![]() | Het Ziggo Topic | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inleiding | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ziggo is sinds 16-05-2008 de grootste kabel telecom provider in Nederland. Ziggo is ontstaan als fusie vanuit de voormalige kabel providers Casema, Multikabel en @home. Aangezien voor alle klanten de producten gelijk getrokken moeten worden kunnen we hier discussieren over Ziggo voor alle klanten! Ziggo biedt een groot schala aan producten aan: uiteraard de kabel televisie, digitale telefonie en uiteraard ook Kabel internet! Voor dit topic zullen we het voornamelijk hebben over het internet en de digitale telefonie. Het tweaken van je modem signaal waardes, aansluiten van je modem en gebruik van de digitale telefonie kan je uiteraard ook allemaal hier kwijt! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Internet | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ziggo biedt internet in alle gebieden aan via de EuroDOCSIS technologie. Via deze technologie is het mogelijk om data te ontvangen en verzenden via een Modem. Deze wordt rechstreeks aangesloten op de CATV aansluiting om zo een signaal te verkrijgen. Dieper wordt hier op ingegaan bij het stukje Modems. Ziggo biedt de volgende losse internet pakketten:
Toekomstige verhoging snelheden: Naast de standaard losse internet paketten heeft ziggo ook alles-in-1 paketten. Deze hebben televisie, internet en telefonie in een. Het interessante hieraan is dat ze allemaal hogere internet snelheden hebben!
Verder is er tegenwoordig ook het gratis internet wat hoort bij alleen telefonie.
Er wordt een modem in bruikleen geleverd, op dit moment zijn er 4 modellen in omloop, en wel de volgende:
Op dit moment zal ziggo de modems gaan uitleveren die bij Casema in gebruik waren. Voor zover voor mij bekend is zal een groot deel van het technische systeem van Casema over genomen worden. Hierdoor zullen nieuwe klanten alleen de laatste twee opgenoemde modems tegen komen. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nieuwsgroepen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ziggo biedt uiteraard ook een eigen nieuws server groep aan. De retentie is volgens de website 30 dagen. Dit zou dezelfde nieuws server moeten zijn als bij Casema/Multikabel/@home. Wil je hem toch gebruiken, hier de instellingen: Server: news.ziggo.nl User/Pass: gegevens van je hoofdemail adres bij Ziggo | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tips&Trucs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Het motorola modem wordt door ziggo in bruikleen gegeven, maar toch hebben veel providers de mogelijkheid om andere modems te gebruiken. Bij ziggo is het niet mogelijk om een los modem te gebruiken, maar je kan wel je eigen modem wat tweaken. hoe? Op het modem zit een zogenaamde status pagina, op deze pagina kan je allerlij informatie vinden over de status van je modem/telefonie en hierop in spelen. De pagina is te vinden op de volgende lokatie: http://192.168.100.1 username: admin password: motorola Op deze pagina kan een veelvoud van informatie gevonden worden, oa de signaal sterkte, verwijzingen naar het euroDOCSIS systeem, firmware type en nog veel meer. Doormiddel van deze pagina kan je je modem "perfect" aan sluiten door te kijken of de signaal waardes goed zijn. Twee waardes waar op gelet moeten worden (en die eventuele problemen kunnen aanduiden) Downstream powerlevel: 0 dBmV Dit signaal geeft het verschil aan van signaal sterkte als hij binnen komt op het modem vergeleken met de CMTS. Hoe hoger deze is hoe sterker het signaal is, hoe lager hij is, hoe zwakker het signaal is, een waarde van 0 geeft dus aan dat deze net zo sterk aankomt op het modem als dat hij de CMTS verliet. Upstream powerlevel: 50 dBmV Deze geeft de waarde aan van het upstream gedeelte van het modem, met hoeveel zend kracht hij kan zenden. Deze ligt meestal rond de 50/52. Komt hij boven de 55 dan zit er waarschijnlijk ergens een signaal probleem wat meestal een aansluit probleem van het modem is. Te laag komt erg weinig voor (hierbij moet je denken aan onder de 40), controlleer dan toch nog de aansluitingen. Uitzondering voor de gebruikers in het voormalige @Home gebied: Correcte signaalwaardes liggen hier tussen de 35 en 45dBmV. In deze gebieden zorgt de versterker in de straat ervoor dat het signaal goed bij het wijkcentrum komt. Een te lage waarde zal hier rond 29dBmV of lager zitten. Let op! Ik raad sterk af om de kanaal frequentie te veranderen. De helpdesk zal het je nooit vragen, en de "gewone" helpdesk medewerker weet niet eens wat het betekend of waar het voor dient. Mocht je het dus wijzigen en je modem werkt niet meer, kan het goed zijn dat je hele modem gereset moet worden of misschien vervangen. Deze gegevens zijn overgenomen van het Casema gedeelte. Helaas kan ik geen informatie meer terug halen over de multikabel/@home situatie. Graag wil ik dat hiermee aanvullen! Post of DM het dus! |
Digitale Televisie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uiteraard biedt Ziggo ook een groot schala aan Digitale Televisie aan. Niet alleen in de standaard SD beeld kwaliteit maar ook in de HDTV kwaliteit! Bij Ziggo is het zo dat de standaard televisie kanalen die je ook al analoog kon ontvangen gratis bij het normale televisie abbonement zitten. Je betaalt hier dus nog niks extra's voor! Maar uiteraard draait het tegenwoordig niet alleen om de normale zenders. Digitale televisie heeft een groot schala aan extra pakketten die je kan kiezen! Hier een kleine opsomming van de pakketten. Wil je weten welke zenders er precies in zitten? Ga dan hier naar de ziggo site: Ziggo Z2 televisie pakketten/zenders
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Decoders | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uiteraard kan je de digitale televisie alleen bekijken met een zogenaamde decoder. Deze decodeerd de digitale informatie uit je normale CATV signaal. Er zijn veel decoders in omloop. De meeste mensen zullen een Samsung SD-270r of SD-9401 decoder hebben. Tegenwoordig worden er nog maar een aantal geleverd of zul je tegenkomen in de winkel:
Overgens ondersteund Ziggo geen ingebouwde CI interfaces met een Alphacrypt. Ze zullen wel je smartcard activeren maar als het niet werkt ben je op jezelf of internet aangewezen! Maar hier komt bij dat er binnenkort wel ondersteuning gaat worden gegeven op een aantal Loëwe televisies. Wanneer en welke is nog niet bekend. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Overstappen van de oude provider naar Ziggo | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sind het samen gaan van Ziggo zijn er een groot aantal dingen veranderd voor bijna alle klanten. De oude bedrijven (Casema, Multikabel en @home) bestaan niet meer en er is nu nog alleen Ziggo. Maar hoe zit het nu met je oude provider gegevens? Bij alle drie de bedrijven is het de bedoeling dat je gewoon terecht kan via de Ziggo website voor alle diensten. webmail De webmail voor alle drie de bedrijven is nog actief. Je zal hier dus ook nog moeten inloggen met je oude provider gegevens. Ziggo Gegevens Voor de Casema en Multikabel klanten kan er al gebruik worden gemaakt van Mijn Ziggo voor het wijzigen van een aantal telefonie instellingen en het bekijken van de huidige producten. Je kan hier inloggen met je gebruikersnaam. Dit is dus het gedeelte VOOR @casema/@multikabel.nl. Het wachtwoord van je email adres moet je hier voor gebruiken/ @Home klanten zullen nog even moeten wachten en gebruik maken van het oude @Home gedeelte. Nieuws groepen? Zoals boven al gepost is heeft ziggo nu ook een eigen adres. Alleen heb je natuurlijk nog geen inlog gegevens! Tot op heden is er nog geen definitieve informatie hierover. Maar er is gebleken dat de "oude" server en inlog gegevens nu nog wel werken bij alle drie de bedrijven. Contract aanpassen? Voor alle klanten is het mogelijk om de producten aan te passen. Bij bijna elke combinatie kan je goedkoper uit zijn met een van de Alles-in-1 pakketten. Het kan wel al ingevoerd worden door Helpdesk medewerkers maar de nieuwe snelheden zijn tot op heden nog niet actief. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid op 24-05-08 worden gedaan! Contract duur? Voor alle klanten is het contract gewijzigd, dat wil zeggen dat het contract vanaf nu nog maar 1 maand opzeg termijn heeft. Hierdoor kan je dus erg snel en makkelijker wisselen van product of snelheid. LET OP Orange Cable klanten hebben nog WEL een jaar contract. Dit komt omdat je met Orange een contract bent aangegaan en niet met Casema. Je kan dus NIET wisselen! Dit blijkt niet waar te zijn! Alle orange contracten zijn gewoon over genomen door Ziggo! Je kan dus gewoon met 1 maand opzeggen of over stappen naar Alles-in-1 Extra | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Telefoon nummers van Ziggo | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helpdesk (Technische en administratief)- 0900-1884 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vorige Delen | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
[Ziggo] @Home, Casema en Multikabel bundelen krachten [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 1 [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 2 [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Leuke Linkjes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ziggo Website EuroDOCSIS informatie pagina Ziggo gebruikers forum http://www.digitalekabeltelevisie.nl/ HD PVR Informatie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Op en/of Aanmerkingen | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ik ben zelf geen medewerker van Ziggo. Veel informatie heb ik vanuit het vorige topic gehaald of vanaf de Ziggo website. Mocht iets nou hardstikke fout zijn of moet het anders, laat het mij even weten via een DM! Dan pas ik het meteen aan! |
[Voor 99% gewijzigd door Ascathon op 29-10-2008 12:07]
Ik blijf problemen houden. Mijn routers verliezen steeds verbinding met de modem. Ik heb nu:
Ziggo zegt van niets te weten, en de Belkin en Linksys doen er ook niks aan. Ik moet toch gewoon een Wireless Router kunnen gebruiken?
- WRT54G van Linksys
- Wireless N router van Belkin
- Wireless B Router van Belkin
Ziggo zegt van niets te weten, en de Belkin en Linksys doen er ook niks aan. Ik moet toch gewoon een Wireless Router kunnen gebruiken?
Ziggo komt straks in Radar, dus voor de mensen die mee willen genieten van wat ze gaan vertellen: kijken zometeen op Nederland 1 

Weet iemand welke decoder je krijgt als je de Alles in 1 extra abonnement neemt? En is deze een beetje goed?
Dat snap ik allemaal wel. Maar ik wil het niet zelf op zeggen want dan raak ik ons nummer kwijt (neem ik aan). En dat is een no-go.Klaus_1250 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 02:56:
Slim Bellen (InteretPlus Bellen onder een andere naam) kan je per maand opzeggen als je je jaarcontract het uitgediend (wat waarsciuhijnlijk is aangezien ze het al een tijd niet meer word aangeboden). Zelf twee weken terug voor gebeld voordat ik Alles-in-1 aanvroeg. Alleen is die aanvraag blijkbaar kwijtgeraakt :-/
Toch leuk 2 ex collega's van 4 jaar geleden op tv te zienXaero schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:02:
Ziggo komt straks in Radar, dus voor de mensen die mee willen genieten van wat ze gaan vertellen: kijken zometeen op Nederland 1
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Crosspost:
Djeez, net Radar gezien over Ziggo...
De meeste klachten die langskwamen had ik al verwacht, maar dit:
Ziggo kan blijkbaar niet het abo van een overleden abonnee stopzetten. Storneert de zoon de abo-kosten, komen er dreigbrieven van Ziggo
Djeez, net Radar gezien over Ziggo...
De meeste klachten die langskwamen had ik al verwacht, maar dit:
Ziggo kan blijkbaar niet het abo van een overleden abonnee stopzetten. Storneert de zoon de abo-kosten, komen er dreigbrieven van Ziggo

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Maar ze gaven wel een goede tip: gewoon de directie aanschrijven
Die opmerking gaat hem niet in dank worden afgenomen

Die opmerking gaat hem niet in dank worden afgenomen

Yamaha MT-09
Dus, je ziggo telefoon werkt niet en nu kan je dus je rekening van je mobiele telefoon indienen die je dan vergoed krijgt.
En je krijgt de telefoonkosten die je aan Ziggo hebt besteed vergoed.
EN over 3 weken zijn 5000 klanten blije klanten.
Of was dit toevallig de laatste werkdag van die marketing directeur?

Dus, alle mensen die TROS-RADAR hebben gemaild krijgen voorrang op de (huidige) lopende zaken.
Dat is ook raar zeg.
Krijgen nog compensatie ook al die lui...
Ik zit trouwens met hetvolgende:
In mijn (voormalig @Home) postcode gebied 8031 heb ik nog steeds geen verhoging van de internetsnelheid gekregen. (niet super boeiend, want de rest werkt eindelijk) Maar dat alles in 1 pakket geeft toch recht op 8Mb ipv 4Mb?
Hmz, zal ik ook compensatie krijgen omdat ik nu 2x zo lang mijn computer (MOET) laten aanstaan om bepaalde dingen te downloaden?
EDIT:
Dat is ook raar zeg.
Krijgen nog compensatie ook al die lui...
Ik zit trouwens met hetvolgende:
In mijn (voormalig @Home) postcode gebied 8031 heb ik nog steeds geen verhoging van de internetsnelheid gekregen. (niet super boeiend, want de rest werkt eindelijk) Maar dat alles in 1 pakket geeft toch recht op 8Mb ipv 4Mb?
Hmz, zal ik ook compensatie krijgen omdat ik nu 2x zo lang mijn computer (MOET) laten aanstaan om bepaalde dingen te downloaden?

EDIT:
LOLbeany schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:25:
....
[Voor 15% gewijzigd door omitz op 27-10-2008 21:26]
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Anoniem: 88453
Dat is volgens mij al meermaals genoemd...Ascathon schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:36:
[...]
Dat snap ik allemaal wel. Maar ik wil het niet zelf op zeggen want dan raak ik ons nummer kwijt (neem ik aan). En dat is een no-go.
Je krijgt een Humax IR Fox decoder
Dan heb je niet helemaal goed opgelet.beany schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:25:
Dus, je ziggo telefoon werkt niet en nu kan je dus je rekening van je mobiele telefoon indienen die je dan vergoed krijgt.
Kosten die je gemaakt hebt om te bellen met je mobiel op het moment dat je vaste telefoon niet werkte worden niet vergoed.
En je krijgt alleen de kosten vergoed die je hebt gemaakt om te bellen naar de helpdesk met je mobiele telefoon, mits je dit kan aantonen met een telefoonrekening.
De mensen met de hoogste belkosten hebben prepaid gebeld, waarbij sommige providers tot 1,30 per minuut rekenen.
Met een prepaidtoestel krijg je echter geen telefoonrekening...dus ook geen vergoeding.
En 5000 klanten met voorrang binnen 3 weken helpen is ook niet zo'n probleem.
Die directeur is zo gek dus niet.
Nu net geprobeerd om een wireless router aan te sluiten bij een maatje van me. Nu kreeg ik met geen mogelijkheid een internetverbinding ermee..
Contact met de router had ik wel gewoon. Nu denk ik dat de router ( een konig ding) niet compatible is..
enfin..
hierna weer alles terug verplaatst .. en nu download die niet sneller dan 100kb/s .. wat voorheen 2400 kb/s was.
Modem heb ik al gereset. en heb verder helemaal geen instellingen van de modem veranderd.
Wie weet de oplossing?
Contact met de router had ik wel gewoon. Nu denk ik dat de router ( een konig ding) niet compatible is..
enfin..
hierna weer alles terug verplaatst .. en nu download die niet sneller dan 100kb/s .. wat voorheen 2400 kb/s was.
Modem heb ik al gereset. en heb verder helemaal geen instellingen van de modem veranderd.
Wie weet de oplossing?
dat was het dan weer voor deze post
Anoniem: 70261
Snelheid is gewoon bagger geworden en de laatste tijd is het steeds slechter geworden, belachelijk heb al 2 keer geklaagd maar ze kunnen/willen er niks aan doen 

dit is ook laatste jaar ziggo voor mij. UPC trekt mij nu aan. Vooral met hun nieuwe abbo's. UPC fiber Power.. kan er alleen nog geen topic over vinden?
Lees dit net op de website van Eweka.
Deze keer dus niet de schuld van Ziggo.
Deze keer dus niet de schuld van Ziggo.
Geachte klant,
Momenteel ondervinden wij een storing omdat 1 van de internet knooppunten van Nederland geheel down is gegaan. Zodra wij een status update hebben zullen wij u dit melden.
excuus voor dit ongemak
Het Eweka Team
ik probeerde net in te loggen via ftp om even te kijken wat er ook alweer op staat, maar dat werkt blijkbaar niet. want er treedt een time out op. op de site valt ook niet veel te vinden.
voor de rest heb ik eigenlijk nooit problemen, alleen met verhuizen stond mijn modem nog op het oude adres, net als de vorige keer.
ik zit overigens in het casema gebied
voor de rest heb ik eigenlijk nooit problemen, alleen met verhuizen stond mijn modem nog op het oude adres, net als de vorige keer.
ik zit overigens in het casema gebied
[Voor 6% gewijzigd door Salandur op 27-10-2008 23:12]
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel | GT Sport stats
Pff. Vandaag 40 minuten in de wacht gehangen, om vervolgens opgehangen te worden
Ik blijf problemen houden met mijn connectie.
Ik heb nu besloten mijn 50,- per maand maar eens ergens anders onder te gaan brengen
Ik ga morgen maar eens een ADSL aansluiting vragen, aangezien een andere kabelboer helaas niet kan.

Ik heb nu besloten mijn 50,- per maand maar eens ergens anders onder te gaan brengen

Ben ik hier nou écht de enige met een brakke klok+EPG met m'n Digitale TV?!
(m'n klok update maar een keer per kwartier/half uur, dus daarmee ook een brakke EPG)
Ligt dat dat aan míjn apparaat (Humax IR-FOX) ..of.. extern, aan Zíggo ?
Heb ik misschien een slechte verbinding..? Zo heel af en toe bevriest het beeld voor een seconde, maar zeker niet vaak genoeg om aan te storen; minder dan een keer per uur
M'n signaalsterkte is 52% (kwaliteit: 100%, altijd)

Heb ik misschien een slechte verbinding..? Zo heel af en toe bevriest het beeld voor een seconde, maar zeker niet vaak genoeg om aan te storen; minder dan een keer per uur
[Voor 11% gewijzigd door YoG op 28-10-2008 18:36]
Probeer eens je modem even een tijdje van stroom af te halen, vervolgens weer erop te zetten wachten totdat ie online komt. Daarna even in de modem inloggen en dhcp server uitmaken, opslaan, dan weer aanvinken en opslaan. Vervolgens haal je stroom van je modem er weer af en zet je em weer erop.PWM schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:32:
Pff. Vandaag 40 minuten in de wacht gehangen, om vervolgens opgehangen te wordenIk blijf problemen houden met mijn connectie.
Ik heb nu besloten mijn 50,- per maand maar eens ergens anders onder te gaan brengenIk ga morgen maar eens een ADSL aansluiting vragen, aangezien een andere kabelboer helaas niet kan.
Tijdens dit hele proces even de UTP kabel uit de modem halen.
Ik heb echt al veeeeel verschillende routers aangesloten op de motorola modem en heb tot nu toe nooit problemen gehad met geen enkele router. Heb je DHCP server van je routers aanstaan?
Check ook alle kabels van je modem en tv-aansluitpunt. Vervang desnoods het metalenplaatje, er moet een nieuwe metalenplaatje meegeleverd zijn in de doos die je gekregen hebt bij het aansluiten van de modem.
Ik heb eigenlijk een vermoeden dat het aan je pc ligt en niet aan de routers of modem van ziggo.
Ik ben een monteur van ziggo, dus weet wel aardig wat over hoe je alles het beste moet aansluiten om de hoogste snelheid uit te halen.
Ik heb zelf al internet vanaf het moment dat Casema het ging aanbieden en nog nooit problemen mee gehad. In al die jaren tijd ben ik misschien minder dan een maand offline geweest.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Dank, en ik ga het proberen, maar geloof me, er zijn echt problemen met de routersRainesh schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:09:
[...]
Probeer eens je modem even een tijdje van stroom af te halen, vervolgens weer erop te zetten wachten totdat ie online komt. Daarna even in de modem inloggen en dhcp server uitmaken, opslaan, dan weer aanvinken en opslaan. Vervolgens haal je stroom van je modem er weer af en zet je em weer erop.
Tijdens dit hele proces even de UTP kabel uit de modem halen.
Ik heb echt al veeeeel verschillende routers aangesloten op de motorola modem en heb tot nu toe nooit problemen gehad met geen enkele router. Heb je DHCP server van je routers aanstaan?
Check ook alle kabels van je modem en tv-aansluitpunt. Vervang desnoods het metalenplaatje, er moet een nieuwe metalenplaatje meegeleverd zijn in de doos die je gekregen hebt bij het aansluiten van de modem.
Ik heb eigenlijk een vermoeden dat het aan je pc ligt en niet aan de routers of modem van ziggo.
Ik ben een monteur van ziggo, dus weet wel aardig wat over hoe je alles het beste moet aansluiten om de hoogste snelheid uit te halen.
Ik heb zelf al internet vanaf het moment dat Casema het ging aanbieden en nog nooit problemen mee gehad. In al die jaren tijd ben ik misschien minder dan een maand offline geweest.

Linksys wrt54g v7.0 en Casema
[BELKIN N Wireless Router] Internet voor maar 5 seconden
Ik heb de 3 routers ook geprobeerd bij andere providers (ADSL bij mijn broer, UPC bij vriend), waar de problemen zich niet voordoen.
De helpdesks van Belkin en Linksys weten ook van de problemen.
[Voor 3% gewijzigd door PWM op 28-10-2008 20:00]
Maf ding dan. Wat je moet doen is het modem met een utp kabel aan de WAN poort van de router hangen en via dhcp een ip laten ophalen. Werkt bij mij erg goed icm een wrt54g.corniels schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:03:
Nu net geprobeerd om een wireless router aan te sluiten bij een maatje van me. Nu kreeg ik met geen mogelijkheid een internetverbinding ermee..
enfin..
Wie weet de oplossing?
Ik heb trouwens hier nog een Motorola Surfboard 5120 staan. Zou die ook werken via Ziggo?
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat de DNS servers van Ziggo bijna al mijn requests negeren. Soms moet ik wel 10 keer refreshen voordat er een pagina geladen wordt. Een paar maanden geleden heb ik gebeld en toen werd aan mij gevraagd of ik gebruik maakte van bittorrent (die vent van de helpdesk keek zeker naar mijn dataverkeer). Ja, maar niet altijd en zeker niet intensief. Af en toe wat muziek en soms een film als die niet op usenet staat, en vrijwel nooit meer dan 1 torrent tegelijk actief. Toen heb ik toch maar een tijdje zonder bittorrent geprobeerd, en alles werkte prima. Maar zodra ik meer dan een kwartier gebruik maak van bittorrent heb ik het probleem weer. Rete traag internet, DNS server die hapert, en soms zelfs helemaal niks doet, en de telefoon die er mee ophoudt (niet altijd gelukkig). Het vreemde is dat zowel Messenger, GrabIt en uTorrent zelf helemaal geen last hebben van die brakke connectie, al die verbindingen gaan vrolijk verder. Als ik uTorrent uitschakel en niks doe (geen router of modem resetten) is het probleem bijna direct over. Kan dit aan mij liggen? Of zorgt Ziggo er op deze manier voor dat ik geen gebruik meer wil maken van bittorrent?
Ik ga er vanuit dat dit aan mijn modem ligt (aangezien het probleem met de telefoon), of het ligt bij Ziggo. Nou is dit niet echt belangrijk, ik download tegenwoordig bijna alles via usenet, maar het is toch vervelend. Hebben meer mensen dit probleem?
edit@hierboven
Je zou het kunnen proberen, ik heb hier een Motorola 5121 staan icm Ziggo.

edit@hierboven
[Voor 3% gewijzigd door Flying Bobman op 28-10-2008 21:42]
Heel verhaal maar simpele vraag dat misschien meer van ons in gedachten: Hoe zit het met je upload? Al die overige programma's die je noemt hebben de ip adressen vast in een cache staan en in het geval van utorrent maakt die zoveel connecties dat je die enkele toch niet merkt (of ze werken direct via IP). Als je upload (bijna) dicht zit wordt vanzelf alles automatisch traag.
Je zou de DNS-servers van www.opendns.com eens op kunnen geven.Flying Bobman schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:36:
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat de DNS servers van Ziggo bijna al mijn requests negeren.
De nieuwere versie van Utorrent, hoewel de nieuwste een uitzondering is, zorgde ervoor dat je amper kon internetten, alsof dns nog moest uitgevonden worden.Flying Bobman schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:36:
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat de DNS servers van Ziggo bijna al mijn requests negeren. Soms moet ik wel 10 keer refreshen voordat er een pagina geladen wordt. Een paar maanden geleden heb ik gebeld en toen werd aan mij gevraagd of ik gebruik maakte van bittorrent (die vent van de helpdesk keek zeker naar mijn dataverkeer). Ja, maar niet altijd en zeker niet intensief. Af en toe wat muziek en soms een film als die niet op usenet staat, en vrijwel nooit meer dan 1 torrent tegelijk actief. Toen heb ik toch maar een tijdje zonder bittorrent geprobeerd, en alles werkte prima. Maar zodra ik meer dan een kwartier gebruik maak van bittorrent heb ik het probleem weer. Rete traag internet, DNS server die hapert, en soms zelfs helemaal niks doet, en de telefoon die er mee ophoudt (niet altijd gelukkig). Het vreemde is dat zowel Messenger, GrabIt en uTorrent zelf helemaal geen last hebben van die brakke connectie, al die verbindingen gaan vrolijk verder. Als ik uTorrent uitschakel en niks doe (geen router of modem resetten) is het probleem bijna direct over. Kan dit aan mij liggen? Of zorgt Ziggo er op deze manier voor dat ik geen gebruik meer wil maken van bittorrent?Ik ga er vanuit dat dit aan mijn modem ligt (aangezien het probleem met de telefoon), of het ligt bij Ziggo. Nou is dit niet echt belangrijk, ik download tegenwoordig bijna alles via usenet, maar het is toch vervelend. Hebben meer mensen dit probleem?
edit@hierboven
Ook raad ik je aan om maar gewoon lekker opendns te nemen, net zo snel en geen problemen.
Ik heb eens gezocht op de ziggo website maar kon het onderstaande niet vinden:
Is er nog steeds een limiet op de nieuwsserver en zo ja hoeveel is dat? Kan je ook ergens terugvinden hoeveel je al gedownload hebt?
EDIT: Ok heb het toch gevonden: http://www.ziggo.nl/producten/internet/extra-diensten. Wel jammer dat je nergens kan checken hoeveel je al gedownload hebt
Is er nog steeds een limiet op de nieuwsserver en zo ja hoeveel is dat? Kan je ook ergens terugvinden hoeveel je al gedownload hebt?
EDIT: Ok heb het toch gevonden: http://www.ziggo.nl/producten/internet/extra-diensten. Wel jammer dat je nergens kan checken hoeveel je al gedownload hebt

[Voor 27% gewijzigd door Bart1983 op 29-10-2008 11:03]
TF2: [GoT]Netherlands
Ook maar eens een (voorlopige) positieve reactie geven. Ik had alles los bij Casema (dig TV, tel, kabelinternet(Z2)) en twee weken geleden via mijnZiggo alles overgedaan naar een alles-in-een pakket.
Binnen twee dagen bleek mijn downloadsnelheid te zijn verdubbeld. Hoe kan dat nu? Bleek dus dat ze best snel de juiste vinkjes hadden gezet.
Toch nog even een vreemd gevalletje. Gisteren de schriftelijke bevestiging gekregen van deze overstap. Erg vreemd vond ik dat in de brief stond dat ik voor de mail nog alle casema-instellingen moest gebruiken. Dit terwijl ik sinds twee weken juist alles naar Ziggo heb overgezet, omdat de casema-instellingen niet meer juist werkte. Beetje jammer dat juist dit in de brief staat. Gewoon negeren, want de het werkt allemaal prima.
Ik hoop dat ze het nu laten zoals het is en dat ze dus voor de rest nergens vinkjes weghalen o.i.d.
Binnen twee dagen bleek mijn downloadsnelheid te zijn verdubbeld. Hoe kan dat nu? Bleek dus dat ze best snel de juiste vinkjes hadden gezet.
Toch nog even een vreemd gevalletje. Gisteren de schriftelijke bevestiging gekregen van deze overstap. Erg vreemd vond ik dat in de brief stond dat ik voor de mail nog alle casema-instellingen moest gebruiken. Dit terwijl ik sinds twee weken juist alles naar Ziggo heb overgezet, omdat de casema-instellingen niet meer juist werkte. Beetje jammer dat juist dit in de brief staat. Gewoon negeren, want de het werkt allemaal prima.
Ik hoop dat ze het nu laten zoals het is en dat ze dus voor de rest nergens vinkjes weghalen o.i.d.
Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren
Na al mijn positieve posts de laatste maanden, moet ik helaas toch ook een wat negatievere post doen.
Ik zit op alles in 1-Z3 en zit op het ziggo netwerk sinds een week of 3-4.
Heb nog steeds de @home snelheid van 12mbit en sinds we op ziggo zitten vaak spikes naar 500-600 ping van 10-20 minuten lang, wat best lastig is in een online FPS game
edit: Voor Bart: ik download veel x264 films, xb360 games etc etc dus zit zelf zo aan de 150GB per maand denk ik en heb nog nooit een melding gehad van @home/Ziggo. Om je gedownloade data bij te houden kun je zelf wel een progje installeren, maar denk niet echt dat het noodzakelijk is, tenzij je echt 500GB wil gaan downloaden lol
Ik zit op alles in 1-Z3 en zit op het ziggo netwerk sinds een week of 3-4.
Heb nog steeds de @home snelheid van 12mbit en sinds we op ziggo zitten vaak spikes naar 500-600 ping van 10-20 minuten lang, wat best lastig is in een online FPS game
edit: Voor Bart: ik download veel x264 films, xb360 games etc etc dus zit zelf zo aan de 150GB per maand denk ik en heb nog nooit een melding gehad van @home/Ziggo. Om je gedownloade data bij te houden kun je zelf wel een progje installeren, maar denk niet echt dat het noodzakelijk is, tenzij je echt 500GB wil gaan downloaden lol
[Voor 32% gewijzigd door AndereKoekoek op 29-10-2008 11:49]
Ik begin nu wel een beetje ten einde raad te raken. Ik heb de tips ook nog gedaan die hierboven staan, niks helpt.
Alle routers verliezen gewoon verbinding met de modem. Ik heb nu in 1 maand tijd 2 nieuwe routers gekocht, blijken allebei problemen te hebben. Ziggo neemt de telefoon niet op, een ADSL aanvraag duurt 6 weken, en ik ben gewoon afhankelijk voor mijn werk van internet. Ik zit nu via HSDPA te internetten. Wat een bedrijf
Alle routers verliezen gewoon verbinding met de modem. Ik heb nu in 1 maand tijd 2 nieuwe routers gekocht, blijken allebei problemen te hebben. Ziggo neemt de telefoon niet op, een ADSL aanvraag duurt 6 weken, en ik ben gewoon afhankelijk voor mijn werk van internet. Ik zit nu via HSDPA te internetten. Wat een bedrijf
Willen de mensen met positief ziggo nieuws NU opstaan? Ik zit bij KPN en ik wil eigenlijk naar Ziggo. Dit omdat ik met ADSL een nadeel heb met de afstand tot de centrale. Ook de kosten spelen hier een rol in.
Ik heb ook naar Tele2 gekeken. Maar ik ben bang dat de beeldkwaliteit daar tegen valt.
Dus. Heb je Ziggo en ben je wel tevreden. Laat het dan horen.
Ik heb ook naar Tele2 gekeken. Maar ik ben bang dat de beeldkwaliteit daar tegen valt.
Was het al bekend dat je met ook vanaf een NIET ziggo verbinding kan inloggen op de newsserver? 
ik heb dit zojuist getest vanaf een XS4ALL ADSL lijn

ik heb dit zojuist getest vanaf een XS4ALL ADSL lijn

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server
Staat DHT aan of op disabled? Als ie aan staat (volgens mij is dat standaard zo), zet hem uit via Options --> Preferences --> BitTorrent. Dan zouden je problemen met DNS en VOIP opgelost moeten zijn.Flying Bobman schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:36:
Maar zodra ik meer dan een kwartier gebruik maak van bittorrent heb ik het probleem weer. Rete traag internet, DNS server die hapert, en soms zelfs helemaal niks doet, en de telefoon die er mee ophoudt (niet altijd gelukkig). Het vreemde is dat zowel Messenger, GrabIt en uTorrent zelf helemaal geen last hebben van die brakke connectie, al die verbindingen gaan vrolijk verder. Als ik uTorrent uitschakel en niks doe (geen router of modem resetten) is het probleem bijna direct over. Kan dit aan mij liggen?
Ander puntje is om even te kijken of er in je Windows logfiles event-id 4226 voorkomt. Dit kan er ook voor zorgen dat je niet meer goed kan browsen.
[Voor 8% gewijzigd door Klaus_1250 op 29-10-2008 13:50]
Heeft iemand ervaring met het opzeggen van alle diensten (dus ook TV) van Ziggo?
Op de site staat dat je moet bellen, maar ik vertrouw dat niet echt.....
Zit er zelf aan te denken om te bellen en vervolgens een aangetekende brief te sturen en daarin te verwijzen naar het telefoongesprek.
Ik ga niet weg vanwege de slechte ervaring, maar omdat ik nu gewoon glasvezel in Deventer heb!!!
Heb zelf ong 1-2 weken een trage of geen verbinding gehad, waarschijnlijk had dit te maken met de overgang van @home naar Ziggo.
Op de site staat dat je moet bellen, maar ik vertrouw dat niet echt.....
Zit er zelf aan te denken om te bellen en vervolgens een aangetekende brief te sturen en daarin te verwijzen naar het telefoongesprek.
Ik ga niet weg vanwege de slechte ervaring, maar omdat ik nu gewoon glasvezel in Deventer heb!!!
Heb zelf ong 1-2 weken een trage of geen verbinding gehad, waarschijnlijk had dit te maken met de overgang van @home naar Ziggo.
Op hun website heeft Ziggo hier een apart formulier voor plus aanvullende info over opzeggen. Volgens mij staat daar ook bij dat je een brief MOET sturen (volgens mij moet dit ook wettelijk gezien).
Via dat formulier kun je je Radio/TV niet opzeggen.Klaus_1250 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:52:
Op hun website heeft Ziggo hier een apart formulier voor plus aanvullende info over opzeggen. Volgens mij staat daar ook bij dat je een brief MOET sturen (volgens mij moet dit ook wettelijk gezien).
Als ik op hun website kijk, staat er dat je het beste kunt bellen:
Natuurlijk vinden we het heel jammer als je een abonnement wilt beëindigen. Maar als je toch een abonnement van Ziggo wilt opzeggen, doe het dan telefonisch. Dit gaat het snelst en is het meest effectief.
Heej ik heb ook hetzelfde. Ook een Humax IR-FOX!YoG schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:35:
Ben ik hier nou écht de enige met een brakke klok+EPG met m'n Digitale TV?!(m'n klok update maar een keer per kwartier/half uur, dus daarmee ook een brakke EPG)
TF2: [GoT]Netherlands
@Bart1983/YoG: Hebben jullie de meest recent firmware voor de Humax?
Hier niks aan de hand. Bij de naamswijziging van Casema naar Ziggo wel even wat lichte internet problemen.Damocles.NL schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:32:
Willen de mensen met positief ziggo nieuws NU opstaan? Ik zit bij KPN en ik wil eigenlijk naar Ziggo. Dit omdat ik met ADSL een nadeel heb met de afstand tot de centrale. Ook de kosten spelen hier een rol in.
Nu is alles ok. Al durf ik niet te zeggen of dat zo blijft als ik mijn pakket zou aanpassen. (analoog TV en basis internet)
Levensbron Gelderland
Ik ben al langere tijd klant van Ziggo en ben erg tevreden.
Internet werkt vlekkeloos, de snelheid waar ik voor betaal haal ik netjes en dat terwijl ik er een router tussen heb hangen met daar aan 2 laptops en 2 vaste pc's die allemaal vrij intensief en tegelijkertijd worden gebruikt. Internet heeft er nog nooit uit gelegen.
Telefonie heeft er 1 keer een uur uit gelegen, uiteindelijk bleek het modem resetten de oplossing te zijn.
Verder heeft telefoon het altijd goed gedaan, de kwaliteit is ook goed.
Televisie is ook goed, we hebben hier 4 televisies op aangesloten waar van 1 televisie met digitale televisie en de rest analoog. Het digitale signaal is super, kraakhelder beeld en een ruim zender aanbod welke d.m.v. keuze pakketten heel behoorlijk uit te breiden is. Analoog is gewoon goed, helder beeld zonder storingen.
De Helpdesk vind ik wel een tegenvaller, bij het aansluiten van digitale televisie had ik een probleem waar men niet erg behulpzaam bij was. Uiteindelijk heb ik na uren prutsen dit zelf op kunnen lossen. Ook over internet heb ik een keer een vraag gehad, na 45 minuten wachten werd ik eigenlijk zacht gezegd afgescheept, ik kreeg een beetje het gevoel alsof de medewerker vond dat ik niet zo moest zeuren.
Voorheen ben ik ruim 3 jaar klant geweest met alle diensten bij Casema, nu dus via Ziggo.
De hele overgang heb ik niks van gemerkt, het is gewoon net zo goed blijven werken als het altijd heeft gedaan.
Internet werkt vlekkeloos, de snelheid waar ik voor betaal haal ik netjes en dat terwijl ik er een router tussen heb hangen met daar aan 2 laptops en 2 vaste pc's die allemaal vrij intensief en tegelijkertijd worden gebruikt. Internet heeft er nog nooit uit gelegen.
Telefonie heeft er 1 keer een uur uit gelegen, uiteindelijk bleek het modem resetten de oplossing te zijn.
Verder heeft telefoon het altijd goed gedaan, de kwaliteit is ook goed.
Televisie is ook goed, we hebben hier 4 televisies op aangesloten waar van 1 televisie met digitale televisie en de rest analoog. Het digitale signaal is super, kraakhelder beeld en een ruim zender aanbod welke d.m.v. keuze pakketten heel behoorlijk uit te breiden is. Analoog is gewoon goed, helder beeld zonder storingen.
De Helpdesk vind ik wel een tegenvaller, bij het aansluiten van digitale televisie had ik een probleem waar men niet erg behulpzaam bij was. Uiteindelijk heb ik na uren prutsen dit zelf op kunnen lossen. Ook over internet heb ik een keer een vraag gehad, na 45 minuten wachten werd ik eigenlijk zacht gezegd afgescheept, ik kreeg een beetje het gevoel alsof de medewerker vond dat ik niet zo moest zeuren.
Voorheen ben ik ruim 3 jaar klant geweest met alle diensten bij Casema, nu dus via Ziggo.
De hele overgang heb ik niks van gemerkt, het is gewoon net zo goed blijven werken als het altijd heeft gedaan.
Jep.. met de oude firmware werkte het ook probleemloos.. een paar maanden nadat ik had geupdate begonnen de problemen..Klaus_1250 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:17:
@Bart1983/YoG: Hebben jullie de meest recent firmware voor de Humax?
Maar ik neem aan dat m'n probleem niet lokaal is, aangezien Bart ook dezelfde problemen heeft..
Het stoort me wel dat je de klok niet handmatig kunt instellen.. daarmee was dus alles opgelost geweest..
Heeft elke decoder zo'n klok, die alleen bij je TV-aanbieder kan worden ingesteld? Ik zie er het nut niet zo van in..

Ik heb ook een IR-FOX en volgens mij is het gewoon zo dat als je naar een andere zender zapt hij pas de tijd bij gaat werken. Als ik een uur een film op dezelfde zender kijk, dus niet wegzap en ik druk op info of epg dan staat de tijd erop die ik had toen ik hem op die zender zette.Bart1983 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:13:
[...]
Heej ik heb ook hetzelfde. Ook een Humax IR-FOX!
Hoe zit het overigens met de signaalsterkte, hoe hoog moet/kan die zijn en waarmee heeft het te maken. Ik haal maximaal 45% met kwaliteit 100%. Ik weet dat dus het beeld al het beste is.
Maar het is dus een nieuwbouw huis. Vanaf de meterkast zit ik met hirschmann kabels en stekkers aangesloten. Er zit nog maar 1TV aangesloten voor de rest zitten alle coax kabels nog niet in huis. Die kabel is ca. 5 meter maar vanuit de meterkast naar de TV. Heb hem zelf getrokken. Heb alle stekkers zelf gemonteerd en die zitten gewoon 100% goed, heb er één waar ik over twijfelde nog opnieuw erop gezet maar ik kom niet hoger als 45%.
Ligt dit dan aan de afstand tot de wijkcentrale of zo? Of hoe moet ik dat zien, ik vind 45% vrij weinig eigenlijk gezien de nieuwbouw en nieuwe en goede kabels/stekkers en maar 5 meter tot de TV.
45% is genoeg, zoals de BER-waardes maar op 0 blijven. Ik heb maximaal ooit 58% gezien, en dat was bijna rechtstreeks op de groene kabel. En mijn DVB-C kaart met 15m kabel ertussen geeft voor hetzelfde signaal 98% af. Dus ik denk dat humax gewoon erg conservatief is met hun signaal-sterkte. Zolang het signaal goed genoeg is en foutvrij, heeft het voor Ziggo weinig nut om het signaal sterker te maken. Kost alleen maar geld, en waarschijnlijk krijg je dan ook neven-effecten zoals storingen op aanliggende frequenties, waardoor de kwaliteit van het signaal juist weer lager word.
Ik had echt ALLESLekkere Kwal schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:11:
[...]
Had je echt alle, dus ook Film1 en Sport1 etc.? Dan heb je gewoon dik geluk gehadWelke zenders/pakketten heb je overigens aangegeven bij je registratie?

Na 2 weken had ik ook gebeld naar ziggo van ik heb nog alles, ik wil weten of mijn registratie wel goed is gegaan. Toen zeiden ze; ja u heeft alleen het basispakket zie ik, dan heeft u geluk dat u nog kan kijken

Anderhalve maand later kon ik nog steeds kijken

Maar ga binnenkort denk wel Sport1+Ligtv bestellen.
Dat is toch normaal? Ik heb bij mijn tweede decoder op die smartcaard ook alle zenders gehad (duurde twee maanden). Zal het wel missen: 't is gisteren afgelopenxminator schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:15:
[...]
Ik had echt ALLES. Ik had geen extra zenders/pakketten aangegeven. Gewoon clean digitaal.

Sinds kort was het toch dat je maar 2 weken kreeg voor alles en 2 maanden de 'digitaal totaal pakket'.Jab65 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:21:
[...]
Dat is toch normaal? Ik heb bij mijn tweede decoder op die smartcaard ook alle zenders gehad (duurde twee maanden). Zal het wel missen: 't is gisteren afgelopen
Waarschijnlijk was die defect, want hij is omgeruild voor een linksys en nu werkt het vlekkeloos.L3TUC3 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:04:
[...]
Maf ding dan. Wat je moet doen is het modem met een utp kabel aan de WAN poort van de router hangen en via dhcp een ip laten ophalen. Werkt bij mij erg goed icm een wrt54g.
Ik heb trouwens hier nog een Motorola Surfboard 5120 staan. Zou die ook werken via Ziggo?
Als je een alles-in-pakket hebt, dan klopt het gewoon.xminator schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:15:
[...]
Ik had echt ALLES. Ik had geen extra zenders/pakketten aangegeven. Gewoon clean digitaal.
Na 2 weken had ik ook gebeld naar ziggo van ik heb nog alles, ik wil weten of mijn registratie wel goed is gegaan. Toen zeiden ze; ja u heeft alleen het basispakket zie ik, dan heeft u geluk dat u nog kan kijken.
Anderhalve maand later kon ik nog steeds kijken, maar vanaf gisternacht is het dus verlopen
.
Maar ga binnenkort denk wel Sport1+Ligtv bestellen.
Als je los DTV neemt dan krijg je het 2 weken. Bij Alles-in-1 (volgens mij alleen de duurste) krijg je het standaard 2 maanden

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Nee dit is niet normaal.. toen ik de decoder pas had update hij direkt vanaf elke minuut.. wel zo handig lijkt me, anders heb je niets aan je EPG.. zelf handmatig updaten, klinkt als teruggaan naar het stenen tijdperk.wiene schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:52:
[...]
Ik heb ook een IR-FOX en volgens mij is het gewoon zo dat als je naar een andere zender zapt hij pas de tijd bij gaat werken. Als ik een uur een film op dezelfde zender kijk, dus niet wegzap en ik druk op info of epg dan staat de tijd erop die ik had toen ik hem op die zender zette.
Even automatisch een programma openemen (i.c.m. met aparte HD-recorder is dus nu ook niet mogelijk)
Heb zelf 1,5 meter Van den Hul The Name antennekabel (met vaste 75 ohm doorvoer, ik weet niet of dat écht iets uitmaakt of marketing is). Ik denk dat lengte en afscherming de meeste positieve effekten zal hebben op je signaalsterkteMaar het is dus een nieuwbouw huis. Vanaf de meterkast zit ik met hirschmann kabels en stekkers aangesloten. Er zit nog maar 1TV aangesloten voor de rest zitten alle coax kabels nog niet in huis. Die kabel is ca. 5 meter maar vanuit de meterkast naar de TV. Heb hem zelf getrokken. Heb alle stekkers zelf gemonteerd en die zitten gewoon 100% goed, heb er één waar ik over twijfelde nog opnieuw erop gezet maar ik kom niet hoger als 45%.
Ik had ook los dtv gekochtAnkh schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:35:
[...]
Als je een alles-in-pakket hebt, dan klopt het gewoon.
Als je los DTV neemt dan krijg je het 2 weken. Bij Alles-in-1 (volgens mij alleen de duurste) krijg je het standaard 2 maandenik geniet er ook nog steeds van

mijn humax is ook fubar. als ik mijn lcd tv uitzet en de humax digitv kastje staat nog aan met groen lampie.
gaat spontaan in de nacht of overdag mijn tv aan. zet ik de humax uit is er niets aan de hand.
had er nog een liggen en die is wel goed maar tis wel vaag.
gaat spontaan in de nacht of overdag mijn tv aan. zet ik de humax uit is er niets aan de hand.

Vraag een nieuwe modem aan bij ziggo, zeg dat je modem het niet goed doet en dat ie kapot is. Dan krijg je een nieuwe, misschien dat het probleem kan verhelpen. Een nieuwe modem wilt ook weleens de oplossing bieden.PWM schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:07:
Ik begin nu wel een beetje ten einde raad te raken. Ik heb de tips ook nog gedaan die hierboven staan, niks helpt.
In welke regio woon je? Stuur me anders een PM.
Mijn ervaringen zijn niet echt slecht. Over radio en TV heb ik nooit te klagen gehad. De internetaansluiting is normaal gesproken betrouwbaar (het nameserverprobleem dat in september heeft gespeeld is na het ingebruiknemen van de 'nieuwe' servers niet meer teruggekeerd) en de telefoon doet het ook op de momenten dat ik hem nodig heb.Damocles.NL schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:32:
Over de communicatieve vaardigheden van Ziggo en de helpdesk (zeker het contactformulier en de reacties daarop) wil ik het liever niet hebben, al moet ik zeggen dat ik onlangs een vrij positieve ervaring heb gehad (toen ik eenmaal door de 30 minuten wachttijd heen was): modem gefrituurd door blikseminslag - rond het middaguur gebeld, volgende werkdag voor tienen 's ochtends weer on line met een nieuwe modem.
Waarschijnlijk staat je TV op een soort SCART "wake-up" modus.. heeft mijn HD-recorder ook (ik kan daardoor gemakkelijk opnemen, rec. gaat aut. aan en neemt op als Humax dat ook doet d.m.v. timer)Anoniem: 151407 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:52:
mijn humax is ook fubar. als ik mijn lcd tv uitzet en de humax digitv kastje staat nog aan met groen lampie.
Check je ingestelde timers in de Humax
Hier ook iemand met positieve ervaringen met Ziggo. Heb altijd casema gehad, was prima. Na Ziggo heb ik snel het all-in-one pakket aangevraagd, was binnen een week op m'n nieuwe snelheid en is altijd goed geweest bij mij. Digi decoder had ik met twee weken in huis .. dus ook goed.. dit is al een half jaar terug gebeurd. Snelheid is prima mijns inziens. Heb een 16 / 3 verbindingDamocles.NL schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:32:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ~ # ./speedtest --2008-10-29 16:48:42-- http://speedtest.bbned.nl/download/file32mb.bin Resolving speedtest.bbned.nl... 62.177.145.10 Connecting to speedtest.bbned.nl|62.177.145.10|:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 200 OK Length: 33554432 (32M) [application/octet-stream] Saving to: `file32mb.bin.2' 100%[======================================>] 33,554,432 1.81M/s in 18s 2008-10-29 16:49:00 (1.81 MB/s) - `file32mb.bin.2' saved [33554432/33554432] |
gaat dus goed, haal dit ook echt altijd...
code:
ziet er ook erg goed uit vind ik...1
2
3
4
5
6
| ~ # ping ping.xs4all.nl -f PING uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51) 56(84) bytes of data. .^C --- uucp1.xs4all.nl ping statistics --- 1595 packets transmitted, 1594 received, 0% packet loss, time 15301ms rtt min/avg/max/mdev = 6.019/9.656/117.071/5.858 ms, pipe 10, ipg/ewma 9.599/8.975 ms |
Vorige week donderdag m'n 10 euro gratis vast bellen afgezegd, omdat ik hier eerder verlies op boer dan winst, gisteren de wijziging in m'n bus..
Ik ben dus echt tevreden over Ziggo, buiten dat heb ik ook echt geen keuze daar ik 2.4KM van de ADSL1 centrale verwijderd zit. In een nieuwbouw wijk in Utrecht. Gelukkig hoef ik niet veel de communiceren met ziggo want dat schijnt niet zo goed te gaan.. dus daar heb ik echt geen ervaring mee, maar gezien alle negatieve reacties hier zullen de wachttijden wel echt waardeloos zijn.
Moet je hem wel aan hebben staanRainesh schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:03:
[...]
Vraag een nieuwe modem aan bij ziggo, zeg dat je modem het niet goed doet en dat ie kapot is. Dan krijg je een nieuwe, misschien dat het probleem kan verhelpen. Een nieuwe modem wilt ook weleens de oplossing bieden.

Zonet voor de 999999ste keer wel met die baggere helpdesk van Ziggo gebelt i.v.m. mijn internetverbinding,
Had eerst voorheen een Internet verbinding van @Home 4000 / 1000. Nooit problemen mee werkte altijd keurig netjes. Echter zijn wij destijds (3 maand geleden) naar Ziggo All-in-One gegaan. Met Digitaal TV, Telefonie EN een internetverbinding met snelheden van 8000 / 1500. Die snelheden heb ik dus inmiddels nog niet, 3 maand & 9999 telefoongesprekjes verder. Had ik net iemand aan de lijn m.b.t. van laatste telefoontje van de 9999 stuks die zei: "Op 29 oktober word uw postcode gemigreerd" die naar lang met hem gesproken te hebben en veel opwindingen van mijn kant verder doodleuk vermeld: Heeft u laatst Radar gekeken op TV? Ik zo 'ja'. Daarom kan ik u niks zeggen overwachttijden e.d. Enigste wat ik kan doen (heb al echt tevaak wat anders gehoord gekregen) is een klacht naar de 2e lijns sturen en verder niks. Ik ben het echt absoluut echt GODgruwelijk zat van deze klotenprovider.
Fijne service weer van Ziggo, niemand deze provider aan te raden, echt niemand.
Had eerst voorheen een Internet verbinding van @Home 4000 / 1000. Nooit problemen mee werkte altijd keurig netjes. Echter zijn wij destijds (3 maand geleden) naar Ziggo All-in-One gegaan. Met Digitaal TV, Telefonie EN een internetverbinding met snelheden van 8000 / 1500. Die snelheden heb ik dus inmiddels nog niet, 3 maand & 9999 telefoongesprekjes verder. Had ik net iemand aan de lijn m.b.t. van laatste telefoontje van de 9999 stuks die zei: "Op 29 oktober word uw postcode gemigreerd" die naar lang met hem gesproken te hebben en veel opwindingen van mijn kant verder doodleuk vermeld: Heeft u laatst Radar gekeken op TV? Ik zo 'ja'. Daarom kan ik u niks zeggen overwachttijden e.d. Enigste wat ik kan doen (heb al echt tevaak wat anders gehoord gekregen) is een klacht naar de 2e lijns sturen en verder niks. Ik ben het echt absoluut echt GODgruwelijk zat van deze klotenprovider.
[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 275988 op 29-10-2008 17:06]
Waar is eigenlijk info te vinden over de zenders in het verrassingspakket ?
EDIT: Hier dus:
http://www.ziggo.nl/produ...sie/z2/verrassingszenders
Iemand ?
Wanneer veranderen deze zenders eigenlijk ?Op dit moment kun je kijken naar de digitale zenders Journaal24, Sterren.nl, Consumenten TV, Humor TV en Hilversum Best. Wil je weten wat deze zenders inhouden? Klik dan op 'toon meer' voor een beschrijving van deze zenders
Iemand ?
[Voor 83% gewijzigd door Hoyden op 29-10-2008 17:08]
Ik heb ze al sinds ik DigiTV van Ziggo heb, sinds eind juni.. nog steeds niks veranderdHoyden schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:05:
Waar is eigenlijk info te vinden over de zenders in het verrassingspakket ?
[...]
Wanneer veranderen deze zenders eigenlijk ?
Iemand ?
Waarom zouden ze moeten veranderen dan ?
Ze zitten of in het basis- of pluspakket
[Voor 4% gewijzigd door YoG op 29-10-2008 17:27]
Ze zouden moeten veranderen omdat daar sprake van was.
Sinds eergister hebben we hier in m'n studentenhuis geen internetverbinding meer, omdat de modem blijkbaar geactiveerd moet worden. We hebben echter geen activatiecode gekregen via de post en ook de reden achter de activatie ontgaat me een beetje, aangezien er voor maandag nog niets aan de hand was.
De helpdesk gaf me de geweldige oplossing om de modem te resetten (de medewerker zei dat er geen activatiecode voor dit adres bekend was), maar dit heeft niets geholpen... Is dit een bekend probleem van ziggo? En zoja, is er een oplossing voor?
De helpdesk gaf me de geweldige oplossing om de modem te resetten (de medewerker zei dat er geen activatiecode voor dit adres bekend was), maar dit heeft niets geholpen... Is dit een bekend probleem van ziggo? En zoja, is er een oplossing voor?
4226 komt inderdaad voor in mn logfiles...Klaus_1250 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:33:
[...]
Ander puntje is om even te kijken of er in je Windows logfiles event-id 4226 voorkomt. Dit kan er ook voor zorgen dat je niet meer goed kan browsen.
"De beveiligingslimiet voor het aantal gelijktijdige TCP-verbindingspogingen is bereikt door TCP/IP"
Kan ik de fix die ik hier op GoT gevonden heb (Voor XP SP2) ook veilig toepassen met Vista?
[Voor 7% gewijzigd door Flying Bobman op 29-10-2008 19:29]
Waarom ga je er dan niet bij weg?Anoniem: 275988 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:03:
Zonet voor de 999999ste keer wel met die baggere helpdesk van Ziggo gebelt...
...
Ik ben het echt absoluut echt GODgruwelijk zat van deze klotenprovider.
Ik zou zelf allang zijn overgestapt naar KPN Interactief als dat leverbaar zou zijn op mijn postcode.
Verder zijn er tal van adsl varianten die niet eens de aansluiting van de kpn actief nodig hebben...
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Anoniem: 278962
mmmmmm. Heeft de helpdesk gekeken of je toevallig bent afgesloten? Daar lijkt het verdacht veel op.flappie27 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:34:
Sinds eergister hebben we hier in m'n studentenhuis geen internetverbinding meer, omdat de modem blijkbaar geactiveerd moet worden. We hebben echter geen activatiecode gekregen via de post en ook de reden achter de activatie ontgaat me een beetje, aangezien er voor maandag nog niets aan de hand was.
Ik heb anders een router voor je die het 100% werkt met ziggo.
Sitecom MIMO XR, die wordt namelijk ook gebruikt door Ziggo zelf. Helemaal nieuw in doos, inc boekjes, drivers en wireless usb stick. Transferrate 125mbps, 3 antennes etc.
Werkt prima, ik heb een ongeopende en eentje die geopend is maar niet gebruikt.
Als je interesse hebt, stuur maar een berichtje.
Op de helpdesk kunnen ze het modem doormeten en zien dat deze niet defect is, tenzij het modem uit staat.Rainesh schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:03:
[...]
Vraag een nieuwe modem aan bij ziggo, zeg dat je modem het niet goed doet en dat ie kapot is. Dan krijg je een nieuwe, misschien dat het probleem kan verhelpen. Een nieuwe modem wilt ook weleens de oplossing bieden.
Als de monteur ziet dat het modem niet defect is, dan moet je de voorrijkosten van 36 euro betalen.
Daarnaast ligt het niet aan het modem, want je krijgt een leasetijd via de CMTS en niet van het modem zelf.
hier het zelfde, door dat grapje 2 weken zonder internet gezetenflappie27 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:34:

always under construction
O wat denk ik terug aan de tijd met casema... Ziggo wilden me overtuigen dat er iets mis was met mijn ClarkConnect wan box .. noooit last gehad. tot er een ziggo packet doorheen kwam.
Het leven is lang dus het gaat ff duren !
ja, want elke helpdesk werknemer weet uit z'n hoofd wat clarkconnect is en elke andere soort van router. Zij willen gewoon graag dat je de verbinding test zonder router want dan kunnen ze problemen uitsluiten. En als inderdaad de verbinding goed werkt op het moment dat alleen een pc er achter hangt .. tjah dan ligt het toch aan je wan boxke, zou zomaar kunnen..hydr4 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:34:
O wat denk ik terug aan de tijd met casema... Ziggo wilden me overtuigen dat er iets mis was met mijn ClarkConnect wan box .. noooit last gehad. tot er een ziggo packet doorheen kwam.
* Paul_K steekt hand opDamocles.NL schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:32:
Willen de mensen met positief ziggo nieuws NU opstaan?
Ik ben van ADSL-Tele2 (telefoon was een drama) naar Speedlinq (okee) naar Telfort (vele modem-upgrades enkel voor windows en ik draai Linux, veel hulpelozen-desk bellen, veel zelf ini-files hacken en grote ellende met de telefoon, dus veel GSMkosten) en uiteindelijk bij Ziggo aangekomen.
Verkoop en helpdesk was erg vriendelijk en kwam kundig over (helpdesk wist zowaar iets van Linux). Heb het Z1 all in one pakket besteld, was binnen een week online (ook draadloos), telefoon werkte en digitale TV als bonus. Ik ben nu per maand iets meer kwijt dan bij Telfort, maar alles werkt gewoon. Alle waar naar z'n geld.
Digitale televisie (totaalpakket) werkt hier uitstekend. Even wat aanloopproblemen gehad (vergeten de kaart te activeren ... foutje), maar in dat opzicht geen klagen.
Valt er vandaag een factuur in de bus. Ook niets vreemd, tot ik 'm nader bekijk (vondt het bedrag al wat hoog).
Blijken we spontaan Internet Z1 te hebben... heeeel bijzonder...
Zal ook wel niet de enige zijn, of de helpdesk is zwaar onderbezet...
Valt er vandaag een factuur in de bus. Ook niets vreemd, tot ik 'm nader bekijk (vondt het bedrag al wat hoog).
Blijken we spontaan Internet Z1 te hebben... heeeel bijzonder...
Zal ook wel niet de enige zijn, of de helpdesk is zwaar onderbezet...
BMW 535D
zat al een aantal jaar tevreden bij @home internet en vorige week besloten om ook de telefoon erbij te nemen en te gaan voor het all-in-1 plus pakket.
dinsdag brief ontvangen met de bevestiging en ingangsdatum op 1 november. echter alleen de brief ontvangen maar geen pakket met de modem? Toen ik de bestelling aan de telefoon deed zei de medewerker dat de brief en het pakket tegelijk zouden komen.
wat zijn jullie ervaringen hiermee? gaat een beetje moeilijk als overmorgen de abo ingaat terwijl ik geen modem heb..
is het misschien mogelijk om mijn oude @home modem te gebruiken totdat ik de nieuwe ontvang? de modem moet wel geactiveerd worden met de code (code heb ik al).. kan problemen geven?
dinsdag brief ontvangen met de bevestiging en ingangsdatum op 1 november. echter alleen de brief ontvangen maar geen pakket met de modem? Toen ik de bestelling aan de telefoon deed zei de medewerker dat de brief en het pakket tegelijk zouden komen.
wat zijn jullie ervaringen hiermee? gaat een beetje moeilijk als overmorgen de abo ingaat terwijl ik geen modem heb..
is het misschien mogelijk om mijn oude @home modem te gebruiken totdat ik de nieuwe ontvang? de modem moet wel geactiveerd worden met de code (code heb ik al).. kan problemen geven?
Als ik op die link van Ziggo druk dan zie ik dit staan:YoG schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:26:
[...]
Ik heb ze al sinds ik DigiTV van Ziggo heb, sinds eind juni.. nog steeds niks veranderd
Waarom zouden ze moeten veranderen dan ?
Ze zitten of in het basis- of pluspakket
Veranderd dus wel.In vanaf 1 november kun je kijken naar de digitale zenders Zone Reality, NostalgieNet, Baby TV , Motors TV of TMF NL.
[Voor 6% gewijzigd door jongetje op 30-10-2008 13:42. Reden: Linkje toegevoegd]
Maakt niet uit. Hier is vorige week All-in-1 ingegaan en heb ook nog geen nieuwe modem e.d. Oude modem blijft gewoon werken (heb hier een SB4200 die het prima doet op 8000/1500). Nieuwe modem e.d. komen met TNT Pakketdienst en de brief met TNT Post, dus het is vreemd dat ze zeggen dat ze gelijk komen.SubSun schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:41:
Ik hoop ten zeerste voor jou dat je minder problemen hebt dan de mensen om mij heen.
Zelf ben ik nu al maanden bezig met Ziggo om een digitale decoder te laten wisselen. Betreft een Samsung DCB h360r waarvan het hdmi gedeelte het niet doet. Ik was te laat voor de omruil actie van Samsung dus nu moet ik het via mijn leverancier regelen. M.a.w. mijn leverancier dient de decoder op te sturen naar Samsung en krijgt gelijk een nieuwe (bron Helpdesk Samsung) Een haast onmogelijke opgave voor Ziggo....
Zelf ben ik nu al maanden bezig met Ziggo om een digitale decoder te laten wisselen. Betreft een Samsung DCB h360r waarvan het hdmi gedeelte het niet doet. Ik was te laat voor de omruil actie van Samsung dus nu moet ik het via mijn leverancier regelen. M.a.w. mijn leverancier dient de decoder op te sturen naar Samsung en krijgt gelijk een nieuwe (bron Helpdesk Samsung) Een haast onmogelijke opgave voor Ziggo....

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Zucht, het was blijkbaar inderdaad afgesloten.. Een oudbewoner die het allemaal regelde had het abonnement opgezegd zonder ons te informerenAnoniem: 278962 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:38:
[...]
mmmmmm. Heeft de helpdesk gekeken of je toevallig bent afgesloten? Daar lijkt het verdacht veel op.

Zojuist wou mams d'r email van haar Ziggo emailaccount binnenhalen met Outlook Express 6, dit werkt niet meer...
Eig idee?
Nou dacht ik dat de gebruikersnaam aangepast moest worden, @home.nl erachter, maar dat helpt niet.quote: OutlookExpressDe server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'Anneke', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F
Eig idee?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hier werkt de mail ook niet... Ook @home webmail doet niets.
Edit; nu wel weer.
Edit; nu wel weer.

[Voor 17% gewijzigd door Format-C op 30-10-2008 17:01]
MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Webmail deed wel, maar nu doet Outlook Express weer 

Oscar Wilde
Ik zit er ook om na te denken om naar Ziggo over te stappen (nooit gedacht ivm de helpdesk en slechte overname van sommige kennissen), omdat ik momenteel ISDN heb van KPN en ik wil er heel graag van af (betaal te veel per maand). Als ik bijvoorbeeld Tele2 kies moet ik eerst mijn ADSL opzeggen en dan mijn ISDN downgraden naar Analoog, dus zit ik een hele tijd zonder internet (dat moet ik niet hebben).
Mijn plan is daarom om bij Ziggo het alles-in-1 abo aan te vragen en dan mijn huidige tel.nummer (die ik als enige van de ISDN-nummers gebruik) te verhuizen naar Ziggo. Als dat allemaal rond is en werkt ben ik van plan om mijn XS4ALL en KPN ISDN helemaal op te zeggen, zodat ik zeker weet dat ik niet zonder internet zit. Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie misschien nog tips?
Het enige grote verschil tussen Ziggo Plus en Extra is de snelheid, toch?
Verder was ik even benieuwd naar het bits en bytes verhaal. De Plus is 8.000 kbit/s, dat betekent dus 1 MB per seconde? En de Extra is 16.000 kbit/s, dus 2MB per seconde?
Bedankt alvast!
Mijn plan is daarom om bij Ziggo het alles-in-1 abo aan te vragen en dan mijn huidige tel.nummer (die ik als enige van de ISDN-nummers gebruik) te verhuizen naar Ziggo. Als dat allemaal rond is en werkt ben ik van plan om mijn XS4ALL en KPN ISDN helemaal op te zeggen, zodat ik zeker weet dat ik niet zonder internet zit. Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie misschien nog tips?
Verder was ik even benieuwd naar het bits en bytes verhaal. De Plus is 8.000 kbit/s, dat betekent dus 1 MB per seconde? En de Extra is 16.000 kbit/s, dus 2MB per seconde?
Bedankt alvast!

Wel jammer dat de helpdeskmedewerker die je als eerste aan de telefoon had, dit niet opmerkte. Ik werk zelf bij de helpdesk van ziggo en weet dat deze controle de eerste stap is. Zuchtflappie27 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:44:
[...]
Zucht, het was blijkbaar inderdaad afgesloten.. Een oudbewoner die het allemaal regelde had het abonnement opgezegd zonder ons te informeren... We hebben inmiddels een nieuwe activatiecode ontvangen en we wachten nu nog op de nieuwe modem zodat we hem kunnen activeren. Het lag dus niet aan ziggo
Kun jij me dan ook zeggen wat fase 4 betekend in het aanvraagproces?Anoniem: 278962 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:30:
[...]
Wel jammer dat de helpdeskmedewerker die je als eerste aan de telefoon had, dit niet opmerkte. Ik werk zelf bij de helpdesk van ziggo en weet dat deze controle de eerste stap is. Zucht
Je vergeet de limiet op de newsserver (news.ziggo.nl), die is bij plus 50gb en bij extra onbeperkt.nlboy schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:26:
Ik zit er ook om na te denken om naar Ziggo over te stappen (nooit gedacht ivm de helpdesk en slechte overname van sommige kennissen), omdat ik momenteel ISDN heb van KPN en ik wil er heel graag van af (betaal te veel per maand). Als ik bijvoorbeeld Tele2 kies moet ik eerst mijn ADSL opzeggen en dan mijn ISDN downgraden naar Analoog, dus zit ik een hele tijd zonder internet (dat moet ik niet hebben).
Bedankt alvast!
Ik heb zelf plus en haal perfect 1MB en ongeveer 180 kb/s up. Ik neem aan dat dit bij extra ook wel goed zit, maar zoals je kunt lezen werkt dat niet voor iedereen.
Binnenkort dus de upgrade naar 10 mbit -> 1,2 MB/s. Moet je zelf maar bedenken of je die (nog) snellere verbinding wilt (ik iig niet voor dat geld)
succes
Nee, dat weet ik niet. Hangt van de aanvraag (=order) af. Wat ik wel weet dat deze orders uit 6 stappen bestaan. En ik weet ook dat deze orders soms totaal vastlopen in het systeem zelf. Dit is één van de hoofdoorzaken dat Ziggo nu even in zwaar weer verkeert. Kan je me wat meer vertellen?abcor2003 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:35:
[...]
Kun jij me dan ook zeggen wat fase 4 betekend in het aanvraagproces?
Hoe werkt het eigenlijk als ik een alles in 1 pakket in de winkel ga kopen? Kan ik dan meteen internetten en bellen? Een vriend van mij wil dit namelijk doen en ik moet dat aansluiten. Zit er dan een computernaam bij?
Moet je dan na het aansluiten een brief opsturen met welk pakket je wil? Voor tv weet ik dat het zo werkt.
Moet je dan na het aansluiten een brief opsturen met welk pakket je wil? Voor tv weet ik dat het zo werkt.
Zijn er eigenlijk oude @home klanten die de 16mbit halen bij alles-in-1 Extra?
Heb het hier in de omgeving Tilburg gecontroleerd bij kennissen, maar niemand die haalt deze snelheid.
Wij komen met het alles in 1 pakket niet verder dan de oude @home snelheden, die gelijk zijn aan Z3
Tevens ook nog steeds gruwelijke ping spikes tijdens het online gamen. Hoop dat ze het dit jaar nog weten te verhelpen, anders gaan we toch maar eens op zoek naar iets anders.
Er is echter wel 1 voordeel aan het niet kunnen gamen. Ik heb meer tijd over voor mijn avondstudie en nu een 9,8 gehaald voor mijn tentamen lol.
Heb het hier in de omgeving Tilburg gecontroleerd bij kennissen, maar niemand die haalt deze snelheid.
Wij komen met het alles in 1 pakket niet verder dan de oude @home snelheden, die gelijk zijn aan Z3
Tevens ook nog steeds gruwelijke ping spikes tijdens het online gamen. Hoop dat ze het dit jaar nog weten te verhelpen, anders gaan we toch maar eens op zoek naar iets anders.
Er is echter wel 1 voordeel aan het niet kunnen gamen. Ik heb meer tijd over voor mijn avondstudie en nu een 9,8 gehaald voor mijn tentamen lol.
5 weken geleden had ik TV Digitaal Totaal, dit wilde ik omzetten naar Alles in 1 extra MET HD-ontvanger.Anoniem: 278962 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:07:
[...]
Nee, dat weet ik niet. Hangt van de aanvraag (=order) af. Wat ik wel weet dat deze orders uit 6 stappen bestaan. En ik weet ook dat deze orders soms totaal vastlopen in het systeem zelf. Dit is één van de hoofdoorzaken dat Ziggo nu even in zwaar weer verkeert. Kan je me wat meer vertellen?
Na 2 weken was niets bekend in het systeem, order opnieuw ingevoerd doorhelpdesk. Wel een brief gekregen met activitiecodes e.d. Maar na nog eens 2 weken nog geen pakket binnen. Gebeld en toen zat het volgens de helpdesk in fase 4.
Anoniem: 275168
Zeer herkenbaar, precies hetzelfde ervaren. Wel altijd netjes te woord gestaan via de helpdesk, maar wel telkens zonder resultaat. Ik heb het opgegeven. Heb een klachtenbrief per post en online verstuurd, indien reactie uitblijft zal ik hem hier met julie delen..abcor2003 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:13:
[...]
5 weken geleden had ik TV Digitaal Totaal, dit wilde ik omzetten naar Alles in 1 extra MET HD-ontvanger.
Na 2 weken was niets bekend in het systeem, order opnieuw ingevoerd doorhelpdesk. Wel een brief gekregen met activitiecodes e.d. Maar na nog eens 2 weken nog geen pakket binnen. Gebeld en toen zat het volgens de helpdesk in fase 4.
Check je emailabcor2003 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:13:
[...]
5 weken geleden had ik TV Digitaal Totaal, dit wilde ik omzetten naar Alles in 1 extra MET HD-ontvanger.
Kan je eigenlijk een tv pakket nemen voor 1 maand alleen? Kan je ook gelijk zeggen van ik wil het over een maandje stopgezet hebben?
Hoelang duurt het voordat een pakket geactiveerd is?
Ik weet niet of je het voor 1 maand kan, maar mijn pakket was binnen 2 dagen geactiveerd.xminator schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:57:
Kan je eigenlijk een tv pakket nemen voor 1 maand alleen? Kan je ook gelijk zeggen van ik wil het over een maandje stopgezet hebben?

tikfouten? tjah..m..
Sorry, ik was niet op de hoogte van zo'n pakket..jongentje schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:42:
[...]
Als ik op die link van Ziggo druk dan zie ik dit staan:
[...]
Veranderd dus wel.
Ik snap de toegevoegde waarde niet helemaal? Wil je je wekelijks terugkerend programma zien, is de zender opeens vervangen?

Kun je niet gewoon beter een pluspakketje er tegenaan gooien? Je krijgt ontzettend veel (ik heb zelfs gratis Eredivisie Live)
M'n storingen met m'n klok heb ik nog steeds.. ik denk dat ze capaciteitsproblemen hebben, het beeld bevriest ook steeds vaker dat denk ik kan duiden op te weinig bandbreedte..?
[Voor 13% gewijzigd door YoG op 31-10-2008 14:20]
Ja, dat kan.xminator schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:57:
Alle transponders hebben extra ruimte om bandbreedte-pieken op te vangen. En als een transponder alsnog te vol dreigt te raken, kan Ziggo of een zender verplaatsen naar een andere transponder, of de bandbreedte van een zender knijpen door ze te recoden naar een lagere bandbreedte (zoals ze bij NL1/2/3 nu al doen, die van ~8Mbps naar ~7.3Mbps worden ge-recode). Capaciteits-problemen zijn er nog niet echt, ik denk eerder dat er in het netwerk van Ziggo iets verkeerd zit of in de firmware van de STB's. De Humax IR-Fox heeft al tijden problemen met zijn klok/EPG, maar 2 firmware versies terug had ie daar geen problemen mee (wel andere problemen).YoG schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:17:
M'n storingen met m'n klok heb ik nog steeds.. ik denk dat ze capaciteitsproblemen hebben, het beeld bevriest ook steeds vaker dat denk ik kan duiden op te weinig bandbreedte..?
Los daarvan neemt Ziggo binnenkort een nieuwe transponder voor digitale tv in gebruik, in regio 1111 zit die al op de kabel en word ermee getest (zit nu NL1 op in de originele 8Mbps).
Deze zenders zenden geen reguliere programma's uit die om de x periode terug komen. Los daarvan, ik heb een digitaal totaalpakket maar daar zit echt geen gratis eredivisie live bij in. Is volgens mij (gelukkig voor jou) een fout van Ziggo.YoG schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:17:
[...]
Sorry, ik was niet op de hoogte van zo'n pakket..
Ik snap de toegevoegde waarde niet helemaal? Wil je je wekelijks terugkerend programma zien, is de zender opeens vervangen?
Kun je niet gewoon beter een pluspakketje er tegenaan gooien? Je krijgt ontzettend veel (ik heb zelfs gratis Eredivisie Live)
Thanks! Goed dat je het zegt. Ik download nu via Eweka, dus ik neem aan dat ik via Ziggo nog steeds gewoon onbeperkt kan downloaden.Mijulio schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:43:
[...]
Je vergeet de limiet op de newsserver (news.ziggo.nl), die is bij plus 50gb en bij extra onbeperkt.
Ik heb zelf plus en haal perfect 1MB en ongeveer 180 kb/s up. Ik neem aan dat dit bij extra ook wel goed zit, maar zoals je kunt lezen werkt dat niet voor iedereen.
Binnenkort dus de upgrade naar 10 mbit -> 1,2 MB/s. Moet je zelf maar bedenken of je die (nog) snellere verbinding wilt (ik iig niet voor dat geld)
succes

Ja ik. Overdag in ieder geval. In de avonduren zakt het stevig in momenteel. (tilburg reeshof)Floris-K schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:39:
Zijn er eigenlijk oude @home klanten die de 16mbit halen bij alles-in-1 Extra?
Net even speedtest.net getest, die zegt dat ik nog steeds 15,5 mbit haal. Up haal ik nog maar 1,5mbit ipv de 2mbit vanochtend/ middag. De newsserver is echter met een fluctuerende snelheid van rond de 400kb/s veel trager dan de 1,5mb/s van vanmiddag.
[Voor 19% gewijzigd door TdV op 31-10-2008 17:25]
Ik zit met hetzelfde probleem, activatie codes de 16e binnen gekregen voor alles-in-1 extra maar nog steeds geen hd installatie pakket. Erg fijn nu vandaag mijn adsl abo afloopt. Volgens de helpdesk zat ik vast in stap 4, volgens de afdeling wijzigingen was er wel een 'pakket verstuur' order de deur uit gegaan. Weet iemand of ik iets kan doen om het pakket wel snel binnen te krijgen of is dit een kwestie van afwachten?
Ook heb ik nog een oud (4 maanden) modem zonder telefonie liggen van mijn oude @home proef abonnement die ik nooit terug heb hoeven sturen, zou ik deze misschien kunnen gebruiken in afwachting van mijn nieuwe modem, of ben ik dan de klos met het activeren en codes en dergelijke.
Probleem 2 is dat er in de brief wordt gezegd dat ik activatie kosten a 30 euro moet betalen voor televisie z1, terwijl ik al kabel heb (direct bij mijn huur in). Lijkt me een beetje dubbel betalen zo.
Dit topic is gesloten.