DVB-C HD ontvanger met PVR (timeshifting e.d.) en HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 12.571 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Op dit moment heb ik digitale tv op een Samsung DCB-9401R (Casema, DVB-C). Deze zit met een scart kabel aan een ouwe CRT.

Ik heb twee wensen:
* Ik heb een nieuwe LCD TV besteld (Sony KDL-32V2500) en wil deze zo aansluiten dat de beeldkwaliteit maximaal is. Hiervoor zoek ik een DVB-ontvanger met HDMI.
* Ik wil een nieuwe ontvanger met PVR ingebouwd, zodat ik bijv. een tv uitzending even kan pauzeren en af en toe iets opnemen.

Deze twee wensen lijken te conflicteren. Ik zie bijvoorbeeld bij Samsung (goede ervaring mee, door Casema aanbevolen) twee apparaten:
1. DCB-P850R: PVR maar geen HDMI
2. DCB-H360R: HDMI maar geen PVR

Hoe kan ik dit het best oplossen? Ik wil eigenlijk niet twee kastjes kopen en de hele tijd heen en weer schakelen oid. Ik wil ook geen ingewikkeld/duur apparaat met DVD brander erin.

Kent iemand een DVB-C ontvanger met HDMI uitgang en PVR eigenschappen?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:54
Je hebt het in de titel over een HD-ontvanger, dus dan blijft alleen de H360R over.

HD en PVR in 1 apparaat bestaat voorzover ik weet nog niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Marco op 07-03-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat veel mensen (incl mezelf) op zo'n apparaat zitten te wachten...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:02:
Klopt, ik ook, maar voorlopig blijft het bij wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:07
MaCe1337 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:15:
[...]

Klopt, ik ook, maar voorlopig blijft het bij wachten :+
Wacht met dit topic mee! :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Vince22 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:02:
[...]

Wacht met dit topic mee! :)
Als ik er uiteindelijk eentje heb gekocht over een jaar of 2, dan schop ik dit wel weer ;)

offtopic:
Almelo \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Gelukkig, ik ben niet de enige. Ik vond het al heel vreemd dat ik nergens een vraag als de mijne kon vinden, het leek alsof ik de enige was.

Technisch is het geen probleem om zo'n apparaat te maken. Zou het iets te maken hebben met DRM? Dat het niet is toegestaan om een apparaat te maken met HDMI uitgang EN harddisk recording?

In dat geval heeft wachten namelijk geen zin en moet ik gewoon kiezen:
* Wil ik goede kwaliteit beeld (HDMI) en HD TV (minder belangrijk), of:
* Wil ik kunnen opnemen, timeshiften, etc...

Lastige afweging.. :'(

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 10:49
Zoiets?

http://www.pacemicro.com/..._&productID=DCABLE-TDC850

Alleen geen dvd-brander, dus alles blijft op de HD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Burat schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:52:
Gelukkig, ik ben niet de enige. Ik vond het al heel vreemd dat ik nergens een vraag als de mijne kon vinden, het leek alsof ik de enige was.

Technisch is het geen probleem om zo'n apparaat te maken. Zou het iets te maken hebben met DRM? Dat het niet is toegestaan om een apparaat te maken met HDMI uitgang EN harddisk recording?

In dat geval heeft wachten namelijk geen zin en moet ik gewoon kiezen:
* Wil ik goede kwaliteit beeld (HDMI) en HD TV (minder belangrijk), of:
* Wil ik kunnen opnemen, timeshiften, etc...

Lastige afweging.. :'(
Denk eerder dat het kostentechnisch nog niet echt interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Dat lijkt me wel wat! Kan je die in NL kopen? En doet ie het met Casema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Voor casema heb je een alphacrypt CAM nodig, de ontvanger moet dus een CAM ondersteunen.
Reken op 75-100 euro extra voor zo'n CAM.

offtopic:
wauw, dat is al 3 Almeloërs in 1 topic, een nieuw record!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Helaas is dat Pace ding "only available for operators" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwestie van je kabelaar lief aankijken, hopelijk sluiten zij dan een dealtje
met Pace.

Maar vreemd dat Pace dat ding niet gewoon retail aanbiedt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 02:08:
Kwestie van je kabelaar lief aankijken, hopelijk sluiten zij dan een dealtje
met Pace.

Maar vreemd dat Pace dat ding niet gewoon retail aanbiedt.
Hm ik vrees niet dat ik daarvoor als enkele consument belangrijk genoeg ben ;). Pas als er een significante groep bij ze aanklopt, zullen ze dit overwegen - vrees ik.

Ik vrees dat ik gewoon moet kiezen tussen HDMI en PVR for the moment. Ik vraag me wel sterk af hoe veel slechter een scart verbinding echt is dan een HDMI verbinding voor normale non-HDTV uitzendingen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Burat schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:08:
[...]

Hm ik vrees niet dat ik daarvoor als enkele consument belangrijk genoeg ben ;). Pas als er een significante groep bij ze aanklopt, zullen ze dit overwegen - vrees ik.

Ik vrees dat ik gewoon moet kiezen tussen HDMI en PVR for the moment. Ik vraag me wel sterk af hoe veel slechter een scart verbinding echt is dan een HDMI verbinding voor normale non-HDTV uitzendingen..?
Vergeet niet dat als je de 360 neemt dat je dan ook een scaler krijgt die alles oppomt naar HDTV resoluties. Ik geloofde er zelf eerst ook niet in, maar we hadden eerst een Nokia 119c kabelkastje, die prima beeld levert (beter dan de standaard samsung) en nu de 360, aangesloten op een 42PF9966 van philips en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit er fenomenaal op vooruit is gegaan op de standaard zenders. Ook al zet ik hem op 576p gaat het beeld er mijlen op vooruit dan op scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Er is nieuws! Lees hier: http://www.hdtvnieuws.nl/...er-8455dvb-hdtv-recorder/

We wachten het af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:33
Oeh, hier ben ik ook naar op zoek. Ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat 't nog niet bestond maar het is dus nog niet echt goed verkrijgbaar.

Ik ben me aan het oriënteren naar de apparatuur die we binnenkort nodig hebben omdat we een 32" LCD-TV gaan aanschaffen. Wanneer het analoge kabelsignaal niet voldoende blijkt te zijn en digitale TV sowieso een verbetering wordt (want daar schijnen nogal wat uiteenlopende ervaringen over te zijn) dan moet er dus ook een ontvangertje voor digitale TV komen (voor @Home TV Digitaal). Ik zat al te kijken naar de Samsung DCB-H360R vanwege de HDMI-aansluiting en de upscaling die een behoorlijke verbetering zou moeten geven op een HD-ready scherm, en natuurlijk om over een tijdje (hoe lang?) voorbereid te zijn op wat meer HD-kanalen dan de 3 die er nu zijn en er dan tegen die tijd dus een HD-abonnementje bij te nemen :).

Nou wilden we ook een DVD/HD-recorder tegelijk met de TV aanschaffen, maar 't liefst wil ik dan uiteraard zonder kwaliteitsverlies en gedoe met meerdere afstandsbedieningen en (ingewikkelde) menu's digitale TV opnemen, en wanneer 't HD is ook in HD opnemen. Sowieso lijkt me dat het handigst als de digitale ontvanger en recorder in één apparaat zouden zitten, vandaar dat ik bij dit topic terecht kwam en merk dat er op dit moment nog niet zo heel veel mogelijk is. 't Zal wel helemaal teveel gevraagd zijn om er ook nog een DVD-recorder bij in te bouwen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Hmm rare keuze van Casema. Heeft geen HDMI zo te zien aan de plaatjes op de site. Alleen component output :(

Hadden ze toch beter voor die Pace kunnen gaan, die heeft ook nog eens een tuner extra en een grotere HD :)

Beetje vreemd ook dat ze voor een Amerikaans bedrijf kiezen dat nu hun eerste Europese product op de markt brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Mr Magic schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:56:
[...]

Hmm rare keuze van Casema. Heeft geen HDMI zo te zien aan de plaatjes op de site. Alleen component output :(
Ik weet niet waar jij naar kijkt maar als je kijkt op deze link http://www.saeurope.com/n...Explorer8455DVB_HDDVR.pdf dan zit er wel rechts naast de onderste scart aansluiting, tevens zit er ethernet / Usb en Sata??? op

Wordt een mooi apparaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
Mr Magic schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:56:
[...]

Hadden ze toch beter voor die Pace kunnen gaan, die heeft ook nog eens een tuner extra en een grotere HD :)

Beetje vreemd ook dat ze voor een Amerikaans bedrijf kiezen dat nu hun eerste Europese product op de markt brengt.
Moet je toch eens beter kijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.students.let.uu.nl/3172120/zooi/HDDVR.png

Verder lijkt het me juist een goede keuze om voor een bedrijf te kiezen dat al veel ervaring heeft met HDTV ipv een grote europese speler die het wiel opnieuw uit wil gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
2x Firedtv en een HTPC
dure oplossing maar werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Als je de specificaties in de PDF bekijkt en dat naast de hier getoonde foto legt, dan zal je zien dat die foto van de achterkant van de 8450DVB is en niet van de 8455DVB. Daar komt nog bij dat de informatie uit de PDF bedoeld is voor de kabeloperators om aan te geven wat er mogelijk is. Dat wil nog niet zeggen dat alle mogelijkheden ook uiteindelijk op het model terecht zullen komen dat voor Casema gemaakt wordt. Dat is aan de Nederlandse kabelbedrijven om zelf te bepalen. Nog even afwachten dus wat de uiteindelijke specificaties worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wroet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 11:49
Eehmmm iemand die dit begrijpt:
Provides two H.264 standard-definition or one high-definition HD decoder
H.264 IS toch High-Def.??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

wroet schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:09:
Eehmmm iemand die dit begrijpt:

[...]

H.264 IS toch High-Def.??? :?
H.264 is gewoon een codec (soort mpg4). Net als mpg2 wat nu bij de kabelaars als sd gebruikt word.. Kan zowel hd als een sd resolutie in verpakt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Die Pace TDC850 is echt perfect volgens mij ... maar dat ding is vooralsnog nergens te krijgen helaas. En hij ziet 'r ook nog gelikt uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Wouter! op 30-05-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

Wouter! schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:40:
Die Pace TDC850 is echt perfect volgens mij ... maar dat ding is vooralsnog nergens te krijgen helaas. En hij ziet 'r ook nog gelikt uit.
en als ie wel te krijgen is, is het ook maar de vraag of je kaartje van de kabelboer erin kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
mk2k schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:25:
[...]

en als ie wel te krijgen is, is het ook maar de vraag of je kaartje van de kabelboer erin kan.
D'r kan toch gewoon een CAM in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:02:
Ik ben hier ook even naar op zoek geweest, maar eigenlijk heb je het (nog) niet nodig...
Waarom?
Omdat de SD-TV van de kabelaars hier in nederland met al hun compressie nauwelijks wat toe voegt.
Omdat als je echt HD wilt kijken, je aangewezen bent op die samsung HD decoder met alle bugs en je dan -ik kan het fout hebben- maar 4 films per dag kan kiezen.
Maar wat moet je dan?
Nou, als je dan toch HD films wilt kijken (want daar gaat het tenslotte om, wij kijken toch nauwelijks TV en Grey's Anatomy mag van de vriendin best in gewone kwaliteit, die zijn toch al niet zo gek op al dat 'gedoe') dan kijk je ze vanaf je PC.
En daar hebben ze HTPCs voor, met wel een HDMI uitgang.

Ergo, je wilt een HTPC met genoeg processing power voor h264 en een HDMI uitgang, zodat je het hele usenet leeg kan trekken en al die HD films mooi op je nieuwe v2500 bravia kan spelen.
En dat ziet er vet uit!
En als je dan nog wat wilt opnemen, kan dat natuurlijk met een pvr 150 ook prima... analoog, maar dat vindt vriendin toch geen punt...

[ Voor 5% gewijzigd door Angelus1753 op 05-06-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronijho
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024
Dus als ik het goed begrijp, kan ik bijvoorbeeld de Arion AF 9400 PVR HDMI Ready gebruiken als pvr voor digitale kabeltelevisie (DVB-c) , als er maar een Alphacrypt CAM in geplaatst is, of is dit te makkelijk gedacht?
En kun je een satteliet pvr ombouwen op andere manieren?

alvast bedankt.

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
ronijho schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:42:
Dus als ik het goed begrijp, kan ik bijvoorbeeld de Arion AF 9400 PVR HDMI Ready gebruiken als pvr voor digitale kabeltelevisie (DVB-c) , als er maar een Alphacrypt CAM in geplaatst is, of is dit te makkelijk gedacht?
En kun je een satteliet pvr ombouwen op andere manieren?

alvast bedankt.
Volgens mij is dat een satelliet ontvanger, voor ontvangst van DVB-S dus. Daar kun je niet zomaar DVB-C mee ontvangen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Is er trouwens al nieuws van het Casema HD-PVR front?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:59

houthakker

Poehé

Tja, ik ben naar een soortgelijke oplossing aan het zoeken.

Mogelijk heden:
- Commercieel product zoals een reelbox: http://www.reel-multimedia.com
- (dikke) htpc met dvb-c kaart, alphacrypt cam, etc.
- media externder oplossing, ik weet dat het kan met linvdr (als streaming server), en een showcenter 200 van pinnacle met mtpserver er op.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
Is er al nieuws omtrent dvb-c ontvangers met pvr en HDTV ontvangst?
Ik kan nog steeds weinig vinden.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laast ok alle merken afgespeurd naar nieuwe ontwikkelingen op dit gebied, maar helaas! Ik heb Philips en Samsung gemaild of er nog nieuwe ontwikkelingen op komst zijn, maar dit werd met een standaard lul antwoord afgedaan.

DVB-T is op dit moment een heel stuk beter gesteld, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Vreemd vind ik dat. Dat de ontwikkeling gewoon al 2 jaar stil lijkt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat eigenlijk aan mijn specificaties voldoet is dit http://www.qmotion.nl/mce/index3.htm

Maar eigenlijk wil ik geen mediacenter vanwege de lange opstarttijd, moet aan blijven staan als je wilt opnemen vanuit de timer en het is een stuk duurder als een normale PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:59

houthakker

Poehé

Ben nu bezig met VDR icm MTPCenter/MTPStreaming en een HDTV Networked Media Player.

Helaas nog wat moeite om het aan de praat te krijgen.
maar wel hdtv, en pvr. (servertje in de hoek).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetOrakel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-01 22:23
Ik wil dit draadje ook even volgen!

Wat ik eigenlijk zoek:
DVB-C HD recorder met HDMI uitgang (met dual of quad-tuner)
4xDVB-S mag overigens ook. Ik heb geen probleem met een schoteltje.
én daarbij als bonus functionaliteiten zoals een
TViX / DVico HD M-6500A v2 http://www.tvix.co.kr/Eng/products/HDM6500A.aspx
of een
Ziova cs615 http://www.ziova.com/cs615.php (Waar blijft die overigens?)
of
heeft iemand een nog mooiere (=meer voor minder!) gevonden?

Als iemand dat uitbracht ging ik m morgen halen, al kost 'ie 800 euro!

Op zich vind ik het idee van Angelus1753 overigens nog niet eens zo gek. Mijn Linvdr+pvr350only draait prima (series analoog opnemen), ik koop er zo'n TViX bij, nooit meer gesleep met die ellendige dvd's en klaar is klara voor de komende paar jaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Het gaat inderdaad nog niet zo hard met deze apparatuur. UPC schijnt nu een PVR te hebben die HD (HiDef, niet HardDisk) opnames ondersteund. Maar daar heb je natuurlijk alleen in het UPC gebied iets aan. Ik verwacht eerlijk gezegd dat er wat meer keus komt wanneeer de BluRay recorders met HDD zullen gaan verschijnen en wat meer mainstream worden. In Japan zijn er al enkele modellen geplanned van onder andere Mitsubishi en Panasonic. Er is overigens wel een Sharp LCD TV die een ingbouwde PVR heeft van 160GB met een HiDef DVB-C/S/T. Jahwel, 3 tuners. Erg prijzig maar wel leuk.

Ik ben erg benieuwd wanneer we hier een Blu-Ray/HDD recorder mogen verwachten.

If you`re not first, you`re last .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral triest dat dit draadje al een jaar oud is en er voor de meeste mensen nog steeds geen HD PVR combinatie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
  • Laatst online: 29-01-2021
Ik weet dat dit een oud draadje is ;)

Wilde toch even peilen of iemand al wat nieuwe gadgets op dit gebied heeft gespot.

Ik wilde zelfs nog wat verder gaan, en ben op zoek naar 1 apparaat dat alle volgende functies combineert:

- DVB-C
- FULL HD
- HDMI uitgang
- PVR (met flinke, liefst wisselbare HDD)
- Ethernet
- Streaming mogelijkheden over je netwerk (FTP/SAMBA/RTSP whatever) voor alle gangbare video en audio formaten vandaag de dag :p

Dus eigenlijk een combi van de Humax PVR9200-C, de Argosy HV355 en een van de TopField DVB-C HDMI tuners ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Bestaat simpelweg nog niet.

Komt ook omdat de meeste consumenten nog niet weten wat HDTV is, het begint te komen, maar de meeste mensen hebben geen flauw idee dat HD ready en HDTV wat met elkaar te maken hebben.

Neem nou mijn collega:

Hij: "Ja ik heb een nieuwe TV gekocht! HD-ready en alles!"
Ik: "Ow, heb je dan ook een HDTV tuner erbij?"
Hij: "HDTV, wasda?"

Wat moet je daar nou mee? 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door mace op 17-07-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb voorlopig eerst maar 'ns goedkoop zo'n Samsung H360R op de kop getikt :). €3,95 extra per maand komen we ook wel overheen ;). Voordat er iets fatsoenlijks (zonder bugs) op de markt is wat alle functies combineert zijn we wel weer twee jaar verder vermoed ik :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Wouter! schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:28:
Ik heb voorlopig eerst maar 'ns goedkoop zo'n Samsung H360R op de kop getikt :). €3,95 extra per maand komen we ook wel overheen ;). Voordat er iets fatsoenlijks (zonder bugs) op de markt is wat alle functies combineert zijn we wel weer twee jaar verder vermoed ik :/.
Ik wacht al sinds 2006 op een fatsoenlijke ontvanger. :/

In de tussentijd toch maar een H360R gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
mace schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:30:
[...]

Ik wacht al sinds 2006 op een fatsoenlijke ontvanger. :/

In de tussentijd toch maar een H360R gekocht.
Vandaag alles aangesloten, ook via HDMI uiteraard ... en ik ben toch naast de HD-prestaties ook blij verrast door de upscaling :). Het verschil is (vind ik tenminste) vrij goed te zien wanneer ik overschakel van analoog naar 720p.

We hadden voorheen @Home en dat is nu Ziggo geworden. Door het omzetten van hun systemen (?) duurt het enkele dagen voordat het HD-pakket van kracht wordt. De kwaliteit is echter al wel te zien op Brava (maar daar ben ik gauw uitgekeken) en afhankelijk van de uitzending ook op EurosportHD en Nederland 1 HD. 't Wordt echt hoog tijd dat er meer kanalen komen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Wouter! schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:36:
[...]

Vandaag alles aangesloten, ook via HDMI uiteraard ... en ik ben toch naast de HD-prestaties ook blij verrast door de upscaling :). Het verschil is (vind ik tenminste) vrij goed te zien wanneer ik overschakel van analoog naar 720p.

We hadden voorheen @Home en dat is nu Ziggo geworden. Door het omzetten van hun systemen (?) duurt het enkele dagen voordat het HD-pakket van kracht wordt. De kwaliteit is echter al wel te zien op Brava (maar daar ben ik gauw uitgekeken) en afhankelijk van de uitzending ook op EurosportHD en Nederland 1 HD. 't Wordt echt hoog tijd dat er meer kanalen komen :P.
Ik weet ook niet waarom dat zo lang duurt, ik heb het vorige week aangevraagd maar nog steeds niets... :( Echt, wat een prutsers daar nu bij Ziggo, met @home was het al erg maar dit slaat alles!

En BBC HD mag d'r ook wel eens bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
inmiddels is ook humax met een HDTV PVR gekomen: iHDR 5050c
http://www.digitalekabelt...max_ihdr5050c/index.shtml

Apparaat krijgt zeer goede kritieken

[ Voor 1% gewijzigd door avdkooij op 14-02-2010 20:50 . Reden: typo ]

Pagina: 1