[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.729 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Heb vandaag even contact opgenomen met de technische dienst van Ziggo over het opleveren van mijn internet lijntje.
De medewerker van Ziggo zei dat mijn lijn a.s woensdag klaar zou zijn, ik zei mooi maar gaat de online lamp op mijn motorola modem dan ook binnenkort branden want anders kan ik niet veel natuurlijk.
Die zou al moeten branden meneer als u het modem aansluit 8)7
Ik dacht aah nee nou dat weer :(
Nu heb ik alle kabels gecontroleerd, een keer los gemaakt en ook alle kabels inclusief filter vervangen door een ander setje wat van mijn vriendin haar oude @home aansluiting is geweest maar geen resultaat.
Power lamp brandt constant, DS lamp brandt knippert meestal ( en blijft soms branden ) , als de DS lamp blijft branden gaat de US lamp knipperen.
Verder kom ik niet.
Heb ze daarna weer terug gebeld, en kreeg als antwoord dat mijn modem waarschijnlijk defect is.
Ik denk zelf dat het modem niet defect is maar dat mijn signaal gewoon te zwak is.
Echter mijn analoog tv signaal is gewoon perfect, geen sneeuw strepen of andere onzin op mijn tv.

Weten iemand misschien wat dit zou kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:28:
Of je decoder is gaar aan het worden of het is je SCART kabel. Als je eens de geluidsuitgang aansluit op bijvoorbeeld je stereotorentje, is het dan ook zo zacht?
Yep, hij is inderdaad gaar. Optisch geluid doet het nu ook niet meer. Lijkt me nu wel duidelijk. Vreemd dat zo'n decoder opeens zo snel slecht word.? Heb inmiddels een nieuwe geregeled

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
taz3d_nl schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:48:
Heb vandaag even contact opgenomen met de technische dienst van Ziggo over het opleveren van mijn internet lijntje.
De medewerker van Ziggo zei dat mijn lijn a.s woensdag klaar zou zijn, ik zei mooi maar gaat de online lamp op mijn motorola modem dan ook binnenkort branden want anders kan ik niet veel natuurlijk.
Nu heb ik alle kabels gecontroleerd, een keer los gemaakt en ook alle kabels inclusief filter vervangen door een ander setje wat van mijn vriendin haar oude @home aansluiting is geweest maar geen resultaat.
Power lamp brandt constant, DS lamp brandt knippert meestal ( en blijft soms branden ) , als de DS lamp blijft branden gaat de US lamp knipperen.
Verder kom ik niet.
Heb ze daarna weer terug gebeld, en kreeg als antwoord dat mijn modem waarschijnlijk defect is.
Ik denk zelf dat het modem niet defect is maar dat mijn signaal gewoon te zwak is.
Echter mijn analoog tv signaal is gewoon perfect, geen sneeuw strepen of andere onzin op mijn tv.

Je hebt hem wel rechtstreeks op de kabel aansluiting zitten in de meterkast? Wij hadden het eerst ook via versterkes en splitters e.d., en ook nog via videorecorder (videorecorder zorgde ervoor dat we overal in huis naar videoband konden kijken bijv.) en dat wou ook niet.

Die versterkers e.d. waar het signaal dan door heen moeten kunnen maar 1 kant op namelijk. Als je modem dan terug wil praten dan kan dat niet.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 14-12-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Tot een paar weken geleden had ik een @home alles-in-één pakket. Omdat het alles-in-één pakket van Ziggo goedkoper was, heb ik dat om laten zetten. Nu heb ik opnieuw een smartcard ontvangen, ook al heb ik aan de telefoon aangegeven dat ik al een smartcard heb. Nou goed, in principe kan ik de smart card ook voor een andere tv gebruiken en dat werkt.

Ik heb alleen geen trek om een dubbel abbo. te betalen. Welke opties heb ik nu? Ik dacht aan de volgende, maar weet niet of dat mogelijk is;
  • één smartcard met het totaal pakket, de andere met Z1
  • twee smartcards met totaal pakket
  • 2e nieuwe smartcard laten deactiveren (volgens mij gebeurt dat na 5 dagen al vanzelf)
Ik vind het ook zó irritant. Dan zeg je dat je al een smartcard hebt, krijg je er nog één met digitale ontvanger. Die wil ik helemaal niet. Ook brachten ze me 29,95 aansluitkosten in rekening, terwijl ik al twee jaar aangesloten ben. Dat wordt nu gecrediteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Heb nu sinds een paar dagen ziggo alles in 1 extra, tot op heden nog geen problemen gehad beter nog ik haal mijn 20mbit ruimschoots.
Ook nog geen enkele uitval of teruglopende snelheden gehad, in newsleecher draai ik constant 2400 kb/s

postcode 9679

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/371794165.png

[ Voor 97% gewijzigd door bmwman op 14-12-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
GenetiX schreef op zondag 14 december 2008 @ 16:26:
Tot een paar weken geleden had ik een @home alles-in-één pakket. Omdat het alles-in-één pakket van Ziggo goedkoper was, heb ik dat om laten zetten. Nu heb ik opnieuw een smartcard ontvangen, ook al heb ik aan de telefoon aangegeven dat ik al een smartcard heb. Nou goed, in principe kan ik de smart card ook voor een andere tv gebruiken en dat werkt.

Ik heb alleen geen trek om een dubbel abbo. te betalen. Welke opties heb ik nu? Ik dacht aan de volgende, maar weet niet of dat mogelijk is;
  • één smartcard met het totaal pakket, de andere met Z1
  • twee smartcards met totaal pakket
  • 2e nieuwe smartcard laten deactiveren (volgens mij gebeurt dat na 5 dagen al vanzelf)
Ik vind het ook zó irritant. Dan zeg je dat je al een smartcard hebt, krijg je er nog één met digitale ontvanger. Die wil ik helemaal niet. Ook brachten ze me 29,95 aansluitkosten in rekening, terwijl ik al twee jaar aangesloten ben. Dat wordt nu gecrediteerd.
Als het goed is heb je dus ook vanwege je aanvraag een andere decoder gekregen. Mooi cadeau voor iemand anders of afwachten tot volgend jaar, Ziggo heeft beloofd er voor te gaan zorgen dat je voortaan nog maar een keer voor al je pakketten hoeft te betalen, ook als je meerdere smartcards hebt.

De proefperiode op de nieuwe smartcard duurt twee weken, waarna de kaart geactiveerd moet zijn wil je nog verder kunnen kijken. Doe je dat niet dan verschijnt inderdaad vanzelf het welbekende 'Preview perdiode verlopen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
bmwman schreef op zondag 14 december 2008 @ 16:39:
Heb nu sinds een paar dagen ziggo alles in 1 extra, tot op heden nog geen problemen gehad beter nog ik haal mijn 20mbit ruimschoots.
Ook nog geen enkele uitval of teruglopende snelheden gehad, in newsleecher draai ik constant 2400 kb/s

postcode 9679

[afbeelding]
Hoe lang duurde het voordat je die snelheid had? Had je al internet van Ziggo?

Wij zijn laatst ook overgestapt op alles in 1 plus, maar de snelheid is nog niet verhoogd (zit nog op 5mbit)

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 14-12-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
ThinkPadd schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:45:
[...]

Hoe lang duurde het voordat je die snelheid had? Had je al internet van Ziggo?

Wij zijn laatst ook overgestapt op alles in 1 plus, maar de snelheid is nog niet verhoogd (zit nog op 5mbit)
Ik had internetplusbellen van kpn, en heb ziggo nu sinds 10-12 2008.
Zodra ik het aangesloten had (wat heel simpel is) ben ik gelijk naar speedtest.net gegaan en gekeken, en zat gelijk over de beloofde 20 mbit heen.
Je hoort en leest overal dat er problemen zijn met ziggo, en heb ook sterk getwijfeld om over te stappen, maar ook bij kpn is het niet altijd vlekkeloos, ik had daar een 6 mbit abbo maar heb nooit een hogere snelheid gehaald dan 5.2 mbit.
Ik heb ziggo dus nu nog maar een paar dagen, en er kan natuurlijk van alles alsnog mis gaan maar tot op heden ben ik een zeer tevereden klant. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 20:55
taz3d_nl schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:48:
Verder kom ik niet.

Je geeft aan dat je TV beeld goed is. Maar het kan zijn dat het andere frequentie(-gebieden) betreft.
Welk type modem heb je?
Probeer eens met je PC/Laptop ín je modem te komen.
Dat kan via de webpagina van het modem. (192.168.100.1)
Daar moet je altijd in kunnen komen, tenzij je een Arris modem hebt.

Kijk eens naar de signaalwaardes.
Ergens moet recieve powerlevel of RX level staan, uitgedrukt in dBmV
De waarde moet ergens rond de nul zitten met uitschieters van +10 tot -10
Als die echt dik onder de 10 zit, zou het te verklaren zijn.
Ververs de pagina regelmatig met de F5 toets. En let dan ook op de frequentie.
Het kan zijn dat hij een zwak signaal op 1 freq krijgt en dan gaat zoeken naar de andere frequentie.
Heb je alles aangesloten volgens de voorschriften?

DS staat voor Downstream en knipperen geeft aan dat hij zoekt naar inkomend signaal
US staat voor Upstream en deze gaat knipperen wanneer de modem via DS de informatie heeft gekregen op welke frequentie de Upstream zit. De modem gaat daar dan zenden tot hij response krijgt.
Als hij er al heel lang over doet om een goede DS te vinden, kan er inderdaad een signaalprobleem zijn.

Houd ons eens op de hoogte... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Zojuist nog eens getest, het lijkt wel of mijn lijn steeds sneller wordt. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/372897981.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Fantomaz schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:48:
[...]

Je geeft aan dat je TV beeld goed is. Maar het kan zijn dat het andere frequentie(-gebieden) betreft.
Welk type modem heb je?

Het kan zijn dat hij een zwak signaal op 1 freq krijgt en dan gaat zoeken naar de andere frequentie.

DS staat voor Downstream en knipperen geeft aan dat hij zoekt naar inkomend signaal
US staat voor Upstream en deze gaat knipperen wanneer de modem via DS de informatie heeft gekregen op welke frequentie de Upstream zit. De modem gaat daar dan zenden tot hij response krijgt.
Als hij er al heel lang over doet om een goede DS te vinden, kan er inderdaad een signaalprobleem zijn.

welke modem ik heb weet ik niet precies ( ben op me werk nu )
Het is de SBV5120E of SBV5121E, in ieder geval het motorola modem met telefonie aansluiting.
Het modem hangt in de meterkast, zo kort mogelijk bij het opstijg punt en heb alles aangesloten zoals het zou moeten.
Het enige wat ik niet vervangen heb is het tv uitgang doosje wat op standaard op de muur zit, deze zag er het zelfde uit als degene die bij mijn alles in een pakket zat. ( de splitter die je er op moet klikken zit er natuurlijk wel op )
Zal vanavond eens proberen om in te loggen om de RX waardes te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

Het is weer ON ONGELOFELIJK bij zuiggo.
Wij hebben al 5 jaar internet van @home nooit problemen mee gehad naast de problemen met snelheid.
We hebben een tijd geleden al veel gezijk gehad met het moment dat alle providers naar ziggo gingen toen hadden wij het pakket besteld net als veel andere en alles ging daar al mis.

Echter had mijn moeder de laatste tijd last van veel weg val telefonie en langzaam internet. Ik ga dus bellen met ziggo en het begint al mooi ze kunnen mij niet vinden in het klanten bestand (het nieuwe) het oude sta ik gewoon in. Echter het blijkt dat ik enkel een BASIS TV abbo heb en geen internet en geen telefonie. Dit terwijl ik aan het bellen ben met een nummer en telefoon van ziggo en ik aan het internetten was met internet van ziggo. Geen idee hoe dit kan maar ik ben volgens de helpdesk van ziggo geen internet klant en telefonie klant dus ze hangen op. _/-\o_ ik heb nu dus een 16 mbit internet verbinding Digitale TV en telefonie voor 15.70 per maand. En niemand die weet hoe het kan of er wat aan wil doen. |:(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Sinds enkele minuten geleden ook maar een alles-in-1 pakket besteld. Telefonisch wel te verstaan.
Zit nog even te wachten op een bevestiging via email. (althans dat werd wel gezegd). Had ze trouwens binnen 3 minuten aan de lijn.
Ben al jaaaren klant van athome en in die jaaaren maar 3 of 4 gebeld voor een probleem.
Dus tot nu toe ben ik een tevreden klant. Altijd de beloofde snelheid gehaald. Tv geen problemen en telefonie ook niet.
Ik had dus internet z3, telefonie en basis digitale televisie. allemaal apart.
Rekening maandelijks zo rond de € 52 + € 15.49 Euro aan analoge televisie.
Dus nu voor € 64.95 ben ik klaar terwijl alles erbij zit. Scheelt uiteindelijk een paar euro per jaar. Alles is mooi meegenomen. En ook nog eens 20 Mbit.

Nu maar hopen dat het goed komt want al deze verhalen te lezen hier bracht me wel aan het twijfelen.
Ben benieuwd.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slashx schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:41:
Sinds enkele minuten geleden ook maar een alles-in-1 pakket besteld. Telefonisch wel te verstaan.
Zit nog even te wachten op een bevestiging via email. (althans dat werd wel gezegd). Had ze trouwens binnen 3 minuten aan de lijn.
Ben al jaaaren klant van athome en in die jaaaren maar 3 of 4 gebeld voor een probleem.
Dus tot nu toe ben ik een tevreden klant. Altijd de beloofde snelheid gehaald. Tv geen problemen en telefonie ook niet.
Ik had dus internet z3, telefonie en basis digitale televisie. allemaal apart.
Rekening maandelijks zo rond de € 52 + € 15.49 Euro aan analoge televisie.
Dus nu voor € 64.95 ben ik klaar terwijl alles erbij zit. Scheelt uiteindelijk een paar euro per jaar. Alles is mooi meegenomen. En ook nog eens 20 Mbit.
Heb het vorige week donderdag besteld.. Alles-in-1-Extra. zat in dezelfde situatie als jij.
Maar mij werd niks verteld over een bevestigingsmailtje... alleen dat ik binnen 7 werkdagen een brief zou moeten ontvangen.. en dat binnen 14 werkdagen de gratis digitale decoder geleverd zou moeten worden.

En het alles-in-1-Extra zou ingaan bij de volgende factuur periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 13:38

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Net even klantenservice gebeld om Eredivisielive op te zeggen, en binnen 5 minuten (!) al iemand aan de telefoon.
Prima hoor.
Ze gaan vooruit, in het verleden meer dan 20 minuten in de wacht gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:32:
[...]

Heb het vorige week donderdag besteld.. Alles-in-1-Extra. zat in dezelfde situatie als jij.
Maar mij werd niks verteld over een bevestigingsmailtje... alleen dat ik binnen 7 werkdagen een brief zou moeten ontvangen.. en dat binnen 14 werkdagen de gratis digitale decoder geleverd zou moeten worden.

En het alles-in-1-Extra zou ingaan bij de volgende factuur periode.
Ik had het nog gevraagd of hij werkelijk een mail zou sturen en hij zei ja. Helaas heb ik tot nu toe nog geen mail gehad.

Ik heb ook gezegd dat ik al 3 decoders in huis heb en dat diegene die erbij zit niet nodig heb. Hij zei dat je hem dan kan verpatsen op het net. Dus bij deze te koop digitale ontvangers. Ik heb nog een samsung een Humax en (wat leveren ze tegenwoordig). Leverbaar over 14 dagen volgen Ziggo dan. 8)

Ik had geen andere modem nodig deze moet de snelheid aan kunnen. (WebSTAR EPX2203)
Wie weet wanneer de snelheid nu omhoog gaat? Dus vandaag gebeld.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bmwman schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:43:
Zojuist nog eens getest, het lijkt wel of mijn lijn steeds sneller wordt. :P

[afbeelding]
Dat is lekker.
Ik heb Internet Z3i en ik kom niet hoger dan 24 mbit en betaal 69 euro.
En daar heb je niks extra bij. Lijk me nu toch wel erg duur worden als je voor 65 euro
al meer dan 20 mbit haal en er dan ook nog extras erbij zit zoals tv.
Ik voel me nu toch wel een beetje genaaid worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:41

Amiet01

Master_A

Sinds 3 december hebben wij een alles in één plus pakket en internet was direct door de monteur geregeld en ben zeer tevreden over de snelheid ed. Alleen hebben we nu het probleem dat onze telefoonlijn van KPN niet geporteerd kan worden naar Ziggo. Ziggo klantenservice heeft mij verteld dat ze een foutmelding krijgen voor het overnemen van de telefoonnummer en dat ze niet weten hoe lang het nog kan duren voordat het telefoonnummer is overgenomen.
Na gesproken te hebben met KPN (via KPN nummer dat gewoon nog werkt) blijkt dat de fout gewoon bij Ziggo ligt want zij hebben geen enkele opzegging doorgekregen van Ziggo. Ik wilde mijn SD decoder ook omruilen voor een HD decoder, maar dat kan pas wanneer deze dingen administratief in orde zijn. Wat kan ik nou het beste doen? Ik wil namelijk mijn decoder zsm hebben. Volgens de helpdesk medewerker betalen we nu ook alleen Radio & Tv, omdat alles nog niet administratief is geregeld. Pas wanneer telefonie is opgeleverd kan het geheel in een alles in één worden omgezet. Internet staat er ook niet apart bij in Mijn Ziggo. Klopt het wat de medewerker zegt of krijgen we achteraf alsnog met terugwerkende kracht een rekening thuisgestuurd?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Op het moment haal ik op de nieuwsserver 75kB/s regio @home Venray. Speedtest.net geeft ook erg lage snelheden. 2000kbps Voorheen 1600kB/s. Ik zal morgen weer eens proberen. Maar internet gaat tergend traag nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slashx schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:52:
[...]

Ik had het nog gevraagd of hij werkelijk een mail zou sturen en hij zei ja. Helaas heb ik tot nu toe nog geen mail gehad.

Ik heb ook gezegd dat ik al 3 decoders in huis heb en dat diegene die erbij zit niet nodig heb. Hij zei dat je hem dan kan verpatsen op het net. Dus bij deze te koop digitale ontvangers. Ik heb nog een samsung een Humax en (wat leveren ze tegenwoordig). Leverbaar over 14 dagen volgen Ziggo dan. 8)

Ik had geen andere modem nodig deze moet de snelheid aan kunnen. (WebSTAR EPX2203)
Wie weet wanneer de snelheid nu omhoog gaat? Dus vandaag gebeld.
Eigenlijk best een chaos daar.....
Elke medewerker heeft een ander verhaaltje.
Ik hou je op de hoogte als ik iets ontvang... bericht of ontvanger.. dan weet jij ongeveer ook hoelang het duurt.
Tenminste als m'n bestelling goed in het systeem staat haha.. hoop niet dat het zo'n horror verhaal moet worden als die je op internet kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:46
wiene schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:06:
Op het moment haal ik op de nieuwsserver 75kB/s regio @home Venray. Speedtest.net geeft ook erg lage snelheden. 2000kbps Voorheen 1600kB/s. Ik zal morgen weer eens proberen. Maar internet gaat tergend traag nu.
hier ook bedroevend slecht vandaag, maximaal 5 van de 20mbit wordt gehaald

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Het klopt inderdaad dat men een order niet kan opvoeren/verder kan laten gaan wanneer een oude order nog niet is afgerond.
Heb je een machtiging getekend voor het overnemen van het nummer?
Bel Ziggo nog eens op en vraag eens hoever de status is.
Ik begreep dat elke order in 6 stappen gaat.
Blijft een deel van één specifiek deel van de order hangen (om wat voor reden ook), zullen de andere delen ook stagneren.
Alles hangt aan elkaar.

Als je ze belt, geef dan ook aan dat KPN van niets weet.
Soms heeft een order een extra zetje nodig om verder te gaan. Sommige dingen zijn handmatig door te zetten. Andere zaken zijn écht afhankelijk van handelingen van derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Amiet01 schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:32:
Sinds 3 december hebben wij een alles in één plus pakket en internet was direct door de monteur geregeld en ben zeer tevreden over de snelheid ed. Alleen hebben we nu het probleem dat onze telefoonlijn van KPN niet geporteerd kan worden naar Ziggo. Ziggo klantenservice heeft mij verteld dat ze een foutmelding krijgen voor het overnemen van de telefoonnummer en dat ze niet weten hoe lang het nog kan duren voordat het telefoonnummer is overgenomen.
Na gesproken te hebben met KPN (via KPN nummer dat gewoon nog werkt) blijkt dat de fout gewoon bij Ziggo ligt want zij hebben geen enkele opzegging doorgekregen van Ziggo. Ik wilde mijn SD decoder ook omruilen voor een HD decoder, maar dat kan pas wanneer deze dingen administratief in orde zijn. Wat kan ik nou het beste doen? Ik wil namelijk mijn decoder zsm hebben. Volgens de helpdesk medewerker betalen we nu ook alleen Radio & Tv, omdat alles nog niet administratief is geregeld. Pas wanneer telefonie is opgeleverd kan het geheel in een alles in één worden omgezet. Internet staat er ook niet apart bij in Mijn Ziggo. Klopt het wat de medewerker zegt of krijgen we achteraf alsnog met terugwerkende kracht een rekening thuisgestuurd?
Ik wens je heel veel succes! Ik zat precies in dezelfde situatie. Het heeft 3 maanden moeten duren, maar uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen die weer een ander heeft wakker kunnen schudden. Ik kreeg een telefoontje dat mijn telefoon over 2 dagen ging werken en jawel hoor, het werkt en sindsdien ook nog eens vlekkeloos!

Upgrade van plus naar alles in één extra werd in 3 dagen doorgevoerd, prima in orde dus!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Fantomaz schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:48:
[...]

Welk type modem heb je?

Heb gisteren gekeken hoe het er voor staat in mijn modem, heb er een paar screenies van gemaakt

http://i405.photobucket.com/albums/pp131/taz3d/1.jpg

http://i405.photobucket.com/albums/pp131/taz3d/2.jpg

http://i405.photobucket.com/albums/pp131/taz3d/3.jpg

http://i405.photobucket.com/albums/pp131/taz3d/4.jpg

Alles blijft redelijk stabiel, downstream powerelevel blijft steken op 0 of 1
Upstream channel id en frequency verspringen soms.
Alleen die wazige foutmeldingen in het log bestand kloppen natuurlijk niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

weet iemand of er weer een aantal dns servers eruit liggen?
Ik kom namelijk maar op een bepaald aantal sites.. de rest word niet gevonden.

bv imdb.com

[ Voor 5% gewijzigd door quartex op 16-12-2008 10:51 ]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
quartex schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:50:
weet iemand of er weer een aantal dns servers eruit liggen?
Ik kom namelijk maar op een bepaald aantal sites.. de rest word niet gevonden.

bv imdb.com
Het ligt idd aan de dns-server.
Hetzelfde hier.
De helft van de sites doen het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Woef op 16-12-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook regio limburg, kom bijna nergens meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een uitkomst dat T.net het gewoon nog doet he *O*
(heb trouwens ook problemen met de DNS, modem reset bleek geen uitkomst)

Maar goed, geduld is een schone zaak ;)

Edit: regio Groningen hier voor de geïnteresseerden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijlemans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-11-2023
Geduld is idd een schone zaak, maar erg vervelend als je net ergens mee bezig was :(

Edit: regio Noord-Holland Noord

[ Voor 17% gewijzigd door Bijlemans op 16-12-2008 11:01 ]

Untill you find something worth dying for, you're not really living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Hier in Hellendoorn, overijssel ligt hele verbinding eruit... gelukkig doet de backup KPN het nog ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:22

giu

hier ook problemen
(postcode 3722)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
Echt zoooo gaar, dit ene dag ligt het in Groningen uit andere dag in Gorinchem.
Al was er hier een ander kabel maatschapij was ik gelijk overgestapt (regio 0183) geen adsl voor mij.

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

Nou... Het is denk ik wat serieuzer dan alleen de DNS servers. Ik kan niet meer bij mijn eigen IP en ook www.ziggo.nl ligt er uit als ik deze vanaf het KPN Netwerk probeer te bereiken.
Volgens mij is Ziggo volledig plat gegaan inmiddels...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Jep heel ziggo is weg.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ojeee. wordt weer een week of zo, zweten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Ook hier problemen om op een aantal sites te komen: Noord-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TFHfony
Lijkt mij inderdaad iets anders dan de DNS servers sinds een aantal sites (inclusief buitenlandse) het nog gewoon uitstekend blijken te doen. Ben benieuwd wat het dan voor probleem is maar het ziet er wel naar uit dat het in ieder geval een landelijke storing betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik zit anders nog gewoon op de website van Ziggo. Via Ziggo in Groningen. Google (alle domeinen), Tweakers doen het prima, maar zeker 80% van mijn bookmarks niet meer. Zal wel met een persoonlijke DNS cache te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

En weer terug?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:22

giu

en volgens mij zijn we er weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, Ziggo is back in business :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Kan het niet liggen aan het feit dat jullie allemaal nieuwe IP's hebben gekregen? Ik kan me zo voorstellen dat routingtabellen misschien hier nog aan aangepast moeten worden. Ik heb geen problemen in elk geval, mijn huisgenoot een paar dagen geleden wel. Googledomeinen deden het niet. Tweakers wel. Ziggo ook.

ik geef mijn bek ook maar een gooi. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

HenkEisDS schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:11:
Kan het niet liggen aan het feit dat jullie allemaal nieuwe IP's hebben gekregen? Ik kan me zo voorstellen dat routingtabellen misschien hier nog aan aangepast moeten worden. Ik heb geen problemen in elk geval, mijn huisgenoot een paar dagen geleden wel. Googledomeinen deden het niet. Tweakers wel. Ziggo ook.

ik geef mijn bek ook maar een gooi. :p
Nop.. Heb hier nog steeds hetzelfde IP adres als de afgelopen 2 1/2 jaar.
Maar de Ziggo website was ook vanuit KPN niet bereikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Hier nog steeds offline... Postcode: 7447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiero weer alles online , kleine storingen gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:17:
hiero weer alles online , kleine storingen gelukkig
Nou, eerder een grote storing, maar van korte duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

bmwman schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:26:
[...]

Ik had internetplusbellen van kpn, en heb ziggo nu sinds 10-12 2008.
Zodra ik het aangesloten had (wat heel simpel is) ben ik gelijk naar speedtest.net gegaan en gekeken, en zat gelijk over de beloofde 20 mbit heen.
Je hoort en leest overal dat er problemen zijn met ziggo, en heb ook sterk getwijfeld om over te stappen, maar ook bij kpn is het niet altijd vlekkeloos, ik had daar een 6 mbit abbo maar heb nooit een hogere snelheid gehaald dan 5.2 mbit.
Ik heb ziggo dus nu nog maar een paar dagen, en er kan natuurlijk van alles alsnog mis gaan maar tot op heden ben ik een zeer tevereden klant. :+
Technisch is Ziggo meestal wel oke, tenminste - net zoals bij KPN - als het (eindelijk) werkt. Maar qua bereikbaarheid en flexibiliteit dus niet. Sowieso vergelijk jij hierboven ADSL met kabel, en dat is dus appels met peren vergelijken. Bij ADSL heb je het over maximale snelheden afhankelijk van o.a. de afstand tot de wijkcentrale, terwijl dat bij kabel niet zo relevant is.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ik heb zojuist met Ziggo gebeld. Bij hem werkten ook de websites die ik als voorbeeld aangaf niet (facebook, neopets, wowhead).

Allemaal buitenlandse websites. tracert naar deze sites leverde vreemde resultaten op.

Wellicht dat er met de peering of routing net buiten (of toch binnen??) iets mis is geweest want na een half uurtje functioneerde alles weer.

Hij kon me wel vertellen dat het ineens erg druk was geworden aan de telefoon (45 mensen nog in de wacht na mij).

Daarna maar ff mijn abo's die uit elkaar gevallen waren bij @home > Ziggo omgezet. Krijg nu 20mbit ipv 15mbit internet en een extra decoder met smartcard voor 9.50 verzendkosten met een korting van 2 euro per maand op de abonnementskosten :P

Toch maar goed dat ik gebeld heb!

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:56
Ook in omgeving Den Haag weer alles online. Was gelukkig maar van korte duur.

De administratie bij Ziggo blijft helaas een drama.
Via een verkoper aan de deur een Alles-in-1 Plus afgesloten (ben een oude Wanadoo/Orange/Online klant).
Spullen in no-time geleverd en werkend. Ze vergeten voor het gemak alleen wven mijn oude tv en internet abbo af te sluiten. Ik betaal nu al sinds augustus dubbel. :X
Via de klantenservice nog nooit contacte gehad (ik heb betere dingen te doen als 20 minuten aan de telefoon te hangen om te kijken of er een poppetje wil gaan luisteren naar mijn verhaal...) Nu maar een aangetekende brief naar Utercht verstuurd met alle facturen er bij. Kijken of da tiets oplevert. Te zot voor woorde dat het kan... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hier op werk Ziggo Zakelijk, hier lagen we er ook eventjes uit.
We hebben van Ziggo te horen gekregen dat het BGP protocol niet meer werkte door uitgevoerde werkzaamheden.
Als het goed is moet alles op dit moment weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
DavidZH schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:42:
Ze vergeten voor het gemak alleen wven mijn oude tv en internet abbo af te sluiten. Ik betaal nu al sinds augustus dubbel. :X
Wat bij mij hielp was het online (klachten/contakt) formulier invullen. kan wel 2a 3 weken duren voordat je antworod hebt maar mijn te veel betaalde kosten werden wel netjes op de volgende rekening in mindering gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:41

Amiet01

Master_A

Net weer gebeld met de klantenservice waarna ik een wat meer snuggere persoon aan de lijn kreeg. De reden dat er een foutmelding is, is omdat ons straatnaam + huisnummer langer is dan 15 tekens!! Zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord, maar het is nu in ieder geval wel doorgevoerd en vanaf nu kan het max 6 werkdagen duren. De KPN had ook namelijk nog niets doorgekregen.

En als ik mijn SD decoder wil omruilen voor een HD decoder (ze hebben op dit moment de Humax op voorraad welke ik ook wil hebben) moet ik eerst de oude terugsturen, waarna ik pas de HD decoder toegestuurd krijg.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
taz3d_nl schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:00:

Heb gisteren gekeken hoe het er voor staat in mijn modem, heb er een paar screenies van gemaakt

Niks stabiel
Je hebt een flink Upstream probleem!
Hoe heb je het modem aangesloten?
Vergeef me als ik daarmee vragen stel die je reeds eerder hebt beantwoord, maar ik heb zo het idee dat er iets bij jou niet goed zit. Je installatie welteverstaat 8)

Verder nog de vraag:
Ben jij een ex @home klant?
Zo ja, in welk postcode gebied zit je?

Volgens mij kunnen we hierzo geen PM's versturen toch?
Mail me anders even wat meer gegevens. Dan kan ik misschien wat meer voor je betekenen.
Er vanuitgaande dat je in vmlg @home gebied zit...
Ik wat tooltjes waarmee ik je wellicht kan helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Fantomaz schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:12:
[...]
Jawel, maar dat heet "Direct Message" (DM)

Kun je aanzetten in je voorkeuren: http://gathering.tweakers.net/forum/preferences

Ik wacht overigens nogsteeds op de snelheidsverhoging, modem al minstens 3x in de week ge-reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taz3d_nl schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:00:

Powerlevel up 58dbmV ofwel 118 dbuV uitsturen is wat Fantomaz bedoeld.
Je down is goed maar doordat je upstream wegvalt heb je een brakke verbinding, klassieke problemen zijn hierbij teveel kabel (demping), verkeerde AOP/aansluidoosje, versterker die niet retour geschikt is ofwel ferquentie bereik is 48 - 862 MHZ, je moet dan tussen de 5 en 900 hebben.
Niks stabiel
Vergeef me als ik daarmee vragen stel die je reeds eerder hebt beantwoord, maar ik heb zo het idee dat er iets bij jou niet goed zit. Je installatie welteverstaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:02:
Powerlevel up 58dbmV ofwel 118 dbuV uitsturen is wat Fantomaz bedoeld.
Dank je Buzz...
Ik verzand nogal eens teveel in vakjargon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit ik nu goed na eindelijk 4 maanden?

Voormalige @homeklant

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/374250120.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
[...]

Niks stabiel

Verder nog de vraag:
Ben jij een ex @home klant?
Zo ja, in welk postcode gebied zit je?

Mail me anders even wat meer gegevens. Dan kan ik misschien wat meer voor je betekenen.
Er vanuitgaande dat je in vmlg @home gebied zit...
Ik wat tooltjes waarmee ik je wellicht kan helpen. :)
Bedankt dat je me wilt helpen via deze manier.
kan je je direct message aanzetten aub 8)

Ik heb alles aangesloten zoals het zou moeten, gisteren heb ik de wand contact doos ook vervangen door het exemplaar wat bijgeleverd was door ziggo.
Heb alles netjes aangesloten ( koperen mantel vrij e.d ) maar het upstream signaal blijft het zelfde.
Heb gisteren ook nog gebeld naar de storingsdienst en die zeiden tegen me dat het kan kloppen dat mijn modem niet online komt omdat mijn lijn vandaag pas opgeleverd wordt.
Dit vindt ik echter vreemd omdat andere medewerkers zeggen dat mijn modem altijd online moet kunnen ongeacht wat.
Tevens zei de medewerker van ziggo dat mijn order pas op stap 2 van 6 is ( dit was zondag toen ik met de technische dienst belde ook al )
Er is een intern mailtje verstuurd om dit probleem z.s.m op te lossen.
Ik zit in een @home gebied idd

Wat voor verdere info heb je nodig van me ?
laat het maar weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Mijn ervaring met Ziggo tot nu toe.

Gister was eindelijk (mooi op tijd) de monteur van Ziggo lang geweest, hij heeft netjes een kastje in de muur opgehangen en alles verliep vlekkeloos.Ik moest de wachtwoorden die ik per brief eerder had ontvangen invoeren en daarna moest ik een Ziggo account aanmaken. Hij was ongeveer binnen 30 minuten klaar. Toen hij weg was moest ik even wachten totdat de modem klaar was met het updaten van de firmware. Daarna een wireless router van Linksys erachter gehangen. Meteen een downloadsnelheid van 2MB/s. :9~ Binnenkort wordt de telefoonnummer overgezet naar Ziggo, dus dat is nog even afwachten of dat goed gaat.

Trouwens hoe lang duurt het ongeveer gemiddeld dat ik de Samsung HD ontvanger ontvang? Ik dacht namelijk dat ik die ook meteen van de monteur kreeg, maar helaas niet. :/

En weet iemand misschien of er een kleine Acces point of router te koop is? Want ik heb nu op dit moment twee grote kastjes in de woonkamer staan en het zou mooier zijn als ik de Linksys kan vervangen door een wat kleinere kastje. Of bestaat er misschien een modem die 2-in-1 (wlan en modem) is die ook met Ziggo werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38

The Third Man

The Third Jellyfish

nlboy schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:03:
En weet iemand misschien of er een kleine Acces point of router te koop is? Want ik heb nu op dit moment twee grote kastjes in de woonkamer staan en het zou mooier zijn als ik de Linksys kan vervangen door een wat kleinere kastje. Of bestaat er misschien een modem die 2-in-1 (wlan en modem) is die ook met Ziggo werkt? :)
Dat laatste sowieso niet, het feit dat je op de firmware update moest wachten zou al voor zich moeten spreken wat dat betreft. Dat wordt niet 'ff' van het internet afgehaald maar van interne apparatuur van Ziggo zelf. Maar goed je zou kunnen denken aan een Apple Airport Express als het echt mooi moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Laatst online: 11-09 20:54

Joppy

Ajuparaplu!

hoe is de kwaliteit van de newsserver van Ziggo eigenlijk? Ik ben net overgestapt van KPN en daar heb ik seizoen 1, 2 en 3 van een serie neergeladen. Nu doe ik seizoen 4 bij Ziggo en mis ik een aantal afleveringen door 'Article not found' meldingen. Is dit vaker zo?

Payserver... ja tuurlijk. Maar daar vraag ik niet naar. :P

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Joppy schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:35:
hoe is de kwaliteit van de newsserver van Ziggo eigenlijk? Ik ben net overgestapt van KPN en daar heb ik seizoen 1, 2 en 3 van een serie neergeladen. Nu doe ik seizoen 4 bij Ziggo en mis ik een aantal afleveringen door 'Article not found' meldingen. Is dit vaker zo?

Matig...
Niet alle nieuwsgroepen staan er op en er wil wel eens iets incompleet zijn. Boven de 10 á 14 dagen kan je sowieso vergeten er wat te downloaden, maar wat er op staat, komt snel binnen.
Ik zelf heb voor iets van 25 euro per jaar er een (niet zo snelle) payserver bij voor de fills en de wat oudere bestanden. Op die manier haal je eigenlijk alles compleet (en snel) binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Nu online
De kwaliteit van de nieuwsserver van Ziggo is zaad. Alleen artikelen van maximaal een week oud zijn redelijk binnen te halen oftewel de retentie is laag. Dus ja, dat is vaker zo. :) Dus als je echt gebruik wil maken van nieuwsgroepen om binaries (grote bestanden) te downloaden zal je gebruik moeten maken van een payserver. Maar dat heb ik niet gezegt, want daar vroeg je niet naar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
HenkEisDS schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:56:
De kwaliteit van de nieuwsserver van Ziggo is zaad. Alleen artikelen van maximaal een week oud zijn redelijk binnen te halen oftewel de retentie is laag. Dus ja, dat is vaker zo. :) Dus als je echt gebruik wil maken van nieuwsgroepen om binaries (grote bestanden) te downloaden zal je gebruik moeten maken van een payserver. Maar dat heb ik niet gezegt, want daar vroeg je niet naar. ;)
En volgens mij zijn er de afgelopen dagen wat storingen geweest waardoor vrijwel alle posts op bepaalde dagen niet erop staan. Ik erger me in ieder geval en ga over op een payserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erpeet schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:04:
Net even klantenservice gebeld om Eredivisielive op te zeggen, en binnen 5 minuten (!) al iemand aan de telefoon.
Prima hoor.
Ze gaan vooruit, in het verleden meer dan 20 minuten in de wacht gestaan.
Moet je proberen rond 18:00 te bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Laatst online: 11-09 20:54

Joppy

Ajuparaplu!

HenkEisDS schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:56:
Gelukkig verstond ik je niet... 8)
Thanks

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:46
TFHfony schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:52:
[...]
Ik zelf heb voor iets van 25 euro per jaar er een (niet zo snelle) payserver bij voor de fills en de wat oudere bestanden. Op die manier haal je eigenlijk alles compleet (en snel) binnen.
Welke payserver is dat voor circa 2 euro in de maand???? Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
taz3d_nl schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:32:
Bedankt dat je me wilt helpen via deze manier.
kan je je direct message aanzetten aub 8)
Wat voor verdere info heb je nodig van me ?
laat het maar weten ;)
Mijn Email zou nu zichbaar moeten zijn.
Ik weet niet waar, maar dat zul jij wel weten :)

Die stap 2 van 6 zal niet verhinderen dat je modem on-line komt.
Anders had je die waarden niet gehad.
Het áánmelden van het modem zal wél voor problemen (kunnen) gaan zorgen.
Maar mail me even wat gegevens omtrent je adres etc. Dan kan ik eens kijken voor je...

F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Fantomaz schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:08:
[...]

Mijn Email zou nu zichbaar moeten zijn.
Ik weet niet waar, maar dat zul jij wel weten :)

Die stap 2 van 6 zal niet verhinderen dat je modem on-line komt.
Anders had je die waarden niet gehad.
Het áánmelden van het modem zal wél voor problemen (kunnen) gaan zorgen.
Maar mail me even wat gegevens omtrent je adres etc. Dan kan ik eens kijken voor je...

F.
Heb je een mailtje gestuurd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Nu online
Ik gebruik hitnews voor 36 euro per halfjaar. Niet de goedkoopste, maar wel één van de beste. Wil je een goedkopere vinden, dan zou ik even kijken op binaries4all.nl. http://binaries4all.nl/payservers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

taz3d_nl schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:32:
Heb alles netjes aangesloten ( koperen mantel vrij e.d ) maar het upstream signaal blijft het zelfde.
Wat bedoel je met koperen mantel vrij?

De koperen mantel moet je gewoon aan de kabel laten zitten, terugvouwen om de buitenkant van de kabel en deze kabel met teruggevouwen mantel moet je in je contactdoos klemmen. De mantal moet dus contact maken met de contactdoos.

De kern van de kabel is voor het signaal. De mantel is voor afscherming. Knip je de afscherming of, of laat je deze geen contactmaken met de contactdoos dan krijg je een slecht sigaanl.

Daarnaast moet het modem zo dicht mogelijk bij het de binnenkomende groene coaxkabel worden aangesloten. Als je dit allemaal al wist, dan mag jij mijn post negeren.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 17-12-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joppy schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:35:

Afgezien van de problemen met de compleetheid en de retentie van de newsserver van Ziggo is het zo dat crossposts slechts enkel worden opgeslagen op de newsserver van Ziggo. Als de optie "Change active group before downloading article" (in GrabIt, of iets soortgelijks in andere newsreaders) wordt uitgevinkt, worden deze artikelen wel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de ervaringen met overstap naar het alles in 1 pakket laatste tijd? Is het slim van me om dat inmiddels al te proberen of resulteert dat bijna gegarandeerd in ellende? Ik heb op zich wel een backup umts/hsdpa verbinding.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:26:
Wat zijn de ervaringen met overstap naar het alles in 1 pakket laatste tijd? Is het slim van me om dat inmiddels al te proberen of resulteert dat bijna gegarandeerd in ellende? Ik heb op zich wel een backup umts/hsdpa verbinding.... :)
Als in van losse abbonementen naar Alles in 1 gaat een vriend van mij doen, ik zou zijn ervaringen wel posten zodra die over is.
Nieuwe aanvraag gaat ook goed, laatst bij een kennis geweest om Alles In 1 Plus actief te maken inclusief zijn hele aansluiting aanpassen.
Alles was netjes geleverd in een grote doos, dus modem + wireless router (Netgear), HD ontvanger + smartcard en aansluit matriaal.
Nadat we klaar waren met de aansluitingen, modem online gekregen middels de activatie code en de HD ontvanger werkte ook gelijk, mooi beeldje op een Samsung 46" :P
Een nieuwe aanvraag kan ik dus van zeggen dat het prima gaat, snelheid netjes op 10 Mbit volgens speedtest.net weliswaar direct van pc naar modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Net even in ons Arris modem gedoken, om te kijken wat voor signaalsterktes e.d. die aangeeft.
Wel vervelend dat je maar heel eventjes de tijd hebt om die pagina te bekijken, gelukkig heb ik een screenshot gemaakt, maar zou die andere pagina's ook graag nog even willen bekijken, maar dat wil niet, aangezien dat tegen de tijd dat hij de eerste pagina laat zien, de tijd alweer voorbij is dat je in het modem kunt kijken.

Anyway, mijn waarden:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/modem%20klein.jpg

Kan iemand zijn licht daar eens over schijnen?

Mijn klacht is trouwens, dat de snelheid nog niet verhoogd is. Ik zou met 1,25MB/s moeten kunnen downloaden (10Mb pakket) maar met speedtests e.d. blijft hij nogsteeds hangen op 5Mb > 630kb/s gem.
Het is nu denk ik 1.5 / 2 week geleden dat ons internet is omgezet van losse paketten naar Alles in 1 Plus

Normaal zit er trouwens nog een router tussen (SMCWCB14G2 o.i.d.), dit is rechtstreeks met PC op het modem, geen verschil in snelheid :'(

:)

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 17-12-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Als je modem standaard deze waarden geeft, is het goed qua verbinding!
En ik jou een terug...
Ik moet het (HFC-)Mac adres (van het modem) even hebben. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Fantomaz op 17-12-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Het wijzigen van je abonnement via Mijn Ziggo is in ieder geval niet aan te bevelen, dit kan namelijk ongewenste resultaten en ergernis tot gevolg hebben.

Ik wilde mijn bestaande Digitaal Totaal tv pakket uitbreiden met het HD tv pakket, dit dus dit eergisteren via Mijn Ziggo aangevraagd. Een paar uur later bleek dit HD tv pakket geactiveerd, ik dus blij.

Tot opeens gisterenavond de zenders van mijn Digitaal Totaal pakket het niet meer deden met de melding dat deze geen uit maken van mijn abonnement. :(

Ik heb zojuist naar Ziggo gebeld en na maar liefst een kwartier in de wacht te hebben gestaan werd mij verteld dat de computer mijn Digitaal Totaal pakket automatisch had afgesloten. Hoe dit mogelijk was kon de Ziggo medewerker die ik aan de lijn had mij niet vertellen en hij had dit ook nog nooit eerder mee gemaakt.

Het Digitaal Totaal pakket wordt nu intern bij Ziggo opnieuw aangevraagd en als het goed is zou ik in de loop van de avond weer alle zenders moeten kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ThinkPadd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:24:
Net even in ons Arris modem gedoken, om te kijken wat voor signaalsterktes e.d. die aangeeft.
Wel vervelend dat je maar heel eventjes de tijd hebt om die pagina te bekijken, gelukkig heb ik een screenshot gemaakt, maar zou die andere pagina's ook graag nog even willen bekijken, maar dat wil niet, aangezien dat tegen de tijd dat hij de eerste pagina laat zien, de tijd alweer voorbij is dat je in het modem kunt kijken.
Mag ik vragen hoe?
Arris-modems blokkeren de webinterface toch tenzij de internetverbinding er uit ligt :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Raven schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:41:
[...]

Mag ik vragen hoe?
Arris-modems blokkeren de webinterface toch tenzij de internetverbinding er uit ligt :?
Ja, gewoon ff de coax eruit draaien. daarna 192.168.100.1 intikken en je bent er ;) Je kunt dan gerust de coax er weer in doen. Zodra de verbinding er is kun je nog heel ff op de pagina blijven.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Inderdaad, op die manier.

En je kunt maar heel even op die pagina blijven, dus maak snel een screenshot, voordat het weer weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:18:
[...]

Afgezien van de problemen met de compleetheid en de retentie van de newsserver van Ziggo is het zo dat crossposts slechts enkel worden opgeslagen op de newsserver van Ziggo. Als de optie "Change active group before downloading article" (in GrabIt, of iets soortgelijks in andere newsreaders) wordt uitgevinkt, worden deze artikelen wel gevonden.
Mag ik u heel erg bedanken voor deze tip!! _/-\o_ _/-\o_ Geweldig Dank u Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

KiPKaKDutcH schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:17:
[...]

Ja, gewoon ff de coax eruit draaien. daarna 192.168.100.1 intikken en je bent er ;) Je kunt dan gerust de coax er weer in doen. Zodra de verbinding er is kun je nog heel ff op de pagina blijven.
Hmm, ok.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond iemand aan de deur in Ziggo jas met ziggo pasje.
Kwam ongevraagd iets (modem ?) omzetten. Hierdoo zou het goedkoper worden voor ons (???).
Aangezien wij geen aankondiging of zoiets hadden gehad , leek mij dit nogal vreemd. Als argument gaf de 'monteur' dat er door de drukte van ziggo, dit nu dus op deze wijze gdaan werd. Tevens de mogelijkheid om abbo om te zetten of zoiets (beetje vaag gebabbel allemaal...). Had dit ook al bij de buren gedaan, maar die wisten van niks...

Iemand die dit herkend ? Mij lijkt het niet pluis

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 21:33 . Reden: aanvulling info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikG2 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:11:
[...]

Mag ik u heel erg bedanken voor deze tip!! _/-\o_ _/-\o_ Geweldig Dank u Dank u!
Graag gedaan!

Het is jammer dat het slechts eenmaal opslaan van crossposts (in een bepaalde [eigen] groep) niet door Ziggo wordt gecommuniceerd.

De genoemde optie uitvinken zorgt er voor dat er niet specifiek in een bepaalde groep wordt gekeken, maar op bestandsnaam wordt gezocht in alle groepen van de newsserver van Ziggo (inclusief de [eigen] groep waar Ziggo de crossposts eenmalig opslaat).

De reden dat Ziggo crossposts slechts eenmaal opslaat op hun newsserver zal wel zijn dat het (een stuk) minder ruimte in neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwiebus schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:40:
Het wijzigen van je abonnement via Mijn Ziggo is in ieder geval niet aan te bevelen, dit kan namelijk ongewenste resultaten en ergernis tot gevolg hebben.

Ik wilde mijn bestaande Digitaal Totaal tv pakket uitbreiden met het HD tv pakket, dit dus dit eergisteren via Mijn Ziggo aangevraagd. Een paar uur later bleek dit HD tv pakket geactiveerd, ik dus blij.

Tot opeens gisterenavond de zenders van mijn Digitaal Totaal pakket het niet meer deden met de melding dat deze geen uit maken van mijn abonnement. :(

Ik heb zojuist naar Ziggo gebeld en na maar liefst een kwartier in de wacht te hebben gestaan werd mij verteld dat de computer mijn Digitaal Totaal pakket automatisch had afgesloten. Hoe dit mogelijk was kon de Ziggo medewerker die ik aan de lijn had mij niet vertellen en hij had dit ook nog nooit eerder mee gemaakt.

Het Digitaal Totaal pakket wordt nu intern bij Ziggo opnieuw aangevraagd en als het goed is zou ik in de loop van de avond weer alle zenders moeten kunnen ontvangen.
Bij het online wijzigen van je abonnement voor Digitale Televisie moet je altijd alle gewenste pakketten aanvinken, dus ook de pakketten die je al hebt. De wijziging betreft het geheel van pakketten in de nieuwe situatie en dus niet alleen de veranderingen. Dus als het HD-pakket er bij wilt, moet je zowel het Digitaal Totaal-pakket als het HD-pakket aanvinken.

Gelukkig is het Digitaal Totaal-pakket bij jou snel weer geactiveerd.

Edit:

Ik zie op de site van Ziggo dat er nu twee keuzes zijn: "Abonnement bestellen" en "Abonnement uitbreiden" (Televisie Z2, tabblad Tarieven). Bij beide keuzes staat de volgende zin: "Geef aan welke pakketten je wilt blijven ontvangen (inclusief je huidige Keuzepakketten):".

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:13:
Kwam ongevraagd iets (modem ?) omzetten. Aangezien wij geen aankondiging of zoiets hadden gehad , leek mij dit nogal vreemd. Als argument gaf de 'monteur' dat er door de drukte van ziggo, dit nu dus op deze wijze gdaan werd. Tevens de mogelijkheid om abbo om te zetten of zoiets (beetje vaag gebabbel allemaal...). Had dit ook al bij de buren gedaan, maar die wisten van niks...

Iemand die dit herkend ? Mij lijkt het niet pluis
Ik zou contact opnemen met Ziggo en even van dit voorval vertellen, en kijken wat zij erover zeggen.

Sowieso nogal vreemd dat ze 's avonds langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:22:
[...]

Ik zou contact opnemen met Ziggo en even van dit voorval vertellen, en kijken wat zij erover zeggen.

Sowieso nogal vreemd dat ze 's avonds langskomen.
...al een mail gestuurd. Ook telefonisch contact gehad, maar toen werd er meer getracht ons een ander aboo aan te smeren, dan dat het voorval serieus genomen werd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Werken in de avonduren gaat steeds meer gebeuren.
Dat doen wij als storingsmonteurs in het nieuwe jaar ook. Naast de reguliere grote storingen die we sowiso 's avonds al oppakten.

Het is wel slordig dat men dit onaangekondigd doet. :)
Waar is dit?
Welk postcodegebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:13:
Kwam ongevraagd iets (modem ?) omzetten. Hierdoo zou het goedkoper worden voor ons (???).
Raar verhaal inderdaad. Iets omzetten doen ze meestal vanuit ziggo zelf (in de headend). Of ze gaan bezig in de wijkkast. Maar wat ze in je meterkast moeten??
Het enige wat zo'n man kan doen is het modem omruilen. Maar dat noem ik geen omzetten, en een modem omruilen maakt echt niet opeens je abonnement goedkoper.

Gewoon de helpdesk bellen en laat hen maar uitzoeken en vraag of iemand wat hogerop in de keten je terug kan bellen (zo'n eerste lijns weet meestal nergens van af).

[ Voor 18% gewijzigd door job op 17-12-2008 23:04 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:20:
[...]
Bij het online wijzigen van je abonnement voor Digitale Televisie moet je altijd alle gewenste pakketten aanvinken, dus ook de pakketten die je al hebt. De wijziging betreft het geheel van pakketten in de nieuwe situatie en dus niet alleen de veranderingen. Dus als het HD-pakket er bij wilt, moet je zowel het Digitaal Totaal-pakket als het HD-pakket aanvinken.
Uiteraard heb ik alle gewenste pakketten aangevinkt, helaas heeft dat niet mogen baten.
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:20:
[...]
Gelukkig is het Digitaal Totaal-pakket bij jou snel weer geactiveerd.
Helaas blijkt dit tegen te vallen. Ondanks de toezegging dat het in de loop van de avond weer zou moeten functioneren werken de zenders nog altijd niet. :(

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

rowicom schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:41:
[...]

www.pfcorner.nl
Ik heb er het 3mbit/sec MATS abbo. Kost 29 euro per jaar (Volgens mij heb ik 27 betaald) en geeft je een retentie van 160+ dagen. Ik heb dit abbo genomen puur als aanvulling op de server van Ziggo, vandaar dat ik genoegen heb genomen met die 3mbit. Zit er al 2 jaar. Werkt perfect.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

Nou, inmiddels werkt alles bij mij, en ik ga nu iets nieuws proberen.
Heb nu alles in 1 plus voor € 49,95 per maand.
Ik kijk het basis pakket digitale TV (gratis) telefoon gebruik ik niet.

Het is voor mij dus aantrekkelijker om te "downgraden" naar Internet Z3 voor € 47,95 per maand. Sneller internetten voor minder centjes.
Echter, als ik een downgrade doe, moet ik dan mijn digitale decoder en modem weer inleveren en weer wachten op een nieuwe? Dat zou natuurlijk niet opschieten.
Heeft iemand enig idee of dit makkelijk kan? Ik kan natuurlijk wel met Ziggo bellen :+ maar daar waag ik mij voorlopig even niet aan.. heb al €50,- aan extra kosten (volgens mij is het nummer nog steeds lokaal tarief maar een vraagje hier voorkomt weer een hoop ergernis)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38

The Third Man

The Third Jellyfish

Je vergeet dat Ziggo een aparte Verkooplijn heeft die het antwoord op dit soort vragen het beste weet ;) 0900-0730 (lokaal tarief) en die heeft ook niet die soms enorme wachtrijen die de helpdesk heeft.

• wiene
St@m schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:57:
Nou, inmiddels werkt alles bij mij, en ik ga nu iets nieuws proberen.
Heb nu alles in 1 plus voor € 49,95 per maand.
Ik kijk het basis pakket digitale TV (gratis) telefoon gebruik ik niet.

Het is voor mij dus aantrekkelijker om te "downgraden" naar Internet Z3 voor € 47,95 per maand. Sneller internetten voor minder centjes.
Echter, als ik een downgrade doe, moet ik dan mijn digitale decoder en modem weer inleveren en weer wachten op een nieuwe? Dat zou natuurlijk niet opschieten.
Heeft iemand enig idee of dit makkelijk kan? Ik kan natuurlijk wel met Ziggo bellen :+ maar daar waag ik mij voorlopig even niet aan.. heb al €50,- aan extra kosten (volgens mij is het nummer nog steeds lokaal tarief maar een vraagje hier voorkomt weer een hoop ergernis)
Vergeet niet dat bij alles in 1 ook nog het analoge tv abbo zit van 15,90 en volgend jaar 16,40 of zo. Dus als je nog analoog/digitaal tv wilt blijven kijken betaal je geen 47,95 maar 47,95+16,40

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

wiene schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:52:
[...]

Vergeet niet dat bij alles in 1 ook nog het analoge tv abbo zit van 15,90 en volgend jaar 16,40 of zo. Dus als je nog analoog/digitaal tv wilt blijven kijken betaal je geen 47,95 maar 47,95+16,40
Ohja, dat klopt :)
Lekkere Kwal schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:48:
Je vergeet dat Ziggo een aparte Verkooplijn heeft die het antwoord op dit soort vragen het beste weet ;) 0900-0730 (lokaal tarief) en die heeft ook niet die soms enorme wachtrijen die de helpdesk heeft.
Nou nee, dat was ik misschien vergeten erbij te vertellen.
Ik woon in een gebied in Zwolle waar ze de eigen kabel beheren.
Het signaal wordt ingekocht bij Ziggo en dan doorverkocht aan de bewoners in "De Tweemaster". Dit kost je hoe dan ook, sowieso €65 euro per jaar. Alle extra diensten, zoals DTV enzo neem je gewoon af bij Ziggo. Het signaal neem je dus af bij "De Tweemaster". TV kost mij dus minder dan €5,50 per maand.
€5,50 + 47,95 voor Internet Z3 en €5,50 +49,95 voor Alles in 1 plus.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Zijn er meer mensen die problemen hebben met verbinden met de newsserver? Ik krijg al dagen tijden geen verbinding: authentication rejected, en daarna weer een tijd wel.Beetje knipperlicht zo.

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Nou nee, dat was ik misschien vergeten erbij te vertellen.
Ik woon in een gebied in Zwolle waar ze de eigen kabel beheren.
Het is raar dat je dan Alles in 1 kunt afnemen. Nu wordt je namelijk dubbel berekend voor het televisie signaal.
In gebieden waar het signaal door derden wordt beheerd is het normaal ook niet mogelijk om Alles in 1 af te sluiten. Bijvoorbeeld gebied van Kabel Noord of TeBeCAI.

[ Voor 20% gewijzigd door Hathor op 18-12-2008 11:07 ]

• wiene
superduper schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:00:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met verbinden met de newsserver? Ik krijg al dagen tijden geen verbinding: authentication rejected, en daarna weer een tijd wel.Beetje knipperlicht zo.
Dat probleem heb ik dus ook vaak, authentication rejected. Ging weer een paar dagen goed, en laatst weer een paar dagen niet. Meestal kan ik dan alle postst rond die posttijd niet downloaden.

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
net even een mededeling gekregen van de klantenservice:

per 31 maart zult u, over het beloofde snelheid kunnen beschikken. dit omdat het netwerk (oude @home klant) nog niet helemaal klaar is voor de snelheden die we op dit moment aanbieden.

hmmm ok dus na 2 maanden aan de lijntje gehouden te worden, bekennen ze toch de schuld

smerige sneaky kut ziggo

• ThinkPad
Hmm weet ik ook waar ik aan toe ben.

Nog meer dan 3,5 maand wachten dus...
Pagina: 1 ... 10 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.