was er blindelings van uit gegaan dat het wel zou kunnen, niet dus. Misschien in de toekomst...
Ik ben in ieder geval erg tevreden met Manilla 2D. Zit er aan te denken om binnenkort misschien een ROM te pakken met Manilla ingebakken.
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
Verwijderd
Kan je op de één of andere manier zien of verzonden berichten ontvangen zijn? M'n oude telefoon had ontvangstbevestiging. Ik heb het hier nog niet kunnen vinden.
Verwijderd
Berichten -> Menu (rechtersoftkey) -> Opties -> Berichten -> Bezorgingsbevestiging vragenVerwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 09:51:
Kan je op de één of andere manier zien of verzonden berichten ontvangen zijn? M'n oude telefoon had ontvangstbevestiging. Ik heb het hier nog niet kunnen vinden.
Het kan echter ook zo zijn dat je provider deze functie niet ondersteunt, KPN bijvoorbeeld doet hier niet aan..
In dat geval is er nog maar een laatste redmiddel: *0# aan het begin van je smsje zetten, dan forceer je toch een ontvangstbevestiging, ook bij KPN..
Succes
Verwijderd
Hey mensen,
ik heb sinds gisteren voor de eerste keer een upgrade gedaan op de site van Samsung, ROM XKHJ3. Ging allemaal prima. Daarna ben ik al mijn programma's en registry keys weer aan gaan passen. Ik merkte vóór de ROM-update dat de trilfunctie niet lekker liep, hij trilde alleen bij het draaien en het aanraken van de knoppen in het hoofdmenu. Trillen bij bellen of sms werkte niet. Na de ROM-upgrade en alle aanpassingen werkt de trilfunctie helemaal niet meer. Let op, ik zeg ná alle aanpassingen, ik heb in eerste instantie na de upgrade niets getest en ben meteen doorgestoomd met alle aanpassingen. Nu is mijn vraag aan jullie:
Weet iemand of de volgende aanpassingen van invloed zijn op het trillen en dus ervoor gezorgd hebben dat die functie totaal niet meer werkt? Komen de programma's en aanpassingen:
Programma's:
- Resco Audio Recorder
- PHM RegEdit
- Sprite back-up
- Clear Temp
- No Data
- GPS Gate
- Omnia Thread
- Omnia Patched Dialer
- ILap
- Sygic McGuider navigatie
Aanpassingen Registry:
- HKLM/Security/Phone/Skin > Value Data change 1 to 0 voor ander keyboard, scheelt 6,3 MB geheugen
- HKLM\Security\Phone\SamsungForceOrientationDuringCall -> change from 1 to 0 (hex) zodat tijdens navigeren als je gebeld wordt het scherm niet naar portrait schakelt
- Scrollbar aangepast naar 22/23 waardes
- Geluid aangepast, harder gezet via invoeren code zoals bekend
Alvast bedankt voor de hulp!
P.S. alle instellingen voor trillen bij bellen/smsen/draaien etc. staan allemaal juist ingesteld naar mijn weten, die ben ik al meerdere keren nagelopen. Ook de trilsterkte etc., maar niets werkt... Het gaat mij er dus om of iemand weet of dat de aanpassingen die ik gedaan heb van invloed zijn op de trilfunctie.
Update:
- *#0842# (Test Vibrator), geen trillen mogelijk, werkt niet.
- HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script --> stond op av0pw3r, na het zetten op waarde av1pw3r en soft reset, geen verschil
- aanpassen naar originele ringtone van de Omnia (had eerst gewoon een mp3-tje) --> geen verschil
ik heb sinds gisteren voor de eerste keer een upgrade gedaan op de site van Samsung, ROM XKHJ3. Ging allemaal prima. Daarna ben ik al mijn programma's en registry keys weer aan gaan passen. Ik merkte vóór de ROM-update dat de trilfunctie niet lekker liep, hij trilde alleen bij het draaien en het aanraken van de knoppen in het hoofdmenu. Trillen bij bellen of sms werkte niet. Na de ROM-upgrade en alle aanpassingen werkt de trilfunctie helemaal niet meer. Let op, ik zeg ná alle aanpassingen, ik heb in eerste instantie na de upgrade niets getest en ben meteen doorgestoomd met alle aanpassingen. Nu is mijn vraag aan jullie:
Weet iemand of de volgende aanpassingen van invloed zijn op het trillen en dus ervoor gezorgd hebben dat die functie totaal niet meer werkt? Komen de programma's en aanpassingen:
Programma's:
- Resco Audio Recorder
- PHM RegEdit
- Sprite back-up
- Clear Temp
- No Data
- GPS Gate
- Omnia Thread
- Omnia Patched Dialer
- ILap
Aanpassingen Registry:
- HKLM/Security/Phone/Skin > Value Data change 1 to 0 voor ander keyboard, scheelt 6,3 MB geheugen
- HKLM\Security\Phone\SamsungForceOrientationDuringCall -> change from 1 to 0 (hex) zodat tijdens navigeren als je gebeld wordt het scherm niet naar portrait schakelt
P.S. alle instellingen voor trillen bij bellen/smsen/draaien etc. staan allemaal juist ingesteld naar mijn weten, die ben ik al meerdere keren nagelopen. Ook de trilsterkte etc., maar niets werkt... Het gaat mij er dus om of iemand weet of dat de aanpassingen die ik gedaan heb van invloed zijn op de trilfunctie.
Update:
- HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script --> stond op av0pw3r, na het zetten op waarde av1pw3r en soft reset, geen verschil
- aanpassen naar originele ringtone van de Omnia (had eerst gewoon een mp3-tje) --> geen verschil
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 12:21 ]
Het is hier al meerdere malen vermeld en ik ben het zelf ook tegengekomen. Er is een versie van Opera (een Bèta geloof ik) die ervoor zorgt dat de trilfunctie het niet meer doet bij het bellen en sms'en maar wel nog bij het draaien en aanraken van het scherm. Bij mij heeft het geholpen om de Bèta versie van Opera te verwijderen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:45:
Hey mensen,
Programma's:
- Resco Audio Recorder
- PHM RegEdit
- Sprite back-up
- Clear Temp
- No Data
- GPS Gate
- Omnia Thread
- Omnia Patched Dialer
- ILap
Aanpassingen Registry:
Update:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Verwijderd
Ik heb de versie 9.5 van Opera erop staan, moet dat dan de bèta versie zijn? Het is van de originele ROM-upgrade... Verwijderen wacht ik nog even mee, ik vind Opera altijd wel fijn werken namelijk. Iemand nog andere ideeën?Renegade! schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:56:
[...]
Het is hier al meerdere malen vermeld en ik ben het zelf ook tegengekomen. Er is een versie van Opera (een Bèta geloof ik) die ervoor zorgt dat de trilfunctie het niet meer doet bij het bellen en sms'en maar wel nog bij het draaien en aanraken van het scherm. Bij mij heeft het geholpen om de Bèta versie van Opera te verwijderen.
Een versie verwijderen is niet definitief héVerwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:20:
[...]
Ik heb de versie 9.5 van Opera erop staan, moet dat dan de bèta versie zijn? Het is van de originele ROM-upgrade... Verwijderen wacht ik nog even mee, ik vind Opera altijd wel fijn werken namelijk. Iemand nog andere ideeën?
Verwijderd
Hey mensen,
Ik heb sinds dinsdag 24 maart de Omnia. Omdat hier nog niet de laatste rom opstond heb ik woensdag geprobeerd te updaten naar ROM XKHJ3.
Tijdens het upgraden ging het toestel, zoals verwacht uit. Maar daarna was ie dus met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Reageert nergens meer op.
Iemand een idee wat dit is? Samsung Service Punt zegt dat zij hem niet kunnen maken omdat ie de software niet pakt.
ff voor de duidelijkheid:
* toestel is niet branded, dus geen T-Mobile of Vodafone logo
* toestel gaat niet meer aan, dus niet de karakteristieken van een bricked toestel. het is net of de accu dood is.
* update betrof officiele update, via officiele site
* omdat ik dit binnen 24 uur na ontvangst van toestel heb gedaan (waarvan ik er ook nog 10 heb gewerkt en 8 heb geslapen), heb ik er nog niet veel op kunnen zetten. er stonden dus geen apps op die de upgrade zouden kunnen verstoren...
thx
Ik heb sinds dinsdag 24 maart de Omnia. Omdat hier nog niet de laatste rom opstond heb ik woensdag geprobeerd te updaten naar ROM XKHJ3.
Tijdens het upgraden ging het toestel, zoals verwacht uit. Maar daarna was ie dus met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Reageert nergens meer op.
Iemand een idee wat dit is? Samsung Service Punt zegt dat zij hem niet kunnen maken omdat ie de software niet pakt.
ff voor de duidelijkheid:
* toestel is niet branded, dus geen T-Mobile of Vodafone logo
* toestel gaat niet meer aan, dus niet de karakteristieken van een bricked toestel. het is net of de accu dood is.
* update betrof officiele update, via officiele site
* omdat ik dit binnen 24 uur na ontvangst van toestel heb gedaan (waarvan ik er ook nog 10 heb gewerkt en 8 heb geslapen), heb ik er nog niet veel op kunnen zetten. er stonden dus geen apps op die de upgrade zouden kunnen verstoren...
thx
Verwijderd
Weet iemand hoe het mogelijk is om het versturen van een smsje te annuleren? Dus wanneer hij al aan het verzenden is. Er staat linksonder in beeld een optie 'Stoppen', maar deze kan ik niet indrukken. Ik heb wel eens dat ik per ongeluk op verzenden druk omdat de backspace knop er precies boven zit. Beetje vervelend als ze dan worden verstuurd als je halverwege je verhaal bent.
Nog maar even een keer vragen want ik heb nog geen antwoord gehad (gevonden), is er een oplossing voor het niet automatisch beginnen met hoofdletter aan het begin van een zin? Alleen in Word (office) begint hij automatisch met en hoofdletter aan het begin van een zin. Ik gebruik trouwens geen T9. Wat is volgens jullie een opslossing? andere (custom) rom? Andere toestenbord? andere sms applicatie?
Settings --> Input --> Options
"Capatalize first letter of sentence" uitvinken.
Verwijderd
Ben ik de enige bij wie het alarm vanmorgen niet is afgegaan?!?
Zou dit te maken kunnen hebben met het automatisch overgaan op de zomertijd?
Gelukkig heb ik nog een normale wekker als back-up...
Als paar geprobeerd... aan en uit niks helpt, in mijn smsjes maakt hij geen hoofdletters terwijl hij dat wel gewoon in word netjes doet zoals ik het wil. Gebruiken jullie allemaal xt9 ofzo dat jullie hier geen last van hebben?DeOS schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:33:
Settings --> Input --> Options
Bij mij ging ie gewoon heel netjes hoor vanochtend. Ik gebruik overigens G-Alarm als wekker, ik weet niet of dat scheelt? En ik had de tijd zaterdagnacht handmatig een uur vooruit gezet.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:33:
Bij mij is er geen peil op te trekken wanneer ie wel de eerste letter van de zin capitalized. Heb me er al enige tijd geleden bij neergelegd, kon me er niet echt druk om maken...SpeedfreakR schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:44:
[...]
Als paar geprobeerd... aan en uit niks helpt, in mijn smsjes maakt hij geen hoofdletters terwijl hij dat wel gewoon in word netjes doet zoals ik het wil. Gebruiken jullie allemaal xt9 ofzo dat jullie hier geen last van hebben?
[ Voor 34% gewijzigd door DFKT op 30-03-2009 15:56 ]
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Dat ligt dan toch echt aan de ROM die je gebruikt of je instellingen. Ik gebruik ook geen T9, maar bij smsjes maakt hij netjes hoofdletters.SpeedfreakR schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:44:
[...]
Als paar geprobeerd... aan en uit niks helpt, in mijn smsjes maakt hij geen hoofdletters terwijl hij dat wel gewoon in word netjes doet zoals ik het wil. Gebruiken jullie allemaal xt9 ofzo dat jullie hier geen last van hebben?
Ik heb de laatste officiele rom, welke rom heb jij?DeOS schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:55:
[...]
Dat ligt dan toch echt aan de ROM die je gebruikt of je instellingen. Ik gebruik ook geen T9, maar bij smsjes maakt hij netjes hoofdletters.
En ik kan me er niet bij neerleggen... iriteer me eraan
Verwijderd
Bij mij ging ook niet helemaal goed met G-alarm, klok is wel netjes automatische een uurverzet, maar mijn wekker ging vervolgens wel een uur te laat af met 9:00 in beeld twerijl ik hem op 8 uur had ingesteldDFKT schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:54:
[...]
Bij mij ging ie gewoon heel netjes hoor vanochtend. Ik gebruik overigens G-Alarm als wekker, ik weet niet of dat scheelt? En ik had de tijd zaterdagnacht handmatig een uur vooruit gezet.

Verwijderd
Was bij mij ook zo, denk dat ie in de war is geraakt, is automatisch aangepast aan zomertijd i.p.v. handmatig, dus zou daaraan kunnen liggen...Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:33:
Verwijderd
[quote]DFKT schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:54:
[...]
Bij mij ging ie gewoon heel netjes hoor vanochtend. Ik gebruik overigens G-Alarm als wekker, ik weet niet of dat scheelt? En ik had de tijd zaterdagnacht handmatig een uur vooruit gezet.
[...]
G-alarm heb ik ook gebruikt, maar vreeeeeet echt batterij....dus eraf gemieterd. Was ook wel een beetje té overengineered vond ik, teveel loze opties...
[...]
[...]
G-alarm heb ik ook gebruikt, maar vreeeeeet echt batterij....dus eraf gemieterd. Was ook wel een beetje té overengineered vond ik, teveel loze opties...
Zal met het automatisch aanpassen naar zomertijd dan wel ergens iets fout zijn gegaan...Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:49:
[...]
Bij mij ging ook niet helemaal goed met G-alarm, klok is wel netjes automatische een uurverzet, maar mijn wekker ging vervolgens wel een uur te laat af met 9:00 in beeld twerijl ik hem op 8 uur had ingesteld. Maarja wel lekker uitgeslapen en voor rest werkt perfect. Verslapen is tot nu toe niet meer voorgekomen sinds ik g-alarm gebruik
.
Fijn programmaatje inderdaad! Vooral fijn dat je de complexiteit van uitschakelen kunt verhogen
Hoi,ik ben het ff kwijt hoe ik kan instellen hoevaak mijn mail wordt opgehaalt,is nu per 15 minuten maar wil het per uur om mijn batterij te sparen.
Ligt dat niet gewoon aan de ROM die je draait, of laat je hem in 5 minuten opbouwen en snooze je hem daarna nog 4 keer of zo?Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:51:
[...]
Na een tijdje googlen begrijp ik dat je met de nieuwe versie ook de widgets (op de linkerzijbalk) kan toevoegen en verwijderen. Echter kan ik die optie nergens vinden (heb een T-mobile branded met versienr: ATHL2).
Bij Systeem -> Vandaag kun je wel de items op het vandaag scherm aanpassen, maar dan moet je de Widget uitschakelen. (ik wil de agenda in de widgetbalk hebben, en een aantal andere dingen eruit)
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Bij Systeem -> Vandaag kun je wel de items op het vandaag scherm aanpassen, maar dan moet je de Widget uitschakelen. (ik wil de agenda in de widgetbalk hebben, en een aantal andere dingen eruit)
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Dank je wel, kijken of de batterij langer mee gaat..Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:27:
Was niet bij acount opties (rechtsonder) wanneer je in de email venster bent.
Verwijderd
Nee, had hem gewoon ingesteld op mp3 afspelen, geen snooze en andere rare spelletjes om wakker te wordenDFKT schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:03:
[...]
Ligt dat niet gewoon aan de ROM die je draait, of laat je hem in 5 minuten opbouwen en snooze je hem daarna nog 4 keer of zo?Ik heb er geen last van...

Bij mij was die compleet vastgelopen, deed niks meer behalve continu trillen. Uiteindelijke de accu er maar uitgehaald.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:33:
Ik heb sinds een aantal dagen overigens het probleem dat ik niet meer kan zie wie mij belt. Als ik gebeld wordt dan hoor ik keurig de ringtone maar het scherm blijft vrolijk gelocked, ook na 'unlock' zie ik nog niks. Behalve het today scherm dan. Opnemen met de toets onder het scherm werkt (meestal) wel, maar het is wel bijzonder irritant! Weet iemand hier een oplossing voor of ligt het aan mijn ROM? (Taril). Lijkt mij eigenlijk sterk aangezien veel mensen deze naar volle tevredenheid gebruiken en hij het eerst bij mij ook prima deed...
Verwijderd
Heb gisteren alle alarms uit- en aangezet... en vanmorgen deed alles het weer!Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:33:
Verwijderd
Is iemand al gelukt om my t-mobiel te kunnen bekijken op zijn telefoon zodat je dus ook op je telefoon kan zien hoeveel belminuten je nog hebt ?
volgens een artikel van tweakers.net
Geheugen:
Processor 624MHz Marvell PXA312 processor
Intern geh. 128MB Ram
256MB Rom
Intern: 8/16 GB
Extern: 1 slot MicroSDHC geheugenkaart
Waarom staat de omnia dan niet bij in de lijst waar 6.5 naartoe geupgrade kan worden? Ik had al eerder zoiets gelezen dat de omnia niet geupgrade zou worden met de wm 6.5 (officieel dan).. Aan de specs zal het niet liggen?Fabrikanten of providers beslissen of een toestel een upgrade krijgt van Windows Mobile 6.0 of 6.1 naar de nieuwe versie 6.5. Het toestel moet de nieuwe versie van het OS wel aankunnen: daarvoor is 128MB ram en een 400MHz-processor nodig....
Als toestellen aan de minimumvereisten voldoen, is een upgrade in elk geval mogelijk, zegt Engadget. Tot nu toe zijn er drie toestellen, waarvan is bekendgemaakt dat ze een gratis upgrade naar de nieuwe versie van Microsofts OS kunnen krijgen: de TG01 van Toshiba, de HTC Touch Pro2 en de HTC Touch Diamond2. Deze laatste is naar alle waarschijnlijkheid vanaf half april in Nederland te koop...
Geheugen:
Intern geh. 128MB Ram
256MB Rom
Uncomfortable silence can be so loud...
Microsoft stelt bepaalde eisen aan een toestel waar de Omnia niet aan voldoet. Zo moet er een Windows logo op een knop zitten. Beetje onzinargument en waarschijnlijk werkt de middelste knop van Omnia ook wel zonder zo'n Windows logo, dus ik verwacht wel een werkende versie voor de Omnia. Maar of dat helemaal goed werkt zal blijken.erickov schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:25:
volgens een artikel van tweakers.net
[...]
Waarom staat de omnia dan niet bij in de lijst waar 6.5 naartoe geupgrade kan worden? Ik had al eerder zoiets gelezen dat de omnia niet geupgrade zou worden met de wm 6.5 (officieel dan).. Aan de specs zal het niet liggen?
Geheugen:
Intern geh. 128MB Ram
256MB Rom
PSN: Shiver23
Verwijderd
JAVerwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:59:
Is iemand al gelukt om my t-mobiel te kunnen bekijken op zijn telefoon zodat je dus ook op je telefoon kan zien hoeveel belminuten je nog hebt ?
Ik heb nu een behoorlijk irritant probleem waardoor ik niet meer kan internetbankieren aangezien ik daarvoor een SMSje moet ontvangen.
Ik kan geen SMSjes meer zien.
Ik zie op mijn Today screen dat ik 10 ongelezen berichten heb, maar als ik erop klik, dan staan er geen berichten.
Krijg ik een SMS van mijn bank, komt er 11 te staan, nog steeds niks te zien.
Waarschijnlijk laat mijn telefoon alleen maar MMSjes zien...
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik zie op mijn Today screen dat ik 10 ongelezen berichten heb, maar als ik erop klik, dan staan er geen berichten.
Misschien moet je even door de mappen structuur van de sms/email client gaan... zo kan je naar de inbox van je mms sms en email....jvsjmedia.nl schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:50:
Ik heb nu een behoorlijk irritant probleem waardoor ik niet meer kan internetbankieren aangezien ik daarvoor een SMSje moet ontvangen.
Ik heb daar de keuze voor Text Messages en Email, bij Text Messages zie ik niks staan, en Email heb ik niet ingesteld.
Heb dit probleem ook gehad toen voor iemand haar tel had geflashed. 3x gedaan met exact dezelfde software zelfde manier en zelfde rom (bij 3 telefoons) en alleen bij die van haar werkte de sms inbox niet. En dan zo dat er geen geluid en geen melding kwam van een sms, maar als je naar de inbox ging stonden ze er wel. Makkelijkste manier was een reflash, maargoed dan ben je ook weer van alles kwijt.SpeedfreakR schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:38:
[...]
Misschien moet je even door de mappen structuur van de sms/email client gaan... zo kan je naar de inbox van je mms sms en email....
Heb je misschien aan de map messages zitten kloten in de windows folder? mss zit daar het probleem, toen namelijk ben gaan kloten om 'meldingen' te krijgen ging die nog gekker doen nadat ik in die map had zitten kloten.
Succes iig. En zoek uiteraard nog even zelf op Google
Verwijderd
Hoe dan want in opera en internext exploler heeft mijn telefoon nogal problemen met de layout
Ik klooi niet in Windows folders. (Why should I, me telefoon werkt verder prima)Vesper64 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:03:
[...]
Heb dit probleem ook gehad toen voor iemand haar tel had geflashed. 3x gedaan met exact dezelfde software zelfde manier en zelfde rom (bij 3 telefoons) en alleen bij die van haar werkte de sms inbox niet. En dan zo dat er geen geluid en geen melding kwam van een sms, maar als je naar de inbox ging stonden ze er wel. Makkelijkste manier was een reflash, maargoed dan ben je ook weer van alles kwijt.
Heb je misschien aan de map messages zitten kloten in de windows folder? mss zit daar het probleem, toen namelijk ben gaan kloten om 'meldingen' te krijgen ging die nog gekker doen nadat ik in die map had zitten kloten.
Succes iig. En zoek uiteraard nog even zelf op Google
Maar ik ga em wel reflashen van de week.
En kreeg idd ook geen notificatie van een nieuw bericht enz.
Toch bedankt voor je reactie.
Verwijderd
Ik heb de omniaTHREAD gedownload en geinstalleerd op mijn telefoon alleen veranderd er niets.. Mijn berichten staan nog steeds in chat stijl... Moet ik die Thread nog ergen activeren ofzo?
Main Menu --> Programs --> OmniaTHREAD --> No Threading aanvinkenVerwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:10:
Ik heb de omniaTHREAD gedownload en geinstalleerd op mijn telefoon alleen veranderd er niets.. Mijn berichten staan nog steeds in chat stijl... Moet ik die Thread nog ergen activeren ofzo?
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Samsung laat gebruikers zelf widgets maken
Door Arnoud Wokke, woensdag 1 april 2009 15:00, views: 6.919
Samsung zal later dit jaar een tool lanceren, waarmee telefoonbezitters hun eigen widgets kunnen maken. Daarnaast komt het bedrijf volgende maand met een sdk voor ontwikkelaars die aan de slag willen met de Touchwiz-interface
http://tweakers.net/nieuw...s-zelf-widgets-maken.html
Door Arnoud Wokke, woensdag 1 april 2009 15:00, views: 6.919
Samsung zal later dit jaar een tool lanceren, waarmee telefoonbezitters hun eigen widgets kunnen maken. Daarnaast komt het bedrijf volgende maand met een sdk voor ontwikkelaars die aan de slag willen met de Touchwiz-interface
http://tweakers.net/nieuw...s-zelf-widgets-maken.html
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Verwijderd
Ik heb een t-mobile branded omnia. als ik opera start dan krijg ik kom ikVerwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:23:
[...]
Hoe dan want in opera en internext exploler heeft mijn telefoon nogal problemen met de layout.
op http://pda.t-mobile.nl/
en dan het 2e tabblad op die site staat My. hier gebruikersnaam en wachtwoord invullen en dan zie je je belstatus.
hoe zit dat eigenlijk met die widgets, ik gebruik de helft niet en zou er andere bij willen toevoegen...
Heb nu de shokka9 i900DXIA5_IA2_SHK16M 20954 rom erop met manilla ingebakken. Werkt erg fijn moet ik zeggen. Ben van taril op deze overgestapt omdat die van taril toch wel erg kaal is. SPB maakt het al wat beter maar dit vind ik persoonlijk toch mooier.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Verwijderd
Ik heb alle fora doorgespit, maar toch kan ik het nergens vinden. Ook de gebruiksaanwijzing biedt geen soelaas... Het kan toch niet zo zijn dat de makers van deze toptelefoonvergeten zijn om de functie "WISSELGESPREK" in het toestel te verwerken?
Ik heb meerdere Samsung telefoons gehad en daar was dat eenvoudig aan- of uit te zetten in het menu.
Wat er bij mij nu gebeurt is dat ik tijdens een telefoongesprek alleen een zachte melding van een nieuwe SMS hoor. Dit is dan de SMS van T-Mobile dat ik een gemiste oproep heb.
Kan iemand me ajb vertellen of/waar het wisselgesprek in te schakelen is?
Hopelijk is dit gewoon een enorm stomme vraag met een heel simpel antwoord, alleen hoop ik niet dat het antwoord "zit er niet op" is...
Groet,
Jeroen
Ik heb meerdere Samsung telefoons gehad en daar was dat eenvoudig aan- of uit te zetten in het menu.
Wat er bij mij nu gebeurt is dat ik tijdens een telefoongesprek alleen een zachte melding van een nieuwe SMS hoor. Dit is dan de SMS van T-Mobile dat ik een gemiste oproep heb.
Kan iemand me ajb vertellen of/waar het wisselgesprek in te schakelen is?
Hopelijk is dit gewoon een enorm stomme vraag met een heel simpel antwoord, alleen hoop ik niet dat het antwoord "zit er niet op" is...
Groet,
Jeroen
ik heb voor mijn omnia een bureaulader/houder aangeschaft. Nu is alleen het rare dat hij wel oplaadt zodra ik de usb stekker niet in de pc heb zitten. Zodra ik de usb in de pc stop, stopt hij ook met opladen.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Ik heb een Engelstalig toestel, bij mij zit dit onder Settings/Tabblad Personal/Phone, tabblad Services, Item Call Waiting, druk dan op Get Settings en je kan het aan of uit zetten.Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:40:
Ik heb alle fora doorgespit, maar toch kan ik het nergens vinden. Ook de gebruiksaanwijzing biedt geen soelaas... Het kan toch niet zo zijn dat de makers van deze toptelefoonvergeten zijn om de functie "WISSELGESPREK" in het toestel te verwerken?
Okey ik ben inmiddels echt bijna aan het doorflippen en begin mijn omnia (vodafone branded
) te haten.
Ik heb een goede garantie op de tel die ik niet ongeldig wilde maken door een custum rom erop te gooien, maar ik nader het punt dat ik daar sch*jt aan ga hebben.
Waarom? Omdat:
- mijn tel in notime leeg is
- welke nav prog ik ook gebruik, de sat.ontvangst slecht is
- de fouten in de rom al beginnen met taalfouten, laat staan de fouten in de programmatuur
- minimaal één keer per dag de tel volledig vastloopt
- de tel enorm traag reageert (wisselen landscape/normaal duurt +- 5 sec)
Nu mijn vragen aan jullie:
- Wie heeft er afgelopen maand(en) een vodafone branded toestel gekocht en welke rom staat erop (als die nieuwer is kan ik, bij het plots stuk gaan van mijn omnia
, gebruik maken van de garantie)
- Wie van jullie heeft een vodafone branded toestel met suc6 geupdate en welke ROM heb je erop geknalt die bovenstaande problemen oplost.
Thnx
Ik heb een goede garantie op de tel die ik niet ongeldig wilde maken door een custum rom erop te gooien, maar ik nader het punt dat ik daar sch*jt aan ga hebben.
Waarom? Omdat:
- mijn tel in notime leeg is
- welke nav prog ik ook gebruik, de sat.ontvangst slecht is
- de fouten in de rom al beginnen met taalfouten, laat staan de fouten in de programmatuur
- minimaal één keer per dag de tel volledig vastloopt
- de tel enorm traag reageert (wisselen landscape/normaal duurt +- 5 sec)
Nu mijn vragen aan jullie:
- Wie heeft er afgelopen maand(en) een vodafone branded toestel gekocht en welke rom staat erop (als die nieuwer is kan ik, bij het plots stuk gaan van mijn omnia
- Wie van jullie heeft een vodafone branded toestel met suc6 geupdate en welke ROM heb je erop geknalt die bovenstaande problemen oplost.
Thnx
Ik heb mijn vodafone rom geflashed met de originele rom (i900_Dutch_XKHJ3.exe).
Een telefoon startte de eerste keer niet meer op, geen rood lampje, niets.
De tweede keer heb ik vooraf de telefoon formatteerd. en daarna het update progje onder XP gedraaid.
Moest hem even helpen met de eerste reboot door de tel., aangesloten te houden en de powerknop even in te drukken. Daarna ging alles automatisch en werkt het als een zonnetje.
Waarom zou eigenlijk de garantie niet meer gelden? Je mag toch gewoon software op een telefoon plaatsen. Het is overigens een officiele ROM.
Een telefoon startte de eerste keer niet meer op, geen rood lampje, niets.
De tweede keer heb ik vooraf de telefoon formatteerd. en daarna het update progje onder XP gedraaid.
Moest hem even helpen met de eerste reboot door de tel., aangesloten te houden en de powerknop even in te drukken. Daarna ging alles automatisch en werkt het als een zonnetje.
Waarom zou eigenlijk de garantie niet meer gelden? Je mag toch gewoon software op een telefoon plaatsen. Het is overigens een officiele ROM.
Qli-Max, ik heb geupdate met de Taril rom DXIA5 versie.
Hiermee heb je een vd beste batterijduren, supersnelle gps fix, engelse taal dus zo goed als foutloos, telefoon loopt in de 4 dagen dat ik em kan gebruiken nooit vast (Met intensief smsen, om het x aantal uren mail checken en ook nog wat surfen over 3.5G). Hij reageert soms met landscape-portrait wel een klein beetje sloom, maar niet om er nu geirriteerd van te raken, zo lang duurt het niet. (Zeker geen 5 sec)
Hiermee heb je een vd beste batterijduren, supersnelle gps fix, engelse taal dus zo goed als foutloos, telefoon loopt in de 4 dagen dat ik em kan gebruiken nooit vast (Met intensief smsen, om het x aantal uren mail checken en ook nog wat surfen over 3.5G). Hij reageert soms met landscape-portrait wel een klein beetje sloom, maar niet om er nu geirriteerd van te raken, zo lang duurt het niet. (Zeker geen 5 sec)
[ Voor 12% gewijzigd door rCk op 03-04-2009 08:13 ]
Verwijderd
@Qli-Max
Ik heb ook een vodafone branded telefoon en echt compleet dezelfde klachten als jij. Telefoon loopt regelmatig vast maar ook vaak bij bij gesprekken wat gruwlijk irritant is of het gesprek valt weg waarbij ik weer kan terug bellen. Ik heb mijn telefoon weggebracht naar Vodafone en zij hebben er nieuwe software opgezet en de accu doorgemeten. Accu scheen goed te zijn (al moest ik hem echt elke dag opladen) en er zit nu nieuwe software op.
's Avonds opnieuw SPB erop gezet, maar bij het eerste lange gesprek (20min) liep hij alweer vast. Als jij dus een goede oplossing heb voor al je problemen dan hoor ik hem graag..
Welke extra programma's heb jij er zelf allemaal bij gezet?
Ik heb ook een vodafone branded telefoon en echt compleet dezelfde klachten als jij. Telefoon loopt regelmatig vast maar ook vaak bij bij gesprekken wat gruwlijk irritant is of het gesprek valt weg waarbij ik weer kan terug bellen. Ik heb mijn telefoon weggebracht naar Vodafone en zij hebben er nieuwe software opgezet en de accu doorgemeten. Accu scheen goed te zijn (al moest ik hem echt elke dag opladen) en er zit nu nieuwe software op.
's Avonds opnieuw SPB erop gezet, maar bij het eerste lange gesprek (20min) liep hij alweer vast. Als jij dus een goede oplossing heb voor al je problemen dan hoor ik hem graag..
Qli-max,
Misschien zou je er een taakbeheer applicatie op kunnen gaan installeren.
Dan kan je applicaties ook echt beëindigen.
Normaal plaatst WM6 ze naar de achtergrond, om ze in het vervolg snel weer te starten.
Zo ook opera en IE, die blijven gewoon op de achtergrond actief.
Ik kan nu gewoon een Windows Taakbeheer stijl programma opstarten, om te zien welke taken actief zijn.
En die kan ik dan ook 1 voor 1 of alles in 1x echt beëindigen. En zien hoeveel geheugen en processor die gebruiken enz.
Ik heb daarnaast ook een vraag naar jullie toe, is er iemand die voor mij kan kijken waar "SharePix.exe" staat in de Omnia?
Ik ben aan het klooien met de camera in combinatie met GPS. Hij plaatst netjes coördinaten (geotags) aan de foto's, en ik krijg ook gelijk de optie om te delen via internet, maar mijn telefoon mist SharePix.exe.
Dus als iemand die voor mij zou kunnen uploaden, en zeggen waar die staan moet in de Omnia, zou ik je erg dankbaar zijn.
Je kan beter SPB gebruiken in combinatie met een custom ROM waar een hoop troep uitgesloopt is.
Mijn telefoon blijft gewoon 3 dagen werken zonder te herladen, en loopt niet meer vast.
Had ik met de officiele Samsung software wel.
En heb nu gewoon veel meer main memory over, waardoor mijn applicaties gewoon sneller draaien.
Ik installeer trouwens ook ALLE applicaties, hoe klein ze ook zijn, naar "Mijn Opslag", ze raden normaal gesproken aan om het op te slaan naar "Main Memory", maar "Mijn Opslag" is ook geen probleem, aangezien dat toch vaste opslag is. Werkt prima hier, alles naar "Mijn Opslag".
Misschien zou je er een taakbeheer applicatie op kunnen gaan installeren.
Dan kan je applicaties ook echt beëindigen.
Normaal plaatst WM6 ze naar de achtergrond, om ze in het vervolg snel weer te starten.
Zo ook opera en IE, die blijven gewoon op de achtergrond actief.
Ik kan nu gewoon een Windows Taakbeheer stijl programma opstarten, om te zien welke taken actief zijn.
En die kan ik dan ook 1 voor 1 of alles in 1x echt beëindigen. En zien hoeveel geheugen en processor die gebruiken enz.
Ik heb daarnaast ook een vraag naar jullie toe, is er iemand die voor mij kan kijken waar "SharePix.exe" staat in de Omnia?
Ik ben aan het klooien met de camera in combinatie met GPS. Hij plaatst netjes coördinaten (geotags) aan de foto's, en ik krijg ook gelijk de optie om te delen via internet, maar mijn telefoon mist SharePix.exe.
Dus als iemand die voor mij zou kunnen uploaden, en zeggen waar die staan moet in de Omnia, zou ik je erg dankbaar zijn.
SPB is ook niet echt bepaald een licht programma.'s Avonds opnieuw SPB erop gezet, maar bij het eerste lange gesprek (20min) liep hij alweer vast. Als jij dus een goede oplossing heb voor al je problemen dan hoor ik hem graag..
Je kan beter SPB gebruiken in combinatie met een custom ROM waar een hoop troep uitgesloopt is.
Mijn telefoon blijft gewoon 3 dagen werken zonder te herladen, en loopt niet meer vast.
Had ik met de officiele Samsung software wel.
En heb nu gewoon veel meer main memory over, waardoor mijn applicaties gewoon sneller draaien.
Ik installeer trouwens ook ALLE applicaties, hoe klein ze ook zijn, naar "Mijn Opslag", ze raden normaal gesproken aan om het op te slaan naar "Main Memory", maar "Mijn Opslag" is ook geen probleem, aangezien dat toch vaste opslag is. Werkt prima hier, alles naar "Mijn Opslag".
[ Voor 32% gewijzigd door xoniq op 03-04-2009 11:57 ]
En hoe zit het met batterij duur. Maar ook de GPS ontvangst? let me know!Appie Heijn schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:11:
Heb nu de shokka9 i900DXIA5_IA2_SHK16M 20954 rom erop met manilla ingebakken. Werkt erg fijn moet ik zeggen. Ben van taril op deze overgestapt omdat die van taril toch wel erg kaal is. SPB maakt het al wat beter maar dit vind ik persoonlijk toch mooier.
Bedankt!
Ik heb een laatst een mooie app voor streaming internet radio geïnstalleerd. Het heet WunderRadio, www.wunderradio.com. Het kost $ 12, maar je kunt eerst een 15 dagen trial version downloaden. Het wordt nog niet helemaal voor de Omnia ondersteund, maar de belangrijkste functies wel. Komt met een latere update in orde.
Het werkt goed en je kunt o.a. op basis van GPS naar radiostations zoeken.
Het werkt goed en je kunt o.a. op basis van GPS naar radiostations zoeken.
Verwijderd
Ik ben zeer tevreden met mijn omnia, nog steeds de eerste ROM er op staan en heb er tot op heden geen klachten over. Volledig gecustomized met McGuider, verschillende spellen, RescoContactmanger en 100% fingerfriendly. Ik ben een aardige noob op dit gebied en kan dus wel stellen dat iedereen in staat is om deze telefoon 100% ideaal te maken.
Ik zit echter met 1 probleem, wanneer ik mijn telefoon ietwat hard op tafel leg valt de telefoon uit. Mijn vraag: hebben meer mensen hier last van, en zo ja, is hier een oplossing voor? Ik breng mijn omnia liever niet naar een service point, op deze manier ben ik alle gegevens kwijt wanneer en bovendien waarschijnlijke enkele weken zonder telefoon.
Ik zit echter met 1 probleem, wanneer ik mijn telefoon ietwat hard op tafel leg valt de telefoon uit. Mijn vraag: hebben meer mensen hier last van, en zo ja, is hier een oplossing voor? Ik breng mijn omnia liever niet naar een service point, op deze manier ben ik alle gegevens kwijt wanneer en bovendien waarschijnlijke enkele weken zonder telefoon.
Het meest logische lijk mij dat je batterij dan een beetje verschuift door de trilling...Ik zit echter met 1 probleem, wanneer ik mijn telefoon ietwat hard op tafel leg valt de telefoon uit. Mijn vraag: hebben meer mensen hier last van, en zo ja, is hier een oplossing voor? Ik breng mijn omnia liever niet naar een service point, op deze manier ben ik alle gegevens kwijt wanneer en bovendien waarschijnlijke enkele weken zonder telefoon.
@ lampie 1969
Welke originele rom is dit dan want ik heb er nu (pda) i900XKHG5/ARHG5 opstaan (tel: i900BUHG5)?
@ rCk
Thnx, die neem ik zeker in overweging als ik besluit garantie aan de laars te lappen
@ Robin14
Ik heb er Tomtom, Total Commander, NoData, S2U2, OmniaTHREAD en nog wat zooi opstaan...
Had er tot gisteren ook SPB opstaan, maar had vermoeden dat deze oorzaak was van het vastlopen en heb hem eraf gegooit (resultaat is dat de tel al iets beter werkt)....
Welke nieuwe software zit er dan op? Kun je mij je romversie geven (instellingen/versie)?
@ jvsjmedia.nl
Welke taakbeheer applicatie heb jij er dan opgezet? Heb je een linkje?
Ik sla al alles op naar Mijn Opslag, maar inderdaad zorgt een vol main memory voor vastlopen en traagheid....
Welke originele rom is dit dan want ik heb er nu (pda) i900XKHG5/ARHG5 opstaan (tel: i900BUHG5)?
@ rCk
Thnx, die neem ik zeker in overweging als ik besluit garantie aan de laars te lappen
@ Robin14
Ik heb er Tomtom, Total Commander, NoData, S2U2, OmniaTHREAD en nog wat zooi opstaan...
Had er tot gisteren ook SPB opstaan, maar had vermoeden dat deze oorzaak was van het vastlopen en heb hem eraf gegooit (resultaat is dat de tel al iets beter werkt)....
Welke nieuwe software zit er dan op? Kun je mij je romversie geven (instellingen/versie)?
@ jvsjmedia.nl
Welke taakbeheer applicatie heb jij er dan opgezet? Heb je een linkje?
Ik sla al alles op naar Mijn Opslag, maar inderdaad zorgt een vol main memory voor vastlopen en traagheid....
[ Voor 83% gewijzigd door Qli-max op 03-04-2009 15:01 ]
Qli-Max. De Taril rom is vooral minimalistisch. Als je de bovenstaande Shokka rom wil hebben, plus de Manilla 2 lay out etc moet je op modaco kijken. Ik ga daar het topic ook nog even doorspitten wat daar allemaal in zit, en ook hoe de gps ontvangst is, batterijduur is sowieso beter denk ik
. (Want die HTC interface vind ik wel leuk, daarom neem ik die in overweging, is overigens ook IA5 volgens mij)
Overigens Taril met SPB Mobile Plus werkt wél goed bij de Taril rom (DXIA5). Echter heb ik soms wel dat ie iets niet pakt, maar even standby knop 2x indrukken en hij reageert weer (scherm uit en in schakelen). Dit is heel soms, en voor mij niet erg storend.
Overigens Taril met SPB Mobile Plus werkt wél goed bij de Taril rom (DXIA5). Echter heb ik soms wel dat ie iets niet pakt, maar even standby knop 2x indrukken en hij reageert weer (scherm uit en in schakelen). Dit is heel soms, en voor mij niet erg storend.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic