[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.730 views

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Begin deze week alles in 1 extra aangevraagd.
Vandaag de bevestigingsbrief binnen. Aansluitkosten radio en televisie 29.95. WTF !!!! Ik heb al radio en televisie.

Gebeld. Bleek dat radio en televisie op mijn vrouw naam stond. Dus via 3 medewerkers kom ik bij de goede die me uitstekend heeft geholpen en alles op mijn naam heeft gezet. Geld word gecrediteerd. (koste wel 22 minuten uiteindelijk) Dus netjes geholpen.

De 15e abonnement gewijzigd en de 19e moet ik over zijn. (toch nog redelijk snel)

[ Voor 3% gewijzigd door Slashx op 18-12-2008 16:10 ]

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ik ben al JAAAAREN klant van @Home, en nu ziggo.
Echter heb ik eigenlijk sinds het Ziggo is last van korte hic-ups, onregelmatig hangt m;n verbinding, en heb ik een 3 seconden latency of zo.

Hebben er meer mensen last van het probleem?
Ik heb een hoop pagina's doorgelezen, maar ik heb geen zin om alle 48 pagina's door te lezen..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Slashx schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:10:
Begin deze week alles in 1 extra aangevraagd.
Vandaag de bevestigingsbrief binnen. Aansluitkosten radio en televisie 29.95. WTF !!!! Ik heb al radio en televisie.

Gebeld. Bleek dat radio en televisie op mijn vrouw naam stond. Dus via 3 medewerkers kom ik bij de goede die me uitstekend heeft geholpen en alles op mijn naam heeft gezet. Geld word gecrediteerd. (koste wel 22 minuten uiteindelijk) Dus netjes geholpen.

De 15e abonnement gewijzigd en de 19e moet ik over zijn. (toch nog redelijk snel)
Hier 11-Dec besteld... 16-Dec de brief binnen... 17-Dec zou het ingaan maar tot op heden nog steeds de oude snelheden... en in het overzicht ook nog steeds internet Z3 ipv het vernieuwde Alles-in-1-Extra..

Ook hier hadden ze 29,95 berekend aansluitkosten.. ook hadden ze de kosten van de digitale ontvanger en smartcard berekend..

En bij het nieuwe berekende maandbedrag kreeg ik ineens een korting van 9,95 van Digitaal Totaal pakket... wat zou betekenen dat ik het digitale totaal pakket gratis zou krijgen.

Morgen maar even bellen... want er klopt maar weinig van op papier.. en ook nog geen verhoogde snelheid. en je betaald er toch al voor das zonde.

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:14

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

FragNeck schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:16:
Ik ben al JAAAAREN klant van @Home, en nu ziggo.
Echter heb ik eigenlijk sinds het Ziggo is last van korte hic-ups, onregelmatig hangt m;n verbinding, en heb ik een 3 seconden latency of zo.

Hebben er meer mensen last van het probleem?
Ik heb een hoop pagina's doorgelezen, maar ik heb geen zin om alle 48 pagina's door te lezen..
Toevallig van de week een klacht over ingediend. Ik zat dan bij Multikabel en echt nooit problemen. Nu heb ik dat het browsen soms niet voorruit te branden is, nieuwsgroepen van tijd tot tijd niet boven de 50 kb/s komen en me ping in games fucked is. Had altijd dikke ping tussen 8 en 20 max met counter-strike, nu standaard 50 of hoger. Ook met warcraft 3 op battlenet is geen normale game meer te spelen alleen als ik zelf host, maar dan lagged de rest eruit.

Vandaag weer een mail gehad dat me klacht in behandeling is en dat ze zo spoedig mogelijk met een oplossing komen, dus dat hoop ik dan maar.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
Freddy_Fish schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:24:
[...]

Toevallig van de week een klacht over ingediend. Ik zat dan bij Multikabel en echt nooit problemen. Nu heb ik dat het browsen soms niet voorruit te branden is, nieuwsgroepen van tijd tot tijd niet boven de 50 kb/s komen en me ping in games fucked is. Had altijd dikke ping tussen 8 en 20 max met counter-strike, nu standaard 50 of hoger. Ook met warcraft 3 op battlenet is geen normale game meer te spelen alleen als ik zelf host, maar dan lagged de rest eruit.

Vandaag weer een mail gehad dat me klacht in behandeling is en dat ze zo spoedig mogelijk met een oplossing komen, dus dat hoop ik dan maar.
ik zit ook in het multikabel gebied en ik heb dezelfde klacht, nieuwsgroepen zijn idd niet vooruit te branden, behoorlijke pieken en dalen.. (eigenlijk meer dalen)

Ook viel me op dat ik eerst wel 1200 kb/s had en dat komt nu niet meer boven de 1000 kb/s uit, grappig want ik had eerst 800, toen snelheidsverhoging en die was dus iets te hoog blijkbaar en dat is nu weer teruggeschroefd maar tegelijkertijd is de verbinding niet meer constant.

[ Voor 14% gewijzigd door cbr600f4i op 18-12-2008 20:16 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Slashx

Slashx

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:58:
[...]

Hier 11-Dec besteld... 16-Dec de brief binnen... 17-Dec zou het ingaan maar tot op heden nog steeds de oude snelheden... en in het overzicht ook nog steeds internet Z3 ipv het vernieuwde Alles-in-1-Extra..

Ook hier hadden ze 29,95 berekend aansluitkosten.. ook hadden ze de kosten van de digitale ontvanger en smartcard berekend..

En bij het nieuwe berekende maandbedrag kreeg ik ineens een korting van 9,95 van Digitaal Totaal pakket... wat zou betekenen dat ik het digitale totaal pakket gratis zou krijgen.

Morgen maar even bellen... want er klopt maar weinig van op papier.. en ook nog geen verhoogde snelheid. en je betaald er toch al voor das zonde.
Geef morgen dan meteen door nadat je gebeld hebt wat daar de resultaten van zijn.
Op tijd dan. :P Dan kan ik morgen ook nog misschien bellen.

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Heeft er iemand problemen met download snelheden?

Ik heb sinds gisteravond dat ik max 6mb/s kan downloaden waar het 20mb moet zijn...

best vervelend tbh.

woon in de omgeving zoetermeer

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
ikbengoofy schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:50:
Heeft er iemand problemen met download snelheden?

Ik heb sinds gisteravond dat ik max 6mb/s kan downloaden waar het 20mb moet zijn...

best vervelend tbh.

woon in de omgeving zoetermeer
Hier in Den Helder ook last van, dit is de vierde avond. Overdags nergens last van, alleen na 19:00 uur zakt de download in elkaar.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Ja klopt idd. bedenk me net dat ik vanmiddag nog iets aan het downloaden was op volle snelheid..

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

Ik heb ook ziggo aangevraagd voor mijn nieuwe huisje. Hopelijk heb ik een goede beslissing genomen!

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
Ik heb op dit moment digitale tv van Ziggo (voorheen @home). Nu ga ik een LCD TV kopen. Nu vroeg ik me af of het beeld met HD decoder (veel) beter is dan met een normale decoder voor digitale TV.
Geldt dit voor alle zenders of alleen voor de zenders die in HD uitzenden?
Kan ik gewoon gebruik blijven maken van m'n huidige smartcard of heb je voor een HD decoder een aparte smartcard nodig?

[ Voor 18% gewijzigd door lochtejans op 19-12-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
lochtejans schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:54:
Ik heb op dit moment digitale tv van Ziggo (voorheen @home). Nu ga ik een LCD TV kopen. Nu vroeg ik me af of het beeld met HD decoder (veel) beter is dan met een normale decoder voor digitale TV.
Kan ik gewoon gebruik blijven maken van m'n huidige smartcard of heb je voor een HD decoder een aparte smartcard nodig?
Alle zender zullen ietsje beter beeld geven omdat je het digitaal aan je tv doorgeeft i.p.v. met beperkingen van scart (digitaal - analoog(scart) - digitaal). Je bent dan meteen voorbereidt op de toekomstige HD uitzendingen van Ned1 t/m 3 en kunt nu al eurosport HD kijken (gratis).

Je hebt geen aparte smartcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Als je nieuwe tv Full HD (1080) is dan zijn de HD zenders idd veel mooier.. de andere digitale zenders blijven gewoon in SD (standard definition) kwaliteit.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Bijkomend voordeel van een HD decoder is dat je een hmdi uitgang hebt waardoor je het beeld ook digitaal naar je tv stuurt en je niet een extra da-ad conversieslag hebt.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Misschien nog een beter idee om een DVB-C compatible TV te kopen, heb je ook geen aparte decoder meer nodig. Heb zelf een Philips 37PFL9603H met ingebouwde DVB-C (HD) ontvanger. Werkt prima met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 20:55
GenetiX schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:03:
Misschien nog een beter idee om een DVB-C compatible TV te kopen, heb je ook geen aparte decoder meer nodig. Heb zelf een Philips 37PFL9603H met ingebouwde DVB-C (HD) ontvanger. Werkt prima met Ziggo.
Wacht daar maar even mee, of controleer eerst even of Ziggo die apparatuur ook ondersteund.
Wij hebben al enkele malen klanten gehad die tóch problemen ondervonden met TV's die een ingebouwde "decoder" hebben.
De klant legt het probleem bij Ziggo waar wij de klant moeten teleurstellen.
Er zijn een paar merken die wél worden ondersteund (vraag me niet wat de criteria zijn).
Dus vogel dat eerst even uit vóór je je keuze maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Ben nog steeds tevreden met ziggo. Gisteren bevestigings brief (alles in 1 extra) en vandaag de beloofde snelheid.
Ben nu aan het downloaden van usenet met 2.34 MB/s. Zeer netjes.

Digitale Tv is nog niet aangepast met de verassingszenders. (eerlijk gezegd zit ik niet op Baby-Tv te wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Slashx schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:51:

Digitale Tv is nog niet aangepast met de verassingszenders. (eerlijk gezegd zit ik niet op Baby-Tv te wachten)
Baby-Maak-TV is veel leuker B) :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Wij hebben al enkele malen klanten gehad die tóch problemen ondervonden met TV's die een ingebouwde "decoder" hebben
Ziggo wil niet dat mensen hun eigen apparatuur gebruiken, dus ondersteunen zal nooit sprake van zijn, ook al werkt het perfect. De Alphacrypt willen ze daarom specifiek gaan uitschakelen. Niet omdat het problemen geeft, maar omdat Ziggo het niet wil. Daarmee ondermijnen ze trouwens Europese Regelgeving (granted, ze zijn niet de enige in Europa die dat doen).

AFAIK ondersteund Ziggo trouwens geen HDTV's met ingebouwde decoder. Alleen twee 26/32 inch van JVC/Humax. Als het er meer zijn, zou het interessant zijn als iemand ze hier kan vermelden.

[ Voor 21% gewijzigd door Klaus_1250 op 19-12-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 05-09 21:17
Mijn probleem met ziggo is eindelijk opgelost, na een hoop gebel vandaag ( met het bedrijf wat hier de meterkasten onderhoud ) hebben we internet.
Gisteren is de ziggo monteur geweest en heeft alles binnen en buiten door gemeten met zijn apparatuur en alles binnenshuis was goed ( wat ik al lang wist :P )
Hij kreeg het ook niet werkend en zou een mailtje sturen.
Daar kon ik niet op wachten en heb dus vanmorgen gebeld met het kabel bedrijf wat hier alles regelt in de buurt.
De man van het bedrijf dat hier de meterkasten installeert en onderhoud heeft voor me naar ziggo gebeld en hun kunnen overtuigen dat het probleem niet bij mij in de meterkast zat, ook niet in de meterkast die buiten staat maar bij ziggo zelf.
Ze hadden administratief hun zaakjes niet voor elkaar, het enige wat ze hoefde te doen was "de knop" omzetten dat ik mijn internet signaal kreeg.
Daar ben ik dus ruim een week mee bezig geweest en heeft me een berg geld gekost na al dat gebel met de helpdesk. :(
Nu maar hopen dat alles blijft werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu al ruim een maand met maximaal 3 Mb/s (heb het snelste Z3i abbo) in de oude Casema/Multikabel regio Noord Holland. Ik krijg een mailtje terug van de "klanten"-service:
Geachte heer/mevrouw ,

Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC1991 - Storing - Internet - Storing: Verbinding en ontvangst".

Graag wil ik als volgt informeren ,op u vraag over gamen en nieuwsgroepen
Er zijn op het ogenblik storingen, ze proberen de problemen zo spoedig mogelijk op te lossen
Met Steam haal ik games binnen met max. 150 KB/s, Nieuwsgroepen gaat alleen via poort 80 redelijk (20 Mb/s, dus 2/3e van de snelheid die ik zou moeten halen). Verder ontzettend veel lag en problemen met gamen en dergelijke.

Go ziggo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 19:09:
Ik zit nu al ruim een maand met maximaal 3 Mb/s (heb het snelste Z3i abbo) in de oude Casema/Multikabel regio Noord Holland. Ik krijg een mailtje terug van de "klanten"-service:

[...]

Met Steam haal ik games binnen met max. 150 KB/s, Nieuwsgroepen gaat alleen via poort 80 redelijk (20 Mb/s, dus 2/3e van de snelheid die ik zou moeten halen). Verder ontzettend veel lag en problemen met gamen en dergelijke.

Go ziggo :(
Er zijn 'wat' storingen? Understatement... En hier staan volgens mij nog niet eens alle storingen op (newsserver bv)...

Voor postcodegebied 1276hs zijn de volgende meldingen bekend:

• Groepsstoring
sinds woensdag 17 december 12.51 uur
Op dit moment zijn er problemen met de Samsung H360R digitale ontvanger.
Ondervind u problemen met de Samsung H360R digitale ontvanger?
Verwijder dan de stroom 1 minuut van de digitale ontvanger.
Wanneer de storing niet is verholpen na deze procedure, adviseren wij u telefonisch contact op te nemen met Ziggo.
Onze excuses voor het ongemak.

• Groepsstoring
van maandag 15 december 20.30 uur tot vrijdag 19 december 14.00 uur
De eerder vermelde storing met @casema.nl e-mailadressen en Casema webmail is verholpen.

• Groepsstoring
van dinsdag 16 december 21.12 uur tot woensdag 17 december 11.16 uur
De storing aan onze klantenservice(0900-1884), waardoor wij tijdelijk onbereikbaar waren, is opgelost.

• Groepsstoring
van dinsdag 16 december 21.52 uur tot donderdag 18 december 09.19 uur
De eerder gemelde storing in uw postcode gebied is verholpen.

• Groepsstoring
van woensdag 17 december 11.19 uur tot donderdag 18 december 09.18 uur
De eerder gemelde storing in uw postcode gebied is verholpen.

• Groepsstoring
van donderdag 18 december 20.49 uur tot vrijdag 19 december 13.13 uur
De eerdere vermelde storing met @casema.nl e-mailadressen en Casema webmail is verholpen.
Onze excuses voor het ongemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Klaus_1250 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:55:
Ziggo wil niet dat mensen hun eigen apparatuur gebruiken, dus ondersteunen zal nooit sprake van zijn, ook al werkt het perfect. De Alphacrypt willen ze daarom specifiek gaan uitschakelen. Niet omdat het problemen geeft, maar omdat Ziggo het niet wil. Daarmee ondermijnen ze trouwens Europese Regelgeving (granted, ze zijn niet de enige in Europa die dat doen).

AFAIK ondersteund Ziggo trouwens geen HDTV's met ingebouwde decoder. Alleen twee 26/32 inch van JVC/Humax. Als het er meer zijn, zou het interessant zijn als iemand ze hier kan vermelden.
Het mag duidelijk zijn dat men héél graag wil weten wat wel en wat niet wordt ondersteund.
En omdat het de verkoop van de diverse producten positief of negatief zou kunnen beinvloeden, verwacht ik niet dat Ziggo die lijst openbaar maakt.

Naar mijn weten ondersteunde Ziggo geeneen TV die een ingebouwde decoder had. Toch heb ik een Samsung (of was het nou JVC?) probleem gehad dat wél door Ziggo werd ondersteund.
Ze zijn er wel. Maar vooralsnog zal men daar niet mee te koop lopen.
Ik zal het eens vragen of ik het aan de grote klok mag hangen >:)

[off topic]
Ah... "AFAIK" "As Far As I Know" Dat heeft even een paar maanden geduurd dat ik die begreep...
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Fantomaz schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:37:
Het mag duidelijk zijn dat men héél graag wil weten wat wel en wat niet wordt ondersteund.
En omdat het de verkoop van de diverse producten positief of negatief zou kunnen beinvloeden, verwacht ik niet dat Ziggo die lijst openbaar maakt.

Naar mijn weten ondersteunde Ziggo geeneen TV die een ingebouwde decoder had. Toch heb ik een Samsung (of was het nou JVC?) probleem gehad dat wél door Ziggo werd ondersteund.
Ze zijn er wel. Maar vooralsnog zal men daar niet mee te koop lopen.
Ik zal het eens vragen of ik het aan de grote klok mag hangen >:)
Het klinkt alle allemaal heel geheimzinnig zoals je het brengt, maar er is niets bijzonders aan. Alle door Ziggo "ondersteunde" of "gecertificeerde" ontvangers kun je gewoon terugvinden op de volgende pagina van de Ziggo website:
http://www.ziggo.nl/produ...ontvangers/gecertificeerd

Ook de hier al genoemde TV's zijn daar gewoon te vinden. Heel handig is Ziggo een paar oudere digitale kabel ontvangers vergeten te vermelden, namelijk de Panasonic TU-DC40RD, de Nokia Mediamaster 119C en de Samsung DCB-9401R. Aan deze modellen wordt Ziggo liever niet herinnert omdat ze hier al helemaal geen support meer voor leveren in de vorm van firmware updates die in ieder geval voor de Samsung en de Panasonic broodnodig zijn omdat die twee ontvanger er voor zorgen dat de hoeveelheid doorgegeven EPG data momenteel beperkt is bij Ziggo. Zouden ze dat opschroeven dan vallen die ontvangers om.

"Ondersteuning" of "certificering" stelt in de praktijk overigens niet veel voor. Zodra er immers problemen/bugs aan het licht komen met welke ontvanger dan ook, dan geeft Ziggo niet thuis en moeten kopers opeens zelf contact gaan opnemen met fabrikanten om te proberen ze over te halen om met een firmware update te komen. De foutcodes zijn in principe gelijk voor alle aanbevolen ontvangers, maar zodra je de helpdesk belt met één van de vele andere foutcode dan E19 dan blijkt dat de helpdesk die foutcodes niet kent en probeert dan om de klant wijs te maken dat het een bug in de ontvanger is waar zij niets aan kunnen doen. Veel foutcodes zijn echter een aanduiding voor problemen in het signaal dat wel tot de verantwoordelijkheid van Ziggo behoort. Zie de recente problemen maar met een aantal PVR's die opeens niet meer konden opnemen, of de problemen met de Samsung DCB-H360R of de Humax IR-FOX C bij Ziggo/Casema. Allemaal te wijten aan de ontvangers volgens de helpdesk, maar ondertussen weten we wel beter.

Ziggo zou voor iedere ontvanger bug lijstjes moeten bijhouden zodat bij een sporadische firmware update voor een ontvanger tenminste niets vergeten. In de praktijk blijkt keer op keer dat Ziggo weer een hoop aangedragen bugs door klanten via forums of helpdesk spontaan is vergeten en een firmware update veelal alleen maar sales belemmerende beperkingen oplost en niet de echte bugs. Dus wat die "ondersteuning" van Ziggo voor kabel ontvangers nu precies inhoudt is mij een raadsel. In de praktijk zijn deze aanbevolen kabel ontvangers misschien nog wel beperkter qua functionaliteit dan niet aanbevolen ontvangers en zeker niet stabieler. Ze mogen ook niet veel kosten van Ziggo wat gewoon ten koste gaat van de hardware en software kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

werkt de Dreambox 500-C trouwens nog op het Ziggo netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
quartex schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:19:
werkt de Dreambox 500-C trouwens nog op het Ziggo netwerk?
Yep, werkt perfect hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

ah gelukkig, goed nieuws dan neem ik em weer mee terug naar nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:00
FireAge schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:05:
[...]

Update:

Ziggo gebeld: 28 November -> He, wat gek, niemand heeft uw verzoek opgepakt. Ik zorg nu écht dat het goed komt.
Ziggo gebeld: 6 December -> Goh, das al bijna 2 maanden, ja dat is wel lang. Ik stuur een melding met het verzoek dat dit pakket zo spoedig mogelijk wordt naverstuurd.
Ziggo gebeld: 10 December -> Nee, hoor alles staat helemaal goed in het systeem. *doorvragen..* Ow, hey wat gek dat er nog niks gebeurt is, nou ik ga het persoonlijk voor u regelen, maakt u zich maar geen zorgen. *wanneer mag ik weer bellen?* Mocht u niks ontvangen probeer het dan na de kerst nog maar eens.....

Het begint een beetje een klucht te worden. Ik ben allang blij dat tweak me nog niet heeft afgesloten om de een of andere reden. Heb nu al 10 dagen internet na bevestigde afsluitingsdatum. We hebben al voorgesteld zelf zo'n pakket op te gaan halen bij de balie in Groningen, maar dat was niet mogelijk.Ik ga echt niet tot na de kerst wachten met opnieuw bellen, ik bel vanaf nu om de 3 dagen.

Weet iemand wat de termijn is waarbinnen geleverd moet worden? Anders cancel ik de hele boel gewoon en ga weer terug naar Tweak. Liever traag ADSL dan geen kabel :/ Intussen al zo'n 20 euro aan belkosten omdat elk gesprek voorafgegaan wordt door 10 minuten wachttijd en vervolgens 10 minuten onbegrijpbaar gelul.
Net weer gebeld. Hiermee komt de teller nu op 2 maanden en 10 dagen sinds aanvraag te staan. Nieuwste excuus om niet te leveren is dat er een achterstand is bij de pakketleverancier. Dat gaat toch nergens over, als je zo lang zit te wachten horen ze toch gewoon je aanvraag vooraan in de rij te zetten.

Ik heb er na het belletje nog maar even een mail achteraan gestuurd waarin ik verzoek om met een passende oplossing te komen vor deze wanprestatie.

De tip om een installateur aan te vragen die langskomt met het pakket werkte helaas ook niet, dit was niet te regelen.

Ik ga instussen maar eens even kijken of ik niet alsnog ergens anders internet kan regelen met behoud van nummer, want ik heb er intussen gewoon geen vertrouwen meer in dat er uberhaupt ooit geleverd gaat worden. Ben alleen bang dat "met nummerbehoud" lastig gaat worden als ziggo dat nummer reeds van tweak gepakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Iemand een idee?

Het lijkt erop of Ziggo nu SPF gebruikt, ik kan zelf namelijk geen mail meer verzenden (Verification failed).

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:48
Wanneer kun je eigenlijk geld terugvragen?
IK heb sinds afgelopen dinsdag géén telefoonaansluiting meer (wel op papier en contract) en we hebben in ons flat-je sinds gisterenochtend helemaal niks meer. Alles in 1 is dus helemaal stuk. (en bij de buren ook).
Dus geen analoog tvsignaal meer, geen telefoon maar die deed het al niet meer en ook helemaal geen internet... Wél sneeuw trouwens, wel leuk van Ziggo zo rond de kerst...
Ziggo heeft gisteren laten weten pas maandag een monteur te sturen. Is dat niet belachelijk?
Zul je zien dat we vandaag of morgen ineens geen water / gas en electra meer hebben... (daar kan ik ziggo dan niet de schuld van geven)

En je snapt natuurlijk wel wat de helpdesk zegt:
Nee, dit ligt niet aan ons netwerk, want dat is allemaal goed! Haal de modem eens offline, etc etc, blabla en dan nog: Gebruik eens nieuwe kabels?! 8)7
Aaaaaaaaaaarggggghhhhhh

Zucht... welk spelletje zullen we vanavond gaan spelen?? We kunnen ook de buren beter leren kennen...

[ Voor 9% gewijzigd door omitz op 20-12-2008 14:31 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:05

Sr_Ogel

Klop klop klop

omitz schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:29:
IK heb sinds afgelopen dinsdag géén telefoonaansluiting meer (wel op papier en contract) en we hebben in ons flat-je sinds gisterenochtend helemaal niks meer. Alles in 1 is dus helemaal stuk. (en bij de buren ook).
Laats hadden wij ook een storing in de hele buurt.(wist heel zeker dat het hele dorp zonder werkende kabel zat, handig als iedereen elkaar kent) toen helpdesk gebeld daar werd gezegd dat ik nog de enigste was en dat ze dan eventueel de volgende dag langs zouden komen. Pas als er 5 of meer zouden bellen zouden direct een storingsmannetje langs stuen. Dus ik zou even een wandelingetje door de flat maken en eens wat mede abbonees laten bellen.

P.s. Als je knieperige buren hebt zou ik de moeite niet nemen. mijn buurvrouwen gooiden de telfoon er na 5 minuten al op duurt te lang kost te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Woeps.. verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door -Thunder- op 20-12-2008 18:06 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet waarom Ziggo de nieuwsgroepen van een snelheidslimiet heeft voorzien?
Is dat ook officieel gemeld?
Via het HTTP protocol haal ik 1,7MB/s maar via de nieuwsgroepen haal ik maar 1,2 en dat is net zoveel als voor de verhoging.
Ook is de SSL van een snelheidslimiet voorzien want dat zakt ook in wanneer die aangezet word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:04:
Wie weet waarom Ziggo de nieuwsgroepen van een snelheidslimiet heeft voorzien?
Is dat ook officieel gemeld?
Via het HTTP protocol haal ik 1,7MB/s maar via de nieuwsgroepen haal ik maar 1,2 en dat is net zoveel als voor de verhoging.
Ook is de SSL van een snelheidslimiet voorzien want dat zakt ook in wanneer die aangezet word.
Zeker weten dat ze het hebben gecapped? Want tot een paar dagen geleden zat ik met 2700kb/s te downloaden via newsgroups. En had al weken die snelheidsverhoging ( die niet max opeens is ).

Moet wel zeggen dat ik net iets probeer te downloaden via een newsgroup en dus ook maar 1100-1200 kb max haal.

Lekker dan, betaal totaal 130 euro totaal aan Ziggo voor veel, en nog eens tweakdsl. Kan net zo goed dan een goedkopere internet verbinding nemen lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
omitz schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:29:
Dus geen analoog tvsignaal meer, geen telefoon maar die deed het al niet meer en ook helemaal geen internet... Wél sneeuw trouwens, wel leuk van Ziggo zo rond de kerst...
Ziggo heeft gisteren laten weten pas maandag een monteur te sturen. Is dat niet belachelijk?
Zul je zien dat we vandaag of morgen ineens geen water / gas en electra meer hebben... (daar kan ik ziggo dan niet de schuld van geven)

En je snapt natuurlijk wel wat de helpdesk zegt:
Nee, dit ligt niet aan ons netwerk, want dat is allemaal goed! Haal de modem eens offline, etc etc, blabla en dan nog: Gebruik eens nieuwe kabels?! 8)7
Aaaaaaaaaaarggggghhhhhh

Zucht... welk spelletje zullen we vanavond gaan spelen?? We kunnen ook de buren beter leren kennen...
Waar woon je Omitz?
Geldt het voor alle buren? Dat ze geen analoog signaal meer hebben?
Dat zijn groepsklachten en dienen binnen 24 uur hersteld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:55:
Als het er meer zijn, zou het interessant zijn als iemand ze hier kan vermelden.
De duurdere types van Loewe ondersteunen het ook, moet je wel een inzetstukje kopen om in de tv te doen. Zou trouwens belachelijk zijn als Ziggo dit ging uitschakelen, dat inzetstukje was niet goedkoop en het is toch veel handiger om de decoder in je tv te hebben dan een extra kastje?

De mogelijkheden van de Loewe opstelling zijn ook 100 keer beter dan welk los kastje dan ook, het werkt namelijk gewoon als analoge tv (dus gewoon zenders programmeren en de troep die je toch niet kijkt kom je nooit tegen, niks overbodige favorieten etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:21:
Aan deze modellen wordt Ziggo liever niet herinnert omdat ze hier al helemaal geen support meer voor leveren in de vorm van firmware updates die in ieder geval voor de Samsung en de Panasonic broodnodig zijn omdat die twee ontvanger er voor zorgen dat de hoeveelheid doorgegeven EPG data momenteel beperkt is bij Ziggo. Zouden ze dat opschroeven dan vallen die ontvangers om.
Laat Ziggo maar eens achter de update van de Panasonic aangaan, zou er al jaren geleden komen en is er nog steeds niet. Ik heb de Panasonic en die gaat niet weg voordat hij kapot is. Ziggo geeft mij maar mooi een nieuwe als het niet meer werkt, ik heb hem ooit gratis van @home gekregen omdat ik nog een jaar klant wilde blijven en ze moeten hem dus blijven ondersteunen lijkt mij. Verder is het een rotdecoder, maar kijk alleen de eredivisie ermee en dat werkt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 10:57:
Laat Ziggo maar eens achter de update van de Panasonic aangaan, zou er al jaren geleden komen en is er nog steeds niet. Ik heb de Panasonic en die gaat niet weg voordat hij kapot is.
Tja, dat is nu die beroemde ondersteuning van Ziggo. Als er veel geklaagd wordt op forums over een ontvanger dan komt er zo'n helpdesk medewerker die beweert dat ze contact gaan opnemen met de fabrikant om een update uit te laten brengen en vervolgens hoor je er nooit meer wat van totdat er weer mensen beginnen te klagen. Dan komt diezelfde helpdesk medewerker net doen alsof zijn neus bloedt en geeft weer te kennen dat Ziggo wel contact zal opnemen met de fabrikant voor een firmware update en zo blijven ze de klanten de indruk geven dat er iets mee gebeurd, maar houden ze klanten jarenlang aan het lijntje terwijl er niets gebeurt.

En als er af en toe te veel wordt geklaagd dan is het opeens niet meer de verantwoordelijkheid van Ziggo, maar moeten de klanten maar zelf contact opnemen met de fabrikant over de problemen en die fabrikant legt natuurlijk weer de verantwoordelijkheid bij Ziggo. Belangrijkste eis van Ziggo was immers dat een recht toe recht aan SDTV ontvanger de klanten niet meer mocht kosten dan 100 euro en dat gaat uiteraard wel ten koste van de kwaliteit en de bereidheid van een fabrikant om support in de vorm van firmwareupdates te gaan leveren. Ziggo vindt het misschien een normale zaak om bij iedere nieuwe klant eerst wat geld bij te leggen wat ze dan op de lange duur weer terugverdienen met het abonnementsgeld, maar een fabrikant denkt daar natuurlijk terecht anders over.

Ondertussen gebeurt er echter al jaren niets met als consequentie dat de hoeveelheid EPG data beperkt is omdat Ziggo/@Home in het verleden niet goed getest heeft of ontvangers ook wel overweg kunnen met de maximale hoeveelheid EPG data die volgens de DVB specificaties verzonden kan worden. En het beperkte aantal dagen EPG dat er tegenwoordig is komt nog lang niet in de buurt van het theoretische maximum, dus kan je rustig stellen dat er nooit getest op het versturen van veel EPG data, net zoals de Panasonic eerst alleen maar overweg kon met maximaal 100 kanalen. Ook niet goed getest door Ziggo/@Home. Ziggo interesseert het echter allemaal geen bal, met als gevolg dat PVR bezitters bij Ziggo/@Home tot 4 dagen vooruit een programma kunnen programmeren via de EPG en bij Ziggo/Casema/Multikabel is dat zelfs maar 2 dagen. Wil je 5 dagen of meer vooruit iets programmeren dan moet je die oude vertrouwde TV gids er maar weer bijpakken en met timers aan de slag. En Ziggo in reclame uittingen maar aangeven dat je de oude TV gids wel kan opzeggen vanwage de EPG als je digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GenetiX schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:03:
Niet elke DVB-C ontvanger in een TV werkt met Ziggo, omdat men graag vervelend doet tegen mensen met een CI, CAM en Alphacrypt, zie ook : AlphaCrypt binnenkort op zwart?
Echter zoals je kunt lezen in het topic zijn er altijd wel weer oplossingen, maar men wil gewoon dat jij een ontvanger hebt die hun helemaal kunnen controleren.
Probeer het maar eens vol te houden met een Dreambox, je blijft updaten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziggo schrapt 8 analoge zenders , om meer ruimte vrij te maken voor hd- zenders :')

nou heb ik er geen last van, maar de manier warop alles maar door draait vind ik langzaam aan schandalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

8? Weet je ook welke toevallig?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is nog niet bekend helaas, maar dat zullen waarschijnlijk regio zenders worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:50:
ziggo schrapt 8 analoge zenders , om meer ruimte vrij te maken voor hd- zenders :')

nou heb ik er geen last van, maar de manier warop alles maar door draait vind ik langzaam aan schandalig
Wat is er precies erg aan? Het lijkt me vrij normaal dat analoog verdwijnt ten koste van digitaal de komende jaren.

En hoe kom je aan die info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden inderdaad 8 zenders geschrapt..
deze zenders blijven wel beschikbaar in het digitale basis pakket.

Ook gaan er een aantal digitale zenders verdwijnen:

De publieke omroep stopt met 5 theme kanalen..
Omega TV / Nederland E / Dier & Natuur TV / 3 Voor 12 Central / 3 Voor 12 On Stage

De zender Geloven TV krijgt een andere naam "Spirit 24"
En waarschijnlijk wordt Politiek24 samengevoegd met zender voor jongeren/sport.

Ook Sport 1... gaat terug van 8 kanalen naar 6 kanalen.

Dus er verdwijnen 8 analoge zenders.. die wel gewoon digitaal beschikbaar blijven.
En er verdwijnen ook een hoop digitale zenders..
Dus we kunnen verwachten dat ergens volgend jaar een aantal nieuwe digitale zenders erbij zal komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:23:
[...]

Er worden inderdaad 8 zenders geschrapt..
deze zenders blijven wel beschikbaar in het digitale basis pakket.

Ook gaan er een aantal digitale zenders verdwijnen:

De publieke omroep stopt met 5 theme kanalen..
Omega TV / Nederland E / Dier & Natuur TV / 3 Voor 12 Central / 3 Voor 12 On Stage

De zender Geloven TV krijgt een andere naam "Spirit 24"
En waarschijnlijk wordt Politiek24 samengevoegd met zender voor jongeren/sport.

Ook Sport 1... gaat terug van 8 kanalen naar 6 kanalen.

Dus er verdwijnen 8 analoge zenders.. die wel gewoon digitaal beschikbaar blijven.
En er verdwijnen ook een hoop digitale zenders..
Dus we kunnen verwachten dat ergens volgend jaar een aantal nieuwe digitale zenders erbij zal komen..
Hopelijk gaat dat allemaal net zo goed als de verhoging van mijn Z3I abbonement.
Dat houdt in dat het dus achteruit gaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32

Ja ik las het ook in de krant, maar voor die 8 analoge zenders zou er slechts 1 digitale zender bij komen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:48
En wanneer komen ze mijn verbinding dan repareren?
Afgelopen weekend helemaal niks, van ons alles in 1!
Verrot is dat, want niemand in de flat had dus wat. Ondertussen werkt het internet en tv gedeelte weer, maar de telefoon is nu al een week euh offline.
Helpdesk zei dat ik m'n telefoon nog in de kpn aansluiting kon doen... Dat bewijst dan wel dat ze echt niet luisteren!

Wat valt er in godsnaam nog te doen dan? Frustrerend is dit. Waar moet je heenbellen om geholpen te worden? Echt niet leuk meer!

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
NED1 t/m 3 zijn toch digitaal free-to-cable zegmaar? :P
die ontvang je toch in digi kwaliteit zonder dat bakje?

Me pa wil op zich wel overstappen naar digitale tv, maar dan heeft hij liever een tv met ingebouwde decoder dan een los bakje;)

Over Ziggo internet zelf: geen probs hier, DNS werkt ook weer normaal, zoals in het @Home tijdperk :D.
Ook geen probs met Xbox Live :)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

heeft iemand anders problemen met ziggo snelheid... de laatste paar uur hehb ik echt niet normaal langzaam internet... duurt zelf 20 sec. voordat google opent... laat staan een flash pagina of whatever... grrrrr

edit: haal 2,6 kb per seconde binnen!!! moeten er 800 zijn... wtf

edit2: nevermind nu weer razendsnel

[ Voor 20% gewijzigd door ThePupD op 23-12-2008 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
KiPKaKDutcH schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:32:
NED1 t/m 3 zijn toch digitaal free-to-cable zegmaar? :P
die ontvang je toch in digi kwaliteit zonder dat bakje?

Me pa wil op zich wel overstappen naar digitale tv, maar dan heeft hij liever een tv met ingebouwde decoder dan een los bakje;)
Je moet ALTIJD je smartcard activeren, anders ontvang je na 2 weken niets meer. Kost voor de rest (nog) niets. Je ontvangt alle zenders uit analoge pakket + wat extra zenders digitaal. Voor meer info kun je ook eens rondkijken op de Ziggo site. Daar staan ook de officieel ondersteunde tv's met ingebouwde digitale kabel tuners. Houdt er wel rekening mee dat je dan geen HD zenders kunt kijken! Dat ondersteunen die Ziggo Digitale tuners op dit moment niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11

s3n

14 november: Ik geef een verhuizing van mijn analoge tv door per 1 december. Niet heel erg ver van te voren, maar dit mocht geen probleem zijn.

1 december: Ik bel om internet aan te vragen. Blijkt dat Ziggo mij pas op 15 december gaat verhuizen en dat ik tot die tijd niks kan. Ook vertellen ze me vrolijk dat ik eigenlijk tot die tijd geen tv mag kijken omdat ik daar niet voor betaal.

15 december: Ik bel om internet aan te vragen. Geen probleem, en alles wordt aangevraagd. Ik vraag de medewerker of ik tegelijk met de internet aanvraag een smartcard vioor digitale tv kan activeren, en dit is geen probleem.

17 december: Ik activeer mijn smartcard.

20 december: Ik zou op de 19e een bevestigingsbrief ontvangen voor internet, maar die heb ik niet ontvangen. Klantenservice bellen dan maar. "Meneer u moet de verkoopdienst hebben, en die zijn niet bereikbaar".

21 december: Ik bel de verkoopdienst. "Meneer er loopt geen aanvraag voor internet". Ik vertrek naar de Mycom om daar een modem te halen. De Mycom snapt het Ziggo systeem niet helemaal, en ik loop zonder modem de deur uit.

22 december: Mycom is eruit, ik krijg een modem mee. Ik bel Ziggo "Ik heb een modem, gisteren een contract aangevraagd, en nu vraagt jullie site om een activatiecode". Ziggo: "Meneer, er loopt een aanvraag voor digitale tv (Die allang werkt / bevestigingsbrief ed al ontvangen). Bel over een paar dagen maar terug, misschien kunnen we uw internet aanvraag dan wel in het systeem vinden".

Het is al vaker voorbij gekomen. Ziggo wil helemaal geen nieuwe klanten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

jongentje schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 08:50:
[...]

Je moet ALTIJD je smartcard activeren, anders ontvang je na 2 weken niets meer. Kost voor de rest (nog) niets. Je ontvangt alle zenders uit analoge pakket + wat extra zenders digitaal. Voor meer info kun je ook eens rondkijken op de Ziggo site. Daar staan ook de officieel ondersteunde tv's met ingebouwde digitale kabel tuners. Houdt er wel rekening mee dat je dan geen HD zenders kunt kijken! Dat ondersteunen die Ziggo Digitale tuners op dit moment niet.
Ik geloof dat Nederland 1 wel altijd te ontvangen was. Dit is geloof ik het enige kanaal dat niet versleuteld is. Wanneer er bijvoorbeeld problemen zijn met de check van de kaart en je bij de meeste zenders een melding krijgt dat de zender niet tot het pakket behoort dan werkt Nederland 1 nog gewoon. Ik denk dat dat is zodat je kan zien of er nog wel iets van een signaal het kastje bereikt en het kastje dat signaal nog kan decoden.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:15:
Ik geloof dat Nederland 1 wel altijd te ontvangen was. Dit is geloof ik het enige kanaal dat niet versleuteld is.
Het hangt er vanaf in welk deel je van het Ziggo gebied zit. Als dat Ziggo/@Home is dan zijn Nederland 1, het TV Informatie kanaal, het Zenderoverzicht en nog wat regionale kanalen zonder smartcard te ontvangen. In Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied is echter nagenoeg alles versleuteld met uitzondering van het TV Informatie kanaal en het Zenderoverzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

jongentje schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 08:50:
[...]

Dat activeren moet je dan doen met het bijgeleverde formulier? Ik heb een alle-in-1 pakket. Dus ik moet dan aangeven dat ik alleen de standaard zenders wil hebben? Ik ontvang nu namelijk alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:52
Woohoo, sinds gisteravond geen internet signaal meer op de kabel. Zowel met het nieuwe internet/telefoon modem en met de oude Motorola modem. Alle groene lampjes zijn uit bij de motorola... heb het al gemeld maar duurt weer jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

nlboy schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:13:
[...]
Dat activeren moet je dan doen met het bijgeleverde formulier? Ik heb een alle-in-1 pakket. Dus ik moet dan aangeven dat ik alleen de standaard zenders wil hebben? Ik ontvang nu namelijk alle zenders.
Alle zenders ontvang je tijdens de proefperiode. Indien je voor die tijd niet het kaartje hebt ingevuld of hebt gebeld met Ziggo, dan krijg je ineens zwart beeld met de bekende code.

Nadat je het kaartje hebt ingevuld of je keuze telefonisch hebt doorgegeven, zullen de zenders overblijven die je hebt gekozen.

=====================

Tijdens de bestelling van Alles in één heb ik aangegeven een geheim nummer te willen en geen vermelding in de telefoongids etc. Dat werd dus niet goed doorgevoerd.

Ruim 3 weken terug heb ik daarover gebeld en nog steeds is het niet voor elkaar. Tevens werkt de nummerweergave ook niet. Mijn toestel en externe nummerweergave ondersteunen DTMF en FSK. Daar ligt het dus niet aan. Ziggo |:(

[ Voor 24% gewijzigd door vr6-only op 23-12-2008 10:52 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Hier niks dan goeds over Ziggo (tot nu toe)

10 December alles-in-1 besteld,

15 December bevestiging binnen (18 december zou het ingaan)

18 December, nog geen pakket binnen, snel een pakket in de stad gehaald (hihi)
Als het pakket uiteindelijk komt, neem ik het niet aan :P

18 December, blijkt nog geen signaal op de coax te staan

18 December, Ziggo stuurt monteur op 22 December (wat me erg snel lijkt)

22 December, Monteur is er, 1 minuut later, signaal erop (bleek dat het in het kastje verkeerd gelabeld zat, als in , onze aansluiting op de buren hun nummer, en vice versa)

22 December, Alles werkt

22 December, blijkt dat analoog al 3 maanden gefactureerd word (waar de buren dus gebruik van maakten)

Binnen 10 minuten was alles geregeld, en word het gecrediteerd
EDIT : het is dus al gecrediteerd zie ik net :), erg netjes

Dus tot nu toe _/-\o_ _/-\o_ hulde _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 23-12-2008 12:32 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Hihi
Die Joop Evers (Directeur Klantenservice Ziggo) Moet wel overuren maken met het ondertekenen van alle papieren. Volgens mij komt die vent om in het papierwerk.

ik heb 3 dezelfde bevestigingen ontvangen vandaag. Wel elke envelop een ander kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Slashx schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:55:
Hihi
Die Joop Evers (Directeur Klantenservice Ziggo) Moet wel overuren maken met het ondertekenen van alle papieren. Volgens mij komt die vent om in het papierwerk.

ik heb 3 dezelfde bevestigingen ontvangen vandaag. Wel elke envelop een ander kleurtje.
Joop zit al behoorlijk lang overspannen thuis volgens mij, dus het is sowieso onzin die handtekening ;)
Ferment neemt positie Evers over bij Ziggo

Martine Ferment is door Ziggo aangesteld als interim Directeur Klantenservice over. Ze vervangt Joop Evers, die al een paar weken ziek thuis zit.

De aanhoudende problemen bij kabelbedrijf Ziggo eisen hun tol. Directeur Klantenservice Joop Evers zit ziek thuis en lijkt niet terug te keren in zijn functie. Zijn positie is inmiddels overgenomen door Martine Ferment.

Ferment is directeur-eigenaar van Ferment Management en tevens bestuurslid van de Vereniging Contactcenters Nederland (VCN). Tot medio vorig jaar was ze directeur operations bij Wehkamp.

Bron telecommerce.nl

Laatst aangepast ( woensdag, 12 november 2008 23:12 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrooV schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:32:
Woohoo, sinds gisteravond geen internet signaal meer op de kabel. Zowel met het nieuwe internet/telefoon modem en met de oude Motorola modem. Alle groene lampjes zijn uit bij de motorola... heb het al gemeld maar duurt weer jaren
Dat kan niet, DS (Downstream) moet altijd knipperen als je geen signaal meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Frank-NL schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:05:
[...]

Joop zit al behoorlijk lang overspannen thuis volgens mij, dus het is sowieso onzin die handtekening ;)

[...]
oo dan zit ie zwart te werken of thuiswerk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Nederland 1 moet altijd werken. Als er wat fout gaat in de wereld wat belangrijk genoeg is om jou te vertellenb, doen ze dat via NL1. Dus ook wanneer je in een kwade bui je smartcard doormiddengebeten hebt.

@S3N
Als je Digitale order nog niet is doorgelopen, zal alles wat daarna aangevraagd is, ook blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Laatst online: 21:20
Ja hoor het is zover, mijn afstandsbediening van mijn HUMAX digitale decoder werkt in eens niet meer. Heb al batterijen vervangen, kasje aan en uit, niets. Iemand dit al eens meegemaakt? Wat doet Ziggo hiermee? Krijg ik een nieuwe afstandsbediening, nieuwe compleet pakket of moet ik weer 100 euro betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Fantomaz schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 18:47:
Nederland 1 moet altijd werken. Als er wat fout gaat in de wereld wat belangrijk genoeg is om jou te vertellenb, doen ze dat via NL1. Dus ook wanneer je in een kwade bui je smartcard doormiddengebeten hebt.
Nederland 1 wordt alleen bij Ziggo/@Home zonder encryptie verzonden en daarom zonder smartcard te bekijken. In Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied is dit kanaal wel van encryptie voorzien. In tegenstelling tot hetgeen Ziggo in de media beweert is er nog lang geen sprake van gelijke inhoud van alle diensten voor alle Ziggo abonnees. Om maar wat voorbeelden te noemen: 2 dagen EPG informatie bij Ziggo/Casema/Multikabel en 4 dagen bij Ziggo/@Home, bij Ziggo/Casema geen Sport1 HD en wel bij Ziggo/@Home/Multikabel, Interactieve TV bij Ziggo/Casema en niet Ziggo/@Home/Multikabel, tweede telefoonnummer bij Ziggo/@Home/Casema en niet bij Ziggo/Multikabel, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Heeft iemand al een idee welke zenders van de analoge kabel gehaald gaan worden?

Suus
CNN
TV5Monde
Euronews

lijken me waarschijnlijke kandidaten, maar dan moeten er nog 4 vanaf om plaats te maken voor 1 HD kanaal digitaal. Zelf zit ik er niet zo mee, van mij mogen ze dat hele analoge tv in 1 klap afschaffen maar voor veel mensen zal het toch lastig zijn.

Vriend van me had Humax ontvanger gehaald met die actie van 50 terug, bleek na aansluiten dat er nogal wat storing in het beeld zat, ook na aansluiten op de hoofdaansluiting. Ziggo gebeld, volgende dag zou monteur komen. Stonden we al van te kijken. Hij zou tussen 8 en 1 komen. Het werd uiteindelijk half 4 maar goed. Deze monteur had het signaal nagekeken en omdat helaas alleen 2 niet technische vrouwen thuis waren werden die afgescheept met het verhaal dat de tv niet goed zou zijn.

Nu kwam die vriend dus even met de humax HDTV ontvanger naar mij om te kijken of die bij ons wel goed zou functioneren. Aangesloten op de tv en zwart wit beeld. Bleek dat het uitgangssignaal (via scart) verkeerd stond. Het was dus gewoon een instelling van de ontvanger zelf en lag helemaal niet aan het signaal. Eenmaal ingesteld dus ook perfect beeld bij die vriend.

Kun je zien wat voor volk ze langs de deur sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

ArChie schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:10:
[...]

Nederland 1 wordt alleen bij Ziggo/@Home zonder encryptie verzonden en daarom zonder smartcard te bekijken. In Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied is dit kanaal wel van encryptie voorzien. In tegenstelling tot hetgeen Ziggo in de media beweert is er nog lang geen sprake van gelijke inhoud van alle diensten voor alle Ziggo abonnees. Om maar wat voorbeelden te noemen: 2 dagen EPG informatie bij Ziggo/Casema/Multikabel en 4 dagen bij Ziggo/@Home, bij Ziggo/Casema geen Sport1 HD en wel bij Ziggo/@Home/Multikabel, Interactieve TV bij Ziggo/Casema en niet Ziggo/@Home/Multikabel, tweede telefoonnummer bij Ziggo/@Home/Casema en niet bij Ziggo/Multikabel, etc.
Over dat EPG verhaal. Ik zit in het @Home gebied, en bij mij is dat nog geen halve dag. Dus dat klopt helaas niet wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Ccc schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:45:
[...]

Over dat EPG verhaal. Ik zit in het @Home gebied, en bij mij is dat nog geen halve dag. Dus dat klopt helaas niet wat je zegt.
Ik kan dit bevestigen! Hier (Venray) heb ik echt vaak storingen dat er gewoon lege vlakken in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ccc schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:45:
Welke ontvanger? Uit analyse van de data van @Home blijkt dat er voor vier dagen aan EPG wordt verstuurd waarbij de huidige dag om 00:00 uur begint en de vierde dag om 23:59 eindigt. Daarbij verzendt Ziggo/@Home voor de eerste twee dagen de volledige EPG informatie. Volledig wil in dit geval zeggen: Ook de uitgebreide programma beschrijvingen. Voor de laatste twee dagen alleen de programma naam, aanvangstijd en duur. Verder worden voor de laatste twee dagen ook nog de korte en veel herhalende programma's uitgefilterd.

Hoe die EPG informatie wordt weergegeven is een zaak van de ontvanger. Mogelijk dat er door bugs in de ontvanger EPG informatie wegraakt, of dat de ontvanger door te weinig geheugen niet alle EPG informatie kan opslaan. Vandaar mijn vraag: Welke ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Bart1983 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:03:
Ja hoor het is zover, mijn afstandsbediening van mijn HUMAX digitale decoder werkt in eens niet meer. Heb al batterijen vervangen, kasje aan en uit, niets. Iemand dit al eens meegemaakt? Wat doet Ziggo hiermee? Krijg ik een nieuwe afstandsbediening, nieuwe compleet pakket of moet ik weer 100 euro betalen?
Zou je ook zo opspatten wanneer het je Phillips TV betrof? :X
Het is hetzelfde... Je koopt een apparaat en je kabelaar zorgt ervoor dat je signalen krijgt die compatible zijn met die signalen.
Of draai het om... Je kabelaar zendt programma's uit die je graag wilt zien en jij schaft daarvoor een decoder aan.

Ik heb ook een TV omdat mijn kabelaar diensten uitzendt de ik wil zien. (Zij het analoog in mijn geval, maar dat is niet de issue...)

Het is jouw decoder...
Ziggo heeft er inderdaad wel baat bij dat jij extra zenders van hun wilt bekijken waarvoor je een smartcart hebt gekregen, waar je ook voor betaalt. Daarom willen ze best wel bemiddelen. 8)
Maar het is niet een apparaat uit de Ziggo fabriek, maar uit een of ander electronicaconcern die die dingen maakt voor een breed publiek. Dus niet alleen voor Ziggo.
Je kunt hiervoor dan ook niet bij Ziggo aankloppen.
MAAR...
Stel dat je zo'n ding koopt bij de Scheer en Foppen, de Mediamarkt, Expert of waar dan ook...
Je hebt garantie... Jouw leverancier regelt dat voor jou.
En is die leverancier Ziggo. Dan kun je -wanneer je nog binnen de garantieperiode zit- dit ook bij Ziggo aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Fantomaz schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:31:
[...]

Zou je ook zo opspatten wanneer het je Phillips TV betrof? :X
Het is hetzelfde... Je koopt een apparaat en je kabelaar zorgt ervoor dat je signalen krijgt die compatible zijn met die signalen.
Of draai het om... Je kabelaar zendt programma's uit die je graag wilt zien en jij schaft daarvoor een decoder aan.

Ik heb ook een TV omdat mijn kabelaar diensten uitzendt de ik wil zien. (Zij het analoog in mijn geval, maar dat is niet de issue...)

Het is jouw decoder...
Ziggo heeft er inderdaad wel baat bij dat jij extra zenders van hun wilt bekijken waarvoor je een smartcart hebt gekregen, waar je ook voor betaalt. Daarom willen ze best wel bemiddelen. 8)
Maar het is niet een apparaat uit de Ziggo fabriek, maar uit een of ander electronicaconcern die die dingen maakt voor een breed publiek. Dus niet alleen voor Ziggo.
Je kunt hiervoor dan ook niet bij Ziggo aankloppen.
MAAR...
Stel dat je zo'n ding koopt bij de Scheer en Foppen, de Mediamarkt, Expert of waar dan ook...
Je hebt garantie... Jouw leverancier regelt dat voor jou.
En is die leverancier Ziggo. Dan kun je -wanneer je nog binnen de garantieperiode zit- dit ook bij Ziggo aankaarten.
Tja, ik heb hem ooit eens van ziggo gekregen net zoals mijn modem. Modem is laatst ook al stuk geweest en word dan omgeruild zonder moeilijkheden. Ik dacht misschien werkt dat ook zo met de digitale decoder _/-\o_ Hij is nu een halfjaar uit de garantie dus denk dat ik nu een goed rede heb om over te stappen op het alles in 1 extra pakket (ook al heb ik nog veen vertrouwen in hun telefonie) zodat ik weer een digitale ontvanger krijg :z

[ Voor 6% gewijzigd door Bart1983 op 23-12-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Modem krijg je niet (was wel zo) maar die zijn nu allemaal in bruikleen. Als je je STB van Ziggo hebt gekregen, dan is het lastig. Overigens, wat is een half jaar uit garantie? Vergeet dat je voor een apparaat als een STB een levensduur van ruim 3 jaar mag verwachten, dus als ie eerder kapot gaat, heb je garantie. In veel gevallen geven fabrikanten en leveranciers allerlei getallen op voor garantie, maar deze zijn maar beperkt geldig in Nederland aangezien we hier andere wetgeving hebben als in de meeste landen. (hier heb je garantie gedurende de levensduur die je van het apparaat mag verwachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Klaus_1250 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:48:
Modem krijg je niet (was wel zo) maar die zijn nu allemaal in bruikleen. Als je je STB van Ziggo hebt gekregen, dan is het lastig. Overigens, wat is een half jaar uit garantie? Vergeet dat je voor een apparaat als een STB een levensduur van ruim 3 jaar mag verwachten, dus als ie eerder kapot gaat, heb je garantie. In veel gevallen geven fabrikanten en leveranciers allerlei getallen op voor garantie, maar deze zijn maar beperkt geldig in Nederland aangezien we hier andere wetgeving hebben als in de meeste landen. (hier heb je garantie gedurende de levensduur die je van het apparaat mag verwachten).
Dat heb ik ook vernomen...
Maar wat als men daar niet mee accoord gaat?
Bij wie mag je aankloppen?
En als er dan nog geen bevredigend antwoord is?
Aanvechten?
Quanto Costa?

Ik heb ook eens 100% in mijn recht gestaan met iets...
Alleen zou het een shitload aan kosten met zich meebrengen om dat probleem aan te vechten.
Het geschil zou dan wel in mijn voordeel geregeld worden, maar dat je de bijkomende kosten ook op de tegenpartij mag verhalen is niet altijd zo vanzelfsprekend als de maatschapij (lees-> TV programma's) doen overkomen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
ArChie schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:22:
[...]

Het hangt er vanaf in welk deel je van het Ziggo gebied zit. Als dat Ziggo/@Home is dan zijn Nederland 1, het TV Informatie kanaal, het Zenderoverzicht en nog wat regionale kanalen zonder smartcard te ontvangen. In Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied is echter nagenoeg alles versleuteld met uitzondering van het TV Informatie kanaal en het Zenderoverzicht.
NL 1 is overal zonder SC te ontvangen, dit is wettelijk verplicht blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
omitz schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:50:
[...]

@home gebied 8031 (Zwolle)
Heb: Alles in 1 plus (10MBit down)
Alles werkt, behalve de juiste snelheden >:)
Realiteit: (5Mbit, dus ongeveer 650KB/s down)

En oh ja, het ligt allemaal aan mij: mijn computer, mijn brakke kabels, mijn installatie, etc. En mocht dat niet waar zijn, dan, ja dan komt het omdat de snelheden gefaseerd worden ingevoerd:
Hier een vergelijkbaar probleem. Alles-in-1 plus abonnement dat 10 Mbit down/1.5 Mbit up zou moeten zijn, maar in realiteit zo'n 5 Mbit down en minder dan 1 Mbit up. Helpdesk geeft mij overigens niet de schuld van slechte bekabeling of apparatuur, maar geeft toe dat de genoemde snelheden niet kunnen worden gegarandeerd. Daar heb ik begrip voor.
Vanavond is me nog verteld dat alle snelheidsverhogingen landelijk al zijn doorgevoerd en dat het allemaal nu merkbaar zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
!GN!T!ON schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:36:
NL 1 is overal zonder SC te ontvangen, dit is wettelijk verplicht blijkbaar
Zoals ik al zei: Niet bij Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel. Daar is het signaal van Nederland 1 echt van encryptie voorzien, dus heb je een smartcard nodig waarop het basispakket geregistreerd is als abonnement. Dat digitaal basispakket mag misschien zonder extra kosten zijn ten opzichte van het basis tarief voor de kabel, maar zonder smartcard geen beeld.

Voor de volledigheid dan nog even de DVB Service Information (DVB-SI) van Nederland 1 bij Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel:
De Service Description Table (SDT) informatie voor Nederland 1:
│  │              ├─■  service
│  │              │  ├─■  service_id  =  8004
│  │              │  ├─■  EIT_schedule_flag  =  true
│  │              │  ├─■  EIT_present_following_flag  =  true
│  │              │  ├─■  running_status  =  running
│  │              │  ├─■  free_CA_mode  =  one  or  more  elementary  streams  CA  controlled
│  │              │  └─■  descriptors:
│  │              │      └─■  service_descriptor
│  │              │          ├─■  service_type  =  Digital  television  service
│  │              │          ├─■  service_provider_name
│  │              │          │  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│  │              │          │  └─■  text  =  Ziggo
│  │              │          └─■  service_name
│  │              │              ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│  │              │              └─■  text  =  Nederland  1

De Program Map Table (PMT) informatie voor Nederland 1:
│  ├─■  program  number  8004,  version  2
│  │  ├─■  program_number  =  8004
│  │  ├─■  version_number  =  2
│  │  └─■  sections:  {  Required  sections:  1,  available  sections:  1  }
│  │      └─■  section  {  0/0  }
│  │          ├─■  section_number  =  0
│  │          ├─■  last_section_number  =  0
│  │          ├─■  PCR_PID  =  88
│  │          ├─■  descriptors:
│  │          │  ├─■  maximum_bitrate_descriptor
│  │          │  │  └─■  maximum_bitrate  =  23536
│  │          │  ├─■  smoothing_buffer_descriptor
│  │          │  │  ├─■  sb_leak_rate  =  625
│  │          │  │  └─■  sb_size  =  1024
│  │          │  ├─■  system_clock_descriptor
│  │          │  │  ├─■  external_clock_reference_indicator  =  false
│  │          │  │  ├─■  clock_accuracy_integer  =  2
│  │          │  │  └─■  clock_accuracy_exponent  =  1
│  │          │  ├─■  ca_descriptor
│  │          │  │  ├─■  CA_system_ID  =  1540
│  │          │  │  └─■  CA_PID  =  4002
│  │          │  └─■  ca_descriptor
│  │          │      ├─■  CA_system_ID  =  1538
│  │          │      └─■  CA_PID  =  5002
│  │          └─■  elementary  streams:
│  │              ├─■  stream
│  │              │  ├─■  stream_type  =  ITU-T  Rec.  H.262  |  ISO/IEC  13818-2  Video  or  ISO/IEC  11172-2  constrained  parameter  video  stream
│  │              │  ├─■  elementary_PID  =  88
│  │              │      └─■  data_stream_alignment_descriptor
│  │              │          └─■  alignment_type  =  2
│  │              ├─■  stream
│  │              │  ├─■  stream_type  =  ISO/IEC  13818-3  Audio
│  │              │  ├─■  elementary_PID  =  89
│  │              │      └─■  ISO_639_language_descriptor
│  │              │          └─■  audio  languages:
│  │              │              └─■  language
│  │              │                  ├─■  ISO_639_language_code  =  dut
│  │              │                  └─■  audio_type  =  undefined
│  │              └─■  stream
│  │                  ├─■  stream_type  =  ITU-T  Rec.  H.222.0  |  ISO/IEC  13818-1  PES  packets  containing  private  data
│  │                  ├─■  elementary_PID  =  90
│  │                  └─■  descriptors:
│  │                      └─■  teletext_descriptor
│  │                          └─■  teletext  pages:
│  │                              └─■  page  {  100  }
│  │                                  ├─■  ISO_639_language_code  =  dut
│  │                                  ├─■  teletext_type  =  initial  teletext  page
│  │                                  ├─■  teletext_magazine_number  =  1
│  │                                  └─■  teletext_page_number  =  0

De twee ca_descriptors geven voor Ziggo/Casema (CA_system_ID = 1538) en Ziggo/Multikabel (CA_system_ID = 1540) aan in welke data streams de benodigde decryptiesleutels te vinden zijn.

Ik heb geen idee waar jij je informatie vandaan hebt, maar de video en audio datastreams van Nederland 1 zoals die door Ziggo/Casema worden aangemaakt in de digitale TV headend en hier bij mij in Ziggo/Multikabel gebied worden afgeleverd zijn van encryptie voorzien. De analoge versie van Nederland 1 is uiteraard gewoon door iedereen te bekijken met een kabelaansluiting en een abonnement van Ziggo, maar ik reageerde op het bericht van Fantomaz dat over Nederland 1 via digitale TV ging. Jij mag van mening zijn dat Nederland 1 overal zonder smartcard te ontvangen moet zijn, maar dat maakt het nog niet feitelijk juist. Ik ben zelfs van mening dat het hele basispakket onnodig van encryptie wordt voorzien, maar daar trekt Ziggo zich ook niets van aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

Bart1983 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:03:
Grote kans dat ie niet defect is, maar dat de decoder is vastgelopen. Stroom van je decoder halen, antennekabel eruit halen, stroom er weer op, fabrieksinstellingen laden, antennekabel weer aansluiten, netwerkinstellingen instellen, zenders zoeken en software update doen indien beschikbaar.
REDFISH schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:34:
*knip*

Vriend van me had Humax ontvanger gehaald met die actie van 50 terug, bleek na aansluiten dat er nogal wat storing in het beeld zat, ook na aansluiten op de hoofdaansluiting. Ziggo gebeld, volgende dag zou monteur komen. Stonden we al van te kijken. Hij zou tussen 8 en 1 komen. Het werd uiteindelijk half 4 maar goed. Deze monteur had het signaal nagekeken en omdat helaas alleen 2 niet technische vrouwen thuis waren werden die afgescheept met het verhaal dat de tv niet goed zou zijn.

Nu kwam die vriend dus even met de humax HDTV ontvanger naar mij om te kijken of die bij ons wel goed zou functioneren. Aangesloten op de tv en zwart wit beeld. Bleek dat het uitgangssignaal (via scart) verkeerd stond. Het was dus gewoon een instelling van de ontvanger zelf en lag helemaal niet aan het signaal. Eenmaal ingesteld dus ook perfect beeld bij die vriend.

Met de ene ontvanger zit er storing in beeld en met een andere ontvanger geeft het een zwart/wit beeld en vervolgens ligt het aan het uitgangssignaal... Overigens die monteur had eigenlijk voorrijkosten in rekening moeten brengen, aangezien het geen signaalprobleem betrof.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Fantomaz schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:32:
Dat heb ik ook vernomen...
Maar wat als men daar niet mee accoord gaat?
Bij wie mag je aankloppen?
En als er dan nog geen bevredigend antwoord is?
Aanvechten?
Quanto Costa?

Ik heb ook eens 100% in mijn recht gestaan met iets...
Enigste wat je kan doen is naar de rechter. Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, is dat een duur grapje. Dat weten bedrijven ook, vandaar dat ze zich zo opstellen. 95% geeft zich gewonnen, ook al staan ze in hun recht. Overigens komt het meestal niet zover (e.g. tot de rechter), meestal gaan bedrijven wel overstag zodra er een advocaat aan te pas is gekomen of als je alleen al dreigt met rechtsbijstand.

Wat je ook kan doen is enorm stampij maken. Consumenten-organisaties en programma's aanschrijven, blogje openen waar je flink je gal spuit, op fora een topicje openen, etc. Success niet echt gegarandeerd, maar niet geschoten is altijd mis.

Ergens heel triest, zegt wel iets over het bedrijfsleven vandaag de dag. Normen en waarden zijn daar ook ver te zoeken. Keek toevallig maandag Radar en dan blijkt dat Sony mensen met een jaar garantie op de PS3 probeert af te schepen. Dan ben je gewoon een stuk tuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 09:41

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Hey, ik heb een Ziggo digitale TV abbo met alle keuzepakketten en nog een standaard digitale tv abbo, 2 smartcards dus. Ik heb twee ontvangers, 1x samsung, 1x humax en ik wisselde altijd de kaartjes uit tussen deze twee, zodat ik ook de extra zenders in de andere kamer kon bekijken als ik dat wilde.

Nou bleek gister dat dat niet meer werkt, de smartcard met de extra keuzepakketten wordt gezien als "defecte smartcard" in de humax. De samsung doet normaal met beide smartcards. De humax alleen normaal met de standaard pakket smartcard.

Ik snap het niet meer, heb software update op de Humax gedaan, kaartjes geruild, stekker eruit etc. Het wil echt niet. Iemand een idee? (ik weet dat in de loop van 2009 de smartcards gekoppeld kunnen worden aan het keuzepakket, maar wil nu een oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
REDFISH schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:34:

Ergens in Friesland, afgelopen Maandag? Dan kon ik daar wel eens erg nauw bij betrokken zijn geweest...

Punt was daar dat de decoder ook een zwartwit beeld doorgaf.
Aangezien de inkomende data over de kabel daar niet voor verantwoordelijk kan zijn én soms een instelling op de TV, SCART menu, wel eens op AV-s kan staan, die bij mij thuis bv een zwartwit beeld geeft, had ik in dit geval de indruk dat daar de fout zat.
Als ik jouw bovenstaande verhaal begrijp, blijkt er dus een instelling op de decoder te zitten die óók Z/W doorgeeft over de SCART.
Zulke instellingen zijn standaard, waarvan je niet verwacht dat ze ooit anders kunnen staan, áls je van het bestaan al af zou weten...
Kundige personen in hun vakgebied die breed inzetbaar zijn. _/-\o_ Van het door kunnen berekenen van CAI netten op storingsinvloeden en dempingen, het incidenteel graven en zoeken naar kabelbreuken en het bijkomende straatwerk, tot TV en PC instellingen die je in alle vormen en maten kunt tegenkomen.

Iemand nog ambities?
We zoeken nog mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Yes *O*

Gister brief gehad van Ziggo, dat vandaag de verandering doorgevoerd zou worden.

Ik vanochtend (8:15) modem gereset, snelheid testen > 1,20MB/s _O_ (10Mb Alles in 1 Plus)

Nu nog wachten op de Digitale ontvanger, maar dat heeft niet echt haast, aangezien we er al 1 hebben (Panasonic) die prima werkt.

* ThinkPad is best tevreden over Ziggo *O*

Ik woon in 9403 trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 24-12-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij valt regelmatig mijn internetverbinding uit. Als ik dan via de Lan-verbinding op 'probleem vaststellen' klik dan wordt een probleem vastgesteld en dan klik ik op oplossen wordt de verbinding herstelt en klopt alles weer.

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:51
ThinkPad, ik woon ook 9403 Assen

maar ik wacht al een half jaar op mijn 10Mbit -_-

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik zit in gebied 5046 en had een instabiele 18mbit de laatste tijd.
Nu zit ik sinds een paar dagen weer terug op 12mbit

heb alleen wel alles in 1 Extra en zou 20mbit moeten hebben.
Weet niet wat er allemaal aan de hand is bij Ziggo.
Lijkt wel alsof het nooitmeer fatsoenlijk zal worden zoals het met @home was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:54:
Bij mij valt regelmatig mijn internetverbinding uit. Als ik dan via de Lan-verbinding op 'probleem vaststellen' klik dan wordt een probleem vastgesteld en dan klik ik op oplossen wordt de verbinding herstelt en klopt alles weer.
Dit is een bekend probleem met veel routers bij Ziggo (hoewel Ziggo zelf het probleem zegt niet te kennen). Oplossing, nieuwe router kopen.

Ik heb een Belkin Wireless N en Linksys WRT54G (V 7.2) geprobeerd, die hebben allebei het probleem ook. Van de week maar een WRT54GL gekocht, die heeft het probleem niet.

Ik ben inmiddels bij Ziggo meer kwijt aan routers dan aan abo kosten :+

De laatste tijd wel een aantal mensen van het nemen van een Ziggo abo af kunnen houden, dat geeft dan weer voldoening in deze.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 26-12-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
PWM schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:33:
Oplossing, nieuwe router kopen.
Goedkopere oplossing is een third-party firmware installeren met up-to-date software. Alleen lastig als je een router hebt waar geen third-party firmware op kan.
Probleem zit trouwens aan beide kanten, e.g. router en Ziggo. Dat Ziggo het probleem niet kent is natuurlijk onzin, maar ik denk dat ze er wel blij mee zijn omdat ze nu hun eigen routers dan kunnen pushen.

[ Voor 16% gewijzigd door Klaus_1250 op 26-12-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Klaus_1250 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:56:
[...]

Goedkopere oplossing is een third-party firmware installeren met up-to-date software. Alleen lastig als je een router hebt waar geen third-party firmware op kan.
Probleem zit trouwens aan beide kanten, e.g. router en Ziggo.
Met DD-WRT heb je bijvoorbeeld inderdaad geen problemen. Daarom ook maar die GL gekocht.

Overigens hebben alle merken problemen. Ziggo zelf heeft een SiteCom in de aanbieding, maar een SiteCom G router die ik hier had staan, gaf dezelfde problemen. Die router heeft namelijk 4 jaar prima gewerkt, totdat Casema overging in Ziggo.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 26-12-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
De laatste tijd wel een aantal mensen van het nemen van een Ziggo abo af kunnen houden, dat geeft dan weer voldoening in deze.
Dan ben je een hele vent! _/-\o_

Aangezien dat er nog steeds tig keer meer mensen zijn die geen problemen met Ziggo hebben dan die wel problemen ondervinden.

Probeer jij het eens technisich te onderbouwen dat interenet via een router nú ineens slechter werkt dan wanneer het via Casema ging.
En noem dan de zaken die Ziggo niet zelf onderkend zou hebben.
Denk je nou echt dat Ziggo op klachten zit te wachten door een misconfiguratie te negeren?

"Ja meneer, sinds het Ziggo is..."
Ik krijg dat argument vaak te horen. Maar denk eens na... Alsof het netwerk plotseling anders is geworden sinds het Ziggo is...
De meeste storingen die ik voor de kiezen krijg, zijn allemaal klant gerelateerde storingen.
Verkeerd geplaatste connecoren, verkeerde kabels, verkeerde configuraties etc etc...
ca 80% ligt bij de klant!
En als de klant de gebruiksaanwijzing (huh? Wasdatan |:( ) had gevolgt, had het gros deze storingen niet gekregen.

En zulke klanten staan vaak op de achterste poten te schelden op Ziggo, waar ze dat een paar maanden eerder ook al op Tiscali, KPN, Orange of weet ik veel hebben gedaan.
En diezelfde klanten -de eigenwijzen uitgesloten- binden ook al aardig in wanneer ik ze uitleg wat zíj verkeerd hebben gedaan!

Natuurlijk gaat er veel fout bij Ziggo! Maar niet meer dan bij de gemiddelde provider, als je het wegzet tegen het aantal abonnee's dat ze behartigen. ;)

@Klaus.
Er worden geen routers gepushed.
De klant heeft de mogelijkheid een router bij Ziggo af te nemen omdat ze dan ook ondersteuning krijgen bij hun netwerkje.
Er zijn zat non-tweakers die tóch graag hun laptopje draadloos willen gebruiken.
Al dan niet naast een tweede PC'tje.
Zonder dat ze de kennis in huis hebben! Dus men vraagt Ziggo dit te doen. En waar dit buiten een kabelbedrijf zou kunnen vallen, leveren zij dus ook die service.

En men zou geen slechte router aan de man brengen als dat extra werk voor de helpdeskmedewerker zou betekenen én een slechte naam zou geven.
Daar is echt wel over nagedacht. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Fantomaz op 26-12-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

Ik raad het ook iedereen af hoor, maar ik zeg er wel bij dat het product goed is, alleen de service is ver te zoeken. Mocht Ziggo weer een fuck up gemaakt hebben dan is het maar de vraag wanneer het voor jou in orde gemaakt wordt. Dus ik raad het ze af totdat ze de zaken administratief op orde hebben.
Snap ook nog steeds niet waarom er nog steeds reclame gemaakt wordt aangezien ze niet eens op tijd kunnen leveren.
Nu het eenmaal werkt bij mij heb ik er ook geen problemen meer mee, maar als ik zie wat voor moeite ik heb moeten doen om het werkend te krijgen... oh oh oh.. en nee, dat ligt niet aan mijn aansluit kwaliteiten :P

En als ik de verhalen van mijn buurman moet geloven hebben ze te maken met een flinke leegloop op de TD waardoor ze nog dieper in de shit komen. Werkt ook bij Ziggo en zelfs intern krijgt hij dingen niet voor elkaar, even een abbo op een smartcard verwijderen die nooit aangevraagd is bijvoorbeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 26-12-2008 14:35 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Een bedrijf wat mij in 1 maand tijd beloofd 3x terug te bellen en dat niet doet, waarbij ik sowieso elke keer een half uur in de wacht sta, en waarbij niet word gereageerd op 1 van de formulieren die ik op de website heb ingevuld, verdiend het niet.

Ik zal ten alle tijde iedereen afraden iets met Ziggo te doen, altijd. Totdat ze de service op een aanvaardbaar nivo krijgen.

Dit staat los van de vele facturatieproblemen in het verleden, dat lijkt nu wel goed te gaan. Totdat je een andere dienst neemt of verhuist, schijnen ze het wel aan te kunnen.
Aangezien dat er nog steeds tig keer meer mensen zijn die geen problemen met Ziggo hebben dan die wel problemen ondervinden.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je volledig op jezelf staat als er wel een probleem is.
Probeer jij het eens technisich te onderbouwen dat interenet via een router nú ineens slechter werkt dan wanneer het via Casema ging.
Denk je nou echt dat Ziggo op klachten zit te wachten door een misconfiguratie te negeren?
Hele fora staan er vol mee, wat zou ik moeten gaan onderbouwen?
"Ja meneer, sinds het Ziggo is..."
Ik krijg dat argument vaak te horen. Maar denk eens na... Alsof het netwerk plotseling anders is geworden sinds het Ziggo is...
Dat kan toeval zijn. Feit is dat mijn configuratie nul problemen had voor die tijd.
De meeste storingen die ik voor de kiezen krijg, zijn allemaal klant gerelateerde storingen.
Verkeerd geplaatste connecoren, verkeerde kabels, verkeerde configuraties etc etc...
Bijna iedereen die ik met Ziggo ken heeft de boel door een monteur laten aansluiten, hetzelfde geldt voor ondergetekende.

Ik ben iemand waar mensen langs komen voor advies over IT. In de kroeg, op mijn werk, verjaardag, familie, overal ben ik de sjaak :+ Ik ben erg actief in het promoten van goede dingen, en zal ook niet nalaten ongevraagd hiermee te komen :P

Vind ik iets rotzooi, dan meldt ik het ook met liefde, en dat is het vakje waar Ziggo nu in zit. Inderdaad niet eens om de techniek, maar puur om het totale gebrek aan service op meerdere vlakken. Ik ben benieuwd wanneer ze het op orde krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 26-12-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Fantomaz schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:25:
O.a. te trage (of geen) DHCP reply.
Ziggo gebruikt een aantal voormalig @home-routers op de AMS-IX die niet goed functioneren/functioneerden (hoge latency/packetloss, overbelast?). Dus ik kan me voorstellen dat er voormalig niet @home klanten zijn die sinds het Ziggo is geworden, problemen hebben die ze eerst niet hadden. En hoe het met de rest van de infrastructuur (DNS-, DHCP-, Usenet-, Email-servers) zit weer ik niet, maar ik ga ervanuit dat daar voor veel klanten ook wat is veranderd. Dus ja, ik zou zeggen dat het netwerk zeker anders is geworden.
En de overige 20% word eveneens op de klant afgeschoven, ondanks dat die er niks aan kan doen.
En zulke klanten staan vaak op de achterste poten te schelden op Ziggo, waar ze dat een paar maanden eerder ook al op Tiscali, KPN, Orange of weet ik veel hebben gedaan.
Problematische klanten zullen er altijd zijn. Maar Tiscali/KPN en Orange hebben er ook een handje van om zaken te verprutsen.
Natuurlijk gaat er veel fout bij Ziggo! Maar niet meer dan bij de gemiddelde provider, als je het wegzet tegen het aantal abonnee's dat ze behartigen. ;)
Er gaat wel degelijk meer mis bij Ziggo dan de gemiddelde provider en dat zit hem inderdaad in het aantal abonnee's dat ze behartigen (meer dan ze aankunnen).
De klant heeft de mogelijkheid een router bij Ziggo af te nemen omdat ze dan ook ondersteuning krijgen bij hun netwerkje.
Probeer op de Ziggo site maar eens 1 verwijzing te vinden naar niet Ziggo-routers. Bij alles wat met routers en thuisnetwerken te maken heeft, kom je uiteindelijk altijd uit bij de Ziggo shop. Als je niet bekend bent met de materie zou je kunnen gaan denken dat andere routers niet werken / kunnen werken.
En men zou geen slechte router aan de man brengen als dat extra werk voor de helpdeskmedewerker zou betekenen én een slechte naam zou geven.
Misschien niet, bij @home was dat destijds wel zo, die een problematisch netgeartje uitleverde. En Ziggo meldt nog steeds dat draadlooz en Z3 / Z3i niet goed gaat werken, terwijl daar wel gewoon routers voor te krijgen zijn, zelfs van Sitecom.

[ Voor 4% gewijzigd door Klaus_1250 op 26-12-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me een paar dagen geleden aangemeld voor de Interactieve Televisie Test van Ziggo.
Heb ook al €150 borg overgemaakt, en verwacht dat ik ergens in het begin van Januari een Cisco decoder mag ontvangen :)

Ben benieuwd of dat het wat is. Zijn er mensen die het product inmiddels al hebben. Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik heb nu een Humax PVR met 160 GB harddisk. Super ding, alleen één minpuntje is dat de harddisk nogal wat lawaai maakt, zelfs als deze idle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
[...]

@Klaus.
Er zijn zat non-tweakers die tóch graag hun laptopje draadloos willen gebruiken.
Al dan niet naast een tweede PC'tje.
Zonder dat ze de kennis in huis hebben! Dus men vraagt Ziggo dit te doen. En waar dit buiten een kabelbedrijf zou kunnen vallen, leveren zij dus ook die service.

Hey Fantomaz collega! (Bijna ex, maar dat heeft niks met Ziggo te maken)

Jij werkt in voormalig AtHome gebied toch? Welke routers hebben ze daar geleverd? Tegenwoordig ook Sitecom toch als het goed is.

Casema leverde altijd Sitecom, maar wij mochten ze nooit ondersteunen. Als een klant belde met problemen over de router werd die altijd doorverwezen naar Sitecom en nu nog steeds onder Ziggo. Wij verkopen ze wel, maar mogen ze niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 05-09 21:17
[...]

Dit is een bekend probleem met veel routers bij Ziggo (hoewel Ziggo zelf het probleem zegt niet te kennen). Oplossing, nieuwe router kopen.

Ik heb een Belkin Wireless N en Linksys WRT54G (V 7.2) geprobeerd, die hebben allebei het probleem ook. Van de week maar een WRT54GL gekocht, die heeft het probleem niet.

Ik ben inmiddels bij Ziggo meer kwijt aan routers dan aan abo kosten :+

Heb zelf een Belkin Wireless N1 en nog geen disconnect gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephanL schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 19:56:
[...]
Tegenwoordig ook Sitecom toch als het goed is.
Volgens mij is het Netgear, althans ik was laatst bij een kennis en die had een wireless Netgear router in de doos samen met modem en Samsung HD ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

taz3d_nl schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 21:04:
[...]

Heb zelf een Belkin Wireless N1 en nog geen disconnect gehad
Klopt, die heeft het niet. De "Belkin Wireless N Router" (deze: http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=383170) heeft de problemen wel. Dat is ook het vervelende, het verschilt per merk en type.

Ik heb veelvuldig contact gehad met Belkin (eerst dacht ik dat het aan die router lag). Ik heb daar met veel mensen gesproken, en ook de router omgewisseld. Totdat er iemand zo slim was "Ziggo" in de interne support database te tikken, en vertelde dat er echt niks aan te doen was.

Voordat het lijkt alsof ik een klaagzang over Ziggo wil houden (wat ze verdienen) , ik ben bijvoorbeeld zeer tevreden over de HD ontvanger, en de bijbehorende beeldkwaliteit. Ook vind ik het goed om te zien dat Ziggo aan het kijken is naar de toekomst (op ook uitnodiging voor die test gekregen) op HD gebied. Ziggo loopt hier echt in voor.

Alleen die internet afdeling, die is knudde :+

[ Voor 47% gewijzigd door PWM op 26-12-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

Achja dat probleem met die routers heeft gewoon te maken met het feit dat veel routers niet om kunnen gaan met een nieuwe dhcp lease, op dat moment raken ze hun verbinding kwijt en moet de router weer reset worden of in het menu van de router moet handmatig het ip opnieuw aangevraagd worden.

Ziggo is daar tevens niet verantwoordelijk voor, ziggo levert internet tot en met het modem en wat de klant er verder mee doet is de verantwoordelijkheid van de klant, maarja hoeveel klanten lezen nou de algemene voorwaarden... Die klanten gaan gelijk bellen of klagen op forums :z

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
PWM schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:14:
Hele fora staan er vol mee, wat zou ik moeten gaan onderbouwen?
Kijk daar ga je al.
Als mensen willen klagen, hebben ze daar een plek voor.
En wanneer men gefrustreerd is, gun ik ze hun uitlaatklep.

Maar zijn er fora waar men vol lof over Ziggo praat? ;)
Waarschijnlijk niet omdat iemand die tevreden is dan slechts terloops eens zal laten merken, zoals in dit topic.
Dus kun je niet afgaan op klaagboxen want dat geeft een onrealistisch beeld.
Je zou een onafhankelijke enquete moeten houden, maar dat kost geld.
Bij Ziggo zijn wel realistische cijfers bekend, want daar houdt men natuurlijk wel bij wat er speelt. Maar begrijpelijkerwijs zal een buitenstaander deze cijfers nooit serieus nemen omdat ze van de beklaagde partij komen. :X
Bijna iedereen die ik met Ziggo ken heeft de boel door een monteur laten aansluiten, hetzelfde geldt voor ondergetekende.
Dat gaat er bij mij niet in. Laat ik het zo stellen...
-Of je hebt al een lange tijd Casema (waar het toch ooit zo goed mee ging?) waar het ooit gebruikelijk was alles door de installateur aan te laten sluiten.
Is daar in de jaren ook niet eens wat veranderd aan de installatie? Eens wat los gehaald omdat-er-ergens-eens-storing-is-waardoor-internet-niet-werkt. Hier wat los en weer (hand-)vast zetten...
Stofzuigertje tik... Bank verplaatst, Spelende huisdieren (al dan niet van het knagende soort)
TV naar de andere kant van de woonkamer, PC ergens anders, Digitale ontvanger erbij. TVtje voor in de slaapkamer.
Jongen, het zijn allemaal voorbeelden die ik voor de kiezen heb gekregen.
Sommigen vaker dan anderen. Je moest eens weten welke handelingen er bij klanten gebeuren in een paar jaar tijd die stomme storingen veroorzaken.
Maar inderdaad, ook laksheid van de installateur speeld(e) mee.

-Of het is een recentelijke installatie die doorgaans bijna altijd door de klant zelf wordt uitgevoerd. De DHZ install is goedkoper en wanneer je enig kennis van zaken hebt (en die heb je hier waarschijnlijk toch vrij veel zitten op GOT) doe je het zelf om centen uit te sparen.

Kijk... Wanneer je in een bepaalde hoek zit qua hobby of werk, kan het een vertekend beeld van de wereld geven. Woon je in de Randstad, lijkt het dat er veel meer allochtonen zijn dan de statistieken weergeven.
Woon je op het platteland, is dat omgekeerd. (sorry voor hen die dit aanstootgevend vinden. Het is het eerste duidelijke voorbeeld wat me zo voor ogen komt :| )
Werk je veel met computers, lijkt het dat iedereen zo'n ding heeft. (en wellicht is dat inmiddels ook wel zo, maar dit ervaarde ik een jaar of 8 geleden) Met Internet net zo. Je weet niet beter of iedereen heeft Internet.
En dat is niet zo...

Als je mij vraagt of er veel storingen zijn bij Ziggo, ga ik af op het aantal storingen die ik dagelijks in mijn gebied doe en kijk daarbij wat de onderlinge afstand is tussen de onderlinge problemen.
En dan kan ik je zeggen... Dat is niet veel! (eeehhh ik doe wel veel, maar het werk is er niet altijd :9 )
Dat zijn notabene allerhande storingen die naast Internet of telefonie ook CAI-gerelateerd kunnen zijn.

Toegegeven, er zijn ook storingen die geen monteur behoeven en die komen wij slechts zelden tegen.
Mogelijk dat dezen gefilterd worden op monteurs relevantie waarna er een hele bult aan storingen uit komen die geen monteur verlangen, die echter wél de nodige impact hebben op de goede werking.
Ik ben iemand waar mensen langs komen voor advies over IT. In de kroeg, op mijn werk, verjaardag, familie, overal ben ik de sjaak :+ Ik ben erg actief in het promoten van goede dingen, en zal ook niet nalaten ongevraagd hiermee te komen :P
Aangenaam, zoeen ben ik er ook. 8)
Handige Harry die niet te beroerd is om even te helpen en de nodige adviezen kan geven.

Ik hoop alleen dat je erbij durft te zeggen dat dat jouw ervaringen zijn die zeker niet representatief zijn voor de gemiddelde gebruiker. ;)
Klaus_1250 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:37:
O.a. te trage (of geen) DHCP reply.
Ziggo gebruikt een aantal voormalig @home-routers op de AMS-IX die niet goed functioneren/functioneerden (hoge latency/packetloss, overbelast?). Dus ik kan me voorstellen dat er voormalig niet @home klanten zijn die sinds het Ziggo is geworden, problemen hebben die ze eerst niet hadden. En hoe het met de rest van de infrastructuur (DNS-, DHCP-, Usenet-, Email-servers) zit weer ik niet, maar ik ga ervanuit dat daar voor veel klanten ook wat is veranderd. Dus ja, ik zou zeggen dat het netwerk zeker anders is geworden.
Hier proef ik een definitieverschil aangaande de term "netwerk". :+

Ik bedoel het HFC net (Hybrid Fiber Coax) Dus waar alle HF signalen overheen gaan.
Dat netwerk is niet aangepast. Ik bedoel, kabels in de grond of versterker in de straat veranderen niet zomaar in een week tijd.
En de centrale punten, waar alles begint, zeg maar, behappen zoveel klanten dat wanneer daar wat fout gaat, je vrij precies kunt pinpointen waar het fout zit.
Alleen diep (of Hoog) in het "netwerk" zijn mogelijk aanpassingen gemaakt. Maar hoe dieper, deste groter de impact wanneer er wat fout zit. En deste groter de stroom klachten! (voor zover die ontstaat, want meestal zien de technici op voorhand al dat het fout zit of lijkt te gaan)
Ziggo zit niet te wachten op die problemen dus proberen ze dat te voorkomen en meteen te herstellen mocht er onverhoops toch iets verkeerd zijn gegaan. Wat me niet meer dan logisch lijkt...
Dus kan ik mij niet indenken dat zulke fouten bestaan die én een grote impact hebben op een groot deel van de klanten én nog niet onderkend zou zijn. Misschien dat men het al lang weet en men is er vollop mee bezig.
Vergeet niet dat er altijd nog individuele mensen aan werken. En ik kan me niet indenken dat er individu's bij zijn die zo'n probleem schouderophalend negeren.
En de overige 20% word eveneens op de klant afgeschoven, ondanks dat die er niks aan kan doen.
Onzin...
Ziggo ziet zelf ook wel dat er bij hun in het netwerk fouten kunnen ontstaan als uitval van producten en diensten.
Er zal best wel eens een verkeerde diagnose worden gesteld aan de hand van de aangereikte probleemomschrijving van de klant of gebasseerd op de uitgelezen gegevens van het modem.
Maar het afschuiven van de "schuldvraag" ligt uiteindelijk bij de herstellende monteur, want die kan beoordelen wat de klacht was en wiens schuld dat was.
En als je het niet doorlezen van de installatiehandleiding als een fout mag beschouwen is de klant voor het overgrote deel zelf de veroorzaker.
Ligt de fout bij Ziggo is het doorgaans overmacht. Spanningsuitval, Natuurschade, etc.
De rest mag je afschuiven op incompetentie van medewerkers in alle lagen. Gelukkig is dat percentage minimaal.
Vergeet niet dat er een paar honderd man continue bezig is om de boel draaiende te houden en problemen uit de wereld te halen.
Problematische klanten zullen er altijd zijn. Maar Tiscali/KPN en Orange hebben er ook een handje van om zaken te verprutsen.

Er gaat wel degelijk meer mis bij Ziggo dan de gemiddelde provider en dat zit hem inderdaad in het aantal abonnee's dat ze behartigen (meer dan ze aankunnen).
Je kunt niet spreken van aantallen.
Het zijn percentages. En als een percentage van de klanten met storing 32.000 is, zijn dat geen 32.000 klachten, maar 1% van je abonnee bestand.
32.000 is onnoemelijk veel (en zo uit de lucht gegrepen omdat het 1/100 van 3,2 miljoen huishoudens betreft) en ze zullen allemaal afzonderlijk zonder meer opgelost moeten worden.
Alleen blijft het maar 1%!

En uit 32.000 klachten zijn er best wel 32 smeuïge verhalen te halen die het erg goed doen op TV. Let wel!
Geen 1% meer, maar 0,001%!!
Man man man wat doet Ziggo het slecht!! |:(

En dan het eeuwenoude argument dat "ze" niet zoveel aankunnen! :O
Zolang wij niet tot aan de strot toe vol gepland worden met storingen kan ik niet zeggen dat we het niet aankunnen. Maar OK, dat zijn wij... Ons gebied...
En ook de mensen van de helpdesk die ik zo nu en dan spreek hoor je niet over moordende druktes.
Probeer op de Ziggo site maar eens 1 verwijzing te vinden naar niet Ziggo-routers. Bij alles wat met routers en thuisnetwerken te maken heeft, kom je uiteindelijk altijd uit bij de Ziggo shop. Als je niet bekend bent met de materie zou je kunnen gaan denken dat andere routers niet werken / kunnen werken.
Zoek jij maar eens naar een artikel over de goede werking van kabelmodels op de site van KPN, Tiscali, Orange of een van die ADSL-ers >:)
Het zou niet van een goede marketing getuigen wanneer je mensen met Netwerk plannen zou verwijzen naar de Computershop-op-de-hoek.
Je zult Ziggo niet horen zeggen dat een andere router niet werkt.
Maar alleen dat hij niet door Ziggo wordt ondersteund.
Misschien niet, bij @home was dat destijds wel zo, die een problematisch netgeartje uitleverde. En Ziggo meldt nog steeds dat draadlooz en Z3 / Z3i niet goed gaat werken, terwijl daar wel gewoon routers voor te krijgen zijn, zelfs van Sitecom.
Nu ben ik geen kenner van Routers, laat ik dat voorop stellen.
Maar stel nu dat je van de een op de andere dag geen snelheidslimiet meer hebt op Neerlansch snelwegen, ála Duitsland...
Dan zou ik je nog steeds een stabiele wagen adviseren die probleemloos en veilig de 140 haalt.
Ik zou een slechte verkoper zijn wanneer ik je een ander -voor mij onbekend- voertuig zou aanraden dat -afgaande op de verhalen van de fabrikant- de 180 zou halen. En zeker wanneer ik zelf niets aan die wagen zou verdienen.
En voor ik zelf voldoende informatie van de dealer heb gekregen omtrent de prestaties van de wagen, laat ik je vrij om dat zelf uit te vogelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Laguna schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 23:31:
...ziggo levert internet tot en met het modem en wat de klant er verder mee doet is de verantwoordelijkheid van de klant, maarja hoeveel klanten lezen nou de algemene voorwaarden... Die klanten gaan gelijk bellen of klagen op forums :z
Amen _/-\o_

NB over de routers nog even...
Tot voor kort werden de NetGear routers geleverd die wél werden ondersteund. Zowel door de helpdesk als door de monteur ter plaatse. En daar was ik al niet zo gelukkig mee. Ik ben een CAI man en hoewel ik een cursus van de leverancier heb gehad, krijg ik te weinig Netgears voor de kiezen om het geleerde in de praktijk te gebruiken.
Onlangs is men overgegaan op een ander type router. Dit kan best de Sitecom zijn. Anyway...
De vervanger van de Netgear wordt ook nog steeds door ons monteurs ondersteund.
Heeft iemand een plaatje van dat type Sitecom router?

Ik wil wel eens vragen wat daar van klopt dat het niet wordt ondersteund, er op voorhand vanuitgaande dat we het over dezelfde router hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door Fantomaz op 27-12-2008 00:42 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
[...]

Jammer genoeg wel meer dan gemiddeld.

Onbereikbare helpdesk (zogenaamd ook in het weekend ruim open). Zowel fysiek in een Ziggo shop (Alkmaar, modem en alles ingeleverd), als per contact formulier (na doorgaande maandelijkse afschrijvingen), als per telefoon (we bellen u terug, mooi niet dus) er niet in geslaagd om mijn abonnement wegens verhuizing naar buiten het Ziggo gebied echt op te zeggen. Noodgedwongen nu maar een (aangetekende) brief aan het schrijven als laatste directe poging om dit gedaan te krijgen, en me aan het oriënteren op de geschillencommissie. Triest dat dit nodig is.

Ik geloof best dat jullie als actief Ziggo personeel kennis van zaken hebben op jullie terrein. Maar ook bij jullie moet het bekend zijn dat de klantenservice een ramp is en problemen die zij moeten verwerken gewoonweg niet opgelost worden. Jammer genoeg straalt dit onvermogen af op het gehele Ziggo gebeuren wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Fantomaz schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:35:
[...]

En ook de mensen van de helpdesk die ik zo nu en dan spreek hoor je niet over moordende druktes.
En toch kan ik daar nooit iemand binnen 5 minuten aan de lijn krijgen, maar misschien is de definitie van moordend druk ook wel persoonlijk en niet representatief voor de gemiddelde Ziggo gebruiker. ;)
Fantomaz schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:35:
[...]
Maar zijn er fora waar men vol lof over Ziggo praat? ;)
Waarschijnlijk niet omdat iemand die tevreden is dan slechts terloops eens zal laten merken, zoals in dit topic.
Dus kun je niet afgaan op klaagboxen want dat geeft een onrealistisch beeld.
Tja, ben jaren tevreden Casema klant geweest, en hoewel niet op een forum deze tevredenheid wel degelijk doorgegeven aan kennissen met belangstelling in Casema voor internet. En dat levert leverde jullie ook klanten op, dus voel ik me nu ook gerechtigd om te klagen. :)
Pagina: 1 ... 11 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.