Skuzz, Ik quote mezelf niet vaak.
Maar vandaag wel. Scuzzi...
@McG: ze moeten inderdaad geweldig rijden, maar het is voor mij die 2400 niet waard.
Laat ik hier maar eerst eens fatsoenlijk op rijden. Ben echt re-te-benieuwd.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Skuzz, Ik quote mezelf niet vaak.
[ Voor 46% gewijzigd door McGryphon op 07-04-2009 19:31 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
[ Voor 5% gewijzigd door McGryphon op 07-04-2009 19:50 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
[ Voor 80% gewijzigd door Bramster op 07-04-2009 19:55 ]
Och ik ben zaterdag nog met een singlespeeder in zuid limburg geweest en die kwam gewoon lekker mee. En ik heb ze ook op de brunsum route gezien. In Nl kun je er zo overal mee rijden.McGryphon schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:31:
Rijd daarmee eens de route van afgelopen zondag, kijken of ie dan nog zo bevalt
Het kost zowieso geld, maar zou je potentieel geld kunnen besparen in de winter door de simpelheid en de goedkope onderdelen. Je laat je dure fiets staan en gaat hier op rijden dat kan je geld opleveren. En het kan je ook nog vanalles qua fietstechniek en bikkel status opleveren (en das niet in geld uit te drukken)Nice hoor, ik heb er de tijd en het geld niet voor
En kom nu niet met het argument dat het bijna niks kost, als het nou geld zou opleveren...
Jij bent echt goed in gitaarspelen? (Y)McGryphon schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:06:
en als ik me echt niet kan inhouden in een derde gitaarversterker
Het begint inmiddels ergens op te lijken, maar ik had ook al een behoorlijk dure bike voor ik mezelf een redelijke tot goede mountainbiker mocht noemendnhelle schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:28:
Skuzz, superproject. Netjes!!
[...]
Jij bent echt goed in gitaarspelen? (Y)
Doe dat! Snel een stuk rijden en reviewtje neerplempen hier!Ik sta hier tegen een beauty aan te kijken. Je-zus-mi-na.
Ik roep even 'Whoohoo!' en ga zo foto's schieten.
Kwam een soortgelijke reactie ook al tegen op mountainbike.nlJacub86 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 00:52:
Mooie fiets dnhelle!
Mei: Kijk ff op de site van vos zwanenburg, staan zeer goedkope cubes op momenteel. Verwacht wel niet teveel/geen service van die zaak.
[ Voor 11% gewijzigd door Mei op 08-04-2009 02:36 ]
Mei, kleding is afhankelijk van je budget en in hoeverre je je erin wilt steken. Om te starten kun je platform-pedalen met fatsoenlijke shimano-schoenen (met profiel) kopen die je achteraf kunt uitbreiden met plaatjes.Mei schreef op woensdag 08 april 2009 @ 01:04:
[...]
//Edit: wat raden jullie trouwens aan kleding aan? (Shirt, broek, schoenen).
//Edit: voordat mij morgen wat wijs gemaakt wordt bij de LBS: wat zijn de merken waar ik op zou moeten letten?
Voorlopig wordt het alleen maar beter weer, dus warme kleding hoef ik nog niet aan te schaffen. Scheelt weer in de portemonneednhelle schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:55:
Thanks everybody.
[...]
Mei, kleding is afhankelijk van je budget en in hoeverre je je erin wilt steken. Om te starten kun je platform-pedalen met fatsoenlijke shimano-schoenen (met profiel) kopen die je achteraf kunt uitbreiden met plaatjes.
Kleding zou ik wel even goed op letten. Een goede fietsbroek met zeem is een grote aanwinst. Om geld te besparen zou je over de korte broek met slecht weer een lange overbroek kunnen dragen. Hetzelfde geldt voor de shirts: 1 shirt met korte mouw en 1 met lange mouwen. Eventueel aangevuld met thermo-shirt.
[ Voor 24% gewijzigd door Bramster op 08-04-2009 12:22 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Ghostrider op 08-04-2009 19:45 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Thnx, KeX!KeX schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:50:
Feli met zowel de Flux als de SS. Beide op hun manier erg mooie speeltjes
Gaaf, Ghostrider. Black is backGhostrider schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:25:
Deze week toch maar weer besloten me NRS frame op te bouwen: (oude foto, het moet nog gebeuren)
[afbeelding]
thxThe_Scarabial schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:30:
Mooi fietsje geworden skuzz.
Ziet er nice uitdnhelle schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:09:
Ik beloof dan dus ook dat er snel betere foto's komen
[afbeelding]
[afbeelding]
Me happy is!
Koop gewoon lekker je fietskleding bij de Aldi of Lidl, heb je voor 50e een fietsshirt, fiets lange broek met zeem, korte broek met zeem en fietslongsleeve. En met een beetje mazzel ook nog een windbreker.Mei schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:45:
[...]
Voorlopig wordt het alleen maar beter weer, dus warme kleding hoef ik nog niet aan te schaffen. Scheelt weer in de portemonneeDe schoenen: ik ga (voorlopig) niet over ruig terrein fietsen. Zijn speciale fietsschoenen met de mogelijkheid tot plaatjes dan niet een beetje overdone?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
[ Voor 20% gewijzigd door Bramster op 09-04-2009 07:26 ]
Helemaal mee eens, het beste is om het in een winkel zelf te passen.pjlgt schreef op donderdag 09 april 2009 @ 08:21:
Wat ik zeker zou doen is een goede broek kopen. Shirtjes etc van de aldi/lidl/etc dat boeit niet, maar een goede broek is wel wat waard. En dan hebben we het echt niet over 100 euro, voor iets van 50 of 60 euro koop je ook al een prima broek.
TnxSkuzz schreef op donderdag 09 april 2009 @ 07:24:
Leuke fiets JT. Ik kan v-brakes qua looks altijd goed waarderen, staat wat "cleaner" vind ik. Schijfremmen vind ik sowieso zwaar over-rated voor Nederlands gebruik.
Ecodan warmtepomp
Klopt ja, daar moest die nog iets verzet worden. ga vanavond ffe ombouwendnhelle schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:52:
[...]
Gaaf, Ghostrider. Black is backNRS zie je steeds minder in het mtb-circuit langskomen als vroeger. Op de foto lijkt alleen dat het zadel ver voorover gekanteld is. Optisch bedrog?
Asus Zenbook i7 256gb
schijremmen zijn veel doseerbaarder, dat maakt het opzich wel fijn.JT schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:58:
[...]
TnxKan me voorstellen dat mensen schijfremmen misschien fijner vinden remmen maar nodig is het zeker niet nee.
Zelf een oud model NRS gehad, die had al wel de versteviging bij de achterdemper. Lekker fietsje. Kon toen echter erg goedkoop aan m'n GT frame komen, dus de NRS verkocht. Komt ooit nog wel weer een keer een fully, bij voorkeur een EpicGhostrider schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:52:
[...]
Klopt ja, daar moest die nog iets verzet worden. ga vanavond ffe ombouwen
meeste oude type nrs'en zijn volgens mij inmiddels wel gescheurdnieuwere hebben daar minder snel last van ivm dikkere lasnaden etc.
Aan de andere kant zijn schijfremmen weer veel fragieler want dat is zo kapoet als je op je smoel gaat.Skuzz schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:21:
[...]
schijremmen zijn veel doseerbaarder, dat maakt het opzich wel fijn.
v-brakes zijn wel best onderhoudsgevoelig, maar het onderhoud stelt echt geen zak voor. Meestal stel ik voor elke rit even de boel goed af en veeg ontvet ik de velg. Remt echt super dan
Ecodan warmtepomp
Echt niet.JT schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:11:
[...]
Aan de andere kant zijn schijfremmen weer veel fragieler want dat is zo kapoet als je op je smoel gaat.
Dan nog, schijfje is dun en áls het wat raakt met een beetje vaart is het gelijk einde verhaal. En verder met mtb'en met een velg die zo krom is dat je v-brakes niet meer werken...McGryphon schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:38:
[...]
Echt niet.
Schijfremmen zitten op een behoorlijk "verstopte" plek, die raak je niet zomaar bij een val. Plus het feit dat je makkelijk door kan rijden met een slag in je wiel, waar dat met V-brakes vaak onmogelijk is.
Ecodan warmtepomp
Kerel, srsly, kijk nou in DuitslandMei schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:34:
Nog weer eens naar voorvorken zitten kijken. Ik zie bij veel fietsen in mijn budget de Suntour XCM-LO, Dart 2 en Dart 3. Welke vork is beter, de Suntour of de Dart 2?
Voorwiel eraf en dan kreeg ik hem zelfs in m'n CharadeMei schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:56:
Toch nog eens flink gezocht en het blijkt dat je fietsen als de Cube Acid 2009 (en vergelijkbare modellen van andere merken) voor zo'n 650 euro al wel kan krijgen bij je LBS als je mazzel hebt. Heb even zitten kijken, maar in en rondom Almelo zit natuurlijk weer geen enkele dealer die merken als Cube en Trek verkoopt
Dat wordt dus waarschijnlijk in de auto stappen. Enige nadeel is dat ik geen mtb met deze auto+fietsendrager mee kan nemen. Als ik dan iets koop moet er weer iemand anders met een auto komen opdraven
[ Voor 37% gewijzigd door JT op 09-04-2009 13:58 ]
Ecodan warmtepomp
thuiskomertje anyone?JT schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:53:
[...]
Dan nog, schijfje is dun en áls het wat raakt met een beetje vaart is het gelijk einde verhaal. En verder met mtb'en met een velg die zo krom is dat je v-brakes niet meer werken...
1.) YOU'RE DOING IT WRONG!!
2.) Ik zou er dan niet verder mee mtb'en
Ziet er leuk uit, maar ivm service en garantie bestel ik liever iets in de buurt. Daarnaast kan ik niet kijken of een fiets van eBay goed fiets voor mij.JT schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:57:
[...]
Kerel, srsly, kijk nou in DuitslandKijk wat ik vind binnen 3 minuten zoeken.
Volgens mij is een Fabia nog een stapje kleiner[...]
Voorwiel eraf en dan kreeg ik hem zelfs in m'n Charade
Voor en achterwiel allebei eraf dan, je hebt niet voor niets snelspannersMei schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:33:
[...]
Ziet er leuk uit, maar ivm service en garantie bestel ik liever iets in de buurt. Daarnaast kan ik niet kijken of een fiets van eBay goed fiets voor mij.
[...]
Volgens mij is een Fabia nog een stapje kleiner
Ik heb even wat framehoogtes gepast, toen wist ik welke hoogte ik moest hebben et voilaMei schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:33:
[...]
Ziet er leuk uit, maar ivm service en garantie bestel ik liever iets in de buurt. Daarnaast kan ik niet kijken of een fiets van eBay goed fiets voor mij.
Que[...]
Ecodan warmtepomp
Thuis kom je altijd wel je kan een v-brake eraf halen en voorzichtig terug fietsen. Bij een schijf is het inderdaad terug buigen of schijf demonteren. Wat dat betreft zijn beide systemen gelijk.McGryphon schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:25:
[...]
thuiskomertje anyone?
En omdat een schijf zo dun is is het nog makkelijk zodanig terug te buigen dat je iig door kan fietsen
Goed punt, alhoewel ik dan nog met het punt van garantie en service zit. Ik kan best een fiets onderhouden, maar een stadsfiets is wat minder ingewikkeld dan een mtbJT schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:41:
[...]
Ik heb even wat framehoogtes gepast, toen wist ik welke hoogte ik moest hebben et voila
Daarvoor gebruik ik een centreerstandaard:Skuzz schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:31:
zo, net zelf mijn velg gericht, gaat nog best makkelijk eigenlijk
nog een voordeel van een velgrem, je kan de rem gebruiken om heel precies te zien of je velg recht is
Ecodan warmtepomp
Dat weet ik nog zo niet, MTB's zijn over het algemeen vrij kaal en je komt overal bij.Mei schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:37:
[...]
... Ik kan best een fiets onderhouden, maar een stadsfiets is wat minder ingewikkeld dan een mtb...
ja, k, maar die is duurder dan de hele fietsMcGryphon schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:40:
[...]
Daarvoor gebruik ik een centreerstandaard:
[afbeelding]
[ Voor 22% gewijzigd door Bramster op 09-04-2009 16:46 ]
Zit zeker wat in. Hoe ingewikkeld zijn derailleurs en even schijfremmen (want in een hogere klasse kom ik al bijna geen V-brakes meer tegen)? Als die onderhoud vergen, kan je ze dan zonder problemen open maken en weer in elkaar zetten?Skuzz schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:41:
[...]
Dat weet ik nog zo niet, MTB's zijn over het algemeen vrij kaal en je komt overal bij.
Een aheadset balhoofd nastellen? easy, 2 inbus boutes van het stuur los, de inbus bout bovenop wat vaster draaien en klaar. De balhoofden op 'normale' fietsen zijn vrijwel altijd met draad, dat vind ik irritanter nastellen als een aheadset.
Kijk anders even bij bikeshoptwente, misschien hebben deze een Focus Black raider staan. Is een aktiemodel voor een nette prijs met een afmontage die voor de beginnende mtb-er prima is.Mei schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:56:
Toch nog eens flink gezocht en het blijkt dat je fietsen als de Cube Acid 2009 (en vergelijkbare modellen van andere merken) voor zo'n 650 euro al wel kan krijgen bij je LBS als je mazzel hebt. Heb even zitten kijken, maar in en rondom Almelo zit natuurlijk weer geen enkele dealer die merken als Cube en Trek verkoopt
Dat wordt dus waarschijnlijk in de auto stappen. Enige nadeel is dat ik geen mtb met deze auto+fietsendrager mee kan nemen. Als ik dan iets koop moet er weer iemand anders met een auto komen opdraven
Sjeesus, ik heb de mijn met een '95 cinquecento opgehaald, zelfs dat past.. En veel kleinere autos bestaand niet geloof ikMei schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:33:
[...]
[...]
Ik heb niets te melden.
Asus Zenbook i7 256gb
:D
Zwarte schoonheid, toevoegen aan TS dan maar?Ghostrider schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:31:
[afbeelding]
ennn hij zit weer inelkaar, toch fijn als je weet dat je alles goed hebt ingevet bij het monterenechter die truvativ zadelpen werkte wel wat tegen. Gaar systeem maar wel super goed te verstellen.
Dit weekend lekker fietsen
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Beetje upgraden in de loop van de tijd. Keer ander vorkje, andere wielen etc etcMei schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:25:
Vanmiddag even langs Van den Broeke in Wierden geweest. Hadden alleen maar Targets, Giants en Sensa's staan. Sensa Catena van 690 euro, Deore (XT), maar een Dart 1 of 2 voorvork.
Naaaaice!!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Aan SPD moet je sowieso even wennen, wat losser stellen wil wel helpen in het begin, niet gelijk opgeven na 1xvictenn schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:54:
Vandaag voor het eerst wezen mountainbiken (naast een eerder avontuur in de ardenennen), vond het wel leuk maar het was niet helemaal een succes.
Heb schoenen met een spd systeem maar ik denk dat ik toch maar gewone pedalen erop ga zetten, is toch een eng gevoel dat als er iets gebeurt dat je vast zit. Soms wil je toch wel even je voetje op de grond zetten.
Met normaal fietsen over de weg vind ik spd prima, maar met mountainbiken was het niet zo.
Misschien als ik wat meer ervaring heb dat ik het wel durf.
Ben 2 keer onderuit gegaan, 1 keer kwam ik een berg niet op en kon de schoen niet meer op tijd uitklikken.
Dat viel wel mee, maar de andere was minder leuk. Tijdens een hele stijle afdaling maakte ik een beginnersfout door de voorrem ipv de achterrem te gebruiken, en dan ga je dus over de kop. Flinke klap gemaakt, maar met alleen een gekneuzde vinger, last van me rib en een blauwe plek bij me oog valt het mee.
Nu dus maar even rust houden, maar zodra mijn vinger niet meer zo dik en pijnlijk is wil ik zeker weer verder gaan. Maar dan wel dus met gewone pedalen, daar heb ik toch iets meer vertrouwen in.
Hebben jullie nog tips voor hele steile afdalingen, nu ging ik maar met de achterrem ingeknepen een beetje glijdend naar beneden wil namelijk nog niet zo heel snel dat komt later wel.
Kwestie van gewenning. Ikzelf ben onlangs voor de eerste keer omgevallen door de SPD pedalen terwijl ik toch al bijna een jaar met die dingen rij. Voorwiel schoof weg in los zand, dan moet je heeeel snel zijn en dat lukte toen ff nietvictenn schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:54:
Vandaag voor het eerst wezen mountainbiken (naast een eerder avontuur in de ardenennen), vond het wel leuk maar het was niet helemaal een succes.
Heb schoenen met een spd systeem maar ik denk dat ik toch maar gewone pedalen erop ga zetten, is toch een eng gevoel dat als er iets gebeurt dat je vast zit. Soms wil je toch wel even je voetje op de grond zetten.
Met normaal fietsen over de weg vind ik spd prima, maar met mountainbiken was het niet zo.
Misschien als ik wat meer ervaring heb dat ik het wel durf.
Ben 2 keer onderuit gegaan, 1 keer kwam ik een berg niet op en kon de schoen niet meer op tijd uitklikken.
aiDat viel wel mee, maar de andere was minder leuk. Tijdens een hele stijle afdaling maakte ik een beginnersfout door de voorrem ipv de achterrem te gebruiken, en dan ga je dus over de kop. Flinke klap gemaakt, maar met alleen een gekneuzde vinger, last van me rib en een blauwe plek bij me oog valt het mee.
Als het effe kan je zadel lager zetten en achter je zadel gaan hangen, waardoor je zwaartepunt lager en verder naar achteren komt te liggen. Dan kun je ineens wél je voorrem gebruiken zonder over je stuur te gaanNu dus maar even rust houden, maar zodra mijn vinger niet meer zo dik en pijnlijk is wil ik zeker weer verder gaan. Maar dan wel dus met gewone pedalen, daar heb ik toch iets meer vertrouwen in.
Hebben jullie nog tips voor hele steile afdalingen, nu ging ik maar met de achterrem ingeknepen een beetje glijdend naar beneden wil namelijk nog niet zo heel snel dat komt later wel.
bedankt voor de compimentenJoopieboy schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:12:
[...]
Zwarte schoonheid, toevoegen aan TS dan maar?
[ Voor 15% gewijzigd door Ghostrider op 10-04-2009 19:22 ]
Asus Zenbook i7 256gb
De wijzen komen uit het Oosten!
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
[ Voor 3% gewijzigd door willy1986 op 10-04-2009 20:36 ]
Heb een tijdje met giant MPH remmen gereden, een drama wat een bagger. Altijd piepen en kraken. Sindsdien rij ik met Avid Juicy remmen. En nooit echt problemen, alleen na lang stilstaan dat ze vastlopen (moet misschien eens vloeistof vervangen)willy1986 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:35:
willy1986 in "Het grote mountainbike topic (deel 11)"
Heeft er iemand tips? Hoe onderhouden jullie schijfremmen?
Asus Zenbook i7 256gb
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq