Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Verwijderd
wat gebeurd er als je de normale versie opent ? ook frans of nederlands ?
Tjah....proberen kan altijd. Google gaat hier wel serieus mee om iid geval.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:13:
ben alleen bang dat Yahoo dit niet echt in behandeling gaat nemen
wat gebeurd er als je de normale versie opent ? ook frans of nederlands ?
Maar makkelijkste oplossing blijft gewoon om de nl site toe te voegen aan de favorieten. Neem aan dat je sowieso niet elke keer handmatig het adres in tikt.
Overigens heb ik T-Mobile gebeld, en die zeggen dat de software welleens flipt, en na een reboot van de telefoon zou het probleem kunnen verhelpen. Ik heb de telefoon een reboot gegeven, maar of dit het probleem heeft verholpen blijft de vraag.
Off-topic: hopelijk komt Yahoo ook met een Windows Mobile versie zoals Windows Live Messenger...
-edit 1-
Probleem keert terug
[ Voor 4% gewijzigd door minotaurus op 04-02-2009 19:34 ]
Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]
Verwijderd
Zet m'n gsm altijd uit s'nachts,wanneer ik hem smorgens weer aanzet(bv 8 uur) krijg ik soms een half uur later pas een sms die al om 7 uur verzonden was
Herkend iemand dit toevallig?
Verwijderd
Mijn batterij gaat duidelijk langer mee, mijn 3g+ ontvangst is een stuk beter geworden, gps fix met google maps* is zo goed als onmiddelijk als ik buiten ben. Eigenlijk draait alles veel soepeler. Flash lite 3.1 is fantastisch, dit was de reden voor mij om te upgraden. Heerlijk om op de volledige youtube te kunnen surfen.Jos84 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:55:
@michiel jansen, nog leuke dingen tegengekomen in die Rom?
Ook wel lachen is het progje fring. Nu kan ik skypen(, icq, msn etc..) via wifi of gprs ( werkt goed bij goede ontvangst)
*google maps moest ik wel appart donloaden want dit zat niet op de rom
ps. ik had HH1/HH1, en natuurlijk is alles nu helemaal in het engels!
[ Voor 4% gewijzigd door Michiel Jansen op 04-02-2009 13:54 . Reden: ps ]
Verwijderd
Via GPS en WiFi-lokalisatie is het mogelijk om vrienden te laten weten waar je op dat moment bent. Op een kaartje kan je zien waar anderen zitten. Dit maakt het gemakkelijker bekenden te ontmoeten die zich in de buurt bevinden, bijvoorbeeld tijdens popconcerten of sportevenementen.
De nieuwe dienst maakt deel uit van de laatste versie van Google Maps voor de mobiele telefoon.
Uiteraard kunnen gebruikers instellen wie ze laten weten wat hun locatie is, maar ook is het mogelijk om bepaalde locaties helemaal niet te delen met derden.
Google hoopt in de toekomst geld te verdienen met de dienst door locatiespecificieke advertenties te tonen.
bron: telegraaf.nl
download dit niet
je kan je zelf niet aanmelden via een i900

hij zal je toetsenbord van je i900 niet meer herkennen dus tekst invoer is onmogelijk geworden
http://www.google.com/sup...id=3741639227361dcc&hl=en
bovenste post
Edit: alleen het standaart tobo werkt niet die van samsung
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 20:00 ]
Als je bij de Omnia de lader er aan hangt is het lampje in de aan/uit/standby-knop rood (opladen) of groen (wanneer de batterij vol is), maar ik heb al een paar keer geel gehad.
Dit is vooral als ik 'm aan de lader heb en mobiel tv kijk en de batterij een aardige temperatuur heeft bereikt.
TV speelt wel gewoon verder en het toestel reageert gewoon zoals het hoort.
Deze kleur lijkt mij een minder positief teken, maar wat houdt geel in?
Ik zelf denk dat het een teken is dat de batterij overbelast is, of dat de temperatuur van de batterij aan de hoge kant is (wat niet direct door overbelasting hoeft te zijn), maar in de manual, noch op internet is hier vrij weinig over te vinden.
Kan iemand mij dit bevestigen? Of is er een andere oorzaak?
Verwijderd
Dat handje links bovenin dat is een TopicReport-knop.
[ Voor 94% gewijzigd door pven op 04-02-2009 16:39 ]
Verwijderd
Lees Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee! (nog?) eens door ...
[ Voor 86% gewijzigd door pven op 04-02-2009 16:40 ]
Verwijderd
Heb de manilla rom eropgehad,dan kon ik wel nederlands woordenboek gebruiken met smssen,de rest was alles engels,heeft deze rom dat toevallig ook?Michiel Jansen schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:51:
[...]
Mijn batterij gaat duidelijk langer mee, mijn 3g+ ontvangst is een stuk beter geworden, gps fix met google maps* is zo goed als onmiddelijk als ik buiten ben. Eigenlijk draait alles veel soepeler. Flash lite 3.1 is fantastisch, dit was de reden voor mij om te upgraden. Heerlijk om op de volledige youtube te kunnen surfen.
Ook wel lachen is het progje fring. Nu kan ik skypen(, icq, msn etc..) via wifi of gprs ( werkt goed bij goede ontvangst)
*google maps moest ik wel appart donloaden want dit zat niet op de rom
ps. ik had HH1/HH1, en natuurlijk is alles nu helemaal in het engels!
Verwijderd
Op mijn Omnia werkt het zonder enig probleem dus je kan het gerust downloaden.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:41:
De vraag 'waar zit je?' is voortaan overbodig. Google maakt het vanaf vandaag met Google Latitude mogelijk vrienden te lokaliseren via de mobiele telefoon.
download dit niet
je kan je zelf niet aanmelden via een i900![]()
![]()
hij zal je toetsenbord van je i900 niet meer herkennen dus tekst invoer is onmogelijk geworden
http://www.google.com/sup...id=3741639227361dcc&hl=en
bovenste post
Verwijderd
Ik heb dit ook een keer gehad, ik was aan het internetten terwijl hij aan de oplader lag.. (overigens werd hij inderdaad erg warm) Maar ik merkte wel dat hij niet meer aan het opladen was! Dus ik heb de stekker eruit gehaald.. en toen er weer in gedaan.. 1e keer werkte dat niet.. na nog een keer opnieuw erin/eruit toen weer wel.MaXXeR schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:50:
Over het volgende zie ik nergens iets staan...
Als je bij de Omnia de lader er aan hangt is het lampje in de aan/uit/standby-knop rood (opladen) of groen (wanneer de batterij vol is), maar ik heb al een paar keer geel gehad.
Dit is vooral als ik 'm aan de lader heb en mobiel tv kijk en de batterij een aardige temperatuur heeft bereikt.
TV speelt wel gewoon verder en het toestel reageert gewoon zoals het hoort.
Deze kleur lijkt mij een minder positief teken, maar wat houdt geel in?
Ik zelf denk dat het een teken is dat de batterij overbelast is, of dat de temperatuur van de batterij aan de hoge kant is (wat niet direct door overbelasting hoeft te zijn), maar in de manual, noch op internet is hier vrij weinig over te vinden.
Kan iemand mij dit bevestigen? Of is er een andere oorzaak?
Ja dit kanVerwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:51:
[...]
Heb de manilla rom eropgehad,dan kon ik wel nederlands woordenboek gebruiken met smssen,de rest was alles engels,heeft deze rom dat toevallig ook?
[ Voor 10% gewijzigd door Michiel Jansen op 04-02-2009 18:46 ]
Perfect dit werkt super !!!!chrisr5gt schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:37:
Ik heb in de registry de calibratie en gevoeligheid aangepast van de Omnia na het lezen van een artikel op MoDaCo. Het werkt bij mij geweldig:
"this is what worked for me:
Improve Screen Calibration
1. Open your Registry Editor(PHM Registry Editor)
2. Go to HKEY_LOCAL_MACHINE/HARDWARE/DEVICEMAP/TOUCH/
3. Click on CalibrationData
4. Value Data change to > 519,503 177,881 182,129 847,127 849,872
5. Click OK to save it.
You may also wish to copy down the old data before you input the new one.
My OLD Value Data was 505,512 172,875 163,147 846,148 829,876 and yours might be different a bit."
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het sms geluid aan kan laten, maar de rest van de onzinnige systeemgeluiden uit kan zetten? Het is heel storend als je de geluiden voor het verplaatsen van de widgets uit zet, ook de geluiden van de sms uit gaan.
Ik zit nu met de vodafone-branded omnia op Versie:
PDA: i900XKHG5/ARHG5
Telefoon: i900BUHG5.
Is er een nieuwe vodafone rom uit? Ik kon niets vinden welke de laatste was voor vodafone.
Het gaat steeds over een upgrade, maar je flashed gewoon een nieuwe rom. Gewoon vingers gekruisd en hopen dat je hem niet bricked
Of je moet naar zo'n samsung point waar ze dit voor je doen
[ Voor 6% gewijzigd door Michiel Jansen op 04-02-2009 20:05 ]
Verwijderd
Check. Ik snap het ook wel, alleen is het vervelend wanneer er nog steeds mensen zijn die niet een topic doorlezen. Want ook daar staat dat het niet toegestaan om dit soort praktijken te vragen/aan te bieden. Ik wil best mijn steentje bijdragen en mensen helpen, maar dit zijn kleine en irritante 'dingetjes'.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:32:
[mbr]*weg*
Lees Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee! (nog?) eens door ...[/]
Ik zal me voortaan als de ideale schoonzoon gedragen!

Verwijderd
ik heb ook een omnia,
en als ik dus dingen via mijn bluetooth ding van mijn computer naar men omnia verstuur, dan vraag die als die klaar is of ik hem wil opslaan en dan doe ik dat, maar dan kan ik hem nergens terug vinden, en als ik hem dan daarna via zoeken opzoek lukt dat ook niet, iemand een idee wat er aan de hand is?
ik moet dus eigenlijk gewoon mijn oplaad ding veranderen zodat alles wat ik doe vanaf mijn computer bluetooth naar opslagkaart gaat en niet naar my documents. via bluetooth op mijn mobiel ftp lukt het niet, dus iemand anders ideen?
voor de rest is de omnia chill, heb em nu al een paar maanden, en alleen het smsen is niet al te perfect maar dat moet dan maar...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 21:30 ]
Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]
In de opties van Opera kan kiezen of je Opera als standaard browser gebruikt moet worden. Dit staat op ja, zet het op nee en IE is de standaard browserminotaurus schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:49:
Hoi, OPERA is de standaard browser op de Omnia, hoe kan ik Internet Explorer als default browser instellen?
[ Voor 9% gewijzigd door Michiel Jansen op 04-02-2009 23:11 ]
Tanx!Michiel Jansen schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:07:
[...]
In de opties van Opera kan kiezen of je Opera als standaard browser gebruikt moet worden. Dit staat op ja, zet het op nee en IE is de standaard browser

Verwijderd
Nadat Apple nogal wat hoge ogen gooide met hun App Store hoor je er als fabrikant niet meer bij als je zelf niet over een eigen App Store beschikt. Ook Samsung komt met een App Store voor Windows Mobile en Symbian S60 toestellen.
Officieel wordt de winkel pas tijdens het MWC event in Barcelona aangekondigd. Helaas lijkt het erop dat de Store eerst proef zal draaien in Engeland. De App Store, die in de vorm van een website komt, telt momenteel al ruim duizend applicaties voor Windows Mobile en S60 smartphones. Verwacht wordt dat andere platformen snel zullen volgen.
http://applications.samsungmobile.com/en/gbp/index.html
Samsung probeert al een tijdje ontwikkelaars te paaien om voor Samsung toepassingen te ontwikkelen. Zo starte het onlangs nog het Samsung Mobile Innovator project dat ontwikkelaars de mogelijkheid bood om eenvoudig toepassingen voor Samsung Symbian S60 toestellen te schrijven. Alle deelnemers hiervan hebben tevens toegang om hun programma's aan te bieden via de nieuwe App Store
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 11:43 ]
Verwijderd
had ergens gelezen dat de branded modellen geen rom updates meer krijgen...rCk schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:22:
Kleine bump:
Ik zit nu met de vodafone-branded omnia op Versie:
PDA: i900XKHG5/ARHG5
Telefoon: i900BUHG5.
Is er een nieuwe vodafone rom uit? Ik kon niets vinden welke de laatste was voor vodafone.
Ik draai nu al twee maanden met een cust Rom van Taril en ik zou voor geen goud meer terugwillen naar een nederlandse Rom. Ik heb (en ik ben echt geen engels wonderkind) een uurtje even nodig gehad om te wennen aan het Engels en alles weer even opnieuw in te stellen.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:43:
Weet er iemand of er nog een nieuwe NL rom aankomt ? want er blijven maar roms komen maar geen NL
Dat uurtje investeren leverde me op:
- VEEL snellere telefoon
- Nieuwste browser
- Online Widgets (weer is erg leuk)
- Veel langer met je batterij doen
- Leuke applicaties die (naast alle standaard apps) er ook nog bijzitten. Zoals Fring, uitgebreide taskmanager, .net, config tooltje etc
Verder gaat het vrijwel altijd goed met de applicatie die hiervoor gebruikt moet worden en met de samsung Rom update wil het nog wel eens misgaan.
Zou toch eens zoeken op Taril i900 en je komt vanzelf op wat leuke specs.
Verwijderd
ik iig (nog) niet heb nog steeds de originele H1 Rom en doet het nog prima en zit ook niet te wachten op een engelse en of custom Rom tenzij er echt een batterij levensduur winst van 50% geboekt kan wordenMichiel Jansen schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:03:
Ben benieuwd wie er een custom rom heeft hier
Verwijderd
http://www.nieuwemobiel.n...reen-phone-opgedoken.html
Verwijderd
Ik heb laaste tijd problemen met me omnia dat hij smsjs niet verzend. ze blijven heel lang in de outbox.
Terwijl ik gewoon goede verbinding heb ect.
Provider is KPN.
Ik heb nu de rom h1 er is nog geen officele nieuwe als ik het goed zo op de site van samsung toch??
thanks
Mijn batterij gaat ongeveer twee keer zo lang meeVerwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:21:
[...]
ik iig (nog) niet heb nog steeds de originele H1 Rom en doet het nog prima en zit ook niet te wachten op een engelse en of custom Rom tenzij er echt een batterij levensduur winst van 50% geboekt kan worden
door een nieuwe rom?Michiel Jansen schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:13:
[...]
Mijn batterij gaat ongeveer twee keer zo lang mee
Verwijderd
en hoe lang is dat ?Michiel Jansen schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:13:
[...]
Mijn batterij gaat ongeveer twee keer zo lang mee
Verwijderd
Vandaag ongeveer een half uurtje op youtube gezeten via wifi, paar korte telefoontjes, twee keer mijn mail opgehaald via gprs, ongeveer 5 minuten google maps met gps aangehad. Batterij staat nu op 90%
Verwijderd
- is er een makkelijke manier om te scrollen (met je vinger of op een andere manier) door bv. de contactlijst? Het gaat wel, maar er wordt telkens als je nét iets te hard drukt een contact geopend.
- Ik heb thuis WiFi, de i900 kan probleemloos verbinding maken met de router, als ik echter probeer te internetten via wifi, wordt telkens de web'nwalk gestart. Ik heb geen web'nwalk abo, omdat ik thuis wifi heb liggen. Is er een manier om dit uit te schakelen zodat er via wifi geinternet kan worden?
Alvast bedankt!
gr. Martijn
Bij mij werkte toen het volgende: Via menu>instellingen>wifi Toen heb ik in het submenu netwerkadapters de Sychip jaguar wlan gspi card gekozen. Als ik daarna een wifi verbinding open had staan werd deze wel gebruikt als ik opera startte.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:15:
Ik heb de i900 gisteren ontvangen. Wel even wennen in vergelijking met een "normale" mobiel, maar na een uurtje stoeien begon het al te wennen. Ik heb twee vraagjes die ik niet zo snel kon vinden op diverse fora etc.
- is er een makkelijke manier om te scrollen (met je vinger of op een andere manier) door bv. de contactlijst? Het gaat wel, maar er wordt telkens als je nét iets te hard drukt een contact geopend.
- Ik heb thuis WiFi, de i900 kan probleemloos verbinding maken met de router, als ik echter probeer te internetten via wifi, wordt telkens de web'nwalk gestart. Ik heb geen web'nwalk abo, omdat ik thuis wifi heb liggen. Is er een manier om dit uit te schakelen zodat er via wifi geinternet kan worden?
Alvast bedankt!
gr. Martijn
Lekker dan, mocht het waar zijn. Heb je hier nog een link van?Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:45:
[...]
had ergens gelezen dat de branded modellen geen rom updates meer krijgen...
Lijkt me wel verrot als 't zo is. Maar goed nu heb ik nog geen problemen, zonder gps-navigatie houdt mijn telefoon het al gauw 3 dagen vol, met het nodige kloten erbij meegerekend..
Verwijderd
Wanneer ik de installatie cd start van Route 66 dan wil hij meteen in het begin installeren op een memorycard. Ik kan niet kiezen om te installeren op de 8GB storage van de Omnia zelf. Doe ik iets fout?
Verwijderd
enne kan iemand mijn vraag beantwoorden?
hoe verander ik de opslag ruimte bij bestanden die via mijn computer met een bluetooth ding naar mijn mobiel verstuur.. hij komt nu altijd in my documents, maar als ik dus een film wil versturen kan dat neit want zoveel past er bij my documents niet op, als ik iets bij verbindingen --> bluetooth--> ftp en dan die opslag ruimte veranderen helpt niet...
*warez*
[ Voor 8% gewijzigd door pven op 05-02-2009 19:59 ]
Verwijderd
je vraag kan ik niet beantwoorden maar dat laatste mag hier natuurlijk niet.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:55:
zijn er inmiddels al spelletjes voor de omnia?
enne kan iemand mijn vraag beantwoorden?
hoe verander ik de opslag ruimte bij bestanden die via mijn computer met een bluetooth ding naar mijn mobiel verstuur.. hij komt nu altijd in my documents, maar als ik dus een film wil versturen kan dat neit want zoveel past er bij my documents niet op, als ik iets bij verbindingen --> bluetooth--> ftp en dan die opslag ruimte veranderen helpt niet...
en kan iemand mij een link pasen waar ik tomtom kan downe? of mag dat niet?
Erm: kopen op tomtom.nl? http://www.tomtom.com/products/category.php?ID=2&Lid=5Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:07:
enig idee hoe ik eraan zou kunnen komen?
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Je moet het volledige imei nummer invullen wat op je contract staat, het imei wat de telefoon aan gaf pakte bij mij ook niet, maar die op het contract stond dus wel...rCk schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:21:
[...]
Ik probeerde daarnet even de Vodafone 8gb micro-sd actie incl. Vantage Point af te ronden. Echter kom ik op een probleempje uit, de code die ik via de telefoon binnenkrijg is 17 cijferig, terwijl de code die ik achterop de i900 vind (met batterij eruit) 15 cijferig is alleen óók een fout geeft. Is dit normaal, dat hij nog herkend moet worden in de komende werkweek of moet ik even de klantenservice van Samsung gaan bellen?
Maar vind de telefoon wel erg gevoelig hoef maar ergens zachtjes tegen aan testoten met de telefoon en dan gaat ie gewoon uit.Heb dat nu al een paar keer gehad heb telefoon gewoon in mijn jaszak en als ik dan kijk omdat ik bellen wil staat ie gewoon helemaal uit heb zo al menige oproepen gemist en was mijn baas niet zo blij mee.
Dan zou ik misschien toch je tel na laten kijken, want dat moet niet kunnen vind ik dat ie bij het minster of het geringste stootje uitgaat. Ik heb er iig nog geen last van gehad!
Oke bedankt! Ik ga het meteen proberen! Thanks man!b.art schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:43:
[...]
Je moet het volledige imei nummer invullen wat op je contract staat, het imei wat de telefoon aan gaf pakte bij mij ook niet, maar die op het contract stond dus wel...
Edit: Het is gelukt, bedankt
"Samsung streeft ernaar om de microSD kaart binnen twee maanden naar je toe te zenden." Nou maar hopen dat ze het streven makkelijk halen en eerder zijn
Maar goed, ik heb al 8gb op de tel staan dus dat is voor even nog wel genoeg
[ Voor 45% gewijzigd door rCk op 05-02-2009 20:13 ]
Verwijderd
*warez*Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:55:
zijn er inmiddels al spelletjes voor de omnia?
*warez*
Trouwens, ik kan de post even niet vinden maar diegene die met het idee kwam om het imei-nummer van het contract te gebruiken voor die 8gb micro-sd actie van vodafone.. geniaal
edit: props voor b.art dus
[ Voor 11% gewijzigd door pven op 06-02-2009 13:23 ]
Verwijderd

Verwijderd
ik heb mijn branded tmobile al een xkhj3 gegeven.. en eergister die van taril erop gezet.. niet veel gemerkt van de snelheids verandering... cq batterij duur! ben ook niet weg van de "extra's" heb liever een DXIA2 met alleen de orginele apps zonder toevoegingen etc...xon schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:30:
[...]
Ik draai nu al twee maanden met een cust Rom van Taril en ik zou voor geen goud meer terugwillen naar een nederlandse Rom. Ik heb (en ik ben echt geen engels wonderkind) een uurtje even nodig gehad om te wennen aan het Engels en alles weer even opnieuw in te stellen.
Dat uurtje investeren leverde me op:
- VEEL snellere telefoon
- Nieuwste browser
- Online Widgets (weer is erg leuk)
- Veel langer met je batterij doen
- Leuke applicaties die (naast alle standaard apps) er ook nog bijzitten. Zoals Fring, uitgebreide taskmanager, .net, config tooltje etc
Verder gaat het vrijwel altijd goed met de applicatie die hiervoor gebruikt moet worden en met de samsung Rom update wil het nog wel eens misgaan.
Zou toch eens zoeken op Taril i900 en je komt vanzelf op wat leuke specs.
daarom gister weer terug naar xkhj3 hehe
Verwijderd
Heb stap 1 gedaan,maar hoe krijg ik DXIA2 update er nou in?Is een exe.7z bestand op mijn pc??Michiel Jansen schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:39:
Voor degene die ook een gokje durft te wagen wil ik even melden dat ik succesvol heb geupgrade naar tarils DXIA2.
Verwijderd
uitpakken met winrarVerwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:30:
[...]
Heb stap 1 gedaan,maar hoe krijg ik DXIA2 update er nou in?Is een exe.7z bestand op mijn pc??
Verwijderd
Verwijderd
laat wel even weten hoe het is gegaan
Verwijderd

Vond het wel een raar bestand r7,nooit aan gedacht dat dat een rarretje was.
Is ook bezig nu

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 21:53 ]
Verwijderd
Hier ook maar dan "met"poespas van TarilVerwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:02:
Succesvol geupdated naar:
pda i900DXIA2/DZIA2
phone I900DXIA2
Als we een gewone pc hebben, dan installeren we die wel eens opnieuw. Is dit bij de omnia ook mogelijk als je naar verloop van tijd denkt dat je dat wilt?
Hoe kan ik software installeren en eventueel verwijderen?
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
Verwijderd
dit doe je door een harde reset te doen.. meer info daarover staat op pagina 150Miles schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:10:
Ik heb sinds vandaag een omnia van vodafone (branded dus), maar vroeg me het volgende af:
Als we een gewone pc hebben, dan installeren we die wel eens opnieuw. Is dit bij de omnia ook mogelijk als je naar verloop van tijd denkt dat je dat wilt?
Hoe kan ik software installeren en eventueel verwijderen?
Het was .7z oftewel 7-zip voor meer info http://www.7-zip.org/Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:52:
Oke ik vind die poespas juist wel geinig,wat een koe he,ben blond maar nieteens van mezelf
![]()
Vond het wel een raar bestand r7,nooit aan gedacht dat dat een rarretje was.
Is ook bezig nu
Maar winrar kan er ook mee overweg zoals je gemerkt hebt.
Grappig dat Samsung hierin het voortouw neemt, gezien de Omnia hun eerste WM toestel is. Ik heb in totaal nu 6 mobiele telefoons gehad (allemaal tweejarig contract), en na twee samsungs dacht ik dat ik nooit meer een samsung zou nemen, maar met deze derde samsung telefoon van mijn kant, hebben ze een gigantische verbetering in hun telefoons (en service imo) gemaakt!
Het Samsung i780 topicJos84 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:06:
Grappig dat Samsung hierin het voortouw neemt, gezien de Omnia hun eerste WM toestel is.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Dit kan met pim back up. Dit is gewoon freeware ,misschien iets voor de topic start?ind0mi schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:50:
Ik wil mn Omnia ook eens gaan updaten naar zon custom ROM .. zijn er programmas waarmee ik instellingen en contacten enzo kan back-uppen?
thankss!!Michiel Jansen schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:59:
[...]
Dit kan met pim back up. Dit is gewoon freeware ,misschien iets voor de topic start?
Welke ROM kunnen jullie mij aanraden? de NL xkhj3 die ik nu heb? Of een engelse?(taal is geen probleem), of die taril rom? (heb geen xp computer beschikbaar hier)
[ Voor 143% gewijzigd door Luqq op 06-02-2009 15:07 ]
Ik zou graag wat *betere* alternatieven willen hebben. Tot nu toe heb ik wat andere vormen van input gebruikt, maar ik blijf het Samsung keyboard toch de beste vinden, voor vinger-bediening dan.GodDamage schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 01:49:
(...)Hiervoor had ik een HTC p4350 dus het is wel even wennen (lees achteruitgang) om zonder fysiek tobo tekst in te voeren maar ik geloof dat er wel betere third party tobo's beschikbaar zijn dan die van Samsung.
Niet alle programma's komen in die lijst te staan. Ander kun je achteraf altijd nog handmatig bestanden verwijderen via de file explorer of alternatieven als Resco Explorer en Total Commander. Voor de lijst met bestanden die in een cab file staan, kun je best de .cab file met 7zip openen op de PC, en dan het setup.xml bestand raadplegen; daarin worden de uiteindelijke bestandsnamen zoals deze op de mobiel komen te staan, genoemd.50Miles schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:01:
Als ik software installeer, dan kan ik het niet meer verwijderen via de lijst met beheerde programma's. Daar verschijnt niets in. Hoe kan ik software dan verwijderen?
Verwijderd
je ziet dus niet bij programma's het logo van TomTom staan ?50Miles schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:38:
Ik heb nu tomtom geinstalleerd, maar kan het nergens een snelkoppeling terugvinden. Kan wel naar de map in programma's gaan en dan even de exe openen, maar kan ik hiervan ook een snelkoppeling ergens maken? Eventueel handmatig?
Nee, helaas niet. dat is juist de bedoelingVerwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:45:
[...]
je ziet dus niet bij programma's het logo van TomTom staan ?
EN: hoe kan ik in total commander het register aanpassen van windows mobile?
[ Voor 14% gewijzigd door 50Miles op 06-02-2009 15:52 ]
Verwijderd
ga eens kijken bij instellingen --------- persoonlijk----------vandaag----------items50Miles schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:45:
[...]
Nee, helaas niet. dat is juist de bedoeling
staat ie in het lijstje daar ? vink hem aan en je ziet hem in je startpagina
(IGO8 werkt zo iig wel )
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 15:50 ]
EDIT: Opgelost, ik heb via de pc gewoon een snelkoppeling gemaakt in het startmenu.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:50:
[...]
ga eens kijken bij instellingen --------- persoonlijk----------vandaag----------items
staat ie in het lijstje daar ? vink hem aan en je ziet hem in je startpagina
(IGO8 werkt zo iig wel )
En hoe kan ik het register aanpassen in total commander?
[ Voor 22% gewijzigd door 50Miles op 06-02-2009 15:57 ]
Dit klinkt mij wel goed:
"Lite" DTHJ6-LTE01
Removed apps:
- DigitalFrame
- FlashLite2
- GoogleLauncher
- NetCF2.0
- PhotoSlides
- Podcasts
- RssReader
- Samsung Today 1
- Samsung Today 2
- Samsung Widget
- Samsung Main Menu / Launcher
- Shozu
- SliverInbox
- TaskSwitcher
- Welcome Center
Added:
- NetCF3.5
- Working FlashLite3.1
- HTCSensor .dlls'
- A few registry tweaks on security policies
Windows (Mobile) op een telefoon vind ik gebruiksonvriendelijk dus een schil eromheen is opzich welkom.
Zit er bij die custom roms ook een schil om Mobile zodat het toestel gebruiksvriendelijker wordt?
Alleen sneller en meer accu heb ik niks aan als ik op een minischerm een windows desktop moet gaan besturen met een dikke vinger
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Verwijderd
maybe ook wel leuk om een aantal screenshots van de custom roms te makenDarkHelmet schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:21:
Met die custom firmwares ben je neem ik aan de samsung GUI kwijt?
Windows (Mobile) op een telefoon vind ik gebruiksonvriendelijk dus een schil eromheen is opzich welkom.
Zit er bij die custom roms ook een schil om Mobile zodat het toestel gebruiksvriendelijker wordt?
Alleen sneller en meer accu heb ik niks aan als ik op een minischerm een windows desktop moet gaan besturen met een dikke vinger
dan weten de gene die dit nog niet hebben of het voor hun de moeite waard is om te gaan klooien (tweaken)
Verwijderd
Ze hadden een briefje meegestuurd waarop staat dat ze de nieuwste rom geinstalleerd hebben. Ik heb nu XKHH4, maar dit is toch niet de nieuwste officiele rom? Dat is XKHJ3 volgens de samsung site?
Of heb ik fout gerekend met behulp van de rom nummering tabel, en is dit een nieuwere versie?
Ik heb net vanmiddag mijn half jaar oude omnia van XKHH4 naar XKHJ3 geupgradeVerwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:11:
Vandaag mijn teruggekregen van Dynafix (mijn wifi deed heel vreemd, nog niet opgelost want het probleem was niet geconstateerd.......)
Ze hadden een briefje meegestuurd waarop staat dat ze de nieuwste rom geinstalleerd hebben. Ik heb nu XKHH4, maar dit is toch niet de nieuwste officiele rom? Dat is XKHJ3 volgens de samsung site?
Of heb ik fout gerekend met behulp van de rom nummering tabel, en is dit een nieuwere versie?
Verwijderd
Verwijderd
Ik had eerst een andere omnia (maar die was niet nieuw/verbroken zegel), dus heb ik die teruggestuurd en mijn geld teruggekregen. Daarna had ik een nieuwe omnia gekocht bij een andere webshop, maar deze heeft een veel minder goed wifi bereik. Niet alleen thuis, maar ook op andere locaties waar ik regelmatig gebruik maak van wifi. Het kan dus niet aan mijn router liggen..Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:13:
wat was/is er mis met je wifi ?
@Lucc:
Dan doe ik zometeen ook ff een update. Gek dat ze een oude rom installeren

Ik krijg spb pocket plus ook niet verwijderd uit mijn lijst! Ik heb in application data alles weggehaald en 10 keer proberen te verwijderen gevolgd door soft reset maar hij blijft in de lijst aanwezig. Hard reset nu dus? (ik weet nml. niet hoe die registersleutels precies werken)DeOS schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:10:
Zelf handmatig de bestanden/mappen/registersleutels verwijderen.
Verwijderd
(wel contacten back uppen )
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 19:34 ]
ja rotte is dat je met pim backup (wat op de taril rom is meegebakken) niet je email accounts kan overzetten. Dat vind ik nog wel het grootste @#%@#$ werk.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:34:
hardreset werkt prima alleen irri dat je weer alles opnieuw moet instellen maargoed dan werkt ie wel weer eens stuk sneller
(wel contacten back uppen )
Dit topic is gesloten.
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic