Het grote mountainbike topic (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.613 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Nu het toch over bandjes gaat: Wat zijn nu echt DE binnenbanden?

Ik koop altijd 'gewone' binnenbanden (stuk of 3-4) bij mn fietsenmaker voor 3,50 euro p/s. Als ze dan eens ooit kapot gaan en de schade is groter dan een klein gaatje, dan gooi ik hem gewoon weg en pak ik wel een andere.

Aangezien ik redelijk vaak lek rijd, is het misschien wel interessant om een keertje een duurdere te kopen.

Huidig persoonlijk record: 7 keer op 1 dag (en maar 2x uit hetzelfde gat, en nee, geen glas in de band...)

Zelfde vraag geldt eigenlijk voor buitenbanden, ik heb nu dus Furious Fredjes, maar die vind ik eigenlijk schandalig duur (35 euro). Gewoon een goed bandje voor een euro of 15, anyone?

[ Voor 15% gewijzigd door KoffieNT op 14-02-2009 14:58 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:16
de Furious Fred is echt bedoeld voor snelheid, en totaal niet voor lekbestendigheid. Dus dat zou je vele lekken kunnen verklaren.

Ik heb nog nooit lek gereden trouwens, eerst reed ik met Specialized Groundcontrol bandjes en nu met Specialized Fast Trak Pro's. Echt geschikt zijn de Fast Trak's niet voor de huidige omstandigheden, maar ach...

Ik heb er nu binnenbanden in zitten van Joe's, met vloeibare latex erin die gaten kan dichten tot 4mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
dnhelle schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:27:
[...]

Nice! Ik ga zometeen maar eens de fiets onder de modder uithalen... Nog geen tijd voor gehad :X
En glimt ie weer? :+
Of inmiddels weer vies van een verse rit?

Ik heb trouwens ook nog nooit last gehad van lek rijden, nu fiets ik niet echt heel veel, maar ik gewone goedkope binnenbanden van decathlon erop liggen. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik ben dood....

Vandaag zo'n 65-70km gefietst waarvan een gedeelte met behoorlijk veel hoogtemeters. Ik ben echter halverwege het klim stuk afgehaakt van de groep. Ik kon ze helaas niet bijhouden en kreeg erg veel last van kramp, toen ben ik lekker rustig de 26km teruggereden naar Venlo.

Volgende keer gewoon weer proberen en kijken of ik het dan wel red :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/2889/dsc01935bg3.jpg
Cube LTD Team 2008 binnen :) + 2 BBB bidon houders en Cateye Velo 8

• Frame: Alu Superlite 7005 double butted, RFR-Geometry
• Voorvork: Rock Shox Recon SL, 80mm veerweg, POPLOC
• Balhoofdset: Ritchey Logic semi integrated
• Stuurpen: Easton EA30 Oversized
• Stuur: Easton EA30 Lowriser Oversized
• Grips: Cube double durometer
• Derailleur achter: Shimano XT RD-M772 SHADOW
• Derailleur voor: Shimano LX FD-M580, Top Swing, 34.9mm
• Shifters: Shimano Deore SL-M530 Rapidfire-Plus, 9-speed
• Remmen: Formula ORO K18 hydraulische schijfremmen (180/160mm)
• Crankset: Shimano FC-M532, 44x32x22T, 175mm
• Bracket: Shimano FC-M532 bracket cups
• Cassette: Shimano CS-HG50, 11-32T, 9-speed
• Ketting: Shimano CN-HG53
• Velgen: Alex EN24
• Naaf voor: Shimano Disc HB-M525
• Naaf achter: Shimano Disc FH-M525
• Spaken: DT Swiss Champion 2.0
• Band voor: Schwalbe Nobby Nic Triple compound 26x2.25
• Band achter: Schwalbe Racing Ralph Triple compund 26x2.25
• Binnenbanden: Schwalbe AV13-40/57-559
• Velglinten: Schwalbe 22-559
• Pedalen: Fasten alu
• Zadel: Scape Active 4
• Zadelpen: Easton EA30, 31.6mm
• Zadelpenklem: Scape Variclose, 34.9mm

Nu nog SPD pedalenen en schoenen. En natuurlijk een helm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nette kubus! d:)b

Toevoegen aan ts? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Is goed!
Toevallig rijders in Utrecht (of omgeving?)

En heeft er iemand tips voor SPD schoenen die geschikt zijn voor brede voeten?
Gister Shimano maat 44/45/46 gepast maar die zaten allen erg krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

De Mega versie van SIDI is een halve maat breder dan standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Je staat erin willy! Had je toevallig nog meer foto's of komen die nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

willy1986 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:02:
[...]

Is goed!
Toevallig rijders in Utrecht (of omgeving?)

En heeft er iemand tips voor SPD schoenen die geschikt zijn voor brede voeten?
Gister Shimano maat 44/45/46 gepast maar die zaten allen erg krap.
IJsselstein hier, ga wel eens in Nieuwegein biken, bij de nedereindse plas, langs de A2 zeg maar :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:26
Gave fiets, Willy86. Wat was je precies kwijt en waar heb je hem nu gekocht?

@Johan, fiets is nog altijd modderig, heb niet meer gefietst, ben conditietraining @ sportschool gaan doen. Het is nog altijd overal vies, heb geen zin om alwéér te gaan poetsen..
KoffieNT schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:56:
Nu het toch over bandjes gaat: Wat zijn nu echt DE binnenbanden?

Ik koop altijd 'gewone' binnenbanden (stuk of 3-4) bij mn fietsenmaker voor 3,50 euro p/s. Als ze dan eens ooit kapot gaan en de schade is groter dan een klein gaatje, dan gooi ik hem gewoon weg en pak ik wel een andere.

Aangezien ik redelijk vaak lek rijd, is het misschien wel interessant om een keertje een duurdere te kopen.

Huidig persoonlijk record: 7 keer op 1 dag (en maar 2x uit hetzelfde gat, en nee, geen glas in de band...)

Zelfde vraag geldt eigenlijk voor buitenbanden, ik heb nu dus Furious Fredjes, maar die vind ik eigenlijk schandalig duur (35 euro). Gewoon een goed bandje voor een euro of 15, anyone?
Binnenbanden is niet zo speciaal, zolang ze maar op maat zijn, voldoende talk bevatten en een fatsoenlijk ventiel hebben. Is vooral een kwestie van uitproberen. Ik gooi ze vaak ook weg na 2 of 3 lekjes.

Lekrijden ligt vooral aan de buitenband, dat is wél zeer interessant om daar eens goed naar te kijken. Fast Fred's zijn zeer lekgevoelig, terwijl Schwalbe over het algemeen een goede band is om te rijden. Hutchinson, Michelin, Maxxis en Continental-banden zijn banden die vooral spelen met rubber-compound en profiel, die ieder zijn eigen rij-eigenschappen hebben.
Daarnaast zie je sinds kort ook Vredestein terugkomen op het gebied van mtb-banden.

Wat ook goed is om op te letten met lekrijden, is je bandendruk. Te hoog levert vaak snakebites op, te zacht zorgt veel slijtage aan het karkas van je band (het kanvas wat aan de zijkanten zit). Dit levert onstabiele banden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:59:

@Johan, fiets is nog altijd modderig, heb niet meer gefietst, ben conditietraining @ sportschool gaan doen. Het is nog altijd overal vies, heb geen zin om alwéér te gaan poetsen..

[...]

Binnenbanden is niet zo speciaal, zolang ze maar op maat zijn, voldoende talk bevatten en een fatsoenlijk ventiel hebben. Is vooral een kwestie van uitproberen. Ik gooi ze vaak ook weg na 2 of 3 lekjes.

Lekrijden ligt vooral aan de buitenband, dat is wél zeer interessant om daar eens goed naar te kijken. Fast Fred's zijn zeer lekgevoelig, terwijl Schwalbe over het algemeen een goede band is om te rijden. Hutchinson, Michelin, Maxxis en Continental-banden zijn banden die vooral spelen met rubber-compound en profiel, die ieder zijn eigen rij-eigenschappen hebben.
Daarnaast zie je sinds kort ook Vredestein terugkomen op het gebied van mtb-banden.

Wat ook goed is om op te letten met lekrijden, is je bandendruk. Te hoog levert vaak snakebites op, te zacht zorgt veel slijtage aan het karkas van je band (het kanvas wat aan de zijkanten zit). Dit levert onstabiele banden op.
Hogere druk meer snakebites? Sorry Sven, maar dat is onzin, snakebites worden veroorzaakt doordat de binnenband klem komt te zitten tussen velg en grond, oftewel bij lagere druk eerder.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Binnenkort toch maar eens kijken naar een wat stevigere band. Ik heb de afgelopen 2 weken dan wel geen lek meer gehad, maar ik heb dan ook niet zoveel meer gefietst. (damn rotweer)

Die Furious Freds zijn inderdaad heel erg dun, lekker licht daarom ook.
Ik kreeg sowieso een setje bij mijn fiets toen ik hem kocht van de zomer. Toen de achterband een keer kapot ging moest ik of, weer een Furious Fred kopen of, 2 totaal andere banden waar ik dan weer veel meer aan kwijt was. (en nee, ik kan niet met 2 verschillende banden gaan rijden, daar ben ik nogal moeilijk in :D, vast wel herkenbaar voor sommigen :P.)

Lastige is dat ik niet echt een dikke MTB-band moet kopen omdat de noppen er keihard af gaan slijten (ik fiets 90% op asfalt), en anders moet ik aan zo'n dun wielrenbandje wat er stom uit ziet :). (dillema, dillema)

@willy1986: Mooie fiets man, lekker breed :D.
@onder: Zal er binnenkort even naar gaan kijken, thanks :).

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 15-02-2009 20:39 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Misschien voor iets als een Vredestein Black Panther gaan?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Gister voor het eerst op een set schwalbe racing ralph's gereden. Heel klein stukje bos gedaan en voornamelijk asfalt. Moet zeggen wat een verademing is dat, zo soepel en licht.

offtopic:
Joopieboy

je mag mijn fiets ook wel in de ts zetten als je wil.
kippy in "Het grote mountainbike topic (deel 11)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok dan sven, ging het een beetje en hoe is het met je spieren en alles nu? :)

@kip, ik zet je er zo wel even in!

Edit: je staat erin, nog nieuwere foto's?
En nog meer mensen of heb ik het zover? :P

[ Voor 28% gewijzigd door Joopieboy op 15-02-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:02:
[...]

Hogere druk meer snakebites? Sorry Sven, maar dat is onzin, snakebites worden veroorzaakt doordat de binnenband klem komt te zitten tussen velg en grond, oftewel bij lagere druk eerder.
I dare 2 compete you.
Wat je zegt over het klemmen van de binnenband tussen velg en grond, klopt volledig.
Echter wat ik mij kan herinneren van enorm vroeger van de snakel-bites die ik heb gehad, is dat ze eerder voorkomen bij highpressure dan bij lage druk met binnenbanden.

/me dekt zich wederom in voor een oeverloze discussie:
Snakebites krijg je alleen als je zonder stijl rijdt... :+

[ Voor 5% gewijzigd door dnhelle op 16-02-2009 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

competen doe ik niet aan, dat gaat over hard fietsen vaak en dat kan ik niet :+
Ik heb afgelopen jaar 1 snakebite gehad, na een ongelukkige landing van een drop van ~80cm in Duitsland. Snakebites krijg je inderdaad niet als je netjes rijdt trouwens ;) maar ik blijf erbij dat het risico met lagere druk groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Ga tubeless...sinds ik dat heb (aantal jaren) nooit meer lek gereden met XC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Vos schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:26:
Ga tubeless...sinds ik dat heb (aantal jaren) nooit meer lek gereden met XC.
Kijk eens wat een stukje naar boven staat, een van de eerstvolgende upgradfes hier wordt goede banden kopen en tubeless gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:38:
Je staat erin willy! Had je toevallig nog meer foto's of komen die nog?
Meer en betere foto's komen eraan.
dnhelle schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:59:
Gekocht bij Tom Rooth in Hilversum voor €914,- (incl Cateye teller / bidon houders / 2 servicebeurten)

Ben erg blij met mijn aankoop! :) Nog niet echt kunnen testen maar het ritje terug naar Utrecht beviel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

McGryphon schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:27:
[...]

Kijk eens wat een stukje naar boven staat, een van de eerstvolgende upgradfes hier wordt goede banden kopen en tubeless gaan ;)
Niet gelezen maar was ook niet specifiek voor jou bedoelt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Vos schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:59:
[...]

Niet gelezen maar was ook niet specifiek voor jou bedoelt ;).
Mijn eerste ervaringen met Tubeless zijn mede door een bagger-wielset de vernaggeling ingeholpen... Mavic Crossroc UST-disc. Never, ever, ever dat setje kopen. Repeat: Nooit.

Door het slappe design (24 spaaks wielen) plus een rotte body plus een slappe velgrand heb ik zoveel geld gespendeerd aan reparaties dat ik net zo goed de toendertijd SL's had kunnen kopen, die toen ook een pak duurder waren.

Nu met de notubes oplossingen zit ik weer te neigen om zo'n oplossing te proberen. Nadeel is dat ik de laatste tijd weinig bandenproblemen meer heb. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Laatst online: 10-08 10:34
Mijn school organiseert in juli een tripje tichting de Mont Ventoux. Het lijkt me wel leuk om daar eens met mee te gaan maar ik heb enkel m'n MTB. Zijn er hier eigenlijk mensen die ervaring hebben met het beklimmen van zo'n bergjes met de MTB en is dit doenbaar of totaal af te raden? We gaan zo'n 100km per dag rijden en dit 5 dagen na elkaar.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat soort afstanden is toch best te doen? Als je niet al te lompe noppen op je banden hebt kun je best leuk meedoen. Zolang je niet midden in een peloton ervaren wielrenners zit tenminste :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op mijn specialized rij ik tubeless met een cupje latex erin en dat bevalt prima. De modderfiets heb ik zelf notubes van gemaakt en dat werkt ook perfect. Heb sindsdien nagenoeg geen problemen meer gehad. Voorheen, zeker als ik Racing Ralphs had gestoken regelmatig stootlek (snakebite) als ik bij lagere druk rij. In slechtere omstandigheden rij ik meestal met nobby's en die zijn sowieso een stuk minder lekgevoelig, maar ja ook een stuk zwaarder, zeker de UST versie.
Jegapia schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:04:
Mijn school organiseert in juli een tripje tichting de Mont Ventoux. Het lijkt me wel leuk om daar eens met mee te gaan maar ik heb enkel m'n MTB. Zijn er hier eigenlijk mensen die ervaring hebben met het beklimmen van zo'n bergjes met de MTB en is dit doenbaar of totaal af te raden? We gaan zo'n 100km per dag rijden en dit 5 dagen na elkaar.
Als je een wat smaller bandje steekt met minder profiel kom je een heel eind, maar het blijft natuurlijk makkelijker op de racefiets. Een beklimming doe je toch in eigen tempo en zal niet en grouppe gaan, maar 5x100 km toeren zal ik niet te enthousiast kopwerk met de mtb gaan doen, maar lekker mee latezn zuigen in de groep. Inderdaad als het niveau niet te hoog ligt moet het best te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:57
Je kan zo'n berg prima op met de mtb, vooral met andere banden idd. Zeker de minder ervaren wielrenners willen nog wel tegen hun versnellingsbereik oplopen op zo'n berg terwijl jij nog een echte koffiemolen hebt staan.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Dus het is perfect doenbaar als mijn conditie maar op peil is dus. Fantastisch! Het plan is om ineens een tourtje door Europa te doen, van hieruit naar München zo naar het Gardameer, Modena even aantikken en dan langs de kustlijn naar Monaco, Sainte-Maxime, dan even een weekje rond de Mont Ventoux verblijven, dan naar La Rochelle, Caen en terug naar huis.

De mtb gaat mee en de tent en we kunnen af en toe enkele dagen stoppen om wat kilometers te draaien. Kijk er al naar uit!

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Jegapia schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:43:
...van hieruit naar München zo naar het Gardameer...
Stop daar maar.
Ga daar even moser-guide 11,12&13 doorfietsen en we zien je over een halfjaartje terug ;)

:+

Eigenlijk wel wat jaloers. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
dnhelle schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:18:
[...]

Stop daar maar.
Ga daar even moser-guide 11,12&13 doorfietsen en we zien je over een halfjaartje terug ;)

:+

Eigenlijk wel wat jaloers. Have fun!
Ik besef maar al te goed dat die paar dagen overal (niet enkel aan het Gardameer) veel te kort is maar ik heb zoiets van als ik dan toch zoveel kilometers ga doen kan ik beter ineens een lekkere tocht met de auto maken. Ik ga niet enkel voor te mountainbiken maar ook om eens wat dingen te bezichtigen die ik al héél lang wil zien. Het Gardameer ligt min of meer op de weg dus daar stop ik enkele dagen en ik zie wel. Als het echt te goed bevalt kunnen we daar natuurlijk ook wat langer blijven :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Mijn XT buitenland is versleten en moet nodig vervangen worden. Ik was daarom van plan om vandaag langs b2b te rijden voor een nieuwe XT buitenblad maar toen ik de prijs zag schrok even! had namelijk een prijs van rond 40 euro verwacht maar (bij b2b iig) kost een XT buitenblad e85,-.

Hoe komt het dat de XT buitenblad zo duur is? Ik geef toe dat het erg fraai is vormgegeven maar ik vind het vreemd dat het meteen minimaal twee keer zo duur dan een lx of iets vergelijkbaars.

Kan iemand mij hierover adviseren? Welke andere buitenblad zou ik in plaats van XT kunnen nemen, of is de prijs bij b2b gewoon te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Bij bike discount kost deze (44tands) 60EU exclusief 5 EU verzendkosten. RaceFace kost daar ongeveer het gelijke. De nieuwe SLX van shimano kost daar 22EU.Ben zelf ook altijd gecharmeerd van TA specialites bladen, buitenblad hiervan kost je 4 tientjes bij bike2build. Vind overigens zelf het XT buitenblad buiten verhouding veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vanmorgen ondanks het wat mindere weer toch maar ff een rondje gedaan. Had van te voren 4 boterhammen weg gewerkt, maar was helaas vergeten om voor onderweg nog wat mee te nemen. Was dan ook behoorlijk op na 45 km. Was echt blij om thuis te zijn. Was zo slap dat ik de was niet eens meer fatsoenlijk aan de lijn kon krijgen. Ook beetje verdwaald terwijl ik geregeld in ditzelfde gebied ga fietsen. Toch vreemd als je 3 keer op hetzelfde kruispunt uitkomt. Toen maar asfalt opgezocht om weer wat in de juiste richting te komen. Toch maar eens wat orienteren op een GPS-ding.

[ Voor 4% gewijzigd door pjlgt op 22-02-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Bekend probleem de weg kweit raken..... Heb tegenwoordig altijd een compas mee, dan heb je nog beetje een indicatie welke kant je op moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Gaat mooi hier, afgelopen 3 weken 3x per week gefietst, kan het nou goed merken, begin weer sterker en sterker te worden.

Ben wederom weer aan het orienteren naar een paar nieuwe banden, iemand ervaring met de nieuwe band van schwalbe? De rocket ron, lijkt mij wel een leuk bandje voor deze tijd van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
KeX schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:33:
Bij bike discount kost deze (44tands) 60EU exclusief 5 EU verzendkosten. RaceFace kost daar ongeveer het gelijke. De nieuwe SLX van shimano kost daar 22EU.Ben zelf ook altijd gecharmeerd van TA specialites bladen, buitenblad hiervan kost je 4 tientjes bij bike2build. Vind overigens zelf het XT buitenblad buiten verhouding veel geld.
Maken ze Deore nog steeds van staal waardoor die langer meegaat dan de LX en XT? If yes, dan is dat wellicht een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Bij Deore is het buitenblad ook van Alu. Middenblad is wel staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Door de plannen om net wat kilometers te gaan draaien moet er ook een nieuwe casette en kamwielen komen en eventueel een nieuwe achterderailleur want dat is momenteel een LX.

Nu staat er bij de eigenschappen elke keer "capaciteit: ..T". Is er iemand die weet wat dit wil zeggen? Bij de short cage is de waarde kleiner als bij de long cage types, maar ik zie niet wat die waarde juist wil zeggen en vind het ook niet terug in de datasheets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Twee leden van mountainbike.nl zijn hun bikes kwijt door diefstal. Altijd een klote situatie, omdat ik ze persoonlijk ken heb ik hieronder effe het bericht overgenomen. Als iemand iets ziet of ervan weet kan hij twee jongens heel blij maken.
quote: mtbdriver
Na één dag :evil:
Ben gisteren op bezoek geweest bij ErikV hier op het forum die op vakantie in Vaals was bij Landal Green Park hoog Vaals.
We zijn 's morgens wezen biken waarna we de auto OP het park ACHTER de slagbomen hebben geparkeerd met onze twee fietsen en complete uitrusting er nog in. Ben toen gaan douchen en hebben nog wat gegeten, 4uur later was de auto WEG MET ALLES ER IN :(( :(( :evil: :evil:

Na één keer op mijn nieuwe fiets te hebben gefietst :((
:-{ :-{

Hierbij de auto:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-USVQ3FD8.jpg

Nissan Patrol GR 2.8 uit 1993.
Zilvergrijs.

Afbeeldingslocatie: http://p1.pinkbike.com/photo/2978/pbpic2978072.jpg

De auto is ECHT opvallend, overal reclame van mijn vaders bedrijf erop.
Bullbar voorop, verstralers, treeplanken bedekt met traanplaat.

Moet echt een ramdebiel zijn geweest gewoon om zo'n opvallende auto mee te nemen :evil: :evil:

Erik zijn Fiets:

Afbeeldingslocatie: http://p1.pinkbike.com/photo/2978/pbpic2978066.jpg

2008 specialized stumpjumper FSR comp maat L.
Witte handvatten, voor de rest geheel orgineel.

TJAH en mijn eigen nieuwe fiets hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://p1.pinkbike.com/photo/3027/pbpic3027037.jpg

2009 LaPierre zesty 714

één dag oud :(( :(( :-{ :-{ :evil:

ALS U IETS ZIET, LAAT ME AUB IETS WETEN :-{ :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik ken beide heren ook persoonlijk, het is echt zo ongelofelijk klote!
zo lang wachten op zo'n prachtfiets en dan wordt die na 1 dag gestolen :'(
en natuurlijk ook de mooie stumpjumper FSR van Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

damn, dat is zuur...

Upgrade spul is binnen:
Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/5229/pict00522.jpg

XT ketting en cassette, TA buitenblad, setje schakelkabels. Verder nog een vers setje NN en latex binnenbanden.

Vrijdag gaat de fiets vrijwel helemaal uit elkaar voor een onderhoudsbeurt. Cant wait. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nice setje, FMS.
Hoe is het onderhoud gegaan?

Vandaag was het picobello-weer. Nog iemand wezen fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik niet, zit hier griepig te wezen, niet relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
dnhelle schreef op zondag 01 maart 2009 @ 20:12:
Nice setje, FMS.

Het was pracht weer, en heerlijk gefietst. Alleen men conditie is in de tussentijd flink achteruit gegaan, dus was even afzien. Hopelijk is het weer de komende tijd goed genoeg om weer wat vaker te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

dnhelle schreef op zondag 01 maart 2009 @ 20:12:
Nice setje, FMS.

Wel goed eigenlijk. Letterlijk alle onderdelen los gehaald, ook de vork.

Het kabelsetje was wel aan de magere kant en ik kwam tekort. Gelukkig had een vriend nog een setje liggen die ik kon gebruiken. Bad shimano.

Afstelling van de derailleurs was niet de makkelijkste klus als je het voor het eerst doet. Uiteindelijk zo’n 1.5 uur bezig geweest :p. Nu gaan de kabels natuurlijk ook een beetje rekken dus moet het binnenkort weer fijngesteld worden.

Ik heb alleen een klein probleem met de derailleurwieltjes, (nieuw setje van BBB). Zodra de ketting ook maar een beetje schuin komt te liggen valt het van de onderste derailleurwiel. (dus bij 42 x 16t of 32 x 18-21t. Ik ben nog niet helemaal klaar met afstellen maar misschien is dit een bekend verschijnsel?

[ Voor 4% gewijzigd door FMS op 01-03-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Vandaag lekker gefietst in Eerbeek, was een geslaagde toertocht. 77km, maar was goed leeg op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Las op mountainbike.nl goede ervaringen met het eten van een bord Brinta voor het fietsen, dus ook maar weer eens van die drek naar binnen gewerkt. Smaakte met een beetje suiker op zich prima, was alleen meer soep dan dat het pap was, maar dat is een kwestie van juist bereiden gok ik :P

Daarna rondje gefietst en heb echt op geen enkel last gehad van een hongergevoel. Dus lijkt wat mij betreft prima te werken. Of het zit tussen de oren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Iemand zin en tijd om mij te helpen, ik heb de look quartz pedalen op mijn fiets, maar krijg mijn schoenen niet ingeklikt.

Nu moet ik andere plaatjes eronder monteren maar dit lukt mij niet.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
racoon schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:23:
Iemand zin en tijd om mij te helpen, ik heb de look quartz pedalen op mijn fiets, maar krijg mijn schoenen niet ingeklikt.

Nu moet ik andere plaatjes eronder monteren maar dit lukt mij niet.
Wat lukt je precies niet?
Het bevestigen van je schoenplaatjes is niet zo ingewikkeld, daar zit als het goed is zelfs een manual bij je pedalen bij inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
pjlgt schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:22:
Las op mountainbike.nl goede ervaringen met het eten van een bord Brinta voor het fietsen, dus ook maar weer eens van die drek naar binnen gewerkt. Smaakte met een beetje suiker op zich prima, was alleen meer soep dan dat het pap was, maar dat is een kwestie van juist bereiden gok ik :P

Daarna rondje gefietst en heb echt op geen enkel last gehad van een hongergevoel. Dus lijkt wat mij betreft prima te werken. Of het zit tussen de oren natuurlijk.
Ik heb het ook geprobeerd, maar ik krijg het echt niet weg gewerkt...
met suiker heb ik geprobeerd en ook met jam, maar echt....:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Brinta!? Heerlijk! Eet het wel eens voor voetbalwedstrijden. Soms wat suiker inderdaad er bij, maar zonder eet ik het ook wel. En je moet het niet te dik laten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Brinta is idd heerlijk spul, beetje melkachtig houden en met een klein beetje suiker, jum! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ik eet het elke morgen, je moet het idd, niet te dik laten worden en uiteraard met warme melk en een beetje suiker, laatst ook muesli/cruesli +yoghurt geprobeerd, was ook erg goed te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
The_Scarabial schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:12:
Ik eet het elke morgen, je moet het idd, niet te dik laten worden en uiteraard met warme melk en een beetje suiker, laatst ook muesli/cruesli +yoghurt geprobeerd, was ook erg goed te eten.
Gelukkig komt de cruesli-variant nog langs. Brinta = blegh en C/Muesli = Yes! _/-\o_

Edit: niet alleen vooraf eten is van belang. Denk ook aan goede voeding onderweg, such like banana's, muesli-repen, appels, bammetjes kaas (droge bek gegarandeerd). Licht verteerbaar en veel knallend materiaal, dat is erg goed.

Daarnaast, als het écht een zware, lange tocht is, dan zijn zo'n pakjes van Born of tubes energy-gel erg goed te pruimen!

[ Voor 31% gewijzigd door dnhelle op 02-03-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Update: http://1dayfly.nl/

Voor de nachtfietsers onder ons. t/m 12.00u morgen beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Het lijkt me dat je voor dat geld beter een goede zaklamp op DealExtreme kopen.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Hmm, hopen dat ik zondag weer beter ben, kan ik iig de wedstrijd in berlicum rijden. Prestatie zal het sowieso niet zijn, maar de eerste wedstrijd van het seizoen en tevens een thuiswedstrijd voor mij wil ik liever wel kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst in Schoorl gereden samen met 2 oud-klasgenoten van me!
Echt absoluut super vet wel :D dat ga ik zeker vaker doen. Het was grijs en grauw buiten maar het track lag er echt perfect bij. Geen blubber zoals in Den Haag maar gewoon lekker droge grond :)

Nog nooit zo'n track gereden maar het ging echt absoluut perfect. Volste vertrouwen in m'n fietsje en ik ragde overal lekker overheen, doorheen en langs. Ik viel wel een beetje uit de toon bij de rest van de rijders, want ik was nog helm-loos en ik zag een van de 2 gasten die mee waren 2x over de kop vliegen (leve spd en geen vering :') ) dus die heb ik gelijk maar even besteld: (zwart dan ) Voor mij niet zo'n standaard fietsdingetje maar zo'n skaters helmpje dat ziet er imo veel beter uit :P

gaye pic van op het eind :D
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_JLP-sVhhA4Y/SamNT7KeHAI/AAAAAAAARbs/s1a7CIhbD7g/s400/IMG_7280.JPG

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Lijkt me nog wel een leuke route om een keertje te rijden. Denk dat het wel wat weg heeft van de L&D-Duinen, maar dat zien we vanzelf ;)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
dnhelle schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:03:
[...]

Gelukkig komt de cruesli-variant nog langs. Brinta = blegh en C/Muesli = Yes! _/-\o_

Edit: niet alleen vooraf eten is van belang. Denk ook aan goede voeding onderweg, such like banana's, muesli-repen, appels, bammetjes kaas (droge bek gegarandeerd). Licht verteerbaar en veel knallend materiaal, dat is erg goed.

Daarnaast, als het écht een zware, lange tocht is, dan zijn zo'n pakjes van Born of tubes energy-gel erg goed te pruimen!
Hihi onze bananen man, nog bedankt was wel een lekkere oppepper! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Voor mij niet zo'n standaard fietsdingetje maar zo'n skaters helmpje dat ziet er imo veel beter uit
Je weet dat die dingen stukken warmer zijn, normale fietshelmen bieden betere ventilatie :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@Schizo: Nice pictures. Gave speci op die foto's van je!
@Impry: Don't know, vond de 35 lumen icm. 8,5 uur al impressive. Dealextreme probeer ik me vanaf te houden, gezien de huntings door got'ers op de voorraad ;)
@Johan: Banana's zijn de bom :P
@McG: alvast succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
inderdaad een gave Speci, een Safire FSR in custom kleurtje? (vind die kleur niet terug op de Speci site)

ik heb trouwens ook vrijwel altijd een banaan en appel bij me, verder ook nog wat pakjes Sultana

[ Voor 32% gewijzigd door Bramster op 03-03-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

't is een Safire Pink inderdaad, de kleine voor chicks met super cute kleine schijfremmetjes :D Die heeft ze samen met nog eetje maar in de US gekocht toen ze bezig was met haar wereldreis en de dollar nog gunstig stond :') Errrug mooi fietsje wat ook al de halve wereld mee over geweest _O_

[ Voor 9% gewijzigd door SchizoDuckie op 03-03-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
vind het trouwens wel apart, dat gedoe om helmen
het stom uit vinden zien van normale fietshelmen en dan zo'n skate helm kiezen. Ik denk dat je op een XC parcours meer voor lul staat met zo'n skate ding dan met een normale helm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Haha ja...en wat te denken van zweten (en gewicht). Ik vind het geen porum.

[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 03-03-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
inderdaad ja, dat ook nog.
Ik heb extra wat meer uitgeven voor een helm die achter nog wat extra open is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

dnhelle schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:09:
[...]

Wat lukt je precies niet?
Het bevestigen van je schoenplaatjes is niet zo ingewikkeld, daar zit als het goed is zelfs een manual bij je pedalen bij inbegrepen.
Het bevestigen van het extra plaatje onder het plaatje wat er al opzit lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Wat voor een schoen heb je dan? Je kan maar met één cleat tegelijk op je schoen werken.
Misschien kun je even een foto schieten van de onderkant van je schoen? Kan ik je dan a.d.h.v. de handleiding je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

ik heb specialized schoenen, zit nu dat dunne plaatje op, lijkt hetzelfde als voor de shimano pedalen, zal vanavond even een foto maken en plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Vos schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:57:
Haha ja...en wat te denken van zweten (en gewicht). Ik vind het geen porum.
Smaken verschillen gelukkig. Ik vind die open fietshelmpjes afschuwelijk. Veel dirt gasten rijden ook met dit soort helmen, bmx'ers, skaters, allemaal ook gasten die lang bezig zijn. Sommigen rijden zelfs met full fae dus boeie? Gewicht boeit me eigenlijk ook geen reedt, ben geen grammetjesfreak. M'n fiets is überhaupt ook al zwaar dus lekker belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ieder zijn meug, Schizo, maar als ik zie hoe je over Schoorl rijdt, dan is het een wezenlijk verschil met dirt/bmx en daarnaast fullface. Lang bezig zijn en kleding dragen naar de discipline die je beoefent is natuurlijk een groot verschil.

Een open fietshelm is ervoor ontworpen om warmte snel af te voeren (bij lange stukken zoals schoorl wel handig), voldoende impact-weerstand te bieden en daarbij veel draagcomfort te bieden.

Vergelijk het met hardlopen in een bouwvakkers-overall, het kan efficiënter ;)

@Racoon, ik wacht op je foto's, zal je er dan even doorheen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Over helmen gesproken, how nice is de Fox Flux: :Y
Afbeeldingslocatie: http://media.rei.com/media/hh/79db53a5-c3d2-445c-8af4-f1b315bceed1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.rei.com/media/rr/ab1f2d25-c5b6-4cc0-97bb-4594bb47aba8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.rei.com/media/y/1305586.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.rei.com/media/jj/ad1a4f6a-93af-4924-9f98-8c70900782e5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.rei.com/media/pp/31a5e531-5eb7-4e93-a8a3-71cf763ab406.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

SchizoDuckie schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:16:
[...]

Smaken verschillen gelukkig. Ik vind die open fietshelmpjes afschuwelijk. Veel dirt gasten rijden ook met dit soort helmen, bmx'ers, skaters, allemaal ook gasten die lang bezig zijn. Sommigen rijden zelfs met full fae dus boeie? Gewicht boeit me eigenlijk ook geen reedt, ben geen grammetjesfreak. M'n fiets is überhaupt ook al zwaar dus lekker belangrijk.
Tuurlijk iedereen zijn eigen ding, het was ook mijn mening ;). Andere disciplines vergen ander materiaal imo. Zie ook wel eens snowboarders met XC helmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
FMS schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:05:
Over helmen gesproken, how nice is de Fox Flux: :Y
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die spoiler bovenop..... die grijze ziet er wel erg vet uit. Maar mij interesseert het al helemaal niet hoe zo'n ding er uit ziet. Moet licht zijn, goed ventileren en moet een kopstoot met een boom kunnen overleven als het er op aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

dnhelle schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:53:
Wat voor een schoen heb je dan? Je kan maar met één cleat tegelijk op je schoen werken.
Misschien kun je even een foto schieten van de onderkant van je schoen? Kan ik je dan a.d.h.v. de handleiding je verder helpen.
Ik heb deze schoenen :

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/ef8cbe483292ce7de569da5e76eb84c5.jpg

geloof dat er nog andere plaatjes in de doos zitten als ik het goed had.

deze krijg ik nu niet in de look quartz pedalen geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
He Racoon! Gelukkig heb je ge-DM'd, anders had ik hier niet meer gekeken.
Zoals ik het zie zijn dit de standaard shimano of specialized-cleats, en die passen inderdaad niet op de look quartz.

Demonteren en de nieuwe erop draaien dus. Maar hoe doe je dat?
1. zet met een liniaal, liniair aan de inbus, aan beide kanten een streep op de zool, zodat de nieuwe cleats op de zelfde plek komen.
2. draai de cleats los met een inbus, volgens mij maatje 5.
3. zet de quartz-cleats op de schoen, evenredig aan de eerder geplaatste streepjes.
4. draai dezelfde inbussen in de schoen, en let hierop dat je ze om en om vast draait. Anders krijg je gedraaide cleats en daardoor gedraaide knieen (blessures...).
5. testrijden en afstellen.

Blijkt het nou niet zo te zijn dat de huidige cleats op jouw voetzool zijn geïnstalleerd, haal dan de cleats van de schoen af, vraag een 2e persoon of hij met een pen wilt aangeven waar jouw voet 'afrolt', dwz. waar de bal van de voet zich bevindt. Wederom aan twee zijdes van de zool noteren en je cleat installeren.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Sven, deze zien er niet uit als de shimano cleats, die zijn meer driehoekig. Ik geloof dat je de cleats bij Look met shims moet afstellen omdat de hoogte van de zool van schoenen verschilt, misschien dat dat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

deze zijn inderdaad niet van shimano, zaten bij de look quartz.

@sven bedankt voor je ractie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McG, you 're right.
@Racoon: Ik heb je de manual even opgesnord, ik weet niet of je deze al had gelezen?
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Fijn fietsweer vandaag. Ik heb vanochtend met een maat mijn remmen ontlucht en vervolgens 65km onverhard gefietst in de bossen rondom leusden, zeist, austerlitz en maarn. Voldaan gevoel. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Vanmorgen ff gewacht tot 11 uur, toen werd het eindelijk droog hier, ook de zon kwam er lekker door. Super lekker weer om te fietsen, in het bos was het iets minder want het was 1 grote modderbak, resultaat was dan ook dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/files/IMG_2861_resized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/files/IMG_2863_resized.jpg

Fiets hield zich goed in de modder, alleen wat is dat schuren van de schijfremblokken irritant, want ik zag de bui al hangen om na één goede moddertocht weer nieuwe remblokken te steken. Achteraf bleek dit heel erg mee te vallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Vandaag wedstrijd gereden, 75e van de 126 wat an sich niet slecht is, maar wel als ik weet dat ik als ik niet ziek was geweest vanaf vorige week woensdag dat er dan waarschijnlijk een 50-60e plek in had gezeten. But still, ik heb nu wel voor het eerst het duel met Remonrace @ mountainbike.nl gewonnen, Berlicum 2007 was dat niet gelukt en in rozendaal vorig jaar had ik ook geen schijn van kans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

The_Scarabial schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:49:
Vanmorgen ff gewacht tot 11 uur, toen werd het eindelijk droog hier, ook de zon kwam er lekker door. Super lekker weer om te fietsen, in het bos was het iets minder want het was 1 grote modderbak, resultaat was dan ook dit:

[afbeelding]
[afbeelding]

Fiets hield zich goed in de modder, alleen wat is dat schuren van de schijfremblokken irritant, want ik zag de bui al hangen om na één goede moddertocht weer nieuwe remblokken te steken. Achteraf bleek dit heel erg mee te vallen. :)
Lol, dat wordt poetsen! ;)
Ik ben vanmiddag na 't werk nog even anderhalf uur in Drunen (NB) wezen mtb-en. Daar lag het parcours er juist erg goed bij! M'n fiets is nog steeds schoon :)

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

@mcg,
netjes.
Mijn eerste wedstrijd van het seizoen gaat Oldenzaal worden

@Stacium, ja hier in het oosten des lands heeft het donderdag, vrijdag, zaterdag en vanochtend gigantisch geregend, de rest van het land heeft heel wat minder water gekregen volgens mij, dus was ook niet verwonderlijk dat het zo modderig was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McG: congratz. Goede start, ondanks dat je twijfelde. Wat is de volgende wedstrijd?
@Thes: dies vies! Ga je hier ook je wedstrijden op rijden of zit je nog altijd te denken over een 2e race-hok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Denk dat nieuwkuijk de volgende wordt, eens kijken wat ik nog meer wil gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:09:
McG: congratz. Goede start, ondanks dat je twijfelde. Wat is de volgende wedstrijd?
@Thes: dies vies! Ga je hier ook je wedstrijden op rijden of zit je nog altijd te denken over een 2e race-hok?
In eerste instantie op de Element, maar ergens diep in mijn achterhoofd zit nog een Carbon Vertex 70, racebak verstopt, maar dat heeft nog even tijd nodig om boven te komen drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Jezus. Carbon Vertex 70.
:D I like your thoughts...

Eigenlijk helemaal tegen de stap in die ik wil gaan maken. Zit juist over een tijd te denken aan een 120-140mm fully. Maar dat is toekomst... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Eerst maar eens afwachten hoe hard de recessie erin gaat hakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Eerst maar eens afwachten hoe het wedstrijdrijden bevalt of niet? ;)
Is na 1 wedstrijd weinig over te zeggen, ik zou er sowieso eerst een paar met de Element rijden, die is daar meer dan geschikt voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
:P haha... Wishful thinking is toch mooi, McG?

Nu we er toch over bezig zijn, wat zou een mooie fully zijn, 120/140mm travel en graag ook wat exclusief?

Edit:
Ik denk dat we Joopieboy kunnen uitschrijven uit dit topic: Of niet, Johan?

[ Voor 33% gewijzigd door dnhelle op 09-03-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Scheisse!

Zet ik gisterenavond bovenstaande vraag, krijg ik een mail van mijn LBS over een pracht-aanbod van een 100mm cult-fully tegen een zeer aantrekkelijk prijsje.

Why... Why!!!???
Vandaag of donderdag maar eens langswippen om eens te gaan kijken en te kwijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

@McG, heb al wel een aantal wedstrijden op de element gereden, maar ik denk dat een hardtale echt super zal werken voor de NL wedstrijden.

@sven, ene element?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nope. Geen Rocky Mountain meer. Ik ga eerst eens kijken voordat ik mijn mondje opentrek hier ;)

Een tip:
Fully
100mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

AS-R? :P
Turner burner?

[ Voor 50% gewijzigd door McGryphon op 10-03-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
je huidige frame en vork wil je vast wel voor een klein prijsje aan mij verkopen, of niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ahjoh... Nu we toch bezig zijn:
Een Turner Flux Candy Blue voor een zeer relaxte prijs.

@ Skuzz: daar zal ik eens over nadenken. Op zich vind ik het geen gek idee, al was het verkopen van mijn vork niet mijn eerste insteek.

Keep you all informed. Vanavond of donderdagavond ren ik effe langs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ah, toch een flux. Dacht dat de burner meer cult was, en sowieso qua inzetbereik wel meet wat je zoekt, als voorloper van de 5-spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Is er wel eens iemand hier @ Filthy Trails in België geweest?
Zo ja hoe is dat?

Die filmpjes op de site zijn wel echt super vet á la een paar van die grote bikeparks in de US met die jumpjes enzo :9

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.