Kijk daar ga je al.
Als mensen willen klagen, hebben ze daar een plek voor.
En wanneer men gefrustreerd is, gun ik ze hun uitlaatklep.
Maar zijn er fora waar men vol lof over Ziggo praat?
Waarschijnlijk niet omdat iemand die tevreden is dan slechts terloops eens zal laten merken, zoals in dit topic.
Dus kun je niet afgaan op klaagboxen want dat geeft een onrealistisch beeld.
Je zou een onafhankelijke enquete moeten houden, maar dat kost geld.
Bij Ziggo zijn wel realistische cijfers bekend, want daar houdt men natuurlijk wel bij wat er speelt. Maar begrijpelijkerwijs zal een buitenstaander deze cijfers nooit serieus nemen omdat ze van de beklaagde partij komen.

Bijna iedereen die ik met Ziggo ken heeft de boel door een monteur laten aansluiten, hetzelfde geldt voor ondergetekende.
Dat gaat er bij mij niet in. Laat ik het zo stellen...
-Of je hebt al een lange tijd Casema (waar het toch ooit zo goed mee ging?) waar het ooit gebruikelijk was alles door de installateur aan te laten sluiten.
Is daar in de jaren ook niet eens wat veranderd aan de installatie? Eens wat los gehaald omdat-er-ergens-eens-storing-is-waardoor-internet-niet-werkt. Hier wat los en weer (hand-)vast zetten...
Stofzuigertje tik... Bank verplaatst, Spelende huisdieren (al dan niet van het knagende soort)
TV naar de andere kant van de woonkamer, PC ergens anders, Digitale ontvanger erbij. TVtje voor in de slaapkamer.
Jongen, het zijn allemaal voorbeelden die ik voor de kiezen heb gekregen.
Sommigen vaker dan anderen. Je moest eens weten welke handelingen er bij klanten gebeuren in een paar jaar tijd die stomme storingen veroorzaken.
Maar inderdaad, ook laksheid van de installateur speeld(e) mee.
-Of het is een recentelijke installatie die doorgaans bijna altijd door de klant zelf wordt uitgevoerd. De DHZ install is goedkoper en wanneer je enig kennis van zaken hebt (en die heb je hier waarschijnlijk toch vrij veel zitten op GOT) doe je het zelf om centen uit te sparen.
Kijk... Wanneer je in een bepaalde hoek zit qua hobby of werk, kan het een vertekend beeld van de wereld geven. Woon je in de Randstad, lijkt het dat er veel meer allochtonen zijn dan de statistieken weergeven.
Woon je op het platteland, is dat omgekeerd. (sorry voor hen die dit aanstootgevend vinden. Het is het eerste duidelijke voorbeeld wat me zo voor ogen komt

)
Werk je veel met computers, lijkt het dat iedereen zo'n ding heeft. (en wellicht is dat inmiddels ook wel zo, maar dit ervaarde ik een jaar of 8 geleden) Met Internet net zo. Je weet niet beter of iedereen heeft Internet.
En dat is niet zo...
Als je mij vraagt of er veel storingen zijn bij Ziggo, ga ik af op het aantal storingen die ik dagelijks in mijn gebied doe en kijk daarbij wat de onderlinge afstand is tussen de onderlinge problemen.
En dan kan ik je zeggen... Dat is niet veel! (eeehhh ik doe wel veel, maar het werk is er niet altijd

)
Dat zijn notabene allerhande storingen die naast Internet of telefonie ook CAI-gerelateerd kunnen zijn.
Toegegeven, er zijn ook storingen die geen monteur behoeven en die komen wij slechts zelden tegen.
Mogelijk dat dezen gefilterd worden op monteurs relevantie waarna er een hele bult aan storingen uit komen die geen monteur verlangen, die echter wél de nodige impact hebben op de goede werking.
Ik ben iemand waar mensen langs komen voor advies over IT. In de kroeg, op mijn werk, verjaardag, familie, overal ben ik de sjaak

Ik ben erg actief in het promoten van goede dingen, en zal ook niet nalaten ongevraagd hiermee te komen

Aangenaam, zoeen ben ik er ook.
Handige Harry die niet te beroerd is om even te helpen en de nodige adviezen kan geven.
Ik hoop alleen dat je erbij durft te zeggen dat dat
jouw ervaringen zijn die zeker niet representatief zijn voor de gemiddelde gebruiker.

Klaus_1250 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:37:
O.a. te trage (of geen) DHCP reply.
Ziggo gebruikt een aantal voormalig @home-routers op de AMS-IX die niet goed functioneren/functioneerden (hoge latency/packetloss, overbelast?). Dus ik kan me voorstellen dat er voormalig niet @home klanten zijn die sinds het Ziggo is geworden, problemen hebben die ze eerst niet hadden. En hoe het met de rest van de infrastructuur (DNS-, DHCP-, Usenet-, Email-servers) zit weer ik niet, maar ik ga ervanuit dat daar voor veel klanten ook wat is veranderd. Dus ja, ik zou zeggen dat het netwerk zeker anders is geworden.
Hier proef ik een definitieverschil aangaande de term "netwerk".
Ik bedoel het HFC net (Hybrid Fiber Coax) Dus waar alle HF signalen overheen gaan.
Dat netwerk is niet aangepast. Ik bedoel, kabels in de grond of versterker in de straat veranderen niet zomaar in een week tijd.
En de centrale punten, waar alles begint, zeg maar, behappen zoveel klanten dat wanneer daar wat fout gaat, je vrij precies kunt pinpointen waar het fout zit.
Alleen diep (of Hoog) in het "netwerk" zijn mogelijk aanpassingen gemaakt. Maar hoe dieper, deste groter de impact wanneer er wat fout zit. En deste groter de stroom klachten! (voor zover die ontstaat, want meestal zien de technici op voorhand al dat het fout zit of lijkt te gaan)
Ziggo zit niet te wachten op die problemen dus proberen ze dat te voorkomen en meteen te herstellen mocht er onverhoops toch iets verkeerd zijn gegaan. Wat me niet meer dan logisch lijkt...
Dus kan ik mij niet indenken dat zulke fouten bestaan die én een grote impact hebben op een groot deel van de klanten én nog niet onderkend zou zijn. Misschien dat men het al lang weet en men is er vollop mee bezig.
Vergeet niet dat er altijd nog individuele mensen aan werken. En ik kan me niet indenken dat er individu's bij zijn die zo'n probleem schouderophalend negeren.
En de overige 20% word eveneens op de klant afgeschoven, ondanks dat die er niks aan kan doen.
Onzin...
Ziggo ziet zelf ook wel dat er bij hun in het netwerk fouten kunnen ontstaan als uitval van producten en diensten.
Er zal best wel eens een verkeerde diagnose worden gesteld aan de hand van de aangereikte probleemomschrijving van de klant of gebasseerd op de uitgelezen gegevens van het modem.
Maar het afschuiven van de "schuldvraag" ligt uiteindelijk bij de herstellende monteur, want die kan beoordelen wat de klacht was en wiens schuld dat was.
En als je het niet doorlezen van de installatiehandleiding als een fout mag beschouwen is de klant voor het overgrote deel zelf de veroorzaker.
Ligt de fout bij Ziggo is het doorgaans overmacht. Spanningsuitval, Natuurschade, etc.
De rest mag je afschuiven op incompetentie van medewerkers in alle lagen. Gelukkig is dat percentage minimaal.
Vergeet niet dat er een paar honderd man continue bezig is om de boel draaiende te houden en problemen uit de wereld te halen.
Problematische klanten zullen er altijd zijn. Maar Tiscali/KPN en Orange hebben er ook een handje van om zaken te verprutsen.
Er gaat wel degelijk meer mis bij Ziggo dan de gemiddelde provider en dat zit hem inderdaad in het aantal abonnee's dat ze behartigen (meer dan ze aankunnen).
Je kunt niet spreken van aantallen.
Het zijn percentages. En als een percentage van de klanten met storing 32.000 is, zijn dat geen 32.000 klachten, maar 1% van je abonnee bestand.
32.000 is onnoemelijk veel (en zo uit de lucht gegrepen omdat het 1/100 van 3,2 miljoen huishoudens betreft) en ze zullen allemaal afzonderlijk zonder meer opgelost moeten worden.
Alleen blijft het maar 1%!
En uit 32.000 klachten zijn er best wel 32 smeuïge verhalen te halen die het erg goed doen op TV. Let wel!
Geen 1% meer, maar 0,001%!!
Man man man wat doet Ziggo het slecht!!
En dan het eeuwenoude argument dat "ze" niet zoveel aankunnen!
Zolang wij niet tot aan de strot toe vol gepland worden met storingen kan ik niet zeggen dat we het niet aankunnen. Maar OK, dat zijn wij... Ons gebied...
En ook de mensen van de helpdesk die ik zo nu en dan spreek hoor je niet over moordende druktes.
Probeer op de Ziggo site maar eens 1 verwijzing te vinden naar niet Ziggo-routers. Bij alles wat met routers en thuisnetwerken te maken heeft, kom je uiteindelijk altijd uit bij de Ziggo shop. Als je niet bekend bent met de materie zou je kunnen gaan denken dat andere routers niet werken / kunnen werken.
Zoek jij maar eens naar een artikel over de goede werking van kabelmodels op de site van KPN, Tiscali, Orange of een van die ADSL-ers
Het zou niet van een goede marketing getuigen wanneer je mensen met Netwerk plannen zou verwijzen naar de Computershop-op-de-hoek.
Je zult Ziggo niet horen zeggen dat een andere router niet werkt.
Maar alleen dat hij niet door Ziggo wordt ondersteund.
Misschien niet, bij @home was dat destijds wel zo, die een problematisch netgeartje uitleverde. En Ziggo meldt nog steeds dat draadlooz en Z3 / Z3i niet goed gaat werken, terwijl daar wel gewoon routers voor te krijgen zijn, zelfs van Sitecom.
Nu ben ik geen kenner van Routers, laat ik dat voorop stellen.
Maar stel nu dat je van de een op de andere dag geen snelheidslimiet meer hebt op Neerlansch snelwegen, ála Duitsland...
Dan zou ik je nog steeds een stabiele wagen adviseren die probleemloos en veilig de 140 haalt.
Ik zou een slechte verkoper zijn wanneer ik je een ander -voor mij onbekend- voertuig zou aanraden dat -afgaande op de verhalen van de fabrikant- de 180 zou halen. En zeker wanneer ik zelf niets aan die wagen zou verdienen.
En voor ik zelf voldoende informatie van de dealer heb gekregen omtrent de prestaties van de wagen, laat ik je vrij om dat zelf uit te vogelen.