Boeboe schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 22:56:
Mijn klachten:
[list]
• Degene die beweren dat je voor de ps3 geen extra verborgen kosten hebt verdienen imo een dik pak slaag op de billen. Voor de 360 heb ik nooit iets van extra hardware moeten kopen, buiten een tweede controller. voor de ps3 moest ik bij het uitpakken direct weer naar de winkel vertrekken omdat er geen enkele vorm van HD kabels bijgeleverd waren, geen component, geen HDMI. Even eerlijk...dit ding werd toch zwaar gemarketed vanwege zijn HD capaciteiten?
Wow... Een hdmi kabeltje kost zowaar 9 euro bij vandenborre. Nu kan je een week niet meer eten zeker? Dat kabeltje heb ik zelf en daar is geen enkel probleem mee. Nee, een wifi adapter van 70 euro, extra batterijen/oplader/accu pack en een grotere harde schijf op de 360, dat zijn pas koopjes
En die 'HD capaciteiten' doet hij ook prima, met dat HDMI kabeltje, of heeft die van jou geen BR speler misschien?.
• De playstation store. Excuse my french, maar wat voor gedrocht is dat ding?
Niet overzichtelijk, maar per onderverdeling/categorie (familie/schieten/sport/strategie...) staan er meestal niet meer dan een 30 tal items. Even snel naar beneden scrollen en je ziet zo wel of er iets bij staat wat je al hebt/wil hebben. Geen probleem mee eigenlijk. Je moet vaak de volledige tab aan icoontjes snel bekijken, maar dat duurt max een paar seconden, en na een paar keer weet je vanzelf wel wat er al stond en wat nieuw is.
• Handig dat je je eigen wallpapers kan instellen...in theorie. In de praktijk vind hij geen enkel bestand op men usb stick terug (buiten men savegames).
De PS3 vindt alleen music en video als er op de usb stick een mapje VIDEO en MUSIC aangemaakt wordt. (mijn ervaring). Waarschijnlijk geldt hetzelfde voor de pictures? In elk geval kan je met tvserity alles delen naar de ps3 wat je maar wil. Muziek, video, geen nood meer aan usb stickjes.
• Hoewel ik er geen voorstander van ben kan ik wel begrijpen dat ze de ps3 zo blinkend mogelijk willen maken voor het publiek dat op bling bling kickt. Echter: waarom zijn de toetsen dan zodanig ingewerkt dat je vingervegen MOET maken om dat ding te bedienen? Ik durf hem zo al amper aanraken.
Diep? Het zijn gewoon aanraakgevoelige locaties. Je moet niet 'duwen' of zo. Gewoon de vinger overleggen. Als je daar al vingervegen mee maakt... En ze liggen ook niet op de zwarte behuizing maar op dat metaalkleurig stukje, dus waar je een probleem van maakt? Daarnaast leg ik altijd m'n ps3 aan met de remote, dus alleen eject heb ik nog nodig.
Dat witte melkflesplastic staat vast beter naast een pianolak zwarte plasma tv/dure hifi set...

De PS3 staat als gegoten naast m'n pianolak zwarte panasonic plasma. Niet als speelgoed dus, maar als een kwalitatief stuk hifi equipment.
*edit* een vriend van me had allemaal demo's op zijn ps3 staan, maar ik kan die nergens terugvinden in de playstation store. Kijk ik verkeerd?
Zelfs ik, niet de meest geduldige, had het meteen gevonden. Kwestie van logisch na te denken. Maar goed, extra puntje om over te zeuren dus.
Als je op een icoontje klikt krijg je alle items ivm die game in het volgende scherm. Dus eventueel een betalende volledige versie, een <gratis> demo en DLC.
Verder is de X-media bar een waar genot om te gebruiken. Veel sneller en overzichterlijker dan de nieuwe NXE. Een kind kan de was doen, meerdere objecten vanop een stickje tegelijk kopiëren, noem maar op. Alles overzichtelijk en snel in één mooi vlot menu.
Probeer zeker ook tversity. Als er niet moet getranscode worden, wordt de cpu en het geheugen in de pc nauwelijks belast. Toen ik hetzelfde probeerde met windows media player 11 liep heel m'n pc al in de soep, alleen maar bij het proberen aan te geven waar m'n media stond die gedeeld moest worden. Pure hel.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 06-12-2008 23:38
]