Het grote mountainbike topic (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.444 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:07
dnhelle schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:38:
/me shakes head and gets rid of all the BS in it
Skuzz, Ik quote mezelf niet vaak.
Maar vandaag wel. Scuzzi...

@McG: ze moeten inderdaad geweldig rijden, maar het is voor mij die 2400 niet waard.
Laat ik hier maar eerst eens fatsoenlijk op rijden. Ben echt re-te-benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Het begint hier ook weer te kriebelen om een MB te kopen... O-) Binnenkort maar eens bij de fietsenmaker langs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Beetje zitten rondsnuffelen en ik kwam de Cube Analog Disc tegen. De fiets zal voornamelijk gebruikt worden om afstanden te fietsen, met licht ruw terrein tussendoor. Ben hem op internet tegengekomen voor 580. Hij zal in de winkel uiterlijk 700 zijn en dat zit eigenlijk wel op het maximum. Wat zeggen jullie van deze fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 22:43

The_Scarabial

MTB for life!

Vanmiddag GSMO gehad
* The_Scarabial is gezond op alle fronten en kan verantwoord meer gaan trainen en wedstrijden rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52
en de fiets is af :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3372/3421796384_f933104c89.jpg Flickr photo page
Het zadel zal nog niet goed vast, vandaar het nogal oncomfortabele standje...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3361/3420991473_a154492e39.jpg Flickr photo page
en daar draait het om :)

Fietst erg fijn, trapt lekker soepel en licht. Het sturen is heerlijk direct zonder vering.
Het stuk naar bos was met wat minder met dit verzetje. In het bos ging het wel lekker. Het is echt heerlijk om over obstakels heen te knallen zonder rammelende ketting.

Ik moet alleen nog nieuwe BBB tri-stop blokjes halen voor de voor-rem, daar zitten nu el-cheapo blokjes op en die remmen niet zo heel geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 20:59

McGryphon

Veul vrouwkes!

Rijd daarmee eens de route van afgelopen zondag, kijken of ie dan nog zo bevalt >:)
:+

Nice hoor, ik heb er de tijd en het geld niet voor :P
En kom nu niet met het argument dat het bijna niks kost, als het nou geld zou opleveren... :+

[ Voor 46% gewijzigd door McGryphon op 07-04-2009 19:31 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
het kost bijna nie..... :+

maar echt hoor, veel heeft dit me niet gekost, hoofdzakelijk tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Maar als ik nu 190 euro tekort kom heb ik ook nie een beetje geld nie over nie :+

[ Voor 5% gewijzigd door McGryphon op 07-04-2009 19:50 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
oh, ik kom meer tekort :X

maar eeh, ik denk niet dat een singlespeed iets is om met andere mee te gaan fietsen, in het bos zal het niet zoveel uitmaken maar op de verbindingstukken zou ik me helemaal kapot moeten trappen :P

[ Voor 80% gewijzigd door Bramster op 07-04-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:57
McGryphon schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:31:
Rijd daarmee eens de route van afgelopen zondag, kijken of ie dan nog zo bevalt >:)
:+
Och ik ben zaterdag nog met een singlespeeder in zuid limburg geweest en die kwam gewoon lekker mee. En ik heb ze ook op de brunsum route gezien. In Nl kun je er zo overal mee rijden.
Nice hoor, ik heb er de tijd en het geld niet voor :P
En kom nu niet met het argument dat het bijna niks kost, als het nou geld zou opleveren... :+
Het kost zowieso geld, maar zou je potentieel geld kunnen besparen in de winter door de simpelheid en de goedkope onderdelen. Je laat je dure fiets staan en gaat hier op rijden dat kan je geld opleveren. En het kan je ook nog vanalles qua fietstechniek en bikkel status opleveren (en das niet in geld uit te drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Snowworldklim met 32-16 ja? ;) Die bocht is ev0l :+

Maargoed, misschien van de zomer een keer, als ik wel geld heb, maar denk dat er vooral veel geld in de AE zal gaan zitten, en als ik me echt niet kan inhouden in een derde gitaarversterker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Skuzz, superproject. Netjes!!
McGryphon schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:06:
en als ik me echt niet kan inhouden in een derde gitaarversterker :+
Jij bent echt goed in gitaarspelen? (Y)

Ik sta hier tegen een beauty aan te kijken. Je-zus-mi-na.
Ik roep even 'Whoohoo!' en ga zo foto's schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:28:
Skuzz, superproject. Netjes!!

[...]

Jij bent echt goed in gitaarspelen? (Y)
Het begint inmiddels ergens op te lijken, maar ik had ook al een behoorlijk dure bike voor ik mezelf een redelijke tot goede mountainbiker mocht noemen ;)
Dat mag imo tegenwoordig wel, zowel technisch als conditioneel gezien zat ik zeker niet bij de slechtsten afgelopen zondag en daar waren er een paar bij die al redelijk lang fietsten geloof ik.
...dus duur gitaarspul voor ik een goede gitarist ben kan ook :P
Ik sta hier tegen een beauty aan te kijken. Je-zus-mi-na.
Ik roep even 'Whoohoo!' en ga zo foto's schieten.
Doe dat! Snel een stuk rijden en reviewtje neerplempen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Heb het topic net eens doorgelezen op zoek naar ervaringen met schijfremmen en V-brakes. Ik heb nu dus de Cube Analog op het oog. Die fiets is beschikbaar met zowel V-brakes als schijfremmen. Op internet kost de versie met V-brakes overal 549 euro en die met schijfremmen is 579. De algemene indruk die ik kreeg van schijfremmen was dat ze niet slecht zijn, maar je niet de goedkope prut moet nemen en in het geval van een beperkt budget beter voor V-brakes kan gaan. Wat is jullie mening over de schijfremmen op deze fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

De mechanische discs op de Analog zou ik laten voor wat ze zijn, die gaan niet de performance leveren die met schijven geassocieerd wordt en als er iets mis is is het veel lastiger zelf op te lossen dan met V-brakes. Goede V-brakes remmen echt wel goed genoeg hier hoor, pas als je als een gek in de bagger de berg af dondert ga je echt schijven nodig hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@McG: vooruit dan ;)

Vanavond was het dan zover: Na een paar dagen was mijn fiets omgebouwd. :D
Via mijn LBS een aanbod gekregen voor een mooie tweedehands Turner Flux Frame. Het voorframe is van '08, Candy Blue. Het achterframe maakt het speciaal, omdat het een '07 Horst Link van een 5-Spot is. Met gebruik van de flux-rocker blijft wel de originele veerweg behouden, met voordeel dat het achterframe substantieel steviger zou moeten zijn dan de 'normale' '2008 combinatie.

Nu, een leuk lijstje met parts:
  • Turner Flux frame / Fox RP3
  • King Headset /Hope zadelpenklem
  • Rockshox Reba Team '05 (R, L & C)
  • Shimano XTR / Raceface Deus XC aandrijving
  • Magura Marta SL 160mm
  • DT Swiss XR4.1d velgen / 240s naven / Continental MtnKing's
  • Raceface Deus XC stuur, stuurpen & zadelpen (Nieuw: Deus xc zadelpen)
  • SLR zadel (oudje, maar o zo fijn)
Review:
De eerste twee zaken die in je op komen: Wow.. Tapijtje...
Een groot verschil tussen de hardtail en dit. Opvallend dat je in een kort ritje zoiets kan merken, maar ik durf pas uitsluitsel geven na de eerste rit ;)

En nu nog twee erg slechte, bagger-belichte, snelle foto's. Vind het zelf foto's waar de fiets ab-so-luut niet tot zijn recht komt. (Vies blauw, geometrie niet duidellijk)
Ik beloof dan dus ook dat er snel betere foto's komen ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/turner/DSC01652_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/turner/DSC01653_1.jpg

Me happy is! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Eerste indruk: Nice, nu nog SRAM schakelwerk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Mooie fiets Sven :)
die moet ik toch eens in het echt komen bewonderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

mooi hoor sven, heb je nu een fox rp23 demper? want een rp3 bestaat toch niet? En hoe gedraagt de fiets zich in de klim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Sram? He bah McG ;) Nee geintje, als het is versleten kunnen we altijd kijken voor een mooi setje.

Skuzz, dat mag altijd.. voor de tweaker-meet anders afspreken met Johan en jou?

THES; reviewen heb ik nog niet volledig kunnen doen, dus klimeigenschappen weet ik nog niet.
Het is wel een RP3 Propedal demper, check de afbeelding maar.
Gefeliciteerd met je test by the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-05 11:38
Mooie fiets dnhelle!

Mei: Kijk ff op de site van vos zwanenburg, staan zeer goedkope cubes op momenteel. Verwacht wel niet teveel/geen service van die zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Jacub86 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 00:52:
Mooie fiets dnhelle!

Mei: Kijk ff op de site van vos zwanenburg, staan zeer goedkope cubes op momenteel. Verwacht wel niet teveel/geen service van die zaak.
Kwam een soortgelijke reactie ook al tegen op mountainbike.nl :+ Probleem is dat het aan de andere kant van het land ligt en de auto van mijn moeder alleen een simpele fietsendrager heeft waarmee ik niet de snelweg op wil :P Heb ook gehoord dat ze lang niet alles hebben wat ze zeggen dat ze hebben en gezien de afstand ga ik er ook niet zomaar een ritje op maken. Daarnaast heb je nog de garantie en service. Om deze redenen zoek ik liever een zaak in de buurt (Twente).

//Edit: wat raden jullie trouwens aan kleding aan? (Shirt, broek, schoenen).
//Edit: voordat mij morgen wat wijs gemaakt wordt bij de LBS: wat zijn de merken waar ik op zou moeten letten?

[ Voor 11% gewijzigd door Mei op 08-04-2009 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Erg stoer ding die Turner. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Thanks everybody.
Ben er ook erg blij mee, vanochtend snel even nog in de schuur gekeken of ie er nog stond :+ Kan niet wachten tot het weekend!!
Mei schreef op woensdag 08 april 2009 @ 01:04:
[...]

//Edit: wat raden jullie trouwens aan kleding aan? (Shirt, broek, schoenen).
//Edit: voordat mij morgen wat wijs gemaakt wordt bij de LBS: wat zijn de merken waar ik op zou moeten letten?
Mei, kleding is afhankelijk van je budget en in hoeverre je je erin wilt steken. Om te starten kun je platform-pedalen met fatsoenlijke shimano-schoenen (met profiel) kopen die je achteraf kunt uitbreiden met plaatjes.
Kleding zou ik wel even goed op letten. Een goede fietsbroek met zeem is een grote aanwinst. Om geld te besparen zou je over de korte broek met slecht weer een lange overbroek kunnen dragen. Hetzelfde geldt voor de shirts: 1 shirt met korte mouw en 1 met lange mouwen. Eventueel aangevuld met thermo-shirt.

Merken waar je op moet letten: Focus, Scott, Cube, Trek, Specialized, Giant e.d. zijn toch wel de hoofdmoot. Let er wel op dat merk niet alles zegt. Let op de afmontage (remmen & aandrijving) en de mogelijkheden tot upgraden.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
zo, net een heerlijk stuk gefietst. Het singlespeed bevalt me echt goed!
heb ongeveer dezelfde route gefietst als een weekje of 3 geleden en ik kom eigenlijk net zo goed boven als op de normale MTB. Er is wel wat meer lompe kracht nodig, maar daar heb ik genoeg van :P

De fietst gaat echt heerlijk vooruit, alles voelt lekker licht en direct. Het is echt een heerlijk gooi en smijt fietsje geworden! Op het vlakke gaat ook nog best goed eigenlijk, gewoon een sprintje trekken en dan laten uitrollen :D
De lompe BMX ketting geeft me meer dan genoeg vertrouwen om te gaan staan en met volle kracht te stampen. Ben blij dat ik die er toch op heb gezet en niet de el-cheapo Sunrace ketting die ik nog had liggen

en nog een foto'tje in het zonnetje:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3360/3423723564_bd1175113d.jpg Flickr photo page

en even reclame maken voor het Duchenne team van Hans (HvdH op Mountainbike.nl):
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3552/3423726684_70c999eaa3.jpg Flickr photo page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Gaaf, simpel en strak. I like!

Ik vraag me alleen af of je bidon-houder erop moet laten zitten. Vind het nu een beetje breken met de strakke opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ja, is waar. Ik heb normaal ook een camelbak op mijn rug, maar ik had net die bidon voor het goede doel gekocht en die wilde ik ook wel eens gebruiken :D

kans is groot dat de bidonhouder er weer af gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

dnhelle schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:55:
Thanks everybody.
[...]

Mei, kleding is afhankelijk van je budget en in hoeverre je je erin wilt steken. Om te starten kun je platform-pedalen met fatsoenlijke shimano-schoenen (met profiel) kopen die je achteraf kunt uitbreiden met plaatjes.
Kleding zou ik wel even goed op letten. Een goede fietsbroek met zeem is een grote aanwinst. Om geld te besparen zou je over de korte broek met slecht weer een lange overbroek kunnen dragen. Hetzelfde geldt voor de shirts: 1 shirt met korte mouw en 1 met lange mouwen. Eventueel aangevuld met thermo-shirt.
Voorlopig wordt het alleen maar beter weer, dus warme kleding hoef ik nog niet aan te schaffen. Scheelt weer in de portemonnee :+ De schoenen: ik ga (voorlopig) niet over ruig terrein fietsen. Zijn speciale fietsschoenen met de mogelijkheid tot plaatjes dan niet een beetje overdone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Wat wil je dan precies, Mei, als je wel een Cube Analog koopt?
Shimano biedt voor weinig geld een heel goede schoen aan die je later kan uitbreiden met pedalen / klikplaatjes. Het is meer zonde om 2x schoenen te kopen en daar geld op kwijt te raken.

Daarbij ben ik ook nog de helm vergeten, die is ook erg belangrijk.
Komen we eigenlijk weer op het eindpunt van iedere aanschafdiscussie: het is niet alleen de mtb, ook de zaken eromheen (denk bijvoorbeeld aan onderhoudsspullen) ben je al flink wat geld aan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik vind het toch wel een stuk fijner fietsen met klikpedalen/schoenen. Het is niet alleen dat je ze vast kunt klikken maar de zool is ook een heel stuk stugger.
Er zijn ook goedkopere te krijgen. Ik heb bijvoorbeeld de Shimano MT31 schoenen waar de plaatjes 'in' de zool vallen waardoor je er ook nog normaal mee kunt lopen. Er zitten ook plaatjes bij (op de foto zitten ze er op) zodat je ze kunt gebruiken zonder cleats (dat zijn de 'klikplaatjes')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Bottom line: het wordt weer lekker weer. * Mei moet eigenlijk wat meer bewegen en ik mag graag fietsen. Aantal keren de mtb van mijn broertje geleend en dat beviel best wel, mede omdat er hier in de buurt genoeg licht ruw terrein is waar je met een gewone fiets niet lekker overheen komt.

Maargoed, ik kan dat ding niet altijd van mijn broertje lenen, plus dat hij niet op mij afgesteld is. Ik wil dus graag een eigen fiets. Budget is zo'n 600-700 euo en daar vallen de Analogs mooi in (niet dat dit mijn definitieve keuze al is). Heb ik mooi nog wat geld over voor een helm, bidons en kleding. Echter, aangezien ik dus niet van plan ben flink off-road te gaan, weet ik niet of ik wel geld aan echte fietsschoenen moet uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
sorry, ik moet het toch vragen. Waarom dan een mountainbike als je niet offroad wilt gaan? Misschien is een sportieve hybride (bijvoorbeeld een Trek FX7.5) dan een betere keuze.

en fietsschoenen zijn niet alleen voor offroad hoor, op racefietsen worden ze net zo goed gebruikt. Sterker nog, de extreme offroaders (downhill, freeride) gebruiken juist geen klikpedalen.
maargoed, ik ken ook mensen die al jaren MTB'en (cross country) en dat doen zonder klikpedalen, het kan zeker hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door Bramster op 08-04-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Met licht ruw terrein bedoel ik zandpaadjes, slecht wegdek, het bos, enz. Geen afdalingen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 21:34

Vos

AFCA

Dan doe je het eerst op je sportschoenen ;). Je kunt altijd nog veranderen. Bij de Houffamarathon (Ardennen) van vorig jaar zag ik nog wel wat mensen op platform pedalen en sportschoenen...terwijl het daar zeker af te raden is. Maar alles kan dus ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Feli met zowel de Flux als de SS. Beide op hun manier erg mooie speeltjes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:37

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Deze week toch maar weer besloten me NRS frame op te bouwen: (oude foto, het moet nog gebeuren)
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ic24jp.jpg
Ook na het zien van de nette fully hierboven, heb een tijdje weinig op een scandium frame te hebben gereden
Afbeeldingslocatie: http://www.extraparts.nl/files/product_image/frameATBScandiumL.jpg
Welke al een deuk had na de 1e week, doordat me ma hem had laten vallen (moest die maar tegen kunnen) :'(

Kortom scandium mooi licht, maar voelt niet alsof ik er harder op ga :) en het race gevoel van de nrs is gewoon niet aanwezig

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostrider op 08-04-2009 19:45 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 22:32

KoffieNT

banaan

Kijk en geniet

Gotta love it.

edit: EN

[ Voor 20% gewijzigd door KoffieNT op 08-04-2009 21:15 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Mooi fietsje geworden skuzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
KeX schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:50:
Feli met zowel de Flux als de SS. Beide op hun manier erg mooie speeltjes d:)b
Thnx, KeX!
Ghostrider schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:25:
Deze week toch maar weer besloten me NRS frame op te bouwen: (oude foto, het moet nog gebeuren)
[afbeelding]
Gaaf, Ghostrider. Black is back ;) NRS zie je steeds minder in het mtb-circuit langskomen als vroeger. Op de foto lijkt alleen dat het zadel ver voorover gekanteld is. Optisch bedrog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
thx :)

ik ga morgen maar weer een stuk fietsen denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:23

Impry

Rallymedia.nl

Ik ga komend weekend, denk vrijdag en maandag wel weer stukje fietsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.knmi.nl/exp/pluim/Data/PLUIM_06260_NWT.png
Ziet er super uit! Droog, weinig wind en temperaturen die de 20°C aantikken.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 02-06 09:59

JT

VETAK y0

Jeuj, nieuwe goodies besteld a 87e, kan ik er weer tegenaan (althans, eerst de crank van binnen ff schoon maken ;) )
- Bar ends
- SRAM PG970 cassette
- 2x SRAM PC971 ketting
- Kettingmeetding
dnhelle schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:09:
Ik beloof dan dus ook dat er snel betere foto's komen ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

Me happy is! *O*
Ziet er nice uit :D
Mei schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:45:
[...]

Voorlopig wordt het alleen maar beter weer, dus warme kleding hoef ik nog niet aan te schaffen. Scheelt weer in de portemonnee :+ De schoenen: ik ga (voorlopig) niet over ruig terrein fietsen. Zijn speciale fietsschoenen met de mogelijkheid tot plaatjes dan niet een beetje overdone?
Koop gewoon lekker je fietskleding bij de Aldi of Lidl, heb je voor 50e een fietsshirt, fiets lange broek met zeem, korte broek met zeem en fietslongsleeve. En met een beetje mazzel ook nog een windbreker.

Over die schoenen, het is niet perse nodig. Maar ik heb wel eens routes gedaan waar ik bij een flinke snelheid en een hobbeltje los kwam van m'n pedalen. Niet echt prettig :P Maar probeer het gewoon eens :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Halve copy/paste van mountainbike.nl :P

Aangezien ik wel van plan ben een beetje off-road te doen (en na er over nagedacht te hebben lijkt het me eigenlijk veel leuker dan ik eerst dacht), ben ik net eens op zoek geweest naar fietsen met een andere vork dan eentje van Suntour of een Rock Shox Dart, omdat deze beide op mountainbike.nl niet al te goed gewaardeerd werden. Bij Cube zit je dan op de LTD Pro van 950 euro. Bij Trek begint het met 800 euro met de 6500. Giant heeft de Terrago 1 Disc voor 800 en Specialized de Rockhopper Comp voor hetzelfde bedrag.

Kortom: Toch mijn budget wat bijstellen voor een Tora (wat de meeste fietsen rond de 800 hadden) of gaat een Dart mij ook wel dienen?

Over die kleding: mijn broertje had ook wat spul van de Aldi, maar dat zit hem volgens mij niet echt lekker. Beetje flubberspul. Maargoed, zal de aanbiedingen eens in de gaten houden :) (Zitten jullie trouwens ook allemaal met de blote kont in die fietsbroekjes? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Goed zoeken in Duitsland wil nog wel eens lonen :) Mijn fiets:

Afbeeldingslocatie: http://aycu11.webshots.com/image/15130/2001539149923576541_rs.jpg

Ghost SE5000 frame met SE7000 uitrusting:
Rock Shox Tora 318 (dus niet de laagste Tora :) )Solo Air + PopLoc (remote op het stuur)
Deore XT voorderailleur
Deore XT achterderailleur
Deore XT shifters
Deore crank
Deore LX naven
Mavic velgen
Schwalbe Smart SAM banden
Avid Single Digit 5 remmen

Dit had ik alles bij elkaar nieuw voor om en nabij de 650 euro.

Spul van de Aldi....tja, wat kan er mis zitten aan een shirtje, die zit mij perfect :P De korte fietsbroek is een dubbele: binnenbroek met zeem en heel dunne buitenkant die losjes zit. Zit ook prima. De lange broek zit van boven een beetje losjes, maar zit een touwtje waarmee je het zo vast kan maken, mocht je dat nodig vinden. En ja, blote reet als ik ga MTB'en want ik heb dan minder zadelpijn uiteindelijk :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
jazeker, met blote kont in het fietsbroekje :P
anders gaat het alleen maar schuren en pijn doen, en dat wil je ook niet echt ;)

Ik heb hier trouwens een setje dure kleren (Nalini) en cheap spul van All-Active (cyclewear.eu) maar de pasvorm van het Nalini spul is echt zoooooo veel beter. Maarja.....prijzig is het wel.

Leuke fiets JT. Ik kan v-brakes qua looks altijd goed waarderen, staat wat "cleaner" vind ik. Schijfremmen vind ik sowieso zwaar over-rated voor Nederlands gebruik.

[ Voor 20% gewijzigd door Bramster op 09-04-2009 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Uiteraard met de blote kont in de broek. Geen zin in schuurplekken. Doet zo soms al pijn genoeg :o Maar daar waar wen je vanzelf aan. Wat ik zeker zou doen is een goede broek kopen. Shirtjes etc van de aldi/lidl/etc dat boeit niet, maar een goede broek is wel wat waard. En dan hebben we het echt niet over 100 euro, voor iets van 50 of 60 euro koop je ook al een prima broek.

Gisteren eindelijk de black panthers opgehaald. Kreeg nog wel korting vanwege het lange wachten. Eerst alleen voorwiel gedaan. Mavic X317/XT met Maxxis TT en Schwalbe binnenbandje, 2040 gram. Nu met Black Panther en Michelin Latex 1880 gram. Scheelt alweer 160 gram. En dat op 1 wiel. Vanmiddag het achterwiel nog even doen en dan van het weekend een proefritje.

Word echt tijd voor een ander setje velgen, want deze zijn wel erg lomp zwaar. Heb alleen niet even een paar honderd euro over helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

pjlgt schreef op donderdag 09 april 2009 @ 08:21:
Wat ik zeker zou doen is een goede broek kopen. Shirtjes etc van de aldi/lidl/etc dat boeit niet, maar een goede broek is wel wat waard. En dan hebben we het echt niet over 100 euro, voor iets van 50 of 60 euro koop je ook al een prima broek.
Helemaal mee eens, het beste is om het in een winkel zelf te passen.
Wat je ook kunt doen is MP of Ebay beetje in de gaten houden, er worden nog wel eens restpartijen teamkleding aangeboden.
Zo heb ik hier een hoog kwaliteits-setje van een onbekend Belgisch wielerteam liggen, destijds compleet gekocht voor € 35,- ofzo. (broek met bretels + shirt), normaal zeker meer dan € 80,- waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Skuzz schreef op donderdag 09 april 2009 @ 07:24:
Leuke fiets JT. Ik kan v-brakes qua looks altijd goed waarderen, staat wat "cleaner" vind ik. Schijfremmen vind ik sowieso zwaar over-rated voor Nederlands gebruik.
Tnx :) Kan me voorstellen dat mensen schijfremmen misschien fijner vinden remmen maar nodig is het zeker niet nee.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

dnhelle schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:52:
[...]

Gaaf, Ghostrider. Black is back ;) NRS zie je steeds minder in het mtb-circuit langskomen als vroeger. Op de foto lijkt alleen dat het zadel ver voorover gekanteld is. Optisch bedrog?
Klopt ja, daar moest die nog iets verzet worden. ga vanavond ffe ombouwen :)
meeste oude type nrs'en zijn volgens mij inmiddels wel gescheurd ;) nieuwere hebben daar minder snel last van ivm dikkere lasnaden etc.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
JT schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:58:
[...]

Tnx :) Kan me voorstellen dat mensen schijfremmen misschien fijner vinden remmen maar nodig is het zeker niet nee.
schijremmen zijn veel doseerbaarder, dat maakt het opzich wel fijn.
v-brakes zijn wel best onderhoudsgevoelig, maar het onderhoud stelt echt geen zak voor. Meestal stel ik voor elke rit even de boel goed af en veeg ontvet ik de velg. Remt echt super dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Ghostrider schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:52:
[...]

Klopt ja, daar moest die nog iets verzet worden. ga vanavond ffe ombouwen :)
meeste oude type nrs'en zijn volgens mij inmiddels wel gescheurd ;) nieuwere hebben daar minder snel last van ivm dikkere lasnaden etc.
Zelf een oud model NRS gehad, die had al wel de versteviging bij de achterdemper. Lekker fietsje. Kon toen echter erg goedkoop aan m'n GT frame komen, dus de NRS verkocht. Komt ooit nog wel weer een keer een fully, bij voorkeur een Epic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Skuzz schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:21:
[...]

schijremmen zijn veel doseerbaarder, dat maakt het opzich wel fijn.
v-brakes zijn wel best onderhoudsgevoelig, maar het onderhoud stelt echt geen zak voor. Meestal stel ik voor elke rit even de boel goed af en veeg ontvet ik de velg. Remt echt super dan :)
Aan de andere kant zijn schijfremmen weer veel fragieler want dat is zo kapoet als je op je smoel gaat.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ja, zit ook weer wat in...

Ik dacht net bij een valletje mijn v-brakes naar de kloten waren, maar het bleek dat mijn quickreleases niet echt stevig genoeg vast zaten waardoor de hele velgen er scheef in zaten, whoops :P
maar opzich is het ook niet zo heel erg de quickreleases redelijk losjes te doen. Nu ging het hele wiel scheef, anders was misschien de velg krom geweest door de val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik vond pas m'n achterwiel een beetje zwabberen... stap af, til m'n achterwiel op, valt hij zo uit z'n nokjes :X :D
QR's maar eens wat vaker controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Op welke manier moet ik mijn schijfremmen onderhouden? Mijn voorrem was bij mijn laatste ritje weer flink aan het piepen. Erg vervelend geluid! ;) Door de rem heel kort in te knijpen is het gepiep even weg maar komt daarna weer terug. (heb al meer dan 300 km gereden met de rem)
Ik heb de remschijf al ontvet met spiritus, maar dit heeft niet geholpen. Iemand tips?

Daarnaast vroeg ik mij af wat de beste manier is van het smeren van de ketting. Ik gebruik nu WD40 maar dit schijnt te vervliegen en daardoor te weinig smering te geven. Wat gebruiken jullie voor smering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Nog weer eens naar voorvorken zitten kijken. Ik zie bij veel fietsen in mijn budget de Suntour XCM-LO, Dart 2 en Dart 3. Welke vork is beter, de Suntour of de Dart 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Dart 2. Beter hydraulisch systeem en dus betere demping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

JT schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:11:
[...]

Aan de andere kant zijn schijfremmen weer veel fragieler want dat is zo kapoet als je op je smoel gaat.
Echt niet.
Schijfremmen zitten op een behoorlijk "verstopte" plek, die raak je niet zomaar bij een val. Plus het feit dat je makkelijk door kan rijden met een slag in je wiel, waar dat met V-brakes vaak onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ja, dat van die slag in het wiel is wel waar....

Ik heb bij de Singlespeed de eerste al weer te pakken :P ik moet toch eens wat vloeiender leren rijden ;)
maar ik ga maar eens zelf een spaaknippel tooltje aanschaffen, elke keer bij een slagje naar de LBS schiet ook niet erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

McGryphon schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:38:
[...]

Echt niet.
Schijfremmen zitten op een behoorlijk "verstopte" plek, die raak je niet zomaar bij een val. Plus het feit dat je makkelijk door kan rijden met een slag in je wiel, waar dat met V-brakes vaak onmogelijk is.
Dan nog, schijfje is dun en áls het wat raakt met een beetje vaart is het gelijk einde verhaal. En verder met mtb'en met een velg die zo krom is dat je v-brakes niet meer werken...
1.) YOU'RE DOING IT WRONG!!
2.) Ik zou er dan niet verder mee mtb'en ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Toch nog eens flink gezocht en het blijkt dat je fietsen als de Cube Acid 2009 (en vergelijkbare modellen van andere merken) voor zo'n 650 euro al wel kan krijgen bij je LBS als je mazzel hebt. Heb even zitten kijken, maar in en rondom Almelo zit natuurlijk weer geen enkele dealer die merken als Cube en Trek verkoopt :')

Dat wordt dus waarschijnlijk in de auto stappen. Enige nadeel is dat ik geen mtb met deze auto+fietsendrager mee kan nemen. Als ik dan iets koop moet er weer iemand anders met een auto komen opdraven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mei schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:34:
Nog weer eens naar voorvorken zitten kijken. Ik zie bij veel fietsen in mijn budget de Suntour XCM-LO, Dart 2 en Dart 3. Welke vork is beter, de Suntour of de Dart 2?
Kerel, srsly, kijk nou in Duitsland :P Kijk wat ik vind binnen 3 minuten zoeken.
Mei schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:56:
Toch nog eens flink gezocht en het blijkt dat je fietsen als de Cube Acid 2009 (en vergelijkbare modellen van andere merken) voor zo'n 650 euro al wel kan krijgen bij je LBS als je mazzel hebt. Heb even zitten kijken, maar in en rondom Almelo zit natuurlijk weer geen enkele dealer die merken als Cube en Trek verkoopt :')

Dat wordt dus waarschijnlijk in de auto stappen. Enige nadeel is dat ik geen mtb met deze auto+fietsendrager mee kan nemen. Als ik dan iets koop moet er weer iemand anders met een auto komen opdraven :P
Voorwiel eraf en dan kreeg ik hem zelfs in m'n Charade ;)

[ Voor 37% gewijzigd door JT op 09-04-2009 13:58 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

JT schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:53:
[...]

Dan nog, schijfje is dun en áls het wat raakt met een beetje vaart is het gelijk einde verhaal. En verder met mtb'en met een velg die zo krom is dat je v-brakes niet meer werken...
1.) YOU'RE DOING IT WRONG!!
2.) Ik zou er dan niet verder mee mtb'en ;)
thuiskomertje anyone? ;)
En omdat een schijf zo dun is is het nog makkelijk zodanig terug te buigen dat je iig door kan fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

JT schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:57:
[...]

Kerel, srsly, kijk nou in Duitsland :P Kijk wat ik vind binnen 3 minuten zoeken.
Ziet er leuk uit, maar ivm service en garantie bestel ik liever iets in de buurt. Daarnaast kan ik niet kijken of een fiets van eBay goed fiets voor mij.
[...]

Voorwiel eraf en dan kreeg ik hem zelfs in m'n Charade ;)
Volgens mij is een Fabia nog een stapje kleiner O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Mei schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:33:
[...]

Ziet er leuk uit, maar ivm service en garantie bestel ik liever iets in de buurt. Daarnaast kan ik niet kijken of een fiets van eBay goed fiets voor mij.

[...]

Voor en achterwiel allebei eraf dan, je hebt niet voor niets snelspanners :P
In een Fiat Panda gaat het ook, dus... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[...]

Ik heb even wat framehoogtes gepast, toen wist ik welke hoogte ik moest hebben et voila :P
[...]

Que :? Charade is zelfde klasse als een Swift en er is maar een klasse kleiner, dat is die van de Alto's en Cuore's :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 14:57
McGryphon schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:25:
[...]

thuiskomertje anyone? ;)
En omdat een schijf zo dun is is het nog makkelijk zodanig terug te buigen dat je iig door kan fietsen :P
Thuis kom je altijd wel je kan een v-brake eraf halen en voorzichtig terug fietsen. Bij een schijf is het inderdaad terug buigen of schijf demonteren. Wat dat betreft zijn beide systemen gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
zo, net zelf mijn velg gericht, gaat nog best makkelijk eigenlijk :)
nog een voordeel van een velgrem, je kan de rem gebruiken om heel precies te zien of je velg recht is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

JT schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:41:
[...]

Ik heb even wat framehoogtes gepast, toen wist ik welke hoogte ik moest hebben et voila :P
Goed punt, alhoewel ik dan nog met het punt van garantie en service zit. Ik kan best een fiets onderhouden, maar een stadsfiets is wat minder ingewikkeld dan een mtb :P Plus natuurlijk, dat als er iets mis is, je de zooi weer op kan sturen.

Wat is de algemene ervaring met het kopen van volledige fietsen op internet hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Skuzz schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:31:
zo, net zelf mijn velg gericht, gaat nog best makkelijk eigenlijk :)
nog een voordeel van een velgrem, je kan de rem gebruiken om heel precies te zien of je velg recht is :+
Daarvoor gebruik ik een centreerstandaard:
Afbeeldingslocatie: http://www.roseversand.de/output/importbilder/artikel/7/7/2/772792_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tja, toendertijd zou een dergelijke fiets mij hier op z'n minst 300 euro meer hebben gekost dus ik had het er wel voor over :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Mei schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:37:
[...]

... Ik kan best een fiets onderhouden, maar een stadsfiets is wat minder ingewikkeld dan een mtb :P ...
Dat weet ik nog zo niet, MTB's zijn over het algemeen vrij kaal en je komt overal bij.
Een aheadset balhoofd nastellen? easy, 2 inbus boutes van het stuur los, de inbus bout bovenop wat vaster draaien en klaar. De balhoofden op 'normale' fietsen zijn vrijwel altijd met draad, dat vind ik irritanter nastellen als een aheadset.
McGryphon schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:40:
[...]

Daarvoor gebruik ik een centreerstandaard:
[afbeelding]
ja, k, maar die is duurder dan de hele fiets :+

[ Voor 22% gewijzigd door Bramster op 09-04-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Skuzz schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:41:
[...]

Dat weet ik nog zo niet, MTB's zijn over het algemeen vrij kaal en je komt overal bij.
Een aheadset balhoofd nastellen? easy, 2 inbus boutes van het stuur los, de inbus bout bovenop wat vaster draaien en klaar. De balhoofden op 'normale' fietsen zijn vrijwel altijd met draad, dat vind ik irritanter nastellen als een aheadset.
Zit zeker wat in. Hoe ingewikkeld zijn derailleurs en even schijfremmen (want in een hogere klasse kom ik al bijna geen V-brakes meer tegen)? Als die onderhoud vergen, kan je ze dan zonder problemen open maken en weer in elkaar zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Schijfremmen vergen praktisch geen inwendig onderhoud, heel af en toe misschien ontluchten en dat is ook goed te doen meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 20:36
Mei schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:56:

Kijk anders even bij bikeshoptwente, misschien hebben deze een Focus Black raider staan. Is een aktiemodel voor een nette prijs met een afmontage die voor de beginnende mtb-er prima is.

Vanmiddag de lagers van mijn achternaaf vervangen, het werd nu zo erg dat de schijfrem af en toe aanliep. Na het uit elkaar halen, wat erg lang duurde aangezien het muurvast zat, er achter komen dat je toch een speciaal stuk gereedschap nodig hebt á €40. Gelukkig had een oud collega deze liggen + 4 nieuwe lagers voor een mooie prijs (Bikeaction Alkmaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:26
Af en toe heb je zo van die dagen.

weken geleden dat plots de vork van mijn Dale niet meer werkte. Naar de LBS, ding eruit en opgestuurd naar Dale. Zou een week of 2 duren. Na 2 weken nix, contact met LBS, die contact met Dale. Weer een week wachten, nix, weer een week, bleek het ding kwijt te zijn bij Dale. Weer gevonden, vork lurb. Kan gebeuren. mogelijkheden gevraagd; De vork in mijn kleur konden ze niet leveren, enkel in zwart. Maar ik kon wel een lefty nemen. Oke, ik doen, zou binnen een week binnen zijn. Nix dus, LBS weer contact gezocht. Vandaag zou hij er echt moeten zijn.

Wat doen die dwarken ; hebben ze enkel de oude vork opgestuurd en niet de nieuwe. Gaat dus nog langer duren.

Ik ben absooluut blij met mijn Dale, maar dit is de laatste maal dat er een onderdeel man mijn bike naar Dale gaat, wat een chaos bedrijf.

Heeft iemand toevallig een telefoonnummer van die toko in Oldenzaal?
Wil daar toch even een klacht indienen. Kan nu (en ik heb een stel dagen vrij) nog steeds niet biken en dat terwijl het zo goed weer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ja, dat is behoorlijk frustrerend, met dit weer niet kunne biken
hoop voor je dat er toch snel een oplossing komt nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Vanavond nog ff lekker wezen biken 45km door de bossen bij nijverdal, holten en hellendoorn, het werd al mooi schemerig toen we het bos uitgingen. Een paar reetjes schrokken nog wel van een paar bikers in de schemer :P.

Wel een vervelend kraakje aan de fiets ontdekt :/, hopen dat het niet weer een crack in het frame is, dit weekend maar eens op onderzoek gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Ik kijk te veel rond op mountainbike.nl :+ Nu de Gary Fischer Hoo Koo E Koo 2009 gevonden met behoorlijke bang for bucks volgens mij. Slechts 800 euro, maar wél aan de andere kant van het land :P Kom daar deze maand nog wel in de buurt als het goed is, misschien maar eens kijken of ik even langs kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

[...]

Sjeesus, ik heb de mijn met een '95 cinquecento opgehaald, zelfs dat past.. En veel kleinere autos bestaand niet geloof ik :P

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@Maartend.. Balen van je 'dale. Had je gehoord dat Cannondale de productie in USA heeft gestopt en naar Taiwan heeft verplaatst?

Gisteren het eerste rondje op de Flux gereden... Je-zus... Na het paasweekend een uitgebreide review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2d6s96w.jpg

ennn hij zit weer inelkaar, toch fijn als je weet dat je alles goed hebt ingevet bij het monteren :) echter die truvativ zadelpen werkte wel wat tegen. Gaar systeem maar wel super goed te verstellen.

Dit weekend lekker fietsen :9

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 22:32

KoffieNT

banaan

zo, die is echt gruwelijk man :). Plain and simple (of ja simple, zit meer spul op dan op de mijne), maja love it :D.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:30

_Arthur

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Vanmiddag even langs Van den Broeke in Wierden geweest. Hadden alleen maar Targets, Giants en Sensa's staan. Sensa Catena van 690 euro, Deore (XT), maar een Dart 1 of 2 voorvork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ghostrider schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:31:
[afbeelding]

ennn hij zit weer inelkaar, toch fijn als je weet dat je alles goed hebt ingevet bij het monteren :) echter die truvativ zadelpen werkte wel wat tegen. Gaar systeem maar wel super goed te verstellen.

Dit weekend lekker fietsen :9
Zwarte schoonheid, toevoegen aan TS dan maar? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Mei schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:25:
Vanmiddag even langs Van den Broeke in Wierden geweest. Hadden alleen maar Targets, Giants en Sensa's staan. Sensa Catena van 690 euro, Deore (XT), maar een Dart 1 of 2 voorvork.
Beetje upgraden in de loop van de tijd. Keer ander vorkje, andere wielen etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 05:32
Vandaag voor het eerst wezen mountainbiken (naast een eerder avontuur in de ardenennen), vond het wel leuk maar het was niet helemaal een succes.
Heb schoenen met een spd systeem maar ik denk dat ik toch maar gewone pedalen erop ga zetten, is toch een eng gevoel dat als er iets gebeurt dat je vast zit. Soms wil je toch wel even je voetje op de grond zetten.
Met normaal fietsen over de weg vind ik spd prima, maar met mountainbiken was het niet zo.
Misschien als ik wat meer ervaring heb dat ik het wel durf.

Ben 2 keer onderuit gegaan, 1 keer kwam ik een berg niet op en kon de schoen niet meer op tijd uitklikken.
Dat viel wel mee, maar de andere was minder leuk. Tijdens een hele stijle afdaling maakte ik een beginnersfout door de voorrem ipv de achterrem te gebruiken, en dan ga je dus over de kop. Flinke klap gemaakt, maar met alleen een gekneuzde vinger, last van me rib en een blauwe plek bij me oog valt het mee.

Nu dus maar even rust houden, maar zodra mijn vinger niet meer zo dik en pijnlijk is wil ik zeker weer verder gaan. Maar dan wel dus met gewone pedalen, daar heb ik toch iets meer vertrouwen in.

Hebben jullie nog tips voor hele steile afdalingen, nu ging ik maar met de achterrem ingeknepen een beetje glijdend naar beneden wil namelijk nog niet zo heel snel dat komt later wel.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Naaaaice!!
Alleen je zadel is echt hoog tov. stuur! Hoe lang ben je wel niet?

Maandag paasrit met kameraden @ landgraaf.. Woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Leuk! Have fun sven. :P

Ik ben ook goed bezig met trainen, tochten van 15km per keer gemaakt op vakantie zonder een pijntje, kan mezelf opdrukken, en de zware verkoudheid is eruit, dus binnenkort eens die decathlon door het bos jagen. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
victenn schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:54:
Vandaag voor het eerst wezen mountainbiken (naast een eerder avontuur in de ardenennen), vond het wel leuk maar het was niet helemaal een succes.
Heb schoenen met een spd systeem maar ik denk dat ik toch maar gewone pedalen erop ga zetten, is toch een eng gevoel dat als er iets gebeurt dat je vast zit. Soms wil je toch wel even je voetje op de grond zetten.
Met normaal fietsen over de weg vind ik spd prima, maar met mountainbiken was het niet zo.

Ben 2 keer onderuit gegaan, 1 keer kwam ik een berg niet op en kon de schoen niet meer op tijd uitklikken.
Dat viel wel mee, maar de andere was minder leuk. Tijdens een hele stijle afdaling maakte ik een beginnersfout door de voorrem ipv de achterrem te gebruiken, en dan ga je dus over de kop. Flinke klap gemaakt, maar met alleen een gekneuzde vinger, last van me rib en een blauwe plek bij me oog valt het mee.

Nu dus maar even rust houden, maar zodra mijn vinger niet meer zo dik en pijnlijk is wil ik zeker weer verder gaan. Maar dan wel dus met gewone pedalen, daar heb ik toch iets meer vertrouwen in.

Hebben jullie nog tips voor hele steile afdalingen, nu ging ik maar met de achterrem ingeknepen een beetje glijdend naar beneden wil namelijk nog niet zo heel snel dat komt later wel.
Aan SPD moet je sowieso even wennen, wat losser stellen wil wel helpen in het begin, niet gelijk opgeven na 1x ;)

wat betreft afdalen, kont achter je zadel hangen (en dan ook echt erachter) en proberen niet je wiel te laten blokkeren, dan verlies je namelijk alleen maar controle. Klinkt gek, maar sneller afdalen is makkelijker dan langzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

victenn schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:54:

Kwestie van gewenning. Ikzelf ben onlangs voor de eerste keer omgevallen door de SPD pedalen terwijl ik toch al bijna een jaar met die dingen rij. Voorwiel schoof weg in los zand, dan moet je heeeel snel zijn en dat lukte toen ff niet :P
Ik wil echt geen gewone pedalen meer. Met SPD kun je meer kracht zetten (ook bij opgaande beweging) en je hebt meer controle over je bike, zeker als het flink hobbelig is.
ai

Als het effe kan je zadel lager zetten en achter je zadel gaan hangen, waardoor je zwaartepunt lager en verder naar achteren komt te liggen. Dan kun je ineens wél je voorrem gebruiken zonder over je stuur te gaan ;)
Als het maar een klein stukje is kun je het altijd proberen met je zadel op de gewone hoogte maar deze zit dan wel flink in de weg.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 05:32
Bedankt voor jullie tips, me zadel staat idd erg hoog deze zal ik lager zetten.
Volgende keer dan toch maar wat sneller naar beneden, en ik zal die techniek van achter het zadel hangen wel uitproberen. De desbetreffende helling is vrij hoog die lagere had ik minder moeite mee.

Zal nog eens nadenken over spd, maar het is denk ik toch wel verstandig om eerst gewone pedalen erop te zetten. Angstig op de fiets zitten heeft ook niet zo veel nut, doe het toch voor de lol.
Dan kan ik later altijd nog overstappen op sdp mocht ik dat willen.
Het trappen en omhoog kracht zetten dat beaam ik wel dat vind ik ook heerlijk.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joopieboy schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:12:
[...]

Zwarte schoonheid, toevoegen aan TS dan maar? :P
bedankt voor de compimenten :)
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/xp3pjn.jpg
het is idd niet de kleinste fiets, heb ook lange benen dus rijd goed zo, wat betreft het voorover zitten ik ben niet vaak met deze fiets voorover gevallen bij het afdalen ;) nrs is ook vrij lang
gelijk ook maar ffe de remmen van me 4cross fiets wat olie uit gelaten, zat helemaal vast. Salland detail het laten poedercoaten van die NRS heeft wel meer als een halfjaar geduurt toen :X dacht em nooit meer terug tezien

Let met SPD even goed op hoe je de plaatjes op je schoenen monteerd, kan je veel aan stellen. En zet ze ook vast anders kan je niet uitklikken ;) Met SPD leer je wel langer op je fiets te blijven zitten. Met vallen trek je het automatisch wel los

[ Voor 15% gewijzigd door Ghostrider op 10-04-2009 19:22 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 16:02
Ik heb de knoop doorgehakt en de Bulls Copperhead 3 besteld. Ik kon deze voor 899 in de buurt kopen en kon zo geen andere fiets vinden die hetzelfde biedt voor het geld. Daarnaast waren de goedkopere modellen vaak voorzien van "slechte" onderdelen op enkele punten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

(jarig!)
Kom net terug van de LBS, mijn nieuwe frame was binnen, maar met dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/IMG_2592_crop.jpg

En ik wachtte al zo lang...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Nieuw frame? Tell me! Net zo mooi als de Titus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
willy1986 in "Het grote mountainbike topic (deel 11)"

Heeft er iemand tips? Hoe onderhouden jullie schijfremmen?

[ Voor 3% gewijzigd door willy1986 op 10-04-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Zijn er nog bekende dealers van Gary Fisher in Nederland? Heb Leenders in Hengelo en Bloemendal in Rijssen wel gevonden, maar die geven niet aan dat ze hier fietsen van hebben (wel Trek, maar komt omdat Gary Fisher van Trek is en dezelfde dealer locator gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Heb een tijdje met giant MPH remmen gereden, een drama wat een bagger. Altijd piepen en kraken. Sindsdien rij ik met Avid Juicy remmen. En nooit echt problemen, alleen na lang stilstaan dat ze vastlopen (moet misschien eens vloeistof vervangen)

Mijn remmen piepten ook welles vreselijk, vaak aan de gang geweest met remmenreiniger etc maar dat hielp niet echt. Beste is gewoon niks eropspuiten en een goeie afdaling zoeken flink aantrappen en keihard remmen totdat ze roodgloeien.

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.