Ah kijk dat zocht ik, merci! Ga ik gelijk even proberen.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:08:
Waarom je de desktop variant wil is mij een raadsel (op een server). Maar als je in je installatie (die server install die je nu dus hebt) het volgende intikt dat installeert hij de dekstop variant:
sudo aptitude install ubuntu-dekstop
Eigenlijk wel voor de GUI ja, wil nog een beetje kloten met de installatie. Wat programma's uitproberen etc, en lijkt me makkelijker om dit op een gui te doen. Zeker aangezien ik nog nooit met een linux distributie heb gewerkt. Weet dus ook nog helemaal niet welk email programma ik wil gebruiken, hoe ik nzb kan downloaden, hoe ik schema's instel voor uitpakken, backups etc etc.Graham schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:02:
Waarom wil je een desktop versie gebruik voor server? Voor de GUI? GUI is nogal overdreven voor een server.
Ik zou sowieso altijd een server versie kiezen en dan een LTS versie voor langer support. Hier moet je wel mee uit de voeten komen.
Hoeveel memory heb je eigenlijk?
Er zit nu 512mb in, maar heb nog wel ergens een paar gig liggen. Ben net verhuist dus moet ik nog even opgraven. Er kan maximaal 3GB in dat bord dus lijkt me voldoende. De andere schijven gaan op een nog aan te schaffen raid controller om cpu verbruik een beetje binnen de perken te houden, hij moet vooral klaar staan om hd films te streamen naar mce/xbmc over gigabit lan dus elk beetje snelheidswinst is meegenomen, maar wil nog niet zover gaan om alles in command lines te gaan configgen. Daar heb ik nog iets teveel microsoft bloed voor
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1