Het grote mountainbike topic (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.466 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Skuzz schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:55:
[...]

vooral het verzamelen van onderdelen zo goedkoop mogelijk
en The_Scarabial helpt daar aardig in mee met een gratis balhoofd :)

vandaag is mijn Speci trouwens gewogen, kwam uit op 12,9kg. toch niet slecht voor een antiek stalen frame lijkt me zo :)
Maak anders even een lijstje van onderdelen die je nog nodig hebt, ik heb nog wel wat dingen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik heb (onder voorbehoud, wacht nog op een pb'tje over een bottom bracket) alles bij elkaar nu :)
het is alleen even de pakketjes afwachten en nog een gedeelte van het frame schuren en dan kan ik gaan opbouwen. Dat opbouwen zal wel zo klaar zijn, het geklooi met derailleurs afstellen is er niet bij dit keer :P

moet alleen nog wat remkabels en grips hebben, maar die koop ik gewoon nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 18:09

GieltjE

Niks te zien...

Zijn er nog mede tweakerts die zich gaan wagen aan de paas-bike?

Ik krijg een hele leuke fiets van werk gesponsort (_/-\o_) om een rondje te gaan rijden in de fun klasse.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik doe wel mee, maar mijn verwachtingen zijn zoals altijd 0 :+
kan het alleen maar meevallen, en ik rijd toch puur voor de lol ;)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
dnhelle schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:13:
@Joopieboy: Prioriteiten niet meer bij de mtb maar bij de 19, lees ik zo?
Er gaat idd een pleuris bak geld in die 19 zitten, van mountainbiken komt helaas niks meer... Misschien over een tijdje weer of als jij nog een wilt. Ik moet mezelf echt op de fiets schoppen nu ik een auto voor de deur heb. Echt al voor de meest kleine stukjes. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:09
dnhelle schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:13:

Morgen mijn fiets wegbrengen.. *O* Toch wat eerder :P
And it's gone!
Toch nog een tijd staan discussieren welke opbouw, welke vork en dergelijke, en uiteindelijk besloten om toch met de huidige vork door te blijven rijden. Scheelt nu kosten, en kan nog altijd worden vervangen.
Het enige wat ik nu nog moet zoeken is de RAL-kleur van de Candy-Blue kleur van Turner. Dat wordt nog een hell-of-a-job.

Waarschijnlijk volgende week woensdag/donderdag. I can't wait!
Joopieboy schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:57:
[...]

Er gaat idd een pleuris bak geld in die 19 zitten, van mountainbiken komt helaas niks meer... Misschien over een tijdje weer of als jij nog een wilt. Ik moet mezelf echt op de fiets schoppen nu ik een auto voor de deur heb. Echt al voor de meest kleine stukjes. :+
:N :N
Dat is niet goed he! Ach, weet je, ik sms je wel als ik weer op de fiets zit, anders nu ook 's avonds mogelijk met dit weer. Wordt alleen pas over 2 weken ivm. medische ingreep en verbouwen van de bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 21:38

The_Scarabial

MTB for life!

Skuzz schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:55:
[...]

vooral het verzamelen van onderdelen zo goedkoop mogelijk
en The_Scarabial helpt daar aardig in mee met een gratis balhoofd :)
Morgen ga ik het verzenden :)
dnhelle schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:28:
[...]

And it's gone!
Toch nog een tijd staan discussieren welke opbouw, welke vork en dergelijke, en uiteindelijk besloten om toch met de huidige vork door te blijven rijden. Scheelt nu kosten, en kan nog altijd worden vervangen.
Het enige wat ik nu nog moet zoeken is de RAL-kleur van de Candy-Blue kleur van Turner. Dat wordt nog een hell-of-a-job.

Waarschijnlijk volgende week woensdag/donderdag. I can't wait!

[...]

Dat is niet goed he! Ach, weet je, ik sms je wel als ik weer op de fiets zit, anders nu ook 's avonds mogelijk met dit weer. Wordt alleen pas over 2 weken ivm. medische ingreep en verbouwen van de bike.
Nice sven. Dat is wel balen dat je komende week niet op de fiets kan, want het wordt echt superfijn weer om op de fiets te klimmen. Ernstige medische ingreep?

Zelf heb ik aanstaande dinsdag een GSMO :)

[ Voor 63% gewijzigd door The_Scarabial op 31-03-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
dnhelle schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:28:
[...]

I know! :P

Maar als je dan weer ana het fietsen bent, zeker met dit weer, dan tja... Blijft toch ook wel weer een verslaving!
Jij ging trouwens voor je verstandskiezen of wat was het?

Hoe staat t btw ervoor met je bike, verkoop loopt niet zo lekker hoor ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
The_Scarabial schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:33:

[...]

Nice sven. Dat is wel balen dat je komende week niet op de fiets kan, want het wordt echt superfijn weer om op de fiets te klimmen. Ernstige medische ingreep?

Zelf heb ik aanstaande dinsdag een GSMO :)
De verstandskiezen, zoals Johan al zei. Valt best mee, alleen de recouperatie achteraf is echt balen. Fietsen (met het hoofd laag en gas erop) is afzien, dus ik wacht daar even mee. Maar het weer werkt niet echt mee.

Een GSMO? Als in Groot SportMedisch Onderzoek? Veel succes!
Joopieboy schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:41:
[...]

Maar als je dan weer ana het fietsen bent, zeker met dit weer, dan tja... Blijft toch ook wel weer een verslaving!
Jij ging trouwens voor je verstandskiezen of wat was het?

Hoe staat t btw ervoor met je bike, verkoop loopt niet zo lekker hoor ik?
@Johan, verkoop van mijn fiets is bij deze dus beperkt tot mijn frame. Koper heeft een ander frame gezien, en daardoor van mijn frame afgezien. Nu ik hem heb gewezen op het feit dat hij eigenlijk op schrift heeft gekocht, knijpt hij hem redelijk. Morgenavond gaat hij kijken naar een ander frame, en als dat niet bevalt wilt hij nu opeens wel mijn frame terugkopen.

Stiekem hoop ik gewoon dat er een serieuze koper tussendoor komt. Het heeft eigenlijk ook allemaal geen haast, maar je wilt dat een verkoop gewoon smooth verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:42
Heeft iemand hier overigens wat tips over hoe ik mijn tandwielen schoon kan maken? Er zitten nu steeds bergen met modder tussen, en met normaal schoonmaken (water en sopje) krijg ik het er niet goed vanaf lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
voor een grote schoonmaak haal ik de casette er gewoon even vanaf, dan met een borstel met lange haren de boel schoonmaken. tooltje kost niet veel en het is zo gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 21:35

KoffieNT

banaan

Ik pak altijd een oude 'vulhiereenkledingstuk in', dan haal ik het wiel eruit en hang deze op of zet hem tegen de muur, en dan ga ik elk tandwieletje stuk voor stuk schoonmaken (of ja, daartussenin dan). Werkt goed :). Daarna nog een keer globaal afspoelen (zonder het ding te verzuipen), klein beetje olie erop en weer terug in het frame. Dit doe ik op dezelfde manier met mn derailleur. Komen echt stukken (ja stukken) modder/zand/olie/zwart spul uit en af.

Resultaat: Clean as a....uhh...something clean..

@Boven: Aah, een borstel is idd ook een goeie :D.

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 01-04-2009 15:58 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Hope Sh!tshifter.
Biologisch afbreekbare cleaner die je op je ketting/cassette/derailleurs/remmen/frame/vork/seals/etc. kunt spuiten, max. 5 minuutjes in laten werken en daarna met wat water en een borsteltje afspoelen.

Dit doe je natuurlijk niet iedere keer na iedere fietsroute, maar het is voor je regulier onderhoud magnifiek!
Als je nu moet starten met schoonmaken dan kun je echt vastgekoekte olie verwijderen met wasbenzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:30

Impry

Rallymedia.nl

http://www.bike-component...p10250_Pro-Brush-Kit.html
Een dergelijke set heb ik, en werkt super. Allerlei soorten borstels, dus je kunt per onderdeel kijken welke het beste uitkomt.
Afbeeldingslocatie: http://www.bike-components.de/images/product_images/popup_images/10250_1_pedros_pro_brush_kit.jpg
De meeste linkse is ideaal om de cassette schoon te maken, die daar rechts naast kan mooi tussen de verschillende tandwielen in.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 06-06 16:11
Ik kan via een fietsplan een fiets kopen. Nu wil ik al een tijdje een mountainbike hebben en komt dat dus mooi uit.

Wat ik met de mountainbike wil doen is het zgn. crosscountry rijden, oftewel door het bos kachelen. Ik doe dit dan puur voor mezelf en recreatief, geen wedstrijdverband. Hiervoor denk ik dat ik aan een fiets van 600-700 euro genoeg heb.

Nu heb ik al wat gekeken op internet en heb ik ook tips gekregen, over het merk bulls. Bij de plaatselijke fietsenhandel verkopen ze de volgende fiets:

Bulls Deore / XT (Afbeelding)
  • Framehoogtes: 42 / 47 / 52 / 57cm
  • Frame:7005 Aluminium, triple butted
  • Voorvork:Suntour NRX 7600RL ver. voorvork met lock out
  • Schakeling:Shimano, Deore XT, 27-speed, shadow, RD-M772SGS
  • Voorderailleur:Shimano Deore
  • Shifters:Shimano Deore
  • Remmen:Shimano Deore
  • Cranks:Shimano Deore
  • Naven:Shimano Deore
  • Velgen:Rigida ZAC 19 dubbelwandige velgen
  • Banden:Schwalbe, Smart Sam Sport 26 x 2.10
€599,-

Is dit een goede fiets voor mijn doel, of kan ik beter naar een ander merk kijken? Ik heb er weinig verstand van. Ik weet dat bijvoorbeeld Deore XT beter is dan een gewone Deore, maar niet wat dit nu in de praktijk betekent.

Daarnaast staat er nog een beter afgemonteerde fiets te koop:

Bulls SLX (Afbeelding)
  • Framehoogtes: 47 / 52 / 57cm
  • Frame:7005 Aluminium
  • Voorvork:Rock Shox Tora SL Air verende voorvork
  • Schakeling:Shimano SLX 27-speed derailleur
  • Voorderailleur:Shimano SLX voorderailleur
  • Shifters:Shimano SLX shifters
  • Remmen:Shimano M 486 hydraulic Disc-Brakes
  • Naven:Shimano M 495 Disc naven
  • Banden:Schwalbe Nobby Nic/Racing Ralph banden
€799,-

Is deze fiets zijn meerprjs waard? Of zijn er nog fietsen die qua prijs iets lager liggen (< €750) maar niet onder doen voor deze?

Alvast bedankt en allemaal een paaseitje voor de hulp :) Afbeeldingslocatie: http://statia.com/bw3000/gallery/msn/emoticons/Eggs/easter_egg4.gifAfbeeldingslocatie: http://statia.com/bw3000/gallery/msn/emoticons/Eggs/easter_egg3.gif

[ Voor 3% gewijzigd door NoepZor op 01-04-2009 21:44 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:15

JT

VETAK y0

Ik zou die laatste nemen, betere voorvork en schakelwerk.

By the way, ik moet een nieuwe ketting hebben, heb de oude gesloopt :+ Hebben de duurdere kettingen een beetje meerwaarde? LXje ofzo?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
@ NoepZor:

Voor het merk Bulls vind ik beide fietsen niet indrukwekkend, helemaal niet als je bekijkt welke onderdelen erop ziotten. Ik bedoel, bij die eerste is alleen de achter der. een XT. De rest is gewoon deore? En een suntour vork...brrrr.

Kun je kiezen uit andere merken? Of zit deze bij het fietsplan in ofzo?

Kijk een naar Cube bijvoorbeeld, (ik wil geen reclame maken) maar ik denk dat je dan veel meer bang for buck hebt... linkje om te orienteren bijvoorbeeld hier

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik mag alle merken/typen kopen, maar ik had gehoord dat Bulls wel goed was voor het geld. Daarnaast verkopen ze dat bij de plaatselijke fietsenwinkel.

Ik zie dat op een Cube ook een Suntour voorvork zit en alleen XT achterderrailleur
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=22308

Van de Cube's zou deze nog het meeste in aanmerking komen: Cube 2009 Acid
Kan je me vertellen of deze qua afmontage veel verschilt van de Bulls SLX (799 euro) en waarop precies? Die typenummers zijn me abracadabra helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:49:
[...]

De verstandskiezen, zoals Johan al zei. Valt best mee, alleen de recouperatie achteraf is echt balen. Fietsen (met het hoofd laag en gas erop) is afzien, dus ik wacht daar even mee. Maar het weer werkt niet echt mee.

Een GSMO? Als in Groot SportMedisch Onderzoek? Veel succes!
Jepperdejep :)

Wat betreft schoonmaken van de cassette, iig geen olie op de cassette doen, dan koekt alles juist overal aan, gewoon ff met lange dunne schroevendraaier de vastgekoekte modder er tussen weg prikken en daarna met borsteltje, appeltje eitje en maar 5 min. werk en geen gesmeer met middeltjes en water en prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
NoepZor schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:26:
Ik mag alle merken/typen kopen, maar ik had gehoord dat Bulls wel goed was voor het geld. Daarnaast verkopen ze dat bij de plaatselijke fietsenwinkel.

Ik zie dat op een Cube ook een Suntour voorvork zit en alleen XT achterderrailleur
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=22308

Van de Cube's zou deze nog het meeste in aanmerking komen: Cube 2009 Acid
Kan je me vertellen of deze qua afmontage veel verschilt van de Bulls SLX (799 euro) en waarop precies? Die typenummers zijn me abracadabra helaas :(
ik heb sinds een week de Cube LTD Comp disc, prima fiets, en past denk ik ook nog in je budget? 849 is de advies, beetje lullen moet hij voor ~800 mee te nemen zijn...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Persoonlijk vind ik de de Bulls met SLX-tora afmontage geen slechte keuze.
Op zich is dit apparaat voldoende om eens lekker te wennen aan mtb. Voor die prijs koop je geen Cube met dezelfde SLX-afmontage. De goedkoopste versie zou ik laten staan, omdat ie geen kwaliteit biedt.
Bulls is eenzelfde productiebouwer als Cube, en de frames komen (bijna) van dezelfde loopband afgelopen.

@ JT: Duurdere ketting is altijd wel een goede investering. Let er wel op dat je niet de high-end kettingen pakt. Ik neem altijd een ketting van maximaal XT-niveau, omdat de XTR-XO kettingen niet de slijtvastheid bieden die ik wens.

@THES: Mooi! Hoe is het verlopen met GSMO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Je zou ook nog kunnen kijken naar de Xtrail SLX, die is nu in de aanbieding voor 749,- en die is 100% SLX afgemonteerd, dus ook de SLX schijfremmen en de SLX naven die missen op de Bulls

http://www.fietssportief....s/xtrail-mountainbike/143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Hoe groot verschil maakt dat? Incl verzenden is het verschil nog maar 30 euro, daarnaast kan er misschien nog wat van de prijs af bij de plaatselijke handelaar. Ik heb dan het nadeel van een mindere fiets en het voordeel van een handelaar dicht in de buurt, mocht er eens iets kapot gaan. Is die Shimano M lijn veel slechter dan de SLX lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
nou, de shimano M "lijn" zijn de Non-Series Components, het niveau van de componenten kun je zien aan het getal.

400-reeks is Alivio niveau
500-reeks is Deore niveau
600-reeks is LX, SLX en Hone niveau
700-reeks is XT niveau
800-reeks is Saint niveau
900-reeks is XTR niveau

die remmen en naven zijn dus echt van het laagste niveau dat Shimano maakt voor mountainbikes, en over Alivio groep wordt over het algemeen gezegd dat je die liever niet op een fiets hebt waarmee je door de bossen wilt knallen. Hoe de remmen zijn weet ik eerlijk gezegd niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Bramster op 02-04-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Op mountainbike.nl staat dat Alivio voor de recreant en beginner is. Is het erg van invloed op de fiets? Ik kan me voorstellen dat de derrailleurs van goede kwaliteit moeten zijn, die goedkope vertonen eerder kuren. Maar een naaf, zit daar voor een beginner zoveel verschil in dan? De remmen ga ik nog even achteraan, of ze deze fiets met v-brakes hebben. Die schijnen beter te werken en minder hard te slijten dan die goedkope schijfremmen.

Edit: Ik zag trouwens ook dat fietssportief een bedrag over de fiets rekent als bemiddelingskosten bij een fietsplan, dit bedraagt ongeveer 15%, dus er zou dan 112 euro bij op komen.

[ Voor 17% gewijzigd door NoepZor op 02-04-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@ Noepzor: Je naven zijn toch wel vrij belangrijk, ja.
Stel dat de overbrenging van de cassette op de achternaaf (freewheel/body) niet meer goed afdicht of snel slijt, dan ben je niet echt blij, kan ik je vertellen. Zelf heb ik twee bagger-setjes Mavic-systeemwielen gehad, waar de afdichten fabrieksproblemen had. Prijzig geintje.

Alivio is, met alle respect, voor fietsen die worden gebruikt voor on-road touren en af en toe, heel soms, over een onverhard pad. Stevigere stukken zoals singletracks = nono.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik moet toch minimaal zonder problemen deze route kunnen fietsen:
http://www.janstamfiets.nl/holterbg.htm

Aan hoeveel moet ik denken om dat te laten vervangen voor een Deore SLX naaf en een betere rem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Iedereen mag zeggen wat hij/zij wilt, maar ik ben altijd zeer tevreden geweest met mijn Trek 830 SHX, met een alivio-groep afgemonteerd. Ook in de bossen geraak je er mee vooruit. Dat er veel beter materiaal is ga ik niet ontkennen maar ik heb er veel fun mee gehad (en zeker de v-brakes waren goed, perfect af te stellen als je er een beetje tijd in steekt).

Maar als je wat meer te besteden hebt, doe het dan ook, alivio is niet voor niets de "beginnersgroep".

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ach, met alles is te rijden, zelfs met mijn zooi, maar of het goed rijd, snel kan schakelen en goed houd onder belasting en vuiligheid dat is een ander verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Het probleem is dat de fiets op de remmen en naven na goed is afgemonteerd (SLX en Tora voorvork). Ik weet dus niet hoe die naven het uit gaan houden.

Bij de plaatselijke winkel, http://www.morsinkfietsen.nl/ hebben ze nog 3 andere interessante fietsen staan.

De Bulls Copperhead 3, met XT afmontage, Magura Julie remmen en een Reba voorvork. Probleem is dat deze fiets 999 euro kost, wat dus eigenlijk 250 euro over budget is.

Dit zelfde geldt voor de Focus LTD 2008, afmontage is XT/LX, Tora voorvork. Naven worden niet vermeld.

Als meer budgetvriendelijke optie staat deze fiets nog in het lijstje:

Focus Sram X.9
  • Framehoogtes: 40,50,55,58 cm
  • Frame: Sport 6061 Alloy Frame
  • Voorvork : Rock Shox Tora LO
  • Schakeling:SRAM X.7
  • Voorderailleur: SRAM X.5
  • Achterderailleur : SRAM X.9
  • Shifters:SRAM X.7 Trigger
  • Remmen:Avid Juicy 3
  • Cranks:Shimano Deore
  • Banden:Schwalbe Racing Ralph
Nu : € 719.-

Wederom geen vermelding van de naven, maar volgens mij qua afmontage ook geen heel verkeerd ding.

Of een Gary Fischer Hoo Koo E Koo 2009
http://www.12gotrading.co...id=4332&orderby=sub_soort
  • Frame: Platinum Series aluminum, G2 Geometry
  • Vork: RockShox Recon 335, 100mm travel, custom G2 Geometry
  • Versnellingen: Sram X.9 achter en X.7 voorderailleur
  • Shifters: Sram X.7 Trigger
  • Crank: Shimano M521
  • Remmen: Avid Juicy 3 hydraulische schijfremmen, 160 mm
  • Wielen: Bontrager Duster met Shimano Deore naven en Bontrager Jones banden
  • Overige: Bontrager Race Lite onderdelen en Sram 950 cassette
€799,-
Deze fiets kan online gekocht worden. Volgens mij zitten hier betere remmen en naven op en is de rest niet veel minder dan die Bulls SLX. Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 25% gewijzigd door NoepZor op 03-04-2009 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vandaag een halve dag werken en dan vanmiddag in het lentezonnetje eens lekker een stukje fietsen. Kan eindelijk de korte broek weer eens aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
zo, het heeft even geduurd maar hier is een update van mijn project :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3617/3409198706_2027d7ebbc.jpg Flickr photo page

Ik heb inmiddels alle onderdelen binnen op het balhoofd na, dus het opbouwen kan bijna beginnen :)
het kaalschuren is niet overal even mooi gelukt door verschillende braze-ons die het erg irritant maken om te schuren, maar ik vind het wel goed genoeg zo. Ik kan altijd nog een keer een schuurpad er bij pakken mocht me iets niet bevallen :P

de wielen zijn ook weer helemaal in orde. De velgen zijn gericht en ik heb de lagers helemaal schoongemaakt en voorzien van nieuw vet, lopen weer lekker licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Lekker bezig, succes!

Maar uhm, die dafjes verplaatsen zich ook niet echt lijkt het wel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
nee, eentje wacht op executie en de andere op betere financiële tijden, mochten de financiële tijden erg goed worden dan kan de bruine wellicht "vrijgekocht" worden van zijn executie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Owja, je was daarmee in een pui gereden he haha. :P

Achja, leuke projectjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@Skuzz: mooie start voor een singlespeed-project.
Ik vind het frame nog erg goed uitzien na je schuurwerk.(Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:55

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ben aan het trainen voor de Elfstedentocht :D (4e keer dat ik m ga fietsen :9 )

[ Voor 28% gewijzigd door Tjebakka op 03-04-2009 14:28 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Gary Fischer Hoo Koo E Koo 2009
http://www.12gotrading.co...id=4332&orderby=sub_soort

€799,-

Is deze fiets beter dan de door mij eerder aangehaalde Bulls SLX? Prijs is hetzelfde, enige verschil is dat ik deze online moet bestellen en de Bulls in de buurt kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
hmm, mooi fietsje die Gary Fisher
de vork is sowieso een stapje hoger, de achter derailleur ook

en Gary Fisher is ook een wat meer "merk" dan Bulls naar mijn idee.
Ik zou in dit geval voor de Gary Fisher gaan :)

alleen die naam....

Ik heb net weer lekker een stuk door het bos geknald, heerlijk weertje. Ik heb zoveel mogelijk proberen te fietsen met de 32:16 verhouding die ik ook wil gaan gebruiken op de singlespeed, maar ik merk wel dat ik er heel wat op moet trainen. Nu fiets ik vooral op een lage versnelling met hoge trapsnelheid, off-road met 32:16 fietsen is toch heel wat anders, maar door op de pedalen te gaan staan ben ik toch heel wat klimmetjes boven gekomen :)

misschien dat ik wel maar beter een andere ketting kan aanschaffen. Ik wilde eerst een el cheapo 8-speed Sunrace ketting gaan monteren die ik nog had liggen hier (nog over van de ligfiets) maar het lijkt me verstandiger om toch voor een stevige singlespeed/bmx ketting te gaan.

[ Voor 59% gewijzigd door Bramster op 03-04-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

dnhelle schreef op donderdag 02 april 2009 @ 08:36:
@ JT: Duurdere ketting is altijd wel een goede investering. Let er wel op dat je niet de high-end kettingen pakt. Ik neem altijd een ketting van maximaal XT-niveau, omdat de XTR-XO kettingen niet de slijtvastheid bieden die ik wens.
Denk dat ik er wel een beetje uit ben. Denk dat ik een PG 970 cassette haal met 2 PC971 kettingen. Nog ff iets erbij om de ketting mee te meten.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Skuzz schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:30:
zo, het heeft even geduurd maar hier is een update van mijn project :)

[afbeelding] Flickr photo page

Ik heb inmiddels alle onderdelen binnen op het balhoofd na, dus het opbouwen kan bijna beginnen :)
het kaalschuren is niet overal even mooi gelukt door verschillende braze-ons die het erg irritant maken om te schuren, maar ik vind het wel goed genoeg zo. Ik kan altijd nog een keer een schuurpad er bij pakken mocht me iets niet bevallen :P

de wielen zijn ook weer helemaal in orde. De velgen zijn gericht en ik heb de lagers helemaal schoongemaakt en voorzien van nieuw vet, lopen weer lekker licht
Al een ander balhoofd gevonden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
JT schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 21:51:
[...]

Denk dat ik er wel een beetje uit ben. Denk dat ik een PG 970 cassette haal met 2 PC971 kettingen. Nog ff iets erbij om de ketting mee te meten.
Daar kun je het beste de Rohloffcaliber kettingslijtagemeter voor aanschaffen. Voor circa 20,- te koop bij de betere LBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
@The_Scarabial: Ik heb er maar gewoon eentje gekocht bij een shop, vandaag was de postbode er mee hier maar ik heb hem gemist... ach ja, maakt ook niet zoveel uit, de bottombracket moet toch ook nog binnenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Hee! Ik wist niet dat Parktool die ook verkocht?

Na wat zoeken zie ik wel dat ie goedkoper is dan de rohloff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Misschien moet ik ook maar eens zo'n ding gaan aanschaffen, is toch wel handig om de ketting in de gaten te houden.

Morgen ga ik de MTB route bij Heerlen fietsen, ik ben benieuwd of het gaat lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Voor singlespeed is het natuurlijk minder dan bij schakelcombo's, aangezien bij schakelsetjes de ketting vaker onder druk van de derailleur en het schakelgedrag van de mtb'er lijdt.

Have fun @ Heerlen.
Ik denk zelf dat ik voor volgende week voldoende ben gerecoupereerd om terug aan te bak te kunnen. Zal ook wel moeten, zaterdag = training en maandag = tourtocht met mod's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
dnhelle schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:45:
Voor singlespeed is het natuurlijk minder dan bij schakelcombo's, aangezien bij schakelsetjes de ketting vaker onder druk van de derailleur en het schakelgedrag van de mtb'er lijdt.
is dan natuurlijk ook vooral voor mijn normale fiets, zou jammer zijn als de, toch wel prijzige, XT spullen teveel slijten door een gare ketting. Op de singlespeed komt uiteindelijk een stevige BMX ketting, ik ga het eerst eens proberen met een el cheapo 8-speed ketting die ik nog heb liggen hier

[ Voor 14% gewijzigd door Bramster op 04-04-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Skuzz schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:01:
hmm, mooi fietsje die Gary Fisher
de vork is sowieso een stapje hoger, de achter derailleur ook

en Gary Fisher is ook een wat meer "merk" dan Bulls naar mijn idee.
Ik zou in dit geval voor de Gary Fisher gaan :)

alleen die naam....
Voor 899 kan ik een Bulls Copperhead 3 krijgen, compleet XT afgemonteerd (ook de naven), Maguri remmen en een REBA voorvork. Dit is een erg mooie fiets waar ik momenteel het meest naar neig. Voor 100 euro meer heb ik een 100% complete fiets waar ik waarschijnlijk weinig problemen mee ga hebben tijdens het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
de Copperhead 3 is zeker een mooi fietsje met idem afmontage, zeker geen slechte keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 16:01:
[...]

Hee! Ik wist niet dat Parktool die ook verkocht?

Na wat zoeken zie ik wel dat ie goedkoper is dan de rohloff.
Daarom postte ik hem ook ;)

Morgen de Rheden route maar weer eens rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
wat lees ik nu McGryphon, ga jij morgen ook mee fietsen op de Brunssumerheide?

je bent toch geforceguy op mtb.nl he? of zit ik helemaal fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 17:44
Ik zit er aan te denken om een mountainbike aan te schaffen om te gaan fietsen naar m'n werk.
De afstand is 25km heen (en dus ook weer terug); weg is asfalt (weg en fietspad) en klinkers.

Doe ik er verstandig aan om een mountainbike te kopen, of kan ik beter een racefiets kopen? Ik vind fietsen ontzettend leuk om te doen, dus in dat opzicht zou ik eerder een mountainbike kopen; daar kan je nog wel recreatief mee fietsen lijkt mij.

Zijn er meer mensen die deze keus hebben moeten maken? De reden dat ik twijfel is omdat ik denk dat een mountainbike toch nog wel 'zwaar' fietst, in vergelijking met een racefiets. Hoe zit dit?

Ik heb tot nu toe altijd een 'gewone', recreatieve fiets gehad. Hoeveel zwaarder of lichter is het fietsen op een mountainbike of racefiets in vergelijking met zo'n fiets?

Hoop dat iemand (of meer :p) me kan voorzien van een aantal antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Hee aaajeetee, deze vraag is laatst ook langsgekomen.
Op zich is het een legitieme vraag, voor de afstand die je dagelijks gaat afleggen wil je wel een fiets aanschaffen in het juiste segment.

Voor 50km asfalt/fietspad/klinkers zou ik persoonlijk niet kiezen voor een mtb.
Natuurlijk is het mooi om met een mtb naast die 250km per week ook nog 's weekends het mtb-parcours te fietsen, echter rijd je met een semi-race een totaal andere cadans.

Waar je nou bijvoorbeeld ook naar kan kijken is een hybride oplossing. Cube (duits merk, goede prijs-kwaliteit) biedt bijvoorbeeld voor €850 euro een heel leuk fietsje aan (URL), die je ook nog in goedkopere versies en ook nog elders kan uithalen.

Een dergelijke fiets geeft je een meer up-right houding, icm banden die afgestemd zijn op jouw gebruik (fietspad) en toch de stevigheid van mtb-onderdelen aanbiedt.
Mijns inziens heb je hier meer aan dan een full-on mtb met vering e.d.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Een goede mtb fietst beter dan de gemiddelde studentenfiets :P Een mtb fietst niet echt zwaar. Maar wat is recreatief fietsen? Dat kan op een racefiets over de dijk zijn maar ook door de duinen. Heel simpel: ga je niet off road, dan geen mtb kopen. Zijn zwaarder, brede velgen/banden die je niet nodig hebt en meer rolweerstand bieden. Koop een goede normale of sportieve fiets met beetje dunne banden. Citybike ofzo.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
JT, mooie samenvatting wat ik in teveel woorden zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
zo, vandaag lekker een stuk gefietst, helaas niet de hele route omdat een maat van me die ik mee had gevraagd het echt niet vol kon houden. Het leek me erg lullig om er dan vandoor te gaan dus ik ben rustig met hem een alternatieve route gaan fietsen

Mijn mountainbike heeft wel nog een merkteken bij me achtergelaten:
Afbeeldingslocatie: http://crazyriding.nl/images/phocagallery/05-04-09/thumbs/phoca_thumb_l_cimg0842.jpg
gaat wel een stoer litteken worden :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bramster op 05-04-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 17:44
Bedankt voor de antwoorden. Is dus vrij simpel, wordt dus geen mountainbike of racefiets, maar zal 's naar zo'n citybike / cube-geval kijken.

Bedankt, nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben en wat ik dus eigenijk niet moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Sadisme FTW!
Afbeeldingslocatie: http://img364.imageshack.us/img364/6623/spa0059.jpg
En ik was je al kwijt Bram, was dus omdat die andere het niet meer volhield, weet ik dat iig :P
Bij deze dan de vraag, zou jij ook interesse hebben in een setje kleren van crazyriding? Je was al weg toen het gevraagd werd namelijk ;)
Is van bioracer, voor het design moet je bij Martijn wezen :P daar ga ik niet over.

Was wel erg lekker, in totaal een dikke 80km gefietst vandaag incl. van/naar martijn fietsen.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat was idd best wel diep, zal wel goed pijn hebben gedaan. :x
Spier niet geraakt hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Hmm, GORE!
spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3658/3414932594_511179738f_b.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door McGryphon op 05-04-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mm detail shots, leuk...

daar ging dus mijn avond eten... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Zo beter? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:25

_Arthur

blub

Joopieboy schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:32:
Dat was idd best wel diep, zal wel goed pijn hebben gedaan. :x
Spier niet geraakt hoop ik?
4 schrammetjes. Dat komt wel weer goed, even het vuil en bloed wegpoetsen en het valt een heel stuk minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
tss, mietje :P

de onderste 2 zijn wel door de huid heen, die gaan wel een mooi litteken vormen. Eromheen zit nu ook een beginnende blauwe plek, zal morgen wel duidelijk te zien zijn. Heb er thuis toch maar even een verbandje omheen gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je tandwielen zo scherp zijn dat ze echt het vlees in gaan wordt het tijd voor nieuwe :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

MadMarky schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:53:
Als je tandwielen zo scherp zijn dat ze echt het vlees in gaan wordt het tijd voor nieuwe :P
Alles past met een hamer! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Als dat al een litteken wordt, het is gewoon een schrammetje ;)

Vanmiddag lekker op de race baan van Rheden gefietst, echt super was het, had het gevoel dat ik onstervelijk was, ging als de brandweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:16

Vos

AFCA

Deze vallen nog mee ;) heb ook wel eens gezien dat iemand blad echt ín zijn been zat...brr, lag goed open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Beter geschaafd dan een 20-tal tandjes rechtlijnig in je kuit.
/me stroopt broek op en ziet helaas geen heldhaftig litteken meer :(

Jullie hebben je allemaal weer geamuseerd, blijkt maar weer? Nice!
Deze week m'n nieuwe ride ophalen! :9~

[ Voor 12% gewijzigd door dnhelle op 05-04-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Als je die nieuwe ride hebt moeten we echt eens gaan biken Sven ;)
Toestraks mijn bike ook nog even aan de weeghaak gehangen, en wat bleekt? Hij weegt circa 11,3 kg, wat dus minder is dan ik dacht. 10 kg moet zeker haalbaar zijn dus, met andere zadelpen, pedalen en vork kan ik al zo'n 1050 gram kwijt zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Hee McG, leuke uitnodiging. Laten we er dan gelijk een tweaker-meet van maken? Er is in deel 10/11 al eens over gesproken...

Je fietsgewicht is zeer netjes! Mooi, met je R7 kun je al een heleboel besparen ;)
Ben benieuwd wat ie van mij gaat doen qua gewicht :/ Zal wel wat zwaarder worden...

[edit]: must... pressure.... weight.. weenie.. virus!!

[ Voor 9% gewijzigd door dnhelle op 05-04-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En wat kun jij kwijt zijn na een weekje Sonja Bakkeren? ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Whehe, tweakmeet lijkt me ook nog steeds goed idee. Skuzz ken ik nu dus, K0ewl ken ik, zonoskar heb ik geloof ik ook wel eens gesproken, maar van hun is alleen Skuzz nog echt actief hier... Drunense duinen lijkt me nog steeds wel een leuke locatie :) is nog enigszins centraal. Zuid-Limburg is wel mooier, maar wel echt een uithoek :P
@Marky: ben afgelopen 2 maanden 5 kg kwijtgeraakt, comments? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door McGryphon op 05-04-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Interessante opmerking, Madmarky. Veel mensen besparen gewicht op hun fiets terwijl ze zelf teveel wegen en daar niks aan doen.

Tom Ritchey maakte daar een keer een prachtige spreuk over: Strong, light, cheap. Pick two. Daar heb je gelijk mijn motto van fietsopbouwen te pakken; m'n fiets mag wel licht zijn, maar ik verwacht wel dat ik daar een betrouwbare fiets voor terugkrijg. Het budget moet dan ook nog redelijk intact blijven ;)

Bodymass is natuurlijk enorm afhankelijk, al mag ik niet klagen met 80kg bij 1.83m. Ik ben van lichaamsbouw niet smal, zeg maar. Joopieboy heeft al een keer een foto van mij gepost tijdens een fietstocht. Het is niet zo dat er 120kg op een sub 10kg fiets rijdt ;)

En wat de fiets uiteindelijk kwijt kan zijn?
Upgradeplannen nadat ik m'n fiets terugkrijg deze week, ben ik nog van plan om een Fox vork & Hope remmen op den duur aan te schaffen. Eventueel gevolgd (later... later...) door een mooi setje Chris King wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Maar een kilo in de fiets weegt wel iets meer door dan een kilo op je lichaam...

Naja ligt er wel aan waar op je fiets ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 05-04-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Klopt, maar het moet wel in verhouding blijven...
Ik heb al een keer bij een tourtocht een fiets-hobby bob aan zien komen rijden met een real-weight-weenie bike op het fietsenrek die kneiterlicht uitzag en later ook was. Enige nadeel: er stapte een berijder met een bierbuik uit, flink gezet en stampen maar. Dat die fiets heel bleef :N ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:30

Impry

Rallymedia.nl

McGryphon schreef op zondag 05 april 2009 @ 22:51:
Whehe, tweakmeet lijkt me ook nog steeds goed idee. Skuzz ken ik nu dus, K0ewl ken ik, zonoskar heb ik geloof ik ook wel eens gesproken, maar van hun is alleen Skuzz nog echt actief hier... Drunense duinen lijkt me nog steeds wel een leuke locatie :) is nog enigszins centraal. Zuid-Limburg is wel mooier, maar wel echt een uithoek :P
@Marky: ben afgelopen 2 maanden 5 kg kwijtgeraakt, comments? ;)
Ik ben wat meer aan het lurken de laatste tijd, weinig spannends meegemaakt op MTB gebied, maar een meetinkje lijkt me ook nog steeds leuk. L&DD lijkt me inderdaad een leuke locatie (lekker dichtbij ook :P )

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@McGryphon
Dus? Ik ook. En dat moet het MTB seizoen nog beginnen voor me :P

@L&DD meet
Compleet uit de richting voor mij, roep maar als er een keer iets in Holten oid te doen is

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Met betrekking tot de meeting: L&DD lijkt me een keer leuk om naar toe te reizen. Mei of Juni of zo?
Voorwaarde om daarna een meeting te organiseren in het Zuid-Limburgse en de Margraten of Gulpenroute in de zomer te rijden...

Who counts in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Het warme weer komt er aan, dus ik ga weer fietsend naar mijn werk :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik doe wel mee met een meeting hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Meeting lijkt mij wel mooi, maar L&DD is wel eindje weg voor een dagje biken...ik woon in Emmen. Doe dan lekker weekend Ardennen ofzo :P

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 06-04-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@Vos, mooi voorstel. Eventueel zou je bij het Zinkviooltje in Zuid-Limburg ook wat kunnen regelen, al denk ik zelf dat een weekendje Ardennen ook vét relaxed kan zijn.

Kreeg net een mailtje van de LBS: 'Wanneer kom je je Draaier ophalen?' FFS! zsm natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
zo, de crank voor mijn singlespeedje is aangepast zodat ik single-speed bladboudjes kan gebruiken

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3623/3417044257_9365d72cff.jpg Flickr photo page

nu met een 32t blad dat ik nog had liggen, mocht het me gaan bevallen met een singlespeed ga ik voor een "echt" singlespeed blad. Wil ik dan gebruik blijven maken van deze crank (67mm BCD) ga ik voor een 22t granny en achter een 11t kransje om toch de 2:1 verhouding te houden. Zal wel apart gaan uitzien, alleen een klein blad voor :P

en @ dnhelle: snel ophalen dat ding en showen! ben benieuwd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bramster op 06-04-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Crank ziet er niet verkeerd uit Skuzz.. Netjes. Ook slim nagedacht over de schaalbaarheid. Wat voor een kransje ga je met dit blad achter rijden? 16?

Qua ophalen; het is maandag. LBS'en zijn op maandag dicht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
mijn LBS is gewoon open hoor :P
Moosehead in Blerick. Lijkt een beetje aparte zaak als je er voor het eerst binnenloopt maar hebben echt veel kennis van zaken. Verkopen ook alleen maar MTB en Race spul, en dan ook nog eens alleen de wat "apartere" merken (Commencal, Rocky Mountain, Litespeed zijn er zo even een paar die in me opkomen)
en open op maandag ;)

en ja, ik heb nu een 16t kransje achter erop zitten. Lijkt me een mooie basis om mee te beginnen. Heb net ook maar even een BMX (KMC 810) ketting gehaald, geeft me wat meer vertrouwen om tijdens het klimmen op de pedalen te gaan staan dan de el-cheapy 8-speed Sunrace ketting die ik nog had liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ah joh, nu kan ik echt als een uber Singlespeed Noob overkomen, maar 2:1 = 2:1, of zit daar verschil tussen?
Moosehead ken ik wel, leuke tent.

De Draaier zal morgen tegen 15.00 klaar zijn. Na het werk oppikken en dan is het picture-time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ja, dat dacht ik dus ook :P
maar heb het even na gevraagd het het nadeel van micro-drive (zo noemen ze dat blijkbaar :P) is dat je minder aangrijpingspunten hebt voor de ketting en de kans op doorslippen groter is. Bij street wordt het gebruikt om meer grondspeling te hebben voor allerlei vage stunts en sprongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
klein update'je

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3619/3418204496_fdc38804b0.jpg Flickr photo page

moet wel maar gaan zoeken naar een andere stuurpen, dit is toch een beetje erg racy houding :P
en andersom ziet er wat suf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Damn racy... Ongelofelijk.
Over je microdrive: Je wilt dus zeggen dat je met grote tandwielen meer kans of doorslippen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:09:
Damn racy... Ongelofelijk.
Over je microdrive: Je wilt dus zeggen dat je met grote tandwielen meer kans of doorslippen hebt?
Andersom, van grotere tandwielen krijg je toch niet meer grondspeling? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
/me shakes head and gets rid of all the BS in it

Leesfout. Ik snap hem. Het is je doel om kleiner te gaan rijden e.d.
I say nothing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-05 11:38
Ik zit met een dilemma en zou graag jullie mening erover hebben. Ik zit al een tijdje met het idee om over te stappen op een fully, welke dan in de zomer aangeschaft zou worden. Nu zit ik de laatste tijd wat te kijken naar 2e hands frames en toen dacht ik misschien is het net zo handig om gewoon een 2e hands frame te kopen en beetje bij beetje opbouwen. Zo kan ik de kosten wat verdelen en kan ik ook meteen wat beter leren sleutelen aan de fiets. Maar als ik snel en slechts globaal naar onderdeelprijzen kijk dan heb ik het gevoel dat je bij een nieuwe fiets gewoon veel meer afmontage voor een zelfde hoeveelheid geld krijgt. Ligt dit aan mij of is dit inderdaad zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Net als bij veel andere dingen (bijv auto's en pc's) kun je een afgemonteerde fiets vaak goedkoper krijgen dan als verzameling losse onderdelen. Misschien dat het met onderdelen alsnog wel goedkoper kan, maar dan moet je echt de tijd nemen en naar aanbiedingen/overjarig spul uitkijken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-05 11:38
Ik had al zo'n vermoeden, daarnaast loop ik dan ook nog eens garantie mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Als je een tweedehands frame kan krijgen voor heel weinig geld, doen! Heb ik ook gedaan, 325 voor een frame betaald waar 10x mee gereden is, nieuw in de winkel had ie me 1400 gekost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:50:
Als je een tweedehands frame kan krijgen voor heel weinig geld, doen! Heb ik ook gedaan, 325 voor een frame betaald waar 10x mee gereden is, nieuw in de winkel had ie me 1400 gekost...
Ik kan dit benadrukken, kwalitatieve frames gaan 2ehands vaak voor goede prijzen over de toonbank.
Morgen stap ik zelf op zoiets dergelijks :P

Je stelling over 'wat is nu goedkoper' kan ik begrijpen, maar dat is een eeuwig durende discussie.
Zelf opbouwen gaat stap voor stap (jarenplan), naar smaak, en kost ook wat meer. Dat klopt. Dat is een keuze die je maakt, wat ook ligt aan je intensiviteit van fietsen, keuze voor een langere tijd ermee door te gaan. Met een paar mazzeltjes, zoals McG aangeeft, kan het dan wél weer voordelig worden.

Wat je vaak ook ziet, is dat er een volledige fiets wordt gekocht (snel klaar, goede prijs), en toch na een tijd wordt geupgrade. Zelfs frame-swaps worden vaker uitgevoerd.

Als je nou zelf de keuze hebt, zou ik voor een starter (als je een goede prijs ziet) inderdaad voor een volledige fiets gaan of een hele goede complete 2ehandse.
Eigenbouw duurt langer en kan meer kosten..

@ Skuzz: Je was net op MSN snel weg, maar het wordt geen DW-link. Weet je wat die krengen kosten??? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door dnhelle op 06-04-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Weet je hoe goed die krengen schijnen te rijden? ;)

niets ten nadele van de oude Turners though, tijdje terug een keer een stukje met een Burner gereden en dat ding was me stabiel... Daarmee sloeg ik me moeiteloos overal doorheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
dnhelle schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:56:
[...]
@ Skuzz: Je was net op MSN snel weg, maar het wordt geen DW-link. Weet je wat die krengen kosten??? 8)7
?!? ik denk dat je me met iemand verward, ik heb je nieteens op msn ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.