After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb zowel de Humax PVR als de Cisco in Huis. Interactief werkt nog niet omdat ik in voormailg @Home gebied woon. Ik blijf de Humax iets beter vinden qua gebruikersvriendelijkheid, maar de Cisco vind ik niet slecht op het eerste gezicht. Tevens is de Cisco natuurlijk een HD-ontvanger, wat de Humax niet is.Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 19:48:
Ik heb me een paar dagen geleden aangemeld voor de Interactieve Televisie Test van Ziggo.
Heb ook al €150 borg overgemaakt, en verwacht dat ik ergens in het begin van Januari een Cisco decoder mag ontvangen
Ben benieuwd of dat het wat is. Zijn er mensen die het product inmiddels al hebben. Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik heb nu een Humax PVR met 160 GB harddisk. Super ding, alleen één minpuntje is dat de harddisk nogal wat lawaai maakt, zelfs als deze idle is.
Dat de Humax meer lawaai maakt, komt met name door de fan die continu aan staat. De Cisco heeft geen fan, dus die is echt stiller. Maar de Cisco wordt daardoor wel weer warm.
Verwijderd
Precies en als ik weinig tijd had, pakte ik mijn notebookje en liet ik het zien, kijk werkt prima he rechtstreeks, doeegLaguna schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 23:31:
Ziggo is daar tevens niet verantwoordelijk voor, ziggo levert internet tot en met het modem en wat de klant er verder mee doet is de verantwoordelijkheid van de klant, maarja hoeveel klanten lezen nou de algemene voorwaarden... Die klanten gaan gelijk bellen of klagen op forums

Maar meestal was even uit/aan al weer voldoende.
Sitecoms wouden nogal eens rare dingen doen, maar een latere firmware update verhelpte dit ook weer, da's ook een paar minuten werk, maar ja, de helft van de klanten weten dat niet.
Zeuren maar mee net of ze kennis er van hebben terwijl sommige
Als ik je relaas zo lees dan vraag ik me af of jullie bij Ziggo soms niet willen weten wat er momenteel allemaal misgaat. Het is algemeen bekend dat de helpdesk en klantenservice de stroom telefoontjes van klanten met problemen niet aankunnen/aankonden. Misschien dat er in jouw werkgebied relatief weinig klachten zijn t.o.v. van de rest van Ziggo omdat de klanten in dat gebied misschien minder snel geneigd zijn om over te stappen op hogere snelheden en/of een andere abonnementsvorm, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jouw gebied dan representatief is voor heel Ziggo.Fantomaz schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:35:
Als je mij vraagt of er veel storingen zijn bij Ziggo, ga ik af op het aantal storingen die ik dagelijks in mijn gebied doe en kijk daarbij wat de onderlinge afstand is tussen de onderlinge problemen.
En dan kan ik je zeggen... Dat is niet veel! (eeehhh ik doe wel veel, maar het werk is er niet altijd)
Dat zijn notabene allerhande storingen die naast Internet of telefonie ook CAI-gerelateerd kunnen zijn.
Toegegeven, er zijn ook storingen die geen monteur behoeven en die komen wij slechts zelden tegen.
Mogelijk dat dezen gefilterd worden op monteurs relevantie waarna er een hele bult aan storingen uit komen die geen monteur verlangen, die echter wél de nodige impact hebben op de goede werking.
Een directeur Klantenservice wordt niet zomaar aan de kant geschoven, dan is er iets aan de hand bij Ziggo moet je maar denken. Als je als klant de eerste horde overwonnen hebt, namelijk iemand aan de lijn krijgen dan komt het volgende probleem en dat is die helpdeskmedewerker aan zijn of haar verstand zien te krijgen dat er iets aan de hand is dat niet opgelost kan worden door iets te rebooten en dat het probleem misschien niet bij de klant ligt maar bij Ziggo. Dat laatste mag de helpdesk kennelijk van hun baas nooit en te nimmer beamen. De klant krijgt dan de "keus" om een monteur te laten komen om zijn/of haar huis installatie te laten doormeten, maar wel met het dreigement dat de kosten van de monteur voor de klant zijn als die tot de conclusie komt dat er met het signaal van Ziggo niets aan de hand is. Hoeveel mensen zullen er onder dat dreigement afhaken en het er maar bij laten zitten? Voor de helpdesk is het dan "case closed", dus worden dit soort gevallen ook niet meegenomen in allerlei statistische overzichten, laat staan dat Ziggo het afscheep percentage publiceert.
Als je als bedrijf een oprechte benadering van je klanten zou nastreven en de diverse forums nauwlettend in de gaten zou houden, dan is het mogelijk om vanuit de technische afdelingen in veel gevallen een waarschuwing naar de helpdesk door te geven dat er een probleem is in het gehele Ziggo gebied of een bepaalde regio wat de helpdesk dan weer zou kunnen doorgeven aan klanten die bellen met hetzelfde probleem en in die regio's wonen. Dat behoort echter niet tot de policy van Ziggo, want daarmee zou de helpdesk erkennen dat er ook dingen misgaan die niet aan de klanten liggen. Het meest beroemde voorbeeld waar ik zelf nauw bij betrokken ben geweest speelde destijds bij Multikabel. Nieuwe digitale kabel TV ontvangers worden altijd met zogenaamde "fieldtesten" bij alle kabelbedrijven getest die hetzelfde digitale TV systeem toepassen als bij @Home, dus met Irdeto 2 als Conditional Access System (CAS) en dezelfde afwijkingen van de DVB specificaties zoals de kanalen nummering en het gebruik van netwerk ID's voor het instellen van ontvangers.
De Samsung DCB-P850R die toen werd uitgebracht was dus ook door Multikabel aan een "fieldtest" onderworpen en goedgekeurd. Als gevolg van die goedkeuring werd deze ontvanger ook op de aanbevolen ontvangers webpagina van Multikabel geplaatst. Nadat de ontvanger in de winkels kwam regende het klachten op het toenmalige Multikabel Gebruikers Vereniging (MGV) forum over E19 problemen met die ontvanger en het ontbreken van geluid bij de Sport1 kanalen. Vanaf dag 1 zijn die problemen door de toenmalige helpdesk van Multikabel ontkent terwijl via het MGV forum allang bekend was dat er iets goed mis was. Ik heb daar toen in samenwerking met wat DCB-P850R gebruikers wat DVB signaal analyses op los gelaten en uiteindelijk de oorzaak van het probleem gevonden. Het signaal van Multikabel bleek fouten te bevatten die met behulp van een @Home medewerker rechstreeks bij de technische afdeling van Multikabel werden aangekaart. Ik was dus op de hoogte van het feit dat men bij Multikabel weldegelijk bezig was om uit te zoeken wat er misging, maar dat mocht niet door de helpdesk erkent worden ondanks dat bellende klanten direct verwezen naar het lopende onderzoek via het topic op het MGV forum. Bij de helpdesk bleef men verplicht glashard ontkennen dat er iets aan de hand was. Via PM's ontving ik op een gegeven moment zelfs van een helpdesk medewerker informatie dat het probleem weldegelijk bekend was en op het bord stond, maar dat ze dit niet aan de klanten mochten laten weten. Die hele klucht heeft uiteindelijk maanden geduurd totdat het signaal van Multikabel werd aangepast en de DCB-P850R normaal functioneerde.
Als kabelbedrijven hun klanten eens wat serieuzer zouden gaan benaderen en het aan zouden durven om technische medewerkers direct te laten communiceren met forum bezoekers dan zouden ze veel sneller kunnen weten dat er iets speelt en de klanten dan actief kunnen betrekken bij het localiseren van de oorzaak van het probleem. Daarmee bereiken ze meer goodwill dan maar problemen te blijven ontkennen en te hopen dat ze de boel zonder er ruchtbaarheid aan te geven kunnen oplossen en in de doofpot kunnen stoppen. Daarbij scheelt het behoorlijk in de belasting van de helpdesk en het nutteloos monteurs sturen.
Inderdaad, wat een onzin is dit. Persoonlijk houd ik nauwlettend het DVB signaal van Ziggo/Casema in de gaten. Als de fout bij Ziggo ligt dan heeft dat doorgaans niets met overmacht te maken, maar alles met fouten in het signaal die door Ziggo/Casema zelf veroorzaakt worden. Als ik iedere keer voor Jan met de korte achternaam een door de helpdesk opgedrongen monteur had moeten laten komen terwijl het probleem centraler in de systemen in Ziggo zat dan heb ik daarvoor te weinig vrije dagen in het jaar. Grote kans dat de monteur mij ook nog probeert voor de kosten te laten opdraaien omdat die niets kan vinden en het er dan maar ophoudt dat het ergens in mijn huisinstallatie zit. Als monteur weten jullie waarschijnlijk heel goed hoe sterk de signaal waarden moeten zijn om zo min mogelijk ruis in het signaal bij de klant te hebben, maar als er op wijk niveau of zelfs in de headend zaken misgaan met de data in het signaal dan ontbreekt jullie de tooling en kennis om dat op te merken. Onlangs was er weer zo'n probleem in Ziggo/Multikabel gebied waarbij het door de haperingen net leek alsof bij klanten het signaal op de één of andere manier van buitenaf gestoord werd dat uiteindelijk bleek te liggen aan het transport van het signaal via glasvezel vanuit de Ziggo/Casema headend naar Ziggo/Multikabel gebied. Wederom heeft Ziggo natuurlijk getracht om daar zo min mogelijk ruchtbaarheid aan te geven en via de helpdesk de klanten laten voorliegen dat het probleem in hun huisinstallatie zat.Onzin...
Ziggo ziet zelf ook wel dat er bij hun in het netwerk fouten kunnen ontstaan als uitval van producten en diensten.
Er zal best wel eens een verkeerde diagnose worden gesteld aan de hand van de aangereikte probleemomschrijving van de klant of gebasseerd op de uitgelezen gegevens van het modem.
Maar het afschuiven van de "schuldvraag" ligt uiteindelijk bij de herstellende monteur, want die kan beoordelen wat de klacht was en wiens schuld dat was.
En als je het niet doorlezen van de installatiehandleiding als een fout mag beschouwen is de klant voor het overgrote deel zelf de veroorzaker.
Ligt de fout bij Ziggo is het doorgaans overmacht. Spanningsuitval, Natuurschade, etc.
De rest mag je afschuiven op incompetentie van medewerkers in alle lagen. Gelukkig is dat percentage minimaal.
Vergeet niet dat er een paar honderd man continue bezig is om de boel draaiende te houden en problemen uit de wereld te halen.
Dus als het procentueel maar laag is dan is er verder niets aan de hand? Je zal maar als klant tot die procentuele groep behoren en op deze manier door Ziggo worden afgescheept.Je kunt niet spreken van aantallen.
Het zijn percentages. En als een percentage van de klanten met storing 32.000 is, zijn dat geen 32.000 klachten, maar 1% van je abonnee bestand.
32.000 is onnoemelijk veel (en zo uit de lucht gegrepen omdat het 1/100 van 3,2 miljoen huishoudens betreft) en ze zullen allemaal afzonderlijk zonder meer opgelost moeten worden.
Alleen blijft het maar 1%!
En uit 32.000 klachten zijn er best wel 32 smeuïge verhalen te halen die het erg goed doen op TV. Let wel!
Geen 1% meer, maar 0,001%!!
Man man man wat doet Ziggo het slecht!!
Het probleem ligt bij de combinatie modem/router. Punt.Fantomaz schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:35:Dat gaat er bij mij niet in. Laat ik het zo stellen...
-Of je hebt al een lange tijd Casema (waar het toch ooit zo goed mee ging?) waar het ooit gebruikelijk was alles door de installateur aan te laten sluiten.
Is daar in de jaren ook niet eens wat veranderd aan de installatie? Eens wat los gehaald omdat-er-ergens-eens-storing-is-waardoor-internet-niet-werkt. Hier wat los en weer (hand-)vast zetten...
Stofzuigertje tik... Bank verplaatst, Spelende huisdieren (al dan niet van het knagende soort)
TV naar de andere kant van de woonkamer, PC ergens anders, Digitale ontvanger erbij. TVtje voor in de slaapkamer.
Jongen, het zijn allemaal voorbeelden die ik voor de kiezen heb gekregen.
Sommigen vaker dan anderen. Je moest eens weten welke handelingen er bij klanten gebeuren in een paar jaar tijd die stomme storingen veroorzaken.
Maar inderdaad, ook laksheid van de installateur speeld(e) mee.
Overigens ben ik zelf ook niet op mijn achterhoofd gevallen, en heb de routers ook bij 2 andere Ziggo gebruikers aangesloten om te kijken of de problemen zich daar ook voor zouden doen, wat ze natuurlijk deden. Daarna naar mijn broer in Amsterdam (geen Ziggo dus), waar het probleem zich niet voordeed. Ik bekijk voordat ik een partij als Ziggo lastig val altijd eerst zelf even wat ik kan doen om problemen uit te sluiten.
Door de instelling bij de Ziggo helpdesk (ik snap het, de klant is dom), heb ik er inderdaad heel erg lang over gedaan om er nou achter te komen wat het probleem is. Ze hoefden het van mij niet eens op te lossen, maar geef even aan wat de problemen zijn, dan kan ik er wat mee.
"Nee menneer, we hebben nog nooit van dit soort problemen gehoord"
Genoeg om inderdaad eens heel goed aan mijzelf te gaan twijfelen. Gelukkig bestaan die fora wel waar mensen klagen, want dan kan ik tenminste ook daadwerkelijk aan een oplossing komen.
Ik kan inderdaad niet zeggen dat mijn problemen representatief zijn voor het gebruik van Ziggo. Wel durf ik met zekerheid te zeggen dat de mensen die in de problemen zijn gekomen met Ziggo, volledig aan hun lot worden overgelaten zodra het probleem niet op hun checklist staat.
Ach, ik ben alleen maar weer populairder bij mijn vriendengroep, waar ik met gloednieuwe routers kon strooien: Jongens, mag je hebben, werkt 100% als je niet bij Ziggo zit.
[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 27-12-2008 12:26 ]
Verwijderd
Dus er is geen enkele router die 100% werkt in combinatie met het Ziggo modem?PWM schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:54:
[...]
Het probleem ligt bij de combinatie modem/router. Punt.
Ach, ik ben alleen maar weer populairder bij mijn vriendengroep, waar ik met gloednieuwe routers kon strooien: Jongens, mag je hebben, werkt 100% als je niet bij Ziggo zit.
Zeker wel, mijn huidige bijvoorbeeld (WRT54GL), en waarschijnlijk het overgrote deel van de routers op de markt. Alleen zijn er ook een heleboel die wel problemen geven, en dat staat helaas niet met een sticker op de doos aangegeven.Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:12:
[...]
Dus er is geen enkele router die 100% werkt in combinatie met het Ziggo modem?
Deze en deze (V7.2) geven zeker problemen (op meerdere aansluitingen gestest. Ik had ook nog een Wireless B van Belkin en Sitecom, die ook problemen gaven.
De meeste routers zullen ongetwijfeld geen problemen geven, maar je hebt wel gewoon pech als je 1 van de bovenstaande hebt.
Overigens begonnen mijn problemen gelijk met deze gast, en hetzelfde router: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15142 (ik heb zelf geen reactie in die thread gegeven).
EDIT:
Hier staan ook een paar routers die niet werken, en een aantal die zeker wel werken: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12621
Ondergenoemde D-Link staat er inderdaad ook in
[ Voor 53% gewijzigd door PWM op 27-12-2008 13:41 ]

heb nu weer een nieuw primary DNS. internet werkt nu weer.
Zat net lekker op de 360 en WLM
@Fulton: D-Link DIR-655 die ik heb staan, werkt er wel goed mee.
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Verwijderd
Nou ik wil in maart 2009 overstappen naar Ziggo alles in 1, en ik ben sterk aan het twijfellen tussen de D-Link DIR855 en de Linksys WRT54GL. Dit omdat de eerste bijna 4 keer duurder is dan de Linksys en het N-protocol nog niet erkend is . Dus vind ik eigenlijk de Linksys WRT54GL een vooropige betere oplossing, zodat ik tegen die tijd dat het N-protocol wel officieel is de duurdere wil gaan kopen.KiPKaKDutcH schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:34:
Zonet weer een DNS storing, staat niks op de site
heb nu weer een nieuw primary DNS. internet werkt nu weer.
Zat net lekker op de 360 en WLM
@Fulton: D-Link DIR-655 die ik heb staan, werkt er wel goed mee.
Verwijderd
Ziggo verrekend nooit voor rij kosten ook al is het voor nietsArChie schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:31:
[...]
De klant krijgt dan de "keus" om een monteur te laten komen om zijn/of haar huis installatie te laten doormeten, maar wel met het dreigement dat de kosten van de monteur voor de klant zijn als die tot de conclusie komt dat er met het signaal van Ziggo niets aan de hand is. Hoeveel mensen zullen er onder dat dreigement afhaken en het er maar bij laten zitten?
De WRT54GL werkt prima. Ik heb hem nu gewoon draaien op de standaard GL firmware. Ik heb geen N nodig. Ik heb 15mbit van Ziggo, dat gaat prima met G. Mijn Xbox en laptops zitten meestal een paar metr van de router, dus ook daar geen problemenVerwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:49:
[...]
Nou ik wil in maart 2009 overstappen naar Ziggo alles in 1, en ik ben sterk aan het twijfellen tussen de D-Link DIR855 en de Linksys WRT54GL. Dit omdat de eerste bijna 4 keer duurder is dan de Linksys en het N-protocol nog niet erkend is . Dus vind ik eigenlijk de Linksys WRT54GL een vooropige betere oplossing, zodat ik tegen die tijd dat het N-protocol wel officieel is de duurdere wil gaan kopen.
Ai, dat wilde ik voorkomen , maar ik heb het zelf op me afgeroepen door alles maar te verdedigen.ArChie schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:31:
...of jullie bij Ziggo...
Ik zou willen zeggen dat ik niet voor heel Ziggo kan spreken, maar ik heb dat waarschijnlijk al gedaan dus zit ik er nu tot mijn nek in

Akkoord... Maar mijn gebied strekt behoorlijk ver uit en geeft -volgens mij- een goed beeld van de doorsnee klant.Misschien dat er in jouw werkgebied relatief weinig klachten zijn t.o.v. van de rest van Ziggo omdat de klanten in dat gebied misschien minder snel geneigd zijn om over te stappen op hogere snelheden en/of een andere abonnementsvorm, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jouw gebied dan representatief is voor heel Ziggo.
Dus met en zonder snelheidsverhogingen. Maar goed... Het zal niet 100% representatief zijn voor heel Ziggo gebied.
Dat neemt niet weg dat de doorsnee klant bij mij als ergens anders net zo goed simpele fouten maakt die afgeschoven worden op Ziggo.
Ik weet dat het nivo van de gemiddelde medewerker niet zo hoog ligt als we allemaal zouden willen.relaas...
Het nivo op Computer gerelateerde zaken ligt híer al vrij hoog dus zul je al snel een minder hoge pet van de helpdeskmedewerker hebben.
Maar kun je dat iemand kwalijk nemen?
Als je ziet wat ze allemaal moeten weten...
Heb je er een met veel computerkennis, is zijn kennis op HFC gebied weer te klein.
Het nieuwe beleid bij Ziggo is dat ze geen Callcenterwerk meer uit willen besteden, maar alles door eigen personeel willen laten doen. Medewerkers zullen dan beter opgeleid worden en het "wij" gevoel zal sterker worden. Zolang dat nog onvoldoende ontplooit is, is er geen of te weinig grip op de kennis van de medewerker.
Dat gaat niet op.De klant krijgt dan de "keus" om een monteur te laten komen om zijn/of haar huis installatie te laten doormeten, maar wel met het dreigement dat de kosten van de monteur voor de klant zijn als die tot de conclusie komt dat er met het signaal van Ziggo niets aan de hand is. Hoeveel mensen zullen er onder dat dreigement afhaken en het er maar bij laten zitten?
Er wordt vooralsnog erg soepel gedaan met het doorberekenen van de kosten naar de klant. (of dit moet nog niet Ziggobreed zijn bepaald).
De service gaat zelfs zo ver dat gebruikte materialen niet doorberekend worden, zelfs al ligt de fout bij de klant. Het moet wel heel erg zijn als een uit elkaar geschroefde modem omdat-ie-het-niet-meer-deed.
Alle inkomende calls worden meegenomen. De reden van afhandeling etc, wordt ook allemaal geregistreerd. Kopjes kunnen daar door rollen... Maar eerder nog wordt een medewerker daarop aangesproken en of bijgeschoold.Voor de helpdesk is het dan "case closed", dus worden dit soort gevallen ook niet meegenomen in allerlei statistische overzichten, laat staan dat Ziggo het afscheep percentage publiceert.
Misschien wordt dat wel gedaan... Van Ziggo weet ik het niet, maar bij UPC gebeurde dat wel.Als je als bedrijf een oprechte benadering van je klanten zou nastreven en de diverse forums nauwlettend in de gaten zou houden, dan is het mogelijk om vanuit de technische afdelingen in veel gevallen een waarschuwing naar de helpdesk door te geven dat er een probleem is in het gehele Ziggo gebied of een bepaalde regio...
Misschien helpt het als ik zeg dat ik misstanden die ik hier zie, waar ik iets aan kan doen, minstens rapporteer bij Ziggo.
Nee, inderdaad niet....wat de helpdesk dan weer zou kunnen doorgeven aan klanten die bellen met hetzelfde probleem en in die regio's wonen. Dat behoort echter niet tot de policy van Ziggo.
Sinds wanneer moet er waarde worden gehecht aan scheldkannonades op fora die op alle fronten aangedikt worden? Maar waar rook is is vuur en men zal zeker controleren of het waar is dat er hickups zitten in de transportstreams van vm Multikabelgebied.
Maar moet dat dan meteen wereldkundig worden gemaakt?
Probeer je de personele impact voor te stellen als alle mogelijke storingen (en het verloop daarvan) intensief gerapporteerd moeten worden aan alle helpdeskmedewerkers...
Slechts de erkende blokstoringen die impact hebben op een bepaald gebied, zouden kenbaar gemaakt moeten worden in de gegevens van de klanten op wie dit betrekking heeft. Dát gebeurd nog onvoldoende.
Werkzaamheden worden keurig gemeld en zijn ook zichtbaar, maar alle klachten binnen zo´n gebied worden nog onvoldoende onder 1 klachtennummer geschaard, waardoor het zomaar kan zijn dat ik 2x in dezelfde straat te horen krijg dat alles de dag ervoor al opgelost was.
Maar goed... daar is men mee bezig en ook dit verloop zal vlotter en gecoordineerder gaan wanneer alles onder 1 paraplu zit.

Nogmaals, het mee laten denken door fora gebruikers zou tot teveel wildgroei leiden. Daarnaast zouden anderen die minder op de betreffende fora (want dat zullen nogal wat zijn) hierdoor ondergesneeuwd raken waardoor je het probleem verschuift.Als kabelbedrijven hun klanten eens wat serieuzer zouden gaan benaderen en het aan zouden durven om technische medewerkers direct te laten communiceren met forum bezoekers dan zouden ze veel sneller kunnen weten dat er iets speelt en de klanten dan actief kunnen betrekken bij het localiseren van de oorzaak van het probleem. Daarmee bereiken ze meer goodwill dan maar problemen te blijven ontkennen en te hopen dat ze de boel zonder er ruchtbaarheid aan te geven kunnen oplossen en in de doofpot kunnen stoppen. Daarbij scheelt het behoorlijk in de belasting van de helpdesk en het nutteloos monteurs sturen.
Maar ik wil het (serieus) best wel eens voorleggen hoor
Zeker niet!!...Grote kans dat de monteur mij ook nog probeert voor de kosten te laten opdraaien omdat die niets kan vinden en het er dan maar ophoudt dat het ergens in mijn huisinstallatie zit. Als monteur weten jullie waarschijnlijk heel goed hoe sterk de signaal waarden moeten zijn om zo min mogelijk ruis in het signaal bij de klant te hebben, maar als er op wijk niveau of zelfs in de headend zaken misgaan met de data in het signaal dan ontbreekt jullie de tooling en kennis om dat op te merken.
Wij hebben juist perfecte apparatuur om deze problemen te herkennen.
Maar ook hier weer geldt dat de kennis nog onvoldoende is om hier optimaal mee te kunnen werken.
We zijn nog maar net Ziggo...
In de oude situatie werd veel zaken gedaan met externe partijen die die apparatuur niet had.
Ook voor ons gold, dat wij onder de vlag van Ziggo gingen werken en dus ook die apparatuur kregen.
Dit is nog maar recentelijk allemaal geregeld. De cursussen lopen en de kennis wordt groter onder de medewerkers.
Realiseer je wel dat dit haaks staat op de positieve Casema-Multikabel-@home houding die je had.
Voorheen was de apparatuur er niet en tóch klaag je nu meer, als ik je goed begrijp.
Dat is wel een heel negatieve gedachte over een hele groep mensen.Onlangs was er weer zo'n probleem in Ziggo/Multikabel gebied waarbij het door de haperingen net leek alsof bij klanten het signaal op de één of andere manier van buitenaf gestoord werd dat uiteindelijk bleek te liggen aan het transport van het signaal via glasvezel vanuit de Ziggo/Casema headend naar Ziggo/Multikabel gebied. Wederom heeft Ziggo natuurlijk getracht om daar zo min mogelijk ruchtbaarheid aan te geven en via de helpdesk de klanten laten voorliegen dat het probleem in hun huisinstallatie zat.
Alsof een van de toelatingseisen bij Ziggo is dat je met je bloedbroeders een pact sluit waarin je plechtig belooft je volledig tegen de klanten te keren.
Dat er een probleem bij Ziggo was, zoals je omschrijft zal best kloppen.
Maar dat ze onderling afspreken dat men de klanten maar moet afschepen is wel wat ver gezocht.
De Helpdeskmedewerker volgt een protocol daar zal het in dat geval niet aan liggen.
Het overgrote deel van de storingen zal daarmee getackeld worden. Maar een deel zal daardoorheen slippen. Dat een van die doorgeslipte storingen een algemene storing betreft die de storingssymtomen heeft van een slechte huisinstallatie... Wat moet je daarmee? If it talks like a Duck, walks like a Duck, it sometimes might be a hell of a good immitation of a Duck
Hier was ik al bang voor...Dus als het procentueel maar laag is dan is er verder niets aan de hand? Je zal maar als klant tot die procentuele groep behoren en op deze manier door Ziggo worden afgescheept.
Het wordt weer helemaal verkeerd geintepreteerd
Natuurlijk is elke storing er 1 teveel. En aan elke storing wordt gewerkt! Vergeet dat niet!
Alleen is het een populistische actie om aantallen te noemen als dat meer doet klinken dan percentages.
Ik draai het even om nav een krantenkop enkele jaren geleden:
"Bevolking Pampus in 1 nacht met 50% toegenomen"
Klinkt heftig... Maar het betreft de geboorte van een jochie waarvan de ouders de enige bewoners vanhet eiland waren.
Het klinkt in ieder geval meer dan: "Kind geboren op Pampus"
Maar 1% storingen is weinig tegenover de 99% waar het wel goed gaat.
Er zijn bedrijven die het een stuk slechter doen. Maar je kunt geen TV programma vullen met 0,001% slechte klanten van de-bakker-op-de-hoek. Daar haalt men de schouders zelfs op voor 1% klachten... Want waar praat je over... 20 klanten??
Het wordt natuurlijk smeuïger als je het hebt over 32000 klanten, waar je de beroerdste problemen uit kunt vissen. Maar het is nog steeds maar 1%...
Ik kan het de TV makers niet eens kwalijk nemen en toegegeven, zulke publiciteit houdt "ons" wel weer scherp.
Mensen, neem van mij aan dat iedereen, OK het overgrote deel (om dan maar een slag om de arm te houden
Dat er daar nog veel aan schort, mag ik niet ontkennen. Echter houd ik me voor dat Ziggo niet moedwillig zijn eigen glazen aan het ingooien is.
Als ik je nu vertel dat ze de zelfde modems en protocollen hanteren, wat is dan jouw tegenargument?PWM schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:54:
Het probleem ligt bij de combinatie modem/router. Punt.
.... Daarna naar mijn broer in Amsterdam (geen Ziggo dus),
Je kunt me op dit punt (serieus) alles wijsmaken. Ik heb daar geen verstand van.
Om een gewicht aan een bepaald 'aantal' te geven kan je inderdaad verschillende invalshoeken hanteren. Echter, het feit dat je zegt "het is nog steeds maar 1%" is op zijn zachtst gezegd: scheef.Fantomaz schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:11:
Het wordt natuurlijk smeuïger als je het hebt over 32000 klanten, waar je de beroerdste problemen uit kunt vissen. Maar het is nog steeds maar 1%...
Ik kan het de TV makers niet eens kwalijk nemen en toegegeven, zulke publiciteit houdt "ons" wel weer scherp.
Als je 32.000 klanten laat zitten, maakt het niets uit of je 3,2 miljoen of 64.000 klanten hebt. Anders gezegd: zometeen gaat Ziggo haar problemen afzetten tegen wereldbevolking, dan wordt het percentage nog lager!
Waar Ziggo eens aan zou moeten werken is:
* zeggen wat je doet
* doen wat je zegt
* en het bewijzen.
Anders gezegd: ISO-9000. Dit is namelijk waar de schoen wrikt. Je begeeft je dan ook op een gebied waar 'aantallen' er niet meer toe doen.
Daar ga je alweer de mist in.EnigmA-X schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:42:
...het feit dat je zegt "het is nog steeds maar 1%" is op zijn zachtst gezegd: scheef.
Als je 32.000 klanten laat zitten, maakt het niets uit of je 3,2 miljoen of 64.000 klanten hebt. Anders gezegd: zometeen gaat Ziggo haar problemen afzetten tegen wereldbevolking, dan wordt het percentage nog lager!
Ziggo laat geen 32.000 klanten zitten (wat nog steeds een fictieve waarde is overigens). Daar wordt keihard aan gewerkt.
En de match met de wereldbevolking gaat ook mank want ons dekkingsgebied is kleiner.
Het is relatief.
Alle verhoudingen zijn hier gelijk of zelfs beter dan andere instanties of bedrijven.
Het is de media die loopt te schermen met aantallen om de maatschappij te shockeren.
Radar en Kassa brengen het -hoewel met de beste insteek- dramatisch op een manier zoals gebruikelijk is in die TV-wereld.
Als Ziggo nou uit 10 kleinere bedrijven had bestaan, was de impact niet zo groot geweest en de aandacht ook een stuk minder. Dat wil niet zeggen dat ze geen gelijk hebben.

Natuurlijk moeten alle klachten de wereld uit! Daar is niemand bij gebaad.
Ik vind het alleen onterrecht dat men aantallen noemt om te shockeren waar men het niet heeft over percentages.
Maar goed... Hoge bomen vangen veel wind.
Ik neem niemand persoonlijk iets kwalijk zolang men tenminste maar niet dingen gaat zitten verzinnen en die met enige stelligheid als de waarheid probeert aan de man te brengen. Mijn stelling voor de helpdesk is daarom ook dat die in principe alleen volgens een helpdesk script mogen werken als dat script maar zodanig is ingericht dat zij een probleem mogen doorverwijzen naar de volgende lijn als het hun expertise te boven gaat. Nu zijn er maar drie mogelijkheden, althans zo wordt dat door mij ervaren. Of men lost een eenvoudig probleem zelf op samen met de beller, of men stuurt een monteur als uit het gesprek blijkt dat men er niet uit gaat komen of de case gaat op 'gesloten' als je de monteur afwijst. Het doorverwijzen van een case naar de volgende lijn komt niet voor en ik heb in de loop der jaren al aardig wat cases aangeleverd die gewoon te technisch waren om afgehandeld te worden door een helpdesk medewerker, maar ze doen het toch.Fantomaz schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:11:
[...]
Ik weet dat het nivo van de gemiddelde medewerker niet zo hoog ligt als we allemaal zouden willen.
Het nivo op Computer gerelateerde zaken ligt híer al vrij hoog dus zul je al snel een minder hoge pet van de helpdeskmedewerker hebben.
Maar kun je dat iemand kwalijk nemen?
Als je ziet wat ze allemaal moeten weten...
Heb je er een met veel computerkennis, is zijn kennis op HFC gebied weer te klein.
Het nieuwe beleid bij Ziggo is dat ze geen Callcenterwerk meer uit willen besteden, maar alles door eigen personeel willen laten doen. Medewerkers zullen dan beter opgeleid worden en het "wij" gevoel zal sterker worden. Zolang dat nog onvoldoende ontplooit is, is er geen of te weinig grip op de kennis van de medewerker.
Om maar een simpel voorbeeld te geven: De Exx foutmeldingscodes van de door Ziggo goedgekeurde digitale kabel ontvangers zijn bij al die ontvangers gelijk. Alle ontvangers geven dus dezelfde foutcode terug op het moment dat er in de headend een configuratie fout is gemaakt die betrekking heeft op het kunnen verwijderen van de encryptie een kanaal dat tot het abonnement van de klant behoort. Op basis van die foutcodes is dus zeer goed een helpdesk script te ontwikkelen waarbij meerdere vervolgacties mogelijk zijn, inclusief de klant bedanken voor de aanmelding van het probleem, toegeven dat het door een configuratie fout van Ziggo veroorzaakt wordt en aangeven dat dit probleem wordt doorgezet naar de volgende lijn. En om het helemaal netjes te maken kan de helpdesk dan even een case nummer doorgegeven en aangeven dat de klant een belletje ontvangt zodra de technische afdeling het probleem heeft opgelost. Helass werkt dat dus niet op die manier bij Ziggo. Alleen een E19 wordt door de helpdesk herkend als een probleem met de smartcard waar ze zelf actie op kunnen ondernemen, maar alle andere codes zullen wel wijzen op een defecte ontvanger of er wordt onnodig een monteur gestuurd.
Daar kan die helpdeskmedewerker verder niets aan doen, want het is een bedrijfspolicy die door het management wordt opgedrongen. Helaas verschuilt het management zich maar wat graag achter de helpdesk dus gaan mensen zich op andere manieren uitten als ze niet gehoord worden.
Deze had ik kennelijk niet goed verwoord, want het gaat hier om het dreigement van de helpdesk dat je krijgt op het moment dat er probleem wordt aangemeld dat zij niet direct zelf kunnen oplossen en het volgens hen dus noodzakelijk is om een monteur te sturen. Of het nu achter de schermen de policy is om coulant met het doorbereken van kosten om te gaan doet verder niet ter zake, het gaat erom hoe dit gebracht wordt door de helpdeskmedewerker waarbij mijn ervaring is dat ze dit duidelijk zo brengen om zoveel mogelijk mensen af te schrikken om toch die monteur maar te laten komen. Als je namelijk vraagt wat er met je case gebeurd als je die monteur niet laat komen dan krijg je gewoon te horen dat het dan geen case meer is omdat je niet wil meewerken.[...]
Dat gaat niet op.
Er wordt vooralsnog erg soepel gedaan met het doorberekenen van de kosten naar de klant. (of dit moet nog niet Ziggobreed zijn bepaald).
De service gaat zelfs zo ver dat gebruikte materialen niet doorberekend worden, zelfs al ligt de fout bij de klant. Het moet wel heel erg zijn als een uit elkaar geschroefde modem omdat-ie-het-niet-meer-deed.
Je doet nu net of het alleen maar scheldkannonades zijn op de forums. Er zijn genoeg mensen die capabel genoeg zijn om mee te helpen met het zoeken van oplossingen voor de problemen. Dat was vroeger ook mijn insteek, maar sinds het Samsung DCB-P850R "incident" ben ik me anders gaan opstellen richting de kabelbedrijven en natuurlijk mijn kabeledrijf in het bijzonder. Het DCB-P850R incident was geen incidentje dat in een paar dagen was opgelost, maar heeft zich door de houding van het toenmalige Multikabel maandenlang voortgesleept. En al die tijd werd iedere klant die zijn DCB-P850R problemen bij de helpdesk aanmelde verteld dat het probleem niet bij Multikabel bekend was wat zelfs werd volgehouden als de betreffende klant naar het MGV forum topic met zijn lotgenoten verwees. Dat heeft Multikabel toen volgehouden tot de dag dat er een firmware fix op de multiplexers werd geïnstalleerd.[...]
Nee, inderdaad niet.
Sinds wanneer moet er waarde worden gehecht aan scheldkannonades op fora die op alle fronten aangedikt worden? Maar waar rook is is vuur en men zal zeker controleren of het waar is dat er hickups zitten in de transportstreams van vm Multikabelgebied.![]()
Maar moet dat dan meteen wereldkundig worden gemaakt?
Probeer je de personele impact voor te stellen als alle mogelijke storingen (en het verloop daarvan) intensief gerapporteerd moeten worden aan alle helpdeskmedewerkers...
Slechts de erkende blokstoringen die impact hebben op een bepaald gebied, zouden kenbaar gemaakt moeten worden in de gegevens van de klanten op wie dit betrekking heeft. Dát gebeurd nog onvoldoende.
Werkzaamheden worden keurig gemeld en zijn ook zichtbaar, maar alle klachten binnen zo´n gebied worden nog onvoldoende onder 1 klachtennummer geschaard, waardoor het zomaar kan zijn dat ik 2x in dezelfde straat te horen krijg dat alles de dag ervoor al opgelost was.
Maar goed... daar is men mee bezig en ook dit verloop zal vlotter en gecoordineerder gaan wanneer alles onder 1 paraplu zit.
En wat krijg je dan door zo'n maandenlange houding van Multikabel: Scheldkannonades op de forums van klanten die zich door hun kabelbedrijf afgescheept voelen. Als Multikabel de problemen gewoon erkend had en de dialoog was aangegaan op het forum met de gebruikers en die gebruikers ook betrokken had bij het onderzoek dan hadden ze ondanks de problemen veel meer punten gescoord bij hun klanten. Men weet dan immers dat hun kabelbedrijf er mee bezig is en ze worden op de hoogte gehouden van de voortgang. En even voor de duidelijkheid: Al die tijd heeft er ook nooit een storingsmelding op de website van Multikabel gestaan en werd aan klanten verteld dat het waarschijnlijk een exemplarisch probleem betrof in hun ontvanger waardoor die klanten weer kosten konden maken met het omruilen van de ontvanger.
En jammer genoeg zie je dat er niet geleerd wordt van dit soort akkefietjes. Onlangs weer veel problemen met haperende kanalen in een bepaalde transport stream zonder erkenning door Ziggo of de capaciteitsproblemen met het kabel Internet voor klanten in Hoofddorp en omstreken om maar eens wat in mijn regio te noemen. In beide gevallen weer geen storingsmeldingen en ontkenning via de helpdeskmedewerkers met scheldkannonades op de forums als gevolg.
Alleen vervelend voor Ziggo als de oorzaak van een storing breed uitgemeten op de forum staan en zij zijn nog met hun onderzoek bezig of zitten nog in de ontkennende fase. Ik denk dat veel bedrijven tegenwoordig de kennis uitwisseling van klanten via het Internet onderschatten met als gevolg dat zij veelal pas de laatsten zijn die weten wat er mis is met hun signaal.[...]
Nogmaals, het mee laten denken door fora gebruikers zou tot teveel wildgroei leiden. Daarnaast zouden anderen die minder op de betreffende fora (want dat zullen nogal wat zijn) hierdoor ondergesneeuwd raken waardoor je het probleem verschuift.
Maar ik wil het (serieus) best wel eens voorleggen hoor
Je gaat me nu toch niet vertellen dat jullie tegenwoordig DVB analysers mee hebben en ook nog eens een keer de daarvoor benodigde kennis om die DVB data te kunnen beoordelen op correctheid? Voor alle duidelijkheid: Ik heb het dus niet over de sterkte van het signaal, maar over de inhoud (dus de data) van het signaal. Het feit dat een signaal zonder ruis binnenkomt wil nog niet zeggen dat de data die doordat signaal verstuurd wordt ook probleemloos is. Ik kan volgens allerlei analoge metertjes een perfect signaal hebben, maar als de QAM modulator de data niet goed of volledig aangeleverd krijgt dan hapert bij mij de boel nog steeds tijdens het kijken. En als ze in de headend een kanaal verkeerd configureren waardoor de decryptie sleutels niet in de verstuurde data zitten dan kan ik zo'n kanaal nog steeds niet bekijken en is er ook niets mis met mijn ontvanger. Dat soort problemen zie je in deze digitale data tijd steeds vaker optreden en die ga je met een signaal sterkte metertje niet vinden.[...]
Zeker niet!!
Wij hebben juist perfecte apparatuur om deze problemen te herkennen.![]()
Maar ook hier weer geldt dat de kennis nog onvoldoende is om hier optimaal mee te kunnen werken.
We zijn nog maar net Ziggo...
In de oude situatie werd veel zaken gedaan met externe partijen die die apparatuur niet had.
Ook voor ons gold, dat wij onder de vlag van Ziggo gingen werken en dus ook die apparatuur kregen.
Dit is nog maar recentelijk allemaal geregeld. De cursussen lopen en de kennis wordt groter onder de medewerkers.
Realiseer je wel dat dit haaks staat op de positieve Casema-Multikabel-@home houding die je had.
Voorheen was de apparatuur er niet en tóch klaag je nu meer, als ik je goed begrijp.
Waarschijnlijk verwar je me trouwens met iemand anders, want je kan mij toch moeilijk iemand noemen die een positieve houding heeft ten opzichte van Casema, Multikabel of @Home. En die houding is sinds Ziggo helaas nog niet verandert omdat ondanks de andere naam de houding van de bedrijven achter die naam ook niet is veranderd.
Helaas is dat de praktijk waar we mee te maken hebben. Het haperingen voorbeeld waar je op reageert heeft een kleine twee weken aangehouden, was met iedere Humax IR-FOX C in Ziggo/Multikabel gebied binnen een minuut te produceren en nog vond Ziggo het niet nodig om even een storingsmelding te plaatsen en via de helpdesk aan bellers te laten weten dat het probleem bekend en in onderzoek was. Dat is gewoon bedrijfbeleid uitgedacht door managers. Ik neem dat jouw of je collega's bij de helpdesk niet kwalijk, jullie zijn alleen maar de uitvoerders van dat beleid die ook afgerekend worden door die managers op het moment van dat beleid afwijken. Reken maar dat een toevallige meelezende manager in dit topic graag zou willen weten wie Fantomaz is. Multikabel medewerkers die vroeger uit naam van het bedrijf op forums de discussie met klanten aangingen konden op een waarschuwing rekenen.[...]
Dat is wel een heel negatieve gedachte over een hele groep mensen.
Alsof een van de toelatingseisen bij Ziggo is dat je met je bloedbroeders een pact sluit waarin je plechtig belooft je volledig tegen de klanten te keren.
Dat er een probleem bij Ziggo was, zoals je omschrijft zal best kloppen.
Maar dat ze onderling afspreken dat men de klanten maar moet afschepen is wel wat ver gezocht.
De Helpdeskmedewerker volgt een protocol daar zal het in dat geval niet aan liggen.
Het overgrote deel van de storingen zal daarmee getackeld worden. Maar een deel zal daardoorheen slippen. Dat een van die doorgeslipte storingen een algemene storing betreft die de storingssymtomen heeft van een slechte huisinstallatie... Wat moet je daarmee? If it talks like a Duck, walks like a Duck, it sometimes might be a hell of a good immitation of a Duck
Dat er hard gewerkt wordt aan verbeteringen aan het netwerk geloof ik direct. Het grootste probleem van Ziggo is echter goede, tijdige, correcte, volledige en eerlijke communicatie richting haar klanten. Als dat verandert dan komt het begrip van de klanten voor de situatie waarin Ziggo verkeert vanzelf.Mensen, neem van mij aan dat iedereen, OK het overgrote deel (om dan maar een slag om de arm te houden) zich keihard inzet voor een schoon netwerk, positieve klanten en minimale klachtenaantallen.
Dat er daar nog veel aan schort, mag ik niet ontkennen. Echter houd ik me voor dat Ziggo niet moedwillig zijn eigen glazen aan het ingooien is.
Waarom heeft ziggo geen mogelijkheid om problemen op te lossen die niet standaard zijn?
Ik heb zelf 11 Oktober alles-in-1 aangevraagd, en nu nog altijd niks ontvangen, geen pakket, geen inlogcode, nada. Sinds 10 November wekelijks aan de lijn gehangen om erover te praten maar het helpt niet.
Elke week zeggen ze weer dat "het gek is" en dat het nou goed moet komen. Maar als je dat 6 weken achter elkaar aan een klant verteld, moet er toch gewoon ergens een belletje gaan dat er iets fout gaat. Dan verwacht je toch gewoon dat een "vreemde zaken" team even er naar kijkt en uitzoekt hoe iets zo lang al fout kan gaan.
Ik heb 10 November hierover ook een mail naar Ziggo gestuurd, en daar kwam op 16 December een antwoord op... Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er een mailachterstand van meer dan een maand is, dat is toch een onwerkbare situatie.
Om de een of andere reden heeft mijn oude provider me nog altijd niet afgesloten, dus ik kan me er nog niet druk om maken, maar snappen hoe er zo met klanten omgegaan kan worden doe ik niet.
Verwijderd
Tja, zo ben ik ook eens begonnen hier en dat was na het online zetten van de login ook gelijk ontslagArChie schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:31:
Als kabelbedrijven hun klanten eens wat serieuzer zouden gaan benaderen en het aan zouden durven om technische medewerkers direct te laten communiceren met forum bezoekers dan zouden ze veel sneller kunnen weten dat er iets speelt en de klanten dan actief kunnen betrekken bij het localiseren van de oorzaak van het probleem. Daarmee bereiken ze meer goodwill dan maar problemen te blijven ontkennen en te hopen dat ze de boel zonder er ruchtbaarheid aan te geven kunnen oplossen en in de doofpot kunnen stoppen. Daarbij scheelt het behoorlijk in de belasting van de helpdesk en het nutteloos monteurs sturen.

Zogenaamd bedrijfs geheim, tuurlijk hoor, STANDAARD FABRIEKSLOGIN EN WACHTWOORD, het merk is het wachtwoord, staat op het modem, de doos etc, dat had mijn neefje van 8 nog wel kunnen verzinnen!

Doet niks af aan Ziggo hoor.
Zou zo weer aan de slag willen, maar dan wel direct bij Ziggo zelf als het even kan.
Omdat je alleen iets kunt veranderen als je weet wat er fout gaat.FireAge schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:22:
Waarom heeft ziggo geen mogelijkheid om problemen op te lossen die niet standaard zijn?
Als jij een vraag in het arabisch krijgt, weet je dan wat je moet antwoorden?
Er zijn enorm veel processen en men heeft hun best gedaan om alle processen inzichtelijk te maken.
Daarom gaan de meeste orders goed. Maar waar het niet goed gaat, blijkt er iets fout te gaan in de processen en zal dat uitgezocht cq hersteld moeten worden.
Het grote probleem is hier -en dan moet ik bekennen dat grootte dus wel uitmaakt- dat je elke keer weer een andere medewerker krijgt die jij alles weer moet uitleggen.
Men doet, volgens de procedure een handeling -die waarschijnlijk de voorgaande keren óók al spaak is gelopen door een fout ergens- en daarbij een toezegging.
Dat gaat weer fout en je hangt weer aan de lijn.
De massaliteit (is dit een goed woord?
Zolang alles volgens de proceslijn gaat (zowel fysiek, handmatig als systeemtechnisch) loopt het ook goed en een medewerker weet ook niet beter dan dat alles goed gaat.
Als de medewerker vervolgens ziet dat het na een paar keer dezelfde handeling steeds fout loopt, wordt dit gerapporteerd.
Wordt jou niet verteld wat er precies fout gaat dan?
Bij die aanvraag die steeds fout gaat, bedoel ik...
Soms zou je een probleem moeten kunnen "adopteren" denk ik wel eens... En dan net zolang in de gaten blijven houden tot het klaar is.
Én dan de klant contactten dat het voor elkaar is.
Maar daarmee creeer je "shortcuts" en passeer je mensen die niet een adoptiemedewerker hebben.
Ik doe het zelf wel zo nu en dan. Ik ben per slot van rekening degene die de klant in ogen heeft gekeken en het verhaal heeft moeten aanhoren.
Mijn motto (en ik héb er nogal wat
Ach misschien neem ik ook wel teveel hooi op mijn vork door alles te willen oplossen.
Het is een prachtige baan en elke keer weer een uitdaging de problemen uit de wereld te helpen.
Maar ik houd op zaken te verdedigen die geen direct raakvlak hebben met mijn werk.

Het moet me niet mijn kop gaan kosten.

Dat Ziggo betere spullen moet kopenFantomaz schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:16:
[...]
Als ik je nu vertel dat ze de zelfde modems en protocollen hanteren, wat is dan jouw tegenargument?
Ik wil hier overigens aan toevoegen dat ondanks de slechte ervaringen, ik zeer tevreden ben over de netheid en correctheid van degene die ik aan de andere kant van de lijn krijg. Erg netjes, altijd.
[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 28-12-2008 00:32 ]
Mocht een medewerker er niet uitkomen, dan hoort hij het na te vragen en mocht het een issue zijn wat niet door hem of een monteur opgelost kan worden, dan dient het probleem aangemeld te worden, waarna het verder onderzocht wordt.ArChie schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:09:
Ik neem niemand persoonlijk iets kwalijk zolang men tenminste maar niet dingen gaat zitten verzinnen en die met enige stelligheid als de waarheid probeert aan de man te brengen. Mijn stelling voor de helpdesk is daarom ook dat die in principe alleen volgens een helpdesk script mogen werken als dat script maar zodanig is ingericht dat zij een probleem mogen doorverwijzen naar de volgende lijn als het hun expertise te boven gaat. Nu zijn er maar drie mogelijkheden, althans zo wordt dat door mij ervaren. Of men lost een eenvoudig probleem zelf op samen met de beller, of men stuurt een monteur als uit het gesprek blijkt dat men er niet uit gaat komen of de case gaat op 'gesloten' als je de monteur afwijst. Het doorverwijzen van een case naar de volgende lijn komt niet voor en ik heb in de loop der jaren al aardig wat cases aangeleverd die gewoon te technisch waren om afgehandeld te worden door een helpdesk medewerker, maar ze doen het toch.
Er zijn wel degelijk meerdere Exx meldingen bekend en ook de vervolgacties hiervoor. Betreft je laatste regels dat is totaal niet de procedure en mag hopen verre van de waarheid.Om maar een simpel voorbeeld te geven: De Exx foutmeldingscodes van de door Ziggo goedgekeurde digitale kabel ontvangers zijn bij al die ontvangers gelijk. Alle ontvangers geven dus dezelfde foutcode terug op het moment dat er in de headend een configuratie fout is gemaakt die betrekking heeft op het kunnen verwijderen van de encryptie een kanaal dat tot het abonnement van de klant behoort. Op basis van die foutcodes is dus zeer goed een helpdesk script te ontwikkelen waarbij meerdere vervolgacties mogelijk zijn, inclusief de klant bedanken voor de aanmelding van het probleem, toegeven dat het door een configuratie fout van Ziggo veroorzaakt wordt en aangeven dat dit probleem wordt doorgezet naar de volgende lijn. En om het helemaal netjes te maken kan de helpdesk dan even een case nummer doorgegeven en aangeven dat de klant een belletje ontvangt zodra de technische afdeling het probleem heeft opgelost. Helass werkt dat dus niet op die manier bij Ziggo. Alleen een E19 wordt door de helpdesk herkend als een probleem met de smartcard waar ze zelf actie op kunnen ondernemen, maar alle andere codes zullen wel wijzen op een defecte ontvanger of er wordt onnodig een monteur gestuurd.
De klant wordt alleen geattendeerd op de voorrijkosten als de klant niet wil meewerken en er op staat dat er een monteur langs wordt gestuurd en er dan een kans bestaat, dat mocht het probleem in zijn eigen aansluitingen zitten, dat er dan voorrijkosten berekend kunnen worden en zo hoort het ook.Deze had ik kennelijk niet goed verwoord, want het gaat hier om het dreigement van de helpdesk dat je krijgt op het moment dat er probleem wordt aangemeld dat zij niet direct zelf kunnen oplossen en het volgens hen dus noodzakelijk is om een monteur te sturen. Of het nu achter de schermen de policy is om coulant met het doorbereken van kosten om te gaan doet verder niet ter zake, het gaat erom hoe dit gebracht wordt door de helpdeskmedewerker waarbij mijn ervaring is dat ze dit duidelijk zo brengen om zoveel mogelijk mensen af te schrikken om toch die monteur maar te laten komen. Als je namelijk vraagt wat er met je case gebeurd als je die monteur niet laat komen dan krijg je gewoon te horen dat het dan geen case meer is omdat je niet wil meewerken.
Als je er zelf van overtuigd ben dat het probleem bij Ziggo zit hoef je je uberhaupt geen zorgen te maken over de voorrijkosten, lijkt mij dan.
Het is meer om de klant te motiveren om toch maar mee te werken, dan af te schrikken en monteurs worden er ook niet bepaald blij van, als het probleem gewoon in de manier van aansluiten zit en hij dus onnodig gestuurd is.
Als er een probleem is en de helpdeskmedewerker komt er niet uit, dan dient hij dat te melden en als diegene dat verzaakt tja dan komt er inderdaad geen case, maar dat het is wel de procedure om dat te melden.
Je stelt alles wel lekker zwart/wit... maar gezien je ervaringen kan ik dat op zich wel begrijpen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat is een té makkelijke schuilplek: "we weten niet wat er fout gaat, wat u zegt snappen wij niet, dus we kunnen het niet oplossen".Fantomaz schreef op zondag 28 december 2008 @ 00:19:
[...]
Omdat je alleen iets kunt veranderen als je weet wat er fout gaat.
Ja. "Beste meneer/mevrouw, we gaan dit tot op de bodem uitzoeken". Anders gezegd: we kopen een woordenboek of halen er een expert bij.Fantomaz schreef op zondag 28 december 2008 @ 00:19:
Als jij een vraag in het arabisch krijgt, weet je dan wat je moet antwoorden?
Ik heb persoonlijk niets tegen op Ziggo, maar het lijkt mij wel duidelijk dat het hier gaat om een niet-hanteerbare omvang die op verschillende vlakken nauwelijks of niet te sturen lijkt te zijn. Als je de consumentenprogramma's bekijkt en alle aantallen wegdenkt, blijft er weldegelijk een kern van waarheid over.
Die problemen los je in ieder geval niet op door te zeggen dat je het niet begrijpt, of door domweg helemaal niets op te lossen en niet te communiceren.
Uiteraard zal het allemaal niet zo zwart/wit zijn. Bij het gemiddelde bedrijf van zo'n omvang zitten er altijd wel een paar managers die onmogelijke combinaties in bedrijf proberen te stellen (bijv. "de beste service tegen de laagste prijs"). Anders gezegd: sommige dingen gaan gewoon niet samen. Ziggo is hier misschien over 10 jaar wel een praktijkvoorbeeld van in de schoolboeken.
Nogmaals, ik heb persoonlijk niets tegen Ziggo. Ik heb vanmiddag aangemeld voor Z1 TV. Ben benieuwd hoe goed/slecht het gaat bevallen
[ Voor 18% gewijzigd door EnigmA-X op 28-12-2008 00:36 ]
Op het moment dat je het aantal weerlegt, moet je dat ook funderen. Gezien het gemiddelde bedrijf de vuile was niet graag buiten hangt, kan je dit dus eigenlijk ook niet weerleggen...Fantomaz schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:15:
[...]
Daar ga je alweer de mist in.
Ziggo laat geen 32.000 klanten zitten (wat nog steeds een fictieve waarde is overigens). Daar wordt keihard aan gewerkt.
Dus ik moet serieus wél geloven dat Ziggo nog steeds 3,2 miljoen klanten heeft, ondanks dat de stemming aangeeft dat er toch wel wat klanten aan het wisselen zijn....?Fantomaz schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:15:
[...]
En de match met de wereldbevolking gaat ook mank want ons dekkingsgebied is kleiner.![]()
Het is relatief.
Wat nu als 30% van de klanten al weg is. Is het probleem dan ook 'relatief' groter??
Waar is je bron?Fantomaz schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:15:
[...]
Alle verhoudingen zijn hier gelijk of zelfs beter dan andere instanties of bedrijven.
En Ziggo blijft maar roepen dat het allemaal wel meevalt. Radar en Kassa dienen de consument, maar hebben er geen enkele baat bij om Ziggo de grond in te werken. Wel heb ik al meerdere keren gezichten op TV gezien van Ziggo die beloven dat het allemaal beter wordt. Ik zie daar alleen zo weinig daadwerkelijk van gebeuren...Fantomaz schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:15:
[...]
Het is de media die loopt te schermen met aantallen om de maatschappij te shockeren.
Radar en Kassa brengen het -hoewel met de beste insteek- dramatisch op een manier zoals gebruikelijk is in die TV-wereld.
Alleen besloot Ziggo *zelf* om het anders te doen. Misschien hebben ze de uitnodiging tot deze situatie zelf geschreven?Fantomaz schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:15:
[...]
Als Ziggo nou uit 10 kleinere bedrijven had bestaan, was de impact niet zo groot geweest en de aandacht ook een stuk minder.
Over die hoge bomen klopt. Consumenten vinden het oneerlijk om percentages te noemen, dus die werken met aantallen. Vooral Nederlanders houden van "klein denken", ik denk dat dit grotendeels afkomstig is uit de handelsgeest, maar ook de wens om alles klein te houden en er controle over te houden.Fantomaz schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:15:
[...]
Dat wil niet zeggen dat ze geen gelijk hebben.![]()
Natuurlijk moeten alle klachten de wereld uit! Daar is niemand bij gebaad.![]()
Ik vind het alleen onterrecht dat men aantallen noemt om te shockeren waar men het niet heeft over percentages.![]()
Maar goed... Hoge bomen vangen veel wind.
Tja naar mijn mening laat je je te snel afschepen, ik zou daar zelf geen genoegen mee nemen, met van ja dat komt wel goed... Heb je overigens wel een bevredigend antwoord gekregen op je email?FireAge schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:22:
Om even in deze discussie te stappen.
Ik heb zelf 11 Oktober alles-in-1 aangevraagd, en nu nog altijd niks ontvangen, geen pakket, geen inlogcode, nada. Sinds 10 November wekelijks aan de lijn gehangen om erover te praten maar het helpt niet.
Elke week zeggen ze weer dat "het gek is" en dat het nou goed moet komen. Maar als je dat 6 weken achter elkaar aan een klant verteld, moet er toch gewoon ergens een belletje gaan dat er iets fout gaat. Dan verwacht je toch gewoon dat een "vreemde zaken" team even er naar kijkt en uitzoekt hoe iets zo lang al fout kan gaan.
Ik heb 10 November hierover ook een mail naar Ziggo gestuurd, en daar kwam op 16 December een antwoord op... Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er een mailachterstand van meer dan een maand is, dat is toch een onwerkbare situatie.
Om de een of andere reden heeft mijn oude provider me nog altijd niet afgesloten, dus ik kan me er nog niet druk om maken, maar snappen hoe er zo met klanten omgegaan kan worden doe ik niet.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dan golden er bij het toenmalige Multikabel toch andere regels of werden die regels niet als zodanig nageleefd.Laguna schreef op zondag 28 december 2008 @ 00:32:
Mocht een medewerker er niet uitkomen, dan hoort hij het na te vragen en mocht het een issue zijn wat niet door hem of een monteur opgelost kan worden, dan dient het probleem aangemeld te worden, waarna het verder onderzocht wordt.
Destijds waren bij Multikabel de E34 meldingen niet van de lucht. Elke keer was met een DVB-C PC-TV kaartje en wat freeware DVB analyse software vast te stellen dat het om configuratie fouten ging met betrekking tot het versturen van sleutel data en elke keer weer lag het probleem volgens de helpdesk bij de beller. Het ene topic na het andere ging over deze herhaalde problemen, maar leren ho maar. Bij Ziggo/Casema hebben ze dat aspect gelukkig beter onder controle, maar er gaat nog steeds genoeg fout.Er zijn wel degelijk meerdere Exx meldingen bekend en ook de vervolgacties hiervoor. Betreft je laatste regels dat is totaal niet de procedure en mag hopen verre van de waarheid.
Het grote probleem is dat er door Ziggo vanuit wordt gegaan dat de meeste problemen door of de helpdesk of de monteur zijn op te lossen. Dat was vroeger in de analoge tijd misschien het geval, maar naarmate er steeds complexere digitale data via de kabel verstuurd wordt kan er steeds meer met de inhoud van de data zelf fout gaan die door Ziggo wordt aangemaakt in de systemen. Bij dergelijke problemen komt een helpdeskmedewerker of monteur er niet meer uit.
In het verleden heb ik eens een persoonlijk gesprek mogen hebben met een Multikabel manager over mijn DVB analyses en hetgeen ik daarover op forums publiceerde. Ook die persoon kon eigenlijk maar niet geloven dat al die functionele fouten in de data uit hun systemen kwamen en vond het toch nodig om ook een afspraak te gaan regelen met een monteur die bij mij dan de boel maar eens goed moest gaan doormeten. Zinloos natuurlijk, want die functionele fouten in de data kun je niet meten met wat signaal sterkte metertjes. Aan zo'n instelling van een manager kun je zien dat die de mindset van analoog naar digitaal met de daarbij behorende data problematiek nog niet had gemaakt. Enige tijd heb ik op zijn verzoek direct aan hem problemen gemaild, maar het enige dat die persoon wilde weten was hoe een probleem danwel zichtbaar werd op een digitale kabel ontvanger bij de klant. Daaruit blijkt dan ook weer direct dat die manager kennelijk niet in staat was om te begrijpen dat de software van alle merken en type ontvangers niet aan elkaar gelijk is waardoor het gevolg van veel functionele fouten in de verstuurde data niet direct te voorspellen is en in elke ontvanger tot andere problemen kan leiden.
Het recente data haperingen probleem in Ziggo/Multikabel gebied werd voorzover bekend bijvoorbeeld alleen zichtbaar bij klanten met een Humax IR-FOX C ontvanger. Kennelijk is de DVB engine implementatie van in de IR-FOX C wat gevoeliger voor korte onderbrekingen in de data aanvoer dan bij de andere ontvangers. Nadat het data aanvoer probleem naar de QAM modulatoren in Ziggo/Multikabel gebied verholpen was functioneerde de IR-FOX C ook weer normaal. Daar kunnen ze monteurs voor naar allerlei klanten in het gebied sturen waar die problemen zich voordeden, maar die gaan dat niet vinden omdat je alleen maar kan achterhalen dat er data in de stream ontbreekt door de continuity counters van de data pakketjes te gaan controleren. Dit soort fouten kunnen alleen maar door de technici in de headends opgelost worden, terwijl een monteur misschien nodeloos van alles aan het vervangen/bij regelen is bij een klant.
Ik heb zelf ooit een storing aangemeld, omdat bij het analoge signaal diverse buitenlandse zenders niet meer anamorphic werden uitgezonden maar in 4:3 letterbox formaat. Dat kwam dus uiteindelijk wel bij de juiste mensen terecht en bleek met een omschakeling te maken te hebben die ze hadden gedaan, hoe bepaalde digitale zenders vanaf de satelliet werden doorgegeven, als ik het me nog juist herinner...
Je wil serieus genomen worden, en omdat je na 50 minuten in de wacht een slecht nederlands sprekende persoon aan de lijn krijgt die zegt dat het allemaal wordt opgelost (wat niet gebeurt) heb je niet het gevoel dat je serieus genomen wordt als klant. Een klant die wel over het algemeen 600 euro per jaar betaald. Ik betaal dat in ieder geval wel.
Zolang dat probleem niet wordt opgelost zal Ziggo slechte reclame voor zichzelf blijven maken, maar de heren beleidsmensen introduceert dat niets, zij zien alleen die euro's. Daar kun jij niets aan doen, maar je baas wel.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Tsja, ik probeer altijd zo lang mogelijk door te vragen aan de telefoon, maar als de persoon aan de andere kant zegt dat nu echt alles goed staat, dat hij verder echt niks meer kan doen, en dat er echt niemand anders is die me kan helpen, dan bedankt ik hem meestal vriendelijk voor zijn inzet, en bel over een paar dagen weer.Laguna schreef op zondag 28 december 2008 @ 00:52:
[...]
Tja naar mijn mening laat je je te snel afschepen, ik zou daar zelf geen genoegen mee nemen, met van ja dat komt wel goed... Heb je overigens wel een bevredigend antwoord gekregen op je email?
Het antwoord op de mail:
Ik zie dat u inmiddels een aantal malen heeft gebeld, en ga ervan uit dat u daarbij geholpen bent. mvg ziggo.
Alleen dan met wat meer woorden

Vroegah bij @home, had je een 2e lijn oid, en als je problemen had, dan was het zaak om voorbij de 1e lijn te komen, want zodra je in contact kwam met de tweede lijn, werd je probleem opgelost. De 1e lijn was geblaat over "cache leegmaken" en dat soort gelul. Alsof mijn linux server opeens geen ip adres meer krijgt over dhcp door cache
Dat was dan altijd faken dat je je cache ter plekke leegde, internet history leegmaken, bla bla. Nee werkt echt nog steeds niet, verbind me maar door met 2e lijn.
Hallo, mr 2e lijn, geen dhcp, hmm, ff checken, ah probleem aan onze kant, zet het nu om, u heeft weer internet over 5 minuten. 30 seconden later -> internet. Die goeie oude 2e lijn
Verwijderd
Ja pas maar op, er zitten genoeg verklikkers die het naar hogere hand gooien als je buiten je boekje gaat en het maar negatief genoeg is

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar Ziggo ontkent het probleem niet. De vuile was hangt buiten en het lijkt een hele hoop. Alleen zie je niet dat er nog 99x zoveel schone was in de kast ligt.EnigmA-X schreef op zondag 28 december 2008 @ 00:45:
Op het moment dat je het aantal weerlegt, moet je dat ook funderen. Gezien het gemiddelde bedrijf de vuile was niet graag buiten hangt, kan je dit dus eigenlijk ook niet weerleggen...
Zeker! dat is een gegeven.Dus ik moet serieus wél geloven dat Ziggo nog steeds 3,2 miljoen klanten heeft, ondanks dat de stemming aangeeft dat er toch wel wat klanten aan het wisselen zijn....?
Ze zullen zeker niet allemaal internet van Ziggo hebben, maar het zijn wel allemaal TV aansluitingen, en daarbij klanten.
En nu zal menigeen roepen dat mensen zonder Ziggo internet nooit klachten mbt Ziggo internet hebben, maar het aantal klachten betreft ook de reguliere CAI aansluiting.
Dat maakt dat enerzijds het aantal storingen niet volledig internet-gerelateerd zijn, en anderzijds de storingen niet te vergelijken zijn met andere partijen omdat een kabelaar van oorsprong alleen TV signaal leverde en een provider als Orange of Tiscali zich puur storten op diensten over andermans netwerk. Storingen die daaruit voortvloeien dan ook specifieker Internet (waarbij ik VOIP daar ook onder schaar).
Anyway, ook wisselende klanten blijven doorgaans TV van Ziggo houden omdat er geen alternatieve, volwaardige TV aanbieders zijn, die te vergelijken zijn met kabelmaatschapijen.
Nee, want een percentage is altijd relatief en ik hoop niet dat ik nu wiskundeles moet gaan geven.Wat nu als 30% van de klanten al weg is. Is het probleem dan ook 'relatief' groter??

Alleen zal het eindresultaat naar beneden gaan. Als je nog maar 70% van je oorspronkelijke 3,2 miljoen klanten hebt, houd je nog maar 2,2 miljoen over.
Maar ik gok erop dat je bedoelt dat mensen internet opzeggen en TV blijven behouden. In dat geval zal het aantel storingen Internet lager worden, bij een gelijk blijvend aantal klanten. Óók alweer Wiskunde.
Inkomsten zullen lager worden en men zal zich toch eens achter de oren moeten krabbelen.
Gelukkig gebeurt dat niet want 30% is onrealistisch. Stel dat iedereen die een klacht heeft zal vertrekken...
Dan houd je nog voldoende klanten over. Maar ook dat is onrealistisch.
Het klinkt vreemd, ik weet het, maar bijna alle klanten met klachten die ik tegenkom, zijn tevreden met de afloop. Ja, ze mopperen wel eens over het verloop ervan, maar uiteindelijk valt het allemaal best wel weer mee...
Maar goed, dat zijn de technische klachten. Over de andere vormen van klachten of over de klachten waar -en dat is al eens eerder terecht opgemerkt- geen monteur aan te pas komt, kan ik niet oordelen.
(hier wordt gedoeld op mijn argument dat Ziggo het gemiddeld ot bovengemiddeld doet)Waar is je bron?
Ik kijk ook wel eens naar de statistieken.
Maar meer nog naar andere moppersites of -topics waar andere providers op de hak worden genomen.
Als ik daaruit proef dat het aantal klachten al meer is dan mijn theoretische 1% bij Ziggo, doet Ziggo het al beter.
Maar om even een schot-voor-open-doel weg te kapen...
Wie zegt dat mijn 1% correct is?
Ik kan daar best naast zitten. Als men dat vindt, maak dat dan kenbaar, niet door emotie gestuurd, maar met goede argumenten of Bronnen inderdaad.
Want ik verdedig Ziggo ook maar met een paar persoonlijke ervaringen, kansberekeningen en een paar schattingen.
Omdat tevreden mensen niet klagen.En Ziggo blijft maar roepen dat het allemaal wel meevalt. Radar en Kassa dienen de consument, maar hebben er geen enkele baat bij om Ziggo de grond in te werken. Wel heb ik al meerdere keren gezichten op TV gezien van Ziggo die beloven dat het allemaal beter wordt. Ik zie daar alleen zo weinig daadwerkelijk van gebeuren...
Er is op de achtergrond véél gedaan om de bewuste kruiwagen weg te werken. Maar de ironie is toch weer dat er naast inderdaad schrijnende gevallen, er toch ook weer de Die-Hard beroepsklagers waren die altijd als een bok op de haverkist zitten, waar de klacht toch écht bij de klant bleek te zitten.
Ach, uiteindelijk ken je de klappen van de Zweep wel een beetje.
7 jaar geleden had je precies hetzelfde bij UPC. En volgens mij zijn zij (en waarschijnlijk ook andere internetproviders) maar wat blij dat ze nu even in de luwte staan van de storm die nu over Ziggo gaat.
Als men enig handelsgeest zou hebben, had men juist in Percentages gedacht en gesproken.Over die hoge bomen klopt. Consumenten vinden het oneerlijk om percentages te noemen, dus die werken met aantallen. Vooral Nederlanders houden van "klein denken", ik denk dat dit grotendeels afkomstig is uit de handelsgeest, maar ook de wens om alles klein te houden en er controle over te houden.
Wat zegt het als een ondernemer zegt dat hij 100.000 winst heeft gemaakt?
Veel als het gaat om mijn vriend de loodgieter (nee, niet Joe
En weinig als ik de top van Phillips hoor praten.
Alles draait om percentages.
En Verd**m* ik doe het weer.

Happen en verdedigen.

Het goede voornemen dan maar in het volgend jaar?

Keihard mijn best blijven doen voor de klant en me minder op laten naaien.
Inderdaad, ik ben ook prima tevreden met Ziggo.Freddy_Fish schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:43:
Zo, zal ook maar even reageren dat ze iets hebben opgelost ipv dat ik alleen maar klaag. Bij mij werkt alles weer naar behoren. Nieuwsgroepen draaien weer op volle snelheid, browsen gaat zonder laad tijden en me ping met online games is weer normaal. Go Ziggo!
Wij hebben eigenlijk nog nooit problemen gehad met Ziggo, en als we wel iets hadden dan was het ook zo weer gefixed (melding E19 op decoder bijv. was de volgende dag al weer gefixed)
Het enige wat ik wel minder vind, is de retentie van de nieuwsserver. Ik krijg bij dingen van 30d al problemen (Article not found)
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 28-12-2008 15:24 ]
Verwijderd
Oh ja dat was in mijn tijd ook al, steenvast blijven klagen, ik heb het zelfs gehad dat ik 3 keer bij een klant kwam die het modem in de slaapkamer had, bijna 20 meter kabel eraan vanaf de hoofdaansluiting.Fantomaz schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:42:
Omdat tevreden mensen niet klagen.
Maar de ironie is toch weer dat er naast inderdaad schrijnende gevallen, er toch ook weer de Die-Hard beroepsklagers waren die altijd als een bok op de haverkist zitten, waar de klacht toch écht bij de klant bleek te zitten.
'Het heeft toch gewerkt ?!'
Ja meneer (aan de telefoon), maar waarschijnlijk is het signaal bijgeregeld zodat het beter in harmonie komt met een andere wijk, en 20 meter kabel erbij zorgt voor dat signaal verlies.
U zult dus gewoon 20 meter UTP moeten trekken.
'Ja maar daar begin ik niet aan!'
Ik ook niet, dus ik zet nu het modem terug aan de hoofdaansluiting en controleer of het goed is (wat het dus ook was) en als u het modem dan weer in de slaapkamer zet en het werkt niet, mag u het oplossen!
De 3de keer had ie voorrijtarief van zowel Casema als voor de onderaannemer waarvoor ik werkte en daarna heb ik het adres niet meer gehad
Signaal storingen ook zoiets en dan kijk je eens achter de TV en je ziet een berg kabels en splitters, tja vind je het gek dat het niet werkt

Ik heb wel eens 2 uur bij een klant gezeten om gewoon kabel te trekken omdat het zo'n zooitje was, maar dan is het wel weer leuk als alles werkt, dus digitale ontvanger en modem online
Daar doe je het dan voor en dan is het ook wel eens leuk als er opeens een taart op het bureau ligt van je manager, dus ook de oplossers worden wel eens in het zonnetje gezet.
Het is niet altijd klagen
Ik 4dagen met sommige postsThinkPadd schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:23:
[...]
Inderdaad, ik ben ook prima tevreden met Ziggo.
Wij hebben eigenlijk nog nooit problemen gehad met Ziggo, en als we wel iets hadden dan was het ook zo weer gefixed (melding E19 op decoder bijv. was de volgende dag al weer gefixed)
Het enige wat ik wel minder vind, is de retentie van de nieuwsserver. Ik krijg bij dingen van 30d al problemen (Article not found)
en dat is dan gewoon de boneless.
Kreeg normaal altijd alles gewoon compleet binnen, tis nu gatenkaas
Ik wil de oude nieuwsserver weer

[ Voor 0% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 28-12-2008 16:11 . Reden: verkeerd typsel ]
Echter toch nog een vraag, weten jullie met welke username / password je op je motorola modem kunt inloggen?
Ik heb alle mogelijke username / password combo's welke relevant zijn aan Ziggo al geprobeert, echter inloggen lukt nog niet.
Laat maar.... Als ik voortaan gewoon de OP in dit topic lees dan had ik het gewoon geweten
[ Voor 11% gewijzigd door Memphisto op 28-12-2008 17:09 ]
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
Als het goed is heb je eerst een brief gekregen waarop stond dat je hem goed moest bewaren...Memphisto schreef op zondag 28 december 2008 @ 16:38:
Ik heb nu enkele dagen het 3 in 1 pakket van Ziggo binnen en volledig werkend. (Installatie was zeer eenvoudig, 15 min. werk en alles werkt).
Echter toch nog een vraag, weten jullie met welke username / password je op je motorola modem kunt inloggen?
Ik heb alle mogelijke username / password combo's welke relevant zijn aan Ziggo al geprobeert, echter inloggen lukt nog niet.
Laat maar.... Als ik voortaan gewoon de OP in dit topic lees dan had ik het gewoon geweten
Daarop staan je username en pw om in het modem te komen.
Tsja, als niemand de mogelijkheid heeft om een andere kabeltv-provider te kunnen kiezen...Fantomaz schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:42:
Anyway, ook wisselende klanten blijven doorgaans TV van Ziggo houden omdat er geen alternatieve, volwaardige TV aanbieders zijn, die te vergelijken zijn met kabelmaatschapijen.
Gaat dit ooit(?) wél mogelijk zijn?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Klopt het dat zij (kostenloos) over kunnen stappen (geen monteur nodig) naar alles-in-één plus (€ 49,95) en daarbij € 1,20 voordeel hebben per maand en een gratis digitale ontvanger ontvangen, zonder extra (eenmalige) kosten? Na een maand (of 2 of 3 of ..) kunnen zij eventueel overstappen naar alles-in-één basis. Volgens mij is dat zo, kan iemand dit bevestigen..?
Ze kunnen ook direct naar alles-in-1 basis want je hebt sinds mei een maandabonnement, dus je kunt elke maand van abonnement wijzigen/opzeggen.
hier ook niet, nog steeds zon 20 mbitVerwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 16:39:
Zijn er al mensen met z3i die naar de 30 mbit zijn gegaan.
Ik wacht nog steeds.
Verwijderd
Probeer eens de volgende DNS servers, 4.2.2.1 t/m 4.2.2.6. Dit zijn oude DNS servers van Verizon die al jaren in gebruik zijn. Ze werken op dezelfde manier als OpenDNS, dus via anycast waardoor je DNS queries automatisch worden verwerkt door een server die de laagste latency heeft (vanuit NL kan dat London of Frankfurt/Dusseldorf zijn).
Ik heb nu deze:Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:59:
Mensen die regelmatig DNS problemen ondervinden:
Probeer eens de volgende DNS servers, 4.2.2.1 t/m 4.2.2.6. Dit zijn oude DNS servers van Verizon die al jaren in gebruik zijn. Ze werken op dezelfde manier als OpenDNS, dus via anycast waardoor je DNS queries automatisch worden verwerkt door een server die de laagste latency heeft (vanuit NL kan dat London of Frankfurt/Dusseldorf zijn).
Primary DNS Server : 212.54.35.25
Secondary DNS Server : 212.54.40.25
die eerste was anders... die nieuwe is wel lekker snel
Ik denk.. laat maar zitten, ik bel nog wel een keer en als ik dan een ander krijg, dan laat ik het adres wil anderen. Maar dat gaat dus niet. Grote kans dat ik dus helemaal geen spullen ga ontvangen. De vorige keer stuurde de TNT ook een pakket terug met de melding dat de geadresseerde niet bekend is op het adres

Ik vind het echt bizar dat er niet gewoon een leveradresje kan worden aangepast. Ik zou dat de hele bestelling moeten cancellen en opnieuw moeten doen. En als ik dat nu doe, dan krijg ik dus weer een maand later die spullen, dus dat wil ik ook niet. Echt schandalig gewoon

Alleen flauw dat je geen korting krijgt bij zelf-installeren ipv een "gratis" monteur. Maar enfin. benieuwd of het wat beter wordt dan die 8Mbit ADSL die ik nu maximaal kan halen.
_██_
(ಠ_ృ)
Ziggo pakketjes mogen niet bij de buren bezorgd worden (Alleen huisadres). Als je op de deur een briefje plakt met daarop een alternatief bezorg-adres (buren/overburen), zal de pakket-bezorger meestal wel dat adres proberen.Niet gedaan, want bij mij zijn er meestal toch wel wat buren thuis..
Oh?Klaus_1250 schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:37:
[...]
Ziggo pakketjes mogen niet bij de buren bezorgd worden (Alleen huisadres). Als je op de deur een briefje plakt met daarop een alternatief bezorg-adres (buren/overburen), zal de pakket-bezorger meestal wel dat adres proberen.
Uit het bestelformulier:
Bezorging
TNT Post voert de bezorging uit. Je kunt de bezorger over 10 tot 14 werkdagen verwachten.
TNT Post kan het pakket de hele dag bij je aanbieden. Ben je niet thuis, dan laat TNT Post het pakket achter bij de buren. Je ontvangt hiervan bericht in je brievenbus. Is dit niet mogelijk, dan probeert TNT Post het pakket een dag later opnieuw. Ben je ook de tweede keer niet thuis, dan kun je het pakket ophalen bij het postkantoor. Ook hiervan krijg je een bericht in je brievenbus.
Mag toch aannemen dat dat klopt?
_██_
(ಠ_ృ)
Kennelijk.Je had ook gewoon even naar de Electro World of Expert kunnen fietsen (of een van de talloze anderen), dan had je het hele pakketje zo op het fietsie kunnen halen....zonder wachten!Unomomentodado schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:00:
5 December een Ziggo smartcardje besteld voor digitale televisie ("binnen 2 weken binnen") . Nog steeds niks. Is het echt zo moeilijk?
Oh? Ik heb anders op 24 december gewoon een ander bezorgadres opgegeven door de telefoon (mijn vriendin haar werk adres) voor mijn all-in-1 bestelling, omdat we anders vrij moesten nemen of omdat we dan speciaal naar het postkantoor moesten. Dit was geen enkel probleem en is aan de telefoon direct goed geregeld!Klaus_1250 schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:37:
[...]
Ziggo pakketjes mogen niet bij de buren bezorgd worden (Alleen huisadres). Als je op de deur een briefje plakt met daarop een alternatief bezorg-adres (buren/overburen), zal de pakket-bezorger meestal wel dat adres proberen.
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Die van mij lag dinsdag gewoon bij de buren op me te wachten hoor.Klaus_1250 schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:37:
[...]
PSN: djmurcielago
Nee, dat is technisch niet haalbaar voor analoge TVRaven schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:11:
Tsja, als niemand de mogelijkheid heeft om een andere kabeltv-provider te kunnen kiezen...
Gaat dit ooit(?) wél mogelijk zijn?
Nagenoeg alle beschikbare frequenties zijn in gebruik.
Dan zou je een andere partij op je netwerk moeten toelaten die precies hetzelfde aanbod levert en dat zou voor een van de partijen (Ziggo, de klant of de andere partij) niet rendabel zijn.
Alles wat nog enigszins bruikbaar is, zal opgevuld worden door digitale dragers.
Digitaal zou het wel kunnen, maar dan ben je op zekere hoogte net zo af als wanneer je schotel, digitenne of Versatel-over-de-telefoonlijn hebt. (dat laatste kon toch ook, meende ik??)
Alleen bij de techniek om digitale TV te versturen (DVB) is het beste af bij de kabel, alhoewel "Fiber to the home" dit waarschijnlijk ook net zo goed of zelfs beter gaat doen, maar dat is de komende jaren nog lang niet overal beschikbaar.
En met "het beste af" bedoel ik de kwaliteit van het signaal vs de hoeveelheid data die je kunt versturen vs het frequentiegebied dat je tot je beschikking hebt.
Kan, maar het mag niet. Dat het gebeurt is wat anders.Murcielago schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:58:
[...]
Die van mij lag dinsdag gewoon bij de buren op me te wachten hoor.
En juist voor analoog gaat de kabel als eerste open (als alles doorgaat). En je hebt maar heel weinig extra frequenties nodig, aangezien er grotendeels dezelfde zenders worden aangeboden.Fantomaz schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:45:
[...]
Nee, dat is technisch niet haalbaar voor analoge TV
Nagenoeg alle beschikbare frequenties zijn in gebruik.
Voor Ziggo zal het niet prettig zijn, maar ik zie niet waarom het niet rendabel zou kunnen zijn. Als de andere partij goedkoper kan inkopen en kan besparen op kosten, kunnen ze het goedkoper aanbieden. Ziggo is nu niet echt goedkoop, dus het moet zeker kunnen.Dan zou je een andere partij op je netwerk moeten toelaten die precies hetzelfde aanbod levert en dat zou voor een van de partijen (Ziggo, de klant of de andere partij) niet rendabel zijn.
Als de kabel opengaat, zal Ziggo rekening moeten houden met andere aanbieders en niet alles zomaar op kunnen vullen. Daarbij komt dat de kabel nu relatief inefficient is opgevult. MPEG2 voor de meeste zenders e.d. En het gebied boven de 860Mhz is nog vrij. Motorola biedt al kabelmodems aan voor het 860-1000Mhz gebied. Daarin zou je nog 15 Transponders kwijt kunnen.Alles wat nog enigszins bruikbaar is, zal opgevuld worden door digitale dragers.
Verwijderd
Dat is niet te doen, dan kan je beter als bedrijf gelijk een fiber to the home project doen en dan gelijk alles via dat aanbieden, maar ook dat kost nog steeds kapitalen.Laguna schreef op maandag 29 december 2008 @ 02:18:
En bij wie denk je dat die andere partijen moeten inkopen en van welk netwerk denk je dat ze gebruik moeten maken? Ben benieuwd hoe ze daar winst op denken te maken.
En nog meer zooi in de meterkast
om in je modem tekomen moet je als user : "admin" invoeren, en als wachtwoord : "motorola"cyberpost schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:30:
[...]
Als het goed is heb je eerst een brief gekregen waarop stond dat je hem goed moest bewaren...
suc6
Ziggo slechtste provider van Nederland
Ergens doen ze dan toch iets niet helemaal goedNiet verrassend krijgt Ziggo het laagste cijfer; een 5,9. Bijna de helft van de klanten had in augustus en september te kampen met één of meerdere storingen bij dit bedrijf. Wanneer alleen de kwaliteit van internet wordt beoordeeld, scoort Ziggo opnieuw het slechtst.
De provider krijgt bovendien een dikke onvoldoende (4,6) voor de klantenservice en de informatievoorziening via de website. Volgens abonnees is de klantenservice slecht bereikbaar en worden e-mails en brieven niet beantwoord.
link
[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 29-12-2008 21:19 ]
Gelukkig is alles goedgekomen hier, ben laatste tijd zeer tevreden over het internet. Snelheid is goed (niet perfect, maar ach, meer dan de 8mbits waar we eigenlijk voor betaalden) en ik heb al heel lang geen storing meer gehad. Vorige maanden was het niet te pruimen, iedere dag óf traag internet óf helemaal geen internet óf rebootende router. Sinds begin december heb ik hier geen last meer van.
En digitale tv was vanaf het begin al okay, dus helemaal goed hier @ the moment.
Verwijderd
cyberpost schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:30:
Als het goed is heb je eerst een brief gekregen waarop stond dat je hem goed moest bewaren...
Dan hebben we het toch over de activatie code, in de brief zou echt niet staan hoe je moet inloggen op het modem, dat hebben ze liever nietozziestroker1 schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:02:
om in je modem tekomen moet je als user : "admin" invoeren, en als wachtwoord : "motorola"
Nee, je zou als klant toch maar eens kunnen zien dat je onder je abbo gecapped bent of dat er een probleem met de kabel... (sorry voor de opmerking, twee keer een probleem gehad wat lang voorduurde -lang leve het afschepen van de helpdesk- doordat er een kabelbreuk was en ik niet kon inloggen op de modem om het te zien).Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:49:
Dan hebben we het toch over de activatie code, in de brief zou echt niet staan hoe je moet inloggen op het modem, dat hebben ze liever niet
Of je zal meer maar twee keer per week inloggen om de downstream van je modem te veranderen omdat de frequentie vol zit (huidige probleem) en Ziggo te lamlendig is om het netjes in te delen (8 downstreams hier, waarvan er twee overbooked zijn).
[ Voor 17% gewijzigd door Klaus_1250 op 30-12-2008 00:00 ]
Het zijn geen belbundels die je koopt! het is een continue aanbod van TV dat aangeboden wordt.Klaus_1250 schreef op maandag 29 december 2008 @ 01:21:
Voor Ziggo zal het niet prettig zijn, maar ik zie niet waarom het niet rendabel zou kunnen zijn. Als de andere partij goedkoper kan inkopen en kan besparen op kosten, kunnen ze het goedkoper aanbieden. Ziggo is nu niet echt goedkoop, dus het moet zeker kunnen.
Stel dat er een provider komt die het CAI net gaat afhuren van Ziggo. Dan moet hij dat per klant doen omdat elke klant daar afzonderlijk voor kan kiezen.
Dan zal die provider met een vergelijkbaar bedrag moeten komen aangezien Ziggo een betalende klant kwijt is, of gaat raken. Iemand anders wil dat overnemen en zal ook het volle pond moeten betalen.
Maar stel nu dat Ziggo daarmee accoord gaat.
Dan zal dat bedrijf ook moeten meedingen in de onderhoudskosten van het netwerk.
Maar stel dat die kosten in het bedrag zijn meenberekend.
Dan kijken de klanten nog steeds naar TV van Ziggo dat net zo slecht was als voorheen, als dat de reden van overstappen zou zijn geweest.
Maar stel nu dat de klant het tóch voor lief neemt dat het signaal evenvaak wegvalt als voorheen, als dat de reden van overstappen is geweest...
Dan kan hij het bedrijf verzoeken dit te herstellen. Maar aangezien het netwerk van Ziggo is, zal deze het moeten herstellen.
Dus is er niets anders dan nu...
En zal dat nooit van de grond komen.
Daar komt nog bij dat zo'n nieuwe provider ook wat te bieden moet hebben. En wat moet dat worden?
Een paar nieuwe analoge kanalen?
Gaat niet lukken want alles is vol.
Maar ook nu weer:
Stel dat er toch 2 kanelen vrij te maken zijn voor die provider... Hoe kun je dan voorkomen dat deze zenders alleen door de betrokken klanten kunnen worden bekeken?
Filters met een flank zo steil dat ze héél selectief zijn zodat ze die specifieke frequentie kunnen blokkeren voor de gewone Ziggo abo's?
Maar stel nu dat ze die filters tegen een dumpprijs kunnen krijgen...
Wie moet die dingen dan plaatsen?
Ziggo? Omdat de "concurent to be" dat extra stukje band voor zichzelf wil houden?
Dat mogen ze lekker zelf doen... Maar nee... Het netwerk is van Ziggo...
Dan moet Ziggo alsnog die filters plaatsen. Het zijn er maar 3,2 miljoen minus die nieuwe klanten natuurlijk.
Maar stel dat dat allemaal geregeld is...
Wie verwijdert die filters wanneer de klant wil overstappen naar de concurent?
Stel dat ze dát zelf mogen doen... Dat kost een monteur met toebehoren...
Nee serieus... In het digitale tijdperk waarbij Analoog op zijn einde loopt (ik geef het nog 10 jaar) zou het een debacel van enorme omvang worden...
Heee... nu zijn we plotseling Digitaal??Als de kabel opengaat, zal Ziggo rekening moeten houden met andere aanbieders en niet alles zomaar op kunnen vullen. Daarbij komt dat de kabel nu relatief inefficient is opgevult. MPEG2 voor de meeste zenders e.d. En het gebied boven de 860Mhz is nog vrij. Motorola biedt al kabelmodems aan voor het 860-1000Mhz gebied. Daarin zou je nog 15 Transponders kwijt kunnen.
En hebben we het over internet en niet meer over analoge zenders??
Goed... wat jij wilt
Een Transportstream, en dus geen transponder, is 8Mhz breed. Dus heb je nog 140Mhz over en zit je redelijk in de goede richting met je 15TS.
Nu zijn er wel modems in dat frequentiespectrum, maar kan het netwerk het wel aan?
Er zijn nog teveel versterkers en pasieve elementen die niet boven de 900Mhz werken.
Ook zijn de oudere kabels waar er nog duizenden kilometers van in de grond zitten, niet berekend op frequenties boven de 900Mhz. Alleen de C9, meende ik.
Er zijn zelfs versterkers die al moeite hebben met het liniair versterken over de hele bandbreedte. De laatste frequentie (862,25Mhz) wordt nét niet helemaal volledig meeversterkt. Daar merk je niet zoveel van, tot je in een buitengebied woont, dat gevoed wordt door een 8tal van die versterker achter elkaar. Dan ga je die frequentie wel missen!
Nee, dan denk ik dat de digitale radioband 108-140Mhz er aan moet geloven... Daar wordt nog nagenoeg niets mee gedaan omdat ze nog altijd steggelen of er nou wel of niet digitale radio op verzonden moet worden.
Let wel! dat betekent dat het hele radiospectrum van 87 tot 140Mhz naar de radiouitgang wordt geleid.
Bijna alle wandcontactdozen zijn zo ingericht en zullen vervangen moeten worden.
Anderzijds kun je ze wel voor internet gebruiken. Omdat internet al aangesloten is op het hele spectrum, nog vóór de radiofrequenties eruit worden gefilterd.
Daarom wordt dit gebied tussen de 108 en 140 waarschijnlijk ook gebruikt voor internetverkeer.
En dán krijg je weer de storingen van modems die door de nieuwe software daar hun signaal vandaan dienen te halen waar dan blijkt dat de klant de oude WCD met R/TV heeft laten zitten.
We gaan het nog druk krijgen.
Let wel! met door de klant veroorzaakte storingen.
Wat overigens nog wel een realistisch concurentie-denkbeeld is, is dat de Provider zich inkoopt in nieuwe projecten, zoals nu Freelink dat ook doet ten koste van de KPN.
Ziggo doet dan niets meer in dat nieuwe gebied en de nieuwe provider bouwt alles daar zelf en pleegt ook het onderhoud daar.
Het grote verschil tussen mijn vergelijking met een telefoonaanbieder en een TV aanbieder, is dat het inkomende signaal ergens vandaan moet komen, wat in veel mindere mate een probleem is voor een telefoonaanbieder. Die koopt of huurt een paar glasvezels en legt die totaan zijn nieuwbouwproject en hij is klaar.
Maar een TV exploitant zal toch ergens zijn signaal vandaan moeten halen. En ik denk niet dat Ziggo het (goedkoop) toelaat dat de nieuwe exploitant Ziggo signaal gaat repliceren. Dus zal dat ook wel niet uitkunnen.
Beetje lastig om op heel het verhaal in te gaan, maar je bekijkt het puur uit Ziggo-perspectief. Makkelijk zal het niet gaan, maar het kan zeker wel. Sowieso denk ik dat voor analoog het vooral gaat om het administratieve/organisatorisch gedeelte. E.g. hetzelfde signaal, alleen inkoop/administratie/marketing/communicatie/etc. is anders. En dan kan je gewoon hetzelfde product aanbieden voor een andere prijs. Doet KPN ook, die hebben tig product-formules. Technisch gezien krijg je hetzelfde, maar voor een andere prijs.Het zijn geen belbundels die je koopt! het is een continue aanbod van TV dat aangeboden wordt.
...
Stel dat ze dát zelf mogen doen... Dat kost een monteur met toebehoren...
Misschien. Persoonlijk vind ik het vreemd dat ze de analoge kabel eerst willen opengooien en niet de digitale. Aan de andere kant, ik ben zelf nog wel gehecht aan analoog (ondanks dat het nog maar op 1 computer word gebruikt). Zappen gaat snel en je kan het op elk apparaat gebruiken, zonder tegen het hele geneuzel van encryptie en niet mogen opnemen (CI+) aan te lopen. En als dat allemaal zo door gaat, prik ik hier ook weer een analoge kaart in (met DScaler is het beeldsignaal uitmuntend en voor HDTV is er Usenet).Nee serieus... In het digitale tijdperk waarbij Analoog op zijn einde loopt (ik geef het nog 10 jaar) zou het een debacel van enorme omvang worden...
Ok, ik dacht eigenlijk wel dat Ziggo daar misschien mee bezig was (>860Mhz), aangezien het vroeg of laat lastig word met snelle internet abbonementen. Docsis 3 is leuk, maar als je een klant een 100Mbs abbo aanbiedt, dan ben je al twee volledige frequenties kwijt. En 100Mbps is nog niet eens zo vooruitstrevend. Vroeg of laat zullen ze toch echt ergens frequenties vandaan moeten toveren. DVB-C2 is nog ver weg (zeker implementatie), analoog blijft nog wel even en zoals het nu gaat zie ik de kabel toch opengaan.Nu zijn er wel modems in dat frequentiespectrum, maar kan het netwerk het wel aan?
...
Dan ga je die frequentie wel missen!
Tot voor kort zaten hier 3 internet downstreams in Roosendaal, maar die zijn allemaal omhoog verplaats.Daarom wordt dit gebied tussen de 108 en 140 waarschijnlijk ook gebruikt voor internetverkeer.
Als het zover komt, dan denk ik niet dat Ziggo een keuze heeft. Dan krijg je de OPTA die de regels vaststelt en beland Ziggo in dezelfde boot als KPN (die achteraf gezien er helemaal niks mee verloren heeft). Punt is en blijft dat er maar beperkte infrastructuur is. DSL is leuk in een beperkt gebied, maar er is voor veel mensen geen keuze. Alleen kabel en maar 1 aanbieder. En Ziggo gedraagt zich daarnaar. Misschien doen ze het in 2009 beter, maar ik heb er een hard hoofd in.En ik denk niet dat Ziggo het (goedkoop) toelaat dat de nieuwe exploitant Ziggo signaal gaat repliceren.
Lekker betrouwbaar zoiets altijd. 'Ah ziggo, die waren vorige week toch bij kassa op tv? Zal wel slecht zijn, doe maar een 5 ofzo....'PWM schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:18:
Uit het consumentenbond onderzoek (alle providers in NL):
Ziggo slechtste provider van Nederland
[...]
Ergens doen ze dan toch iets niet helemaal goed
Verwijderd
Dat mensen de Consumentenbond ook zo lekker serieus nemen hedominator schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:15:
[...]
Lekker betrouwbaar zoiets altijd. 'Ah ziggo, die waren vorige week toch bij kassa op tv? Zal wel slecht zijn, doe maar een 5 ofzo....'
Ik heb genoeg dingen gezien en gelezen dat het niet altijd goed met Ziggo gaat, maar 1 ding moet ik ze meegeven, als het goed werkt dan is het echt wel beter dan een vergelijkbaar ADSL abonnement.
En aangezien KPN met de overname van Planet ook alle klachten achterover gooit, zeg ik

Ik heb gehoord dat ze is opgerekt naar 5 weken om de trage administratie iets te ontlasten.GenetiX schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:22:
Mijn preview periode doet het na 3 weken nog steeds. Komt dit vaker voor?
Down: ca 1500 kbps, Up: ca 3000 kbps (das normaal voor mijn alles-in-1-extra abbo). Ook de verbinding met de newsserver komt niet verder dan ca 300 kbps.
Dat is wel eens anders geweest.
Anderen die in Hoorn NH hier last van hebben?
Ik heb ziggo ook al gemaild maar gezien de ervaringen met de helpdesk verwacht ik hier geen reactie van...
Quod licet lovi, non licet bovi
Is dat wel slim om te doen ?Klaus_1250 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:16:
@MrDry: Probeer eens in de modem in te loggen en de downstream frequentie te wijzigen.
Zometeen werkt er niets meer bij hem
Verwijderd
Jep. Ik heb exact dezelfde problemen: Met internet haal ik momenteel 1,2Mbit/s, via nieuwsgroepen 8 Mbit/s (met Eweka lijntjes). Heb het 20Mbit abonnement. Ik zelf kom uit Venhuizen, maar vrienden in Hoorn, Westwoud en Bovenkarspel hebben er ook last van.MrDry schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:02:
Ik heb de laatste dagen last van een kansloos trage verbinding.
Down: ca 1500 kbps, Up: ca 3000 kbps (das normaal voor mijn alles-in-1-extra abbo). Ook de verbinding met de newsserver komt niet verder dan ca 300 kbps.
Ik heb ziggo ook al gemaild maar gezien de ervaringen met de helpdesk verwacht ik hier geen reactie van...
Ook ik heb Ziggo gemailed, maar verwacht ook geen reactie. Het hufterige vind ik nog wel dat hier duidelijk om een groepsstoring gaat, maar op de website wordt doodleuk niets vermeld. Die onzin duurt nu al 2 weken..
Ik, woonachtig in westwoud, vlakbij Hoorn, heb er ook last van. Al maanden heb ik het en word er moe van.MrDry schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:02:
Ik heb de laatste dagen last van een kansloos trage verbinding.
Elke keer als je bel.
/ = ziggo
/Heb je een router?
- Ja
/Haal die ertussen uit
- nee, want dat heb ik al 10x gedaan en dat maakt toch niks uit, ook als ik in veilige modus zit met netwerk mogelijkheden en ongeacht welke computer/laptop ik gebruik, dus daar is niks mis.
/ja maar meneer, dit is onze procedure, als je dit niet doet kan ik je niet verder helpen
- ja gvd, dit heb ik al 10x gedaan maar jullie verbeteren niks, stuur nou maar een monteur
/ja, maar als wij niet weten wat er aan de hand is, dan heeft u kans dat u de kosten van de monteur zelf moet betalen.
en zo kan je minuten lang discussie voeren
maargoed... enkele maanden terug, was mijn internet ook heel erg sloom, toen stuurde ze wel een monteur. Monteur komt aan de deur en checkt alles. En hij kon niks vinden. PLOTS deed mijn internet het weer. Ik blij en een week later was het weer feest

wat ik ook meegemaakt had, is dat ik iemand aan de telefoon had, en die vroeg naar screenshots. Dus moet ik helemaal screenshots gaan maken van mijn internetsnelheid. Na enkele weken toch maar de moeite gedaan om screenshots te sturen, maar daarop kreeg ik geen reactie, dus ik bel weer. En het blijk dat ze dat geeneens mogen vragen
maargoed, nu nog steeds maar 1mb download terwijl dat op 2.2 moet liggen met eweka.
Ik wil overschakelen, maar heb weinig keus qua providers helaas
Bij de Motorola is wat je bij de freqenties invult een voorkeur. De modem probeert als eerste die frequenties. Lukt het niet, dat gaat ie automatisch op zoek naar een andere. Niet meer werken is dus niet aan de orde, hoogstens dat het wat langer duurt om weer online te komen.taz3d_nl schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:28:
Is dat wel slim om te doen ?
Zometeen werkt er niets meer bij hem
Kwaad kan het dus niet. Normaal hoort de HFC automatisch modems naar een andere downstream te gooien als ie vol is (tenminste, zo zou het behoren te werken) alleen Ziggo doet dat schijnbaar niet. Geen flauw idee waarom niet.
Verwijderd
Ik krijg geen mail meer.
pop.ziggo.nl
username: xxxx (ongewijzigd)
paswoord: (ongewijzigd)
xxxx@ziggo.nl was wanadoo.nl is veranderd naar ziggo.nl en werkte tot het nu niet meer werkte (terug werkt ook niet)
smtp.ziggo.nl (Niet nodig voor het ontvangen )
PS webmail werkt wel maar de pop wil niet lukken.
Wie o wie heeft een idee.
Heb je bij de username wel het @ziggo.nl gedeelte erbij? Oftewel je loginname = emailadresVerwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:40:
kan iemand checken of mijn gegevens kloppen.
Ik krijg geen mail meer.
pop.ziggo.nl
xxxx@ziggo.nl was wanadoo.nl is veranderd naar ziggo.nl en werkte tot het nu niet meer werkte (terug werkt ook niet)
Verwijderd
Ja hoor, het werkt hebben 'Ze' dat weer veranderd zonder daar melding van te maken want het werkte gewoon met de gegevens die ik verleden week ook had.Occy74 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:44:
[...]
Heb je bij de username wel het @ziggo.nl gedeelte erbij? Oftewel je loginname = emailadres
Lekkere club weer dat Ziggo
Ik ben ooit gestart bij Wanadoo --> Orange --> Online en nu dus Ziggo, en had de afgelopen dagen hetzelfde probleem. Ik ben dus terug gegaan naar pop.orange.nl en nu ontvang ik weer mijn mail.Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:40:
kan iemand checken of mijn gegevens kloppen.
Ik krijg geen mail meer.
pop.ziggo.nl
My girlfriend says That I need help My boyfriend says I'd be better off dead
Je krijgt vast wel een reactie, maar dat zal pas over een maand zijn. Ik zou je toch aanraden om te bellen. Maar betreft je probleem, zie ook mijn reactie hieronder op Dark0z.Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:16:
[...]
Jep. Ik heb exact dezelfde problemen: Met internet haal ik momenteel 1,2Mbit/s, via nieuwsgroepen 8 Mbit/s (met Eweka lijntjes). Heb het 20Mbit abonnement. Ik zelf kom uit Venhuizen, maar vrienden in Hoorn, Westwoud en Bovenkarspel hebben er ook last van.
Ook ik heb Ziggo gemailed, maar verwacht ook geen reactie. Het hufterige vind ik nog wel dat hier duidelijk om een groepsstoring gaat, maar op de website wordt doodleuk niets vermeld. Die onzin duurt nu al 2 weken..
En als je inderdaad je pc rechtstreeks op het modem hebt aangesloten wat voor snelheid haal je dan bijvoorbeeld met download 32mb of download 100mb bij http://speedtest.bbned.nl?Dark0z schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:20:
[...]
*knip*
maargoed, nu nog steeds maar 1mb download terwijl dat op 2.2 moet liggen met eweka.
Ik wil overschakelen, maar heb weinig keus qua providers helaas
Aangezien het bekend is dat er problemen zijn met de snelheid van Eweka met Ziggo, alleen leggen ze de schuld bij elkaar. Ik zou zeggen probeer eens een trialaccount bij Hitnews bijvoorbeeld.
Is wel degelijk melding van gemaakt, maar komt waarschijnlijk omdat je emailadres niet (of niet juist) in je mijnziggo account staat ingesteld. Mijn ouders hebben beide een emailbericht hierover gehad alweer meer dan een maand geleden geloof ik.Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:47:
[...]
Ja hoor, het werkt hebben 'Ze' dat weer veranderd zonder daar melding van te maken want het werkte gewoon met de gegevens die ik verleden week ook had.
Onmogelijk dan maak je dus gebruik van een Orange Free emailaccount, want alle emailaccounts die bij een kabelabonnement zaten, zijn gemigreerd naar Ziggo en werken dus niet met pop.orange.nlstokvis79 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:29:
[...]
Ik ben ooit gestart bij Wanadoo --> Orange --> Online en nu dus Ziggo, en had de afgelopen dagen hetzelfde probleem. Ik ben dus terug gegaan naar pop.orange.nl en nu ontvang ik weer mijn mail.
Ik zou het dan tóch maar even doenKlaus_1250 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 01:48:
@Fantomaz; je post is iets te lang om op te reageren (sorry, weinig tijd) maar...
Nee, want hier was al sprake van vóór ik voor Ziggo/@home werkte.maar je bekijkt het puur uit Ziggo-perspectief.
Ik heb ervoor geleerd en weet dat het technisch niet kan.
De kamer zal wel eisen willen stellen dat het moet, maar het kán niet. Redenen heb ik reeds beschreven.
De vergelijking met een medium als Telefonie gaat helemaal mank.
Je zou Internet via andere providers nog wel aan kunnen bieden, daar zit ik niet over in. Maar Analoge TV is technisch zo complex dat het niet opweegt tegen de kosten van de apparatuur die er voor nodig is per aansluiting die GEEN gebruik wenst te maken van de andere provider
Je bent nogal zeker van je zaak hoewel je het niet technisch kunt onderbouwen.Makkelijk zal het niet gaan, maar het kan zeker wel. Sowieso denk ik dat voor analoog het vooral gaat om het administratieve/organisatorisch gedeelte. E.g. hetzelfde signaal, alleen inkoop/administratie/marketing/communicatie/etc. is anders.
Omdat je niet per minuut TV kijken betaalt, is er geen mogelijkheid de kosten te drukken wanneer je het exacte analoge TV aanbod blijft handhaven, maar dan via een andere provider.
Om de volgende feiten:
-Een klant zal alleen overstappen wanneer het goedkoper is.
-Ziggo zal alleen die kans pakken als het geld oplevert wat voor de nieuwe provider alleen lukt wanneer hij een groter aantal klanten kan binnenhalen dan Ziggo kwijt is. En omdat dat aantal bij benadering gelijk is. (Ziggo raakt bv 100.000 klanten kwijt en Provider2 krijgt dus hoogstens 100.000+die paar mensen die nu al zonder Ziggo zitten en wél met Provider2 in zee willen)
Dus zal Ziggo er bij in schieten en zullen ze niet akkoord gaan.
Concurentiebeding is er niet omdat versatel TV aanbiedt via de Telefoonlijn, Digitenne via de ether en meerdere aanbieders hun signaal via de schotel binnen laten komen.
En dan heb ik het nog niet eens over de bedrijven die naarstig glasvezel bij de mensen naar binnen brengen voor alle mogelijke diensten.
Zoals ik al zei, is dit een mismatch. Appels en Peren...En dan kan je gewoon hetzelfde product aanbieden voor een andere prijs. Doet KPN ook, die hebben tig product-formules. Technisch gezien krijg je hetzelfde, maar voor een andere prijs.
Wie zijn "Ze" en hoe kom je aan die verhalen?Persoonlijk vind ik het vreemd dat ze de analoge kabel eerst willen opengooien en niet de digitale.
Nogmaals, het is niet mogelijk dus meer dan een proefbalonnetje kanhet niet zijn geweest.
Volledig af geschoten door de technische tak die dit ongetwijfeld onderzocht heeft.
Jongen... Weet je waar je over praat?Aan de andere kant, ik ben zelf nog wel gehecht aan analoog (ondanks dat het nog maar op 1 computer word gebruikt).
Er zijn meerdere mediums die bij de klant de woning binnenkomen.Alleen kabel en maar 1 aanbieder. En Ziggo gedraagt zich daarnaar. Misschien doen ze het in 2009 beter, maar ik heb er een hard hoofd in.
De oorsprong van de CAI is TV leveren. TV is een constant leverent medium, wat veel bandbreedte vergt en wat stervormig is opgebouwd.
De oorsprong van de PTT/KPN is de mogelijkheid bieden een telefoongesprek te voeren over 2 draden die -zij het steeds meer gebundeld- helemaal naar de PTT centrale liepen. Én bijna geen "bandbreedte" vragen.
Nu is men zich op ander vlakken gaan orienteren.
Het CAInetwerk leent zich uitermate goed voor dataverkeer, waardoor er internet mogelijk is. Zonder grote aanpassingen in de wijk kan de snelheid flink oplopen. Door de grotere bandbreedte is er ook VOIP mogelijk.
Het PTT netwerk leent zich ook goed voor dataverkeer, waardoor er ook internet mogelijk is. Alleen zullen de afstanden waarover 2 draadjes koper naast elkaar liggen, ingekort moeten worden tot behoorlijk diep in de wijk
richting klant, om snelheidsverhogingen te kunnen waarborgen.
Dus moet er meer glasvezel de grond in getrapt worden om dat bij te houden.
De bandbreedte biedt genoeg ruimte voor de analoge telefoniediensten alswel internet en VOIP diensten. Ook TV is tot op zekere hoogte haalbaar.
Laatst genoemde vergt echter zoveel bandbreedte dat het in ieder geval alleen maar digitaal kan.
Dus voor elke TV een eigen decoder.
Wanneer kabelaars dit ook zou doorzetten, nl al zijn oorspronkelijke diensten digitaliseren naar DVB, zou er bij een gelijk blijvend aantal TV zenders de Bandbreedte voor Internetdiensten explosief kunnen stijgen, binnen de momenteel beschikbare ruimte.
UPC is daar mee bezig, maar de angel in die opzet is dat je dus geen analoge TV meer hebt.
Dus niet meer moeders GTST beneden en vader boven voetbal kijken, tenzij er voor die TV óók een decoder geregeld is.
Ik woon in UPC gebied en tenzij UPC decoders tegen schappelijke prijs (koop!) aanbied met geringe abonnementskosten, weiger ik een "gratis" decoder van ze.
Want wanneer een bepaald percentage van het klantenbestand (in een bepaald gebied?) voorzien is van een digitale ontvanger, kan UPC analoog (op een paar zenders na?) van de kabel gooien en alle ruimte digitaliseren voor DVB en Internet.
Ik heb decoders gezien die werken in het Ziggo CAI net én de mogelijkheid hebben om naar 1 zender te kijken én de andere op te nemen. Dat is ook een reden dat ik geen decoder van UPC wil(de).
Ik heb me er al een tijdje niet meer in verdiept, maar zolang UPC die struikelblokken niet oplost, blijf ik diehard analoog zitten!
Misschien toch eens verdiepen dan, de UPC HD-PVR die hier staat kan dat namelijk ook, geloof zelfs 2 opnemen en naar een andere kijken. Wat dat betreft weinig verschil met de Humax 9200 die ik bij Ziggo gebruikte.Fantomaz schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:07:
Ik heb decoders gezien die werken in het Ziggo CAI net én de mogelijkheid hebben om naar 1 zender te kijken én de andere op te nemen. Dat is ook een reden dat ik geen decoder van UPC wil(de).
Ik heb me er al een tijdje niet meer in verdiept, maar zolang UPC die struikelblokken niet oplost, blijf ik diehard analoog zitten!
Dat was ook mijn eerste reactie maar verderop in zijn verhaal wordt het duidelijk het een computer met tv-kaart betreft, dus klopt welFantomaz schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:07:
[...]
Jongen... Weet je waar je over praat?Of ben je zo van de "computers" dat je klakkeloos "Computer" typte waar je TV bedoelde?
Botte Harry, ooit wel eens gedacht aan mensen die hun computer ook gewoon gebruiken voor tv kijken? Ooit van HTPC's gehoord?Jongen... Weet je waar je over praat?Of ben je zo van de "computers" dat je klakkeloos "Computer" typte waar je TV bedoelde?
[ Voor 4% gewijzigd door Klaus_1250 op 31-12-2008 01:16 ]
Verwijderd
Bij mijn ouders dezelfde problemen, maar dan met een Z3 abonnement (15Mbps, maar ze halen 5Mbps). De helpdesk komt telkens met hetzelfde verhaal: ze meten het modem door en alle waardes zijn perfect.Dark0z schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:20:
[...]
Ik, woonachtig in westwoud, vlakbij Hoorn, heb er ook last van. Al maanden heb ik het en word er moe van.
Elke keer als je bel.
[...]
Ik: Maar toch heb ik langzaam Internet
Ziggo: Dat ligt dus aan u meneer.
Ik moest zelfs mijn virusscanner updaten en Windows herinstalleren (op een Macbook...), want het kan echt niet aan Ziggo liggen volgens de helpdesk. Op mijn opmerking dat Windows herinstalleren niet nodig is op een Macbook krijg ik zelfs de reactie: 'Tja die Apple spullen hebben altijd problemen, ik ga u daar niet bij helpen'.
In het Multikabel tijdperk heb ik nog nooit dergelijke problemen gehad en als ik een probleem had (modem was stuk) werd ik door de helpdesk serieus behandeld.
Ik heb een tip voor je: "Schoenmaker blijf bij je leest". Ik respecteer je kennis die je hier met ons deelt als monteur over kabel aansluitingen, signaalwaarden en al wat daarmee te maken heeft, maar als ik je laatste twee bijdragen over dit onderwerp lees dan is wel duidelijk dat je van dit soort zaken geen kaas gegeten hebt. Om maar één ding aan te stippen: Het is je niet duidelijk wat de doelstelling is van concurrentie op de kabel en dat is uiteraard niet het het schadeloos stellen van Ziggo voor elke klant die zij kwijtraken aan een concurrent. Het is geen "gunst" van Ziggo dat zij nog een partij op de kabel toelaten, maar dat zal dan worden afgedwongen door Den Haag net zoals de KPN concurrerende partijen heeft moeten toelaten op haar netwerk en de energie leveranciers tegenwoordig ook meerdere aanbiedende partijen moeten toelaten tot hun infrastructuur. Zoals Klaus_1250 terecht opmerkt zijn het voornamelijk administratieve handelingen waarbij een door een toezichtspartij bepaald billijk tarief voor de aansluiting bij een klant moet worden afgedragen aan de netwerk beheerder, in dit geval het "oude" kabelbedrijf. Over hoe men dat technisch kan gaan realiseren heeft TNO al een rapport uitgebracht en is, denk ik, niet iets waar jij je nog druk over hoeft te maken. Als het doorgaat dan zal Ziggo moeten gaan leren dat ze niet meer de enige partij zijn die de dienst uitmaken op de kabel.Fantomaz schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:07:
[...]
Ik zou het dan tóch maar even doenwant anders mis je toch de redenen waardoor het "onderverhuren" niet kan...
Wat ik door dit soort uitspraken van je in diverse berichten nogal zorgwekkend vind is hoe weinig kennis je hebt van digitale TV als een monteur van Ziggo. Samen met de helpdeskmedewerker vorm je toch het gezicht van Ziggo vanwege jullie directe contact met klanten bij problemen. Als ik er vanuit ga je bij Ziggo te boek staat als een vakbekwaam monteur, dan begin ik zo langzamerhand te begrijpen waarom ik zo vaak lees dat aan digitale TV gerelateerde problemen regelmatig niet goed opgelost worden en dat monteurs keer op keer bij klanten blijven terugkomen en van alles onnodig vervangen zonder dat het probleem echt verholpen wordt. Hoe vaak heb je al aan een klant verklaard dat het wel aan de ontvanger zal liggen omdat je qua signaal sterkte waarden niets kan vinden terwijl het probleem door de data verzonden via dat signaal veroorzaakt wordt? Ook lees ik hier in jouw berichten allerlei vreemde theorieën over aan digitale TV gerelateerde zaken die je dan ook wel zal uiten bij de klanten als feiten. Ik begrijp niet waarom Ziggo niet meer investeert in het op peil brengen van jullie kennis ten aanzien van dit soort ontwikkelingen, want daardoor worden problemen sneller correct geïdentificeerd/verholpen zonder onnodige en geld verspillende vervangingen en kunnen jullie klanten correcte instructies en/of antwoorden geven op vragen.Ik heb decoders gezien die werken in het Ziggo CAI net én de mogelijkheid hebben om naar 1 zender te kijken én de andere op te nemen. Dat is ook een reden dat ik geen decoder van UPC wil(de).
Een gewetensvraag: Hoeveel ETU's heb je nog bij klanten geplaatst sinds je weet dat die dingen in de zeer nabije Interactieve TV toekomst problemen gaan opleveren met Interactieve ontvangers die een EuroDOCSIS retourkanaal gebruiken in het lage frequentiegebied? Ziggo/@Home komt het komende jaar ook met Interactieve TV, dus ik neem aan dat de monteurs nu ondertussen toch wel eens aangepaste instructies hebben ontvangen over hoe nieuwe en aanpassingen van bestaande huisinstallaties opgeleverd dienen te worden om mogelijke problemen met het aansluiten van Interactieve ontvangers in de toekomst door klanten te voorkomen. Als Ziggo dit heeft nagelaten, dan mag ik toch hopen dat jullie dit als monteurs bij het Ziggo management hebben aangekaart, want het lijkt mij toch zinloos om deze problematiek maar voor je uit te schuiven onder het mom van "dat lossen we wel weer op als die klant ook Interactieve TV neemt".
Tja zoals bij de meeste helpdesks moet je helaas geluk hebben wie je te spreken krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:14:
[...]
Bij mijn ouders dezelfde problemen, maar dan met een Z3 abonnement (15Mbps, maar ze halen 5Mbps). De helpdesk komt telkens met hetzelfde verhaal: ze meten het modem door en alle waardes zijn perfect.
Ik: Maar toch heb ik langzaam Internet
Ziggo: Dat ligt dus aan u meneer.
Ik moest zelfs mijn virusscanner updaten en Windows herinstalleren (op een Macbook...), want het kan echt niet aan Ziggo liggen volgens de helpdesk. Op mijn opmerking dat Windows herinstalleren niet nodig is op een Macbook krijg ik zelfs de reactie: 'Tja die Apple spullen hebben altijd problemen, ik ga u daar niet bij helpen'.
In het Multikabel tijdperk heb ik nog nooit dergelijke problemen gehad en als ik een probleem had (modem was stuk) werd ik door de helpdesk serieus behandeld.
Heb je de brief en de e-mail hierover nooit gehad? Zelf heb ik die in september/oktober ontvangen.Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:47:
[...]
Ja hoor, het werkt hebben 'Ze' dat weer veranderd zonder daar melding van te maken want het werkte gewoon met de gegevens die ik verleden week ook had.
Op http://www.ziggo.nl/orange/welkom/ staat nog meer informatie over de migratie van Wanadoo/Orange/Online naar Ziggo (naar die pagina wordt onder meer verwezen in de bedoelde e-mail).
Ben benieuwd hoe lang dat nog blijft werken. Als je de nameservers van Ziggo gebruikt, krijg je voor pop.orange.nl niet het echte adres van die POP-server, maar het adres van een proxy bij Ziggo die de Wanadoo/Orange/Online mail ophaalt bij Online. Dat loopt op een gegeven moment af (wanneer precies staat dacht ik ook ergens op de pagina waar ik in mijn vorige bericht naar verwijs). Je kunt beter gelijk de Ziggo-servers gebruiken en inloggen met de volledige gebruikersnaam. Anders loop je straks weer tegen hetzelfde probleem aan.stokvis79 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:29:
[...]
Ik ben ooit gestart bij Wanadoo --> Orange --> Online en nu dus Ziggo, en had de afgelopen dagen hetzelfde probleem. Ik ben dus terug gegaan naar pop.orange.nl en nu ontvang ik weer mijn mail.
Best mogelijk dat dit wordt veroorzaakt door een fout in het profiel. De thread http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14845 gaat over klanten uit het @Home-gebied die daar ook mee te maken hebben. Daar is sprake van profielen die door onbekende oorzaak steeds weer verkeerd worden ingesteld.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:14:
[...]
Bij mijn ouders dezelfde problemen, maar dan met een Z3 abonnement (15Mbps, maar ze halen 5Mbps). De helpdesk komt telkens met hetzelfde verhaal: ze meten het modem door en alle waardes zijn perfect.
Verwijderd
Ben benieuwd of me z3i abbo dan naar 30 mbit gaat.
Zou in dec naar 30 mbit gaan.
Maar ik denk dat 2009 voor ziggo met een leugen begint.
Wel heeeel kort door de bocht om nu met het vingertje naar de monteurs te wijzen.ArChie schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:23:
Een gewetensvraag: Hoeveel ETU's [...]
[...]
Als Ziggo dit heeft nagelaten, dan mag ik toch hopen dat jullie dit als monteurs bij het Ziggo management hebben aangekaart, want het lijkt mij toch zinloos om deze problematiek maar voor je uit te schuiven onder het mom van "dat lossen we wel weer op als die klant ook Interactieve TV neemt".
Management doet er alles aan om zo min mogelijk geld uit te geven (voor de klanten dan, want het is wel duidelijk geworden dat wat ze kunnen uitgeven in eigen belang ze meteen uitgeven zonder te zoeken naar goedkopere oplossingen)
Zij kijken daarom vast zo min mogelijk toekomst gericht omdat dat nou eenmaal geld kost. En denk je nou echt dat ze al luisteren naar een monteur? Zij kijken ongetrwijfeld neer op een monteur en daar liggen dan meteen de problemen!
Daarom is het zo mooi dat er consumentenprogramma's zijn, want alleen daarvoor zijn ze nog gevoelig...
...jammer...
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
De Windows-melding is fout melding 806: router of firewall is niet geconfigureerd neem kontakt op met systeembeheerder. Alle firewalls, virusscanners etc al gedisabled gehad en van andere locaties werkt het gewoon allemaal naar behoren.
Diverse keren met de helpdesk van Ziggo hierover gebeld, maar de enige reactie die je krijgt is dat er niets geblokkeerd zou worden en dat VPN hun pakkie aan niet is, want het is heel iets anders dan surfen of emailen
Hoe zo? Als jij iets in je werk tegenkomt waarvan je vermoedt dat het niet goed gaat dan kaart je dat toch ook aan bij je directe baas? De directe baas van deze monteur vat ik ook onder het Ziggo management. Die baas zal dan hopelijk weer aan de bel trekken bij zijn baas en ga zo maar door. Als iedereen binnen een bedrijf of organisatie maar zijn mond houdt over de dingen die niet goed gaan dan verandert er natuurlijk nooit iets. Mijn directe baas zal ook niet altijd even blij zijn met de dingen die ik hem van tijd tot tijd laat weten, maar hopelijk leidt dat wel tot verbetering.omitz schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:21:
Wel heeeel kort door de bocht om nu met het vingertje naar de monteurs te wijzen.
Lekkere werkgever dan als ze neerkijken op het personeel dat het door hun bedachte beleid moet uitvoeren. Uiteindelijk betaalt de klant overigens de verspilling en niet het bedrijf. Als blijkt dat de kosten voor het onderhoud door (mogelijk onnodige) vervangingen omhoog zijn gegaan dan gaan gewoon de tarieven omhoog.Management doet er alles aan om zo min mogelijk geld uit te geven (voor de klanten dan, want het is wel duidelijk geworden dat wat ze kunnen uitgeven in eigen belang ze meteen uitgeven zonder te zoeken naar goedkopere oplossingen)
Zij kijken daarom vast zo min mogelijk toekomst gericht omdat dat nou eenmaal geld kost. En denk je nou echt dat ze al luisteren naar een monteur? Zij kijken ongetrwijfeld neer op een monteur en daar liggen dan meteen de problemen!
Verwijderd
ParaNoiMia schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:38:
Zijn er mensen met een Ziggo abbo die problemen hebben met een VPN verbinding opzetten ? Wij hebben een particuliere klant, waarbij het niet lukt een VPN-verbinding te maken naar zijn werklocatie. Niet vanaf de laptop van de klant, ook niet met een andere laptop van onszelf (waar we normaal gesproken VPN-verbindingen op maken naar 30+ andere locaties, waaronder ook die waar de klant heen moet) rechtstreeks aan het Motorola-modem van Ziggo.
De Windows-melding is fout melding 806: router of firewall is niet geconfigureerd neem kontakt op met systeembeheerder. Alle firewalls, virusscanners etc al gedisabled gehad en van andere locaties werkt het gewoon allemaal naar behoren.
Diverse keren met de helpdesk van Ziggo hierover gebeld, maar de enige reactie die je krijgt is dat er niets geblokkeerd zou worden en dat VPN hun pakkie aan niet is, want het is heel iets anders dan surfen of emailenDoorzetten naar 2e of 3e lijns krijgen we ook niet voor elkaar, iemand nog tips ?
Nee, serieus. nooit van gehoord.Klaus_1250 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 01:15:
Botte Harry, ooit wel eens gedacht aan mensen die hun computer ook gewoon gebruiken voor tv kijken? Ooit van HTPC's gehoord?
Ik kijk ook wel TV via mijn PC, maar je insteek kwam wat verwarrend over.
Ik heb me misschien wat onhandig uitgelegt, maar ik heb ook de indruk dat we elkaars teksten niet helemaal lezen, getuige ook andere argumenten die je hieronder aanhaald.ArChie schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:23:
Ik heb een tip voor je: "Schoenmaker blijf bij je leest". Ik respecteer je kennis die je hier met ons deelt als monteur over kabel aansluitingen, signaalwaarden en al wat daarmee te maken heeft, maar als ik je laatste twee bijdragen over dit onderwerp lees dan is wel duidelijk dat je van dit soort zaken geen kaas gegeten hebt. Om maar één ding aan te stippen: Het is je niet duidelijk wat de doelstelling is van concurrentie op de kabel en dat is uiteraard niet het het schadeloos stellen van Ziggo voor elke klant die zij kwijtraken aan een concurrent.
Ik maak me er niet druk over...Het is geen "gunst" van Ziggo dat zij nog een partij op de kabel toelaten, maar dat zal dan worden afgedwongen door Den Haag net zoals de KPN concurrerende partijen heeft moeten toelaten op haar netwerk en de energie leveranciers tegenwoordig ook meerdere aanbiedende partijen moeten toelaten tot hun infrastructuur.
Zoals Klaus_1250 terecht opmerkt zijn het voornamelijk administratieve handelingen waarbij een door een toezichtspartij bepaald billijk tarief voor de aansluiting bij een klant moet worden afgedragen aan de netwerk beheerder, in dit geval het "oude" kabelbedrijf.
Over hoe men dat technisch kan gaan realiseren heeft TNO al een rapport uitgebracht en is, denk ik, niet iets waar jij je nog druk over hoeft te maken. Als het doorgaat dan zal Ziggo moeten gaan leren dat ze niet meer de enige partij zijn die de dienst uitmaken op de kabel.
Het bedrijf zal dan (ála het spoorwegennet) eerst moeten opsplitsen in een netwerkdeel en dienstendeel.
Dan zal het netwerkdeel het frequentiegebied moeten splitsen, wat ten koste gaat van alle op dit moment aangeboden analoge zenders.
Dan zal middels filtering elke huisaansluiting aangepast moeten worden zodat ze slechts 1 van de beide providers zijn diensten kunnen laten aanbieden.
De kosten die dat met zich meebrengt zullen door de netwerkpoot (van laat ik het maar Ziggo blijven noemen) betaald moeten worden, wat ze zeker weten door gaan berekenen aan de "beide" Providers.
En dan de Radio band... Die willen de beide providers natuurlijk ook aan kunnen bieden. Dus nog een stapje moeilijker electronisch te bouwen, met behoud van voldoende bandbreedte.
En dan komt provider nummer 3 langs om een graantje mee te pikken...
Klanten die keuzes maken sommige zenders wel, en sommige zenders niet te ontvangen.
Dat gaat niet lukken! TNO of niet...
Analoog onder meerdere providers delen is technisch onhaalbaar ofwel onrendabel.
Dat is alleen te doen wanneer het (hele of gedeeltelijke) kabelnet digitaal gaat worden en zijn andere providers de mogelijkheid biedt daar gebruik van te maken.
En dan zit je op hetzelfde als wat de KPN doet. Zij hebben ook een netwerkpoot en een providerafdeling.
Er zijn meerdere providers druk op het netwerk van KPN, maar dan wel digitaal!
Ik weet het niet zeker, maar ik verwacht niet dat je een analoge (lees: Non-Voip) vodafone lijn kunt krijgen, die helemaal in elke centrale omgepatched moet worden.
Dat gaat allemaal digitaal
Je mag het zorgwekkend vinden, maar ik heb op veel fronten voldoende kennis van zaken om me bij elke klant te redden. However, Ziggo heeft de keuze gemaakt een product aan de man te brengen waarvan de werking slechts op 2 punten inhoudelijk te beinvloeden is.Wat ik door dit soort uitspraken van je in diverse berichten nogal zorgwekkend vind is hoe weinig kennis je hebt van digitale TV als een monteur van Ziggo. Samen met de helpdeskmedewerker vorm je toch het gezicht van Ziggo vanwege jullie directe contact met klanten bij problemen. Als ik er vanuit ga je bij Ziggo te boek staat als een vakbekwaam monteur, dan begin ik zo langzamerhand te begrijpen waarom ik zo vaak lees dat aan digitale TV gerelateerde problemen regelmatig niet goed opgelost worden en dat monteurs keer op keer bij klanten blijven terugkomen en van alles onnodig vervangen zonder dat het probleem echt verholpen wordt.
Dat is in het Headend en bij de klant.
Ik kan alleen maar zorgen dat de bekabeling en de apparatuur voldoende is ingericht om Digitale diensten mogelijk te maken. Als een decoder niet werkt, kan ik de signalen meten inderdaad.
Ik ben echter niet de monteur die zich vastbijt in analoge meetwaarden. Ik wij hebben en gebruiken meetapparatuur die de kwaliteit van DVB-C kunnen beoordelen tot op zekere hoogte.
Dwz ik kan de datastromen beoordelen op een paar errors die ik deels kan verhelpen en deels slechts kan rapporteren omdat ze niet fout gaan in mijn deel van het netwerk.
Voor de rest is het een dom kastje die van zichzelf flink wat mogelijkheden kent om de boel om zeep te helpen.
Daarbij, ik ben niet critisch. Ik kan de decoder aan de praat helpen maar ga me niet druk maken om de beeldkwaliteit waar deze aan zoveel (voor mij) onbekende variabelen (niet CAI technisch) aan elkaar hangt.
Ik ga ook geen PC configuratie nalopen wanneer internet niet werkt.
Ik test het op mijn apparatuur en wanneer dat werkt, ligt het aan de klant. Ik begrijp dat mensen (hier) dat niet willen horen, maar het is een feit.
Pas wanneer er een storing in het (hogere) net heeft voorgedaan die selectief de ene PC wel laat werken en de andere niet, zal ik moeite doen dit te herstellen. Zoals laatste het DNS probleem dat sommige mac-adressen niet toelaat op de DNS.
Heb ik net verklaard...ÎHoe vaak heb je al aan een klant verklaard dat het wel aan de ontvanger zal liggen omdat je qua signaal sterkte waarden niets kan vinden terwijl het probleem door de data verzonden via dat signaal veroorzaakt wordt?
Noem ze eens? je maakt me nieuwsgierig.Ook lees ik hier in jouw berichten allerlei vreemde theorieën over aan digitale TV gerelateerde zaken die je dan ook wel zal uiten bij de klanten als feiten.
Ik voel me hier niet aangesproken.Ik begrijp niet waarom Ziggo niet meer investeert in het op peil brengen van jullie kennis ten aanzien van dit soort ontwikkelingen, want daardoor worden problemen sneller correct geïdentificeerd/verholpen zonder onnodige en geld verspillende vervangingen en kunnen jullie klanten correcte instructies en/of antwoorden geven op vragen.
Ik heb een DVB cursus gedaan waarbij is aangetoond wat welke storing veroorzaakt.
Heel interessant, maar slechts beperkt voor ons van toepassing. Wat kan ik doen aan Jitter? Slechts ruis kan ik onder handen nemen door dieper in het netwerk te spitten.
Verder kan ik alleen rapporteren, voor zover er ooit zulke storingen voorbij zijn gekomen.
Ik maak regelmatig gebruik van het Constallatiediagram op mijn meetapparatuur en ben slechts 1x een passief component in een Groepsversterker tegengekomen dat het signaal op een of andere manier verstoorde waardoor ik hem heb vervangen.
Een student zou dat kunnen doen, ware het niet dat er vaak meer aan de hand is dan digitale problemen. BV een zwak signaal, een fouten contactdoos of andere zaken die wat meer specialistische kennis vergen.
Constateren en rapporteren is het enige wat je dan zou kunnen.
En gelukkig ligt het nagenoeg altijd aan het CAI signaal, op de decoder.
Veel... Net als de UMU, die ook een retourgeblokkeerde Internet/RTV splitter heeft.Een gewetensvraag: Hoeveel ETU's heb je nog bij klanten geplaatst sinds je weet dat die dingen in de zeer nabije Interactieve TV toekomst problemen gaan opleveren met Interactieve ontvangers die een EuroDOCSIS retourkanaal gebruiken in het lage frequentiegebied?
Dat is beleid. Ondanks dat we dat meermalen hebben aangehaald.
Maar dáár geldt pas je standpunt dat daar over is nagedacht en dat ik me daar niet druk om moet maken.
Ik proef eruit dat Ziggo pas een alternatieve UMU of ETU meestuurd wanneer dat van toepassing is.
De retour op de TV uitgang vrijgeven in een retouractieve omgeving is funest voor de retourband.
Gemeld en afgewimpeld om eerdergenoeme redenen.Ziggo/@Home komt het komende jaar ook met Interactieve TV, ... Als Ziggo dit heeft nagelaten, dan mag ik toch hopen dat jullie dit als monteurs bij het Ziggo management hebben aangekaart, want het lijkt mij toch zinloos om deze problematiek maar voor je uit te schuiven onder het mom van "dat lossen we wel weer op als die klant ook Interactieve TV neemt".
Ik heb dit al eerder meegemaakt toen UPC zijn interactieve DTV diensten lanceerde nadat ze eerder het netwerk hadden dichtgespijkerd met retourblokkerende AOP's en CMO (Cable Modem Optimizer)
Ziggo zal daar wel stiekum naar gekeken hebben, want daar is het zo hier en daar goed fout gegaan.
Hoewel de klap daar in fasen kwam.
Eerst de PayTV kastjes, die eens in de 6 uur een interactieve sessie deed met de server om de eventueel bestelde films te pollen. (dit was overigens gecodeerd analoog).
Als het pollen 6,5 dagen niet was gelukt (30 polsessies) blokkeerde de decoder die dan op afstand wel gereset kon worden, waarna je het probleem weer een kleine week vooruit schoof.
Daar hebben we ook veel retourblokkerende apparatuur verwijderd.
Toen DTV Life ging, waren er ook nog veel wandcontactdozen die de "digitale radioband" (108-140Mhz) via de Radiouitgang van de WCD hadden lopen. De besturingsfrequentie, die daar OOB werd genoemd (hebben we eerder eendiscussie over gehad
Daarom... We weten als monteurs wat er fout kan en zal gaan indertijd.
Zolang de klant maar geschikte apparatuur (ETUof UMU "nieuwe steil") meegeleverd krijgt, kunnen de problemen alleen nog maar aan de klant zijn apparatuur liggen.
We gaan persoonlijk(!) de helpdesk bijspijkeren over deze fenomenen en wat ze moeten doen.
We komen er wel
Het is met het PPTP protocol. Gewoon SSL werkt wel overigensKlaus_1250 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 16:07:
Welke protocol word gebruikt? PPTP, L2TP, SSL of SSH?
Ik wil je bedanken voor je reactie. Ik zou nu natuurlijk ook weer dezelfde argumenten kunnen aanvoeren en je nogmaals kunnen proberen uit te leggen dat in het digitale tijdperk meten alleen niet meer voldoende is, maar dat is kennelijk niet over te brengen. Je hebt voor mij (helaas) het beeld bevestigd dat ik al had over de functioneren van de helpdesk in combinatie met het uitsturen van monteurs bij digitale TV problemen en ook (wederom helaas) het beeld bevestigd van de houding van het Ziggo personeel ten aanzien van "beleidszaken". Wij gaan er dus niet uitkomen met deze discussie. Een prettige jaarwisseling en een goed 2009 toegewenst.
Dit topic is gesloten.