Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
hehe, en ik maar denken dat ik de enige mongool wasLointje schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:31:
BTW, niet in de waterput springen bij chamber of crossroads, behalve als je een binnenweg wil naar ergens (zoek zelf maar uit)

(...)
Ik heb nog nooit gemerkt dat ik minder XP kreeg als iemand een klap op mijn mob geeft....Lointje schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:31:
Ik was in eregion (eerste week moria) aan het vechten tegen een elite baas, zelfde level. Ging het duidelijk met gemak halen. Komen er drie groepen voorbij van min 3 man in elke group en van elke groep was er eentje die wel een hit op de mob moest doen. Met mijn enhanced exp kreeg ik slechts 18xp... dank u mensen :-)
We do what we must because we can.
De naam van die gozer weet ik niet meer precies (zal hem wel herkennen als ik hem zie), maar tis gewoon jammer dat er dit soort zielige persoontjes het voor andere proberen te verzieken..
Uit eindelijk gaf het wel een kick dat we met zijn 2e (ik dus als warden en mijn gf als runekeeper) 6 of 7 goblins/wargs (van 1 tot 3 levels lager) nonstop konden overleven over zo'n lange periode (enige wat ik deed was zoveel mogelijk defence en aggro opbouwen, mijn gf zorgde dat ze met zo min mogelijk mana mij in leven hield en we lieten die npc gewoon maar killen wat ie wilde targetten, maar dit leek de enige manier om in leven te blijven met al die shit die over ons heen gepulled werd
Currently playing: MTG Arena (PC)
[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 01-12-2008 17:42 ]
Anoniem: 218701
ik doe dat zelfs nog als iemand er gewoon alleen maar bij staat. Heb wel eens een minuut zitten wachten of iemand de mijn in kwestie ging pakken...toen maar een bericht gestuurd of hij dat van plan was....hij bedankte me voor de nette vraag en vond dat ik daarmee de mijn sowieso wel verdiend had en ging verder met questen...Rfce schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:56:
[...]
Node-verhaaltje; tjah daar doe je niets aan. hierover hebben we het vaker al gehad in dit topic en de meeste die ik tegenkom tellen/immen gelukkig altijd ff of je voor de node aan het vechten bent ofniet. Dat doe ik ook als er een gast zit te vechten met 4 wargs rondom een rich ancient silver ore. Is wel zo sociaal.
Dutch Alliance is véél leukerUhmmie schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:13:
[...]
Maarja gelukkig zijn er ook een hoop relaxte mensen die het wel leuk vinden om samen te werken.. Ondertussen ook de kinship "Dutch Peace Keepers" gejoined en dus druk opweg om weer op hetzelfde level te komen zoals mijn oude chars zodat ik wat van de nieuwe content kan bekijken
.
maar ik kom inderdaad ook wel eens irritante mensen tegen, gelukkig valt 't in Moria héél erg mee
Het kan nu aan mij liggen maar er is precies een mentaliteitsverschil tussen SoA & MoM.
In MoM content zijn de mensen precies vriendelijker & bereider om te FSen.
Nu speel ik op Laurelin dus dat valt meestal al goed mee.
Content update voor Volume 2 met de 12-man RaidMueR schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:16:
spoiler:Hou de Frontpage even in de gaten. Er zou wel eens wat interessant leesvoer kunnen komen.
Anoniem: 181786
Ik vrij veel.Simon Verhoeven schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:58:
Inderdaad, nog maar 1 lid van het legioen van eriador tegengekomen
Duidelijkste voorbeeld is als je solo'd. En een andere solo-er komt voorbij en geeft er een mep op, of shout, of healt je zelfs maar voor 3 morale. XP is dan gehalveerd. Zit die man in een 6man groep, dan is je xp bijna helemaal weg (want het systeem gaat er dan van uit dat heel de groep heeft geholpen en dus verdien je minder xp). Heeft bij mij ook even geduurd eer ik dat wist, dus heb ook menig persoon geholpen toen ze het niet nodig hadden. Nu sta ik er naast om te zien of ze het halen en grijp in indien nodig (guardian trekt zo'n beest zo op zich).ResuCigam schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:45:
[...]
Ik heb nog nooit gemerkt dat ik minder XP kreeg als iemand een klap op mijn mob geeft....
Onnodig iemand helpen vind ik persoonlijk erg frustrerend. Helemaal als ik met veel moeite een Elite aan het soloen ben, en een of andere lamlul van een loremaster gooit een fireball naar hem toe. Vervolgens vraagt ie of ie moet helpen. Te laat, lul! Blijf met je poten van mn target af tenzij je ziet dat ik het niet red, dan kan je helpen.
De nieuwe instances zijn stuk voor stuk erg gaaf en we hebben er een hoop plezier! Ik ben benieuwd naar de aankondiging Muer
Wou die discussie ook eens op gang brengen.
Ik zit dus als lvl 54 burglar rustig een white hand emissary te soloen(13k signature mob).
Ij ben mij dus goed aan het amuseren want dat is tenminste nog een uitdaging.
Zit ik dus bij de 3de (dichtste bij die tuin) en komen er plotseling 2 mensen aan te rennen en beginnen er ook op te meppen.
Ik weet wel dat ze het goed bedoelen maar ik had zoiets van "blijf met je poten van mijn mob af als je ziet dat ik het prima aan het redden ben.
Of ervaren jullie dat anders?
Ik begin trouwens nu ik lvl 55 precies wat in te lopen op quests want ik begin er stilletjesaan wat whites te hebben & zonder blauwe te lopen.
Ik zit nu in die kamer ten noorden van 21st hall dus waarschijnlijk moet ik binnenkort wat goblins doden ten zuiden van 21st & dan naar waterworks.
Heeft iemand trouwens al dat 1ste kamp gevonden van Dwalin(toch van hem als ik het me goed herinner)
Gisteravond met mn vriendin in de lone-lands rondgerend. Een combinatie van Warden/Rune-Keeper is echt onoverwinnelijk. Met allebei level 19 hadden we geen problemen met maar liefst 9 wolven (en volgens mij zelfs meer, stomme stealthers) van level 18. Het kostte wat moeite om de aggro te houden, maar toen ik ze eenmaal had, gingen ze ook goed neer.
Ben ondertussen ook level 20 geworden en heb mn Undying titel. Eerste karakter waarop dat gelukt is

Kzag op het CM forum trouwens een post van iemand over hoe de Warden in de Rift was. Die gast (op Eldar) was al level 54! Stomme powerlevellers

Het lijkt me toch echt onwaarschijnlijk dat hij nu al alle combinaties kent want de warden lijkt me op dat vlak toch best moeilijk.
MueR schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:49:
Balin's Camp bedoel je? Nee, nog niet. Ik zoek er eerlijk gezegd ook niet meer naar, questen heeft geen nut meer voor mn Hunter
Tot nu toe amuseer ik me goed in MoM.
Mijn quest mace maar eens verwisseld met een lvl 55 mace of the third age.
Best een leuke boost in DPS.
En ik ben tevreden dat het spel eindelijk wat "moeilijker" is.
SoA was mij bij tijden toch wat te gemakkelijk.
[ Voor 36% gewijzigd door Simon Verhoeven op 02-12-2008 10:05 ]
Op hogere levels gaat de Warden echt een fenomenale tank zijn. De Warden heeft 3 stances, namelijk Determination, Conservation en Recklessness. Determination is een _zieke_ hoeveelheid ICMR. Op een aantal afbeeldingen die ik heb gezien, is het +835 ICMR. Dat, gekoppeld met de Heal over Time Gambits die je kan produceren, maakt een tank die zichzelf wel even staande kan houden terwijl de minstrel een nieuwe snaar op zn luit zet.
Conservation is een ICPR buff (+361), gekoppeld met +416 Evade en Block rating. Wanneer je dus wel een healer vol op je hebt, kan je deze mooi gebruiken om net dat beetje meer ICPR te krijgen. Want geloof me, de Warden slurpt power. Bijna net zo erg als de Captain.
Recklessness zegt genoeg. Een soort Overpower mode. Snellere attacks ten koste van je defence. Wil je ergens snel uit of ben je bezorgd om respawns dan is dit een goede keus.
Verder heeft de Warden nog een enorm voordeel ten opzichte van de Guardian. De DPS wordt alsmaar beter. Op level 15 kan de Warden zijn eerste Spear/Sword/Club mastery passive skills kopen, waardoor de DPS met deze wapens en de bonussen (spear bleed, sword hit chance, speed debuff) verbeteren. Verder is dit er ook nog op level 30 en naar ik dacht 45.
U wilde liever wat AoE attacks? Dat kan. Een aantal van de Gambit moves zijn AoE attacks, om nog maar te zwijgen van de skill Javelin of Deadly Force. 3 targets? 5? Nee, doe maar 10 Javelins tegelijk om wat Goblins tegen de grond te pinnen. Let wel, dit is een Legendary Trait, maar niettemin zeer interessant.
De Warden is voor mij een geweldige class. Voorheen vond ik de tank maar niks, mijn Guardian heeft het niet verder geschopt als level 22. De Warden zie ik nog wel 60 halen
Anoniem: 120596
en wanneer zou dit gebeuren?MueR schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:16:
spoiler:Hou de Frontpage even in de gaten. Er zou wel eens wat interessant leesvoer kunnen komen.
The Flying Dutchman
Zodra de redactie klaar is met koffieleuten enzo gok ikAnoniem: 120596 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:46:
en wanneer zou dit gebeuren?
Anoniem: 191619
Daarbij ben ik naar 57 gegaan dit weekend met mn captain. Captain is een leuke class met een hoge survivalbilty, dus goed om een nieuw gebied in te gaan en ook veel hogere levels en bosses aan te pakken. Aangezien mn champion eigenlijk mn main is, wil ik met de captain alles ontdekken om vervolgens met de champion allemaal achterelkaar goed te doen.
Het valt me op dat 2nd age wapens niet altijd beter zijn dan 3rd age. Gisteren liet een BRG een voorbeeld zien tussen een 3rd dagger en een 2nd age. Natuurlijk geilt iedereen op dat blauwe icoontje, maar laat je niet verleiden door de hoge prijzen op de AH. Vooral niet als ze niet ge-identified zijn, ga dan geen 25gold voor een HNT bow betalen.
Daarentegen, kan je sommige spullen goed verkopen (2nd), Zo verkocht ik een mwoah lvl 54 2nd age HNT bow voor 12 gold buy out in een dag. Van dat geld kan ik een 2nd age wapen kopen voor mn Captain. Nu blijken er alleen maar spears en halberds te koop te zijn ( en ik wil 2h axes of swords), dus houd ik het geld op de bank.
Betreft geld, hebben jullie ook niet dat je veel rijker wordt van MoM? Ik ontvang meer geld en de mobs droppen meer silver per stuk (relatief). Nu zijn de repairs per sell beurt wel iets hoger, maar ik kan me voorstellen dat ranged dps-ers veel meer overhouden; vooral in groep.
Misschien vinden jullie dit ook leuk leesvoer: An introduction to Legendary Items
En het geld: Ja. Ik ben op mn Hunter alleen al zo'n 20 goud omhoog gegaan, puur met questen.
[ Voor 19% gewijzigd door MueR op 02-12-2008 14:31 ]
Het zou lullig zijn als een Warden de Guardian gaat vervangen, dan kom je als Guardian niet meer aan bod bij endgame instances... (als er eenmaal genoeg Wardens zijn)
Ik heb me nog totaal niet verdiept in de Warden (goh, ik ben pas 1 dag met MoM bezig
De Warden heeft slechts medium armour en dat zal denk ik niet genoeg blijken met de nieuwe endgame content (tenzij hij volledig geared/specced is als maintank misschien?) met de aanpassingen in B/P/E. Overigens heb ik op mijn guard (lvl58) inmiddels een blockrating van >5200 (block stance met guardians ward up).RonnieB82 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:55:
Wat ik me wel afvraag na je verhaal; Heeft een guardian nog wel waarde naast een Warden?
We zijn nu een kleine week bezig met de 6man instances en tot nu toe boeken we het eenvoudigst succes met een dubbele guardian; heeft misschien nog te maken met het feit dat we niet allemaal lvl60 zijn en de armour/class traits nog niet gemaxxed. Hierdoor kan de main de endboss pakken en de offtank (in overpower om nog iets van dps te doen) de roaming adds verzamelen. 2xgdn, 2xmns, 1cpt, 1chm ftw
Dat heb ik nu ook.. Tot nu had ik gewoon geen connectie met de classes in LOTRO, waardoor ik uit eindelijk met de game ben gestopt.. Maar ik had toen al een lifetime-sub gekocht wat ik toch wel jammer vond waardoor ik MoM een kans heb gegeven.. En dankzij de Warden class ben ik gewoon weer helemaal hookedMueR schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:14:
Een heel lang verhaal over de warden class.
Currently playing: MTG Arena (PC)
ben zelf gisteren lvl 60 geworden met m'n champ, ben nu rustig aan een warden begonnen, binnenkort ook weer mijn minstrel van 50 naar 60 tillen en geld vragen als ze me voor een fs vragen
Ik neem aan dat het riftsetje al eerder met een ander char bij elkaar gesprokkeld was. Nu al op lvl 55 is natuurlijk sowieso wel snel. Ik zou zeggen neem gewoon wat meer tijd ervoor, heb je er ook langer plezier van en leer je vast je class ook nog eens beter kennen. Maarja, ieder zijn eigen ding. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hun rune-keeper of warden als eerste op lvl 60 willen hebben.rik86 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:57:
kingenoot van me zag vandaag op eldar een full-rift-equipped rune-keeper lopen van lvl 55, lvl je echt hard
ben zelf gisteren lvl 60 geworden met m'n champ, ben nu rustig aan een warden begonnen, binnenkort ook weer mijn minstrel van 50 naar 60 tillen en geld vragen als ze me voor een fs vragen
The Flying Dutchman
En als hij in een goede kin zit dan is rift wel doenbaar in 1-2 nachten.
Enkel vind ik het wat spijtig dat ze geen nieuwe housing opties hebben toegevoegd.
Want het zwaartepunt is nu nogal verschoven.
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Ik ben nog nooit in de rift geweest dus ik zou het zo niet weten hoe dat zitSimon Verhoeven schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:22:
Zijn die tokens niet BoA?
En als hij in een goede kin zit dan is rift wel doenbaar in 1-2 nachten.
Enkel vind ik het wat spijtig dat ze geen nieuwe housing opties hebben toegevoegd.
Want het zwaartepunt is nu nogal verschoven.
Een aantal maanden geleden hoorde ik wel dat er veel nieuwe housing opties zouden komen. Ik verwacht dat eigenlijk wel een beetje met de komende book updates (maar dat zal nog wel een paar maanden duren neem ik aan).
The Flying Dutchman
kin-genoot van me heeft z'n warden ook gepowerlvl't tot lvl 40 of zo, maar helemaal met de 2 nieuwe classes mis je een hoop ervaring. Champion is redelijk 'dom' meppen, en andere classes zijn ook vrij simpel, maar warden/rune-keeper is lastiger
The Flying Dutchman
gisteren met een semi-pug groep de Grand Stairs 5x op Hard Mode gedaan, 1 persoon dus zonder de boots en dat was ik
wel een schild van 2k armour en nog paar andere leuke drops gezien en gehad
Er rekening mee houdend dat de Blade-beaks kick-backs kunnen doen en deze rakker op een klein verhoogd plateau staat word het een interessante knokpartij waarbij vlieguren mee zullen gaan tellen
Loc staat in pic voor de liefhebbers

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
En je hebt hem niet even solo aangepakt om te kijken wat ie dropt?
Ik heb gisteren m'n 2h axe naar level 9 gemept, nog 1 level en dan kan ik eindelijk book1 afronden!
Ben erg benieuwd naar Moria!
[ Voor 45% gewijzigd door GeleFles op 03-12-2008 12:27 ]
Anoniem: 219289
Ook als je niet de boots wint is het echt de moeite waard GS te doen, je krijgt heel veel gold, en items met IXP.
Alleen jammer dat je zo die drumbaas skipt. Ik ga niets spoileren, maar die moet je echt gedaan hebben in de GS. Heel erg leuke boss.
Anoniem: 181786 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:32:
Ik heb een vraagje over Book III chap 9
spoiler:Je moet als Ori (geloof ik) vechten (wat voor een karakter is dat?). Op een gegeven moment ben je bij dat graf en moet je je laatste slag leveren. Op een gegeven moment komt er een 40k elite binnen die je nog als laatste moet doden. Niet lang daarna wordt je van alle kanten belaagd, ik red dit dus niet. Hoe krijg ik die laatste elite dood voordat ik zelf het hoekje omga?
Had weer wat tijd de afgelopen dagen en dus druk bezig geweest met m'n guardian. Ik was vergeten hoe (relatief) langzaam die leveled. Hij is inmiddels lvl 55 en een beetje. Ik vermaak me goed!, ik doe het merendeel solo omdat ik vrij vaak afk ga etc. En de moeilijkheidsgraad bevalt me wel. Een keer wat anders dan erin rossen en er levend uitkomen!.
[ Voor 20% gewijzigd door Freelance op 03-12-2008 17:50 ]
(...)
Freelance schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:43:
[...]
spoiler:Het ook de bedoeling dat je het loodje legt. Als je die elite namelijk zou verslaan stopt de storyline.
Anoniem: 181786 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:46:
[...]
spoiler:Ik ging dood, en toen moest ik het dus over doen. Uiteindelijk moet je dood idd, maar eerst moet die 40k elite eraan denk ik..
[ Voor 16% gewijzigd door Freelance op 03-12-2008 17:50 ]
(...)
Die healingskill had ik nog niet gemerkt in alle drukte.
Wat voor een klasse is het overigens hij deelde wel flink rake klappen uit op lvl 60.
MueR schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:04:
spoiler:Ik ging niet dood? Bij mij ging mn scherm gewoon op zwart met nog 10k op mn bar ofzo.
Nog steeds niets op de frontpage gezien MueR?
[ Voor 7% gewijzigd door Freelance op 03-12-2008 18:40 ]
(...)
heb wel de boots van de Grand Stairs, dus dat is wel lekker
Gisteren ook gedaan , erg leuk, de boots zijn binnenAnoniem: 219289 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:31:
Gister grand stairs op hardmodus gefarmed. Iedereen heeft nu de boots, en was erg leuk om te doen. Vlot, uitdagend, en goede rewards. En best leuke gevechten.
Ook als je niet de boots wint is het echt de moeite waard GS te doen, je krijgt heel veel gold, en items met IXP.
Alleen jammer dat je zo die drumbaas skipt. Ik ga niets spoileren, maar die moet je echt gedaan hebben in de GS. Heel erg leuke boss.
ik was de laatste die ze kreeg, 3 runs in totaal. Wij kregen alleen wel de Drum barter item.
(ik liep voor het eerst mee) dus ik was nogal verrast toen onze MNS ineens "weg" was ^^
(en ding, lvl 60 btw)
hey! das handig.. hoe krijg jij die coordinaten daar?botoo schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:55:
Rondzwervend in het relatief veilige deel van Moria (Great Delving) stuitte ik op een named Blade-beak (Riptalon), maar wel een stevige
Er rekening mee houdend dat de Blade-beaks kick-backs kunnen doen en deze rakker op een klein verhoogd plateau staat word het een interessante knokpartij waarbij vlieguren mee zullen gaan tellen![]()
[afbeelding]
Dat slepen doe je inderdaad met ctrl + \, maar dat resizen moet je in je option panel doen.Anoniem: 218701 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:16:
Bij de meeste mensen moet CTRL + \ werken om dat in te stellen, maar voor zover ik me herinner is het bij sommige mensen een andere toetsencombinatie. Dan kun je alle onderdelen van je scherm verplaatsen en volgens mij zelfs resizen mocht je dat willen.
[edit]
Errrr, Photoshop idd
[ Voor 7% gewijzigd door botoo op 04-12-2008 13:06 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Anoniem: 260458
Gisteren hebben we deze even met de kin afgemaakt op enkele minuutjes, dropte enkel een mithril flake.botoo schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:55:
Rondzwervend in het relatief veilige deel van Moria (Great Delving) stuitte ik op een named Blade-beak (Riptalon), maar wel een stevige
Er rekening mee houdend dat de Blade-beaks kick-backs kunnen doen en deze rakker op een klein verhoogd plateau staat word het een interessante knokpartij waarbij vlieguren mee zullen gaan tellen![]()
Hebben nog wel wat last om de goede balans terug te vinden van pre-Moria, momenteel veel high-level tanks en hunters.
Dat komt binnenkort wel in orde als we onze alts beginnen te levelen
Gisteren even totaan the twentyfirst hall gelopen, en echt ongelovelijk veel quests opgepakt! heb mijn questlog bijna helemaal leeg moeten gooien, maar nu heb ik genoeg moria quests voor de komende weken
Wel gaaf dat er nu ook solo-instances zijn, volgens kin-mates zijn daar best leuke drops te vinden!
Enige probleem dat ik gisteren had, is dat ik zonder op te letten een solo-instance indook... kom ik daar lvl55 orcs tegen, dat ga ik met m'n lvl51 guardian niet echt trekken
Het houdt me in zoverre tegen, dat ik het zonde vind om niet eerst de andere boeken te doen. Maar wie weet moet ik daar helemaal niet over nadenken...ik ben uberhaupt niet zo'n super minstrel...ben ook een beetje roestig met mijn minstrel die sinds hij level 50 is geworden ook niet veel meer heeft gedaan. Ik heb ook nog steeds niet de laatste pagina van mijn Rally Legendary skill., die ik toch wel graag zou willen voor het tussentijds resurrecten van mensen in een fellowship indien nodig.MueR schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:55:
En dat houdt je tegen om Volume II te doen? In Moria hoor ik de een na de ander roepen om een Minstrel (5/6) voor instance X
Je zou verbaasd zijn wat een guardian allemaal aankan! Lvl 55 orc lijkt me zeker geen probleem. Vroeger was het zo dat oranje of rood uit den boze was, door de grote "miss" kans. Maar met het nieuwe battle systeem haal je als guardian WEL rode en zelfs paarse mobs neer. Twee paarse non elites van 2.8k moraal elk tegelijk heb ik begin moria gedaan als lvl 51 guardian tegen twee 57 mobs! Ik zeg niet dat het eenvoudig is, maar zeker mogelijkRonnieB82 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:14:
Enige probleem dat ik gisteren had, is dat ik zonder op te letten een solo-instance indook... kom ik daar lvl55 orcs tegen, dat ga ik met m'n lvl51 guardian niet echt trekken
Vanavond ga ik weg, jammer want ik heb de voorbije dagen al 3 grand stairs invites gekregen en vanavond wou de kin er heen. Altijd gedeclined wegens te laat (om 23.15 aan zoiets beginnen als je de volgende dag werkt.) en ik heb de quests ervan ook nog niet. Stop met mij te pushen om door te levelen kinnies!
Het westerse deel is helemaal voltooid van quests trouwens, en centraal is ook bijna af. Nu de oostkant nog! Heb er nog altijd enorm veel plezier in!
Ik ben in vol I in boek 12 aan het begin. Met geen mogelijkheid zal ik daar de komende maand een groep voor vinden. Ik ben nu dus heerlijk bezig in Moria en ben in vol. II al in book 4 inmiddels. Erg mooie verhaallijn en tot nu toe prima solo te doen. Je mist echt wat als je die vol I boeken niet even laat liggen.Anoniem: 218701 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:27:
[...]
Het houdt me in zoverre tegen, dat ik het zonde vind om niet eerst de andere boeken te doen. Maar wie weet moet ik daar helemaal niet over nadenken...
Over een maandje maak ik wel even afspraken met de kin om de vol I boeken af te maken. Er zijn er nog genoeg die er een paar moeten. Daarnaast is het tegen die tijd ook veel makkelijker omdat ik nu een veel krachtiger karakter heb.
Dus gewoon lekker naar Moria gaan en je prima vermaken.
Klopt, ik kon het goed bijbenen, maar op een gegeven moment wilde ik 1 orc pullen, maar kreeg ik er 2...Lointje schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:54:
[...]
Je zou verbaasd zijn wat een guardian allemaal aankan! Lvl 55 orc lijkt me zeker geen probleem. Vroeger was het zo dat oranje of rood uit den boze was, door de grote "miss" kans. Maar met het nieuwe battle systeem haal je als guardian WEL rode en zelfs paarse mobs neer. Twee paarse non elites van 2.8k moraal elk tegelijk heb ik begin moria gedaan als lvl 51 guardian tegen twee 57 mobs! Ik zeg niet dat het eenvoudig is, maar zeker mogelijk
De 1e kon ik down krijgen, maar de 2e kreeg ik tot 100morale, tot hij zichzelf begon te healen..
Toen was ie weer op 3/4morale, en mijn defensive skills stonden allemaal op cooldown, dus ik kon niks anders doen dan hard doormeppen... ik kreeg hem tot 500morale, maar toen moest ik zelf het loodje leggen...
Anoniem: 260458
Je kon ook hard wegrennenKlopt, ik kon het goed bijbenen, maar op een gegeven moment wilde ik 1 orc pullen, maar kreeg ik er 2...
De 1e kon ik down krijgen, maar de 2e kreeg ik tot 100morale, tot hij zichzelf begon te healen..
Toen was ie weer op 3/4morale, en mijn defensive skills stonden allemaal op cooldown, dus ik kon niks anders doen dan hard doormeppen... ik kreeg hem tot 500morale, maar toen moest ik zelf het loodje leggen...
Niet als het een dwerg is..dwergen zijn koppig en gaan liever dood dan dat ze opgeven..
Niet altijd.Anoniem: 218701 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:59:
[...]
Niet als het een dwerg is..dwergen zijn koppig en gaan liever dood dan dat ze opgeven..
aan de andere kant, m'n elf warden is gewoon een idioot, al 3x dood gegaan en hij is pas lvl 11
zoals Gimli in return of the king: 'Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?'
Anoniem: 120596
Och... Ik ben een elf runekeeper 11 of zo, en ben al tolloze keren de pijp uit gegaan... Tsja... als je dwarf guardian 39 ben gewend, dan zijn elf runkeepers ook watjes.rik86 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:16:
Maar elven zijn dan ook watjes. M'n dwerg champ heeft unbuffed met z'n normale gear aan inmiddels bijna 5100 morale, dus hij is ook gewoon niet dood te krijgen
aan de andere kant, m'n elf warden is gewoon een idioot, al 3x dood gegaan en hij is pas lvl 11
Orcs die zichzelf begonnen te healen? Die heb ik heel weinig gezien in Moria (volgens mij zijn ze er niet). Je bedoelt zeker dat ze een 100% negate damage hebben wat ze vervolgens aan hun morale toevoegen. Dan moet je de mob even met rust laten dan healt ie ook nietRonnieB82 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:42:
[...]
Klopt, ik kon het goed bijbenen, maar op een gegeven moment wilde ik 1 orc pullen, maar kreeg ik er 2...
Trust me..dat komt wel goed...de mijne is nu level 18 en als je eenmaal je class quest hebt gedaan...voor mij was het een wereld van verschil. Ik kan nu met betrekkelijk gemak 3 mobs tegelijk aan...Anoniem: 120596 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:39:
[...]
Och... Ik ben een elf runekeeper 11 of zo, en ben al tolloze keren de pijp uit gegaan... Tsja... als je dwarf guardian 39 ben gewend, dan zijn elf runkeepers ook watjes.
En om boekgewijs een voorbeeld te geven. Wanneer iedereen uit balin's tomb loopt blijft gimli staan bij het graf van balin om het te verdedigen. Het is legolas die hem moet meesleuren zodat de dwerg meegaat. (honderd keer beter dan in de film waar die trol al meteen dat graf kapotslaat en gimli op het graf staat (wth!) In het boek blijft het graf intact en gimli kapt de benen af van de orc die op dat graf staat.Anoniem: 181786 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:03:
[...]
Niet altijd.Dwergen zijn weliswaar koppig maar niet uit op zelfmoord. Maar als het echt nodig is en de eer staat op het spel, dan zal een dwerg idd liever het loodje leggen. In tegenstelling tot een elf...
Voor ik blijf doorgaan over dwergjes, bij mij hangt het er vanaf de suicidaalheid. Onlangs in de batcave (moet nog steeds lachen met de naam) had ik 2 elites gepulled en 3 gewone bats. Besloten er voor te gaan. Gehaald met 780 morale over, komt er toch net geen elite patrol langs, alle goede skills op cooldown van het vorige gevecht, en toch een keer zien hoe ver ik men guardian kon stretchen. Moet zeggen dat het toch even spannend was, maar met een 103 morale over met een grote glimlach rustig naar buiten gehold.
Dan ben je er aardig vanaf gekomenLointje schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:03:
[...]
En om boekgewijs een voorbeeld te geven. Wanneer iedereen uit balin's tomb loopt blijft gimli staan bij het graf van balin om het te verdedigen. Het is legolas die hem moet meesleuren zodat de dwerg meegaat. (honderd keer beter dan in de film waar die trol al meteen dat graf kapotslaat en gimli op het graf staat (wth!) In het boek blijft het graf intact en gimli kapt de benen af van de orc die op dat graf staat.
Voor ik blijf doorgaan over dwergjes, bij mij hangt het er vanaf de suicidaalheid. Onlangs in de batcave (moet nog steeds lachen met de naam) had ik 2 elites gepulled en 3 gewone bats. Besloten er voor te gaan. Gehaald met 780 morale over, komt er toch net geen elite patrol langs, alle goede skills op cooldown van het vorige gevecht, en toch een keer zien hoe ver ik men guardian kon stretchen. Moet zeggen dat het toch even spannend was, maar met een 103 morale over met een grote glimlach rustig naar buiten gehold.
The Flying Dutchman
Ja ik heb die ook gesolo'd. Eerst lijkt dat goed te gaan, en plots als ze nog een kwart health over hebben zetten ze die vervelende buff op waardoor ze veel harder slaan. Dan is het een kwestie van stunnen, bleeden en eventueel ontwijkenThe Flying Dutchman schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:09:
[...]
Dan ben je er aardig vanaf gekomen. Ik was een paar dagen geleden bezig zo'n white hand emissary te verslaan, tenminste dat dacht ik. Ik had hem down tot 100 morale en ik had zelf nog 500. Had nog wel een skill over maar die dacht ik niet nodig te hebben: nog één klap en hij was er geweest. Mooi niet dus, deelt die emissary daar in één keer even een klap uit van 600 damage... daar ging ik
.
Mijn Hunter is 47.5, heeft een Way of the Hunter epic book en wat pagina's, maar hoe krijg ik die in elkaar en bij wie?
[ Voor 7% gewijzigd door DingieM op 05-12-2008 10:45 ]
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=324103
Die krijg je bij elkaar door mobs in de Misty Mountens, Angmar en Forochel te doden. Of, als dat te lang duurt (wat bij mij het geval was voor 2 bladzijden) simpelweg de bladzijden op de AH te kopen.DingieM schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:42:
Hoe krijg ik legendary skills?
Mijn Hunter is 47.5, heeft een Way of the Hunter legendary book en wat pagina's, maar hoe krijg ik die in elkaar en bij wie?
Ok zeg maar ik heb het boek en alle pagina's, wat dan?Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:45:
[...]
Die krijg je bij elkaar door mobs in de Misty Mountens, Angmar en Forochel te doden. Of, als dat te lang duurt (wat bij mij het geval was voor 2 bladzijden) simpelweg de bladzijden op de AH te kopen.
Ik was in FS met kinmates, maar niet in de buurt van hen qua questen. Aangezien ik wel gezegd had met hen mee te doen, wachtte ze even en kwam veels te laat aanzetten in het gebied in Zelem Melek.
4 elites moesten we killen en de tweede dropt een second age lvl 56 2h Sword. Mijn voice output over de headset draaide overuren zo blij was ik. Dit wapen heb ik nog niet gezien bij iemand of op de AH. Nu heb ik niet iedere captain ge-inspected, maar een machtig wapen had ik wel bemachtigd.
Hurray.
Daarnaast een klein kijkje genomen met 4 man in FoS ( Foudations of Stone gebied) en dat is al bijna 2 jaar de naam van onze kin, dus toch benieuwd. Beetje vurige grot omgeving met speciale orcen en trolls. Mithril flake drop zat er voor mij en veel captain 3rd age wapens.
Het is hiervoor al gezegd, maar ik merk dat mn char hogere levels vrij gemakkelijk aan kan. Alleen, maar in FS kan je met zn drieen vrij gemakkelijk op lvl 55, lvl 60ers aan.
Rechtermuisklik op het boek zodat die een deed wordt (als dat moet, dat weet ik niet meer) En vervolgens alle bladzijden rechtermuisklikken om toe te voegen (als dat nog moet).DingieM schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:46:
[...]
Ok zeg maar ik heb het boek en alle pagina's, wat dan?
En dan heb je hem volgens mij, dat weet ik niet meer zeker. Dan moet je hem natuurlijk nog wel uitrusten bij de man met de middeleeuwse gitaar (ben de naam even kwijt, maar die is in elke grote plaats te vinden).
Genoeg in een class type slotten/alle pagina's van een boek verzamelen.DingieM schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:42:
Hoe krijg ik legendary skills?
Mijn Hunter is 47.5, heeft een Way of the Hunter legendary book en wat pagina's, maar hoe krijg ik die in elkaar en bij wie?
En als je je boeken hebt verzameld met je legendary persoon praten.
Je bedoeld de BardAnoniem: 181786 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:48:
[...]
Rechtermuisklik op het boek zodat die een deed wordt (als dat moet, dat weet ik niet meer) En vervolgens alle bladzijden rechtermuisklikken om toe te voegen (als dat nog moet).
En dan heb je hem volgens mij, dat weet ik niet meer zeker. Dan moet je hem natuurlijk nog wel uitrusten bij de man met de middeleeuwse gitaar (ben de naam even kwijt, maar die is in elke grote plaats te vinden).
De eerste 3 kan je krijgen dmv zogenaamde boeken. Dat zijn random drops en kan je ook kopen op de AH.
Bij 1 van de boeken zijn de pages random drops en die zijn dan ook op de AH te koop (totaal 8 stuks). De andere 2 kunnen alleen droppen als je het boek hebt gelezen. Dan kan je bij beide boeken 4 pages van human mobs in angmar en 4 pages van human mobs in de misty mountains krijgen. Pages en boeken worden volgens mij gelijk gelezen als je dat mag --> Juiste class, juiste minimum lvl, nog niet gelezen, etc. Het zou kunnen dat je de boeken zelf handmatig moet lezen.
Volgens mij moet je óf voor, óf na het voltooien van het boek met een npc praten, maar dat wijst volgens mij voor zich zodra je het boek zelf hebt gelezen. Overzicht van wat je nog moet kan je trouwens in je deed log zien.
De volgende legendary trait krijg je als je de lvl 45 class quest helemaal voltooid hebt.
Daarnaast zijn er met MoM 3 nieuwe legendary traits bijgekomen. Om een van de traits te kunnen equippen moet je minimaal 5 class traits in de juiste categorie geslot hebben. Daarnaast moet je de legendary traits zelf ook nog verdienen.
1 krijg je door bk1-6 van MoM te halen
1 krijg je door de lvl 58 class quest helemaal te halen
1 krijg je door bk te kopen bij de Iron Garrisson Guards of Miners, een reputation faction. Je standing moet kindred zijn. Ik weet niet meer of het de guards of miners waren, maar dat kan je zien bij de reputation vendor. Het bk dat je nodig hebt kost 2.8G
Dat kinred........ dat kost je maanden werk... Dus al ben ik lvl 60 en heb ik genoeg goud dan nog kan ik geen geitje kopen.. Wat kost een geitje eigenlijk, en kun je die geit ook buiten Moria gebruiken?MueR schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:59:
Dat zijn de Guards, je hebt Kindred nodig. Kindred heb je ook nodig voor de Goat, maar dan bij de Miners
ben bij miners inmiddels ally en bij guards ergens halverwege friend. Met die instances gaat 't vrij snel met de guards, dus dat is op zich geen probleem. Zorgen dat je een tijdje lang instances farmt met kin-groepen voor de armour en je bent er al. Zijn ook al kin-genoten van me die 't al hebben, kwestie van al je rep-items daarvoor gebruiken. Als je 't via de AH wil, ben je meer dan 300G kwijt aan reputation items volgens mij
edit: geit kost 6 a 7G dacht, dus niet bepaald goedkoop.
[ Voor 27% gewijzigd door rik86 op 05-12-2008 12:15 ]
Dat hangt er van af, waar je precies op wachtAnoniem: 181786 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:46:
spoiler:Waar blijft eigenlijk het frontpage bericht waar we allemaal op zitten te wachten?
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Bij mn alts en andere rep guilds, focusde ik met 1 char op een rep guild en alles wat ik ontving aan rep items elders verstuurde ik naar een andere char.
Met andere woorden, zodra mn LM en CHMP gaan beginnen MoM, dan verstuur ik alle rep naar de captain als voorbeeld.
Best wel triest dat het op die manier moet gaan, want eigenlijk komt het er nu op neer dat tegen de tijd dat je MoM enigzins zat begint te worden - fast travels hebt van alle stables - je kindred ben en mag rijden met een Goat.
Ja, maar dan heb je wel een geit. Ik speel een dwerg en een pony is niet echt alles. Ik wil een geit.Anoniem: 191619 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:22:
Die Goat's hadden ze wat meer toegankelijk moeten maken, want ik hoor iedereen klagen over het feit dat de rep erg lang duurt.
Bij mn alts en andere rep guilds, focusde ik met 1 char op een rep guild en alles wat ik ontving aan rep items elders verstuurde ik naar een andere char.
Met andere woorden, zodra mn LM en CHMP gaan beginnen MoM, dan verstuur ik alle rep naar de captain als voorbeeld.
Best wel triest dat het op die manier moet gaan, want eigenlijk komt het er nu op neer dat tegen de tijd dat je MoM enigzins zat begint te worden - fast travels hebt van alle stables - je kindred ben en mag rijden met een Goat.
The Flying Dutchman
Geiten zouden voorbehouden moeten blijven aan dwergen. Ik vind elfen ook niet buiten hun bossen passen, toch zie ik ze overal rondlopen, zelfs in Khazad-dûm.The Flying Dutchman schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:39:
Ik vind het eigenlijk belachelijk dat het mogelijk is om met die geit in Bree rond te rijden. Zoiets past naar mijn idee echt niet in de lore van Tolkien. Dat het in de mines als alternatief gebruikt wordt vind ik nog tot daar aan toe, maar ik vind het niet passen buiten de mines.
Ik erger me meer aan de hobbits, 't zijn een stelletje zwakkelingen dat zich qua lengte voor probeert te doen als het meest fantastische volk dat er rondloopt in Midden-Aarde. Aan de andere kant, dan zijn die ponny's tenminste niet compleet nutteloos, want hobbits passen er wel opAnoniem: 181786 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:40:
[...]
Geiten zouden voorbehouden moeten blijven aan dwergen. Ik vind elfen ook niet buiten hun bossen passen, toch zie ik ze overal rondlopen, zelfs in Khazad-dûm.
ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als de racial voor- en nadelen groter worden. Bijvoorbeeld dat iedereen behalve dwergen in moria een soort van dread heeft, of juist dwergen extra hope en voor lothlorien/rivendell hetzelfde voor elven enzovoort
Uhhh... ik ben halverwege de laatste bar met zowel Miners als Guards. Alle repitems gaan naar de miners en de guard rep komt vooral uit instances. En nee, ik koop/verkoop geen repitems.Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:06:
[...]
Dat kinred........ dat kost je maanden werk...
Ja het is een grof schandaal dat niet iedereen de snelste geit heeft binnen 2 weken na de launch, sjeez waar betaal ik eigenlijk voor..Anoniem: 191619 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:22:
Die Goat's hadden ze wat meer toegankelijk moeten maken, want ik hoor iedereen klagen over het feit dat de rep erg lang duurt.
We do what we must because we can.
Dit topic is gesloten.