Samsung Omnia HD (i8910) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 185.599 views

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://reviews.cnet.com/i/bto/20090218/OMNIA_HD_(1)_270x432.JPG

Intro

De Omnia HD is Samsung's eerste Symbian touchtelefoon met S60 5th edition. De mobiele telefoon is tevens de eerste in de wereld die 720P HD video-opname en decoding mogelijk maakt. De i8910 heeft zelfs het grootste AMOLED beeldscherm ooit in een mobieltje toegepast. Het aanraakscherm is 3.7-inch groot en heeft 16 miljoen kleuren. AMOLED staat trouwens voor Active Matrix Organic Light Emitting Diode en heeft een lager stroomverbruik en een betere beeldweergave bij beelddiagonalen van 2 tot 3 inch dan andere schermen. Al deze onderdelen maken van de Omnia HD een unieke verschijning en een waardige opvolger van de huidige Omnia.

Specs

Algemeen
* Quad-band GSM
* Tri-band UMTS met HSPA support (max 5.76Mbps Up, 7.2Mbps down)
* Batterij: 1500 mAh battery
* Stand-by: nog niet bekend
* Gesprekstijd: nog niet bekend

Design:
* Afmetingen (LxWxD): 123 x 58 x 12.9 mm
* Gewicht: nog niet bekend
* Display: 3.7 inch 16.777.216 kleuren 360 x 640 pixels Touchscreen QHD AMOLED display

Connectivity
* Wi-Fi
* Bluetooth 2.1 met A2DP
* USB 2.0 (microUSB)
* GPS receiver met A-GPS

Geheugen
* 8/16 GB memory Intern
* Met MicroSD uitbreidbaar max. 32 GB. (non-hot-swappable)

Camera:
* 8 MP met LED flash, geo-tagging, Face detection, Smile Shot en HD videorecording (24fps)
* Max. resolutie: (camera) 3264 x 2448 pixels
* Max. resolutie: (video) 1280 x 720 pixels

Multimedia
* FM Radio Receiver met RDS
* FM Transmitter
* MP3 / AAC / AAC+ / eAAC+ / WMA / RA
* Dual Stereo Speaker & DNSe 2.0
* Word, Excel,PDF support
* Video support:
- DivX / XviD / H.263 / H.264 / WMV / MPEG4, RV 24fps@HD(1280 x 720p) Video recording
- DLNA & HD TV out (DLNA dongle needed)
- Video Editing: Trim video / Audio dubbing /
- Live dubbing / Add subtitle / Image capture

Plaatjes/Video's

Afbeeldingslocatie: http://www.mad4mobilephones.com/images/samsung-acme-i8910.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.unwiredview.com/wp-content/uploads/2009/02/samsung-acme-i8910-2.jpg

Reviews:

Review: Mobile-review.com
Review 2: GSMArena.com

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo'n held in topic starts, heb dan ook met pijn en moeite wat geknipt en geplakt :)

Commentaar en hulp zijn welkom! ;)

Ik vond dit toestel wel een topic waardig!!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Opnemen in HD is leuk, maar ik vraag me wel af of het echt kwalitatief goed zal zijn. Daarbij vraag ik me ook af of het enigszins soepel afgespeeld kan worden.

AMOLED is trouwens wel erg leuk. Het ziet er een stuk beter uit dan conventionele LCD-schermpjes. Goeie ontwikkeling dus :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Echt een supergave telefoon. Ook het Symbian gedeelte spreekt mij erg aan. Alleen denk ik wel dat ik een toetsenbord zou willen hebben.

Dat beeld is ook echt goed. Zelfs op de hands-on camera ziet het er nog mooi uit.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:46:
Opnemen in HD is leuk, maar ik vraag me wel af of het echt kwalitatief goed zal zijn. Daarbij vraag ik me ook af of het enigszins soepel afgespeeld kan worden.

AMOLED is trouwens wel erg leuk. Het ziet er een stuk beter uit dan conventionele LCD-schermpjes. Goeie ontwikkeling dus :)
Dat opnemen in HD vind ik ook erg interessant! Het is alleen de vraag idd hoe de kwaliteit is. Ook las ik dat opnemen in HD de batterij in 40 min leeg vreet. Dat zou ook wel een minpuntje zijn.

• RoD
  • Niet online

RoD

Nouja, minpuntje... Tuurlijk is het weinig en niet helemaal tof, maar het encoden en decoden van HD-materiaal kost nou eenmaal een hoop kracht. Je kunt vast ook wel in lagere resoluties opnemen als je je batterij wilt sparen. Zelfs een volwaardige pc kan al moeite hebben met HD-materiaal, dus het is best bijzonder dat deze telefoon het gewoon kan. Dat is dus imo min of meer een pluspunt.

In de meeste gevallen zul je overigens vast ook wel met een lagere resolutie toe kunnen. HD is leuk, maar voor een filmpje wat je even snel wilt schieten is de helft van 720P ook wel voldoende. Het neemt daarnaast ook véél ruimte in, dus ik denk sowieso dat het met mate gebruikt gaat worden. Ook afhankelijk van de kwaliteit die de Omnia HD daarbij biedt.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

RoD schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:12:
Nouja, minpuntje... Tuurlijk is het weinig en niet helemaal tof, maar het encoden en decoden van HD-materiaal kost nou eenmaal een hoop kracht. Je kunt vast ook wel in lagere resoluties opnemen als je je batterij wilt sparen. Zelfs een volwaardige pc kan al moeite hebben met HD-materiaal, dus het is best bijzonder dat deze telefoon het gewoon kan. Dat is dus imo min of meer een pluspunt.

In de meeste gevallen zul je overigens vast ook wel met een lagere resolutie toe kunnen. HD is leuk, maar voor een filmpje wat je even snel wilt schieten is de helft van 720P ook wel voldoende. Het neemt daarnaast ook véél ruimte in, dus ik denk sowieso dat het met mate gebruikt gaat worden. Ook afhankelijk van de kwaliteit die de Omnia HD daarbij biedt.
Maar wanneer je niet even snel een filmpje wilt maken, dan pak je ook niet je telefoon.

Dus eigenlijk zal het erop neerkomen dat je de meerwaarde van het HD opnemen zeer waarschijnlijk niet zal gebruiken. (Ik heb sowieso nooit een filmpje gemaakt met mijn telefoon eigenlijk)

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:12:

Ik ben het helemaal met je eens. Vind het sowieso al top dat het HD recording erop zit! En een echt minpunt kun je het inderdaad ook niet noemen. Ben ook benieuwd naar de playback, heb er het eea over gelezen en de sites spreken elkaar een beetje tegen. De ene vermeld geen HD playback waar de andere zegt dat het wel weer kan. Beetje verwarrend allemaal. De tijd zal het leren :)

Ik gebruik mijn huidige N82 wel veel voor videorecording en hecht er dus ook veel waarde aan. Hoop dat dit toestel een waardige opvolger wordt voor mij op dit gebied.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 13:18 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Toestel lijkt mij zeer interessant, hoop dat het een beetje snel op de markt verschijnt. Iemand al ergens info gezien over de release data?

Ik hoop alleen wel dat het toestel niet te groot uitvalt, te breed met name. Verder lijkt het een super toestel. Alleen jammer dat het van de voorkant wat goedkoop oogt en weinig uitstraling heeft, een HTC Diamond of de 'oude' Omnia komt bijvoorbeeld een stuk 'luxer' over.

Verwijderd

Topicstarter
kingrichard47 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:23:
Toestel lijkt mij zeer interessant, hoop dat het een beetje snel op de markt verschijnt. Iemand al ergens info gezien over de release data?

Ik hoop alleen wel dat het toestel niet te groot uitvalt, te breed met name. Verder lijkt het een super toestel. Alleen jammer dat het van de voorkant wat goedkoop oogt en weinig uitstraling heeft, een HTC Diamond of de 'oude' Omnia komt bijvoorbeeld een stuk 'luxer' over.
Wat ik heb gelezen wordt hij Q2 2009 verwacht. Maar ja dit is dus ook nog vaag, heb nergens echt een datum kunnen vinden ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Hooglander1 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:14:
[...]

Maar wanneer je niet even snel een filmpje wilt maken, dan pak je ook niet je telefoon.

Dus eigenlijk zal het erop neerkomen dat je de meerwaarde van het HD opnemen zeer waarschijnlijk niet zal gebruiken. (Ik heb sowieso nooit een filmpje gemaakt met mijn telefoon eigenlijk)
Dat is ongetwijfeld persoonlijk, en ook niet iedereen zal die feature aanspreken. Maar voor mij is even snel een filmpje maken toch wel een kwestie van m'n telefoon pakken. Ik heb namelijk altijd m'n telefoon bij me en nooit andere opneemapparatuur. Vandaar. Maarja, als je nooit opneemt met je telefoon heb je hier heel weinig aan natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:40:
[...]

Dat is ongetwijfeld persoonlijk, en ook niet iedereen zal die feature aanspreken. Maar voor mij is even snel een filmpje maken toch wel een kwestie van m'n telefoon pakken. Ik heb namelijk altijd m'n telefoon bij me en nooit andere opneemapparatuur. Vandaar. Maarja, als je nooit opneemt met je telefoon heb je hier heel weinig aan natuurlijk.
Ik ga zelf vaak naar grote hardstyle festivals en maak dan ook graag wat filmpjes. Het is voor zover ik weet niet toegestaan om echte camera's mee te nemen bij zo'n festival. Dan kan dit ding toch wel een uitkomst bieden :D. Misschien alleen een extra batterij scoren dan :9

Verwijderd

Tja 720p met een mobieltje opnemen is zoiets als een 12mpixel foto met een Medion camera maken. Leuk dat het HD is, maar liever een goed filmpje met lage resolutie dan crap kwaliteit in 720p.

Disclaimer: ik weet niet hoe de kwaliteit is, ik kan me alleen niet voorstellen dat het veel soeps zal zijn.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

RoD schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:40:
[...]

Dat is natuurlijk wel waar, maar ik ben er bang voor dat je die hd-functie nooit zal gebruiken. En als je hem gebruikt dat je idd het aantal pixels hebt, maar dat je het liever op 50% bekijkt.

* Hooglander1 is bang voor een lange-penis-specificatie.

• RoD
  • Niet online

RoD

Hooglander1 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:08:
[...]

Dat is natuurlijk wel waar, maar ik ben er bang voor dat je die hd-functie nooit zal gebruiken. En als je hem gebruikt dat je idd het aantal pixels hebt, maar dat je het liever op 50% bekijkt.

* Hooglander1 is bang voor een lange-penis-specificatie.
Dat zal zeker meespelen. Bij de fotocamera's heb je immers ook al de megapixelrace. Dit is weinig anders. Maargoed, het is afwachten hoe de Omnia HD gaat presteren. Ik ben in ieder geval wel benieuwd.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

RoD schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:17:
[...]

Dat zal zeker meespelen. Bij de fotocamera's heb je immers ook al de megapixelrace. Dit is weinig anders. Maargoed, het is afwachten hoe de Omnia HD gaat presteren. Ik ben in ieder geval wel benieuwd.
Ik ben om dezelfde reden ook heel erg benieuwd wat de N97 gaat doen met hun 5 megapixel camera. Ze hebben de flash wel een update gegeven, maar het blijft de vraag wat de kwaliteit is.

Ik denk eigenlijk dat het niet zo heel veel uitmaakt wat de camera gaat doen. Het zal sowieso acceptabel zijn en als je zeikt dat het slechts kwaliteit is dan zegt toch iedereen. Ja het is een telefoon, wat verwacht je dan?

Dus het zal niet veel uitmaken denk ik.

Al lijkt het met stug dat je wel hd kan opnemen maar niet afspelen. Dus die functionaliteit is wel tof. Nu nog een mini-displayport eraan oid en we zijn klaar voor de toekomst :D

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06
ik heb net een nieuwe telefoon Abbo (samsung Omnia) en even later hoor ik dat er nog nieuwere komt wat heb ik pech zeg

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Omnia love schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:31:
ik heb net een nieuwe telefoon Abbo (samsung Omnia) en even later hoor ik dat er nog nieuwere komt wat heb ik pech zeg
Ach pech, ik denk dat deze wel wat duurder uitvalt dan de huidige Omnia en deze is nog niet eens uit. Bovendien als je de HD hebt gekocht zijn ze toch al weer bezig met de Omnia FULL HD. Dat blijf je toch houden. Plus de huidige Omnia is nu toch al een tijdje in de winkels.

[ Voor 42% gewijzigd door kronk op 26-02-2009 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net nog 2 sample videotjes tegen, gemaakt met de omnia HD volgens de bron GSMarena

http://i.gsmarena.com/vv/...omnia-hd/gsmarena_001.mp4

http://i.gsmarena.com/vv/...omnia-hd/gsmarena_002.mp4

Ik vind het er wel strak uitzien hoor! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 14:55 ]

• MarcoC
  • Laatst online: 10-09 23:15
Er is nog niet vermeld dat het een capacitief scherm is, dus ongeveer hetzelfde als de iPhone. En dat is een heel groot pluspunt lijkt me :) . Geen stylus dus :9~ .

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:04

migros

Nooit meer een Samsung

mijn volgende toestel. Ik vraag me af wanneer ie eindelijk uitkomt.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Omnia love schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:31:
Ach dat valt toch best mee? Ik ben momenteel ook een nieuwe telefoon aan het itzoeke en misschien ga ik ook nog wel gewoon voor de Omnia of de HTC Diamond in plaats van hun aankomende opvolgers. Zoveel interessante, nieuwe, functies bieden de nieuwe toestellen nou ook weer niet voor mij en vind het design van de 'oudere' toestellen eigenlijk mooier. Het grootste voordeel van de OmniaHD lijkt mij Symbian tov. WM6.1 op de Omnia/Diamond. Deze versie van Symbian is mooi ingericht om met de vingers bedient te worden, bij WM heb je toch nog af en toe een stylus nodig al neemt ThouchWiz/Flo dat probleem natuurlijk al voor een (groot) deel weg.

Zoals Kronk hierboven ook al zegt zal de OmniaHD ook weer een stukje duurder zijn dan de Omnia nu is. De Omnia kan ik nu krijgen voor € 80 bij een één jarige verlenging (€ 20 pm), denk dat dit bij de OmniaHD een moeilijk verhaal gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021
Mooie telefoon!

Het plaatje wat je voor de achterkant gebruikt is niet van deze telefoon maar van de i8510.
Afbeeldingslocatie: http://www.allgsms.com/images/gsm/big/977_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thierry schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 08:58:
Mooie telefoon!

Het plaatje wat je voor de achterkant gebruikt is niet van deze telefoon maar van de i8510.
[afbeelding]
8)7

Bedankt voor je opmerking :) Ik was al een beetje aan het twijfelen, maar ging ervanuit dat de bron de waarheid sprak ;)

Ik zal het vanmiddag/vanavond even aanpassen heb nu even geen tijd. Andere tips voor aanpassingen/toevoegingen op de TS zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
MarcoC schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:53:
Er is nog niet vermeld dat het een capacitief scherm is, dus ongeveer hetzelfde als de iPhone. En dat is een heel groot pluspunt lijkt me :) . Geen stylus dus :9~ .
Nou :) :

A 3.7" OLED capacitive touchscreen, an 8 megapixel camera that should be able to humble even some digicams and of course the HD video recording - does it really get any sweeter? Geeks have been warned - continue reading this preview at your own risk. We are not to be held responsible for sleep disorders or compulsive spending.

http://www.gsmarena.com/s...0_omnia_hd-review-317.php Volgens GSM Arena wel, en die hebben toch altijd wel betrouwbaar materiaal volgensmij.

Ik vind het een interessante telefoon :)

[ Voor 0% gewijzigd door PixelJunkie op 03-03-2009 09:10 . Reden: Smilie was kapot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rik.Reinink schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:09:
[...]

Nou :) :

A 3.7" OLED capacitive touchscreen, an 8 megapixel camera that should be able to humble even some digicams and of course the HD video recording - does it really get any sweeter? Geeks have been warned - continue reading this preview at your own risk. We are not to be held responsible for sleep disorders or compulsive spending.

http://www.gsmarena.com/s...0_omnia_hd-review-317.php Volgens GSM Arena wel, en die hebben toch altijd wel betrouwbaar materiaal volgensmij.

Ik vind het een interessante telefoon :)
Ik had inderdaad die link ook in de TS gezet en had het daar ook al gelezen ;)

Wat ik mij afvraag is, hoe werkt het dan met screen protectors?? Werkt dat nog met zon soort scherm?

Ik heb verder nog een beetje gegoogled en dergelijke, heb verscheidene release momenten gehoord. Zo hoorde ik in een promo filmpje dat het eind april zou worden, anderen spreken weer van begin juli. Ik denk dat het dan toch ergens hier tussen gaat vallen.

Samsung heeft ook een actie waar je de nieuwe omnia kan winnen:

http://infotainment.samsu...20embassador%20event_0902

Daar staat dat de winnaars eind maart bekend worden, lijkt mij dus dat de phone dan toch wel in april word gereleased???

Blijft speculeren natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het kan natuurlijk ook zijn dat The activities : 4/Apr - end of June eerst zijn en dat dan het promotie materiaal afmaakt word. Volgend de release van deze phone. Allemaal speculaas op dit moment.

[ Voor 10% gewijzigd door kronk op 03-03-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op verschillende sites vernomen dan hij in april 2009 zou uitkomen. Iemand enig idee hiervan?
Waarom is er zoveel ophef over de N97 en word de Omnia HD een beetje aan de kant gepusht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:04

migros

Nooit meer een Samsung

Hij komt niet in april 2009 uit. Er is een aktie dat tot april loopt en mensen kunnen een Omnia HD krijgen om het toestel te promoten voor Samsung.

Als ie echt in april uitkomt dan ga ik hem wel zeker halen. De N97 heeft het gewoon niet ten opzichte van dit toestel.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het niet over die wedstrijd. Maar over informatie van webwinkels en mobile cowboys ofzoiets.
Die zeggen april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Laatst online: 04-09 17:37
Oh en gaat iemand zich aanmelden als OmniaHD ambassador?
Je krijgt mogelijk als één van de 50 eerste een OmniaHD, maar moet deze wel promoten via blogs en videos.
(Goed Engels is uiteraard een vereiste, en je moet natuurlijk uitleggen waarom nou precies jij geschikt bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik kan niet wachten tot hij komt, Ik twijfel nog tussen de omnia HD of de n97

Voortaan graag wat meer zinnige inhoud aan je post geven.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 13-03-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51
Waarschijnlijk wordt dit mijn nieuwe telefoon. Over 4 maanden mag ik weer een nieuwe uitzoeken dus hopelijk komen er in de maand nadat hij uit komt wat leuke reviews. Erg veelbelovend in ieder geval, hoop dat ze het waarmaken

[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 15-03-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn abbo van de Viewty loopt 4 april af, daarna pak ik een sim only abbonement zonder vast contract totdat de omnia hd uitkomt. Kan haast niet wachten op de eerste reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:47

robertwebbe

Robert Webbe

Hierbij een lijstje met vergelijking tussen de Nokia N86 8MP en de Samsung i8510 Omnia HD. Ik heb gekeken wat de verschillen zijn van de Samsung t.o.v. de Nokia dus dan komt de Samsung er automatisch beter uit. Met wat meer tijd kan ik ook de vergelijking andersom nog doen waardoor er wat meer evenwicht terugkomt in de vergelijking.

Toch denk ik dat ik liever voor de Nokia ga gezien de betere ondersteuning op firmware gebied. Samsung heeft de reputatie om hier minder goed mee om te gaan dan Nokia en bij dit soort high-end toestellen vind ik dat wel belangrijk.

VerschilNokia N86 8MPSamsung i8910 Omnia HD
VormfactorDual sliderTouch bar
Afmetingen103,4 x 51,4 x 16,5 mm123 x 58 x 12,9 mm
Display formaat2,6 inch (4:3)3,7 inch (16:9)
Display resolutie320 x 240 (QVGA)360 x 640 (qHD)
Touchscreenniet aanwezigcapacatief
Operating systemSymbian S60 v3.2Symbian S60 v5 met TouchWiz UI
Flitser3e generatie dual LED2e generatie single LED
Breedhoek lensjanee
Brandpuntsafstand (f waarde)4,61 mm4,78 mm
Lensopening2.4, 3.2, 4.82.6
Video opnameSD: 640x480@30fpsHD: 1280x720p@24fps
RAM allocation74,7 MB128 MB
Intern opslag geheugen8 GB8 GB of 16 GB versie
Extern geheugenhot swappable micro SDHCnot hot swappable micro SDHC
HSDPA snelheidtot 3,6 Mbpstot 7,2 Mbps
HSUPA snelheidniet aanwezigtot 5,76 Mbps
Bluetooth versie2.0 + EDR2.1 + EDR
NavigatieNokia Maps 3.0Samsung Mobile Navigator (Route66)
Native DivX/XviD video supportneeja
Max videoverwerkingssnelheidonbekendtot 8 Mbps
ProcessorARM 11 @ 434 MHzTI OMAP3 @ 800 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:26
Denk dat je ook nog even moet vermelden wat voor type scherm beide toestellen hebben! De Samsung heeft AMOLED, N86 OLED. De helderheid van het Samsung scherm is echt niet normaal afgaande op eerste foto's (zie bijv. Omnia HD @ Mobile-Review.com)

Hier vegelijken ze het scherm met bijv. de iPhone / iPod Touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:47

robertwebbe

Robert Webbe

Gaargod schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:24:
Denk dat je ook nog even moet vermelden wat voor type scherm beide toestellen hebben! De Samsung heeft AMOLED, N86 OLED. De helderheid van het Samsung scherm is echt niet normaal afgaande op eerste foto's (zie bijv. Omnia HD @ Mobile-Review.com)

Hier vegelijken ze het scherm met bijv. de iPhone / iPod Touch.
Ik heb de wiki's er op nageslagen om te ontdekken wat nu precies de verschillen zijn maar het taalgebruik is dusdanig technisch dat ik het niet helemaal snap. Kun jij in duidelijke taal de voor- en nadelen van OLED en AM-OLED beschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
beide schermen kunnen (in vergelijking met TFT scherm, zoals bijv. N96) extreem heldere beelden produceren, met zeer hoge contrastwaarden. Verschil tussen OLED en AMOLED is dat bij AMOLED elke pixel apart word aangestuurd, terwijl OLED als groep word aangestuurd. AMOLED word gebruikt bij grotere schermen, >3 inch. Samsung heeft bijv. een 17 inch monitor met AMOLED scherm. deze groottes zijn met OLED onmogelijk. OLED zie je bijv. terug in de simpele schermpjes van mp3spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nou, veel mp3spelers komen tegenwoordig ook al met AMOLED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Ik las net op mobile cowboys dat de Samsung waarschijnlijk ook komt met een Omnia HD met Android.
Als dat echt zo is dan wordt de Omnia HD Android zeker weten een topper!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja schijnt ook met Win 6.5 tekomen.
Andriod geloof ik niet.
Want daar heeft samsung een andere toestel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Valt mij op dat er zoveel verhalen rondgaan over deze telefoon, en dat veel sites elkaar tegen spreken. Release data verschillen enorm op de sites bijvoorbeeld. Ik zie door de bomen het bos niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een clip op youtube over de omnia HD.
http://www.youtube.com/watch?v=efxL4gViSgA

Best wel mooi filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:48:
Valt mij op dat er zoveel verhalen rondgaan over deze telefoon, en dat veel sites elkaar tegen spreken. Release data verschillen enorm op de sites bijvoorbeeld. Ik zie door de bomen het bos niet meer 8)7
Speculaties, speculaties.. iedereen roept wat, dan krijg je dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 18:24:
[...]

Speculaties, speculaties.. iedereen roept wat, dan krijg je dat ;)
Ja inderdaad, daarom van mijn kant ook weinig input momenteel aan dit topic, heb geen zin om daar aan mee te doen :)

Is nog maar weinig bruikbare en betrouwbare info verkrijgbaar. Volg verwachting klopt ons hart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 18:22:
Er is een clip op youtube over de omnia HD.
http://www.youtube.com/watch?v=efxL4gViSgA

Best wel mooi filmpje.
Inderdaad!
Maar die OmniaHD is echt een prachtig ding, het is dat mijn abonnement wat later afloopt (Rond september) dan dat deze ongeveer uitkomt (Ergens zomer, gok ik) en dat tegen die tijd waarschijnlijk al Tegra mobieltjes beschikbaar zijn, anders zou ik deze zo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik verwacht dat hij in mei-juni uitkomt aangezien samsung bij de eerste omnia 3 maanden na het introduceren hem uitbracht.

Ik ga niet blijven wachten als er dan weer een nieuwe is geintroduceerd. Mijn viewty loopt af op 4 april. Ik pak dan een tijdelijk abonnement bij Ben en wacht dan op de Omnia HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
De Samsung Omnia HD mobiele telefoon is verkrijgbaar vanaf juni voor een verkoop advies prijs van € 749, inclusief BTW. Niet bepaald de goedkoopste telefoon maar wel een multimedia telefoon met ongekende mogelijkheden.
Bron: LetsGoMobile.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zal best dat hun dat zeggen, andere sites zeggen weer wat anders. Het blijft koffiedik kijken als je het mij vraagt. Overigens staat de samsung al wel te koop op neckermann! Levertijd langer dan 2 weken,maar onderin staat half mei en een prijs van 700 euro!!

klik

Behoorlijk aan de prijs dus. Het lijkt mij niet dat dit de standaard prijs wordt, neckermann staat toch niet bekend als de goedkoopste ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat nou de grote verschillen (en vooral voordelen of nadelen) tussen bijvoorbeeld WIndows, Symbian of Android. Ik heb op dit moment Windows Mobile maar dit vind ik niet helemaal ideaal, vastlopers (hoe kan het ook anders met Windows). Wel fijn dat het bekend is en goed syncroniseerd met je pc. Ik heb geprobeerd het op internet op te zoeken maar echt helemaal duidelijk wordt het me niet. Dit lijkt me namelijk wel een interessant toestel maar wil wel weten wat de voordelen zijn t.o.v. bijvoorbeel de Omnia (en dan alleen het software gedeelte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat lijkt me nou niet iets voor dit topic. Bovendien is Google je vriend als het om dit soort vragen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt dat uit? Dan word er eindelijk wat leven in dit topic geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit topic is voor discussie en ervaringen omtrent de Omnia HD, en niet voor allerlei randzaken ;)

Commentaar mag trouwens verder via DM/mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commentaar mag via mail of DM.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 24-03-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm commander, dit is inderdaad interessant en zo te zien zal de prijs van de Omnia HD gelukkig meevallen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Een hands-on van de Omnia HD:
http://www.youtube.com/watch?v=1jknSllebWw
Eigenlijk een beetje een walkthrough door de menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Nu online
Ik ben erg benieuwd of je die widgets desktop ook kan uitschakelen, mij lijkt het niet handig, ik wil gewoon een normale symbian desktop zoals me nokia. met calender. notities enzo ( actief standy ofzoiets?)
iemand enig idee of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
@NIB0R, ik neem aan van wel, kon ook gewoon met de eerste Omnia.

Wat ik me trouwens afvraag, de Omnia HD kan 720p opnemen, dat is zeker, maar kan hij ook 720p afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
M-en-M schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 07:11:
@NIB0R, ik neem aan van wel, kon ook gewoon met de eerste Omnia.

Wat ik me trouwens afvraag, de Omnia HD kan 720p opnemen, dat is zeker, maar kan hij ook 720p afspelen?
yep, allebei!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Laatst online: 07-09 02:50
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:07:
dat staat er al maanden, maar dat is niet haalbaar.
[...]
en hoezo zou dat niet haalbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:07:
dat staat er al maanden, maar dat is niet haalbaar.
[...]
maanden?? dat kan nooit als de domein pas sinds 16 februari 2009 bestaat: http://whois.domaintools.com/samsungomnia-hd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik bedoelde ook weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou hier ook windows live messenger op zitten/ kunnen krijgen?

Zo ja, dan haal ik 'm zodra hij uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:25:
Zou hier ook windows live messenger op zitten/ kunnen krijgen?

Zo ja, dan haal ik 'm zodra hij uit komt.
Ja windows live kan je instaleren op symbian s60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIB0R schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:10:
[...]

Ja windows live kan je instaleren op symbian s60
Thanks, deze haal ik dan zeker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaa ik ook, of de n97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
  • Laatst online: 10-09 22:43
Eindelijk een tel als opvolger voor mijn N95 8GB...! Ben benieuwd wat hij gaat kosten als hij leverbaar wordt.

Wie weet in hoeverre deze Symbian versie verschilt met die van mijn huidige N95? Qua opties en te installeren programmas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat nog niet veel mensen dat weten aangezien hij nog niet uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de Nokia 5800 uitprobeerd weet je het zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
vraag me een beetje af in hoeverre zon grootte telefoon nog in je broekzak te vervoeren is.

Hij is ietsje smaller dan iphone maar wel 1cm hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
PainkillA schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:35:
vraag me een beetje af in hoeverre zon grootte telefoon nog in je broekzak te vervoeren is.

Grote boeit mij niet echt, zo lang hij maar dun is.
(Al vind zelfs ik die Toshiba TG01 een beetje overdreven)

Bovendien, kijk eens naar de PSP en DS, die zijn toch een stuk groter dan de meeste telefoons, en toch passen ze gemakkelijk in de meeste broekzakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

PainkillA schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:35:

Een doorsnee broekzak zal er toch weinig moeite mee hebben, denk ik zo. Meestal is de dikte toch wel de beperkende cq. irriterende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met screenprotectors? Hoe werkt dat op zon capacative screen?

Kan mij voorstellen dat het scherm daar minder gevoelig van wordt oid?

Het lijkt mij wel dat je iets van bescherming op (om) zo'n groot scherm moet doen wil je hem krasvrij houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Ik blijf m echt erg mooi vinden. Alleen raar dat er geen lenskapje op zit :?
Ben vooral benieuwd naar de gebruikerservaringen zodra hij uit is. Daar zal ik uiteindelijk maar op beslissen of ik m inderdaad ga nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Southern Sun schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:44:
Ik blijf m echt erg mooi vinden. Alleen raar dat er geen lenskapje op zit :?
Jawel, volgens mij zit er een automatisch lenskapje op net als bij de i8510.

Leuk om eens de foto's te zien met het stand-by scherm als op de samsung i8510 (met to-do list)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:47:
[...]

Jawel, volgens mij zit er een automatisch lenskapje op net als bij de i8510.

Leuk om eens de foto's te zien met het stand-by scherm als op de samsung i8510 (met to-do list)
En waarop baseer jij dat van dat lenskapje?? Heb dat nog nergens zoiets gelezen! Zou wel beter zijn trouwens.

Ik ga volgende week ff de TS updaten, daar heb ik het nu nog te druk voor. Als er mensen wat tips of verzoekjes hebben voor de TS hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
bjornhaarman:

ik vind dat je in de TS wel wat mooie foto's van die PhoneArena website mag posten, zitten paar erg mooie close-ups tussen die ik ook nog niet eerder had gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:47:
[...]
Ja die viel me ook op. Erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:51:
[...]

En waarop baseer jij dat van dat lenskapje?? Heb dat nog nergens zoiets gelezen! Zou wel beter zijn trouwens.

Ik ga volgende week ff de TS updaten, daar heb ik het nu nog te druk voor. Als er mensen wat tips of verzoekjes hebben voor de TS hoor ik het wel!
Ergens gelezen ooit eens, maar of dat 100% waar is durft ik ook niet te zeggen.
De Omnia en Pixon hebben het dacht ik wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:17:
[...]

Ergens gelezen ooit eens, maar of dat 100% waar is durft ik ook niet te zeggen.
De Omnia en Pixon hebben het dacht ik wel...
De eerste Omnia had geen lenskapje, en de Omnia HD (tenminste, het prototype model, het kan misschien, heel misschien veranderen in het afgewerkte, consumer-ready model) ook niet.
Kijk anders naar deze foto van PhoneArena:
Afbeeldingslocatie: http://i1.phonearena.com/showimage.php?m=Reviews.Images&f=name&id=48905
Als er daadwerkelijk een lenskapje op zit hebben ze die wel heel erg goed verstopt.
(Ik heb trouwens nog nooit ergens een bericht gelezen over een lenskapje, en ik heb er een heleboel gelezen over de Omnia HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft wel een lenskapje ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.gsmarena.com/vv/reviewsimg/samsung-i8910-preview/phone/gsmarena_021.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:05:
Als er daadwerkelijk een lenskapje op zit hebben ze die wel heel erg goed verstopt.
Die zit bij mn i8510 ook goed verstopt als ik hem open heb ;)

Edit: valt me nu ook ineens op dat de i8910 er op beide foto's anders uit ziet

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toestel dat phone arena heeft geriewd is precies dzelfde als die van mobile-review,
http://www.mobile-review....ng-i8910-omniahd-en.shtml

het toestel heeft volgens mij wel een lenscover hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Laatst online: 07-09 02:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Wel apart overigens: volgens de preview van mobile-review zijn de speakers 'incredibly loud' terwijl volgens phone-arena het geluid niet bovenmatig hard kan. Misschien omdat dit nog preproductiemodellen zijn, kan natuurlijk zomaar veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:45:
Het toestel dat phone arena heeft geriewd is precies dzelfde als die van mobile-review,
http://www.mobile-review....ng-i8910-omniahd-en.shtml

het toestel heeft volgens mij wel een lenscover hoor.
Het vreemde is, dat dat dus niet zo is, PhoneArena heeft een andere (Glimmend plastic) achterkant en geen lenskapje, GSMArena heeft een meer alluminium-achtige achterkant en wel een lenskapje, Mobile-Review heeft ook een alluminium-achtige achterkant maar geen lenskapje... 8)7

En kijk anders dit hands-on filmpje:
http://3lib.ukonline.co.uk/sshow/ss78.html
Hier zegt hij specifiek nog dat het toestel geen lenskapje heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Nu online
staan opeens een aantal nieuwe winkels bij.:)

bij OBCS staat: Datum voorraad: 20090407 (verwachte datum - jaar / maand / dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 16:00
Bij Algebeld.nl staat verwacht: "Rond 11 mei".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het lijkt me niet handig dat we op deze manier allemaal shops gaan noemen. Eventueel kan er een abo-topic geopend worden in TP als daar behoefte aan is, maar dit topic is voor discussie over de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Ik was ook al een aantal filmpjes tegen gekomen waarbij de ene keer wel een lenskapje te vinden is en de andere keer weer niet. Afwachten dan maar, hoop dat ze er 1 op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Weer een aantal previews:
Eén van AllAboutSymbian, Deel 1:
http://www.allaboutsymbia...Omnia_HD_Review_I8910.php
Deel 2:
http://www.allaboutsymbia..._video_and_Multimedia.php
Deel 3 komt er nog aan.

En een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=2p89P5Eg35Y
(Vergelijkingen tussen de Omnia HD, gewone Omnia en iPhone)

Overigens heb ik nu drie verschillende versies gezien van de Omnia HD:
-Glimmend Plastic, geen lenskapje: PhoneArena en All About Symbian hebben deze.
-Brushed Aluminium, geen lenskapje: Mobile-Review en het filmpje hierboven hebben deze.
-Brushed Aluminium, wel lenskapje: GSMArena heeft deze als enige voor zover ik weet.

Persoonlijk vind ik degene met het glimmende plastic het mooist (past ook het best bij de voorkant van het toestel) en deze heeft ook de mooiste "rand" voor de lens.
Maar brushed aluminium is ook erg mooi, bovendien zal je hiermee ook niet zoveel last krijgen van vette vingers op de achterkant, en natuurlijk hoop ik op een lenskapje, naar mijn idee was die van GSMArena niet dikker dan de anderen, dus waarom niet?

EDIT:
Ik heb trouwens zojuist even die bekeken die in de stands van het MWC stond, dit was ook een andere:
-Mat plastic, geen lenskapje...
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/02/img_0911.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door M-en-M op 04-04-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Een scherm vergelijking met dat van de iPhone:
http://www.youtube.com/watch?v=LdCh3GJ3pno

Het ziet er naar uit dat ook hier weer de Samsung het niet echt goed doet in direct zonlicht...

EDIT: Oeps, sorry voor de double post, verwijder of merge deze maar met de vorige als je dat nodig vindt.

[ Voor 21% gewijzigd door M-en-M op 05-04-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-08-2024
Volgens mij lijkt het echt een top toestel te worden, maar er zijn nog dingen die verbeterd/aangepast kunnen worden, zoals al eerder vermeld, lenskapje en de achterkant mag van mij wel van gebrushed metal , ander krijg je overal van die vingerafdrukken.

Ik ben van plan deze te nemen in combinatie met een abonnement. maar het is nog afwachten, ik hoop dat ze er hard aan werken om alles in orde te maken, zodat het top toestel word. Eerlijk gezegd kan ik niet wachten totdat die uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Heeft iemand deze filmpjes al gezien?
Ze laten zien hoe goed de Omnia HD is met 3D:
http://www.youtube.com/wa...joil5CfYg&feature=related
http://www.youtube.com/wa...PI95s8e-s&feature=related

Spelletjes:
http://www.youtube.com/wa...kz_5GZcL8&feature=related
http://www.youtube.com/wa...wqKuQpEew&feature=related

En hier is het profiel van SMInnov8, hier staan ook een aantal G-Sensor apps op:
http://www.youtube.com/profile?user=SMInnov8&view=videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch zonde dat het scherm zo slecht zichtbaar is in direct zonlicht...
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is om over het toestel te praten,

Berichten over 'waar kan ik hem het beste kopen' en 'met welk abonnement' horen hier niet. Houd daar rekening mee als je hier je bericht plaatst.