[BELKIN N Wireless Router] Internet voor maar 5 seconden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126470

Topicstarter
Een raar probleem hier. Heb zojuist de Belkin N Wireless Router aangeschaft, maar krijg hem niet volledig aan de praat. Instellingen waren al erg lastig werkend te krijgen, maar hij doet het nu wel, voor 5 seconden om precies te zijn.

Ik heb casema multi internet (nu Ziggo dus) en een Motorola Modem
Bij het instellen vd router heb ik gekozen voor de "dynamisch ip adres verkijgen" optie.
Aan het einde vd rit werkte het internet, maar na 5 sec valt de verbinding weg. Als ik de router reset, heb ik weer 5 sec internet, maar valt wederom weg.
Ergens klopt er dus iets niet, maar wat?

Als ik de kabel rechtstreeks in de computer doe (dus vanaf de modem, zonder de router) doet internet het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Ze hebben een prima helpdesk bij casema (dus ook waarschijnlijk bij Ziggo). Die zou ik even raadplegen voor instellingen. Meten ze gelijk je hele zakie door.

Ik had een activeringscode nodig, gewoon aan de telefoon geregeld. Spul draaide m.i. goed. De helpdesk medewerker vond echter mijn signaal niet goed genoeg, gelijk een monteur die mijn aansluiting heeft vervangen (was te oud volgens hem voor de moderne techniek). Na een slechte start met Casema, zeer goede ervaring op het gebied van helpdesk.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Bij mij staat de router (Sitecom wireless broadband router WL 153) ook op dynamisch IP adres verkrijgen. Misschien moet je je andere instellingen ook even geven.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126470

Topicstarter
overige instelling zijn gewoon de defaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264590

Hallo mthijz,

Is je probleem al opgelost? Ik heb exact hetzelfde probleem met de Belkin N wireless router in combinatie met de Casema Motorola kabelmodem. Hooguit 10 seconden verbinding. Ik heb al contact gehad met de helpdesks van zowel Casema als Belkin, al verschillende malen modem en router gereset maar dat heeft nog niets opgeleverd. Gek wordt ik ervan.

Als ik een draadloze verbinding maak blijkt die ook niet stabiel, die blijft een halve minuut of zo in de lucht. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft, kan geloof ik ook aan mijn draadloze telefoons liggen die er naast staan.

Alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62126

hoi

is hier al een oplossing voor?

heb namelijk hetzelfde probleem met een belkin router....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268703

Wij hebben precies hetzelfde probleem hier.
Ook met de Belkin N router en Motorola modem.

Vraag ook voorgelegd aan Ziggo maar helaas nog geen reactie.

Als iemand een oplossing heeft dan horen we het graag.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik dat zo lees hier, lijkt me het een probleem met de Belkin router. Kun je geen andere testen? Kun je zoeken naar nieuwe firmware voor de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb net de nieuwe firmware erop gezet.

moet het nog testen.

belkin gaf snel een (standaard) reactie, na meer uitleg blijven ook zij een antwoord schuldig.

ziggo wil maar niet opnemen, die helpdesk is zwaar waardeloos.

andere router is probleem weg, maar ik heb nu deze, kan wel ruilen maar moet toch ook oplossing voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nieuwe firmware en het werkt nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben vanavond een uur online gezeten met de Helpdesk van Ziggo.
Ze blijven het probleem doorschuiven naar Belkin.

Op de vraag of er nieuwe firmware was geupdated naar het modem (een suggestie van een collega van ons) bleven zij om de zaak heen draaien.
Ik heb gevraagd of ze konden bevestigen dat dit niet het geval was, maar het gesprek werd afgebroken.

Typisch is dat onze problemen met het draadloze netwerk zijn ontstaan direct nadat Casema Ziggo werd.
Wij hadden toen af en toe geen verbinding via het draadloze netwerk.
Sinds afgelopen week viel de verbinding om de 5 minuten uit en sinds gisteren om de minuut.
Sinds gisteravond is helemaal geen verbinding meer te krijgen met ons draadloze netwerk.
Direct aangesloten op de modem werkt wel, maar dit is geen oplossing, aangezien je meerdere pc's tegelijkertijd nodig hebben (ik werk vanuit huis gedurende een paar dagen per week).

Ik ga nu weer contact opnemen met Belkin maar ben bang dat dit ook geen oplossing biedt.

Als iemand suggesties heeft dan horen we het heeeeeel graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens belkin is dit de oplossing, ik kan nu niet testen (zit op mijn werk) als iemand het kan testen hoor ik het graag.

http://www.belkin.com/con...C5B5E0C580B5B5B580D305F5D

is de complete url
let wel op dat je dezelfde router hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo daar ben ik weer.
Ik heb het getest en HET WERKT
eindelijk de goede oplossing voor casema/ziggo en de belkin router!!!!

ik heb nu automatische firmware update's voor deze router maar uitgezet, ben veel te blij dat het werkt nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fijn dat het bij jou gelukt is.

Wij hebben vanavond geprobeerd de router opnieuw te installeren maar dit levert een foutmelding mbt de verbinding op wanneer alle kabels goed zijn aangesloten.

Ik heb op de site van Belkin gekeken voor een firmware update voor onze router:
F5D8230-4

Deze inderdaad gevonden:
http://belkin.com/support...D8230-4&aid=5632&scid=221

Hierna krijg ik een bin bestand, maar hoe ik dit verder moet openen en wat de vervolgstappen zijn.

Ik hoop dat iemand kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Anoniem: 268703 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:43:
Hierna krijg ik een bin bestand, maar hoe ik dit verder moet openen en wat de vervolgstappen zijn.

Ik hoop dat iemand kan helpen
Staat gewoon in de bovenstaande link van Belkin
- Als het bestand zich op de harde schijf van de computer bevindt, en u computer met een kabel met de router in verbinding staat, bent u klaar om met de procedure te beginnen.
- Opent u de pagina van de router door de Internet Explorer te openen, en het volgende adres in de adresbalk in te vullen: 192.168.2.1
- Als u het adres opent, krijgt u de pagina van uw router te zien. Klikt u op de optie Firmware Update onder System Settings.
- Nu zult u om een wachtwoord gevraagd worden, maar tenzij u zelf een wachtwoord op de router hebt ingesteld, kunt u het veld leeg laten en op Submit klikken.
- Onder de optie Firmware Update hebt u een knop `bladeren` of `browse`. Klikt u op deze knop, en selecteert u het .bin firmware bestand van uw harde schijf.
- Klikt u op update, en de router zal zijn firmware updaten met het bestand.

Het is heel belangrijk dat u gedurende 5 minuten niet de router van de stroom afhaalt, of de netwerk kabel eruit trekt. Als de router klaar is, zal u de router moeten resetten. druk de reset knop voor 10 seconden in en wacht 1 minuut. Druk de reset knop weer voor 10 seconden in. Installeer hierna de router opnieuw met de installatie CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noork schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:00:
[...]

Staat gewoon in de bovenstaande link van Belkin

[...]
Bedankt voor je reactie, maar wanneer ik 192.168.2.1 invoer in mijn adresbalk dan kom ik automatisch op Google terecht.
Blijkbaar zit hier ook een probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Anoniem: 268703 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 02:07:
Bedankt voor je reactie, maar wanneer ik 192.168.2.1 invoer in mijn adresbalk dan kom ik automatisch op Google terecht.
Blijkbaar zit hier ook een probleem??
Vreemd. Kijk eens wat de default gateway is. Dit zou je router in principe moeten zijn. 192.168.x.x of zoiets
Doe eens: Start -> Uitvoeren - > CMD (gewoon even intypen en [enter]) -> ipconfig [enter]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie dat dit ook om een andere router gaat dan ik zelf heb,

Misschien wel even eerst een goede reset geven, zodat alles weer default is.
Vervolgens moet je gewoon de standaard adressen krijgen.
Daarna kan je zo de fimware uploaden

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heeft iemand de BIN nog? De link is dood, en op de Belkin site is hij niet te vinden.

EDIT:

Laat maar. Ik heb hem via wat Link hacken gevonden. Helaas, zelfde probleem. Het probleem waarvoor ik dus mijn Linksys WRT54G bij het vuilnis kon zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door PWM op 22-09-2008 21:19 ]

Pagina: 1