Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maser00
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-03 23:28
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik mijn Omnia geupgrade, nu start hij op tot dit erop komt:

" Samsung
www.samsung.com"

dan duurt het een hele tijd en dan zie ik alleen een groen scherm van Windows Mobile...

1 keer is het verder opgestart en toen moest ik het scherm kalibreren, maar het touch screen deed het niet...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt

- Grtz, Maser00

-------------------------------------------------------------------------------------

iemand had dit al geantwoord : ->

Lukt het om een hardreset te doen? Je zou ook opnieuw kunnen flashen. Welke upgrade versie heb je gedaan ?

PS uit TS

Hoe voer ik een Harde Reset uit?
Optie 1:
Call en Call End knoppen tegelijk ingedrukt houden en dan met je stylus in het gaatje bovenin prikken. Na een seconde of 3 kun je de stylus loslaten maar de beide knoppen ingedrukt houden. Je komt dan in een scherm waarin gevraagd wordt of je een harde reset wilt doen.

Optie 2:
Zet het toestel uit. Druk nu de Call en Call End knop tegelijk in en zet het toestel weer aan. Na een seconde of 3 kun je de stylus loslaten maar de beide knoppen ingedrukt houden. Je komt dan in een scherm waarin gevraagd wordt of je een harde reset wilt doen.

Optie 3:
Instellingen - Systeem - Hard reset

-------------------------------

Als ik de Call en Call End knop tegelijk indruk, en dan op format druk, en dan op de reset... dan start hij op.
Dan krijg ik oneindig veel meldingen van fouten van "device.exe"...

Is er nu een weg om mijn Samsung opnieuw goed/beter te flashen?

[ Voor 8% gewijzigd door Maser00 op 14-03-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon opnieuw een update uitvoeren ;)
Dus telefon uitzetten, update starten, telefoon aanzetten en dan vervolgens op starten klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maser00
Ik krijg hem niet meer gestart... Welke update heb ik trouwens nodig?

bedankt
Maser00

Edit: ik heb hem kunnen starten, het versienummer is XKHJ3, dit heb ik dan hier ingevuld en de update gedownload.
(ik woon trouwens in België maar het versienummer werkt alleen bij Nederland, vorige update ook, is dit misschien het probleem?)
Heb nu de update gedownload maar hij is nog even bezig met een harde reset... ( duurt wel heel lang )

Edit 2: na de harde reset start hij altijd op tot aan het groene scherm van Windows Mobile maar dan werkt het touch screen weer niet....

[ Voor 81% gewijzigd door Maser00 op 15-03-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel Jansen
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
Maser00 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 08:27:
Ik krijg hem niet meer gestart... Welke update heb ik trouwens nodig?

bedankt
Maser00

Edit: ik heb hem kunnen starten, het versienummer is XKHJ3, dit heb ik dan hier ingevuld en de update gedownload.
(ik woon trouwens in België maar het versienummer werkt alleen bij Nederland, vorige update ook, is dit misschien het probleem?)
Heb nu de update gedownload maar hij is nog even bezig met een harde reset... ( duurt wel heel lang )

Edit 2: na de harde reset start hij altijd op tot aan het groene scherm van Windows Mobile maar dan werkt het touch screen weer niet....
Das balen....Heb je nu wel een andere firmware geflashed? Als je het hebt met verschillende firmware versies en een hard reset werkt niet, lijkt mij de beste optie om het terug te brengen voor reparatie.

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:10:
Mijn trilstand doet het sinds kort niet meer..
Wel als ik bijvoorbeeld mijn scherm draai dat krijg ik een feedback. Maar bij mijn ringtone en als ik hem op trillen zet doet hij het niet meer.

Iemand een idee?
Heb dat ook gehad en bij mij lag et aan een foute versie van Opera. Verwijder Opera eens en kijk of het verholpen is.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maser00
Michiel Jansen schreef op zondag 15 maart 2009 @ 09:53:
[...]

Das balen....Heb je nu wel een andere firmware geflashed? Als je het hebt met verschillende firmware versies en een hard reset werkt niet, lijkt mij de beste optie om het terug te brengen voor reparatie.

succes ermee
Ik zal het even beter uitleggen hoe deze problemen gekomen zijn:

Eerst was deze gevallen, en het scherm was kapot. Opgestuurd naar Samsung, dat duurde meer als een maand dus had men pa deze teruggevraagd, iemand anders heeft dan het scherm vervangen maar er waren allerei problemen. Dus ik heb eens geprobeerd om te flashen, alles liep echt perfect, er kwam op dat ie klaar was maar daarna startte hij niet meer op...

Nu wil ik hem dus opnieuw, beter flashen...

Edit: het wordt beter en beter, hij start nu al elke keer op en hij werkt, ik krijg ook geen foutmeldingen meer...
Hij loopt alleen nog vast...

Hij wordt wel heel warm...

[ Voor 9% gewijzigd door Maser00 op 15-03-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
hostje schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:01:
Voor degene die het bestandje GPRS_1_Minute_Auto_Disconnect.CAB (of de 5 minuten variant) hebben geïnstalleerd: Werkt dit bij jullie? Bij mij namelijk niet. Ik krijg het met geen mogelijkheid werkend. Ik zit op versie PDA:XKHJ3/XKHJ3, Telefoon: XXHI4. Heb alle processen beeïndigd met taakbeheer, maar m'n verbinding blijft actief, ook na die 1 minuut (en langer). Als ik met Total Commander kijk in de register instellingen, zie ik dat bij SuspendResume een heleboel getallen staan (en dus niet de waarde 'GPRS_bye_if_device_off'). Ik kan dit ook niet instellen met Total Commander, want krijg een fout 'fout in regel 1, geen geldige string'. Wie heeft dit wel werkend en wat heb je daar dan voor moeten doen? Heb btw Vodafone Eindeloos Online, dus vwb de gprs kosten maakt het niet zo veel uit. Merk alleen dat mijn accu de helft zo lang mee gaat als die gprs verbinding aan staat.
Anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik telefoon zo kan instellen dat ik de contact foto fulscreen in beeld krijg zodra ik opgebeld wordt in de plaats van de tumbnail ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:55:
Weet iemand hoe ik telefoon zo kan instellen dat ik de contact foto fulscreen in beeld krijg zodra ik opgebeld wordt in de plaats van de tumbnail ?
volgens mij een keer gelezen dat men dit met photo contact deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Je kan dit met S2U2 (slide2unlock) in ieder geval instellen. Ook een mooie/handige applicatie trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik PhotoContact pro
klik
En heb fullscreen foto's van de bellers. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
Ik gebruik Phonex 1.2 (phone extension) en hiermee heb je een snel en soepel werkende telefoonlijst en een grote foto van je contactpersoon als je gebeld wordt. Alleen het opslaan van een nummer die je gebeld heeft is nogal klote voor de rest is dit naar mijn ervaring de beste.

Is het ook mogelijk om de gevoeligheid van de GPS ontvangst te verbeteren? Ik heb het niet zo op Custom roms en hoop eigenlijk dat een registry edit een verbetering kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 18:23
Bij mij komt nooit de naam van de SIM contact in beeld als iemand mij belt.
(Ligt em er waarschijnlijk aan omdat het contacten zijn op SIM en niet in adresboek.)
Is hier wat aan te doen?
Want het is nogal irritant om niet te kunnen zien wie het is die mij belt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 10:12
mucuracat schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:49:
Dit is een mooie strakke skin..
Heb hem al op mijn omnia. Je moet in het begin wel veel instellen, maar dan heb je wel wat.
[afbeelding]
[afbeelding]
prachtige skin 8) ; zelf gemaakt ? Kan je deze skin ook ergens downloaden ? Weet al van site spb skins e.d. maar zo een heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maser00
Maser00 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:10:
[...]

Ik zal het even beter uitleggen hoe deze problemen gekomen zijn:

Eerst was deze gevallen, en het scherm was kapot. Opgestuurd naar Samsung, dat duurde meer als een maand dus had men pa deze teruggevraagd, iemand anders heeft dan het scherm vervangen maar er waren allerei problemen. Dus ik heb eens geprobeerd om te flashen, alles liep echt perfect, er kwam op dat ie klaar was maar daarna startte hij niet meer op...

Nu wil ik hem dus opnieuw, beter flashen...

Edit: het wordt beter en beter, hij start nu al elke keer op en hij werkt, ik krijg ook geen foutmeldingen meer...
Hij loopt alleen nog vast...

Hij wordt wel heel warm...
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mucuracat schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:49:
Dit is een mooie strakke skin..
Heb hem al op mijn omnia. Je moet in het begin wel veel instellen, maar dan heb je wel wat.
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze skin heb ik al eens voorbij zien komen op Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=k_hSy4mstv0

Waar heb jij die gedownload dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:45

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:16:
[...]

Idd, ik heb ook wel interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij eruit, momentje rust voor je telefoon, batterij er weer in? Give it a try :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Laatst online: 05-09 21:46
Heey mensen, ik ben morgen toe aan verlenging, ik ben der helemaal uit, het word de omnia. Ik heb dus als een idioot alle 6 de forums gelezen, ben inmiddels schijtziek van al die instellingen voor de gps:P
Vraag me af welke bugs ik ga krijgen...
Hopelijk zo weinig mogelijk.
Nog tipjes over andere progjes die echt een must zijn? ben zowiezo S2U van plan erop te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:55:
Met gepaste vreugde en trots (en net bovengekomen schrik) deel ik jullie mede dat mijn Omniaatje succesvol een val van 70cm boven op een glazen salontafel zonder blijvende schade heeft overleefd.

Ze heeft alleen van schrik de helft van haar batterij lading laten lopen maar ach, ze is nog jong ;-)

Vrijdag de dertiende, ha!
Heeftie daar uiteindelijk verder nog kwaaltjes aan overgehouden? Hoop voor je van niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:05

404error

Page Not Found

edklavertje schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:29:
[...]

prachtige skin 8) ; zelf gemaakt ? Kan je deze skin ook ergens downloaden ? Weet al van site spb skins e.d. maar zo een heb ik nog niet kunnen vinden.
Je kunt hem op modaco vinden: http://www.modaco.com/con...theme-in-english-updated/

Komend weekend komt er een nieuwe versie op te staan. De huidige versie is nog niet helemaal bugvrij... Werkt wel mooi en snel in verhouding tot manila....

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Zulke reacties heeft niemand wat aan dus gaarne laten.

[ Voor 77% gewijzigd door DaannO op 18-03-2009 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maser00
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:59:
[...]

Batterij eruit, momentje rust voor je telefoon, batterij er weer in? Give it a try :)
Heb ik al gedaan... spijtig genoeg werkt het niet...
Nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Maser00 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 07:55:
[...]

Heb ik al gedaan... spijtig genoeg werkt het niet...
Nog ideeën?
Hmm, ik denk dat je niet meer op garantie kunt rekenen.. Mischien nog een keer opnieuw flashen? probeer es een oudere rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brrrt schreef op maandag 16 maart 2009 @ 00:38:
[...]

Je kan dit met S2U2 (slide2unlock) in ieder geval instellen. Ook een mooie/handige applicatie trouwens :)
Is enige freeware en probleem van is dat de fotos zo wazig zijn dat ik hiermee echt niet gezien wil worden :'( .
Enig wat ik wil is Caller ID die fotos fulscreen laat zien met voor rest geen andere poes pas want daarvoor gebruik ik al SPB shell.
Iemand nog idee ?
Ben nu maar PhoneEx aan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:06:
[...]

Is enige freeware en probleem van is dat de fotos zo wazig zijn dat ik hiermee echt niet gezien wil worden :'( .
Enig wat ik wil is Caller ID die fotos fulscreen laat zien met voor rest geen andere poes pas want daarvoor gebruik ik al SPB shell.
Iemand nog idee ?
Ben nu maar PhoneEx aan proberen.
Photo Contact pro 5.10 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
De screenies die ik vind van PhonEX doen precies wat jij wilt, bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Photo Contact pro versie die ik geprobeerd heb vind ik dat die de fotos ook beetje vaag op scherm toont (terwijl de fotos op mijn oude nokia 6300 er wel altijd super strak uitzagen). Vandaar dat ik toch maar voor PhotoEx ga omdat enige is die lekker scherpe fotos toont.

Eigelijk heb ik wel programma gevonden wat ik zocht, namelijk Adim Photo Caller ID. Maar om een of ander reden werkt die maar niet goed op de Omnia :'( Erg jammer want bij deze kan je zelfs geanimeerde gifjes aan een persoon koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

ok heb nu de omnia 6 maanden - heb hiervoor een sonyericcson w810i gehad en kan het volgende zeggen:

besturing - windows - is kut - langzaam, kleine knoppen, kleine schuifbar etc. Ik weet dat het allemaal te customizen is via register, maar ik wil gewoon een telefoon die meteen GOED is, niet een die ik eerst helemaal zelf moet modden. Net zoals hierboven wordt geschreven over caller-id programma's - waarom zit dat er niet standaard in ?!?!

Nu is internet erop wel handig, maar zeker niet gebruiksvriendelijk - en input via touchscreen erg langzaam - vaak zoomt ie weer uit (opera) wanneer ik wilde scrollen of een link klikte... De interface is gewoon te LANGZAAAM.

Dan de camera: goede camera, veel functies, de enige reden waarom ik m nog niet verkocht heb.

ALL MET ALL neem ik NOOIT meer een windows mobile telefoon, omdat t gewoon (in vergelijking tot android/osx) VEEL TE LANGZAAM en gebruikersONvriendelijk is. En nu kan ik wel weer wachten tot windows 6.5 of 7 komt, maar de volgende telefoon wordt toch geen windows voor mij: het is gewoon niet gebruikersvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 18:23
Heath schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:23:
De screenies die ik vind van PhonEX doen precies wat jij wilt, bevalt die?
PhoneEx heb ik er nu ook op, maar ik raad je aan om NIET een contact te verwijderen met PhoneEx, dankzij die applicatie ben ik een keer mijn hele telefoonlijst kwijtgeraakt.
Kwam ie in een oneindige loop of zo, want hij begon één voor één al mijn contacten te verwijderen, en dat was niet meer te annuleren, ook niet door PhoneEx handmatig af te sluiten.

Dus kijk uit.
Afgezien van die issue, is het een mooie applicatie.
Alleen had ik liever dat beantwoorden met PhoneEx via een Slider ging (links sliden; antwoorden, rechts sliden; weigeren), want je hebt nu een grote groene knop, die erg in de weg kan zitten als je je telefoon uit je zak haalt.
Met een slide functie (zoals S2U2 die heeft) kan je nooit per ongeluk opnemen of weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Laatst online: 12:58

rCk

Silverline schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:56:
ok heb nu de omnia 6 maanden - heb hiervoor een sonyericcson w810i gehad en kan het volgende zeggen:

besturing - windows - is kut - langzaam, kleine knoppen, kleine schuifbar etc. Ik weet dat het allemaal te customizen is via register, maar ik wil gewoon een telefoon die meteen GOED is, niet een die ik eerst helemaal zelf moet modden. Net zoals hierboven wordt geschreven over caller-id programma's - waarom zit dat er niet standaard in ?!?!

Nu is internet erop wel handig, maar zeker niet gebruiksvriendelijk - en input via touchscreen erg langzaam - vaak zoomt ie weer uit (opera) wanneer ik wilde scrollen of een link klikte... De interface is gewoon te LANGZAAAM.

Dan de camera: goede camera, veel functies, de enige reden waarom ik m nog niet verkocht heb.

ALL MET ALL neem ik NOOIT meer een windows mobile telefoon, omdat t gewoon (in vergelijking tot android/osx) VEEL TE LANGZAAM en gebruikersONvriendelijk is. En nu kan ik wel weer wachten tot windows 6.5 of 7 komt, maar de volgende telefoon wordt toch geen windows voor mij: het is gewoon niet gebruikersvriendelijk.
Ja je hebt enigszins gelijk, maar als je een kant en klare telefoon wil dan had je eerder voor een pixon ofzo moeten gaan. Ik denk namelijk dat de Omnia voor een andere doelgroep bedoeld is, waarmee je vooral met het pinnetje navigeert door alles heen. En dan gaat het wel goed!

Ik heb er SPB Mobile Shell en Fingerkeyboard op staan, en heb mijn stylus nooit nodig, soms om wat instellingen te doen maar dan gebruik ik mn nagel wel. Ook over de snelheid heb ik niet te klagen, niet te veel meuk aan staan en het komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath

Ik weet niet of dat met de omnia ook zo is, maar op een aantal mobiles met WM 6 gaat dat allemaal veel vloeiender, dus overdrijf je nou, of werkt WM niet echt goed samen met de omnia ofso??:S
Verder ben ik het ook eens over dat deze telefoon zelf aangepast moet worden naar eigen smaak, tot nu toe heb ik met samsungs altijd het idee gehad: was dat maar net ff wat anders, dat kun je nu dus met de omnia zelf aanpassen. Tenminste, dat is mijn beeld, maar das ook heel persoonlijk:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoe zit het nou precies met de kleuren van de Omnia? Uit de TS haal ik dat er 3 kleuren zijn: Zwart, zwart/chroom, wit. De zwart/chroom versie die kan ik alleen niet in de webshops vinden? Ik heb namelijk vanochtend mijn Omnia van Hi ontvangen, had gehoopt op de zwart/chroom versie maar het blijkt de volledig zwarte te zijn. Nu heb ik Hi even gemaild of het toestel nog om te ruilen is voor de zilveren. Als de zwart/zilveren versie nog leverbaar is dan wacht ik even op antwoord van Hi, zo niet dan ga ik er (eindelijk) mee spelen...

Dus weet iemand of de zwart/chroom versie nog te leveren is?

Helaas zit er ook een klein krasje op mijn Omnia, direct naast het scherm. Erg jammer voor een nieuw toestel, heb alleen eigenlijk geen zin om hem daarvoor terug te moeten sturen.

mocht dit in het levertijden topic horen dan excuses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
kingrichard47 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:26:
Hoe zit het nou precies met de kleuren van de Omnia? Uit de TS haal ik dat er 3 kleuren zijn: Zwart, zwart/chroom, wit. De zwart/chroom versie die kan ik alleen niet in de webshops vinden? Ik heb namelijk vanochtend mijn Omnia van Hi ontvangen, had gehoopt op de zwart/chroom versie maar het blijkt de volledig zwarte te zijn. Nu heb ik Hi even gemaild of het toestel nog om te ruilen is voor de zilveren. Als de zwart/zilveren versie nog leverbaar is dan wacht ik even op antwoord van Hi, zo niet dan ga ik er (eindelijk) mee spelen...

Helaas zit er ook een klein krasje op mijn Omnia, direct naast het scherm. Erg jammer voor een nieuw toestel, heb alleen eigenlijk geen zin om hem daarvoor terug te moeten sturen.

Voor zover ik weet zijn er alleen 2 kleuren beschikbaar, zwart en wit met chroom... dat kwam volgensmij voorbij in deel 4 of 5, daar heeft iemand toen foto's gepost van de witte met chroom. Van zwart heb ik nog nooit eentje voorbij zien komen met chroom. die van mij ligt in de bestelling, als het goed is komptie morgen binne ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath

http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php
Die schijnt heel erg goed te werken, zelfs met je vinger werkt het nog steeds, heb er zelf ook al een besteld:)

[ Voor 10% gewijzigd door Heath op 19-03-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Heath schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:08:
[...]

Voor zover ik weet zijn er alleen 2 kleuren beschikbaar, zwart en wit met chroom... dat kwam volgensmij voorbij in deel 4 of 5, daar heeft iemand toen foto's gepost van de witte met chroom. Van zwart heb ik nog nooit eentje voorbij zien komen met chroom. die van mij ligt in de bestelling, als het goed is komptie morgen binne ^^
Bedankt voor de tip. Heb die topics even doorgenomen. Khallouki en mucuracat hebben de zwart/chroom versie. In de TS staan er ook een paar foto's van zie ik nu.

Zou het misschien kunnen dat deze versie alleen met de millionaire pack te krijgen was?
Heath schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:11:
[...]
http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php
Die schijnt heel erg goed te werken, zelfs met je vinger werkt het nog steeds, heb er zelf ook al een besteld:)
Zoiets was ik ook al van plan om aan te schaffen inderdaad. Het krasje wat er nu opzit zat er echter al op toen ik hem uit de doos haalde -O- . Heb het toestel nog helemaal niet gebruikt verder, folies ed. zitten er nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:41
kingrichard47 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:13:
[...]

Bedankt voor de tip. Heb die topics even doorgenomen. Khallouki en mucuracat hebben de zwart/chroom versie. In de TS staan er ook een paar foto's van zie ik nu.

Zou het misschien kunnen dat deze versie alleen met de millionaire pack te krijgen was?

[...]

Zoiets was ik ook al van plan om aan te schaffen inderdaad. Het krasje wat er nu opzit zat er echter al op toen ik hem uit de doos haalde -O- . Heb het toestel nog helemaal niet gebruikt verder, folies ed. zitten er nog op.
Dat denk ik wel, want van alle mensen die m hebben, de zwart/chrome versie, die hebben m uit de millionairs pack. Ik zelf ook... Vind m zelf ook net iets mooier dan alleen maar zwart...

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet hoe ik me smsberichten kan opslaan op het geheugen van me telefoon en niet op de simkaart?
in de gebruiks en handleiding kan ik er niks over vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
erickov schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:19:
[...]

Dat denk ik wel, want van alle mensen die m hebben, de zwart/chrome versie, die hebben m uit de millionairs pack. Ik zelf ook... Vind m zelf ook net iets mooier dan alleen maar zwart...
Hmm het lijkt er inderdaad op. Jammer. Maar ik moet zeggen dat ik nu deze hier een tijdje ligt ik hem steeds mooier begin te vinden. Denk dat ik hem maar gewoon houd. Zometeen even sim omwisselen en aan de lader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:22:
wie weet hoe ik me smsberichten kan opslaan op het geheugen van me telefoon en niet op de simkaart?
in de gebruiks en handleiding kan ik er niks over vinden :(
Zo iets moet toch wel in te stellen zijn in de sms settings? Weet niet zeker, maar denk van wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb de zwart met chrome versie, en voor zover ik weet zijn dat in nederland alleen de branded versies van Vodafone en van t-mobile. Ik heb vodafone en zat bij het miljonairs package.. maar een vriendin van me heeft de zwarte met de miljonairs package.

Overiges heb inmiddels meerdere zwarte en zwart/chrome in me handen gehad en ik weet niet hoe, maar de zwarte is zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Vesper64 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:56:
[...]

Ik heb de zwart met chrome versie, en voor zover ik weet zijn dat in nederland alleen de branded versies van Vodafone en van t-mobile. Ik heb vodafone en zat bij het miljonairs package.. maar een vriendin van me heeft de zwarte met de miljonairs package.

Overiges heb inmiddels meerdere zwarte en zwart/chrome in me handen gehad en ik weet niet hoe, maar de zwarte is zwaarder.
Bedankt voor de info. Ben nu alles van mijn N95 aan het kopieeren, daarna lekker aan de gang met de Omnia :)

Dat de zwarte wat zwaarder is vind ik alleen maar fijn, heb je tenminste iets in je hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
kingrichard47 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:10:
[...]

Bedankt voor de info. Ben nu alles van mijn N95 aan het kopieeren, daarna lekker aan de gang met de Omnia :)

Dat de zwarte wat zwaarder is vind ik alleen maar fijn, heb je tenminste iets in je hand.
Kijk, zo hoort het.. ik hoorde tot nu toe alleen maar mensen die van de omnia omschakelden naar de n95..
Grootste probleem was dat de camera niet zo goed zou zijn, ja wat wil je met een carl zeiss lens of een normaal lensje.. Zou iemand nog wat foto's kunnen posten van hun omnia? ben namelijk wel benieuwd naar een standaard voorbeeldje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
De N95 bevalt opzich ook prima, groot nadeel vind ik alleen dat het ding zo dik is. De Omnia is moo plat en heeft ook geen uitstekende delen (zoals de camera bij de N95).

Dat de camera van de N95 beter zo zijn...tjah, dat zal best. Foto's van de N95 zijn inderdaad erg goed voor een telefoon. Nu gebruik ik dat toch alleen maar voor snapshots ed. dus ik kan dr niet wakker van liggen dat de Omnia op dat punt wat slechter is.

Ik wil binnenkort best eens twee keer dezelfde foto maken, één met de Omnia en één met de N95. Mijn foto kunsten zijn alleen niet om over naar huis te schrijven dus of je er wat aan hebt is een tweede :+

Edit: Hier staan overigens al wel wat voorbeeld foto's genomen met de Omnia.

[ Voor 10% gewijzigd door Dick op 19-03-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Okee, dankje. Die site vertrouw ik liever niet, dat zijn natuurlijk de foto's onder perfecte omstandigheden, laat 1 op de 100 foto's es er zo goed uitzien:P Dat had ik dus ook, n95 is een lomp groot ding.. klasgenoot heeft hem, ik had hem 1 keer vast, toen wilde ik hem al uit het raam gooien...
En dat was ook de bedoeling, een foto zien gemaakt met de hand van Piet normaal:D
Zoals hij altijd ongeveer dus zou maken..

[ Voor 17% gewijzigd door Heath op 19-03-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heath schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:49:
[...]

Zo iets moet toch wel in te stellen zijn in de sms settings? Weet niet zeker, maar denk van wel..
Ik heb alles doorlopen :| maar zie geen optie bij sms settings dat ik dit zou kunnen aanpassen eigenlijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Ik zal morgen es goed kijken of het kan, die van mij is er morgen.. zou best wel bale zijn als je ze stuk voor stuk naar je telefoon geheugen moet verplaatsen:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heath schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:13:
[...]
Zou iemand nog wat foto's kunnen posten van hun omnia? ben namelijk wel benieuwd naar een standaard voorbeeldje:)
Als je de Omnia gaat gebruiken als party pic telefoon is het een drama (dit is nog een nette foto):
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/9494/snc00146.jpg

Buiten functioneert de Omnia echter prima:
Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/1114/omnia.th.jpg

Daarnaast is de video opname kwaliteit ook weer situatie afhankelijk, maar wel redelijk tot goed, alleen de geluidsopname bij een filmpje is weer om te janken. Ik begrijp dat geluidsopname lastig wordt bij bepaalde muziekstijlen, maar de omnia weet er bij elke geluidssituatie wel een blikkerig/krakerig gebrom van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
het geluid is inderdaad niet heel denderend bij filmpjes, en wat de foto's betreft, buiten inderdaad fantastisch, en binnen moet je wel een heel erg vaste hand hebben om een goede foto te krijgen, maar dan heb je alsnog last van ruis. Ik ben afgelopen december naar Valencia geweest, en heb ruim 250 foto's gemaakt met de omnia, allemaal super gelukt, en deze dan ook af laten drukken. Daaruit bleek dat de kwaliteit van de foto's echt ruim voldoende is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Laatst online: 12:58

rCk

HammerNL schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:27:
[...]

Als je de Omnia gaat gebruiken als party pic telefoon is het een drama (dit is nog een nette foto):
[afbeelding]

Buiten functioneert de Omnia echter prima:
[afbeelding]

Daarnaast is de video opname kwaliteit ook weer situatie afhankelijk, maar wel redelijk tot goed, alleen de geluidsopname bij een filmpje is weer om te janken. Ik begrijp dat geluidsopname lastig wordt bij bepaalde muziekstijlen, maar de omnia weet er bij elke geluidssituatie wel een blikkerig/krakerig gebrom van te maken.
Hee die onderste is waalwijk :9

Je hebt wel gelijk over de camera. Hij doet het netjes buiten maar binnen is het vertieft. Jammer, maarja. Net als het opnemen.

Ik ben er iig ontzettend tevreden over, het enige wat verbeterd zou kunnen is het beeld in direct licht/ de zon, en dus de camera en opnamekwaliteit van de audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:05
Linken naar custom roms doen we hier niet..
Daar ik zijn vorige versie al een tijdje gebruikte ga ik nu deze gebruiken, de update is op XP sp3 met SamsungModem_XP driver succesvol uitgevoerd.

[ Voor 34% gewijzigd door DaannO op 20-03-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:12

mucuracat

YES

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:16:
[...]

Sorry, beetje laat reactie..
http://www.modaco.com/con...theme-in-english-updated/

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag SPB Mobile Shell V2.1.4 installeren op mijn Samsung.
Nou is mijn vraag als ik dat doe, ben ik dan mijn gegevens kwijt?
Daarmee bedoel ik contactpersonen, internet- emailinstellingen, foto's, McGuider e.d.?
En is deze versie zonder problemen te installeren op mijn toestel?
PDA:i900XKHK3/ASHK2
TEL:i900XXHJ2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heath schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:13:
[...]

Kijk, zo hoort het.. ik hoorde tot nu toe alleen maar mensen die van de omnia omschakelden naar de n95..
Grootste probleem was dat de camera niet zo goed zou zijn, ja wat wil je met een carl zeiss lens of een normaal lensje.. Zou iemand nog wat foto's kunnen posten van hun omnia? ben namelijk wel benieuwd naar een standaard voorbeeldje:)
Verschil tussen camera en gsm: Fototoestel is om bellen te blazen, gsm om bellen in te ademen.
Wat een oeverloos gezeur over de fotokwaliteit van een telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:50:
Daarmee bedoel ik contactpersonen, internet- emailinstellingen, foto's, McGuider e.d.?
Om verlies van betreffende gegevens te voorkomen: Maak een backup met het programma "Sprite" en gebruik de instelling "restore" om persoonlijke gegevens in geval van verlies terug te zetten. Je kunt wat je wilt terugzetten naar wens selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een laptop met Windows heeft een groter beeld, grotere knoppen, is niet sneller en heeft noch kut, noch piemel, noch poep.
Omnia's touchscreen werkt zonder grote problemen, echter het is en blijft klein, het systeem is levendig in ontwikkeling.
Windows Mobiel 6.1 functioneert goed en is niet langzaam op Omnia, over een, drie, vijf of tien jaar gaat het nog veel beter.
Internet op dit kleine systeem is anno 2009 bedoeld om o.a. mail te checken, het nieuws, het weer of voor sommige nooddruftigen experimenteel blote borsten te bekijken.
Pubers chatten of moeten zonodig een film te zien, of "muzieknummers van zangers of zangerinnetjes" afspelen...
Doel: Opscheppen. (identiteit)
Grote mensen kijken tv of bezoeken de bioscoop...
Als je wilt experimenteren met software maak dan eerst een goede backup zodat je in geval van fouten het oude systeem terug kunt zetten.
Typ in Google: "Symbian niet goed" dan zie je o.a. dit: "Linux of Symbian, beide is niet goed genoeg! Zet gewoon op elk toestel windows mobile, met wifi uiteraard, en een goede camera! ..."
Typ ook eens in "android/osx klachten", dan zie je: "Maar noem het Mac OS X en ze staan in de rij om Linux te kopen. Zo lang Asus marketing slim genoeg is om het Android te blijven noemen en ..."
De camera van de Omnia is niet best, echter voor een "noodfoto" is het te doen.
Sommige mensen maken foto's met een fototoestel...
Omnia heeft z'n gebreken, dat geldt voor elke melkmachine.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:50:
Zojuist heb ik de SPB Shell op mijn Omnia gehad, ik heb dezelfde firmware als jij. Aangezien ik er nog totaal geen gegevens op heb staan heb ik niet de moeite genomen om een backup te maken. Installatie en werking van SPB (2.1.5) ging prima. Ik ben er alleen nog niet van overtuigd dus heb hem er weer afgegooid (hard reset gedaan voor de zekerheid).

Nu zou ik graag de Taril ROM eens willen installeren. Taril zegt het volgende over de Omnia versies:
If you have never updated your Omnia with custom rom and your rom's version is earlier than ??HG4 (for example DXHG3, ABC and number order DXHE7 < DXHF1 < DXHG2 < DXHG4 < DXHH7 < DXHI3 < etc...) first and ALWAYS update with the official Samsung firmware form here (Select Philippines): OFFICIAL SAMSUNG FIRMWARE

If you have never updated your Omnia with custom rom and your Omnia's version ends with ??HG4 (for example DXHG4) or later (ABC and number order DXHG4 < DXHH7 < DXHI3 ) you can update this firmware first: ***FIRST-STEP FIRMWARE UPDATE*** for Omnia version ??HG4 and later

If you have never updated your Omnia with custom rom and your Omnia's version ends with ??HJ? (for example DXHJ1) or later (ABC and number order DXHJ1 < DXHK7 < DXHL3 < etc...) you can update this firmware without any preparation (latest OMNIA firmware down)
In het 'versie' menu staan echter 2 firmware versies, de PDA en Telefoon. Over welke hebben we het hier? Het lijkt er op dat het over de PDA versie gaat, alleen ik wil dit 100% zeker weten voordat ik een ROM update probeer...!

Ik heb nu overigens:

PDA: i900XKHK3/ASHK2
TEL: i900XXHJ2

Als ik even van bovenstaande uitga omet ik dus naar 'HK2' kijken? Dit zou betekenen dat ik in de laatste categorie val en de Taril ROM zonder verdere voorbereidingen kan installeren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingrichard47 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 01:45:
[...]

Zojuist heb ik de SPB Shell op mijn Omnia gehad, ik heb dezelfde firmware als jij. Aangezien ik er nog totaal geen gegevens op heb staan heb ik niet de moeite genomen om een backup te maken. Installatie en werking van SPB (2.1.5) ging prima. Ik ben er alleen nog niet van overtuigd dus heb hem er weer afgegooid (hard reset gedaan voor de zekerheid).

Nu zou ik graag de Taril ROM eens willen installeren. Taril zegt het volgende over de Omnia versies:

[...]

In het 'versie' menu staan echter 2 firmware versies, de PDA en Telefoon. Over welke hebben we het hier? Het lijkt er op dat het over de PDA versie gaat, alleen ik wil dit 100% zeker weten voordat ik een ROM update probeer...!

Ik heb nu overigens:

Als ik even van bovenstaande uitga omet ik dus naar 'HK2' kijken? Dit zou betekenen dat ik in de laatste categorie val en de Taril ROM zonder verdere voorbereidingen kan installeren?!
Waarom wil je die Taril ROM installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 01:53:
[...]

Waarom wil je die Taril ROM installeren?
- Sneller
- Betere accuduur
- Meer 'finger friendly' (?)
- Aantal extra app's
- Uitzoeken wat het beste bevalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:41
[...]

[...]

Ik heb nu overigens:

Als je het op het forum van modaco vraagt geeft taril in no time antwoord over welke rom je moet installen.. Ik zelf heb m ook geinstalled en ik ben er erg tevreden over. No geen enkele crash niks. Batterij doet het ook aannemelijk langer en ik heb geen branded vodafone software meer. Wat kan je nog meer wensen :P

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08
[...]

[...]

Ik heb nu overigens:

Je moet kijken naar je PDA versie.....dus i900XKHK3.

Verder met erickov....taril geeft prima support in zijn eigen topic en dat is ook de beste plek om het te zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door DeOS op 20-03-2009 07:36 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamarlijn
  • Laatst online: 08-06 17:00
Ik heb nu 5 maanden een Omnia. Na veel op tweakers net lezen en modaco heb ik van alles uitgetest 8)7 .
Klopt Windows mobile is matig maar met spbShell is het prima werken alle sut van Samsung eraf en strakke flash nu i900DXIA/LF105a.
Is Engels maar moet je even in instellingen goed zetten voor wat betreft maten en tijd notering :| , Spbshell gewoon in het Nederlands. Dan houd ik nu veel geheugenruimte over. Alles werkt goed Garmin, I Go 2008 en McGuider. S2U2 er ook op die goed instellen. En de Camera is prima MAAR zoveel instellingen zijn mogelijk dus zoeken naar de juiste (Beeld stabilisatie staat niet standaard aan).
In de hidden menus het geluid aangepast naar mijn zin en nu prima geluid ook voor opname met video.
Door deze site en modaco kun je de telefoon helemaal naar jouw zin inrichten.
Bij normaal gebruik doe ik nu 3 dagen met batterij. Veel navigeren vreet energie. Maar dat is bij alle navigerende telefoons zo. Ook de nokia.
Juist doordat er zoveel mogelijk is met de telefoon is hij ideaal voor mij. Ik ben zeer tevreden als iemand vragen heeft hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Jamarlijn schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:52:
Ik heb nu 5 maanden een Omnia. Na veel op tweakers net lezen en modaco heb ik van alles uitgetest 8)7 .
Klopt Windows mobile is matig maar met spbShell is het prima werken alle sut van Samsung eraf en strakke flash nu i900DXIA/LF105a.
Is Engels maar moet je even in instellingen goed zetten voor wat betreft maten en tijd notering :| , Spbshell gewoon in het Nederlands. Dan houd ik nu veel geheugenruimte over. Alles werkt goed Garmin, I Go 2008 en McGuider. S2U2 er ook op die goed instellen. En de Camera is prima MAAR zoveel instellingen zijn mogelijk dus zoeken naar de juiste (Beeld stabilisatie staat niet standaard aan).
In de hidden menus het geluid aangepast naar mijn zin en nu prima geluid ook voor opname met video.
Bij normaal gebruik doe ik nu 3 dagen met batterij. Veel navigeren vreet energie. Maar dat is bij alle navigerende telefoons zo. Ook de nokia.
Juist doordat er zoveel mogelijk is met de telefoon is hij ideaal voor mij. Ik ben zeer tevreden als iemand vragen heeft hoor ik het wel
Zou je die hidden menus voor geluidsopname even willen uitleggen of een link geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Jamarlijn schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:52:
3 dagen met batterij? Dan doe je niet veel met Internet, neem ik aan?

Mailen is redelijk te doen, maar ietwat intensiever surfen (met downloaden), of Messenger draaiende houdt mijn Omnia het net geen 14 uur vol...

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne gaat ook makkelijk 3 dagen mee met de Shokka i900DXIA5_BUIB1_SHK15aL rom bij normaal gebruik.
Echter bij veel navigeren, zeg maar 4 uur op een dag dan is de accu wel erg leeg na zo dag. Dus tje hangt ernorm van af wat je er mee doet. Ik moet zeggen dat ik i-net enkel voor korte moment gebruik maar wat ik wel weer doe is hem als mp3 speler gebruiken en hoop gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier direct vanaf hh1 naar Taril's rom geupdate? Een vriend van me heeft hh1 er nog op staan en ik heb eigenlijk weinig zin om er nog van tevoren hj3 erop te gaan zetten. Als het in 1 keer kan is het natuurlijk handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Willde net mijn omnia upgrade, link,
echter als ik de upgrade uit wil voeren (i900XKHJ3_updater_vista_1117), krijg ik de melding " Please install Windows Mobile Device Center first." Maar die heb ik gewoon al, versie 6.1 Ik heb de Omnia ook al geconnect als ik de update uit wil voeren.
Heb ook al de Windows Mobile Device Center opnieuw gedownload bij microsoft en geinstalleerd, maar dat was ook geen oplossing.

Vista 64
i900XKHJ3/XKHJ3
i900XXHI4

Edit: lijkt er dat het niet echt wil werken met een 64bit OS
bron:
Link
Link

[ Voor 18% gewijzigd door datkanveelbeter op 20-03-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 01:09:
[...]

Om verlies van betreffende gegevens te voorkomen: Maak een backup met het programma "Sprite" en gebruik de instelling "restore" om persoonlijke gegevens in geval van verlies terug te zetten. Je kunt wat je wilt terugzetten naar wens selecteren.
Bedankt voor de tip!
Dat programma heb ik er inmiddels opgezet en dat werkt goed !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 01:03:
[...]

Verschil tussen camera en gsm: Fototoestel is om bellen te blazen, gsm om bellen in te ademen.
Wat een oeverloos gezeur over de fotokwaliteit van een telefoon!
Tja dat kan allemaal wel zijn maar ik heb ook o.a. voor deze Samsung gekozen omdat hij een 5 megapixels camera had. De telefoon vind ik tot nu toe goed maar de camera vind ik enorm tegenvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 01:42:
[...]

Een laptop met Windows heeft een groter beeld, grotere knoppen, is niet sneller en heeft noch kut, noch piemel, noch poep.
Omnia's touchscreen werkt zonder grote problemen, echter het is en blijft klein, het systeem is levendig in ontwikkeling.
Windows Mobiel 6.1 functioneert goed en is niet langzaam op Omnia, over een, drie, vijf of tien jaar gaat het nog veel beter.
Internet op dit kleine systeem is anno 2009 bedoeld om o.a. mail te checken, het nieuws, het weer of voor sommige nooddruftigen experimenteel blote borsten te bekijken.
Pubers chatten of moeten zonodig een film te zien, of "muzieknummers van zangers of zangerinnetjes" afspelen...
Doel: Opscheppen. (identiteit)
Grote mensen kijken tv of bezoeken de bioscoop...
Als je wilt experimenteren met software maak dan eerst een goede backup zodat je in geval van fouten het oude systeem terug kunt zetten.
Typ in Google: "Symbian niet goed" dan zie je o.a. dit: "Linux of Symbian, beide is niet goed genoeg! Zet gewoon op elk toestel windows mobile, met wifi uiteraard, en een goede camera! ..."
Typ ook eens in "android/osx klachten", dan zie je: "Maar noem het Mac OS X en ze staan in de rij om Linux te kopen. Zo lang Asus marketing slim genoeg is om het Android te blijven noemen en ..."
De camera van de Omnia is niet best, echter voor een "noodfoto" is het te doen.
Sommige mensen maken foto's met een fototoestel...
Omnia heeft z'n gebreken, dat geldt voor elke melkmachine.
Precies, ben het helemaal met je eens:P
De accu heeft me nu toch echt al wel doen verbazen(positief), vanmiddag om 16.00 de batterij erin gedaan straight out of the box, en nu loopt hij nog steeds, had een geheugenkaartje met muziek en apps klaarliggen, die derin gedaan, bijna alles geinstalleerd en nog flink wat muziek geluisterd ook, hij doet het nog steeds:O
Perfecte foon is dit voor mij..
Nu heb ik alleen wel een klein probleempje. Als ik hem op slot zet, en daarna het scherm uit om in me broekzak te doen, gaat het allemaal goed. totdat ik gebeld word, dan gaat hij automatisch van het slot af en het scherm word dan ook weer actief. Wat moest ik dan ookalweer anders zetten in de settings? of welk programma werkte daar ookalweer goed voor? was van plan beide te proberen, kijken wat het beste bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de volgende vraag

Ik hoop dat iemand van hier ook even kan testen , of zou willen testen of het onderstaande werk op zijn Omnia telefoon.

Ik heb sinds kort dus een backup account voor mijn telefoon gegevens voor SMS , Foto's en al die dingen bij Vufone.

alleen het SMS Backuppen wil dus niet lukken als ik de boel Sync , de rest lukt uitstekend ik heb Vufone al gemaild hierover en hun stuurde me terug dat SMS Sync alleen werkt als de SMS berichten worden opgeslagen op de telefoon en niet op de Sim Kaart.

Dit heb ik dus aangepast zo dat me Omnia telefoon alle SMS Berichten nu op het telefoongeheugen zet , maar dit helpt nog niet :(

Nu wil ik dus weten of ik nu iets verkeerd doe , voordat ik ze opnieuw ga mailen , en van hun als nog een standaard mail terug krijg :|

Ik hoop dat iemand van hier ook de dienst Vufone heeft en of wil uittesten , met zijn Omnia telefoon en dan met name het SMS Gedeelte.

Groeten
Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Dan ben ik wel even benieuwd waar jij de settings hebt gevonden om berichten op te slaan op je telefoon, ik kan namelijk nergens vinden waar hij ze uberhaupt opslaat en waar ik dan kan wijzigen:P Graag een tip hoe jij het hebt gedaan(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 17:28
Even een update:

Ik gebruik nu een aantal weken m'n omnia met firmware i900DXIA5 van een taril rom
Met gemiddeld 15 minuten bellen, 2 á 3 sms en 1 uur internetten op een dag houdt hij het nu ongeveer 3 dagen vol(72 uur).

Wanneer ik mcguider nav gebruik dan is hij na 5 uur leeg. Wat ik echt positief vindt is dat de gps ontvanger zelfs in een vakje onder de auto radio met de bovenkant van mij af(ik kijk dan tegen de achterkant aan) nog erg goed ontvangst heeft meestal 7 a 8 sattelieten. Ook in een Ford met voorruit verwarming wat normaal enorme problemen kan geven met een echter Tomtom device heeft de omnia hooguit 2 sattelieten minder. Toppie!

Vastlopers heb ik eigenlijk niet of nauwelijks. Enkel wanneer ik 3 "tabbladen" van een GOT thread open heb staan dan wil het de Opera browser nog wel eens wat te zwaar worden. Op zich ook wel begrijpelijk. Zolang er geen pics in de thread staat is het goed, je kunt dan makkelijk 3 tabbladen open hebben staan. Meestal doe ik dit omdat ik in een metro tunnel in de stad niet of nauwelijks bereik met 3G(+) heb. Van te voren in laden en rustig in de tunnel wat door de threadds heen lezen :)

Verder gebruik ik nog spb mobile shell, wat de interface 10x beter/duidelijker en mooier maakt. Ik gebruik hem verder nog voor het lezen van (imap en web) mail.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heath schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:54:
Dan ben ik wel even benieuwd waar jij de settings hebt gevonden om berichten op te slaan op je telefoon, ik kan namelijk nergens vinden waar hij ze uberhaupt opslaat en waar ik dan kan wijzigen:P Graag een tip hoe jij het hebt gedaan(A)
:) Ik heb gevonden als je een SMS Bericht opent dat je via menu , geloof ik .. tenminste optie rechts onderaan en dan kan je kiezen of je , je bericht op je telefoon wilt hebben of op het sim geheugen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:17:
[...]

:) Ik heb gevonden als je een SMS Bericht opent dat je via menu , geloof ik .. tenminste optie rechts onderaan en dan kan je kiezen of je , je bericht op je telefoon wilt hebben of op het sim geheugen ;)
Neej sorry, dat werkt niet:P ik kan alleen de opslag van de bijlagen opgeven, van het smsje zelf niet. Nougoed, maakt eigenlijk ook niet uit ook, hij slaat ze tot nu toe allemaal op zonder melding te geven dat het geheugen vol zit:P thanks anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heath schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 00:40:
[...]

Wat moest ik dan ookalweer anders zetten in de settings? of welk programma werkte daar ookalweer goed voor? was van plan beide te proberen, kijken wat het beste bevalt
Instellingen/Persoonlijk/Knoppen/(onderaan schuiven naar "Inschakelknop", ...vinkje zetten bij "Apparaat vergrendelen nadat dit uit slaapstand is gekomen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:18:
[...]

Tja dat kan allemaal wel zijn maar ik heb ook o.a. voor deze Samsung gekozen omdat hij een 5 megapixels camera had. De telefoon vind ik tot nu toe goed maar de camera vind ik enorm tegenvallen...
De kwaliteit van de lens is belangrijker dan de pixels.
Dat zie je vooral bij foto's op afstand.
Voor goede foto's heb je een fototoestel nodig en anno 2009 nog geen telefoonmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:18:
[...]

ik vind de telefoonfuncties ook nog tegenvallen hoor...

- wanneer opera actief is neemt hij standaard gesprekken op ZONDER te laten rinkelen..
- vaak valt een gesprek weg
- wanneer je een gesprek ophangt kun je nog 2 seconden praten

en camerafuncties zijn wel goed imho, als je de fotoinstellingen - de knop met SCN - gebruikt en ISO op 100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt dat niet aan je gebruikte rom versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over muziek gesproken.
Zelf vindt ik de geluidskwaliteit beetje tegen vallen met d everloop kabel, en op de modaco forum las ik dat de geluidskwaliteit met de kortekabel (zoner volume knopje) vele malen beter is. Vandaar dat ik van plan ben om mijn verloopkabeltje aan te passen door de volume knop te overbruggen met de goede hoop.

Daarnaast zit ik nog er mee welke muziek speler, op dit moment gebruik ik GS_player vanwege de vorbis ogg ondersteuning. Maar zijn er nog meer audio spelers die vorbis ogg goed ondersteunen ?
Want de knoppjes van de GS_player zijn jammer genoeg allemaal erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 23:51:
[...]

Instellingen/Persoonlijk/Knoppen/(onderaan schuiven naar "Inschakelknop", ...vinkje zetten bij "Apparaat vergrendelen nadat dit uit slaapstand is gekomen".
Net even getest: Alleen aan/uit-knop gekozen, EN die onderste functie aangevinkt: Apparaat vergrendelen nadat dit uit slaapstand is gekomen
Maar nog steeds gaat het scherm direct van de vergrendelde modus af als ik gebeld word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:16:
Over muziek gesproken.
Zelf vindt ik de geluidskwaliteit beetje tegen vallen met d everloop kabel, en op de modaco forum las ik dat de geluidskwaliteit met de kortekabel (zoner volume knopje) vele malen beter is. Vandaar dat ik van plan ben om mijn verloopkabeltje aan te passen door de volume knop te overbruggen met de goede hoop.

Daarnaast zit ik nog er mee welke muziek speler, op dit moment gebruik ik GS_player vanwege de vorbis ogg ondersteuning. Maar zijn er nog meer audio spelers die vorbis ogg goed ondersteunen ?
Geluid vind ik alles meevallen, het is inderdaad niet van de hoogste plank kwaliteit, maar wat kun je dan ook verwachten van een phone:P ik zou het niet weten of deze ook die ogg ondersteuning heeft, maar het is een goeie muziekspeler, probeer hem maar es:

http://www.omniahub.com/?s=nitogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 01:13:
[...]

Ja ik had deze rom ook heb toen geupdate naar DXIA5 van taril en werkt een stuk beter. heb nu een stuk sneller een gps fix
Ik heb ook de ASHK2 maar als ik hem wil update kan die de update niet vinden waar heb jij dan die update gedownload?
Al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje Heath,
Hij ondersteund ook vobis ogg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:44:
Dankje Heath,
Hij ondersteund ook vobis ogg :)
Goeie zaak:D

np

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heath schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:52:
[...]

Net even getest: Alleen aan/uit-knop gekozen, EN die onderste functie aangevinkt: Apparaat vergrendelen nadat dit uit slaapstand is gekomen
Maar nog steeds gaat het scherm direct van de vergrendelde modus af als ik gebeld word :P
Ja, uhm.. das ook best handig hoor, als je wilt opnemen. De softkeys werken namelijk ook niet als je iets vergrendeld hebt, dus dan is opnemen best lastig.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een hard reset gedaan maar er blijft heel de tijd align screen komen. Ik zit héél de tijd op die kruisjes te drukken maar ze komen heel de tijd terug?? heb ook geprobeerd opnieuw te flashen maar niks helpt:( heb geen zin om hem een maand te missen als ik hem moet terugbrengen. Heeft iemand een oplossing aub??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:16:
Over muziek gesproken.

Hoe kom je aan zo'n "korte kabel"?
Want ik vind de geluidskwaliteit nu, zelfs met fatsoenlijke oortjes, niet om over naar huis te schrijven en die verloopkabel hinderlijk lang.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:52:
[...]

Want ik vind de geluidskwaliteit nu, zelfs met fatsoenlijke oortjes, niet om over naar huis te schrijven en die verloopkabel hinderlijk lang.. :+
Ik vind de geluidskwaliteit uitstekend passen bij de AKG K414P, van klassiek tot hard house en dat alles gewoon in WMP zonder eq gedoe. Ook het volume is luid zat, wel enigszins moeten prutsen in de volume instellingen van de Omnia. Heb wel daardoor iets van 2 1/2 meter kabel weg te proppen maar dat neem ik op de koop toe ;-).

De betreffen koptelefoon (de lijn kent zelfs een bluetooth uitvoering als ik mij niet vergis) heeft een behoorlijk diepe bas en nogal luid ook, op mijn Nokia 5500S moest ik de bas zowat helemaal wegdraaien maar de match met de Omnia is perfect (naar mijn bescheiden mening) :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
super programma!

Heeft iemand ook een makkelijk teletekst programma gevonden?

Edit: Ik heb deze gevonden: http://www.pocketinfo.nl/...592/teletekst-viewer.html

[ Voor 17% gewijzigd door Jos84 op 23-03-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:52:
Via Ebay, maar ik ga wel mijn gewonen koptelefoon kabel aanpassen. De lengte is niet de probleem maar de goedkope potmetertje die in de kabel zit. Helemaal wanneer je geluid op telefoon wat harder zet en op de kabeltje wat zachter draait gaat de kwaliteit dramatische achteruit.
Vanavond laat ik wel eventjes weten of gelukt is met mijn kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 16:43
Weet iemand hoe je tegelijkertijd een ringtoon en het trilalarm aan kan hebben staan (als je gebeld wordt)?

Het lijkt nu een -of het een, of het andere- keuze. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
BrBuggyB schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:42:
Weet iemand hoe je tegelijkertijd een ringtoon en het trilalarm aan kan hebben staan (als je gebeld wordt)?

Het lijkt nu een -of het een, of het andere- keuze. :|
Bij instellingen > Persoonlijk > geluiden & meldingen > tabblad Meldingen. Daar kan je kiezen wat je wilt. Ook trillen + bellen staat er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koptelefoon mod werkt super :*)
Hoe uit te voeren.
Van koptelefoon verloop kabelje moet je voorzichtig gedeelte open maken waar volume knopje zit. Het makelijkst gaat door gebruik te maken van de zijkanten van de spleet en daar te begingen met open wrikken.
Gelukt, soldeermdan voorzicht de volume potmeter er uit die met 6 pennetjes vast zit gesoldeerd. Zorda dit gelukt is moet je de linkerste contact met de midde linkste en midden rechte met de rechts contactvlak verbinden.

Wat resoltaat is... super _/-\o_ Nu linkt links en rechts wel even hard (er zat bij mij klein onbelans in potmetertje), het midden gebied klinkt veel beter en er is ook wat meer laag aanwezig. En voor rest en enige achtergrond geluid is lichte constante ruis van de dacs wat gelukkig is stuk minder dan als bij de Nokia 6300.

En heb nog fijna player gevonden, mortplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

over 2 weken ga ik voor ruim een week naar "the states" en gaat me omnia nauturlijk mee inclusief IGO met alle kaarten erop :-)

Wat is volgens jullie nou DE manier om de telefoon onder geen enkele voorwaarden data te laten halen uit een gsm datawerk (umts, gprs edge etc). Wel wil ik als er een draadloos netwerk is gebruik maken van wifi..Hoe lossen jullie dat op dat er zekerheid is dat er niet wordt gedownload via een provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nodata erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Ik lees net dat er geen windows mobile 6.5 update zal komen voor de Omnia en HTC Touch pro...

Zie volgende link:http://www.allaboutphones...ows-Mobile-65-update.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
Kan iemand mij helpen?

Ik wordt telkens gebeld door een onbekent nummer.
om de beller te achterhalen moet ik minimaal 10 gespreken hebben met de datum en tijdstip
de datum heb ik wel maar kan nergens vinden waar de tijdstip staat.
ik heb al hier gezocht en ge googeld maar kan niks vinden mischien weten jullie het.

greetzzzz ronic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn agenda gesyncroniseerd. Microsoft Outlook pakt mijn laptop niet, geeft die een fout aan, dus vandaar gebruik ik Windows Live, wat perfect werkt. Contactpersonen en mail worden allemaal gsyncroniseerd maar de agenda lukt niet.
Wanneer ik mijn telefoon koppel aan mijn computer geeft hij ook aan dat mircosoft outlook niet als standaard mail is ingesteld.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat toch mijn agenda gesyncroniseerd wordt? Of is dit gewoon niet mogelijk? Ik wil mijn toestel namelijk opsturen voor reparatie, want batterij is na een dag leeg, en hij loopt regelmatig vast en gesprekken vallen weg.
Alles heb ik ondertussen overgezet behalve dus mijn agenda het zou wel fijn zijn wanneer ik deze ook kan behouden.

(is het trouwens verstandig alle geinstalleerde programma's te verwijderen voordat ik hem ter reparatie opstuur ivm garantie?)
Pagina: 1 ... 20 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic