Het grote mountainbike topic (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.455 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 22:44
@McG: Zojuist wezen kijken. '08 hoofdframe icm. '07 rear-triangle. Deze is identiek aan de 5-spot HL-triangle, dus lekker beafy en stijf. Frame ziet er nog goed uit, en grootste reden om hiervoor te kiezen is de uitwisselbaarheid en upgradability van mijn huidige setup. Eigenlijk zou ik alleen mijn frame hoeven te swappen.
Ook nog voor 5-spot gekeken, ook een zacht aanbod gekregen, echter in een maatje large is ie mij toch te groot. Teveel xc voor een AM-bike, terwijl je met een flux meer AM kan krijgen met die maatvoering. Daarbij een nadeel dat er dan ook een hoop parts moeten worden vervangen.
Todo: nadenken erover en eens overleggen... Keep you wederom informed.

@Schizo: Filthytrails is vét. Grootste voordeel is dat het voor iedere moeilijkheidsgraad is gemaakt. Genoeg chicken-ways, genoeg mogelijkheden om je grenzen te testen. Volgens mij is protectie in de vorm van een helm minimaal verplicht.

[ Voor 4% gewijzigd door dnhelle op 10-03-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

dnhelle schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:40:
@Schizo: Filthytrails is vét. Grootste voordeel is dat het voor iedere moeilijkheidsgraad is gemaakt. Genoeg chicken-ways, genoeg mogelijkheden om je grenzen te testen. Volgens mij is protectie in de vorm van een helm minimaal verplicht.
Awsum! >:) Daar moet ik echt heen binnenkort. Die jumps in het eerste filmpje op die site zien er helemaal uit als mijn stijl, niet té ziek, moet kunnen

en dat helmpje heb ik inmiddels en hij past :9

Net bij DealExtreme ook een deze besteld, daar ram ik een grote schroef in en dan kan m'n cheape digicammetje erop zodat ik m'n runs binnenkort eens kan filmen :D

[ Voor 16% gewijzigd door SchizoDuckie op 10-03-2009 22:57 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 21:35

KoffieNT

banaan

Zo, dat ziet er goed vet uit. Ik zit al tijden te kijken om met een paar vrienden naar Belgique te gaan, maar dat is echt weer zo'n geval van het bekende: "keertje".
+die dudes moeten een fiets kopen, mijn oude Gazelle Impulse is ook niet wat je noemt, veilig :D.

Grappig is btw dat sinds ik mn nieuwe fiets heb (aug08) totaal niet meer kan rijden op mn Gazelle, daar heb ik een jaar of 4 op gereden. Wheelies en andere moves vruuger zonder probs, nu heb ik al moeite om er op te rijden..gewoon..en nu zie ik ook pas in hoe 'slecht' die fiets eigenlijk is :P. Krom stuur, verotte vering en de rest is gewoon oud/gaar haha.

edit: daar valt nog heen te fietsen, 62km...hmmmm zal het eens voorleggen :D.

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 11-03-2009 12:21 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
België is een aanrader. Vorig jaar weekend naar Houffalize geweest, echt super 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Niet echt spectaculair, maar toch: www.dumpert.nl/Bmx Downstairs.

@onder: Mja, uurtje of 2-3 beetje cruise-style heen. Terugweg met de fiets zie ik idd wel wat tegenop ja xD.
Kunnen natuurlijk ook met onze Renault Kangoo gaan, hmmm, duh?

[ Voor 48% gewijzigd door KoffieNT op 11-03-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nice movie. Bas de Bever nog te zien!
Btw, 62km fietsen om daar te komen, dat is wel auto-waardig. Je verbruikt daar voldoende energy om die 62 km niet meer terug te kunnen ;)

@Skuzz: mail me eens dat zachte prijsje waar je aan denkt?
Kan ik ook verder denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Gadver wat is het lekker fietsweer. Helaas nog op het werk, dus vandaag gaat niet meer lukken. ;( Wel in de pauze ff 2 latex binnenbandjes gehaald van Michelin om te testen of het wat is. Die na het werk even in de bandjes proppen, de fiets wat schoonmaken en dan morgen een rondje doen met m'n zwager. Mits hij zich vandaag niet al helemaal leeg heeft gefietst op z'n nieuwe brikkie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:56
pjlgt schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:43:
Gadver wat is het lekker fietsweer. Helaas nog op het werk, dus vandaag gaat niet meer lukken. ;( Wel in de pauze ff 2 latex binnenbandjes gehaald van Michelin om te testen of het wat is. Die na het werk even in de bandjes proppen, de fiets wat schoonmaken en dan morgen een rondje doen met m'n zwager. Mits hij zich vandaag niet al helemaal leeg heeft gefietst op z'n nieuwe brikkie. :P
Goed dat je het zegt, paar dagen geleden zijden ze nog dat zaterdag waardeloos zou worden. Veel regen. Maar nu zijn de voorspellingen goed :) morgen dan maar weer eens een stukje gaan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Vandaag was het heerlijk fietsweer! Zat alleen op mijn werk, dus had er vrij weinig aan :(
Morgen lijkt het nog in het Zuiden regenachtig te worden, zondag zou het meevallen.

Dat ik een paar km's ga rijden staat vast, alleen: wanneer! Wordt heftig, na m'n verstandskiezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Oei sterkte, bij mij was het iig geen pretje met die verstandskiezen eruit halen, 1 ontstoken en 2 dwarliggers die eruit moesten worden gesneden, zal de rest van de details maar achterwege laten, maar 1 week op ibruprofen geleefd en nog een maand daarna er last van gehad haha. :+

Maar heb je upgrade plannen ofzo? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:52

GieltjE

Niks te zien...

Afbeeldingslocatie: http://www.wielernet.be/afb/sram_xx_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wielernet.be/afb/sram_xx_2.jpg
http://www.wielernet.be/b...nieuwe-sram-xx-groep.html <-- wat meer informatie.

Voor de geintereseerden er is meer informatie gelekt over de nieuwe sram xx groep _/-\o_, ziet er gewoonweg geweldig uit.
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=/tech/2009/news/02-26

[ Voor 46% gewijzigd door GieltjE op 14-03-2009 09:25 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 21:37

The_Scarabial

MTB for life!

Weet niet of ik het al gemeld had, maar de inschrijving voor de Zillertal-Lago Di Cardo Transalp (met vasasport) is er door :)
Onwijs veel zin aan en als ik deze thread bekijk, dan reis ik deze zomer ook nog ff af naar het noorden: http://www.ridemonkey.com/forums/showthread.php?t=80811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Joopieboy schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:48:
Oei sterkte, bij mij was het iig geen pretje met die verstandskiezen eruit halen, 1 ontstoken en 2 dwarliggers die eruit moesten worden gesneden, zal de rest van de details maar achterwege laten, maar 1 week op ibruprofen geleefd en nog een maand daarna er last van gehad haha. :+

Maar heb je upgrade plannen ofzo? :)
Het spijt me zeer om te zeggen, maar na 1 week voel ik al niks meer ;) Ben al 3 dagen zonder medicijnen. Heb wel geluk gehad, ze plopten er zo uit, en heb geen zwellingen gehad. 3 April de volgende 2, daar verwacht ik niet al te veel meer van.

Er zijn wel upgradeplannen, moet je effe 2 pagina's doorlezen. Heb een aanbod van m'n LBS voor een frame-swap.
GieltjE schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:54:
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.wielernet.be/b...nieuwe-sram-xx-groep.html <-- wat meer informatie.

Voor de geintereseerden er is meer informatie gelekt over de nieuwe sram xx groep _/-\o_, ziet er gewoonweg geweldig uit.
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=/tech/2009/news/02-26
@Gielbike:
Het is haast onmogelijk om nieuwe producten nog af te schermen voor nieuwsgierigen. We maakten in november van afgelopen jaar al melding van een nieuwe groep van Sram met de opmerking dat verdere details pas richting de zomer van 2009 bekend zouden worden. Al hoewel de temperaturen buiten me anders doen denken, lijkt de zomer al snel gekomen nu de eerste foto's en dus details van de nieuwste mountainbike topgroep opgedoken zijn op onder meer Light-bikes.de.

Sram's XX groepset zal de eerste zijn binnen hun programma waar een volledige groep uitgedost is met één en hetzelfde logo en uitstraling. Sram heeft met onder meer Truvativ, RockShox, Avid en Zipp in hun gelederen, meer dan voldoende kennis in eigen huis om een volledige groepset te maken. Voorheen gebeurde dit dus uitsluitend met behoud van ieders eigen logo en uitstraling. Met de XX groep lijkt daar dus nu ook bij de mountainbike onderdelen verandering in te komen.

Echt heel veel nieuwe details zijn nog steeds niet bekend. Wat wel bevestigd lijkt, is de komst van de 10 speed cassette. Het bereik blijft hetzelfde als de grootste cassette's van nu, dus van 11 tot 34 tanden. Vooraan is het crankstel met twee bladen uitgevoerd en het ligt in de lijn der verwachting dat het carbonnen crankstel er tenminste ook, zo niet uitsluitend in een BB30 uitvoering zal komen. Potentieel is hiermee een erg smalle crank te maken en heeft dit direct gunstige gevolgen voor de kettinglijn. De uitstraling van Sram's Red weggroep lijkt ook zijn weg te vinden naar de XX en zelfs de achterderialleur heeft naast eenzelfde soort kleurstelling zelfs vormen die sterk doen denken aan de wegderailleurs. De cassette is er een die net als de PowerDome cassette voor op de weg uit één massief stuk wordt vervaardigd, met dat verschil dat hij meer open gewerkt zal zijn voor de afvoer van vuil. De remmen zijn uiteraard gebaseerd op de nieuwe Avid Elixir. De foto's geven te denken dat een semi-geïntegreerde lockout hendel voor vork en/of demper tot de mogelijkheden behoort. Geruchten dat de nieuwe groep voorzien zou worden van DoubleTab schakelaars, blijven vooralsnog geruchten. De afgebeelde shifter geven nog weinig details prijs.
The_Scarabial schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:39:
Weet niet of ik het al gemeld had, maar de inschrijving voor de Zillertal-Lago Di Cardo Transalp (met vasasport) is er door :)
Onwijs veel zin aan en als ik deze thread bekijk, dan reis ik deze zomer ook nog ff af naar het noorden: http://www.ridemonkey.com/forums/showthread.php?t=80811
THES, Whaaaa!! Die foto's! Ongelofelijk. Zoals een poster eronder al zegt: het geeft je het gevoel op de fiets te willen springen en te gaan rijden. Prachtige foto's. Heb daar wel een vakantie doorgebracht, maar helaas geen bike meegehad. Damn!
Wel gefeliciteerd met je ticket voor Zillertal-Lago Di Cardo Transalp. Niet de meest zuinige tour. Congratz! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:45

Vos

AFCA

Met ^^ heel vette foto's!

Deze zomer gaan we mss nog ergens biken...hierbij kijkend naar Frankrijk, Oostenrijk oid. Maar als je dan dit ziet..

[ Voor 72% gewijzigd door Vos op 14-03-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 20:44

Hmail

Doet ook maar wat.

Kan iemand hier me helpen? Ik ben nu +/- een jaar een redelijk trotse eigenaar van een Trek 4500, maar wanneer je 'm veel gebruikt rem je ook veel. De lokale fietsenmaker heeft me proberen te overtuigen dat ik een setje merkloos spul erop kon schroeven, maar helaas. Ik heb alleen werkelijk geen idee wat voor remblokjes ik erop moet zetten. Er zit een Avid SD-3 remsysteem op, maar nergens staat welke types remblokjes erop moeten. De specificaties van de fiets geven veel info, maar ik zie ook daar weinig bruikbaars tussen staan: http://www.trekbikes.com/..._hardtail/4_series/4500e/

Hoewel ik zie dat er wielen opzitten van het type M475 kan ik nergens remblokjes terugvinden met dat type. Op bike2build.nl zie ik wel M-nummers, maar geen M475.

Ik neem aan dat ik niet een willekeurig setje er zomaar op kan schroeven. Kan iemand me uitleggen welk type remblokjes hiervoor geschikt zijn?

Dank!

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Volgens mij zijn avid single digit remmen gewoon compatible met shimano v-brake blokken. Dan kun je gewoon BBB blokken monteren. Aan de handleiding te zien lijkt dat ook gewoon te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 20:59

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik wil nu ook naar Noorwegen, doe je lekker THES :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Laatst online: 30-05 20:44

Hmail

Doet ook maar wat.

KeX schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:01:
Volgens mij zijn avid single digit remmen gewoon compatible met shimano v-brake blokken. Dan kun je gewoon BBB blokken monteren. Aan de handleiding te zien lijkt dat ook gewoon te kunnen.
Dus even for my information: Ik kan van de bovenstaande link (bike2build) alle remblokjes behalve de bovenste kiezen? (De rest is allemaal Brake Pads V-Brake, in de titel en de omschrijving)

edit: Ik heb geen idee wat BBB is.. Staan die uberhaupt wel tussen die lijst op bike2build?

[ Voor 7% gewijzigd door Hmail op 14-03-2009 21:52 ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Laatst online: 13-05 08:27
Hier moet je zijn en dan je kiezen uit de verschillende merken, waaronder "BBB".

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Zo na drie weken niet fietsen, geen medelijden hoor twee weken wezen snowboarden, vandaag weer eens lekker getrained. Drie uurtjes rond Arnhem gestuurd. Benen deden goed pijn, zeker als ik ff aan moest zetten, maar het was weer pure fun. Aanstaande weekend lekker drie dagen bij La Roche biken, trainingsweekend van de club, misschien op zondag de VTT dus Sart Tilman nog meepikken. Als ik een beetje lekker herstel van de afgelopen drie weken dan pak ik de bergrace Wageningen misschien ook nog mee. Nee het leven is geen lijden hier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:09:

THES, Whaaaa!! Die foto's! Ongelofelijk. Zoals een poster eronder al zegt: het geeft je het gevoel op de fiets te willen springen en te gaan rijden. Prachtige foto's. Heb daar wel een vakantie doorgebracht, maar helaas geen bike meegehad. Damn!
Wel gefeliciteerd met je ticket voor Zillertal-Lago Di Cardo Transalp. Niet de meest zuinige tour. Congratz! _/-\o_
Ja, echt super, toen ik dat zag, leek mij het een goed idee om noorwegen een bezoekje te gaan brengen deze zomer, want noorwegen stond al hoog op mijn verlanglijst van landen die ik nog wil gaan bezoeken.
Vos schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 14:37:
Met ^^ heel vette foto's!

Deze zomer gaan we mss nog ergens biken...hierbij kijkend naar Frankrijk, Oostenrijk oid. Maar als je dan dit ziet..
De alpen zijn ook prachtig hoor, en ik denk dat als je goed zoekt ook wel heel gave trails kan rijden, die ook veel op die foto's van de trails in noorwegen lijken.
KeX schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:54:
Zo na drie weken niet fietsen, geen medelijden hoor twee weken wezen snowboarden, vandaag weer eens lekker getrained. Drie uurtjes rond Arnhem gestuurd. Benen deden goed pijn, zeker als ik ff aan moest zetten, maar het was weer pure fun. Aanstaande weekend lekker drie dagen bij La Roche biken, trainingsweekend van de club, misschien op zondag de VTT dus Sart Tilman nog meepikken. Als ik een beetje lekker herstel van de afgelopen drie weken dan pak ik de bergrace Wageningen misschien ook nog mee. Nee het leven is geen lijden hier. :P
Idd, je hoeft idd niet te lijden ;). Bij welke club fiets jij KeX?

[ Voor 0% gewijzigd door The_Scarabial op 15-03-2009 18:55 . Reden: vage zinsconstructie gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
The_Scarabial schreef op zondag 15 maart 2009 @ 18:54:
[...]

Ja, echt super, toen ik dat zag, leek mij het een goed idee om noorwegen een bezoekje te gaan brengen deze zomer, want noorwegen stond al hoog op mijn verlanglijst van landen die ik nog wil gaan bezoeken.
Aanrader. Noorwegen is echt heel mooi, ben er tot aan de westkaap geweest.
Uitgestrekte gebieden, ongelofelijk onherbergzaam, maar ook zo mooi en zo prachtig.
Je voelt je echt klein als je daar bent, zo enorm is het daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

The_Scarabial schreef op zondag 15 maart 2009 @ 18:54:

[...]

Idd, je hoeft idd niet te lijden ;). Bij welke club fiets jij KeX?
RETO uit Arnhem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
De kogel is door de kerk!

3 april wordt m'n fiets omgebouwd. Niet van geslacht veranderd, maar van frame+vork.

Mijn frame (19' vertex uit 2002 izgs) en hoogstwaarschijnlijk voorvork (Reba Team, 80-100-125mm) komen vrij...

Happy is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Hmm, in dit filmpje is te zien dat ik als 10e ongeveer van de bult bij de start af kom in Berlicum. dacht eerder dat ik rond de 20e plek zat, maar het overzicht in een wedstrijd is miniem...

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nice Mcg. Leuk om te zien.

Is het hier mogelijk om ook mijn te verkopen spullen aan te bieden? Of is dat tegen de regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Leuk filmpje.

Je kan hier toch gewoon aangeven dat je je frame te koop hebt, verder weten de vaste topicgangers de weg wel te vinden toch.

Wat wordt je nieuwe frame nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
dnhelle schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:59:
De kogel is door de kerk!

3 april wordt m'n fiets omgebouwd. Niet van geslacht veranderd, maar van frame+vork.

Mijn frame (19' vertex uit 2002 izgs) en hoogstwaarschijnlijk voorvork (Reba Team, 80-100-125mm) komen vrij...

Happy is!
Feli ben benieuwd hoe het eruit gaat zien! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
:D Okay... Rocky Mountain Vertex frame te koop.

@Thes: Een Turner Flux Candy Blue. Voorframe van 2008. Achterframe is een HL-link uit '07. Veel steviger dan de '08-uitvoering.

@Johan... Yes, me too. Gaan we dan weer een keer rijden, kun je ook eens kijken wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

@sven, zo'n gast op mtb.nl heeft ook net zo'n ding http://www.mountainbike.n...83&start=0&st=0&sk=t&sd=a

en idd, die achterbrug ziet er erg fragiel uit

Vind het mooie bikes, niet veel poespas (net als m'n element).
Vraag me alleen wel af of je wel lekker bij de pro pedal knop van de demper kan komen. Ik merk zelf dat ik hem nog best vaak gebruik en veel lager moet ie niet zitten.

[ Voor 53% gewijzigd door The_Scarabial op 19-03-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:45
Ik ben van plan om binnenkort een mountainbike te kopen. Vroeger heb ik er altijd één gehad, en vind het nog steeds heerlijke fietsen om te rijden.

Nu heb ik voor een leuke prijs een Puch Bergmeister 200 gezien (150 Euro), maar ik heb niet echt een idee van hoe het zit met de kwaliteit van het merk Puch als fiets (zijn uiteindelijk toch van de brommers :)) en of die 150 euro dus een beetje te rechtvaardigen is.

De fiets is zo te zien wel altijd netjes onderhouden, ziet er nog gaaf uit. Shimano onderdelen zitten er voornamelijk op.

Zou iemand hier wat meer over kunnen zeggen of dit een goede aankoop is? :) Het gaat mij voornamelijk om wat tochtjes te maken tussen dorpen (dus voornamelijk fietspaden) en zo nu en dan het bos in voor het iets ruigere werk :) (maar niet extreem ofzo)

Dit zijn de specs:

Kleur:
Zwart

Maten:
38, 43, 48, 53 en 56 cm

Frame:
Aluminium wisbhone

Voorvork:
Suntour XC60 verend

Versnelling:
Shimano Acera 24

Remmen:
Alu V-brakes Promax

Velgen:
Mach 210

Banden:
ATB profiel

Pedalen:
Staal ATB

Stuur:
Staal zwart

Stuurpen:
Aluminium aheadset

Zadel:
Zwart

Zadelpen:
Aluminium zwart

Gewicht:
13,2 kg

Shifters:
Gripshift 24

Spaken:
Roest vrij staal (zwart)

Afbeeldingslocatie: http://www.puch-bikes.com/grafiken/nl/bikes/bikes_gross/BERGMEISTER_200.jpg

Qua looks zit het iig wel goed :P

[ Voor 27% gewijzigd door spokje op 19-03-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 04-06 21:22

Impry

Rallymedia.nl

Versnelling:
Shimano Acera 24

Is eenvoudig weg geen MTB-versnellingsset. En dat is toch een van de belangrijkste onderdelen die erop zit op een MTB. Je wil namelijk wel normaal kunnen schakelen als je net met een klimmetje bezig bent.
Voorvering zal ook niet heel veel toegevoegde waarde zijn, het is altijd beter dan een vaste vork, maar verwacht er niet te veel van.
Ik zou eerder gaan voor een mooie 2ehands Trek of Cube met minimaal schakelgroep Deore, ben je misschien net iets meer kwijt, maar daar kun je in ieder geval fatsoenlijk mee schakelen. En Deore is qua kwaliteit ook geen overkill voor een stadsfiets.

[ Voor 5% gewijzigd door Impry op 19-03-2009 19:13 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Impry schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:12:
Versnelling:
Shimano Acera 24

Is eenvoudig weg geen MTB-versnellingsset. En dat is toch een van de belangrijkste onderdelen die erop zit op een MTB. Je wil namelijk wel normaal kunnen schakelen als je net met een klimmetje bezig bent.
Second that
Voorvering zal ook niet heel veel toegevoegde waarde zijn, het is altijd beter dan een vaste vork, maar verwacht er niet te veel van.
Voorvering van dit niveau beter dan een vaste vork? Pertinent oneens... ;)
Ik zou eerder gaan voor een mooie 2ehands Trek of Cube met minimaal schakelgroep Deore, ben je misschien net iets meer kwijt, maar daar kun je in ieder geval fatsoenlijk mee schakelen. En Deore is qua kwaliteit ook geen overkill voor een stadsfiets.
^^what he said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Mja, je kunt natuurlijk ook nog kangaroo-effect krijgen van zo'n vering inderdaad... Heb je een punt. ;)

Kijk eens naar deze bijvoorbeeld, MTB zo te zien in nieuwstaat:
http://link.marktplaats.nl/236805056
Hier een forumpagina met specs van zelfde type fiets:
http://www.9lives.be/foru...ek-4400-model-2007-a.html
Komt denk ik al wat meer in de buurt als je bij dat budget wil blijven.

Deze is wel goedkoper en modelnummer is wel hoger (dus beter afgemonteerd) maar is wel wat ouder/vaker gebruikt denk ik:
http://link.marktplaats.nl/235108640

[ Voor 20% gewijzigd door Impry op 19-03-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Oke top :)

Het vervelende is dat ik totaal niet bekend ben met fietsenmerken. 'Vroeger' had je Gazelle, Batavus, Giant, Koga en nog een paar van die namen (in mijn wereldje :P) en tegenwoordig zie ik idd allemaal Cube en Trek enzo. Ik koppelde die merken zelf al aan fietsen als die wel bij de Gamma in de aanbieding zijn voor een prikkie, maar dat is onterecht begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Cube is een duitse prijsvechter die prima spul maakt, en Trek is vooral bekend van de racefietsen. Waar je wel voor moet opletten is merken als matrabike, xtrail e.d. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Of puch (bouwmarkt merk) waar jij mee aankwam.

1 tip, als je niet veel wilt uitgeven, koop een goede 2e hands of ex show model bij je lbs.
En zorg dat er minimaal shimano deoro opzit, acera rotzooi spul is niet echt geschikt voor op een mtb.

Ik heb de goedkoopste decathlon die er is met dnp epoch 7 schakel shit, en dat is letterlijk shit, en niet plezierig voor op een mtb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
McGryphon schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:37:
Cube is een duitse prijsvechter die prima spul maakt, en Trek is vooral bekend van de racefietsen. Waar je wel voor moet opletten is merken als matrabike, xtrail e.d. :P
Xtrail zijn opzich geen slechte fietsen hoor, zeker qua afmontage zit het ERG goed als je kijkt naar de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Leuk om er zo wat in te verdiepen :)

Ik zie ook wel vaak de Gazelle Instinct serie voorbij komen. Kan je nu ook afgaan op een merk alleen en dan er vanuit gaan dat er goede onderdelen op zitten? Of moet je altijd kijken naar wat voor shimano spul erop gemonteerd is :)

Misschien een beetje een suffe vraag, en zal niet continu met vragen terug blijven komen hoor (;)) maar zo'n geval als de Gazelle Instinct serie; dat zou toch gewoon goed moeten zijn? (of heb ik het weer mis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wat ze vaak doen is shimano xt afgemonteerd erbij zetten, zit er alleen een derailleur op ofzo... ;)

Merken leuk, maar kijk even door naar wat er op zit en staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Skuzz schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:50:
[...]

Xtrail zijn opzich geen slechte fietsen hoor, zeker qua afmontage zit het ERG goed als je kijkt naar de prijs
Qua afmontage wel, maar de frames en vaak wielen zijn imho zo bedroevend dat het met de beste wil van de wereld geen goede fietsen voor het geld kunnen worden genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Laatst online: 06:26
Volg dit topic al een tijdje aangezien ik interesse heb om te gaan mountainbiken.
Ben met school een keer in de ardennen geweest en daar een hele toch gemaakt wat mij toen enorm bevallen is.
Hier in de buurt is een baan in Schoorl die sommige van jullie misschien wel kennen, het lijkt mij super om daaroverheen te crossen.

Wil graag een goedkope fiets om te kijken of het iets is, dan kan ik later altijd nog meer geld uitgeven aan een betere fiets. Zag hierboven al dat trek een goed merk is, op marktplaats vond ik een mountainbike is deze geschikt voor het doel waar ik hem voor wil gaan gebruiken?
Waarschijnlijk een verouderd model aangezien ik op internet weinig info erover kon vinden.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@Victenn...
Dat is een oudje, oldskool Raceline-D's. Gaaf om te zien zeg..

Het spijt mij zeer om te zeggen, ook naar Spokje toe, maar in mtb-wereld is goedkoop duurkoop. Zoals Joopieboy al aangeeft, echt goedkope mountainbikes brengen nooit datgene wat je verwacht van je fiets.

Ik zou het volgende adviseren: verhoog je budget met circa 1-200 euro en kijk naar goede, recente 2ehands.
The_Scarabial schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:07:
@sven, zo'n gast op mtb.nl heeft ook net zo'n ding http://www.mountainbike.n...83&start=0&st=0&sk=t&sd=a

en idd, die achterbrug ziet er erg fragiel uit

Vind het mooie bikes, niet veel poespas (net als m'n element).
Vraag me alleen wel af of je wel lekker bij de pro pedal knop van de demper kan komen. Ik merk zelf dat ik hem nog best vaak gebruik en veel lager moet ie niet zitten.
THES, dat is de reden waarom ik ervoor heb gekozen, die achterbrug.
Ik vind persoonlijk de opbouw van die op mtb.nl niet echt lekker smoelen, of het is een raar foto-perspectief, of de maat is erg groot, of het is m'n oog ;)

Volgende week even langs bij de LBS om maten op te nemen en eventuele extra zaken bekijken, diameter zadelpen en zithouding tov. stuur wordt even het belangrijkste.

[ Voor 60% gewijzigd door dnhelle op 20-03-2009 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26
Ik kan inderdaad alleen maar beamen wat dnhelle zegt. Ongeveer 2 jaar geleden kwam ik hier voor het eerst en werd mij hetzelfde aangeraden en daar ben ik nog steeds erg blij mee. Mijn budget was in het begin vrij laag maar heb het toch bijgesteld. Ik heb toen voor 650€ via marktplaats een Cube LTD Pro gekocht met SPD pedalen, bar-ends en een lichter zadel. Goed onderhouden door een echte liefhebber, die een crosshybride had gekocht.
Tot nu toe rijdt het nog steeds perfect. Ik lees dit topic nog steeds iedere dag (als er gepost is) om wat extra kennis op te doen over onderhoud e.d. en dat heeft ook wel geholpen. Als je je mtb goed onderhoudt dan kun je er aardig lang mee rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Roet op 20-03-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nou Roet, goed om te horen.

Je haalt nog een belangrijk punt naar voren: onderhoudbaarheid.
Indien je een wat verouderde 2ehands koopt voor een laag budget, ga je niet snel een upgrade uitvoeren bij bijvoorbeeld je aandrijving. Dat kost je (met de huidige prijsstelling :X) klauwen vol met geld en dat doe je niet snel met een goedkope 2ehander. Je betaalt dan meer voor je upgrade dan voor de initiële aanschaf.

Wat je dan vaak ziet, is dat die 2e hands op de sloop gaat, en er tóch nog een betere wordt gekocht. Zonde van het geld dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 09:26
Ja inderdaad, wat je zegt is precies waar ik heel blij mee ben/was. Ik heb nu een goede basis (lees: frame, vork) om een nieuw slijtsetje aan te hangen. Overigens ga ik dat denk ik niet doen. Ik heb nu een baan en ben nog thuiswonend, dus het budget is iets verhoogd :P. Ik rijd nog een paar jaar op deze bike en dan haal ik gewoon een nieuwe. Ik heb nu 3000km gebiket en echt veel slijtage is er op dit moment niet, heb nieteens een onderhoudsbeurt hoeven doen. Altijd goed afspoelen, smeren met Supreme Black en de vork vochtig houden, dan kom je een heel eind. Binnenkort wil ik de naven eens preventief aanpakken. Ik heb nog geen last van ghost-shifting, chainsuck of andere grappen. Heb wel één keer een lekke band gehad toen ik hem weer eens uit de schuur haalde, thats it!

Het grote voordeel wat ik heb is dat ik in de duinen (parcours Noordwijk) rijd, waar eigenlijk nooit blubber ligt, de grond is altijd droog dus na het fietsen is je fiets meestal niet vies geworden. Het parcours ligt er nu top bij trouwens, voor de mensen die eens willen werken aan hun techniek en wel houden van een klein racebaantje zonder rechten stukken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 22:32

chario2

Chario2 (818126)

weet niet zeker of dit wel een juist forum is om mijn "issue""hier te posten maar ik waag het er op ;)

-ik wil een fiets kopen voor woon-werk verkeer, zo een 40 km heen en terug.
- zal alleen bij droog/mooi weer fietsen
:P - wil de fiets ook gebruiken om een klein beetje te touren met mijn verloofde (4 september d-day :) ) maar dat zullen geen grote afstanden zijn.
- budget is zo'n 600 euro
- liefst geen 2e hands aangezien ik a technisch ben :'(

Wat is wijsheid te kopen een mountainbike of een Hybride/race fiets ?

Heb een aantal leuke fietsen gezien maar suggesties/tips meningen zijn van harte welkom.

- Gazelle SPN-1 (De SPN heeft een iets andere geometrie dan een racefiets, waardoor u minder voorover komt te zitten. De diepte van de zit kan met de verstelbare stuurpen worden aangepast. Met zijn 28 mm banden is er een perfecte balans tussen comfort en snelheid. Uitgerust met een kwalitatief hoogwaardige volledige Shimano Tiagra groep. De SPN heeft 27 versnellingen die eenvoudig te bedienen zijn aan het stuur. Triple butted Aluminium 7005 T6 frame voor optimale gewicht en stijfheid verhouding.)
-Sensa prima sora 2008 (Opstapmodel Racefiets van Sensa Aluminium 7005 plain gauge frame voor optimale stijfheid Aluminium voorvorkVolledige Shimano sora 3400 9-speed onderdelen groep Ritchey componenten
Weinmann velgen met roestvrije spaken eur 509 )
- Sensa catena (Luxe afgewerkte ATB met perfect materiaal Lichtgewicht Aluminium frame; Double Buttled
Geveerde voorvork met Remote Lockout 24 versnellingen Shimano Deore/Deore XT Shimano Deore naven en Continental banden Dikke aluminium velgen met RVS-spaken Ritchey stuur, stuurpen en zadelpen eur 509)
- Cube aim 2009 (eur 449)
- Cube analog V-Brake (eur 549)

Ik weet het een beperkt budget maar ben een beginner in het fietsen en heb helaas geen geld boom.

Wat is wijsheid ?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik zou geen MTB nemen als ik jou was. Als ik dit zo lees ga je alleen onroad rijden, wat moet je dan met een MTB?

Voor woon-werk verkeer is een trekking fiets het handigst omdat je dan ook bagage mee kunt nemen. Wil je het sportiever doen en heb je weinig bagage dan kun je ook een hybride of een racefiets overwegen, maar dat ga je nieuw niet redden met dat budget.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Gisteravond om 18 uur nog snel even een rondje gedaan. Werd wel behoorlijk rap donker helaas. En aangezien ze nogal fanatiek zijn met bekeuren hier in de omgeving wa ik blij om op tijd thuis te zijn. Was ook behoorlijk op, maar dat krijg je als je te fanatiek van start gaat.

Ook eindelijk een LBS gevonden die de Black Panthers kan leveren. Gelijk maar 2 besteld, volgende week binnen. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@MadMarky, ik onderstreep je stelling. Ik denk niet dat er veel wordt ge-mtb't met deze opmerkingen. Beter een hybride of een hybride-race. Dat scheelt efficiency en ook je traphouding is veel fijner als je naar het werk toe gaat.
Chario2, ik denk dat je met een dergelijke fiets als onder deze link veel verder gaat komen. Succes!

@Skoezie: Black Panthers? Die van Vredestein? Ik heb er niet mee gereden, maar zijn dat geen nat weer/modderbanden?

[ Voor 66% gewijzigd door dnhelle op 21-03-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
In de tuin vond ik een Merida White Sox, een stalen MTB van eind jaren '90. Na wat navraag in het huis de eigenaar gevonden maar hij hoefde hem niet meer. Mooi! Ik heb mijn singlespeed projectje :lol:

Het is de bedoeling een low-budget project te worden, hoofdzakelijk zal ik de fiets op gaan bouwen met onderdelen die ik hier nog heb liggen.
Qua looks had ik het idee om het frame helemaal kaal te maken (met afbijt en dan schuren) en dan blanke lak erover, vandaar dus ook de naam: Bare Metal Singlespeed
Ik zet er wel de vork in die in mijn Specialized Hardrock zat, die is wat dikker en ziet er wat beter uit naar mijn idee

maargoed, foto's:

de basis
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3560/3373326286_c7e4398e0b.jpg Flickr photo page

een uurtje later: fase 1 (bijna compleet, krijg de de bottom bracket er aan de ketting kant niet uit, daar is nog wat meer geweld voor nodig }) )
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3585/3372648251_230c50f4df.jpg Flickr photo page

Hoe oud de fiets is weet ik niet, in ieder geval van, of voor, 1997
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3446/3372651077_37aac5d816.jpg Flickr photo page

Ik zal jullie op de hoogte houden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 11:56
Even om mijn ervaring en mening over het kopen van 2e hands fietsen te laten horen.

Ik ben nu ongeveer ander half jaar bezig met mountenbiken, en men eerste fietst heb ik voor 150 euro op marktplaats gekocht. Een 10 jaar oude gaint terrago met totaal stijf frame en shimano deore afgemonteerd. Op die fiets heb ik een half jaar gereden en ruim 2000Km mee gehaald.
Ik ben nog steeds zeer te vreden dat ik de keuze heb gemaakt om toen die fiets te kopen. Het is altijd de vraag of je het MTBen leuk vind en of je er ook langer mee door wil gaan. En als je uiteindelijk dan 150 euro weggegooit hebt is dat geen ramp, plus meestal kun je de fiets wel weer voor rond het zelfde bedrag terug op marktplaats kwijt.

Waar ik wel goed op het gelet was of de cassette niet versleten was en of het allemaal nog een beetje spoepel liep. En het frame goed na gekeken.

En als het na een half jaar het MTBen nog steeds leuk vind koop je een keer een nieuwe fiets. Maar als je een nieuwe fiets koopt, en het achteraf niet leuk vind om te doen kun je hem nooit meer door de zeldde prijs verkopen en ben je achteraf een hoop geld kwijt.

Dus tweedehands fiets van een fatsoendelijk merk is zeker wel een optie, maar als je zeker bent dat je nog wel een paar jaar door wil fiets kun je beter meteen iets goeds kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:11:
@MadMarky, ik onderstreep je stelling. Ik denk niet dat er veel wordt ge-mtb't met deze opmerkingen. Beter een hybride of een hybride-race. Dat scheelt efficiency en ook je traphouding is veel fijner als je naar het werk toe gaat.
Chario2, ik denk dat je met een dergelijke fiets als onder deze link veel verder gaat komen. Succes!

@Skoezie: Black Panthers? Die van Vredestein? Ik heb er niet mee gereden, maar zijn dat geen nat weer/modderbanden?
Black Panthers heb ik ook net erop gelegd eergisteren, morgen eens in de Drunense duinen uitproberen, maar volgens mij zijn het nog best snelle allroundbanden... De noppen zitten ver uit elkaar maar zijn ook zeker niet groot, en de centrale noppenrij scheelt veel in de rolweerstand voor mijn gevoel.
De Bull Lock zijn dedicated modderbanden, en Black Panther Xtrac zijn iets er tussenin. Wet intermediate zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 22:32

chario2

Chario2 (818126)

dnhelle schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:11:

zat ik ook al naar te kijken maar niet genoemd. in ieder geval interressante kandidaat, bedankt voor je tip

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:52:
[...]

Black Panthers heb ik ook net erop gelegd eergisteren, morgen eens in de Drunense duinen uitproberen, maar volgens mij zijn het nog best snelle allroundbanden... De noppen zitten ver uit elkaar maar zijn ook zeker niet groot, en de centrale noppenrij scheelt veel in de rolweerstand voor mijn gevoel.
De Bull Lock zijn dedicated modderbanden, en Black Panther Xtrac zijn iets er tussenin. Wet intermediate zegmaar.
Ok, thnx voor je info. Ben nog niet bekend met de Vredesteins.
Ben vandaag wel weer bekend geraakt met het lekkere zonnetje op het hoofd en een fijn stukje fietsen. mtb ftw!

@Skuzz: leuk project. Keep us informed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vandaag voor het eerst dit jaar weer op de MTB gezeten. Prima fietsweer, met een lange broek + longsleeve was het ondanks de wind prima uit te houden. Heb hier in de buurt 25KM aan bospaadjes gepakt, viel me niets van tegen hoe het ging :)

maar misschien denk ik daar morgen anders over :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Vandaag met de BP's een ronde drunense duinen gedaan, korte broek en opengeritst shirt lange mouwen, dat shirt met lange mouwen had ik beter thuis kunne laten want het was iets te warm :P
Erg lekker, en de BP's rollen rechtdoor op harde grond net zo goed als furious freds, maar dan met meer grip in de bochten... Alleen de remgrip op het achterwiel viel tegen.
Het was wel een echte racebaan daar, pfoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

McGryphon schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:48:
Het was wel een echte racebaan daar, pfoe!
Het ligt er op dit moment snel bij inderdaad, wordt ook veel onderhoud gepleegd de laatste tijd.
Wil je wat technischere paden hebben dan moet je beetje van de route afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Impry schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:49:
[...]

Het ligt er op dit moment snel bij inderdaad, wordt ook veel onderhoud gepleegd de laatste tijd.
Wil je wat technischere paden hebben dan moet je beetje van de route afwijken.
Op enkele punten ook gedaan, was samen met een maat van me daar die er vaker fietst. Zeker de moeite waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

McGryphon schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:07:
[...]

Op enkele punten ook gedaan, was samen met een maat van me daar die er vaker fietst. Zeker de moeite waard ;)
d:)b :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Gaaf om te lezen allemaal :D

Door gebrek aan een mtb heb ik gister voor 20 euro een Giant Boulder 500 opgehaald bij iemand hier verderop. Zit weinig spannends op die fiets, in in het voorwiel zelfs een slagje, maar voor 20 euro mag je niet klagen dacht ik zo :) zal morgen bij de fietsenmaker het voorwiel ff na laten kijken (zit ook wat ruimte op)

Ik moet vanaf nu wel vaak 20 km fietsen (over verharde fietspaden, dat wel) en ik trok het niet meer om op een oud barrel (geen mtb) dat stuk elke keer af te moeten leggen, dus dit is een mooie vervanging van dat oude kreng :D

En nu maar sparen voor een 2e mtb van wat hogere kwaliteit :)

Vind het geluid altijd zo mooi als je over asfalt fietst; zzzzZZZZZZzzzoOOOEEEEMMMMMMMM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
spokje schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:29:

Vind het geluid altijd zo mooi als je over asfalt fietst; zzzzZZZZZZzzzoOOOEEEEMMMMMMMM :P
He bah :(
MTB doe je niet op asfalt :+

Gisteren goed geveegd met m'n fiets, heb er vandaag gelukkig geen last van.
Morgen maar weer conditie&krachttraining @ sportschool. Aanstaand weekend weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Van het weekend een uur of twaalf in de zonnige, maar altijd zompige Ardennen getrained. Op het BK parcours van Malmedy (damn wat een rondje) en op de fourcross baan daar (heftig!) gereden. Verder nog veel kilo en vooral hoogtemeters gemaakt in La Roche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

KeX schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:21:
en op de fourcross baan daar (heftig!) gereden.
Zitten stijle stukken tussen hè! :o :D
Leuke afdaling ook vanaf daar over het asfalt Malmedy in, echt heel erg stijl. (Rue Outrelepont is dat)

http://maps.google.nl/map....012836,0.033045&t=h&z=16

[ Voor 27% gewijzigd door Impry op 23-03-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Impry schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:27:
[...]

Zitten stijle stukken tussen hè! :o :D
Leuke afdaling ook vanaf daar over het asfalt Malmedy in, echt heel erg stijl. (Rue Outrelepont is dat)

http://maps.google.nl/map....012836,0.033045&t=h&z=16
Die asfaltklim, Rue Outrelepont, is de startklim van het BK en van de Raid des Hautes Fagnes. Wel een stevige killer, die heeft mijn kuiten stevig gezuurd toen ik hem na 2 km warm rijden als eerste klim volledig op mocht rijden. De 4X baan heeft wel heftige steile stukken, ben hem langs de zijkant onder de skilift door ook nog opgereden, wel 2x van de fiets af vanwege te extreme hellingshoek icm kracht/techniekfail. In het bos een nog steilere afdaling gedaan die over de 30% single track omlaag ging. Zadeltje omlaag en met de billen bijna op de achterband om niet over het stuur te gaan. Stevig aan de techniek mogen werken dit weekend, maar wel heel gaaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Meld....

Joeltje heef 10 minuten geleden zijn tweede fiets opgehaald, na een half jaar spelen op een XTC840 uit 2000 (?):

Afbeeldingslocatie: http://www.cubebikes.eu/website/ShowFile.php?ID=1004626&Size=Large&Type=Product

Cube LTD Comp '09 18" met devolgende spec's

• Frame - Alu Superlite 7005 Double Butted, RFR-Geometry
• Colour - Black Anodized
• Forks - Rock Shox Tora SL Coil 100mm, PopLoc
• Headset - FSA No.10 semi-integrated
• Stem - Easton EA30
• Handlebars - Easton EA30 Lowriser
• Rear Derailleur - Shimano Deore XT Shadow
• Front Derailleur - Shimano SLX
• Gear shifter - Shimano Deore Rapidfire-Plus 9-speed
• Brakes - Stroker Ryde hydraulic brakes (180/160mm)
• Crank set - Shimano M442 Octalink 44x32x22Z., 175mm, BB Shimano BB-ES25
• Cassette - Shimano HG50 11-32Z., 9-speed
• Chain - Shimano HG53
• Wheel set - RFR ZX24
• Tyre - Schwalbe VR: Nobby Nic Triple Compound 2.25/HR: Racing Ralph TC 2.25
• Pedal - Fasten Alu
• Seat - RFR Natural Shape 0.1 M
• Seat post - Easton EA30 31.6mm
• Weight - 12.6Kg

Ik ben dus nog enorm beginner (had 13 niet gefietst, maar dan ook echt niet...), maar vind de Vughtse Hei leuk genoeg om regelmatig een rondje te doen. Daarnaast wil ik nu ook eens de Loonse/drunense Duinen gaan "bekijken", dus vond dat ik wel een upgrade mocht :9

Ik ga dit topicje volgen!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nice, Joeltje, erg leuk fietsje. Waar heb je hem gehaald, en hopelijk tegen een leuke prijs?
Have fun, je hebt je aankoop ideaal getimed voor het mooie lente, zomer & najaarsweer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

KeX schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:42:
[...]

Die asfaltklim, Rue Outrelepont, is de startklim van het BK en van de Raid des Hautes Fagnes. Wel een stevige killer, die heeft mijn kuiten stevig gezuurd toen ik hem na 2 km warm rijden als eerste klim volledig op mocht rijden.
Kan ik me voorstellen ja, pittig begin :D

@Joeltje, mooie fiets hoor! Misschien kom ik je nog wel eens tegen in de L&D-Duinen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gekocht in Den Bosch in de hinthammer straat. Leuke prijs, en veel korting op helm (lees 100% korting), dus totaal een procentje of 15 deraf... Het zal vast scherper kunnen, maar in tegenstelling tot electronica, wil ik bij dit soort dure producten graag een dealer in de buurt hebben :+

Dit weekend eerst lekker langs de zeeuwse kust aan de gang, volgende weekenden zondag ochtende naar L&D-D!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Dat is idd een dikke bike. Valt me laatste tijd op dat ik Cube's erg mooi vind (ik hou erg van brede fietsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
de plannen voor mijn singlespeed project zijn een beetje gewijzigd.
Ik had metaalvernis gehaald maar die was helaas niet zo kleurloos als verwacht, er bleef namelijk een lelijke witte waas over. De nieuwe plannen zijn om het blanke metaal gewoon onbehandeld te laten en gewoon te laten roesten. Beetje een "ratbike" moet het dus worden :D
Technisch gewoon helemaal in orde maar optisch lekker oud en gaar laten uitzien :P
stel dat het toch niets zou zijn kan ik het altijd nog weer kaalschuren en aflakken

Ik zoek trouwens nog een bottom bracket (met vierkante as) en een balhoofd (1 1/8" ahead). Heeft iemand nog wat liggen? hoeft uiteraard niet nieuw te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 23:03
Ik heb vandaag een TERRALINERALLOY van Koga Miyata gezien die mij toch wel heel erg aansprak, want ik denk dat ik niet genoeg off-road ga rijden om een MTB te rechtvaardigen.

Specs: http://www.koga.com/nl/bi...83&id=5246665&FullSpecs=1
Op zich is hij wel mooi afgemonteerd (shimano XT en Deore), het geheel is ook lekker licht. Zijn er eigenlijk nog meer van dit soort fietsen te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Skuzz schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:41:
De nieuwe plannen zijn om het blanke metaal gewoon onbehandeld te laten en gewoon te laten roesten. Beetje een "ratbike" moet het dus worden :D
Technisch gewoon helemaal in orde maar optisch lekker oud en gaar laten uitzien :P
stel dat het toch niets zou zijn kan ik het altijd nog weer kaalschuren en aflakken
Jup en dan lekker op je bek gaan als je frame plooit/breekt.

Koop dan gewoon wat hamerite, snel en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
zo snel roest een frame niet door hoor ;)

als het eenmaal mooi geroest is wil ik het frame behandelen met hamerite (die hebben ook een blanke lak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Yes!!

Mijn frame is verkocht. Voor deze tijd (economische recessie e.d.) nog zeer snel verlopen.

Nu nog mijn vork. Iemand nog een vork om zijn bestek compleet te maken?
Prachtige Rockshox Reba Team uit '05. McG toevallig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24

_Arthur

blub

joeltje schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:09:
Cube LTD Comp '09 18" met devolgende spec's
Mooie fiets! Ik moet het met z'n kleinere broertje doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.neworder.org/stuff/fiets/DSCF0407.JPG

Cube Reaction XT uit '07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Joeltje en _Arthur toevoegen aan ts?
Leuke fietsen beiden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En ik heb een Comp uit 2008 :P
Grotendeels hetzelfde, belangrijkste verschillen zijn zo te zien de remmen/wielen en de voorvork:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vncIoFlNTygzZnjWjfBVHSU4/full.jpg

Nu inmiddels met de goede band achterop, was een foutje bij aflevering.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24

_Arthur

blub

Joopieboy schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:12:
Joeltje en _Arthur toevoegen aan ts?
Leuke fietsen beiden! :D
Dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Heb gisteren ook weer wat parts binnen gekregen, matching Hope QR's (in het rood net als de naven) en een Schwalbe Rocket Ron en een Racing Ralph.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Je staat erin! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Zow. vandaag effe m'n balhoofdsetje vervangen (was al +- 4 jaar oud en heeft 2 voorvorken overleefd), nu zat er speling in mn stuur en een lekkere tik. Tijd voor een nieuwe dus.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_JLP-sVhhA4Y/Sc5YLSh6ZpI/AAAAAAAAR5c/S_ma0Q8OOaU/s288/IMG_8135.JPG
Uhuh :X

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_JLP-sVhhA4Y/Sc5YNNowSAI/AAAAAAAAR5w/JXJ1gY13Ot8/s288/IMG_8143.JPG
Ahaaa dus dát was die tik in mn stuur! (losse stukjes lager)

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_JLP-sVhhA4Y/Sc5YNvnWlJI/AAAAAAAAR54/lQMzZtpt4Mg/s288/IMG_8145.JPG
puin

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_JLP-sVhhA4Y/Sc5YOoWYdpI/AAAAAAAAR6A/QBl32mu7z9I/s288/IMG_8147.JPG
en weer helemaal heel

Als laatste nog ff nieuwe handvatten gehaald, die begonnen te desintegreren :P

Volgende week weer biken in schoorl :Y) Hopen dat m'n helmet cam nog even snel binnenkomt vanuit DLD, ik ben er klaar voor :Y)

@Joopieboy: Is mijn fiets nu eindelijk ook al eens geschikt voor in de TS ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SchizoDuckie op 28-03-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Jij wilt er dus ook in? Prima, wat kan ik noteren voor type, model, bouwjaar etc?

Maar lekker bezig geweest! Als ik jouw lagers zo zie vrees ik t ergste voor de mijne hihi. :+

[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 28-03-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:41:
Yes!!

Mijn frame is verkocht. Voor deze tijd (economische recessie e.d.) nog zeer snel verlopen.

Nu nog mijn vork. Iemand nog een vork om zijn bestek compleet te maken?
Prachtige Rockshox Reba Team uit '05. McG toevallig? ;)
Ik een Reba Team? Veel te zwaar, en ik heb een beetje een persoonlijke recessie, 16 april krijg ik mijn loon pas binnen en heb nu al geen geld meer :P
Denk een R7 MRD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Joopieboy schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 21:13:
Jij wilt er dus ook in? Prima, wat kan ik noteren voor type, model, bouwjaar etc?

Maar lekker bezig geweest! Als ik jouw lagers zo zie vrees ik t ergste voor de mijne hihi. :+
Eh doe maar: Sprint Extreme(ly customized) Disc '08

't is eigenlijk zelfbouw inmiddels... Nu m'n balhoofd ook vervangen is is het enige wat er nog over is van m'n originele aankoop bij 12gotrading in '05 m'n stuur en stem :X

Moet wel zeggen dat dit echt een heel stuk betere kwaliteit is dan de originele meuk met zo'n ringlagertje. Dit zijn lagercassettes, kon ik nog niet, best geniaal :)

[ Voor 13% gewijzigd door SchizoDuckie op 28-03-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Sealed bearings zijn inderdaad stukken fijner, Schizo. Geen inkomst van water of vuil in je lager = minder slijtage. Zoiets zelf doen is altijd leuk.

@McG: jammer dat het gewicht je tegenstaat. Het is maar 1670 gram hoor! :+.
Succes met je recessie, een R7 is ook niet echt bevorderlijk voor je financiele status ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Gisteren de lichtjestocht in Esbeek gereden blijft toch een geweldig uniek evenement!

Hier de GPS-track van de route online te bekijken (kaart+analyse)
Hier de GPS-track van de route als .kml-bestand te downloaden (voor in Google Earth)

Een hele gezellige tocht gehad! Super om te zien wat de mensen langs de kant er allemaal voor tijd in steken, echt super gedaan.
Dwars door boerderijen, paardenbak, bloemenkas, houtzagerij, bandenbaan, etc.. Echt super! (en dat terwijl het niet echt aangenaam was om lang stil te staan volgens mij)
Daarnaast ook veel leuke versieringen gezien, zowel langs de kant als op de fiets. Blijft een heel gaaf gezicht als je bij de eerste boerderij na Esbeek achterom kijkt en je één lang lint van lichtjes ziet rijden door een hele donkere wereld!

En dit alles gepaard met een enorme partij modder, maar dat zorgde wel voor de nodige uitdaging, want het was echt heel technisch!
Gelukkig zaten wij wel meestal in een groep dat er niet echt veel gingen lopen, dus tijdens de modderpaden vaak wel gewoon door kunnen fietsen. (kwestie van lichte versnelling en lekker molentje draaien)
Wel aantal keren opstoppingen gehad bij wat obstakels, maar daar is het een toertocht voor, maakt me verder weinig uit.

Nog wat foto's van m'n fiets zoals ik hem vanochtend uit de schuur haalde:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2r7sgic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2ekr9z6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/25rm1ko.jpg

De verlichting in de wielen had het goed gehouden. De kabel van m'n kerstverlichting die op m'n frame zat heb ik helaas met m'n SPDschoen doorgetrapt toen ik in Esbeek bij die waterbak moest afstappen ivm file. Dus die heeft het toen helaas opgegeven :D
Op het filmpje van http://www.2fast2follow.tk/ zie je mijn fiets vanaf 0:15sec. ook staan knipperen ;)
Sta ook nog wel een aantal keren op de foto denk ik, dus die zie ik waarschijnlijk nog wel ergens verschijnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:59:
Sealed bearings zijn inderdaad stukken fijner, Schizo. Geen inkomst van water of vuil in je lager = minder slijtage. Zoiets zelf doen is altijd leuk.

@McG: jammer dat het gewicht je tegenstaat. Het is maar 1670 gram hoor! :+.
Succes met je recessie, een R7 is ook niet echt bevorderlijk voor je financiele status ;)
Maar 1670? Mijn huidige vork weegt 1970, en een R7 MRD weegt 1270. Dan is het verschil tussen een R7 en een Reba groter dan tussen een MX Comp en een Reba, dan bespaar ik liever 700 gram dan 300 gram :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
SchizoDuckie schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:23:
[...]

Eh doe maar: Sprint Extreme(ly customized) Disc '08

't is eigenlijk zelfbouw inmiddels... Nu m'n balhoofd ook vervangen is is het enige wat er nog over is van m'n originele aankoop bij 12gotrading in '05 m'n stuur en stem :X

Moet wel zeggen dat dit echt een heel stuk betere kwaliteit is dan de originele meuk met zo'n ringlagertje. Dit zijn lagercassettes, kon ik nog niet, best geniaal :)
Ik zal je dadelijk wel even toevoegen. ;)

Edit: en je staat erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:03:
[...]

Maar 1670? Mijn huidige vork weegt 1970, en een R7 MRD weegt 1270. Dan is het verschil tussen een R7 en een Reba groter dan tussen een MX Comp en een Reba, dan bespaar ik liever 700 gram dan 300 gram :P
Relax, relax.. Hence the smiley...
Heb daarbij al een geïnteresseerde, kijken wat ie doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:36:
[...]

Relax, relax.. Hence the smiley...
Heb daarbij al een geïnteresseerde, kijken wat ie doet...
Ik snap, maar ik vind het leuk om met cijfertjes te gooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
zo, vandaag lekker een stuk gefietst met een groep van mountainbike.nl
zo'n 44km door de bossen geknald, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:04:
[...]

Ik snap, maar ik vind het leuk om met cijfertjes te gooien :+
Hoe kom je dan aan een economische recessie? ;)

@Skuzz.. Lekker! Al vorderingen met je project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:01:
[...]

Hoe kom je dan aan een economische recessie? ;)
Simpel...
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-J77II6ZJ.jpg
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
dnhelle schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:01:
[...]
@Skuzz.. Lekker! Al vorderingen met je project?
vooral het verzamelen van onderdelen zo goedkoop mogelijk
en The_Scarabial helpt daar aardig in mee met een gratis balhoofd :)

vandaag is mijn Speci trouwens gewogen, kwam uit op 12,9kg. toch niet slecht voor een antiek stalen frame lijkt me zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@McG: OK! Nice..

@Skuzz: 12,9 kilo is absoluut niet slecht. Steel is real :) Ik weet niet in hoeverre ik het nog nodig ga hebben, maar als ik m'n fiets terugheb en er wat rondjes op heb gefietst kan ik je nog een risertje kado doen?

@Joopieboy: Prioriteiten niet meer bij de mtb maar bij de 19, lees ik zo?

Morgen mijn fiets wegbrengen.. *O* Toch wat eerder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
Bedankt voor het aanbod, maar een stuur heb ik nog liggen (2 zelfs :P)
sowieso ben ik meer van de flatbars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Okay... No problem.

Vanochtend wakker geworden, mail opgestart, en jahoor:
Gisteravond heb ik via een ander mtb forum een *** frame aangeboden gekregen. Ik ben al heel lang op zoek naar dit frame (had er al één) en kan deze kans niet laten schieten. Eea betekend waarschijnlijk wel dat ik moet afzien van de Vertex.

Sorry!! Dit is niet mijn normale manier van handelen, maar ik hoop dat je er begrip voor kunt opbrengen.
.
Terwijl ik bij mijn verkoopbericht het volgende heb getypt:
Goed om te horen mbt. de geometrie.
Ik ga akkoord met je tegenbod, bij deze is het frame dus ook verkocht.
Ik ben in ieder geval verheugd dat het frame bij een (zoals ik het interpreteer) volgende liefhebber terecht komt.
Internetsales suck. Ik heb hier zo'n hekel aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
ja, dat is altijd zo klote...
maar voor zo'n mooi frame vind je vast wel een andere liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Absoluut.
Vervelende is dat je hier 14 dagen effort insteekt, maten opneemt, nog een keer doorrekent, nog iets van de prijs afdoet en dan na het sluiten van de koop annuleren.

Blacklisting. Dat zouden ze er mee moeten doen.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.