Hij staat hier al: http://darkstar.ist.utl.p...ntu-9.10-desktop-i386.iso
Maar is het de goede, of gewoon een daily?
[ Voor 19% gewijzigd door RetroTycoon op 29-10-2009 12:27 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 19% gewijzigd door RetroTycoon op 29-10-2009 12:27 ]
Bij mij gaf hij gisteren al aan dat hij zou updaten naar een nieuwe versie. Dus dat kan snelMolybdenum schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:21:
Ik heb de beta geïnstalleerd. Kan ik die upgrade naar de final release vandaag?
Of gaat dat vanzelf als je een gewone update uitvoert?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
't kan er ook wel eens mee te maken hebben dat wij vrij dicht op de greenwich-meridiaan zitten. Als de release voor ons in de middag valt, valt deze in (bijna) de hele wereld op 29 oktober. En dat staat dan wel weer zo netjes ofzo.Loekie schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:17:
[...]
Supportteam zit daar wel vziw(en ook Canada) vorige releases waren altijd pas in de middag.
Hij is uit: http://nl.releases.ubuntu.com/karmic/RetroTycoon schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:27:
Hij staat hier al: http://darkstar.ist.utl.p...ntu-9.10-desktop-i386.iso
Bedankt!! Druk aan het downen... ;-)
http://www.xbmcfreak.nl/
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Dit heeft er al eens eerder ingestaan, maar is destijds te uitgebreid en heb het toen geschrapt ookMaximusTG schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:54:
@Touchdomex
Ziet er w.m.b. vrij compleet uit. Misschien nog wat toevoegen over applicaties die hun Windows-tegenhangers vervangen? Zoals GIMP, OpenOffice etc? En indien die applicaties niet voldoen, wat vermelden over Wine? Met een linkje naar de appDB. Wat betreft de looks, misschien kort aangeven hoe de verschillende themeable onderdelen heten, (window borders, gtk-theme, icons etc.), dat je voor Ubuntu default gewoon metacity themes kan gebruiken, ook bij Compiz. Linkje naar gnome-look.org?
Lekker kort.
Goed plan! Is inderdaad een handig om op te nemen. Maar plaatjes word wel echt groot en druk. Imho kun je dan beter binnen het forum een FAQ aanmaken voor Ubuntu(ja los van de huidige) Aangezien het best veel tekst is om netjes uit te leggen. Vooral icm screenshotsHoite schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:06:
@Touchdomex, misschien een kleine beschrijving met plaatjes hoe het OS allemaal te installeren is.
I.E. updaten via de update manager, updaten via de alternate cd, schone installatie, wubi enz
Ik hoor mijn collega's met Kubuntu ook al klagen over de VPN's. Zelf draai ik Gnome en daar werkt alles prima, maar het lijkt iets met de network manager in Kubuntu.himlims_ schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:08:
na enkele weken op werk kubuntu te draaien loop ik net tegen de lamp; de vpn verbindingen (fuck vergeten met de migratie)
Nu lijkt dat peanuts; systeem instellingen > netwerk manager > vpn > kenmerken invullen ... console sudu netwerkmanager restart, en gaan .....
Mijn netwerk tracker ziet de VPN niet (staat optie; click to add connection)
Vanuit de networkmanager geen optie om de ingegeven VPN actief te zetten.
Zijn er andere mogelijkheden (liefst gui)
Misschien een rare vraag, maar is dat echt de goede? Op de officiele site (www.ubuntu.com) staat nog steeds de beta van 9.10 en 9.04 als stable?
Ja dat is echt de goede. Voordat ze het groots aankondigen op de homepage wachten ze even tot alle mirrors zijn bijgewerkt. Scheelt een hoop gezever dat het sloom is, nog de rc is, etc.Orian schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:14:
Misschien een rare vraag, maar is dat echt de goede? Op de officiele site (www.ubuntu.com) staat nog steeds de beta van 9.10 en 9.04 als stable?
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Ik weet niet wat die Alternate cd's onderaan zijn, maar voor de normale ISO's kan je de links op deze pagina nemen en er gewoon .torrent achteraan zetten wil je het via torrent doen.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
dit is best kort te houden, ik wil je ook best even helpen dit soort screenshots te fabriceren.Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:10:
[...]
Goed plan! Is inderdaad een handig om op te nemen. Maar plaatjes word wel echt groot en druk. Imho kun je dan beter binnen het forum een FAQ aanmaken voor Ubuntu(ja los van de huidige) Aangezien het best veel tekst is om netjes uit te leggen. Vooral icm screenshots
Lekker kort.
Als je dat zou willen doenHoite schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:24:
[...]
dit is best kort te houden, ik wil je ook best even helpen dit soort screenshots te fabriceren.
gewoon 1 screenshot per installatiemogelijkheid. waarschijnlijk zijn de meeste screenshots al te vinden op internet. er zijn genoeg guides voor wubi enz.
dus bijvoorbeeld:
Update Manager
System>Administration>Update Manager
[afbeelding]
en dan een screenshot MET het update knopje, die was nu nog niet beschikbaar.
Ik heb inmiddels gnome desktop geinstalleerd, echter lijkt dat ook de VPN compleet te negeren.Snow_King schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:14:
[...]
Ik hoor mijn collega's met Kubuntu ook al klagen over de VPN's. Zelf draai ik Gnome en daar werkt alles prima, maar het lijkt iets met de network manager in Kubuntu.
@ Touchdomex: Wellicht ook launchpad vermelden en Ubuntu brainstorm?
De "standaard" dingen waar de meesten mee te maken krijgen:Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:49:
Zijn er nog mensen met suggesties? Of kan ik hem zo afmaken en een nieuw topic aanmaken
Hier werkt VPN ook niet super met PPTP of OpenVPN, beide gevallen wordt verbinding geopend, routing wordt bijgewerkt en na enige tijd(ca 1 a 2 minuten) houdt het dataverkeer op. VPN uit levert weer data op, maar via VPN loopt het nooit meer dan 1 a 2 minuten.himlims_ schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:03:
[...]
Ik heb inmiddels gnome desktop geinstalleerd, echter lijkt dat ook de VPN compleet te negeren.
VPN is enige wat mij nu nog bind aan de windows desktop.
Mag ik vragen waarom fstab? Ik zelf zie daar voor een korte beginnersguide niet de meerwaarde van in.Beuzelarij schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:05:
[...]
De "standaard" dingen waar de meesten mee te maken krijgen:
- Multimediacodecs. Dit gaf je zelf al aan
, dus hoe je ze het makkelijkst kunt installeren. Repositories
- Scherminstellingen. Hoe die het makkelijkst in te stellen zijn voor de verschillende kaarten
- fstab
You've GoT Mail! (DM dan)Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:36:
[...]
Als je dat zou willen doenStuur de dingen maar in een DM. Vind dat opzich wel heel netjes als je dat zou doen
Ik ga ondertussen eventjes verder weer met topicje typen. Ik moest van plek verplaatsen dus inpakken en naar de volgende kamer
Lekker kort.
Denk dat het met mijn install(s) te maken heeft, zowel server, desktop als laptop hebben na enige tijd wel verbinding geen data, de routing is dan ook compleet weggevallen.Crackh34d schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:26:
Ik heb zelf echt 0 problemen met de TU/e VPN, heb de instellingen van de unix-pagina van de TU geplukt en 10 sec later was ik verbonden
[ Voor 16% gewijzigd door The Flying Dutchman op 29-10-2009 15:39 ]
The Flying Dutchman
[ Voor 34% gewijzigd door Orian op 29-10-2009 16:12 ]
Vreemd, ik heb hem al enkele uurtjes op mijn harde schijf staan (nog niet gebruikt maar volgens bestandsnamen e.d. wel 9.10): http://nl.releases.ubuntu...-desktop-i386.iso.torrentOrian schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:58:
Even als waarschuwing: de torrent versie op ubuntu.com is nog 9.04!. Was hem net aan het downloaden tot me opeens opviel dat er 9.04 in stond. Nu maar via een gewone download aan het binnenhalen, gaat helaas wel wat langzamer (zakt in naar 150 kb/s), maargoed...
[ Voor 9% gewijzigd door Donenzone op 29-10-2009 16:06 ]
volgens mij komt verlening opstarttijd als je update en niet een verse install doet. Ben er ook nog niet achter waarom.Tromp.et schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:50:
Heb net Ubuntu Netbook Remix 9.10 geinstalleerd op mijn acer aspire one a150. Alles werkt meteen perfect, zelfs het lampje van wifi. Dit was het enige wat het nog niet deed bij 9.04. Verder ziet het er prima uit. Het enige nadeel vind ik, is de opstarttijd. Deze is echt wel iets gestegen t.o.v. 9.04. Ik had verder bij beide installaties mijn HD als EXT4.
Maar verder niks dan lof!
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Als je het hebt over beginnersguide, dan zie je vaak dat mensen van Windows vandaan komen en nog data op een andere schijf/partitie hebben staan. Die kunnen ze vaak moeilijk benaderen.Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:15:
Mag ik vragen waarom fstab? Ik zelf zie daar voor een korte beginnersguide niet de meerwaarde van in.
...
Scherminstellingen zijn tegenwoordig toch gewoon knopjes die je moet instellen? Niets lastigs aan. Tenminste mijn Desktop en Laptop werden de kaarten automatisch volledig herkent en waar nodig extra drivers geïnstalleerd(Nvidia in de desktop en Intel in de Laptop)
youtube.com/@hisrep
[ Voor 33% gewijzigd door Erhnam op 29-10-2009 17:05 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Same here, ook niet nadat ik de Main server van Ubuntu in de updatemanager had aangevinktHetWonder schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:01:
Hm ik heb sinds gister geen updates binnen op mijn 9.10 RC? Zijn er gewoon geen wijzigingen of klopt dit?
Klopt, dat doen ze zodat de release niet vertraagd wordt (ISOs maken, testen, etc.). Nu zijn de ISOs uit en zullen de updates binnenkort wel weer komenHetWonder schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:01:
Hm ik heb sinds gister geen updates binnen op mijn 9.10 RC? Zijn er gewoon geen wijzigingen of klopt dit?
[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 29-10-2009 17:14 ]
Met de USB Startup Disk Creator (Staat in het systeem menu)Dennis Lammers schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:28:
Hoe kan ik de netbook remix als bootable usb maken?
Sterker nog, gisteren deed Ubuntu One het nog. Nouja, ik heb gewoon net weer een update gedaan en de RC als het goed is dus gewoon naar de RTM bijgewerktletatcest schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:11:
[...]
Ubuntu One werkt gelukkig nog wel via http://one.ubuntu.com/ maar wel jammer dat het nou niet werkt met de nieuwe release (net zoals de testers op de FP het niet goed werkzaam vonden, terwijl het tot 4 dagen terug probleemloos werkte...)
[ Voor 6% gewijzigd door afraca op 29-10-2009 17:24 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Deze worden toch meestal al standaard in Ubuntu opgenomen of heb ik dat nou fout? Bij mij word al sinds 8.04 opgenomen en zijn zeer makkelijk benaderbaar. Of bedoel je dat niet?Beuzelarij schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:11:
[...]
Als je het hebt over beginnersguide, dan zie je vaak dat mensen van Windows vandaan komen en nog data op een andere schijf/partitie hebben staan. Die kunnen ze vaak moeilijk benaderen.
Wat voor dingen moet je tegenwoordig nog instellen voor normale gebruikers? Resolutie word automatisch herkend met de propriëtaire drivers en het werkt toch bijna out of the box? Ik snap niet waarom er dan nog een extra uitleg nodig isBij de beeldscherminstellingen moet (door een propriëtair programma) xorg.conf vaak overschreven worden. Daar zijn root-rechten voor nodig, en daar hebben beginners vaak moeite mee, terwijl het 1 van de eerste dingen is die je wilt doen. Als Nvidia-settings bijvoorbeeld gewoon is opgestart, lukt het wegschrijven naar xorg.conf niet. Even een korte uitleg hoe je dat het beste kunt doen is dan wel makkelijk.
Hmmm ja, ik moest bij Jaunty toch echt wel mijn multi monitor setup goed krijgen dmv de nvidia-settings app (o.a. resoluties en plaatsing van de monitoren, en welke monitor gebruiken voor vsync). Geen idee hoe het in karmic zal gaan, ik zit nu te typen vanuit de livecd die mijn jaunty jackalope schijf aan gort aan het helpen is en zichzelf kwaadaardig aan het nestelen isTouchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:41:
[...]
Deze worden toch meestal al standaard in Ubuntu opgenomen of heb ik dat nou fout? Bij mij word al sinds 8.04 opgenomen en zijn zeer makkelijk benaderbaar. Of bedoel je dat niet?
[...]
Wat voor dingen moet je tegenwoordig nog instellen voor normale gebruikers? Resolutie word automatisch herkend met de propriëtaire drivers en het werkt toch bijna out of the box? Ik snap niet waarom er dan nog een extra uitleg nodig is
zoals iemand anders al zei heb je 't in gnome geprobeerd?himlims_ schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:32:
ik geef 't op, ongetwijfeld dat ik iets over het hoofd zie. Maar het moeten missen van VPN op de desktop is een te groot verlies voor de desktop. Helaas over jaartje of wat nog maar nieuwe poging wagen.
Da's wel ideaal moet ik zeggen.bouwfraude schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:19:
[...]
Met de USB Startup Disk Creator (Staat in het systeem menu)
Hier stond een dode link.
[ Voor 15% gewijzigd door Master FX op 29-10-2009 22:56 ]
Stay safe
Pfff hoe kom je daar nou weer achter..... ik heb ook wel eens spontaan geen geluid meer, maar dan kan ik nooit vinden waar het aan ligtstrandbal schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:31:
Lekker vaag, net uit zitten pluizen waarom het afspelen van geluid niet meer werkte, blijkt de upgrade de "Use audio devices" rechten van mijn user te hebben gejat...![]()
Dat was wel even wazig. Verder werkt 'ie perfect op deze ouwe laptop, en de maximale Compiz effecten op een Radeon 9200 mobile werken ook eigenlijk perfect
Wat heb je nu precies gedaan dan? Want ik kan het niet goed uit je posts hier opmaken? Als je je vpn verbinding aanmaakt door op het network manager icoon te klikken, en van bij vpn-verbindingen VPN configureren kiest, moet het toch lukken lijkt me? Let wel op dat je voor zover ik weet aparte pakketten moet installeren voor vpn ondersteuning in network manager. iig voor openvpn, pptp weet ik niet zeker.himlims_ schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:32:
ik geef 't op, ongetwijfeld dat ik iets over het hoofd zie. Maar het moeten missen van VPN op de desktop is een te groot verlies voor de desktop. Helaas over jaartje of wat nog maar nieuwe poging wagen.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
[ Voor 0% gewijzigd door Hoite op 30-10-2009 00:38 . Reden: interpunctie ]
Lekker kort.
Je krijgt ze wel te zien, maar om ook te kunnen lezen en schrijven moeten ze nog gemount worden. Althans, dat was bij mij het geval, maar ik heb al diverse keren ge-upgrade dus ik weet niet meer welke versie het was. Je kunt daartoe natuurlijk wel steeds je wachtwoord invoeren, maar het is toch makkelijker als die schijven/partities tijdens het opstarten direct gemount worden. Ik moest daarvoor indertijd handmatig fstab aanpassen, wellicht is dat inmiddels niet meer nodig.Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:41:
Deze worden toch meestal al standaard in Ubuntu opgenomen of heb ik dat nou fout? Bij mij word al sinds 8.04 opgenomen en zijn zeer makkelijk benaderbaar. Of bedoel je dat niet?
Ik ging nog uit van een CRT. Uit jouw opmerking maak ik op dat direct bij installatie een LCD (met standaard resolutie) al op de goede manier geconfigureerd wordt. Aangezien CRT uitsterft, is het dus niet meer nodig.Wat voor dingen moet je tegenwoordig nog instellen voor normale gebruikers? Resolutie word automatisch herkend met de propriëtaire drivers en het werkt toch bijna out of the box? Ik snap niet waarom er dan nog een extra uitleg nodig is
[ Voor 15% gewijzigd door arnem_ op 30-10-2009 01:46 ]
Thanx, dat heeft idd het probleem opgelost.Hoite schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:37:
Voor de mensen die nog zitten te worstelen met capabilities mismatch errors van Ubuntu One:
voeg deze PPA packages toe via de knop en update daarna via de update manager.
Log hierna opnieuw in.
It Works!
Onzin, ik heb hier een clean install gedaan en merk toch echt dat opstarten een stuk langer duurt dan 9.04. Maar goed, het is geen Windows die je tig-keer op een dag herstart ivm updates of installaties van software dus boeieletatcest schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:11:
[...]
volgens mij komt verlening opstarttijd als je update en niet een verse install doet. Ben er ook nog niet achter waarom.
...
[ Voor 49% gewijzigd door Yucko op 30-10-2009 08:31 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Zelfde hier, m'n laptop wil ook nog niet echt vrienden worden met wat voor vorm van sleep/hibernation/of wat dan ook, nog geen enkele keer gelukt hem uit een sleep te halenarnem_ schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:33:
want het ontwaken gaat vrijwel nooit goed (hibernation ging op de desktop laatst wel goed, hurray!! Mijn laptop/(ubuntu op laptop) maakt er altijd een potje van).
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
En de belangrijkste? Flash werkt dat nu eindelijk.....?DJ-Promo schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:10:
Gisteren avond 9.10 64bit geïnstalleerd en tot nu toe.
Heb hem op een laptop gezet en dit valt me op"
- snel
- alle hardware werkt
- wifi is 1 keer klikken draadloos netwerk kiezen, code invoeren en gaan![]()
In het weekend verder spelen.
never mindTouchdomex schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:12:
[...]
En de belangrijkste? Flash werkt dat nu eindelijk.....?
[ Voor 18% gewijzigd door Yucko op 30-10-2009 08:37 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Heb wel zitten internetten maar nog geen flash filmpjes gekeken ik ga dat vanavond eens proberen.Touchdomex schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:12:
[...]
En de belangrijkste? Flash werkt dat nu eindelijk.....?
Er is een beta 64 bits adobe flash hoor. Kun je downloaden bij adobe zelf.JaJoah schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:31:
[...]
never mindkom er net achter dat Abobe nog geen flash voor 64-bits versie heeft.
The Flying Dutchman
Verwijderd
sudo aptitude install flashplugin-nonfree
Zoals gezegd, er is een beta en die werkt eigenlijk behoorlijk goed.JaJoah schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:31:
[...]
never mindkom er net achter dat Abobe nog geen flash voor 64-bits versie heeft.
Verwijderd
arnem_ schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:33:
De final is er, maar toch ook wel weer een beetje
. Voorlopig leveren de 'sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade' commando's geen orgastische ervaringen meer op.
Ik heb zowel ciscovpn als pptp vpn werkende gekregen (via networkmanager) in zowel Ubuntu 8.04 als 8.10 als 9.04, dus in 9.10 zal dat geen probleem mogen zijn, denk ik.MaximusTG schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:21:
[...]
Wat heb je nu precies gedaan dan? Want ik kan het niet goed uit je posts hier opmaken? Als je je vpn verbinding aanmaakt door op het network manager icoon te klikken, en van bij vpn-verbindingen VPN configureren kiest, moet het toch lukken lijkt me? Let wel op dat je voor zover ik weet aparte pakketten moet installeren voor vpn ondersteuning in network manager. iig voor openvpn, pptp weet ik niet zeker.
Verwijderd
Ja, ik zeg toch ook niet dat het niet kan? Ik zeg alleen dat je er misschien zelf nog pakketten voor moet installeren. Voor pptp weet ik het niet meer zeker, maar ik weet wel zeker dat er eenDevilsProphet schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:42:
[...]
Ik heb zowel ciscovpn als pptp vpn werkende gekregen (via networkmanager) in zowel Ubuntu 8.04 als 8.10 als 9.04, dus in 9.10 zal dat geen probleem mogen zijn, denk ik.
Verwijderd
Hij ziet mijn eigen netwerk niet en ik kan er ook niet mee connecten als ik handmatig de networkmanager instel. Maar ik kan wel connecten met buren die hun accesspoint helemaal niet beveiligd hebben. Op zich is dat niet herkennen een hele vreemde zaak want bij mij staat SSID broadcasting gewoon aan!null schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:08:
Wat valt er aan te herkennen dan? Ziet hij het netwerk wel of komt hij er niet op?
Daar heb je inderdaad gelijk in, voor zowel cisco vpn als pptp vpn moet je extra pakketten installeren. Het is inderdaad ambetant als dat je enige computer is, en je geen verbinding kan maken met het internet om die pakketten te downloaden. Ik heb die pakketten manueel gedownload van de package website, en via usbstick uiteindelijk geïnstalleerd in Ubuntu. Fijn of makkelijk is inderdaad anders.MaximusTG schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:27:
Ja, ik zeg toch ook niet dat het niet kan? Ik zeg alleen dat je er misschien zelf nog pakketten voor moet installeren. Voor pptp weet ik het niet meer zeker, maar ik weet wel zeker dat er een
sudo aptitude install network-manager-openvpn
nodig is voor je open-vpn kan gebruiken via Networkmanager.
Staat je network channel op 13? Misschien kan de meegeleverde driver channel 13 niet aan, maar de driver die hij daadwerkelijk gaat installeren wel. Zomaar een gokje. Ik had (onder Windows destijds) hetzelfde probleem, dat mijn wifi kaart, het wifi signaal niet kon vinden omdat hij maar tot channel 12 ondersteunde. Dat lag kennelijk aan de (officiële) driver, want onder linux heb ik gewoon channel 13.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:45:
Ik heb hier toch wel iets heel bijzonders met Karmic. De live AMD64 Live CD herkent mijn eigen accesspoint niet maar wel alle accesspoints van de buren, WTFDit ik eens op mijn gemak dit weekend uitzoeken.
In Japan gaan ze zelfs tot kanaal 14, VS blijft op 11 steken.GuitarWeed schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:42:
Dat komt doordat op veel plaatsen buiten europa (Japan en de VS bijvoorbeeld) de frequentie waarvan wifi kanaal 12 en 13 gebruikmaken gereserveerd zijn voor andere dingen. Veel voorkomend probleem.
[ Voor 13% gewijzigd door Vinze op 30-10-2009 14:38 ]
Even hierop terugkomend, onder 9.10 werkt het inderdaadgwystyl schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:08:
[...]
Pfff hoe kom je daar nou weer achter..... ik heb ook wel eens spontaan geen geluid meer, maar dan kan ik nooit vinden waar het aan ligt
Mijn X-Fi XtremeMusic heb ik al opgegeven onder niet-windows OS-en. Ik heb er van alles mee geprobeerd onder verschillende linux-distro's en osx86, maar het blijft een drama. Wel leuk om te horen dat het onder 9.10 blijkbaar wel werkt.
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
kismet natuurlijkVinze schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:32:
Ik ben opzoek naar een simpele grafische netwerkscanner.
Niet om verbinding te maken met een netwerk, maar om te kijken welke netwerken in de buurt zijn.
Dit kan met de standaard Network Manager, maar ik wil iets meer informatie hebben.
Onder andere het volgende; SSID, MAC, signaal sterkte, en vooral de channel waarop het netwerk uitzend.
Suggesties?
Edit: Op Windows gebruikte ik hiervoor netstumbler, zoiets zoek ik nu dus voor Linux/Ubuntu
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Verwijderd
Kismet! Maar je moet dan wel de laatste versie van de kistmet website pakken van die in de Ubuntu repo is al zo oud als de weg naar Rome.Vinze schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:32:
Ik ben opzoek naar een simpele grafische netwerkscanner.
Niet om verbinding te maken met een netwerk, maar om te kijken welke netwerken in de buurt zijn.
Dit kan met de standaard Network Manager, maar ik wil iets meer informatie hebben.
Onder andere het volgende; SSID, MAC, signaal sterkte, en vooral de channel waarop het netwerk uitzend.
Suggesties?
Edit: Op Windows gebruikte ik hiervoor netstumbler, zoiets zoek ik nu dus voor Linux/Ubuntu
Is er een reden dat je 9.10 wilt hebben op je server? Ik zou voor een server altijd gaan voor LTS. Als hij goed draait en je mist geen functionaliteit dan is er namelijk geen goede reden om te updaten (behalve de security updates natuurlijk).Sypher schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:56:
Geweldig, de 9.10 upgrade heeft mijn server (9.04) naar de eeuwige jachtvelden gestuurd OS wise..
Installatie bleef hangen, was niet verder te pushen. En al pushte je hem verder, hing het op iets anders.
Ik vermoed... dat het iets met upstart te maken heeft. De boosdoeners waren onder andere: udev, cron, at en nog wat andere waar ik zo 123 niet meer op kom.
Moet ik dus een verse installatie gaan doen. Blegh.
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 15:13 ]
Daarom doe ik ook altijd een fresh install (mijn server zit nu nog op 8.04.3 LTS). Heb al de nodige voorbereidingen genomen de afgelopen maanden om dat zo soepel mogelijk te laten gaan (zo heb ik alle belangrijke servertaken ondertussen overgebracht naar virtuele machines die op 9.04 draaien, straks hoef ik bijna alleen mijn host OS opnieuw te installeren, vervolgens die virtuele machines weer aanzetten).Sypher schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:56:
Geweldig, de 9.10 upgrade heeft mijn server (9.04) naar de eeuwige jachtvelden gestuurd OS wise..
Installatie bleef hangen, was niet verder te pushen. En al pushte je hem verder, hing het op iets anders.
Ik vermoed... dat het iets met upstart te maken heeft. De boosdoeners waren onder andere: udev, cron, at en nog wat andere waar ik zo 123 niet meer op kom.
Moet ik dus een verse installatie gaan doen. Blegh.
[ Voor 5% gewijzigd door The Flying Dutchman op 30-10-2009 15:16 ]
The Flying Dutchman
[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 30-10-2009 15:33 ]
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq