Het Grote Ubuntu Topic Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 153.199 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 14:16
Hij staat hier al: http://darkstar.ist.utl.p...ntu-9.10-desktop-i386.iso

Maar is het de goede, of gewoon een daily?

[ Voor 19% gewijzigd door RetroTycoon op 29-10-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Molybdenum schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:21:
Ik heb de beta geïnstalleerd. Kan ik die upgrade naar de final release vandaag?
Of gaat dat vanzelf als je een gewone update uitvoert?
Bij mij gaf hij gisteren al aan dat hij zou updaten naar een nieuwe versie. Dus dat kan snel

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 09:30
Loekie schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:17:
[...]

Supportteam zit daar wel vziw(en ook Canada) vorige releases waren altijd pas in de middag.
't kan er ook wel eens mee te maken hebben dat wij vrij dicht op de greenwich-meridiaan zitten. Als de release voor ons in de middag valt, valt deze in (bijna) de hele wereld op 29 oktober. En dat staat dan wel weer zo netjes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09-2019
Bedankt!! Druk aan het downen... ;-)
Ik was al vanaf vanochtend 8uur de Ubuntu site aan het F5..!

(wat nou 'comming soon' !?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:21

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Nice! Ik zie nog geen minicd :(

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Mooi hij is uit. Kan ik mijn TS eens netjes afmaken met linkjes! Vanavond/vanmiddag zet ik hem hopenlijk compleet en goed online. Anders word het morgen.

Zoals de komende TS er nu uit gaat zien:

1e deel:
  • Informatie over Ubuntu
  • Looks
  • Wat zit er standaard in Ubuntu
  • Hoe en waar download je het. Klein stukje met boot from USB icm UNetbootinstaller
  • Ubuntu als server OS
  • handige linkjes
  • Disclaimer
2e deel:
  • Informatie over Ubuntu op Netbooks
  • Informatie over Multimediacodecs.
  • Nieuwe polls
Zijn er nog mensen met suggesties? Of kan ik hem zo afmaken en een nieuw topic aanmaken :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-08 16:40
Hij komt hier ook lekker op volle snelheid binnen!
Toch grappig dat je dan in zo'n 3 minuten een volledig besturingssysteem hebt gedownload, branden duurt haast langer.... Maar ik ben heel benieuwd! Ga eerst maar even 9.04 op mijn netbook updaten naar 9.10. Alhoewel ik moet zeggen dat wat mij betreft 9.04 nog prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
@Touchdomex

Ziet er w.m.b. vrij compleet uit. Misschien nog wat toevoegen over applicaties die hun Windows-tegenhangers vervangen? Zoals GIMP, OpenOffice etc? En indien die applicaties niet voldoen, wat vermelden over Wine? Met een linkje naar de appDB. Wat betreft de looks, misschien kort aangeven hoe de verschillende themeable onderdelen heten, (window borders, gtk-theme, icons etc.), dat je voor Ubuntu default gewoon metacity themes kan gebruiken, ook bij Compiz. Linkje naar gnome-look.org?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MaximusTG schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:54:
@Touchdomex

Ziet er w.m.b. vrij compleet uit. Misschien nog wat toevoegen over applicaties die hun Windows-tegenhangers vervangen? Zoals GIMP, OpenOffice etc? En indien die applicaties niet voldoen, wat vermelden over Wine? Met een linkje naar de appDB. Wat betreft de looks, misschien kort aangeven hoe de verschillende themeable onderdelen heten, (window borders, gtk-theme, icons etc.), dat je voor Ubuntu default gewoon metacity themes kan gebruiken, ook bij Compiz. Linkje naar gnome-look.org?
Dit heeft er al eens eerder ingestaan, maar is destijds te uitgebreid en heb het toen geschrapt ook :o Maar opzich een korte uitleg met wat linkjes hoeft niet teveel ruimte in te nemen. Zal eens kijken of dat uiteindelijk toe te passen is in het eerste gedeelte. Is voor de leesbaarheid wel goed :o Wine zal ik ook eventjes iets vermelden in het tweede stuk. Aangezien ik geen apps behandel in het eerste stuk lijkt mij dat niet handig om in 1 keer wel een app ertussen te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-07 22:28

Hoite

Goed verhaal

@Touchdomex, misschien een kleine beschrijving met plaatjes hoe het OS allemaal te installeren is.
I.E. updaten via de update manager, updaten via de alternate cd, schone installatie, wubi enz

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

na enkele weken op werk kubuntu te draaien loop ik net tegen de lamp; de vpn verbindingen (fuck vergeten met de migratie)

Nu lijkt dat peanuts; systeem instellingen > netwerk manager > vpn > kenmerken invullen ... console sudu netwerkmanager restart, en gaan ..... :N

Mijn netwerk tracker ziet de VPN niet (staat optie; click to add connection)
Vanuit de networkmanager geen optie om de ingegeven VPN actief te zetten.

Zijn er andere mogelijkheden (liefst gui)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Hoite schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:06:
@Touchdomex, misschien een kleine beschrijving met plaatjes hoe het OS allemaal te installeren is.
I.E. updaten via de update manager, updaten via de alternate cd, schone installatie, wubi enz
Goed plan! Is inderdaad een handig om op te nemen. Maar plaatjes word wel echt groot en druk. Imho kun je dan beter binnen het forum een FAQ aanmaken voor Ubuntu(ja los van de huidige) Aangezien het best veel tekst is om netjes uit te leggen. Vooral icm screenshots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:55

Snow_King

Konijn is stoer!

himlims_ schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:08:
na enkele weken op werk kubuntu te draaien loop ik net tegen de lamp; de vpn verbindingen (fuck vergeten met de migratie)

Nu lijkt dat peanuts; systeem instellingen > netwerk manager > vpn > kenmerken invullen ... console sudu netwerkmanager restart, en gaan ..... :N

Mijn netwerk tracker ziet de VPN niet (staat optie; click to add connection)
Vanuit de networkmanager geen optie om de ingegeven VPN actief te zetten.

Zijn er andere mogelijkheden (liefst gui)
Ik hoor mijn collega's met Kubuntu ook al klagen over de VPN's. Zelf draai ik Gnome en daar werkt alles prima, maar het lijkt iets met de network manager in Kubuntu.

@ Touchdomex: Wellicht ook launchpad vermelden en Ubuntu brainstorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Misschien een rare vraag, maar is dat echt de goede? Op de officiele site (www.ubuntu.com) staat nog steeds de beta van 9.10 en 9.04 als stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:38
Orian schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:14:
Misschien een rare vraag, maar is dat echt de goede? Op de officiele site (www.ubuntu.com) staat nog steeds de beta van 9.10 en 9.04 als stable?
Ja dat is echt de goede. Voordat ze het groots aankondigen op de homepage wachten ze even tot alle mirrors zijn bijgewerkt. Scheelt een hoop gezever dat het sloom is, nog de rc is, etc.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-07 23:41
Ik weet niet wat die Alternate cd's onderaan zijn, maar voor de normale ISO's kan je de links op deze pagina nemen en er gewoon .torrent achteraan zetten wil je het via torrent doen.
Het gaat via torrents ook al flink hard zie ik, trekt aardig hard bijna m'n ADSL lijntje vol.
Er staat bij Seeds: 11+0.989?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:10:
[...]

Goed plan! Is inderdaad een handig om op te nemen. Maar plaatjes word wel echt groot en druk. Imho kun je dan beter binnen het forum een FAQ aanmaken voor Ubuntu(ja los van de huidige) Aangezien het best veel tekst is om netjes uit te leggen. Vooral icm screenshots :)
dit is best kort te houden, ik wil je ook best even helpen dit soort screenshots te fabriceren.
gewoon 1 screenshot per installatiemogelijkheid. waarschijnlijk zijn de meeste screenshots al te vinden op internet. er zijn genoeg guides voor wubi enz.

dus bijvoorbeeld:

Update Manager

System>Administration>Update Manager
Afbeeldingslocatie: http://www.hoite.nl/GoT-UbuntuTS/Screenshot-Update%20Manager.png
en dan een screenshot MET het update knopje :+ , die was nu nog niet beschikbaar. :Y)

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Hoite schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:24:
[...]

dit is best kort te houden, ik wil je ook best even helpen dit soort screenshots te fabriceren.
gewoon 1 screenshot per installatiemogelijkheid. waarschijnlijk zijn de meeste screenshots al te vinden op internet. er zijn genoeg guides voor wubi enz.

dus bijvoorbeeld:

Update Manager

System>Administration>Update Manager
[afbeelding]
en dan een screenshot MET het update knopje :+ , die was nu nog niet beschikbaar. :Y)
Als je dat zou willen doen :) Stuur de dingen maar in een DM. Vind dat opzich wel heel netjes als je dat zou doen :> Ik ga ondertussen eventjes verder weer met topicje typen. Ik moest van plek verplaatsen dus inpakken en naar de volgende kamer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
Heb net Ubuntu Netbook Remix 9.10 geinstalleerd op mijn acer aspire one a150. Alles werkt meteen perfect, zelfs het lampje van wifi. Dit was het enige wat het nog niet deed bij 9.04. Verder ziet het er prima uit. Het enige nadeel vind ik, is de opstarttijd. Deze is echt wel iets gestegen t.o.v. 9.04. Ik had verder bij beide installaties mijn HD als EXT4.

Maar verder niks dan lof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Snow_King schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:14:
[...]
Ik hoor mijn collega's met Kubuntu ook al klagen over de VPN's. Zelf draai ik Gnome en daar werkt alles prima, maar het lijkt iets met de network manager in Kubuntu.
@ Touchdomex: Wellicht ook launchpad vermelden en Ubuntu brainstorm?
Ik heb inmiddels gnome desktop geinstalleerd, echter lijkt dat ook de VPN compleet te negeren.
VPN is enige wat mij nu nog bind aan de windows desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:49:
Zijn er nog mensen met suggesties? Of kan ik hem zo afmaken en een nieuw topic aanmaken :D
De "standaard" dingen waar de meesten mee te maken krijgen:
  • Multimediacodecs. Dit gaf je zelf al aan :) , dus hoe je ze het makkelijkst kunt installeren. Repositories
  • Scherminstellingen. Hoe die het makkelijkst in te stellen zijn voor de verschillende kaarten
  • fstab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wat is er eigenlijk moeilijk aan codecs? Ik heb nog niet veel met media op Ubuntu gedaan maar een mkv-tje of mp3-tje, internet radio etc, gaat hij gewoon zelf opzoek naar codecs en installeert dat, en het werkt.
(en m'n p4 bak kon gewoon dat HD mkv-tje afspelen terwijl ik betreffende scherm heen en weer sleepte met wobbly, stond ik wel even van te kijken hoe soepel dat ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 13:33
himlims_ schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:03:
[...]

Ik heb inmiddels gnome desktop geinstalleerd, echter lijkt dat ook de VPN compleet te negeren.
VPN is enige wat mij nu nog bind aan de windows desktop.
Hier werkt VPN ook niet super met PPTP of OpenVPN, beide gevallen wordt verbinding geopend, routing wordt bijgewerkt en na enige tijd(ca 1 a 2 minuten) houdt het dataverkeer op. VPN uit levert weer data op, maar via VPN loopt het nooit meer dan 1 a 2 minuten.

Overigens: 7 CD's via torrent binnen, upload loopt helemaal vol met 250 KB het feest kan beginnen :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Beuzelarij schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:05:
[...]

De "standaard" dingen waar de meesten mee te maken krijgen:
  • Multimediacodecs. Dit gaf je zelf al aan :) , dus hoe je ze het makkelijkst kunt installeren. Repositories
  • Scherminstellingen. Hoe die het makkelijkst in te stellen zijn voor de verschillende kaarten
  • fstab
Mag ik vragen waarom fstab? Ik zelf zie daar voor een korte beginnersguide niet de meerwaarde van in. :)

Scherminstellingen zijn tegenwoordig toch gewoon knopjes die je moet instellen? Niets lastigs aan. Tenminste mijn Desktop en Laptop werden de kaarten automatisch volledig herkent en waar nodig extra drivers geïnstalleerd :) (Nvidia in de desktop en Intel in de Laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:36:
[...]

Als je dat zou willen doen :) Stuur de dingen maar in een DM. Vind dat opzich wel heel netjes als je dat zou doen :> Ik ga ondertussen eventjes verder weer met topicje typen. Ik moest van plek verplaatsen dus inpakken en naar de volgende kamer :/
You've GoT Mail! (DM dan)

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb zelf echt 0 problemen met de TU/e VPN, heb de instellingen van de unix-pagina van de TU geplukt en 10 sec later was ik verbonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Crackh34d schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:26:
Ik heb zelf echt 0 problemen met de TU/e VPN, heb de instellingen van de unix-pagina van de TU geplukt en 10 sec later was ik verbonden :P
Denk dat het met mijn install(s) te maken heeft, zowel server, desktop als laptop hebben na enige tijd wel verbinding geen data, de routing is dan ook compleet weggevallen.
Zal over 2 wkn na tentamens een fresh install doen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ook te verkrijgen via www.ubuntu.com, de site heeft net update gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
En nu staat de aankondiging ook op www.ubuntu.com!
Yay, happy new Ubuntu ;).

(ben al aan het downloaden vanaf de hierboven genoemde nl mirror)

edit:
moet eerst refreshen voordat ik post...

[ Voor 16% gewijzigd door The Flying Dutchman op 29-10-2009 15:39 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
http://changelogs.ubuntu.com/meta-release is ook zojuist aangepast, zodat do-release-upgrade nu ook werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
Ik dacht net, laat ik even supertux installeren. Supertux geinstalleerd, en het werkt als een zonnetje! Dit was onder 9.04 zeker niet het geval. Daar schokte hij best vaak, en ook het overzicht van alle levels ging niet soepel. Verder kon ik het alleen maar spelen op half scherm. Nu doet hij het echter vloeiend, en over het hele scherm. Het zijn beide dezelfde versies n.l. 3.1. Dus waarschijnlijk ondersteund ubuntu mijn videokaart beter? Ik durf het niet te zeggen, maar wel dat het allemaal prima werkt!

Ga zo door ubuntu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Even als waarschuwing: de torrent versie op ubuntu.com is nog 9.04!. Was hem net aan het downloaden tot me opeens opviel dat er 9.04 in stond. Nu maar via een gewone download aan het binnenhalen, gaat helaas wel wat langzamer (zakt in naar 150 kb/s), maargoed...

Edit: nu staat er wel de goede, tenminste dat vermoed ik. De titel vermeld nog 9.04, maar de .torrent vermeld inmiddels 9.10

Edit2: zeer apart, nu staat er alweer 9.04. Heb gelukkig de .torrent van 9.10 al binnen, maar ik vraag me toch af wat er aan de hand is...

[ Voor 34% gewijzigd door Orian op 29-10-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Orian schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:58:
Even als waarschuwing: de torrent versie op ubuntu.com is nog 9.04!. Was hem net aan het downloaden tot me opeens opviel dat er 9.04 in stond. Nu maar via een gewone download aan het binnenhalen, gaat helaas wel wat langzamer (zakt in naar 150 kb/s), maargoed...
Vreemd, ik heb hem al enkele uurtjes op mijn harde schijf staan (nog niet gebruikt maar volgens bestandsnamen e.d. wel 9.10): http://nl.releases.ubuntu...-desktop-i386.iso.torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Niet online
Werkt Ubuntu One bij iemand al? Ik krijg steeds de melding dat de cliënt te nieuw is (Niet overeenkomstige mogelijkheden) en dat de server nog moet worden bijgewerkt. Gaat dat nog gebeuren of is dat al gebeurd?

[ Voor 9% gewijzigd door Donenzone op 29-10-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 08:51

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Tromp.et schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:50:
Heb net Ubuntu Netbook Remix 9.10 geinstalleerd op mijn acer aspire one a150. Alles werkt meteen perfect, zelfs het lampje van wifi. Dit was het enige wat het nog niet deed bij 9.04. Verder ziet het er prima uit. Het enige nadeel vind ik, is de opstarttijd. Deze is echt wel iets gestegen t.o.v. 9.04. Ik had verder bij beide installaties mijn HD als EXT4.

Maar verder niks dan lof!
volgens mij komt verlening opstarttijd als je update en niet een verse install doet. Ben er ook nog niet achter waarom.

Ubuntu One werkt gelukkig nog wel via http://one.ubuntu.com/ maar wel jammer dat het nou niet werkt met de nieuwe release (net zoals de testers op de FP het niet goed werkzaam vonden, terwijl het tot 4 dagen terug probleemloos werkte...)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:15:
Mag ik vragen waarom fstab? Ik zelf zie daar voor een korte beginnersguide niet de meerwaarde van in. :)
...
Scherminstellingen zijn tegenwoordig toch gewoon knopjes die je moet instellen? Niets lastigs aan. Tenminste mijn Desktop en Laptop werden de kaarten automatisch volledig herkent en waar nodig extra drivers geïnstalleerd :) (Nvidia in de desktop en Intel in de Laptop)
Als je het hebt over beginnersguide, dan zie je vaak dat mensen van Windows vandaan komen en nog data op een andere schijf/partitie hebben staan. Die kunnen ze vaak moeilijk benaderen.
Bij de beeldscherminstellingen moet (door een propriëtair programma) xorg.conf vaak overschreven worden. Daar zijn root-rechten voor nodig, en daar hebben beginners vaak moeite mee, terwijl het 1 van de eerste dingen is die je wilt doen. Als Nvidia-settings bijvoorbeeld gewoon is opgestart, lukt het wegschrijven naar xorg.conf niet. Even een korte uitleg hoe je dat het beste kunt doen is dan wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:54
Hoe kan ik de netbook remix als bootable usb maken?

9.04 was .img
9.10 is iso...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Met Unetbootin kun je iso's naar een flashdrive schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik geef 't op, ongetwijfeld dat ik iets over het hoofd zie. Maar het moeten missen van VPN op de desktop is een te groot verlies voor de desktop. Helaas over jaartje of wat nog maar nieuwe poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08 12:25
Ik heb de iso van karmic unr met unetbootin naar een usb-stickje geschreven. Dat ging bij eentje fout maar bij de tweede goed. Er is wellicht wat willekeur hierin.
Installatie met dit tweede stickkie was een breeze.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:45

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hm ik heb sinds gister geen updates binnen op mijn 9.10 RC? Zijn er gewoon geen wijzigingen of klopt dit?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:21

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn alle mirrors al geupdate? Bijvoorbeeld http://ubuntu.apt-get.eu/ubuntu/
Is er een manier om dat te zien?

Volgens deze site zou die helemaal up to date moeten zijn:

https://launchpad.net/ubuntu/+archivemirrors

[ Voor 33% gewijzigd door Erhnam op 29-10-2009 17:05 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HetWonder schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:01:
Hm ik heb sinds gister geen updates binnen op mijn 9.10 RC? Zijn er gewoon geen wijzigingen of klopt dit?
Same here, ook niet nadat ik de Main server van Ubuntu in de updatemanager had aangevinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
HetWonder schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:01:
Klopt, dat doen ze zodat de release niet vertraagd wordt (ISOs maken, testen, etc.). Nu zijn de ISOs uit en zullen de updates binnenkort wel weer komen :)

Je draait nu dus gewoon 9.10.

[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 29-10-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dennis Lammers schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:28:
Hoe kan ik de netbook remix als bootable usb maken?
Met de USB Startup Disk Creator (Staat in het systeem menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 16:17

afraca

Open Source!

letatcest schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:11:
[...]

Ubuntu One werkt gelukkig nog wel via http://one.ubuntu.com/ maar wel jammer dat het nou niet werkt met de nieuwe release (net zoals de testers op de FP het niet goed werkzaam vonden, terwijl het tot 4 dagen terug probleemloos werkte...)
Sterker nog, gisteren deed Ubuntu One het nog. Nouja, ik heb gewoon net weer een update gedaan en de RC als het goed is dus gewoon naar de RTM bijgewerkt :)

* afraca is blije ubuntu gebruiker *O*

EDIT: @ Bouwfraude: moet hij natuurlijk al wel Ubuntu hebben draaien XD

[ Voor 6% gewijzigd door afraca op 29-10-2009 17:24 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als je de iso mount staat er in de root usb-creator, werkt erg makkelijk. Ik heb net een USB disk gemaakt voor de install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Beuzelarij schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:11:
[...]

Als je het hebt over beginnersguide, dan zie je vaak dat mensen van Windows vandaan komen en nog data op een andere schijf/partitie hebben staan. Die kunnen ze vaak moeilijk benaderen.
Deze worden toch meestal al standaard in Ubuntu opgenomen of heb ik dat nou fout? Bij mij word al sinds 8.04 opgenomen en zijn zeer makkelijk benaderbaar. Of bedoel je dat niet?
Bij de beeldscherminstellingen moet (door een propriëtair programma) xorg.conf vaak overschreven worden. Daar zijn root-rechten voor nodig, en daar hebben beginners vaak moeite mee, terwijl het 1 van de eerste dingen is die je wilt doen. Als Nvidia-settings bijvoorbeeld gewoon is opgestart, lukt het wegschrijven naar xorg.conf niet. Even een korte uitleg hoe je dat het beste kunt doen is dan wel makkelijk.
Wat voor dingen moet je tegenwoordig nog instellen voor normale gebruikers? Resolutie word automatisch herkend met de propriëtaire drivers en het werkt toch bijna out of the box? Ik snap niet waarom er dan nog een extra uitleg nodig is :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:41:
[...]

Deze worden toch meestal al standaard in Ubuntu opgenomen of heb ik dat nou fout? Bij mij word al sinds 8.04 opgenomen en zijn zeer makkelijk benaderbaar. Of bedoel je dat niet?

[...]

Wat voor dingen moet je tegenwoordig nog instellen voor normale gebruikers? Resolutie word automatisch herkend met de propriëtaire drivers en het werkt toch bijna out of the box? Ik snap niet waarom er dan nog een extra uitleg nodig is :$
Hmmm ja, ik moest bij Jaunty toch echt wel mijn multi monitor setup goed krijgen dmv de nvidia-settings app (o.a. resoluties en plaatsing van de monitoren, en welke monitor gebruiken voor vsync). Geen idee hoe het in karmic zal gaan, ik zit nu te typen vanuit de livecd die mijn jaunty jackalope schijf aan gort aan het helpen is en zichzelf kwaadaardig aan het nestelen is 8) Pluspunten tot nu toe: luisteren in 5.1 met 2.1 upmixed muziek (via je X-Fi zonder drivers te downloaden!) terwijl je koala aan het installeren is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 09:30
himlims_ schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:32:
ik geef 't op, ongetwijfeld dat ik iets over het hoofd zie. Maar het moeten missen van VPN op de desktop is een te groot verlies voor de desktop. Helaas over jaartje of wat nog maar nieuwe poging wagen.
zoals iemand anders al zei heb je 't in gnome geprobeerd?
bouwfraude schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:19:
[...]

Met de USB Startup Disk Creator (Staat in het systeem menu)
Da's wel ideaal moet ik zeggen.

Ik had gisteren de network-manager verkloot, en dacht, ach heck ik download wel ff de final, installeer ik die gelijk.
Nou eerste keer ging mis omdat ik blijkbaar een foutje had gemaakt in het opgegeven wachtwoord ( :') ), dus opnieuw installeren.
Toen deed ik éérst de nvidia-driver installeren op de usb, en daarna installeren, maar dat gaat dus blijkbaar ook niet helemaal goed.
Dus, usb-stickje opnieuw formatteren en bootable maken, en nu draait alles weer.

Maar inmiddels dus 4 installatieprocessen gedaan in 2 dagen, en dan gaat zo'n USB-stick toch wel heerlijk rap! Binnen max 2 minuten draait de live-omgeving, binnen nog eens max 10 minuten ben je geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:57

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Lekker vaag, net uit zitten pluizen waarom het afspelen van geluid niet meer werkte, blijkt de upgrade de "Use audio devices" rechten van mijn user te hebben gejat... 8)7

Dat was wel even wazig. Verder werkt 'ie perfect op deze ouwe laptop, en de maximale Compiz effecten op een Radeon 9200 mobile werken ook eigenlijk perfect :P

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:14
Als ik nu probeer te updaten met update-manger -d geven de release notes nog steeds aan dat het om de beta gaat. Wat doe ik fout?
Geen idee waarom, maar nu is hij beta-af!

[ Voor 15% gewijzigd door Master FX op 29-10-2009 22:56 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

strandbal schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:31:
Lekker vaag, net uit zitten pluizen waarom het afspelen van geluid niet meer werkte, blijkt de upgrade de "Use audio devices" rechten van mijn user te hebben gejat... 8)7

Dat was wel even wazig. Verder werkt 'ie perfect op deze ouwe laptop, en de maximale Compiz effecten op een Radeon 9200 mobile werken ook eigenlijk perfect :P
Pfff hoe kom je daar nou weer achter..... ik heb ook wel eens spontaan geen geluid meer, maar dan kan ik nooit vinden waar het aan ligt :S
Mijn X-Fi XtremeMusic heb ik al opgegeven onder niet-windows OS-en. Ik heb er van alles mee geprobeerd onder verschillende linux-distro's en osx86, maar het blijft een drama. Wel leuk om te horen dat het onder 9.10 blijkbaar wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
himlims_ schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:32:
Wat heb je nu precies gedaan dan? Want ik kan het niet goed uit je posts hier opmaken? Als je je vpn verbinding aanmaakt door op het network manager icoon te klikken, en van bij vpn-verbindingen VPN configureren kiest, moet het toch lukken lijkt me? Let wel op dat je voor zover ik weet aparte pakketten moet installeren voor vpn ondersteuning in network manager. iig voor openvpn, pptp weet ik niet zeker.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Voor de mensen die nog zitten te worstelen met capabilities mismatch errors van Ubuntu One:
voeg deze PPA packages toe via de knop en update daarna via de update manager.
Log hierna opnieuw in.
It Works!

[ Voor 0% gewijzigd door Hoite op 30-10-2009 00:38 . Reden: interpunctie ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:41:
Je krijgt ze wel te zien, maar om ook te kunnen lezen en schrijven moeten ze nog gemount worden. Althans, dat was bij mij het geval, maar ik heb al diverse keren ge-upgrade dus ik weet niet meer welke versie het was. Je kunt daartoe natuurlijk wel steeds je wachtwoord invoeren, maar het is toch makkelijker als die schijven/partities tijdens het opstarten direct gemount worden. Ik moest daarvoor indertijd handmatig fstab aanpassen, wellicht is dat inmiddels niet meer nodig.
Ik ging nog uit van een CRT. Uit jouw opmerking maak ik op dat direct bij installatie een LCD (met standaard resolutie) al op de goede manier geconfigureerd wordt. Aangezien CRT uitsterft, is het dus niet meer nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Laatst online: 09-06 00:44
De final is er _/-\o_, maar toch ook wel weer een beetje ;(. Voorlopig leveren de 'sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade' commando's geen orgastische ervaringen meer op.

Eigenlijk ook niet nodig. Bij mij werkt vrij veel perfect (AMD64 & NVIDIA + Gigabyte-moederbord en USB-WIFI-adapter). Het openen van de CD-ROM lade lukt alleen met een hamer plus naald. Maar goed, de CD-ROM is ook wel een extreem innovatief medium waarvan nog maar sinds 1985 de exacte specificatie bekend is. Hibernation en suspention mode zijn pas te gebruiken als je echt alles, echt van alles, een backup gemaakt hebt want het ontwaken gaat vrijwel nooit goed (hibernation ging op de desktop laatst wel goed, hurray!! Mijn laptop/(ubuntu op laptop) maakt er altijd een potje van). Het pulse audio-systeem heeft de beta's hard nodig gehad om een beetje functioneel te worden maar lijkt nu toch wel te werken. Ik snap niet helemaal waarom de veranderingen tov van 9.04 nodig waren. Voor mij is het audio gedeelte vooral een stuk onduidelijker geworden, edoch. Gelukkig werkt de CD-ROM-LINE-in weer (nodig voor tv kijken)!

Eigenlijk is de final vrijwel net zo goed als alpha 6 (of 5). SUPER!!!

EDIT: Nog een mooie functie zou zijn als je bij een dual-screen setup, per screen een wallpaper zou kunnen definiëren. Nu is het slechts chaos. Heb in arren moede maar een kleur als achtergrond gekozen. Het probleem met het openen van mijn CD-ROM zal wel zo blijven. Tegen het euvel met de meerdere schermen zullen wel meer mensen oplopen, hopelijk ook iemand die wel kan programmeren. Dan is Ubuntu perfect (op de CD-ROM na dan)!!!!

[ Voor 15% gewijzigd door arnem_ op 30-10-2009 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 01-08 17:58

Yucko

One clown to rule them all !

Hoite schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:37:
Voor de mensen die nog zitten te worstelen met capabilities mismatch errors van Ubuntu One:
voeg deze PPA packages toe via de knop en update daarna via de update manager.
Log hierna opnieuw in.
It Works!
Thanx, dat heeft idd het probleem opgelost.
letatcest schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:11:
[...]

volgens mij komt verlening opstarttijd als je update en niet een verse install doet. Ben er ook nog niet achter waarom.

...
Onzin, ik heb hier een clean install gedaan en merk toch echt dat opstarten een stuk langer duurt dan 9.04. Maar goed, het is geen Windows die je tig-keer op een dag herstart ivm updates of installaties van software dus boeie >:)

Maar moet wel zeggen dat 9.10 lekker is hoor. En geluid werkt nu iig ook weer out of the box (itt 9.04 waar je handmatig je alsa-config moest gaan aanpassen) op mijn ProBook 4710s.

I'm in love O+

Alleen 1 ding snap ik niet. Ik heb bv. de repository van pidgin toegevoegd maar wanneer ik de lijst update en bovenin Pidgin intyp, dan komt hij niet in het (gefilterde) lijstje rechts. Nu kan ik wel via de 'sudo apt-get install pidgin' manier te werk gaan, maar raar is het wel. Hetzelfde had ik trouwens toen ik Emerald wilde installeren.

Iemand die weet waaraan dit ligt?

offtopic:
Q-Rock 100 tijdens prutsen met nieuwe installatie _O_

[ Voor 49% gewijzigd door Yucko op 30-10-2009 08:31 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

arnem_ schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:33:
want het ontwaken gaat vrijwel nooit goed (hibernation ging op de desktop laatst wel goed, hurray!! Mijn laptop/(ubuntu op laptop) maakt er altijd een potje van).
Zelfde hier, m'n laptop wil ook nog niet echt vrienden worden met wat voor vorm van sleep/hibernation/of wat dan ook, nog geen enkele keer gelukt hem uit een sleep te halen |:(

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-08 17:17
Gisteren avond 9.10 64bit geïnstalleerd en tot nu toe _/-\o_ .
Heb hem op een laptop gezet en dit valt me op"

- snel
- alle hardware werkt
- wifi is 1 keer klikken draadloos netwerk kiezen, code invoeren en gaan :9

In het weekend verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
DJ-Promo schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:10:
Gisteren avond 9.10 64bit geïnstalleerd en tot nu toe _/-\o_ .
Heb hem op een laptop gezet en dit valt me op"

- snel
- alle hardware werkt
- wifi is 1 keer klikken draadloos netwerk kiezen, code invoeren en gaan :9

In het weekend verder spelen.
En de belangrijkste? Flash werkt dat nu eindelijk.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 01-08 17:58

Yucko

One clown to rule them all !

Touchdomex schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:12:
[...]

never mind :') kom er net achter dat Abobe nog geen flash voor 64-bits versie heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Yucko op 30-10-2009 08:37 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-08 17:17
Touchdomex schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:12:
[...]

Heb wel zitten internetten maar nog geen flash filmpjes gekeken ik ga dat vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
JaJoah schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:31:
[...]

never mind :') kom er net achter dat Abobe nog geen flash voor 64-bits versie heeft.
Er is een beta 64 bits adobe flash hoor. Kun je downloaden bij adobe zelf.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En deze kun je ook gewoon via de repo's installeren:

sudo aptitude install flashplugin-nonfree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Laatst online: 09-06 00:44
Dit lost wel het één en ander op als het gaat om flash issues en 64bit.

Adobe Flash install information for AMD64 (September 2009 update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
JaJoah schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:31:
[...]

Zoals gezegd, er is een beta en die werkt eigenlijk behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnem_ schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:33:
De final is er _/-\o_, maar toch ook wel weer een beetje ;(. Voorlopig leveren de 'sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade' commando's geen orgastische ervaringen meer op.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

MaximusTG schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:21:
[...]

Wat heb je nu precies gedaan dan? Want ik kan het niet goed uit je posts hier opmaken? Als je je vpn verbinding aanmaakt door op het network manager icoon te klikken, en van bij vpn-verbindingen VPN configureren kiest, moet het toch lukken lijkt me? Let wel op dat je voor zover ik weet aparte pakketten moet installeren voor vpn ondersteuning in network manager. iig voor openvpn, pptp weet ik niet zeker.
Ik heb zowel ciscovpn als pptp vpn werkende gekregen (via networkmanager) in zowel Ubuntu 8.04 als 8.10 als 9.04, dus in 9.10 zal dat geen probleem mogen zijn, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier toch wel iets heel bijzonders met Karmic. De live AMD64 Live CD herkent mijn eigen accesspoint niet maar wel alle accesspoints van de buren, WTF 8)7 Dit ik eens op mijn gemak dit weekend uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wat valt er aan te herkennen dan? Ziet hij het netwerk wel of komt hij er niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
DevilsProphet schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:42:
[...]

Ik heb zowel ciscovpn als pptp vpn werkende gekregen (via networkmanager) in zowel Ubuntu 8.04 als 8.10 als 9.04, dus in 9.10 zal dat geen probleem mogen zijn, denk ik.
Ja, ik zeg toch ook niet dat het niet kan? Ik zeg alleen dat je er misschien zelf nog pakketten voor moet installeren. Voor pptp weet ik het niet meer zeker, maar ik weet wel zeker dat er een
sudo aptitude install network-manager-openvpn
nodig is voor je open-vpn kan gebruiken via Networkmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!null schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:08:
Wat valt er aan te herkennen dan? Ziet hij het netwerk wel of komt hij er niet op?
Hij ziet mijn eigen netwerk niet en ik kan er ook niet mee connecten als ik handmatig de networkmanager instel. Maar ik kan wel connecten met buren die hun accesspoint helemaal niet beveiligd hebben. Op zich is dat niet herkennen een hele vreemde zaak want bij mij staat SSID broadcasting gewoon aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

MaximusTG schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:27:
Ja, ik zeg toch ook niet dat het niet kan? Ik zeg alleen dat je er misschien zelf nog pakketten voor moet installeren. Voor pptp weet ik het niet meer zeker, maar ik weet wel zeker dat er een
sudo aptitude install network-manager-openvpn
nodig is voor je open-vpn kan gebruiken via Networkmanager.
Daar heb je inderdaad gelijk in, voor zowel cisco vpn als pptp vpn moet je extra pakketten installeren. Het is inderdaad ambetant als dat je enige computer is, en je geen verbinding kan maken met het internet om die pakketten te downloaden. Ik heb die pakketten manueel gedownload van de package website, en via usbstick uiteindelijk geïnstalleerd in Ubuntu. Fijn of makkelijk is inderdaad anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

indien ik KpackageKit gebruik voor updates krijg ik de melding dat nieuwere versie is.
klik daarop crashed het tooltje > geen update :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-07 06:32
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:45:
Ik heb hier toch wel iets heel bijzonders met Karmic. De live AMD64 Live CD herkent mijn eigen accesspoint niet maar wel alle accesspoints van de buren, WTF 8)7 Dit ik eens op mijn gemak dit weekend uitzoeken.
Staat je network channel op 13? Misschien kan de meegeleverde driver channel 13 niet aan, maar de driver die hij daadwerkelijk gaat installeren wel. Zomaar een gokje. Ik had (onder Windows destijds) hetzelfde probleem, dat mijn wifi kaart, het wifi signaal niet kon vinden omdat hij maar tot channel 12 ondersteunde. Dat lag kennelijk aan de (officiële) driver, want onder linux heb ik gewoon channel 13. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat komt doordat op veel plaatsen buiten europa (Japan en de VS bijvoorbeeld) de frequentie waarvan wifi kanaal 12 en 13 gebruikmaken gereserveerd zijn voor andere dingen. Veel voorkomend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
GuitarWeed schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:42:
Dat komt doordat op veel plaatsen buiten europa (Japan en de VS bijvoorbeeld) de frequentie waarvan wifi kanaal 12 en 13 gebruikmaken gereserveerd zijn voor andere dingen. Veel voorkomend probleem.
In Japan gaan ze zelfs tot kanaal 14, VS blijft op 11 steken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 15:38
Geweldig, de 9.10 upgrade heeft mijn server (9.04) naar de eeuwige jachtvelden gestuurd OS wise..

Installatie bleef hangen, was niet verder te pushen. En al pushte je hem verder, hing het op iets anders.
Ik vermoed... dat het iets met upstart te maken heeft. De boosdoeners waren onder andere: udev, cron, at en nog wat andere waar ik zo 123 niet meer op kom.

Moet ik dus een verse installatie gaan doen. Blegh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Laatst online: 24-07 08:29
Ik ben opzoek naar een simpele grafische netwerkscanner.
Niet om verbinding te maken met een netwerk, maar om te kijken welke netwerken in de buurt zijn.
Dit kan met de standaard Network Manager, maar ik wil iets meer informatie hebben.
Onder andere het volgende; SSID, MAC, signaal sterkte, en vooral de channel waarop het netwerk uitzend.
Suggesties?

Edit: Op Windows gebruikte ik hiervoor netstumbler, zoiets zoek ik nu dus voor Linux/Ubuntu

[ Voor 13% gewijzigd door Vinze op 30-10-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

gwystyl schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:08:
[...]

Pfff hoe kom je daar nou weer achter..... ik heb ook wel eens spontaan geen geluid meer, maar dan kan ik nooit vinden waar het aan ligt :S
Mijn X-Fi XtremeMusic heb ik al opgegeven onder niet-windows OS-en. Ik heb er van alles mee geprobeerd onder verschillende linux-distro's en osx86, maar het blijft een drama. Wel leuk om te horen dat het onder 9.10 blijkbaar wel werkt.
Even hierop terugkomend, onder 9.10 werkt het inderdaad :). Mijn geluid was naar de kubuntu upgrade naar 9.10 kapot gegaan, en na wat zoeken zag ik dat er overal in mijn systeem wel ineens references zijn naar mijn extreme music kaard. Nadat hij tijden niet gebruikt is, kan ik er nu dus ineens geluid mee afspelen :). Nu nog alleen zorgen dat de rest van mijn systeem, en niet alleen amarok, gebruik kan maken van geluid :+

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51
Vinze schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:32:
Niet om verbinding te maken met een netwerk, maar om te kijken welke netwerken in de buurt zijn.
Dit kan met de standaard Network Manager, maar ik wil iets meer informatie hebben.
Onder andere het volgende; SSID, MAC, signaal sterkte, en vooral de channel waarop het netwerk uitzend.
Suggesties?

Edit: Op Windows gebruikte ik hiervoor netstumbler, zoiets zoek ik nu dus voor Linux/Ubuntu
kismet natuurlijk ;)
http://www.kismetwireless.net/

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinze schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:32:
Suggesties?

Kismet! Maar je moet dan wel de laatste versie van de kistmet website pakken van die in de Ubuntu repo is al zo oud als de weg naar Rome.
Sypher schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:56:
Geweldig, de 9.10 upgrade heeft mijn server (9.04) naar de eeuwige jachtvelden gestuurd OS wise..

Installatie bleef hangen, was niet verder te pushen. En al pushte je hem verder, hing het op iets anders.
Ik vermoed... dat het iets met upstart te maken heeft. De boosdoeners waren onder andere: udev, cron, at en nog wat andere waar ik zo 123 niet meer op kom.

Is er een reden dat je 9.10 wilt hebben op je server? Ik zou voor een server altijd gaan voor LTS. Als hij goed draait en je mist geen functionaliteit dan is er namelijk geen goede reden om te updaten (behalve de security updates natuurlijk).

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Sypher schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:56:

Daarom doe ik ook altijd een fresh install (mijn server zit nu nog op 8.04.3 LTS). Heb al de nodige voorbereidingen genomen de afgelopen maanden om dat zo soepel mogelijk te laten gaan (zo heb ik alle belangrijke servertaken ondertussen overgebracht naar virtuele machines die op 9.04 draaien, straks hoef ik bijna alleen mijn host OS opnieuw te installeren, vervolgens die virtuele machines weer aanzetten).

btw: mijn server is eigenlijk een server/workstation, daarom wil ik toch wel graag naar 9.10 nu ;).

[ Voor 5% gewijzigd door The Flying Dutchman op 30-10-2009 15:16 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Het grote Ubuntu topic deel 10
De nieuwe leeft :D Nog eventjes het tweede deel aanpassen. Maar imho weer een erg nette TS neergezet :)

[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 30-10-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Heb Kubuntu 9.10 geinstalleerd op mijn laptop.

Als ik em echter op de zaak in de dockingstation doe, dan ziet ie de tweede monitor wel.... maar kopieert ie gewoon de desktop. Maar wat ik wil is een extended desktop, ofwel dat ik de desktop over twee monitoren heb verdeeld.

Echter als ik naar de Display Options ga krijg ik:

"This module is only for configuring systems with a single desktop spread across multiple monitors. You do not appear to have this configuration."

Ehm.... ik kijk hier naar twee monitoren die zowel in XP en Windows 7 - de andere OS-en op deze laptop (XP is er trouwens af nu, Windows 7 is approved, en gelicenseerd door de KMS server alhier) het perfect doen.... en ik ben al een goede twee uur aan het uitzoeken - inclusief meerdere forum posts die beweren dat het een KDE bug is, en andere posts die beweren dat het alleen maar kan door een bepaald script te runnen en dan de XServer te resetten......

Ehm... leuk, maar zo door de dag heen pak ik de laptop nog wel eens op, zit in een vergadering met dat ding, en daarna weer hop, terug op de dockingstation..... zowel Windows XP als Windows 7 ging/gaat dat perfect, maar onder Kubuntu 9.10 krijg ik het niet aan de gang. En om nu 4 keer per dag mijn XServer te gaan herstarten, daar zie ik weinig in.

Ik loop ook altijd weer tegen dit soort gehannes aan als ik weer eens een linux uitstapje maak.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

* afraca zag het al aankomen

Mod request hier even een slotje op, maartena, post even in deel 2 je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen