After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik krijg net een mailtje dat er vertraging is ontstaan (verrassend) en dat het waarschijnlijk volgende week wordt.jongentje schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:45:
[...]
Ik ga ook mee doen met de test, ben benieuwd wanneer ik (en de rest) zijn ontvanger krijgt. Volgens Ruigrok (onderzoek bureau) zou dat deze week moeten zijn (die 5 werkdagen zijn nu namelijk voorbij).
Er staat wel een "preview periode abonnement" al op de smartcard, maar dat abonnement is inactief tot dat deze door informatie uit de Entitlement Management Message (EMM) data stream geactiveerd wordt en op dat moment wordt dan direct de geldigheidsduur van dat abonnement bepaald.Laguna schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:11:
De previewperiode staat dus niet al op de smartcard ingesteld voordat de smartcard gebruikt wordt.
Vermoedelijk is het jou niet bekend dat er technisch gezien sprake is van een aantal een aantal abonnementen. Dat had ik misschien nog moeten toelichten. Mijn fout, maar zie bijvoorbeeld de onderstaande analyse van de Entitlement Control Messages (ECM) data die voor Motors TV voor de Ziggo/Multikabel abonnees door Ziggo/Casema verzonden wordt:RTL4 maakt ook geen deel uit van meerdere abonnementen, maar van 1 abonnement het standaardpakket.
Voor RTL4 gold tot het openstellen voor ongeregistreerde smartcards een zelfde technische abonnementen structuur waarbij RTL4 dan deel uit maakte van het Standaard Pakket (channel_ID = 11), Totaal Pakket (channel_ID = 13) en het Preview Pakket (channel_ID = 9999). Na de openstelling maakt RTL4 nog maar deel uit van één abonnement met een channel_ID van 65535, wat ik maar even het "Ongeregistreerd Pakket" noem. Voor de volledigheid: Voor Ziggo/Casema is de nummering van de abonnementen geheel anders, maar het idee blijft hetzelfde, met uitzondering van het feit dat voor de Ziggo/Casema abonnees de kanalen die voorkomen in het Basis pakket geen channel_ID bevatten voor het Totaal Pakket, dus alleen channel_ID's voor het Basis Pakket en het Preview Pakket.quote: ArChie├─■ CMT { CA Message Table }
│ └─■ transport_stream_ID = 7
│ ├─■ CA PID 4000
│ │ ├─■ transport_stream_ID = 7
│ │ ├─■ CA_PID = 4000
│ │ └─■ sections: { Required sections: 4, available sections: 4 }
│ │ ├─■ section { 0/3 }
│ │ │ ├─■ unknown_byte_value_1 = 69
│ │ │ ├─■ section_number = 0
│ │ │ ├─■ last_section_number = 3
│ │ │ ├─■ channel_ID = 1
│ │ │ ├─■ unknown_byte_value_2 = 0
│ │ │ ├─■ unknown_byte_value_3 = 8
│ │ │ ├─■ unknown_byte_value_4 = 142
│ │ │ └─■ CA_data = 0000 42 A3 04 33 98 62 75 67 BC 9D 15 88 45 73 83 36 B..3.bug....Es.6
│ │ │ 0010 76 57 A1 CB 05 C3 7C 5D 92 84 99 DA CC 2F 00 C9 vW....|]...../..
│ │ │ 0020 1C 53 68 1F 16 70 BE 6F 71 E7 44 FB 1D C6 21 C7 .Sh..p.oq.D...!.
│ │ ├─■ section { 1/3 }
│ │ │ ├─■ section_number = 1
│ │ │ ├─■ channel_ID = 13
│ │ │ └─■ CA_data = 0000 F6 A5 FB EC A9 42 88 D1 8D FA E3 4C 4A DF 5C 68 .....B.....LJ.\h
│ │ │ 0010 C9 D1 27 B5 6D 50 CA BE 56 A5 0F CE B2 5A D0 31 ..'.mP..V....Z.1
│ │ │ 0020 2E E3 F7 53 DC 24 93 87 1A C0 BE 59 F7 9A 99 20 ...S.$.....Y...
│ │ ├─■ section { 2/3 }
│ │ │ ├─■ section_number = 2
│ │ │ ├─■ channel_ID = 17
│ │ │ └─■ CA_data = 0000 76 EF 93 3E 07 EB 40 A2 73 E9 15 BA 45 7C 75 F9 v..>..@.s...E|u.
│ │ │ 0010 2C 30 9F F2 20 FE C9 82 41 94 D9 5B 2B 0F A0 B9 ,0.. ...A..[+...
│ │ │ 0020 E8 DF 9B A7 3E B8 48 6B 28 05 C5 29 EA 56 E8 A3 ....>.Hk(..).V..
│ │ └─■ section { 3/3 }
│ │ ├─■ unknown_byte_value_1 = 69
│ │ ├─■ section_number = 3
│ │ ├─■ last_section_number = 3
│ │ ├─■ channel_ID = 9999
│ │ ├─■ unknown_byte_value_2 = 0
│ │ ├─■ unknown_byte_value_3 = 2
│ │ ├─■ unknown_byte_value_4 = 136
│ │ └─■ CA_data = 0000 33 F0 22 BD 12 1D 74 92 EB 1D 0D 16 24 81 29 9A 3."...t.....$.).
│ │ 0010 14 7A C7 9E E9 7F 20 AF E4 C4 E0 29 9C 51 34 71 .z.... ....).Q4q
│ │ 0020 77 4D 56 23 73 8E 77 3E 93 A0 C5 20 FB F6 C1 71 wMV#s.w>... ...q
De CA_data die van encryptie is voorzien zal wel een deel van de benodigde decryptie sleutels bevatten voor het Motors TV signal. De channel_ID blijkt een verwijzing te zijn naar het abonnement waartoe een kanaal behoort. Uit het bovenstaande voorbeeld blijkt dat Motors TV tot de volgende abonnementen voor Ziggo/Multikabel abonnees behoort:
code:
1 2 3 4 1 = Verrassing pakket 13 = Totaal pakket 17 = Sport keuze pakket 9999 = Preview pakket
Minimaal één van de channel_ID's moet op je smartcard geadministreerd zijn en nog een lopende geldigheidsduur hebben om het betreffende kanaal te kunnen bekijken.
Dat zijn dus die channel_ID's die op de smartcard bijgeschreven worden en actief gehouden worden zolang er voor je smartcard een abonnement geregistreerd staat in het Irdeto Conditional Access System (CAS). Dat bijwerken van de informatie op je smartcard gaat met de EMM berichten waarvoor er geloof ik iedere 15 tot 30 seconden één langskomt. Dat kun je bijvoorbeeld merken met ontvangers die in standby stand geen EMM berichten meer verwerken. Zodra je die aanzet heb je kortstondig een E19 melding waarmee aangegeven wordt dat je geen abonnement hebt op het kanaal dat je wil bekijken tot het moment dat er weer een EMM bericht langskomt dat voor jouw smartcard bestemd is. Een voorbeeld van een dergelijke ontvanger is de Samsung DCB-P850R, maar er zijn er meer die in standby stand geen DVB data verwerken en dus die even E19 tonen na inschakelen.Er worden ook geen deactivatie signalen verstuurd, wel worden alle geregistreerde smartcards eens om de zoveel tijd gesynchroniseerd met de pakketten die bij Ziggo bekend staan, behorende bij het desbetreffende smartcardnummer.
Zie onderstaand het "algemene abonnement", ofwel hetgeen ik even het "Ongeregistreerd Pakket" (channel_ID = 65535) noem voor Comedy Central dat normaal in het Basis pakket zit:Het basis kanalen pakket is niet toegewezen aan een algemeen abonnement, het basispakket wordt momenteel op een speciale manier verstuurd waardoor die kanalen met elke ongeregistreerde smartcard bekeken kunnen worden met of zonder previewperiode.
Voor alle duidelijkheid: Ik is niet mijn bedoeling om er met jou een welles/nietes discussie van te maken. Ik vroeg me alleen af of het werkelijk zo is of was dat het Preview Pakket op de smartcard gedeactiveerd wordt op het moment dat je kaart geregistreerd is in het Irdeto CAS van het kabelbedrijf. Daarvan gaf je aan dat er een kans bestond en ik probeer dat vanuit de techniek te beredeneren voor zover ik met wat tools kan analyseren wat er in het signaal gebeurt om ons beeld en geluid te geven bij de digitale TV kanalen.quote: ArChie│ ├─■ CA PID 4001
│ │ ├─■ transport_stream_ID = 7
│ │ ├─■ CA_PID = 4001
│ │ └─■ sections: { Required sections: 1, available sections: 1 }
│ │ └─■ section { 0/0 }
│ │ ├─■ unknown_byte_value_1 = 71
│ │ ├─■ section_number = 0
│ │ ├─■ last_section_number = 0
│ │ ├─■ channel_ID = 65535
│ │ ├─■ unknown_byte_value_2 = 0
│ │ ├─■ unknown_byte_value_3 = 0
│ │ ├─■ unknown_byte_value_4 = 128
│ │ └─■ CA_data = 0000 80 7E B0 FC E3 D2 6E 7F DC 48 BB 98 76 BE 8F B9 .~....n..H..v...
│ │ 0010 D7 3E 80 87 BD DE 6D 52 ED 10 B0 D6 3C C2 56 19 .>....mR....<.V.
│ │ 0020 28 13 EF 1F D6 EF B5 03 4C 99 0C 4B 19 C2 27 24 (.......L..K..'$
Thanks ArChie. Ik was al een beetje bang voor dit verhaal. Scheel mij in ieder geval weer de frustratie van de helpdesk bellen; te horen krijgen "stuur maar op" en dan 5 weken geen DTV hebben. Of nog erger; met een kluitje in het riet gestuurd te worden.ArChie schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:21:
[...]
Ziggo/Casema update maar één keer per dag de EPG informatie en dat doen ze 's morgens, dus nog voordat de programma's eventueel beginnen uit te lopen. Daarnaast worden er nog wel eens fouten gemaakt met het updaten van de EPG informatie waardoor de zogenaamde ID van een programma zomaar een ander nummer kan krijgen en dus de ontvanger niet meer het juiste programma kan vinden en/of updaten. Er wordt al jaren gesproken over het gelijktrekken van het aantal dagen EPG informatie zodat er ook bij Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel 4 dagen EPG komt net als bij Ziggo/@Home. Helaas interesseert dit Ziggo/Casema allemaal nauwelijks iets. Ze zijn tegenwoordig bezig met een aanvullende EPG dienst voor hun Cisco ontvanger en dat vinden ze veel interessanter omdat daar in de toekomst mogelijk een apart abonnement aan geknoopt kan worden. Die aanvullende EPG dienst biedt wel voor 7 dagen aan EPG informatie, maar daar hebben de bezitters van niet Cisco ontvangers helemaal niets aan.
[...]
Dat is één van de bekende bugs in de Humax IR-FOX C die ze bij Ziggo elke keer weer spontaan vergeten als ze een nieuwe firmware versie moeten testen. Zo zijn er nog een paar van die hardnekkige bugs in de Humax IR-FOX C die Ziggo kennelijk niet belangrijk genoeg vindt om door Humax te laten oplossen voordat ze goedkeuring geven voor een nieuwe firmware versie.
Nu allen nog even mijn oude Casema/Wanadoo TV/inet abo zien kwijt te raken. Nu betalen we dubbel.
Op 15 december een aangetekende brief met alle kopieën verstuurd naar de klantenservice in Utrecht.
Tot nog toe nog niets gehoord. Ik hoop op bericht deze week of volgende week.
Ik lees zojuist nog een keer dit bericht en het valt me nu pas op dat ik de vorige keer niet goed gelezen had. Je geeft in dit bericht namelijk ook aan dat er "toch een signaal naar Ziggo gestuurd wordt zodra je een smartcard voor het eerst gebruikt". Dat klopt echt niet. In een digitale kabel ontvanger zit een tuner die alleen op een frequentie kan afstemmen om het signaal te ontvangen. Er zit geen zender in die op een andere frequentie data kan terugzenden zoals bij een kabel Internet modem. Er is uiteraard één uitzondering, namelijk de Cisco 8455DVB HDTV VOD PVR die niet alleen twee tuners heeft, maar ook een intern EuroDOCSIS modem voor het retoursignaal dat benodigd is voor het terug sturen van data om bijvoorbeeld een Video On Demand film uit selecteren die naar je toe gestreamd moet worden. Dat interne EuroDOCSIS modem wordt ook gebruikt om je kijkgedrag te loggen op een server bij Ziggo en mogelijk loggen ze ook dat je een smartcard met een bepaald nummer in de Cisco hebt gestoken. Bij alle andere door Ziggo goedgekeurde kabel ontvangers gaat dat echter niet door het ontbreken van een modem.Laguna schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:36:
Over het DTV verhaal ivm de previewperiode, er wordt dus toch een signaal naar Ziggo gestuurd zodra je een smartcard voor het eerst gebruikt. Op dat moment wordt er dan vanuit Ziggo de duur van de previewperiode op de kaart vastgelegd.
Dat is hetzelfde als wat ik zei, maar dan anders verwoord...ArChie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:29:
[...]
Er staat wel een "preview periode abonnement" al op de smartcard, maar dat abonnement is inactief tot dat deze door informatie uit de Entitlement Management Message (EMM) data stream geactiveerd wordt en op dat moment wordt dan direct de geldigheidsduur van dat abonnement bepaald.
Ok dit was mij inderdaad niet bekend, uit de ECM blijkt dus dat RTL4 in zowel het standaardpakket als het totaalpakket voorkomt (het previewpakket spreekt voor zich).[...]
Vermoedelijk is het jou niet bekend dat er technisch gezien sprake is van een aantal een aantal abonnementen. Dat had ik misschien nog moeten toelichten. Mijn fout, maar zie bijvoorbeeld de onderstaande analyse van de Entitlement Control Messages (ECM) data die voor Motors TV voor de Ziggo/Multikabel abonnees door Ziggo/Casema verzonden wordt:
[...]
Voor RTL4 gold tot het openstellen voor ongeregistreerde smartcards een zelfde technische abonnementen structuur waarbij RTL4 dan deel uit maakte van het Standaard Pakket (channel_ID = 11), Totaal Pakket (channel_ID = 13) en het Preview Pakket (channel_ID = 9999). Na de openstelling maakt RTL4 nog maar deel uit van één abonnement met een channel_ID van 65535, wat ik maar even het "Ongeregistreerd Pakket" noem. Voor de volledigheid: Voor Ziggo/Casema is de nummering van de abonnementen geheel anders, maar het idee blijft hetzelfde, met uitzondering van het feit dat voor de Ziggo/Casema abonnees de kanalen die voorkomen in het Basis pakket geen channel_ID bevatten voor het Totaal Pakket, dus alleen channel_ID's voor het Basis Pakket en het Preview Pakket.
Minimaal één van de channel_ID's moet op je smartcard geadministreerd zijn en nog een lopende geldigheidsduur hebben om het betreffende kanaal te kunnen bekijken.
Leuk dat je al die info geeft, maar dit is verder niet relevant qua reactie op mijn uitspraak.[...]
Dat zijn dus die channel_ID's die op de smartcard bijgeschreven worden en actief gehouden worden zolang er voor je smartcard een abonnement geregistreerd staat in het Irdeto Conditional Access System (CAS). Dat bijwerken van de informatie op je smartcard gaat met de EMM berichten waarvoor er geloof ik iedere 15 tot 30 seconden één langskomt. Dat kun je bijvoorbeeld merken met ontvangers die in standby stand geen EMM berichten meer verwerken. Zodra je die aanzet heb je kortstondig een E19 melding waarmee aangegeven wordt dat je geen abonnement hebt op het kanaal dat je wil bekijken tot het moment dat er weer een EMM bericht langskomt dat voor jouw smartcard bestemd is. Een voorbeeld van een dergelijke ontvanger is de Samsung DCB-P850R, maar er zijn er meer die in standby stand geen DVB data verwerken en dus die even E19 tonen na inschakelen.
Ik heb me verder niet verdiept in de techniek zelf, maar weet hoe het in de praktijk werkt. Blijkbaar hebben ze dus alle kanalen uit het standaardpakket tijdelijk een ander channel id gegeven, waardoor die kanalen voor elke smartcard toegankelijk zijn. Behalve als de smartcard langer dan 6 maanden niet is gebruikt.[...]
Zie onderstaand het "algemene abonnement", ofwel hetgeen ik even het "Ongeregistreerd Pakket" (channel_ID = 65535) noem voor Comedy Central dat normaal in het Basis pakket zit:
Wat dat betreft zal ik mezelf corrigeren. Het registreren heeft dus geen invloed op de previewperiode, zodra de previewperiode afgelopen is zal de kaart overgaan op de pakketten die bij het Irdeto systeem geregistreerd staan.[...]
Voor alle duidelijkheid: Ik is niet mijn bedoeling om er met jou een welles/nietes discussie van te maken. Ik vroeg me alleen af of het werkelijk zo is of was dat het Preview Pakket op de smartcard gedeactiveerd wordt op het moment dat je kaart geregistreerd is in het Irdeto CAS van het kabelbedrijf. Daarvan gaf je aan dat er een kans bestond en ik probeer dat vanuit de techniek te beredeneren voor zover ik met wat tools kan analyseren wat er in het signaal gebeurt om ons beeld en geluid te geven bij de digitale TV kanalen.
Dat heb ik inderdaad verkeerd verwoord. De smartcard pikt dit inderdaad op uit het signaal wat de decoder ontvangt. De rest van je verhaal klopt, maar is hier niet echt aan de orde.ArChie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:24:
[...]
Ik lees zojuist nog een keer dit bericht en het valt me nu pas op dat ik de vorige keer niet goed gelezen had. Je geeft in dit bericht namelijk ook aan dat er "toch een signaal naar Ziggo gestuurd wordt zodra je een smartcard voor het eerst gebruikt". Dat klopt echt niet. In een digitale kabel ontvanger zit een tuner die alleen op een frequentie kan afstemmen om het signaal te ontvangen. Er zit geen zender in die op een andere frequentie data kan terugzenden zoals bij een kabel Internet modem. Er is uiteraard één uitzondering, namelijk de Cisco 8455DVB HDTV VOD PVR die niet alleen twee tuners heeft, maar ook een intern EuroDOCSIS modem voor het retoursignaal dat benodigd is voor het terug sturen van data om bijvoorbeeld een Video On Demand film uit selecteren die naar je toe gestreamd moet worden. Dat interne EuroDOCSIS modem wordt ook gebruikt om je kijkgedrag te loggen op een server bij Ziggo en mogelijk loggen ze ook dat je een smartcard met een bepaald nummer in de Cisco hebt gestoken. Bij alle andere door Ziggo goedgekeurde kabel ontvangers gaat dat echter niet door het ontbreken van een modem.
Je hebt overigens wel overal de neiging veels te diep ergens op in te gaan of wil je gewoon laten zien hoeveel je op technisch gebied hierover weet? (No offense) Voor mij is het merendeel wel bekend, vraag me alleen af of de rest van de gebruikers daar op zit te wachten.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Zondag dus gebeld met ziggo, en toen kon een ongerelateerde afdeling wel zien dat de boel vast zat op de nummerportering. Hij kon het niet verhelpen, dat kan alleen afdeling wijzigingen en die is niet open op zondag.
Dus ik maandag weer bellen. Afdeling wijzigingen. Ziet het probleem. Zegt dat hij het gaat verhelpen en mij de dag erna terug zal bellen. Toen ik 's avonds om 19:30 nog geen belletje ontvangen had, heb ik maar weer gebeld.
Verbonden met afdeling wijzigingen, alles uitgelegd, verbind me door met afdeling verkoop. Afdeling verkoop, alles uitgelegd, kan er niks aan doen, moet afdeling wijzigingen hebben... Kan me niet doorverbinden, want dat kan maar één kant op.
Opnieuw bellen, verbonden met afdeling wijzigingen. Alles weer uitgelegd. "Och doen ze weer raar hier, nou ik fix het wel even hoor." Ik maak een rapport aan voor onze "speciale nummerportering gefaald afdeling". Die hadden een paar weken achterstand, maar zijn nu redelijk bij, dus zou binnen een aantal dagen opgelost moeten zijn....
Dus ik vraag nog of mijn nummerportering uberhaupt nog gaat lukken, en of we die niet gewoon kunnen laten zitten. Nee gaat wel lukken, nee kan nu niet meer gestopt worden. Gewoon geduld hebben. Nog even wat gezegd over de 3 maanden die ik al geduld heb, maar dat viel in een zwart gat.
Dus, nu kan ik weer een paar dagen wachten, en dan maar weer hopen dat er deze keer wel wat gebeurt. Trieste bedoeling hoor, zeggen dat je terug zal bellen en dan niet doen. Doorverbinden naar andere afdeling omdat je zelf geen zin hebt om iets op te lossen

Volgens een Ziggo-medewerker die nauw betrokken is bij het mailgebeuren is dat niet juist. Je moet per bericht maximaal 50 geadresseerden kunnen opgeven, want dat heeft hij zelf in de configuratie van de SMTP-server ingevoerd. In de praktijk blijkt dat inderdaad te werken. Voor mij althans - minstens één andere bezoeker van het Ziggo-gebruikersforum beweert tegen een maximum van 25 aan te lopen.DaTiezl schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:08:
[...]
Dat klopt ook niet helemaal. Ik citeer de klantenservice:
...
25 e-mails per keer
...
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Een alphacrypt doet niets anders dan het versleuteldesignaal ontsleutelen. Je stopt er je smartcard in en je alphacrypt kan in een CI (in je TV als die dat ondersteund of in een DVB-C tuner kaart voor in je pc). Heeft niets met het signaal qua kwaliteit te maken. Dit had je overigens ook gewoon kunnen vinden via google...wvkreg schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:03:
Ik had het idee dat het wat toevoegde ipv Humax, dus beter geluid/signaal/beeld
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Is dat iets wat meer mensen met een Samsung DCB-B270R ontvanger ervaren? Ik heb de decoder inmiddels geruild voor een andere van hetzelfde model, maar het probleem blijft. Valt er iets in te stellen op de TV of de decoder zodat ik het geluid synchroon kan krijgen? Het lijkt nu constant alsof ik naar slechte duits nagesynchroniseerde films zit te kijken.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Mag wel, maar als het niet werkt heb je pechraydekok schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:39:
wie gebruiken allemaal ziggo in combie met een alphacrypt kaart? ik heb namelijk ook een sony kld 32 u 4000 waar deze in kan en denk er sterk aan. het is nogal monopolie van ziggo als je niet eens je eigen decoder mag gebruiken. kunnen ze eigenlijk niet maken.
Wat ik echter vreemd vind is dat de modem die ze ons hebben gestuurd EXACT hetzelfde type is als in de TS. Zover ik weet is dat nog gewoon een EUROdocsis 2 modem. We hebben het snelste pakket, dus als er iemand doelgroep is voor een EUROdocsis 3 modem dan zijn wij het wel.
Ik heb verder geen klachten hoor, want zoals jullie merken werkt mijn internetverbinding nog prima. Maar wat vinden jullie er van?
edit: Ik heb nu de SB5101E-CN, terwijl uit de site van Motorola blijkt dat ik iets uit de SB6XXXX serie hoor te krijgen. (mits ze bij motorola zijn gebleven natuurlijk)
[ Voor 9% gewijzigd door HenkEisDS op 07-01-2009 15:07 ]
Dit klinkt niet echt Ziggo-specifiek, en is erg afhankelijk van wat je wilt doen met de nieuwsgroepen. Een beetje meer informatie en eigen-inzet is wel wenselijk.Scrtz schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:38:
net Grabit geinstalleerd en wil graag nieuwsgroepen gaan gebruiken van ziggo, alles is ingesteld etc, maar hoe zie je nu wat een goede groep is? en iemand misschien suggesties van veel gebruikte groepen?
Volgens mij zijn de nieuwe EuroDocsis3 modems nog in bestelling. Zie ook nieuws: Ziggo zet nieuwe stap in uitrol docsis 3.0 + de reacties.HenkEisDS schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:58:
Wat ik echter vreemd vind is dat de modem die ze ons hebben gestuurd EXACT hetzelfde type is als in de TS. Zover ik weet is dat nog gewoon een EUROdocsis 2 modem. We hebben het snelste pakket, dus als er iemand doelgroep is voor een EUROdocsis 3 modem dan zijn wij het wel.
[ Voor 43% gewijzigd door sub0kelvin op 07-01-2009 15:57 ]
Begin gewoon na een week al met bellen, en vraag specifiek naar de portering. Zorg ook dat je zeker weet dat je het porteringsformulier goed hebt ingevuld, en dat je bij Telfort in de opzegbrief aangeeft dat ze de lijn niet mogen vrijgeven omdat hij door Ziggo geporteerd gaat worden.Die Bruine schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:47:
Ik heb zo te zien een lekkere periode gekozen om over te stappen van Telfort naar Ziggo. Casema zuigt kont eersteklas, altijd al zo geweest. Maar het viel mij op dat mams en paps beide niet meer klaagden over hun Ziggo terwijl ik gewon gek wordt van mijn 6Mb Telfort lijntje (oude centrale, update niet in zicht). Dus ik gaat toch maar s efkes Ziggo proberen. Ben benieuwd of het zo een drama wordt als bij sommige van jullie. Telfort wordt 9 februari opgezegd en Ziggo is gisteren aangevraagd. Maak me dan nog het meeste druk om de nummerportering.
En dan gewoon bellen, bellen en bellen.
Of afwachten als zonder internet komen te zitten geen ramp is.
Verwijderd
als goed is heb je een optie die lipsync heet. ff daarmee spelen. gaat het nog niet goed moet je je decoder laten omruilen voor een andere.Real_MaRsMaN schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:39:
Sinds een paar dagen heb ik een Samsung DCB-B270R voor Ziggo digitale TV, omdat m'n 9401 kapot is gegaan. Wat me nu opvalt is dat het geluid op meerdere zenders niet synchroon loopt met het beeld. Ik gebruik de ontvanger i.c.m. een Samsung LE40M87BD televisie en het gaat om 't geluid via de luidspreker van de TV zelf. Ik gebruik geen externe versterker / dolby surround set. Met de 9401 had ik dit probleem niet.
Is dat iets wat meer mensen met een Samsung DCB-B270R ontvanger ervaren? Ik heb de decoder inmiddels geruild voor een andere van hetzelfde model, maar het probleem blijft. Valt er iets in te stellen op de TV of de decoder zodat ik het geluid synchroon kan krijgen? Het lijkt nu constant alsof ik naar slechte duits nagesynchroniseerde films zit te kijken.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Begin hier maar eens:Scrtz schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:38:
net Grabit geinstalleerd en wil graag nieuwsgroepen gaan gebruiken van ziggo, alles is ingesteld etc, maar hoe zie je nu wat een goede groep is? en iemand misschien suggesties van veel gebruikte groepen?
http://www.binaries4all.nl/
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Zou deze hier ook werken?
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
VS = Docsis
EU = EuroDocsis
Verschillend en zal dus niet werken.
[ Voor 35% gewijzigd door vr6-only op 07-01-2009 17:18 ]
It ain't stupid if it works!
Klopt, het was meer bedoeld als een kleine toelichting voor de overige meelezende forumleden over het actief houden van de op de smartcard geregistreerde pakketten in relatie tot de tijdelijke E19 melding die sommigen zien als ze hun ontvanger aanzetten. Misschien dat ze nu door onze discussie begrijpen waarom dat gebeurt.Laguna schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 01:07:
[...]
Leuk dat je al die info geeft, maar dit is verder niet relevant qua reactie op mijn uitspraak.
Kijk, die beperking van 6 maanden kende ik weer niet. Leuk om dat te weten.Blijkbaar hebben ze dus alle kanalen uit het standaardpakket tijdelijk een ander channel id gegeven, waardoor die kanalen voor elke smartcard toegankelijk zijn. Behalve als de smartcard langer dan 6 maanden niet is gebruikt.
None taken. Ik mag graag weten hoe dingen technisch werken en aangezien we hier op het Tweakers forum zijn ga ik er vanuit dat er meer forum leden zijn die enigszins interesse hebben in de gebruikte techniek voor digitale (kabel) TV. Ik gebruik dergelijke technische informatie om mijn uitspraken nader toe te lichten. Had ik dat in deze discussie niet gedaan dan was er op een gegeven moment bijvoorbeeld een welles/nietes pat stelling ontstaan over de vraag of RTL nu tot één pakket of meerdere pakketten behoort. Aan de hand van wat technische informatie licht ik dan even toe wat ik nu precies bedoel zodat de discussie verder kan. Ook hoop ik dat die technische informatie bijdraagt aan de begripsvorming over de werking van digitale TV bij de forumleden.Je hebt overigens wel overal de neiging veels te diep ergens op in te gaan of wil je gewoon laten zien hoeveel je op technisch gebied hierover weet? (No offense) Voor mij is het merendeel wel bekend, vraag me alleen af of de rest van de gebruikers daar op zit te wachten.
Smartcard wordt na een loop van maanden van de actieve lijst gehaald als deze niet gebruikt. Om er daar weer op te zetten is een telefoontje naar de helpdesk genieten.Activeren ze de Sc opnieuw en staat die weer op de actieve lijst.Volgens mij was het limiet 3 maanden.ArChie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:05:
[...]
Klopt, het was meer bedoeld als een kleine toelichting voor de overige meelezende forumleden over het actief houden van de op de smartcard geregistreerde pakketten in relatie tot de tijdelijke E19 melding die sommigen zien als ze hun ontvanger aanzetten. Misschien dat ze nu door onze discussie begrijpen waarom dat gebeurt.
[...]
Kijk, die beperking van 6 maanden kende ik weer niet. Leuk om dat te weten.
[...]
None taken. Ik mag graag weten hoe dingen technisch werken en aangezien we hier op het Tweakers forum zijn ga ik er vanuit dat er meer forum leden zijn die enigszins interesse hebben in de gebruikte techniek voor digitale (kabel) TV. Ik gebruik dergelijke technische informatie om mijn uitspraken nader toe te lichten. Had ik dat in deze discussie niet gedaan dan was er op een gegeven moment bijvoorbeeld een welles/nietes pat stelling ontstaan over de vraag of RTL nu tot één pakket of meerdere pakketten behoort. Aan de hand van wat technische informatie licht ik dan even toe wat ik nu precies bedoel zodat de discussie verder kan. Ook hoop ik dat die technische informatie bijdraagt aan de begripsvorming over de werking van digitale TV bij de forumleden.
Destijds toen Ziggo/Multikabel nog gewoon Multikabel was en een smartcard 10 euro koste nog wel eens een smartcard gehaald om apparatuur mee te kunnen testen die ik verder nooit geregistreerd had na het aflopen van de preview periode. Eén kaart gaf weer beeld na de recente opstelling van het basis pakket voor ongeregistreerde smartcards en een andere die ik langer niet gebruikt had weigert dienst. Vraag me echter niet hoelang geleden die oude smartcards precies voor het laatst gebruikt zijn.StephanL schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:44:
Smartcard wordt na een loop van maanden van de actieve lijst gehaald als deze niet gebruikt. Om er daar weer op te zetten is een telefoontje naar de helpdesk genieten.Activeren ze de Sc opnieuw en staat die weer op de actieve lijst.Volgens mij was het limiet 3 maanden.
Voorlopig ben ik nog niet van plan om ze weer te laten activeren. Daar wacht ik nog wel even mee totdat meerdere smartcards niets extra kosten en op iedere smartcard dezelfde pakketten kosteloos worden bijgeschreven.
[ Voor 11% gewijzigd door ArChie op 07-01-2009 21:14 ]
Registreren van extra smartcard is nu al kosteloos, je kunt dan alleen het basispakket ontvangen.ArChie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:13:
[...]
Voorlopig ben ik nog niet van plan om ze weer te laten activeren. Daar wacht ik nog wel even mee totdat meerdere smartcards niets extra kosten en op iedere smartcard dezelfde pakketten kosteloos worden bijgeschreven.
Volgens het artikel op de FP ging het over Touchstone TM702-modems van de fabrikant Arris.HenkEisDS schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:58:
Vandaag het installatiepakket van Ziggo binnengekregen. De bewoner in ons studentenhuis die het abonnement op zijn naam had is verhuist en alleen het rekeningnummer en naam veranderen ging niet bij ziggo. Dus we hebben het oude pakket opgezegt en een nieuwe aangevraagd. Best dom van ziggo. Nu hebben we namelijk 2 maanden gratis en een heel installatiepakket ontvangen. Scheelt ons 140 euro.![]()
Ik heb verder geen klachten hoor, want zoals jullie merken werkt mijn internetverbinding nog prima. Maar wat vinden jullie er van?
edit: Ik heb nu de SB5101E-CN, terwijl uit de site van Motorola blijkt dat ik iets uit de SB6XXXX serie hoor te krijgen. (mits ze bij motorola zijn gebleven natuurlijk)
Zelf heb ik hier een Scientific-Atlanta WebStar modem
en is sinds vanmorgen de upgrade actief van allemaal losse abo's naar een alles-in-1 extra en ik zit nog gewoon op de 20mbit snelheid (zie screenshot hieronder) De verhoging naar 30mbit is hier (6114, voormalig @home gebied) dus nog niet doorgevoerd. Maar zelfs dan, volgens de specs moet mijn modem het kunnen halen dus we wachten even af

Wel raar trouwens dat wanneer ik via speedtest.net verschillende servers probeer, dat ik dan niet boven de 1200 kbit/s uitkom, terwijl wanneer ik daadwerkelijk ga uploaden naar mijn domein dat ik dan wel gewoon 2944 kbit/s haal
[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 08-01-2009 08:36 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
daar is niets over bekend, maar ga er maa rniet van uit. Hoogstens degene die 30mbit moeten krijgen, maar ook dat is nog niet bekend.sander817 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:19:
krijgt iedereen begin dit jaar nou een nieuw modem las ik ergens?
Je hebt een erg sterk signaal zo te zien, woon je naast het wijkkastje of zoJaJoah schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:31:
[...]
Volgens het artikel op de FP ging het over Touchstone TM702-modems van de fabrikant Arris.
[afbeelding]
en is sinds vanmorgen de upgrade actief van allemaal losse abo's naar een alles-in-1 extra en ik zit nog gewoon op de 20mbit snelheid (zie screenshot hieronder) De verhoging naar 30mbit is hier (6114, voormalig @home gebied) dus nog niet doorgevoerd. Maar zelfs dan, volgens de specs moet mijn modem het kunnen halen dus we wachten even af
[afbeelding]
Wel raar trouwens dat wanneer ik via speedtest.net verschillende servers probeer, dat ik dan niet boven de 1200 kbit/s uitkom, terwijl wanneer ik daadwerkelijk ga uploaden naar mijn domein dat ik dan wel gewoon 2944 kbit/s haal
Alles-in-1 extra blijft toch op 20mbit? Alleen Z3i stijgt naar 30mbit en later naar 40mbit (blijkbaarJaJoah schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:31:
[...]
Volgens het artikel op de FP ging het over Touchstone TM702-modems van de fabrikant Arris.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Resinman op 08-01-2009 11:14 ]
Hier gaat de soap ook nog steeds door. Afgelopen maandag eindelijk weer eens een berichtje gekregen dat door technische reden er iets fout was gegaan. Zsm zullen we het alles-in-1 pakket krijgen.Hier hetzelfde probleem. .
12 oktober ingangsdatum ordernummer alles-in-in pakket
21 oktober bevestiging binnen 2 weken zou intallatiepakket worden verzonden.
2 weken later nog niks ontvangen dus maar eens contact proberen op te nemen met Ziggo.
Bellen, mailen, mooie brief sturen met het verhaal of ze van plan zijn een soap te starten bij Radar.
8 November mailtje met excuses voor trage gang van zaken en de toezegging dat op korte termijn het pakket wordt toegezonden.
Tot op heden nog niks ontvangen. Dus maar weer begonnen met bellen en mailen.
Vanmiddag zou ik terug worden gebeld. Ik wacht in spanning af.
Ik heb momenteel Ziggo Z3 abbo (zat daarvoor bij @home) en had dezelfde reden om naar alles-in-1 te gaan. Het is goedkopen en je hebt er meteen tv en telefoon bij.
Het is toch al weer donderdag. Ondertussen wacht ik wel al 12 weken op mijn alles-in-1 pakket.
nieuws: Ziggo verhoogt opnieuw snelheid Z3i-abonnement
Ja, en daar kom je bij de kern van het probleem. Ze hebben dus een achterstand van weken op de portering, en vanwege het automatische systeem zullen ze niks opsturen naar je totdat het systeem aangeeft dat aan alle voorwaarden voldaan is. Dus het klinkt zo simpel, maar zo werken ze niet.Die Bruine schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:34:
Ik heb gewoon online besteld, mijn nummer doorgegeven en de naam waaronder dat nummer geregistreerd staat. Telfort heb ik al opgezegd en ook verteld dat ik het nummer wil behouden. We zullen zien. Eerst die brief ontvangen. In normale gevallen zou je binnen twee weken internet moeten hebben toch? Ik snap niet waarom je dan langer op je internet moet wachten omdat het nummer nog niet geporteerd kan worden. Vette onzin. Geef dan een tijdelijk nummer mee.
VTB schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:25:
[...]
Hier gaat de soap ook nog steeds door. Afgelopen maandag eindelijk weer eens een berichtje gekregen dat door technische reden er iets fout was gegaan. Zsm zullen we het alles-in-1 pakket krijgen.
Het is toch al weer donderdag. Ondertussen wacht ik wel al 12 weken op mijn alles-in-1 pakket.
[ Voor 19% gewijzigd door FireAge op 08-01-2009 11:52 ]
En waar woon je als ik vragen mag? (regio)Resinman schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:14:
Sinds vanochtend haal ik, na een modem reset, de 30Mbit/s (Z3i)
Sinds 1 december haal ik mijn 20 mbit niet eens meer. Laat staan 30 mbit.
[ Voor 14% gewijzigd door Q op 08-01-2009 12:25 ]
Hier ook, sinds vandaag volle 30mbit (van 2.8 naar 3,5mb/s)Resinman schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:14:
Sinds vanochtend haal ik, na een modem reset, de 30Mbit/s (Z3i)
Woon in Roden, nabij Groningen.
GoT, You have to love it!
Vanavond even testen in game, maar een tracert gaf al een 3x zoveel lagere respons dan gisteravond. Andere gamers die via ADSL gamen die hadden hier geen last van.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| ame WebSTAR EPX2203 Modem Serial Number XXXXXXXXX Cable Modem MAC Address 00:14:F8:47:AA:9A Hardware Version v2.1 Software Version v2.0.2r1152-060125epx2203-v202r1152-060125c-us-5-358.bin Receive Power Level -4.6 dBmV Transmit Power Level 48.2 dBmV Cable Modem Status Operational |
Ik heb een slechte verbinding, ik haal 300 kb/s naar speedtest.quicknet en naar nieuwsgroepen sites niet eens 2MB/s. (Normaal 2,7 MB/s).
Zijn die power levels ok?
ik vraag me altijd af hoe je hier bij kunt komen. Kennelijk heb je geen idee wat deze waardens inhouden. Normaal gesproken haal je keurig je snelheid. Maar het ligt wel aan je powerlevels.Q schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:57:
Vraagje:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ame WebSTAR EPX2203 Modem Serial Number XXXXXXXXX Cable Modem MAC Address 00:14:F8:47:AA:9A Hardware Version v2.1 Software Version v2.0.2r1152-060125epx2203-v202r1152-060125c-us-5-358.bin Receive Power Level -4.6 dBmV Transmit Power Level 48.2 dBmV Cable Modem Status Operational
Ik heb een slechte verbinding, ik haal 300 kb/s naar speedtest.quicknet en naar nieuwsgroepen sites niet eens 2MB/s. (Normaal 2,7 MB/s).
Zijn die power levels ok?
Hoe kom je daar bij? waarop baseer je dat?
Zou ik dan niet via analoog al tv kunnen kijken of moet er dan toch nog iets geactiveerd worden?
Mijn tv heb ik namelijk al aangesloten aan de kabel, maar hij vindt geen zenders..
Verwijderd
Ziggo heeft ergens tussen vandaag en twee dagen geleden mijn 24mbit cap verwijderd (kanaleneiland, utrecht). Waar ik 2 dagen terug nog met max 2850K/sec van de nieuwsgroepen ging ga ik nu op 3580K/sec. Dit haal ik niet de hele avond stabiel, maar wel met pieken van 15minuten achter elkaar. Voor een EURODOCSIS 2.0 verbinding vind ik 't acceptabel dat ie af en toe een beetje dropped in speed. Verder is het jammer dat ze zo te zien de overhead niet meer compenseren zoals Casema wel deed, want 30000 / 8 geeft 3750 en de stabiele snelheid lijkt dus 3580. Ga er dan vanuit dat ze op 40mbit de overhead ook niet meer compenseren.
Natuurlijk geeft: nieuws: Ziggo verhoogt opnieuw snelheid Z3i-abonnement en dan vooral
goede hoop.Eerder deze week werd nog bekend dat Ziggo een flink aantal docsis 3.0-modems heeft besteld. De kabelaar bevestigde tegenover Tweakers.net dat deze modems bedoeld zijn voor zijn Z3i-klanten.
Nou maar hopen dat Arris snel levert

Ik heb een Z3i abbo, en ja je verwacht toch wel een nette snelheid..
overgens haal ik bij speedtest.net 2880KB met de server uit Amsterdam
En met een dowloadpakketje van 100MB heb ik een snelheid van 3440KB
Ojah en alles direct aangesloten.
Maak eens een account aan bij FTD en er gaat een wereld voor je open!Scrtz schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:38:
Ach...psychonikeo schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:48:
Mijn installatiepakket is nog niet binnen, zou deze week komen, maar op Mijn Ziggo zag ik dat mijn abonnementen (televisie, internet en telefoon) vanaf de 6e zijn geactiveerd.
Zou ik dan niet via analoog al tv kunnen kijken of moet er dan toch nog iets geactiveerd worden?
Mijn tv heb ik namelijk al aangesloten aan de kabel, maar hij vindt geen zenders..
Eigenlijk wilde ik dit niet doen, maar toch... Sinds 1997 ben ik klant bij @Home en bun dus in die jaren behoorlijk afgehard wat betreft afspraken en toezeggingen van de klantenservice...
Wat is het geval?
Begin december werd ik door een coll. geattendeerd op her feit dat oude klanten van @home die een 3 in 1 pakket hadden, formeel niet het all-in-one van Ziggo hebben. Omdat ik een tweede decoder en een tweede smartcard gratis kreeg (welke beide blijven werken) besloot ik het all-in-one pakket aan te vragen. Ik bestelde een standaard decoder, maar de dag dat ik dat ding geleverd kreeg, had ik net besloten dat ik toch liever een HD-decoder wilde hebben (voor € 99,=). Ik belde, nadat de standaard decoder geleverd had met de helpdesk. Die verzekerde mij dat ik het pakket terug kon sturen, via TNT met een track-and-trace code. Wanneer Ziggo de decoder terug had, zouden ze een HD-decoder versturen...
Twee dagen nadat het moden bij Ziggo was, belde ik met de helpdesk met de vraag hoe het nu met mijn order stond... Toen werd mij verteld dat men idd mijn decoder ontvangen had en dat er een ticket aangemaakt moest worden.
De vriendelijke medewerker deed dit en daarna bleef het stil...
Inmiddels ben ik al vier weken verder, tientallen telefoontjes rijker (gelukkig heb ik ongelimiteerd bellen) maar nog steeds geen HD-decoder.
Mijn bestelling heeft een status gekregen

Maar het is stil, heel stil...
Gelukkig heb ik telefoon, internet en tv...
Eigenlijk is dit hele verhaal ook weer te triest voor woorden als je de service bekijkt, maar aangezien ik al lang genoeg bij @Home klant ben geweest, ben ik eraan gewend geraakt.
Er is voor mij helaas geen alternatieve provider, die zo'n beeldkwaliteit en internetsnelheid kan leveren op mijn adres en dat weten ze...

Niet dat ik weet. Ik weet ook niet goed hoe ik die waardes moet lezen, maar goed, mij hoor je niet klagenLekkere Kwal schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:36:
[...]
Je hebt een erg sterk signaal zo te zien, woon je naast het wijkkastje of zo![]()
...
[ Voor 10% gewijzigd door Yucko op 09-01-2009 08:40 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Nu heeft Draytek zoiets momenteel niet in zijn assortiment vinden.
Is er een type wat jullie mij aan kunnen raden? Zeker omdat ik hoor dat sommige routers niet echt stabiel zijn in combinatie met Ziggo?
Huidige situatie:
Bekabeling naar alle kamers is CAT5E, in het "computerhok" en in de meterkast staan 2 Linksys 5 poorts 1gbit switches.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Oja het was gefixxediCy schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:53:
Hmm het lijkt erop alsof ze de "lag" met de leaseweb servers hebben gefixxed. Een week lang een ping van 100-120 op de servers die gehost zijn van leaseweb, het gamed niet makkelijk.
Vanavond even testen in game, maar een tracert gaf al een 3x zoveel lagere respons dan gisteravond. Andere gamers die via ADSL gamen die hadden hier geen last van.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Probeer eens een gratis proefaccount bij Hitnews mocht je daar wel je volle snelheid halen, dan ligt het probleem bij Eweka.Rashied schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:54:
Waarom haal ik maar 1840KB met mijn Eweka account?
Ik heb een Z3i abbo, en ja je verwacht toch wel een nette snelheid..
overgens haal ik bij speedtest.net 2880KB met de server uit Amsterdam
En met een dowloadpakketje van 100MB heb ik een snelheid van 3440KB
Ojah en alles direct aangesloten.
Ik zou nog even wachten op de final approval van de 802.11n-standaard.TFHfony schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:37:
Ik ben inmiddels al weer jaren een trouwe & tevreden Draytek Vigor gebruiker, maar heb laatst mijn netwerk binnenhuis opgewaardeerd naar een 1gbit netwerk. Nu wil ik eigenlijk ook een 1 gbit router, met wireless N hebben.
Is er een type wat jullie mij aan kunnen raden? Zeker omdat ik hoor dat sommige routers niet echt stabiel zijn in combinatie met Ziggo?
Huidige situatie:
Bekabeling naar alle kamers is CAT5E, in het "computerhok" en in de meterkast staan 2 Linksys 5 poorts 1gbit switches.
hier eigenlijk eenzelfde probleem, alles werkt behalve het downloaden mbv newsgroepen.Laguna schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:20:
[...]
Probeer eens een gratis proefaccount bij Hitnews mocht je daar wel je volle snelheid halen, dan ligt het probleem bij Eweka.
[...]
Ik zou nog even wachten op de final approval van de 802.11n-standaard.
Heb al meerdere accounts getest, maar het downloaden gaat met enorme drop outs.
Tevens kon ik via speedtest.net de laatste dagen de "groningen" server niet bereiken, Gister echter wel.
Tevens is mijn CC nummer ineens veranderd.
Zal vandaag nog eens wat testen.
Pffff wat een administratieve rotzooi is het daar bij Ziggo....
Het Alles-in-1 pakket wat we hadden aangevraagd was werkend enzo, maar het is NOG steeds niet door hun systeem heen.(nu dus al een maand werkend TV/internet/en telefonie, maar nog steeds administratief niet afgerond ???? wtf ????)
Maar goed, 2 weken terug heb ik aangegeven per tel dat het pakket omhoog moet van alles-in-een Basis, naar Plus, werd mij verteld dat we weer een digitale ontvanger zouden krijgen.
Ik zeg nog, laat maar ik heb er al 1, nee dat kan niet meneer, u krijgt toch die 2e, nou goed, dan maar wel
Ik bel gister op, nee hoor, niks bekend van die upgrade, maar uw pakket is zowieso nog niet door ons systeem heen, dus het gaat dan nog minstens 4 weken duren ... wtf ? 2 weken terug was het al aangevraagd en toen werd er gezegd dat het ok was ?
1. Waarom heeft een bedrijf in hemelsnaam een maand (tot nu toe) nodig om een abbo administratief te verwerken ?
2. Waarom word er een bestelling aangenomen, en word deze laterna ontkend
3. Waarom word er een bestelling bevestigd (TD , die keek het extra na) en word later gezegd, ow nee hoor dat klopt niet (wie liegt er nu?)
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Bij ons heeft het 2 en een halve maand geduurd bij casema toen...
De bestelling is niet correct ingevoerd, iets dat ons ook al 4 keer is overkomen.
Oplossing hiervoor is aanvragen via internet, Scheelt je tijd, geld, frustraties,
want dat 2de pakket wat je zou krijgen is bullshit, alleen een verhoging gaat zonder hardware, tenzij je een modem upgrade oid moet krijgen.
3. Waarom word er een bestelling bevestigd (TD , die keek het extra na) en word later gezegd, ow nee hoor dat klopt niet (wie liegt er nu?)
Ziggo liegt niet, ze lezen voor wat er staat. Probleem is dat ze hun eigen systeem niet goed kennen en momenteel 50% niet correct doorzetten of opslaan...
Dus een tip: doe het via www.ziggo.nl/mijnziggo daar bespaar je een hoop gedoe mee..
@ hier nog verder boven
Met een news account van tweaknews ga ik op volle snelheid! houd er rekening mee dat als je het 30mbit pakket hebt dat je newsserver het ook ondersteund he! zijn een hoop pakketten momenteel to 24mbit!
[ Voor 10% gewijzigd door Mopperman op 09-01-2009 13:52 ]
I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.
haaa die is grappig, weet je hoe lang het duurt voordat er uberhaupt iets in myziggo staat ?Mopperman schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:50:
Dus een tip: doe het via www.ziggo.nl/mijnziggo daar bespaar je een hoop gedoe mee..
juist als het al correct door het systeem heen is, wat welgeteld vandaag pas is gebeurd
Maar goed, de wijziging staat nu iig zeker in hun systeem zeggen ze, en ik wacht maar weer af, vraag me alleen af hoe lang dit gaat duren want, 130KB/s is echt te droevig voor woorden (als je van 20mbit afkomt)
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Wijzigingen in ons abonnement hebben we tot 6 keer toe telefonisch doorgegeven, daarna via mijn ziggo en kregen binnen 3werkdagen een brief met de wijziging op mijn ziggo en dat het de volgende contractmaand in ging.. niet slecht als je al 2 maanden bezig bent om je abbo te wijzigen.CrankyGamerOG schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:55:
[...]
haaa die is grappig, weet je hoe lang het duurt voordat er uberhaupt iets in myziggo staat ?
juist als het al correct door het systeem heen is, wat welgeteld vandaag pas is gebeurd
blijkbaar liggen de ervaringen met telefonisch en mijn ziggo bij iedereen weer anders...

[ Voor 7% gewijzigd door Mopperman op 09-01-2009 16:03 ]
[...]
Probeer eens een gratis proefaccount bij Hitnews mocht je daar wel je volle snelheid halen, dan ligt het probleem bij Eweka.
[...]
Bedankt voor de tip,
Met hitnews haal ik netjes 3063KB
Waarom je dan eerst Alles-in-1 Basis besteld is me een raadsel, maar goed.CrankyGamerOG schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:55:
[...]
haaa die is grappig, weet je hoe lang het duurt voordat er uberhaupt iets in myziggo staat ?
Maar goed, de wijziging staat nu iig zeker in hun systeem zeggen ze, en ik wacht maar weer af, vraag me alleen af hoe lang dit gaat duren want, 130KB/s is echt te droevig voor woorden (als je van 20mbit afkomt)
Ziggo heeft momenteel problemen met orders die in het systeem blijven hangen op bepaalde stappen, medewerkers van de helpdesk kunnen daar niets aan veranderen en de klant is hier helaas de dupe van.
YW, zie ook dat dit sinds 8 december al bekend is bij Eweka (en zo te zien in hun forum ben je niet de enige):Rashied schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:30:
[...]
Bedankt voor de tip,
Problemen Ziggo
Geachte klant,
Indien u klant van Ziggo bent, kan het zijn dat u de afgelopen dagen een verminderde downloadsnelheid ervaren heeft. Momenteel zijn wij bezig deze problemen te onderzoeken, en we hopen spoedig tot een oplossing te komen.
[ Voor 25% gewijzigd door Laguna op 09-01-2009 17:43 ]
Verwijderd
Graag zou ik via één telefoontoestel op twee netwerken willen zitten, namelijk: bellen ver het Ziggo netwerk en telefoongesprekken willen ontvangen van mijn oude telefoonnummer (dat over het KPN-netwerk loopt).
Weet iemand in hoeverre dit mogelijk is?
Met Eweka haal ik 3500KB/s.Rashied schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:30:
[quote]Laguna schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:20:
[...]
[...]
Bedankt voor de tip,
Is het niet veel gemakkelijker om dat nummer naar Ziggo om te laten zetten? (duurt even, maat toch)Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:24:
Vandaag kwam er een verkoper van Ziggo langs en ik heb het Alles-in-1-pakket Z2 afgesloten. Ik heb besloten om mijn huidige telefoonnummer en abonnement bij KPN te behouden.
Graag zou ik via één telefoontoestel op twee netwerken willen zitten, namelijk: bellen ver het Ziggo netwerk en telefoongesprekken willen ontvangen van mijn oude telefoonnummer (dat over het KPN-netwerk loopt).
Het kan., maar niet met 1 toestel, tenzij je er zelf een splitter tussen gooit, Je telefoonnummer heb je als het goed is opgegeven die ze kunnen koppelen aan je ziggo lijn. Ze kunnen er ook één voor je uitkiezen. Dat telefoonnummer gaat dan in de switch van Ziggo. Als je met de lijn belt krijgt diegene die je belt keurig te zien dat je vanaf dat nummer belt. Als je jou dan bellen gaat dat nog steeds via de kpn lijn en gaat de telefoon die daaraan gekoppeld zit gewoon over.Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:24:
Vandaag kwam er een verkoper van Ziggo langs en ik heb het Alles-in-1-pakket Z2 afgesloten. Ik heb besloten om mijn huidige telefoonnummer en abonnement bij KPN te behouden.
Verwijderd
Ik zit tot november 2009 vast aan mijn KPN abonnement en weet niet zeker of ik met Ziggo als primaire telefonieaanbieder tevreden zal zijn. Mijn huistelefoonnummer is heel erg belangrijk, die mag ik echt niet ' kwijt raken'. Mijn idee was dus om Ziggo telefonie te proberen/testen om hiervandaan te bellen (=bellen p/m is sowieso voordeliger met Ziggo Telefonie mijn huidig KPN abonnement) en mocht Ziggo telefonie mij bevallen, dan stap ik eind dit jaar gewoon over op Ziggo. Mocht het niet bevallen dan kan ik zonder allerlei problemen Ziggo Telefonie opzeggen.Ook al Bezet schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:00:
[...]
Is het niet veel gemakkelijker om dat nummer naar Ziggo om te laten zetten? (duurt even, maat toch)
Heb abbo Z2 = 5Mbit = 625KB/s
Haal ~1000KB/s in GrabIt

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
zijn de snelheden van alles in een pakket genaamd "plus" toevallig niet overgestapt?KiPKaKDutcH schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:21:
newsserver slaat ook weer op hol
Haal ~1000KB/s in GrabIt, zit tussen 960 en 1200KB/s. Niet dat ik dat erg vind
Ik woon in regio 7471 (Goor en omstreken).
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
ik gok dat de ziggo postcode check niet echt klopt,3dmaster schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:21:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik niet naar Ziggo alles in 1 kan. Ik heb al telefonie en internet van ziggo en digitale TV Z1 (basis zeg maar). Nu wil ik natuurlijk over naar het alles-in-1 pakket maar dan krijg ik na de postcodecheck dat het niet beschikbaar is. WTF ik kan wel alle 3 de diensten maar het samenvoegen in 1 pakket niet
.
Ik woon in regio 7471 (Goor en omstreken).
als ik ga zoeken op NLkabel op Goor kom ik uit bij Cogas als COAX-leverancier...
http://www.cogas.nl
Dat word bellen als je echt ziggo hebt
We hebben thuis alleen Internet + TelefonieMopperman schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:19:
[...]
zijn de snelheden van alles in een pakket genaamd "plus" toevallig niet overgestapt?
En standaard kabelabbo van Essent.
met FF download ik met ~640KB/s
[ Voor 11% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 09-01-2009 22:33 ]
Zoek eens op D-Link DIR655! Zeer goed ding!TFHfony schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:37:
Ik ben inmiddels al weer jaren een trouwe & tevreden Draytek Vigor gebruiker, maar heb laatst mijn netwerk binnenhuis opgewaardeerd naar een 1gbit netwerk. Nu wil ik eigenlijk ook een 1 gbit router, met wireless N hebben.
Huidige situatie:
It ain't stupid if it works!
Gelukkig heeft KPN 1maand gratis digitenne anderes hadden we helemaal geen TV...
Ik heb dit afgelopen zondag via "Mijn Ziggo" doorgegeven en donderdag was de adm. handeling doorgevoerd en zat ik al op 20mbit down en 3mbit up. Oftewel, 4 dagen later. Kan niet anders zeggen dan: netjes
Alleen als ik dan lees dat ze gewoon weer een nieuwe decoder op sturen bij het switchen van losse abo's naar een alles-in-1 ... dat is hier dus nog niet gebeurd
hier is het exact hetzelfde gegaan JaJoah,JaJoah schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:08:
Raar dat mensen zoveel problemen hebben met het omzetten van hun abo.
Ik heb dit afgelopen zondag via "Mijn Ziggo" doorgegeven en donderdag was de adm. handeling doorgevoerd en zat ik al op 20mbit down en 3mbit up. Oftewel, 4 dagen later. Kan niet anders zeggen dan: netjes
Alleen als ik dan lees dat ze gewoon weer een nieuwe decoder op sturen bij het switchen van losse abo's naar een alles-in-1 ... dat is hier dus nog niet gebeurd
enkel het opzeggen van het digitale totaalpakket ging nogal lastig, tot 4 keer meoten doorgeven, daar dat via mijn ziggo niet werd gedaan toen der tijd.
Hier ook, alles was zo omgezet, maar decoder nog niet ontvangen.JaJoah schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:08:
Raar dat mensen zoveel problemen hebben met het omzetten van hun abo.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Als je voor het snelste internet gaat van Ziggo dan is Z31 inderdaad prima, kijk anders eens naar een totaal pakket van Ziggo. Scheelt je veel euro's.Eiríkr schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:51:
Op 8 januari via de Ziggo website een bestelling voor Z3i geplaatst. Direct daarna ook een bevestiging per e-mail ontvangen. Ben benieuwd! (Ik heb overigens al TV van Ziggo)
Het verhaal van jou komt mij heel bekend voor...CrankyGamerOG schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:08:
Ik heb echt te vroeg gejuigd
Pffff wat een administratieve rotzooi is het daar bij Ziggo....
Het Alles-in-1 pakket wat we hadden aangevraagd was werkend enzo, maar het is NOG steeds niet door hun systeem heen.(nu dus al een maand werkend TV/internet/en telefonie, maar nog steeds administratief niet afgerond ???? wtf ????)
Maar goed, 2 weken terug heb ik aangegeven per tel dat het pakket omhoog moet van alles-in-een Basis, naar Plus, werd mij verteld dat we weer een digitale ontvanger zouden krijgen.
Ik zeg nog, laat maar ik heb er al 1, nee dat kan niet meneer, u krijgt toch die 2e, nou goed, dan maar wel
Ik bel gister op, nee hoor, niks bekend van die upgrade, maar uw pakket is zowieso nog niet door ons systeem heen, dus het gaat dan nog minstens 4 weken duren ... wtf ? 2 weken terug was het al aangevraagd en toen werd er gezegd dat het ok was ?
1. Waarom heeft een bedrijf in hemelsnaam een maand (tot nu toe) nodig om een abbo administratief te verwerken ?
Ons probleem is het feit dat je iets, gedurende je bestelling veranderd wilt hebben.
Ik heb, direct nadat ik mijn (ook tweede) decoder ontvangen had, gebeld heb met Ziggo om deze decoder te ruilen voor een HD-decoder (waarvoor ik dan wel € 99,= moet betalen).
De oude bestelling zal dan eerst administratief afgehandeld moeten zijn, voordat de nieuwe (je verandering) geplaatst kan worden. Gedurende de urenlange telefoongesprekken die ik de afgelopen weken met de helpdesk en 2e-lijns helpdesk gevoerd heb, ben ik wel iets wijzer geworden...
Als het zo is, zoals eerder geschreven, dat er er iets mis is in hun administratief systeem (wat ik wel zeker weet), dan is het wel te bergijpen waarom alles zo lang duurt.
Na heel veel bellen, heb ik gisteren een vriendelijke en behulpzame dame aan de lijn gekregen, die -na aandringen- bereid was mij te helpen. Ik heb in ieder geval in dit telefoongesprek (van bijna 45 minuten en drie keer doorverbonden te zijn) weten te bewerkstelligen dat er een nieuwe order geplaaatst is (bij uitzondering zo zei de medewerkster nadat ze overleg had gevoerd met haar baas) voordat de andere administratief afgehandeld is.
Verder ben ik in de gesprekken erachter gekomen dat de uitlevering van decoders, uitbesteed aan een ander bedrijf, ongeveer één maand vertraging heeft opgelopen. De wachttijden op modems en decoders waarover in andere topics gesproken wordt, is op die manier te verklaren.
Persoonlijk ben ik van mening dat Ziggo een behoorlijke inschattingsfout heeft gemaakt. Ik denk dat men niet gerekend had (de aktie is immers per 1/1/09 afgelopen) op zoveel reacties van oud-klanten van bijv. @Home en Casema. Een nieuwe -gratis- tweede decoder of een HD-decoder voor € 99, is op zich best een leuke aanbeiding. Zeker omdat de oude kaart van de decoder gewoon geldig blijft (zo kun je op twee plekken digitaal en onafhankelijk programma's kijken).
Maar eigenlijk ging alles volgens het boekje. Alleen telefonie heb ik nog niet getest. M'n KPN lijn doet het nog, dus dat zal nog wel niet geport zijn.

Eerst indruk is in ieder geval goed.
_██_
(ಠ_ృ)
Ja ik heb specifiek gekozen voor Z3i dus op dit moment even geen pakket.ipje schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:47:
[...]
Als je voor het snelste internet gaat van Ziggo dan is Z31 inderdaad prima, kijk anders eens naar een totaal pakket van Ziggo. Scheelt je veel euro's.
Hier had uw reclame kunnen staan.
ik ben aan het twijfelen. ik heb nu z2 internet en gewoon kabel tv. maar nu wil ik misschien digitale tv.
ik heb namelijk net de sony kld 32 u 4000.
deze heeft een slot waar een kaarje in kan. alleen weet ik niet of dat goed gaat werken. hier zijn de meningen over verdeeld.
is het de moeite om digitaal te gaan?
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Hmm ja klopt dat de kabel door de cogas hier wordt beheerd, opzich grappig, bijna heel nederland wordt beheert door ziggo UPC en een stukje Caiway, en dan in het oosten zo'n Dogas eilandje. Soort dorpje dat dapper weerstand bied tegen de grote boze ZiggoMopperman schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:32:
[...]
ik gok dat de ziggo postcode check niet echt klopt,
als ik ga zoeken op NLkabel op Goor kom ik uit bij Cogas als COAX-leverancier...
http://www.cogas.nl
Dat word bellen als je echt ziggo hebt
http://www.cogas.nl/home/...endiensten/kabel/digitale
http://www.cogas.nl/home/.../Internetten_via_de_kabel
http://www.cogas.nl/home/...el/telefonie_via_de_kabel
En dan is het niet mogelijk om alles-in-1 te doen maar wel alle pakketten los. Toch te zot voor woorden of niet

[ Voor 10% gewijzigd door 3dmaster op 10-01-2009 20:38 ]
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Verwijderd
Tja, zou ik em nog een keer aanhalen: AlphaCrypt binnenkort op zwart?raydekok schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:13:
ik heb namelijk net de sony kld 32 u 4000.
deze heeft een slot waar een kaarje in kan. alleen weet ik niet of dat goed gaat werken. hier zijn de meningen over verdeeld.
Het zou dus best kunnen zijn dat het niet werkt met je Sony.
Altijd, je beeld wordt er een stukje beter van met een LCD TV, je bent echter wel aangewezen tot de Samsung/Humax ontvangers die Ziggo ondersteund als je ontvanger in je TV niet werkt.raydekok schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:13:
is het de moeite om digitaal te gaan?
ok maar ik wil zo graag digitaal kijken en tegelijk digitaal opnemen. en dat is me een gedoe schijnt. of leveren ze standaard een twintuner?Altijd, je beeld wordt er een stukje beter van met een LCD TV, je bent echter wel aangewezen tot de Samsung/Humax ontvangers die Ziggo ondersteund als je ontvanger in je TV niet werkt.
zo niet is het dan niet de moeite om een pioneer hdd recorder te nemen met een dvb-c ding erin?
en qua kosten? kom ik volgens mij ongeveer gelijk uit.
Verwijderd
Kan zijn dat GrabIt niet alles 100% pakt, dus veel slechte parts heeft. Dan ziet het eruit alsof hij veel sneller dan normaal gaat, maar hij slaat eigenlijk stukjes over dat en markeert dat als gedownload.KiPKaKDutcH schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:21:
newsserver slaat ook weer op hol
Haal ~1000KB/s in GrabIt, zit tussen 960 en 1200KB/s. Niet dat ik dat erg vind
GTA VI - All aboard the hype train!!
I gues you are rightVerwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:51:
[...]
Kan zijn dat GrabIt niet alles 100% pakt, dus veel slechte parts heeft. Dan ziet het eruit alsof hij veel sneller dan normaal gaat, maar hij slaat eigenlijk stukjes over dat en markeert dat als gedownload.
veel incompleet weer...
Ik heb het Z3 internetabonnement (download: 15Mb/s) maar bij verschillende metingen afgelopen week (op verschillende computers en tijdstippen) haal ik maar een downloadsnelheid van maar zo'n 4Mb/s.
Ik gebruikte hier het 32MB-bestand van http://speedtest.bbned.nl/ en het 10MB-bestand van http://speedtest.multikabel.nl/ .De snelheid is wel steeds constant, en tijdens de test stonden de andere computers uit. Het meerdere malen resetten van de modem en van de router gaf geen verbetering. Een aantal maanden geleden kon ik nog met zo'n 10Mb/s downloaden (ik denk dat de router geen hogere doorstroomsnelheid haalt.), dus de bekabeling is het probleem niet.
Op het gebruikersforum van Ziggo hebben andere mensen dit probleem ook, maar hier op GoT zie ik weinig reacties met een oplossing hiervoor. Heeft er nog iemand tips?
Speel ook Balls Connect en Repeat

en ik heb maar 20mbit

Verwijderd
Kabelmodem is netjes op de +0dB poort van de versterker aangesloten. Ik heb alle kabels van en naar het kabelmodem al vervangen, dus daar ligt het niet aan.
Inmiddels heb ik Ziggo al op de hoogte gesteld, en zal ik binnen enkele dagen worden teruggebeld door de afdeling die daar overgaat.
Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben (gehad), en zo ja, wat is/was hier de oorzaak van?
Wel een beetje vreemd allemaal. Kabel modem zegt dat ie al online is, al heb ik niks van Ziggo gehoord of wat dan ook.
Eerste keer via een switch m'n eigen systeem eraan gehangen en kreeg netjes een IP adres (al verwachtte ik een lokaal adres ipv wat een WAN IP lijkt te zijn).
Later met m'n laptop direct aan de modem kreeg ik niks. Met handmatig op 192.168.100.x kon ik iig wel de status bekijken. Mkay dan.
Al valt 't niet te zien op de foto's maar ook op de verdeelding dat op de CAI moet gepropt wordt zit een heel klein schakelaartje die op het moment (en altijd zo geweest) op OFF/UIT staat. Ik heb geen flauw idee of dat zo moet blijven, of niet.
Downstream powerlevel schijnt nu ook op 4dBmV te staan, Upstream ~50dBmV
Verdeelding

Modem aangesloten en al

IP config workstation met eigen IP gegevens wat uitgegumd

Is dit te verwachten, gezien ik nog niks heb gehoord van Ziggo (joh, binnen een dag tijd oid
[ Voor 4% gewijzigd door Vinnie op 11-01-2009 17:29 ]
C:\>_
Verwijderd
Als ik bij Pioneer.nl kijk, dan zie ik alleen maar HDD recorders met DVB-T of analoog en dus geen DVB-Craydekok schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:48:
[...]
ok maar ik wil zo graag digitaal kijken en tegelijk digitaal opnemen. en dat is me een gedoe schijnt. of leveren ze standaard een twintuner?
zo niet is het dan niet de moeite om een pioneer hdd recorder te nemen met een dvb-c ding erin?
en qua kosten? kom ik volgens mij ongeveer gelijk uit.
Misschien dat je hier meer aan hebt: DVB-C HD ontvanger met PVR (timeshifting e.d.) en HDMI
Begin januari werd in een persbericht door de firma Arris bekendgemaakt dat Ziggo een grote order voor nieuwe Docsis 3 modems geplaatst heeft. De modems zijn van het type Touchstone TM-702 waarmee zowel internet als ook telefonie verzorgd kan worden.
Met deze modems kan de internet snelheid flink opgeschroefd worden tot meer dan 100Mbit per seconde. Hiervoor is het nodig dat het netwerk en de backbones flink opgewaardeerd worden. Ziggo is hier momenteel druk mee bezig zodat straks het netwerk klaar is om de hogere snelheden te kunnen leveren. De achterblijvende snelheid in verschillende delen van nederland na de laatste snelheidsverhoging in december horen daarna dan ook tot het verleden.
Uit betrouwbare bron is vernomen dat de invoer van de nieuwe DOCSIS-3 modems vanaf april 2009 zal plaatsvinden. De snelheid van het Z3i abonnement zal dan verhoogd worden naar 40Mbit/sec. De snelheid van Alles-in-1 Extra zal dan ook verhoogd worden naar een nog iets hogere snelheid van 50Mbit/sec. De Upload snelheid zal naar 5 Mbit/sec verhoogd worden. In de tweede helft van dit jaar zal de snelheid van deze bundel nog verder verhoogd worden naar 80Mbit/sec. Hiermee volgt Ziggo collega kabelmaatschappij UPC die ook abonnementen van 60 en 120Mbit/sec levert.
Dat zijn pas leuke verhogingen
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Inderdaad daar lijkt het wel op dat alles-in-1 extra 50Mbit word per april en dan in de tweede helft van het jaar dan nog weer een verhoging krijgt naar 80Mbit. Wel een beetje vreemd voor het Z3i abonnement, je zou haast denken dat ze daar nu echt van af willen.sjorremans schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:47:
Kortom het alles in 1 pakket gaat van 20mbit naar 50mbit?
Dat zijn pas leuke verhogingen
Ik heb de router er tussen uit gehaald en de pc direct aangesloten op het internet.Laguna schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:30:
Rechtstreeks op het modem aansluiten en dan nogmaals testen, mocht je dan nog steeds niet je snelheid halen bellen met de technische helpdesk, zodat zij het kunnen controleren.
De downloadsnelheid van de Multikabel website is verdubbeld naar 8Mb/s, maar de snelheid van de bbnet website blijft op 4 tot 7Mb/s hangen. De helpdesk gaf als antwoord dat iedereen op het internet zit en de webservers ook een maximale uploadsnelheid hebben. Ik zou het 's nachts moeten proberen als die server bijna niets te doen heeft. Verder was de helpdeskmedewerker erg stellig en hield voet bij stuk bij zijn uitspraak. Daar kom ik dus niet verder mee.
Daarnaast zie ik dat ik een tweede probleem heb; namelijk mijn router.
Vroeger kon ik met zo'n 8Mb/s data van het internet halen. Nu lijkt het alsof de router op 4Mb/s is begrenst. Is het mogelijk dat een router na verloop van tijd trager gaat werken? Ook na een reset naar factory defaults?
Speel ook Balls Connect en Repeat
opnemen die ik eigenlijk alleen als ik er zelf niet ben dus kan ik met een enkele tuner ook uitkomen lijkt me. dan kan ik hem digitaal instellen om op te nemen.
Dit topic is gesloten.