Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 35 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 71.308 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:19

Snippertje

Light up your life

Skire schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:52:
[...]

dat vind ik echt wel meevallen! toen ik destijds een ps3 kocht had ik ook nog maar een gewoon SD tvtje met SCART maar dat zag er ook al goed uit vond ik.
Ja ik speel ook op een SD tv (breedbeeld weliswaar), maar ik vind het niet heel erg veel lelijker dan op onze 42" plasma.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

Modbreak:Ik zeg het nog maar een keer: melden waar betakeys te vinden zijn is prima. Het enkel melden dat je er wel (of niet) één hebt bemachtigd is niet nodig. Heb zojuist dan ook weer een aantal dergelijke berichten verwijderd.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Skire schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:52:
[...]

dat vind ik echt wel meevallen! toen ik destijds een ps3 kocht had ik ook nog maar een gewoon SD tvtje met SCART maar dat zag er ook al goed uit vond ik.
Doet mij goed om te horen. Helaas kom ik er maar niet achter of mijn TV RGB aan kan, dat zou toch een treetje hoger zijn dan composite.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
(jarig!)
Die van IGN/Fileplanet zijn al op. Ik heb er geen kunnen bemachtigen van Gamer.nl dus ik ben nog verder op zoek. Ben wel enorm benieuwd naar de beta. Is er ook splitscreen support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:33
Vampy719 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:20:
Heb dynabyte gebelt, en ja hoor far cry 2 is vandaag binnen gekomen en vrij geven voor verkoop. Heb hem apart laten liggen, dat wordt vanavond far cry 2 spelen *O*
en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

nudie schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:53:
Die van IGN/Fileplanet zijn al op. Ik heb er geen kunnen bemachtigen van Gamer.nl dus ik ben nog verder op zoek. Ben wel enorm benieuwd naar de beta. Is er ook splitscreen support?
Volgens mij wel, want player 2 kan joinen. Kan het alleen niet testen omdat ik geen extra controller heb. Online is tot nu toe beetje onduidelijk wat je moet doen, iedereen loopt maar beetje rond :P (kan ook aan mij liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
dialMforMike schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:49:
[...]

Doet mij goed om te horen. Helaas kom ik er maar niet achter of mijn TV RGB aan kan, dat zou toch een treetje hoger zijn dan composite.
Kun je toch wel opzoeken in een (te downloaden) handleiding? Staat meestal wel bij of de SCART port RGB ondersteund of niet. RGB is wel een stuk mooier dan composiet, merkte ik ook bij de PS2.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Speel nu het spel Army of Two, wel leuk spel.
Nu wil ik online spelen maar kan het dat ik niemand zie? Is dit spel niet zo populair?

Morgen maar eens Far Cry halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Laatst online: 13-09 13:08
GreenSky schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:26:
[...]

Kun je toch wel opzoeken in een (te downloaden) handleiding? Staat meestal wel bij of de SCART port RGB ondersteund of niet. RGB is wel een stuk mooier dan composiet, merkte ik ook bij de PS2.
Er staat niet in zoveel woorden of het RGB wel of niet ondersteund. Wel worden alle pinnen van de SCART (euroconnector) uitgelegd, dus ik ga op zoek of ik daar iets uit kan opmaken (zoals: aanwezigheid van pin A betekend B ). Hoorde ik het nou goed dat er geen (officiële?) RGB kabel is voor de PS3, maar dat een PS2 versie ook gewoon werkt?

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

dialMforMike schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:32:
[...]

Er staat niet in zoveel woorden of het RGB wel of niet ondersteund. Wel worden alle pinnen van de SCART (euroconnector) uitgelegd, dus ik ga op zoek of ik daar iets uit kan opmaken (zoals: aanwezigheid van pin A betekend B). Hoorde ik het nou goed dat er geen (officiële?) RGB kabel is voor de PS3, maar dat een PS2 versie ook gewoon werkt?
ja je kan gewoon een PS2 kabel gebruiken, zelfde aansluiting namelijk.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
dialMforMike schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:32:
[...]

Er staat niet in zoveel woorden of het RGB wel of niet ondersteund. Wel worden alle pinnen van de SCART (euroconnector) uitgelegd, dus ik ga op zoek of ik daar iets uit kan opmaken (zoals: aanwezigheid van pin A betekend B). Hoorde ik het nou goed dat er geen (officiële?) RGB kabel is voor de PS3, maar dat een PS2 versie ook gewoon werkt?
Dat is opzich positief, want alleen bij RGB worden alle pins gebruikt. Bij composiet etc worden maar een paar pinnetjes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Resistance 2 Beta is wel lachen, zat net met 5 man in een modi, maar joost mag weten welke dat was...beetje onduidelijke benamingen als je het mij vraagt...

Iemand wat meer info?! Heb niet zo lang gespeeld...
Snippertje schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:23:
[...]

Volgens mij wel, want player 2 kan joinen. Kan het alleen niet testen omdat ik geen extra controller heb. Online is tot nu toe beetje onduidelijk wat je moet doen, iedereen loopt maar beetje rond :P (kan ook aan mij liggen)
Kan aan jou EN aan mij liggen :P maar bij mij rende ook iedereen door elkaar...denk dat de meeste de bedoeling idd nog niet helemaal snappen...

[ Voor 54% gewijzigd door Gusev op 21-10-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/10/mgs-ps3-custom-mod.jpg

Custom made PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
wow wat ontzettend gaaf zeg!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een beetje goed bent met een fotobewerkingsprogramma kan je dat zelf maken en dan laten maken bij http://www.decalgirl.com. Of met alles wat je maar wilt qua ontwerp (denk ik).
Is niet eens duur :) 25 dollar inc. verzenden.
Even op zoek gaan daar naar en bestellen.
Ikzelf ben niet zo handig dus ik heb een 'standaard' ontwerp gekozen en dat mooi op mn PS3 geplakt.
En nee ik werk er niet en krijg ook geen geld voor deze reclame ;)

Ikzelf heb deze skin voor mn PS3 en ook voor mn DS3.(controllerskins zijn maar 4 dollar ofzo extra)
http://www.decalgirl.com/browse.cfm/4,8210.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een beetje te hebben gegoogle op DecalGirl heb ik ook een nederlandse shop gevonden die hun skins levert:
Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 07:26:
Als je een beetje goed bent met een fotobewerkingsprogramma kan je dat zelf maken en dan laten maken bij http://www.decalgirl.com. Of met alles wat je maar wilt qua ontwerp (denk ik).
Is niet eens duur :) 25 dollar inc. verzenden.
Even op zoek gaan daar naar en bestellen.
Ikzelf ben niet zo handig dus ik heb een 'standaard' ontwerp gekozen en dat mooi op mn PS3 geplakt.
En nee ik werk er niet en krijg ook geen geld voor deze reclame ;)

Ikzelf heb deze skin voor mn PS3 en ook voor mn DS3.(controllerskins zijn maar 4 dollar ofzo extra)
http://www.decalgirl.com/browse.cfm/4,8210.htm
Deze mod, is toch wel ff wat mooier, is met aan dunne plaat staal er overheen geplakt, en met mooie led verlichting. Ook heeft deze de hantekening van hideo kojima.

Nog wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.morpheonmods.com/MGS/29.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.morpheonmods.com/MGS/5aa.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.morpheonmods.com/MGS/21.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.morpheonmods.com/MGS/32.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.morpheonmods.com/MGS/11.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 22-10-2008 08:24 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
Hoe bevalt de combinatie PS3 en een goede beamer ? Ben er nog niet overuit of ik er een beamer bij wil of een HD-TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Laatst online: 09-09 11:25
Heb Far Cry 2 gister even 3 uurtje gespeeld. En moet zeggen grafisch en het geluid ziet en klinken allemaal erg goed en mooi.

Het verhaal lijn is prefect!!

De complete omgeving beweegt (bomen, bosjes, gras, water, dieren, mensen) de hele map wordt tot in de detail gerenderd in de verte.

Wapens zien en klinken redelijk realistisch maar wel vermakelijk. Voertuig besturing enzo kloppen en zijn makkelijk in gebruik.

Ik vergelijk het een beetje met de vrijheid van GTA en actie van call of duty 4.

De game heeft verder leuke details, zoals auto's repareren als ze bijna kapot zijn. Motorkap open en schroeven maar. Healing, kogels uit je been halen met een mes, wapens kopen in een winkel door middel in te loggen op de pc enz enz. Erg orgineel allemaal.

Mensen ik zeg kopen.

Multiplayer nog niet gespeeld.

Everything thats has a beginning has an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

descon schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:28:
Hoe bevalt de combinatie PS3 en een goede beamer ? Ben er nog niet overuit of ik er een beamer bij wil of een HD-TV
als je geen hd tv hebt zou ik eerst hd tv halen een beamer is meer een extratje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creatif
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
Vampy719 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:03:
Heb Far Cry 2 gister even 3 uurtje gespeeld. En moet zeggen grafisch en het geluid ziet en klinken allemaal erg goed en mooi.
..
Thanx voor de impressie, ik twijfelde nog een beetje, maar je hebt de doorslag gegeven. Vanavond even naar de Mediamarkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Vampy719 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:03:
Krijg hem hopelijk vandaag binnen :) Had hem gewonnen met een prijsvraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:38
PS3 newby met vraagjes die vast al eens gesteld zijn. :o Maar met de search zag ik door de bomen het bos niet meer.
Kan je gebrande films (op DVD of DVDRW) zonder problemen afspelen?

Ik las ook dat er wat porblemen waren met srt files onder AVI bestanden, is dat opgelost?

Ik zag ook dat er wat commotie is over kapotte cd's, dus mijn vraag...kan je backup spellen spelen? Heb geen zin in gesteggel in de winkel.

[ Voor 12% gewijzigd door johoo op 22-10-2008 12:19 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Far Cry 2 is toch al leverbaar?
Waarom is dat nog niet zo bij ConsoleShop dan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:55
johoo schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:16:
PS3 newby met vraagjes die vast al eens gesteld zijn. :o Maar met de search zag ik door de bomen het bos niet meer.
Kan je gebrande films (op DVD of DVDRW) zonder problemen afspelen?

Ik las ook dat er wat porblemen waren met srt files onder AVI bestanden, is dat opgelost?

Ik zag ook dat er wat commotie is over kapotte cd's, dus mijn vraag...kan je backup spellen spelen? Heb geen zin in gesteggel in de winkel.
Ik kan wel gebrande films bekijken en ik heb nog geen probleemen gehad met avi gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:39:
Officiele release is morgen (of vrijdag?) Meeste online winkels houden zich daar dan ook aan. Wil je hem eerder, dan zul je even in de winkels moeten kijken of die daar al ligt. Mediamarkt maak je altijd wel een aardige kans, of een gameshop wanneer die bij je in de buurt zit.

[ Voor 26% gewijzigd door Raem op 22-10-2008 12:45 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Hij komt officieel pas morgen uit. Er zit altijd een window tussen gold gaan en in de winkels verkrijgbaar zijn omdat in de tussentijd de game nog gedrukt moet worden op media, die vervolgens nog geshipped moet worden naar groothandels die ze vervolgens weer doorleveren aan allerlei winkels. Het ene kanaal is sneller dan het andere, daarom heeft een game een releasedate, zodat je zeker weet dat iedere winkel de game dan sowieso in huis heeft.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Ik zag dat ze hem gisteren binnen gehad bij de free record shop. Althans, ik zag de PC versie...

Overigens bevalt de ps3 hier nog steeds erg goed, hoewel hij af en toe wel errug heet word... FF aan laten staan en raam dicht is benauwde kamer. Heb dan ook nog de 60 gb versie... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snippertje schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:15:
[...]

Ja ik speel ook op een SD tv (breedbeeld weliswaar), maar ik vind het niet heel erg veel lelijker dan op onze 42" plasma.
Ben ik het mee eens, dat had ik ook al met de xbox 360. Zeker met games als GTA4 enzo. Dat wordt intern toch laag gerenderd ne opgeblazen naar een hogere 720p. Bij z ulke games boeit het imho echt voor geen meter of je nou op een HDTV speelt of op een goede CRT met RGB scart. De HDTV is op dit moment nog erg overrated. Veel HDTV games zijn, ookal worden ze intern wel gewoon op 720p gerenderd, niet gedetailleerd genoeg om verschil te maken. Als extreem voorbeeld, Pong op 1080p native zal er op een hdtv ook niet veel beter uit zien dan op een oldschool CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
enigste irritante is dat de letters zo klein zijn.. soms zelfs bijna onleesbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

El_V schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:53:
enigste irritante is dat de letters zo klein zijn.. soms zelfs bijna onleesbaar :(
Haha, bij GTA4 heb ik meer moeite om de letters te lezen van 3 meter afstand naar onze 42" HDTV dan een meter afstand van mijn oude CRT breedbeeld.(En nee ik heb geen bril nodig :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
Omdat ze de officiële release datum afwachten, en andere winkels de game's in de schappen leggen op het punt ze binnen zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip van vandaag: Als je games voordelig wil kopen haal ze dan niet meer uit amerika. De dollar is inmiddels weer erg gestegen. 1€=1,30$ dat was een hele tijd tussen de 1,40 en 1,55.
Op dit moment is de engelse pond redelijk goedkoop, ook sites als Gamehubs blijven goedkoop.
Een ebay winkel die ik net heb ontdekt is Entertainment-2-go, volgens mij redelijk voordelig. Play.com laat je afrekenen in Euro's...wat voor hun erg voordelig is :(
Wellicht dat mensen hier nog wat goede britse verkopers weten?

Edit: Nog een groot voordeel is dat je gewoon regio 2/PAL games hebt geen gezeur met regiolock/updates/DLC.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zit wel te twijfelen welke game ik zal kopen voor de overbruggingsweek naar Fallout 3 volgend weekend: Bioshock, FarCry 2 of Dead Space. Bioshock heeft verreweg de beste reviewcijfers, maar op een of andere manier krijg ik het gevoel dat de game zo'n molyneux game is: erg leuk totdat je gaat spelen. FC2 is ubisoft en met het AC debacle nog vers in de herinnering (saai, repetitive, buggy) weet ik het niet. Dead space is meer van wat we al veel eerder gezien hebben, maar de gametrailers review was wel errug bruut... :)

Of legendary natuurlijk nog... (of gaat helemaal niemand die game spelen? ;))

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:20:
[...]

Deze mod, is toch wel ff wat mooier, is met aan dunne plaat staal er overheen geplakt, en met mooie led verlichting. Ook heeft deze de hantekening van hideo kojima.

Nog wat plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor de mensen met geld teveel; hij is te koop op ebay!
En het gaat nog naar het goede doel ook.
linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:06:
[...]

Voor de mensen met geld teveel; hij is te koop op ebay!
En het gaat nog naar het goede doel ook.
linkje
15% gaat naar het goede doel ;)

Wel echt een fantastisch mooi ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
EfBe schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:52:
Zit wel te twijfelen welke game ik zal kopen voor de overbruggingsweek naar Fallout 3 volgend weekend: Bioshock, FarCry 2 of Dead Space. Bioshock heeft verreweg de beste reviewcijfers, maar op een of andere manier krijg ik het gevoel dat de game zo'n molyneux game is: erg leuk totdat je gaat spelen. FC2 is ubisoft en met het AC debacle nog vers in de herinnering (saai, repetitive, buggy) weet ik het niet. Dead space is meer van wat we al veel eerder gezien hebben, maar de gametrailers review was wel errug bruut... :)

Bioshock vond ik echt slecht, althans de demo die ik gedownload had. Beetje half-life achtige omgevingen en allemaal erg statisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Vampy719 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:09:
[...]

Bioshock vond ik echt slecht, althans de demo die ik gedownload had. Beetje half-life achtige omgevingen en allemaal erg statisch.
Half-Life achtige omgevingen? Dan ben ik benieuwd welke demo jij hebt gedownload :). Verder is het inderdaad een vrij statisch spel, maar het is wel een van de meest sfeervolle spellen die ik ooit heb gespeeld.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

14 minuten RE5 beelden: http://www.gamersyde.com/stream_8967_en.html

Wow, erg veel zin om dit te spelen. Zeker gaaf dat je ook de singleplayer in Co-op kan spelen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creatif
EfBe schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:52:

Als ik jou was, zou ik voor Far Cry 2 gaan (lees: rond de 30u singleplayer en 50 vierkante kilometer landschap en goeie multiplayer). Bioshock heb ik op de 360 gespeeld en was er op een gegeven moment wel klaar mee, maar dat is mijn mening, de sfeer was wel erg goed. Dead space wordt goed gereviewed, maar heeft bijvoorbeeld geen multiplayer. Van Legendary nog niet zoveel gezien.. Ik ga in ieder geval vanavond Far Cry 2 kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:47:
[...]

Ben ik het mee eens, dat had ik ook al met de xbox 360. Zeker met games als GTA4 enzo. Dat wordt intern toch laag gerenderd ne opgeblazen naar een hogere 720p. Bij z ulke games boeit het imho echt voor geen meter of je nou op een HDTV speelt of op een goede CRT met RGB scart. De HDTV is op dit moment nog erg overrated. Veel HDTV games zijn, ookal worden ze intern wel gewoon op 720p gerenderd, niet gedetailleerd genoeg om verschil te maken. Als extreem voorbeeld, Pong op 1080p native zal er op een hdtv ook niet veel beter uit zien dan op een oldschool CRT.
Ik heb een paar keer je tekst gelezen, maar ik kan er niet over uit hoe _oneens_ ik het met je ben. Zelfs met spellen die een internal renderlines aantal van 600 hebben (bijvoorbeeld Halo 3 op de 360 en GTA 4 (alleen de PS3 versie)), is het verschil op een SDTV en een HD-ready al een dag en een nacht verschil.
De gedetailleerdheid van de wereld heeft niets te maken met het aantal lijnen dat gerenderd wordt, maar voornamelijk de scherpte waarmee de gamewereld in beeld wordt gebracht.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:08:
[...]

Ik heb een paar keer je tekst gelezen, maar ik kan er niet over uit hoe _oneens_ ik het met je ben. Zelfs met spellen die een internal renderlines aantal van 600 hebben (bijvoorbeeld Halo 3 op de 360 en GTA 4 (alleen de PS3 versie)), is het verschil op een SDTV en een HD-ready al een dag en een nacht verschil.
De gedetailleerdheid van de wereld heeft niets te maken met het aantal lijnen dat gerenderd wordt, maar voornamelijk de scherpte waarmee de gamewereld in beeld wordt gebracht.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik zal wat verduidelijken wat ik bedoel. PAL is iets van 600 beeldlijnen (dacht ik, kan het ff niet opzoeken hier). Of je deze lijnen nu opblaast naar 720 en dan op het beeld gooit in 720p of naar 720 opblaast en dan weer terug naar 600 op het scherm gooit, ik vind persoonlijk niet dat er veel verschil in zit. En ik heb (een xbox dat wel) in RGB Scart en HDMI naast elkaar gehad waarmee ik vergeleken heb. Side-by-side vond ik het verschil in de meeste games niet boeiend.

Wat je verder zegt over dat detaillering niks te maken heeft met lijnen maar met de scherpte waarmee de gamewereld in beeld gebracht wordt: ik vind RGB Scart op een goede tv er ook rete strak uit zien, als ik aan het spelen ben is alles meer dan scherp zat. Ik zou het hooguit als "anders" dan HDMI omschrijven, niet minder.

Waar het WEL veel verschil uitmaakt is als je een complex plaatje hebt, bijvoorbeeld een promo shotje uit een of ander 3d render pakket, met superveel kleine details in 1920*1080 resolutie en je gooit dat op tv. De huidige generatie games is nog niet op het niveau dat ze die mate van detail eruit persen dat het verschil echt boeit.

Nogmaals, dit alleen ter verduidelijking. Het blijft een mening, en daar zijn er heel veel van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

creatif schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:07:
[...]

Als ik jou was, zou ik voor Far Cry 2 gaan (lees: rond de 30u singleplayer en 50 vierkante kilometer landschap en goeie multiplayer). Bioshock heb ik op de 360 gespeeld en was er op een gegeven moment wel klaar mee, maar dat is mijn mening, de sfeer was wel erg goed. Dead space wordt goed gereviewed, maar heeft bijvoorbeeld geen multiplayer. Van Legendary nog niet zoveel gezien.. Ik ga in ieder geval vanavond Far Cry 2 kopen :)
Far cry 2 is nou echt een titel waar ik niet warm van kan lopen. Hoe goede recensies die ook zal krijgen, het is het type gameplay van Far Cry en Crysis en dat trekt me echt niet. Ook van Dead Space zie ik allerlei goede recensies, maar weet ik ook dat ik het na een uurtje speeltijd weer neer zal leggen. Bioshock fascineert me nog steeds, alhoewel daar behoorlijk wat spellen voor afleiding hebben gezorgd en ik het dus (nog) niet uitgespeeld heb. Ik heb het spel op de PC, maar toch heb ik de demo gedownload van PSN. Die sfeer als je door de lift omhoog gaat, opkomende strings, 'Atlas' die vraagt of je alsjeblieft zijn familie wil redden blijft, de System Shock legacy, blijft toch gewoon uniek. Maar dat is dan weer mijn mening.

Trouwens wel luxe om voor een overbruggingsweek een spel te zoeken. Ik kijk hier nog mistroostig tegen een plank van spellen aan die 'nog af' moeten: Bioshock, Halo 3, C&C 3, GTA4, FF7:crisis core, Ninja Gaiden 2, Oblivion. Plus dat de plicht weer roept met WoW (achievements, he?) en dat Fable 2 en Gears 2 ook nog inbound zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Armada op 22-10-2008 16:43 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
(jarig!)
Shiver23 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:49:
14 minuten RE5 beelden: http://www.gamersyde.com/stream_8967_en.html

Wow, erg veel zin om dit te spelen. Zeker gaaf dat je ook de singleplayer in Co-op kan spelen.
Er is een "echte" Singleplayer campagne van 10-15uur volgens mij die je in je eentje doen.
Er is een 8player Co-Op (aparte) campagne die je met splitscreen en/of in totaal met 8 mensen online kan spelen (met levels, ranks, nieuwe uitdagingen etc, erg uitgebreid).
Er is een 60speler competitieve online modus met de gebruikelijke online mayhem, alleen dan met 60man..

Oftewel;

Incomniac _/-\o_ R2 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

nudie schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:40:
[...]

Er is een "echte" Singleplayer campagne van 10-15uur volgens mij die je in je eentje doen.
Er is een 8player Co-Op (aparte) campagne die je met splitscreen en/of in totaal met 8 mensen online kan spelen (met levels, ranks, nieuwe uitdagingen etc, erg uitgebreid).
Er is een 60speler competitieve online modus met de gebruikelijke online mayhem, alleen dan met 60man..

Oftewel;

Incomniac _/-\o_ R2 :9~
B)
Ik heb het over Resident Evil 5, niet over Resistance 2. :+

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, volgens mij heeft hij het over resident evil 5 :p Niet resistance 2

Te laat :p

Maar je hebt gelijk hoor, het worden beiden echte kleppers! R2 omwille van de technische hoogstandjes (niet in het minst in de multiplayer. R1 in co-op splitscreen is gewoon vet) maar ook omwille van de sfeer.

RE5 ook vooral sfeer en beleving van de game. Voor zover ik het verhaal snap speel je RE5 vooral in duo met die vrouw die er vaak bij is? Dus dan lijkt mij een co-op niet zo ver gezocht. Kwestie van die twee personages te gebruiken. Maar ik zal even het filmpje bekijken, straks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
am2, uiteraard is het je eigen mening maar weet je zeker dat je niet gewoon naar een hele belabberde HDMI TV hebt lopen kijken. Of een verkeerd ingestelde 360? Misschien een kleine SDTV vergeleken met een grote HDTV (dan vergelijk je appels met peren)?
Het verschil tussen SDTV en HDTV is in mijn optiek namelijk op zijn minst net zo groot als het verschil tussen
VHS en DVD
DVD en BluRay
Of vind je daar ook geen verschil in zitten?

Het verschil is zo groot dat veel mensen de kleinere lettertjes in games van tegenwoordig niet eens meer kunnen lezen op SDTV (Dead Rising anyone?). Zelfs een lage resolutie spel als GTA4 ziet er gewoon een stuk beter uit op een HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:12
Woohoo net een collector's item opgehaald :

Little Big Planet :) (met koran teksten dus, zolang de patch er niet is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 23:07
Donnie Darko schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:08:
Woohoo net een collector's item opgehaald :

Little Big Planet :) (met koran teksten dus, zolang de patch er niet is)
Waar ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bondt
  • Laatst online: 27-08 14:50
Is misschien ook wel leuk om te vertellen hoe je eraan komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
(jarig!)
Shiver23 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:43:
[...]

B)
Ik heb het over Resident Evil 5, niet over Resistance 2. :+
Doh :D

Kan je trouwens RE5 met splitscreen spelen? Echt, er gaat niets boven samen in 1 kamer met een buddy co-op te doen. Ik heb zo vaak dat als iemand langskomt van hey laten we gamen. En dan kijk je in je kast, heb je 10-20 PS3 spellen en alleen Fifa, R1, Warhawk, WipEout wat je kan doen met z'n 2en. En dan eindig je met slap Mario Karten op de Wii... En om die reden:

Motorstorm _/-\o_ Ressistance 2 _/-\o_ LittleBigPlanet _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door nudie op 22-10-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeamusXanthus schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:46:
am2, uiteraard is het je eigen mening maar weet je zeker dat je niet gewoon naar een hele belabberde HDMI TV hebt lopen kijken. Of een verkeerd ingestelde 360? Misschien een kleine SDTV vergeleken met een grote HDTV (dan vergelijk je appels met peren)?
Het verschil tussen SDTV en HDTV is in mijn optiek namelijk op zijn minst net zo groot als het verschil tussen
VHS en DVD
DVD en BluRay
Of vind je daar ook geen verschil in zitten?

Het verschil is zo groot dat veel mensen de kleinere lettertjes in games van tegenwoordig niet eens meer kunnen lezen op SDTV (Dead Rising anyone?). Zelfs een lage resolutie spel als GTA4 ziet er gewoon een stuk beter uit op een HDTV.
Ik ben het helemaal met jouw eens. Ik heb voor paar maanden op een sd-tv(28inch) gespeeld, nou vond het egt niets. Had daarna een 32inch hdtv gehaald...wat een verschil zeg. PS3 en de Xbox360 komen gewoon op een hdtv tot hun recht..period. Je doet je zelf tekort, naar mijn mening als je op n sdtv speelt, terwijl je nu voor €300 a €400 al een redelijke hdtv hebt 8)7
Wat is het nut van een FULL-HD op een sdtv anders? Nee geef mij maar een HDtv :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:38:
Tip van vandaag: Als je games voordelig wil kopen haal ze dan niet meer uit amerika. De dollar is inmiddels weer erg gestegen. 1€=1,30$ dat was een hele tijd tussen de 1,40 en 1,55.
Op dit moment is de engelse pond redelijk goedkoop, ook sites als Gamehubs blijven goedkoop.
Een ebay winkel die ik net heb ontdekt is Entertainment-2-go, volgens mij redelijk voordelig. Play.com laat je afrekenen in Euro's...wat voor hun erg voordelig is :(
Wellicht dat mensen hier nog wat goede britse verkopers weten?

Edit: Nog een groot voordeel is dat je gewoon regio 2/PAL games hebt geen gezeur met regiolock/updates/DLC.
Die ebay site, daar kan ik geen ps3 games vinden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
net far cry 2 voor 55 euro bij de saturn opgepikt.. er gaat ons een goede tijd tegemoet..

LBP, CoD5, R2, Fallout 3.. heb alleen geen zin om overal de volle mep voor te betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Mr. Bondt schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:26:
Is misschien ook wel leuk om te vertellen hoe je eraan komt :+
Ik wil niet dat de eigenaar gezeik krijgt met sony, en hij heeft ze ook niet meer. hij had er 15 en heeft er in totaal 3 verkocht de rest heeft hij teruggestuurd vanwege zijn geloofsovertuiging. voor de mensen vanuit de omgeving den haag waarschijnlijk wel genoeg aanwijzingen om te weten waar ik hem dan vandaan heb gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie Darko schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:31:
[...]

Ik wil niet dat de eigenaar gezeik krijgt met sony, en hij heeft ze ook niet meer. hij had er 15 en heeft er in totaal 3 verkocht de rest heeft hij teruggestuurd vanwege zijn geloofsovertuiging. voor de mensen vanuit de omgeving den haag waarschijnlijk wel genoeg aanwijzingen om te weten waar ik hem dan vandaan heb gehaald ;)
Wat een slappe zak dan met zo'n kutsmoesje :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:41:
[...]

Wat een slappe zak dan met zo'n kutsmoesje :')
hoezo kut smoes? hij kwam erachter nadat hij de eerste 2 had verkocht (gisteren dus).
Een vriend van mij had hem gekocht daar en belde mij om dat te vertellen. hij heeft daarna naar hun gebeld om er nog 1tje voor mij apart te laten leggen. toen kreeg hij te horen dat ze ze terug gingen sturen omdat er koran teksten in zitten (en de eigenaar moslim is). maar voor mij/hem wilden ze wel een uitzondering maken omdat we al jaren vaste klanten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie Darko schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:58:
[...]

hoezo kut smoes? hij kwam erachter nadat hij de eerste 2 had verkocht (gisteren dus).
Een vriend van mij had hem gekocht daar en belde mij om dat te vertellen. hij heeft daarna naar hun gebeld om er nog 1tje voor mij apart te laten leggen. toen kreeg hij te horen dat ze ze terug gingen sturen omdat er koran teksten in zitten (en de eigenaar moslim is). maar voor mij/hem wilden ze wel een uitzondering maken omdat we al jaren vaste klanten zijn.
Vind je hypocriet een betere benaming?
Wel heel goed voor jouw zelfvertrouwen trouwens, jij bent voor die knakker blijkbaar belangrijker dan zijn 'geloof' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

De patch voor Pixeljunk Monsters (+Encore), waarin trophy support zit komt de 30e uit:

http://blog.us.playstatio...dates-incoming/#more-2868

Dit was m'n eerste PSN spel die ik al vrij snel kocht, en ik heb er denk ik de meeste tijd inzitten, echt, WAT een geniaal spel is het :D

(En ik zit me te verkneukelen om Far Cry 2 te halen, maar heb belangrijke tentamens en kan me nog net inhouden :X )

edit: ow btw, de trophies werken helaas _niet_ retroactive maar de developers hebben het zo gemaakt dat je de trophies in iedere stage kan halen. Bijvoorbeeld, haal dit level zonder geupgrade torens. Nice nice nice :)

[ Voor 19% gewijzigd door scorpie op 22-10-2008 19:14 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:03:
[...]

Vind je hypocriet een betere benaming?
Wel heel goed voor jouw zelfvertrouwen trouwens, jij bent voor die knakker blijkbaar belangrijker dan zijn 'geloof' :D
ach ik weet dat hij het absoluut niet leuk vond om er nog 1 te verkopen overigens is de reservering door een andere medewerker geregeld. (maar wel met zijn toestemming, in jou ogen hypocriet, in mijn ogen service ik ben tenslotte niet gelovig en kom er wel al jaren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie Darko schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:16:
[...]

ach ik weet dat hij het absoluut niet leuk vond om er nog 1 te verkopen overigens is de reservering door een andere medewerker geregeld. (maar wel met zijn toestemming, in jou ogen hypocriet, in mijn ogen service ik ben tenslotte niet gelovig en kom er wel al jaren.)
Dat je hem hebt is het belangrijkste, veel plezier ermee :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Nu online
Hallo, nieuw hier en even jullie advies nodig.
Ik ben sind 2 weken in het bezit van en ps3 en die bevalt goed, op een 42 inch hdtv een genot om te zien.
Maara er zijn er meer in huis die gebruik van deze tv gebruik willen maken dus daar moet een oplossing voor komen. De ps3 gaan we verhuizen naar een pc meubel(kast), daarin moet dus een nieuw scherm komen.
dat scherm zou max 24 inch mogen zijn want groter gaat niet lukken, maar wat kan ik u het beste aanschaffen, een tv of een lcd monitor? de lcd monitor zal aan het HDCP protocol moeten voldoen zo ver was ik al. ik zal op een +/- 60 cm van het scherm zitten. wat zou dan het beste beeld op leveren?

Ben benieuwd wat jullie advies is, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:48
motogp schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:29:
Hallo, nieuw hier en even jullie advies nodig.
Ik ben sind 2 weken in het bezit van en ps3 en die bevalt goed, op een 42 inch hdtv een genot om te zien.
Maara er zijn er meer in huis die gebruik van deze tv gebruik willen maken dus daar moet een oplossing voor komen. De ps3 gaan we verhuizen naar een pc meubel(kast), daarin moet dus een nieuw scherm komen.
dat scherm zou max 24 inch mogen zijn want groter gaat niet lukken, maar wat kan ik u het beste aanschaffen, een tv of een lcd monitor? de lcd monitor zal aan het HDCP protocol moeten voldoen zo ver was ik al. ik zal op een +/- 60 cm van het scherm zitten. wat zou dan het beste beeld op leveren?

Ben benieuwd wat jullie advies is, alvast bedankt.
Moet je er TV op kunnen kijken? Zo ja... schaf een TV aan, zo niet... kijk naar de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Nu online
Nee ik hoef er geen tv op te kijken, hij is puur en alleen voor de ps3. dan denk ik dat ik voor een lcd ga, eentje met een response van 5 ms of minder moet goed te doen zijn denk ik, of liever minder?
De Samsung 2253BW leek me wel wat en niet te duur.

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik hoor hier en daar dat multiplatform games op de Xbox360 mooier zijn dan op de PS3.
Ik had altijd het idee dat er meer 'under the hood' zat bij de PS3 ?
Heb ik dit mis? Zo nee, hoe is dit mogelijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
Een paar leuke PS3-koopjes:

Devil May Cry 4 voor 15 euro (excl verzending)
Condemned 2 voor 15 euro (excl verzending)
Grand Theft Auto IV (GTA 4) voor 35 euro (incl verzending)
Kane & Lynch: Dead Men voor 12,50 (excl verzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:07:
Hallo,
Ik hoor hier en daar dat multiplatform games op de Xbox360 mooier zijn dan op de PS3.
Als een game origineel voor de XBOX is gemaakt en geport is naar de PS3 dan zou dat zo kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:27

Aight!

'A toy robot...'

Zo...net even MGS 4 weer gespeeld maar nu met een home cinema set.

Jezus wat een sound :D. Een hele nieuwe beleving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:07:
Hallo,
Omdat de Xbox 360 512mb aan geheugen heeft dat zowel voor video als andere taken gebruikt kan worden en de PS3 256mb apart videogeheugen en 256mb voor andere taken.

Het meer 'under the hood' heeft met HD-development weinig zin. Kosten reizen de pan uit waardoor er toch nooit het maximale uit de systemen wordt gehaald behalve wanneer het een exclusieve titel met een mega-budget is. Het verschil met de meeste multiplatform games is echt heel klein. De ene keer is de texture op de Xbox 360 iets scherper de andere keer de framerate op de PS3 iets hoger. Je moet meestal met een vergootglas pixels gaan tellen om verschillen te vinden in de games die nu in de winkels liggen. Bij de iets oudere titels zoals FEAR is het nog wel eens zo dat de PS3 versie een afgeraffelde port is.
Zo...net even MGS 4 weer gespeeld maar nu met een home cinema set.

Jezus wat een sound . Een hele nieuwe beleving!
MGS4 heeft by far het beste geluid dat ik ooit in een videogame gehoord heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Zeker, geluid bij die game is geweldig (evenals de rest van de game). Maar wat ik wel vreemd vind is dat juist MGS4 geen DTS ondersteunt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
-RazieL- schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:43:
Zeker, geluid bij die game is geweldig (evenals de rest van de game). Maar wat ik wel vreemd vind is dat juist MGS4 geen DTS ondersteunt :S
Licentiegeld ;)
Jan-met-de-pet weet toch niet dat DTS beter is dan Dolby Digital. Die ziet het Dolby Digital logo voorbijschieten en weet niet beter.

Welke games ondersteunen er wel DTS geluid dan?
Voor zover ik weet alleen Uncharted.
Bij de meeste games is het wel zo dat als je de PS3 met HDMI verbindt aan je receiver dat je dan bij elk spel Linear PCM 5.1 geluid krijgt, maar zou dat nou gewoon de gedecodeerde Dolby Digital zijn of echt lossless geluid? Ik denk zelf het eerste.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:25:
[...]

Als een game origineel voor de XBOX is gemaakt en geport is naar de PS3 dan zou dat zo kunnen zijn.
Een note is wel dat veel developers in het begin de Xbox 360 als main platform kozen om voor te ontwikkelen, en dat de game daarna geport werd naar de PS3. Dit bleek echter altijd erg lastig te zijn en zorgde voor problemen als frame drops / screen tearing / freezes etcetera (assassin's creed anyone). Nu zijn de developers erachter gekomen dat het andersom veel beter gaat, dus PS3 als main ontwikkelplatform en daarna porten naar de Xbox 360. Hierdoor zijn multi platform games die recent op de PS3 worden uitgebracht meestal gewoon gelijk aan de Xbox 360 versie of misschien zelfs beter. Een paar voorbeelden van multi platform games met de PS3 als hoofd-ontwikkelplatform: FIFA 09, Burnout Paradise, Skate 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
-RazieL- schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:43:
MGS 4 heeft uncompressed PCM 5.1-geluid, dat klinkt natuurlijk beter dan DD5.1 of DTS waar het geluid wel gecomprimeerd wordt. Het is precies hetzelfde als met CD vs MP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heb nu 2 spellen gespeeld op mijn PS3, CoD4 en Army of Two.

Nu heb ik een goede geluidinstallatie, Mardaunt Short Carnaval 5.1 en Marantz SR5002

Nu wil ik in de spellen het geluid aanpassen, zoals achtergrond geluid uitschakelen en ingame muziek aanzetten zodat je alleen de acties hoort. Maar dit lijkt niet te kunnen op de PS3, klopt dit?

Als ik naar mijn PC kijk kan ik bijvoorbeeld me het spel FEAR al het geluid instellen.

Dus hoe optimaliseer ik het geluid van de spellen op de PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Dat hangt van de game af, bij de games die jij hebt kun je de muziek blijkbaar niet uitzetten, maar bijvoorbeeld gran turismo kun je gewoon de ingame muziek uitschakelen, en zo zijn er nog meer games die dat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

motogp schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:50:
Nee ik hoef er geen tv op te kijken, hij is puur en alleen voor de ps3. dan denk ik dat ik voor een lcd ga, eentje met een response van 5 ms of minder moet goed te doen zijn denk ik, of liever minder?
De Samsung 2253BW leek me wel wat en niet te duur.

Thnx.
Persoonlijk zou ik dan eerder naar een 24" model kijken omdat je dan ook FullHD kunt spelen. Zeker nu er steeds meer spellen uitkomen met 1080P support. (Wipeout HD :9~) Dat ziet er echt onwijs goed uit. Zeker op 60cm afstand zie je het verschil wel. :)
Sowieso zijn 24" LCD's met HDMI aansluiting al niet echt duur meer. Maar goed, het is natuurlijk helemaal afhankelijk van je budget.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hier thuis een standaard TV, aangesloten aan PS3 via composiet.

Boven in mijn kamer heb ik een 22" LCD van Samsung met HDMI en HDReady. Ik verschoot wel van de overstap, het is allemaal zoveel duidelijker! Zeker tekst! Maar die kan daar niet blijven staan.. En ik wil de PS3 ook gebruiken als Media Center voor onder de TV beneden.

Straks zal ik eens gaan zien of als ik zo'n PS2 kabel vind naar SCART, dat zou al ietsje beter beeld moeten geven dan de composiet van nu.

Die FarCry2, ik heb vroeger FarCry1 vaak gespeeld op PC. Nu heb ik een demo van Battlefield dacht ik gedownload op de PS3, maar die controls, pfff, ik kan amper mikken! Vind het echt jammer dat nog maar één game USB toetsenbord en muis ondersteunt :| (Unreal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zou dan inderdaad ook voor een 24 inch gaan. Relatief (aan een 22 inch) misschien wel duur, maar in het algemeen nog best goedkoop. Moet wel kunnen voor onder de 500 euro, een nette rond de 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

hesr schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 01:03:
[...]

Licentiegeld ;)
Jan-met-de-pet weet toch niet dat DTS beter is dan Dolby Digital. Die ziet het Dolby Digital logo voorbijschieten en weet niet beter.

Welke games ondersteunen er wel DTS geluid dan?
Voor zover ik weet alleen Uncharted.
Bij de meeste games is het wel zo dat als je de PS3 met HDMI verbindt aan je receiver dat je dan bij elk spel Linear PCM 5.1 geluid krijgt, maar zou dat nou gewoon de gedecodeerde Dolby Digital zijn of echt lossless geluid? Ik denk zelf het eerste.
Da's waar ook, als je t spel opstart dan zie je dat dolby logo :P

Zijn er wel meer die dts ondersteunen. Super Stardust sowieso en had 't bij nog 2 games wel gezien. Maar weet t niet van allemaal, zolang heb ik mn nieuwe speakers nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Street Fighter 4 schijnt deze winter nog uit te komen. Dit gaat dan wel over de US-versie. Het is wel bekend dat ie niet nog dit jaar uitkomt, wat ik betreur. :'(

bron http://www.g4tv.com/thefe..._Release_This_Winter.html O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
-RazieL- schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:16:
[...]

Da's waar ook, als je t spel opstart dan zie je dat dolby logo :P

Zijn er wel meer die dts ondersteunen. Super Stardust sowieso en had 't bij nog 2 games wel gezien. Maar weet t niet van allemaal, zolang heb ik mn nieuwe speakers nog niet
Heb nu 3 spellen gespeeld en die ondersteunen allemaal DTS

CoD 4
Army of Two
Assassins Creed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creatif
Lees net op Evilgamerz dat er een review is van Fallout 3 op de PS3 en daarin staat dat het een slechte port is. Zo zijn de graphics blurry en de framerate minder goed dan op de Xbox360 en PC. Ik hoop dat dit een gerucht is, want ik word een beetje moe van al die slechte ports! Ik ben juist van xbox360 naar PS3 gegaan voor de kwaliteit (ook qua hardware na 3 kapotte 360's), maar ik zie het nog niet echt terug in de multiplatforms.

Link: http://www.evilgamerz.com...s&showcomments=1&id=17267

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

creatif schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:15:
Lees net op Evilgamerz dat er een review is van Fallout 3 op de PS3 en daarin staat dat het een slechte port is. Zo zijn de graphics blurry en de framerate minder goed dan op de Xbox360 en PC. Ik hoop dat dit een gerucht is, want ik word een beetje moe van al die slechte ports! Ik ben juist van xbox360 naar PS3 gegaan voor de kwaliteit (ook qua hardware na 3 kapotte 360's), maar ik zie het nog niet echt terug in de multiplatforms.

Link: http://www.evilgamerz.com...s&showcomments=1&id=17267
http://www.computerandvid...le.php?id=199997&site=psm

dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creatif
Hm ja, kleine verschillen dus.. Nouja, als de game maar lekker speelt!
Ben benieuwd naar de eerste grote reviews en ik denk dat ik maar eens ga sparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:55
Het is toch niet erg of de Xbox 360 Versie iets beter er uit ziet? Of heb je een ook een Xbox 360 en je haalt alle games voor beide platforms en speelt ze op beide? Wat maken die kleine verschillen nou uit; Ik merk er tenminste niks van als er wat kleine verschillen zijn ver weg in de wereld. De actie is toch voor je neus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het gaat om het idee, dat iets ontwikkeld wordt voor de Xbox, en daarna "even" geport wordt naar de PS3. Als je dan ook nog eens merkbaar mindere kwaliteit hebt, dan is dat echt een slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creatif
GreenSky schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:54:
Het gaat om het idee, dat iets ontwikkeld wordt voor de Xbox, en daarna "even" geport wordt naar de PS3. Als je dan ook nog eens merkbaar mindere kwaliteit hebt, dan is dat echt een slechte zaak.
Klopt, daar doelde ik inderdaad op.. Net zoals Half Life 2, ik vind het gewoon zonde dat het af en toe afgeraffeld aanvoelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Was toch hetzelfde als bij oblivion? Bij oblivion is het ook soms choppy, zijn textures niet helemaal perfect en is er een drawdistance te zien... het leipe is dat dat ook helemaal niet boeit... de game an sig overstijgt dat gewoon, je hebt er gewoon geen erg in.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
ymmv schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:09:
Een paar leuke PS3-koopjes:

Devil May Cry 4 voor 15 euro (excl verzending)
Condemned 2 voor 15 euro (excl verzending)
Grand Theft Auto IV (GTA 4) voor 35 euro (incl verzending)
Kane & Lynch: Dead Men voor 12,50 (excl verzending)
Jammer, pakjes uit de Uk komen bij mij in 2/3 gevallen NIET aan. Echt balen, dus ik kan daar niet bestellen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:51:
[...]

Jammer, pakjes uit de Uk komen bij mij in 2/3 gevallen NIET aan. Echt balen, dus ik kan daar niet bestellen.
Bij Play.com gewoon ff bellen en het word opnieuw opgestuurd. Als je mazzel heb krijg je er zelfs 2 binnen voor de prijs van 1. En nee je betaalt er niet 2x voor (iemand uit ervaring). Het duurt alleen lang met verzenden en dat kan voor mensen die hun games snel willen onaantrekkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Sinds de release van MGS4 eindelijk een Playstation 3 gekocht (ook de reden om destijds een PS2 te kopen, release MGS2 dan) maar beeld was niet echt super op mijn Philips breedbeeld.

Sinds deze week een nieuwe TV gekocht, de Toshiba 37XV505D en nu dus ook een HDMI kabel.

Is deze kabel goed of zit hier ook kwaliteitsverschil in (en als deze goed is, waarom is het prijsverschil dan zo groot).

En dan snel weer met MGS4 aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
Bij Action heb je voor 4 euro een HDMI kabel van 2 meter, goldplated... Niet goed, geld terug!

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Versteegrob schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:41:
[...]

Heb nu 3 spellen gespeeld en die ondersteunen allemaal DTS

CoD 4
Army of Two
Assassins Creed
Bij mij ondersteund CoD 4 echt geen DTS, staat ook niet op de verpakking, maar ik heb dan wel de Amerikaanse versie. Heeft de EU versie wel DTS, of heb je alleen bij de Game of the Year versie DTS?
Super Stardust HD ondersteund bij mij ook geen DTS.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
elhopo schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:14:
Bij Action heb je voor 4 euro een HDMI kabel van 2 meter, goldplated... Niet goed, geld terug!
Wist ik :) maar wil dus weten of het verschil wel of niet aanwezig is!

Overigens geeft Action GEEN geld terug maar een tegoedbon... maar dat terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:55:
Die FarCry2, ik heb vroeger FarCry1 vaak gespeeld op PC. Nu heb ik een demo van Battlefield dacht ik gedownload op de PS3, maar die controls, pfff, ik kan amper mikken! Vind het echt jammer dat nog maar één game USB toetsenbord en muis ondersteunt :| (Unreal)
Kijk eens naar een Frag-FX controller.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:19:
[...]

Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik zal wat verduidelijken wat ik bedoel. PAL is iets van 600 beeldlijnen (dacht ik, kan het ff niet opzoeken hier). Of je deze lijnen nu opblaast naar 720 en dan op het beeld gooit in 720p of naar 720 opblaast en dan weer terug naar 600 op het scherm gooit, ik vind persoonlijk niet dat er veel verschil in zit. En ik heb (een xbox dat wel) in RGB Scart en HDMI naast elkaar gehad waarmee ik vergeleken heb. Side-by-side vond ik het verschil in de meeste games niet boeiend.

Wat je verder zegt over dat detaillering niks te maken heeft met lijnen maar met de scherpte waarmee de gamewereld in beeld gebracht wordt: ik vind RGB Scart op een goede tv er ook rete strak uit zien, als ik aan het spelen ben is alles meer dan scherp zat. Ik zou het hooguit als "anders" dan HDMI omschrijven, niet minder.

Waar het WEL veel verschil uitmaakt is als je een complex plaatje hebt, bijvoorbeeld een promo shotje uit een of ander 3d render pakket, met superveel kleine details in 1920*1080 resolutie en je gooit dat op tv. De huidige generatie games is nog niet op het niveau dat ze die mate van detail eruit persen dat het verschil echt boeit.

Nogmaals, dit alleen ter verduidelijking. Het blijft een mening, en daar zijn er heel veel van. :)
PAL is 576 x 720 interlaced. HD is minimaal 720 x 1280 progressief. Als je dat even omrekend naar het aantal beeldpunten dat er per frame op je beeld gezet wordt zijn dat er bij pal 221.184 en bij hd 720p 921.600, da's ruim 4x zoveel! zelfs als een game maar op 600p wordt gerenderd is dat nog steeds ruim 2x meer.

Vergeet niet dat pal een 4:3 resolutie is en HD per definitie 16:9, dat scheelt ook nogal in de beeldpunten.

Als je bij dergelijke delta's in aantallen pixels het verschil niet ziet moet je vooral geen bril kopen want dan wil je ook meteen een nieuwe TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk en aardig die opmerking maar het ding is in nederland nergens te krijgen voor een nette prijs!
Eén of twee webshops die het wel verkopen vragen iets van 55-65 euro. Dat vind ik teveel voor een controller die je enkel bij shooters gebruikt. Bovendien raak je naar verloop van tijd gewend aan de Dualshock en dan is het prima gamen. Het tempo ligt bij de meeste console-shooters toch net een graadje lager, zeker BF BC

Aha, ik lees net op hun site dat v2 eraan komt in november, voor maar 80$/of 70€/of £55.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik net naar de Intertoys om toch maar een PS3 aan te schaffen (had geen zin om nog langer op de LBP Pack te wachten).
Koop ik er natuurlijk ook nog een spel bij; Far Cry 2... krijg ik dat spel er gratis bij !! vet relax! in totaal maar 399 dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Jheroun schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:07:
[...]
PAL is 576 x 720 interlaced. HD is minimaal 720 x 1280 progressief. Als je dat even omrekend naar het aantal beeldpunten dat er per frame op je beeld gezet wordt zijn dat er bij pal 221.184 en bij hd 720p 921.600, da's ruim 4x zoveel! zelfs als een game maar op 600p wordt gerenderd is dat nog steeds ruim 2x meer.

Vergeet niet dat pal een 4:3 resolutie is en HD per definitie 16:9, dat scheelt ook nogal in de beeldpunten.
Waarom zou een interlaced signaal maar de helft van het aantal beeldpunten hebben? 1080i heeft ook gewoon evenveel beeldpunten als 1080p hoor. Dus dat delen door twee is pure nonsens. Een 600p-signaal heeft dan ook maar iéts meer (verticale) resolutie dan 576i.

4:3 en 16:9 hebben natuurlijk niets te maken met beeldpunten. Een 1600x1200 4:3 scherm heeft gewoon meer beeldpunten dan een 1280x720 16:9 scherm. Dat 1280 meer is dan 720 ben ik met je eens.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
hesr schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:14:
[...]

Bij mij ondersteund CoD 4 echt geen DTS, staat ook niet op de verpakking, maar ik heb dan wel de Amerikaanse versie. Heeft de EU versie wel DTS, of heb je alleen bij de Game of the Year versie DTS?
Super Stardust HD ondersteund bij mij ook geen DTS.
Sorry Dolby Digital ondersteunen ze
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.