Samsung Omnia HD (i8910) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 185.603 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:34:
Toch zonde dat het scherm zo slecht zichtbaar is in direct zonlicht...
Hmmm, is dat niet inmiddels een algemeen probleem? Het is slecht of heel slecht.
Het enige scherm dat goed af te lezen is, is van een Motorola modelletje dat een LC display heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is juist helemala niet het geval bij de omnia HD!!

Het is een Amoled scherm en een van z'n voordelen is dat het veel duidelijker zichtbaar is in de zon
dan de andere touscreen toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het filmpje hierboven bekijkt valt het anders toch behoorlijk tegen helaas. Minder goed zichtbaar als de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk filmpje? Overigens heeft de omnia HD een veel helderder beeld dan de iphone.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:19:
Een scherm vergelijking met dat van de iPhone:
http://www.youtube.com/watch?v=LdCh3GJ3pno

Het ziet er naar uit dat ook hier weer de Samsung het niet echt goed doet in direct zonlicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
volgens mij valt dat heel erg mee, ik vertrouw het filmpje op de een of andere manier niet, ik wacht gewoon af totdat ik het met mijn ogen zie, wie zegt dat hij misschien niet met de helderheid van de schermen heeft zitten kloten.

edit: ik weet niet of je het moet geloven maar aan het einde van het filmpje zegt ze dat die verkrijgbaar zal zijn aan het einde van april, maarja misschien hebben ze nu al vertraging opgelopen.

http://nl.wannahaves.com/...tieme-multimedia-telefoon

[ Voor 40% gewijzigd door crobo op 06-04-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat zou ik ook zeggen. AMOLED is doorgaans veel helderder dan andere schermpjes. Ik heb bij andere apparaten met AMOLED al vergelijkingen gezien met de iPhone, waarbij het AMOLED-scherm er toch véél scherper en heldeder uit kwam. Maar even afwachten op andere vergelijkingen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:13
We weten ook niet wat de instellingen zijn van de Iphone en Omnia HD in dat filmpje. Stel dat de Iphone op 100% staat en de Omnia HD op 50%, dan is het misschien ook niet zo gek dat de Iphone er beter vanaf komt. Ik zeg niet dat dit zo is, maar we missen gewoon wat essentiële informatie om goed te kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, zo'n filmpje zegt 0.0
Ik wil het toch echt met mijn eigen ogen kunnen zien.

Maar de omnia HD is nu bijna 2 maanden geleden geintroduceerd. Wanneer gaan ze ongeveer een datum
vaststellen? Kan toch niet lang meer duren lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
enige officiele is 2e kwartaal van 2009. maarja wie zegt dat ze dat gaan redden, misschien loopt het wel vertraging op, ik hoop toch echt dat we binnenkort een datum te horen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:42
Ted_W schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:10:
We weten ook niet wat de instellingen zijn van de Iphone en Omnia HD in dat filmpje. Stel dat de Iphone op 100% staat en de Omnia HD op 50%, dan is het misschien ook niet zo gek dat de Iphone er beter vanaf komt. Ik zeg niet dat dit zo is, maar we missen gewoon wat essentiële informatie om goed te kunnen beoordelen.
Een filmpje dat ik al eerder plaatste van dezelfde persoon:
M-en-M schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:32:
En een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=2p89P5Eg35Y
(Vergelijkingen tussen de Omnia HD, gewone Omnia en iPhone)
Hierin laat hij alweer de helderheid settings zien, en ook op verschillende niveaus, en toen de iPhone en OmniaHD beide op 100% stonden kon je toch duidelijk zien dat de OmniaHD minder helder was.
Dit snap ik zelf ook niet zo goed, aangezien je van AMOLED toch betere beeldkwaliteit (Nou, het contrast en de kleuren zijn in ieder geval beter) en helderheid verwacht.
Misschien ligt het aan het feit dat de HD tempered glass er boven op heeft?

P.S.
Scherm vergelijking begint vanaf 3:32, daarvoor laat hij echter wel de geweldige kijkhoeken van het scherm vand de HD zien.

[ Voor 5% gewijzigd door M-en-M op 06-04-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:23
op http://www.gsmwijzer.nl/g...45/samsung-i8910-omnia-hd

kan je zien wat hij ongeveer gaat kosten icm een abbonement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:39
Tering, 2 jaar abbo en dan 200+euro bijbetalen? Even afwachten hoe snel dat zakt :z

[ Voor 207% gewijzigd door Southern Sun op 07-04-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prijzen zijn nog niet vastgesteld aangezien de concurrentie nog moet beginnen. En iets prijzen dat nog lang niet in de winkel ligt is meestal duurder.

Maar nu ik alles zo bij elkaar denk ben ik toch aan het denken om een Nokia N97 te pakken ipv de omnia HD.

Ten eerste maak ik bijna nooit filmpjes en is een led flitser niet echt handig.
8 megapixel zegt voor de kwaliteit nog niks. Een qwerty toetsenbord is opzich wel handig.
Ook vind ik het uiterlijk van de nokia net weer wat stijlvoller uitzien.
Ook is het scherm van de omnia HD lekker groot, maar de N97 heeft ook bijna net zo'n groot scherm.
Ik weet het dus allemaal niet meer.

Ik denk dat het bij mij echt gaat liggen aan de prijs, snelst leverbaar en wat men er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:23
Southern Sun schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:12:
Tering, 2 jaar abbo en dan 200+euro bijbetalen? Even afwachten hoe snel dat zakt :z
Ik denk dat je kijkt bij de abbo's zonder internet, als je internet aanvinkt gaat er ruim 100euro af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Achja ik kijk wel hoe duur hij is zodra ik weer een nieuw abbonement kan nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
[edit]

[ Voor 97% gewijzigd door crobo op 08-04-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
ik heb ook dit gevonden, ik ben niet zo goed met engels dus ik snap de tekst eronder niet helemaal, maar het is een nieuwe post:

http://www.engadgetmobile...iahd-scores-fcc-approval/

kan iemand me vertellen wat ze hiermee bedoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Discussie over abonnementen en levertijd kan in een abo-topic in TP. Vanaf nu gewoon weer ontopic over de telefoon zelf aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
crobo schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:10:
ik heb ook dit gevonden, ik ben niet zo goed met engels dus ik snap de tekst eronder niet helemaal, maar het is een nieuwe post:

http://www.engadgetmobile...iahd-scores-fcc-approval/

kan iemand me vertellen wat ze hiermee bedoelen...
Erg simpel, dat de telefoon dus ook zal kunnen bellen (op tenminste een frequentie (1900MHz) in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
erg bedankt man, dus eigenlijk nutteloze informatie voor ons.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou mooi zijn als ze hiervoor ook een bureaulader maken... vind ik persoonlijk altijd erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwacht maar rond de 30-40 euro per maand voor een abonnement van 2 jaar inclusief onbeperkt internet.
Southern Sun schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:21:
Achja ik kijk wel hoe duur hij is zodra ik weer een nieuw abbonement kan nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
crobo schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:49:
erg bedankt man, dus eigenlijk nutteloze informatie voor ons.?
Nou ja, niet helemaal nutteloos, dan weten we in ieder geval zeker dat we hem mee op vakantie kunnen nemen. :P
Maar dat viel ook wel te verwachten, ik ken geen enkel modern GSM mobieltje dat niet in Amerika werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een HTC Touch Diamond. Op zich een fijne telefoon die heel veel functies heeft. Was echter aan het kijken voor een nieuwe telefoon. Nu leek me deze de gedroomde opvolger. Ik vroeg mij echter af of op deze telefoon wel TomTom Naviagator en me contacten zijn te synchroniseren? Aangezien hierop geen Windows Mobilie komt. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen, want heb weinig zin om al me contacten weer opnieuw per hand in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je contacten kun eventueel allemaal naar je sim kopieren (ik sla alle nieuwe contacten zowieso meestal direct op mn sim op). Soms heb je met sync-programma's ook de mogelijkheid je contacten als bestand op je pc op te slaan, waarna je ze misschien nog wel weer up kunt loaden op je telefoon.
Voor TomTom heb je geloof ik een iets andere versie nodig, maar zeker weten doe ik dat ook niet

Zal hier vast iemand rondlopen die er uitsluitsel over kan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb bij mijn contacten ook allemaal foto's staan, email, verjaardagen, etc. Zou zonde zijn als ik dat allemaal kwijt zou raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Update omtrent de levering van de i8910 (sinds vandaag geen Omnia HD meer! klik! )

Ik heb de website Algebeld.nl een e-mail gestuurd met daarin de vraag of zij kunnen bevestigen dat de i8910 ook daadwerkelijk leverbaar is op 11 mei 2009. Dit is het antwoord:

Goede avond,
De introductie van een nieuw toestel is altijd erg onzeker. Garanderen kunnen we niets. U kunt hem bestellen maar pas betalen op het moment dat er meer zeker is. U kan hem dan altijd nog annuleren als het te lang duurt.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jorg Groenendijk
Algebeld.nl

Mijn antwoord hier op is of zij deze lanceerdatum van Samsung hebben gekregen of dat ze zelf maar een gok hadden gedaan. Hierop nog geen antwoord, hopelijk morgen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
ik hoop dat de moderator niet opnieuw gaat klagen, we zijn gewoon benieuwd naar de levertijd van het toestel.

zelf zou ik het ook fijn vinden om een release datum te krijgen, maar volgens mij is er nog niks officieels want elke website heeft zo zijn eigen datum, de ene mei, andere juni, andere weer juli. dus het is gewoon maar wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

crobo schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:48:
ik hoop dat de moderator niet opnieuw gaat klagen, we zijn gewoon benieuwd naar de levertijd van het toestel.
Dat kan ik me voorstellen, daarom heb ik een topic in TP aangemaakt voor dit toestel: Het Samsung Omnia HD levertijden- en abonnementen-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
hartelijk dank, ik wilde er al naar vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
Ik heb ook de issue "lenskap" en "batterijklep" onderzocht en het schijnt zo te zijn dat we de plastic variant zonder lenskapje kunnen verwachten.

De website AllAboutSymbian bevestigd dit, aangezien zijn een pre-release van de hardware hebben. Dit is dus een idividueel gemaakt model, dat nog niet van de lopende band is gekomen maar wel dezelfde hardware heeft.

Persoonlijk heb ik liever de metalen batterijcover en een lenskap voor bescherming tegen vuil en stof, maar het is niet anders. Op sommige duitse websites bieden ze de i8910 aan met een rode, blauwe (zie link) of gouden kleur aan. Waarschijnlijk gaat het hier ook om "oude" toestellen met het oude design.

[ Voor 8% gewijzigd door Stoefert op 10-04-2009 02:04 . Reden: link toegevoegd voor blauw gekleurde Omnia HD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
@Stoefert:
Ja, een pre-release model, er kan dus heus nog wat veranderen, bovendien, wat waren de andere HDs die de andere sites ontvingen dan, toch ook pre-release modellen?

Oh, en het derde deel van de Preview van AllAboutSymbian:
http://www.allaboutsymbia...tware_and_Conclusions.php
Nu over de software en de UI. (En natuurlijk ook de conclusie)

[ Voor 3% gewijzigd door M-en-M op 09-04-2009 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
Eldar van Mobile Review heeft een prototype ontvangen (rond januari had hij deze in zijn bezit) en de modellen op de beurs(en) WMC waren ook prototype Omnia HD's die NIET soepel liepen op de software. Althans, dat is wat ik heb begrepen uit het forum en de (p)review daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Het plaatje op de officiële website laat trouwens de aluminium achterkant zien:
Afbeeldingslocatie: http://infotainment.samsungmobile.com/images/phones/tech_specs_omnia_hd.png
(Dit laat het van de zijkant zien, maar je ziet het alsnog)
Over een lenskapje wordt niks gezegd...
Linkje:
http://infotainment.samsungmobile.com/Omniahd-product
Druk op Technical specifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 20:55
Man ik kijk zo hard uit naar deze!

Volgende keer graag inhoudelijk reageren.

[ Voor 136% gewijzigd door pven op 12-04-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* eerst zelf zoeken voordat je een vraag stelt, en bovendien hoort dit hier niet. Zie Het Samsung Omnia HD levertijden- en abonnementen-topic

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 12-04-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Ergens rond die buurt, niemand weet het waarschijnlijk nog zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Discussie over levertijden hoort in Het Samsung Omnia HD levertijden- en abonnementen-topic

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand leuke argumenten die me overhalen om de Omnia Hd te kopen ipv Nokia N97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee. Op GoT verwachten we dat mensen voor zichzelf kunnen afwegen wat ze zoeken in een telefoon. Dit soort vragen zijn hier (en waar dan ook op GoT) niet op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* Commentaar mag via mail of DM.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 12-04-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Wat zeg ik nou hierboven? :? Nu ontopic graag.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 12-04-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ben bij Samsung geweest en heb deze in mijn handen gehad. Een stuk kleiner dan ik gedacht had. Het klepje voor de 3,5 mm poort is goed afgewerkt, alleen is het jammer dat de poort zelf wat verzonken ligt, waardoor een haakse stekker waarschijnlijk niet gaat werken. Jammer.

Verder geen lenskapje gezien. Accu zat in het toestel. Het gewicht vond ik nogal meevallen.
Leverdatum is van de zomer. Juli had men het over. De 3 knoppen aan de voorkant vind ik zelf prettiger dan die op de 5800 XpressMusic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het zou wel echt belachelijk zijn als er geen haakse stekker in zou passen. Daarmee sluit je al een hoop modellen uit. Hoeveel zit het precies verzonken? Als het maar een klein stukje is zou het best kunnen dan een L-vorm nog best erin past. Ik kan het me eigenlijk niet anders voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik denk toch zeker 2 mm. Maar het dopje beschermt dus de poort.

Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tradekantoor.nl/picture_library/AUDIO-KLINKE.jpg

gaat dus denk ik niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Ik ben eerder bang dat de touchscreen gedeelte niet zo direct werkt, zoals dat op veel andere touchscreen toestellen te vinden is, zoals de originele omnia en de htc's. ik vind dat het altijd zo traag werkt, en ook als je iets drukt dat het dan soms erg lang duurt voordat er iets te voorschijn komt, of soms iets drukt maar er niks gebeurt. erg vervelend dit, de iphone is daar in tegen vele malen beter.

Verder is een lenskapje erg belangrijk, maar denk eerlijk gezegd niet dat samsung dit (nog) gaat toevoegen aan het toestel. En heb liever een alliminium gebrusht achterkantje, maar zit er ook niet in denk ik, maar wie weet heel misschien passen ze dat nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
crobo schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:59:
Ik ben eerder bang dat de touchscreen gedeelte niet zo direct werkt, zoals dat op veel andere touchscreen toestellen te vinden is, zoals de originele omnia en de htc's. ik vind dat het altijd zo traag werkt, en ook als je iets drukt dat het dan soms erg lang duurt voordat er iets te voorschijn komt, of soms iets drukt maar er niks gebeurt. erg vervelend dit, de iphone is daar in tegen vele malen beter.
Dit ligt deels aan het touchscreen maar voornamelijk aan het feit dat WinMo nou niet bepaald de snelste is.
Gelukkig heeft de OmniaHD een enorm krachtige chip en S60 is ook redelijk vlot, bovendien is het touchscreen capacitief net als de iPhone (Dus je hoeft niet echt te drukken om response te krijgen, je vinger er op leggen is al genoeg), kijk anders maar naar een aantal preview filmpjes, ik zelf vind het perfect snel gaan, minstens net zo snel als de iPhone.
Stoefert schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:04:
Update omtrent de levering van de i8910 (sinds vandaag geen Omnia HD meer! klik! )
Een beetje late response, maar dit klopt niet helemaal:
Samsung gaat alleen in sommige landen de naam veranderen in i8910 HD, dit in verband met "Business Issues"

Bronnen: [url]http://www.engadgetmobile...d-name-in-some-countries/[/url]

http://www.gsmarena.com/s...st_countries-news-868.php

[ Voor 23% gewijzigd door M-en-M op 13-04-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
@ M-en-M: Ik had het ook al gelezen. In Nederland gaat hij wel gewoon de Omnia HD heten. Ik heb bij wat telecomwinkels geïnformeerd (Belcompany, Phonehouse en t for Telecom) en deze vertelde mij dat de i8910 ook als Omnia HD in hun systeem staat! :)

Ik heb hem zelf besteld bij Studentmobiel met een Hi abbo. Ben benieuwd waneer ik hem thuis krijg! :D

Weet iemand trouwens welke 8MPX sensor er in de Omnia HD zit? Volgens sommige is het dezelfde als degene in de INNOV8 maar dit is nergens concreet terug te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
Stoefert schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:23:
@ M-en-M: Ik had het ook al gelezen. In Nederland gaat hij wel gewoon de Omnia HD heten. Ik heb bij wat telecomwinkels geïnformeerd (Belcompany, Phonehouse en t for Telecom) en deze vertelde mij dat de i8910 ook als Omnia HD in hun systeem staat! :)

Ik heb hem zelf besteld bij Studentmobiel met een Hi abbo. Ben benieuwd waneer ik hem thuis krijg! :D

Weet iemand trouwens welke 8MPX sensor er in de Omnia HD zit? Volgens sommige is het dezelfde als degene in de INNOV8 maar dit is nergens concreet terug te vinden...
Samsung Nederland geeft wel aan dat hij gewoon i8910 gaat heten (sorry!).. Het is dus eigenlijk allemaal nog een beetje onduidelijk, maar de telefoon wordt er niet anders van dus dat scheelt :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
Apart. De communicatie van Samsung over dit toestel is een beetje vaag de laatste tijd. Misschien een stukje marketing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
crobo schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:59:
Dat komt door 2 dingen, gebruikte touch techniek (capacitive of resitive) + besturingssysteem. De Omnia HD heeft 256 MB ram als je hem opstart. Rete snel dus. Diegene die nog sneller zou moeten zijn is de Toshiba TG01 met de Snapdragon processor. Al is die in de eerste builds nog niet zo snel omdat er nog veel dev code in zit. En ja ik weet dat het Winmo VS Symbian is, maar ik heb zowel hele trage Symbian toestellen gezien als hele langzame Winmo's dus het kan allebei.

[ Voor 7% gewijzigd door W00fer op 13-04-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
Ik heb zowel Windows Mobile (6.1 professional) gehad op mijn Sony Ericsson XPERIA als dat ik Symbian S60 V3 op mijn Nokia N95-1 had. Beiden toestellen en beiden systemen zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.

Mijn Nokia start heel snel op, maar het duurt uren voordat ik kan zoomen en foto's kan bekijken in mijn galerij. Op mijn XPERIA duurt het uren voordat hij aanstaat maar daarna loopt hij vrij soepel.

Het is de truc van de makers om een goede brug te leggen tussen sublieme hardware (i8910 :) ) en een goed draaiend besturingssysteem. Ik denk dat Samsung dit heeft ingezien, want wat ik op filmpjes zie is dat hij behoorlijk snel reageert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
M-en-M schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:34:
Het plaatje op de officiële website laat trouwens de aluminium achterkant zien:
[afbeelding]
(Dit laat het van de zijkant zien, maar je ziet het alsnog)
Over een lenskapje wordt niks gezegd...
Linkje:
http://infotainment.samsungmobile.com/Omniahd-product
Druk op Technical specifications.
1. Sorry voor de dubbelpost maar dit is belangrijk:
2. De achterkant van de RETAIL versie van de Samsung Omnia HD wordt zeer waarschijnlijk glimmend plastic. Hoe ik dit weet: Check deze video op YouTube. Of bekijk onderstaande foto van de retailbox.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3569/3443911263_9abf6d4837_t.jpg

Persoonlijk vind ik het niet heel belangrijk, hoewel de kwaliteit van een stalen klepje natuurlijk wel iets beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Stoefert schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:00:
[...]

1. Sorry voor de dubbelpost maar dit is belangrijk:
2. De achterkant van de RETAIL versie van de Samsung Omnia HD wordt zeer waarschijnlijk glimmend plastic. Hoe ik dit weet: Check deze video op YouTube. Of bekijk onderstaande foto van de retailbox.

[afbeelding]

Persoonlijk vind ik het niet heel belangrijk, hoewel de kwaliteit van een stalen klepje natuurlijk wel iets beter is.
Heh, leuk filmpje.
Maar ja, ik vind het persoonlijk ook niet heel erg, ik ga hem zelf waarschijnlijk niet eens kopen, bovendien vind ik het glimmend plastic er mooier uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
echt een lomp filmpje, en volgens mij is de verpakking netzo nep, als het filmpje.

Iemand nog leuke site's/blogs aan te raden om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws rondom de samsung omnia hd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even offtopic! Ik heb het de laatste tijd gigantisch druk met allerlei dingen en ben dan ook niet echt in staat om de TS bij te houden. Als iemand zich geroepen voelt om het over te nemen dan mag dat van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
Lijkt me leuk om te doen. Heb ook wat nieuwe info omtrent het design en prijs/levering dus dat zal ik er dan in verwerken. Hoe kan ik jouw TS editte? :)

On topic: Lens cover is definitief verwijderd - dit heeft de afdeling Samsung Marketing mij verteld op donderdag 16 april. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoefert schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:35:
Lijkt me leuk om te doen. Heb ook wat nieuwe info omtrent het design en prijs/levering dus dat zal ik er dan in verwerken. Hoe kan ik jouw TS editte? :)

On topic: Lens cover is definitief verwijderd - dit heeft de afdeling Samsung Marketing mij verteld op donderdag jl. :)
Spijtig eigenlijk, hopen dat de lens goed is en niet snel krast dan.. Dan is het niet erg, lenscover is ook niet echt mooi voor het design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
tsja lenskapje meestal wel gewoon handig, ik bedoel waarom niet.

maar aan de andere kant, met zo een duur toestel ga je waarschijnlijk wel goed om en ben je voorzichtig... dus zo een groot probleem zal het (voor mij ) niet zijn.

Weet je al of het een gebrusht achterkantje heeft of een plastice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Emiel1984

Made in NL

crobo schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 00:33:

maar aan de andere kant, met zo een duur toestel ga je waarschijnlijk wel goed om en ben je voorzichtig... dus zo een groot probleem zal het (voor mij ) niet zijn.

Met zo een (waarschijnlijk) dure telefoon verwacht je ook wel een beetje degelijkheid. Het blijft een telefoon. Ik zou het in ieder geval erg vreemd vinden als de telefoon niet tegen een stootje kan.

//beetje techtalk...
Wel leuk om te zien dat ze een TI microcontroller hebben gebruikt. Denk dat ik hier binnenkort mezelf eens in ga verdiepen, in deze 'TI OMAP3 ' .

Afbeeldingslocatie: http://focus.ti.com/graphics/wtbu/blockdiagrams/l4_omap3430.gif

Zo te zien heeft deze vanaf versie 3420 een S-video out. Dat is wel handig als je nog is de video terug wil 'vertonen' zonder tussenkomst van een PC, op een groter beeld. De IRDA uitgang maakt het wellicht mogelijk je afstandbediening van de TV\HTPC de deur uit te doen :). De versies met 36** zijn 45nm wat ze zuiniger maakt. De 'goedkopere' zijn 65nm.

Edit: Als je de kracht van de deze controller wil weten dan kan je op youtube een filmpje vinden van eentje die op 500Mhz draait, 300Mhz minder dan op de omnia. Daarop staat NCode player, een 'gedeeltelijk open source' pakket;
http://www.youtube.com/watch?v=-YLROdDPpZY

[ Voor 12% gewijzigd door Emiel1984 op 18-04-2009 01:29 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
hoe bedoel je tegen een stootje? ik zou niks geks doen met zo een dure telefoon, en vooral erg voorzichtig zijn, daarom zie je ook dat veel mensen zo een doorzichtige screenprotector nemen, of zo een hele jasje ervoor halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
crobo schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 00:33:

Staat hierboven al genoemd. Op deze video van YouTube is het verkooppakket (de doos) van de Omnia HD te zien, en de Omnia HD zelf. Deze heeft een plastic achterkant. We kunnen er dus vanuit gaan dat de Omnia HD met een plastice achterkant komt. :(

@Emiel: Die OMAP3 chipsets zijn echt "heaven" voor zwaar gebruik. De snelheid en kracht van deze kleine chip zijn ongekend voor een mobieltje. Ik verwacht ook dat minder zware taken, zoals opstarten, menu's en de gehele (TouchWiz) interface veel sneller zal gaan lopen dan welke telefoon dan ook. *Met uitzondering van TG01 Toshiba met SnapDragon. :) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
crobo schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 01:45:
daarom zie je ook dat veel mensen zo een doorzichtige screenprotector nemen
Het scherm van de Omnia hd is toch glas ?
Screenprotector zal dus niet nodig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Stoefert schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 08:02:
[...]

Staat hierboven al genoemd. Op deze video van YouTube is het verkooppakket (de doos) van de Omnia HD te zien, en de Omnia HD zelf. Deze heeft een plastic achterkant. We kunnen er dus vanuit gaan dat de Omnia HD met een plastice achterkant komt. :(

@Emiel: Die OMAP3 chipsets zijn echt "heaven" voor zwaar gebruik. De snelheid en kracht van deze kleine chip zijn ongekend voor een mobieltje. Ik verwacht ook dat minder zware taken, zoals opstarten, menu's en de gehele (TouchWiz) interface veel sneller zal gaan lopen dan welke telefoon dan ook. *Met uitzondering van TG01 Toshiba met SnapDragon. :) *
Zelfs dat niet, het SnapDragon platform gebruikt een custom-made CPU afgeleid van ARM11, terwijl TI OMAP 3 SoC's gebruik maken van een ARM Cortex-A8 processor, dit is toch wel een stuk sneller, ookal is hij 200MHz langzamer. (Bij de OmniaHD dan)
(Zoals al zo vaak met gewone PCs, je kan CPUs niet met clock snelheiden vergelijken)
http://www.arm.com/products/CPUs/ARM_Cortex-A8.html
Het kan natuurlijk ook zijn dat SnapDragon een snellere GPU heeft, dit weet ik niet zeker.
(Het is echt enorm irritant om dingen op te zoeken over de SnapDragon, het enige wat Qualcomm geeft zijn de clocksnelheiden... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stoefert schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:35:

On topic: Lens cover is definitief verwijderd - dit heeft de afdeling Samsung Marketing mij verteld op donderdag 16 april. :)
Ik heb geen idee, hoe jij mijn TS kan editten! Misschien kan een modje dit even oppikken? Wellicht kun je co-topicstarter worden oid?? Dat we het samen doen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Hier weer een Hands-On:
http://www.youtube.com/watch?v=FkTMEZLSxAI
Hier zegt hij overigens dat het een 600MHz processor is...
Maar je kan alsnog zien hoe ongelofelijk vloeiend alles gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:17:
[...]

Ik heb geen idee, hoe jij mijn TS kan editten! Misschien kan een modje dit even oppikken? Wellicht kun je co-topicstarter worden oid?? Dat we het samen doen ofzo?
Dat kan niet. Topicstarts kunnen alleen door de originele topicstarters en door moderators ge-edit worden. Mocht je de topicstart over willen dragen, regel dat dan even onderling en neem dan even contact op met een moderator, dan regelen we het even. Dat kan wel buiten dit topic om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
M-en-M schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:08:
Hier weer een Hands-On:
De besturing ziet er al een stuk sneller uit t.o.v. eerdere filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Hier weer een Hands-On:
thnx voor het filmpje, een goede en duidelijk fimpje over de samsung omnia hd.

Je ziet dat Samsung toch een aantal aanpassingen heeft verricht en dat het allemaal nog soepeler en sneller verloopt, nu ben ik nog enthousiaster dan voorheen, het ziet er allemaal veel beloven uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Idd en het is te hopen dat ze hem nog beter fine tunen want ze zijn echt goed bezig met deze omnia.

Later kan men nog altijd de firmware upgraden dus ik kan niet meer wachten... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bij de Omnia HD ook mogelijk enkele snelkoppelingen naar bepaalde websites te zetten, net als bijvoorbeeld bij de HTC Touch Diamond 2 kan?

Kan namelijk (o.a. in filmpjes op YouTube) weinig vinden over het browser...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Nu online

Emiel1984

Made in NL

Hier weer een Hands-On:
Hij zegt ook dat het een ARM processor is (5:18) . De OMAP 3 is enkel gebasseerd op de ARM Cortex A8 architectuur. De snelheid van 600Mhz is idd wel terug te lezen op verschillende websites;

http://smartphonedb.com/i...hp?m=specs&id=1733&view=1
http://www.studentmobiel....45/samsung-i8910-omnia-hd

Er is nergens terug te vinden dat de microcontroller op 800 Mhz werkt. Ik ben daarom beniewd waar robertwebbe zijn informatie vandaan heeft gehaalt.

Het is overigens niet op elk forum duidelijk of het nu een ARM,OMAP of ander type microcontroller is. Op deze (officiele) link is te lezen dat het daadwerkelijk om een OMAP 3 gaat.

http://imgtec.com/News/Release/index.asp?NewsID=444

Edit:

@ Commander K: Je kan daadwerklijk iconen laten (aan)maken bij 'favorieten'.
http://www.s60.com/life/t...giesandfeatures/webrowser
Meer informatie over de gebruikte symbian vind je daar ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Emiel1984 op 19-04-2009 15:51 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor1972
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 07:47
weet iemand ook al wanneer deze daadwerkelijk verkrijgbaar gaat zijn? ik kan nu een s8300 kopen voor een leuk prijsje maar ik twijfel of ik niet even wacht op deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Nu online

Emiel1984

Made in NL

jor1972 schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:36:
weet iemand ook al wanneer deze daadwerkelijk verkrijgbaar gaat zijn? ik kan nu een s8300 kopen voor een leuk prijsje maar ik twijfel of ik niet even wacht op deze.
Ergens in de aankomende 2 maanden (mei en juni). Via google makkelijk terug te vinden overigens. Dus volgende keer zelf eerst zoeken voordat je het vraagt.

http://samsungi8910hd.nl/
http://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/Samsung/i8910-HD

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Voor mensen die geïntereseerd zijn, twee filmpjes over de presentatie van de UltraTouch, OmniaHD, Halley en Star op het Samsung Mobile Live Event Italy:
http://www.youtube.com/watch?v=5sXu9uOrs54
http://www.youtube.com/watch?v=sUJhnz0tsTw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zwaar mooie presentaties zeg wow !

Hierbij alvast de X-Men Origins: Wolverine promotie.

Afbeeldingslocatie: http://www.unwiredview.com/wp-content/uploads/2009/04/samsung-omnia-hd-x-men-origins-wolverine.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door W00fer op 20-04-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben hier ook aan het wachten... Ik zit al jaren bij Hi en wil er ook zeker niet weg, de beste service die ik ooit heb meegemaakt. Ik heb via de klantenservice een afspraak gemaakt dat ik word gebeld zodra er ook maar iets bekend werd gemaakt omtrend de release datum, en ze hebben zich er tot nu toe altijd aan gehouden. Werd 2 weken terug nog gebeld met wat nieuwsfeitjes, maar niks interressants.

Ik vraag me dan wel af, beschikt deze telefoon over de sensoren om dit programma te kunnen draaien?:

http://www.youtube.com/wa...l&feature=player_embedded

Waar ik wel een beetje van sta te kijken is dat ze er niet een wat betere flitser op kunnen zetten dan een LED. Zoiets maakt wel degelijk verschil bij foto's gemaakt in donkere plaatsen, neem een discotheek oid.

En dan de display, dat is een capacitive display. Het werkt dus op de aanraking van je tengels, maar wil dit dan ook zeggen dat het sowieso niet werkt met een stylus? heeft het echt jouw "elektronen" nodig? (of hoe je dat ook noemt)

alvast bedankt, ik kan de antwoorden niet zo snel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:00:
Waar ik wel een beetje van sta te kijken is dat ze er niet een wat betere flitser op kunnen zetten dan een LED. Zoiets maakt wel degelijk verschil bij foto's gemaakt in donkere plaatsen, neem een discotheek oid.
Dat is al heel lang een discussie. Heb eens ergens gelezen dat de reden daarvoor is dat je op die manier een "zaklamp" hebt als je een filmpje maakt. Met een echte flitser loopt je batterij dan zo snel leeg.

Daarbij is het met een flitser ook vaak dat je overbelichte foto's krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:52
Bovendien is een fliser niet geschikt om bij het filmen te gebruiken als lichtbron (uiteraard is het maar de vraag hoeverre LED hier in staat is, maar dit word als reden opgegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedoelde ik dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Een Xenon flitser zou dit toestel veel dikker maken, en daarbij ook een slechtere concurrentiepositie geven. Men heeft geleerd van het verkoopdebacle van de G810. Een xenon flitser is je van het, maar de gemiddelde koper zit daar niet op te wachten.

Zeker ook gezien de verkoopcijfers van de N82 die ik in de winkel verkoop waar ik werk. Men kijkt eerder naar dun, functioneel en hoeveel megapixels, in plaats van xenonflitser etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:00:
Ik vraag me dan wel af, beschikt deze telefoon over de sensoren om dit programma te kunnen draaien?:

http://www.youtube.com/wa...l&feature=player_embedded
Ja, kijk maar naar dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=pmx2XjZqjoQ
Of hier naar:
http://www.youtube.com/watch?v=njAupHxFcxM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt lieve mensen :)

Iemand die kan bevestigen dat het display inderdaad niet werkt met een stylus? of misschien toch ook wel?

Het antwoord lijkt mij nee, maar nog steeds kan ik het even nergens vinden.

En is het mogelijk dat samsung grote veranderingen aan het toestel aanbrengt, bijvoorbeeld 1 of 2 maanden later dan hij in de schappen ligt? kijk dan bijvoorbeeld naar de flitser en een lenskapje? Of is het -eenmaal in de schappen, hardware veranderd niet meer-?

2 misschien wat domme vragen, maar vraag het me toch wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
1. Het maakt gebruik van een Capacitive Touchscreen dus een stylus werkt hoe dan ook niet. (Probeer maar eens met een styles of een pen de touchpad van een laptop te bedienen ;) )

2. Aangezien de meeste reviewsites dezelfde toestel(geen lenskapje) hebben ontvangen, lijkt het erop dat het ook de definitive versie zal zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Intrique op 22-04-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
De standaart stylussen zullen niet werken.
Er zijn echter stylussen voor capacitive displays.
Ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd, maar misschien dat ik er eentje aanschaf als mijn Omnia HD binnen komt, ze kosten toch niet veel.
Een van de eerste links op google:
http://www.pdablast.com/forums/viewtopic.php?p=1093
En deze op Amazon.com (volgens mij ook leverbaar bij de UK en DE winkel.
http://www.amazon.com/s/r...ield-keywords=ipod+stylus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees zojuist hier dat Samsung de naam "Omnia HD" gaat veranderen in "i8910". En ik schrik een klein beetje van de adviesprijs. Maar goed, na het debacle met mijn N96 (had nooit op Nokia over moeten stappen!), heb ik er alle vertrouwen in dat good old Samsung mij met hun nieuwe paradepaard wel kan bekoren! Ook voor deze prijs... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:13:
Lees zojuist hier dat Samsung de naam "Omnia HD" gaat veranderen in "i8910". En ik schrik een klein beetje van de adviesprijs. Maar goed, na het debacle met mijn N96 (had nooit op Nokia over moeten stappen!), heb ik er alle vertrouwen in dat good old Samsung mij met hun nieuwe paradepaard wel kan bekoren! Ook voor deze prijs... ;)
Daar hebben we het al een hele tijd geleden over gehad, je hebt waarschijnlijk nog niet gelezen dat alleen voor sommige landen geld
In Nederland gaat hij waarschijnlijk gewoon OmniaHD heten.
En ik heb een beetje verder rondgevraagd over de prijs, hij gaat waarschijnlijk rond de 550-600 euro kosten, maar nergens is de prijs zeker, ik snap zelf niet waar Mobile-Cowboys die prijs vandaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
De prijs zal echt boven de 600 uitkomen. De eerste Omnia is dat ook geweest bij introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Dat is geen geldig argument. Je kunt die 2 telefoons niet vergelijken.
Op een aantal sites staat hij nu te koop voor 550/600 euro.
Waarom zou deze prijs niet kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Omdat meeste high-end toestellen een bepaalde skimming strategie volgen, met dus een prijs die daarbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat Samsung van plan is deze telefoon in een Android-versie te leveren. Is het dan mogelijk Android alsnog op deze telefoon te installeren, of zal de hardware van de Android-versie anders zijn dan deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:07:
Ik lees dat Samsung van plan is deze telefoon in een Android-versie te leveren. Is het dan mogelijk Android alsnog op deze telefoon te installeren, of zal de hardware van de Android-versie anders zijn dan deze telefoon?
Het zou leuk zijn als je even het betreffende artikel zou linken.

Maar om je vraag te beantwoorden; In theorie wel, TI OMAP3 ondersteund Android, natuurlijk komt er wel meer aan te pas dan dat, maar het zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat info over het gerucht inclusief hun bron. Android zou in principe op veel telefoons moeten kunnen draaien, maar wanneer de hardware van Android-Omnia's gelijk is aan deze versie, zou een directe kopie moeten volstaan lijkt mij. In geval van andere hardware zal eea. minder makkelijk aan de praat te krijgen zijn. Het zou perfect zijn aangezien ik nog twijfel tussen een Symbian en Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben altijd beniewd naar de geluidskwalieit van een telefoon.
Nu lees ik dat samsung omnia hd Dual Stereo Speaker & DNSe 2.0 heeft, ben erg benieuwd hoe het gaat klinken en hoe hard het geluid zou kunnen (ik verwacht ongeveer even hard als de nokia 5800) En hoe het geluid met oordojes zou klinken. (ik hoop dat het net als een ipod klinkt met goede bass weergaven enz)

Verder een top toestel. :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
De 5800 kan wel behoorlijk hard hoor. 2 speakers. Ik denk dat het volume van de Omnia HD minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung omnia hd heeft ook 2 speakers
Ik lees hier dat het geluid bijna net zo hard kan als de Nokia 5800, N95 :D

Staat ongveer bij het eind van de review (bij het laaste plaatje daarboven)

Engels
http://www.allaboutsymbia...nd_First_Impressions_.php

Nederlands
http://translate.google.n...l=en&tl=nl&hl=nl&ie=UTF-8

[ Voor 178% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All about Symbian:

"...It has similar problems to the 5800 in that the screen is unreadable in full-on, direct sunlight, in that it attracts fingerprints, and in that there's no multi-touch (yet) to speed text input. ..."

ow, wacht even... ik dacht juist te horen hebben gekregen dat dit toestel dat WEL heeft :S Of is dit bericht al zodanig oud dat Samsung dit punt al verbeterd heeft?

En dan zoek ik nog steeds naar een capacative stylus, heel leuk dat je op internet er vanalles over kan vinden, en dat Songtak(.com) er verscheidenen schijnt aan te bieden, maar nergens een prijsindicatie. Iemand die hem hier wel heeft?

Al met al vind ik het nog steeds een toptoestel voor zover, maar als je dan toch perfectionistisch wilt zijn zijn er altijd wel een aantal dingen te vinden.
- Xenon flash? 8)
- Lenskapje?
- Multitouch? d:)b

En dan nog iets, omdat het scherm van hard glas is - vanwege de capacitive eigenschap - is het eigenlijke scherm dus goed beveiligd. Maar als dit glas nu flink gekrast is, is dit dan te vervangen? zou dan toch redelijk makkelijk moeten zijn? Ik kras altijd al mijn telefoons, hoe voorzichtig ik ook probeer te zijn... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien is het glas/scherm wel als samsung ultra touch, dus van een gehard glas (Daar schijnen niet veel krassen op te komen omdat het van gehard glas is)
En net als LG secret, daar komen ook niet snel krasjes op het schrem, heeft ook gehard glas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://dailymobile.se/wp-content/uploads/2009/04/samsung-i8910-43.jpg
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is om over het toestel te praten,

Berichten over 'waar kan ik hem het beste kopen' en 'met welk abonnement' horen hier niet. Houd daar rekening mee als je hier je bericht plaatst.