Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

las net op een ander forum dat iemand al windows 6.5 heeft draaien op zn omnia
zit hier een kern van waarheid in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Mobile 6.5 komt pas het vierde kwartaal van dit jaar uit op smartphones .
Het lijkt mij onmogelijk dat deze nu al beschikbaar zou zijn .
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:33:
las net op een ander forum dat iemand al windows 6.5 heeft draaien op zn omnia
zit hier een kern van waarheid in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:53:
Windows Mobile 6.5 komt pas het vierde kwartaal van dit jaar uit op smartphones .
Het lijkt mij onmogelijk dat deze nu al beschikbaar zou zijn .
[...]
Net zoals Windows 7 ook nog niet beschikbaar is? :+

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
Is er al iemand met een nieuwe thread aan de gang? Zo ja, pas even dat gelul over dat je Tomtom alleen met een hulpprogramma kunt draaien aan. Niks geen GPSGate, Tomtom draait prima mits goed ingesteld!

1. Instellingen:
Onder "externe gps", programmapoort op "COM7" en hardwarepoort op "COM9" met baudrate op 4800.
2. Softreset
(druk het pennetje in het gaatje naast de aan/uit knop)
3. Start Tomtom:
Selecteer onder "wijzig voorkeuren/toon gps-status", selecteer "andere NMEA GPS-ontvanger" met de volgende instellingen: 4800 en COM:7. Sluit Tomtom weer af.
4. Pas het register aan.
Gebruik een register editor (bijvoorbeeld dit gratis programma KLIK ) en ga naar de locatie: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver
Hier zie je onder andere deze sleutels:
CurrentLogFile met de waarde: \GPSID_log.txt
OldLogFile met de waarde: \GPSID_log.bak
Bewaar beide sleutels maar verwijder de waarde, dus waar \GPSID_log.txt staat komt niets te staan.
5. Softreset
6. Verwijder de GPSID_log bestanden
Ga met het programma "verkenner" naar "Mijn apparaat" en verwijder de twee "GPSID_log" bestanden. De softreset van stap 4 is noodzakelijk omdat je deze bestanden anders niet kunt verwijderen!
7. Start Tomtom
Doe dit buiten omdat je in je huis waarschijnlijk geen fix krijgt (ik overigens wel) Na ongeveer een halve minuut vindt Tomtom de satelieten en binnen een paar minuten krijgt Tomtom ook daadwerkelijk een fix.

Bovenstaande handleiding werkte voor mij. Het is mijn interpretatie van tips die ik op internet vond. Enhanced GPS staat bij mij uitgeschakeld en lijkt me ook overbodig omdat je redelijk snel een fix krijgt. Ik heb overigens een (unlocked) Vodafone Omnia met daarop de normale unbranded Samsung rom I900XKHJ3/XKHJ3 en Tomtom 7.910 met Western Europe kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door GodDamage op 24-02-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hou het lekker bij mcguider heb net een update van europe 2009 erop gegooid en vind het prima het werkt perfect en hoef niet in het register te klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:10
Dat truukje voor TomTom heb ik geprobeerd, maar mijn TomTom vind geen COM7.
Alleen COM3, COM5 en COM9.
Heb al geprobeerd met systeem instellingen op COM3 en TomTom op COM3, maar dan gebeurt er niet veel als ik mijn tel laat liggen.
Zal TomTom straks wel ff aanzetten als ik in de auto naar huis rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:26:
Dat truukje voor TomTom heb ik geprobeerd, maar mijn TomTom vind geen COM7.
Alleen COM3, COM5 en COM9.
Heb al geprobeerd met systeem instellingen op COM3 en TomTom op COM3, maar dan gebeurt er niet veel als ik mijn tel laat liggen.
Zal TomTom straks wel ff aanzetten als ik in de auto naar huis rijdt.
Ik raad je aan om toch eens precies de stappen te volgen. Het duurt nu 30 seconden vanaf het moment dat ik Tomtom open tot het moment dat er een fix is. Geweldig want dat is vergelijkbaar met een Tomtom One volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

GodDamage schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:38:
[...]
Ik raad je aan om toch eens precies de stappen te volgen. Het duurt nu 30 seconden vanaf het moment dat ik Tomtom open tot het moment dat er een fix is. Geweldig want dat is vergelijkbaar met een Tomtom One volgens mij.
Ik heb destijds precies die stappen gevolgd. Inderdaad kreeg ik op een gegeven moment wel een fix in TomTom, maar daar bleef het bij; verdere fixes duurden veel te lang om navigatie mogelijk te maken.

Als het daadwerkelijk bij jou wel werkt, denk ik dat dit ofwel door een ander moederbord/firmware komt (want de ingebouwde 'External GPS'-functionaliteit hoort volgens mij juist de functie van GPSGate/-Proxy overbodig te maken), of doordat je wellicht via een fix krijgt met behulp van extra informatie (aGPS/XTRA).

Destijds toen ik het aanvankelijk probeerde, had ik geheel geen SIM kaart in mijn Omnia. Ondanks de registry fix duurde het met iGO/McGuider alsnog 5-10 minuten voordat ik een fix had. Sinds ik echter een sim kaart in mijn telefoon heb (met data abonnement), krijg ik binnen een minuut een fix. Dit ondanks het feit dat ik Enhanced GPS uit heb gezet.

Maar voor de zekerheid zal ik TomTom dan maar weer eens proberen. :P

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
GodDamage schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:38:
[...]

Ik heb de stappen PRECIES gevolgd.
Ik krijg in TomTom alleen niet de COM poort die in de stappenplan wordt weergegeven.
Ik ga nu naar huis toe rijden, kijken of ie een Fix krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Dag allemaal,

Ik ben nog niet zo heel erg wijs met mijn omnia (vodofone branded), maar ik wil er nu toch wel een keer TT opzetten (staat nog nauwelijks andere software op). Waarom niet IGO8? Omdat ik TT gewend ben en prettig vind. Ik heb geen micro sd, alleen mijn opslag beschikbaar. Verder wil ik gebruik maken van de interne GPS en heb ik TT7 met western europe. Het liefst wil ik geen hulp programma's.

Wat is nu de beste manier, want dit topic staat echt vol met verschillende oplossingen waar ik een beetje onzeker van wordt, omdat ik nu nog met een schone lei kan beginnen en geen zin heb in harde resets straks. (Vandaar deze vraag....... voordat ik afgestraft word met "zoek maar op in dit topic")

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
bouvrie schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:51:
[...]
Ik heb destijds precies die stappen gevolgd. Inderdaad kreeg ik op een gegeven moment wel een fix in TomTom, maar daar bleef het bij; verdere fixes duurden veel te lang om navigatie mogelijk te maken.

Als het daadwerkelijk bij jou wel werkt, denk ik dat dit ofwel door een ander moederbord/firmware komt (want de ingebouwde 'External GPS'-functionaliteit hoort volgens mij juist de functie van GPSGate/-Proxy overbodig te maken), of doordat je wellicht via een fix krijgt met behulp van extra informatie (aGPS/XTRA).

Destijds toen ik het aanvankelijk probeerde, had ik geheel geen SIM kaart in mijn Omnia. Ondanks de registry fix duurde het met iGO/McGuider alsnog 5-10 minuten voordat ik een fix had. Sinds ik echter een sim kaart in mijn telefoon heb (met data abonnement), krijg ik binnen een minuut een fix. Dit ondanks het feit dat ik Enhanced GPS uit heb gezet.

Maar voor de zekerheid zal ik TomTom dan maar weer eens proberen. :P
Voor de duidelijkheid; ik heb geen enkele vorm van gprs/internet op mijn Omnia omdat ik dit heb geblokkeerd met "NoData" tot mijn nieuwe abo in gaat. Voor de duidelijkheid; met GPSGate werkt het ook maar een stuk minder stabiel dan zonder. Voor wat de firmware betreft, ik heb de nieuwst beschikbare nederlandstalige Samsung rom op mijn Omnia zoals in mijn post stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:07:
ik hou het lekker bij mcguider heb net een update van europe 2009 erop gegooid en vind het prima het werkt perfect en hoef niet in het register te klooien
Ik ook,werkt perfect en vind hem persoonlijk er mooier uitzien dan Tom zelf.
Ben vandeweek naar Den Haag geweest met tom aan en ernaast MCguider op mijn omnia.
Ik hou het bij mcguider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje over mcguider en het buitenland :

k ga binnenkort naar Spanje en wil daar mcguider gebruiken kan ik dit wel gebruiken zonder data verbruik want in Spanje zet ik mn data uit maar wil wel weten hoe ik moet rijden heb namelijk geen zin in extreme telefoonrekeningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Qli-max schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:24:
Dag allemaal,

Ik ben nog niet zo heel erg wijs met mijn omnia (vodofone branded), maar ik wil er nu toch wel een keer TT opzetten (staat nog nauwelijks andere software op). Waarom niet IGO8? Omdat ik TT gewend ben en prettig vind. Ik heb geen micro sd, alleen mijn opslag beschikbaar. Verder wil ik gebruik maken van de interne GPS en heb ik TT7 met western europe. Het liefst wil ik geen hulp programma's.

Wat is nu de beste manier, want dit topic staat echt vol met verschillende oplossingen waar ik een beetje onzeker van wordt, omdat ik nu nog met een schone lei kan beginnen en geen zin heb in harde resets straks. (Vandaar deze vraag....... voordat ik afgestraft word met "zoek maar op in dit topic")

Thnx
Nogmaals, de methode uit de startpost werkt alleen het is overbodig (uit mijn ervaringen) gebleken om een hulpprogramma zoals GPSGate te gebruiken. Het werkt zonder veel beter! Probeer eerst de methode zoals door mij beschreven is op deze pagina. Mocht dat niet lukken om wat voor reden dan ook dan kun je altijd nog GPSGate gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:00:
[...]

Ik heb de stappen PRECIES gevolgd.
Ik krijg in TomTom alleen niet de COM poort die in de stappenplan wordt weergegeven.
Ik ga nu naar huis toe rijden, kijken of ie een Fix krijgt.
ehm.. misschien tussen stap 1 en 2 ook een softreset? Heb ik wel gedaan maar wist niet of het noodzakelijk is en heb daarom dat maar weg gelaten. Als je het wil proberen laat dan weten of je de compoort in tomtom wel kunt vinden na een softreset na stap 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
hallo,

heeft iemand een topic gevonden over de omnia hd die binnenkort komt? ik kan het namelijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:03:
ff een vraagje over mcguider en het buitenland :

k ga binnenkort naar Spanje en wil daar mcguider gebruiken kan ik dit wel gebruiken zonder data verbruik want in Spanje zet ik mn data uit maar wil wel weten hoe ik moet rijden heb namelijk geen zin in extreme telefoonrekeningen
Yep heb hem in Italië gebruikt,heb nodata erop,dus alles uitgezet.Werkt perfect
Werkt gewoon met de ingebouwde gps

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:56

rCk

Mensen, voor bij het uitgaan heb ik wel een andere layout nodig voor te typen. Ik viel eigenlijk wel voor de layout (voor nummers invoeren enzo) van de iPhone, maat van me heeft die. Lijkt me echt wel wat. Nu heb je wel van die skins enzo, maar is er ook een losse keyboard application voor dat? Ik kon er niet zo veel over vinden. Of is degene die daarop lijkt het niet waard (als in bugs o.i.d.)? Liefste wel freeware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Laatst online: 04-06 08:06
Loveparade schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:25:
Voor de liefhebbers, er is inmiddels ook een update voor de TMobile variant, helaas is de mijne niet goed gegaan met updaten, dus een leuke baksteen naar de TM shop gebracht :(
hoe lang gaat het duren dat het gemaakt wordt , wat zijden ze kan je beetje meer vertellen ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 23:05

The_Scarabial

MTB for life!

Hier werkt TomTom ook perfect, maar dan wel met het programma'tje portsplitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo nu en dan wanneer ik word gebeld op mijn omnia neemt het toestel na een keer over gaan automatisch op. De instelling voor automatisch beantwoorden is uitgeschakeld.

Dit probleem doet zich voor sinds ik mijn telefoon heb gesynchroniseerd met outlook (exchange) via active directory. Bij het invoeren van de exchange gegegevens van mijn werk is ook een stukje security op mijn telefoon geinstalleerd. Om het uur verschijnt er een (groen) scherm waarin ik een pincode moet invoeren alvorens ik het toestel kan gebruiken.

Wat mij opviel is dat het toestel automatisch opneemt wanneer dit scherm zichtbaar is en ik op dat zelfde moment wordt opgebeld.

Herkent iemand dit of weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?

Ik heb een vodafone branded omnia met volgens mij een H5 rom erop.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
rCk schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:33:
Mensen, voor bij het uitgaan heb ik wel een andere layout nodig voor te typen. Ik viel eigenlijk wel voor de layout (voor nummers invoeren enzo) van de iPhone, maat van me heeft die. Lijkt me echt wel wat. Nu heb je wel van die skins enzo, maar is er ook een losse keyboard application voor dat? Ik kon er niet zo veel over vinden. Of is degene die daarop lijkt het niet waard (als in bugs o.i.d.)? Liefste wel freeware.
Je zou Resco Keyboard eens moeten proberen. Volgens mij is er een demo van en kun je mooi uitproberen of het wat voor je is. Dit keyboard is een kopie van de Iphone manier van tekst invoeren. Werkt prima maar geen freeware dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:20:
Bij het invoeren van de exchange gegegevens van mijn werk is ook een stukje security op mijn telefoon geinstalleerd. Om het uur verschijnt er een (groen) scherm waarin ik een pincode moet invoeren alvorens ik het toestel kan gebruiken.
Deze policy kan je eenmalig uitzetten in je register maar wordt dan binnen een etmaal weer opnieuw gepushed vanuit je Exchange server. Google eens op "Zenyee.com Stay Unlock.zip" een prima proggie om ook het opnieuw pushen te ondervangen, zo blijft de lock eraf.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
GPS zonder GPS Gate of Port Splitter is nu werkend bij mij.
COM7 kon TomTom niet vinden, dus gewoon kwestie van in TomTom ff kijken welke vrij poorten hij kan vinden, (in mijn geval heb ik COM3 gekozen) en dan daar 1 kiezen, en bij je systeem GPS instellingen ook diezelfde COM poort koppelen.
Bij mij wou die eerst niet verbinden enz, maar toen ik naar mijn auto liep om naar huis te rijden, had ie direct al een fix, en volle satellieten bereik.
Werkt prima zo.
Want het begon me al te irriteren dat Port Splitter mijn instellingen niet onthoud, dus die kan van mijn Omnia afgegooid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoviper
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 13:04
Geachte MedeTweakers,

Ik heb onlangs een Omnia gekregen bij het verlegen van mijn HI abbo.
Wat mij opvalt is dat ik een heel appart typenummer heb (KPN gelocked denk ik), namelijk XKHK3. Mijn vraag, is deze versie up to date?

Daarnaast vind ik de batterij-indicator wazig, Ik heb onderandere Batti draaiend, maar hij heeft de lading alleen maar aan in stappen van 20% (0% -20% -40% -60% -80% -100%). Hebben meer mensen dit probleem en bestaat er een oplossing voor?

Hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje..
Bij alle Samsung telefoons is het zo dat je Privacy blokkering hebt op bijvoorbeeld je berichten.
Heeft de Omnia dit ook, ik kan het namelijk niet vinden.
Zoniet, is er een andere manier waarop ik bijvoorbeeld mijn berichten kan vergrendelen?

Mvg, Sharon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:16

Binnenkort is het al weer tijd voor een nieuw deel. Ik ben op zoek naar iemand die van mij het stokje wil overnemen. Ik heb zelf te weinig tijd over om alles up-to-date te houden.

Heb je zin om de TS van Deel 7 op te zetten en te updaten, laat dit dan via een DM weten!

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:23
DFKT schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 20:47:
[...]

Hoezo? Voegt het echt wat toe dan?
Tweakers.net plaatste vorige week al een eerste indruk van Windows Mobile 6.5. De update is vooral gericht op het vingervriendelijker maken van de interface.
* dit gaat over update van 6.5, maar deze verbeteringen zullen dus ook in WM7 zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
jvsjmedia.nl schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:09:
GPS zonder GPS Gate of Port Splitter is nu werkend bij mij.
COM7 kon TomTom niet vinden, dus gewoon kwestie van in TomTom ff kijken welke vrij poorten hij kan vinden, (in mijn geval heb ik COM3 gekozen) en dan daar 1 kiezen, en bij je systeem GPS instellingen ook diezelfde COM poort koppelen.
Bij mij wou die eerst niet verbinden enz, maar toen ik naar mijn auto liep om naar huis te rijden, had ie direct al een fix, en volle satellieten bereik.
Werkt prima zo.
Want het begon me al te irriteren dat Port Splitter mijn instellingen niet onthoud, dus die kan van mijn Omnia afgegooid worden.
Het werkt dus ook bij jou. Mooi! Snap even goed niet waarom je com 7 niet kunt vinden terwijl je deze hebt toegewezen onder de "externe gps" instellingen. Maar goed het werkt.
Ik heb net de Omnia van mijn vriendin ook ingesteld en Tomtom werkt ook daarop zonder hulpprogramma's met de interne gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt ook goed en is idd kwestie van de instelling uit externe gps overnemen.
Zit sinds kort even met mp3 afspelen te klooien, heb SGplayer opgezet en werkt aardig.

Alleen die bijgeleverde in ears oordopjes willen bij mij echt niet blijven zitten in mijn oor. Doe ik iets verkeerd of zijn er meerder mensen die problemen mee ondervinden. En tje nadeel aan mijn creative oordopjes is dat die weer hoop kabel bende geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
GodDamage schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:49:
........
4. Pas het register aan.
Gebruik een register editor (bijvoorbeeld dit gratis programma KLIK ) en ga naar de locatie: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver
Hier zie je onder andere deze sleutels:
CurrentLogFile met de waarde: \GPSID_log.txt
OldLogFile met de waarde: \GPSID_log.bak
Bewaar beide sleutels maar verwijder de waarde, dus waar \GPSID_log.txt staat komt niets te staan.
5. Softreset
6. Verwijder de GPSID_log bestanden
Ga met het programma "verkenner" naar "Mijn apparaat" en verwijder de twee "GPSID_log" bestanden. De softreset van stap 4 is noodzakelijk omdat je deze bestanden anders niet kunt verwijderen!
7. Start Tomtom
.....
Punt 1:

Ik kom niet uit stap 4, krijg RegEdit inmiddels wel geinstalleerd (waarom eerst niet: zie punt 2), maar er staan helemaal geen sleutels als ik HKEY_LOCAL_MACHINE values wil zien, ik kom dan in een leeg scherm??? Denk dat het met verborgen bestanden te maken heeft ofzoiets maar kan niks vinden....

Punt 2:

Probeerde installatie RegEdit via active sync te doen, dus na installatie op pc wordt automatisch software installatie door active sync geopend, maar daar stond geen regedit tussen. Toen zag ik bij synchronisatie de melding:

Synchronisatie kan niet worden voltooid. Probeer het later opnieuw.
Ondersteuningscode: 80072f7d

Daar heb ik even op gegoogled. Volgens xda developers was dit ofwel op te lossen met een reg aanpassing in windows:
Fixes:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows CE Services]
"AllowLSP"=dword:00000000
This site has the registry file that you can double click and modify.
http://www.pocketpcfaq.com/faqs/activesync/LSPvalue.reg
This disables the Layered Service Provider (LSP) that use the Windows TCP/IP stack. "

Of ook daar gevonden: Go to -> Setings -> Conections -> USB to PC -> uncheck "Enable advanced network functionality"

Allebij helpt het niet en het synchronisatie probleem heb ik nog steeds.

Iemand hulp voor punt 1 en 2?

[ Voor 11% gewijzigd door Qli-max op 25-02-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan ik doen om rtlgemist te bekijken in de opera browser op mijn Omnia?
Ik heb al geupgrade naar de laatste firmware maar de inhoud, waarschijnlijk flash wordt
nog steeds niet goed weer gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dit de juiste plek is om te vragen, maar waar zijn leuke games te verkrijgen voor de Omnia?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Braintraner is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Qli-max schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:39:
[...]

Punt 1:

Ik kom niet uit stap 4, krijg RegEdit inmiddels wel geinstalleerd (waarom eerst niet: zie punt 2), maar er staan helemaal geen sleutels als ik HKEY_LOCAL_MACHINE values wil zien, ik kom dan in een leeg scherm???
Volgens mij is punt 4 voornamelijk om een snellere fix op de satellieten te krijgen en kan misschien worden overgeslagen maar dit weet ik niet zeker. Kijk eens of het lukt zonder het register te editen en de GPS_log verwijderen heeft dan ook geen enkele zin omdat die opnieuw wordt aangemaakt dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
GodDamage schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:32:
[...]

Volgens mij is punt 4 voornamelijk om een snellere fix op de satellieten te krijgen en kan misschien worden overgeslagen maar dit weet ik niet zeker. Kijk eens of het lukt zonder het register te editen en de GPS_log verwijderen heeft dan ook geen enkele zin omdat die opnieuw wordt aangemaakt dacht ik.
Met total commander kan ik de files wel vinden en dus kan ik GPSID_log.txt en GPSID_log.bak wel verwijderen. Begrijp alleen niet helemaal waarom dat bij punt 6 weer staat, of begrijp ik punt vier nu verkeerd?
Hij ziet btw wel stuk of 12 sats maar maakt geen fix...

[ Voor 65% gewijzigd door Qli-max op 26-02-2009 01:05 ]

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47

mucuracat

YES

Henkoviper schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:06:
Geachte MedeTweakers,

Ik heb onlangs een Omnia gekregen bij het verlegen van mijn HI abbo.
Wat mij opvalt is dat ik een heel appart typenummer heb (KPN gelocked denk ik), namelijk XKHK3. Mijn vraag, is deze versie up to date?

Daarnaast vind ik de batterij-indicator wazig, Ik heb onderandere Batti draaiend, maar hij heeft de lading alleen maar aan in stappen van 20% (0% -20% -40% -60% -80% -100%). Hebben meer mensen dit probleem en bestaat er een oplossing voor?

Hoor graag van jullie!
XKHK3? das nieuwste. Je kunt maae XKHJ3 downloaden via samsung. K komt na J dus...

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• rCk

rCk

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:08:
Wat kan ik doen om rtlgemist te bekijken in de opera browser op mijn Omnia?
Ik heb al geupgrade naar de laatste firmware maar de inhoud, waarschijnlijk flash wordt
nog steeds niet goed weer gegeven.
Heb je Skyfire al geprobeerd?
Die zou flash moeten ondersteunen, ik ga dat zo ook nog proberen. Lijkt me wel fijn ;).
Ik ga het nu proberen, ik laat wel weten of het gaat lukken.

Verwijderd

Dat heb ik maar even gegoogled... een andere mobile browser dus, nog in beta stage maar ziet er wel goed uit in de demo die ik heb bekeken. Het laat zien dat deze browser als geen van de andere browsers rich content wél goed kan weergeven dus ben benieuwd. Heb ik alleen nog geen idee hoe je het er precies opzet want ik heb m'n Omnia ook nog maar een paar dagen.

...ik kon niet wachten dus heb maar even verder gekeken dan me neus lang is en op de site stond hoe je het erop kon installeren, dat kon gewoon als je naar die site browst via je mobiel. (get.skyfire.com) Ik dacht dat het het via Active Sync enzo moest.

Maar na de installatie ging het toch niet vlekkeloos. De content van rtl werd wel weergegeven maar als ik een video geopent had om te spelen, hoorde ik het geluid al maar de pagina was nog minuten lang aan het laden.
Bovendien zodra ie te zien was, was het beeld niet beeldvullend maar zag ik maar een gedeelte van de video en het haperde heel erg (Heb Telfort Surf & Mail Unlimited) Ik ga het zo nog maar eens op Wifi proberen (Telfort 20 Mbit) :)

Maar je komt er vast ieg wel verder mee dan Opera. En het is natuurlijk nog de beta versie dus misschien veelbelovend.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 01:38 ]

• Henkoviper
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 13:04
mucuracat schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 00:18:
[...]

XKHK3? das nieuwste. Je kunt maae XKHJ3 downloaden via samsung. K komt na J dus...
Ok daar ben ik dan al uit, dank u.

Mijn tweede probleem blijft dat de batterijsterkte in stappen van 10 en soms 20 % daalt. Zelfs Batti kan geen uitkomst bieden! Een exacte acculading kan die dus niet vinden. Iemand een suggestie?

Verwijderd

activesync wilt bij mij alleen handmatig verbinden via bleutooth :| Iemand een oplossing ?
Via USB gaat wel altijd goed, maar bij bleutooth moet ik steeds elke keer op mijn telefoon active sync opstarten en vervolgens kiezen connect by bleutooth.
Zeer irritand, heeft iemand de oplossing ?

• xoniq
Qli-max schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:54:
[...]

Met total commander kan ik de files wel vinden en dus kan ik GPSID_log.txt en GPSID_log.bak wel verwijderen. Begrijp alleen niet helemaal waarom dat bij punt 6 weer staat, of begrijp ik punt vier nu verkeerd?
Hij ziet btw wel stuk of 12 sats maar maakt geen fix...
Je begrijpt het verkeerd.
In de register editor moet je juist alleen ff de namen van die 2 bestanden uit het register verwijderen, zodat ie die 2 log files niet meer gebruikt, en dus niet bezet houdt.

Vanaf punt 6, ga je die 2 bestanden pas echt fysiek verwijderen.

Een goede register editor, is Total Commander (voor de mensen die er niet uitkomen met het Register).
Gewoon in Total Commander ff naar het hoogste bestandsniveau gaan, daar zie je dan ergens // PLUGINS
Als je daarop klikt, zie je iets over het register dan, die openen, en daar zie je dan gelijk al de mappen die je nodig hebt.

Verwijderd

Ik weet al iets meer, zodra ik belutooth aan zet dan connect mijn telefoon pas met bleutooh wanneer ik klik op connect by bleutooth in actievsync. Is ook mogelijk om telefoon in te stellen zodat die wel automatisch zich met de computer verbindt zodra ik de bleutooth aanzet ?

En zodra mijn telefoon via activesync verbonden is springt het scherm steed aan en gaat vervolgens niet meer uit wat erg goed is voor de batterijlevensduur :'( .

Is er iemand die activesync wel goed werkend heb gekregen via bleutooth en zo die graag kunnen posten hoe ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 12:46 ]

Verwijderd

fanste schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:05:
hallo,

heeft iemand een topic gevonden over de omnia hd die binnenkort komt? ik kan het namelijk nergens vinden.
Ik heb er net een gemaakt :)

Samsung Omnia HD (i8910)

• Qli-max
jvsjmedia.nl schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:14:
[...]
Je begrijpt het verkeerd.
In de register editor moet je juist alleen ff de namen van die 2 bestanden uit het register verwijderen, zodat ie die 2 log files niet meer gebruikt, en dus niet bezet houdt.
Vanaf punt 6, ga je die 2 bestanden pas echt fysiek verwijderen.
Thnx, voel me nu pas echt een noob :P

Het is gelukt! Tomtom werkt :*) ! GodDamage, je bent mijn held en jvsjmedia.nl, thnx voor de uitleg voor noobs :)

Maar dan herhaal ik toch nog even mijn 2e punt, is nogal irri namelijk:
Qli-max schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:39:
[...]
Punt 2:

Probeerde installatie RegEdit via active sync te doen, dus na installatie op pc wordt automatisch software installatie door active sync geopend, maar daar stond geen regedit tussen. Toen zag ik bij synchronisatie de melding:

Synchronisatie kan niet worden voltooid. Probeer het later opnieuw.
Ondersteuningscode: 80072f7d

Daar heb ik even op gegoogled. Volgens xda developers was dit ofwel op te lossen met een reg aanpassing in windows:
Fixes:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows CE Services]
"AllowLSP"=dword:00000000
This site has the registry file that you can double click and modify.
http://www.pocketpcfaq.com/faqs/activesync/LSPvalue.reg
This disables the Layered Service Provider (LSP) that use the Windows TCP/IP stack. "

Of ook daar gevonden: Go to -> Setings -> Conections -> USB to PC -> uncheck "Enable advanced network functionality"

Allebij helpt het niet en het synchronisatie probleem heb ik nog steeds.
Iemand hulp?

[ Voor 62% gewijzigd door Qli-max op 26-02-2009 14:25 ]

• Omnia love
quote:
Loveparade schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:25:
Voor de liefhebbers, er is inmiddels ook een update voor de TMobile variant, helaas is de mijne niet goed gegaan met updaten, dus een leuke baksteen naar de TM shop gebracht
__________________________________________________________________________________________

hoe lang gaat het duren dat het gemaakt wordt , wat zijden ze kan je beetje meer vertellen ? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Omnia love op 26-02-2009 15:26 ]

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Zijn er al mensen die succesvol de athl2 rom op hun t-mobile branded omnia hebben gekregen?

Ik heb net even samsung gebeld voor de zekerheid en zij vertelden mij dat de melding dat de firmware niet bedoeld is voor t-mobile en vodafone toestellen incorrect is (de meneer die ik sprak zou intern vragen of dat gewijzigd kon worden). Er werd mij meegedeeld dat de athl2 firmware 100% zeker juist wel voor de t-mobile bedoeld is.

vanavond maar eens proberen dan.

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Heeft iemand ervaring met Bluetooth headsets op de Omnia? Als leek op BT headset gebied, ben ik me een beetje aan het inlezen, o.a. deze thread.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag over het internet van mijn samsung omnia. Is het mogelijk dat ik internet kan uitschakelen, maar dat hij wel, bijvoorbeeld om de 15 minuten, weer geactiveerd wordt tegelijk met mijn email-account synchronisatie. Zodat mijn email accounts gesynchroniseerd kunnen worden, zodat ik wel op de hoogte wordt gehouden van nieuwe emails.
En als de synchronisatie dan voltooid is, dat de internet verbinding dan automatisch weer uitgeschakeld wordt? En dan weer na 15 min enz enz enz.

Ik heb tot nu toe de no data.cab geinstalleerd, echter hij schakelt niet automatisch uit. En het programma dat je internet verbinding na 1 minuut of 5 minuten uitschakeld doet het niet bij mij
(zie begin van deze topic: Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn GPRS verbinding niet 'spontaan' aan gaat of aan blijft? Ik heb nog geen Internet Abbonement en wil geen hoge kosten door GPRS / UMTS / HDSPA.)

alvast bedankt

• Omnia love
milenko79 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:35:
Zijn er al mensen die succesvol de athl2 rom op hun t-mobile branded omnia hebben gekregen?

Ik heb net even samsung gebeld voor de zekerheid en zij vertelden mij dat de melding dat de firmware niet bedoeld is voor t-mobile en vodafone toestellen incorrect is (de meneer die ik sprak zou intern vragen of dat gewijzigd kon worden). Er werd mij meegedeeld dat de athl2 firmware 100% zeker juist wel voor de t-mobile bedoeld is.

als ik jou was zal ik niet doen want ik heb ook geprobeerd maar lukte niet en is mijn telefoon nu stuk, dus ben ik naar de tmobile winkel gegaan en zeiden dat het ongeveer 10 dagen zou duren dat het gemaakt wordt .
maar ik had alles goed gedaan stap voor stap
dus goed over nadenken :?

• Michiel Jansen
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07-2019

Ik heb een kennis waarbij deze upgrade ook is mislukt. Ik heb em weer aan de praat gekregen met de first step upgrade rom van taril DXHK3. Wel appart dat zo'n officiele rom vaak mis gaat.

Eigelijk moet er weer nederlandse rom op. Heeft iemand wel eens geprobeerd tarils DXIA2 te downgraden naar de laaste officiele NL rom XKHJ3?

Verwijderd

Waarom wil je de nederlandse rom er weer op?Schijnt wel te kunnen hoor,gewoon ff zoeken op modaco
Ik was van de manilla naar de HJ3 gegaan en nu weer de taril erop.
Mag de link niet neerzetten maar zoek op:Secany's ROM :X die bij 19.nov staat had ik toen gebruikt

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 22:52 ]

• GodDamage
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:15:
Waarom wil je de nederlandse rom er weer op?Schijnt wel te kunnen hoor,gewoon ff zoeken op modaco
Mag de link niet neerzetten maar zoek op:Secany's ROM :X die bij 19.nov staat had ik toen gebruikt
Die rom van Secany gaat probleemloos over elke willekeurige rom lijkt het wel. Volg wel altijd de aanwijzingen. Van wat ik er over gelezen heb, worden de meeste bricks worden veroorzaakt door een Vista pc te gebruiken voor de update of het niet geinstalleerd hebben van de Samsung modem driver.

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 21:42
ik heb gisteren met succes mijn vodafone toestel geupdate van de XKHJ3 naar de DXIA2 (taril).
de batterijduur is opmerkelijk langer geworden :).
volg goed de stappen op, dan weet ik zeker dat het niet fout gaat (bij mij iig ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Net de laatste taril rom erop gezet met een 32bit xp pro laptop. Werkt perfect :)
Eerder eens via Vista x64 icm vmware een upgrade gedaan, dat ging ook goed.

Heb afgelopen tijd met Igo8 navi "getrialt" ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Maar de stemmen zijn ronduit bagger. Wel een heel erg snelle fix :) Verder zijn de instructies naast de onduidelijke uitspraak ook niet erg makkelijk te begrijpen als je ze vergelijkt met tomtom. Op het display wordt het wel weer stukken beter weergegeven dan bij tomtom.

Nu met een clean install eens McGuider proberen. Hoor erg positieve dingen over deze navi. En €79 is een faire prijs. Mocht ie bevallen dan zal ik hem ook zeker aanschaffen.

[ Voor 62% gewijzigd door Appie Heijn op 27-02-2009 00:26 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Welke rom is een goede keuze als je helemaal gek bent op de SPB Mobile Shell? Ik vind die interface echt super. Of maakt het niet uit welke? Aangezien sommige roms dus ook al met een bepaalde interface ingebakken zijn... Right?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:41
Appie Heijn schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 00:22:
Net de laatste taril rom erop gezet met een 32bit xp pro laptop. Werkt perfect :)
Eerder eens via Vista x64 icm vmware een upgrade gedaan, dat ging ook goed.

Heb afgelopen tijd met Igo8 navi "getrialt" ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Maar de stemmen zijn ronduit bagger. Wel een heel erg snelle fix :) Verder zijn de instructies naast de onduidelijke uitspraak ook niet erg makkelijk te begrijpen als je ze vergelijkt met tomtom. Op het display wordt het wel weer stukken beter weergegeven dan bij tomtom.

Nu met een clean install eens McGuider proberen. Hoor erg positieve dingen over deze navi. En €79 is een faire prijs. Mocht ie bevallen dan zal ik hem ook zeker aanschaffen.
Ik ben juist heel tevreden over Igo8. Ook qua stem (gebruik een engelse voice, misschien dat het daaraan ligt?) Instructies ook, ik rijd vaak op Igo 8 zonder ook maar op het scherm hiervan te kijken...

Tarils rom werkt idd perfect, hoewel ik soms wel het idee heb dat hij aan het loaden is of iets.. :s Maar waar ik vooral blij om ben is de branded meuk die ik kwijt ben + de sim lock :)

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 09:24
erickov schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 08:31:

Tarils rom werkt idd perfect, hoewel ik soms wel het idee heb dat hij aan het loaden is of iets.. :s Maar waar ik vooral blij om ben is de branded meuk die ik kwijt ben + de sim lock :)
hmm, simlock ook kwijt? Via die rom? Interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel Jansen
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:15:
Thanks het is gelukt! Met de officiele rom van de samsung site kreeg ik de melding dat her al een nieuwere versie op zat, maar met die van secany lukte het wel.

En even voor de duidelijkheid: Het is niet mijn omnia, hij is van iemand die geen talenknobbel heeft. Mijn omnia blijft lekker op DXIA2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79

Mezelf maar even quoten, gisteren de update gedaan van athh5 naar athl2, en er was geen enkel probleem, de omnia van mijn vriendin werkt perfect met de nieuwe firmware (en ze heeft nu eindelijk standaard msn messenger).
athl2 is inderdaad een specifieke t-mobile rom met t-mobile branding en werkt zonder problemen. Ik denk dus eigenlijk dat de users waarbij het flashen mis ging toch al een brakke omnia hadden (net zoals bij sommige niet branded toestellen het flashen ook mis gaat).

Mijn eigen niet branded omnia had ik ook al 3 keer geflashed vanaf dezelde pc, dus was altijd goed gegaan, en deze t-mobile omnia nu dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Michiel Jansen schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:05:
[...]

Thanks het is gelukt! Met de officiele rom van de samsung site kreeg ik de melding dat her al een nieuwere versie op zat, maar met die van secany lukte het wel.

En even voor de duidelijkheid: Het is niet mijn omnia, hij is van iemand die geen talenknobbel heeft. Mijn omnia blijft lekker op DXIA2 :)
Dus als er de nieuwste rom opstaat en je zet de laatste NL rom terug zou alles vlekkeloos moeten verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel Jansen
rijsbol schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:32:
[...]

Dus als er de nieuwste rom opstaat en je zet de laatste NL rom terug zou alles vlekkeloos moeten verlopen?
Hij is alleen niet meer branded tmobile, voor de rest lijkt alles okee. Let wel, het lukte niet met de xhj3 'taal'upgrade rom van de officiele samsungsite, wel met de xhj3 van secany

[ Voor 15% gewijzigd door Michiel Jansen op 27-02-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Ok niet met die van samsung terug zetten, anders is het dalijk een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met Samsung gebeld daar werd verteld dat ik met mijn T-mobile Omnia naar het Samsung Servicepunt in Leiden kon gaan en dat ze daar, klaar terwijl je wacht, een firmware upgrade zouden kunnen doen. Ik hoefde alleen de aankoopbon van T-mobile mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Ik heb net een SPB Mobile plus skin update gedaan. Heel mooi enzo. Maar nu heb ik een Programma's tab. En er staan 2 tabs met geen Items erin. Kan ik hier op een of andere manier een item in krijgen?
Gaat om 'Spelletjes' en 'Navigatie'. Bij spelletjes wil ik graag de 2 std games erin krijgen, gewoon dan zijn ze beter bereikbaar. En bij Navigatie wil ik IGO8 graag in hebben, scheelt toch wel zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive1977
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 16:09
Ik heb 2 zaken die ik me al afvraag sinds ik eind vorig jaar een omnia heb gekregen:
1. Zou het mogelijk zijn om een bluetooth toetsenbord te koppelen?
2. Is het mogelijk om WindowsMobile te vervangen voor Linux, en is dat legaal?

Heeft iemand ervaring, of leesvoer, google tips ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van jullie ook of de Omnia Rsap ondersteund? Geen idee wat het precies is maar ik sta op het punt een nieuwe Audi A3 of Golf 6 te bestellen en daarin wil ik een bluetooth carkit die je ook via het multimedia systeem van de auto kan besturen (vanaf je stuurwiel bijvoorbeeld). Nou vroeg de dealer mij of m'n mobiel ook rsap ondersteund...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rCk schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:53:
Ik heb net een SPB Mobile plus skin update gedaan. Heel mooi enzo. Maar nu heb ik een Programma's tab. En er staan 2 tabs met geen Items erin. Kan ik hier op een of andere manier een item in krijgen?
Gaat om 'Spelletjes' en 'Navigatie'. Bij spelletjes wil ik graag de 2 std games erin krijgen, gewoon dan zijn ze beter bereikbaar. En bij Navigatie wil ik IGO8 graag in hebben, scheelt toch wel zoeken...
Programma tab -> instellingen - menu aanpassen

Dan kan je spelletje of navigatie selecteren en er via: menu -> toevoegen -> koppeling (of bestand) een applicatie aan toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen wat de nieuwste officiële rom release is?

Ik heb net een mailtje van samsung ontvangen waarin wordt geadviseerd te upgraden naar de nieuwste versie. Ik heb enkele weken al geupgrade naar XKHJ3, echter als ik dit invoer op de upgrade site krijg ik geen melding dat ik de nieuwste versie al heb. Is er weer een nieuwe versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:21
Laat maar, heb t al gevonden. Als ik de update download is de bestandsnaam XKHJ3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fugitive1977 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:19:
Ik heb 2 zaken die ik me al afvraag sinds ik eind vorig jaar een omnia heb gekregen:
1. Zou het mogelijk zijn om een bluetooth toetsenbord te koppelen?
2. Is het mogelijk om WindowsMobile te vervangen voor Linux, en is dat legaal?

Heeft iemand ervaring, of leesvoer, google tips ??
http://www.smartphoneshop...d.html?all=1#geschiktvoor

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=431329

kostte me 2 minuten... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive1977
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 16:09
Tip: Wat ik zelf fijne software vind is "My mobiler", daarmee kun je via active sync (of "Windows Mobile apparaatcentrum" in vista) je telefoon bedienen vanaf je PC via de usb kabel, op die manier kan ik een hoop testen en spelen op mijn werk, zonder dat het direct opvalt...
o.a. hier: http://www.freewarepocketpc.net/get-my-mobiler-v1-2.html
te downloaden (klik op knopje "mirror download" )
@ Virginia: Dat blootooth keyboard ziet er goed uit, mss bestel ik dat binnenkort, dan zal ik mijn ervaringen daarmee hier posten. Die link naar xda had ik ook al gevonden, maar dat wel een erg complexe oplossing, en volgens mij ook niet helemaal zonder problemen. Maar wat me niet helemaal duidelijk is, of een dergelijke installatie van Linux binnen de garantie bepalingen valt...

[ Voor 33% gewijzigd door Fugitive1977 op 27-02-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fugitive1977 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:32:

@ Virginia: Dat blootooth keyboard ziet er goed uit, mss bestel ik dat binnenkort, dan zal ik mijn ervaringen daarmee hier posten. Die link naar xda had ik ook al gevonden, maar dat wel een erg complexe oplossing, en volgens mij ook niet helemaal zonder problemen. Maar wat me niet helemaal duidelijk is, of een dergelijke installatie van Linux binnen de garantie bepalingen valt...
Ik heb in mijn smartphone leven 2 keer een telefoon terug moeten brengen binnen de garantie periode en ik ben dan niet meer dan een normale consument wiens telefoon op is gehouden te functioneren. "Ze doet het niet meer, hellup.., ik weet niet wat er gebeurd is" en dat natuurlijk zo onschuldig mogelijk, een beetje boos zelfs want ik heb mijn telefoon nodig voor hele belangrijke gebeurtenissen uiteraard ;-) en dan kreeg ik nog een leentelefoon mee ook. Technisch gezien was er geen woord aan gelogen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Ik heb ene probleempje met mijn 4 week oude Omnia.
Ik zie ongeveer net links van het midden en iets onder het midden (in hoogte) een kleine verkleuring. Op bijv. een wit scherm zie je dat het nog iets lichter is. Dit ziet er niet uit! Wat moet ik hiermee? Even langs vodafone city point vragen wat hun ermee aan willen, of? Het wrkt nog wel op aanraken maar het ziet er net wat anders uit, en ik vind het niet mooi. Maarja, om nou mijn telefoon een maand a 2 maanden kwijt te zijn voor dit, vind ik het ook weer niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een dooie pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velen internetsites zijn ook aangepast voor mobile internet .
Maar ik kwam ook bepaalde internetsites tegen waardoor mijn Samsung Omnia i900 8GB vastliep omdat deze sites helemaal niet werken op mobile .
Ik heb nog een paar keer geprobeerd om op deze internetsites te komen maar steeds liep mijn smartphone vast en bevriesde het beeld .
Ook werkte geen enkele toets meer tijdens het vastlopen .
Het gaat vooral om de site : www.weeronline.nl .
Heb jij ook hetzelfde probleem met deze site laat het dan mij weten AUB .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Pixel? Het is +- 3 bij 3mm. Wist niet dat ze zo groot waren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel Jansen
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:05:
Velen internetsites zijn ook aangepast voor mobile internet .
Maar ik kwam ook bepaalde internetsites tegen waardoor mijn Samsung Omnia i900 8GB vastliep omdat deze sites helemaal niet werken op mobile .
Ik heb nog een paar keer geprobeerd om op deze internetsites te komen maar steeds liep mijn smartphone vast en bevriesde het beeld .
Ook werkte geen enkele toets meer tijdens het vastlopen .
Het gaat vooral om de site : www.weeronline.nl .
Heb jij ook hetzelfde probleem met deze site laat het dan mij weten AUB .
Die site heeft vast flash 7 of hoger content, dit wordt niet standaard ondersteund in opera (er zit flash lite 2.1 op). Je opties op dit moment zijn
1)skyfire als browser installeren. Skyfire onderstuend flash 7 8 en 9 naar mijn weten
2)naar een custom rom met flash lite 3.1 upgraden. FL3.1 ondersteund veel, maar niet alle flash 7 en 9 content.

Misschien komt samsung ooit nog eens met een officiele rom met FL 3.1, maar ik was het wachten zat en heb nu tarils rom naar grote tevredenheid. Skyfire is redelijk waardeloos nmm en een custom rom heeft ook nadelen die in dit topic al enkele keren besproken zijn, maar het is het overwegen waard.

Ben trouwens benieuwd of mensen nog leuke sites met content voor FL 3.1 weten (naast youtube natuurlijk :P) Iemand nog een leuke tip?

[ Voor 4% gewijzigd door Michiel Jansen op 27-02-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:59

Pinjataaa

Hit me!

rCk schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:18:
Ik heb ene probleempje met mijn 4 week oude Omnia.
Ik zie ongeveer net links van het midden en iets onder het midden (in hoogte) een kleine verkleuring. Op bijv. een wit scherm zie je dat het nog iets lichter is. Dit ziet er niet uit! Wat moet ik hiermee? Even langs vodafone city point vragen wat hun ermee aan willen, of? Het wrkt nog wel op aanraken maar het ziet er net wat anders uit, en ik vind het niet mooi. Maarja, om nou mijn telefoon een maand a 2 maanden kwijt te zijn voor dit, vind ik het ook weer niet waard.
Ik heb het ook, maar stoor me er niet aan eigenlijk.

Als je het ziet zou je denken dat er heel hard op gedrukt is ofzo, maar dat is uiteraard niet zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Pinjataaa schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:11:
[...]

Ik heb het ook, maar stoor me er niet aan eigenlijk.

Als je het ziet zou je denken dat er heel hard op gedrukt is ofzo, maar dat is uiteraard niet zo :P
Ja idd! Net of de plek erin blijft staan. Ik blijf het nog even gebruiken zo, volgens mij waait die gedachte bij mij wel weer over binnenkort :P

Net overgegaan op de Taril rom. Ziet er leuk uit! Ik ga nu de extraatjes bekijken die erin zitten gebakken. En als er niet veel naar mn zin op zit dan ga ik weer ff me applicaties op zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Wat is precies het voordeel van die Taril ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mensen,

Ik heb nu een tijdje een omnia en wil hem een beetje pimpen, andere skin en dergelijke.

Kan iemand mij verwijzen naar een site waar ik hierover informatie kan vinden, of kan iemand mij helpen hoe ik een skin op mij omnia kan zetten?

Ik heb het al gevonden!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scarabial schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:18:
Wat is precies het voordeel van die Taril ROM?
Menu is sneller,hele snelle gpsfix,ingebakken extra programmaatjes,online widgets,
Opera update
Better flashlite management and rendering

Java scripting improvements

Email update (now you can set easily the most popular Internet email accounts)
Volume of microphone is improved during phonecall
Application updates (Opera, Camera, Main Menu, Flash-player, SharePix)
Driver updates (PXA-270/312, BT, Memory, Driver-management, GSM, SIM, Display, Camera, USB)
New power profile is inserted for better battery performanceFree disk space: 87 MB
Omnia PHONE driver improvements (Battery, Touchscreen, GPS, WiFI...)

enz.google maar even ;)

27.02.2009 (DXIA5 update): hij zit echt niet stil :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doe ik fout :? 8)7 :|

Ik wil gaan upgraden van ATHH5 naar ATHL2 via mijn laptop met Vista.
Ik heb via de Samsung site de i900ATHL2_updater_vista.exe gedownload.
Ik start Windows Mobile Divice Center 4.5 en heb verbinding heb met de Omnia. Een Back-up is niet nodig.
Hierna start ik i900ATHL2_updater_vista.exe.
Ik vink de 2 vakjes aan en klik op Apparaat controleren.
Omnia gaat uit en start weer normaal op.

Nu gebeurd er niets meer, heb 15 minuten gewacht. In de witte balk bijft alleen maar de tekst "Wachten op verificatie" staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 09:18:
Wat doe ik fout :? 8)7 :|

Ik wil gaan upgraden van ATHH5 naar ATHL2 via mijn laptop met Vista.
Ik heb via de Samsung site de i900ATHL2_updater_vista.exe gedownload.
Ik start Windows Mobile Divice Center 4.5 en heb verbinding heb met de Omnia. Een Back-up is niet nodig.
Hierna start ik i900ATHL2_updater_vista.exe.
Ik vink de 2 vakjes aan en klik op Apparaat controleren.
Omnia gaat uit en start weer normaal op.

Nu gebeurd er niets meer, heb 15 minuten gewacht. In de witte balk bijft alleen maar de tekst "Wachten op verificatie" staan.
Dat klopt, had ik ook bij mijn eerste keer dat ik een update deed. terwijl het programma de omnia laat herstarten gaat hij op de achtergrond en samsung modem driver installeren in windows. De herstart van de omnia is echter al gereed voordat de installatie van de driver door vista is afgerond, hierdoor start de telefoon normaal en begint de update niet.

Als je hierna de update nogmaals start gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 09:48:
[...]

Dat klopt, had ik ook bij mijn eerste keer dat ik een update deed. terwijl het programma de omnia laat herstarten gaat hij op de achtergrond en samsung modem driver installeren in windows. De herstart van de omnia is echter al gereed voordat de installatie van de driver door vista is afgerond, hierdoor start de telefoon normaal en begint de update niet.

Als je hierna de update nogmaals start gaat het wel goed.
Gaat niet, want de regel van Apparaat controleren blijft licht grijs en is niet nogmaals aan te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Dan moet je de applicatie even afsluiten en opnieuw starten. Hij is nu nog niet ana het updaten dus het kan geen kwaad.

[ Voor 32% gewijzigd door milenko79 op 28-02-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je die rom gevonden? op nl.samsungmobile.com zie ik alleen een XKHH1 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:10:
Dan moet je de applicatie even afsluiten en opnieuw starten. Hij is nu nog niet ana het updaten dus het kan geen kwaad.
Heb Window Mobile Apparaatcentrum opnieuw geinstalleerd en toen ging het wel goed, Alles lijkt goet te werken met ATLH2.

Badankt voor de hulp. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Windows Mobile 6.1 opnieuw geistalleerd .
Heb software : macromedia flash mobile 7 ( adobe ) geinstalleerd .
Maar steeds kan ik nog geen Java games spelen / Hyves mobile opent niet / Hyves PC versie opent niet .
Wie erkent dit probleem ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Bedankt.

Ik heb even een beetje zitten googelen.

Nu ben ik eens gaan kijken wat de nieuwe firmware is op de samsung site, maar als ik mijn versienummer invoer:

ASHK2, dan geeft hij aan dat er geen nieuwere versie beschikbaar is, kan ik nu gewoon die Taril Rom eroverheen gooien, want die is wel nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep kan wel eerst heel goed de startpost van taril lezen hoor,stap voor stap doen wat er staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Evveeeeen iets in de groep bij jullie grooien...tikje offtopic maar hoort hier denk ik wel thuis.

Toen de omnia geintroduceerd leek te worden zou het DE topper worden met echt alles in huis. Niets is minder waar en volgens mij is het op dit moment ook de mooiste mobile 6 alleskunner van dit moment. Toch wil ik me niet blind staren en merk ik dat ik toch ook af en toe wat irritatie momentjes beleef aan het toestel ondanks de nieuwste Taril Rom. Iets wat me denk ik wel het meeste dwars zit is het gebrek aan toetsenbordje en het niet heel lekker werken van de on board keyboard.

Maar goed...op het moment het ene toestel uit is ligt de opvolger of het antwoord van de concurrent alweer op de testbanken. Zo werkt dat..dus wat is voor jullie op dit moment de opvolger van de Omnia. Persoonlijk ligt mijn grote voorkeur bij Mobile 6 vanwege de compatibiliteit dus daar richt ik mijn persoonlijke zoektocht op.

De gene die zeker in het lijstje moet is natuurlijk de OMNIA HD maar voor mij persoonlijk geen opvolger vanwege symbian.

Wat wordt jullie nieuwe """omnia"""?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:12:
Yep kan wel eerst heel goed de startpost van taril lezen hoor,stap voor stap doen wat er staat ;)
Ik zoek me rot, maar kan die startpost met die update niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Heeft iemand een tip voor een programma/instellingen om het opneemvolume van de videocamera te regelen? De videofunctie gebruik ik voornamelijk met concerten maar doordat het opneemvolume niet variabel is, heb ik altijd zware oversturing in het geluid omdat het te luid wordt opgenomen. Daardoor zijn alle filmpjes behoorlijk waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:37:
[...]

Ik zoek me rot, maar kan die startpost met die update niet vinden
Gewoon de basis startpost van Taril volgen. Werkt gewoon hetzelfde, kan niet fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:08:
[...]

Gewoon de basis startpost van Taril volgen. Werkt gewoon hetzelfde, kan niet fout gaan.
Gevonden en de update uitgevoerd, alleen heb ik het probleem dat alles nu in het engels is, kan ik dit veranderen naar nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

xon schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:31:
Iets wat me denk ik wel het meeste dwars zit is het gebrek aan toetsenbordje en het niet heel lekker werken van de on board keyboard.
Ik wil alleen op dit deeltje uit jou verhaaltje reageren. Dat gebrek aan toetsenbordje, dan had je een SE Xperia X1 moeten nemen, of een HTC versie me toetsenbord.

Over het onscreen keyboard heb je idd gelijk, echter komen hier vast nog wel betere mods op, bijv. Resco keyboard, die hebi k geprobeerd en dat werkt toch best lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 11:26
Naja normaal toetsenbord is inderdaad sneller ja. Het Samsung keyboard is voor mij hetzelfde als die Resco, nietwaar?
Verder denk ik de HTC Touch HD wel een goede telefoon zou zijn. Merk toch wel dat de HTC's een wat scherper beeld hebben. Heb nu op mijn Omnia de HTC Task Manager en Touch Flo 2D. Allemaal richting de HTC-kant.
Enige nadeel van de HTC's is dat Touch Flo 3D toch wel wat traag is.. Mijn Omnia loopt heel lekker met mijn Manilla2D en kan tot een week meegaan. Heb dus niet veel te klagen.
Dat gekleurde heb ik ook in mijn scherm. Lijkt inderdaad of er een keer te hard gedrukt is ofzo. Gebruik mijn foon toch dagelijks, en wil er niet vanaf. Het stoort niet zo erg, dat ik het ding 2 weken kwijt wil.
Ik denk met het toestel nog wel zeker een jaar te doen, of anderhalf, aangezien het abonnement. Er zullen dan wel weer vele verbeteringen op deze markt van mobiele telefonie te vinden zijn. En daarom op dat moment een goede vooruitgang. Op dit moment maak ik geen grote stap vooruit met een ander Windows Mobile toestel..
Pagina: 1 ... 17 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic