Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 36 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:
  • 95.029 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Boeboe schreef op zondag 07 december 2008 @ 02:03:
Dank u dymphie, dat ik er verder tevreden over ben wil niemand horen blijkbaar :p

[...]

De ps3 vertelt dit je zelf wanneer je upscaling inschakelt..
Ik vind het wel jammer om weer te lezen dat als iemand een apparaat van €300 - 400 aanschaft en zijn of haar ervaringen aangeeft, niet altijd op een subtiele manier wordt duidelijk gemaakt dat zijn ervaringen gewoon niet kloppen. Een discussie is natuurlijk altijd goed, maar als iemand een ervaring heeft die enigszins 'negatief' (wat is negatief...) is, zijn er weer een aantal mensen die hem willen overtuigen dat zijn ervaring niet klopt... Hoe kan een ervaring gewoon niet kloppen. Als hij dat zo ervaart, laat het toch lekker rusten. BoeBoe geeft onderbouwd aan wat hij minder vindt, maar geeft ook duidelijk aan wat hij wel goed vindt, maar dat lijken jullie over het hoofd te zien. En dan durft Alvi hem een xbox fanboy te noemen :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

uchiha tijntje schreef op zondag 07 december 2008 @ 10:28:
[...]

Ik vind het wel jammer om weer te lezen dat als iemand een apparaat van €300 - 400 aanschaft en zijn of haar ervaringen aangeeft, niet altijd op een subtiele manier wordt duidelijk gemaakt dat zijn ervaringen gewoon niet kloppen. Een discussie is natuurlijk altijd goed, maar als iemand een ervaring heeft die enigszins 'negatief' (wat is negatief...) is, zijn er weer een aantal mensen die hem willen overtuigen dat zijn ervaring niet klopt... Hoe kan een ervaring gewoon niet kloppen. Als hij dat zo ervaart, laat het toch lekker rusten. BoeBoe geeft onderbouwd aan wat hij minder vindt, maar geeft ook duidelijk aan wat hij wel goed vindt, maar dat lijken jullie over het hoofd te zien. En dan durft Alvi hem een xbox fanboy te noemen :)
Helemaal eens. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:20

S2S

hesr schreef op zondag 07 december 2008 @ 01:37:
Ik heb juist al ongeveer een jaar een PS3 en pas sinds een maand een 360. Hierbij mijn commentaar :) :P

- Verborgen kosten/HD-kabel: Idem met JeepXJ89. Ik vind het juist niet handig als er een kabel bijgeleverd wordt, als ze er een HDMI kabel bijstoppen en je tv ondersteunt alleen component heb je er niets aan. Als ze er een component kabel bijstoppen en je hebt een tv die HDMI ondersteunt dan wil je waarschijnlijk het apparaat toch met een HDMI kabel aansluiten (ik wel iig). Zo moeten ze wel 5 verschillende kabels erbij stoppen om iedereen tevreden te houden.
-*knip*
Bij een X360 Elite zit zowel een Component als een HDMI kabel.. niet gek toch?

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
Boeboe schreef op zondag 07 december 2008 @ 02:03:
Dank u dymphie, dat ik er verder tevreden over ben wil niemand horen blijkbaar :p
Dat je in zijn algemeenheid tevreden was over je PS3 kwam niet al te duidelijk over. Je zult altjd antwoord terug krijgen als je meer kritiekpunten dan positieve punten uitdeelt voor een PS3 in een PS3-topic en dan zeker als je er gewoon naast zit (USB-verhaal) of de meningen verdeeld zijn (HDMI-kabel). Ik denk dat iedereen je mening wel deelde dat de Europese PSN-winkel niet logisch in elkaar zit. Gelukkig kun je probleemloos een Amerikaanse account aanmaken en daar demo's downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door ymmv op 07-12-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel jammer om weer te lezen dat als iemand een apparaat van €300 - 400 aanschaft en zijn of haar ervaringen aangeeft, niet altijd op een subtiele manier wordt duidelijk gemaakt dat zijn ervaringen gewoon niet kloppen.
Je gebruikt weer, geef dan ook even aan wanneer dat ook gebeurde. Mijn inziens zijn de meeste reacties niet overdreven fel en houden het keurig. Die van Alvi is misschien iets te fel maar dat speelt Boeboe ook wel in de kaart met bepaalde reacties
Een discussie is natuurlijk altijd goed, maar als iemand een ervaring heeft die enigszins 'negatief' (wat is negatief...) is, zijn er weer een aantal mensen die hem willen overtuigen dat zijn ervaring niet klopt... Hoe kan een ervaring gewoon niet kloppen. Als hij dat zo ervaart, laat het toch lekker rusten. BoeBoe geeft onderbouwd aan wat hij minder vindt, maar geeft ook duidelijk aan wat hij wel goed vindt, maar dat lijken jullie over het hoofd te zien. En dan durft Alvi hem een xbox fanboy te noemen :)
Een paar pagina's terug was Boeboe al een beetje aan het azijnzeiken over de prijs, dat maakt mensen vaak niet milder... ;) Ik hoop dat Boeboe enorm veel plezierige tijden met van zijn PS3 gaat beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
gruys7 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:08:
als je een game bij cdwow.nl besteld is dit dan wel een nederlandse game?
en waarom kunnen hun de games zou goedkoop leveren??
wel chill trouwens :)
Ik heb er vrijdag 2 games van binnen gekregen en de doosjes zien er iets anders uit, maar wel dezelfde regio. Boekjes zijn gewoon in het Engels, maar die lees ik toch nooit :P
Ik ga er zeker vaker games bij bestellen, aangezien je ze mooi gesealed binnen krijgt en dat voor een erg goeie prijs :)

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 07-12-2008 11:56 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik vraag me af hoe ik dan aan die HDMI kabel kom.... zou toch zweren dat die erbij zat.
Ik ben iig niet apart weer naar de winkel gegaan om een kabel op te halen.

Anyhooooo, PS3 en X360 zijn allebei top apparaten *O*

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
[...]

Nou moeten we wel even eerlijk zijn en wel benaderen dat "de opmerking" (alvi's) 2de opmerking gekleurd is door boeboe's tegen antwoord wat ook totaal niet gepast was.

Het is vrij logische dat wanneer iemand hammert op verborgen kosten, dit door middel doet van een hdmi kabel van hooguit 5a10euro, dat er dan zeker wel een tegen antwoord zal komen.

Rest van ze punten respecteer ik.

Een ervaring kan niet kloppen door middel van te weinig informatie/kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:52:
Je gebruikt weer, geef dan ook even aan wanneer dat ook gebeurde. Mijn inziens zijn de meeste reacties niet overdreven fel en houden het keurig. Die van Alvi is misschien iets te fel maar dat speelt Boeboe ook wel in de kaart met bepaalde reacties
Vind ik onzin. Boeboe's eerste post was gewoon *zijn* mening. En in de meeste punten kan ik mij geheel vinden. Echter is het een soort heiligschennis als men de PS3 ook maar enigszins bekritiseert. Meteen kan je dan antwoorden verwachten dat je het niet snapt, niet goed doet, het niet zo is enz.

De PS3 is gewoon een fingerprint magnet, punt. Het is helemaal geen "makkelijk" multi-media apparaat. Als ik hem aan mijn ouders zou geven zullen die echt niet eventjes een divx'je of h264-filmpje er op afspelen.

So what. Zijn mening. Om dan meteen weer (ja: weer) al die overdreven reakties te moeten lezen is wel zo vermoeiend. Kijk naar de NAAM van dit topic. Als dat voor hem allemaal zo was IS dat gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heeremetiid wat een gezeik om niks.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Inderdaad, in de tijd dat ze hier nutteloze "discussies" aan het voeren zijn hadden ze mooi op hun PS3 kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

Een uitgebreide discussie over de verschillende platformen hoort hier niet thuis. Echter, ik zie zo'n discussie dan weer liever dan reacties die helemaal niets toevoegen.

Graag ontopic verder en dan graag op een niet al te onvriendelijke manier :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toennee
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:42
Ik kijk uit naar de folder van Saturn, heb vrijdag geïnformeerd naar de bundel die daar te koop was, meldde de verkoper dat komende week een aanbieding komt dus ik ga deze week eindelijk mijn PS3 aanschaffen!

Jouw Hardloopkalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toennee schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:54:
Ik kijk uit naar de folder van Saturn, heb vrijdag geïnformeerd naar de bundel die daar te koop was, meldde de verkoper dat komende week een aanbieding komt dus ik ga deze week eindelijk mijn PS3 aanschaffen!
offtopic:
Had afgelopen week een krantje van Saturn in de bus, moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was van de prijzen die ik zag. Als moeder bedrijf van MediaMarkt verwachte ik toch leukere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Heeft iemand een idee waarom de ps3 zoveel bandbreedte trekt bij het opstarten (van bijv Guitar Hero 3)

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:35:
[...]

offtopic:
Had afgelopen week een krantje van Saturn in de bus, moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was van de prijzen die ik zag. Als moeder bedrijf van MediaMarkt verwachte ik toch leukere prijzen.
De prijzen bij Media Markt liggen over het algemeen gewoon hoger dan elders. Ze hebben lekkere aanbiedingen af en toe, maar voor de rest valt het allemaal wel mee. Voordeel van MM is dat lekker veel hebben, en het meeste op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troxx schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:45:
Heeft iemand een idee waarom de ps3 zoveel bandbreedte trekt bij het opstarten (van bijv Guitar Hero 3)
Elke keer dat je een game start word er gezocht naar een update op de servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
IMadeLove2MyN95 schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:37:
Afgelopen dinsdag heb ik een 1,5m HDMI kabel besteld bij Kabelhuis voor €8,65 inclusief verzendkosten, vrijdag had ik hem in huis. Een aanrader dus als je dit vergelijkt met de asociale prijzen die MediaMarkt vraagt!
Heb zelf zaterdag een HDMI kabel gekocht bij de ACTION. Deze is twee meter, "gold plated", merk Flamingo en kost slechts €5,-

Kabel is van degelijke kwaliteit en het beeld is perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Tijd voor een nieuw topic, maar de TS (Arx) is weg ofzow :?

Trouwens vandaag even meegekeken hoe mijn broer MGS4 uitspeelde, ik krijg meteen zin om hem ook nog een keer te spelen _/-\o_

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:56

frG

Heeft iemand trouwens al enig idee wanneer Home gelaunched gaat worden ?

Overigens ben ik ook nog op zoek naar nieuwe leuke spellen, ik merk dat de ps3 er (veel) minder heeft als de xbox360, wat erg jammer is, hebben jullie nog aanraders ?

Op het moment heb ik Little Big Planet, Resistance 2, en Midnight club: Los Angelas.

Verder ben ik erg tevreden met mijn ps3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
De echte musthaves zijn wat mij betreft Metal Gear Solid 4 en Uncharted: Drake's fortune.

Er zijn nog wel een heleboel andere toppers, maar deze 2 games gaven mij echt een 'wow' next-gen gevoel.

Mischien een ideetje om net als in het Wii-topic een kort overzicht van de toppers die verkrijgbaar zijn weer te geven?

[ Voor 24% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 07-12-2008 19:31 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
frG schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:28:

Overigens ben ik ook nog op zoek naar nieuwe leuke spellen, ik merk dat de ps3 er (veel) minder heeft als de xbox360, wat erg jammer is, hebben jullie nog aanraders ?

Op het moment heb ik Little Big Planet, Resistance 2, en Midnight club: Los Angelas.

Uncharted (echt een aanrader!), Gran turismo 5 Prologue (als je van racen houdt). Resistance 1 is ook gaaf als je deel 2 ook leuk vindt. Om zomaar wat te roepen. :)
edit: MGS4 is idd ook een van de beste spellen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 07-12-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Voor de (j)RPG fans:
Het Japanse Famitsu zou bekend gemaakt hebben dat Sony zou werken aan 5 Role Playing Games voor de PlayStation 3. De games zouden intern momenteel vastgesteld zijn. Naar alle waarschijnlijkheid zouden de games grotendeels gebaseerd worden op de Japanse smaak, daar waar Sony nog niet helemaal tevreden zou zijn met de prestaties van de console in het land. Dit zou namelijk beter kunnen, zo zou de Famitsu vertellen, en wel met enkele interessante titels. Overigens zouden 2 titels al zo goed als bekend zijn. Zo zou Sony werken aan de RPG's Dark Cloud 3 en Legend of Dragon 2. Echter is dit nog niet bevestigd tot dusver.
http://www.evilgamerz.com...s&showcomments=1&id=17819

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee wanneer Home publiek gaat, ik heb de beta en mja het ziet er wel leuk uit maar de mogelijkheden zijn wat beperkt. Je hebt je appartementje (mooi hoor met zicht op de haven) dat je kan veranderen met meubelstukken (wat je op dit ogenblik nog niet kan kopen). Verder een theater waar je game- en filmtrailers kan bekijken, een bowling alley met té weinig bowlingbanen, zelfs nu in de beta. Nog wat arcadebakken en een paar pooltafels. En dan is er nog een shoppingcenter, maar ook daar is nog niet veel in stock. Enkel een cowboyhoedje en een paar jasjes. Wel leuk, met een man of 20 de 'Running Man' dancemove doen :+

Aanraders qua spellen: hangt af van je interesse, maar GTA4 is nog steeds de moeite, of een Fifa?

Als je trouwens eens online wilt racen, ik heb Midnight Club: LA ook. (PSN ID = nick op GOT)

Ik kijk alvast uit naar 2009, als ik denk aan God of War 3, Resident Evil 5, Alien: Colonial Marines, Killzone 2 en Rise of the Argonauts .... hm hm :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Spammen doe je maar ergens anders.

[ Voor 142% gewijzigd door PromoX op 08-12-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Het schijnt dat Home op 16 december gereleased gaat worden. Zie berichten op n4g.com

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Klinkt leuk. Hopelijk krijgen we weer eens rpg's van het niveau zoals in het 16bit en 32bit tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nee, niet nóg een dark cloud game :(. Een van de slechtste rpg titels uit de ps2 generatie imo.
Waarom laten ze niets meer los over Kingdom Hearts? DAT wordt de system seller.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand iets van de Japanse Resident Evil 5 Demo? Een tijd geleden meen ik gelezen te hebben dat deze in de eerste week van December uit zou komen, maar ik kom niets meer tegen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:55
Home is op het moment, in 1.02.1,dus het zou elke moment mogelijk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:02:
Weet iemand iets van de Japanse Resident Evil 5 Demo? Een tijd geleden meen ik gelezen te hebben dat deze in de eerste week van December uit zou komen, maar ik kom niets meer tegen :S
Oh, interesting, laat maar weten of dat inderdaad zo is.

Je kan trouwens beter zoeken op Biohazard 5 (Japanse naam voor RE), misschien vind je dan wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hij is een dag of 3 geleden online gekomen op JP Marketplace voor de 360. Wellicht ook in de JP PSN store?

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 07-12-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, helaas alleen vor de xbox360. Heb net nog een x gekeken en hij staat er nog steeds niet tussen, volgens kwam die iets later uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:46
Denk dat de keuze van spellen persoonlijk is. Iemand zij hier GT5 Prologue, heb deze ook, maar vind het eigenlijk niks. Qua graphics vind ik het maar mager. Speel op de PC Grid en had iets meer van dit zelfde grafische geweld verwacht. Maar zoals ik al zei, dit is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
(jarig!)
Arghh... irritant.. net eindelijk Uncharted opnieuw uitgespeeld (wereld spel daar niet van). Op hard. Begonnen nadat hij Trophy patch had, en elke week ff een leveltje ofzo, ik vond het vrij pittig. Met een guide erbij alle schatten gevonden en daar dus ook trophies voor, leuk.

Speel ik hem eindelijk uit, krijg ik geen Trophy/Medaille om hem uit te spelen op Hard, alleen voor Easy+Normal.. dus nu is Crushing mode niet unlocked....

Ik heb toch echt een nieuwe savegame en direct begonnen met Hard... Is er een mogelijkheid om te kijken of ik 1 level ofzo opnieuw moet doen in Hard?

Ik baal wel een beetje.. ben geen trophy hoer, maar nu voelt het helemaal nutteloos al die inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
MichelatNL schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:17:
[...]

Denk dat de keuze van spellen persoonlijk is. Iemand zij hier GT5 Prologue, heb deze ook, maar vind het eigenlijk niks. Qua graphics vind ik het maar mager. Speel op de PC Grid en had iets meer van dit zelfde grafische geweld verwacht. Maar zoals ik al zei, dit is mijn mening.
GT5 graphics mager? Mischien dat je niet zo van de 'cleane' look houdt. Maar 1080p at 60fps en er zo uit zien noem ik niet grafisch mager ;)

@Nudie, er staat me iets van mij dat je om de hard trohpie te halen je geen hoofdstukken mag selecteren en ook geen één keer wisselen van moeilijkheidsgraad, want anders krijg je de trophie niet.

[ Voor 15% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 08-12-2008 00:13 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:48
Ik ben al een tijdje bezig met Motorstom Pacific Rift en in het begin vond ik dit spel echt magertjes echter na het blijven spelen omdat ik geen andere games heb wordt dit spel steeds vetter.

Dit spel ziet er ook ziek goed uit zeg, soms is het gewoon niet te onderscheiden van echt.

Maarjah mijn volgende game gaat Resistance 2 worden simpelweg omdat het samen met Motorstorm 2 toppers zijn uit de eerste generatie games, welke genoeg ervaring hebben opgebouwd om het spel nog beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:24:
[...]

Oh, interesting, laat maar weten of dat inderdaad zo is.

Je kan trouwens beter zoeken op Biohazard 5 (Japanse naam voor RE), misschien vind je dan wat meer.
Even de Japanse archieven gechecked: geen biohazard 5 demo, enkel delen 2 en 3 zijn er downloadbaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:11:
[...]

GT5 graphics mager? Mischien dat je niet zo van de 'cleane' look houdt. Maar 1080p at 60fps en er zo uit zien noem ik niet grafisch mager ;)
GT5P faked de 1080p. Het ziet er schitterend uit, maar het kan echt beter. Ik vind grid er bijvoorbeeld een stuk beter uitzien. Dat heeft met de (te) cleane look te maken en met de afwezigheid van het schadesysteem, wat al het opgebouwde realisme bij een botsing in een keer om zeep helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
sopsop schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:14:
[...]

GT5P faked de 1080p. Het ziet er schitterend uit, maar het kan echt beter. Ik vind grid er bijvoorbeeld een stuk beter uitzien. Dat heeft met de (te) cleane look te maken en met de afwezigheid van het schadesysteem, wat al het opgebouwde realisme bij een botsing in een keer om zeep helpt.
Ja maar gt5 gaat zeker goed worden, gt5p is meer van, kijk dit kunnen we en we hebben weer wat $ nodig voor dit project :)

Gt5 wordt meer van, Hahahahahahahahha, het zwarte monster is los!!! (de ps3 en zijn krachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Hola,

heb ineens sinds een week of twee dat mn ps3 ineens geen dvd films meer kan lezen, gebranden en orginele, begint met laden en dan lijkt ie vast te slaan, enigste wat dan helpt is uit en aan zetten, spellen leest ie nog wel gewoon, blu rays nog niet geprobeerd, is dit bekent bij iemand?

Weet niet of ik nog gerantie heb, mot ik ff de bon erbij zoeken, geloof begin van dit jaar gekocht, maar kan ook eind vorig jaar zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
GranCanaria schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:30:
[...]
Gt5 wordt meer van, Hahahahahahahahha, het zwarte monster is los!!! (de ps3 en zijn krachten).
Rond kerst 2013 zullen we het zien.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
haha zo lang zal het hopelijk niet gaan duren, Gran Turismo is een van de redenen dat ik mijn ps3 blijf houden.

Ik hoop dat Playstation Home snel komt daar het me toch iets leuks lijkt voor als je echt niks te doen hebt, lekker een beetje rondlopen en dingen doen. :)

Als het leuk is dan koop ik daar zeker het toetsenbordje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Weer wat Britse koopjes:

Mortal Kombat vs DC = £19.56

Tomb Raider Underworld = £19.56

Lego Batman = £17.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bedankt voor de tip. Gelijk toegeslagen voor underworld.
Ik vraag me alleen af hoe ze het voor elkaar krijgen om die nieuwe games zo goedkoop te verkopen.
Vorige week heb ik ook fallout 3 nog besteld voor 20 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

18 december d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Binnenkort maar eens bij cdwow LBP bestellen. Ik hoop dat hij nog even die prijs blijft.
Op dit moment is de PS3 eigenlijk grotendeels nog onze BD-slet. Overigens, dat doet ie zeker goed.

[ Voor 36% gewijzigd door Arunia op 08-12-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

M a r c o schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:45:
[...]
Ik vraag me alleen af hoe ze het voor elkaar krijgen om die nieuwe games zo goedkoop te verkopen.
Dat vraag ik me ook af eigenlijk. Onderhand heb ik al aardig wat toptitels voor weinig kunnen kopen. Onder andere Little Big Planet, GT5P, Assassin's Creed, GTA4. Nu is Shaun White Snowboarding ook onderweg, kostte me 25 euro inclusief verzenden. Dat spel is in heel Nederland niet voor minder dan 50 euro te krijgen. 8)7

Ik moet eerlijk gezegd ook bekennen dat ik 'm vooral heb gekocht omdat 'ie zo goedkoop was. Dat doe ik met meer games op deze manier. Ik zie spellen die ik leuk vind en wacht gewoon tot er een goede aanbieding voorbij komt. Voorlopig zit ik toch niet om de games verlegen, dus het is ook niet dat ik per sé nieuwe spellen moet hebben. Het is een zeer betaalbare manier om te zorgen dat je leuke titels in huis hebt. En als het niks is, verkoop ik ze gewoon weer. Daar kun je zelfs nog een paar euro aan overhouden. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Positron op 08-12-2008 11:03 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
GranCanaria schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:30:
[...]
Als je van beloftes houdt, moet je zeker een ps3 aan gaan schaffen. (2008 is het jaar dat de ps3 voorbij de xbox360 gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
http://elektronica-online.nl/ die is ook goedkoop (lees: normale prijs) en leveren vlot.

[ Voor 39% gewijzigd door een moderator op 08-12-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Thanks! Heb je toevallig nog een bron? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze bijvoorbeeld, of gewoon van de Capcom site zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Saturn Rotterdam en Groningen: http://www.saturn.nl/aanbiedingen/index.php3

PS3 80GB met Singstar 2 incl. 2 microfoons en Resistance 2 voor 349 euro. De goede aanbiedingen blijven maar komen. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de aankoop van mijn PS3 (1 week voor sinterklaas :P), zat slechts 1 kabeltje voor het opladen (verbinden) van mijn controller via de PS3.

Nu heb ik een tweede controller bij aankoop erbij gedaan, alleen mis ik nu een tweede kabeltje. Nu was ik eigenlijk benieuwd of het misschien mogelijk is om ipv een orginele kabel aan te schaffen, gebruik te maken van een datakabeltje van een digitale camera.

De kabel van de PS3 is welliswaar dikker (omdat er nog andere data aangestuurd dient te worden?) maar voor stroom zou de dikte toch niet uit mogen maken?

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 18:36
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:30:
Bij de aankoop van mijn PS3 (1 week voor sinterklaas :P), zat slechts 1 kabeltje voor het opladen (verbinden) van mijn controller via de PS3.

Nu heb ik een tweede controller bij aankoop erbij gedaan, alleen mis ik nu een tweede kabeltje. Nu was ik eigenlijk benieuwd of het misschien mogelijk is om ipv een orginele kabel aan te schaffen, gebruik te maken van een datakabeltje van een digitale camera.

De kabel van de PS3 is welliswaar dikker (omdat er nog andere data aangestuurd dient te worden?) maar voor stroom zou de dikte toch niet uit mogen maken?

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Voor m'n tweede controller gebruik ik een USB-kabeltje wat ik nog ergens in een kast vond, werkt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56
Je kunt gewoon elke kabel gebruiken met USB aan de ene kant en mini USB aan de andere kant.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een aantal films/series gedownload als mkv, maar als ik die stream naar de ps3 loopt het niet lekker.
Ene keer vastlopend beeld, andere keer geen geluid of helemaal geen beeld (bestandsfout)
Het is bedraad en ik heb al verschillende dingen geprobeeerrt in tversity.
Decode n/a, as needed, never etc. etc.
Ook op de pc loopt dat niet lekker, iemand enig idee?
De ps3 kan toch mkv afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:32:
Ik heb nu een aantal films/series gedownload als mkv, maar als ik die stream naar de ps3 loopt het niet lekker.
Ene keer vastlopend beeld, andere keer geen geluid of helemaal geen beeld (bestandsfout)
Het is bedraad en ik heb al verschillende dingen geprobeeerrt in tversity.
Decode n/a, as needed, never etc. etc.
Ook op de pc loopt dat niet lekker, iemand enig idee?
De ps3 kan toch mkv afspelen?
Nee, dat formaat wordt standaard niet ondersteunt. TVersity gaat dan proberen het rechtstreeks te decoderen & streamen naar een compatible formaat. Dat kost aardig wat cpukracht die je pc wel moet hebben.

Hier is een apart topic voor trouwens.. ps3 als mediacenter. Zie de startpost.

[ Voor 71% gewijzigd door Atomsk op 08-12-2008 13:36 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, dan maar eens kijken of ik iets aan de systeem instellingen kan veranderen.
Ik heb vrolijk tien programma's tegelijk aan en 20 firefox venstertjes :)
Misschien dat het ietsje pietje invloed heeft op de decoding snelheid.

Maar ik had begrepen dat de ps3 ook 1080p/720p files aankon? Dat is toch mkv?
Las net wel dat er een update was voor de ps 2.5 firmware, dus dat ook maar eens testen..

Btw.
Iemand nog een home key voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

MKV is slechts een containerformaat, bijna iedere videocontainer (avi, ogg, mov) kan HD beelden bevatten. Het hangt er vooral vanaf welke codec er gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:40:
O, dan maar eens kijken of ik iets aan de systeem instellingen kan veranderen.
Ik heb vrolijk tien programma's tegelijk aan en 20 firefox venstertjes :)
Misschien dat het ietsje pietje invloed heeft op de decoding snelheid.

Maar ik had begrepen dat de ps3 ook 1080p/720p files aankon? Dat is toch mkv?
Las net wel dat er een update was voor de ps 2.5 firmware, dus dat ook maar eens testen..

Btw.
Iemand nog een home key voor me?
Playstation 3 als media center - deel 3
En kijk eens op Wikipedia want je haalt wat dingen door elkaar.

Die home key is niet meer geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

MKV kan wel makkelijk omgezet worden met GOTSent: \[PS3/360] GOTSent, MKV to MP4/M2TS/AVCHD converter (deel 2)
Meer info over streamen e.d. hier: Playstation 3 als media center - deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb zoluist een update gedaan naar de firmware 2.53 maar na het opnieuw opstarten doet de ps3 weinig meer,hij start wel op maar geeft dan niet het menu alleen maar een zwart scherm.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:21
Ik heb een probleem, mn ps3 is door een lomp iemand in een tas vervoerd waarbij de kabels niet uit de poorten zijn gehaald, net als een gevolg een HDMI kabel die is verbogen en kapot is gegaan. Dit was nog niet zo erg, maar nu heb ik een nieuwe HDMI kabel gekocht en de TV waar ik hem nu op heb aangesloten herkend hem niet dus ik heb het vermoeden dat de HDMI poort kapot is. Het kan ook aan de TV liggen, (het is niet mn eigen TV namelijk, die is 100 KM hiervandaan dus ik kan het testen). Ik heb ook geen scart kabel bij de hand dus moet zowieso nog ff wachten tot ik het zeker weet maar ik vrees het ergste..

Ik zal hem dan dus ter reparatie moeten opsturen (als dat al kan voor een HDMI poort?).. Zou het werken als ik zeg dat ik de HDMI nooit gebruikt heb en hij het gewoon niet doet? Zodat het evt onder garantie zou worden gerepareerd? Zo niet, weet iemand wat dit gaat kosten en hoelang het duurt? Overigens heb ik hem nu iets van 15 maanden, heb je dan uberhaubt nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43
DarkShadow schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:47:

Als je van beloftes houdt, moet je zeker een ps3 aan gaan schaffen. (2008 is het jaar dat de ps3 voorbij de xbox360 gaat)
Is dat sarcastisch? De PS3 heeft naar mijn weten over heel 2008 meer consoles weggezet in de EU en Japan dan MS met haar 360. Daarbij is de PS3 de 360 duit jaar ook in verkopen voorbij gegaan. Inmiddels is het gat weer aan het dichten doordat de 360 door de recente prijsverlagingen weer ineens veel beter verkoopt.

Ik moet je wel gelijk geven dat er buij aankondigingen voor de PS3 vaak enorm veel tijd zit terwijl MS de boel dan binnen 6 maanden op orde heeft. kijk naar een HOME, LBP en een Killzone 2. en dan naar NXE, Fable 2. Binnen 6 maanden was de update er en komt MS aan het einde van 2008 ff met twee klappers als GeOW 2 en Fable 2.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

jap85 schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:04:
Ik heb een probleem, mn ps3 is door een lomp iemand in een tas vervoerd waarbij de kabels niet uit de poorten zijn gehaald, net als een gevolg een HDMI kabel die is verbogen en kapot is gegaan. Dit was nog niet zo erg, maar nu heb ik een nieuwe HDMI kabel gekocht en de TV waar ik hem nu op heb aangesloten herkend hem niet dus ik heb het vermoeden dat de HDMI poort kapot is. Het kan ook aan de TV liggen, (het is niet mn eigen TV namelijk, die is 100 KM hiervandaan dus ik kan het testen). Ik heb ook geen scart kabel bij de hand dus moet zowieso nog ff wachten tot ik het zeker weet maar ik vrees het ergste..

Ik zal hem dan dus ter reparatie moeten opsturen (als dat al kan voor een HDMI poort?).. Zou het werken als ik zeg dat ik de HDMI nooit gebruikt heb en hij het gewoon niet doet? Zodat het evt onder garantie zou worden gerepareerd? Zo niet, weet iemand wat dit gaat kosten en hoelang het duurt? Overigens heb ik hem nu iets van 15 maanden, heb je dan uberhaubt nog garantie?
Nja, ter reperatie aanbieden kan sowieso wel. Alleen de vraag is dan of het kosteloos wordt gerepareerd of niet. Is er zichtbare schade aan de poort? Dan kun je het denk ik wel vergeten, of ze moeten het alsnog uit coulance repareren. Succes!

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Laatst online: 16:13
swopdark schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:16:
[...]

Ik moet je wel gelijk geven dat er buij aankondigingen voor de PS3 vaak enorm veel tijd zit terwijl MS de boel dan binnen 6 maanden op orde heeft. kijk naar een HOME, LBP en een Killzone 2. en dan naar NXE, Fable 2. Binnen 6 maanden was de update er en komt MS aan het einde van 2008 ff met twee klappers als GeOW 2 en Fable 2.
Deze begrijp ik niet. Sony maakt de volgens mij bewust de keuze om eerder in het proces bekend te maken dat een game er aan komt. Dat MS pas details van bv. Fable2 loslaat vlak voor de release is weer hun keuze. Dat is toch niet 'beter voor elkaar hebben'?
Sony probeert (denk ik) vaker een hype te creëren zoals bij LBP. Dat heeft misschien iets te lang geduurd; voor mij was het nieuwtje er wel af toen hij uitkwam (hoewel ik hem wel heb ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
swopdark schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:16:
[...]
Fable 2 werd in 2006 al aangekondigd door MS dus die kun je als voorbeeld beter niet gebruiken. Gears of War 2 werd op 20 februari aangekondigd, da's een spel dat minder lang op de hypetrein heeft meegereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:53
Wie kan mij een betaalbare en goede bluetooth headset aanraden, er zijn er wel erg veel zo te zien. Zo rond de 30 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supercop7373 schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:11:
Wie kan mij een betaalbare en goede bluetooth headset aanraden, er zijn er wel erg veel zo te zien. Zo rond de 30 euri.
De USB Vantage Headset van Logitech schijnt nog altijd het beste te werken, als je goedkope BT headsets zoekt moet je kijken op cellphoneshop.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

supercop7373 schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:11:
http://www.play.com/Games...ooth-Headset/Product.html
Wel een CC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:57
En wat moeten we hier nou weer van denken (zie ook artikel op The Inquirer) ....

https://www.sonystyle.co....7A000000002BC29B85%29/.do

80 GB PS3: 289 pond => 331 euro

160 GB PS3: 329 pond => 376 euro

Klinkt als een op handen zijnde prijsverlaging van ~60 euro.

In Engeland betaal je 17.5% VAT (straks 15% dacht ik), dus komt een paar % bij voor NL prijzen.

Volgens mij kun je ook on-line kopen bij die Sony Style store in de UK....

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:21
Yellowneck schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:38:
[...]

Nja, ter reperatie aanbieden kan sowieso wel. Alleen de vraag is dan of het kosteloos wordt gerepareerd of niet. Is er zichtbare schade aan de poort? Dan kun je het denk ik wel vergeten, of ze moeten het alsnog uit coulance repareren. Succes!
Nee, er is geen zichtbare schade aan de poort. Daarom leek het me wellicht mogelijk. Is de garantie trouwens 1 of 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

loekf2 schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:38:
En wat moeten we hier nou weer van denken (zie ook artikel op The Inquirer) ....

In Engeland betaal je 17.5% VAT (straks 15% dacht ik), dus komt een paar % bij voor NL prijzen.

Wat je daarvan moet denken? Dat de Pond flink in waarde is gedaald en dat Sony momenteel bezig is om in Engeland voor veel producten de prijs te verhogen. Maar niet voor de PS3, omdat dat harakiri zou betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:44
Beste mensen,

Ik heb een klein probleem betreft het aansluiten van ps3 op mijn TV. Normaal speel ik op mijn kamer waar ik een 66cm 1080p HD tv heb staan met HDMI kabel. 100% zuiver. Echter komen paar vrienden ( 8 in totaal) langs voor een gezellige avond, daarom zou ik graag de playstation beneden in de woonkamer aansluiten waar een 107cm plasma tv staat, maar wat is de beste kwaliteit? Want de standaard tulp -> scart kabel is echt om te janken. Ik verwacht niet zelfde kwaliteit als de tv in mijn kamer maar toch... dit was echt slecht...

naja dit zou normaal gesproken appeltje eitje kat in een bakje zijn maar aangezien de handleiding plotseling verdwenen is, weet ik niet wat mijn tv allemaal ondersteunt :/ wat het nog waziger maakt is dat er in de menu waar je soort aansluiting kan kiezen "HD" staat. Wat bedoelen ze er mee :S

http://www.dragonsbloodtr...5884936e50ff555b46a2d.jpg

Als ik achter de TV kijk wordt ik ook niet echt wijzer, ik zie 2x scart, 3x tulp (wit,rood,geel), en nog een aansluiting voor de zenders.

http://www.dragonsbloodtr...f2440dc3f434bf2684938.jpg

Anyway, ik ben al tevreden als er gewoon fatsoenlijk beeld komt met "normale kleuren en zonder strepen", dus vroeg me af wat deze RGB Scart is, heb er wel paar keer wat over gelezen maar is het echt zo beter dan? Waar kan ik het ergens kopen? Wat is de prijs?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 08-12-2008 19:26 . Reden: dergelijk grote afbeeldingen graag even resizen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

TS lezen?
Dus wat is dan de beste manier om je PS3 aan te sluiten?
In aflopende volgorde: 1. HDMI kabel, 2. Component Kabel, 3. scart kabel, 4. Composiet kabel. Let wel op dat je voor optie 1. en 2. een HDTV moet hebben. Indien je nog een 'ouderwetse' TV hebt, is optie 3 van toepassing. Indien je TV alleen beschikking heeft voor optie 4, houdt er dan rekening mee dat de kwaliteit niet spetterend is. Sla de handleiding van je TV er op na wat voor jou van toepassing is. Probeer bij een HDTV altijd te gaan voor de HDMI aansluiting, en probeer voor een gewone TV altijd te gaan voor via de RGB-scart aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Anyway, ik ben al tevreden als er gewoon fatsoenlijk beeld komt met "normale kleuren en zonder strepen", dus vroeg me af wat deze RGB Scart is, heb er wel paar keer wat over gelezen maar is het echt zo beter dan? Waar kan ik het ergens kopen? Wat is de prijs?
Als je niet hulpzaam wilt zijn, zeg dan aub niks. Ik heb de TS al 4x overgelezen. Ook staat er niet in de TS wat het "HD" betekent in de keuze menu...

[ Voor 16% gewijzigd door FireBladeX op 08-12-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:19:
Hallo mensen,

Ik heb zoluist een update gedaan naar de firmware 2.53 maar na het opnieuw opstarten doet de ps3 weinig meer,hij start wel op maar geeft dan niet het menu alleen maar een zwart scherm.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb hem gisteren ook upgedate. Daarna LBP gespeeld en tijdens spelen loopt het spel vast. Opnieuw opstarten en nu de beruchte 80010514 foutmeldig. Oftewel hij leest geen bluray disks meer. Complete format/systeem herstel gedaan maar geen resultaat.

Mijn PS3 is een 60GB versie van 30 Oktober 2007. Dus iets ouder dan een jaar.
Voordat ik Sony ga bellen. Nog mensen met tips/opmerkingen?

Want wat ik zo lees gaat me deze grap 200 euro kosten en zal ik een 40GB versie terug krijgen. En moet ik die op eigen kosten opsturen en moet ik daar lang op wachten. Is dat zo en zo ja is daar nog wat aan te doen?
Ik ben het daar nl. niet mee eens. Het is in mijn ogen een fabricagefout, zie al die hits als je 80010514 intikt. En als het me 200 euro plus verzendkosten gaat kosten om een (nieuwe?) ps3 40gb terug te krijgen, tsja dan kan ik misschien beter deze houden voor ps2 games/psn games/dvd's/mediaserver en een nw 40 of 80 gb kopen dan ben ik slechts een eurotje of 100 meer kwijt (80gb+LBP+ DS3=399 en verkoop ik die DS3 en LBP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje vaag dat er geen HDMI poorten op zitten. Oud beestje? Noteer even het typenummer van de TV anders.
Aansluiten kan ook gewoon met het scartblokje maar dat is natuurlijk niet geweldig. Lijkt me niet logisch een aparte kabel te kopen voor een avondje gamen, dat kan ook prima met scart.
Tip: volgende keer een foto waar we wel wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:38:
Een beetje vaag dat er geen HDMI poorten op zitten. Oud beestje? Noteer even het typenummer van de TV anders.
Aansluiten kan ook gewoon met het scartblokje maar dat is natuurlijk niet geweldig. Lijkt me niet logisch een aparte kabel te kopen voor een avondje gamen, dat kan ook prima met scart.
Tip: volgende keer een foto waar we wel wat aan hebben.
Ik zal eens kijken wat ik allemaal kan regelen, het is idd 2 jaar oud ong. Ik edit deze post wel als ik iets heb gevonden. Sowieso is altijd handig zo'n kabel, zal het wel vaker nodig hebben.

Modelnr: 42PF3320/10 van philips pdf http://www.p4c.philips.co...0/42pf3320_10_pss_nld.pdf

Zal eens zelf goed doorlezen, bedankt trouwens voor de tip om de modelnr op te zoeken :D
DVI-I ingang
Een DVI-I-ingang brengt de ongecomprimeerde digitale RGB-verbinding met een hoge bandbreedte tot stand tussen bron en scherm. Doordat het signaal niet van digitaal naar analoog hoeft te worden omgezet, behoudt het beeld zijn kwaliteit, helder en zonder trillingen. De DVI-ingang ondersteunt HDCP-kopieerbeveiliging zodat het bekijken van beveiligde programma's op digitale set-top boxes, DVD-spelers en HD-recorders mogelijk is. DVI-I is ontworpen voor de toekomst en laat zich aansluiten op alle HDMI-apparaten (conversiekabel vereist). De DVI-I-ingang ondersteunt ook analoge PC-VGA-signalen
Plasma WVGA-scherm, 852 x 480p
Deze WVGA-display met de nieuwste plasmaschermtechnologie biedt een HD-resolutie van 852 x 480p pixels en geeft heldere, flikkervrije Progressive Scan-beelden met een optimale helderheid en verbluffende kleuren. De levendige en scherpe beelden staan garant voor comfortabel kijkplezier.
Dit gaat idd wel een beetje offtopic maar is toch gerelateerd tot ps3 categorie. Dus uit de tekst hierboven moet ik een coversiekabel hebben van HDMI naar DVI-I ?
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images//elelctronica-lrg-ztcSuMj5fYk3.jpg

of begrijp ik het nou verkeerd :S Geeft dit wel de beste kwaliteit ? aangezien ik zelf al twijfels heb van splitters/conversiekabels aangezien er verlies van kwaliteit optreed. Dan schiet ik toch ook weinig mee op?

voor een duidelijke plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pf3320_10/42pf3320_10_cow_.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door FireBladeX op 08-12-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

FireBladeX schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:30:
[...]

[...]

Ook staat er niet in de TS wat het "HD" betekent in de keuze menu...
Dit lijkt mij ook niet de juiste plek om dat te vragen. Heeft weinig met je PS3 te maken, maar meer met je Plasma.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

WaterFire schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:46:
[...]

Deze begrijp ik niet. Sony maakt de volgens mij bewust de keuze om eerder in het proces bekend te maken dat een game er aan komt. Dat MS pas details van bv. Fable2 loslaat vlak voor de release is weer hun keuze. Dat is toch niet 'beter voor elkaar hebben'?
Sony probeert (denk ik) vaker een hype te creëren zoals bij LBP. Dat heeft misschien iets te lang geduurd; voor mij was het nieuwtje er wel af toen hij uitkwam (hoewel ik hem wel heb ;) )
Het verschil is dat Sony best vaak zaken uitstelt, en Microsoft bijna niet. Tuurlijk worden bij Microsoft ook zaken uitgesteld, alleen valt dat niemand op. Bij Sony roepen ze vaak dingen net wat te vroeg waardoor ze relatief vaak negatief in het nieuws komen.

Het beste kan je spellen pas aankondigen als je zeker weet dat ze binnen een jaar af zijn, of in ieder geval als je weet dat het de originele datum haalt. Niemand valt overigens over 2 maanden, maar een Killzone hebben we nu al 3 jaar geleden voor het eerste gezien.

Overigens heeft Microsoft bijvoorbeeld zijn lesje geleerd met Alan Wake, dus wellicht dat dat hun ogen heeft geopend.

Ik zeg overigens niet wat goed is of slecht. Feit is dat Sony gamers bij zich heeft gehouden door data eerder te beloven, en pas later uit te stellen. Als Sony voor Europa meteen had gezegd dat het Maart 2007 zou worden, zouden er zeker mensen zijn over gestapt, nu stelden ze het steeds uit met x maanden, en hielden ze de mensen binnen.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 08-12-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Je zou met een HDMI -> DVI-kabel de PS3 op deze TV kunnen aansluiten. Hij zou HD Ready zijn plus HDCP-support moeten hebben. Verwacht er geen wonderen van, de resolutie van deze TV is niet veel beter dan standaard PAL. Echt HD (dus tenminste 1280x720) heeft meer dan de dubbele resolutie van deze plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
PWM schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:06:
[...]
Het verschil is dat Sony best vaak zaken uitstelt, en Microsoft bijna niet. Tuurlijk worden bij Microsoft ook zaken uitgesteld, alleen valt dat niemand op. Bij Sony roepen ze vaak dingen net wat te vroeg waardoor ze relatief vaak negatief in het nieuws komen.
Ik heb zelf ook liever dat ze iets pas uitbrengen als ze er tevreden over zijn, dan dat ze iets uitbrengen omdat het de geplande releasedatum is, ondanks dat er nog fouten in zitten.
(in het algemeen, niet specifiek op sony of MS bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

ymmv schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:13:
[...]Je zou met een HDMI -> DVI-kabel de PS3 op deze TV kunnen aansluiten. Hij zou HD Ready zijn plus HDCP-support moeten hebben. Verwacht er geen wonderen van, de resolutie van deze TV is niet veel beter dan standaard PAL. Echt HD (dus tenminste 1280x720) heeft meer dan de dubbele resolutie van deze plasma.
Maar als je goed naar het plaatje kijkt zit er helemaal geen DVI-ingang op die tv.
Alleen VGA....

Als je de brochure van de Philips verder leest kom je daar ook nergens DVI tegen tussen de aansluitingen. Deze tv heeft naar mijn weten alleen twee maal scart en een maal VGA in.

En HDMI naar VGA gaat zo niet lukken denk ik.
Aangezien dat VGA analoog is en HDMI digitaal...

Dus ik zou het gewoon via de scart ingang proberen en dan maar op 480p.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

FireBladeX schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:41:
[...]

Ik zal eens kijken wat ik allemaal kan regelen, het is idd 2 jaar oud ong. Ik edit deze post wel als ik iets heb gevonden. Sowieso is altijd handig zo'n kabel, zal het wel vaker nodig hebben.

Modelnr: 42PF3320/10 van philips pdf http://www.p4c.philips.co...0/42pf3320_10_pss_nld.pdf

Zal eens zelf goed doorlezen, bedankt trouwens voor de tip om de modelnr op te zoeken :D

[...]

[...]

Dit gaat idd wel een beetje offtopic maar is toch gerelateerd tot ps3 categorie. Dus uit de tekst hierboven moet ik een coversiekabel hebben van HDMI naar DVI-I ?
[afbeelding]

of begrijp ik het nou verkeerd :S Geeft dit wel de beste kwaliteit ? aangezien ik zelf al twijfels heb van splitters/conversiekabels aangezien er verlies van kwaliteit optreed. Dan schiet ik toch ook weinig mee op?

voor een duidelijke plaatje:
[afbeelding]
Het rare is wel dat op de plaatjes er geen DVI-aansluiting is afgebeeld. Ook bij het overzicht van de aansluitingen wordt alleen een VGA-connector genoemd. De vraag is dus of deze tv überhaupt wel een DVI-aansluiting heeft....

Ik vrees dat je voor deze TV weinig andere opties hebt dan alleen de RGB-scart aansluiting, maar echt super is het niet. Wel beter dan het standaard composiet (eventueel incl. Scart-blok), maar qua resolutie ga je er niet op vooruit.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Het is DVI, dat weet ik 99,9% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FireBladeX schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:26:
Het is DVI, dat weet ik 99,9% zeker.
Dus dat zou betekenen dat de brochure van Philips op meerdere punten fout is...
Maar maak anders eens een (scherpe) foto van de achterzijde met die aansluiting.
Plus dat negen van de tien keer bij de aansluiting staat wat het is. Iets van HDMI 1, VGA, etc.

Maar hoe had je de PS3 aangesloten op deze foto:

Want als dat via scart is vind ik de kwaliteit nog niet eens zo heel erg slecht.

Maar scart levert maximaal 480p of 576i.
De tv is "HD" met maximaal 480p.
Dus dan maakt het toch niet uit of je die tv via scart aansluit en dan aan de max van die connector zit. Of via DVI (als dat er al op zit dus) en dan nog steeds maximaal 480p kunnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Overigens zit er een foutje in de TS. Component en HDMI zijn gelijkwaardig aan kwaliteit. Als je al verschillen ziet zal het eerder aan de gebruikte hardware liggen. Zeggen dat je altijd voor hdmi moet gaan is dus pertinent onwaar.

[ Voor 32% gewijzigd door boe2 op 08-12-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan nog heeft hij er niets aan, want die tv doet maar 480p :S
Boeboe schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:31:
Overigens zit er een foutje in de TS. Component en HDMI zijn gelijkwaardig aan kwaliteit.
Component is analoog, HDMI is digitaal.

Digitaal > analoog, dus vandaar die redenatie verneem ik.

Plus dat veel (wat oudere) tv's maar tot 1080i gaan over component.
HDMI gaat altijd tot 1080p, dus ook dan is de keuze voor HDMI meer voor de hand liggend.

En het telt ook mee dat HDMI digitaal geluid mee kan sturen.

Er wordt niet alleen gekeken naar de kwaliteit, maar ook de mogelijkheden.
En de mogelijkheden van HDMI liggen net wat hoger dan die van component.

[ Voor 41% gewijzigd door FeaR op 08-12-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

FeaR1986 schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:30:
[...]

Dus dat zou betekenen dat de brochure van Philips op meerdere punten fout is...
Maar maak anders eens een (scherpe) foto van de achterzijde met die aansluiting.
Plus dat negen van de tien keer bij de aansluiting staat wat het is. Iets van HDMI 1, VGA, etc.

Maar hoe had je de PS3 aangesloten op deze foto:

Want als dat via scart is vind ik de kwaliteit nog niet eens zo heel erg slecht.

Maar scart levert maximaal 480p of 576i.
De tv is "HD" met maximaal 480p.
Dus dan maakt het toch niet uit of je die tv via scart aansluit en dan aan de max van die connector zit. Of via DVI (als dat er al op zit dus) en dan nog steeds maximaal 480p kunnen hebben...
Scart kan ook 576p uitsturen, gewoon progressive is niet zo bijzonder. Er zijn alleen niet zoveel TV's (zeker de goedkopere) die het ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

FeaR1986 schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:32:
Digitaal > analoog, dus de TS klopt wel :)

Plus dat veel (wat oudere) tv's maar tot 1080i gaan over component.
HDMI gaat altijd tot 1080p.
Er zijn ook veel oudere tv's die maar tot 720p gaan over hdmi, wat wil je nu juist zeggen :?
Het verschil tussen beiden is zo goed als ontbrekend, tenzij je over een 100" videowall beschikt, dan ga je blur ipv pixels zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Boeboe schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:31:
Overigens zit er een foutje in de TS. Component en HDMI zijn gelijkwaardig aan kwaliteit. Als je al verschillen ziet zal het eerder aan de gebruikte hardware liggen. Zeggen dat je altijd voor hdmi moet gaan is dus pertinent onwaar.
Ja, met die verstande dat HDMI ook HD-Audio doorstuurt en component niet (wat dan weer los kan natuurlijk).
Dan zou je nog kunnen praten over een theoretisch signaalverlies vanwege de analoge opzet dat bij component kan optreden.
Tel daarbij op dat HDMI 1080p uitstuurt en de meeste TV's dit ook accepteren, daar waar veel TV's stoppen bij 1080i over component.

En omdat het hier om een PS3 gaat zou ik echt liever gaan voor HDMI tov component, vanwege de upscale functie die alleen onder HDMI werkt.

Is HDMI kwalitatief dan echt beter dan component? Die discussie kan je voeren, maar voor het gebruik van de PS3 is HDMI een stuk prettiger....

[ Voor 0% gewijzigd door Seraphus-Y op 08-12-2008 19:43 . Reden: spelfoutjes... snel typen is niet mijn ding.... :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Boeboe schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:35:
[...]Er zijn ook veel oudere tv's die maar tot 720p gaan over hdmi, wat wil je nu juist zeggen :?
Het verschil tussen beiden is zo goed als ontbrekend, tenzij je over een 100" videowall beschikt, dan ga je blur ipv pixels zien.
Check de edit.

Het telt dus ook mee dat HDMI digitaal geluid mee kan sturen tegenover het analoge van component.

De mogelijkheden van HDMI liggen net wat hoger dan die van component-aansluiting, dus daarom wordt deze tot op heden als beste aangegeven.
Seraphus-Y schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:33:
[...]Scart kan ook 576p uitsturen.
*O* weer wat geleerd *O*

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 08-12-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

FeaR1986 schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:38:
[...]

Check de edit.

Het telt dus ook mee dat HDMI digitaal geluid mee kan sturen tegenover het analoge van component.

De mogelijkheden van HDMI liggen net wat hoger dan die van component-aansluiting, dus daarom wordt deze tot op heden als beste aangegeven.
Dat is onzin natuurlijk. Als je niet tevreden bent met het surroundgeluid dat over je twee tulpkabels kan, dan gebruik je gewoon SPDIF om je geluid door te sturen. Dat upscaling niet ondersteund wordt in component is puur een naaistreek van sony, want technisch gezien is er geen enkele reden waarom het NIET zou kunnen (getuige de 360 en talloze stand alone dvd-spelers).
De meeste tv's die effectief 1080p aankunnen aanvaarden wel degelijk 1080p over component trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 08-12-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Boeboe schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:01:
[...]Dat is onzin natuurlijk. Als je niet tevreden bent met het surroundgeluid dat over je twee tulpkabels kan, dan gebruik je gewoon SPDIF om je geluid door te sturen. Dat upscaling niet ondersteund wordt in component is puur een naaistreek van sony, want technisch gezien is er geen enkele reden waarom het NIET zou kunnen (getuige de 360 en talloze stand alone dvd-spelers).
De meeste tv's die effectief 1080p aankunnen aanvaarden wel degelijk 1080p over component trouwens.
Het tevreden zijn over geluid heeft niets te maken of de kwaliteit beter is of niet.
Het is gewoon een feit dat HDMI meer bandbreedte heeft dan component en daardoor meer data kan verzenden. Zelfs component in combinatie met optisch zou HDMI nog niet van de troon stoten, want optisch heeft niet genoeg bandbreedte om codecs als Dolby Digital True HD en DTS HD door te sturen. Codecs als Dolby Digital en DTS 5.1 zijn de max.

Dus nogmaals:
Comonent: analoog, stereo geluid
HDMI: digitaal, digitaal geluid met hoge bandbreedte (HD codecs)

Dat deel van dat upscalen niet werkt over component komt niet van mij trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
loekf2 schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:38:

gaat dit doorzetten naar NL? dat iemand weet? of is het de moeite om het ding in de UK te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

FeaR1986 schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:18:
[...]

Het tevreden zijn over geluid heeft niets te maken of de kwaliteit beter is of niet.
Het is gewoon een feit dat HDMI meer bandbreedte heeft dan component en daardoor meer data kan verzenden. Zelfs component in combinatie met optisch zou HDMI nog niet van de troon stoten, want optisch heeft niet genoeg bandbreedte om codecs als Dolby Digital True HD en DTS HD door te sturen. Codecs als Dolby Digital en DTS 5.1 zijn de max.

Dus nogmaals:
Comonent: analoog, stereo geluid
HDMI: digitaal, digitaal geluid met hoge bandbreedte (HD codecs)

Dat deel van dat upscalen niet werkt over component komt niet van mij trouwens...
Ik weet dat dit het verhaal is wat op Wikipedia staat, maar ondertussen kan een goede Optical aansluiting (bron en receiver) meer dan 100Mb/s verwerken, wat meer is dan True HD (wie gebruikt dat hier?) nodig heeft.

Het is gewoon uit beveiligings overwegingen dat het niet werkt.

Mijn Console is aangesloten op Component voor het beeld, en Optical voor geluid. Geloof me maar dat ik meer haal dan alleen stereo :)

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 08-12-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

PWM schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:27:
[...]Mijn Console is aangesloten op Component voor het beeld, en Optical voor geluid. Geloof me maar dat ik meer haal dan alleen stereo :)
Dat je met optisch meer haalt dan alleen stereo is mij ook bekend.
Maar met alleen de analoge links/rechts aansluiting van component haal je geen Dolby Digital in huis. Wel jammer dat je dan niet gewoon DTS HD signalen over kan zetten via optisch...

Ik heb hier alles ook optisch aangesloten en Dolby Digital 5.1 en soms DTS 5.1 is meer dan genoeg voor mij.

Al twijfel ik nu wel om de Onkyo 706 aan te schaffen.
Want de nieuwe tv (42" PFL 9603 van Philips) heeft nogal last van lag en delay is op mijn huidige receiver niet in te stellen. Dus dan wordt het toch een nieuwe. En dan toch maar eentje die DTS HD aan kan, want als je dan toch bezig bent doe je het wel meteen goed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Boeboe schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:01:
[...]
Dat upscaling niet ondersteund wordt in component is puur een naaistreek van sony, want technisch gezien is er geen enkele reden waarom het NIET zou kunnen (getuige de 360 en talloze stand alone dvd-spelers).
2x fout!!

1. Geen enkele nieuwe DVD-speler ondersteund upscaling over component. Ook de 360 ondersteund geen upscaling over component. (Er zijn wat oudere spelers die het wel doen, maar die stammen uit een tijd dat de regels nog niet zo nageleefd werden, en zijn nu niet meer verkrigjbaar)

2. Er zijn genoeg 1080p TV's die geen 1080p signaal aankunnen. 1080p behoort ook niet tot de standaard van component. Mijn Panasonic 42PZ80 lust ook geen 1080p over component.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.