[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
ArChie schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:24:
[...]

Ik wil je bedanken voor je reactie. Ik zou nu natuurlijk ook weer dezelfde argumenten kunnen aanvoeren en je nogmaals kunnen proberen uit te leggen dat in het digitale tijdperk meten alleen niet meer voldoende is, maar dat is kennelijk niet over te brengen. Je hebt voor mij (helaas) het beeld bevestigd dat ik al had over de functioneren van de helpdesk in combinatie met het uitsturen van monteurs bij digitale TV problemen en ook (wederom helaas) het beeld bevestigd van de houding van het Ziggo personeel ten aanzien van "beleidszaken". Wij gaan er dus niet uitkomen met deze discussie. Een prettige jaarwisseling en een goed 2009 toegewenst.
Zo te horen moet volgens jou een technische helpdeskmedewerker alle in en outs kennen van het hele kabel systeem. Dat is gewoon niet te doen, dus krijgen de technische helpdeskmedewerkers dat ook niet. Is meer voor de mensen van het NOC.Helaas is het zo voor jou, dat wanneer je belt alleen een helpdeskmedewerkers kan spreken die in geen beding kan doorverbonden met een 2e lijn of 3e lijn desnoods.

Ik heb niet alles gelezen van je, maar je weet het allemaal blijkbaar beter. Ik hoop dat je je baan er van hebt gemaakt, want anders nodigt Ziggo je vast graag uit op het hoofdkantoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 20:55
Archie, ik heb je hoog zitten wat je DVB kennis betreft, maar er is meer dan dat alleen.
Tijd zal het leren...
Wie er uiteindelijk gelijk heeft gekregen.

Ik heb inderdaad het artikel omtrent het OPTA rapport gelezen en hoewel de intentie goed is, gaat men niet in op de techniek.
Ik denk overigens dat ze bij het vrijgeven van de analoge frequenties bedoelen dat er een stuk bandbreedte vrijgemaakt moet worden voor derden.
Die zullen dan de keuze hebben oncontroleerbaar analoog te versturen, of de ruimte te gebruiken voor digitale diensten.

Het is wel jammer dat door deze actie de grote kracht uit de TV kabel wordt gehaald. Namelijk de mogelijkheid om op élke TV signaal te krijgen zónder extra randapparatuur.

Het mooiste zou zijn TV's vantevoren in te richten met digitale ontvangers en de analoge tuner weg te laten.
Het zou een stuk van de prijs van de TV afhalen (als je de aanschaf van de decoder zou verrekenen)
Ik heb in mijn UPC periode de eerste Flatscreentoestellen ook al gezien zonder tuner. Het zenderkeuze idee werd door die klant ook al gedaan door de DVB ontvanger van UPC toen
Het grote nadeel zal wel zijn dat Ziggo en UPC heel andere systemen gebruiken voor DVB.

Anyway,
Opta sprak van 1 januari... over enkele uren dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik kon het antwoord op mijn vraag niet in de search vinden, dus ik stel hem maar aan jullie...

inleiding:
Gisteren heb ik bij de elektronica zaak om de hoek een digitale ontvanger van humax gekocht voor hdtv van ziggo. Omdat het systeem van ziggo plat lag, werd mij gevraagd of ik zelf het kortingsformulier wou invullen zodat ik 50 euro korting kreeg. Hier had ik geen moeite mee en ben vrolijk aan de slag gegaan met mijn ontvanger.

vraagstelling:
Op dit moment kan ik álle zenders van ziggo bekijken. Dat is volgens mij standaard de eerste twee weken. Ik vraag me alleen af. Hoe weet Ziggo nu dat ik digitale tv heb, en ze dus over 2 weken mij moeten gaan beperken in zenderaanbod? Of zit dit ingebakken in de smartcard?

Aangezien de winkel mij niet heeft aangemeld en ik (nog) geen formulier heb ingevuld voor de korting... vroeg ik mij af of die korting gegeven wordt om zodoende de gebruikers te registreren... en dus daarna het zenderaanbod te gaan beperken.

Gr Leknaas

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

Zodra een nieuwe kaart voor het eerst wordt gebruikt, wordt hij automatisch actief bij Ziggo en dan start de previewperiode (Ziggo kan zelf bepalen hoe lang de previewperiode is op de smartcards die voor het eerst gebruikt worden, momenteel is die periode langer dan 2 weken).
De kaart is op dat moment nog niet gekoppeld aan een gebruiker.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Leknaas schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 01:42:
vraagstelling:
Op dit moment kan ik álle zenders van ziggo bekijken. Dat is volgens mij standaard de eerste twee weken. Ik vraag me alleen af. Hoe weet Ziggo nu dat ik digitale tv heb, en ze dus over 2 weken mij moeten gaan beperken in zenderaanbod? Of zit dit ingebakken in de smartcard?

Aangezien de winkel mij niet heeft aangemeld en ik (nog) geen formulier heb ingevuld voor de korting... vroeg ik mij af of die korting gegeven wordt om zodoende de gebruikers te registreren... en dus daarna het zenderaanbod te gaan beperken.
In de verpakking van de smartcard hoort ook een registratie kaart voor de smartcard te zitten. Die registratie kaart moet je zo snel mogelijk insturen en op die registratie kaart geef je aan welke pakketten je wilt laten toevoegen aan je smartcard. Het idee is dat je zeg maar de eerste week van de preview periode gebruikt om te bepalen welke kanalen je straks wilt behouden en dat snel de registratie kaart instuurt zodat Ziggo die verwerkt kan hebben voordat na de tweede week de preview periode afloopt. Er is momenteel echter een behoorlijke achterstand bij het verwerken van die registratie kaarten, dus staat voorlopig het standaard pakket tijdelijk open voor iedereen met een Ziggo smartcard zonder dat die geregistreerd hoeft te zijn.

Voor zover mij bekend staat de smartcard registratie procedure verder los van formulieren voor kortingsacties e.d.. Zolang jij je smartcard registratie kaart niet hebt ingestuurd is het Ziggo niet bekend dat je smartcard ingebruik is genomen. Er gaan dus geen signaal terug van je ontvanger naar het centrale systeem van Ziggo om je smartcard aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05-2024
Dus als ik nooit iets zou opsturen, dan zou ik voor altijd alle zenders ontvangen? Dat lijkt me wel erg simpel, om zo onder de paketten uit te komen...

Ik ga er eigenlijk toch ergens vanuit dat dit niet te omzeilen valt, maar ik vraag me gewoon af hoe dat technisch zit en hoe ze dat dan geregeld hebben. En waarom zou Ziggo met die kortingsbonnen werken, ik denk dat er dan iets achter zit...
ArChie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:47:
[...]

In de verpakking van de smartcard hoort ook een registratie kaart voor de smartcard te zitten. Die registratie kaart moet je zo snel mogelijk insturen en op die registratie kaart geef je aan welke pakketten je wilt laten toevoegen aan je smartcard. Het idee is dat je zeg maar de eerste week van de preview periode gebruikt om te bepalen welke kanalen je straks wilt behouden en dat snel de registratie kaart instuurt zodat Ziggo die verwerkt kan hebben voordat na de tweede week de preview periode afloopt. Er is momenteel echter een behoorlijke achterstand bij het verwerken van die registratie kaarten, dus staat voorlopig het standaard pakket tijdelijk open voor iedereen met een Ziggo smartcard zonder dat die geregistreerd hoeft te zijn.

Voor zover mij bekend staat de smartcard registratie procedure verder los van formulieren voor kortingsacties e.d.. Zolang jij je smartcard registratie kaart niet hebt ingestuurd is het Ziggo niet bekend dat je smartcard ingebruik is genomen. Er gaan dus geen signaal terug van je ontvanger naar het centrale systeem van Ziggo om je smartcard aan te melden.

[ Voor 8% gewijzigd door Leknaas op 03-01-2009 11:25 ]

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38

The Third Man

The Third Jellyfish

Die smartcard beperkt zichzelf automatisch na 2 weken (of langer soms) van alle zenders mogen zien. Als jij je op tijd hebt geregistreerd, dan geeft Ziggo aan jouw smartcard (en een hoop anderen tegelijk) door welke zenders jij wel mag blijven zien als de periode afloopt. Als je je niet registreert dan laat de smartcard niks meer door behalve het Ziggo kanaal.

Edit: die kortingsbonnen slaan op de aanschaf van het pakket en eventueel de eerste tijd wat minder per maand betalen. De registratie van je kaart is een fysieke maatregel en gaat buiten die korting om. Als het goed is zit die kaart bij het doosje waar het smartcardje in zat. Zo niet dan zou ik zo snel mogelijk je smartcardnummer doorgeven via www.ziggo.nl (kan bij Contact bij de Klantenservice). Vergeet niet je abonnementskeuze in te vullen, ook als je bijvoorbeeld alleen het standaardpakket wilt houden!

[ Voor 41% gewijzigd door The Third Man op 03-01-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Leknaas schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:23:
Dus als ik nooit iets zou opsturen, dan zou ik voor altijd alle zenders ontvangen? Dat lijkt me wel erg simpel, om zo onder de paketten uit te komen...
Waar staat dat? Ik geef toch aan dat de registratie kaart op tijd bij Ziggo moet zijn voordat de preview afloopt. Er is momenteel alleen sprake van een tijdelijke regeling waarbij iedereen met een ongeregistreerde smartcard toch de kanalen van het basis pakket kan bekijken vanwege de achterstand met de verwerking van registratie kaarten.
Ik ga er eigenlijk toch ergens vanuit dat dit niet te omzeilen valt, maar ik vraag me gewoon af hoe dat technisch zit en hoe ze dat dan geregeld hebben. En waarom zou Ziggo met die kortingsbonnen werken, ik denk dat er dan iets achter zit...
Nee, dat valt ook niet te omzeilen. Het principe is simpel: De smartcard moet voor het aflopen van de preview periode geregistreerd zijn in het systeem van Ziggo anders heb je geen beeld en geluid meer op de kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Leknaas

Ik zou als ik jou was gewoon de previewperiode afwachten en als die voorbij is kan je momenteel alle kanalen uit het standaardpakket nog bekijken (zoals ArChie al aangaf wegens een achterstand). Mocht je toch nog extra pakketten willen, dan kan je dat telefonisch of middels de bijgesloten antwoordkaart doorgeven.

Kortingsbon geldt overigens puur voor de aanschaf van je digitale ontvanger.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:54:
Ik zou als ik jou was gewoon de previewperiode afwachten en als die voorbij is kan je momenteel alle kanalen uit het standaardpakket nog bekijken (zoals ArChie al aangaf wegens een achterstand). Mocht je toch nog extra pakketten willen, dan kan je dat telefonisch of middels de bijgesloten antwoordkaart doorgeven.
Maar wat heeft het voor een zin om je smartcard niet te registreren? Als ze straks bij Ziggo de achterstand hebben bijgewerkt versturen ze weer de normale informatie voor de smartcards en zit Leknaas alsnog tegen een zwart beeld aan te kijken. Voor zijn smartcard komen er dan immers geen decryptie sleutels langs omdat zijn smartcard niet bekend is in het systeem bij Ziggo. Dan moet hij alsnog de boel gaan proberen te regelen via de helpdesk en maar hopen dat dat weer goed wordt opgepakt. Geen risico nemen en gewoon die registratie kaart insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:56
Ik heb sinds gister avond geen internet via mijn alles in een abbo. tv en telefoon werkt probleemloos. heel af en toe haalt hij een pagina binnen waarna de verbinding er weer uit ligt. het modem en de router resetten lost het probleem niet op.

zijn er meer mensen met dit probleem of mensen die een mogelijke oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ArChie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:02:
[...]

Maar wat heeft het voor een zin om je smartcard niet te registreren? Als ze straks bij Ziggo de achterstand hebben bijgewerkt versturen ze weer de normale informatie voor de smartcards en zit Leknaas alsnog tegen een zwart beeld aan te kijken. Voor zijn smartcard komen er dan immers geen decryptie sleutels langs omdat zijn smartcard niet bekend is in het systeem bij Ziggo. Dan moet hij alsnog de boel gaan proberen te regelen via de helpdesk en maar hopen dat dat weer goed wordt opgepakt. Geen risico nemen en gewoon die registratie kaart insturen.
Tja moet hij zelf weten, wel kans dat zijn previewperiode dan korter is, maar als je inderdaad geen moment zonder digitale tv kan, moet je gelijk de antwoordkaart opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:22:
<...>wel kans dat zijn previewperiode dan korter is<...>
Dat lees ik wel meer, maar klopt dat nu echt? Alle kanalen die Ziggo doorgeeft, en voorzien zijn van encryptie, maken deel uit van één of meerdere abonnementen. De preview periode is ook zo'n abonnement, maar dan een speciale want dat abonnement staat al op de smartcard en wordt geactiveerd op het moment dat de smartcard voor het eerst in de ontvanger gaat. Er hoeft voor de activatie van dat abonnement niet speciaal eerst een nieuw abonnement naar je smartcard gestuurd te worden. Op het moment dat het voorgeïnstalleerde abonnement actief wordt is kennelijk ook de duur van dat preview abonnement bepaald. Hoe dat precies werkt weten alleen het kabelbedrijf en/of Irdeto. Een kanaal als bijvoorbeeld RTL-4 maakt deel uit van drie (of meer) abonnementen bij Ziggo, namelijk het basis abonnement (zonder extra kosten), het totaal abonnement en het preview abonnement. Zolang maar één van die abonnementen op mijn smartcard geregistreerd staat en actief is zou ik moeten kunnen kijken.

Het zou misschien technisch zo kunnen zijn dat men bij activatie van één of meerdere normale abonnementen op je smartcard ook een deactivatie signaal speciaal voor jouw smartcard verstuurd voor het (nog actieve) preview abonnement, maar veel meer dan geruchten heb ik daar niet over gelezen. Nu zijn de wegen van Ziggo ondoorgrondelijk, maar in principe mag iedereen gebruik maken van die preview periode. Dus waarom zouden ze moeilijk doen om die speciaal te deactiveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
*zucht*Na jaren van storingsvrij internet bij Ziggo krijg ook ik nu problemen...alles werkte perfect zonder storingen (uptime van 467 dagen in de router, nooit problemen gehad), tot gisteren. Gisteravond had Groningen last van een stroomstoring (voor +/- 20 minuten), alles viel dus ineens uit. Ook de modem van Ziggo en de router(van Linksys) werden dus abrupt uitgezet. Sindsdien heb ik continu last van een wegvallende verbinding.

Toen de stroomstoring was verholpen ging alles dus weer aan, niks aan de hand op het eerste gezicht want internet werkte weer. Helaas viel na +/- 40 minuten de internet verbinding weg, "kan gebeuren" dacht ik toen nog. Dus de modem en router uitgeschakeld en 30 minuten stroomloos gehouden, daarna alles wel ingeschakeld. Internet werkte weer zoals vanouds :)

Helaas begonnen vanochtend de problemen weer...internet klapte er na +/- 20 minuten weer uit. Eerst dacht ik misschien dat er een storing bij Ziggo was, dus heb ik het laten staan en ben wat anders gaan doen...helaas was ongeveer anderhalf uur later nog niks veranderd, de storing was er nog. Ik heb toen de modem gereset (reset knop op de achterkant ingedrukt). De modem ging rebooten, toen de modem weer volledig was opgestart werkte internet weer zoals normaal. Helaas valt de verbinding nog steeds op willekeurige momenten weg...soms duurt het 3 uur na de laatste reset, maar het kan ook optreden na slechts 20 minuten na de laatste reboot van de modem.

Heel irritant dus. Iemand hetzelfde meegemaakt of een oplossing hiervoor? Kan me toch niet echt voorstellen dat een stroomstoring dit heeft veroorzaakt (overigens zat de hele wijk + een gedeelte van de stad zonder stroom, dus geen lokale stroomstoring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Iemand enig idee wanneer dat gedoe met routers icm ziggo is opgelost?

Toenstraks telefoontje van iemand gehad die zowel een Sitecom (type onbekend) als een Linksys BEFSR41 v4.2 niet 't internet op kreeg. Pc direct op de modem geen probleem...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Cubic X schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:46:

Heel irritant dus. Iemand hetzelfde meegemaakt of een oplossing hiervoor? Kan me toch niet echt voorstellen dat een stroomstoring dit heeft veroorzaakt (overigens zat de hele wijk + een gedeelte van de stad zonder stroom, dus geen lokale stroomstoring).
Ik heb de laatste weken dezelfde problemen (Maastricht). Soms gaat 't een hele avond goed en op andere momenten valt de verbinding een paar keer binnen een uur weg. Erg irritant. Vorige week met de helpdesk gebeld. Die konden het modem toen niet uitlezen (wat normaal wel moet lukken), dus afspraak voor monteur gemaakt. Heb die zelf afgezegd, omdat het me op dat moment niet goed uitkwam en de verbinding weer een hele tijd prima werkte. Vandaag toch weer wat keren een wegvallende verbinding gehad. Krijg langzaam het idee dat iemand anders mijn ip-adres krijgt toegewezen ofzo waardoor het hier wegvalt ofzo. Erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Hebben meer mensen last dat de nieuwsgroepen sinds vandaag wel erg slecht zijn? Krijg echt helemaal niets meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
RoelJewel schreef op zondag 04 januari 2009 @ 01:06:
[...]

Ik heb de laatste weken dezelfde problemen (Maastricht). Soms gaat 't een hele avond goed en op andere momenten valt de verbinding een paar keer binnen een uur weg. Erg irritant. Vorige week met de helpdesk gebeld. Die konden het modem toen niet uitlezen (wat normaal wel moet lukken), dus afspraak voor monteur gemaakt. Heb die zelf afgezegd, omdat het me op dat moment niet goed uitkwam en de verbinding weer een hele tijd prima werkte. Vandaag toch weer wat keren een wegvallende verbinding gehad. Krijg langzaam het idee dat iemand anders mijn ip-adres krijgt toegewezen ofzo waardoor het hier wegvalt ofzo. Erg raar.
Kan ook zijn, als ik het zo hoor, dat je extreem veel last heb van packetloss. Hoe is de snelheid van je lijn? Als je pingt bijvoorbeeld naar tweakers.net toe. Krijg je dan alle 4 de pakketjes weer terug?

Achter het ping commando kan je ook -t zetten. Blijft die pingen naar het (ip) adres, kan je even kijken of het stabiel blijft en geen last van packetloss hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:58
Zo net weer even met Ziggo gebeld. Aanvraag gedaan op 11 oktober.
Dat brengt de teller nu op 12 weken en nog steeds geen internet.

Nu was de afdeling wijzigingen en leveringsstatus er niet, dus net zolang op cijfers gedrukt totdat ik iemand van een andere afdeling te pakken kreeg. Deze persoon keek even in het systeem en wist mij binnen 1 minuut te vertellen dat de nummerportering nooit geschied is en dat ze ook geen nummerporteringsbrief van mij ontvangen hebben....

Ik heb dus de afgelopen 2 maanden voor Jan met de korte achternaam zitten bellen met die lui. Heb regelmatig aangegeven dat ze de portering moeten controleren, na een tip op dit forum, maar nee, daar was alles prima mee. En nu kan iemand van een afdeling die er niets mee te maken heeft wel zien dat het niet goed zit 8)7 .

Maar... afdeling wijzigingen is er niet, dus kan hij er niks aan doen. Hij maakt en notitie en ik mag morgen weer bellen. Fijn, ja jij ook nog een goeie dag :/

Mijn tweakdsl is gisteren beëindigd, dus deze berichtjes gaan over de lijn van de buren waar ik even verbinding mee heb gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Raven schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:25:
Iemand enig idee wanneer dat gedoe met routers icm ziggo is opgelost?

Toenstraks telefoontje van iemand gehad die zowel een Sitecom (type onbekend) als een Linksys BEFSR41 v4.2 niet 't internet op kreeg. Pc direct op de modem geen probleem...
Heb je mac cloning al geprobeerd?

Ik kreeg bij een kameraad de boel pas aan de praat toen ik zijn pc-adres ging clonen. Dit was een cheap onbekend merk routertje. DNS werkte dan nog steeds niet, dat moest ik handmatig instellen op de PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

@FireAge:

Precies hetzelfde probleem gehad! Eerst maanden lang vol houden dat het binnen 3 werkdagen moet werken en opeens lag het aan het machtiging formuliertje. De afdeling wijzigingen heeft een verzoek ingediend zodat ik een nieuwe zou krijgen en die heb ik nooit ontvangen. Ik bleef ondertussen om de zoveel dagen bellen en blijkbaar had ik op een gegeven moment iemand te pakken die het weer naar iemand heeft doorgezet, zodat de boel ging draaien! Kort na mijn laatste gesprek kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat het over 2 dagen de portering rond was en jawel hoor! 29-09 aangevraagd. Op 03-12 kon ik bellen en gebeld worden via Ziggo!!
12-12 is de facturering gestart van alle producten!

[ Voor 38% gewijzigd door vr6-only op 04-01-2009 13:01 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Ja dat gaat toch helemaal nergens over. Als ik zelf gewoon aangeef dat ze naar de portering moeten kijken, dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen :/

Het gekke is ook gewoon dat dit dus de 9e werknemer is waarmee ik spreek. Dat betekent tot nu toe dat 8 van de 9 mensen daar vervangen had kunnen worden door lijmkauwende bavianen die alleen "Oek Oek" als antwoord geven en mij dat dezelfde vooruitgang had opgeleverd :X . (ja, begin lichtelijk geïrriteerd te raken intussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Laatst online: 21:56
weekend warrior schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:16:
Ik heb sinds gister avond geen internet via mijn alles in een abbo. tv en telefoon werkt probleemloos. heel af en toe haalt hij een pagina binnen waarna de verbinding er weer uit ligt. het modem en de router resetten lost het probleem niet op.

zijn er meer mensen met dit probleem of mensen die een mogelijke oplossing hebben.
opgelost, het probleem lag bij mij. ik had via het bedrade netwerk een directe verbinding gemaakt met een andere pc. toen ik deze uitzette werkte het weer. blijkbaar gaat hij dan via de verkeerde netwerk kaart verbinding zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FireAge schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:53:
[...]

Heb je mac cloning al geprobeerd?

Ik kreeg bij een kameraad de boel pas aan de praat toen ik zijn pc-adres ging clonen. Dit was een cheap onbekend merk routertje. DNS werkte dan nog steeds niet, dat moest ik handmatig instellen op de PC's.
Euh nope. Maar kan atm even niet geprobeerd worden.
Router is bricked na een firmwareupdate :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Raven schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:11:
[...]

Euh nope. Maar kan atm even niet geprobeerd worden.
Router is bricked na een firmwareupdate :/
Tijd voor TFTP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:46
Postcode 1261. Pagina's laden erg traag en pingen naar bijv. de server van Planet (195.121.1.34) geeft circa 40% time-outs.... Is het weer zover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 23:42
nog meer mensen hier die weer is een langzame kut internet verbinding hebben?
het is hier weer is niet vooruit te branden.. kut ziggo

Pingen naar 195.121.1.34 met 32 bytes aan gegevens:

Antwoord van 195.121.1.34: bytes=32 tijd=57 ms TTL=249
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 195.121.1.34: bytes=32 tijd=27 ms TTL=249

het is weer is zover inderdaad, hier postcode 3454

[ Voor 50% gewijzigd door sjorremans op 04-01-2009 16:53 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

3815 ook, veel packet loss!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Modbreak:Beetje op je taal letten mag ook wel.

[ Voor 76% gewijzigd door IEF op 04-01-2009 19:48 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piderman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 13:13
Jups. Postcode 3706, zelfde gezeur. Heb dit al eens eerder gehad, toen bleek een van de ziggo routers het heel slecht te doen. Ze gebruiken ook een andere die het wel deed. Resultaat: de helft van de pagina's werkte prima, de rest niet (waaronder World of Warcraft helaas :P)

Deze keer is het (onder andere) bugs.python.org, *.fok.nl, nog zo wat. Het Planet IP van boven kan ik dan weer wel normaal bereiken. 8)7

En het maffe is, sommige pings komen wel door, andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
hier werkt maar weinig, alles disconnect om de zoveel tijd, berichten op msn komen 9 van de 10x niet aan bij andere, enige site die het normaal doet is GOT

site's zoals tvgids.nl kan ik niet eens benaderen..
zo goed als niks doet het nog normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:40
Ook hier is het bal, 3816. google en tweakers gaat prima. Maar de rest is brak. Nog een maandje en dan zit ik bij Telfort, kan niet wachten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat dacht ik ook, maar ding zat om een PW te zeuren.
Om een of andere reden is er geen (makkelijk te vinden) TFTP client die de mogelijkheid bied om een PW in te voeren... Linksys zou er een te hebben, maar die was nergens te vinden :?

Toen las ik ergens dat ik dat TFTP commando (in CMD) te laat invoerde, als ik dat eerder (tijdens router bootcyclus) zou doen dan moest het zonder PW kunnen.... Guess not, kreeg het niet voor elkaar.

Anyway, zat nog garantie op 't ding (amper week oud), dus wordt omgeruild.

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 04-01-2009 17:13 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Na vele jaren geen problemen te hebben heb ik nu ook traag internet, helaas al anderhalve week lang en er gebeurd gewoon niks, de ene dag is wat beter dan de andere maar ik kom niet eens op de helft van mijn download snelheid via welke speedtest dan ook... Iemand al gebeld hoelang het kan duren? Ik kan niet eens een potje gamen |:( om de 5min wel laggspikes en packets losses..

[ Voor 12% gewijzigd door Proxzor op 04-01-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

Jep.. Hier lijkt het ook nergens op...
Nou ja, dan moet ik maar even iets in huis gaan doen. Is mijn vrouw ook blij ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
heeft denk ik ook weinig zin om de bijvoorbeeld de dns servers aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

ArChie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:13:
[...]

Dat lees ik wel meer, maar klopt dat nu echt? Alle kanalen die Ziggo doorgeeft, en voorzien zijn van encryptie, maken deel uit van één of meerdere abonnementen. De preview periode is ook zo'n abonnement, maar dan een speciale want dat abonnement staat al op de smartcard en wordt geactiveerd op het moment dat de smartcard voor het eerst in de ontvanger gaat. Er hoeft voor de activatie van dat abonnement niet speciaal eerst een nieuw abonnement naar je smartcard gestuurd te worden. Op het moment dat het voorgeïnstalleerde abonnement actief wordt is kennelijk ook de duur van dat preview abonnement bepaald. Hoe dat precies werkt weten alleen het kabelbedrijf en/of Irdeto. Een kanaal als bijvoorbeeld RTL-4 maakt deel uit van drie (of meer) abonnementen bij Ziggo, namelijk het basis abonnement (zonder extra kosten), het totaal abonnement en het preview abonnement. Zolang maar één van die abonnementen op mijn smartcard geregistreerd staat en actief is zou ik moeten kunnen kijken.
De kanalen komen niet voor in meerdere abonnementen, de abonnementen bestaan zelf uit een bundel van kanalen. Per abonnement hoort een stel sleuteltjes en die krijgt de betreffende smartcard geleverd van Ziggo. En die sleutels hebben een bepaalde geldigheidsduur, dus als jij te lang geen TV kijkt met je decoder heb je kans dat je smartcard geen kanalen meer kan decrypten omdat je sleuteltjes verlopen zijn. Dat is ook gelijk een truuk tegen zwartkijkers: al zouden ze een sleutel kraken, dan is die slechts beperkt houdbaar.
Het zou misschien technisch zo kunnen zijn dat men bij activatie van één of meerdere normale abonnementen op je smartcard ook een deactivatie signaal speciaal voor jouw smartcard verstuurd voor het (nog actieve) preview abonnement, maar veel meer dan geruchten heb ik daar niet over gelezen. Nu zijn de wegen van Ziggo ondoorgrondelijk, maar in principe mag iedereen gebruik maken van die preview periode. Dus waarom zouden ze moeilijk doen om die speciaal te deactiveren?
Speciaal deactiveren gebeurt niet, de sleutels voor de paketten die je houdt worden geupdate (in wezen verlengd) en de overige sleutels verlopen alsnog. Wel zijn er issues mogelijk dus wordt die previewperiode niet gegarandeerd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Hier in Utrecht ook erg traag internet, zo halverwege de middag denk ik begonnen. Nou moet ik zeggen dat ik al een jaar of twee niets te klagen heb over Ziggo wat betreft verbinding, dus dit mag best een keer gebeuren. Alleen op de Ziggo-site zelf is (was?) niets te vinden van een storing. Hopelijk wordt het redelijk snel opgelost, want mijn hobbyklusjes kan ik niet echt soepel uitvoeren nu via SSH :+

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
4876, hier is internet gewoon retesnel met ziggo, alleen alles wat niet poort 80 is werkt niet of sloom!

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:46
Postcode 1261: storing lijkt voorbij te zijn...Afkloppen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
rowicom schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:19:
Postcode 1261: storing lijkt voorbij te zijn...Afkloppen maar...
hier nog steeds niet... verschillende poorten geven nog problemen, alleen poort 80 lijkt goed te gaan en msn.. en steam games gaan ook wonderbaarlijk,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Nou... Hier is het echt nog niet voorbij...
Zo'n beetje 20 - 25 procent van alle tracer routes einding in het netwerk van ziggo met time-out's. Er hebben een paar routers/switches een trap nodig.
Wel weer ERG slordig dat na zoveel uur storing er nog niets te vinden is op de site van Ziggo. Ze willen het graag "anders" doen, maar ze doen toch wel erg veel hetzelfde...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4823 hier, constante problemen sinds de upgrade, van 20mbit naar 30mbit die ik never nooit niet haal terwijl ik ervoor op mn max zat.

Haal de hele dag max tussen 100 en 400 kb/s terwijl ik nu 2700 moet halen. Pagina's laden ook niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
  • Laatst online: 24-08 17:33
Hier postcode 1628

Sinds vanmiddag een erg langzame verbinding max. 220 kb p/sec.
Er valt niets meer binnen te halen op usenet met deze snelheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piderman
TFHfony schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:32:
Wel weer ERG slordig dat na zoveel uur storing er nog niets te vinden is op de site van Ziggo.
Daar hoef je echt niks van te verwachten. Het internet heeft er hier ook wel eens 24 uur uitgelegen, en nergens wat te vinden. Ze hebben er zo'n teletekst pagina voor, maar ook die bleef stug volhouden dat er "geen meldingen van storingen" waren. M'n neus!

[ Voor 16% gewijzigd door piderman op 04-01-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:55
Ik heb eigenlijk momenteel geen problemen met Ziggo. Haal zelfs meer dan dat ik behoor te halen met me doen en upload. Het enige wat ik wel heb gedaan is omdat ik daar in begin veel traagheid door kreeg is de DNS servers veranderen van Ziggo naar Open DNS en nu lees ik geregeld hier mensen met trage verbindingen en ik zit gewoon snel..

* 208.67.222.222 (resolver1.opendns.com)
* 208.67.220.220 (resolver2.opendns.com)
* 208.67.222.220
* 208.67.220.222

[ Voor 16% gewijzigd door Cave_Boy op 04-01-2009 19:50 . Reden: DNS adressen van open DNS erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
DNS zou geen invloed mogen hebben op de snelheid. Je pc gaat per slot van rekening niet voor ieder pakketje opvragen wat de naam is van een ip-adres (of andersom).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
meer mensen in de omgeving van breda met connectie problemen ?

www.tweakers.net niet te laden
www.ziggo.nl niet te laden
gathering.tweakers.net werkt prima 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Raven schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:11:
[...]

Dat dacht ik ook, maar ding zat om een PW te zeuren.
Om een of andere reden is er geen (makkelijk te vinden) TFTP client die de mogelijkheid bied om een PW in te voeren... Linksys zou er een te hebben, maar die was nergens te vinden :?

Toen las ik ergens dat ik dat TFTP commando (in CMD) te laat invoerde, als ik dat eerder (tijdens router bootcyclus) zou doen dan moest het zonder PW kunnen.... Guess not, kreeg het niet voor elkaar.

Anyway, zat nog garantie op 't ding (amper week oud), dus wordt omgeruild.
Ja dat is het brakke aan dat TFTP verhaal, je moet maar gokken wanneer je het start :/
Ik heb er destijds mijn verbrikte linksys wel weer mee aan de praat gekregen, maar dat heeft wel +/- 20 restarts gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Postcode: 4817EB

tweakers.net na 10 minuten enkel plain html, hotmail.com niet bereikbaar wel kunnen aanmelden op msn kortom connectie problemen sinds vanmiddag rond een uur of 1 ... echt dat Ziggo moet vooral zo doorgaan, lutsers! Laten ze deze onderhoudsmomentjes in de nachtelijke uurtjes doen ipv overdag |:( |:(
Het wordt tijd voor een overstap :z

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
rico_fxp schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:10:
meer mensen in de omgeving van breda met connectie problemen ?

www.tweakers.net niet te laden
www.ziggo.nl niet te laden
gathering.tweakers.net werkt prima 8)7
jup ik...

even een tip voor iedereen:

Ik gebruik een linksys router (WRT54G2) en heb in de admin panel het ip vanuit de modem ge-released en ge-renewed. Sinds dien lijkt alles weer ietsjes beter te gaan, nog wel wat trouble maar internet-paginas doet het sindsdien goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

wh00t een melding ;(

Groepsstoring
van zondag 4 januari 20.11 uur tot dinsdag 6 januari 20.11 uur
Op dit moment is er een storing op internet in het voormalig Casema gebied. Hierdoor kunt u snelheids problemen met het internet ondervinden.

Diverse websites zijn traag tot niet goed bereikbaar.

Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
tot di 06-01-2009?

houd dus in dat ze een 48 uur fix tijd hebben? Zijn ze lekker binnen, het begon al rond 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ja.. En zogenaamd pas sinds 20:11 :)
Nou ja... Geeft wel aan hoe snel ze zijn bij Casema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Laatst online: 03-07-2024
hier in 4907 vanavond, en de komende twee avonden volgens ziggo storingen, geen wow :(
blijft lekker bezig de laatste tijd. nu ik toch aan het mauwen ben wil ik ook nog even mijn verhuiservaringen met onze vrienden van ziggo delen;
begin september heb ik netjes aan ziggo doorgegeven dat we half oktober gingen verhuizen en dus ons internet en telefonieabbo overgezet wilden hebben naar het nieuwe adres. in spanning wachten we af wat ging komen en...
tot onze verbazing ging zowel het internet (z2) als de telefoon op de bewuste datum probleemloos over!
maar...
omdat we gingen verhuizen en ik geen seizoenkaart voor NAC zou nemen mocht ik mezelf en de rest van mijn gezin trakteren op digitale tv, met op een later moment eredivisielive. dit via de site aangevraagd en keurig de bevestiging van de bestelling gekregen. meteen ook maar geuped naar alles in een plus.
na een week of vier maar eens gebeld hoe het er voor stond; bleken we nog gewoon op ons oude adres ingeschreven te staan. ik zeg tegen de vriendelijke juffrouw dat dit toch vreemd is daar ik ze met hun telefonie bel vanaf mijn nieuwe adres.

om een lang verhaal kort te maken; ' het systeem' had moeite met de administratieve verwerking van onze verhuis. in de 10 tot 15 telefoongesprekken (kortste wachttijd 30min langste 50) werd me duidelijk dat niemand bij ziggo hier iets aan kon doen en dat het gewoon afwachten was tot iemand bij de administratie zin kreeg om de verhuizing te verwerken. er zijn taken aangemaakt, urgente taken aangemaakt, er is met uitgeprinte zaken van de ene afdeling naar de andere gelopen, er is beloofd er is gesmeekt er is zelfs een keer boos de verbinding verbroken. en dan niet door mij.
maar voor de kerst is mijn geschenk voor onder de kerstboom dan toch gekomen; de verhuisbevestiging! en vervolgens de papieren bevestiging van de aanvraag van het alles in 1 pakket.
nu de spullen nog.

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Mopperman schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:31:
tot di 06-01-2009?

houd dus in dat ze een 48 uur fix tijd hebben? Zijn ze lekker binnen, het begon al rond 3!
Jaja incident management pur sang |:( ff windowtje afkaderen en we zijn weer ingedekt ....

En dan te bedenken dat ik hier vanmiddag om 13h geen fatsoenlijke verbinding meer had tot ws as Dinsdag??? Als je erbij stil staat :X ff lachen wat een prutsers :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die door deze storingen serieus bezig is met overstappen? Voor de dikke 60 euro die ik elke maand betaal ben ik nu zeker aan het neigen naar overstappen naar een andere provider in Breda..alleen geen idee welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:48
Je moet bij problemen bij Ziggo niet naar de helpdesk bellen, maar mailen met tros radar of kassa!
DIe instanties krijgen dit soort bedrijven wel om de tafel.

Zou fijn zijn als Ziggo eens wat minder geld stak in hun PR en wat meer in hun netwerk en problemen.
Zit al bijna een maand zonder telefoon en die snelheid, ach, laat ik het zo zeggen: ik ben allang blij dat ik kan internetten, de rest wat het netwerk mij ook geeft is mooi meegenomen!
Zoeken naar een andere provider? Kan me niet voorstellen dat alles daar beter geregeld is!

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:18:
Is er iemand die door deze storingen serieus bezig is met overstappen? Voor de dikke 60 euro die ik elke maand betaal ben ik nu zeker aan het neigen naar overstappen naar een andere provider in Breda..alleen geen idee welke.
Holy smack 60 euri's voor een product wat zo zuigend is als dit _/-\o_ respect 8)7 , ik betaal 15 euri en vind elke euri teveel momenteel, ik denk al een aantal maanden om over te gaan maar zit met dezelfde vraag als jou naar wie. Kan je al ADSL oid bestellen zonder KPN basisabb tegenwoordig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FireAge schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:18:
[...]

Ja dat is het brakke aan dat TFTP verhaal, je moet maar gokken wanneer je het start :/
Ik heb er destijds mijn verbrikte linksys wel weer mee aan de praat gekregen, maar dat heeft wel +/- 20 restarts gekost.
Had met Google overigens al wel een "trucje" gevonden, alleen niks aan gehad :/

"Laat je pc continu pingen naar de router, trek de powerstekker van de router eruit en dan er weer in. Zodra de pings weer beantwoord worden dat TFTP commando sturen."

Maar dat hielp niet :|

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:58
Woon ook in Breda en heb echt al maanden problemen. Vanmiddag begonnen de problemen weer en kan sommige sites niet bezoeken, erger nog, ik kan geen BF2 spelen, connection refused by server.

Tja, welke provider moet je anders nemen?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wodkabuikje schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:02:
Woon ook in Breda en heb echt al maanden problemen. Vanmiddag begonnen de problemen weer en kan sommige sites niet bezoeken, erger nog, ik kan geen BF2 spelen, connection refused by server.

Over het online game maar nog te zwijgen, zowel xbox live, als via mn pc is het niet meer te doen.

Heb al zelfs toernooien moeten missen en pokerwedstrijden halverwege eruit moeten stappen door de falende verbindingen van Ziggo..toch raar, voor die update van Ziggo zat ik altijd op mn max qua snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piderman
wodkabuikje schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:02:
ADSL. Maar ja da's ook niet alles. Krijg je "tot 20 MBit per seconde" en vervolgens is het nog niet sneller dan kabel want je zit te ver van de centrale af. De overheid moet gewoon concurrentie op de kabel instellen zodat de prijzen naar beneden kunnen en de service omhoog. :Y

Ik moet zeggen, als het werkt ben ik wel tevreden over Ziggo, ik krijg ook (ietsje) meer download snelheid dan officieel in m'n abo zit. Het zijn gewoon deze "episodes" die het verzieken.

[ Voor 17% gewijzigd door piderman op 04-01-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
WeaZuL schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:32:
[...]

Holy smack 60 euri's voor een product wat zo zuigend is als dit _/-\o_ respect 8)7 , ik betaal 15 euri en vind elke euri teveel momenteel, ik denk al een aantal maanden om over te gaan maar zit met dezelfde vraag als jou naar wie. Kan je al ADSL oid bestellen zonder KPN basisabb tegenwoordig :?
JA dat kan, dat heet linesharing, tweakdsl.nl levert dat, kost je ik meen 9.95 extra in de maand! ;)
planet doet het ook, xs4all ook. Alleen alice... tja, die rekent er eenmalig 70 eurie voor...

heb het maar al te vaak lopen uitzoeken, maar op mijn locatie kan ik niet sneller dan een schamele 5mbit op ADSL. Aangezien ik nu 8 zit, en respectievelijk op 12 na de update zit ik wel goed. Dit is de eesrete storing/probleem dat ik heb met ziggo internet in de afgelopen 6 maanden! :o
piderman schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:20:
[...]

ADSL. Maar ja da's ook niet alles. Krijg je "tot 20 MBit per seconde" en vervolgens is het nog niet sneller dan kabel want je zit te ver van de centrale af. De overheid moet gewoon concurrentie op de kabel instellen zodat de prijzen naar beneden kunnen en de service omhoog. :Y

Ik moet zeggen, als het werkt ben ik wel tevreden over Ziggo, ik krijg ook (ietsje) meer download snelheid dan officieel in m'n abo zit. Het zijn gewoon deze "episodes" die het verzieken.
euh... tja, we hebben nog 3 grote kabelaanbieders in NL..

Ziggo, UPC en iets in zeeland meen ik...
geloof dat KPN het ook wou, maar dat is afgewezen vanwege voldoende concurrentie? :? :?

Hier het Artikel op T.net

[ Voor 33% gewijzigd door Mopperman op 04-01-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:27

aapelite

Do the kirby!

Groepsstoring
van zondag 4 januari 20.11 uur tot zondag 4 januari 22.44 uur
Op dit moment is er een storing op internet in het voormalig Casema gebied. Hierdoor kunt u snelheids problemen met het internet ondervinden.

Diverse websites zijn traag tot niet goed bereikbaar.

Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
Volgens ziggo is het dus reeds opgelost. Merk er nog niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
aapelite schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:53:
[...]

Volgens ziggo is het dus reeds opgelost. Merk er nog niets van...
hier ook nog niet, als ik Grabit opstart doet ie nog steeds niks of met 2kb/s, inet gaat momenteel wel redelijk..

Ik wacht morgen nog eens af, en anders ga ik Ziggo Management nog eens bellen (heb tl nr. gekregen van een verkoper aan de deur, die kwam kijken of alles naar wens was, 2/3 weken geleden) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piderman
Mopperman schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:22:

geloof dat KPN het ook wou, maar dat is afgewezen vanwege voldoende concurrentie? :? :?
Helaas is er per postcode/gmeente maar één kabelmaatschappij beschikbaar (zie http://www.nlkabel.nl/uwkabelbedrijf.php). Als ik kabel wil dan moet ik aan de Ziggo. UPC, Caiway en Zeelandnet zijn bij mij niet beschikbaar. Dat kan ik toch geen concurrentie noemen. Het woord 'concurrent' betekent namelijk letterlijk 'tegelijk' en ze zitten niet tegelijk bij mij op de kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
[b][message=31290269,noline]

Op ongeveer dezelfde manier als we meerdere OV maatschappijen hebben. Allemaal hebben ze een locaal monopolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
hier ook al een dikke maand problemen. 2728BG.

soms overdag en snachts dat het aardig werkt. maar s,avonds max 4 wat 20 hoort te zijn... updload hangt altijd rond de 2700 wat 3 hoort te zijn dus dan gaat nog wel.

Nieuwsgroepen is helemaal afgelopen. telkens 2 a 3 kb...

Ik dus 2 weken geleden een mailtje gestuurd met het probleem. (enigsinds uit frustratie getikt omdat ik geen site open kreeg :+ )
vraagopmerking:
Ik heb nu al ruim een week last van erg lage downloadsnelheden. vooral s,avonds ik het echt een drama. waar het normaal 2.1mb/s moet zijn gaat het nu met max 450kb/s Soms gaat die ineens harder maar dan daalt die ook weer meteen.

Ik vind dit vrij vervelend. want zodra er 2 pc,s in huis aanstaan is het bijna niet tedoen.
krijg ik een mailtje terug
Geachte heer

Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC2728 - Storing - Internet - Storing: Verbinding en ontvangst".
Na het uitlezen en meten van uw modem is geconcludeerd dat er geen signaalproblemen op uw aansluiting zijn terug te vinden.
Via de website http://www.coax.nl/ kunt u een betrouwbare snelheidstest uitvoeren, de uitkomst hiervan vergelijkt u met de snelheid van uw Internetabonnement.

Om een realistisch beeld van de snelheidstest te krijgen, raad ik u aan uw computer, zonder tussenkomst van overige randapparatuur, zoals een router, aan te sluiten op de modem. Haalt u de stroomstekker van de modem altijd voor 10 seconden uit het stopcontact als u een ander apparaat aansluit.
Onze technische dienst concludeert regelmatig dat een verouderde computer, virussen of spyware de oorzaken zijn van het niet behalen van de juiste snelheid.
Om ervoor te zorgen dat uw computer goed beveiligd is, raden wij u aan erkende beveiligingssoftware op uw systeem te installeren. Verder moet er regelmatig worden gecontroleerd of de nodige updates van de desbetreffende software worden geïnstalleerd.
Vrijwel alle virussen die uw bandbreedte misbruiken zijn helaas niet door de meeste beveiligingspakketten te detecteren. U kunt bijvoorbeeld denken aan virussen als een Sasser- of Blaster-virus of een variant hiervan. Om deze virussen te verwijderen heeft u speciale programma’s nodig. Deze programma’s kunt u veelal gratis downloaden op gespecialiseerde antivirus websites.
Verder is het na het verwijderen van een dergelijk virus noodzakelijk om uw Windows installatie te updaten. Deze virussen komen namelijk uw systeem binnen door een zogeheten 'lek' in Windows. Om uw systeem optimaal te beveiligen kunt u gebruik maken van de website van Windows update:
http://windowsupdate.microsoft.com
Voor vragen over de Windows update website kunt u terecht bij de Microsoft Helpdesk (020-5001500).
Beetje het probleem naar mij schuiven. lekker makkelijk. Ben zelf icter en weet echt wel wat ik niet en wel moet doen met computers. en binnen dit huis in niks mis!!

Ik wacht de maand januari af. als er tegen die tijd nog niks veranderd is met dit gezeik ga ik maar weer terug naar adsl.

[ Voor 69% gewijzigd door ikbengoofy op 05-01-2009 00:44 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

En de helpdesk kan zeker ruiken dat ze met een icter te maken hebben ;), overigens wordt die term helaas te pas en te onpas gebruikt. Maar aangezien er meer mensen problemen hebben met de snelheid lijkt het inderdaad een probleem bij Ziggo te zijn, alleen wordt het bij Ziggo pas duidelijk als hier genoeg meldingen over binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Dat is waar. dat weten ze ook niet.. maar ik heb nog nooit gehoord van een virus die 15mb wegslurpt alleen s,avonds en soms overdag en snachts 8)7

Moeten ze daar toch ook wel begrijpen denk ik..

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Lekkere site dat coax.nl:
Er is 767.9 kilobyte gedownload in 0.05 sec.

Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 116.41 Mbit/s.

Dat is 116413 Kbps. (14211 KB/Sec).

De maximum snelheid was 539.83 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.

Dat is 539828 Kbps. (65897 KB/Sec).
Ik mag ziggo dankbaar zijn voor mijn z2 abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 21:05
ik heb hier nog steeds last van storingen (breda, 4841JA). Sommige websites, zoals zelfs google.nl, doen het niet meer. Tweakers.net is nog wel gewoon bereikbaar! Hopen dat het morgen weer over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op maandag 05 januari 2009 @ 00:49:
Lekkere site dat coax.nl:

[...]

Ik mag ziggo dankbaar zijn voor mijn z2 abo.
Er is 1.12 megabyte gedownload in 0.31 sec.

Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 30.18 Mbit/s.

Dat is 30185 Kbps. (3685 KB/Sec).

De maximum snelheid was 39.28 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.

Dat is 39277 Kbps. (4795 KB/Sec).

Oh wat zou ik dit graag werkelijk willen halen. Problemen met Ziggo duren hier nog voort, 90% vd websites laden niet, upload snelheid is normaal, download is hetzelfde als gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

ikbengoofy schreef op maandag 05 januari 2009 @ 00:48:
Dat is waar. dat weten ze ook niet.. maar ik heb nog nooit gehoord van een virus die 15mb wegslurpt alleen s,avonds en soms overdag en snachts 8)7

Moeten ze daar toch ook wel begrijpen denk ik..
even voor de goede orde, dat is heel goed makkelijk. Toen ik nog met het idee rond liep dat ik nooit anti-virus nodig had kreeg ik een Trojan en installeerde ze een IRC bot op mijn pc. Die bot uploadde op request naar IRC gebruikers waardoor er soms wel en soms geen data verbruik was ;)

Ook het downloaden werd gebruikt om nieuwe releases op mijn pc te zetten :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
Hier (4205-Gorinchem) ligt het ook heel traag.
Met men normale snelheid van (alles in 1 plus) 1230 kb/sec is het nu gedaald naar 100 kb/sec weer goed bezig Ziggo :)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Even iets heel anders dan de reguliere internet-storingen. Mijn vader maakt al 'eeuwen' gebruik van @home als ISP voor zakelijk gebruik, hij werkt als ZZP'er. Het gebeurt daarom ook regelmatig dat hij e-mails aan zijn gehele klantenbestand moet sturen (>700) ihkv prijsverhogingen, notificaties e.d.

Nu is bekend dat @Home overgegaan is op Ziggo. Er zou voor de klant niets veranderen werd gezegd. Nu wilde mijn vader vandaag nieuwe prijzen aan zijn klanten sturen, wat blijkt, krijgt hij van Ziggo de error 552 too many recipients voor zijn kiezen.

Uiteraard ben ik wat op het internet gaan speuren en vond ik het volgende topic op het forum van Ziggo-gebruikers. Wat blijkt nu, Ziggo heeft zonder enige vorm van notificatie het maximum aantal ontvangers per bericht gelimiteerd tot 50. Met een totaal max van 650/uur. Hierdoor komt mijn vader nu in de problemen uiteraard.

Op het forum beweren de admins (medewerkers van Ziggo) stellig dat deze wijziging de normaalste zaak van de wereld is en dat dit ook zo is bij andere ISP's. Ik begrijp dat het ihkv abuse/spamming in de gaten moet worden gehouden maar om zonder blikken of blozen zomaar het limiet te verlagen vind ik toch wel erg drastisch.

Kan dit eigenlijk wel zomaar?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
DaTiezl schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:53:
Even iets heel anders dan de reguliere internet-storingen. Mijn vader maakt al 'eeuwen' gebruik van @home als ISP voor zakelijk gebruik, hij werkt als ZZP'er. Het gebeurt daarom ook regelmatig dat hij e-mails aan zijn gehele klantenbestand moet sturen (>700) ihkv prijsverhogingen, notificaties e.d.

Nu is bekend dat @Home overgegaan is op Ziggo. Er zou voor de klant niets veranderen werd gezegd. Nu wilde mijn vader vandaag nieuwe prijzen aan zijn klanten sturen, wat blijkt, krijgt hij van Ziggo de error 552 too many recipients voor zijn kiezen.

Uiteraard ben ik wat op het internet gaan speuren en vond ik het volgende topic op het forum van Ziggo-gebruikers. Wat blijkt nu, Ziggo heeft zonder enige vorm van notificatie het maximum aantal ontvangers per bericht gelimiteerd tot 50. Met een totaal max van 650/uur. Hierdoor komt mijn vader nu in de problemen uiteraard.

Op het forum beweren de admins (medewerkers van Ziggo) stellig dat deze wijziging de normaalste zaak van de wereld is en dat dit ook zo is bij andere ISP's. Ik begrijp dat het ihkv abuse/spamming in de gaten moet worden gehouden maar om zonder blikken of blozen zomaar het limiet te verlagen vind ik toch wel erg drastisch.

Ja, dat kan. Het is geen zakelijk abonnement dus je trekt sowieso aan het kortste eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dan split je het toch op in 50 per mail? Anders zijn prijzen online zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Ow mijn vader loopt dan waarschijnlijk ook binnenkort tegen hetzelfde probleem. :/ Dat is dan wel heel erg k*t, want om steeds elke keer per 50 te gaan versturen van de ruim 800a900 adressen.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
nlboy schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:38:
Ow mijn vader loopt dan waarschijnlijk ook binnenkort tegen hetzelfde probleem. :/ Dat is dan wel heel erg k*t, want om steeds elke keer per 50 te gaan versturen van de ruim 800a900 adressen.... :O
Dat kan vast wel automatisch ergens mee.. :)

Ik woon ook in omgeving Breda (4855), en heb gisteren voor de eerste keer een verbindingsprobleem gehad met Ziggo. Blijkbaar was er iets mis een DNS server ergens aangezien 70% van de sites niet meer op te vragen was.
Ondertussen werkt alles weer perfect! :)

Ik vond het zo jammer dat mensen zich zo druk kunnen maken over een internetverbinding die er een keer uitvalt. Het is vervelend als je net op dat ene mailtje zit te wachten ofzo ja, maar je kunt er toch niks tegen doen. En als het iedere week gebeurd is dat natuurlijk, maar kom op, het is maar een internetverbinding. (en ik weet ook dat het geld kost.. Maar dan nog.)

Overigens is dit wel stukken beter dan de afgelopen 4 DSL providers.. Kabel is écht een perfecte oplossing in het buitengebied hier! Eindelijk meer dan 4 mbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:48
endless schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:02:
[...]

Ik vond het zo jammer dat mensen zich zo druk kunnen maken over een internetverbinding die er een keer uitvalt. Het is vervelend ....als je net op dat ene mailtje zit te wachten ofzo ja, maar je kunt er toch niks tegen doen. En als het iedere week gebeurd is dat natuurlijk, maar kom op, het is maar een internetverbinding. (en ik weet ook dat het geld kost.. Maar dan nog.)
...
Ik zou hetzelfde zeggen als hier alles ook zou werken.
Helaas kan ik dat niet.
Bijna een maand geen telfoonverbinding meer en al sinds de omzetting naar een alles in 1 pakket een snelheid die niet klopt bij mijn pakket (en niet bepaald in mijn voordeel).

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

endless schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:02:
[...]

Ik vond het zo jammer dat mensen zich zo druk kunnen maken over een internetverbinding die er een keer uitvalt. Het is vervelend als je net op dat ene mailtje zit te wachten ofzo ja, maar je kunt er toch niks tegen doen. En als het iedere week gebeurd is dat natuurlijk, maar kom op, het is maar een internetverbinding. (en ik weet ook dat het geld kost.. Maar dan nog.)
Als je altijd al een perfecte verbinding hebt gehad en het is nu opeens belabberd door een snelheidsverhoging, maar je wordt gewoon afgewimpeld met een simpel antwoord dan maak ik mij wel druk.

Ik ben het helemaal met je eens dat het maar een internet verbinding is. En daarbij kunnen problemen optreden. Maar die kunnen ook opgelost worden. En als er dan weer een nieuw probleem optreedt, oke dat is dan zo.
Maar als er een probleem ontstaat doordat ze abonnement verhogen en het dan niet oplossen vind ik een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
5215 's-Hertogenbosch.

Al 2 maanden grote snelheidsproblemen (vaker 300 KB/s dan de 1500 KB/s waar ik voor betaal).

De communicatie richting klant is werkelijk schandalig bij Ziggo. Er is duidelijk iets aan de hand op hun core- / edge netwerk ... maar WAT.

Lijkt wel alsof we in een soort netwerk-consolidatie project zitten waarbij het gebrek aan capaciteit wordt opgevangen door zeer strikt ingestelde packetshapers of iets dergelijks.

Was er maar een open markt op de kabel !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:24
Qua internet hier (2287 Rijswijk ZH) nul problemen.
Net via COAX de sneheid getest en die kwam netjes op mijn 8Mbit uit. _/-\o_

DTV daarentegen...Ik wordt stilaan kinds van de EPG.
Ziggo geeft aan dat zij de informatie die ze van de zenders krijgen één op één in de EPG verwerken, maar ik heb nog nooit een entry gezien die NIET was afgerond op 5 minuten. De meeste zenders geven op hun teletekst (I know, oldfashioned..) genoeg tijden daartussen aan.
Dat was ergernis 1, de laatste week merk ik dat de klok niet meer update. Zodra er gewisseld is van kanaal is de klok na ong. 2 minuten weer op tijd; om direct weer stil te vallen. Very annoying. :X
Het beeld is wel prima naar te kijken.

* Signaalsterkte is 57%, kwaliteit 100%
* HUMAX IR-FOX C op een JVC 26" 16:9 CRT
* splitter met bijgeleverde 30cm kabel op AOP
* HUMAX met 2m Hirschmann KOKA direct op de splitter.
* signaallevels Motorolamodem normaal.

Ideas anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
BoXie schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:04:
5215 's-Hertogenbosch.

Al 2 maanden grote snelheidsproblemen (vaker 300 KB/s dan de 1500 KB/s waar ik voor betaal).

De communicatie richting klant is werkelijk schandalig bij Ziggo. Er is duidelijk iets aan de hand op hun core- / edge netwerk ... maar WAT.

Lijkt wel alsof we in een soort netwerk-consolidatie project zitten waarbij het gebrek aan capaciteit wordt opgevangen door zeer strikt ingestelde packetshapers of iets dergelijks.

Was er maar een open markt op de kabel !!
Heb sinds een paar weken internet van Ziggo en nog geen snelheids problemen gehad.
Woon zelf ook in regio 's-Hertogenbosch ( Empel ) en heb met een alles in een extra abbonementje een strakke ruim 18mbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
DavidZH schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:57:
DTV daarentegen...Ik wordt stilaan kinds van de EPG.
Ziggo geeft aan dat zij de informatie die ze van de zenders krijgen één op één in de EPG verwerken, maar ik heb nog nooit een entry gezien die NIET was afgerond op 5 minuten. De meeste zenders geven op hun teletekst (I know, oldfashioned..) genoeg tijden daartussen aan.
Ziggo/Casema update maar één keer per dag de EPG informatie en dat doen ze 's morgens, dus nog voordat de programma's eventueel beginnen uit te lopen. Daarnaast worden er nog wel eens fouten gemaakt met het updaten van de EPG informatie waardoor de zogenaamde ID van een programma zomaar een ander nummer kan krijgen en dus de ontvanger niet meer het juiste programma kan vinden en/of updaten. Er wordt al jaren gesproken over het gelijktrekken van het aantal dagen EPG informatie zodat er ook bij Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel 4 dagen EPG komt net als bij Ziggo/@Home. Helaas interesseert dit Ziggo/Casema allemaal nauwelijks iets. Ze zijn tegenwoordig bezig met een aanvullende EPG dienst voor hun Cisco ontvanger en dat vinden ze veel interessanter omdat daar in de toekomst mogelijk een apart abonnement aan geknoopt kan worden. Die aanvullende EPG dienst biedt wel voor 7 dagen aan EPG informatie, maar daar hebben de bezitters van niet Cisco ontvangers helemaal niets aan.
Dat was ergernis 1, de laatste week merk ik dat de klok niet meer update. Zodra er gewisseld is van kanaal is de klok na ong. 2 minuten weer op tijd; om direct weer stil te vallen. Very annoying.
Dat is één van de bekende bugs in de Humax IR-FOX C die ze bij Ziggo elke keer weer spontaan vergeten als ze een nieuwe firmware versie moeten testen. Zo zijn er nog een paar van die hardnekkige bugs in de Humax IR-FOX C die Ziggo kennelijk niet belangrijk genoeg vindt om door Humax te laten oplossen voordat ze goedkeuring geven voor een nieuwe firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Het betrof een tamelijk belangrijke defecte router die de storing met het bereiken van websites veroorzaakte, maar die is inmiddels in de loop van vanmorgen vervangen :)

Er zijn overigens ook op sommige plekken enige capaciteitsproblemen, maar er staan uitbreidingen hiervoor op de planning voor de zeer nabije toekomst.
DaTiezl schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:53:

Dat klopt niet helemaal, het is 25 ontvangers per bericht en niet 650 per uur maar per dag.

@ArChie

Over het DTV verhaal ivm de previewperiode, er wordt dus toch een signaal naar Ziggo gestuurd zodra je een smartcard voor het eerst gebruikt. Op dat moment wordt er dan vanuit Ziggo de duur van de previewperiode op de kaart vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:36:
Over het DTV verhaal ivm de previewperiode, er wordt dus toch een signaal naar Ziggo gestuurd zodra je een smartcard voor het eerst gebruikt. Op dat moment wordt er dan vanuit Ziggo de duur van de previewperiode op de kaart vastgelegd.
Ja, dat weet ik. Er wordt echter niet speciaal een signaal naar jouw kaart gestuurd, maar een algemeen signaal naar alle smartcards. Alleen nog niet eerder geïnitialiseerde smartcard reageren daarop door de preview periode te starten voor de door Ziggo ingestelde tijdsduur. Als die preview periode eenmaal loopt dan is de duur van die preview waarschijnlijk niet meer in het algemeen te wijzigen voor de ongeregistreerde smartcards, vandaar dat Ziggo momenteel dus het basis kanalen pakket aan een algemeen abonnement heeft toegewezen waarnaar met iedere ongeregistreerde smartcard te kijken is vanwege de registratie verwerkingsachterstand. Het basis pakket valt daarom momenteel niet meer onder het preview pakket, maar onder het "ongeregistreerd" pakket waarvoor je nog wel een smartcard moet gebruiken omdat die kanalen wel van encryptie zijn voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik kan niet zeggen dat ik echt tevreden ben over die Samsung DCB H360R ontvanger. Ik vind hem ongelooflijk traag tov mijn vorige Humax decoder IR-FOX C. Daarnaast vind ik het erg vervelend dat hij zichzelf uitschakeld nadat een via de EPG gereserveerd programma is afgelopen. (of vaak nog net niet is afgelopen omdat de EPG 's avonds enigzins afwijkt).

Die snelheid valt vast niks aan te doen maar valt dat uitschakelen niet ergens in te stellen? Ik heb het zelf iig nog niet kunnen vinden.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 19:48:
Ik heb me een paar dagen geleden aangemeld voor de Interactieve Televisie Test van Ziggo.
Heb ook al €150 borg overgemaakt, en verwacht dat ik ergens in het begin van Januari een Cisco decoder mag ontvangen :)

Ben benieuwd of dat het wat is. Zijn er mensen die het product inmiddels al hebben. Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik heb nu een Humax PVR met 160 GB harddisk. Super ding, alleen één minpuntje is dat de harddisk nogal wat lawaai maakt, zelfs als deze idle is.
Ik had jouw post over het hoofd gezien! Ik heb me ook aangemeld en borg overgemaakt (ook bevestiging daarvan ontvangen), Cisco nog niet binnen. Kan haast niet wachten :P het is ook m'n eerste PVR dus extra leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:09:
Ik kan niet zeggen dat ik echt tevreden ben over die Samsung DCB H360R ontvanger. Ik vind hem ongelooflijk traag tov mijn vorige Humax decoder IR-FOX C. Daarnaast vind ik het erg vervelend dat hij zichzelf uitschakeld nadat een via de EPG gereserveerd programma is afgelopen. (of vaak nog net niet is afgelopen omdat de EPG 's avonds enigzins afwijkt).

Die snelheid valt vast niks aan te doen maar valt dat uitschakelen niet ergens in te stellen? Ik heb het zelf iig nog niet kunnen vinden.
daarom heb ik de Humax IRHD-5000C genomen, veel sneller dan de samsung en de kwaliteit van beeld en geluid vind ik beter ook dan de sammie.
is niets aan te veranderen en zit in het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:14:
[...]
Ik had jouw post over het hoofd gezien! Ik heb me ook aangemeld en borg overgemaakt (ook bevestiging daarvan ontvangen), Cisco nog niet binnen. Kan haast niet wachten :P het is ook m'n eerste PVR dus extra leuk :)
Ik ga ook mee doen met de test, ben benieuwd wanneer ik (en de rest) zijn ontvanger krijgt. Volgens Ruigrok (onderzoek bureau) zou dat deze week moeten zijn (die 5 werkdagen zijn nu namelijk voorbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Laguna schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:36:
[...]

Dat klopt niet helemaal, het is 25 ontvangers per bericht en niet 650 per uur maar per dag.
Dat klopt ook niet helemaal. Ik citeer de klantenservice:

650 e-mails per 24 uur
25 e-mails per keer
1500 geadresseerden per 24 uur.

Toch maar eens nadenken over een andere ISP dan... :|

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@DaTiezl

En wat klopt daar niet aan dan wat ik zei of zitten er soms geen 24 uur in een dag 8)7
Ik had alleen het laatste niet vermeld...
ArChie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 06:46:
[...]

Ja, dat weet ik. Er wordt echter niet speciaal een signaal naar jouw kaart gestuurd, maar een algemeen signaal naar alle smartcards. Alleen nog niet eerder geïnitialiseerde smartcard reageren daarop door de preview periode te starten voor de door Ziggo ingestelde tijdsduur. Als die preview periode eenmaal loopt dan is de duur van die preview waarschijnlijk niet meer in het algemeen te wijzigen voor de ongeregistreerde smartcards, vandaar dat Ziggo momenteel dus het basis kanalen pakket aan een algemeen abonnement heeft toegewezen waarnaar met iedere ongeregistreerde smartcard te kijken is vanwege de registratie verwerkingsachterstand. Het basis pakket valt daarom momenteel niet meer onder het preview pakket, maar onder het "ongeregistreerd" pakket waarvoor je nog wel een smartcard moet gebruiken omdat die kanalen wel van encryptie zijn voorzien.
Dat wist je dus niet, wat blijkt uit je vorige post:
ArChie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:13:
[...]

De previewperiode staat dus niet al op de smartcard ingesteld voordat de smartcard gebruikt wordt. RTL4 maakt ook geen deel uit van meerdere abonnementen, maar van 1 abonnement het standaardpakket. Er worden ook geen deactivatie signalen verstuurd, wel worden alle geregistreerde smartcards eens om de zoveel tijd gesynchroniseerd met de pakketten die bij Ziggo bekend staan, behorende bij het desbetreffende smartcardnummer.

Ik heb nooit gezegd dat er een uniek signaal naar iedere smartcard gestuurd wordt, het betreft op een dag hetzelfde signaal dat naar alle smartcards wordt gestuurd en dat kan per dag verschillen. Zodra de previewperiode op die manier op de smartcard is vastgelegd kan die niet meer gewijzigd worden. Het basis kanalen pakket is niet toegewezen aan een algemeen abonnement, het basispakket wordt momenteel op een speciale manier verstuurd waardoor die kanalen met elke ongeregistreerde smartcard bekeken kunnen worden met of zonder previewperiode.

[ Voor 95% gewijzigd door Laguna op 06-01-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Gisteren een niet-bezorgmelding van GLS in de bus. De eerste keer bezorgen ze dus niet bij de buren. Voor de 2e keer kun je wel een huisnr in de buurt opgeven waar het alternatief kan worden bezorgt.

Maar wat opgegeven, maar vind dit niet zo handig: wanneer die buren ook niet thuis zijn dan, dan kan ik naar één of ander industrieterrein om het zelf af te halen. :(

edit: het was een ander pakje, niet van Ziggo. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Atomsk op 10-01-2009 01:32 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
DaTiezl schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:08:
[...]
Toch maar eens nadenken over een andere ISP dan... :|
Er zullen er wel meer zijn met email limieten. Ik zou een losse emailprovider nemen zoals fastmail of een of andere mailinglist provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
troftnom schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:25:
[...]

Er zullen er wel meer zijn met email limieten. Ik zou een losse emailprovider nemen zoals fastmail of een of andere mailinglist provider.
of gewoon op de website van het bedrijf een php-massmailer instaleren, dan kan je ze gewoon netjes vanaf het web af sturen...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Atomsk schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:22:
Gisteren een niet-bezorgmelding van GLS in de bus. De eerste keer bezorgen ze dus niet bij de buren. Voor de 2e keer kun je wel een huisnr in de buurt opgeven waar het alternatief kan worden bezorgt.

Maar wat opgegeven, maar vind dit niet zo handig: wanneer die buren ook niet thuis zijn dan, dan kan ik naar één of ander industrieterrein om het zelf af te halen. :(
GLS heeft tegenwoordig zogeheten "pakketshops"
Zie http://www.gls-netherlands.com/index.cfm?sel_contentid=167

En hier om aan te geven dat je het pakket bij zo'n pakketshop wil ophalen:
http://www.gls-nietthuis.nl/

Een van de pakketshops zit hier een paar minuten fietsen vandaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 06-01-2009 15:17 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Raven schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:16:
[...]

Een van de pakketshops zit hier een paar minuten fietsen vandaan :)
Ah, dat scheelt weer. Niet gezien op die site, want in FireFox ligt de hele knoppen layout door elkaar.

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1 ... 13 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.