Tjonguh, wat heeft @home toch een trage uploadsnelheid naar Nederlandse servers. Ik haal maar 75kb/s met mijn Z3 abonnement. Zelfs Telfort 4mbit is nog sneller! Kan toch niet
Volgens mij is Ziggo ook wat aan het doen aan de verbindingen richting pay servers. Tot 2 dagen geleden ging alles goed met tweaknews als payserver, haalde de max van 20mbit. Sinds 2 dagen is het ruk met de snelheid, mag blij zijn met 500 kb van de nieuwsserver van tweak.
Gisteren voor de zekerheid even een testaccount bij hitnews.eu aangemaakt om problemen met tweak uit te sluiten en je raad het al, max 500 kb.
Vanochtend weer geprobeerd en toen wel van zowel tweak als hitnews de max snelheid van mijn abbo, 20mbit. Nu begint het al weer in te storten met de snelheden van de server.
Wat het vreemde is aan het verhaal als ik de ziggo server gebruik, ongeacht het tijdstip, volle snelheid. En nog durft ziggo te beweren dat ze niks knijpen!!
Gisteren voor de zekerheid even een testaccount bij hitnews.eu aangemaakt om problemen met tweak uit te sluiten en je raad het al, max 500 kb.
Vanochtend weer geprobeerd en toen wel van zowel tweak als hitnews de max snelheid van mijn abbo, 20mbit. Nu begint het al weer in te storten met de snelheden van de server.
Wat het vreemde is aan het verhaal als ik de ziggo server gebruik, ongeacht het tijdstip, volle snelheid. En nog durft ziggo te beweren dat ze niks knijpen!!
Ik heb dezelfde "problemen" met de snelheid. Geen pijl aan vast te knopen. Soms haal je wel de max. Misschien heeft het met het tijdstip en de drukte te maken...fredgroes schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 10:02:
Volgens mij is Ziggo ook wat aan het doen aan de verbindingen richting pay servers. Tot 2 dagen geleden ging alles goed met tweaknews als payserver, haalde de max van 20mbit. Sinds 2 dagen is het ruk met de snelheid, mag blij zijn met 500 kb van de nieuwsserver van tweak.
Wat het vreemde is aan het verhaal als ik de ziggo server gebruik, ongeacht het tijdstip, volle snelheid. En nog durft ziggo te beweren dat ze niks knijpen!!![]()
Op dit moment haal ik maar 7mbps...
Coïtus ergo sum
volgens mij adverteren ze met "tot 30Mbit, dus dat zal hem wel niet wordenVerwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:09:
Ik heb Z3i gisteren besteld. Ik heb ook tevens mail gekregen voor een onderzoek:
[...]
Naja. Ze zijn van harte welkom, installatie lijkt me niet meer dan het modem erin pluggen en activeren![]()
Als ik het zo lees is 30MBit niet haalbaar met het oudere docsis 2.0 modem? Kan je daar geen vergoeding voor krijgen aangezien ze toch met 30MBit adverteren en in de praktijk maar moeilijk gehaald kan worden? Ik ben benieuwd. 70 euro per maand is een hele hoop geld voor een connectie wat net 24mbit zou halen. Dan maar liever ADSL2 met 16Mbit bijv, voor de helft van het geld.
Ik verwacht het pakket asap hier binnen. Zal de bevindingen wel posten dan
Verwijderd
Dit is wel zuur 
Op het adres waar ik woon is blijkbaar al 5 maanden geen officieele TV / Radio aansluiting geweest , maar er was wel signaal. Nu dat ik Ziggo besteld heb drukken ze me ook de maandelijkse kosten van 16 euro er doorheen voor het verplicht hebben van een aansluiting. Ik ben wel de bewoner maar niet de hoofdbewoner. Stel dat ik in een kamer zou wonen waar geen aansluiting bekend was dan zouden ze me ook facturen... wat is dat nou
Op het adres waar ik woon is blijkbaar al 5 maanden geen officieele TV / Radio aansluiting geweest , maar er was wel signaal. Nu dat ik Ziggo besteld heb drukken ze me ook de maandelijkse kosten van 16 euro er doorheen voor het verplicht hebben van een aansluiting. Ik ben wel de bewoner maar niet de hoofdbewoner. Stel dat ik in een kamer zou wonen waar geen aansluiting bekend was dan zouden ze me ook facturen... wat is dat nou
Volgens mij hebben jullie gewoon weer last van het zogenaamde "bureneffect" waar vroeger al sprake van was met kabel Internet. Via een Transport Stream voor kabel Internet kan een bitrate van zo'n 51 Mbps aan data worden doorgegeven. Bij Ziggo zijn er per wijk 6 van die Transport Streams voor kabel Internet aanwezig. Een gezamelijke maximale bitrate van zo'n 306 Mbps die verdeeld moet worden over alle klanten in een wijk die op enig moment online zijn. Zelfs bij de meest gunstige verdeling van kabel Internet abonnees per wijk over die beschikbare Transport Streams is het aantal mensen dat gelijktijdig en vol continu hun beloofde abonnementsbitrate kan halen beperkt. Hoe hoger de abonnementsbitrates en hoe groter het aantal kabel Internet klanten hoe sneller je die beperkingen gaat merken. Zeker in wijken waar Ziggo relatief veel klanten heeft zitten en zeker tijdens de piekuren wanneer het meeste aantal klanten online is. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de benodigde achterliggende infrastructuur die voor ieder wijkstation die 306 Mbps aan data moet aanleveren. Het eventueel bijplaatsen van extra kabel Internet Transport Streams in de wijken, voor zover daar al ruimte voor is in de plannen van het kabelbedrijf, zal ook weer tot een grotere belasting leiden van die achterliggende infrastructuur. Ik vermoed dat deze problematiek daarom niet zomaar even opgelost kan worden als het tenminste al opgelost kan worden. De capaciteit van de gehele infrastructuur is nu eenmaal niet onbeperkt.
Ik ben overgestapt van ADSL2+ naar kabel omdat ik "maar" 12mbit haalde. Maar nu mag ik blij zijn als ik dat al haal met mijn kabel internet.

[ Voor 15% gewijzigd door Chilly_Willy op 06-12-2008 13:50 ]
Coïtus ergo sum
Wie kan mij vertellen welke plugin er nodig is om ziggo live tv (http://www.ziggo.nl/televisie/livetv) te kijken in firefox? In IE kan ik kijken, maar firefox geeft aan dat er een onbekende plugin nodig is...
Verwijderd
Dan moet je ook geen verbindingen aanbieden die door dit soort issues, niet gehaald kunnen worden. Inderdaad. Toen ik nog ruim 2 jaar klant was bij @Home met hun 47 euro pakket was vooral op de zondagen het bovenstaande te merken, lekker druk in de wijk blijkbaar en de snelheden over het algemeen een stuk lager als op maandagmorgen om half 7 bijvArChie schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:11:
Volgens mij hebben jullie gewoon weer last van het zogenaamde "bureneffect" waar vroeger al sprake van was met kabel Internet. Via een Transport Stream voor kabel Internet kan een bitrate van zo'n 51 Mbps aan data worden doorgegeven. Bij Ziggo zijn er per wijk 6 van die Transport Streams voor kabel Internet aanwezig. Een gezamelijke maximale bitrate van zo'n 306 Mbps die verdeeld moet worden over alle klanten in een wijk die op enig moment online zijn. Zelfs bij de meest gunstige verdeling van kabel Internet abonnees per wijk over die beschikbare Transport Streams is het aantal mensen dat gelijktijdig en vol continu hun beloofde abonnementsbitrate kan halen beperkt. Hoe hoger de abonnementsbitrates en hoe groter het aantal kabel Internet klanten hoe sneller je die beperkingen gaat merken. Zeker in wijken waar Ziggo relatief veel klanten heeft zitten en zeker tijdens de piekuren wanneer het meeste aantal klanten online is. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de benodigde achterliggende infrastructuur die voor ieder wijkstation die 306 Mbps aan data moet aanleveren. Het eventueel bijplaatsen van extra kabel Internet Transport Streams in de wijken, voor zover daar al ruimte voor is in de plannen van het kabelbedrijf, zal ook weer tot een grotere belasting leiden van die achterliggende infrastructuur. Ik vermoed dat deze problematiek daarom niet zomaar even opgelost kan worden als het tenminste al opgelost kan worden. De capaciteit van de gehele infrastructuur is nu eenmaal niet onbeperkt.
Ook hoop ik van harte dat niet elke nacht om precies half 1 het modem herstart, in opdracht van het nu Ziggo wat @Home ook al aan het doen was. Lastig als je een servertje thuis hebt draaien en iedereen uit frustratie weer zit te klagen over reconnects enzo
Afijn. Ik vind het een beetje stom dat je verplicht een TV-signaal moet hebben voor gebruik Internet. Ik zit helemaal niet te wachten op die dienst, maar dat is blijkbaar verplicht. (Want stel dat je Digitenne hebt en geen mogelijkheid tot adsl bijv).
En zo wordt je weer een poot uitgedraaid terwijl het technisch prima kan alleen een signaal voor het modem.
bureneffect bestond toch niet meer?? Het is wel vreemd dat ik een maand zonder problemen van de verhoging zonder problemen heb gebruik gemaakt en nu opeens dat het allemaal problemen geeft??
Maar waarom archie geeft de server van ziggo zelf dan geen problemen als dit door het bureneffect komt??
Maar waarom archie geeft de server van ziggo zelf dan geen problemen als dit door het bureneffect komt??
[ Voor 22% gewijzigd door fredgroes op 06-12-2008 15:16 ]
Wat nogwel eens vergeten wordt is dat die 16 euro niet alleen voor analoge TV wordt betaald, maar ook voor de kabel aansluiting. Bij alle zaken die wij in ons huis ontvangen betalen we via een deel van het basis abonnmentstarief voor de benodigde infrastructuur. Neem je een KPN aansluiting dan gaat er ook een deel van het geld naar de netwerkbeheerder en dat geldt ook voor gas, water, elektra en uiteraard de kabel.Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:08:
En zo wordt je weer een poot uitgedraaid terwijl het technisch prima kan alleen een signaal voor het modem.
Casema heeft in het verleden wel eens een specificatie op haar website gehad waarin werd toegelicht hoe het basis abonnementstarief voor de kabel aansluiting was opgebouwd. Uit mijn hoofd was het aandeel van analoge TV in dat tarief gelijk aan zo'n drie tot vier euro. De rest van het bedrag, zo'n 12.50, werd betaald als vastrecht voor de kabelaansluiting. Technisch is het inderdaad mogelijk om het analoge signaal uit te filteren voor ieder adres. Casema had dit vroeger, maar er zijn uiteraard ook investeringen aan verbonden die terug verdiend moeten worden. Of we er dan in de praktijk veel mee zullen opschieten is dan echter nog maar de vraag aangezien ze dan gewoon die 12.50 bij iedereen apart op de factuur zetten onder de noemer vastrecht kabel aansluiting en dat bedrag kan dan zelfs hoger uitvallen als men eerst alle kabelaansluitingen van een filter moet gaan voorzien zodat het analoge TV signaal kan worden uitgezet bij klanten die geen analoge TV meer willen.
Verwijderd
Omdat de verhoging wellicht nu bij iedereen plaatsgevonden heeft, en daarmee iedereen wellicht een impuls gekregen heeft om te gaan downloaden omdat het 'sneller' gaat.
Ziggo loopt wat qua prijzen behoorlijk achter tov ADSL als je goed gelegen woont. Ziggo geeft daarom iets meer af met Webhosting en het aantal mail-adressen dat je kan aanmaken, tevens krijg je er ook allerlei pakketten bij waar je als Tweaker menig maar weinig aan hebt. Ik bijv heb geen belang bij webhosting of een virusscanner omdat ik die dingen zelf allemaal heb. De investering van Docsis 3.0 moet worden terugverdiend dus daarom wordt alles beetje bij beetje, al jarenlang langzaam verhoogd.
Een beetje fatsoenlijke ISP levert gewoon een verbinding zonder al teveel poespas. Ziggo is, vooral bedoeld voor familie die geen 24/7 draaiende verbinding vereist, beetje de Jan de plummer
Ziggo loopt wat qua prijzen behoorlijk achter tov ADSL als je goed gelegen woont. Ziggo geeft daarom iets meer af met Webhosting en het aantal mail-adressen dat je kan aanmaken, tevens krijg je er ook allerlei pakketten bij waar je als Tweaker menig maar weinig aan hebt. Ik bijv heb geen belang bij webhosting of een virusscanner omdat ik die dingen zelf allemaal heb. De investering van Docsis 3.0 moet worden terugverdiend dus daarom wordt alles beetje bij beetje, al jarenlang langzaam verhoogd.
Een beetje fatsoenlijke ISP levert gewoon een verbinding zonder al teveel poespas. Ziggo is, vooral bedoeld voor familie die geen 24/7 draaiende verbinding vereist, beetje de Jan de plummer
Geen idee. De laatste weken was er in het oud Multikabel gebied weer het nodige te doen over inzakkende snelheden bij diverse abonnees nadat de eerste snelheidsverhogingen werden doorgevoerd. Op een gegeven moment heeft Ziggo iets gedaan waardoor dat probleem opeens verholpen leek, want de klachten op de forums namen af. Misschien is toen de beslissing wel genomen om voorlopig het nieuws server verkeer van buiten het Ziggo domein te knijpen in Ziggo/Multikabel gebied om zo minder data verkeer te genereren waardoor de snelheidsproblemen niet meer leken voor te komen en Ziggo ondertussen weer wat lucht heeft om rustig verder te werken aan het oplossen van de capaciteitsproblemen. Het is dan wel zo prettig als ze kunnen beweren dat het niet aan Ziggo ligt door hun eigen nieuwsserver wel op normale snelheid te laten werken en ook alle andere poorten niet te knijpen zodat de snelheidstests normale snelheden laten zien. Hun eigen nieuwsserver zal echter niet zoveel verkeer genereren omdat die in tegenstelling tot de betaal nieuwsservers de laatste tijd "opeens" problemen hebben met de retentie. Let wel: Allemaal speculatie mijnerzijds natuurlijk, maar dat krijg je als het voorliegen van klanten, het achterhouden van de waarheid en het verdraaien van de werkelijkheid belangrijke onderdelen zijn van de bedrijfscultuur van Ziggo.fredgroes schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:15:
bureneffect bestond toch niet meer?? Het is wel vreemd dat ik een maand zonder problemen van de verhoging zonder problemen heb gebruik gemaakt en nu opeens dat het allemaal problemen geeft??
Verwijderd
Wat ik van de kenners begrepen heb, is dat het "buurmaneffect" niet meer aanwezig is vanaf docsis 2.0.
Er kunnen simpelweg niet meer modems aangesloten worden op een cmts dan er aan capaciteit aanwezig is.
De verbinding tussen modem en cmts is uniek door in het protocol vastgelegde tijdsloten in de streams.
Dat is dus hetzelfde als met adsl naar de dslam.
Echter het effect overboeking komt wel om de hoek kijken. Net als bij adsl kan Ziggo de bandbreedte bijvoorbeeld 40 keer verkopen.
Als klant merk je dan een lagere snelheid in spitsuur, net als bij adsl. In daluren gaat alles als een speer.
Het probleem zit dus vanuit de klant gezien, voor de cmts, net als bij adsl voor de dslam. Dus meer in het "hoofdnet".
Er kunnen simpelweg niet meer modems aangesloten worden op een cmts dan er aan capaciteit aanwezig is.
De verbinding tussen modem en cmts is uniek door in het protocol vastgelegde tijdsloten in de streams.
Dat is dus hetzelfde als met adsl naar de dslam.
Echter het effect overboeking komt wel om de hoek kijken. Net als bij adsl kan Ziggo de bandbreedte bijvoorbeeld 40 keer verkopen.
Als klant merk je dan een lagere snelheid in spitsuur, net als bij adsl. In daluren gaat alles als een speer.
Het probleem zit dus vanuit de klant gezien, voor de cmts, net als bij adsl voor de dslam. Dus meer in het "hoofdnet".
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 17:27 . Reden: Aanvulling ]
Ow ik hoop dat ik dan ook niet tegen dat probleem oploop.LameDog schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:13:
Ik ben overgestapt van kpn isdn+xs4all naar Ziggo alles-in-1 plus en nu hoor ik vandaag van de ziggo monteur die internet en telefoon kwam installeren dat eerst mijn isdn-aansluiting moet omgezet in analoog voordat nummerbehoud kan plaatsvinden. Dit lijkt me nogal onzinnig, kpn kan toch gewoon de boel afsluiten en het nummer vrijgeven aan ziggo? Net aan de lijn gehangen bij de kpn klantenservice en daar wordt gezegd dat dit inderdaad moet en ook nog eens geld gaat kosten. Klopt dit???? Ik voel me behoorlijk genaaid door kpn.... en dat terwijl ze al jaren goed hebben verdiend aan ons....
EDIT: beetje duidelijker gemaakt

@ NLBoy: ja, dat dacht ik ook, dat je als je alleen het hoofdnummer wilde houden dat je dan zo kon overstappen, ik ben het ook nergens tegengekomen toen ik me aan t orienteren was op het overstappen van provider. Ik ben juist naar kabelinternet van Ziggo overgestapt om geen gelazer te hebben met het omzetten ISDN naar analoog enz. En nu schijnt dat dus opeens wel te moeten en nog met bijkomende kosten ook. Dat lijkt mij heel raar dus vandaag ook mijn vraag of dat klopt, want ik vind het geen correcte gang van zaken!
Ziggo & Facturatie
Kreeg enige tijd geleden een factuur in de bus, gedateerd op 29 november, inzake mijn nieuwe termijnfactuur voor december. 1 week daarvoor ontving ik dat mijn internetabo was beëindigd per 14 november
Ziggo & Interne rapportage / storingsdienst
Een goede kennis van mij werkte bij Multikabel en nu dus bij Ziggo. Hij vertelde me letterlijk dat het klote rapportagesysteem (want veel te omslachtig is) momenteel gebruikt wordt bij heel Ziggo. De reden daarvoor was om het management vond dat dit beter was. Terwijl de mensen op de werkvloer (die dus voor ons allen de storingen oplossen) veel beter af waren met het systeem van Multikabel. Lekker omslachting met een complexe (let op: vooral GROTE) pda rondlopen aan de broekriem.
Ziggo & monteurstatus
Omdat ziggo tegenwoordig netzo bureaucratisch is als de overheid, bij dezen een kleine stukje inside informatie. Als je de helpdesk aan de telefoonlijn krijgt en zegt dat je storing hebt en je modem niet werkt, wil je toch echt dat er een monteur langs komt. Meestal krijg je dan te horen dat dit ongeveer 3 tot 5 werkdagen in beslag neemt. Vervolgens heb ik al enkele malen gevraagd over er geen monteur in de buurt is? Nee, dan kon hij/zij niet zien. Dit is volkomen onzin. Alle Ziggo auto's zijn uitgerust met GPS zodat het hoofdkantoor en de planning kunnen zien waar de auto's rijden. Hoezo, "wij luisteren graag naar je en maken het makkelijk"
Vertel mij aub de logica, want ik snap het niet meer
Kreeg enige tijd geleden een factuur in de bus, gedateerd op 29 november, inzake mijn nieuwe termijnfactuur voor december. 1 week daarvoor ontving ik dat mijn internetabo was beëindigd per 14 november

Een goede kennis van mij werkte bij Multikabel en nu dus bij Ziggo. Hij vertelde me letterlijk dat het klote rapportagesysteem (want veel te omslachtig is) momenteel gebruikt wordt bij heel Ziggo. De reden daarvoor was om het management vond dat dit beter was. Terwijl de mensen op de werkvloer (die dus voor ons allen de storingen oplossen) veel beter af waren met het systeem van Multikabel. Lekker omslachting met een complexe (let op: vooral GROTE) pda rondlopen aan de broekriem.
Ziggo & monteurstatus
Omdat ziggo tegenwoordig netzo bureaucratisch is als de overheid, bij dezen een kleine stukje inside informatie. Als je de helpdesk aan de telefoonlijn krijgt en zegt dat je storing hebt en je modem niet werkt, wil je toch echt dat er een monteur langs komt. Meestal krijg je dan te horen dat dit ongeveer 3 tot 5 werkdagen in beslag neemt. Vervolgens heb ik al enkele malen gevraagd over er geen monteur in de buurt is? Nee, dan kon hij/zij niet zien. Dit is volkomen onzin. Alle Ziggo auto's zijn uitgerust met GPS zodat het hoofdkantoor en de planning kunnen zien waar de auto's rijden. Hoezo, "wij luisteren graag naar je en maken het makkelijk"

[ Voor 72% gewijzigd door NEK op 06-12-2008 21:27 ]
Ook weer eens een goed verhaal. Week of 3 terug ziggo alles in 1 (extra) aangevraagd (was al oud @home klant), vorige week de activatiebrief gehad... Vrijdag een doos met een nieuw modem. Zojuist aangesloten, en voila... Alles werkt! Meteen ook strak 1,2MB download dus met de snelheid zit het wel goed. Tevreden klant hier, tot zover.
Mag ik je er even op wijzen dat een helpdesk medewerker daar niet zit om te kijken of er een monteur in de buurt is? De helpdeskmedewerker zit daar om je probleem om te lossen. Lukt dit niet dan stuurt die een monteur. Wat boeit de helpdeskmedewerker of een monteur in de buurt is? Denk je dat die monteur even langs kan komen bij jou? Als dat bij elke klant zo gaat dan word het pas een zooitje en is de monteur na een dienst van 12 uur pas klaar. Vind het een beetje stomme reden om kritiek te geven op Ziggo omdat de helpdeskmedewerker niet kan of een monteur in de buurt isNEK schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:18:
Ziggo & monteurstatus
Ja idd, wat raar.LameDog schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 19:23:
@ NLBoy: ja, dat dacht ik ook, dat je als je alleen het hoofdnummer wilde houden dat je dan zo kon overstappen, ik ben het ook nergens tegengekomen toen ik me aan t orienteren was op het overstappen van provider. Ik ben juist naar kabelinternet van Ziggo overgestapt om geen gelazer te hebben met het omzetten ISDN naar analoog enz. En nu schijnt dat dus opeens wel te moeten en nog met bijkomende kosten ook. Dat lijkt mij heel raar dus vandaag ook mijn vraag of dat klopt, want ik vind het geen correcte gang van zaken!

toen ik vanavond in de brievenbus keek lag er een brief van Ziggo in de bus dat ze aankomende week werkzaamheden bij mij in de wijk (PC 2134ZR Hoofddorp) gaan doen. Helaas staat er niet bij wat voor werkzaamheden maar het zou kunnen betekenen dat de problemen volgende week voorbij zijn.
Hier is de (gedeeltelijke) verhoging op z3i er nu ook door, 2,8MB down en 350K up. Roermond, Limburg
Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset
Verwijderd
Onzin!Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:09:
Als ik het zo lees is 30MBit niet haalbaar met het oudere docsis 2.0 modem?

Dit is een SB5120, in 2005, dus Docsis 2.0, modem vol open zowel up als down, moet je even kijken voor de grap naar de snelheden en de download
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 11:37 . Reden: thumb linkje maar gepost ]
Valt best mee...NEK schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:18:
Ziggo & Facturatie
De meeste collega's van mij doen al dat afmeldwerk op hun Laptop.
De "software" op de PDA is webbased en dus ook vantuit je laptop te benaderen.
Men stimuleert het gebruik van de PDA en ik doe dat dan ook.
Laptop, dan wel PDA ligt altijd in de wagen. Ik doe mijn administratie er op en dat hoef ik niet bij de klant thuis te doen.
Ik sluit me aan bij StefanL.Ziggo & monteurstatus
De Helpdesk medewerker zet de bon door naar de planning. Ik meende dat de helpdesk wel kan zien dat er nog capaciteit is voor een monteur in een bepaalde hoek. Maar ze mogen daar niet volledig op plannen.
De geplande dagen worden bij de planning aangeleverd en die schuift het bij de juiste monteur.
Als ik plotseling een grote storing krijg (hele straat plat oid) wat meer prioriteit heeft, kan men een bon van mij doorzetten naar een collega in een aangrenzend gebied. Die krijgt dan mijn bon op zijn PDA en neemt het over. Zo wordt er de hele dag door wel eens wat heen en weer geschoven. Argumenten te schuiven komen van alle kanten. Dus Ík geef aan dat ik het niet red of ik geef (na een kort overleg met een collega) aan dat ik ruimte heb om een bon van hem over te nemen, waarna ik zijn bon op mijn PDA binnen krijg.
De gebiedskennis is bij ons monteurs beter dan soms bij de planners dus gaat alles in samenspraak.
Planning weet bijvoorbeeld ook niet of ergens wegwerkzaamheden zijn die wij door goed overleg als monteurs onderling goed weten te mijden.
Doorgaans zijn we per man mooi op tijd klaar aan het end van de dag. Maar soms loopt het voor één van ons uit.
Bijspringen is vaak niet meer van toepassing omdat de omlooptijden van mijn collega vaak langer zijn dan de tijd die ik nodig heb om iets alleen op te lossen.
Het gaat allemaal erg harmonieus en soms ben ik vroeg klaar en soms wordt het laat.
Verwijderd
Ja, lekker gedetailleerdVerwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:31:
[...]
Onzin!
[afbeelding]
Dit is een SB5120, in 2005, dus Docsis 2.0, modem vol open zowel up als down, moet je even kijken voor de grap naar de snelheden en de download
Doe dan een grafiek van Dumeter erbij. En wellicht op zo'n moment kon de rest van de wijk ook niets fatsoenlijk meer binnenhengelen
Het is wel mogelijk maar 2 van deze soort knakkers in je wijk en de rest kan het schudden.
Verwijderd
Ik geloof niet dat ik in mijn wijk (kanaleneiland utrecht) mensen heb die 24/7 hun 30mbit vol open hebben staan. En ik heb op mijn stabiele momenten gewoon standaard 2850K/sec. Dat kan beter en voelt gewoon als een limitatie. Vooral omdat andere mensen ook 2850 rapporteren in dit topic, nooit iemand meer.Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:01:
[...]
Ja, lekker gedetailleerd
Doe dan een grafiek van Dumeter erbij. En wellicht op zo'n moment kon de rest van de wijk ook niets fatsoenlijk meer binnenhengelen
Het is wel mogelijk maar 2 van deze soort knakkers in je wijk en de rest kan het schudden.
Verwijderd
Nou dus wel want ik hing met het NOC aan de lijn en deze konden zien dat de hele wijk (Sassenheim), zelfs een groot deel van de stad deze snelheden had omdat ze dit 'toevallig' even aan het testen waren.Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:01:
[...]
Ja, lekker gedetailleerd
Feit dat ie 3,5MB/sec liep wil dus zeggen 28Mbit en dus is het makkelijk mogelijk omdat ie op zijn piek test 40Mbit zelfs liep.
Op het ziggo gebruikers forum is een post te vinden van modem status pagina waaruit op te maken valt dat Ziggo op sommige plaatsen caps heeft ingesteld ver onder de 30Mbps (24500000 in het geval dat gepost was).
Gevalletje voor Radar zou ik zeggen, omdat je in feite betaald voor iets wat je dus niet krijgt. Als je betaald voor een 30Mbps verbinding, hoor je die ook te krijgen. En niet eentje die je op je rekening wel terug ziet, maar die in je modem ingesteld staat als 24-25Mbps. En als het tijdelijk is hoort Ziggo je dit te melden en een korting op je abbo te geven, aangezien ze niet leveren waarvoor je betaald.
Gevalletje voor Radar zou ik zeggen, omdat je in feite betaald voor iets wat je dus niet krijgt. Als je betaald voor een 30Mbps verbinding, hoor je die ook te krijgen. En niet eentje die je op je rekening wel terug ziet, maar die in je modem ingesteld staat als 24-25Mbps. En als het tijdelijk is hoort Ziggo je dit te melden en een korting op je abbo te geven, aangezien ze niet leveren waarvoor je betaald.
Verwijderd
Die 24500000 die jij post uit de modemstatuspagina is een frequentie, geen snelheid. Als het bits zouden zijn zou je namelijk 2990Kbyte overhouden, geen 2850.Klaus_1250 schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:33:
Op het ziggo gebruikers forum is een post te vinden van modem status pagina waaruit op te maken valt dat Ziggo op sommige plaatsen caps heeft ingesteld ver onder de 30Mbps (24500000 in het geval dat gepost was).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 17:43 ]
Die reactie die jij post is geblaat, geen infomatie. Als het informatie zou zijn, zou je er namelijk iets nuttigs aan overhouden. (Sorry voor de botte opmerking, maar mensen zou op zijn minst ff moeite kunnen doen voordat ze een reactie neerkwakken. Als ik iets zeg dat fout is mag je er me gerust op wijzen, maar er van uit gaan dat ik niet kan lezen en het verschil tussen frequentie en bitrate niet weet is beledigend en onder de gordel. Dit is tweakers en geen digibeten forum).
Van het Ziggo gebruikers forum (gebruik de zoekknop als je de reactie wil vinden; die zoekknop zit er met een reden)
Van het Ziggo gebruikers forum (gebruik de zoekknop als je de reactie wil vinden; die zoekknop zit er met een reden)
En zie daar: Bit Rate 24500000 bits/secSignal
This page provides important information about the status and quality of the communications between your cable modem and the cable modem network.
Downstream Channel
The data shown in the table below provides information about the signal coming from the network to your cable modem.
Downstream Status
Operational
Channel ID
3
Downstream Frequency
346000000 Hz
Modulation
256QAM
Bit Rate
24500000 bits/sec
Power Level
-7.2 dBmV
Signal to Noise Ratio
36.7 dB
Upstream Channel
The data shown in the table below provides information about the signal being transmitted to the network from your cable modem.
Upstream Status
Operational
Channel ID
41
Upstream Frequency
44100000 Hz
Modulation
64QAM
Bit Rate
3000000 bits/sec
Power Level
42.7 dBmV
[ Voor 9% gewijzigd door Klaus_1250 op 07-12-2008 18:58 ]
Toch nog eens de modem van de stroom afgehaald.
En ik haal nu 300kb/s meer, af en toe. Voorheen haalde ik 2200~2300. Nu 2300 tot 2700. Maar hij daalt erg vaak naar onder. Boven de 2800 heb ik em nog niet gehad.
En ik haal nu 300kb/s meer, af en toe. Voorheen haalde ik 2200~2300. Nu 2300 tot 2700. Maar hij daalt erg vaak naar onder. Boven de 2800 heb ik em nog niet gehad.
Verwijderd
We betalen nu dus 69 euro voor 24 mbit. Terwijl het Alles-in-1 Extra pakket 65 euro kost en je 20 mbit heb en meer extras. Dan worden we zeker genaait. Dit is zeker een geval van oplichting. Dat word een klacht indienen bij rader en de consumenten bond.Klaus_1250 schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:33:
Hoho, dat zegt ik niet. Ik zeg alleen dat er iig 1 gebruiker is die problemen met zijn snelheid had en die in zijn modem terugvond dat ie gecapped werd beneden zijn abbo-snelheid. Hoe wijdverbreidt dit is weet ik niet en niet alle modems geven het bitrate weer (misschien moet de OPTA dat ook maar weer gaan reguleren), maar op het moment dat je niet je snelheden haalt en alles op je computer en netwerk goed ingesteld staat, kan het dus zo zijn dat je buiten-je-medeweten-om gecapped bent door Ziggo onder je abbo-snelheid. En dat is wel kwalijk en volgens mij ook niet legaal (IANAL) omdat het verhaaltje snelheden tot 30Mbps ook niet meer opgaat. Het is simpelweg fysiek onmogelijk om 30Mbps over die lijn te halen; je modem laat het niet toe.
[ Voor 21% gewijzigd door Klaus_1250 op 07-12-2008 19:19 ]
Verwijderd
En dat is het emKlaus_1250 schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:08:
kan het dus zo zijn dat je buiten-je-medeweten-om gecapped bent door Ziggo onder je abbo-snelheid. En dat is wel kwalijk en volgens mij ook niet legaal (IANAL) omdat het verhaaltje snelheden tot 30Mbps ook niet meer opgaat. Het is simpelweg fysiek onmogelijk om 30Mbps over die lijn te halen; je modem laat het niet toe.
Je bent begrenst door Ziggo, maar de techniek kan wel degelijk veel veder.
Als ik in 2005 al 3,5 MB/sec ofwel 28Mbit kon halen met een SB5120, moet je het nu zeker kunnen met een Motorola SB5121 of een Arris modem.
Het wordt wel anders als de nieuwe docsis 3.0 modems neergeplant worden.
Docsis 3.0 modem, de 6120.
Telefonie versie: 6220
Verwijderd
Maar dan spreek je dus over het oude Casema (Westen) tov het oude @Home (Overijssel). Als je een pakket van 30MBit aanbied als ISP voor ruim 70 euro per maand dan mag je ook verwachten dat je de volle mep haalt en niets anders. Ook geen caps. 70 euro daar haal je een Dual VDSL lijn voor met ruim 40MBit over ADSL2. Niet te spreken over Glasvezel, wat ze aan het uitrollen zijn in nieuwbouw en bedrijfs-industrie in Enschede bijv.Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:01:
[...]
Nou dus wel want ik hing met het NOC aan de lijn en deze konden zien dat de hele wijk (Sassenheim), zelfs een groot deel van de stad deze snelheden had omdat ze dit 'toevallig' even aan het testen waren.
Feit dat ie 3,5MB/sec liep wil dus zeggen 28Mbit en dus is het makkelijk mogelijk omdat ie op zijn piek test 40Mbit zelfs liep.
Bij mijn vorige ISP (Concepts ICT) met een afstand van minder dan 400meter haalde ik 22mbit voor 27,50 excl 10 euro voor een budgetlijntje van KPN. Dat is dus 22MBit voor de prijs van 37,50, ik voel me behoorlijk genaaid ja als ik straks ook 22mbit haal via de kabel voor 70 (!!) euro.
Maar goed. Het spul is er ook nog niet. Ik wacht het af en zal het uitvoerig testen op verschillende protocollen.
Ook hier kan het argument wat in hun AV staat over stabiliteit, van toepassing zijn. Maar dan nog. Je betaald voor 30mbit en niet 24mbit.Klaus_1250 schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:33:
En wat betreft snelheden, je modem krijgt een configuratiebestandje bij aanmelding. Als daarin staat dat je downstream op 24mbit is gezet, dan ben je wel degelijk onder de maat van 30mbit.
ach hou op met je inside informatie, als jij een eerstelijns helpdesk medewerker aan de lijn krijgt dan kan die helemaal niet zien, waar monteurs zijn, wat voor afspraken die hebben enzovoort, ze hebben de mogelijk te kijken waneer er monteurs beschikbaar zijn in de toekomst (puur planning) en kunnen op basis van die info een afspraak maken.NEK schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:18:
Ziggo & monteurstatus
als je niet weet waar je het over hebt is handig om gewoon je mond te houden, dit verspreid alleen maar onwaarheden, en daar word niemand beter van
Dan stap je toch over naar alles in 1?Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:58:
[...]
We betalen nu dus 69 euro voor 24 mbit. Terwijl het Alles-in-1 Extra pakket 65 euro kost en je 20 mbit heb en meer extras. Dan worden we zeker genaait. Dit is zeker een geval van oplichting. Dat word een klacht indienen bij rader en de consumenten bond.
Goed, ben er ook achter waarom ik nog steeds geen smartcard heb ontvangen....
Had al internet en telefonie van Ziggo. Bij het aanmelden van het alles in één pakket heeft een medewerker van ziggo mij als nieuwe klant behandeld. Dan krijg je 2 doosjes, een digitale ontvanger en de kabelmodem + rest.
Ik heb dus alleen de eerste doos gekregen, want die andere ben ik niet nodig. Uiteindelijk via een telefonische medewerker een aanvraag voor een smartcard gekregen en krijg deze zo snel mogelijk binnen
Weer lekker geregeld bij Ziggo...
Had al internet en telefonie van Ziggo. Bij het aanmelden van het alles in één pakket heeft een medewerker van ziggo mij als nieuwe klant behandeld. Dan krijg je 2 doosjes, een digitale ontvanger en de kabelmodem + rest.
Ik heb dus alleen de eerste doos gekregen, want die andere ben ik niet nodig. Uiteindelijk via een telefonische medewerker een aanvraag voor een smartcard gekregen en krijg deze zo snel mogelijk binnen
Weer lekker geregeld bij Ziggo...
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Kan sinds vanmiddag niet meer inloggen op mijn oude casema email in thunderbird. Webmail via ziggo doet t weer wel. Zijn vandaag de servers omgezet ofzo?
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Mail fetch history for "***@casema.nl"L3TUC3 schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:35:
Kan sinds vanmiddag niet meer inloggen op mijn oude casema email in thunderbird. Webmail via ziggo doet t weer wel. Zijn vandaag de servers omgezet ofzo?
Mon, Dec 8, 2008 at 2:48 PM No mails fetched.
Mon, Dec 8, 2008 at 1:48 PM No mails fetched.
Mon, Dec 8, 2008 at 12:48 PM Authentication error.
Server returned error "[SYS/TEMP] Service Temporarily Unavailable"
Mon, Dec 8, 2008 at 11:48 AM No mails fetched.
Mon, Dec 8, 2008 at 10:48 AM No mails fetched.
Heeft inderdaad even niet gewerkt maar zo te zien is het weer up.
@L3TUC3: Volgens mij al een tijdje hoor. Gewoon overal waar casema vervangen door ziggo volgens mij. En als dat niet lukt even op de website kijken. Anders even googlen, dan kom je vanzelf het ziggo topic tegen op tweakers. D@L3TUC3: Volgens mij al een tijdje hoor. Gewoon overal waar casema vervangen door ziggo volgens mij. En als dat niet lukt even op de website kijken. Anders even googlen, dan kom je vanzelf het ziggo topic tegen op tweakers. Daar staat vast een hoop in de comments.
How to ask questions the smart way
How to ask questions the smart way
[ Voor 6% gewijzigd door HenkEisDS op 08-12-2008 16:09 ]
Verwijderd
Hier ook, ware het niet dat er hier een storing is (Regio Haarlem/IJmuiden, oude Casema/Multikabel gebied) waardoor ik niet meer dan 1 MB/s haal (meestal gewoon 300 KB/s). Ook Internet Z3i abonnement, en niets te vinden op de website van Ziggo. Probeer de hele dag al te bellen, maar nog niemand kunnen spreken.mr.babek schreef op zondag 07 december 2008 @ 09:27:
Hier is de (gedeeltelijke) verhoging op z3i er nu ook door, 2,8MB down en 350K up. Roermond, Limburg
Schandalige situatie dit.
Verwijderd
Heeft Ziggo de laatste tijd een snelheids verhoging gehad?
Eerst haalde ik altijd rond de 510 kb/s en nu in eens 630 kb/s en de upload is ook van 90 naar iets boven de 100 gegaan?
Eerst haalde ik altijd rond de 510 kb/s en nu in eens 630 kb/s en de upload is ook van 90 naar iets boven de 100 gegaan?
Doe eerst eens even zelf je best. Je denkt toch niet dat wij jouw persoonlijke tiepmiepen zijn.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:25:
Heeft Ziggo de laatste tijd een snelheids verhoging gehad?
Wat wil je weten? Is er een snelheidsverhoging geweest bij ziggo?
Waar denk je die informatie te vinden? Op de website van ziggo? Kun je het niet vinden op de website van ziggo, wat doe je dan? Google! En pas als google geen uitkomst bied kun je het hier proberen. Maar dan alleen als je ook hier netjes hebt gelezen of niet iemand anders hetzelfde heeft gevraagd.
Google: ziggo + snelheid
Google: ziggo + snelheidsverhoging
Google: ziggo + verhoging
Geen dank.
msmeenge:msmeenge schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 00:28:
zou van mijn oude @home internet abonnement snelheden (4000/1000) naar Ziggo All-in-one snelheden worden overgezet per 1 december in Assen (Drenthe), maar is dus zoals al 5 maand aan het lijntje gehouden te worden weer niet gebeurd. Heb anderhalve week geleden wel een kleine verhoging gemerkt van 4000 naar 5200kbits maargoed daar heb ik nog niks aan. Per 1 dec zou ik 10.000 / 1.500 krijgen, niet gebeurd.
Ik begin echt spuugzat van ziggo te worden, maak dan ook geen beloftes als je ze niet waar maakt.
Ik heb precies hetzelfde dus!
Ook die kleine verhoging in snelheid...
Bij mij pas gekomen op het moment van overstap naar allesin1Plus. En toeval of niet, sinds dat moment heb ik ook een andere modem gekregen...
Overigens, als ik ga downloaden kan ik zien dat ik word geknepen. De download schiet de lucht in (tot over de 1,2Mb/s) en blijft vervolgens strak bij de 648 KB/s hangen (en niet 750 zoals ik eerder in deze topic gezegd heb)
Ben benieuwd of ze het bij jou voor elkaar gaan krijgen, mij hebben ze gezegd dat zelfs na 1 december de snelheden gefaseerd ingevoerd worden, wat ik ook zeg...
Als tegen kerst de snelheid nog steeds niet goed is mag ik weer de andere modem uit de schuur halen en gaan we het met dat ding proberen...
En tja, alles werkt verder, digitaal, internet en de telefoon. Zelfs de rekening klopte afgelopen factuur voor het eerst. En eindelijk stond er slechts 1 smartcard op de rekening ipv 2...
Dus die snelheid van 648 neem ik voorlopig maar op de koop toe, 1,2Mb/s is natuurlijk veeeeel leuker, maar zolang ze het bij jou (msmeenge) nog niet gemaakt hebben denk ik niet dat het bij mij wel gaat lukken.
Ik wacht in spanning af wat er bij jou allemaal gebeuren gaat...
Succes
EDIT:
ben óók wel benieuwd geworden naar de abonnementsvorm van timmetje89. Toevallig alles in 1 plus? Dan wordt jouw snelheid dus ook geknepen...?!
[ Voor 3% gewijzigd door omitz op 08-12-2008 17:41 ]
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Verwijderd
Hej onaardig persoon dat met zn verkeerde been uit bed is gekomen vanochtend...Klaus_1250 schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:57:
Die reactie die jij post is geblaat, geen infomatie. Als het informatie zou zijn, zou je er namelijk iets nuttigs aan overhouden. (Sorry voor de botte opmerking, maar mensen zou op zijn minst ff moeite kunnen doen voordat ze een reactie neerkwakken. Als ik iets zeg dat fout is mag je er me gerust op wijzen, maar er van uit gaan dat ik niet kan lezen en het verschil tussen frequentie en bitrate niet weet is beledigend en onder de gordel. Dit is tweakers en geen digibeten forum).
[...]
En zie daar: Bit Rate 24500000 bits/sec
Je hebt gelijk
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Downstream Value Frequency 242000000 Hz Locked Signal to Noise Ratio 35 dB Power Level 2 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading Upstream Value Channel ID 3 Frequency 38000000 Hz Ranged Power Level 42 dBmV |
Helaas geen bitrate dus, vraag me af wat voor modem die gast op Ziggo userforum dan heeft. Ging er daarom ook vanuit dat er iemand de frequentie voor bitrate had aangezien, dacht dat alle modems dezelfde status info gaven. Ik heb deze: SB5100E-2.3.7.2-GA-00-NOSH
Heb de modem nog ff een factory reset gegeven en opnieuw laten syncen, maar lijk nog steeds gecapped op 24mbit.
Verwijderd
Iets heel raars net opgemerkt, in dit geval geen cap, maar juist een verhoging! En ja, ik heb al gehoord van de algemene verhoging, deze is al 2 weken doorgevoerd (ook nieuw IP-adres gekregen). Mijn internet Z2 van Ziggo na de verhoging naar 5mbps down/1mbps up, dus 650Kb/s down/ 110 Kb/s up in de praktijk. Haalde net:

Ik heb daarnaast ook telefonie Z1, maar lijkt me niet dat dit er mee te maken heeft. Ook Mijn Ziggo geeft nog aan dat ik gewoon Internet Z2 heb
Edit: postcode 2132 overigens (Hoofddorp)

Ik heb daarnaast ook telefonie Z1, maar lijkt me niet dat dit er mee te maken heeft. Ook Mijn Ziggo geeft nog aan dat ik gewoon Internet Z2 heb
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 19:44 . Reden: Toevoeging plaatsnaam/postcode ]
Hier kan ik meerdere websites niet bereiken, meer mensen last van? (Voormalig @home abonnee, ben volgensmij met regio Almelo verbonden (Markelo).
www.ziggo.nl doet bv ook niet
(dus kan niet zien of er storingen zijn..).
www.ziggo.nl doet bv ook niet
Hmm, k.HenkEisDS schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:09:
@L3TUC3: Volgens mij al een tijdje hoor. Gewoon overal waar casema vervangen door ziggo volgens mij. En als dat niet lukt even op de website kijken. Anders even googlen, dan kom je vanzelf het ziggo topic tegen op tweakers.
In ieder geval, ik heb de brief niet gekregen over het veranderen van de manier van inloggen sinds ik niet de beheerder ben van het abonnement. Het enige wat moest gebeuren is @casema.nl toe te voegen aan de inlognaam. Nu werkt het weer.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Sorry, ik ben eigenlijk heel aardig nomaal. Niet met het verkeerde been uit bed gekomen, maar twas eerder twee opmerking die dag die me al tegen het zere been schopte. De derde was me wat teveel :-)Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:21:
Hej onaardig persoon dat met zn verkeerde been uit bed is gekomen vanochtend...
Overigens, ik heb sinds 1700 een compleet brakke down- en upload (500KB/s down ipv 1000, 70KB/s up ipv 150KB/s). Ping tijden om te huilen (100-300ms). FF de DVB-C kaart op mijn downstream frequentie getuned en wat denk je; 98% vol. Buren-effect is weer terug op de kabel en ik haal nu lagere snelheden als voor de verhoging.
Tijd om frequenties te wisselen (wat automisch kan met Docsis, maar daar heeft Ziggo blijkbaar geen zin in).
edit:
Overgeschakeld naar andere frequenties; 700-800KB/s down. Iets beter, maar helaas, er waren nog twee frequenties relatief vrij (~20%) maar dat liet de HFC niet toe. Upload op ander kanaal scheelt iets; 120-130KB/s ipv 70KB/s, maar nog altijd onder de maat.
Overgeschakeld naar andere frequenties; 700-800KB/s down. Iets beter, maar helaas, er waren nog twee frequenties relatief vrij (~20%) maar dat liet de HFC niet toe. Upload op ander kanaal scheelt iets; 120-130KB/s ipv 70KB/s, maar nog altijd onder de maat.
[ Voor 13% gewijzigd door Klaus_1250 op 08-12-2008 20:08 ]
Verwijderd
Heb hetzelfde probleem gehad, in mijn geval alleen voor Multikabel, heb dit ook helemaal zelf uit moeten zoeken. Ook geen brief ontvangen.L3TUC3 schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:39:
[...]
Hmm, k.
In ieder geval, ik heb de brief niet gekregen over het veranderen van de manier van inloggen sinds ik niet de beheerder ben van het abonnement. Het enige wat moest gebeuren is @casema.nl toe te voegen aan de inlognaam. Nu werkt het weer.
Verwijderd
Sterker nog, modems worden door externe bedrijven geplaatst dus die afspraken lopen zoiezo al weken van te voren.!GN!T!ON schreef op maandag 08 december 2008 @ 01:59:
[...]
ach hou op met je inside informatie, als jij een eerstelijns helpdesk medewerker aan de lijn krijgt dan kan die helemaal niet zien, waar monteurs zijn, wat voor afspraken die hebben enzovoort, ze hebben de mogelijk te kijken waneer er monteurs beschikbaar zijn in de toekomst (puur planning) en kunnen op basis van die info een afspraak maken.
als je niet weet waar je het over hebt is handig om gewoon je mond te houden, dit verspreid alleen maar onwaarheden, en daar word niemand beter van
Ik kan het weten want ik heb bij alle externe bedrijven gewerkt
Storingen is wat anders, maar ook dit is ver van te voren gepland en toen der tijd kon men ook niet zien wie waar was.
Als ik tijd over had kon ik best wel even een spoed storing er tussendoor doen als dit in de buurt was, maar dit gebeurde heel weinig.
Ik kan me voorstellen dat met de huidge technieken dit misschien wel mogelijk is voor storings monteurs van Ziggo zelf, maar dat zou dus betekenen dat ze met een PDA moeten werken en alle auto's volg systemen moeten hebben.
En zelfs dan is het niet te zeggen hoe lang je bezig bent, kan zijn dat je met 15 minuten buiten staat en het kan ook zo maar een paar uur duren.
In mijn tijd kreeg ik al 9 storingen mee en soms was ik al om 14:00 klaar en soms moest ik om 16:30 nog mensen laten afbellen door de desk omdat ik het niet haalde.
Verwijderd
Dat valt denk ik wel mee. Als je 650K down moet halen theoretisch en je ligt op 1MB p/s dan is het eerder de grootte van het pakketje wat speedtest aanbied.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:35:
Iets heel raars net opgemerkt, in dit geval geen cap, maar juist een verhoging! En ja, ik heb al gehoord van de algemene verhoging, deze is al 2 weken doorgevoerd (ook nieuw IP-adres gekregen). Mijn internet Z2 van Ziggo na de verhoging naar 5mbps down/1mbps up, dus 650Kb/s down/ 110 Kb/s up in de praktijk. Haalde net:
[afbeelding]
Probeer diezelfde download eens via http://speedtest.quicknet.nl / 100MB en hou daar eens een DU-meter grafiekje bij.
Speedtests-site zijn zowiezo niet goed voor een reéele indicatie van je snelheid. Ze bieden een heel klein pakketje aan en dat kan nooit 1:1 accuraat zijn.
Ik wacht nog steeds met spanning op mijn pakket. 160K down is gewoon vreselijk
Men kan al heel lang zien waar monteurs zich bevinden. Dit kunnen de mensen van de klantenservice echter niet zien. Die kunnen alleen maar storingstickets aanmaken of doorzetten naar technische afdeling.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:47:
[...]
Sterker nog, modems worden door externe bedrijven geplaatst dus die afspraken lopen zoiezo al weken van te voren.
Ik kan het weten want ik heb bij alle externe bedrijven gewerkt![]()
Storingen is wat anders, maar ook dit is ver van te voren gepland en toen der tijd kon men ook niet zien wie waar was.
Als ik tijd over had kon ik best wel even een spoed storing er tussendoor doen als dit in de buurt was, maar dit gebeurde heel weinig.
Ik kan me voorstellen dat met de huidge technieken dit misschien wel mogelijk is voor storings monteurs van Ziggo zelf, maar dat zou dus betekenen dat ze met een PDA moeten werken en alle auto's volg systemen moeten hebben.
En zelfs dan is het niet te zeggen hoe lang je bezig bent, kan zijn dat je met 15 minuten buiten staat en het kan ook zo maar een paar uur duren.
In mijn tijd kreeg ik al 9 storingen mee en soms was ik al om 14:00 klaar en soms moest ik om 16:30 nog mensen laten afbellen door de desk omdat ik het niet haalde.
Ook hier last van.. maar ik heb er pas vanochtend last van.. veel sites zijn niet bereikbaar of langzaam..xs4all.nl lijkt het soms niet te doen bijv.SuperPaddo schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:37:
Hier kan ik meerdere websites niet bereiken, meer mensen last van? (Voormalig @home abonnee, ben volgensmij met regio Almelo verbonden (Markelo).
www.ziggo.nl doet bv ook niet(dus kan niet zien of er storingen zijn..).
Dns problemen denk ik zo
Probeer eens met servers van OpenDNS?
Verwijderd
Daar heb je gelijk in, ware het niet dat ik gewoon elk bestand (via usenet én IE) met gemiddeld 1,2MB p/s download.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:36:
[...]
Dat valt denk ik wel mee. Als je 650K down moet halen theoretisch en je ligt op 1MB p/s dan is het eerder de grootte van het pakketje wat speedtest aanbied.
Probeer diezelfde download eens via http://speedtest.quicknet.nl / 100MB en hou daar eens een DU-meter grafiekje bij.
Speedtests-site zijn zowiezo niet goed voor een reéele indicatie van je snelheid. Ze bieden een heel klein pakketje aan en dat kan nooit 1:1 accuraat zijn.
...
Verwijderd
Hier ook hetzelfde probleem.Workaholic schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 07:31:
[...]
Ook hier last van.. maar ik heb er pas vanochtend last van.. veel sites zijn niet bereikbaar of langzaam..xs4all.nl lijkt het soms niet te doen bijv.
Dns problemen denk ik zo
Oud @home regio Roosendaal.
xs4all.nl werkt hier ook maar af en toe.... en veel sites laden ontzettend traag.
Argh ik wordt echt gek van Ziggo:
Jarenlang @home klant geweest, niets aan de hand. Maar omdat ik allerlei losse produkten had besloot ik maar over te stappen op alles-in-1, dit scheelde me 15 euro per maand.
8 Weken geleden pakket aangeschaft in de winkel, alles ingevuld etc. Bevestigingsbrief gekregen dat 1 november de wijziging in zou gaan. Het zal wel dacht ik, ik merkte er niks van omdat internet, telefonie en televisie gewoon gehandhaafd blijft.
Nu wilde ik een paar weken geleden een Film1 pakket toevoegen aan mijn alles-in-1. Dit zou in 2 dagen geregeld worden. Inmiddels ben ik 3 weken verder en elke keer krijg ik weer een ander verhaal te horen waarom het niet werkt.
Ik wil een extra dienst afneem, en hun meer geld betalen maar dat wil Ziggo blijkbaar niet. Het administratief afhandelen van mijn alles-in-1 pakket zou nog niet voltooid zijn. Na 8 WEKEN!
Ik heb besloten morgen mijn automatische incasso stop te zetten en bij de eerstvolgende rekening een brief te sturen dat men rekening moet houden met een adminstratieve doorlooptijd van minimaal 8 weken eer men het geld op de rekening heeft staan.
Jarenlang @home klant geweest, niets aan de hand. Maar omdat ik allerlei losse produkten had besloot ik maar over te stappen op alles-in-1, dit scheelde me 15 euro per maand.
8 Weken geleden pakket aangeschaft in de winkel, alles ingevuld etc. Bevestigingsbrief gekregen dat 1 november de wijziging in zou gaan. Het zal wel dacht ik, ik merkte er niks van omdat internet, telefonie en televisie gewoon gehandhaafd blijft.
Nu wilde ik een paar weken geleden een Film1 pakket toevoegen aan mijn alles-in-1. Dit zou in 2 dagen geregeld worden. Inmiddels ben ik 3 weken verder en elke keer krijg ik weer een ander verhaal te horen waarom het niet werkt.
Ik wil een extra dienst afneem, en hun meer geld betalen maar dat wil Ziggo blijkbaar niet. Het administratief afhandelen van mijn alles-in-1 pakket zou nog niet voltooid zijn. Na 8 WEKEN!
Ik heb besloten morgen mijn automatische incasso stop te zetten en bij de eerstvolgende rekening een brief te sturen dat men rekening moet houden met een adminstratieve doorlooptijd van minimaal 8 weken eer men het geld op de rekening heeft staan.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Same here, alles-in-1 aangevraagd, spullen thuisgekregen maar het telefoon-gedeelte is nog altijd niet geregeld. En daar gaat sowieso nog een maand extra overheen vanwege het huidige contract (InternetPlus Bellen).
Voordeel is wel dat alleen de rekening voor tv word geincasseerd en dat de internetsnelheden voor alles-1-in zijn geregeld. Voor de rest zoeken ze het maar uit, laatste keer dat ik belde kreeg ik iemand aan de lijn die er niks van snapte en me vervolgens doorverbond. Na een kwartier wachten maar weer opgehangen.
Voordeel is wel dat alleen de rekening voor tv word geincasseerd en dat de internetsnelheden voor alles-1-in zijn geregeld. Voor de rest zoeken ze het maar uit, laatste keer dat ik belde kreeg ik iemand aan de lijn die er niks van snapte en me vervolgens doorverbond. Na een kwartier wachten maar weer opgehangen.
Vannacht last van gehad, alle verbindingen werden er om de paar minuten uitgegooid. Vandaag nog een paar keer gehad, lijkt erop dat er in Tilburg iets mis is. (verbindingen uit Roosendaal gaan via Tilburg). Niet zozoeer DNS alleen, maar gewoon alles.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:49:
Oud @home regio Roosendaal.
xs4all.nl werkt hier ook maar af en toe.... en veel sites laden ontzettend traag.
[ Voor 31% gewijzigd door Klaus_1250 op 09-12-2008 20:41 ]
Kan het zijn dat Ziggo er uit ligt in het poscodegebied 5463 HL ?
Verwijderd
Zijn hier ook oud @home klanten die niet de juiste snelheid behalen?
Ik heb alles-in-1-extra en dat moet 20mb down en 3 mb up zijn?
Ik haal nog steeds niet de juiste snelheid nl: 15mb down en 1,5mb up.
Ben al 6 weken met ziggo (sicko) aan het stoeien om het opgelost te krijgen.
Nu sturen ze weer nieuwe bekabelingssets, zou het probleem moeten oplossen.
Maar mijn vertrouwen is wel erg laag.
Lijkt wel of je niet serieus genomen word.
In mijn gebied zijn er werkzaamheden. De laatste keer dat internet werkte, had ik een iets snellere download. 620 kbyte p/s ipv 500. Vreemde is dat een buurman van me alweer internet heeft en ik nog steeds niet. We zitten beide bij Ziggo (@home kabelinternet)
hier hebben we nu ook onderhoud...al 2 dagen lang
terwijl we een brief kregen dat alleen 9 december van 01.00 tot 06.00 onderhoud zo zijn.
over de snelheid heb ik overigens niet te klagen, ik download met 620-650KB/s soms dus iets sneller dan wat ik hoor te hebben
terwijl we een brief kregen dat alleen 9 december van 01.00 tot 06.00 onderhoud zo zijn.
over de snelheid heb ik overigens niet te klagen, ik download met 620-650KB/s soms dus iets sneller dan wat ik hoor te hebben
@home gebied 8031 (Zwolle)Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:40:
Zijn hier ook oud @home klanten die niet de juiste snelheid behalen?
Heb: Alles in 1 plus (10MBit down)
Alles werkt, behalve de juiste snelheden
Realiteit: (5Mbit, dus ongeveer 650KB/s down)
En oh ja, het ligt allemaal aan mij: mijn computer, mijn brakke kabels, mijn installatie, etc. En mocht dat niet waar zijn, dan, ja dan komt het omdat de snelheden gefaseerd worden ingevoerd:
Quote Technische dienst Ziggo (geen geintje):
"Het kan natuurlijk niet van de één op de andere dag bij alle Ziggo-ers een snelheidsverhoging inzitten, kan maanden duren "
tuuuurlijk....

Edit:
Ik had voor de alles in 1 plus in hetzelfde huis het € 49,- abbo van @home, was geloof ik ongeveer 1,4Mb down?? Werkte toen gewoon hoor... Maar nu ligt het ineens aan mij, mijn computer, etc...
[ Voor 8% gewijzigd door omitz op 10-12-2008 12:52 ]
no shit, lol.omitz schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:50:
[...]
@home gebied 8031 (Zwolle)
Heb: Alles in 1 plus (10MBit down)
Alles werkt, behalve de juiste snelheden![]()
Realiteit: (5Mbit, dus ongeveer 650KB/s down)
En oh ja, het ligt allemaal aan mij: mijn computer, mijn brakke kabels, mijn installatie, etc. En mocht dat niet waar zijn, dan, ja dan komt het omdat de snelheden gefaseerd worden ingevoerd:
Quote Technische dienst Ziggo (geen geintje):
"Het kan natuurlijk niet van de één op de andere dag bij alle Ziggo-ers een snelheidsverhoging inzitten, kan maanden duren "
tuuuurlijk....
Edit:
Ik had voor de alles in 1 plus in hetzelfde huis het € 49,- abbo van @home, was geloof ik ongeveer 1,4Mb down?? Werkte toen gewoon hoor... Maar nu ligt het ineens aan mij, mijn computer, etc...
Komt trouwens een monteur bij mij langs.
[ Voor 15% gewijzigd door Lekiame op 10-12-2008 14:21 ]
Hoop dat de monteur je helpen gaat!
Ben trouwens eindelijk in mijn modem gekomen,
intypen in adresbalk:
http:/192.168.100.1/loginData.htm?loginUsername=admin&loginPassword=motorola&LOGIN_BUTTON=Login
en daarna kreeg ik een foutmelding maar stug intypen:
http:/192.168.100.1/index.htm
geeft mij toegang tot mijn modem.
Alleen bij Configuration kan ik dingen veranderen, maar omdat er eigenlijk bijna niks over wordt gezegd blijf ik ermaar vanaf...
Voor de kenners:
Upstream Channel ID: 3
Favorite Frequency (Hz): 506000000
Haha ik was wel even blij, maar het verandert dus niks, hihi...
intypen in adresbalk:
http:/192.168.100.1/loginData.htm?loginUsername=admin&loginPassword=motorola&LOGIN_BUTTON=Login
en daarna kreeg ik een foutmelding maar stug intypen:
http:/192.168.100.1/index.htm
geeft mij toegang tot mijn modem.
Alleen bij Configuration kan ik dingen veranderen, maar omdat er eigenlijk bijna niks over wordt gezegd blijf ik ermaar vanaf...
Voor de kenners:
Upstream Channel ID: 3
Favorite Frequency (Hz): 506000000
Haha ik was wel even blij, maar het verandert dus niks, hihi...
Eindelijk? Dit staat precies uitgelegd in de startpostomitz schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:42:
Hoop dat de monteur je helpen gaat!
Ik ga toch maar opzoek naar een nieuwe router:Frank-NL schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:39:
[...]
Eindelijk? Dit staat precies uitgelegd in de startpost
Met router kom ik niet uit boven de 1,6-1,7 mb/s
Dikke crap dus
[ Voor 6% gewijzigd door sjorremans op 10-12-2008 19:27 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Zit ik nou al op de goede snelheid (10Mbit Alles-in-1-??) of kijk ik verkeerd tegen die kB/mB/KB/MB aan?
Verwijderd
651 KByte = 5.085 MbitThinkPadd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:13:
[afbeelding]
Zit ik nou al op de goede snelheid (10Mbit Alles-in-1-??) of kijk ik verkeerd tegen die kB/mB/KB/MB aan?
Edit, wat doet de DL meter Mbit of Mbyte ?
Als het 1,31MByte is dan klopt het wel, maar als het MBit is dan zou je 167KByte halen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 20:33 ]
Ik hen nou een weekje Alles in één 10 Mb van Ziggo en het werkt allemaal ook echt perfect (telefonie weten we nog niet, is nog niet geactiveerd). Ik had alleen nog een vraag over live tv via internet. Ik heb dat progje gedownload wat in de Meuktracker staat en dat werkt wel gewoon. Alleen is mijn laptop breedbeeld en had ik liever het volledige beeld gevuld ipv 4:3 met zwarte balken onder en boven. Nou heeft Media Player Classic een zoom functie die echt heel goed werkt tegen dit soort dingen, maar ik krijg de streams niet geopend via MPC. Wie kan me hiermee helpen?
De stream link haal ik gewoon uit de eigenschappen in het Live tv progje.
De stream link haal ik gewoon uit de eigenschappen in het Live tv progje.
Master_A
DL: 1,31mB/secVerwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:30:
651 KByte = 5.085 Mbit
Edit, wat doet de DL meter Mbit of Mbyte ?
Als het 1,31MByte is dan klopt het wel, maar als het MBit is dan zou je 167KByte halen.
Dus het staat er duidelijk wat die doet.
@Thinkpad: Neem de tijd eens op die die 100MB erover doet. Maar als ik 2min 13sec zie staan dat ie nog denkt bezig te zijn, lijkt me die 651kB/sec correct. Dat DL precies twee keer zo veel aangeeft is wel vreemd, maar dat kan aan je software liggen.
Update:FireAge schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:09:
Ziggo aangevraagd: 11 Oktober.
Ziggo bevestigd: 13 Oktober, pakket zal binnen 14 dagen arriveren.
Tweakdsl opgezegd: 17 Oktober.
Tweakdsl bevestigd dat abbonement afloopt op: 30 November.
Ziggo gebeld: 25 Oktober. -> Moet geduld hebben, pakket komt binnenkort.
Ziggo gebeld: 3 November -> Systeem lag plat, konden leveringstatus niet zien, wederom bevestigd dat pakket heus wel komt.
Ziggo gebeld: 10 November -> Gaan nieuw pakket sturen, duurt 14 dagen max.
Ziggo gebeld: 21 Novemer -> Pakket ligt bij de KPN, geduld.
Nog steeds niks binnen, en morgen houdt tweakdsl er dus mee op.
Wat een dramatische service van die lui.
Maandag maar mobiel aan de lijn hangen aangezien dan mijn internet en vaste lijn dood zullen zijn.
Hopelijk kan ik ergens bij de buren wat wireless meepikken ofzo.
Ziggo gebeld: 28 November -> He, wat gek, niemand heeft uw verzoek opgepakt. Ik zorg nu écht dat het goed komt.
Ziggo gebeld: 6 December -> Goh, das al bijna 2 maanden, ja dat is wel lang. Ik stuur een melding met het verzoek dat dit pakket zo spoedig mogelijk wordt naverstuurd.
Ziggo gebeld: 10 December -> Nee, hoor alles staat helemaal goed in het systeem. *doorvragen..* Ow, hey wat gek dat er nog niks gebeurt is, nou ik ga het persoonlijk voor u regelen, maakt u zich maar geen zorgen. *wanneer mag ik weer bellen?* Mocht u niks ontvangen probeer het dan na de kerst nog maar eens.....
Het begint een beetje een klucht te worden. Ik ben allang blij dat tweak me nog niet heeft afgesloten om de een of andere reden. Heb nu al 10 dagen internet na bevestigde afsluitingsdatum. We hebben al voorgesteld zelf zo'n pakket op te gaan halen bij de balie in Groningen, maar dat was niet mogelijk.Ik ga echt niet tot na de kerst wachten met opnieuw bellen, ik bel vanaf nu om de 3 dagen.
Weet iemand wat de termijn is waarbinnen geleverd moet worden? Anders cancel ik de hele boel gewoon en ga weer terug naar Tweak. Liever traag ADSL dan geen kabel

Staat je netmeter niet op alle interfaces te luisteren? Zo ja dan telt hij ze bij elkaar op!ThinkPadd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:13:
[afbeelding]
Ik heb 29 september de boel aangevraagd en de nummerportering liep maar niet door.
Pas op 3 december is mijn nummer geporteerd en de boel "officieel" opgeleverd!
Continue bellen en elke keer dezelfde zinnen gehoord!
Eerst was het, binnen 3 werkdagen
Weken later
Is doorgezet naar afdeling storingen
Weken later
U dient het machtiging formulier opnieuw op te sturen. Ik zorg dat u er één krijgt.
2 weken later, weer bellen.
2 dagen later. Telefoontje dat de telefoon over 2 dagen zal werken en voila, het was eindelijk gelukt!
Al met al een aantal maanden bezig geweest. Nu draait het wel goed.
Ik moet echter de eerste rekening nog krijgen, omdat administratief niet alles is omgezet.
Wat ik hiermee wil zeggen. Je bent niet de enige en ik adviseer je om te mailen, bellen en brieven te sturen, want met alleen bellen en afwachten schiet je echt niets mee op!
Nu zijn de wachttijden opzich acceptabel. Ik heb in het begin (oktober) echt vele malen langer dan 45 min in de wacht gestaan, om vervolgens mee te maken dat de medewerker het hoorn erop gooit. Ik ben altijd beleefd gebleven, dus daar ligt het niet aan.
[ Voor 20% gewijzigd door vr6-only op 10-12-2008 22:51 ]
It ain't stupid if it works!
Hmm, ik heb ook nummerportering aangevraagd. Misschien dat het daar bij mij ook op vast zit. Ik ga vanavond gewoon weer bellen en wil dan gewoon zeker weten dat ze daar toestemming voor hebben. Ik weet zeker dat ik die kaart heb opgestuurd, maar dat zegt natuurlijk niets.vr6-only schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:49:
[...]
Wat ik hiermee wil zeggen. Je bent niet de enige en ik adviseer je om te mailen, bellen en brieven te sturen, want met alleen bellen en afwachten schiet je echt niets mee op!
Nu zijn de wachttijden opzich acceptabel. Ik heb in het begin (oktober) echt vele malen langer dan 45 min in de wacht gestaan, om vervolgens mee te maken dat de medewerker het hoorn erop gooit. Ik ben altijd beleefd gebleven, dus daar ligt het niet aan.
Ik ben inderdaad ook altijd beleefd en begripvol in de hoop dat dat helpt. Bedankt voor de tip, en 45 minuten is inderdaad ongelofelijk dat is nu wel wat beter dan.
Ziggo gaat van mij vanaf nu gewoon dezelfde behandeling krijgen als ik van hun krijg; ik ga mijn rekeningen niet betalen tot er een deurwaarder komt. Dan zeg ik: Heeft u even dan zoek ik de gegevens erbij.... Oh weet u hoe het komt, ik kan de betaling niet verwerken als er nog een andere betaling in de wacht staat. Ik verwacht dat die wel binnen een maandje of 2 verwerkt zal zijn.
Bij mij ging alles-in-1 in op 1 november volgende de bevestiging, echter leveren ze niet waar ik voor betaal. En dan heb ik het niet eens over de snelheid maar mijn webspace en webmail ruimte. Dat kan ik zwart op wit bewijzen dus daar komen ze nooit onderuit.
Bij mij ging alles-in-1 in op 1 november volgende de bevestiging, echter leveren ze niet waar ik voor betaal. En dan heb ik het niet eens over de snelheid maar mijn webspace en webmail ruimte. Dat kan ik zwart op wit bewijzen dus daar komen ze nooit onderuit.
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 11-12-2008 08:22 ]
k denk toch dat jij aan het korte eind trekt, maar goed doe wat je niet laten kunt. Zorg wel even dat er iets van een webcam aanstaat als de deurwaarder voor je deur staat.Phusebox schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:21:
Ziggo gaat van mij vanaf nu gewoon dezelfde behandeling krijgen als ik van hun krijg; ik ga mijn rekeningen niet betalen tot er een deurwaarder komt. Dan zeg ik: Heeft u even dan zoek ik de gegevens erbij.... Oh weet u hoe het komt, ik kan de betaling niet verwerken als er nog een andere betaling in de wacht staat. Ik verwacht dat die wel binnen een maandje of 2 verwerkt zal zijn.
Vraag of ze, op hun kosten, een monteur laten komen (met een pakketje) hebben ze voor mij ook gedaan. Die kerel was er twee dagen nadat ik de laatste keer gebeld had, en dat was op een zaterdag. Je moet er even voor thuisblijven maar uiteindelijk zal het dan waarschijnlijk wel sneller gaan.
Ik snap je frustratie, maar dat zou ik dus nooit doen. AFAIK sta je daarmee niet in je recht als consument, tenzij je ze officieel hebt laten weten (aangetekende brief etc) dat ze hun verplichtingen niet nakomen cq. contractbreuk plegen. Maar hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik ook niet. Maar gewoon niet betalen als er een probleem is, is meestal niet zo verstandig.Phusebox schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:21:
Ziggo gaat van mij vanaf nu gewoon dezelfde behandeling krijgen als ik van hun krijg; ik ga mijn rekeningen niet betalen tot er een deurwaarder komt.
Same here. Nummerportering aangevraagd en vervolgens niks meer van gehoord. Ook nog geen brief van KPN dat het abbo word beeindigd en de telefoon werkt ook nog (nummerportering is in Oktober aangevraagd, dus deze maand het het al via Ziggo moeten lopen).FireAge schreef op donderdag 11 december 2008 @ 05:29:
[...]
Hmm, ik heb ook nummerportering aangevraagd. Misschien dat het daar bij mij ook op vast zit. Ik ga vanavond gewoon weer bellen en wil dan gewoon zeker weten dat ze daar toestemming voor hebben. Ik weet zeker dat ik die kaart heb opgestuurd, maar dat zegt natuurlijk niets.
[ Voor 33% gewijzigd door Klaus_1250 op 11-12-2008 14:01 ]
Ik denk het toch niet, zij leveren niet, dus plegen contractbreuk, dus hoef ik mij ook niet aan de door hun gestelde betalingsvoorwaarden te houden.Sa1 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:54:
[...]
k denk toch dat jij aan het korte eind trekt, maar goed doe wat je niet laten kunt. Zorg wel even dat er iets van een webcam aanstaat als de deurwaarder voor je deur staat.
Ik heb ze meerdere malen de kans gegeven het probleem op te lossen, jammer dan.
Hier hetzelfde probleem. .
12 oktober ingangsdatum ordernummer alles-in-in pakket
21 oktober bevestiging binnen 2 weken zou intallatiepakket worden verzonden.
2 weken later nog niks ontvangen dus maar eens contact proberen op te nemen met Ziggo.
Bellen, mailen, mooie brief sturen met het verhaal of ze van plan zijn een soap te starten bij Radar.
8 November mailtje met excuses voor trage gang van zaken en de toezegging dat op korte termijn het pakket wordt toegezonden.
Tot op heden nog niks ontvangen. Dus maar weer begonnen met bellen en mailen.
Vanmiddag zou ik terug worden gebeld. Ik wacht in spanning af.
Ik heb momenteel Ziggo Z3 abbo (zat daarvoor bij @home) en had dezelfde reden om naar alles-in-1 te gaan. Het is goedkopen en je hebt er meteen tv en telefoon bij.
2 weken later nog niks ontvangen dus maar eens contact proberen op te nemen met Ziggo.
Bellen, mailen, mooie brief sturen met het verhaal of ze van plan zijn een soap te starten bij Radar.
8 November mailtje met excuses voor trage gang van zaken en de toezegging dat op korte termijn het pakket wordt toegezonden.
Ik heb momenteel Ziggo Z3 abbo (zat daarvoor bij @home) en had dezelfde reden om naar alles-in-1 te gaan. Het is goedkopen en je hebt er meteen tv en telefoon bij.
Maar ik het pakket en alles dus wel, alleen hebben zij de shit adminstratief nog niet verwerkt. Triest.VTB schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:57:
Hier hetzelfde probleem. .
Als je lang genoeg wacht met betalen sturen ze inderdaad vanzelf een incassobureau. Die kun je dan snel duidelijk maken dat je niet van plan bent te betalen. Ze zullen het hierna laten voorkomen en dan mag je aan de rechter uitleggen waarom je niet betaald. Geeft de rechter je gelijk, geen probleem. Geeft de rechter ziggo gelijk, dure grap voor je.Phusebox schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:06:
[...]
Ik denk het toch niet, zij leveren niet, dus plegen contractbreuk, dus hoef ik mij ook niet aan de door hun gestelde betalingsvoorwaarden te houden.
Ik zou gewoon het hoofdkantoor van ziggo in de brand steken rustig wachten en contact met ze blijven opnemen.
Op zich is het niet onredelijk niet geleverde diensten niet te betalen.
Ik heb sinds anderhalve week een probleem met het beluisteren van radiostreams via winamp/shoutcast.
De streams blijven continu bufferen en daarmee haperen. Mijn eigen radiostream is via Ziggo gewoon niet te beluisteren, terwijl het zonder problemen gaat via T-Mobile Web 'n Walk.
Anderhalve week geleden schijnt mijn modem geflashed te zijn met een nieuwe firmware en sindsdien doen deze klachten zich voor.
Ik heb vanmiddag contact gehad met de helpdesk en deze gaat het voor mij uitzoeken, want het is volgens hem vreemd dat het zich inderdaad sinds de upgrade voordoet.
Tevens horen ze graag van meer mensen waarbij hetzelfde probleem zich voordoet, zodat ze wellicht eerder de oorzaak kunnen vinden.
Postcodegebied: 1991
Modem: Motorola Surfboard
Abbo: Alles-in-1 extra
Zijn er nog meer mensen met deze problemen?
De streams blijven continu bufferen en daarmee haperen. Mijn eigen radiostream is via Ziggo gewoon niet te beluisteren, terwijl het zonder problemen gaat via T-Mobile Web 'n Walk.
Anderhalve week geleden schijnt mijn modem geflashed te zijn met een nieuwe firmware en sindsdien doen deze klachten zich voor.
Ik heb vanmiddag contact gehad met de helpdesk en deze gaat het voor mij uitzoeken, want het is volgens hem vreemd dat het zich inderdaad sinds de upgrade voordoet.
Tevens horen ze graag van meer mensen waarbij hetzelfde probleem zich voordoet, zodat ze wellicht eerder de oorzaak kunnen vinden.
Postcodegebied: 1991
Modem: Motorola Surfboard
Abbo: Alles-in-1 extra
Zijn er nog meer mensen met deze problemen?
Zit 'm nu met Windows Media Player 11 te beluisteren, geen problemen, ookal heb ik eMule en een 2-tal torrents op de achtergrond draaien.
Maar ik heb een Arris modem, geen flauw idee of die ook geflashed is...
Maar ik heb een Arris modem, geen flauw idee of die ook geflashed is...
[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 11-12-2008 22:59 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zijn er mensen die ook storing hebben op de televisie (035)? Als ik de postcode invoer bij storingen op Ziggo krijg ik het volgende te lezen waar ik niet echt wijzer van word:
We ondervinden op dit moment een technische storing. Onze excuses voor het ongemak.
Klopt, Loosdrecht heeft ook geen analoog beeld. Digitaal werkt wel gewoon.nlboy schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:02:
Zijn er mensen die ook storing hebben op de televisie (035)? Als ik de postcode invoer bij storingen op Ziggo krijg ik het volgende te lezen waar ik niet echt wijzer van word:
[...]
Hmm, internet deed het niet en ik kreeg vervolgens geen IP-adres, had zelf al modem&router van de stroom gehaald en overige voor de hand liggende stappen gedaan, maar dat hielp niet. Nu werkt het wel, na de helpdesk 2x te hebben gebeld waarbij de eerste medewerker nogal gespannen klonk en nadat ik enkele vragen stelde over het nut van bepaalde stappen in de procedure (zoals "staat er een plusje of een minnetje voor netwerkadapters") (altijd op normale toon natuurlijk) de verbinding zonder verdere mededeling verbrak
Maar goed, de medewerkster daarna was weer gewoon vriendelijk en het probleem leek zich vanzelf te hebben opgelost. Wel een ander IP-adres gekregen (ook uit een range van een andere ex-provider), en het modem werkt sinds de problemen zijn ontstaan op andere frequenties, mogelijk dat dat hier wat mee te maken heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 12-12-2008 15:36 ]
Webmail en webspace zijn gratis diensten, dus zij plegen hiermee geen contractbreuk. Jij echter wel.Phusebox schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:06:
[...]
Ik denk het toch niet, zij leveren niet, dus plegen contractbreuk, dus hoef ik mij ook niet aan de door hun gestelde betalingsvoorwaarden te houden.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Heb je een bron&onderbouwing hiervoor? Die services staan expliciet vermeld bij het product op de website en in de voorwaarden-pdfs, voor zover ik weet leveren ze dus niet de overeengekomen dienst als dat ontbreekt.Laguna schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:10:
[...]
Webmail en webspace zijn gratis diensten, dus zij plegen hiermee geen contractbreuk. ...
[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 12-12-2008 12:33 ]
Staan inderdaad vermeld op de website, maar alleen de Homepage staat vermeld in de algemene voorwaarden, de webmail wordt niet genoemd, dus betreft de Homepage heb je dan gelijk.begintmeta schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:32:
[...]
Heb je een bron&onderbouwing hiervoor? Die services staan expliciet vermeld bij het product op de website en in de voorwaarden-pdfs, voor zover ik weet leveren ze dus niet de overeengekomen dienst als dat ontbreekt.
Wat leveren zij niet waarvoor jij betaalt? Heb je een werkend emailadres bij ziggo? Zoja dan kan je gewoon gebruik maken van de webspace en webmail.Phusebox schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:21:
*knip*
[ Voor 32% gewijzigd door Laguna op 12-12-2008 13:48 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ter Info:
Op dit moment is er een algemene storing waarbij de DNS server geen IP vrijgeeft aan sommige Mac-adressen. Dit komt voor na een herstart van het modem.
Resultaat is dat je geen website kunt benaderen wanneer je het WWW adres invoert.
Pingen naar het www adres lukt ook niet.
Verbinding is alleen mogelijk dmv het rechtstreeks gebruik maken van het bijbehorende IPadres.
Dit is een storing waar Ziggo aan werkt dit zsm op te lossen.
Tijdelijk is het veranderen van het macadres van de router, of wanneer de PC rechtstreeks aan de Modem hangt, het softwarematig veranderen van het macadres van de netwerkkaart in je PC, de beste oplossing.
Vergeet niet na de aanpassing van het macadres de modem te herstarten.
Op dit moment is er een algemene storing waarbij de DNS server geen IP vrijgeeft aan sommige Mac-adressen. Dit komt voor na een herstart van het modem.
Resultaat is dat je geen website kunt benaderen wanneer je het WWW adres invoert.
Verbinding is alleen mogelijk dmv het rechtstreeks gebruik maken van het bijbehorende IPadres.
Dit is een storing waar Ziggo aan werkt dit zsm op te lossen.
Tijdelijk is het veranderen van het macadres van de router, of wanneer de PC rechtstreeks aan de Modem hangt, het softwarematig veranderen van het macadres van de netwerkkaart in je PC, de beste oplossing.
Vergeet niet na de aanpassing van het macadres de modem te herstarten.
Herkennen mensen het volgende probleem: Sinds vandaag heb ik plotsklaps nagenoeg geen geluid meer als ik Digitale TV kijk met m'n Samsung decoder.
Het geluid is er nog wel, alleen was doorgaans de combo van TV-volume op 32 (1 - 99) +en decoder-volume op 16 (1-16) genoeg om normaal verstaanbaar geluid te produceren, nu moet ii opeens het volume van de TV op 60 zetten wil ik nog wat 'kunnen' horen.
Dit is alleen met het geluid van de digitale TV dat via de scart wordt doorgegeven en over de TV speakers wordt afgespeeld.
Het geluid van analoge TV is onveranderd en nog steeds in orde. Ook het Dolby geluid dat vanuit de decoder via de optisch uitgang wordt verstuurd naar m'n versterker is onveranderd en in orde.
Met de speakers van de TV is ook niets mis.
Ik heb niets aan kabels veranderd. alles zit ook keurig ingeplugd. Het is zomaar van de ene op andere dag ontstaan. Gister was alles nog dik in orde. Iemand een idee wat het kan zijn? In mijn postcode gebied (Zoeterneer) worden geen storingen gemeld.
Het geluid is er nog wel, alleen was doorgaans de combo van TV-volume op 32 (1 - 99) +en decoder-volume op 16 (1-16) genoeg om normaal verstaanbaar geluid te produceren, nu moet ii opeens het volume van de TV op 60 zetten wil ik nog wat 'kunnen' horen.
Dit is alleen met het geluid van de digitale TV dat via de scart wordt doorgegeven en over de TV speakers wordt afgespeeld.
Het geluid van analoge TV is onveranderd en nog steeds in orde. Ook het Dolby geluid dat vanuit de decoder via de optisch uitgang wordt verstuurd naar m'n versterker is onveranderd en in orde.
Met de speakers van de TV is ook niets mis.
Ik heb niets aan kabels veranderd. alles zit ook keurig ingeplugd. Het is zomaar van de ene op andere dag ontstaan. Gister was alles nog dik in orde. Iemand een idee wat het kan zijn? In mijn postcode gebied (Zoeterneer) worden geen storingen gemeld.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Of je decoder is gaar aan het worden of het is je SCART kabel. Als je eens de geluidsuitgang aansluit op bijvoorbeeld je stereotorentje, is het dan ook zo zacht?
Zoiets was bij mij dan ook wellicht aan de hand, al had ik het modem of de router niet geherstart voor het probleem optrad, en lukte pingen naar een IP op het internet niet (ook niet gek, tenslotte kreeg mijn router niet eens meer een nieuw IP toegewezen per dhcp), het zal dus uiteindelijk toch wat anders zijn geweest.Fantomaz schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:53:
Ter Info:
...
Dit topic is gesloten.