botech schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:30:
[...]
Heb ik al meerdere keren gedaan en tot nu toe geen klagen. Maar je moet er idd een paar dagen op wachten.
[...]
Tja, als dat voor jou 20 euro waard is..........
Of je hebt
misschien geld te veel, in dat geval zou ik ook naar de winkel gaan

Dat heeft niets te maken met geld te veel. Alsof het 'elitair' is om je games gewoon in het binnenland te kopen.
Zo duur zijn ze nu ook weer niet. Ik heb nog geen enkele game online gekocht en dat lukt prima. Een beetje geduld, zelfbeheersing en vooral niet elke game kopen die verschijnt wil al een heel eind helpen.
Als je gewoon erg selectief bent en alleen de echte topgames koopt, die je aanvult met wat platinum/budget games, dan kan het prima. Stel, er komen twee topgames tegelijk uit. Dan koop je er bvb één en wacht je tot de andere in de budgetbak ligt (je kan ze toch niet beiden tegelijk spelen).
Indien je daar naast nog een beetje een leven hebt, dan merk je snel genoeg dat je met al je gametijd gemakkelijk kan volstaan met 1-2 topgames. (en dan bedoel ik 9+/90/A+ games)
Bovendien kan je nog steeds lenen en uitwisselen met vrienden (heerlijk die consoles, geen serial keys of wat dan ook, je kan gemakkelijk schijfjes uitwisselen). Zo speel je al snel 2x zoveel games als wat je werkelijk zelf bezit.
Ik geef een voorbeeld: waarom zou je in hemelsnaam bvb Saints Row 2 willen kopen. Als je geld uitgeeft, doe het dan goed en koop GTA IV. SR2 is op alle punten slechter, cheesy, voelt meer budget aan, koop dan het origineel waar duidelijk meer moeite in gestoken is. Dat soort tweederangsgames kopen is duidelijk omdat je echt alles wil spelen waar ook maar iets van media-aandacht naar toe gaat.
Ik heb in elk geval voor mezelf een houding ontwikkeld waardoor gamen evenveel voldoening schenkt, echt niet duur is, en ik gewoon de bartsmit kan binnenwandelen. Hoef ik niet online geld over te schrijven of te wachten. Over the counter ftw!