Het grote mountainbike topic (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.614 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Er zijn al enkele producten binnengekomen die ik uiteraard wil laten zien. Voor de remmen ben ik voor de Avid Juicy Ultimates 160mm gegaan in het wit. Erg mooie remmen en heb al wat meer ervaring met de Avid remmen en wit komt straks het mooiste uit.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/izxs9u.jpg

Pedalen zijn 'uiteraard' Crankbrothers, heb altijd crankbrothers gehad op mijn oudere MTB en op mijn Cross fiets. 2Ti omdat de 4Ti toch iets te duur zijn en ik deze nog had liggen.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/4j6flc.jpg

Ook zijn de SRAM X.O achterderailleur en twistshifters binnen, dit zal de eerste MTB zijn die ik met Twisters ga rijden, gekozen vanwege het gewicht en op aanbeveling van een vriend.

Als er nog producten binnenkomen laat ik het wel even zien, het wachten is vooral op het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:26
Idiotique:
Nice products.
Ik ben wel benieuwd naar het frame, ben normaal niet zo'n fan van carbon icm. de magura fork, maar ik laat me verrassen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:43
Sinds december ook weer druk aan het mtb-en op zondag. Vroeger veel in de achtertuin gefietst (loonse en drunese duinen) maar sinds ik op kamers ben gegaan (10 jaar geleden) eigenlijk niet meer.

Nu gelijk weer de smaak te pakken en een mooie tweedehands bike gekocht.
Een stevens M9 met alles LX, LX schijfremmen en mooie voorvork.

Plaatje krijg ik helaas nergens makkelijk gepost.
http://flickr.com/photos/driek12/3231344741/

Sinds December dus elke zondag weer op pad, voornamelijk in Brabant een beetje de veldtourtochten af voor de afwisseling. Mooi om te zien dat de conditie per week vooruit gaat.
1e keer na 15 km doodop, maar nu toch met gemak alweer de 45 km.
As zondag in Goirle toch maar de 60 proberen.

Nog meer tweakers die veldtourtochten in Brabant afgaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Driek op 27-01-2009 20:07 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Driek schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:59:
[...]

Nog meer tweakers die veldtourtochten in Brabant afgaan?
Niet specifiek de tochten in Brabant. Rij vooral veel in Gelderland aangezien dat voor mij op de fiets te doen is. Op 8 maart ga ik wel weer eens in het Brabantse kijken voor de 8 van Oost-Brabant. Kom alleen de dag daarvoor terug van snowboardvakantie dus ben benieuwd of ik een beetje kilometers kan verteren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:33
zo, ik heb voor een weekje een andere fiets, niet echt een mountainbike maar heb er wel even mijn mtb bandjes opgelegd:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3093/3234878238_dbf4d3cb4f_b.jpg Flickr photo page

Ik had een slagje in mijn achtervelg en iemand van het mtb.nl forum zou die wel even snel kunnen richten, nou, dat ging toch een beetje moeilijker en er ging een spaak kapot. Het is nu even wachten op een nieuwe spaak dus ik kon zolang wel een fiets van hem lenen. Ben benieuwd hoe het gaat fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Hmm... Ik weet niet wat er van moet denken.
Het is natuurlijk de uitgelezen kans om eens wat te proberen, maar ik vind de geo niet echt top.

Post je je ervaringen? Ben wel benieuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Staat er al niet een eeuwigheid zo'n Specialized elite centrum te koop op mountainbike.nl? Is het die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:06
KeX schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:26:
Staat er al niet een eeuwigheid zo'n Specialized elite centrum te koop op mountainbike.nl? Is het die?
Jep das die fiets kan Luuk effe niet meer fietsen :), is gewoon allemaal terug te lezen op het andere forum

@skuzz jij ook hier :)

Om het toch nog enig sinds ontopic te houden. Ik rijdt sinds een week of 2 met een Garmin Edge 705 en het bevalt super. Lekker klein apparaat alles in een dus stuur netjes opgeruimd. Meer als voldoende gegevens worden gelogd om mij als tweaker lang genoeg met de grafiekjes te amuseren. Qau hartslag info is ie iets minder als een polar maar nog steeds heel erg nuttig. Beter ervan trainen ga je niet maar je hebt wel meer informatie om op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Het is inderdaad de fiets van Luke (mtbdriver) van het mountainbike.nl forum
Vanmiddag wil ik er een stuk op gaan fietsen, ben benieuwd :)

@Refro: Ben ik jou al tegengekomen op het mtb forum? of lurk je maar wat in het Venlo en omstreken topic? :P
of ken ik je ergens anders van en weet ik dat zelf niet meer? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
zo, net een stuk gefietst op de Globe, je voelt toch wel dat de fiets zich meer thuisvoelt op de wat mooiere paden dan echt op singletrackjes.
ook mis ik een lichte versnelling om lekker bergop te kunnen fietsen (de Globe heeft een Nexus 3-speed naaf) en kan ik niet echt een lekkere versnelling vinden, de 2 is te licht en de 3 is te zwaar. De geometrie is ook niet helemaal lekker voor klimmen, het voorwiel kwam nogal snel los van de grond. De Globe is wel lekker wendbaar, ik was het singletrackje kwijt geraakt en heb een stuk dwars door het bos gefietst, fietsje slingerde makkelijk tussen de bomen door. Maar voor wendbaarheid is deze fiets dan ook ontwikkeld (is bedoeld als koeriersfiets door drukke centrums heen)

al met al, als de versnellingsverhouding een beetje beter zou zijn, is het (voor mij) een heerlijk fietsje om lekker mee te knallen over de weg en de wat betere paden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Trek mountainbike werkt weer, gisteren gerepareerd. Binnenkort er weer eens op uit. De eerste keer dat ik opstapte was het wel echt weer wennen, wat een breed stuur zit er eigenlijk op dat ding in vergelijking met m'n oude MTB. Net een kinderfiets is dat :P

Ik ga eens aan m'n fiets binnenkort, effe kijken naar een soort van achteruitkijkspiegeltje dat ik erop kan klikken. Tweaken die handel! Alleen moet eigenlijk ook de kettingbladenset voor en achter vervangen worden, de tandjes worden scherp en zijn dus versleten. De ketting geldt hetzelfde voor, die loddert en rammelt ook al wat. Wie kan er iets zeggen over de gevolgen als je zo rond blijft rijden? Ik merk er eigenlijk weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Skuzz schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:29:
@Refro: Ben ik jou al tegengekomen op het mtb forum? of lurk je maar wat in het Venlo en omstreken topic? :P
of ken ik je ergens anders van en weet ik dat zelf niet meer? :X
Op het moment lurk ik voornamelijk in dat topic maar ik ben zeer regelmatig meegegaan (als ook naar de ardennen weekendjes en de nachtrit) dus ongetwijfeld komen we elkaar binnenkort wel een keer tegen. Woon zelf in heythuysen dus is net wat te ver om elke week naar venlo af te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Jejking schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:58:

Alleen moet eigenlijk ook de kettingbladenset voor en achter vervangen worden, de tandjes worden scherp en zijn dus versleten. De ketting geldt hetzelfde voor, die loddert en rammelt ook al wat. Wie kan er iets zeggen over de gevolgen als je zo rond blijft rijden? Ik merk er eigenlijk weinig van.
Overslaande ketting, vasthappen, chainsuck in modder, geen directe schakeling van versnelling e.d.
Slijtsetjes (ketting, cassette) en evt. tandwielen kun je makkelijk tegen een goede prijs scoren op www.bike2build.nl

Ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat je het wel goed verzorgt, zonder aandrijving sta je letterlijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
dnhelle schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 08:45:
[...]

Overslaande ketting, vasthappen, chainsuck in modder, geen directe schakeling van versnelling e.d.
Slijtsetjes (ketting, cassette) en evt. tandwielen kun je makkelijk tegen een goede prijs scoren op www.bike2build.nl

Ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat je het wel goed verzorgt, zonder aandrijving sta je letterlijk stil.
Zelf bestel ik mijn spul bij bike-components.de die zijn meestal nog iets goedkoper en vragen niet van de belachelijk hoge verzendkosten. Maar op het forum van mountainbike.nl staat een uitgebreid topic met buitenlandse winkels en hun verzendkosten.

Het bijhouden van je aandrijving is inderdaad belangrijk maar met flink wat modder gaat het ook gewoon hard. Vergeet ook de kabels niet eens per twee jaar te vervangen dat scheelt ook veel met het schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
bikecomponents, barracuda.be, crc, etc. Voldoende shops ;)

Bijhouden van aandrijving is niet het enige; je komt er niet onderuit om het om de zoveel tijd te vervangen.
Het ligt er natuurlijk aan wat voor slijtage je ondervindt, maar dat is een vaststaand feit.

@Skuzz, thnx voor je review. Het benadrukte mijn voorgevoelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Even rondje Havelte gedaan met een oud-collega. Heerlijk snel, ondergrond was echt keihard. Flink kapot gereden, maar wel veel lol gehad. Wel wat fris :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 13:38
Net ook ff geschrokken, was op de weg terug naar huis en ik fiets over het fietspad als ik in de verte twee kindjes langs het fietspad zie spelen. Niets aan de hand zou je zeggen, want het fietspad is zo'n 3 meter breed dus ik fiets er gewoon ver langs, maar 5 meter voor ik er ben besluit een van de twee kindjes voor me te springen. Ik schrik mezelf kapot en ga vol op de rem, met moeite niet op m'n bek gegaan, maar toen kwam m'n stuur dus los. Nog best lastig om zo'n 1.5 km met een los stuur naar huis te fietsen :/

Fietsen zelf viel me niet tegen, maar af en toe toch wel goed opletten geblazen met de bevroren grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Wow wtf!-moment!
Heb je mazzel gehad. Is altijd heel moeilijk in te schatten, ik denk dat je mazzel hebt gehad zeg.

Neem je nooit gereedschap mee (inbusset bv.) om zoiets effe vast te draaien?
Een multitool is daar wel ideaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Als je stuur al los komt van een keer vol remmen, dan zou ik ook maar eens de andere bouten bij langs gaan. Better safe then sorry :) Heb zelf dan ook altijd een multitool bij me. In ieder geval de mogelijkheid om kleinschalige reparaties onderweg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Mijn nieuwe schoenen zijn binnen. Ik rij al jaren op sidi zowel op de weg als op mijn eerste MTB, daarom heb ik deze keer weer Sidi's gekocht in een kleur die niet lang goed blijft ben ik bang :D
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/14v2txc.jpg

Het zijn overigens Sidi Dragon 2 Carbon SRS schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Gaaf! Kek kleurtje en superschoen...

Ik zweer sinds mijn eerste paar SIDI's bij deze schoenen, echter heb ik ze in het zwart en een gradatie lager(dominator's). Wel balen dat SIDI door de smalle pasvorm veel soorten voeten uitsluit.

Wanneer verwacht je de Isaac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

SIDI heeft van sommige schoenen ook Mega maten, deze hebben een bredere leest dan de gewone SIDI's

Het is helaas nog niet bekent wanneer de Isaac binnenkomt, er zijn wat problemen met de invoer van enkele modellen. Ik hoop eind deze week wat meer info te krijgen van de importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
willy1986 in "Het grote mountainbike topic (deel 11)"
De Cube was vandaag nog steeds te koop voor dezelfde prijs. Heb hem alvast "gereserveerd"... Want ik wil hem toch eerst even berijden voordat ik besluit hem te kopen. En dat kon helaas niet vanwege de hoeveelheid natte pekelprut op het wegdek. Nu maar afwachten op droog wegdek...

Vandaag ook nog bij een andere dealer geweest in Bilthoven (Specialized, Cannondale en Scott dealer) Prachtige fietsen (!!) met helaas prijsjes welke ver boven mijn budget zitten.
De Cube die ik nu op het oog heb voldoet ook ruim voldoende aan mijn eisen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

idioteque schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:43:
Mijn nieuwe schoenen zijn binnen. Ik rij al jaren op sidi zowel op de weg als op mijn eerste MTB, daarom heb ik deze keer weer Sidi's gekocht in een kleur die niet lang goed blijft ben ik bang :D
[afbeelding]

Het zijn overigens Sidi Dragon 2 Carbon SRS schoenen.
Gaaf zeg! :o 8)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
willy1986 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:25:
En dat kon helaas niet vanwege de hoeveelheid natte pekelprut op het wegdek. Nu maar afwachten op droog wegdek...
Dat is balen, en tevens raar?

Bij mijn LBS kan ik voor een fiets (indien ik echt geïnteresseerd ben) mijn paspoort als wisselgeld achterlaten en kan ik de fiets een dag meenemen en loslaten op alle soorten tracks waarvoor de fiets is gemaakt. achteraf schoonmaken en paspoortje ophalen.

Ik kan best voorstellen dat een LBS niet direct een fiets meegeeft, maar een klein tochtje door een corsscountry-track vind ik toch wel bij een proefrit horen, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Als het allemaal een beetje meezit komt er vandaag het meeste binnen voor mijn fiets en dan kan ik hem gaan opbouwen. Ik verwacht vandaag mijn frame, een Magura Durin SL, Fulcrum Red Metal 1 wielen en mijn crankstel.
Ik kon een korting krijgen voor een Truvativ Noir XC 3.3 dus dat is hem geworden. Ik zat te twijfelen tussen een Shimano XTR, FSA K-Force Light of de Truvativ.

Ook is mijn stuur, stuurpen en zadelpen binnen. Meestal kies ik voor Ritchey WCS maar heb deze keer voor EASTON EC90 serie gekozen.

Dus misschien als ik wat tijd heb kan ik de fiets vandaag nog opbouwen en zal ik vanavond een foto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

EC90 ies nais!
8 maart wedstrijd in Berlicum, eens kijken of ik het nog een beetje kan, ik vrees het ergste :P Vorig jaar toen ik net in een goede periode zat heb ik een nieuw PR gezet op 500 meter roeien van 1 minuut 32, maar ik kom nu niet onder de 1 minuut 44 :P dus de conditie is sowieso niet top :P

[ Voor 46% gewijzigd door McGryphon op 05-02-2009 17:11 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Even een ranzige iPhone foto aangezien mijn camera leeg is.
Morgen even verder afstellen en een proefritje maken en misschien wat betere foto's maken als ik mijn oplader kan vinden...
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/11ukd2t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
idioteque schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:32:
Even een ranzige iPhone foto aangezien mijn camera leeg is.
Morgen even verder afstellen en een proefritje maken en misschien wat betere foto's maken als ik mijn oplader kan vinden...
[afbeelding]
Ziet er lekker uit :9~ .

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Idd mooi fietsie! *O*

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Eerder postte ik dat ik een bepaalde combinatie niet geweldig vind, maar als ik dit zie:

Drop-Dead-Gorgeous. :9~

Mooie combi en ziet er echt mooi gebalanceerd uit.
Wanneer is de test-trial?

Have Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Mooie isaac, vind hem alleen al mooi, omdat je ze niet vaak ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

dnhelle schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:02:
Eerder postte ik dat ik een bepaalde combinatie niet geweldig vind, maar als ik dit zie:

Drop-Dead-Gorgeous. :9~

Mooie combi en ziet er echt mooi gebalanceerd uit.
Wanneer is de test-trial?

Have Fun!
Het mooie is dat er een donkere clearcoating over het frame zit hierdoor zie het carbon enkel als het licht erop schijnt, ik zal het proberen te fotograferen.

Weet alleen niet of ik de witte nokon kabels mooi vindt, misschien vervang ik deze nog wel door een zwarte uitvoering.

Morgen misschien even een rondje raggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Ik vind die witte kabels juist mooi zo over die donkere kabels. Dit is natuurlijk op foto zo, weet niet hoe het er in real life uitziet en natuurlijk zullen die witte prutsen wel moeilijk wit te houden zijn.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Die kabels maken het, idiotique.
Have fun 2day... Ben benieuwd naar de coating-laag, al kan ik begrijpen wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zo, net terug van een ritje met dnhelle, was behoorlijk modder happen.
Nog een klein hagelbuitje gehad onderweg maar verder viel het wel mee.

Overal was het goed moderig maar rond sweikhuizen was het goed raak.
Ik ha dook een paar keer chain stuck en een paar keer dat de ketting oversloeg ofzo. Wou je een sprintje trekken *katak* en daar ging ik. :+

Maar heb echt wel lekker gereden, na aflop zagen we er niet uit, heel veel mensen die ons aankeken ook. Was wel tof. Ik had sproetjes en was voor voor tot achter en boven naar beneden helemaal bemodderd, en sven zat ook goed onder maar die had iig nog een achterspatbord erop. :P

Paar fotootjes:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Mountainbike/Afb001-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Mountainbike/Afb005.jpg
Hoge coolheids factor 8)
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Mountainbike/Afb003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Mountainbike/Afb009.jpg
Mijn fietsje was al lekker besmeurd
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Mountainbike/Afb010.jpg
En een zeer charmante foto van mij :+

En dan bij thuiskomst een moeder die zo wat plat gaat en een fiets die idd aardig vol modder zit (al mijn spullen waren ook niet om aan te zien maar goed):
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Mountainbike/Afb011.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Mountainbike/Afb012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Mountainbike/Afb013.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Mountainbike/Afb014.jpg
Jum jum!

En na een beetje soppen ziet hij er weer netjes uit:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Mountainbike/P1010693.jpg
Ding begint toch aardig te roesten op de beschadigde plekken, maar goed, heb hem wel lekker uitgelaten vandaag. Het spul loopt inmiddels flink aan dus even laten drogen en dan morgen avond even de boel loshalen en kijken wat er scheelt. Achterwiel heeft ook weer speling. Achja...
Houd me iig van de straat af, ben wel weer zoet! :+

Ik gaat nu lekker mezelf soppen, beetje eten en uitrusten, was heerlijk.
Tot de volgende sven! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Heb vandaag ook aardig lopen slijk happen. Was verraderlijk met halve slijksporen op aangevroren tramrails van mtb-banden. Maar wel lekker mijn thuisroute gereden (Rheden). Nu ook heerlijk voldaan met de beentjes omhoog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Zondagmorgen in Assen de route van de 24 uurs race maar weer eens verkend. Blijken er ineens hier en daar routebordjes staan. Zelfs een infobord met daarop de ATB-route. Eigenlijk stelt het weinig voor kwa afstand, gok een km of 4, maar toch leuk om zo dicht bij huis een nieuwe route te hebben. Alleen jammer dat ze niets gedaan hebben met de rest van de paden in de omgeving. Is zeker wel meer van te maken, helemaal als je ziet waar men met de 24 uurs race allemaal langs komt. Nou ja, begin is er in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@ Johan, het was inderdaad goed toeven gisteren.
Heb wat last van de beentjes (lichte spierpijn plus inspanning = afzien) maar was lollig.

Dat je trouwens direct je fiets hebt afgesopt is bewonderenswaardig. Mijn klomp modder staat nog in dezelfde staat in de schuur :+

Next week again, I think...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Hey strak topic, nog niet tegengekomen :). Ben zelf ook een aardige mountainbiker, of ja, het is meer weg-rijden, wheelies en af en toe een bosje met een MTB.

Ik heb zelf een Moozes Chaser (zal binnenkort even een fototje of 2 en alle specs plaatsen :D)

Niet veel mensen die hier een Moozes hebben zie ik 8). Ook zie ik ze nog niet veel rondrijden in mijn stadje (Helmond)
Wel een erg vette winkel, ze meten je van alle kanten op en dan wordt er 'speciaal' een frame voor je gemaakt.

En ben ik nou de enige in nederland die liever v-brakes heeft dan schijven? Mede omdat ik daar een niet al te beste ervaring mee heb, maar vooral door de simpelheid van het onderhouden van deze dingen + Het werkt gewoon. :9

EN ben ik de enige die zn zadel laag heeft, en zn stuur hoog? Ik heb nog nooit iemand gezien die hetzelfde op de fiets zit als ik, behalve de gosers uit Kranked en andere 'Extreem Stoepkebutsen videos'.

[ Voor 22% gewijzigd door KoffieNT op 09-02-2009 11:07 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Hee Koffie!

Moozes Chaser, mij wel bekend. Leuk opkomend merk wat ongeveer vergelijkbaar is met het huismerk van Rose-versand, wat absoluut geen slechte naam heeft.

Mbt. je v-brakes-kwestie, tja. Dat blijft een eeuwige discussie. Je hebt mensen die er helemaal aan verknocht zijn, er zijn ook mensen (zoals mij (H)) die al 5 jaar met dezelfde discs rijden, nog maar 1x te hoeven ontluchten en voor de rest alleen blokjes wisselen. Me like ;)

Mbt. je zadel laag/stuur hoog, tja. Ieder zijn stijl, ook qua fietsen. Dirt, Dual, 4x, XC, Enduro, Allmountain, Freeride, Trial, Pure Downhill, Singlespeed, iedere stijl heeft zijn eigen look qua bikes. Die look is niet alleen om te posen, er zit ook een functionele reden achter. Bijvoorbeeld Xc, hoger zadel is plattere houding en dus efficientere overbrenging van kracht uit de benen naar de pedals.
Bijvoorbeeld Freeride, lager zadel, andere geometrie (!! belangrijke discussie) geeft meer bewegingsvrijheid en dus meer agiliteit.

Ieder zijn ding dus ;)

Kranked is btw vet, al ben ik meer fan van New World Disorder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

dnhelle schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:40:
Hee Koffie!

Moozes Chaser, mij wel bekend. Leuk opkomend merk wat ongeveer vergelijkbaar is met het huismerk van Rose-versand, wat absoluut geen slechte naam heeft.

Mbt. je v-brakes-kwestie, tja. Dat blijft een eeuwige discussie. Je hebt mensen die er helemaal aan verknocht zijn, er zijn ook mensen (zoals mij (H)) die al 5 jaar met dezelfde discs rijden, nog maar 1x te hoeven ontluchten en voor de rest alleen blokjes wisselen. Me like ;)
Ik vind wel dat schijven de fiets een stuk 'dikker/stoerder' maken, dat wel, maar omdat ik er zo'n slechte ervaring mee heb zal ik niet gauw weer overstappen op die dingen.
Maarja misschien als ze ooit aantrekkelijk qua prijs worden ik het nog eens aan durf.
Mbt. je zadel laag/stuur hoog, tja. Ieder zijn stijl, ook qua fietsen. Dirt, Dual, 4x, XC, Enduro, Allmountain, Freeride, Trial, Pure Downhill, Singlespeed, iedere stijl heeft zijn eigen look qua bikes. Die look is niet alleen om te posen, er zit ook een functionele reden achter. Bijvoorbeeld Xc, hoger zadel is plattere houding en dus efficientere overbrenging van kracht uit de benen naar de pedals.
Bijvoorbeeld Freeride, lager zadel, andere geometrie (!! belangrijke discussie) geeft meer bewegingsvrijheid en dus meer agiliteit.

Ieder zijn ding dus ;)
Ik krijg juist meteen last van mn benen als ik mn zadel heel hoog zet, als ik op de manier trap waar ik nu op trap kan ik uren (lees: minuut of 5) volgas blijven rijden. En sturen gaat op deze manier helemaal al niet :P.
Kranked is btw vet, al ben ik meer fan van New World Disorder...
Jup die zijn ook cool, ik heb volgens mij vrijwel elke MTB-film out there..(iig als ik er een tegenkom dan download/koop ik hem)

[ Voor 14% gewijzigd door KoffieNT op 09-02-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
KoffieNT schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:51:
[...]

Ik vind wel dat schijven de fiets een stuk 'dikker/stoerder' maken, dat wel, maar omdat ik er zo'n slechte ervaring mee heb zal ik niet gauw weer overstappen op die dingen.
Maarja misschien als ze ooit aantrekkelijk qua prijs worden ik het nog eens aan durf.
Dikker / stoerder = imago.
Prijzen kan ik begrijpen, een goed setje begint toch bij 100-150 euro per kant.
Cheap cable-discs zijn inderdaad een verschrikking, en kunnen het hele image van een goede discbrakeset naar beneden halen.

Ik krijg juist meteen last van mn benen als ik mn zadel heel hoog zet, als ik op de manier trap waar ik nu op trap kan ik uren (lees: minuut of 5) volgas blijven rijden. En sturen gaat op deze manier helemaal al niet :P.
Like I said, ieder zijn stijl. uitproberen wat jouw houding is in combinatie met de geometrie van je fiets is een heel gevogel waar je een tijd aan kwijt bent.

Jup die zijn ook cool, ik heb volgens mij vrijwel elke MTB-film out there..(iig als ik er een tegenkom dan download/koop ik hem)
He bah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
dnhelle schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:34:
@ Johan, het was inderdaad goed toeven gisteren.
Heb wat last van de beentjes (lichte spierpijn plus inspanning = afzien) maar was lollig.

Dat je trouwens direct je fiets hebt afgesopt is bewonderenswaardig. Mijn klomp modder staat nog in dezelfde staat in de schuur :+

Next week again, I think...
Het was al te merken tijdens het rijden dat je nog goed last had van je snowboard avontuur, balen!

Maar ik mocht mijn fiets niet in de garage zetten, en ik werd ook buiten afgesopt, mijn moeder was niet blij met me, laten we het daar maar op houden hihi. :+
Zie mijn vaders reactie op mijn foto's op hyves!

Maar idd, tot volgende week, heb er zin in!

Oja, leuke blog trouwens! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
KoffieNT schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:46:
Hey strak topic, nog niet tegengekomen :). Ben zelf ook een aardige mountainbiker, of ja, het is meer weg-rijden, wheelies en af en toe een bosje met een MTB.

Ik heb zelf een Moozes Chaser (zal binnenkort even een fototje of 2 en alle specs plaatsen :D)

Niet veel mensen die hier een Moozes hebben zie ik 8). Ook zie ik ze nog niet veel rondrijden in mijn stadje (Helmond)
Wel een erg vette winkel, ze meten je van alle kanten op en dan wordt er 'speciaal' een frame voor je gemaakt.

En ben ik nou de enige in nederland die liever v-brakes heeft dan schijven? Mede omdat ik daar een niet al te beste ervaring mee heb, maar vooral door de simpelheid van het onderhouden van deze dingen + Het werkt gewoon. :9

EN ben ik de enige die zn zadel laag heeft, en zn stuur hoog? Ik heb nog nooit iemand gezien die hetzelfde op de fiets zit als ik, behalve de gosers uit Kranked en andere 'Extreem Stoepkebutsen videos'.
Ik heb ook liever goed! afgestelde V-brakes in combinatie met een goede velg. Dan kan je echt je brakes fijn afstellen en op dit moment heb ik het nog niet zo hoog op met schijfremmen. Het is wss wel wat bedrijfszekerder bij zwaar gebruik maar V-brakes hebben mij ook altijd uitstekend kunnen helpen.

Daarnaast zijn V-brakes goedkoop tegenover schijfremmen, en kan er volgens mij minder aan kapot. Die schijf kan volgens mij niet zo goed tegen enkele stevige tikken. Het enige waar ik me aan ergerde bij mijn V-brakes was wanneer je echt diep gaat liggen bij het nemen van een bocht dat je velg doorbuigt waardoor ze tegen de remschoenen slipt. Dit is misschien zelfs nog op te lossen door een deftige velg te kopen.

(ik ben natuurlijk wel Belg dus het zou nog steeds kunnen dat je de enige Nederlander bent :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik vind V-brakes ook heerlijk remmen, maar echt een objectieve mening kan ik niet geven omdat ik nog nooit voor langere tijd met disc's heb gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Bij deze wat specs en fotos:

Frame: Moozes Chaser (kleur: Mat wit)
Voorvork: Rock Shox Tora 318 pop lock
Groupset: Shimano XT 2008
Position Set: Pro PLT Marathon MTB
Zadel: Selle Italia C2
Wielen: XT naven met Mavic 317
Remmen: Shimano XT V-brakes
Banden: Furious Fred (die ik schandalig duur vind, al kan het nog erger..)
Handschoenen: Moozes
Schoenen: Puma racetrackschoentjes (geen kliksysteem voor deze jongen)
Kleren: Spijkerbroekje + Truitje/tshirtje (die strakke broekies zitten nooit lekker :$)
Bescherming: Geen (het is hier geen grand canyon :7)

http://g.imagehost.org/0845/1_10.jpg
http://f.imagehost.org/0445/2_2.jpg
http://f.imagehost.org/0864/3_8.jpg
http://g.imagehost.org/0398/4.jpg
http://g.imagehost.org/0842/5.jpg

Wel jammer dat veel MTB's er op fotos een stuk minder stoer uitzien dan in het echt :9 .

@onder: Yeah, lekker baggy.

edit: :)
http://www.dumpert.nl/mediabase/397461/d524a783/remmen_.html
http://www.dumpert.nl/med...c/downhill_helmetcam.html

[ Voor 17% gewijzigd door KoffieNT op 09-02-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Nog 1 in een spijkerbroek 8)7

Dat jullie zo'n strakke broek niets vinden ok, maar in een spijkerbroek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Heerlijk zo'n spijkerbroek, zeker een wat wijdere, en vooral in de zomer, t shirt, nike's aan, spijkerbroek en vlammen. 8)

Mooie fiets trouwens KoffieNT! Toevoegen in de ts?
En ander mensen nog erbij of updates? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Joopieboy op 09-02-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 11-09 15:47
Geen bescherming..... vind ik toch wel link. Ben zeer blij met men helm. Als ik zie dat als het een keer fout gaat je meestal maar net een boom mist..... En stel dat het dan een keer goed fout gaat en je zit met je hoofd tegen de boom heb je wel een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb gelijk met m'n nieuwe mountainbike een helm gekocht. Omdat het met die nieuwe fiets inderdaad ineens een stuk harder gaat (wat ik al verwachtte) maar ook omdat ik hier in huis steeds meer gezeur kreeg omdat ik ging MTBen zonder helm.
Aan de ene kant geeft het wel wat veiligheid, aan de andere kant: wanneer val je nu? Ik kan me van de afgelopen 6 jaar maar 2 valpartijen herinneren (das dus excl de zaterdagnacht :P) waarbij ik beide keren gewoon onderuit geschoven ben.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Second that kippy

Ik heb hier twee kapotte helmen liggen ter herinnering dat bescherming wel degelijk nodig is. Bij de eerste valpartij (iets met een loslopende hond) heb ik ondanks mijn helm een hersenschudding gehad. Beide valpartijen waren overigens erg lullig en zouden iedereen kunnen overkomen.
Francis schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:13:
Carbon zou DE aanvulling zijn op mijn spierwitte Focus, echter zoals eerder genoemd, weeg ik afaik way teveel voor carbon onderdelen :(
Zo iets?
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/2660/pict0052333jy0.jpg
:P

[ Voor 42% gewijzigd door FMS op 09-02-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik doe nooit een helm op omdat hij echt voor geen meter zit. (mist ook een stuk vrijheid oid) En daarnaast vind ik het er stom uit zien, maar goed, het gaat natuurlijk om veiligheid. (zon motorcrosshelm vind ik dan weer wel meesterlijk, maar hier in NL zo'n helm? :S)

Ik val opzich niet vaak, maar ALS ik dan val, dan val ik hard mja: Let's just say I like to live dangerous. :Y) :w

[ Voor 5% gewijzigd door KoffieNT op 09-02-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Tja, zo dacht ik ook KoffieNT, tot ik vlak tussen 2 bomen doorsjeesde, dan denk je toch wel anders...

Maar ik moet wel bekennen dat ik nog steeds geen helm heb, stomme ik. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik rustig in D1 rondpeddel op m'n racefiets wil ik een helm ook nog wel eens thuislaten, maar bij het mountainbiken pieker ik er niet over om zonder zo'n ding weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Joopieboy schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:53:
Tja, zo dacht ik ook KoffieNT, tot ik vlak tussen 2 bomen doorsjeesde, dan denk je toch wel anders...
Hellyeah.

Ik wil geen arrogante kwal uithangen, maar iedereen mag met mij mee komen fietsen en ik zal ze een paar paadjes laten zien wat écht mtb is en waar je zonder helm af mag.
Ik ga wel voor, kijken wat je open haalt zónder helm.

Dezelfde wrange kwestie als met skiën of boarden zonder helm: 4 jaar was je een idioot op de piste mét een helm, nu ben je een idioot op de piste zónder helm.

Misschien komt dit heel vervelend over, maar overal wordt de discussie gevoerd over wel of niet een helm dragen en ik ben er heel eerlijk in: ieder zijn eigen ding. Het is je eigen keuze, het is geen imago, het is wel je hoofd waar je de rest van je leven nog mee moet doen.

Ik heb nu al 3 helmen versleten, 1 door lang gebruik (na 3 jaar vervangen = vuistregel) 2 door een klapperrrr... Zonder helm en zonder camelbak had ik geen rechte rug of rond hoofd meer...

Zo, en KoffieNT: leuke fiets.
Je had hem in Helmond gekocht? Hij lijkt heel veel op een frame wat ik eerder heb gezien onder een ander merk, maar ik ga eerst ff op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik heb zelf nog niet een echt serieuze crash meegemaakt, maar ik heb een vriend van me zien vallen waarbij hij zijn sleutelbeen brak, het is dat hij een helm op had anders had hij daar ook heel wat meer schade gehad (helm was op 3 plekken gebroken). Mede door die gebeurtenis zal ik echt nooit meer gaan mtb'en zonder helm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al vrij lang hier altijd een helm op, bij zowel MTB'en als wielrennen.

Bij snowboarden dan weer niet, maar dit jaar (januari) bleek het gebruik van helmen op de piste wel explosief gestegen. Wellicht ga ik er in de toekomst ook aan geloven op de piste, je kunt natuurlijk altijd (ongelukkig) vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

dnhelle schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:53:
[...]
Zo, en KoffieNT: leuke fiets.
Je had hem in Helmond gekocht? Hij lijkt heel veel op een frame wat ik eerder heb gezien onder een ander merk, maar ik ga eerst ff op onderzoek uit.
Yeah in Helmond :) (zijn ook geen andere Moozeswinkels in NL).
Ik denk ook niet dat er een onbeperkt aantal frames zijn, dus hij zal ongetwijfeld wel ergens op lijken :P.

Of de helmkwestie een discussie is? Nee, het is gewoon je eigen keuze, lekker zelf weten allemaal toch. Hetzelfde verhaal als een gordel in de auto, die heb ik dan weer wel altijd om anders kan ik niet rijden. Het voelt dan alsof ik de hele stoel doorschuif bij bochten hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:00:
Als ik rustig in D1 rondpeddel op m'n racefiets wil ik een helm ook nog wel eens thuislaten, maar bij het mountainbiken pieker ik er niet over om zonder zo'n ding weg te gaan.
Second that, zeker bij kou en in D1 wil ik nog wel eens de helm vervangen door een muts, maar verder geldt en zeker op de mtb geen helm==geen hersenen (om te beschermen). Overigens board ik ook al jaren met helm en dat is nog lekker warm ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Oh en Joopie: Voeg maar toe, cool ;)

[ Voor 22% gewijzigd door KoffieNT op 10-02-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
KoffieNT schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:50:
Ik doe nooit een helm op omdat hij echt voor geen meter zit.
Heb ik zelf geen problemen mee ik koop wel de wat duurdere helmen die in verschillende maten geleverd worden.
(mist ook een stuk vrijheid oid) En daarnaast vind ik het er stom uit zien, maar goed, het gaat natuurlijk om veiligheid. (zon motorcrosshelm vind ik dan weer wel meesterlijk, maar hier in NL zo'n helm? :S)
Who cares, ik ga niet fietsen om er goed uit te zien.
Ik val opzich niet vaak, maar ALS ik dan val, dan val ik hard mja: Let's just say I like to live dangerous. :Y) :w
Je hoeft maar een keer goed fout te vallen en je kan de rest van je leven loempias gaan vouwen. Zelf was ik dat niet van plan dus draag daarom een helm. Wat jij doet moet je zelf weten, maar als er iets gebeurd ga dan ook niet zeuren over hoe zielig je dan bent (als je al een "gevaarlijke" sport doet probeer de risicos dan enigsinds te beperken).

Dit laatste statement is erg gewaagd want dat kun je natuurlijk verder doortrekken door bijv te stellen mensen die na geen voorang verlenen kreupel raken hebben ook geen recht op uitkering. Das een heel andere discussie die we hier niet moeten willen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Refro schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:14:
Heb ik zelf geen problemen mee ik koop wel de wat duurdere helmen die in verschillende maten geleverd worden.
Tis ook nog zo dat ze heel erg duur zijn (zon motorcross helm iig). Dat werkt natuurlijk ook tegen.
Who cares, ik ga niet fietsen om er goed uit te zien.
Nja, ik toch wel een beetje..
Je hoeft maar een keer goed fout te vallen en je kan de rest van je leven loempias gaan vouwen. Zelf was ik dat niet van plan dus draag daarom een helm. Wat jij doet moet je zelf weten, maar als er iets gebeurd ga dan ook niet zeuren over hoe zielig je dan bent (als je al een "gevaarlijke" sport doet probeer de risicos dan enigsinds te beperken).
Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
KoffieNT schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:27:
[...]

Tis ook nog zo dat ze heel erg duur zijn (zon motorcross helm iig). Dat werkt natuurlijk ook tegen.
Waarom wil je een moto-crosshelm? Ivm. de looks?
Koop dan een Giro-helm die ook nog een chinprotector heeft, scheelt in prijs en heeft veel meer draaggemak.
KoffieNT schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:27:

[...]

Nja, ik toch wel een beetje..
8)7
Wacht effe, wel met een motorcrosshelm rijden en toch de looks belangrijk vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

http://images.leatherup.c...c/44430_H_SH315_MW355.jpg
http://www.vicmtb.com.au/...s/Fox%20Rampage%20blk.jpg
http://www.woodlandriders...ictures/jodiOpenJumps.jpg
http://morzineapartments.com/images/mtbPic.jpg

Jup looks, ziet er gewoon stoer uit. Alleen hier in NL op een platte weg of door de stad met zoiets rijden ziet er gewoon zo stom uit, vind ik dan :).

Maar als we een keer naar La Belgique gaan dan zal ik nog eens kijken of ik er een koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
KoffieNT schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:31:
http://images.leatherup.c...c/44430_H_SH315_MW355.jpg
http://www.vicmtb.com.au/...s/Fox%20Rampage%20blk.jpg
http://www.woodlandriders...ictures/jodiOpenJumps.jpg
http://morzineapartments.com/images/mtbPic.jpg

Jup looks, ziet er gewoon stoer uit. Alleen hier in NL op een platte weg of door de stad met zoiets rijden ziet er gewoon zo stom uit, vind ik dan :).

Maar als we een keer naar La Belgique gaan dan zal ik nog eens kijken of ik er een koop.
Of het wel of niet mooi is buiten beschouwing gelaten. Maar ik rij meestal ook niet met men helm op door de stad. Dan hangt hij gewoon om men stuur, maar voor dat ik het bos in rij zet ik hem toch echt wel eerst op. En ik woon in Nijmegen en daar heb je toch wel leuke heuvels en paden in de bossen waar echt graag een helm wil dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Zie de post van Joopieboy van eergisteren, nu ben ik wel benieuwd of jullie mijn helm zo lelijk vinden op mijn hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Discussies over helmen worden volgens mij op elk fietsforum eens in de zoveel tijd gehouden.

Ik stap nooit op mijn racefiets of MTB zonder helm, en voel me ook niet compleet zonder helm. Vooral een excuus dat een helm niet lekker zit is onzin aangezien je geen last hebt van een goede helm.

Ik ga binnenkort ook mijn helm vervangen omdat ik deze nu bijna 3 jaar heb, na 3 jaar met Giro te hebben gereden denk ik nu aan een MET. Alleen ben ik er nog niet uit welk type het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

dnhelle schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:20:
Zie de post van Joopieboy van eergisteren, nu ben ik wel benieuwd of jullie mijn helm zo lelijk vinden op mijn hoofd??
Neh zo lelijk staatie nu ook weer niet. Als ik zo iemand zie dan denk ik "Veilig B) "
Maargoed, dit wordt en blijft een eindeloze discussie die ik niet eens als discussie beschouw hehe :P.

Ik heb btw zo'n giro-helm. (lang verhaal in kort: Fietsen met een vriend, ik was toen 15 ofzo, ik moest van die ouders van die vriend een helm meenemen, over mn stuur gehangen, door al het gebuts hele kleine minideukjes in het voorstuk van de helm: Die vader over de rooie, helm over moeten nemen van hem, en sindsdien 'zit' ik ermee..)

Iemand tips voor een goede(kope) winkel waar ze mooie helmpies hebben? (en dan bedoel ik eigenlijk motorcross helmen) Toch zomaar even benieuwd wat ze nu echt kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik denk dat je met een motocross helm meer voor lul staat op een XC parcours dan met een normale helm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
dnhelle schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:20:
Keepin it cool 8)

En KoffieNT, ik voeg je straks wel even toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Skuzz schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:04:
Ik denk dat je met een motocross helm meer voor lul staat op een XC parcours dan met een normale helm :P
Conclusie: Geen helm :).

@onder: hehe

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 10-02-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Hier ook altijd een helm, behalve als ik hersteltraining doe in de winter, dan doe ik lekker een muts op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zo, KoffieNT, je staat erbij.

Nog andere met updates of die erbij willen, pb me of spreek me aan in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ach, als mensen graag bomen willen koppen zonder helm zijn ze welkom. Ik ga alleen niet stoppen om de ambulance te bellen dan. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Cocytus schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:53:
Ach, als mensen graag bomen willen koppen zonder helm zijn ze welkom. Ik ga alleen niet stoppen om de ambulance te bellen dan. -O-
Ik denk dat dit ook het einde moet zijn van de discussie, voordat we dadelijk weer worden ingehaald door die andere in dat reetfietstopic ;)
@ Idiotique, ik ben sinds een jaar ofzo overgestapt van Giro naar Met en is me zeker goed bevallen. Het model is hoofd-afhankelijk, iedere maat is anders he!

By the way, binnenkort na het schoonmaken van m'n bike toch maar even m'n voorvork bijpompen met wat extra air in de positieve en negatieve kamer. Zondag twee keer bottom-out op 10meter was niet fijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Is er ergens een lek dan? Staat me bij dat je er niet heel lang geleden ook al mee bezig was? :?

Mijn fiets heeft de slag ook niet helemaal vlekkeloos overleeft, achterwiel heeft weer iets speling en schakelspul is weer volledig om zeep. Morgen anders even naar de fietsenboer voor een second opinion. Vertrouw het niet helemaal en kreeg het zelf ook niet goed afgesteld. En dat hij voor op het kleinste rad vast slaat klopt ook niet.
Dusja, jippie! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Joopieboy schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:41:
Is er ergens een lek dan? Staat me bij dat je er niet heel lang geleden ook al mee bezig was? :?
Geen lekkage, meer doordat hij wederom een tijd lang met vuil weer en afwisselend kou (stugge rubbers) wordt gebruikt. Meer kans op leegloop van de kamers, niks ernstigs ;)

@ your schakelspul... Tja.. Ik heb je DM al beantwoord he :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

fietsenboer zal toch wel zeggen dat je een hele nieuwe bike moet kopen ouwe :+
Eens kijken wat mijn mentor (die de huiswerkbegeleiding @ school uitbetaalt) me schuldig is, maybe binnenkort andere bandjes en dan tubeless gaan rijden. Daarna een andere zadelpen en andere vork, en dan ben ik op de kleine dingetjes na klaar met mijn bike. PRobleem is dat ik wel meer ben gaan verdienen sinds een tijdje, maar een gitaar kost ook geld en ik zit nu alweer te GASsen* op een akoestische gitaar... :+

*GAS=Gear Acquisition Syndrome. Wordt vooral ivm gitaren veel gebruikt, maar kan hier ook wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Prachtig, die hits @ google: "A guide to building a great guitar rig without going broke buying gear you won't use.".

:D Hoe hilarisch...
Ik dacht trouwens dat je vork als eerste aan de beurt is? Otherwise, eerst een vork kopen en dan de oude vér-kopen is natuurlijk ook wel een slimme zet ;)
Je zal er in ieder geval meer van merken dan een zadelpen of tubeless rijden, en ja... Ik weet dat het budget voor die kleine zaken anders ligt..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Lekker bezig McG, ben benieuwd!

@dnhelle, tja i know... Ding is echt op en ik blijf herstellen, en heb nu een leuk aanbod van een goeie fiets...
Even wachten tot de auto binnen is en al het financiële gebeuren weer op een rijtje staat dan kijk ik dan wel verder. :+

• Bramster
Ik heb vandaag nog een stukje gefietst (30km) op de Globe, morgenavond komt als het goed is mijn eigen fiets terug :)

komende zondag doe ik mee met een tocht van ongeveer 50km en 600-nogwat hoogtemeters, ik ben benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:49:
Prachtig, die hits @ google: "A guide to building a great guitar rig without going broke buying gear you won't use.".

:D Hoe hilarisch...
Ik dacht trouwens dat je vork als eerste aan de beurt is? Otherwise, eerst een vork kopen en dan de oude vér-kopen is natuurlijk ook wel een slimme zet ;)
Je zal er in ieder geval meer van merken dan een zadelpen of tubeless rijden, en ja... Ik weet dat het budget voor die kleine zaken anders ligt..
Andere zadelpen ga ik zeker wel merken, aangezien dat net het laatste is dat ik nodig heb om echt definitief van die knieblessures af te zijn, aldus de fysio. Oude vork verkopen gaat niet op precies hetzelfde moment als het kopen van de nieuwe trouwens, zonder fiets zitten zie ik niet echt zitten. En ik heb al het spul al om tubeless te gaan rijden behalve goede allroundbanden die het in de modder ook leuk doen. Ergo, vredestein Black Panthers.
Ik snap trouwens wel waarom je dacht dat ik eerst de vork ging kopen, maar waarschijnlijk komen er eerst andere bandjes en zadelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ok, ik was niet op de hoogte dat de zadelpen de oorzaak was van je knieblessures, sorry.

Welke zadelpen heb je nu en wat voor pen wordt je aangeraden? 0 graden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

McGryphon schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:24:
[...]

Andere zadelpen ga ik zeker wel merken, aangezien dat net het laatste is dat ik nodig heb om echt definitief van die knieblessures af te zijn, aldus de fysio. Oude vork verkopen gaat niet op precies hetzelfde moment als het kopen van de nieuwe trouwens, zonder fiets zitten zie ik niet echt zitten. En ik heb al het spul al om tubeless te gaan rijden behalve goede allroundbanden die het in de modder ook leuk doen. Ergo, vredestein Black Panthers.
Ik snap trouwens wel waarom je dacht dat ik eerst de vork ging kopen, maar waarschijnlijk komen er eerst andere bandjes en zadelpen :)
Ik heb net ook Black Panthers Xtrac besteld, geen tubeless uitvoering maar gewone die ik zelf wel tubeless maak met sealant. Ben erg benieuwd naar deze banden, aangezien een vriend van mij al een tijdje op black panthers rijdt en er erg tevreden over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
toch maar een full-face helm dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Auwtsch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
idioteque schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 08:36:
[...]

Ik heb net ook Black Panthers Xtrac besteld, geen tubeless uitvoering maar gewone die ik zelf wel tubeless maak met sealant. Ben erg benieuwd naar deze banden, aangezien een vriend van mij al een tijdje op black panthers rijdt en er erg tevreden over is.
Zou eigenlijk al een tijdje een winkel waar ze deze banden hebben. Ergens online besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Vandaag 2 x Schwalbe Racing Ralph en met beetje geluk morgen in huis. Kan ik mooi stukken asfalt gaan rijden en af en toen keer stuk bos mee pakken.
De banden die ik nu heb specialized..... tijpe geen idee zijn toch wel redelijk waardeloos, slijten echt super snel en al 2 keer lek gereden. Dus ben benieuwd wat dit gaat doen.
Moet goed gaan traien voor van de zomer. De planning is om van berlijn naar nijmegen te gaan fietsen op men specialized, dat gaat nog wat worden. Maar heb er wel super veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

pjlgt schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:15:
[...]

Zou eigenlijk al een tijdje een winkel waar ze deze banden hebben. Ergens online besteld?
Ik heb mijn eigen webshop en heb ze via mijn leverancier moeten bestellen bij Vredestein. Ik verwacht dat ik de bandjes volgende week binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Care 2 DM de weblink naar mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 08:22:
Ok, ik was niet op de hoogte dat de zadelpen de oorzaak was van je knieblessures, sorry.

Welke zadelpen heb je nu en wat voor pen wordt je aangeraden? 0 graden ofzo?
0 graden inderdaad, en dat wordt dus een EC70 zero. Erg sterk, behoorlijk licht, mooi icm de rest van mijn spul, en niet heel extreem duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Skuzz schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:05:
toch maar een full-face helm dan? ;)
Ik heb zelfs 2 fullface helmen :P voor de 4cross, nouja beter 2 dan geen ;) en heb een nette XC helm...die meestal ligt te stoffen :X

Niet alleen me helmen staan te stoffen...me fietsen ook |:( komende week maar eens

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Hier nog 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Als je dan toch bezig bent...... :P
Je mag hem ook gewoon posten hoor.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 22:02:
[...]

0 graden inderdaad, en dat wordt dus een EC70 zero. Erg sterk, behoorlijk licht, mooi icm de rest van mijn spul, en niet heel extreem duur.
Nice! Ik ga zometeen maar eens de fiets onder de modder uithalen... Nog geen tijd voor gehad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Van de week al een binnenband weg gegooid waarvan er lucht uit het ventiel lekt, pak ik een 'nieuwe' die ik altijd bij me heb in geval van een lekke band, heeft die hetzelfde probleem. Knap irritant. Kan er wel een rit op maken, maar dan is hij bij terugkomst wel zo goed als leeg. Binnenkort maar even een paar nieuwe halen. Maar eens wat van die latex dingen van Michelin proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Als je latex probeert, moet je met hetzelfde euvel kampen. Die lopen ook langzaam-aan leeg...
Ik rijd nu gewoon met schwalbe bandjes, heb eerst met superlights gereden maar aangezien deze continue scheurden rijd ik nu gewoon met de simpele, niet scheurbare versie.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.