Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 35 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 71.310 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
CapTVK schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:22:
Zijn er al een paar GoT'ers die Valkyria hebben? Kreeg het dit weekend binnen en het is een geweldige turnbased strategy RPG. In het begin kan je nog een beetje rotzooien en is het vrij makkelijk maar daarna wordt het al aardig pittig met gevarieerde missies (bijvoorbeeld je een weg vechten naar de rest van de crew die zelf ook zwaar onder vuur ligt). Verhaal wordt mooi verteld in de vorm van chapters met cutscenes en er is enorm veel aandacht besteed aan de characters, ook aan characters die je zelf kan recruiteren voor je squad. Elk character heeft z'n eigen uitspraken en gedrag, weak/strong points en personal traits die tijdens het spel naar boven komen. Je gaat je echt inleven. ^)

Weet niet of de personal traits helemaal random zijn maar zo heb ik een shocktrooper in mijn crew genaamd 'Jane' die een gruwelijke rothekel heeft aan Imperials (Imphater) en er plezier aan lijkt te beleven er zoveel mogelijk af te maken. Kreeg toen ze bezig was met een killing spree opeens de personal trait "sadist" mee, past er wel. >:)
Ik heb Valkyria Chronicles een paar dagen geleden binnen gekregen. Heb nog maar een paar hoofdstukken gedaan, maar ik ben tot nu toe zeer tevreden. Het spel is makkelijk op te pakken maar krijgt naarmate je vordert steeds meer diepte. Het verhaal is interessant en de waterverf-achtige graphics/animaties zijn prachtig, Daarnaast is het prettig om 'ns niet een standaard fantasy-verhaal te moeten spelen. VC speelt zich voor de verandering af in een alternatieve wereld die gebaseerd lijkt te zijn op de jaren dertig van de vorige eeuw. Ook is het grappig dat een boel van de plaatsnamen die in VC voorkomen van Nederlandse herkomst zijn. Let maar 'ns op de kaarten die in het spel voorbijkomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

zwembroek schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:13:
[...]

Ik zelf heb al 4 controllers met dit probleem, waarvan twee al zijn vervangen door Sony.
Nu is daarvan al weer eentje met de lamme R1. Verder heb ik ook nog een witte dualshock met een lamme R1. Weer met Sony gebeld, en ze vroegen zich nu toch af of ik misschien alleen maar shooters speelde. Nou ten eerste moet dit helemaal niets uitmaken, en ten tweede komt het door PES. Daar gebruiken we de R1 veelvuldig. (Rennen als een gek :P ) Maar ook dan is het gewoon normaal gebruik. De dualshock kwam niet in aanmerking voor een vervangend exemplaar omdat deze geimporteerd was. Domme reden maar goed, ik wil graag van jou oplossing gebruik maken.
Goed, het is eigenlijk niet zo moeilijk. Je haalt alle 5 de schroefjes aan de onderkant van de controller eruit. Trek de controller een beetje open aan de kant van de triggers. Vervolgens duw je de bovenkant (de kant met de knoppen) in de richting van de triggers (soort schuifbeweging dus). Als je hiermee een beetje pielt gaat de controller vanzelf open. Koppel de batterij ff los voor de zekerheid.

Nu kan je aan de slag met de defecte trigger. Dit gedeelte is moeilijk te beschrijven, maar als je goed kijkt zie je dat het heel simpel in elkaar zit. Je duwt het metalen asje eruit zodat de trigger los komt. Het kapotte miniveertje haal je eraf en je zet er een nieuwe tussen. Deze heb ik zelf gemaakt van een veertje uit een balpen, m.b.v. een tang met van die ronde uiteinden en een kniptang. In feite maak je het oude veertje gewoon na. Alleen het materiaal is iets dikker (ja, het DS3 veertje is nog dunner dan dat van een balpen). Stel de veer naar gewenst af. Doe vervolgens eerst het asje door de triggerknop+veer. Vervolgens kan je het geheel (triggerknop+asje+veertje) simpel in de houder duwen.

Nu kan de controller weer in elkaar gezet worden als een soort puzzel ;) . Vergeet niet de batterij aan te koppelen.

Ik had zelf nogal moeite om de onderkant er weer op te zetten, omdat de casing ergens werd tegengehouden bij de triggers. Anyway, het kan helpen om de trigger in te duwen als je de casing eroverheen schuift. Let ook op dat de R1 en L1 buttons correct op het onderliggende rubber zitten.

Hier nog een linkje met foto's:
http://www.xboxmodstore.com/ps3/sixaxismod.pdf

En zo ziet het veertje eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.cevertse.nl/dump/veertje.bmp

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:24
_Christiaan_ schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:56:
[...]
KNIP

Ik had zelf nogal moeite om de onderkant er weer op te zetten, omdat de casing ergens werd tegengehouden bij de triggers.
waarschijnlijk bij het reset knopje daar zit een afstandhoudertje voor de batterij. Deze ligt los en bij het openen van de controller kan deze verschuiven ;)

Controller is toch redelijk veel losse onderdelen als je niet op past. Maar een tweaker kan deze wel in elkaar krijgen. IK ben een keer op mijn controller gevallen snachts (ja uit bed erop vallen ja).
Compleet uit zijn voegen en gebarsten. In de veronderstelling dat deze KIA was maar een dualshock gekocht :) Bleek een maand later dat ik hem gewoon weer in elkaar kon zetten. Toen had ik drie controllers haha

[ Voor 33% gewijzigd door Falcon Heavy op 10-11-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Yeah! Ik heb net Resistance 2 binnen gekregen. Enige probleem is dat ik midden in de tentamenweek zit. Maar goed ik weet nu al dat ik hem zometeen toch echt even moet spelen, hoe dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.